Toon posts:

Uitrol ADSL kleinere plaatsen nog in 2002...

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 1.224 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom net terug van vakantie en zag ineens dat de postcodecheck vernieuwd was!!!!
November 2002 is het hier beschikbaar HOERA! Heb me meteen aangemeld bij XS4ALL, omdat ik met planet hele slechte ervaringen heb gehad en zonnet een $#%$@ provider vind. Ik hoop dat ze met november 2002 wel het begin van november bedoelen, maar goed ik ben allang blij dat ik na 4/5 jaar wachtten eindelijk een snellere verbinding krijg. Ik treur mee met de mensen met 56k en advieseer die ook om isdn te nemen net als ik nu nog heb, je belt sneller in, en download toch sneller als met 56k!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinolief
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-01-2021
Verwijderd schreef op 16 september 2002 @ 13:21:
Ik kom net terug van vakantie en zag ineens dat de postcodecheck vernieuwd was!!!!
November 2002 is het hier beschikbaar HOERA! Heb me meteen aangemeld bij XS4ALL, omdat ik met planet hele slechte ervaringen heb gehad en zonnet een $#%$@ provider vind. Ik hoop dat ze met november 2002 wel het begin van november bedoelen, maar goed ik ben allang blij dat ik na 4/5 jaar wachtten eindelijk een snellere verbinding krijg. Ik treur mee met de mensen met 56k en advieseer die ook om isdn te nemen net als ik nu nog heb, je belt sneller in, en download toch sneller als met 56k!!
Klopt wel maar echt spannend is ISDN t.o.v. analoog 56K niet en nog steeds de telefoontikken.
Het ISDN abbo is ook nog wat duurder.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja maar dat betaald me pa toch, en je neemt dan toch gewoon onetelsurf net 100uur per maand super relaxed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel rabobank bij ons in het dorp en ook Chello (wat ik nu heb). Geen ADSL en ook geen @home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me wil dat het november is :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:43
pinolief schreef op 15 september 2002 @ 23:44:
[...]

Bedoel je daarmee dat als je in een wat oudere wijk woont het wel kan maar dat een pas gebouwd nieuw gedeelte in de buurt dus pech kunnen hebben?
Er zijn een paar recente nieuwbouwwijken in Nederland die pech hebben idd. Dat komt omdat ze alvast glasvezel naar de wijkkast hebben gelegd waardoor daar ook actieve componenten inzitten, ze kunnen daar echter geen DSLAM's in plaatsen zonder alle wijkkasten om te bouwen wat helaas niet te betalen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:17

Wokschotel

Op 6 wielen

Pc123 schreef op 16 september 2002 @ 17:01:
[...]

Er zijn een paar recente nieuwbouwwijken in Nederland die pech hebben idd. Dat komt omdat ze alvast glasvezel naar de wijkkast hebben gelegd waardoor daar ook actieve componenten inzitten, ze kunnen daar echter geen DSLAM's in plaatsen zonder alle wijkkasten om te bouwen wat helaas niet te betalen is.
Mja, dan gaat het om compleet nieuwe wijken. Bij nieuwbouw in een bestaande wijk wordt je gewoon aangesloten op het bestaande netwerk en dat is niet van glasvezel :)

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

Dus het geld eigenlijk alleen voor uhmmm, flevoland ofzo, waar ze ineens hele nieuwe dorpen/steden uit de grond stampen zullen we maar zeggen...

ps: Net ADSL besteld, binnen 3 maanden binnen volgens XS4all _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Little Less Conversation, Little More Action Please!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar uh, jullie kunnen dus bestellen nu? wat stond daar eerst dan? 4e kwartaal? bij mij namelijk nog steeds 1e volgend jaar. Vandaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yep hier in hardinxveld giessendam ook vanaf november<can`t wait>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij is de afstand vanaf de centrale te groot. Eerst was ADSL niet mogelijk.

'k heb echter al anderhalf jaar ADSL.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[\quote] Bij mij is de afstand vanaf de centrale te groot. Eerst was ADSL niet mogelijk.

'k heb echter al anderhalf jaar ADSL.......

[quote]

Raar eerst zeg je dat de aftsand te groot is en toch heb je het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-09 22:56

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Ok hier dan eindelijk ook "breedband" vanaf november in dit gat.

Maar weet iemand misschien ook een totaaloverzicht van providers met datalimiet,aansluitkosten,aanbiedingen etc.
Mag ook wel een computerblad zijn dan sprint ik morgen ff naar de bruna ;)

En is er ook iemand die verstand heeft van die ADSL-modems want ik heb hier nou een goed werkend 100Mb netwerk liggen en ik ga toch echt geen 350+ pleuro 8)7 betalen voor een multi PC modem met 4 poorten waar ik niet eens genoeg aan heb |:(

En is het verder juridisch eigenlijk ook af te dwingen om ook gebruik te kunnen maken van de in het verleden gedaane aanbiedingen daar we er geen gebruik van konden maken :?

[ Voor 0% gewijzigd door Copycat op 16-09-2002 22:43 . Reden: typo ]

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Copycat schreef op 16 september 2002 @ 22:39:

En is het verder juridisch eigenlijk ook af te dwingen om ook gebruik te kunnen maken van de in het verleden gedaane aanbiedingen daar we er geen gebruik van konden maken :?
HAHAHHAHA soms vraag ik me echt wel eens af wat voor mensen hier rond lopen! tuurlijk kan dat niet man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar weet iemand misschien ook een totaaloverzicht van providers met datalimiet,aansluitkosten,aanbiedingen etc.

En is er ook iemand die verstand heeft van die ADSL-modems want ik heb hier nou een goed werkend 100Mb netwerk liggen en ik ga toch echt geen 350+ pleuro 8)7 betalen voor een multi PC modem met 4 poorten waar ik niet eens genoeg aan heb |:(

hahahaha dta zou gaaf zijn, dat ik naar de winkel ga en ik die televisie wil die in 1996 in de aanbieding was, en als ze die niet kunnen leveren naar de rechter stap.. hahahahaha :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liosnel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-08 14:00
Steenwijk krijgt ook ADSL in Q4!!! en we hebben ook een rabo! (hoofdfiliaal zelfs!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmmm.....

Er staat nog steeds het 4e kwartaal.....
Krijg het gevoel dat we pas volgende jaar aan de beurt zijn.
(Zoals gebruikelijk en verwacht)

:/
Verwijderd schreef op 13 september 2002 @ 22:34:
Bij mijn postcode staat nog steeds voor het 4e kwartaal beschikbaar :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht dat de ondergrens van de centrales 4000 was maar Oude Pekela heeft er maar 3000... Houdt dan de ondergrens op 3000.. (Werkt ook in mijn voordeel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copycat
  • Laatst online: 30-09 22:56

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Verwijderd schreef op 16 september 2002 @ 22:53:
[...]

hahahaha dta zou gaaf zijn, dat ik naar de winkel ga en ik die televisie wil die in 1996 in de aanbieding was, en als ze die niet kunnen leveren naar de rechter stap.. hahahahaha :D
Dat is in mijn ogen wel wat anders dan dit. Die TV kon je gewoon ophalen als je maar dokte zolang de aanbieding geldig was.

Maar als ik vorig jaar ofzo op zo'n aanbieding gereageerd had werd ik gewoon afgewezen omdat het in mijn regio niet beschikbaar is. Oftewel ze adverteren met iets wat ze niet leveren en dat zou je kunnen opvatten als misleiding.

Dus zo stom vind ik m'n gedachte helemaal niet.

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap er helemaal niets meer van, van die hele uitrol van ADSL. K woon in een dorp met nie meer dan 5000 inwoners en heb al meer dan een jaar ADSL. Een dorp naast ons heeft nog helemaal NIETS, terwijl dat veel groter is. Niet dat ik er mee zit hor. Ik vind het allemaal best.
Maar toch best wel lullig voor al die mensen die er gewoon ook recht op hebben. Want ik vind dat iedereen gewoon recht heeft op een snelle internetverbing. :7

Maar ja. Dat komt hopelijk vast nog wel een x voor al die mensen die nu nog met hun lullige 56 K modempie de nieuwe SP1 downloaduh :+

}:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Copycat schreef op 16 september 2002 @ 23:41:
[...]

Dat is in mijn ogen wel wat anders dan dit. Die TV kon je gewoon ophalen als je maar dokte zolang de aanbieding geldig was.

Maar als ik vorig jaar ofzo op zo'n aanbieding gereageerd had werd ik gewoon afgewezen omdat het in mijn regio niet beschikbaar is. Oftewel ze adverteren met iets wat ze niet leveren en dat zou je kunnen opvatten als misleiding.

Dus zo stom vind ik m'n gedachte helemaal niet.
om een rechterlijke uitspraak maar eens te herhalen ' een aktie kenmerkt zich door een begin en een eindperiode'

dus je idee is lichtelijk belachelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:18

JvS

Ik heb hem zelf ook

Copycat, natuurlijk kan dat niet. Wat heeft de kpn nou te schaften met wat jij kan krijgen of niet? Je gedachte is vanuit jezelf misschien wel heel voordelig, maar logisch.. nah. Ze hebben geen leveringsplicht hoor, dus als jij perse die aanbieding wil, kunnen ze gewoon zeggen "meneer, dan neemt u toch geen adsl?" :P.

visjesoft, het gaat niet alleen maar om het aantal inwoners, maar om de centrales en de hoeveelheid aansluitingen erop en de eventuele aanwezigheid van kabel enzo (commerciele aspecten dus).

BTW als er een stuk glasvezel tussen een centrale en nog een ligt en niets anders, dan zegt de postcodecheck gewoon of het kan of niet, met isdn en pstn los van elkaar... Dus die indianenverhalen lijken me een beetje nonsense.. KPN weet echt wel welke centrales ze om kunnen bouwen, en iedereen op die centrale hangt aan hetzelfde stukje kabel erachter...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb me de 15de aangemeld bij xs4all en wat zie ik nu:

17-09-2002 Wacht op centrale Het gereed maken van uw telefoonaansluiting voor ADSL wacht op beschikbaarheid van de wijk centrale. Volgens de huidige verwachting wordt de levering van uw ASDL aansluiting gestart op 2002-11-15. Mxstream brengt u middels een brief op de hoogte van de voortgang van uw opdracht.
15-09-2002 Verzonden XS4ALL heeft uw aanvraag voor ADSL doorgestuurd naar MXstream. U ontvangt van XS4ALL een brief ter bevestiging.
15-09-2002 Ingediend U hebt via de website een aanvraag voor een Basic ADSL-abonnement ingediend.

JAJA 15-11-2002 is het beschikbaar, dus dat word feest LEVE DE KPN _/-\o_

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2002 10:47 . Reden: wijziging smily ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

effe een stomme vraag. Die multiport modem waar is die goed voor? kan dat niet gewoon met de ethernetmodem+hubje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:20

slaay

Natuurbeleven.com

Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 14:37:
effe een stomme vraag. Die multiport modem waar is die goed voor? kan dat niet gewoon met de ethernetmodem+hubje?
Wat bedoel je precies?

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 17 September 2002 @ 14:37:
Waarom post je dat in dit draadje? Dat heeft niets met de uitrol te maken :{

Maar je moet maar eens zoeken naar tweaken van het modem en de nadelen daarvan, je bent dan dus je garantie kwijt. Boeit dat je niet, dan koop je een modem met een hub (en tweak je 'm). Maar dat is dus offtopic :o

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:39
volgens mij is het handiger om een draytek 2600 te halen. die is tenminste 100mbit :)

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

Dit zegt XS4all:

18-09-2002 Wacht op centrale Het gereed maken van uw telefoonaansluiting voor ADSL wacht op beschikbaarheid van de wijk centrale. Volgens de huidige verwachting wordt de levering van uw ASDL aansluiting gestart op 2002-12-06. Mxstream brengt u middels een brief op de hoogte van de voortgang van uw opdracht.
16-09-2002 Verzonden XS4ALL heeft uw aanvraag voor ADSL doorgestuurd naar MXstream. U ontvangt van XS4ALL een brief ter bevestiging.
16-09-2002 Ingediend U hebt via de website een aanvraag voor een Basic ADSL-abonnement ingediend.

en ik maar denken dat ze met december 31 december bedoelen...gewoon 6 december al...leuk sinternicolaaskado :P

Postcode tjek blijft maar december zeggen :S

• DrJamez
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:49
Ik hoor net van de Kabelfoon helpdesk dat ik misschien ADSL kan krijgen van Kabelfoon binnen nu en twee/drie maanden :D

Maar ze hebben al zoveel gezegd, en zit nu nog steeds met een butt-getabbo :(

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

• Diaboluzzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04 15:06

Diaboluzzz

Dreikwarter !

IK SNAP HET NIET :P

ter apel is een kleine *** plaats.
Haren is zeker 3x zo groot, en wij moeten wachten tot "voor het eerste kwartaal van 2003" wat zegt dit, dat het ergens in november/december wordt OF dat het ergens in januari februari wordt ?

http://www.NUiPhone.nl/

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

nee, voor het eerste kwartaal betekent in het eerste kwartaal, dus januari, februari of maart he...bij mij stond er eerst ook 4e kwartaal...nu december...duzzz

• Da_Jackal
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-08 00:56
Ik heb 'ns 't hele topic nagelezen, maar ik mis eigenlijk een lijstje met aanbieders & up- & downloadsnelheden & evt. datalimieten. Weet iemand toevallig een linkje naar zo'n tabelletje?? Ik wil ook wel zelf eentje proberen te maken, maar 't heeft geen zin als er al zoiets bestaat.

Verwijderd

woei, aangemeld!!

• pinolief
  • Laatst online: 11-01-2021
Jordy schreef op 18 september 2002 @ 20:28:
Ik heb 'ns 't hele topic nagelezen, maar ik mis eigenlijk een lijstje met aanbieders & up- & downloadsnelheden & evt. datalimieten. Weet iemand toevallig een linkje naar zo'n tabelletje?? Ik wil ook wel zelf eentje proberen te maken, maar 't heeft geen zin als er al zoiets bestaat.
www.adslmetacrawler.nl www.internetten.nl

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:17

Wokschotel

Op 6 wielen

Hoe zit dat nou :? Mijn broertje heeft ADSL aangevraagd. Volgens de postcodecheck was dat pas in november weer leverbaar (centrale vol) maar nu krijgt ie vandaag een brief dat hij binnen 3 weken wordt aangesloten. Waar moet hij nou van uitgaan :?

De islam kan uw vrijheid schaden

• DrJamez
Van het ergste :+

En voor de mensen die nog steeds geen breedband kunnen krijgen, die moeten eens informeren bij www.hsdi.nl

Verwijderd

Wokschotel schreef op 18 september 2002 @ 22:19:
Hoe zit dat nou :? Mijn broertje heeft ADSL aangevraagd. Volgens de postcodecheck was dat pas in november weer leverbaar (centrale vol) maar nu krijgt ie vandaag een brief dat hij binnen 3 weken wordt aangesloten. Waar moet hij nou van uitgaan :?
das toch goed!! je kan het beste die brief geloven toch??? gelukspik :X

Verwijderd

Je kan de gewone ethernet modem tweaken zodat je die rechtstreeks aan je netwerk hub/switch kan hangen. :Y)
Zoek maar is op deze site: www.weethet.nl

Zelf heb ik me aangemeld bij xs4all en staat dat ik ongeveer 15 november de centrale klaar is dus ik zal wel zien wat het word.

• Da_Jackal
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-08 00:56
Pinolief> Mijn dank is groot. _/-\o_

• Enforcer
  • Niet online
[offtopic]
Tijdens de aanvraag van ADSL bij Planet Internet moest ik iets uitprinten en opsturen (voor een machtiging), weet iemand of ik dat direct moet opsturen ? Of dat ik daarmee moet wachten tot het november is (volgens de diverse sites is het pas in november beschikbaar maar kon ik mij nu al aanmelden) ?
[offtopic]

Verwijderd

damn nooit breedband hier natuurlijk.
ik hoop dat alle centrales ontploffen..
f*ck kpn

dan moete ze maar lokaal inbelle gratis make net als in usa. ze zijn al van die geldvreters en afzetters..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 september 2002 @ 22:05:
damn nooit breedband hier natuurlijk.
ik hoop dat alle centrales ontploffen..
f*ck kpn

dan moete ze maar lokaal inbelle gratis make net als in usa. ze zijn al van die geldvreters en afzetters..
nou nou, ik begrijp je frustratie. Maar je kan natuurlijk altijd nog onetel surfpakketten nemen ofzo

of een flat fee verbinding voor 180 euro ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 10:45:
[...]

nou nou, ik begrijp je frustratie. Maar je kan natuurlijk altijd nog onetel surfpakketten nemen ofzo

of een flat fee verbinding voor 180 euro ofzo
ja sorry voor die beetje gefrustreerde reactie :)
180 euro vind ik zelf wel wat duur voor traag inbel internet.
ik wil gewoon een vaste verbinding met fatsoenlijke snelheid..

kpn kan best gewoon alle plaatsen beschikbaar maken voor adsl ze hebben toch geld zat en maken alles onnodig duur..
want waarom zou niet iedereen recht daarop hebben op?

maar eh hoeveel inwoners ongeveer moet een plaats hebben om adsl te krijgen?
want ik woon 2km van de centrale dus dat is het porbleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrJamez
4000 aansluitingen en meer
Wij hebben er 3000 en wij hebben geen ADSL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

het ligt niet alleen aan inwoners, ook aan andere zaken. Het ligt er gewoon aan of de kpn denkt er winst mee te maken.

nou vind ik dat hier nog wel een beetje raar, want heel die plaats heeft kabelinternet van @home, supersnel dus. Maarja behalve de mensen die geen kabeltv hebben, die kunnen nu adsl nemen...net als ik...:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrJamez
Ik kan me ook niet echt voorstellen dan je ADSL zou nemen als je voor hetzelfde bedrag een bijna 10 keer snellere verbinding kan nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 11:01:

...
kpn kan best gewoon alle plaatsen beschikbaar maken voor adsl ze hebben toch geld zat en maken alles onnodig duur..
...
Kijk je nooit het nieuws ofzo :? Ze hebben meer dan 10 miljard euro schuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pc123 schreef op 22 september 2002 @ 12:56:
[...]

Kijk je nooit het nieuws ofzo :? Ze hebben meer dan 10 miljard euro schuld.
oja kan wel, is hun eige schuld :) en dat wil neit zegge dat ze daarom niet iedereen van adsl kunne voorzien. want ze zijn toch met hun uitrol bezig..

en had ik wanadoo met onbeperkt i-netten in de dal uren voor 30 euro gaan ze het beperken tot 80uur |:( :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• certefied
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-08 10:53
Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 13:01:
[...]

oja kan wel, is hun eige schuld :) en dat wil neit zegge dat ze daarom niet iedereen van adsl kunne voorzien. want ze zijn toch met hun uitrol bezig..

en had ik wanadoo met onbeperkt i-netten in de dal uren voor 30 euro gaan ze het beperken tot 80uur |:( :r
Deze heb ik nu nog van friaco >:)
Tot december nog,dan lekker adsl :P :P :9~
Over nemen dat acount ;) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 13:01:
[...]

zeg uh, hoe oud ben je ongeveer :? als dit je redenering is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik snap zijn redenering wel, waarom worden er nu dan een paar honderd centrales gereed gemaakt terwijl de kpn krap bij kas zit?

en dat heeft helemaal niks met leeftijd te maken, ken zat jonge(re) mensen die beter redeneren dan ouderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 17:09:
ik snap zijn redenering wel, waarom worden er nu dan een paar honderd centrales gereed gemaakt terwijl de kpn krap bij kas zit?

en dat heeft helemaal niks met leeftijd te maken, ken zat jonge(re) mensen die beter redeneren dan ouderen.
heel simpel, als kpn die centrales niet aanpast doet een concurrent het. Overigens heeft de nieuwe topman van kpn aangegeven dat hij van mening is dat de terugloop aan telefoontikken geen nieuwe ontwikkelingen in de weg mag staan. En natuurlijk gaan ze niet alle centrales aanpassen. Weet je wat dat kost!

En tuurlijk kunnen sommige jonge mensen goede verhalen vertellen, maar bovenstaande meneer is gefrustreerd en wenst daarom kpn kapot :? en vind dat de centrale voor hem alleen moet worden aangepast :? tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 17:09:
Initiële investeringen gaan in de toekomst toch geld opleveren. Zeker als in al die gehuchten waar men nooit ADSL aan heeft willen bieden ADSL aangeboden gaat worden. De klant hapt graag en voorziet KPN weer van inkomsten. (8>

[ Voor 0% gewijzigd door pven op 22-09-2002 17:24 . Reden: Typo's ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 17:18:
[...]

heel simpel, als kpn die centrales niet aanpast doet een concurrent het. Overigens heeft de nieuwe topman van kpn aangegeven dat hij van mening is dat de terugloop aan telefoontikken geen nieuwe ontwikkelingen in de weg mag staan. En natuurlijk gaan ze niet alle centrales aanpassen. Weet je wat dat kost!

En tuurlijk kunnen sommige jonge mensen goede verhalen vertellen, maar bovenstaande meneer is gefrustreerd en wenst daarom kpn kapot :? en vind dat de centrale voor hem alleen moet worden aangepast :? tja
inderdaad, die paar 100 centrales die er nu bijkomen worden zeker gratis gereed gemaakt ;)

maargoed er is natuurlijk hoop voor mensen die er niet bij zitten. BBNed maakt binnenkort een lijst van ruim 100/150 centrales in minder bevolkte gebieden bekend die ook ADSL gereed worden gemaakt. En nu komt het: dit betreft centrales die door de kpn nu niet zijn meegenomen. Dus er is nog alle hoop! En zit je erbij dan overtreft men zelfs het brakke "ADSL van KPN" _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En waar haal je deze informatie vandaan :?
Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 17:27:
[...]
maargoed er is natuurlijk hoop voor mensen die er niet bij zitten. BBNed maakt binnenkort een lijst van ruim 100/150 centrales in minder bevolkte gebieden bekend die ook ADSL gereed worden gemaakt. En nu komt het: dit betreft centrales die door de kpn nu niet zijn meegenomen. Dus er is nog alle hoop! En zit je erbij dan overtreft men zelfs het brakke "ADSL van KPN" _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

inderdaad, die paar 100 centrales die er nu bijkomen worden zeker gratis gereed gemaakt ;)
kijk nou ben je flauw bezig. Je weet donders goed dat kpn nu centrales aanpast waar men uiteindelijk op gaat verdienen. En nee, dat doen ze dus niet als ze geld moeten toeleggen. En ja dit is normaal

trouwens, als ik bbned was zou ik die centrales maar eens bekend maken. duurt nu wel erg lang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrJamez
Ik zit er ook op te wachten, want als het komt ben ik ZEER gelukkig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Laatst online: 17:24

AMDFreak

Intel is zo..

Ik heb keuze uit:
Eweka
Cistron
ADSL van kpn (mxstream)
Casema (kabel)

En dan ben ik er vast nog wel 1 vergeten :)

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En zit je erbij dan overtreft men zelfs het brakke "ADSL van KPN" _/-\o_
Waar slaat dat nu op brakke adsl van kpn? lever jij het soms beter ofzo? en brak is het niet het enige verschil tussen kpn en bbned is dat dat de laatste gewoonweg sneller is als kpn voor de rest maakt het geen reet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en kpn is dan weer een stuk goedkoper dan bbned en heeft een betere dekking, dus niks brak kpn adsl......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrJamez
En waarom horen we eigenlijk niks van Versatel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DrJamez schreef op 22 september 2002 @ 20:01:
En waarom horen we eigenlijk niks van Versatel?
omdat versatel nog erger in de problemen zit dan kpn.........volgens mij breidt versatel al een hele tijd niet meer uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami
  • Laatst online: 02-10 08:37

EVILSalami

Wat kijk je nou?

En luitjes zijn jullie er al uit welke ISP jullie kiezen en welke abo? Ik nog niet behalve dat ik weet dat ik bij XS4ALL wil, ik twijfel nog tussen lite en standaart. Die standaart is wel duur hoor eigelijk meer dan 100 gulden per maand! pfff.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EVILSalami schreef op 22 september 2002 @ 21:10:
En luitjes zijn jullie er al uit welke ISP jullie kiezen en welke abo? Ik nog niet behalve dat ik weet dat ik bij XS4ALL wil, ik twijfel nog tussen lite en standaart. Die standaart is wel duur hoor eigelijk meer dan 100 gulden per maand! pfff.....
ik ga denk ik voor xs4all , en dan standaard. Die data limiet is gewoon TE krap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami
  • Laatst online: 02-10 08:37

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Ja idd alle isp's hebben voor de lite versie een data limiet behalve zon die heeft FUP...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
[...]
En nu komt het: dit betreft centrales die door de kpn nu niet zijn meegenomen. Dus er is nog alle hoop!
Volgens mij verzin je dit ter plekke, de overgebleven centrales zijn juist nog veel minder rendabel dus BBNed zal zeer waarschijnlijk voor het grootste deel ook eerst de grotere centrales aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-09 11:09

IvoB

Prutst er rustig op los

Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 19:15:
[...]

Waar slaat dat nu op brakke adsl van kpn? lever jij het soms beter ofzo? en brak is het niet het enige verschil tussen kpn en bbned is dat dat de laatste gewoonweg sneller is als kpn voor de rest maakt het geen reet uit.
BBned providers hebben bij de particuliere abonnementen een lagere overboeking, 1:25 tegen 1:40 van KPN, verder is de authenticatie van BBned beter, Bridging, i.p.v. PP(T)P van KPN. Dat inloggen met username en wachtwoord is bij ADSL simpelweg overbodig, omdat je alleen maar vanaf 1 lijn kan inloggen... Het kost een hoop extra tijd en geklooi om het werkend te krijgen.
Verder zijn de Globespan DSLAMS van BBned sneller dan de Alcatel DSLAMS van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pc123 schreef op 22 september 2002 @ 21:33:
[...]

Volgens mij verzin je dit ter plekke, de overgebleven centrales zijn juist nog veel minder rendabel dus BBNed zal zeer waarschijnlijk voor het grootste deel ook eerst de grotere centrales aansluiten.
nee dat verzin ik niet, omdat er bij die centrales namelijk centrales tussenzitten waar actie voor gevoerd is, zij het door de gemeente of door inwoners. Herinneren jullie je dat uitzonderingsgedoe van bbned niet? dat je handtekeningen oid kon verzamelen of het bedrijfleven kon mobiliseren? die centrales gaan nu aan de beurt komen (als de KPN dat nu inmiddels niet gata doen). Dat ebtekent dus dat dat centrales worden die nog helemaal geen ADSL kunnen krijgen of waarvan de KPN ook (nog) geen plannen voor heeft. Dat bedoel ik ermee te zeggen.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2002 21:50 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
Dat klopt! Maar dat is met subsidie van de gemeente, dan wil het wel lukken ja, maar als KPN niet komt en de gemeente niks doet dan is de kans dat een bepaalde centrale toch BBNed krijgt heel erg klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• certefied
Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 21:45:
[...]

nee dat verzin ik niet, omdat er bij die centrales namelijk centrales tussenzitten waar actie voor gevoerd is, zij het door de gemeente of door inwoners. Herinneren jullie je dat uitzonderingsgedoe van bbned niet? dat je handtekeningen oid kon verzamelen of het bedrijfleven kon mobiliseren? die centrales gaan nu aan de beurt komen (als de KPN dat nu inmiddels niet gata doen). Dat ebtekent dus dat dat centrales worden die nog helemaal geen ADSL kunnen krijgen of waarvan de KPN ook (nog) geen plannen voor heeft. Dat bedoel ik ermee te zeggen.
Interesant.
Dus nu kan ik dus zodadelijk uit bbnet kiezen en kpn.
Ze hebben hier actie gevoerd.
En er zijn nu bijna 300 aanmeldingen. ;) 8)7

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Grrr, nog een dikke 2 maanden wachten :(

25-09-2002 Wacht op centrale Het gereed maken van uw telefoonaansluiting voor ADSL wacht op beschikbaarheid van de wijk centrale. Volgens de huidige verwachting wordt de levering van uw ASDL aansluiting gestart op 2002-11-29. KPN Telecom brengt u middels een brief op de hoogte van de voortgang van uw opdracht.
19-09-2002 Verzonden XS4ALL heeft uw aanvraag voor ADSL doorgestuurd naar KPN Telecom. U ontvangt van XS4ALL een brief ter bevestiging.
19-09-2002 Ingediend U hebt via de website een aanvraag voor een Basic ADSL-abonnement ingediend.

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

nou ik moet nog w88 tot 6 december, dus niet zeuren

ja is leuk om van sinternikolaas te krijgen he...maar da hoor ik elke dag 6 keer :/

vin het trouwens helemaal niet erg dat ik tot december moet w88...het gaat erom dat je het krijgt...

Verwijderd

precies elvis84 ik (krijg) het op 15-11-2002 en dan moet je nog 3 weken wachtten maar ja wat maakt dat uit heb inmiddels al dik 5 jaar zitten wachtten!

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-09 09:42
Nou ehhh ... bij mij blijft de ADSL nog wel even weg helaas.
Een dorp is blijkbaar niet belangrijk genoeg.
Gelukkig heb ik nog wel kabel, dat is tot nu toe nog wel sneller dan ADSL ! :P

Verwijderd

Is er bij iemand de afgelopen week de postcodecheck voor adsl (van KPN) veranderd naar een concretere datum (anders dan het voor het 4e kwartaal gepland staat) ?

Bij mijn postcode nog steeds niet :/

• Beekforel
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Hier ook nog steeds geen breedband verbinding mogelijk. Momenteel het derde "Flatfee" abbonement.
Als de centrale hiero omgebouwd zou worden, is dat dan al duidelijk uit de postcode check :?
Op mijn postcode is nog steeds overal niks beschikbaar :'(

edit:
het hele topic heb ik nog niet doorgelezen, maar dat komt nog wel.

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

Verwijderd schreef op 25 september 2002 @ 22:33:
Is er bij iemand de afgelopen week de postcodecheck voor adsl (van KPN) veranderd naar een concretere datum (anders dan het voor het 4e kwartaal gepland staat) ?

Bij mijn postcode nog steeds niet :/
KPN update het niet zo snel, maar als je je inschrijft dan weet XS4all bijv. al wel de precieze datum. Bij mij staat er op kpnadsl.nl ook dat het in december gereed komt, maar XS4all weet al dat het op 6 december klaar is.

Misschien dat de KPN meer weet als je opbelt ofzo...ik weet zeker dat ze het eigenlijk wel weten...

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

nee de kpn weet niet meer als je ze opbelt en ik denk dat die data van xs4all ook met een kleine korel zout genomen moeten worden... Ik vind het iig niet slim, want dan gaan er weer veel mensen boos bellen als het 12december wordt door een kleine vertraging :z.

Maarja, dat zullen we tegen die tijd wel zijn ;)

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

Nou, wat ik weet van kpn is dat ze iig heel betrouwbaar zijn en dat als zij een datum geven dat ze die ook halen...natuurlijk hebben mensen problemen met kpn, maar een centrale gereed maken is wel net effe iets anders als 1 telefoonlijntje wat niet werkt...

• Diaboluzzz
  • Laatst online: 25-04 15:06

Diaboluzzz

Dreikwarter !

wat ik me dus afvraag, wat is dan de postcode van iemand waar op de site staat dat het in december klaar gemaakt wordt :?
ik zie namelijk nog steed:
Beschikbaar in het eerste kwartaal 2003.

http://www.NUiPhone.nl/

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

dan zit jij in een wat latere fase, waarvan ze nog niet specifiek weten OF en wanneer ze het om gaan bouwen :).

Verwijderd

kijk maar bij die van mij, 1231 AK huisnr 10.

• certefied
20-09-2002 Wacht op centrale Het gereed maken van uw telefoonaansluiting voor ADSL wacht op beschikbaarheid van de wijk centrale. Volgens de huidige verwachting wordt de levering van uw ASDL aansluiting gestart op 2002-12-13. KPN Telecom brengt u middels een brief op de hoogte van de voortgang van uw opdracht.
19-09-2002 Verzonden XS4ALL heeft uw aanvraag voor ADSL doorgestuurd naar KPN Telecom. U ontvangt van XS4ALL een brief ter bevestiging.
19-09-2002 Ingediend U hebt via de website een aanvraag voor een Basic ADSL-abonnement ingediend.

13 december word het dus.

Verwijderd

duurt niet zo lang meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• certefied
Diaboluzzz schreef op 26 september 2002 @ 17:13:
wat ik me dus afvraag, wat is dan de postcode van iemand waar op de site staat dat het in december klaar gemaakt wordt :?
ik zie namelijk nog steed:
Beschikbaar in het eerste kwartaal 2003.
Ik denk dat je ongeveer vanaf 15 oktober kunt zien waneer het precies beschikbaar komt.
Volgens mij kun je je dan ook aanmelden bij een provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• certefied
Beekforel schreef op 26 september 2002 @ 00:36:
Hier ook nog steeds geen breedband verbinding mogelijk. Momenteel het derde "Flatfee" abbonement.
Als de centrale hiero omgebouwd zou worden, is dat dan al duidelijk uit de postcode check :?
Op mijn postcode is nog steeds overal niks beschikbaar :'(

edit:
het hele topic heb ik nog niet doorgelezen, maar dat komt nog wel.
Dan kon je nog wel eens pech hebben ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja 7587 BH, is ook niets over bekend, val lekker buiten die 85%, BAH

Idd, hier ook rabo, maar geen adsl

Ken iemand die hier buitenaf midden in het bos woont en kan kiezen tussen bbnet en kpnadsl, snap er echt geen reet van, zal wel komen, omdat daar enkele vermogende mensen wonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier in Buitenpost (Friesland) wel Rabo, maar geen ADSL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BonBon
  • Laatst online: 17-06-2010
hier komt KPN ook op 29 nov 02 de centrale gereed maken
voor ADSL.
Klinkt allemaal tof, alleen heb ik de bevestigingsaanvraag
van KPN ontvangen en in die brief staat toch iets
waar ik een beetje van huiver :

"Houdt u er rekening mee dat er technische redenen zijn
waarom Mxstream niet in alle gevallen geleverd kan worden"

Ik hoop niet dat dit betekent dat mijn ADSL aansluiting
alsnog niet door kan gaan.
Ik heb verhalen gelezen dat er situaties zijn waarbij
het kan zijn dat de afstand tussen je huis en de centrale
te groot is waardoor er geen ADSL gerealiseerd kan worden.

Ik ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoop dat et doorgaat voor je, dat draadloze internet project wordt ook niks hier (gemeente losser), dus ik zit nog wel eff met telefoontikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BonBon
  • Laatst online: 17-06-2010
eh, ik bedoel niet draadloos hoor Kloeloos...
Vraag me niet naar de technische details,
maar de afstand huis <> centrale schijnt een
bepalende factor te zijn.

Zijn er hier wellicht mensen die hier meer over
weten te vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

tuurlijk, bij kpn mag die afstand max ongeveer 3km zijn om jou te kunnen garanderen dat de snelheid die je koopt ook werkelijk gehaald wordt, bij bbned is dat meestal 5 ofzo dacht ik...maar dan kan alleen de traagste versie aangeschaft worden...

ennuh: er kan nog een belemmering zijn: als de koperdraad verrot is...dan is het ook niet mogelijk om hoge snelheid te garanderen, maarruh denk dat dat neit vaak voorkomt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Wat heeft de Rabobank te maken met ADSL :?
Hier zit ook een Rabo kantoor, en die blijft voorlopig (hoop ik) ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lees de topic maar is door dan begrijp je et

Verwijderd

De rabobank heeft er niks mee te maken, deze mensen hier denken dat, maar het is niet zo de rabobank heeft gewoon een huurlijn en heeft verder helemaal geen invloed op de aanleg van adsl.

En dan dit: "Houdt u er rekening mee dat er technische redenen zijn
waarom Mxstream niet in alle gevallen geleverd kan worden"

Punt 1: kijk hier om te zien hoever je vd centrale zit : http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/ (maximale afstand is bij de kpn inderdaad ongeveer 3km)
Punt 2: als je in een nieuwbouw wijkt woont is de kans groter dan adsl niet geleverd kan worden i.v.m. glasvezel.

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 16:36

d-Frag

74% completed

IvoB schreef op 22 september 2002 @ 21:41:
BBned providers hebben bij de particuliere abonnementen een lagere overboeking, 1:25 tegen 1:40 van KPN, verder is de authenticatie van BBned beter, Bridging, i.p.v. PP(T)P van KPN. Dat inloggen met username en wachtwoord is bij ADSL simpelweg overbodig, omdat je alleen maar vanaf 1 lijn kan inloggen... Het kost een hoop extra tijd en geklooi om het werkend te krijgen.
Verder zijn de Globespan DSLAMS van BBned sneller dan de Alcatel DSLAMS van KPN.
1. BBNed gebruikt op papier mischien een lagere overboeking, in de praktijk is de transmissie snelheid vanaf de DSLam dezelfde.. (STM1/OC3)
2. Voor een enkele PC is het idd makkelijker als het werkt zonder inloggen, maar een snelkoppeling in de opstartgroep zetten doet wonderen >:)
Als je meerder PC's aan ADSL lijn hangt is "het moeten inloggen probleem" irrelevant.
In beide gevallen heb je te maken met DHCP en is een router noodzakelijk, dat ding kan dan naast NAT meteen dat "verschrikkelijk lastige" :P inloggen doen...
3. Globespan DSLam's sneller dan Alcatel?
Nee BBNed heeft ervoor gekozen om snellere profielen aan te bieden, KPN doet dat nog niet.
Dit is geen technische beperking, maar een commerciele keuze...

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

Verwijderd

Xs4all heeft de datums van uitrol volgens mij weggehaald:

17-09-2002 Wacht op centrale Het gereed maken van uw telefoonaansluiting voor ADSL wacht op beschikbaarheid van de wijk centrale. Volgens de huidige verwachting wordt de levering van uw ASDL aansluiting gestart op 9999-01-01. KPN Telecom brengt u middels een brief op de hoogte van de voortgang van uw opdracht.
15-09-2002 Verzonden XS4ALL heeft uw aanvraag voor ADSL doorgestuurd naar KPN Telecom. U ontvangt van XS4ALL een brief ter bevestiging.
15-09-2002 Ingediend U hebt via de website een aanvraag voor een Basic ADSL-abonnement ingediend.

Als het nu maar niet vertraagd is, op kpnadsl staat nog wel gereed november 2002. En bij xs4all stond er eerst 15-11-2002.

Verwijderd

kan kiezen tussen chello en adsl van elke provider, maarja heb al 5 jaar chello en die is nog steeds sneller als adsl

Verwijderd

maar ook stukken onstabieler, dan heb je weer geen response van de dhcp-server met dat klote chello, en met kazaa download je altijd met 5kb, en s'avonds is het helemaal slecht!

• blueicez
  • Laatst online: 24-09 16:03

blueicez

Broadband 4 all

bbned breidt zijn breedbandnetwerk uit. Naast de huidige driehonderd locaties zal bbned vóór het einde van 2002 nog eens honderd extra wijkcentrales gereed maken voor DSL. Met de driehonderd locaties die al ‘live’ zijn kan bbned zeventig procent van de Nederlandse markt DSL-toegang bieden. Met de nieuwe locaties zal de dekking stijgen naar 85 procent.
Waarom zit ik hier nou nooit eens bij!!!
Ik zit natuurlijk weer precies tussen 2 stipjes in !!!! }) }) })
Zoals altijd :( :( 8)7

Asus A7V266, AMD XP 2400+ met 1024 DDR en een 350 GB Harddisk

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.