Toon posts:

Het grote Epox 8k3a+ ervaring/prob topic

Pagina: 1 2 3 ... 6 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 35937
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Deel 1 (2 3 4 5 6)

Omdat in de vorige topic meer ervaringen stonden van mensen als problemen, dacht ik erover om een nieuwe topic te beginnen :)

8K3A+ Biossen:
http://www.epox.com/html/english/support/motherboard/bios/8k3a.htm
http://www.epox.nl/dutch/support/downloads.htm
http://www.epox.org/bios/#biosimagefiles
http://www.hoenderop.nl/8k3a2403.bin

Revisie's:
1.0 Standaard AC97 Stereo onboard
1.1 Hardware 5.1 onboard
1.2 USB 2.0?

Problemen en oplossingen:
1. Bord boot niet tussen 140 - 160: Bios 2403
2. Timings boven normal onstabiel: Gebruik Detonator 23.11
3. zeer lage mem scores: Wachten op nieuwe Bios(en), deze zullen de mem score verhogen, hoop ik :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-03 15:43
persoonlijk is het een K bord, altijd probs. Spontane reboots, temps zijn hoog vanwege de interne diode. Ok I can live with that. Alleen wordt mijn Swiffie stressed 50 graden :( Mijn geheugen is na 3 uur memtest ok bevonden. Dus daar ligt t nie aan. En nog eens t feit dat ie locked met een fsb van 150 niet naar xp wilt booten met een 2.0 VCore :? Niet zo heel raar, maar wel klote! :P

..::System Specs::..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:51
mja

je zit jezelf echt maar tegen te spreken hoor.
wat is het nou ?

PVoutput

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 14124
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op zondag 09 juni 2002 18:31 schreef iMpULzIvE_KiLLaH het volgende:
temps zijn hoog vanwege de interne diode
Aan de andere kant, het zijn wel werkelijk temps van de chip. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Op zondag 09 juni 2002 18:31 schreef iMpULzIvE_KiLLaH het volgende:
persoonlijk is het een K bord, altijd probs. Spontane reboots, temps zijn hoog vanwege de interne diode. Ok I can live with that. Alleen wordt mijn Swiffie stressed 50 graden :( Mijn geheugen is na 3 uur memtest ok bevonden. Dus daar ligt t nie aan. En nog eens t feit dat ie locked met een fsb van 150 niet naar xp wilt booten met een 2.0 VCore :? Niet zo heel raar, maar wel klote! :P
Spontane reboot=

* Fsb te hoog (geheugen kan het dan niet meer aan, en zeg nou niet dat je geod geheugen hebt, want dat heb ik ook en mijn epox heeft ook spontane reboot als ik te hoog overclock)

* Slechte voeding (koop een antec :) )

* CPU krijgt te weinig voltage of kan gewoon niet meer hoger.

Temps zijn naar mijn mening perfekt, ze zijn zeer precies en daarom hoger, dus temp's zijn gewoon goed, je wilt alleen lagere temp's zien :) dat wil ik ook wel :P

En dat hij niet boot op 150fsb ligt aan je locked cpu zoals je zelf zegt, dus epox daar niet op af kraken!

Mijn bevindingen:

Eerst was ik niet zo tevreden over deze epox, maar na een tijdje tweaken, biosen flashen etc, is dit bordje hartstikke stabiel bij mij geworden. Ik heb nooit vastlopers, spontane reboot's of whatever

Acties:
  • 0Henk 'm!

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-03 13:21
Op zondag 09 juni 2002 21:08 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Spontane reboot=

* Fsb te hoog (geheugen kan het dan niet meer aan, en zeg nou niet dat je geod geheugen hebt, want dat heb ik ook en mijn epox heeft ook spontane reboot als ik te hoog overclock)

Temps zijn naar mijn mening perfekt, ze zijn zeer precies en daarom hoger, dus temp's zijn gewoon goed, je wilt alleen lagere temp's zien :) dat wil ik ook wel :P

En dat hij niet boot op 150fsb ligt aan je locked cpu zoals je zelf zegt, dus epox daar niet op af kraken!

Mijn bevindingen:

Eerst was ik niet zo tevreden over deze epox, maar na een tijdje tweaken, biosen flashen etc, is dit bordje hartstikke stabiel bij mij geworden. Ik heb nooit vastlopers, spontane reboot's of whatever
ok
we gaan met deze verder
wat haal je nu voor een fsb g.i. :D
en hoe zit het met de agp divider,is die 1/2 of 2/5

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Unagi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-03 12:29

Unagi

Always aware...

Ik heb gister ff n Gf4Ti4600 (Asus) in m'n bord gehad, maar kreeg spontaan last van datacorruptie/onstabiliteit, toch maar ff terug naar m'n Gf3Ti500, mja toch zonde, iemand een idee?

P.S.
http://www.nes.nl/michael voor alle biossen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ibidem

[..]

Spontane reboot=

Mijn bevindingen:

Euhm... schatje......

ik heb de FSB dan op 133 FSb staan met standaard voltage, voeding is een Chieftec, bios is de laatste officiele :P

En het zijn vage probs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ibidem
Op zondag 09 juni 2002 21:46 schreef Unagi het volgende:
Ik heb gister ff n Gf4Ti4600 (Asus) in m'n bord gehad, maar kreeg spontaan last van datacorruptie/onstabiliteit, toch maar ff terug naar m'n Gf3Ti500, mja toch zonde, iemand een idee?

P.S.
http://www.nes.nl/michael voor alle biossen
hehe ik wil die Asus wel van je kopen die Geforce 4 Ti4600!! :P Dat is mijn oplossing ;)

Neej ff serieus, ik heb ook wel probs met die kaart van me Geforce 3 Ti200 DLX van Asus. Zelfde probs als jij met je Gef 4. Euhm... je gebruikt zeker de 29.xx Detonators? En heb je je MEM op Turbo settings? Want dat is niet combatible met elkaar he :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Unagi

Unagi

Always aware...

Op zondag 09 juni 2002 22:17 schreef iMpULzIvE_KiLLaH het volgende:

[..]

hehe ik wil die Asus wel van je kopen die Geforce 4 Ti4600!! :P Dat is mijn oplossing ;)

Neej ff serieus, ik heb ook wel probs met die kaart van me Geforce 3 Ti200 DLX van Asus. Zelfde probs als jij met je Gef 4. Euhm... je gebruikt zeker de 29.xx Detonators? En heb je je MEM op Turbo settings? Want dat is niet combatible met elkaar he :(
Gf4 is nie van mij, ik moet n pc voor iemand bouwen en oc'en, dus ik wou m ff inbranden, mja, memsettings staan op normal, en daarna handmatig op t hoogst gezet. Det. 28.23, over het feit dat de Gf4 zo scherp is kan ik helaas niet meepraten, 3 mm naast elk zwart/donker lijntje loopt een lichter lijntje :? M'n Elsa Gf3 is n stuk beter imo.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Unagi

Unagi

Always aware...

Yup, m'n HD's doen vaag :( ik download op t moment met 190K/sec en ik kan niet eens een freinds episode kijken, t gaat volop schokkerig, t is geen virus, k heb gescanned. Ik heb met PowerMax m'n hd's ff gechecked o.a. omdat ze veel tikken gaven (+/- 4 dagen geleden, nu niet meer) terwijl ze op silent mode staan, resets dus, de eerste keer was er idd een fout aangetroffen, ik alles backuppen, nu net nog een keer PowerMax draaien, "your drive is certified error free" :? nog 3 keer om zeker te weten, en ja hoor niks aan het handje :? ook werd m'n 120Gb drive gisteren een paar keer niet herkend tijdens de post, een paar keer op de reset knop drukken verhielp dit... de Gf4 lijkt het probleem dus te vergroten, maar is niet de oorzaak... ff voltages checken... hmm voltages zijn goed. Overigens duurt t bekijken van een directory af en toe heeeel lang... wtf is er aan de hand?

P.S. de problemen lijken te zijn begonnen sinds ik m'n onboard audio heb uitgeschakeld en terug ben gegaan naar m'n Creative PCI128, om wat cpu kracht te besparen, maar dit kan het probleem toch niet zijn?

edit:

wow, ik probeer zojuist iets te kopieren en m'n download snelheid schiet gewoon omlaag :?

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 53389

Ik zit met een kleine probleem!

Ik heb deze mobo ook, alles loopt goed behalve alleen een ding. En dat is het geluid. Ik gebruik nu de onboard sound met 6 channels. Ik gebruik de bijgeleverde drivers op de cd.
Ik heb die cambridge FPS1600 boxenset. In de ac97 audio configuration staat het op 4 speakers. Het geluid deed het tijdens de test(je kunt testen door op die boxen te klikken. Het probleem is nu:

Ik krijg alleen geluid door de front speakers, in spellen en zelfs in windows media player. Hebben jullie dit allemaal ook of hoort dit niet.

ps: Ik dacht lekker bezuinigen op de geluidskaart dus niet!

• jeffreystegeman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-11-2002
mijn epox plankje is perfect. loopt stabiel en GEEN gezeur.

als er problemen zijn, dan ligt het echt wel aan jullie zelf (overclocken enzo)

dit plankje krijgt niet voor niets 3 prijzen/awards.
(www.hardinfo.dk)
(www.hardwarepub.com)
(www.pcpowerzone.co.uk)

Helaas voor de mensen die denken dat dit allemaal aan het plankje ligt.......niet dus.

AMD Athlon XP 1800@1533 | Asus A7V333 raid | G-force TI4600 + Vivo| 60 Gb Maxtor hhd 7200 rpm | 3 X 256 PC2400 DDR ram | Coolermaster DP5-7H53F CPUcooler| 8 systeemkoelers 80 mm | 550 Watt voeding |32x12x40 LiteOn CD-ReWriter | A-Open CD-rom 52X

Anoniem: 47893

Mijn 8k3a doet het tot nu toe wel goed :P.

Met een fsb van 200 boot ie vrolijk in windows, maar vreemd genoeg verwijdert het op deze manier de partities van mijn hd. Nu draait ie vrolijk op 166 met mem settings op turbo (lekker stabiel bordje). Tot nu toe ben ik meer dan tevreden over epox (hiervoor had ik abit, maar deze is toch echt wel beter :))

• mark9534
  • Laatst online: 12-03 11:14

mark9534

Ondertitel ?

Het bordje draait bij mij nu al een hele tijd stabiel. Alleen ben ik niet zo blij met de performance van de KT333 die dus niet echt een vooruitgang is tegenover de KT266a

• Niet online
jeffreystegemen en dumphuisz, welke modificaties hebben jullie gemaakt aan het bordje :) Dus ik bedoel, welke bios (of gewoon niet eens aagekomen toen die uit de doos kwam), via drivers wel/niet geinstalled, welke nvidia drivers, en wel of niet overgeglocked :)

• Niet online
Op zondag 09 juni 2002 22:14 schreef iMpULzIvE_KiLLaH het volgende:

[..]

Euhm... schatje......

ik heb de FSB dan op 133 FSb staan met standaard voltage, voeding is een Chieftec, bios is de laatste officiele :P

En het zijn vage probs
Terug sturen dan :)

• ppotter10
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-03 14:29
Op maandag 10 juni 2002 00:03 schreef jeffreystegeman het volgende:

(www.hardinfo.dk)
(www.hardwarepub.com)
(www.pcpowerzone.co.uk)

Helaas voor de mensen die denken dat dit allemaal aan het plankje ligt.......niet dus.
Vind je het gek dat die laatste site het aanbeveelt? Het is hun sponsor!

Intel Q9550, 4GiB, 250 GB SSD, HD7770

• Anoniem: 16219
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Vandaag krijg ik normaal mijn Rev1.2 :)
En dan gaat ie met een mooi Biohazard grilletje en waterkoeling het kassie in :P

• Niet online
Op maandag 10 juni 2002 16:12 schreef ppotter10 het volgende:

[..]

Vind je het gek dat die laatste site het aanbeveelt? Het is hun sponsor!
Het blijft wel een goede site

• erikdeperik
Op dinsdag 11 juni 2002 14:50 schreef real_raichu70 het volgende:

[..]

Het blijft wel een goede site
nou? :z

Anoniem: 30194

Alleen nog wat probs met de SBL1024. verder loopt alles zo stabiel als een trein. Geen gefuck en een stabiele performance op een FSB van 145Mhz + hoger nog niet getest.

• Niet online
Op woensdag 12 juni 2002 10:57 schreef MorPhics het volgende:
Alleen nog wat probs met de SBL1024. verder loopt alles zo stabiel als een trein. Geen gefuck en een stabiele performance op een FSB van 145Mhz + hoger nog niet getest.
En wat is je bios versie?

• Anoniem: 42764
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
heb ook een prob met dit bordje:
ik krijg m'n geheugen (inf 256 ddr 2/2/2) niet op de goede timing (=2) in bijv 3dmark draait het een min of 4 en daarna krijg ik een crash. Met timing op 3/3/3 gaat het wel...maar het zou toch beter moeten kunnen...? iemand tips?

Anoniem: 51753

Op zondag 09 juni 2002 23:45 schreef Unagi het volgende:
[...]
Dit lijken mij niet echt Epox problemen.
He who has unagi controls his comp :)

• Niet online
Op woensdag 12 juni 2002 11:11 schreef _Geus_ het volgende:
heb ook een prob met dit bordje:
ik krijg m'n geheugen (inf 256 ddr 2/2/2) niet op de goede timing (=2) in bijv 3dmark draait het een min of 4 en daarna krijg ik een crash. Met timing op 3/3/3 gaat het wel...maar het zou toch beter moeten kunnen...? iemand tips?
Dat ligt aan je geheugen..

• Anoniem: 42764
  • Niet online
Op woensdag 12 juni 2002 18:33 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Dat ligt aan je geheugen..
:? geheugen moet toch op die snelheid kunnen draaien?

heb het met ander reepje ook geprobeerd maar is hetzelfde...

dacht zelf eerder bug in bios oid...

• Niet online
Op woensdag 12 juni 2002 18:41 schreef _Geus_ het volgende:

[..]

:? geheugen moet toch op die snelheid kunnen draaien?

heb het met ander reepje ook geprobeerd maar is hetzelfde...

dacht zelf eerder bug in bios oid...
Niemand heeft die bug opgemerkt, behalve jij net....

Dus het leek me sterk dat het een bug is..

En als het een bug is, waar draaien wij dan op turbo setting's enzo.

• erikdeperik
Op donderdag 13 juni 2002 09:28 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Niemand heeft die bug opgemerkt, behalve jij net....

Dus het leek me sterk dat het een bug is..

En als het een bug is, waar draaien wij dan op turbo setting's enzo.
he soldier 2000 wat haal jij nu fsb?
en is de agp speed nou 1/2 of 2/5 boven de 167 fsb
ik had het al een keer gevraagd, zeker overheen gelezen ;)
met je eerste epox 8k3a+ haalde je bijna 200 haal je dat nog steeds?
ik sta nl op het punt een ander mobo te kopen als vervanging van mijn asus (zie sig), en ik ben zeer tevreden met mijn 8kha+

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-03 11:10

MartNL

• Niet online
Op vrijdag 14 juni 2002 17:14 schreef erikdeprik het volgende:

[..]

he soldier 2000 wat haal jij nu fsb?
en is de agp speed nou 1/2 of 2/5 boven de 167 fsb
ik had het al een keer gevraagd, zeker overheen gelezen ;)
met je eerste epox 8k3a+ haalde je bijna 200 haal je dat nog steeds?
ik sta nl op het punt een ander mobo te kopen als vervanging van mijn asus (zie sig), en ik ben zeer tevreden met mijn 8kha+
IK haalde idd eerst met revisie 1.0 192fsb stabiel!

Maar met deze revisie 1.2 haal ik de de 200 wel, maar mijn geheugen is helaas op :( , maar ik verwacht binnen een week nieuwe samsung geheugenreepjes. En dan wil ik echt hard over de 200 gaan :)

• erikdeperik
Op vrijdag 14 juni 2002 23:58 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

IK haalde idd eerst met revisie 1.0 192fsb stabiel!

Maar met deze revisie 1.2 haal ik de de 200 wel, maar mijn geheugen is helaas op :( , maar ik verwacht binnen een week nieuwe samsung geheugenreepjes. En dan wil ik echt hard over de 200 gaan :)
en de agp bus is die nou 1/2 :r of 2/5 :9

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Op zaterdag 15 juni 2002 21:13 schreef erikdeprik het volgende:

[..]

en de agp bus is die nou 1/2 :r of 2/5 :9
Reken maar op 1/2 maar dat durf ik niet 100% zeker te vertellen. In de bios zegt hij gewoon dat het een 2/5 divider is.

Naja ik maar me daar niet zo druk over, 1/2 betekent hogere AGP bus speed, is hoger data transport, is hogere 3dmark score :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sinlath
  • Laatst online: 03-02 14:33
ik heb dat bordje ook .. en hier mijn verhaal.

had eerst de 1.0 rev.

niets dan problemen en geen 5.1 sound, de problemen waren :

memory deed raar.
audio kraakte
lage HDD performance (raid 0)
spontane reboots

wel een hoge overklok

ik heb nu de 1.2 rev met bios 2508

alles is opgelost, aleen kan ik niet meer zo hoog klokken vanaf 150FSB doettie niets meer, ook niet als ik de multiplier omlaag gooi

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Op zondag 16 juni 2002 12:32 schreef Sinlath het volgende:
ik heb dat bordje ook .. en hier mijn verhaal.

had eerst de 1.0 rev.

niets dan problemen en geen 5.1 sound, de problemen waren :

memory deed raar.
audio kraakte
lage HDD performance (raid 0)
spontane reboots

wel een hoge overklok

ik heb nu de 1.2 rev met bios 2508

alles is opgelost, aleen kan ik niet meer zo hoog klokken vanaf 150FSB doettie niets meer, ook niet als ik de multiplier omlaag gooi
Spontane reboots hebben niets met die epox te maken!!!

Zoals je zegt je had een hoge overclock, dan was de overclock iets te hoog

En van die 150fsb, flash je bios een keertje.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sinlath
  • Laatst online: 03-02 14:33
Op zondag 16 juni 2002 12:42 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Spontane reboots hebben niets met die epox te maken!!!

Zoals je zegt je had een hoge overclock, dan was de overclock iets te hoog

En van die 150fsb, flash je bios een keertje.
overclock was niet!!!!!!!! te hoog. dat is gewoon }:O shit
mijn memory kan het aan (die kon het ook op mijn KR7A aan)
de processor kan het ook aan, (heb het ook geprobeerd met een xp 1600+).

wat betreft de bios flash.. dit is de nieuwste beta bios.. nieuwer dan dit heb ik ze nog niet gezien, deze bios is van 8 mei 2002.

afgezien van het feit natuurlijk dat ik nu met rev 1.2 geen spontane reboots meer heb.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 55579

Vreemde verhalen allemaal, spontage reboots onstaan wanneer er onderdelen te zwaar gepushed worden.
Ook met lage FSB kan het voorkomen, tegenwoordig kan je in de bios vele timings instellen en met WPCREDIT kun je nog wat fijntunen, het steekt allemaal heel nauw.

Ik draai ook met een rev 1.0 probleemloos en heb hem momenteel op 9x205 mhz draaien.
2:3:3:1:5 en nog twee wpcredit tweaks.
voltage cpu is 2.0 en memmory staat op 3.1v
sisoft sandra 2915/2603

3Dmark gaat zelfs stabiel.
Ik heb totaal geen problemen met dit bord en gebruik nu bios 2508 welke mij zeer goed bevalt.

Ik wil wel graag ander geheugen kopen om op 205 mhz met de 2:2:2 settings te kunnen draaien, maar durf het niet aan.
Kan eigenlijk dit geheugen niet te verkopen want ik zou niet weten welke module momenteel de 2:2:2:1:5 kan trekken met 205 fsb.
En ben best wel huiverig om mijn stabiliteit te verliezen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• frennek
  • Laatst online: 25-03 10:28
Op zondag 16 juni 2002 13:09 schreef Jac het volgende:
Vreemde verhalen allemaal, spontage reboots onstaan wanneer er onderdelen te zwaar gepushed worden.
Ook met lage FSB kan het voorkomen, tegenwoordig kan je in de bios vele timings instellen en met WPCREDIT kun je nog wat fijntunen, het steekt allemaal heel nauw.

Ik draai ook met een rev 1.0 probleemloos en heb hem momenteel op 9x205 mhz draaien.
2:3:3:1:5 en nog twee wpcredit tweaks.
voltage cpu is 2.0 en memmory staat op 3.1v
sisoft sandra 2915/2603

3Dmark gaat zelfs stabiel.
Ik heb totaal geen problemen met dit bord en gebruik nu bios 2508 welke mij zeer goed bevalt.

Ik wil wel graag ander geheugen kopen om op 205 mhz met de 2:2:2 settings te kunnen draaien, maar durf het niet aan.
Kan eigenlijk dit geheugen niet te verkopen want ik zou niet weten welke module momenteel de 2:2:2:1:5 kan trekken met 205 fsb.
En ben best wel huiverig om mijn stabiliteit te verliezen.
Er is een review geweest met Samsung/Samsung PC2700 modules en die komen met de beste timings (2:2:2:1:5 dus) op 209MHz FSB uit. Dus ik denk dat dat het goede geheugen voor jou is. Maar je moet wel de goede hebben. Soms heb je bijvoorbeeld Dane-elec reepjes met samsung chips erop, dat zijn niet de goede. En soms zit er ook Nanya chips op samsung modules, die zijn ook niet echt geweldig. Dus het moet Samsung/Samsung zijn. En op de chippies moet de regel eindigen op TCB3.

Hier wat plaatjes van de review:

http://www.vr-zone.com/reviews/Memory/HighPerfDDR/Samsung/Samsung-PC2700.jpg

http://www.vr-zone.com/reviews/Memory/HighPerfDDR/Samsung/Sandramem-209-2-2-2-5-1.GIF

De review is hier na te lezen:
http://www.vr-zone.com/reviews/Memory/HighPerfDDR/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Op mijn Apacer zitten exact dezelfde chipjes .

Erg vreemd is dat mijn 8KHA+ mijn mem niet over de 149 laat gaan terwijl het dat makkelijk aan kan . BIOS flashen lukt ook gewoon niet .

Acties:
  • 0Henk 'm!

• erikdeperik
Op zondag 16 juni 2002 13:26 schreef -[=SARGE=]- het volgende:

[..]

Er is een review geweest met Samsung/Samsung PC2700 modules en die komen met de beste timings (2:2:2:1:5 dus) op 209MHz FSB uit. Dus ik denk dat dat het goede geheugen voor jou is. Maar je moet wel de goede hebben. Soms heb je bijvoorbeeld Dane-elec reepjes met samsung chips erop, dat zijn niet de goede. En soms zit er ook Nanya chips op samsung modules, die zijn ook niet echt geweldig. Dus het moet Samsung/Samsung zijn. En op de chippies moet de regel eindigen op TCB3.

Hier wat plaatjes van de review:

[afbeelding]

[afbeelding]

De review is hier na te lezen:
http://www.vr-zone.com/reviews/Memory/HighPerfDDR/
ik heb die corsair xms 2700 al op het postkantoor liggen :P 205 met snelste settings :9~
nu nog het mobo,moet de abit of de epox worden(kt333)
liever de epox maar ik zit nog met die agp bus of die 1/2 of 2/5 is boven de 166,als ik de 200 wil halen loopt die agp bij 1/2 100 :( dat is too much d8 ik

• erikdeperik
ik heb die epox maar besteld :9~ als hij binnen is post ik de resultaten wel :Z

• Anoniem: 31259
  • Niet online
OK, ik ga het in dit topic ook maar een keer proberen.
Ik heb al x-aantal keren gevraagd of de eigenaars van de 8K3A(+) ff willen laten weten of het AGP voltage op dit bordje al dan niet aan te passen is, voor mij is dat nl. nog het enige puntje waardoor ik twijfel tussen de KX7 en de 8K3A. Dus bij deze, wil er aub 'ns iemand antwoorden (>:)), dan kan ik gaan bestellen.

Bij voorbaat dank :)

(en ja, ik heb gezocht en x-aantal reviews gelezen, maar nergens word er over Vagp gesproken)

• PASware
  • Laatst online: 23:12
Op dinsdag 18 juni 2002 20:11 schreef SM-DoubleD het volgende:
OK, ik ga het in dit topic ook maar een keer proberen.
Ik heb al x-aantal keren gevraagd of de eigenaars van de 8K3A(+) ff willen laten weten of het AGP voltage op dit bordje al dan niet aan te passen is, voor mij is dat nl. nog het enige puntje waardoor ik twijfel tussen de KX7 en de 8K3A. Dus bij deze, wil er aub 'ns iemand antwoorden (>:)), dan kan ik gaan bestellen.

Bij voorbaat dank :)

(en ja, ik heb gezocht en x-aantal reviews gelezen, maar nergens word er over Vagp gesproken)
daar ben ik ook zeer benieuwd naar
Ik denk zelf dat het niet kan

Tesla Model 3 SR+ White / Black / 18" Aero | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr)

• Niet online
Op dinsdag 18 juni 2002 20:15 schreef PASware het volgende:

[..]

daar ben ik ook zeer benieuwd naar
Ik denk zelf dat het niet kan
verdomme, en ik maar denken dat er eindelijk iemand een zinnig antwoord gegeven had >:) ;)

• Niet online
OK dan, heb iets grondiger gezocht en nog wat meer reviews gelezen en het is dus wel definitief : de 8K3A ondersteunt geen vAGP aanpassing.
Misschien een klein overzichtje :

8K3A(+)
-------
- Vcore : van 1.4 tot 2.2 in stapjes van 0.05V
- VDDR : van 2.5 tot 3.2 in stapjes van 0.1V
- VIO : nee
- VAGP : nee

KX7
------
- Vcore : van 1.1 tot 1.85 in stapjes van 0.025V (dat wordt Vmodden dus :))
- VDDR : van 2.55 tot 2.85 in stapjes van 0.1V
- VIO : 3.5V & 3.65V
- VAGP : Ja, kan enkel nergens vinden tot hoeveel (default is 1.5, ik gok dat het tot 1.8 kan ingesteld worden, maar het kan dus :))

Zijn jullie ineens van mijn gezeik verlost :P

• Niet online
Das niet fijn dat de KX7 zo'n kleine V-aanpassing heeft . Maar toch halen ze in reviews er evenveel uit als de Epox ...

Ik heb 512MB DDR PC2700 gehaald.
Samsung met Samsung chippes, prod code M368L6423DTL-CB3

Momenteel draai ik op 8,5x220 FSB met 2:2:2:6:1
Processor wordt wel erg heet op 1870 mhz heb 2,1v moeten geven.
Op 8x220 FSB is alles super stabiel en kan ik met 1.95v probleemloos draaien.
Beregoed geheugen dus!!
Heb het gekocht bij Digiworld en reepje koste slechts 160 euro incl verzending.
Ik heb 2 maand geleden voor die zgn 2x 256 MB snelle Corsairs XMS2700 wel ff 296 euro moeten betalen !!!

Voorlopig is het dus Samsung rulez!!

• Niet online
Op woensdag 19 juni 2002 12:34 schreef Jac het volgende:

Beregoed geheugen dus!!
Ik heb 2 maand geleden voor die zgn 2x 256 MB snelle Corsairs XMS2700 wel ff 296 euro moeten betalen !!!

Nu vergeet je het belangrijkste...

Hoeveel volt krijg je geheugen, en welk nummer staat er op de chip's

• Niet online
Op woensdag 19 juni 2002 16:00 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Nu vergeet je het belangrijkste...

Hoeveel volt krijg je geheugen, en welk nummer staat er op de chip's
Op woensdag 19 juni 2002 12:34 schreef Jac het volgende:
Beregoed geheugen dus!!

Lezen is ook een vak ;)
CB3, the good ones maw :)

• Niet online
Op woensdag 19 juni 2002 16:09 schreef SM-DoubleD het volgende:

[..]

[..]

Lezen is ook een vak ;)
CB3, the good ones maw :)
Nee, want daar staat niet in. Welk nummer er op die chip staat, CB3 is niet wat ik bedoel... Ik bedoel 218ofzo.

En hoeveel volt er op dat geheugen komt te staan, staat er ook niet bij..

Anoniem: 44732

Op maandag 10 juni 2002 00:03 schreef jeffreystegeman het volgende:

(www.hardinfo.dk)
(www.hardwarepub.com)
(www.pcpowerzone.co.uk)

Inderdaad waarom heb ik na nieuwe bios flash ook geen prob meer???? |:(

Voltage heb ik op 3.1 staan.
Wat er op de chippies staat weet ik niet, dan zou ik hem er weer uit moeten halen en mijn home-made heatspreader weer moeten verwijderen...en daar zit ik nu niet op te wachten.

Trouwens mijn Corsairs XMS zijn te koop, zie sig..
Biedt eens zou ik zeggen.

• Ibidem
Op woensdag 19 juni 2002 22:05 schreef Jac het volgende:
Voltage heb ik op 3.1 staan.
Wat er op de chippies staat weet ik niet, dan zou ik hem er weer uit moeten halen en mijn home-made heatspreader weer moeten verwijderen...en daar zit ik nu niet op te wachten.

Trouwens mijn Corsairs XMS zijn te koop, zie sig..
Biedt eens zou ik zeggen.
hmmzzz jammerz dat je geen XMS 3000 hebt zoals ik :( Maar goed. Heb net een AMD Athlon XP 2000+ nieuw bij Funcomputer.de AGOIA Y geruild tegen me "oude" 1800+ AGOGA en kijken wat die doet. Want sinds die 1800+ erin zat had ik alleen nog maar meer probs. Ik heb nu ook een Geforce 4 Ti4200 van Leadtek. Met de laatste officiële Detonators. En het werkt perfect en zelfs met me mem settings op Turbo.

Iemand ervaring met die 26.12 bios???

• Ibidem
ok hier komt ie die nwe Beta Bios geflashed. Mijn mem score met Turbo Settings van 1800 XP+ en 256 mb Corsair XMS 3000, was 2050 nu met 2000 XP+ zelfde mem en die bios. 1950. Dus ga die laatste officiële bios maar ff trug zetten. Merk n.l. geen ruk verschil. Wel is ie sneller. Maar komt waarschijnlijk door me nwe 2000 XP+ :P

• Niet online
Dat zijn dus echt belachelijk slechte mem scores die ik bij de Abit niet zie . Das de main reden dat ik voor het Abit bord ga

• Ibidem
Maar met de officiële bios is het opstarten wel iets trager geworden wanneer ik in XP kom. Met de beta vloog ik er doorheen en nu met de officiële is ie iets trager. Maar zoals al gezegd. Heeft de beta ruim 200 punten slechtere mem scores.

• MartNL

MartNL

Op donderdag 20 juni 2002 12:54 schreef real_raichu70 het volgende:
Dat zijn dus echt belachelijk slechte mem scores die ik bij de Abit niet zie . Das de main reden dat ik voor het Abit bord ga
Ik zal dit bord ook niet (weer) kopen.
Ok hij werkt wel goed , maar de performance is om te huilen.
En dan heb ik het vooral over de memscore.
(maar de agp output is ook niet geweldig)

• Niet online
Hier loopt alles lekker, oke de mem scores mogen hoger kunnen als dit. Maar het loopt nu lekker zo, dus ik laat het zo :)

• !AnacondA!
  • Laatst online: 12-04-2021
k ben best tevreden over t boardje, en 333 ipv 266 scheel dscht wel heel wat bij mij bijan 1000 3dmark punten :)

Laptop: ATI mobility 9800 P4 3.4Ghz Server: AMD 2400+ Epox 8k3A+

Anoniem: 54136

Bij sharky extreme http://www.sharkyextreme.com/hardware/motherboards/article.php/1367631 vinden ze dat de 8k3a+ juist wel goed presteert op de default kloksnelheden.

Ik ben zelf ook zeer tevreden met dit plankje en kan niet ontevreden zijn over de sandra memory benchmark score die ik bereik in een stabiel systeem met m'n (ge-unlockte)xp1800 en een 512MB PC2700 reepje van samsung: 2816/2525

Wat de waarde is van de sandra memory benchmark is erg twijfelachtig trouwens. Het zou alleen je geheugen bandbreedte moeten meten, maar is in grote mate afhankelijk van je cpu kloksnelheid.

• knights16
ik heb een epox 8k3a, revisie 1.0
512 meg corsair 3000 geheugen,
ik krijg me memory niet op 333 mhz, dan krijg ik spontane vastkaaier (vastlooper)... heb een enermax 350watt voeding..

kep ook dan de laagste timings aan..

ik zit te denken aan bios flash, alleen er zijn er zoveel dat ik wel ff wilde polsen of iemand dit zelfde probleem misschien had ;)

PVoutput

• MartNL

MartNL

Op donderdag 20 juni 2002 19:51 schreef knights16 het volgende:
ik krijg me memory niet op 333 mhz, dan krijg ik spontane vastkaaier (vastlooper)... heb een enermax 350watt voeding..

ik zit te denken aan bios flash, alleen er zijn er zoveel dat ik wel ff wilde polsen of iemand dit zelfde probleem misschien had ;)
Misschien iets meer volt geven?

• knights16
mja

ik zal het proberen

PVoutput

• knights16
volgens mij werkt dit,
alleen volgens sisoft sandra memory benchmark
haal ik (precies weet ik niet meer)

1900 / 1900 zeg maar, en dit is best weinig volgens mij.
ook geeft cpu-z en sandra aan dat ik een kt266a chipset zou hebben! (sandra 2002 sp1)

shit, ik lijk echt een newbie, maar het zoeken op epox en geheugen is echt onoverzichtelijk..
(en de topic moet natuurlijk beetje hoog gehouden worden ;) )

kep corsair mem met de snelste settings
2:2:2:5:T1

PVoutput

• Niet online
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de RAID performance bij jullie. Ik heb gisteren dus het bordje in elkaar gezet, de nieuwste bios erop gezet.

Ik heb dus 2x 40GB GXP120. Beide staan als master op hun eigen channel, de blocksize staat op 16, en ik gebruik striping dus heb 1 partitie van 80GB genaamd c:\ .
Onder Sisoft haal ik max. 32000 puntjes, en de via4in1, via raid patch, ide latency patch hebben allemaal geen invloed. Windows XP update gedaan met alles wat te downloaden viel, hielp ook niet.

Totaal dus:

Epox EP-8K3A+
512MB-333 Samsung 2700
2x 40GB IBM GXP120

Alles is op rounded cable van ATA100 aangesloten, en in de bios heb ik alleen nog "Load Optimized Settings" gedaan maar dan nog.

Ik lees dat er diverse lui hier al dik over de 40000 puntjes heen gaan ATTO gaf bij mij een max. snelheid van 58Mb/sec terug, behoorlijk bagger dus.

Iemand nog tips? Volgens mij heb ik alles al zowat gehad nl.

In de Sisoft Memscore kwam ik rond de 1900 uit zonder overclocken. Ook behoorlijk slecht dus, als ik het zo bekijk bij anderen. :(

• Wolfje666
  • Laatst online: 08-03 19:37

Wolfje666

Shooter fanatic

Op donderdag 20 juni 2002 19:51 schreef knights16 het volgende:

Ik heb het probleem zelf (nog) niet, maar idd een biosflash is misschien een optie.
Ikzelf gebruik 512MB Twinmos PC2700 mem.
Draait allemaal als een trein.

De Mazda 323F Club Holland
vanVlietDesign - Fotografie en Webdesign

• X-t-r-e-m-e
  • Laatst online: 21:33
Wat staat er bij jullie op je led als je PC eenmaal geboot is. Bij mij staat er FF maar het werkt allemaal prima. Betekent dat nog wat die FF

• Niet online
Op vrijdag 21 juni 2002 15:23 schreef X-t-r-e-m-e het volgende:
Wat staat er bij jullie op je led als je PC eenmaal geboot is. Bij mij staat er FF maar het werkt allemaal prima. Betekent dat nog wat die FF
Ik heb ook FF, al die codes staan in de manual :) Heb ze alleen nog niet bekeken.

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:51

Phydomir

Dennis

Ik wil m'n huidige bordje gaan vervangen door deze, en er dan 256mb pc2700 in gooien..

Zou ik dan met de rest van m'n onderdelen op een FSB van 166 kunnen draaien??

166*10.5 = Best wel lekker :P

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Niet online
Ik heb even HDTach uitgevoerd, met een positief en een negatief punt :)

Positief:
In RAID0 haal ik een Max. van 79MB/sec en een Gem. van 66MB/sec.

Negatief:
De CPU Utilization schommelt tussen de 35% en 40% en in andere topics lees ik 0% op Duron950 tot ongeveer 10%.

Waar kan dat aan liggen? :?

• Siluro
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-03 22:48
Ik vind het een goede plank. Hij werkt bij mij echt perfect 8-)

Mijn AMD Duron 1,2Ghz is niet boven de 46 graden uitgekomen.

• Niet online
Heeft iemand zijn geheugen al op Turbo draaien :? Zodra ik mijn geheugen op normal heb staan gaat alles ok, zodra ik deze op Turbo zet krijg ik onder WinXP bsod's :{

Alles draait nog zonder overclocking, dus 133 bus, en voor geheugen 166, voltages zijn standaard etc. :)

Mijn geheugen is 512MB Samsung pc2700, en de bios versie is de meest huidige van de epox.com website :)

Alle tips zijn welkom :)

edit:

Deze instellingen heb ik exact overgenomen, en toen kreeg ik dus BSOD's
http://www.legionhardware.com/Pics/EPoX_8K3A/Image_15.jpg

http://www.legionhardware.com/Pics/EPoX_8K3A/Image_16.jpg

• Ibidem
Op zaterdag 22 juni 2002 16:55 schreef Gordijnstok het volgende:
Heeft iemand zijn geheugen al op Turbo draaien :? Zodra ik mijn geheugen op normal heb staan gaat alles ok, zodra ik deze op Turbo zet krijg ik onder WinXP bsod's :{

Alles draait nog zonder overclocking, dus 133 bus, en voor geheugen 166, voltages zijn standaard etc. :)

Mijn geheugen is 512MB Samsung pc2700, en de bios versie is de meest huidige van de epox.com website :)

Alle tips zijn welkom :)

edit:

bekent fenomeen. Als je een Gef 4 heb mot je de laatste officiele Detontaors gebruiken. Geen Gef 4 gebruik dan Detonator 23.11 en dan is t opgelost! :P
Deze instellingen heb ik exact overgenomen, en toen kreeg ik dus BSOD's
[afbeelding]

[afbeelding]

• Niet online
Wat bedoel je met die quote? Dat jij er ook last van hebt? :? :)

OW sorry, zag dat je in je quote het antwoord had verwerkt. :) Ga dan maar die 23.11 proberen, heb nu de meest nieuwe versie :) Bedankt voor het antwoord ;)

• Niet online
De 23.11 drivers maken niets uit bij mij, krijg gewoon weer een bsod :(

• D3ton4tor72
  • Laatst online: 25-03 16:21

D3ton4tor72

HardwareFetisjist

hmmzzz jammerz dat je geen XMS 3000 hebt zoals ik
en als ik je nou vertel dat op de corsair XMS modules 2700 en 3000 precies dezelfde chips zitten ?
Enige verschil tussen die twee is een labeltje met op de een 2700 en op de ander 3000 (plus aanzienlijk prijsverschil)

niettemin hoop ik dat je plezier hebt van je aankoop! ;)

Zal ik jullie eens iets zeggen?
ik draaide dus 205 mhz op 2:3:3:1:5 met mijn Corsair XMS2700 modules.
Nu met de Samsung 210 op 2:2:2:1:5 settings.....

MAAR WAT BLIJKT NU IK MIJN MODULES VAN CORSAIR BEKIJK!!!
IK HEB ZE GEKOCHT ALS XMS2700 MAAR HET IS XMS2400!!!

Corsair XMS2400 is dus superspul, dat ik daarmee zo hoog kon draaien!
Achteraf voel ik me beetje genaait want ik heb toendertijd wel voor XMS2700 betaald en die waren toch echt stuk duurder..
Geeft verder nie, ik heb ze te koop en biedingen verneem ik graag.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• knights16
Op vrijdag 21 juni 2002 10:11 schreef Gordijnstok het volgende:
Iemand nog tips? Volgens mij heb ik alles al zowat gehad nl.

In de Sisoft Memscore kwam ik rond de 1900 uit zonder overclocken. Ook behoorlijk slecht dus, als ik het zo bekijk bij anderen. :(
dit heb ik ook, welke bios use je ?
zijn er mensen die al overr een beta bios hebben gehoord waar dit gefixed is ?

PVoutput

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Op zondag 23 juni 2002 19:17 schreef knights16 het volgende:

[..]

dit heb ik ook, welke bios use je ?
zijn er mensen die al overr een beta bios hebben gehoord waar dit gefixed is ?
Dit gaat denk ik nooit gefixed worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Gewoon belachelijk dat me systeem instabiel wordt als ik het geheugen op Turbo zet. Daar heb je dan A-merk spul voor aangeschaft.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Op zondag 23 juni 2002 22:19 schreef Gordijnstok het volgende:
Gewoon belachelijk dat me systeem instabiel wordt als ik het geheugen op Turbo zet. Daar heb je dan A-merk spul voor aangeschaft.
Mijn systeem is rots stabiel als ik mijn geheugen op turbo zet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• knights16
ja eh
het lijkt me toch softwarematig op te lossen

PVoutput

• Niet online
Op zondag 23 juni 2002 23:26 schreef knights16 het volgende:
ja eh
het lijkt me toch softwarematig op te lossen
Zoals in de eerste post staat moet het kunnen door de v23.11 videodrivers te gebruiken. Bij mij werkt dat dus niet.

• knights16
wat bedoel je nou
turbo kunnen draaien met die det. drivers?

ik had het iig over de mem performance, ik draai maximale timings met me corsair...alleen deze is nog onder de maat..

PVoutput

• Niet online
Op maandag 24 juni 2002 11:52 schreef knights16 het volgende:
wat bedoel je nou
turbo kunnen draaien met die det. drivers?

ik had het iig over de mem performance, ik draai maximale timings met me corsair...alleen deze is nog onder de maat..
Ja dat bedoel ik :) Ik heb goed spul gehaald om het maximale eruit te pompen, maar iets simpels als geheugen op Turbo zetten zorgt voor blauwe schermen onder WinXP :)

Volgens het AMDBD forum, is het Nvidia AGP probleem in de allerlaatste biosupdate opgelost :) Desondanks heb ik 23.11 geprobeerd, en nog steeds blauwe schermen. De bios die ik heb is de meest huidige :)

Voor de rest heb ik FSB, Voltages, etc. allemaal nog met rust gelaten, dus dat staat op AUTO detect/default.

Ik hoop er maar gewoon op, dat er nu is echt een goede bios wordt opgeleverd die 90% van de problemen iig oplost.

[edit]
HEY: er is de 19de een nieuwe Bios uitgebracht :) Die gaan we vanavond dan maar even proberen
8k3a2619.exe

http://www.epox.com/html/english/support/motherboard/bios/8k3a.htm
[edit]

• Niet online
Welke Bios gebruik je? En hoe zijn je Bios settings? :)

• Niet online
Op maandag 24 juni 2002 12:53 schreef Gordijnstok het volgende:

[..]

Welke Bios gebruik je? En hoe zijn je Bios settings? :)
Bios 2328 officiele dus :)

Bios settings: Geheugen op turbo.

AMD XP 1700@2200+ ( 9.5x190= afgerond in wcpuid 1812mhz)

Voor de rest nix bijzonders :) , maar als je nog iets moet weten vraag het maar.

En ik ga nu ff flashen :)

• Niet online
En heb je nog iets gewijzigd aan je voltages? :)

Welke Nvidia versie gebruik je trouwens, dit omdat bij mij de 23.11 niet de problemen bij instabiliteit van het geheugen hoger dan normal oploste in WindowsXP met de 2328 versie :)

• Niet online
Op maandag 24 juni 2002 13:39 schreef Gordijnstok het volgende:
En heb je nog iets gewijzigd aan je voltages? :)

Welke Nvidia versie gebruik je trouwens, dit omdat bij mij de 23.11 niet de problemen bij instabiliteit van het geheugen hoger dan normal oploste in WindowsXP met de 2328 versie :)
Een Vcore van 2 volt
Een memory voltage van + 0.4 = 2.9 volt

Bios getest, nix op aan te merken, geheugen benchmark scores zijn ongeveer ieder 40 punten omhoog gegaan.

3dmark score is ook klein beetje omhoog gegaan 4 punten ongeveer :Y) Ja ik weet dat er speling in zit :)

Mijn 3dmark score:

http://service.madonion.com/compare?2k1=3777883

• Niet online
Ik gebruik detonator 29.42 officele.

Draait super hier. OP win2k

• Niet online
Op maandag 24 juni 2002 14:10 schreef Soldier2000 het volgende:
Ik gebruik detonator 29.42 officele.

Draait super hier. OP win2k
Dat moet dus gewoon kunnen :) Zou het kunnen dat het geheugen bij mij instabiel wordt omdat ik de voltages nog op default heb staan? Dus dat het oplosbaar is als ik voltage ook omhooggooi :? :)

• knights16
ik had precies hetzelfde,
doe je geheugen maar ff op fast (of turbo)
en dan 0.2 meer volt..
werkte voor mij..

nieuwe bios fixed memory prob?

PVoutput

• Niet online
Op maandag 24 juni 2002 14:24 schreef Gordijnstok het volgende:

[..]

Dat moet dus gewoon kunnen :) Zou het kunnen dat het geheugen bij mij instabiel wordt omdat ik de voltages nog op default heb staan? Dus dat het oplosbaar is als ik voltage ook omhooggooi :? :)
ALlicht werkt het om het geheugen meer voltage te geven.

• Niet online
Op maandag 24 juni 2002 14:37 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

ALlicht werkt het om het geheugen meer voltage te geven.
Dan ga ik dat vanavond maar eens proberen :) Is kijken of ik nog BSOD's krijg :)

• knights16
he soldier
wat voor een mem scores krijg jij ?

PVoutput

• Ibidem
Op zaterdag 22 juni 2002 22:09 schreef D3ton4tor het volgende:

[..]

en als ik je nou vertel dat op de corsair XMS modules 2700 en 3000 precies dezelfde chips zitten ?
Enige verschil tussen die twee is een labeltje met op de een 2700 en op de ander 3000 (plus aanzienlijk prijsverschil)

niettemin hoop ik dat je plezier hebt van je aankoop! ;)
euhm.... als ik in Sandra kijk naar me mem staat er toch duidelijk Corsair XMS3000 en bij een 2700 bankje toch echt XMS2700. Dus er is volgens mij wel degelijk verschil hoor :P

• Niet online
Op maandag 24 juni 2002 15:44 schreef knights16 het volgende:
he soldier
wat voor een mem scores krijg jij ?
Ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar. Ik kreeg onder Sandra dacht ik iets van +/- 1900 op een schoon systeem :)

Vond ik persoonlijk nogal tegenvallen.

• Niet online
Hier zijn mijn score's :

Geheugen benchmark:

http://home.wanadoo.nl/thomas.peters/Geheugenbenchmark%20copy.jpg

Zwaar k*t dus :(

Cpu Arithmetic bechmark:

http://home.wanadoo.nl/thomas.peters/CPU%20Arithmetic%20benchmark.jpg

Cpu Multimedia Benchmark

http://home.wanadoo.nl/thomas.peters/CPU%20multimedia%20benchmark.jpg

Wcpuid

http://home.wanadoo.nl/thomas.peters/Wcpuid.jpg

• Niet online
Ik vind jouw geheugen benchmark anders heel erg netjes hoor. Die 2700 MB haal je toch nooit had ik begrepen? .. dan mag je lij zijn met 2400MB/sec :) Dat haal ik niet hoor ;)

Vanavond ben ik weer vrij, en kan ik weer lekker knutselen aan me systeem, zal dan ook wat testjes gaan doen met die allernieuwste bios van de 19de.

• Niet online
Woei :) Had in eerste instantie me geheugen +0.10v gegeven, maar ik had het idee dat in WinXP me systeem af en toe een soort van stopje had, en dat bleek ook toen me hele systeem vast ging zitten :P

Vervolgens naar +0.40v gedaan, en voila, Turbo settings en stabiel als een rots. Geheugen benchmarks verschillen alleen niet veel van normal :? :+

Het bord met de fabrieksbios deed 1966/1855 in de RAM test met in de bios settings op Normal, en met de settings op Turbo en de nieuwe bios kreeg ik een score van 1930/1850.

Wat me wel deed glunderen was de HD test. Ik had de nieuwe bios erop gezet, en waar ik eerder +/- 32000/33000 onder Sisoft haalde, kreeg ik nu een score voorgeschoteld van 48897 >:)

Ik ga zo nog even een RAM test doen op normal, en met voltage weer op +0.00 en even kijken of dat de snelheid toch omhoog krikt :) Zou vreemd zijn maarja :+
HDTach gaf netjes een score aan van 79MB/sec max, en een gemiddelde rate van 66MB/sec :) En dat met die vernieuwde HDs van IBM die langzamer zouden moeten lopen :P

edit:

Die TURBO settings schijnen niets uit te maken :? Ik heb ze nu op NORMAL staan zonder voltage verhoging, en haal nu in Miss.Sandra 1933/1848

Overigens zijn deze testen uitgevoerd op 133FSB en 166 voor geheugen :)

Overigens zojuist een "bugje" in de bios gevonden. Zodra je "NO FAN SHUTDOWN SYSTEM" enabled kun je je Zalman 6000CU niet meer op zijn allerlaagst (1400rpm) draaien. De BIOS herkent dit denk ik als een niet draaiende fan. Heb dus maar de functie op DISABLED gezet.

Verder had ik af en toe last van een uitslaand systeem als ik SAVE SETTINGS in de bios deed. De settings bleken later wel opgeslagen te zijn.
Pagina: 1 2 3 ... 6 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee