Toon posts:

Het grote Epox 8k3a+ ervaring/prob topic

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste
Acties:

• Anoniem: 35937
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Anoniem: 31381 schreef op 03 september 2002 @ 23:29:
Ok, heeft dus 1/5 divider. Andere vraag: heeft iemand ervaring met het overklokken met de 8k3ae?

(bijdeweg heeft ie 5 pci sloten ipv 6 bij de 8k3a(+) versie, waardoor je ook het AGP voltage kan aanpassen (omdat de agp dan los van de pci werkt oid) wat wel fijn is... Ook is ie nog wat goedkoper...)
die e waar staat die voor?? Daar bedoel je toch gewoon 8k3a mee he??

Daar zitte 6 pci sloten op.

En er zit geen agp voltage op.

• Niet online
Anoniem: 45284 schreef op 05 september 2002 @ 18:39:
Laten we dit topic *niet* kunstmatig in stand houden.
Wil jij posts scoren ofzo?? Ja jij hebt 402 posts dus je wil posts scoren, ik weet niet waarom jij steeds dit topic zit te verzieken + andere epox topic's maar bekender wordt je er niet op. Je begint wel een moraalridder te lijken zo.
:Z

Da jij epox een bagger merk vindt weten we nu ook al!

Anoniem: 45284

Anoniem: 35937 schreef op 05 september 2002 @ 19:41:
[...]

Wil jij posts scoren ofzo?? Ja jij hebt 402 posts dus je wil posts scoren, ik weet niet waarom jij steeds dit topic zit te verzieken + andere epox topic's maar bekender wordt je er niet op. Je begint wel een moraalridder te lijken zo.
:Z

Da jij epox een bagger merk vindt weten we nu ook al!
Als je denkt zo een flame te kunnen uitlokken, heb je het mooi mis. Zoals MASTERNO1 al zei, jij kunt beter een topic voor jezelf starten (maar dan wel ik HK), je post 3 keer achter elkaar, alsof er geen Edit-knop is. Dàt is posts scoren, en niet wat ik doe. Overigens kan het me niet zoveel schelen hoeveel posts ik heb.
Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit.

• Niet online
Anoniem: 45284 schreef op 05 september 2002 @ 20:13:
[...]

Als je denkt zo een flame te kunnen uitlokken, heb je het mooi mis. Zoals MASTERNO1 al zei, jij kunt beter een topic voor jezelf starten (maar dan wel ik HK), je post 3 keer achter elkaar, alsof er geen Edit-knop is. Dàt is posts scoren, en niet wat ik doe. Overigens kan het me niet zoveel schelen hoeveel posts ik heb.
Nee ik ook niet, de grootste ergernis die ik aan jouw heb is dat ik jouw alleen maar negatieve dingen over epox zie posten. Hoewel er zoveel positieve zijn.

Ik heb dit topic gestart om mensen zun ervaringen en problemen te posten, jij post er weer dat je dit bordje niet moet kopen, ja vindt je het gek dat ik dan zo reageer op jouw.......

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-03 19:39
Ondanks Frasins afzeiken van epox heb ik er toch maar eentje gekocht :o

En tot nu toe bevalt het me perfect! Nog geen stabiliteits problemen gehad (behalve door OCen).

Mn duron 800 deed het prima met 2v op 1084 :*) (41c max met WC)

Nu heb ik er gisteren een xp2000 ingepropt en deze draait ook vlekkeloos (8 uur prime95, 8 uur 3dmark2001) met een max temp van 47c.

Nu ben ik alleen benieuwd wat nou een aanvaardbare temperatuur is met het uitlezen van de interne diode van de xp. Dus ik ben benieuwd wat jullie hanteren als maximum (ik dacht zelf zo,n 55c stressed)

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

Anoniem: 59168

hmmm, het verschilt ook per bios wat voor temp er wordt weergegeven hoor. Welke bios versie gebruik je nu?

Anoniem: 31381

Anoniem: 35937 schreef op 05 september 2002 @ 19:36:
[...]

die e waar staat die voor?? Daar bedoel je toch gewoon 8k3a mee he??

Daar zitte 6 pci sloten op.

En er zit geen agp voltage op.
Nee, ik bedoel de 8k3ae, das de economical versie van de 8k3a(+). D'r zijn een aantal verschillen waaronder een verschillende southbridge. Namelijk de VIA KT8233A bij de 8k3ae versie en de KT8233 bij de 8k3a.. De KT8233A versie is nieuwer dus wat ik me nou afvraag is welk bord nou beter overklokt..? want daar gaat het me (naast de prijs) voornamelijk om..

• Invincible
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-01 15:38

Invincible

Wat denk je zelf???

Weet misschien iemand waarom mijn AMD XP 1500+ niet op 1333 MHz wil draaien, hij doet het alleen maar op 1000 MHz :'(

Het jumpertje staan op 100 MHz want op 133 MHz wil die niet eens opstarten, terwijl hij het gewoon moet doet op 10 x 133. :?

Lang geleden: Intel P4 3000, Zalman Reserator 1, Asus P4P800, 1024 MB DDR Kingston geheugen, Dell 19" FP1905 TFT-scherm, Ati 9800Pro, SB Audigy II ZS, WD 72 GB Raptor (10.000 RPM) en een Maxtor 300 GB 16 MB NCQ.

• ReallyStupidGuy
Ik heb op dit momelnt de 2815 bios.

Wat mij wel op is gevallen is dat de aangegeven temperatuur soms met 3 graden verspringt (omhoog en omlaag) :? Vind ik wel erg vreemd!

>>>>Invincible:

Heb je het al geprobeerd met Auto detect DIMM/PCI Clk op disabled?
Ik had met mn eerste boot ook een 1250 mhz proc :P

[Voor 0% gewijzigd door ReallyStupidGuy op 06-09-2002 19:43. Reden: Eerst posten dan lezen]

• Invincible
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-01 15:38

Invincible

Wat denk je zelf???

Aha,

Bedankt, nu doet hij het tenminste weer op 1500+ :*)

Lang geleden: Intel P4 3000, Zalman Reserator 1, Asus P4P800, 1024 MB DDR Kingston geheugen, Dell 19" FP1905 TFT-scherm, Ati 9800Pro, SB Audigy II ZS, WD 72 GB Raptor (10.000 RPM) en een Maxtor 300 GB 16 MB NCQ.

• swipe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
hm

als ik het goed begrijp uit de eerste pagina van dit topic geven de detonator 29.XX drivers problemen met timings boven "normal" ik heb idd bij hogere timings blue screens in win2k en laatst wilde windows gewoonweg niet meer booten.

als dit waar is welke drivers zijn dan wel compatible met hogere timings ?

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-04 16:57
swipe schreef op 11 september 2002 @ 16:06:
hm

als ik het goed begrijp uit de eerste pagina van dit topic geven de detonator 29.XX drivers problemen met timings boven "normal" ik heb idd bij hogere timings blue screens in win2k en laatst wilde windows gewoonweg niet meer booten.

ik had geen probs hoor,alle det. doen het gewoon .ik draai nu met de 30.82.
bios 2815.
ik heb trouwens xp,win2k weet ik dus niet

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Anoniem: 47893

EPOX 8k3a Rules *D. Maar nog steeds weet niemand hoe het komt, dat zodra ik mijn bus/memory op 200 mhz zet, dat dan de fat gewist wordt van de hdd. Tot nu toe blijk ik de enige met dit probleem te zijn en niemand die mij nergens kan helpen :) (life is a bitch :P).

Maar als ervaren computer-nerd ben ik het met soldier2000 eens dat de 8k3a een super bordje is. AMD heeft zelfs de xp2600+ speciaal op de 8k3a+ laten testen :D.
swipe schreef op 11 september 2002 @ 16:06:
hm

Ik weet niet wat je bedoelt, maar ik heb de detonators 29.41 voor een lange tijd gehad, terwijl mijn memory vrolijk op 2x176 met turbo settings draaide, geen enkel blue screen gehad.
Anoniem: 45284 schreef op 05 september 2002 @ 20:13:
[...]

Kerel, het is echt geen schande om eens een topic te kicken of om 3 posts onder elkaar te posten. Het is gewoon zo dat met het huidige systeem de mensen eerder geneigd zijn de 'quick replie' te gebruiken en dat veroorzaakt, zoals hier te lezen is, enige complicaties.

Zet er wel bij: voor overklokkers.

Anoniem: 45284 schreef op 11 september 2002 @ 23:26:
[...]

Hij kost 93 euro, is compatibel met wat ik maar ken en draait ook nog eens stabiel. Dus waarom alleen voor overclockers? (die tijden zijn voorbij)

Anoniem: 64846

Ik heb nu zelf al aan tijdje een EPOX 8k3+ mobo met een AMD1800+ mijn mening hierover..
Ik heb nog nooit zo'n staboel mobo gehad en geloof mij ik heb er al wat versleten haha..
Waar wel een hele grote bottleneck zit is toch het geheugen..
Ik heb er nu Dane_Elec PC2700 in zitten (2x256Meg) en dat draait fantasties.

Met mijn vorige Epox (8kta3+) en een 1200Mhz Atlon had ik heel veel prob wat uiteindelijk de schuld was van het geheugen..
Met name 2 merken en diverse CAS types werkt niet...

Deze 1800 draait met gemak op 2000+ door alleen de MP te verhogen en de Vcore te verhogen naar 1,90V

Sterker om nu de temp te verlagen.. een tip.. Verlaag de Vcore naar 1,60V (standard 1,75) scheelt zomaar tussen de 5 en 10 graden en geen stab problemen..
Cool toch _/-\o_

Anoniem: 51617

Topper plankje hoor deze epox. Ook als je em niet overclocked draait ie goed hoor! Maar overgeclocked ook rotsvast. Geen echte vastlopers gehad tenzij ik TE ver ging.
Trouwens wat is nu de officiele nieuwste drivers van 8K3a? En hoe kan je trouwens zien welk je op dit moment hebt?!

• Routed
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-03 13:08
Heb sinds kort ook een Epox 8K5A2+ (daarvoor altijd Asus en Abit) en ben er uitermate tevreden over, enige is dat ook ik de rear sound niet meer aan de gang krijg.
Het heeft wel gewerkt maar ergens onderweg ben ik het geluid eruit verloren (weet niet alleen waar precies).
Aangezien er hier een aantal waren die dit ook hadden vroeg ik me af of het bij hun ondertussen wel werkt?

Slash Care
Mementô

• Unagi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-03 15:57

Unagi

Always aware...

Anoniem: 45284 schreef op 11 september 2002 @ 23:26:
[...]

Wist je dat er 7 T.net servers op Epox mobo's draaien, 5 vrienden van mij die niet oc'en n stabiel en goed systeem hebben met n Epox, en ik behlave van jou bijna nooit wat negatiefs over Epox hoor? het zal best dat je een hekel aan Epox hebt, maar ga dat aub niet de hele tijd hier lopen vertellen. en niet zeuren dat je de waarheid spreekt als je zegt dat Epox slecht is, waarom zijn er anders zo veel mensen die tevreden zijn met Epox, ennuh Epox 8KHA+ was vorig jaar mobo van t jaar volgens [H]ardOCP, lijkt me wel duidelijk zo, hou aub op met posten dat epox zo vreselijk slecht is.

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-03 18:02
hey iedereen
ik volg dit topic al van het begin
echt post 1, nu is het wel genoeg toch over stabiel en niet ?

PVoutput

• D3ton4tor72
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-03 16:21

D3ton4tor72

HardwareFetisjist

medetweakerts, ik heb nog steeds een probleem.
Sinds ik dit mobo heb (half juli 2002) heb ik al ongeveer 8 keer gehad dat ik windows opnieuw kon installeren.
Hij mist dan ineens bestanden uit de %systemroot%\system32 directory.
Moet zeggen dat ik dit natuurlijk niet grappig vind.

Ik draai dit bord met een 1800+ processor, alles op default (op wat memory tweaks na) in ieder geval niet overclocked. Tevens heb ik als voeding een enermax 350 Watt, zou deze soms te weinig vermogen leveren voor mijn RAID 0 ?
Daarnaast nog een leadtek GF3 ti500, SB-live, DVD Speler en brander.

Mijn vermoedens omtrent het mollen van het bestandsysteem (waarschijnlijk bij afsluiten/shutdown) liggen dus ofwel bij te weinig vermogen van de voeding of een defecte Highpoint 372 chip.
Ik zit er inmiddels dus hard over te denken om het bord te retourneren :(

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-03 14:25
D3ton4tor schreef op 20 september 2002 @ 15:23:
medetweakerts, ik heb nog steeds een probleem.
Sinds ik dit mobo heb (half juli 2002) heb ik al ongeveer 8 keer gehad dat ik windows opnieuw kon installeren.
Hij mist dan ineens bestanden uit de %systemroot%\system32 directory.
Moet zeggen dat ik dit natuurlijk niet grappig vind.

Ik draai dit bord met een 1800+ processor, alles op default (op wat memory tweaks na) in ieder geval niet overclocked. Tevens heb ik als voeding een enermax 350 Watt, zou deze soms te weinig vermogen leveren voor mijn RAID 0 ?
Daarnaast nog een leadtek GF3 ti500, SB-live, DVD Speler en brander.

Mijn vermoedens omtrent het mollen van het bestandsysteem (waarschijnlijk bij afsluiten/shutdown) liggen dus ofwel bij te weinig vermogen van de voeding of een defecte Highpoint 372 chip.
Ik zit er inmiddels dus hard over te denken om het bord te retourneren :(
ik zou zeggen chek je voltage's eens met sisoft sandra of mbm dan weet je 100% zeker dat het je voeding niet is ( @ startup start hij alle systeem aperaten )

en ik denk zelf hdd of een verkeerd flashde highpoint chip

• D3ton4tor72

D3ton4tor72

HardwareFetisjist

RS_003 schreef op 20 september 2002 @ 15:43:
[...]

ik zou zeggen chek je voltage's eens met sisoft sandra of mbm dan weet je 100% zeker dat het je voeding niet is ( @ startup start hij alle systeem aperaten )

en ik denk zelf hdd of een verkeerd flashde highpoint chip
dat zou kunnen, hierbij wil ik nog even vermelden dat af en toe in het detectiescherm van de Highpoint de 2e harddisk niet altijd opspint, en als hij dat wel doet hoor je ineens een maf geluid (soort gepiep).

volgens de maxtor utility is er met de schijven niets aan de hand aanvankelijk ging daar ook mijn vermoeden naar uit...

• D3ton4tor72

D3ton4tor72

HardwareFetisjist

^Kick^
Niemand enig idee over bovenstaand probleem ?
Heb inmiddels fastwrites maar eens disabled in de bios om te kijken of dat wat uitmaakt.
ff afwachten maar weer....

• Unagi

Unagi

Always aware...

fastwrites is agp dus heeft daar niks mee te maken, zoals al eerder gezegd, check je voltages, t liefst onder n flinke load

• Niet online
Anoniem: 47893 schreef op 11 september 2002 @ 23:18:
EPOX 8k3a Rules *D. Maar nog steeds weet niemand hoe het komt, dat zodra ik mijn bus/memory op 200 mhz zet, dat dan de fat gewist wordt van de hdd. Tot nu toe blijk ik de enige met dit probleem te zijn en niemand die mij nergens kan helpen :) (life is a bitch :P).

Maar als ervaren computer-nerd ben ik het met soldier2000 eens dat de 8k3a een super bordje is. AMD heeft zelfs de xp2600+ speciaal op de 8k3a+ laten testen :D.

[...]

Ik weet niet wat je bedoelt, maar ik heb de detonators 29.41 voor een lange tijd gehad, terwijl mijn memory vrolijk op 2x176 met turbo settings draaide, geen enkel blue screen gehad.

[...]

Kerel, het is echt geen schande om eens een topic te kicken of om 3 posts onder elkaar te posten. Het is gewoon zo dat met het huidige systeem de mensen eerder geneigd zijn de 'quick replie' te gebruiken en dat veroorzaakt, zoals hier te lezen is, enige complicaties.
_/-\o_

• Niet online
D3ton4tor schreef op 22 september 2002 @ 14:28:
^Kick^
Niemand enig idee over bovenstaand probleem ?
Heb inmiddels fastwrites maar eens disabled in de bios om te kijken of dat wat uitmaakt.
ff afwachten maar weer....
Check naar nieuwe bios :)
Check geheugen op fouten
Check harde schijf op bad sectors
Zet bios op default settings
Kijk als je de core nog helemaal heel is van de cpu.

Als je dit allemaal gedaan hebt, dan kijken we wel verder :)

Check naar nieuwe highpiont drivers.
Check voltages
Check ide kabels

• Anoniem: 14124
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Anoniem: 35937 schreef op 24 september 2002 @ 19:45:
En dat is een probleempje. Op de site van highpoint staan onder support wel de drivers voor de 370-372(a) chipsets, maar hier staat ook bij dat deze puur voor de add-on pci cards zijn.

Drivers voor onboard highpoint raid moet je bij de moederbord fabrikant vandaan halen. Op de Epox site staan ze niet.

Anoniem: 62071

Is der ook IEMAND die een conclussie uit dit topic haalt ? Of een samenvatting van de bevindingen schrijft . Dit is meer een mini bijbel met willekeurige paginanummers

• Niet online
Anoniem: 62071 schreef op 25 september 2002 @ 19:19:
Is der ook IEMAND die een conclussie uit dit topic haalt ? Of een samenvatting van de bevindingen schrijft . Dit is meer een mini bijbel met willekeurige paginanummers
Conclusie: Epox 8k3a+ = top bordje :Y)

Anoniem: 35937 schreef op 26 september 2002 @ 13:11:
[...]

Onzin. Alleen voor overklokkers is hij goed.

Anoniem: 35937 schreef op 26 september 2002 @ 13:11:
[...]

I Agree 8)

• D3ton4tor72

D3ton4tor72

HardwareFetisjist

Anoniem: 35937 schreef op 24 september 2002 @ 19:45:
[...]

Check naar nieuwe bios :)
Check geheugen op fouten
Check harde schijf op bad sectors
Zet bios op default settings
Kijk als je de core nog helemaal heel is van de cpu.

Als je dit allemaal gedaan hebt, dan kijken we wel verder :)

Check voltages
Check ide kabels
Daar issie weer :)...
ik draai momenteel de laatste bios
heb geheugen gecheckt met memtest86 ---> geen errors
harde schijf heeft geen bad sectors
default settings heb ik nog niet geprobeerd
core is heel
draai de highpoint 2.32 drivers
voltages kan ik niet goed uitlezen (met MBM 5.2.0.0) , weet dus niet zeker of het goed is, ik ga dit weekend een andere voeding halen. Heb nu dus een enermax 350W voeding, ik ga voor de 450W

Als je eens wist hoeveel IDE kabels ik geprobeerd heb op die RAID setup zou je het niet vragen ;) maar in ieder geval bedankt voor het meedenken.

Momenteel lijkt (onder voorbehoud) het systeem iets stabieler te draaien, slechts 3 crashes deze week *ahum* :(
de default bios-settings ga ik nog proberen !!!!

• ReallyStupidGuy
Ik heb ergens gelezen dat er een 29xx beta bios is die wat beter met hoge FSB snelheden draait, heeft iemand hier die misschien al gevonden??

Ook heb ik gelezen dat de voltages iets te laag worden weergegeven (-5%), zou wel ongeveer kloppen met de readings die ik nu krijg (of m'n voeding presteerd ineens minder), wat hebben jullie voor voltages?

En ik vraag me nog steeds af wat ik het beste als max temp kan aanhouden met de interne diode, ik zit nu op zo'n 52c stressed met 2v.

• ReallyStupidGuy
D3ton4tor schreef op 20 september 2002 @ 17:24:
[...]

dat zou kunnen, hierbij wil ik nog even vermelden dat af en toe in het detectiescherm van de Highpoint de 2e harddisk niet altijd opspint, en als hij dat wel doet hoor je ineens een maf geluid (soort gepiep).

volgens de maxtor utility is er met de schijven niets aan de hand aanvankelijk ging daar ook mijn vermoeden naar uit...
Ik weet niet precies hoe of wat maar ik heb wel eens gehoord dat matrox schijven moeilijk kunnen doen in een raid setup :'( (wel vreemd voor een merk dat zo'n goeie naam heeft!)

Sorry, maar ik heb dus geen idee hoe je het zou kunnen oplossen maar misschien nog een richting om in te zoeken.

****Een thread gevonden over problemen met raid
Maxtor D740X-6L Raid 0 performance

[Voor 0% gewijzigd door ReallyStupidGuy op 07-11-2002 18:57. Reden: Even laten zien dat ik niet gek ben]

• D3ton4tor72

D3ton4tor72

HardwareFetisjist

Oke, nou ik ben niet aan testen met standaard instellingen toegekomen, zojuist zette ik de bak met het 8K3a+ board erin aan, en ja hoor weer de C:\windows\system32\system directory vernaggeld. :'(

Dit is gewoon te triest voor woorden....
Morgen haal ik een nieuwe voeding, als ie het daarna nog doet word het terugsturen :|

• Ainnir
  • Niet online
Heeft er iemand ervaring met een Radeon 9700 op dit bordje?

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-03 14:57

Madrox

Oh, Pharaoh!

(jarig!)
ReallyStupidGuy schreef op 26 september 2002 @ 23:59:
[...]

Ik weet niet precies hoe of wat maar ik heb wel eens gehoord dat matrox schijven moeilijk kunnen doen in een raid setup :'( (wel vreemd voor een merk dat zo'n goeie naam heeft!)

Sorry, maar ik heb dus geen idee hoe je het zou kunnen oplossen maar misschien nog een richting om in te zoeken.
Ahem :+ wel eens gehoord dat MATROX schijven.... ahem :+

Real-stupid-guy :?

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• D3ton4tor72

D3ton4tor72

HardwareFetisjist

ff iets heel anders.
Is er ook maar 1 iemand hier die een 8k3A(+) heeft en die met MBM 5.x.x.x normaal de: +3.3V, -5V, -12V lijnen uit kan lezen, dat is mij nog niet gelukt nl.
In de BIOS worden wel de correcte waarden weergegeven dus daar ligt het niet aan. Heb vandaag een enermax 460W voeding gekocht (had eerst 350). maar hij geeft nu nog steeds rare waarden aan.
Nu heb ik wel gehoord dat dat met meer boards voorkomt.... maar toch :?

Als het iemand wel lukt, is het misschien handig te vermelden wat voor soort voeding die dan heeft.

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:25
ReallyStupidGuy schreef op 26 september 2002 @ 23:59:
[...]

Is bullshit. Ik heb 2 maxtors in raid-0 en gewoon 70MB/s (ja kan hoger, maar het werkt en ik vind het wel goed zo)

• Niet online
Anoniem: 45284 schreef op 26 september 2002 @ 15:22:
[...]

Onzin. Alleen voor overklokkers is hij goed.
...... Zucht dacht ik eindelijk, dat je nooit meer in deze topic zou kijken, komt ie er weer aan met een negatieve reactie. Ga andere topic's vervelen met je reactie.....

Maar nu geef je eindelijk toe dat je geen tweaker bent :)

P.S. dit is de laatste keer dat ik reageer op jouw reacties, vanaf nu negeer ik je helemaal!

• Niet online
D3ton4tor schreef op 27 september 2002 @ 20:52:
Oke, nou ik ben niet aan testen met standaard instellingen toegekomen, zojuist zette ik de bak met het 8K3a+ board erin aan, en ja hoor weer de C:\windows\system32\system directory vernaggeld. :'(

Dit is gewoon te triest voor woorden....
Morgen haal ik een nieuwe voeding, als ie het daarna nog doet word het terugsturen :|
Hmmz, vreemd probleem, ik denk dat je beter een raid controller kaartje kan kopen van 25€, dan heb je hoogstwaarschijnlijk geen gekut meer, jammer dat de onboard raid bij jouw niet goed werkt :(

Maar dat is ook geen fatsoenlijke optie, waar heb je je mobo gekocht?? Als dat een beetje een degelijk winkel is, gewoon bordje terugsturen.

• D3ton4tor72

D3ton4tor72

HardwareFetisjist

Anoniem: 35937 schreef op 29 september 2002 @ 14:39:
[...]

Hmmz, vreemd probleem, ik denk dat je beter een raid controller kaartje kan kopen van 25€, dan heb je hoogstwaarschijnlijk geen gekut meer, jammer dat de onboard raid bij jouw niet goed werkt :(

Maar dat is ook geen fatsoenlijke optie, waar heb je je mobo gekocht?? Als dat een beetje een degelijk winkel is, gewoon bordje terugsturen.
Zekers vreemd probleem soldier, ik heb mijn board gekocht bij Salland.
Mocht het probleem zich herhalen, en ze kunnen het bij epox testen, en hetzelfde constateren ga ik er vanuit dat ik onder garantie toch gewoon een nieuw board krijg of niet soms ?

Btw, goed initiatief om een thread als deze te starten, handig voor users om op deze manier ervaringen uit te wisselen, ok ok ThankGOT ;)

• pilsjesman
  • Laatst online: 20-11-2022

pilsjesman

GEEN icon !

D3ton4tor schreef op 28 september 2002 @ 21:21:
ff iets heel anders.
Is er ook maar 1 iemand hier die een 8k3A(+) heeft en die met MBM 5.x.x.x normaal de: +3.3V, -5V, -12V lijnen uit kan lezen, dat is mij nog niet gelukt nl.
In de BIOS worden wel de correcte waarden weergegeven dus daar ligt het niet aan. Heb vandaag een enermax 460W voeding gekocht (had eerst 350). maar hij geeft nu nog steeds rare waarden aan.
Nu heb ik wel gehoord dat dat met meer boards voorkomt.... maar toch :?

Als het iemand wel lukt, is het misschien handig te vermelden wat voor soort voeding die dan heeft.
hier staat dat er idd nog problemen mee zijn, met het uitlezen van de voltages.

Zeg ken jij de pilsjesman, de pilsjesman, de pilsjesman ...

• erikdeperik
ReallyStupidGuy schreef op 26 september 2002 @ 23:52:
Ik heb ergens gelezen dat er een 29xx beta bios is die wat beter met hoge FSB snelheden draait, heeft iemand hier die misschien al gevonden??

Ook heb ik gelezen dat de voltages iets te laag worden weergegeven (-5%), zou wel ongeveer kloppen met de readings die ik nu krijg (of m'n voeding presteerd ineens minder), wat hebben jullie voor voltages?

En ik vraag me nog steeds af wat ik het beste als max temp kan aanhouden met de interne diode, ik zit nu op zo'n 52c stressed met 2v.
2912 bios

• Niet online
Zijn er al mensen die de bios getest hebben?

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09-2022
woei ! ik heb mijn k3a + nu ! Ik heb nog geen geheugen (dat kan ik maandag van het postkantoor halen), maar ik heb even getest met geheugen van een vriend van me. Verder kon ik niks, want ik moet eerst windows installeren. Maar ik heb gelijk voor het eerst mijn waterkoeling getest. En ik zat alleen ff in het bios te kijken en na 5 minuten was de proc nog 29/30 C :D maar maandag kan ik beginnen met windows installeren en tweaken.

• Niet online
Net 29.12 getest, mijn 3dmark score ging 120 punten omlaag. Dus ik heb hem weer gauw terug geflashed :) naar 2815

• erikdeperik
Anoniem: 35937 schreef op 05 oktober 2002 @ 19:42:
Net 29.12 getest, mijn 3dmark score ging 120 punten omlaag. Dus ik heb hem weer gauw terug geflashed :) naar 2815
sisoft mem bandwith-score gaat ook 50 pnt. naar beneden.geen verbetering dus |:( terug naar 2815

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:46
iemand al ervaringen met de epox 8ka9 ? wil hem als servertje erbij kopen, maarre is het wat ?

• D3ton4tor72

D3ton4tor72

HardwareFetisjist

Ok, noem me maar een verrader ;) maar ik was alle probs met mijn 8K3A+ beu.
En de winkel waar ik het board gekocht heb ruilde hem tegen bijbetaling om voor een 8K5A2+, welke ik vanmorgen heb ontvangen (topservice btw).

Tot op heden loopt ie als een trein, en ik hoop dat ie dat blijft doen.
Afgaande op de reacties in deze en andere threads vermoed ik dat er van de 8K3A(+) een serie is geweest die "flaky" is geweest...
niettemin bedankt voor alle tips _/-\o_ , misschien start ik wel een groot Epox 8K5A2 ervaringen topic >:)

• erikdeperik
D3ton4tor schreef op 11 oktober 2002 @ 21:50:
Ok, noem me maar een verrader ;) maar ik was alle probs met mijn 8K3A+ beu.
En de winkel waar ik het board gekocht heb ruilde hem tegen bijbetaling om voor een 8K5A2+, welke ik vanmorgen heb ontvangen (topservice btw).

Tot op heden loopt ie als een trein, en ik hoop dat ie dat blijft doen.
Afgaande op de reacties in deze en andere threads vermoed ik dat er van de 8K3A(+) een serie is geweest die "flaky" is geweest...
niettemin bedankt voor alle tips _/-\o_ , misschien start ik wel een groot Epox 8K5A2 ervaringen topic >:)
er zijn anders een hoop mensen die geen probs hebben hoor.
het board is ook nog goedkoop.
en voor tweakers is het een lekker oc boardje.
maaruh die van jouw is natuurlijk ook een prima prima boardje :)

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-04 16:29

Garrett

Watercooler

Iemand nog ervaringen met die 2912 Bios?

I love watercooling

• ReallyStupidGuy
Ik draai op dit moment de 2912 bios, helaas voor jullie houd ik niet zo van veel benchen..(allen voor stabiliteitstesten)

Maar ik kon de fsb wel hoger zetten dan met de 2815, waarschijnlijk doordat de 2912 geen gebruik maakt van CPU fast decode. Heeft zo,n 2 weken goed gedraait op 190fsb en doorstond uren testen met prime95 en 3dmark maar de laatste dagen heb ik last van vastlopers.........zelfs op default. En, heel vreemd, de bios zet de fsb steeds terug naar 100!?!

Nog geen tijd gehad om uit te zoeken waar het aan ligt maar ik ga straks eerst de 2815 weer installeren om te kijken of het dan stabiel blijft.

• ReallyStupidGuy
Is er nog wel iemand die aandacht besteed aan dit topic?? Als je nagaat dat de 8k3A een super populair bordje is dan vind ik het vreemd dat er zo weinig over geluld wordt...

Ik zit nog steeds met het probleem dat de bios de fsb en multiplier terug zet, ben ik de enige?? Ik ga iig ook maar even bij www.icronticforum.com proberen. Als iemand hier nog iets weet hoor ik het wel.

• knights16
mja
dit mobo komt gewoon weinig aan nieuwe biossen uit etc
dan word er hier meteen nauwelijks meer over gepraat,
de meeste problemen zijn voor iedereen wel de weg uit geruimt.

PVoutput

• erikdeperik
Garrett schreef op 13 oktober 2002 @ 13:28:
Iemand nog ervaringen met die 2912 Bios?
staat 1 of 2 pagina's terug
hij is minder snel als de 2815 :)
bij mij -100 mem score met sisoft
bij soldier 2000 mindere 3dmark score

• erikdeperik
ReallyStupidGuy schreef op 26 oktober 2002 @ 17:36:
Is er nog wel iemand die aandacht besteed aan dit topic?? Als je nagaat dat de 8k3A een super populair bordje is dan vind ik het vreemd dat er zo weinig over geluld wordt...

Ik zit nog steeds met het probleem dat de bios de fsb en multiplier terug zet, ben ik de enige?? Ik ga iig ook maar even bij www.icronticforum.com proberen. Als iemand hier nog iets weet hoor ik het wel.
wat/waneer gebeurt er dan precies?

Dan ben je dus aan het overklokken kennelijk. Er zit een functie op het mobo, de watchdogtimer, die registreerd of de computer wel binnen een bepaalde tijd door de POST heen komt, zoniet, dan worden alle standaard instellingen van FSB en multiplier terug gezet en opnieuw opgestart. Het niet kunnen POSTen kan worden veroorzaak door een te ver overgeklokt systeem, probeer lagere frequenties en kijk of het probleem verholpen is. Misschien ook wel een te laag Core voltage het probleem???

• Anoniem: 61303
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Misschien dat dat komt omdat bijna iedereen al uitgelult is over dit moederbord.
Hij is al bijna weer oud in computerland. >:)

Anoniem: 61303 schreef op 27 oktober 2002 @ 12:27:
[...]

Misschien dat dat komt omdat bijna iedereen al uitgelult is over dit moederbord.
Hij is al bijna weer oud in computerland. >:)
Hij is niet oud, hij is gewoon ZOOOOO goed dat er helemaal geen problemen meer mee zijn! _/-\o_

• erikdeperik
nou schenkt hij er zelf geen aandacht meer aan |:(

• mark9534
  • Laatst online: 01-04 08:21

mark9534

Ondertitel ?

erikdeprik schreef op 26 oktober 2002 @ 22:40:
[...]
staat 1 of 2 pagina's terug
hij is minder snel als de 2815 :)
bij mij -100 mem score met sisoft
bij soldier 2000 mindere 3dmark score
Dus de 2815 bios geeft de meeste performance en stabiliteit ?
(heb al een tijdje het topic niet meer gevolgd en heb geen zin om alles door te lezen :))

Anoniem: 51617

hoe kan je trouwens zien welke bios je hebt? of kan dat niet?

• Anoniem: 61303
  • Niet online
Anoniem: 51617 schreef op 30 oktober 2002 @ 10:10:
hoe kan je trouwens zien welke bios je hebt? of kan dat niet?
Bij het opstarten staat links onder in het beeld de datums van je bios!

mark9534 schreef op 30 oktober 2002 @ 09:50:
[...]

(heb al een tijdje het topic niet meer gevolgd en heb geen zin om alles door te lezen :))
De 2815 is bijzonder goed, ik draai er al enkele maanden mee, en heb nergens problemen mee (stabiliteit enzo) en bovendien is ie behoorlijk rap.

• ReallyStupidGuy
[...]

De 2815 heeft fast decode (zoals alle 28xx) en presteerd daarom beter bij dezelfde fsb/mp, de 2912 heeft geen fast decode maar kan daardoor vaak een hogere fsb aan.

Het bij mij terugzetten van de fsb naar 100 lijkt helemaal random te gebeuren, ik heb er iig nog geen structuur in kunnen ontdekken en het gebeurd ook al ik gewoon mn systeem reset. Ik blijf het zeer vreemd vinden maar misschien heeft het idd met de overclock te maken (stabiel met uren prime95 en 3dmark op 166x11)

Btw: sorry dat ik nu niet over dit bordje lul maar ik heb het een beetje druk gehad met net doen alsof ik een leven heb.

• erikdeperik
ReallyStupidGuy schreef op 30 oktober 2002 @ 19:10:
[...]

De 2815 heeft fast decode (zoals alle 28xx) en presteerd daarom beter bij dezelfde fsb/mp, de 2912 heeft geen fast decode maar kan daardoor vaak een hogere fsb aan.

Het bij mij terugzetten van de fsb naar 100 lijkt helemaal random te gebeuren, ik heb er iig nog geen structuur in kunnen ontdekken en het gebeurd ook al ik gewoon mn systeem reset. Ik blijf het zeer vreemd vinden maar misschien heeft het idd met de overclock te maken (stabiel met uren prime95 en 3dmark op 166x11)

Btw: sorry dat ik nu niet over dit bordje lul maar ik heb het een beetje druk gehad met net doen alsof ik een leven heb.
is je processor unlocked?
ik nl een keer dat een van die brugjes geen goed contact maakte(ging hij van 8.5 *200 naar 12 * 200 standaart mp=2400 ,dat trok ie dus never niet en ging reboot>100 fsb

• erikdeperik
[...]

die 2815 draai ik ook al 2 mnd stabiel met hoge score's

• ReallyStupidGuy
erikdeprik schreef op 30 oktober 2002 @ 19:42:
[...]

is je processor unlocked?
ik nl een keer dat een van die brugjes geen goed contact maakte(ging hij van 8.5 *200 naar 12 * 200 standaart mp=2400 ,dat trok ie dus never niet en ging reboot>100 fsb
Het zou er aan kunnen liggen zoals zoveel multiplier probleempjes maar dan vind ik het nog steeds vreemd dat de fsb wordt verlaagd.

Het is natuurlijk het proberen waard, alleen heb ik geen ene r*k zin om weer opnieuw te unlocken. De eerste kostte me ook al 5 pogingen!

• erikdeperik
ReallyStupidGuy schreef op 31 oktober 2002 @ 20:36:
[...]

Het zou er aan kunnen liggen zoals zoveel multiplier probleempjes maar dan vind ik het nog steeds vreemd dat de fsb wordt verlaagd.

Het is natuurlijk het proberen waard, alleen heb ik geen ene r*k zin om weer opnieuw te unlocken. De eerste kostte me ook al 5 pogingen!
dat terugzetten komt door die watchdog timer ,die set hem dan helmaal default
als dat het is tenminste

Je merkt het overigens ook wel wanneer de watchdogtimer de settings terug zet, het duurt namelijk veeeeel langer dan normaal voordat de monitor actief wordt, nadat je de computer aanzet (~10-15 sec ipv ~2-4 sec).

• Garrett

Garrett

Watercooler

Iemand de nieuwe bios alweer geprobeerd?
Zie ook: http://www.aoaforums.com/files/index.php?dir=22

I love watercooling

Kan iemand mij vertellen welke BIOS-versie het stabielst is? Ik heb met versie 26.19 namelijk vaak problemen met sommige spellen. Snelheid kan me (tot op zekere hoogte) niets schelen.

• Garrett

Garrett

Watercooler

2815 is mijns inziens prima, en ik draai nu een beta bios, de 2a25 en ik heb nog geen problemen ondervonden :)

I love watercooling

Anoniem: 23961

Unagi schreef op 09 juni 2002 @ 23:45:
Yup, m'n HD's doen vaag :( ik download op t moment met 190K/sec en ik kan niet eens een freinds episode kijken, t gaat volop schokkerig, t is geen virus, k heb gescanned. Ik heb met PowerMax m'n hd's ff gechecked o.a. omdat ze veel tikken gaven (+/- 4 dagen geleden, nu niet meer) terwijl ze op silent mode staan, resets dus, de eerste keer was er idd een fout aangetroffen, ik alles backuppen, nu net nog een keer PowerMax draaien, "your drive is certified error free" :? nog 3 keer om zeker te weten, en ja hoor niks aan het handje :? ook werd m'n 120Gb drive gisteren een paar keer niet herkend tijdens de post, een paar keer op de reset knop drukken verhielp dit... de Gf4 lijkt het probleem dus te vergroten, maar is niet de oorzaak... ff voltages checken... hmm voltages zijn goed. Overigens duurt t bekijken van een directory af en toe heeeel lang... wtf is er aan de hand?

P.S. de problemen lijken te zijn begonnen sinds ik m'n onboard audio heb uitgeschakeld en terug ben gegaan naar m'n Creative PCI128, om wat cpu kracht te besparen, maar dit kan het probleem toch niet zijn?

edit:

wow, ik probeer zojuist iets te kopieren en m'n download snelheid schiet gewoon omlaag :?
Juist jouw gedachte om cpu kracht te besparen is de oorzaak van het probleem.
De SB128 is namelijk een software based kaartje, dus de CPU verwerkt het geluid.
De onboard soundchip hangt gewoon aan de PCI bus en kan je dus ook als een geluidskaart zien. Wil je je CPU echt onlasten dan raak je aan een Live! of Audigy als het Creative moet blijven, een Hercules kan natuurlijk ook.

• erikdeperik
Garrett schreef op 04 november 2002 @ 11:15:
2815 is mijns inziens prima, en ik draai nu een beta bios, de 2a25 en ik heb nog geen problemen ondervonden :)
kun je eens benchen of hij sneller is :9

• Garrett

Garrett

Watercooler

Hehehe, ik draai nu alweer de 8K3A2B01 BIOS en ik heb geen verschil gevonden met de 2815, de 2A25 had ik eerlijk gezegd nog niet gebenchmarked :)

I love watercooling

Anoniem: 70203

Heb ook spontane reboots als ik MEM op turbo zet Normal gaat goed??
maar zou toch hoger moeten? heb 512mb pc2700 Kingston ram

ik moet hem nu op 3.6.3(normal) laten staan 2.5.2(turbo) spontane reboots?? is dit een epox probleem of kan mijn geheugen gewoon niet hoger dan normaal?

• Unagi

Unagi

Always aware...

Anoniem: 70203 schreef op 08 November 2002 @ 09:56:
Heb ook spontane reboots als ik MEM op turbo zet Normal gaat goed??
maar zou toch hoger moeten? heb 512mb pc2700 Kingston ram

ik moet hem nu op 3.6.3(normal) laten staan 2.5.2(turbo) spontane reboots?? is dit een epox probleem of kan mijn geheugen gewoon niet hoger dan normaal?
hoe hoog staat je mem voltage? als je nu 2.5v draait zet m dan op 2.6 of 2.7

• Unagi

Unagi

Always aware...

Anoniem: 45284 schreef op 04 november 2002 @ 00:56:
Kan iemand mij vertellen welke BIOS-versie het stabielst is? Ik heb met versie 26.19 namelijk vaak problemen met sommige spellen. Snelheid kan me (tot op zekere hoogte) niets schelen.
wat voor problemen? ik denk namelijk dat dit niet aan de bios ligt

Anoniem: 70203

heb hem nu nog gewoon op 2.5 staan zal zo eens testen met 2.6 of 2.7
meestal reboot hij pas als ik een spel ga spelen eigenlijk nooit gewoon op de desktop

• PnD
  • Laatst online: 10:08

PnD

like in Pinda ^_^

Geen problemen! hij roelt!!! yeahhhhh

Al mijn oude & nieuwe systemen

• Unagi

Unagi

Always aware...

Anoniem: 70203 schreef op 08 November 2002 @ 13:15:
heb hem nu nog gewoon op 2.5 staan zal zo eens testen met 2.6 of 2.7
meestal reboot hij pas als ik een spel ga spelen eigenlijk nooit gewoon op de desktop
bij spellen wordt je geheugen intensiever gebruikt en kunnen je dimmetjes wel n tiende voltje extra gebruiken

met 2.6 of 2.7 moet t wel lukken

• knights16
is die nieuwe bios wat sneller ?

PVoutput

• Perconte
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-03 14:14
Ik draai em met een locked XP 1800 op fsb 148 stabiel en men mem draait dan op 370 turbo heb k em nooit stabiel op gekregen maar fastest wel. verder draait ie als een trein bijna nooit een reboot ofzo. Alleen wel vaag dat mij gf3 et alleen maar doet met detonator 23.11 iemand een oplossing hiervoor???
Verder heb k een score met 3dmark van 8516 met die gf3 ti 200 (220/500)
Ik kan eigenlijk niks anders zeggen dan dat ik reuze trots ben op men mobo en pas ga updaten als die clawhammeruitkomt.

• erikdeperik
Perconte schreef op 14 november 2002 @ 14:02:
Ik draai em met een locked XP 1800 op fsb 148 stabiel en men mem draait dan op 370 turbo heb k em nooit stabiel op gekregen maar fastest wel. verder draait ie als een trein bijna nooit een reboot ofzo. Alleen wel vaag dat mij gf3 et alleen maar doet met detonator 23.11 iemand een oplossing hiervoor???
Verder heb k een score met 3dmark van 8516 met die gf3 ti 200 (220/500)
Ik kan eigenlijk niks anders zeggen dan dat ik reuze trots ben op men mobo en pas ga updaten als die clawhammeruitkomt.
is dat met de nieuwst bios :?

• -Moondust-
  • Laatst online: 10:07
Anoniem: 25278 schreef op 27 June 2002 @ 15:01:
Gisteren voor een maat van me dit moederbord + Athlon XP 1800+ + 512 DDRAM + IBM 80 Gig schijf (allemaal nieuw) in een nieuwe kast gebouwd. Vervolgens oude meuk uit z'n vorige pc erbij:
- Geforce 2 met 64 MB (weet zo snel niet of dit MX is of niet)
- Netwerkkaart
- Geluidskaart
- CD-ROM speler en brander

Zowel XP als Windows 98 geprobeerd te installeren, maar geen van beide komt tot een goed einde. Bij Windows XP gaat alles goed, tot aan de eerste keer opstarten na de installatie. Dan krijgen we na het opstartscherm een zwart scherm en hangt ie.

Ik heb zelf het idee dat het aan de Geforce 2 ligt, weet iemand dit? Hij wil er erg graag XP op hebben...

O ja: De BIOS hebben we op "fail-safe settings" gezet.

Kan iemand ons verder helpen? Alvast bedankt!
Ik heb EXACT hetzelfde probleem (alleen dan met een ander moederbord). Ongeveer 2 maanden geleden mijn trouwe Voodoo 3 vervangen door een Point of View GF4 Ti4200 64MB. Windows XP herkende de kaart moeiteloos en alles liep als een zonnetje. Nu ik problemen heb met ADSL en hdd wilde ik een verse win XP install doen op een frisse nieuwe hdd (WD800JB). Verder krijg ik dus ook een zwart scherm bij "Setup is starting windows". De toestenbordlichtjes lichten even op en gaan dan uit. Er zijn verder geen vreemde geluiden ofzo, het beeld valt weg en de computer reageert nergens meer op.

Hieronder mijn specs:
MSI K7T Turbo (met onboard sound)
AMD Thunderbird 1200MHz + Silverado koeler
2 x 128 MB Mushkin PC133 REV2
Poitn of View GF4 Ti4200 64MB (not overclocked)
Antec SX830 kast met 300 Watt Antec voeding
Plextor PlexWriter 16/10/40A
Western Digital 800JB hdd
IBM 75GXP 30 GB (deze geeft problemen)
IBM 20 GB (werkt nog als een zonnetje alleen beetje langzaam)
3Com 10Mbit ethernetkaart
Diamond Supraexpress 56K6 modem

Ik heb alle overbodige onderdelen al verwijderd, mar het helpt allemaal niets. Ook elke willekeurige combinatie van hdd's biedt geen soelaas.

Heb ook al 3 verschillende versies van win XP geprobeerd (geleend van vrieden en kennissen).

Het is naar mijn mening echt een hardwareprobleem. Ik verdenk de GF4 ervan de oorzaak te zijn, dat ga ik nog testen door met een simpel PCI videokaartje van een vriend win XP te installeren.

Weet iemand wat ik kan doen?

Alvast bedankt voor alle reacties!

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-03 03:06
Ik had laatst mijn AXp 1800+ @ 2100+ draaien [ 11.5x150 Mhz FSB @ 2.0 V ] en hij was zo stabiel als een trein... Alleen hij werd nogal warm [ 69 C }) ] dus ik wacht ff totdat mijn TT Volcano 7+ er weer op zit en dan wil ik de 2200+ gaan halen, maar verder is het een lekker MoBo vind ik zelf ... 8)

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

• erikdeperik
-Moondust- schreef op 17 november 2002 @ 10:16:
[...]

Ik heb EXACT hetzelfde probleem (alleen dan met een ander moederbord). Ongeveer 2 maanden geleden mijn trouwe Voodoo 3 vervangen door een Point of View GF4 Ti4200 64MB. Windows XP herkende de kaart moeiteloos en alles liep als een zonnetje. Nu ik problemen heb met ADSL en hdd wilde ik een verse win XP install doen op een frisse nieuwe hdd (WD800JB). Verder krijg ik dus ook een zwart scherm bij "Setup is starting windows". De toestenbordlichtjes lichten even op en gaan dan uit. Er zijn verder geen vreemde geluiden ofzo, het beeld valt weg en de computer reageert nergens meer op.

Hieronder mijn specs:
MSI K7T Turbo (met onboard sound)
AMD Thunderbird 1200MHz + Silverado koeler
2 x 128 MB Mushkin PC133 REV2
Poitn of View GF4 Ti4200 64MB (not overclocked)
Antec SX830 kast met 300 Watt Antec voeding
Plextor PlexWriter 16/10/40A
Western Digital 800JB hdd
IBM 75GXP 30 GB (deze geeft problemen)
IBM 20 GB (werkt nog als een zonnetje alleen beetje langzaam)
3Com 10Mbit ethernetkaart
Diamond Supraexpress 56K6 modem

Ik heb alle overbodige onderdelen al verwijderd, mar het helpt allemaal niets. Ook elke willekeurige combinatie van hdd's biedt geen soelaas.

Heb ook al 3 verschillende versies van win XP geprobeerd (geleend van vrieden en kennissen).

Het is naar mijn mening echt een hardwareprobleem. Ik verdenk de GF4 ervan de oorzaak te zijn, dat ga ik nog testen door met een simpel PCI videokaartje van een vriend win XP te installeren.

Weet iemand wat ik kan doen?

Alvast bedankt voor alle reacties!
volgens mij moet ie niet op fail save staan
maar gewoon op defaults
ik heb zelf xp erop xtaan gf 2 en 4 werken goed maar een gf 3 werkte niet
ik geloof dat detonator 23 11 ook veel probs oplost suc6

• erikver
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-03 22:03

erikver

Ik zeg...

Ik heb IDE problemen met dit moederbord.
Eerst kon ik met clone-cd een image maken en gewoon winamp draaien maar dat wil nu niet meer lukken. De muziek gaat dan stotteren of blijft hangen ;( .Op mijn oude pc (p3-500) was dit niet het geval.

Ik heb dit topic al helemaal door gelezen en het vorige topic ook al maar kan geen oplossing vinden of ik ben scheel. Ook al op google gezocht maar ook niks gevonden.

Mijn specs zijn:
Epox 8k3a
Xp 1800+
256 DDR333 Dane-elec
Aopen 48x
Lg 32x10x40
IBM 60GIG 7200 rpm
Nieuwste via 4in1 (4.43 geloof ik)
Windows Xp Pro

Heb al meerdere via 4in1 versies gepobeert maar helpt ook niet. Master/Slave veranderd, PCI-kaarten verwisseld/ er uit gehaald maar wil allemaal niet helpen

Weet iemand misschien hoe dat zou kunnen..

Life's not a Krentenbol

• erikdeperik
Fritesbakker schreef op 19 November 2002 @ 15:05:
Ik heb IDE problemen met dit moederbord.
Eerst kon ik met clone-cd een image maken en gewoon winamp draaien maar dat wil nu niet meer lukken. De muziek gaat dan stotteren of blijft hangen ;( .Op mijn oude pc (p3-500) was dit niet het geval.

Ik heb dit topic al helemaal door gelezen en het vorige topic ook al maar kan geen oplossing vinden of ik ben scheel. Ook al op google gezocht maar ook niks gevonden.

Mijn specs zijn:
Epox 8k3a
Xp 1800+
256 DDR333 Dane-elec
Aopen 48x
Lg 32x10x40
IBM 60GIG 7200 rpm
Nieuwste via 4in1 (4.43 geloof ik)
Windows Xp Pro

Heb al meerdere via 4in1 versies gepobeert maar helpt ook niet. Master/Slave veranderd, PCI-kaarten verwisseld/ er uit gehaald maar wil allemaal niet helpen

Weet iemand misschien hoe dat zou kunnen..
mischien is je harde schijf kaduk of de ide kabel
je hebt ze toch wel in de blauwe slots zitten he
welke bios heb je erin?
probeer es 98 erop te zz om te kijken of je het dan nog hebt

• -Moondust-
  • Laatst online: 10:07
Mijn probleem bij het installeren van win xp is opgelost door te upgraden van bios v2.5 naar v3.6, weliswaar een MSI K7T mobo. Volgens MSI was het een bekend probleem dat in een van de biossen is gefixed.

• erikver

erikver

Ik zeg...

HDD is niet kapot en kabel ook niet. heb alles netjes aangesloten zoals het hoort.
Heb de nieuwste BIOS er op zitten.
Windows 98 al geprobeerd maar geen verschil.
Zou de IDE connector van het moederbord misschien niet goed zijn??

Life's not a Krentenbol

• erikdeperik
Fritesbakker schreef op 20 november 2002 @ 14:18:
HDD is niet kapot en kabel ook niet. heb alles netjes aangesloten zoals het hoort.
Heb de nieuwste BIOS er op zitten.
Windows 98 al geprobeerd maar geen verschil.
Zou de IDE connector van het moederbord misschien niet goed zijn??
hoe hoog staat je fsb :?
tis wel een vaag iets dus, 8)7
het lijkt mij als je hdd en kabel echt goed zijn,dat het toch je mobo moet zijn
heb je al geprobeert alleen met videokaart erin :?

• erikver

erikver

Ik zeg...

Probleem is opgelost!

Heb op Viaarena.com de IDE filter driver en IDE tool gedownload

Beide geinstalleerd en het werkt nu weer wel. Kan ik weer vrolijk muziek luisteren tijdens het kopieren.

Life's not a Krentenbol

• biowolf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-03 11:40
ik krijg mijn pc dus niet geboot op 166 fsb, en het komt niet door mijn cpu want in andere pcs trekt deze het wel.

als het goed is steld mijn divider zich zelf in toch??
moet ik bios flashen om op 166 fsb te kunnen booten

spec
1800+ tb
epox 8k3a
333ddr cheap ass winbond:(

biowolf schreef op 30 November 2002 @ 00:52:
ik krijg mijn pc dus niet geboot op 166 fsb, en het komt niet door mijn cpu want in andere pcs trekt deze het wel.

spec
1800+ tb
epox 8k3a
Probeer je geheugen divider dan eens op 166/166 te zetten en niet op 133/166 (cpu/geheugen), want anders wordt je geheugen op een fsb van 166 zwaar overgeclockt (naar pc3200 snelheid als ik met niet vergis).

• erikdeperik
biowolf schreef op 30 november 2002 @ 00:52:

spec
1800+ tb
epox 8k3a
ten eerste moet ie op 167 (dat is 166.666666ect afgerond)
als je bios 2815 of later erop zet staat er bij je fsb instelling:pci/agp bus be(vb 33/66)
en zet je dram timing eerst op normal,en idd wat dumphuiz zegt is ook heel belangrijk :)

[Voor 8% gewijzigd door erikdeperik op 30-11-2002 17:19]

• erikdeperik
Garrett schreef op 06 november 2002 @ 19:07:
Hehehe, ik draai nu alweer de 8K3A2B01 BIOS en ik heb geen verschil gevonden met de 2815, de 2A25 had ik eerlijk gezegd nog niet gebenchmarked :)
bij mij is de good old 2815 nog steeds het snelst :>

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee