Anoniem: 25278 schreef op 27 June 2002 @ 15:01:
Gisteren voor een maat van me dit moederbord + Athlon XP 1800+ + 512 DDRAM + IBM 80 Gig schijf (allemaal nieuw) in een nieuwe kast gebouwd. Vervolgens oude meuk uit z'n vorige pc erbij:
- Geforce 2 met 64 MB (weet zo snel niet of dit MX is of niet)
- Netwerkkaart
- Geluidskaart
- CD-ROM speler en brander
Zowel XP als Windows 98 geprobeerd te installeren, maar geen van beide komt tot een goed einde. Bij Windows XP gaat alles goed, tot aan de eerste keer opstarten na de installatie. Dan krijgen we na het opstartscherm een zwart scherm en hangt ie.
Ik heb zelf het idee dat het aan de Geforce 2 ligt, weet iemand dit? Hij wil er erg graag XP op hebben...
O ja: De BIOS hebben we op "fail-safe settings" gezet.
Kan iemand ons verder helpen? Alvast bedankt!
Ik heb EXACT hetzelfde probleem (alleen dan met een ander moederbord). Ongeveer 2 maanden geleden mijn trouwe Voodoo 3 vervangen door een Point of View GF4 Ti4200 64MB. Windows XP herkende de kaart moeiteloos en alles liep als een zonnetje. Nu ik problemen heb met ADSL en hdd wilde ik een verse win XP install doen op een frisse nieuwe hdd (WD800JB). Verder krijg ik dus ook een zwart scherm bij "Setup is starting windows". De toestenbordlichtjes lichten even op en gaan dan uit. Er zijn verder geen vreemde geluiden ofzo, het beeld valt weg en de computer reageert nergens meer op.
Hieronder mijn specs:
MSI K7T Turbo (met onboard sound)
AMD Thunderbird 1200MHz + Silverado koeler
2 x 128 MB Mushkin PC133 REV2
Poitn of View GF4 Ti4200 64MB (not overclocked)
Antec SX830 kast met 300 Watt Antec voeding
Plextor PlexWriter 16/10/40A
Western Digital 800JB hdd
IBM 75GXP 30 GB (deze geeft problemen)
IBM 20 GB (werkt nog als een zonnetje alleen beetje langzaam)
3Com 10Mbit ethernetkaart
Diamond Supraexpress 56K6 modem
Ik heb alle overbodige onderdelen al verwijderd, mar het helpt allemaal niets. Ook elke willekeurige combinatie van hdd's biedt geen soelaas.
Heb ook al 3 verschillende versies van win XP geprobeerd (geleend van vrieden en kennissen).
Het is naar mijn mening echt een hardwareprobleem. Ik verdenk de GF4 ervan de oorzaak te zijn, dat ga ik nog testen door met een simpel PCI videokaartje van een vriend win XP te installeren.
Weet iemand wat ik kan doen?
Alvast bedankt voor alle reacties!