Toon posts:

Uitrol ADSL kleinere plaatsen nog in 2002...

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 1.224 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1000e post :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXistenz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-01 21:13
20-11-2002 Bevestigd KPN Telecom heeft bevestigd dat levering op uw locatie technisch mogelijk is. De werkzaamheden nodig om uw telefoonaansluiting geschikt te maken voor ADSL Connected By KPN Telecom zijn gestart. Gemiddeld is een aansluiting 3 weken na het bereiken van deze status technisch gereed

Yesss eindelijk is er weer vooruitgang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Dan moet ie toch dicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoeft niet :)

ben ik een van de eerste met ADSL van dit topic? (dus die in november gekregen hebben / nog krijgen)? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xilebo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08-2023
ik heb ook m'n pakketje gekregen, woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar wonen jullie en de hoeveelste was jullie centrale gereed? hier loosdrecht nog niks ontvangen (dhz) centrale was 12-11 gereed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erickov
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 14:38
Ik woon in loosdrecht. Ik heb adsl direct besteld toen het kon, 15 september.
14 november kreeg ik te horen via de status aavraag dat kpn technisch gereed is en ik het instalatiepakket binnenkort thuis gestuurd krijg. De 18e van november is xs4all gereed en stuurd een brief. Deze brief heb ik vandaag de 20e binnen gekregen... Nu nog het installatiepakket... Grr... Ik wil hem NU! hehe... Ik kan niet wachten. Wie weet hoe lang het duurd voor je dat pakket binnen krijgt en welke ethernet modem je er tegenwoordig bij krijgt? Want ik zag op de site van xs4all dat de alcatel een oude is en vervangen wordt door de thomson 510.. Niet dat ik dat erg vind, want die heeft een ingebouwde switch met 4 poorten volgens mij...

Uncomfortable silence can be so loud...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami
  • Laatst online: 02-10 08:37

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Gaat geloof ik van de eerste rekening af maar dat weet ik niet zeker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee joh, je betaald die 238 euro pas achteraf! en erickov ik heb pcies dezelfde data's als jou alleen nog geen brief gehad van xs4all maar die is niet nodig ook wat moet je ermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Octopuz908
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:40
Maar klopt het nou dat ik de 19e de brief van KPN heb gekregen dat ik het DHZ-pakket binnen 4 weken krijg terwijl dit nou mijn status is (van de 16e!)

16-11-2002 Bevestigd KPN Telecom heeft bevestigd dat levering op uw locatie technisch mogelijk is. De werkzaamheden nodig om uw telefoonaansluiting geschikt te maken voor ADSL Connected By KPN Telecom zijn gestart. Gemiddeld is een aansluiting 3 weken na het bereiken van deze status technisch gereed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 02-10 17:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

mjah maar er is nu wel wat algemene vertraging omdat de splitters gewoon niet leverbaar zijn ofzo 8)7

Dus, niet gaan klagen als het langer duurt :P

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja zoiets hoorde ik ook al van die splitters dus het kan wel ff duren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erickov
eej x-boxer, Ff offtopic, ik woon in jullie oude huis, je naam staat nog op de luxaflex haha... Lindelaan, zegt genoeg denk ik, volgens mij ben jij dat...?
Maar goed, in de brief van xs4all.nl staat niet zoveel bijzonders. Eingelijk alles wat in de status ook vermeld staat. Verder staat er wel nog bij welk ip adres je krijgt en welke hostname voor die ip. Verder nog de loginnaam voor je adsl verbinding. Maar dat is ook al duidelijk voor xs4all. Namelijk "login@xs4all-basic/lite/power-adsl" Thats it... Nu nog wachten op het DHZ pakket...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami
  • Laatst online: 02-10 08:37

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Sommige mensen kunnen hun email van xs4all gebruiken omdat die waarschijnlijk al geactiveerd zijn. Ik heb het ook ff geprobeerd alleen krijg een error dus ik denk dat ie nog niet actief is terwijl ik in de laatste fase van de procedure zit. :( waarschijnlijk komt het door de splitters jammer.

Ze geven trouwens ook niet aan hoelang het duurt voor je de DHZ pakket binnenkrijgt. Er staat alleen dat het verstuurd wordt.. maar wanneer dan ?: dat vraag ik me af omdat bij de rest wel een tijd indicatie gegeven word ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erickov
dat klopt wat je zegt evilsalami. Mijn mail deed het inderdaad al omdat enkel mijn inbelaccound wordt omgezet tot een adsl accound... Dus mail, alles werkte al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander-B
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-10 15:09
Mijn XS4ALL account is ook al geactiveerd, maar heb ook nog geen DHZ-pakket binnen... Kan al wel inbellen op het XS4ALL netwerk, en mailen, newszilla'en enzo, dus ik denk dat als ik zelf ergens een modem + splitter had gekocht dat ik dan al had kunnen ADSL'en.... Maarja dan nog maar even een paar daagjes wachten!

• xilebo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08-2023
maar hebben jullie al wachtwoord enzo dan van xs4all?? volgens mij heb ik die nog nie?

ik heb trouwens nu ook dit:

18-11-2002 Technisch gereed Uw telefoonaansluiting en XS4ALL-abonnement zijn technisch geschikt gemaakt voor ADSL. De gegevens van uw ADSL-abonnement stuurt XS4ALL u per brief toe.

Verwijderd

Damm waarom heb ik me pakketje nog niet? Mijn e-mail account bij xs4all werkt al wel. En snap kpn ook niet helemaal als je zo groot gaat uitrollen dan koop je die k*tsplitters en modem GIGA groot in? :P

Of zie ik dat nou verkeerd?

• erickov
Wachtwoord van xs4all hadden we al, omdat we daar al een inbelaccound hadden... En anders heb je die tijdens je inschrijving zelf moeten bedenken... Dus als het goed is weet je hem gewoon. btw. Je ingevoerde password wordt om veiligheidsredenen niet eens in de brieven van xs4all vermeld...

• Jeroen Blom
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05:33
xilebo schreef op 21 November 2002 @ 07:29:
maar hebben jullie al wachtwoord enzo dan van xs4all?? volgens mij heb ik die nog nie?

ik heb trouwens nu ook dit:

18-11-2002 Technisch gereed Uw telefoonaansluiting en XS4ALL-abonnement zijn technisch geschikt gemaakt voor ADSL. De gegevens van uw ADSL-abonnement stuurt XS4ALL u per brief toe.
Het Xs4all wachtwoord heb je, bij het aanvragen, zelf gekozen en wordt je niet toegestuurd. Althans dat was de situatie toen ik ADSL anderhalf jaar aanvroeg.

"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:36
Jup account werkte vorige week donderdag al... Had trouwens begrepen dat het splittertekort al was opgelost (en dat het voornamelijk de analoge splitters waren)

*Chocovla begint te zingen*

"Woah yes, wait a minute Mr. Postman
(Wait) Wait, Mr. Postman
(Please, Mr. Postman look and see) Woah yeah
(If there's a splitter in your bag for me)Please, please, Mr. Postman
(Why's it takin' such a long time?) Oh yeah
I've been standin' here waitin' Mr. Postman so patiently
Woah yeah (If there's a modem in your bag for me)
Please, please, Mr. Postman (Why's it takin' such a long time)

So many days you passed me by
See the tears standin' in my eyes?
You didn't stop to make me feel better
By leaving me a modem or a splitter"

Ben verder helemaal niet ongeduldig hoor O-)

"Better ask questions before you shoot"

Verwijderd

Chocovla schreef op 21 november 2002 @ 09:24:
Jup account werkte vorige week donderdag al... Had trouwens begrepen dat het splittertekort al was opgelost (en dat het voornamelijk de analoge splitters waren)

*Chocovla begint te zingen*

"Woah yes, wait a minute Mr. Postman
(Wait) Wait, Mr. Postman
(Please, Mr. Postman look and see) Woah yeah
(If there's a splitter in your bag for me)Please, please, Mr. Postman
(Why's it takin' such a long time?) Oh yeah
I've been standin' here waitin' Mr. Postman so patiently
Woah yeah (If there's a modem in your bag for me)
Please, please, Mr. Postman (Why's it takin' such a long time)

So many days you passed me by
See the tears standin' in my eyes?
You didn't stop to make me feel better
By leaving me a modem or a splitter"

Ben verder helemaal niet ongeduldig hoor O-)
neeee hooor naturlijk niet. Gedichtjes verzinnen totdat je adsl spullen binnekomen is heeeeeeel normaal :Y)

Verwijderd

Sander-B schreef op 20 November 2002 @ 22:52:
Mijn XS4ALL account is ook al geactiveerd, maar heb ook nog geen DHZ-pakket binnen... Kan al wel inbellen op het XS4ALL netwerk, en mailen, newszilla'en enzo, dus ik denk dat als ik zelf ergens een modem + splitter had gekocht dat ik dan al had kunnen ADSL'en.... Maarja dan nog maar even een paar daagjes wachten!
Mijn brief van xs4all is nog steeds niet binnen, maar dit kan noooit lang meer duren. Hetzelfde geldt voor mijn DHZ pakket.

/me zit eraan te denken om een webcam boven zijn brievenbus te hangen.

Verwijderd

nog 7 dagen en ga maar eens bellen waar mijn spul blijft. Ik wil nu ADSL'en :D

Verwijderd

Ik heb net gebeld kreeg vriendelijk vrouwtje aan de lijn. Ze kon ook gelijk me tel rekening zien :P toen snapte ze dat ik om adsl stond te springen.

Toen keek ze in de computer en als het goed is krijg ik het deze of volgende week. :Y)
Dus nog ff O-) geduldig O-) blijven. })

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2002 09:51 . Reden: typo's ]

• Sander-B
Jup, binnen een week moet het handeltje binnen zijn, net (weer) gebeld, en het splittertekort was inderdaad opgelost.
PS. We krijgen waarschijnlijk een Alcatel Speedtouch 510 ipv. die gare Speedtouch Home :)

Verwijderd

Hee, dit gaat wel snel. Ik heb me op de achtste aangemeld en mijn aansluiting is nu al gereed:

21-11-2002 KPN Telecom technisch gereed KPN Telecom heeft uw telefoonlijn geschikt gemaakt voor ADSL. XS4ALL maakt uw abonnement nu geschikt voor gebruik van ADSL.
U ontvangt binnenkort per post het installatiepakket.
12-11-2002 Bevestigd KPN Telecom heeft bevestigd dat levering op uw locatie technisch mogelijk is. De werkzaamheden nodig om uw telefoonaansluiting geschikt te maken voor ADSL Connected By KPN Telecom zijn gestart. Gemiddeld is een aansluiting 3 weken na het bereiken van deze status technisch gereed.

Het heeft ze dus maar 9 dagen gekost ipv 3 weken.

Maar mijn probleempje: We hebben sinds gisteren ook geen kiestoon meer :'(
Via het kpn storingsnummer konden ze ons vertellen dat er inderdaad een storing was op ons nummer (monteur kijkt er vanmiddag naar). Is dit nou toeval of zou het te maken kunnen hebben met die adsl werkzaamheden? Hebben meer mensen er last van gehad?

Verwijderd

Sander-B schreef op 21 November 2002 @ 09:56:
Jup, binnen een week moet het handeltje binnen zijn, net (weer) gebeld, en het splittertekort was inderdaad opgelost.
PS. We krijgen waarschijnlijk een Alcatel Speedtouch 510 ipv. die gare Speedtouch Home :)
Kun je die modems rechtstreeks aan je hub/switch hangen? Zal wel mooi zijn!

• Sander-B
dutchman22: Ik heb niks gemerkt van die omzetting, is toeval denk ik.

Extermenator: Ja, die nieuwe modems hebben een ingebouwde router, dus kan je rechtstreeks in je hub/switch prikken!! "Hacken" hoeft dus niet meer.

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:27

johnwoo

3S-GTE

* johnwoo heeft het zonder modem besteld en haalt zelf een router naar keuze :Y)
In Alcatel heb ik niet zo'n vertrouwen meer :P Die Speedtouch Home dingen hebben zo'n extreem brakke NAT engine :(

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Verwijderd

Jeee, ik heb mijn boterham nog niet op of er is weer een stapje bij:

21-11-2002 Technisch gereed Uw telefoonaansluiting en XS4ALL-abonnement zijn technisch geschikt gemaakt voor ADSL. De gegevens van uw ADSL-abonnement stuurt XS4ALL u per brief toe.

Ik was al blij als ik het voor de Kerst zou hebben. :)

Uit de telefoonkabel van kpn komen 4 draden (rood, blauw, bruin en wit). Aan rood en blauw heb je genoeg om te telefoneren (waarom?). Geldt dat ook voor ADSL? Waar zijn die bruine en witte draad eigenlijk voor? Ik heb overal lopen zoeken maar niks gevonden.

Verwijderd

Sander-B schreef op 21 november 2002 @ 10:03:
dutchman22: Ik heb niks gemerkt van die omzetting, is toeval denk ik.

Extermenator: Ja, die nieuwe modems hebben een ingebouwde router, dus kan je rechtstreeks in je hub/switch prikken!! "Hacken" hoeft dus niet meer.
mooi zo hoef moet ik alleen nog een keer een nieuw switchje kopen en klaar is kees. Hoop dat me DHZ pakket vandaag binnenkomt! })

• Wimpy006
  • Laatst online: 24-09 12:59
Hebben er deze week nog mensen splitters gekregen en vanaf wanneer was je hierop aan het wachten?
En hoe lang duurt het voordat je die brief van XS4ALL krijgt nadat ze je account hebben geactiveerd. Die van mij is nl. vandaag geactiveerd en mijn splitter moet dus ook binnenkort komen. Hoe lang nog??!?! Hoe lang ongeveer!?!?!
_/-\o_ vertel het mij _/-\o_
_/-\o_ kpn schiet op _/-\o_
_/-\o_ voor het weekend _/-\o_
_/-\o_ leuk dit _/-\o_
_/-\o_ centreren zou nog ruiger zijn _/-\o_
_/-\o_ ;) _/-\o_

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

Verwijderd

Wimpy006 schreef op 21 November 2002 @ 19:18:
En hoe lang duurt het voordat je die brief van XS4ALL krijgt nadat ze je account hebben geactiveerd.
Ja ik ben net zo ver als jou en ik wacht ook op de splitter.

In die brief van XS4All staan alleen maar je inloggegevens en die heb je al dus je hoeft alleen maar de splitter te installeren.

• Romulus
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 20:26
Ook ik zit te wachten op de splitter, de brief van Xs4all heb je niet echt nodig want mijn account bij ze werkt al (Mail, ftp etc.).
Je hebt bij de aanvraag nl. zelf je UserID en Wachtwoord moeten opgeven en die werken gewoon.
Ik heb al een modem/router en ik vraag me af of die ook zonder splitter werkt.

Je login voor ADSL wordt:

basic adsl: naam@xs4all-basic-adsl of fast adsl: naam@xs4all-fast-adsl

[ Voor 16% gewijzigd door Romulus op 21-11-2002 19:48 ]

• Wimpy006
  • Laatst online: 24-09 12:59
Krijg je dan automatisch een ip? Mooi de rest staat nl al klaar op mijn router. E-tech dingetje. Hopen dat ze een firmware upgrade uitbrengen met UPNP ondersteuning en ik ben helemaal blij
Mijn meel account heb ik ook al werkende.

[ Voor 11% gewijzigd door Wimpy006 op 21-11-2002 19:56 ]

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

• Xandrios
  • Laatst online: 02-10 00:24
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.