Toon posts:

Uitrol ADSL kleinere plaatsen nog in 2002...

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 1.224 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm, ik woon in schoonhoven (2871) en daar zitten 5000 mensen op de centralie die zon 200 meter van mijn huis staat echter geen adsl. Ik had nl een emailtje geschreven :

==========================================================
Geachte heer
Hartelijk dank voor uw e-mail.

Een telefoonaansluiting op postcode 2871 DM, huisnummer 1 is aangesloten op telefooncentrale Schoonhoven.
Deze centrale is niet geschikt voor Mxstream. KPN heeft nog geen plannen om de centrale wel geschikt te maken voor Mxstream. De oorzaak hiervan
zijn de hoge kosten van de ombouw van de centrale en het verwachte
relatief lage aantal gebruikers.

Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Jannie van der Heide
KPN Telecom
Original Message Follows:
------------------------
Onderwerp:

Uw vraag:
--------------------------------------------------
Hallo,

Ik had gelezen dat kpn weer bezig is met het uitbreiden van adsl in
bepaalde regios. Nu is mijn vraag, staat Schoonhoven ook op de planning
?

met vriendelijke groet,

Edwin
====================================================
volgens mij waren die 200 centrales gewoon aan vernieuwing toe, en kregen daarom gelijk een centrale die geschikt is voor adsl :(
Misschien moet ik maar ff een bommetje in de centrale gooien dan krijgen we vast wel adsl })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:59

slaay

Natuurbeleven.com

Ondergrens is wel degelijk 4000 aansluitingen en meer. En als er een lokale actie is gehouden dan vergroot het de kans.

Ik ben gelukkig vrij van KPN, per 1 oktober wireless internet. In een gemeente met maar 3000 telefoon aansluitingen! :)

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrJamez
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:21
Sja, dat bovenstaande mailtje heb ik exact gehad. Ze lezen het niet eens :( . En wij hebben ook een centrale met 3000 aansluitingen, dus ik geloof dan niet dat er nog veel kans op ADSL inzit.

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

slaay schreef op 12 augustus 2002 @ 09:53:
Ondergrens is wel degelijk 4000 aansluitingen en meer. En als er een lokale actie is gehouden dan vergroot het de kans.

Ik ben gelukkig vrij van KPN, per 1 oktober wireless internet. In een gemeente met maar 3000 telefoon aansluitingen! :)
dat is niet waar, er zijn zelfs centrales met maar 700 aansluitingen die wel ADSL hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

slaay schreef op 12 augustus 2002 @ 09:53:

Maar de laatste centrales die geschikt worden gemaakt. Staan die er 15 augustus op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrJamez
Ik ben ook aan het e-mailen geweest. Dit zijn de e-mailtjes:

Email 1
Wanneer komt ADSL beschikbaar op mijn adres, aangezien er nu op veel
plaatsen ADSL beschikbaar komt en er toch zo'n 3000 aansluitingen op
onze centrale zitten? En is het zo dat als ik een bepaald aantal mensen
zo ver kan krijgen dat ze ADSL nemen dat er hier dan eerder ADSL komt?

Reactie op email 1

Een telefoonaansluiting op postcode **** **, huisnummer ** is
aangesloten op telefooncentrale Klundert.
Deze centrale is niet geschikt voor Mxstream. KPN heeft nog geen plannen
om de centrale wel geschikt te maken voor Mxstream. De oorzaak hiervan
zijn de hoge kosten van de ombouw van de centrale en het verwachte
relatief lage aantal gebruikers.

Email 2 naar KPN
In uw vorige mailtje stond er de volgende zin:
....
....

Nee, jullie hebben niet eens mijn vragen gelezen. Het enige wat jullie hebben gedaan is de postcode gecheckt en daarna gezegd dat de kosten voor ombouw te hoog zijn en het aantal potentiele klanten te laag. Mijn eerste vraag is er (niet echt goed, maar toch min of meer) beantwoord. Mijn tweede vraag, nl. "En is het zo dat als ik een bepaald aantal mensen zo ver kan krijgen dat ze ADSL nemen dat er hier dan eerder ADSL komt?" is in het geheel niet beantwoord. Ik zou u dus willen vragen of u deze vraag toch nog zou willen beantwoorden.

Reactie op email 2
Hartelijk dank voor uw reactie.

Het is niet bekend of Mxstream in de toekomst voor u beschikbaar zal
komen. Uw poging om mensen te werven voor ADSL zal hierop niet van
invloed zijn.

Het heeft dus geen nut om een actie te starten. Bij BabyXL werkt dit trouwens wel, maar bij KPN blijkbaar niet :(. Vet balen dus, aangezien de kans dat we hier ADSL gaan krijgen dus bijna nihil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
O ik heb al gevonden hoeveel aansluitingen het zijn. Ongeveer 3000. Ik hoop dat er ook adsl hier komt want hier is ook nog geen kabel te krijgen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

cjs

Macromedian

Hier in Lichtenvoorde (7000 aansl.) komt het nog steeds niet beschikbaar. :'( In de buurplaats Aalten (6000 aansl.) precies hetzelfde; hier is ook nog een actie gehouden voor ADSL. In nog een andere buurplaats, Groenlo ('slechts' 4000 aansl.), komt het beschikbaar vanaf het 4e kwartaal 2002. :? |:(

Het aantal aansluitingen op een centrale lijkt hier dus niet uit te maken.

Gemiddelde Nederlanders zijn maar halve Nederlanders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier in loosdrecht met 4000 aansluitingen wel:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oud Gastel heeft 3000 aansluitingen en ook nog steeds niet beschikbaar voor adsl :(

Er is nog helemaal geen breedband hierow :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lijdensweg voor jou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja nogal ja.

Nu maar hopen op goed nieuws de 15e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
cjs schreef op 12 augustus 2002 @ 18:34:
Hier in Lichtenvoorde (7000 aansl.) komt het nog steeds niet beschikbaar. :'( In de buurplaats Aalten (6000 aansl.) precies hetzelfde; hier is ook nog een actie gehouden voor ADSL. In nog een andere buurplaats, Groenlo ('slechts' 4000 aansl.), komt het beschikbaar vanaf het 4e kwartaal 2002. :? |:(

Heeft het niet te maken met het aantal zakelijke aansluitingen te halen is , en de flexabiliteit van de gemeentes , ik denk dat er nog al wat kabels gegraven moeten worden (als er nog geen glas ligt )en nou dacht ik dat de gemeente vergunningen gaf , oja ook voor mij geldt 4e q van 2002....

Is dat niet van September tot December ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 16:36

d-Frag

74% completed

raymonvdm schreef op 13 augustus 2002 @ 01:26:
[...]

Heeft het niet te maken met het aantal zakelijke aansluitingen te halen is , en de flexabiliteit van de gemeentes , ik denk dat er nog al wat kabels gegraven moeten worden (als er nog geen glas ligt )en nou dacht ik dat de gemeente vergunningen gaf
Glas heeft er weinig mee te maken, in dit geval ligt de benodigde capaciteit over SDH er gewoon.
Het hele glasproblemenverhaal komt uit de tijd dat Cistron met glasringen aan het knutselen was.
, oja ook voor mij geldt 4e q van 2002....
Is dat niet van September tot December ???
Q4 ofwel het vierde kwartaal zijn de maanden oct./nov./dec.

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-09 09:42
ADSL is prima .. zolang ik maar helemaal NIETS meer te maken krijg met de KPN. :r
Tot die tijd hou ik m'n kabel-aansluiting dus lekker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
K-2SO schreef op 13 augustus 2002 @ 08:47:
ADSL is prima .. zolang ik maar helemaal NIETS meer te maken krijg met de KPN. :r
Tot die tijd hou ik m'n kabel-aansluiting dus lekker. :)
Oke kpn is vaak heel slecht met z'n service enzo. Maar wat ik van de kabelmaatschappijen hoor zijn die ook niet zo heel erg goed op dit punt.

P.S.
Ik zou graag problemen met een van die 2 hebben zolang ik maar een breedband aansluiting kan krijgen

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:46

DDX

hoe kan ik achterhalen hoeveel aansluitingen er op 'mijn centrale' zitten ?
ik snap niet dat kpn hier geen adsl levert nog (er worden hier nu een paar duizend huizen bijgebouwd)
oja postcode : 1566XK

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Als je in assendelft woont zitten er 3000 aansluitingen op je centrale

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-2SO
rwb schreef op 13 augustus 2002 @ 10:59:
[...]

Oke kpn is vaak heel slecht met z'n service enzo. Maar wat ik van de kabelmaatschappijen hoor zijn die ook niet zo heel erg goed op dit punt.

P.S.
Ik zou graag problemen met een van die 2 hebben zolang ik maar een breedband aansluiting kan krijgen
Het gaat mij vooral om de tarieven van de KPN.
ALLES maar dan ook echt ALLES kost veel geld bij die gasten.
Het omzetten van aansluitingen (analoog <-> ISDN), verhuizingen (duurt ook nog eens 2 maanden ofzo).
Ik kan me zo even niets voor de geest halen wat wel goed geregeld is bij die lui (behalve dan de rekeningen en herinneringen op tijd versturen).
KPN :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
K-2SO schreef op 13 augustus 2002 @ 11:29:
[...]
Het gaat mij vooral om de tarieven van de KPN.
ALLES maar dan ook echt ALLES kost veel geld bij die gasten.
Het omzetten van aansluitingen (analoog <-> ISDN), verhuizingen (duurt ook nog eens 2 maanden ofzo).
Ik kan me zo even niets voor de geest halen wat wel goed geregeld is bij die lui (behalve dan de rekeningen en herinneringen op tijd versturen).
KPN :X
Nou de kpn heeft het wel goed geregeld dat als iets werkt dat het dan ook gewoon goed werkt zonder veel storingen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

assendelft ja, vreemd zijn toch wel wat meer huizen dan 3000 nml (wonen volgens mij zo'n 15000 mensen)
(en dan heb ik het nog niet over saendelft erbij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-10 22:10
Het is hier erg lastig vanwege de grote afstand tot de centrale (wel 10000 aansluitingen, Mxstream + BBNed) om ADSL te krijgen. Maar ik zou een snelle ADSL variant veel liever hebben dan kabel.

Behalve 1x toen iemand 2 huizen verder de kabel in de grond gesloopt had voor z'n huis heb ik nog helemaal nooit een storing gehad bij KPN, die storing kwamen ze de volgende dag al oplosen. Al die gratis internet services zoals voicemail in je e-mail vind ik ook erg handig. De service kan idd beter maar voor een groot bedrijf doen ze het lang niet slecht, als je het vergelijkt met de kabelproviders is de service een stuk beter en de betrouwbaarheid ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mughato
  • Laatst online: 08-06-2024
cjs schreef op 12 augustus 2002 @ 18:34:

lichtenvoorde en aalten-centrum worden waarschijnlijk begin volgend jaar geschikt gemaakt voor ADSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrJamez
Heb jij het topic gelezen? B)
DDX schreef op 13 augustus 2002 @ 11:02:
hoe kan ik achterhalen hoeveel aansluitingen er op 'mijn centrale' zitten ?
ik snap niet dat kpn hier geen adsl levert nog (er worden hier nu een paar duizend huizen bijgebouwd)
oja postcode : 1566XK
Want wat schreef ik slechts 1 pagina eerder:
DrJamez schreef op 09 augustus 2002 @ 20:46:
[...]
Zwarte magie... >:)

Of gewoon hier... :P
Stond er dus al in :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-2SO
rwb schreef op 13 augustus 2002 @ 11:41:
[...]

Nou de kpn heeft het wel goed geregeld dat als iets werkt dat het dan ook gewoon goed werkt zonder veel storingen enzo.
Dat kan wel zo zijn .. ik verwacht ook niet anders voor die asociale bedragen die ze rekenen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
Die bedragen vallen best mee, personeel, apperatuur, ondehoud etc is gewoon heel erg duur. Voor een nieuwe tv-kabel aansluiting betaal je ook 750 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

DrJamez schreef op 13 augustus 2002 @ 13:07:
Heb jij het topic gelezen? B)

[...]

Want wat schreef ik slechts 1 pagina eerder:

[...]

Stond er dus al in :7
hmms die page kende ik al (en ja ik had topic doorgelezen)
alleen nooit aan gedacht om die link alle centrales aan te klikken

maargoed die 3000 klopt volgens mij niet echt
kijk ik op www.zaanstad.nl staat er 4500 huizen (en daar komen de 5000 van saendelft die nu gebouw/opgeleverd worden nog bij)

(en mijn zus woont vlak bij grens naar krommenie (waar wel adsl mogelijk is) en die zit ook op zelfde centrale (en geen adsl dus)), dus er zit niet een deel op een andere centrale

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik vraag me inderdaad ook af hoe naukeurig die informatie is. Want 3000 aansluitingen lijkt mij voor Harmelen ook een beetje aan de lage kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrJamez
rwb schreef op 13 augustus 2002 @ 16:35:
Ik vraag me inderdaad ook af hoe naukeurig die informatie is. Want 3000 aansluitingen lijkt mij voor Harmelen ook een beetje aan de lage kant.
Ik denk dat een deel van de informatie aardig gedateerd is. Bij ons is er al een hele tijd niet meer uitgebreid, dus de info over mijn dorp klopt aardig, maar als er de laatste tijd flink is uitgebreid zal de info neit meer kloppen nee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemd
  • Laatst online: 24-09 23:08
rwb schreef op 13 augustus 2002 @ 16:35:
DAn moet je ook de eerste pagina en de disclaimer lezen. Daar staat precies in hoeveel waarde ja aan de informatie kan hechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
jochemd schreef op 14 augustus 2002 @ 05:40:
[...]

DAn moet je ook de eerste pagina en de disclaimer lezen. Daar staat precies in hoeveel waarde ja aan de informatie kan hechten.
Ja dat weet ik. Daarom zeg ik ook dat ik twijfel of het getal in mijn geval klopt.

Verwijderd

klopt het dat vandaag de lijst met centrales wordt vrijgegeven...?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 augustus 2002 @ 11:06:
klopt het dat vandaag de lijst met centrales wordt vrijgegeven...?
ja, en dat schijnt ook al reeds gebeurd te zijn. En ik zit er weer niet bij :'(

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:59

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

in het dorp waarin ik woon (zeg ik niet ivm met privacy, omdat je vanuit m'n Nick er al kan uit afleiden waar ik woon) is nog steeds geen ADSL. Ze zeiden 3 jaar geleden bij KPN een jaar nog, 2 jaar later nog geen ADSL. Mijn vader die werkt bij Campina zou bij een 2 jaar lange uitstelling al ontslagen kunnen worden. Dat KPN al minimaal 2 jaar uitstelt?!?!?!?

Behuilelijk gewoon! Echt absurd.........

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Verwijderd

iemand een idee waar ik die kan vinden..?

edit: ff weer een mailtje gestuurd

de derde deze week :7

• elvis84
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

ja waar is die lijst te hale!?!

Little Less Conversation, Little More Action Please!!!

Verwijderd

Geachte heer/mevrouw ???

Uit navraag is gebleken dat de postcodecheck op http://www.mxtream.nl
vanaf 20 augustus 2002 aangepast zal zijn.
Dan wordt bij iedere postcode vermeld of en wanneer er Mxstream
beschikbaar is.
Er komt geen complete lijst beschikbaar waarop alle nieuwe centrales
staan.

Met vriendelijke groet,

Grietje de Wit
KPN Telecom

Dus nog ff wachten......

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

maar dan weten vele plattelanders (lees boeruhhh :D) wanneer het dus precies bij hen komt...inclusief mezelf...

thx voor het meeltje gewoonabje

Verwijderd

hmmm met andere woorden, voor elke postcode wordt aangegeven wanneer er ADSL beschikbaar kan komen (mits de centrale ADSL gereed gemaakt kan worden technisch gezien). Dus ik krijg dan straks de melding "Medio 2007 wordt uw centrale MxStream gereed gemaakt" oid? :)

• stylezzz
  • Nu online
elvis84 schreef op 15 augustus 2002 @ 16:33:
maar dan weten vele plattelanders (lees boeruhhh :D) wanneer het dus precies bij hen komt...inclusief mezelf...

thx voor het meeltje gewoonabje
Ik weet niet of je daar zo blij mee moet zijn. 3 jaar wachten kan een lange tijd zijn, maar 1 ding is zeker. Zekerheid heb je..... :P

Verwijderd

dominator schreef op 15 augustus 2002 @ 16:43:
[...]

Ik weet niet of je daar zo blij mee moet zijn. 3 jaar wachten kan een lange tijd zijn, maar 1 ding is zeker. Zekerheid heb je..... :P
zekerheid heb je nooit. In drie jaar tijd kan er heel veel met een bedrijf gebeuren. En zeker met een bedrijf zoals de KPN :)

• Pc123
Lees dan goed er staat "OF en wanneer". Er komt dus geen zekerheid, er worden alleen een aantal centrales aan de planning toegevoegd!

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

voor mij is er al zekerheid, de postcode tjek is al positief, ik ben alleen heeeeeeeeeeeel nieuwsgierig naar de preciese datum...

Verwijderd

Pc123 schreef op 15 augustus 2002 @ 16:48:
Lees dan goed er staat "OF en wanneer". Er komt dus geen zekerheid, er worden alleen een aantal centrales aan de planning toegevoegd!
Lees dan goed, er staat iedere postcode

8)7

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:06
Ja bij iedere postcode staat OF en wanneer het beschikbaar is. Is het niet bekend zul je gewoon weer de bekende niet beschikbaar melding krijgen.

"Better ask questions before you shoot"

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

Verwijderd schreef op 15 augustus 2002 @ 16:52:
[...]

Lees dan goed, er staat iedere postcode

8)7
ja maar als het niet beschikbaar is dan krijg je toch nog gewoon die ouwe klets...
"nog niet beschikbaar, indien leverbaar onder voorbehoud van een lengte test"

of

"om technische redenen is het niet mogelijk om op dit adres te leveren"

edit: okee chocovla was me voor... (8>

Verwijderd

ben ook bang dat er melding komt te staan van medio 2010 zoals the_undertaker al zei... maar goed als je er niet achter aan gaat weet je ook niks... O-) O-)

• DrJamez
Bij mij staat er doodleuk: op deze centrale is het nog niet beschikbaar. (maw: vergeet het kreng, je zal nooit van je leven ADSL krijgen!!!) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de mail die ik zojuist van de kpn kreeg:

---
Geachte heer ....,

Vanaf 20 augustus 2002 is de postcodecheck aangepast. U kunt dan zien of
Mxstream beschikbaar is of per wanneer Mxstream bij u beschikbaar komt.

Met vriendelijke groet,

--privacy--
KPN Telecom

---

Hier maak ik toch uit op dat er uitsluitsel komt of het beschikbaar is en anders geeft men een datum wanneer het beschikbaar komt? of zie ik die zin nu helemaal verkeerd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk persoonlijk dat men dan die 200 centrales heeft bijgwerkt ......maar we zullen wel zien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kzou als ik jou was niet al te positief denken, het kan namelijk alleen maar tegenvallen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 12:15:
kzou als ik jou was niet al te positief denken, het kan namelijk alleen maar tegenvallen :/
Daar heb je gelijk in maar goed .... ik heb hoop en hoop doet leven.. dan maar isdn all day... 65 pleuro in de maand..

90% dekking is natuurlijk wel erg veel..... B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

isdn all day.. 65 euro in de maand? waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrJamez
Ik heb ook een emailtje gestuurd:

Per 20 augustus zal de postcodecheck aangepast worden. Als u na deze
datum de postcodecheck doet kunt u zien of Mxstream bij u beschikbaar
wordt en wanneer dit het geval zal zijn.

Dus als je na de 20e er niet tussen staat krijg je gewoon simpelweg geen ADSL. Of het moet op de lange baan gezet worden, maar ga er maar van uit dat het niet komt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm leuke aanbiedingen maar laat ik nou net geen KvK nummer hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DrJamez schreef op 16 augustus 2002 @ 12:46:
Ik heb ook een emailtje gestuurd:

[...]
Dus als je na de 20e er niet tussen staat krijg je gewoon simpelweg geen ADSL. Of het moet op de lange baan gezet worden, maar ga er maar van uit dat het niet komt :(
vaag dit mailtje zegt het weet heel anders dan ik in mijn mailtje kan opmaken.. lekker hoor :(

nahja we wachten maar af, maar ik vrees het ergste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ook niet maar ik leen er een.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

duidelijkheid:

Geachte heer --------,

Wanneer Mxstream niet beschikbaar zal zijn blijft u dezelfde melding
houden. Indien het wel beschikbaar zal worden , kan het zijn dat er een
kwartaal wordt genoemd waarin dit het geval zal zijn. Een exacte datum
wordt nooit genoemd.

Met vriendelijke groet,

--privacy--
KPN Telecom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
  • Laatst online: 09:19
wij hebben 4000 aansluitingen en er staat nog nix.

ik woon trouwens volgens de routeplanner 4.0 km ver weg van de centrale, ik kan het dus vergeten of niet??

gelukkig heeft essent gezegd dat kabel hier het eind van het jaar komt :) maar dat zal ook wel weer langer gaan duren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is je postcode dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
Vergeet niet dat je postcode wel als positief kan worden weergegeven, maar dat je in veel gevallen nog steeds een lengte test moet ondergaan. Boven de 5 km kun je het wel vergeten geloof ik....

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij krijgt iedereen in 2003 adsl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk ook pas in 2003, het duurt toch altijd langer als gedacht, maarja ik wacht toch al jaren dus die paar maanden kunnen er wel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Verwijderd schreef op 18 augustus 2002 @ 12:52:
En waar haal jij deze informatie vandaan? hierover heb ik namelijk nog niks gehoord. Wel denk ik dat kpn nog wel even doorgaat met aansluiten van centrales maar ik denk dat zolang het niet voor de wet verplicht is of iets dergelijks dat kpn nooit alle centrales aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemd
Verwijderd schreef op 18 augustus 2002 @ 12:52:
Dream on.

Nooit zal iedereen ADSL krijgen. Simpelweg omdat er heel veel mensen te ver van telefooncentrales wonen. Simpelweg omdat het niet rendabel is. KPN ontsluit nu met 500 centrales 90% van Nederland. Denk je echt dat zij de overige 850 centrales nog gaan aanpassen om die laatste 10% aan te sluiten? De directie zou afgezet worden door de aandeelhouders als ze dat deden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jochemd schreef op 18 augustus 2002 @ 15:05:
[...]

Dream on.

Nooit zal iedereen ADSL krijgen. Simpelweg omdat er heel veel mensen te ver van telefooncentrales wonen. Simpelweg omdat het niet rendabel is. KPN ontsluit nu met 500 centrales 90% van Nederland. Denk je echt dat zij de overige 850 centrales nog gaan aanpassen om die laatste 10% aan te sluiten? De directie zou afgezet worden door de aandeelhouders als ze dat deden.
euhm met isdn zou dat ook zo zijn, heeft ook jaren geduurd voordat dat landelijk was want die centrales ombouwen kostte een vermogen. Maar inmiddels is het wel voor iedere Nederlander mogelijk ISDN te nemen. Zo zal het ook met ADSL lopen alleen denk ik dat we dan 4/5 jaar verder zijn. En dan zal inderdaad nog steeds niet iedereen het kunnen krijgen in verband met de afstand tot de centrale. Maar verwacht niet dat over 5 jaar ADSL het medium is om het internet op te gaan. Tegen die tijd zullen de diverse wirless internet en lichtnet internet mogelijkheden ADSL hebben ingehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
De lichtnet mogelijkheden in ieder geval niet, stroomkabels kunnen namelijk zeer slecht hoogfrequente signalen doorgeven en je zou voor elke paar honderd aansluitingen apart apperatuur moeten plaatsen, dat wordt dus nooit iets. En vanwege de frequentie schaarste en alle obstakels in dichtbevolkte gebieden (beton) en dunbevolkte gebieden (bomen) is wireless ook erg lastig.

Glasvezel heeft de toekomst maar dat duurt nog wel even, het is namelijk erg duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemd
Centrale ontsluiting kost 125000 euro (volgens bbned, KPN doet meer zelf en is dus waarschijnlijk duurder). Kleinste telefooncentrales hebben tegen de 100 aansluitingen. Als 30% ADSL neemt is dat dus een investering van 4000 euro per aansluiting. Terug te verdienen met een bedrag van 20 euro per maand. Dat is 200 maanden. Geloof jij echt dat KPN dat soort centrales gaat ontsluiten?
Voor lichtnet internet geldt een identiek verhaal, de investeringen zijn te hoog en het bereik is te kort.
Wireless zal op vrij korte termijn wel een optie worden op een aantal plaatsen, maar het probleem is dat je dan nog steeds een forse verbinding naar de AMS-IX (of een regionale exchange) moet hebben voor je backhaul. En download voor de grap eens een KPN Vaste Verbindingen diskette en zoek eens uit wat een 2 Mbit verbinding van Appelscha naar de AMS-IX of een andere exchange kost.

ISDN is iets heel anders. Dat is een concessiedienst die KPN wettelijk verplicht is om overal in Nederland te leveren en het is een dienst die relatief simpel schaalt in je backhaul. Maar voor ADSL zal dat echt niet gaan gebeuren.
Temeer daar van ADSL al veel meer dan telefonie vaststaat dat het een end-of-life heeft op het moment dat er glasvezel komt te liggen. En of dat end-of-life nou in de ene plaats over 5 jaar is en in de andere over 20 valt niet te voorspelen, en dus zullen telco's niet geneigd zijn om investeringen die een langere terugverdientijd dan een jaar of 5 hebben te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemd
Pc123 schreef op 18 augustus 2002 @ 16:00:

Glasvezel heeft de toekomst maar dat duurt nog wel even, het is namelijk erg duur.
Glasvezel kost misschien wel veel, maar het is helemaal niet duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Niet online
Hier komt in het vierde kwartaal van 2002 ook ADSL van MXStream beschikbaar, maar dan is de testperiode niet meegerekend. Er zit wel een maar aan. De afstand van de centrale tot je huis mag niet te ver zijn, anders heeft het nog geen zin. Mijn oom had al een flinke poos terug MXstream gekocht, bleek het niet te werken omdat hij te ver weg woonde. Tegenwoordig testen ze dat geloof ik dus overal.
Wanneer het hier dus eventueel komt, wat is dan de beste provider? Ik zat aan Tiscali te denken. En we hebben hier een Rabobank.

[ Voor 0% gewijzigd door -DarkShadow- op 18-08-2002 17:02 . Reden: Leest iemand dit? ]

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar goed degene die nooit breedband zullen krijgen hoeven niet getreurd te zijn, want er zal binnen niet al te lange tijd een 'vast tarief' dialup mogelijk zijn. Kan men met analoog/isdn dus ook het internet op tegen vast tarief (waar het toch eigenlijk om te doen is). natuurlijk heb je dan niet die snelheid van breedband.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrJamez
Wat ik vreemd vind is dat ze de centrales met een grootte van 4000 aansluitingen nog meestal wel meepakken (Hoogerheide) terwijl ze de centrales van 3000 man al niet eens meer naar talen. Maar gelukkig hebben we hier een raadslid die met Essent wil gaan praten, dus misschien dat we een kans maken op breedband.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In mijn woonplaats heb ik al lang ADSL, maar mijn werk zitten we nog gewoon al sinds 1999 op een dual ISDN aansluiting, ongelooflijk duur. En dat is in een dorp met 16.000 inwoners. Maar daar is dus nog steeds niet beschikbaar en volgens de mxstream postcode check komt het voorlopig ook niet. :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrJamez
Waar woon/werk je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elst werk ik, Arnhem woon ik.

Sappig detail is dat hemelsbreed nog geen 200 meter van me werk vandaan al jaaaaren breedband beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrJamez
Kun je geen draadloos netwerkje aanleggen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-06 20:32
Hoe kan je zien hoeveel aansluitingen er op je telefooncentrale zitten ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrJamez
Als je het topic doorleest, dan zie je dat die vraag al is beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemd
Verwijderd schreef op 18 augustus 2002 @ 18:15:
In mijn woonplaats heb ik al lang ADSL, maar mijn werk zitten we nog gewoon al sinds 1999 op een dual ISDN aansluiting, ongelooflijk duur. En dat is in een dorp met 16.000 inwoners. Maar daar is dus nog steeds niet beschikbaar en volgens de mxstream postcode check komt het voorlopig ook niet. :{
Er spelen meer zaken mee als zuiver de grootte van de centrale. ADSL heeft namelijk wienig zin in al die nieuwbouwwijken waar stukken glasvezel in het netwerk sitten. En in een grote centrale waar het merendeel van de aansluitingen op een afstand van 5 kilometer of meer zit is de kans op ADSL ook een stuk kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Laatst online: 30-06 16:35
Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 11:54:
de mail die ik zojuist van de kpn kreeg:

---
Geachte heer ....,

Vanaf 20 augustus 2002 is de postcodecheck aangepast. U kunt dan zien of
Mxstream beschikbaar is of per wanneer Mxstream bij u beschikbaar komt.

Met vriendelijke groet,

--privacy--
KPN Telecom

---

Hier maak ik toch uit op dat er uitsluitsel komt of het beschikbaar is en anders geeft men een datum wanneer het beschikbaar komt? of zie ik die zin nu helemaal verkeerd :?
Vandaag is 18 Augustus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

raymonvdm schreef op 18 augustus 2002 @ 22:25:
[...]

Kijk is naar de plaatsings datum van je gequote reactie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jochemd schreef op 18 augustus 2002 @ 22:08:
[...]

Er spelen meer zaken mee als zuiver de grootte van de centrale. ADSL heeft namelijk wienig zin in al die nieuwbouwwijken waar stukken glasvezel in het netwerk sitten. En in een grote centrale waar het merendeel van de aansluitingen op een afstand van 5 kilometer of meer zit is de kans op ADSL ook een stuk kleiner.
De centrale zit zowat in het centrum en de straal van serieuze bebouwing is zeker geen 5km breed. Draadloos is helaas ook geen optie.

Het grootste probleem vind ik nog niet eens de snelheid aangezien ik op me werk toch niet films en mp3's binnen hoef te halen, maar vooral de super hoge kosten (zeker voordat flatfee ISDN betaalbaar werd). Tot begin dit jaar waren we per maand circa 1100 gulden aan internet kosten kwijt (dual ISDN), en dat waren dan ook alleen de uren ma-vrij van half 9 tot 5. Reken maar is uit hoeveel dat meer heeft gekost over een periode van 2 jaar dan andere bedrijven op een betere locatie (zo'n 24.000 gulden!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zal ook weer niet zo zijn.
Ik woon in Dedemsvaart en er zit een Rabobank filiaal maar de postcode check leverde vandaag geen resultaat op zal morgen het nog een paar x proberen omdat de postcode check bijgewerkt wordt.

Maar het ziet er niet hoopvol uit. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

raymonvdm schreef op 18 augustus 2002 @ 22:25:
[...]

Hmmm maar hopen dat ik er nu i.p.v. vierde kwartaal beschikbaar staat, beschikbaar 20oktober 2002 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
5446 VM

nummertje 3

nee, geen spam gaan sturen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja hier ook ADSL, en er is ook een Rabobank vesting in mijn 'stad' :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Postcode check geupdate!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXistenz
  • Laatst online: 05-01 21:13
DrJamez schreef op 18 augustus 2002 @ 18:10:
Wat ik vreemd vind is dat ze de centrales met een grootte van 4000 aansluitingen nog meestal wel meepakken (Hoogerheide) terwijl ze de centrales van 3000 man al niet eens meer naar talen. Maar gelukkig hebben we hier een raadslid die met Essent wil gaan praten, dus misschien dat we een kans maken op breedband.
mja maar dat is toch nie meer dit jaar hoor volgens de voorlichter van H'heide,
en aangezien essent eerst met de ondernemersverenigingen wil overleggen zie ik dat best somber in dat essent komt.
zeker nu adsl beschikbaar komt hier ,voor de meeste.. ( adsl staat nu bij mij dat het het 4e kwartaal beschikbaar is... *finally*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EN IK ZIT ER NIET BIJ

KANKER KPN!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrJamez
Hoe weet je dat? Ik sta er iig nog niet bij, dus KPN zuigt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet dat omdat de gehuchten rond mij wel ADSL krijgen, en KPN gebeld en was inderdaad juist dta de postcode check geupdate was. Ben helemaal omringt door ADSL, alleen hier niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrJamez
Verwijderd schreef op 19 augustus 2002 @ 17:30:
ik weet dat omdat de gehuchten rond mij wel ADSL krijgen, en KPN gebeld en was inderdaad juist dta de postcode check geupdate was. Ben helemaal omringt door ADSL, alleen hier niet :(
Ik weet hoe het voelt, ik heb hier de komende 761 jaar nog geen breedband. Gelukkig heb ik er maximaal nog 100 jaar last van :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik bewonder je relativerende gedachten

respect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
  • Laatst online: 24-06 20:32
DrJamez schreef op 18 augustus 2002 @ 21:50:
Als je het topic doorleest, dan zie je dat die vraag al is beantwoord.
Ja, dat heb ik dus al lang gedaan heh, maar ik kan op die site nog steeds niet zien hoeveel aansluitingen er op de centrale zitten.
Waar moet ik naar kijken dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXistenz
  • Laatst online: 05-01 21:13
DrJamez schreef op 19 augustus 2002 @ 17:32:
[...]

Ik weet hoe het voelt, ik heb hier de komende 761 jaar nog geen breedband. Gelukkig heb ik er maximaal nog 100 jaar last van :+
Waar woon je dan ...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mxstream site is al aangepast, vorige week was adsl nog niet beschikbaar nu staat er beschikbaar 1ste kwartaal 2003 :*) eindelijk !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrJamez
Klundert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
Ik krijg nooit ADSL,

mensen bij dezelfde postcode krijgen het wel en bij mij staat er nog steeds, dat ik geen ADSL krijg om technische redenen.

ik woon er blijkbaar te ver vandaan. :(

knake kpn

wat is precies de maximale afstand die je met ADSL kunt gaan tot de telefooncentrale

[ Voor 0% gewijzigd door Crysania op 19-08-2002 19:03 . Reden: sinds wanneer moet je een reden opgeven voor je edit?? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hhhmmm geupdate? er staat bij mij nog steeds hetzelfde beschikbaar vanaf vierde kwartaal 2002, kunnen ze niet iets specifikier zijn met de uitrol datums?
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.