Het grote Epox 8k3a+ ervaring/prob topic

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 996 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-05 17:15

Garrett

Watercooler

In de BIOS unlocked? Ik denk dat ik wel weet wat je bedoelt, maar probeer maar eens verschillende multipliers.... denk niet dat het gaat werken
Ik heb nog geen XP gezien die standaard niet gelocked was :/

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51617

ja klopt. Heb het al geprobeerd. Multiplier veranderd maar processor trekt daar niks van aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
zijn er nog mensen die de nieuwe 2719 bios hebben geprobeert :?

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14124

Ik heb de 2719 vanaf de 25ste al draaien. Hij is superstabiel, memscores zijn iets hoger maar verwacht er nog steeds niet veel van (snap ook niet waarom ze zo laag zijn op alle merken borden, terwijl de via333 chipset beter kan).

Bij mij geen enkele problem dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-05 09:48

MartNL

IK heb hem ook al een paar dagen draaien.
Heb ook geen enkel probleem.
Alleen een echte performance winst die heb ik nog niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark9534
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-03 08:55

mark9534

Ondertitel ?

Je moet gewoon de namen veranderen. Ik heb het zo:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m.coolen/pics/mbm.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

probleempje...
als ik mijn geheugen op turbo zet loopt ie vast precies nadat ik inlog op windows xp
Krijg ook hetzelfde als ik het op fast / faster / fastest zet

Iemand anders had dit probleem ook en die heeft het verholpen door het voltage te verhogen. Ik heb mijn geheugen +0.10 en + 0.20 gegeven maar loopt exact op hetzelfde punt vast.

Geheugen is 256 DDR pc2700 dane-elec / samsung maar ik zie overal samsung stickers en chips.
xp 1800+
geforce 3 ti200 met nieuwste detonators 30.82 en 29.42 ook al gebruikt
niks overgeclocked tot nu toe

Heeft iemand nog een oplossing? Of trekt me geheugen het gewoon niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb Samsung PC2700 geheugen, en bij mij wilde die pas op Turbo gaan met +0.40v verhoging :) Maar dat schijnt bij iedereen zo te zijn. De snelheid tussen Turbo en Normal maakt niets uit. Normal was bij mij iets sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett

Garrett

Watercooler

Vaag... dus je geheugen extra pijnigen ;) met + 0.40V en er niet eens meer snelheid voor terugkrijgen?
Hoe dan ook.... dat plankje is maandag waarschijnlijk voor mij.. de 8K3A dan :)

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59168

Anoniem: 14124 schreef op 01 augustus 2002 @ 20:40:
Ik heb Samsung PC2700 geheugen, en bij mij wilde die pas op Turbo gaan met +0.40v verhoging :) Maar dat schijnt bij iedereen zo te zijn. De snelheid tussen Turbo en Normal maakt niets uit. Normal was bij mij iets sneller.
Hiero werkte het ook zonder verhoging van voltage hoor. Samsung PC2700 op turbo met normale voltages dus. En overigens maakt het wel degelijk uit of je de boel op turbo of op normal zet. Scheelt 600 punten in 3dMark2001.

De reden BTW dat SiSoft Sandra zo'n lage score aangeeft komt omdat Sandra de doorvoer test vanaf de CPU. De doorvoer wordt hier echter begrensd door de FSB die vaak op 266 staat. Dat vormt een bottleneck.
In spellen is het echter een ander verhaal. Tussen Northbridge en geheugen zit een bandbreedte van 333MHz. Tussen Northbridge en Videokaart zit vaak een AGP4x bandbreedte. Plus de doorvoer naar CPU van 266MHz. Het geheugen moet direct naar beide (videokaart en CPU) data kunnen versturen (en ontvangen). En dan kan geheugen weer een bottleneck vormen. Zo wordt dus wel optimaal gebruik gemaakt van de 333MHz bandbreedte.
Sandra doet dit dus niet omdat het alleen via de FSB de snelheid test... Stel dus eerst je FSB boven de 166 (333DDR) in en dan zul je de echte maximale snelheid kunnen testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik snap niks van mij mem settings. Toen ik +0.40 volt erop deed bootte ie wel door! maar na enkele minuten liep ie weer vast. Zal ik em naar +0.50 volt zetten? Of ben ik dan me mem aan het pushen?

Verder bios geflashed naar 27.19
Ik heb een gelockte amd 1800+ , ik kan de FSB gewoon op 150 zetten en rots stabiel! Ik heb nu 11.5 x 150 = 1725 mhz Pc denkt dat ik een 2100+ :9~ heb

Vcore op 1 standje hoger
Volt op mem standaard

Temp: 51/55

Toch maar ff verder naar 155 fsb ===> blue screen bij het opstarten van win xp
fsb 153 geen probleem totdat ik een spelletje ging spelen (sof2)===> systeem hangt opeens.

Ik ga ff proberen mijn geheugen en cpu meer volt te geven en kijken of ie dan op 155 wilt draaien.

Epox heeft mijn blessing iig _/-\o_
erikdeprik schreef op 01 juli 2002 @ 21:30:
[...]

unlocken die hap :9~
met dat corsair geheugen van jouw moet je wel op fsb200 turbo timings kunnen komen.
[url="http://www.vr-zone.com/guides/AMD/AthlonXPUnlock/"]http://www.vr-zone.com/guides/AMD/AthlonXPUnlock/[/url]
heeft iemand zijn XP geunlocked via deze guide? Is de "CircuitWorks Silver Conductive Grease " koel pasta ofzo? Hoe heet dat in een winkel en waar kan je dat krijgen? En dat andere is gewoon zilver inkt? En dat is bij een elec. winkel te krijgen? Graag uitleg als iemand het weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

edit knop ! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett

Garrett

Watercooler

Als het goed is, heb ik met mijn 167mhz fsb toch een divider van 5/2/1 met fsb/agp/pci?
Waarom geeft Sandra dan pci bus 42 mhz aan en agp 84?

-edit- Bios 2719 doet wonderen :)

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand nog enig idee wat dit kan zijn, ik had het zojuist weer 1x. SMART had ik na de vorige keer op DISABLED gezet met de IBM Feature Tool, dus dat kan het niet zijn.
Okee, ik heb nu zojuist 2x echt iets heeel vaags meegemaakt. Het geheel duurt circa 1 sec.

moederbord beep -> HD tikje of HD seek -> moederbord beep -> HD tikje of HD seek

Dit gebeurt allemaal best snel met een tijd van 1 sec. toen ik dat als eerste keer hoorde had ik zoiets van heu zal wel. 10 minuten daarna gebeurde het voor de 2de keer, en had ik zoiets van heu zal wel niet.

Wat kan dit betekenen? Ik heb geen flauw idee, en in de manual staat ook niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik wil nou wel eens antwoord ook >:) ^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett

Garrett

Watercooler

Waarom geeft mijn Epox 8k3a aan dat de cpu temp 70 graden is en MBM5 dat ie maar 45 graden is.... als ik idd mijn vinger tegen de heatsink aanhoud(bijna bij het mobo dus dichtst bij de core zeg maar) is het niet/nauwelijks warmer dan lichaamstemperatuur....

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk dat je de verkeerde sensor hebt gekozen in MBM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62006

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61303

Hallo,

Ben je ook nieuw op het forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Check profile.

Wat een 1337 Deventah bikkel zeg :D :O 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Klaagschrift in lieve adjes is wel erg snel geplaatst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett

Garrett

Watercooler

Anoniem: 14124 schreef op 06 augustus 2002 @ 14:58:
Ik denk dat je de verkeerde sensor hebt gekozen in MBM
Ik denk van niet... de sensor gaat van 47 idle naar 55 stressed, ik kan behalve mijn cpu geen ander onderdeel in mijn kast verzinnen wat tijdens cpu stressen 8 graden warmer wordt..... nofi overigens :)

Maar ook Sandra 2002 geeft 47 idle aan, en de bios is dus de enige die het "verkeerd" aangeeft... Ik heb 'm gisteren naar 2719 geflasht; wat de vorige versie was weet ik niet... echter wel de datum, die was 26 maart 2002.

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-04 23:30
Unagi schreef op 27 juli 2002 @ 04:43:
Niewe bios van [url="http://www.aoaforums.com/forum"]AOAforums[/url] Versie 2719

[url="http://www.pgdn.net/8k3a2719.bin"]Download[/url][...]
Not Found
The requested URL was not found on this server.

--------------------------------------------------------------------------------

Apache Server at pgdn.net

:'( :'( :'( :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
nja leuk ike wil flashen en hij blijft hangen bij het laden van awward.exe

ike flash

ike ga in bios .... ike merk dat computer hangt na 10 sec in healt menu tehebben gezeten...

Ike reboot .... ike zet fsb @ 145 mhz ( normaal geen prob )

ike laad windows ... ike ben niet eens 1 sec in windows en krijg een irq_no_les_or_equal fout ....

ike reboot ... ( again @ 145 mhz fsb )

Nu krijg ik een none_page error

ike word boos ... |:(

ike zet fsb terug @ 143 mhz ( had ik hem de laatste 10 dagen @ staan aleen gisteren @ 133 )

computer boot en ik typ dit

en dit allemaal @ een XP 1800 met agoga core ( dus goed oc'en en eerst liep hij @ 2100 ... )

zou het me me brakken psu ( chiefec 340 watt ) temaaken hebben of is me ( klote informatique ... :r :r ) nu toch echt kapot ?

op 3.3 staat 1.5
op 12.00 staat 12.56
op 5.0 staat 5.60
op -12.00 staat +02.04
enzzzz .... :( |:(

edit:
Moraal van dit verhaal ... koop NOOIT meer iets @ informatiqeu ....
ik d8 dat service daar goed was maar :r er op nu stome #%$%# bedrijf vuile oplichters ( neej dit gaat ff niet over mobo maar dat kut dinge willen ze ook niet ruilen ... |:( )

dus lieve kinderzz ... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45284

RS_003 schreef op 06 augustus 2002 @ 20:19:
edit:
ik d8 dat service daar goed was maar :r er op nu stome #%$%# bedrijf vuile oplichters ( neej dit gaat ff niet over mobo maar dat kut dinge willen ze ook niet ruilen ... |:( )

Moraal van dit verhaal: Koop NOOIT meer iets van Epo&.

Informatique is wel degelijk een goede winkel (ze wilden mijn Epo& ook niet ruilen voor een MSI KT3 Ultra)

Dus beste mensen, ik verwacht dat jullie vanaf nu af aan geen Epo& meer kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
RS_003

nja leuk ike wil flashen en hij blijft hangen bij het laden van awward.exe

ike flash

ike ga in bios .... ike merk dat computer hangt na 10 sec in healt menu tehebben gezeten...

Ike reboot .... ike zet fsb @ 145 mhz ( normaal geen prob )

ike laad windows ... ike ben niet eens 1 sec in windows en krijg een irq_no_les_or_equal fout ....

ike reboot ... ( again @ 145 mhz fsb )

Nu krijg ik een none_page error

ike word boos ... |:(

ike zet fsb terug @ 143 mhz ( had ik hem de laatste 10 dagen @ staan aleen gisteren @ 133 )

computer boot en ik typ dit

en dit allemaal @ een XP 1800 met agoga core ( dus goed oc'en en eerst liep hij @ 2100 ... )

zou het me me brakken psu ( chiefec 340 watt ) temaaken hebben of is me ( klote informatique ... :r :r ) nu toch echt kapot ?

op 3.3 staat 1.5
op 12.00 staat 12.56
op 5.0 staat 5.60
op -12.00 staat +02.04
enzzzz .... :( |:(

edit:

Anoniem: 45284 schreef op 06 augustus 2002 @ 20:33:
[...]

Informatique is wel degelijk een goede winkel (ze wilden mijn Epo& ook niet ruilen voor een MSI KT3 Ultra)

epox is wel goed aleen er zit maybe een foutje maar informatiqeu doet over meer dingen moeilijk das lang verhaal ... maar ik zou zo weer een epox kopen want ik weet niet of het nu me psu is of dat toch me mobo ook kapot is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn bordje doet het anders geweldig :) Alleen zit me XP2100+ op zijn eind van zijn kunnen en kan ik moeilijk alleen de FSB omgooien met de multiplier van 13 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Anoniem: 14124 schreef op 06 augustus 2002 @ 20:56:
Mijn bordje doet het anders geweldig :) Alleen zit me XP2100+ op zijn eind van zijn kunnen en kan ik moeilijk alleen de FSB omgooien met de multiplier van 13 :)
ja jij wel :'( :'( ik hoop maar dat het me psu is want me mobo willen ze niet meer ruilen ( ARGG ik haat ze ) ike ben OPGELICHT door hun :X en ik hoop maar voor ze dat ze het wel zo omruilen alstie kapot is anders hebben ze een eeerrrugg boosuhh klant O-) :( :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37993

erikdeprik schreef op 31 juli 2002 @ 12:18:
zijn er nog mensen die de nieuwe 2719 bios hebben geprobeert :?
Ik heb em ook draaien, hij is nu veeeeeeeeeeeeeeeeeeeel stabieler. Zeg maar gerust volledig stabiel. Voorheen had ik veel spontane reboots en lockups. Ook mijn performance is een stukje omhoog gegaan. Niet veel maar altijd beter dan achteruit.

Hiervoor had ik de 2619, en die zuigt hard ten opzichte van deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Anoniem: 37993 schreef op 06 augustus 2002 @ 21:06:
[...]

Ik heb em ook draaien, hij is nu veeeeeeeeeeeeeeeeeeeel stabieler. Zeg maar gerust volledig stabiel. Voorheen had ik veel spontane reboots en lockups. Ook mijn performance is een stukje omhoog gegaan. Niet veel maar altijd beter dan achteruit.

en ik heb nog steeds lock ups :( |:( |:( |:(

AAARRRRRRRRRRGGGGGGGGGGG

*pang*

( mijn expresie van gevoelens mom :D :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
woei

ike reboot... ( progje bleef hangen >:) )

ike zet fsb weer @ 145 mhz laat hem door starten net voor ik in windows kom ( xp opstart scherm ) krijg ik een non paged error ( ofzow ... :( )

ike wil hem dus weer @ 143 zetten maar nu kwam ik dus bios niet want ik toen ik op del drukte ff 1 sec zwart scherm en daarna aleen een blauw balk ( die BTW niet 100% recht was en niet helemaal tot einde rechts door liep

ike druk reset

same as above ... |:(

nu ike power van me comp af

ike zet comp aan en ga in bios zet fsb naar 143 en comp weer vrolijk verder met vdimm 0.10 +

vaag toch ? normaal kwam ik wel over de 143 mhz :? maar dit is zeker een beta bios ? ( ike heb nog CD chipset :/ once again thx to informatique ... :X :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat voor geheugen heb je erin liggen? Bij Samsung PC2700 moet je op het geheugen +0.40v extra zetten. Schijnbaar vind het geheugen dat prettiger op Turbo stand :)

Als je een nieuwe CPU hebt, kan het zijn dat je hem eerst wat moet inbranden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RS_003 schreef op 06 augustus 2002 @ 21:13:
[...]
en ik heb nog steeds lock ups :( |:( |:( |:(

AAARRRRRRRRRRGGGGGGGGGGG

*pang*

( mijn expresie van gevoelens mom :D :( )
Epox is ook zo'n fantastisch merk. Vooral de volgende keer Epox kopen |:( (als je lock-ups wilt)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45284 schreef op 06 augustus 2002 @ 22:38:
Epox is ook zo'n fantastisch merk. Vooral de volgende keer Epox kopen |:( (als je lock-ups wilt)...
Als je niets intelligenters weet te vertellen, kun je je beter niet in de discussie mengen. Ga eerst is wat onderzoek doen wat de kwaliteit is van de Epox borden, en wat die lock-ups veroorzaken.

Hier draait het bord al maanden zonder blauw scherm, en hoge benchmark scores. Je kunt het of je kunt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Anoniem: 14124 schreef op 06 augustus 2002 @ 21:39:
Wat voor geheugen heb je erin liggen? Bij Samsung PC2700 moet je op het geheugen +0.40v extra zetten. Schijnbaar vind het geheugen dat prettiger op Turbo stand :)

Als je een nieuwe CPU hebt, kan het zijn dat je hem eerst wat moet inbranden :)
cpu is 4 maanden oud en heeft al gedraaid @ 1.7ghz ( 1.53 normal ;) )

en mem is 786mb kingston ( 1x 256 1x 512 ) en heeft al een FSB van 147 mee gemaakt en draaide stabiel ( op zelfde bord maar na deze bios updat krijg ik die errors :( ) dus dat wordt terug flashen

en ik draai nu @ fastest + 0.10 mem en 0.25+ cpu ( core was 1.73 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik lees op oa aoaforums mensen die al dik over de FSB 200 heenzitten met dit bord. Uiteraard met lagere multipliers omdat je CPU het anders niet trekt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14124 schreef op 06 augustus 2002 @ 23:01:
Ik lees op oa aoaforums mensen die al dik over de FSB 200 heenzitten met dit bord. Uiteraard met lagere multipliers omdat je CPU het anders niet trekt. :)
Daar is dit bord ook voor gemaakt. Een van de weinige positieve kanten van dit moederbord.

- BIOS-flashen
- Overklokken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35937

Topicstarter
[...]

Och FOCK YOU!!!!!!!!!!!!!!!!!

Weet je waar ik niet tegen kan?? Tegen mensen zoals jouw!!! Die denken dat ze kunne tweaken en er nix van kunne!! Epox maakt steen goede bordjes, bordjes die voor mensen zijn die kunnen tweaken, die er alles uit kunne halen wat er in zit!! Jij kunt er nog niet eens een kwart uithalen. JIj kan nog niet eens een systeem stabiel laten draaien..... Ga een compaq halen ofzo

IK heb GVD 3 epox 8k3a+'en draaien, 2 thuis en 1 bij kamaraad. Alle 3 super stabiel!! En dan kom jij ff zegge dat dat bordje rot is flikker toch op. Dit is al de 3de x ofzo dat ik dit moet zeggen tegen mensen die dit bordje kut vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitey-d
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-03 03:12
Indeed, ik heb ook alleen maar positieve ervaringen met het Epox 8k3a bordje dat we hier sinds een maand hebben draaien met een Athlon XP 1800+. Stabiel, snel, goedkoop.

“Advertising says to people, 'Here's what we've got. Here's what it will do for you. Here's how to get it.'”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35937 schreef op 06 augustus 2002 @ 23:08:
[...]

Och FOCK YOU!!!!!!!!!!!!!!!!!111
Wat zijn we toch weer vriendelijk vandaag. Ben je soms gestresst door het vele vastlopen van je Epoxje?
[...]
Weet je waar ik niet tegen kan?? Tegen mensen zoals jouw!!! Die denken dat ze kunnen tweaken en er nixets van kunnen!! Epox maakt steen goede bordjes, bordjes die voor mensen zijn die kunnen tweaken, die er alles uit kunne halen wat er in zit!! Jij kunt er nog niet eens een kwart uithalen. JIj kan nog niet eens een systeem stabiel laten draaien..... Ga een compaq halen ofzo
Ik kan een MSI heel goed stabiel laten draaien, en met mij vele mensen. Compaq is niets voor mij, want die levert met de computer een originele versie van M$ Windows.
[...]IK heb GVD 3 epox 8k3a+'en draaien, 2 thuis en 1 bij kamaraad. Alle 3 super stabiel!! En dan kom jij ff zegge dat dat bordje rot is flikker toch op. Dit is al de 3de x ofzo dat ik dit moet zeggen tegen mensen die dit bordje kut vinden!
Hoe zou dat toch komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wat zijn we toch weer vriendelijk vandaag. Ben je soms gestresst door het vele vastlopen van je Epoxje?
Hij loopt nooit vast, ken jij niet zeggen he........................................
Ik kan een MSI heel goed stabiel laten draaien, en met mij vele mensen. Compaq is niets voor mij, want die levert met de computer een originele versie van M$ Windows.
IK heb ook MSI gehad draaide ook heel stabiel. Compaq is wel iets voor jouw....
Hoe zou dat toch komen?
Omdat ik een tweaker ben en jij niet simpel toch :Z
Quote's moeten andersom ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Qoute ja.
Anoniem: 35937 schreef op 06 augustus 2002 @ 23:16:
Hij loopt nooit vast, ken jij niet zeggen he........................................
Update je sig dan maar.
IK heb ook MSI gehad draaide ook heel stabiel. Compaq is wel iets voor jouw....
Onzin. Ik ga niet betalen voor een merknaam. Ik heb een MSI-computertje in elkaar gezet, en dat werkte superstabiel (op één probleempje na, dat werd opgelost door een BIOS-Update).
Omdat ik een tweaker ben en jij niet simpel toch
[...]
En gelukkig ook niet. Maar mijn vraag sloeg op het feit: hoe zou het toch komen dat er zoveel mensen dit moederbord (om maar in jouw termen te blijven) k*t vinden? En hoe komt het dat er al 7 topics zijn geweest met Het grote Epox 8k3a+ ervaring/prob topic. Dat heb ik niet gezien bij MSI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett

Garrett

Watercooler

Laten we het even gezellig houden mensen :)

Maar waarom geeft mijn bios 23 graden te hoog aan ten opzichte van MBM5?

De koeler zit er echt wel goed op, die klem zit erg strak, en ik heb niet veel koelpasta op de core zitten, net genoeg, geen millimeter dik of zo, ik heb het wel vaker gedaan en met succes :)

Als ik m'n pc aanzet en binnen 10 seconden de bios induik, de health ff bekijk en dat ie dan al 53 graden is.... beetje vaag niet? 30 zou ik dus nog wel geloven, maar 53...... naaah :/

Bios 2619 of 2719 maakt niet uit overigens :'(

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 45284 schreef op 06 augustus 2002 @ 23:21:
Qoute ja.

[...]

Update je sig dan maar.

[...]

Onzin. Ik ga niet betalen voor een merknaam. Ik heb een MSI-computertje in elkaar gezet, en dat werkte superstabiel (op één probleempje na, dat werd opgelost door een BIOS-Update).

[...]

En gelukkig ook niet. Maar mijn vraag sloeg op het feit: hoe zou het toch komen dat er zoveel mensen dit moederbord (om maar in jouw termen te blijven) k*t vinden? En hoe komt het dat er al 7 topics zijn geweest met Het grote Epox 8k3a+ ervaring/prob topic. Dat heb ik niet gezien bij MSI.
Raar he dat ik deze topic heb gestart en er expres heb bij gezet ervaring.... Waarom ik er prob hem bijgezet omdat er mensen zijn zoals jij die zo'n bordje niet stabiel krijgen en ik graag wil helpen. Maar jij bent iemand die geen geduld heeft en meteen iets kut vindt, tja ken ik ook niet helpen.

En ga nu maar iemand anders vervelen met je onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Garrett schreef op 06 augustus 2002 @ 23:23:
Laten we het even gezellig houden mensen :)

Maar waarom geeft mijn bios 23 graden te hoog aan ten opzichte van MBM5?

De koeler zit er echt wel goed op, die klem zit erg strak, en ik heb niet veel koelpasta op de core zitten, net genoeg, geen millimeter dik of zo, ik heb het wel vaker gedaan en met succes :)

Als ik m'n pc aanzet en binnen 10 seconden de bios induik, de health ff bekijk en dat ie dan al 53 graden is.... beetje vaag niet? 30 zou ik dus nog wel geloven, maar 53...... naaah :/

Bios 2619 of 2719 maakt niet uit overigens :'(
Geef je specs eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35937 schreef op 06 augustus 2002 @ 23:25:
[...]

Raar he dat ik deze topic heb gestart en er expres heb bij gezet ervaring.... Waarom ik er prob hem bijgezet omdat er mensen zijn zoals jij die zo'n bordje niet stabiel krijgen en ik graag wil helpen. Maar jij bent iemand die geen geduld heeft en meteen iets kut vindt, tja ken ik ook niet helpen.

En ga nu maar iemand anders vervelen met je onzin.
Alleen, jij helpt niet, jij zegt gelijk **** you... Dat noem ik geen helpen.

En ga nu maar iemand anders vervelen met je Epox-onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 45284 schreef op 06 augustus 2002 @ 23:27:
[...]

Alleen, jij helpt niet, jij zegt gelijk **** you... Dat noem ik geen helpen.

En ga nu maar iemand anders vervelen met je Epox-onzin.
Omdat jij zegt epox is kut, omdat jij in je sig hebt staan Epox zeer slecht, nooit kopen.

Dan begin ik er nog niet eens aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett

Garrett

Watercooler

AMD Athlon XP 1800+ @ 1700 (10x170) @ 1.95 volt (yes unlocked :) )
TwinMos CAS 2.5 PC2700 DDR geheugen (@340 nu)
Epox 8K3A
Win XP Pro UK
LeadTek GF3 Ti200@220/500
Detonator 27.10

Als je nog meer wilt weten moet je iets specifieker zijn :)

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mensen mensen.. relax.
Ik ben het wel eens met soldier2000. ik heb dit moederboard ook stabiel draaien en nog geen reboot of lockup gehad. Dat het tweaken niet altijd lukt is heel goed mogelijk toch. Tenslotte heeft iedereen ander soort hardware. In jouw geval (farzin) zijn die waarschijnelijk niet zo goed compatible met epox? (ik zeg maar wat) Als je een andere mobo wel stabiel geloof ik best dat je kan overclocken maar ga dan niet kinderachtige tekst zetten in je sig. als je 1 mobo niet stabiel krijgt We zijn tenslotte allemaal tweakers en willen gewoon ons "systeempje" zo goed mogelijk draaien.
FYI, epox 8k3a(+) heeft goeie reviews gehad, speciaal met het overclocken een ACE (bios-flashen weet ik niet) flashen heb ik ook gedaan en ging feilloos.
Dus niet zo opgefokt mede-tweakers. Over and out :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Anoniem: 51617 schreef op 07 augustus 2002 @ 01:02:
Mensen mensen.. relax.
Ik ben het wel eens met soldier2000. ik heb dit moederboard ook stabiel draaien en nog geen reboot of lockup gehad. Dat het tweaken niet altijd lukt is heel goed mogelijk toch. Tenslotte heeft iedereen ander soort hardware. In jouw geval (farzin) zijn die waarschijnelijk niet zo goed compatible met epox? (ik zeg maar wat) Als je een andere mobo wel stabiel geloof ik best dat je kan overclocken maar ga dan niet kinderachtige tekst zetten in je sig. als je 1 mobo niet stabiel krijgt We zijn tenslotte allemaal tweakers en willen gewoon ons "systeempje" zo goed mogelijk draaien.
FYI, epox 8k3a(+) heeft goeie reviews gehad, speciaal met het overclocken een ACE (bios-flashen weet ik niet) flashen heb ik ook gedaan en ging feilloos.
Dus niet zo opgefokt mede-tweakers. Over and out :)
ja idd het is een fijn mobo je kan alles makelijk instellen en al die probs die ik heb kunnen nog steeds an me wannebee kappote Chieftec 340 watt liggen want voltage's zijn erg laag ;)

maar als ik die voeding over 1 week omruil en ik heb de probs nog wordt ik toch denk wel een "Beetje" erg boos ;) >:)

en BTW ike koop echt nooit meer bij Informatiqeu en jongen een compraq is best goed voor je hoef je helemaal nixx tedoen aleen de aanknop vinden :Z ipv een bios teflashen en Zelfs integaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Garrett schreef op 07 augustus 2002 @ 00:23:
[...]
AMD Athlon XP 1800+ @ 1700 (10x170) @ 1.95 volt (yes unlocked :) )
TwinMos CAS 2.5 PC2700 DDR geheugen (@340 nu)
Epox 8K3A
Win XP Pro UK
LeadTek GF3 Ti200@220/500
Detonator 27.10

Als je nog meer wilt weten moet je iets specifieker zijn :)
Koeling graag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die Chieftec voeding zal denk ik niet het probleem zijn. Ik heb dezelfde voeding (alleen 360w dan) op het volgende draaien:

vcore: 1.74
vdimm: 2.592
vagp: 1.57
+3.3v: 3.42
+5: 5.056
+12: 12.707

Het kan overigens ook net zijn dat je een productiefout hebt :) Die kans is altijd aanwezig :) Welke revisie heb je overigens van het bord?

Iemand nog een idee, wat mijn probleem/feature zou kunnen zijn? :)
Okee, ik heb nu zojuist 2x echt iets heeel vaags meegemaakt. Het geheel duurt circa 1 sec.

moederbord beep -> HD tikje of HD seek -> moederbord beep -> HD tikje of HD seek

Dit gebeurt allemaal best snel met een tijd van 1 sec. toen ik dat als eerste keer hoorde had ik zoiets van heu zal wel. 10 minuten daarna gebeurde het voor de 2de keer, en had ik zoiets van heu zal wel niet.

Wat kan dit betekenen? Ik heb geen flauw idee, en in de manual staat ook niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett

Garrett

Watercooler

GRRRRRR het is ook NOOIT goed ;) (grapje)

Maarre... een Coolermaster DP5-7H53F
Sommigen zeggen: kutding, ik vind van niet :)
Deze hield dezelfde cpu op een ander mainboard netjes op 48C idle (ook de koelpasta was toen door mijzelf aangebracht op de cpu, dus ik weet wat ik doe)

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1795

Farzin en RS_003 kunnen jullie je misschien een beetje inhouden?

Veel meer tweakers hebben een Epox, dus ook meer problemen.
Daarnaast kun je bij een Epox enorm veel in je bios instellen dus is het logisch dat je ook enorm veel kunt slopen. Tsja en als je niet weet wat je aan het doen bent kan je rare problemen krijgen. MSI kan je bijna niets in je bios instellen omdat MSI niet gemaakt wordt om te tweaken. Epox wordt hier wel voor gemaakt en luistert ook heel goed naar haar klanten. Ik ken iemand die problemen had met zijn R8500 en bij Epox wisten ze dat de zgn. potloodtruuk uitkomst bood, en ja ze hadden gelijk :)

Ik weet van de KT266A chipset dat Epox en Abit verreweg het verste over te klokken zijn, dat zegt toch wel iets over de kwaliteit van de mobo's imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 1795 schreef op 09 augustus 2002 @ 10:18:
Farzin en RS_003 kunnen jullie je misschien een beetje inhouden?

Veel meer tweakers hebben een Epox, dus ook meer problemen.
Daarnaast kun je bij een Epox enorm veel in je bios instellen dus is het logisch dat je ook enorm veel kunt slopen. Tsja en als je niet weet wat je aan het doen bent kan je rare problemen krijgen. MSI kan je bijna niets in je bios instellen omdat MSI niet gemaakt wordt om te tweaken. Epox wordt hier wel voor gemaakt en luistert ook heel goed naar haar klanten. Ik ken iemand die problemen had met zijn R8500 en bij Epox wisten ze dat de zgn. potloodtruuk uitkomst bood, en ja ze hadden gelijk :)

Ik weet van de KT266A chipset dat Epox en Abit verreweg het verste over te klokken zijn, dat zegt toch wel iets over de kwaliteit van de mobo's imho.
Kijk jij snapt het tenminste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Garrett schreef op 07 augustus 2002 @ 13:15:
[...]
GRRRRRR het is ook NOOIT goed ;) (grapje)

Maarre... een Coolermaster DP5-7H53F
Sommigen zeggen: kutding, ik vind van niet :)
Deze hield dezelfde cpu op een ander mainboard netjes op 48C idle (ook de koelpasta was toen door mijzelf aangebracht op de cpu, dus ik weet wat ik doe)
Kweet zo niet hoe hij er uit ziet, dus kun je ff een pic pasten want ik denk wel dat ik weet welke het is. En aangezien ik weinig tijd heb de laatste tijd heb de laatste tijd :P heb ik geen tijd om naar die koeler te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kick hem helaas maar weer omhoog... niet echt desperate maar wel bang voor een exploderende computerkast :P Iemand een idee wat die Epox pieps kunnen zijn met de HD tik..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59168

Anoniem: 14124 schreef op 09 augustus 2002 @ 23:14:
Ik kick hem helaas maar weer omhoog... niet echt desperate maar wel bang voor een exploderende computerkast :P Iemand een idee wat die Epox pieps kunnen zijn met de HD tik..?
Misschien heb je toevallig de luchtopening van je HD afgedicht waardoor ie niet meer goed functioneert? Hitte misschien een probleem? Zijn je voltages nog binnen de marges?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett

Garrett

Watercooler

Anoniem: 35937 schreef op 09 augustus 2002 @ 19:12:
[...]

Kweet zo niet hoe hij er uit ziet, dus kun je ff een pic pasten want ik denk wel dat ik weet welke het is. En aangezien ik weinig tijd heb de laatste tijd heb de laatste tijd :P heb ik geen tijd om naar die koeler te zoeken.
Geen tijd? Daar maak je toch tijd voor? ;)
Nee maakt niet uit, hier heb je de foto:
Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster.com/products/cpucooler/fcpga/map/dp5-7h53f.jpg

"Hoge" temps zal wel liggen aan het feit dat ie het uitleest van 1 of andere diode of weet ik wat :/

MBM5 pakt gewoon 23 graden lager 8)

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett

Garrett

Watercooler

Kijk hier anders maar eens: http://www.deviantpc.com/reviews/epox8k3a/index.shtml

Deze beste reviewer heeft ook problemen met de temperatuurweergave in de BIOS :(

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
Anoniem: 37993 schreef op 06 augustus 2002 @ 21:06:
[...]

het gekke is dat die 2619 bij mij super stabiel is fsb op 200

sisoftscore met 2619bios
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~epa/twplaatjes/sisosft%20200%20fastes.jpg
sisoftscore met2719bios
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~epa/twplaatjes/sisoft2719bios200.jpg

fsb@200 :P
de score is dus iets lager 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Laatst online: 16-05 13:18
Ik heb een Epox 8K3A+ en een 1900+ geunlockt !!
Maar nu krijg ik een C1 error op de leds als ik de multipler anders zet dan 12x
Op een Abit kt7 Raid werkt i wel kan het aan de bios liggen ?
Ik heb rev 1.2 van het epox bord.
Heeft iemand ook een lijstvan wat die led error betekenen ?

Ik heb denk ik de 2619 bios

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
c1 heeft volgens mij iets met je ram te maken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59168 schreef op 10 augustus 2002 @ 00:08:
Misschien heb je toevallig de luchtopening van je HD afgedicht waardoor ie niet meer goed functioneert? Hitte misschien een probleem? Zijn je voltages nog binnen de marges?
De HD's hangen met 1x HD hoogte afstand op elkaar, en zijn begin de 30c. Als het nou alleen vreemde tiks waren gaf ik gewoon de HD's de schuld, maar het vreemde is dat het moederbord ook direct 2x bliept.

De voltages zijn bijzonder stabiel, en hetzelfde geld voor de temperaturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Laatst online: 16-05 13:18
Wat voor een bios heeft de Epox 8k3a+ AMI ?

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Astennu schreef op 11 augustus 2002 @ 11:07:
Wat voor een bios heeft de Epox 8k3a+ AMI ?
Nee award :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42771

Heeft iemand ervaring met de Epox in combinatie met een Radeon8500?
Draait dat lekker/stabiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
erikdeprik schreef op 10 augustus 2002 @ 22:22:
c1 heeft volgens mij iets met je ram te maken :?
Idd, en niet aan je mobo nee. Heeft die abit al DDR ondersteuning?? Zo niet pak een andere strook voor in je epox.

Dit zijn meer probleempjes die je best gemakkelijk zelf kunt oplossen. Niet dat je het hier niet neer mag zetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Garrett schreef op 10 augustus 2002 @ 00:17:
[...]

Geen tijd? Daar maak je toch tijd voor? ;)
Nee maakt niet uit, hier heb je de foto:
afbeelding

"Hoge" temps zal wel liggen aan het feit dat ie het uitleest van 1 of andere diode of weet ik wat :/

MBM5 pakt gewoon 23 graden lager 8)
Hmm, koeler is goed. Gek probleem eig. Een andere diode kan gewoon niet, want een programma als mbm5 leest gewoon uit de bios je temp's af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilsjesman
  • Laatst online: 07-05 10:36

pilsjesman

GEEN icon !

Ik heb het moederbord sinds het begin en nergens last van.

Maar binnenkort wil ik fsb 140+ hebben, dus moet ik de nieuwe bios hebben.

Waar ik wel gezeik mee heb is het aan de praat krijgen van de raid controller in winXP.
Dat was al een keer langs geweest, maar zijn daar nog manieren voor zonder XP opnieuw te installen?

Zeg ken jij de pilsjesman, de pilsjesman, de pilsjesman ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik had echt geen enkel probleem met die raid controller. WinXP setup startte, ik druk f6, vervolgens druk ik de driver diskette erin, en hoppa gaan met de banaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

[...]

Nieuwe X toets nodig ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
Anoniem: 14124 schreef op 12 augustus 2002 @ 11:01:
Ik had echt geen enkel probleem met die raid controller. WinXP setup startte, ik druk f6, vervolgens druk ik de driver diskette erin, en hoppa gaan met de banaan. :)
idd f6 en dan flop,dan komt dat scherm weer,maar dan moest je geloof ik de "E"(kan ook f )indrukken .
is een bug van xp |:(
heb het toen met de search gevonden(werkt die al 8)7 )
pilsje ...laat ff weten of dat klopt,kweet het ook niet zeker meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3ton4tor72
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-05 22:18

D3ton4tor72

HardwareFetisjist

Hier: http://www.aoaforums.com/...24bf67c7cec6&postid=90085

is een nieuwe beta bios (2812) van de 8K3a(+) te downen, CPU fast decode zou weer enabled zijn, post je scores maar weer >:)

* the link is screwed kan iemand dit fixen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unagi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 02:14

Unagi

Always aware...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:19
Effe een vraag die eens niet over de prestaties van deze plank gaat.
Heeft iemand de 5.1 sound wel eens uitgeprobeerd?
(Heb gewoon de VIA833A drivers gedownload maar ik betwijfel of ik nou wel output uit 3 minijacks krijg, heb het nog niet getest..)

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:24
nieuwe bios owns ;)

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb hem er ook net op staan, moet de testen nog gaan draaien om het verschil te zien :) Stabiliteit kan ik pas over een tijdje oordelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61303

Ik heb de nieuwe bios ook.
Hij is stabliel en ook nog snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-02 04:59
Ik flash misschien vanavond ook de nieuwe bios ff. Als iedereen er heel positief over is kan ik niet achterblijven he :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hij is sneller dan 2312 bij mij, en sysmark geeft bij mij 230 puntjes meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
erikdeprik schreef op 10 augustus 2002 @ 12:30:
[...]

het gekke is dat die 2619 bij mij super stabiel is fsb op 200

sisoftscore met 2619bios
[afbeelding]
sisoftscore met2719bios
[afbeelding]

fsb@200 :P
de score is dus iets lager 8)7
woeha eindelijk een hogere score met de 2812 bios
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~epa/twplaatjes/2812bios200.jpg :P

Topicstarter
Omdat ik mijn soundblaster live 5.1 vorige week verkocht heb, en nog een nieuwe geluidskaart moet kopen wou ik de onboard sound inschakelen, maar ik krijg hem maar niet aan de gang!!

Ik heb de drivers van de cd geprobeert en de drivers op de website van epox. Elke keer als ik ze installeer zegt hij bij het restarten dat er een probleem is en de kaart uitgeschakelt wordt.

Ik heb win2k. Zijn er meer mensen met dit probleem??

Ik heb revise 1.2 van de epox.

• erikdeperik
Anoniem: 35937 schreef op 15 augustus 2002 @ 18:39:
Omdat ik mijn soundblaster live 5.1 vorige week verkocht heb, en nog een nieuwe geluidskaart moet kopen wou ik de onboard sound inschakelen, maar ik krijg hem maar niet aan de gang!!

Ik heb de drivers van de cd geprobeert en de drivers op de website van epox. Elke keer als ik ze installeer zegt hij bij het restarten dat er een probleem is en de kaart uitgeschakelt wordt.

Ik heb win2k. Zijn er meer mensen met dit probleem??

Ik heb revise 1.2 van de epox.
inde bios staat hij wel aan he.
ik had het met de 8kha+ .toen heb ik mijn systeem op standaart snelheid gezet ,toen geinstaleerd ,toen werkte het wel ,daarna systeem weer hoger gezet en hij bleef werken toe nu toe :?
btw ik heb xp

Topicstarter
erikdeprik schreef op 15 augustus 2002 @ 20:15:
[...]

inde bios staat hij wel aan he.
ik had het met de 8kha+ .toen heb ik mijn systeem op standaart snelheid gezet ,toen geinstaleerd ,toen werkte het wel ,daarna systeem weer hoger gezet en hij bleef werken toe nu toe :?
btw ik heb xp
Offcourse staat hij in bios aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incinerator82
  • Laatst online: 29-12-2024

incinerator82

I don't Drive Fast, i Fly

Ik heb mijn Epox 8k3a + 1800+ XP nu ongeveer 3 maanden....
eerste 2 maanden deed ie het perfect nu de afgelopen maand. Bleef ie maar crashen in games, en dan crashen zoals: bevriezen rebooten met gekke tekens in het beeld, enz. Ikke dat ding undergeclockt d.m.v de fvbs op 100 te zetten maar het bleek niet de warmte te zijn.
Nu heb ik mijn bios geflashd naar 2619 (??) en probs. weg!!! Draaid lekker stabiel heb em al 2 dagen aanstaan en heb verschillende games gespeelt!!

www.mnmclan.nl - LanParty's 4 The win | www.wazda.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flauwekul
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-05 14:58
Ik heb een raar probleem als ik in het bios de geheugen timing op fast faster of turbo zet loopt de comp steeds vast, :( maar als ik de fsb verhoog naar bijv 150 dan loopt ie niet vast. :) Sytem specs xp1800 locked,512mb geheugen samsung BoB pc2700 2x 256,gf3 ti500, 2x seagate barracuda 4 80gig in raid, ibm 10gb, plextor brander 16x10x40.Revisie nr mb weet ik zo niet,maar heb biosupdate 2812.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
eh
die geheugen timings zijn niet fast of turbo voor alleen je geheugen opties die je kunt instellen, maar nog meer timings op (ik weet niet welke zo 123) maar die timings trekt je mem of mobo waarschijnlijk niet

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flauwekul
Klein schopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Weet niemand waarom ik mijn onboard sound niet aan de gang krijg :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
huuuuuuh
je hebt hem gewoon op auto staan in je bios ?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
knights16 schreef op 20 augustus 2002 @ 17:55:
huuuuuuh
dat vroeg ik ook al,het antwoord is ja :)

heeft iemand problemen met een bepaald soort videokaart :?
ik had nl een gf 3-ti-500 van gainward gekocht maar die werkt dus gewoon niet op de 8k3a+ :r ,terwijl een gf2mx,gf2ti en eengf4 mx wel werken :?
die kaart ga ik dus omruilen maar ik wileen gf 4 ti 200 kopen maar dan moet ik wel weten of die werkt op dit mobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
knights16 schreef op 20 augustus 2002 @ 17:55:
huuuuuuh
dat vroeg ik ook al,het antwoord is ja :)

heeft iemand problemen met een bepaald soort videokaart :?
ik had nl een gf 3-ti-500 van gainward gekocht maar die werkt dus gewoon niet op de 8k3a+ :r ,terwijl een gf2mx,gf2ti en eengf4 mx wel werken :?
die kaart ga ik dus omruilen maar ik wileen gf 4 ti 200 kopen maar dan moet ik wel weten of die werkt op dit mobo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dubbel post erikdeprik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
soldier, welke os draai je ?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flauwekul
Er is een nieuwe bios uit 2815 http://www.epox.org/bios/#biosimagefilesModel : [quote]EP-8K3A, 8K3A+, 8K3AP
BIOS : 8K3A2815.BIN (7900)
Fixed :
- Show PC3200 in POST when DRAM clock over 200Mhz
- Add more options for warning/shutdown temperature
- Update HighPoint 372 BIOS to V2.32
- Report USB1.1 UHCI/OHCI and RAID controller PCI device type
- Added support to monitor CPU temperature -20° to 100°
- Added for run VGABIOS by item value when resume from STR
- Update Clock Control Setting for AMD recommend
- Add new AMD K7 CPUID = 681h support (Athlon XP2400+ / 2600+)
- Move Sensor code to XGROUP by define 'SENSOR_IN_XGROUP' [/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
knights16 schreef op 21 augustus 2002 @ 11:14:
soldier, welke os draai je ?
win2k

• knights16
en bij je device controller staat helemaal niets over een unknown iets ?
welke bios draai je ?

PVoutput

Topicstarter
knights16 schreef op 22 augustus 2002 @ 11:17:
en bij je device controller staat helemaal niets over een unknown iets ?
welke bios draai je ?
Nop, en ik heb al verschillende biosen geprobeert.

• knights16
epox tech al gemailed ?
anders meld je ff aan op --> http://www.aoaforums.com/...3c068b9f59ef90&forumid=27

PVoutput

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste