Ja heb 2x 40GB IBM120GXP in RAID(0)Op maandag 24 juni 2002 20:49 schreef knights16 het volgende:
wat voor een hd heb
een ibm deskstar gxp120?

Soldier is jouw geheugen performance verhoging puur af te schrijven op je FSB verhoging?

Anoniem: 45284
Als ik het geheugen op Turbo zet krijg ik allemaal fouten in de bestanden in Windows 2000 setup. Hij zegt dat ze niet gekopieerd kunnen worden...
Je geheugen schijnt op dit moederbord instabiel te worden bij het default voltage als je Turbo settings gebruikt. Op +0.40v erbij kreeg ik hem op Turbo settings stabielOp dinsdag 25 juni 2002 15:48 schreef Farzin het volgende:
Wat een vreemd moederbord zeg...
Als ik het geheugen op Turbo zet krijg ik allemaal fouten in de bestanden in Windows 2000 setup. Hij zegt dat ze niet gekopieerd kunnen worden...

Alleen bij mij hebben die Turbo settings geen enkele invloed op de performance van het geheugen.
(Epox zegt: Never attempt to Flash your BIOS from a hard disk (...))
makkelijkste
de .bin op een diskette pleuren.
als de pc boot
alt - f2
(lees het nog iig ff na)
of een win98bootdisk etc..
www.epox.nl
support -> daar staat alles, ik heb net geflasht..
EN ME BIOS WAS FUCKED!
maar dmv bootblock kun je dan nog altijd je bios redden
moet je onder dos boot disk hebben
awdflash.exe erop, en de bin
kun je gewoon nog booten en opnieuw flashen..
Ik heb momenteel de meest huidige draaienOp dinsdag 25 juni 2002 19:02 schreef knights16 het volgende:
gordijnstok, welke bios heb je nu draaien ??

Ik flash zowiezo altijd met de ALT+F2 methode

Anoniem: 23241
1. Onder/naast de AGP poort zie ik allemaal obstakels (elco's, enz). Heeft mijn Leadtek Geforce-4 Ti-4400 daar last van?
2. De IDE connectors zitten onder/rechts van de AGP poort. Moet ik de Geforce-4 eerst weghalen voordat ik een kabel kan pluggen?
3. Het mobo heeft geen AGP-voltage-tweaking. Ik wil mijn XP 1600+ ungelockt gaan overklokken. Lukt dat dan wel goed met mijn Geforce-4 kaart zonder deze optie (de Geforce-4 is natuurlijk ook overgeklokt)?
4. Het mobo heeft geen actieve Northbridge cooler. Betekend dit dat bij overklokken ik erg afhankelijk wordt van de case fan's oftewel een goede luchttoevoer door de kast?
Als deze punten geen probleem zijn dan kan ik de Euro's beter in de beurs houden en een Epox kopen. Hopelijk kunnen jullie de vragen beantwoorden.
-Op deze vragen kon ik zelf ook heel lastig antwoord krijgen.Op dinsdag 25 juni 2002 20:53 schreef Kamiklase het volgende:
Bij mijn nieuwe mobo keuze twijfel ik tussen een Epox 8K3A en een Abit KX7. Ik wil nl. geen RAID, USB2.0, sound, blabla. De Abit is echter 40% duurder! Nu heb ik een aantal vragen voor Epox bezitters:
1. Onder/naast de AGP poort zie ik allemaal obstakels (elco's, enz). Heeft mijn Leadtek Geforce-4 Ti-4400 daar last van?
2. De IDE connectors zitten onder/rechts van de AGP poort. Moet ik de Geforce-4 eerst weghalen voordat ik een kabel kan pluggen?
3. Het mobo heeft geen AGP-voltage-tweaking. Ik wil mijn XP 1600+ ungelockt gaan overklokken. Lukt dat dan wel goed met mijn Geforce-4 kaart zonder deze optie (de Geforce-4 is natuurlijk ook overgeklokt)?
4. Het mobo heeft geen actieve Northbridge cooler. Betekend dit dat bij overklokken ik erg afhankelijk wordt van de case fan's oftewel een goede luchttoevoer door de kast?
Als deze punten geen probleem zijn dan kan ik de Euro's beter in de beurs houden en een Epox kopen. Hopelijk kunnen jullie de vragen beantwoorden.
Die condensators, heb je echt geen last van., en dan heb ik nog eens een ti4600 (van leadtek)
-Ide kabels ook geen probleem past goed..
-De northbridge cooler, daar schrijf je als je het echt wilt zo een 486 of p1 coolertje op..
-AGP volt tweaking zit er idd niet op, maar op zich heb je dit ook niet zo hard nodig...ik ken bult mensen die 8,200 draaien.. veel ocers met een epox hier..
enige waar ik last van had: ff wat meer stroom op me memory

Kun je misschien een foto plaatsen van je Geforce-4 op dit mobo (heb je specs gelezen)?. Dit neemt gelijk alle mogelijke twijfel weg.
Begrijp ik je goed als je zegt dat een overklokte Geforce-4 op dit bord geen problemen oplevert bij normaal overklokken (fsb < 180), terwijl er geen AGP-voltage-tweaking aanwezig is?
Mja dit is niet zozeer een probleem van het bord, meer van de Nvidia chipset zelf denk ikOp dinsdag 25 juni 2002 21:49 schreef Kamiklase het volgende:
Bedankt knights16!
Kun je misschien een foto plaatsen van je Geforce-4 op dit mobo (heb je specs gelezen)?. Dit neemt gelijk alle mogelijke twijfel weg.
Begrijp ik je goed als je zegt dat een overklokte Geforce-4 op dit bord geen problemen oplevert bij normaal overklokken (fsb < 180), terwijl er geen AGP-voltage-tweaking aanwezig is?

Overigens traden de Geforce4 problemen op bij de voorganger van dit bord en niet de 8K3A

maar je moet me echt geloven, ik twijfelde ook
het past perfect!
klik zegt je gf4 dan

Anoniem: 28269
Ik heb dit bordje nu voor zo'n +- 2 weken, bevalt me echt super, maar ik wil de bios flashen aangezien ik de features, = opties/verbeteringen heb gezien.
Maar ik twijfel, aangezien dit flashen toch net even iets anders is, en ik niet flash als het niet nodig is.
Heeft iemand tips of zow, mochten ze al ergens staan, zeg het dan ook ef.
Tnx
download de nieuwe bios.
zet de .bin op een (liefst) nieuwe diskette
reboot ALT - F2
hij accessed dan je a:\ -> zoekt de .bin
ff w8en en klaar is je bios update.
ik had dmv een brakke diskette me bios gisteren gemold..iets heirboven staat hoe je dat kunt fixen!

Dan pak ik een diskette die ik formatteer (to be sure, aangezien formatting ook beschadigde sectoren aankruist als niet bruikbaar) onder Windows. En daarna gooi ik alle uitgepakte bestanden op de diskette.
Vervolgens een reset doen, en bij het opstarten van je systeem op ALT+F2 drukken als het onderin je scherm staat. Het interne flash programma van je bios wordt dan gestart, en vanaf de diskette wordt het bestand *.bin gekopieerd naar de bios rom. Vervolgens wordt je systeem ge-restart.

That's all

Btw: ik had problemen met motheroard monitor, als je sensor 2 op winbond 2 zette en dan apply, ging pc uit.
Heb epox gemailt, en heb van hun een klein, maar zeer cool progje via mail gekregen die zowat alles heel compact laat zien.
Willen jullie die hebben, zeg het ef, ik, up hem en post hier link.
Post die link maar!Op woensdag 26 juni 2002 15:20 schreef Nightbat het volgende:
Willen jullie die hebben, zeg het ef, ik, up hem en post hier link.

ftp://ftp.brunssum.net/home/badman/www/Epox%20/USDM_SETUP.exe
(wel de hele link kopieren (duh ))
Mocht het niet werken dan handmatig doen:
ftp.brunssum.net/home/badman/www
Have fun.

ik heb mijn bordje sinds zaterdag met een xp 1900.
ik moet alleen de geheugentimings nog omhoog gooien ,ik hoop alleen dat mijn corsair xms2700 het trekt

ik heb hier een leadtek gf 4 mx inzitten zonder probs en draai een fsb van 200 zie hiebovenOp dinsdag 25 juni 2002 20:53 schreef Kamiklase het volgende:
Bij mijn nieuwe mobo keuze twijfel ik tussen een Epox 8K3A en een Abit KX7. Ik wil nl. geen RAID, USB2.0, sound, blabla. De Abit is echter 40% duurder! Nu heb ik een aantal vragen voor Epox bezitters:
ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Het enige wat ik nl. niet goed getuned krijg is dat geheugen, terwijl Soldier het heel snel had lopen. Weliswaar ander geheugen, maar het Samsung geheugen kwam als beste uit de testen dus

Tevens ben ik wel benieuwd naar de CPU utilization bij andere 8k3a+ gebruikers onder HDTach

Ik vindt die 30 procent toch best veel

Nu heb ik naar de BIOS opties gekeken. Eerst in reviews, maar dan zeggen ze bij beide borden: alles zit in de BIOS, blabla, zonder in detail te gaan. Dus heb ik op de site van Epox gekeken en kon de handleiding downloaden. Die heb ik zo goed mogelijk doorgelezen en nu heb ik de volgende vragen.
Vraag 1:
Bij het BIOS blad 'DRAM Clock/Drive control' (onderdeel 'Advanced chipset features') zie ik letterlijk staan:
DRAM Clock: The item will synchronize/asynchronize DRAM clock operation.
100 MHz DRAM: is running at 100 MHz frequency.
133 MHz DRAM: is running at 133 MHz frequency.
By SPD: SDRAM clock bij SPD data.
He, ik moet toch 166 MHz instellen voor PC2700 RAM. Kan dat niet dan? Dit lijkt wel een KT-266 mobo...
Vraag 2:
Ik zie nergens in de handleiding dat de FSB/AGP/PCI-ratio kan worden ingesteld. Dat lijkt me toch erg belangrijk. Kan dat dan niet?
Ik heb ter vergelijking de handleiding van de Abit KX7-333 ook gedownload en daar staat bij DRAM clock de keuzes 100, 133 en 166 zoals je zou verwachten. Daarnaast is er een instelling voor FSB/AGP/PCI-ratio met verschillende settings settings (5:2:1, 4:2:1 en 3:2:1). Ben ik nu gek of niet?

Goed dus vraag 1 is beantwoord. Nu vraag 2 nog (ik herhaal voor het gemak):
Vraag 2:
Ik zie nergens in de handleiding dat de FSB/AGP/PCI-ratio kan worden ingesteld. Dat lijkt me toch erg belangrijk. Kan dat dan niet?
die kan je niet instellen,die springt automatisch op 5;2:1 bij 167fsbOp woensdag 26 juni 2002 18:47 schreef Kamiklase het volgende:
Ja, Gordijnstok ik heb die BIOS pics van je gevonden op pagina 3 en wat staat daar...166 MHz. Het moest gewoon wel. Lekker, zo'n foute handleiding.
Goed dus vraag 1 is beantwoord. Nu vraag 2 nog (ik herhaal voor het gemak):
Vraag 2:

Op woensdag 26 juni 2002 15:20 schreef Nightbat het volgende:
En ik hoef niet de bios default of wat dan ook nog te laden??

is dat een epox8k3a probleem of heb ik em niet goed unlocked

Ik kan hem wel kiezenOp woensdag 26 juni 2002 21:52 schreef erikdeprik het volgende:
hee ... ik kan geen 8.5 of 9.5 mp kiezen![]()
is dat een epox8k3a probleem of heb ik em niet goed unlocked

welke bios heb je ?
Ik heb mijn proc ook nog locked hoorOp donderdag 27 juni 2002 07:46 schreef knights16 het volgende:
waarschijnlijk niet goed unlocked,
welke bios heb je ?

ik heb bios 2619 .ff voor de duidelijkheid ik kan hem wel kiezen in de bios maar hij blijft dan bv 8 of 9Op donderdag 27 juni 2002 07:46 schreef knights16 het volgende:
waarschijnlijk niet goed unlocked,
welke bios heb je ?
Kan evt. een bugje zijnOp donderdag 27 juni 2002 14:39 schreef erikdeprik het volgende:
[..]
ik heb bios 2619 .ff voor de duidelijkheid ik kan hem wel kiezen in de bios maar hij blijft dan bv 8 of 9

gebruik je nu de 2619 ?zo ja kun je nog steeds 0.5 mp kiezen?Op maandag 24 juni 2002 13:24 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Bios 2328 officiele dus
Bios settings: Geheugen op turbo.
AMD XP 1700@2200+ ( 9.5x190= afgerond in wcpuid 1812mhz)
Voor de rest nix bijzonders, maar als je nog iets moet weten vraag het maar.
En ik ga nu ff flashen
dan weet ik nl dat het aan mijn unlock legt of niet
Anoniem: 25278
- Geforce 2 met 64 MB (weet zo snel niet of dit MX is of niet)
- Netwerkkaart
- Geluidskaart
- CD-ROM speler en brander
Zowel XP als Windows 98 geprobeerd te installeren, maar geen van beide komt tot een goed einde. Bij Windows XP gaat alles goed, tot aan de eerste keer opstarten na de installatie. Dan krijgen we na het opstartscherm een zwart scherm en hangt ie.
Ik heb zelf het idee dat het aan de Geforce 2 ligt, weet iemand dit? Hij wil er erg graag XP op hebben...
O ja: De BIOS hebben we op "fail-safe settings" gezet.
Kan iemand ons verder helpen? Alvast bedankt!
klein beetje meer voltage op het geheugen
0.2 volt ofzo
kan echt geen kwaad
niet op failsafe zetten maar op defaults,plug en play operation sys op :yesOp donderdag 27 juni 2002 15:01 schreef NorthernLight79 het volgende:
Gisteren voor een maat van me dit moederbord + Athlon XP 1800+ + 512 DDRAM + IBM 80 Gig schijf (allemaal nieuw) in een nieuwe kast gebouwd. Vervolgens oude meuk uit z'n vorige pc erbij:
- Geforce 2 met 64 MB (weet zo snel niet of dit MX is of niet)
- Netwerkkaart
- Geluidskaart
- CD-ROM speler en brander
Zowel XP als Windows 98 geprobeerd te installeren, maar geen van beide komt tot een goed einde. Bij Windows XP gaat alles goed, tot aan de eerste keer opstarten na de installatie. Dan krijgen we na het opstartscherm een zwart scherm en hangt ie.
Ik heb zelf het idee dat het aan de Geforce 2 ligt, weet iemand dit? Hij wil er erg graag XP op hebben...
O ja: De BIOS hebben we op "fail-safe settings" gezet.
Kan iemand ons verder helpen? Alvast bedankt!
Anoniem: 25278
Maar ik heb in andere topics gelezen dat Windows XP juist gebruikt maar van de ACPI functionaliteit van het moederbord en niet meer van PnP...Op donderdag 27 juni 2002 16:51 schreef erikdeprik het volgende:
[..]
niet op failsafe zetten maar op defaults,plug en play operation sys op :yes

Op donderdag 27 juni 2002 17:27 schreef Nightbat het volgende:
Stel:
Flash bios > Bios flash mislukt.
Reboot: Geen beeld ?
Opties: Welke? ..........
ik heb een leadtek gf4 420 mx no probsOp zondag 30 juni 2002 12:01 schreef Soldier2000 het volgende:
Wil iedereen die een Epox 8k3a+ heeft en hem stabiel heeft draaien zijn videokaart posten!
Ik wil ff weten welke videokaarten stabiel draaien op een epox.

Anoniem: 16447
Booten maar! Ja niet dus, op dat ledje komen elke keer andere foutcodes te staan, dan weer 3, dan weer 5, soms gaat ie iets verder. Booten lukt no way als mijn jumper op 133 mhz staat. Dan maar bios update, batterij der ff uit, bios gereset. En nog steeds niet werken!
Dus ik mijn jumper op 100 mhz gezet, even mijn bios gereset en het booten werkte. Maarja dat is natuurlijk niet de bedoeling. Op 100 mhz werkt alles wel ok, al doet mijn cpu temp sensor het niet ofzo?
Ik heb dus al de laatste bios versie, dus daar zal het denk ik niet aan liggen. Hij zit mijn pc2700 kingston nu als pc2100, ook niet goed.
Even mijn specs op een rijtje :
- Epox 8k3a+
- XP 2000+
- Dragon Orb
- Aopen 250 watt voeding
- Matrox g400 32 mb
- Realtek 10/100 nic
- Terratec EWX 24/96 (die het dus totaal niet goed doet onder mijn win2k, maar heb win ook nog niet opnieuw geinstalleerd verder. Wil eerst dat mobo goed werkt)
- Aopen cd-rom 52x
- Maxtor 15 gb hdd (hangt als master, cd-rom als slave op ide1 met udma kabel)
- Floppydrive

Heeft iemand enig idee waarom ik totaal niet kan booten als ik mijn jumper op 133 mhz zet? Ik heb pc 2700 333mhz kingston geheugen dus daar zou het toch niet aan kunnen liggen? En ik heb al gezocht op de epox site en dergelijke en ook hier op tweakers, maar heb nog niks kunnen vinden...
Anyone? Want hier word ik ook niet echt vrolijk van. Hij moet gewoon op zijn topsnelheid draaien.
Weet je zeker dat je cooler er goed op zit?Op zondag 30 juni 2002 15:40 schreef DjLucky het volgende:
Ik heb ook flinke problemen met mijn 8k3a+ mobo. Heb hem zaterdag gehaald, netjes ingebouwd, mijn xp2000+ erin, dragon orb derop en de rest van de kaartjes erin geramd. Jumper gelijk op 133 mhz gezet en mijn 512 mb kingston erin gedaan.
Booten maar! Ja niet dus, op dat ledje komen elke keer andere foutcodes te staan, dan weer 3, dan weer 5, soms gaat ie iets verder. Booten lukt no way als mijn jumper op 133 mhz staat. Dan maar bios update, batterij der ff uit, bios gereset. En nog steeds niet werken!
Dus ik mijn jumper op 100 mhz gezet, even mijn bios gereset en het booten werkte. Maarja dat is natuurlijk niet de bedoeling. Op 100 mhz werkt alles wel ok, al doet mijn cpu temp sensor het niet ofzo?
Ik heb dus al de laatste bios versie, dus daar zal het denk ik niet aan liggen. Hij zit mijn pc2700 kingston nu als pc2100, ook niet goed.
Even mijn specs op een rijtje :
- Epox 8k3a+
- XP 2000+
- Dragon Orb
- Aopen 250 watt voeding
- Matrox g400 32 mb
- Realtek 10/100 nic
- Terratec EWX 24/96 (die het dus totaal niet goed doet onder mijn win2k, maar heb win ook nog niet opnieuw geinstalleerd verder. Wil eerst dat mobo goed werkt)
- Aopen cd-rom 52x
- Maxtor 15 gb hdd (hangt als master, cd-rom als slave op ide1 met udma kabel)
- Floppydrive
Heeft iemand enig idee waarom ik totaal niet kan booten als ik mijn jumper op 133 mhz zet? Ik heb pc 2700 333mhz kingston geheugen dus daar zou het toch niet aan kunnen liggen? En ik heb al gezocht op de epox site en dergelijke en ook hier op tweakers, maar heb nog niks kunnen vinden...
Anyone? Want hier word ik ook niet echt vrolijk van. Hij moet gewoon op zijn topsnelheid draaien.
Je hebt toevallig geen spacer er tussen zitten?
En er zit ook geen koelpasta waar het niet moet zitten?
(vooral belangrijk bij artic silver)
En het is belangrijk dat je moederbord geen kontakt maakt met je kast. Er zit niet een schroefje tussen of zo?
Heb je je geheugen op de laagste timings staan?
Je kan eventueel wat meer volt geven.
b.v 2.7 volt.
Misschien ook even een andere voeding proberen.
En misschien niet me je jumper op 133mhz maar in de bios.
Dus jumper op default maar in de bios op 133mhz.
wh00t, 250 watt is echt te weinig,
tenminste,
trek eens al je kaarten eruit, cdroms etc
alleen hd, videokaart, cpu, ram..
kijk nu eens.
Anoniem: 16447
Oh ja, ik kan mijn kloksnelheid wel handmatig op 133 zetten in de bios, maar dan start ie dus ook niet op

Error codes zijn oa :
c3, c5 (daar blijft ie het meeste op hangen)
Ik zal jullie op de hoogte houden wat er gebeurd als ik al mijn kaarten en dergelijke eruit trek. Maar 300 watt voeding is aan te raden?
Anoniem: 59168
Rete stabiel op turbo settings, standaard voltage!Op zondag 30 juni 2002 12:01 schreef Soldier2000 het volgende:
Wil iedereen die een Epox 8k3a+ heeft en hem stabiel heeft draaien zijn videokaart posten!
Ik wil ff weten welke videokaarten stabiel draaien op een epox.
Leadtek Ti4400
8k3a Rev 1.0
Samsung 512MB PC2700
Aopen 300 Watt
win98 SE
Ik raad iedereen af om dit moederbord (Epox 8K3A) te kopen. Neem liever Abit of MSI.
Het lijkt me dat je beter kan zeggen dat iedere NOOB van die moederbord af moet blijven.Op zondag 30 juni 2002 21:45 schreef Farzin het volgende:
Ik raad iedereen af om dit moederbord (Epox 8K3A) te kopen. Neem liever Abit of MSI.

Als je een beetje zoekt en pruts dan krijg je hem echt wel stabiel.
Wedden dat het mij lukt?

Nou beledig je me nog. Ik heb hem wel stabiel gekregen, maar voor hetzelfde geld kon ik 768 MB 266 MHz DDR SDRAM kopen, dat beter zou presteren dan 333 MHz DDR SDRAM in dit moederbord.Op zondag 30 juni 2002 22:21 schreef MartNL het volgende:
[..]
Het lijkt me dat je beter kan zeggen dat iedere NOOB van die moederbord af moet blijven.
Wedden dat het mij lukt?
je systeem liep stabiel vóór her-installatie Windows 2000 ?
Dan ligt het niet aan de hardware lijkt me.
Enne, voor de eerdere no-booter: het is algemeen bekend dat AMD Athlon en Intel P4 een voeding van 300 Watt of meer verlangen.
Komt er trouwens nog een site die een samenvatting geeft van reëele problemen, en de oplossingen daarvan, en dan niet beginners-gekloot ?
(Oké, oké iedereen moet eens beginnen, maar sommige dingen (voeding bijv.) zijn zo elementair, dat dát geen problemen zijn voor een specifiek moederbord).
eagle
Kerel, niet zo bijdehand. Ik kan je verzekeren dat we hier van alles aan het proberen zijn, met kwaliteits hardware, maar dat performance etc. nog best tegen valt bij dit bord.Op zondag 30 juni 2002 22:21 schreef MartNL het volgende:
Het lijkt me dat je beter kan zeggen dat iedere NOOB van die moederbord af moet blijven.
Of dit nu aan het bord of de 333 chipset, dat weet ik niet, dus het kan best zijn dat performance onder abit net zo brak is.
Alleen jammer dat ie duits is.
http://k7jo.de/8k3a/bios.htm
Nog een linkje.
http://www.aoaforums.com/forum/
Zag je dieOp zondag 30 juni 2002 22:42 schreef Gordijnstok het volgende:
[..]
Kerel, niet zo bijdehand. Ik kan je verzekeren dat we hier van alles aan het proberen zijn, met kwaliteits hardware, maar dat performance etc. nog best tegen valt bij dit bord.
Of dit nu aan het bord of de 333 chipset, dat weet ik niet, dus het kan best zijn dat performance onder abit net zo brak is.

Ik heb het niet over de performance gehad.
Die valt inderdaad tegen.

En ja de performance van de abit enzo is net zo brak.
Mja dan is het dus niet een Epox maar een 333 chipset probleem denk ik. De performance is gelukkig niet slechter als de 266, maar doet wel onder voor wat er mogelijk hoort te zijn met de 333.Op zondag 30 juni 2002 22:47 schreef MartNL het volgende:
En ja de performance van de abit enzo is net zo brak.
Idd,Op zondag 30 juni 2002 22:21 schreef MartNL het volgende:
[..]
Wedden dat het mij lukt?
Ik kreeg hem eerst ook niet 100% stabiel, toen heb ik mijn tweakers kunste

Och lul toch niet, epox staat bekend om zijn overclockbaarheid, als je daar geen zin in hebt om dat te gaan doen moet je dit bordje gewoon niet kopen klaar.Op zondag 30 juni 2002 22:31 schreef Farzin het volgende:
[..]
Nou beledig je me nog. Ik heb hem wel stabiel gekregen, maar voor hetzelfde geld kon ik 768 MB 266 MHz DDR SDRAM kopen, dat beter zou presteren dan 333 MHz DDR SDRAM in dit moederbord.
En jij hebt het wel gedaan dus moet je hem wel zo kunnen tweaken dat hij stabiel loopt, en verander je sig gewoon want die bordje is niet slecht want bij de meeste mensen loopt hij rotsstabiel!
Anoniem: 47893

Wat voor danOp maandag 01 juli 2002 14:49 schreef Gordijnstok het volgende:
Beetje klote alleen dat er op de website niet echt een mogelijkheid bestaat om snel feedback over een bios te geven. Er zitten namelijk nogal wat bugs in de allerlaatste bios.

2) Je kunt No Fan Shutdown System niet gebruiken als je een Zalman6000CU op 1400RPM laat draaien, het systeem gaat bij het aanzetten meteen weer uit, totdat je de fan harder laat draaien.
3) Instabiel geheugen op Turbo settings mits je voltage verhoogt
4) Altijd al geweest, maar slechte geheugen performance
5) Systeem slaat bij koude boot 1ste keer uit, 2de keer gaat die wel door (kan evt. aan bios settings liggen ivm te koude processor waarbij de 2de boot de proc al wel iets heeft opgewarmd, maar lijkt me beetje onwaarschijnlijk).
Dat ga ik zeker doen als Epox met een BIOS-update komt waarmee het geheugen ècht op 333 MHz gaat draaien.Op maandag 01 juli 2002 13:48 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Och lul toch niet, epox staat bekend om zijn overclockbaarheid, als je daar geen zin in hebt om dat te gaan doen moet je dit bordje gewoon niet kopen klaar.
En jij hebt het wel gedaan dus moet je hem wel zo kunnen tweaken dat hij stabiel loopt, en verander je sig gewoon want die bordje is niet slecht want bij de meeste mensen loopt hij rotsstabiel!
Overigens, nu loopt hij wel stabiel, maar ik vind het te gek voor woorden dat ik met 333 MHz DDR SDRAM minder goede prestaties heb dan als ik KT266A met 266 MHz had genomen...
Gek dat jij de eerste bent die komt met die probleem he.Op maandag 01 juli 2002 16:07 schreef Farzin het volgende:
[..]
Dat ga ik zeker doen als Epox met een BIOS-update komt waarmee het geheugen ècht op 333 MHz gaat draaien.
Overigens, nu loopt hij wel stabiel, maar ik vind het te gek voor woorden dat ik met 333 MHz DDR SDRAM minder goede prestaties heb dan als ik KT266A met 266 MHz had genomen...
Waarom draai je dan niet op 166/166Op maandag 01 juli 2002 16:07 schreef Farzin het volgende:
[..]
Dat ga ik zeker doen als Epox met een BIOS-update komt waarmee het geheugen ècht op 333 MHz gaat draaien.

Helaas, maar als ik mijn systeem op Turbo settings zet, ipv Normal dan loopt het geheugen zelfs ietsjes langzamer vreemd genoeg.Op maandag 01 juli 2002 16:09 schreef DumphuiZ het volgende:
Waarom draai je dan niet op 166/166, is ie zeker weten wel sneller. (of zet je geheugen niet meer op cas 3, maar op cas 2)
Mijn systeem is dan nog totaal niet overgeclocked, en draai dus netjes 166 geheugen en 133 bus, maar dan nog vind ik het bizar dat Turbo settings de performance juist verergeren.
Omdat het ook een werkstation betreft, heb ik nog niet echt de tijd gehad om over te clocken zodoende evt. betere mem scores te halen, maar zelfs zonder overclock zouden er betere scores te behalen zijn, zeker met wat 333 zou moeten kunnen op papier (in de praktijk weet ik niet hoe het zit

Jazeker. Precies één week geleden:Op maandag 01 juli 2002 16:08 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Gek dat jij de eerste bent die komt met die probleem he.
Op maandag 24 juni 2002 16:37 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Hier zijn mijn score's :
Geheugen benchmark:
Zwaar k*t dus
166/166 is moeilijk aangezien mijn processortemperatuur Idle/Stressed 57/63 is. Daarnaast, als ik mijn geheugen op CAS2 wil zetten moet ik het voltage verhogen, en ik wil niet zitten met kapot geheugen waarvan ik de garantie al heb verspeeld.Op maandag 01 juli 2002 16:09 schreef DumphuiZ het volgende:
[..]
Waarom draai je dan niet op 166/166, is ie zeker weten wel sneller. (of zet je geheugen niet meer op cas 3, maar op cas 2)
Mwoah, die +0.40v kan denk ik het meest brakke geheugen nog wel trekken hoorOp maandag 01 juli 2002 16:31 schreef Farzin het volgende:
[..]
166/166 is moeilijk aangezien mijn processortemperatuur Idle/Stressed 57/63 is. Daarnaast, als ik mijn geheugen op CAS2 wil zetten moet ik het voltage verhogen, en ik wil niet zitten met kapot geheugen waarvan ik de garantie al heb verspeeld.

Overigens heb ik die Turbo settings op Samsung geheugen gedaan, maar het maakte geen reet uit. Had speciaal voor Samsung gekozen vanwege de positieve resultaten in reviews

Bij mij maakt turbo/ fastest/ fast/ normal wel veel uit, maar misschien komt dat doordat ik op 166/166 draai (180/180 eigenlijkOp maandag 01 juli 2002 16:41 schreef Gordijnstok het volgende:
[..]
Mwoah, die +0.40v kan denk ik het meest brakke geheugen nog wel trekken hoor
Overigens heb ik die Turbo settings op Samsung geheugen gedaan, maar het maakte geen reet uit. Had speciaal voor Samsung gekozen vanwege de positieve resultaten in reviews

Post je hardware config, en je bios settings eens, misschien dat we wat wijzer worden qua tuningOp maandag 01 juli 2002 16:55 schreef DumphuiZ het volgende:
Bij mij maakt turbo/ fastest/ fast/ normal wel veel uit, maar misschien komt dat doordat ik op 166/166 draai (180/180 eigenlijk)

De FSB op 145 gezet met een ratio van 133 en een cpu voltage van 1.8v en DRAM op +0.40v en Turbo, maar Windows bootte niet door.
Vervolgens de FSB op 140, en toen bootte Windows wel door. Onder Sandra vervolgens bij membench 2058/1956 gehaald tov 1933/1848 op een niet overclocked systeem.
Helaas kreeg ik 2 minuten daarna een BSOD

Amd Athlon 1300 Axia - YOp maandag 01 juli 2002 17:24 schreef Gordijnstok het volgende:
[..]
Post je hardware config, en je bios settings eens, misschien dat we wat wijzer worden qua tuning
Coolermaster HHC-001
Epox 8k3a
Samsung pc2700 256mb
Leadtek ti-4200 64mb voltmodded
Soundblaster Live 1024 Value
Realtek NIC 10/100 Mbit
60,0 gig IBM (niet de tik-tik versie

16x10x40 Lite-on
300 Watt cheap-ass voeding (super Nokia)
Lot's of fans
Aan mijn northbridge ligt het iig niet, die heb ik gekoeld met as2 en een 40x40 fan. Mijn south-bridge is passief gekoeld met aluminium blokje.
Mijn windows is 100% getweakt op performance en ik weet hoe ik mijn bios goed

Nadat ik mijn windows er weer op had gezet (andere hdd) probeerde ik nog eens een fsb van 200 (op geheugen cas 3 en alles safe), maar weer was de gehele hdd geformateerd. Beetje vaag

JaOp maandag 01 juli 2002 20:11 schreef Farzin het volgende:
Ik had nog een vraagje over dit moederbord: past de Leadtek GeForce4 Ti4200 hierin?

gelukt

je kunt hierhttp://www.xs4all.nl/~epa/twplaatjes/ mijn andere score's bekijken met verschillende fsb en timings
Anoniem: 24456
1800xp @ 2000xp
fsb 145
turbo settings
vcore +0.45
mem +0.40
proc. niet geunlocked
temp 42
corsair pc3000 256 mb
zalman cooler en een xtra fan in de zijkant
sandra's mem scores 2234 en 2121
en ook nog retestabiel
kan iemand mij vertellen of ik nog meer kan doen of moet ik het zo maar houden
unlocken die hapOp maandag 01 juli 2002 21:18 schreef sloezz het volgende:
Ik ben na een lange tijd wachten ook de trotse eigenaar van een 8k3a, en volgens mij mag ik niet klagen (ik ben geen ervaren tweaker!)
1800xp @ 2000xp
fsb 145
turbo settings
vcore +0.45
mem +0.40
proc. niet geunlocked
temp 42
corsair pc3000 256 mb
zalman cooler en een xtra fan in de zijkant
sandra's mem scores 2234 en 2121
en ook nog retestabiel
kan iemand mij vertellen of ik nog meer kan doen of moet ik het zo maar houden

met dat corsair geheugen van jouw moet je wel op fsb200 turbo timings kunnen komen.
http://www.vr-zone.com/guides/AMD/AthlonXPUnlock/
Anoniem: 24456
de proc unlocken moet wel lukken denk ik dus bedankt voor de info
cpu speed blijft hetzelfde max=maxOp maandag 01 juli 2002 21:41 schreef sloezz het volgende:
sorry voor de misschien domme vraag maar als ik het goed heb moet ik de fsb verhogen en de mp verlagen, en tot hoeveel mhz kan ik dan ongeveer gaan , stel dus dat ik m'n fsb op 200 zet moet ik m'n mp dan op 8,5 zetten of kan ik nog veel hoger?, zolang de temp goed is kan ik de mp verhogen of werkt het zo niet.
de proc unlocken moet wel lukken denk ik dus bedankt voor de info
maar door die hogere fsb gaatje hele systeem harder lopen.
lees dit ff goed door

[topic=525314/1/25]

1880MHz (145x13) VCore van 1.85 maar Windows gaf meteen al blauwe schermen bij Welcome scherm
1880MHz (145x13) VCore van 2.00 maar zelfde resultaat als boven

Zelfs 140 als FSB gaf gekut

Je geheugen is aan het bottlen, als je verder wilt komen met je fsb heb je zowiezo eerst beter geheugen nodig.Op dinsdag 02 juli 2002 14:32 schreef Gordijnstok het volgende:
Overigens zou het niet nodig zijn om de MP omlaag te doen toch? .. de FSB die ik nu instel is nu niet bepaald erg hoog/
Als je je mp omlaag gooit, dan gaat het aantal mhz'en naar beneden, dus dat kan je dan compenseren met een verhoogde fsb.
In jouw geval kan je beter je mp omhoog doen en je fsb wat naar beneden

Ik heb momenteel al kwalitatief hoog geheugen. Samsung PC2700, welke er volgens de reviews qua overclockbaarheid en snelheid als beste uit de testen kwam.Op dinsdag 02 juli 2002 15:08 schreef DumphuiZ het volgende:
Je geheugen is aan het bottlen, als je verder wilt komen met je fsb heb je zowiezo eerst beter geheugen nodig.
Als je je mp omlaag gooit, dan gaat het aantal mhz'en naar beneden, dus dat kan je dan compenseren met een verhoogde fsb.
In jouw geval kan je beter je mp omhoog doen en je fsb wat naar beneden
Ik kan momenteel alleen via de FSB overclocken. Mijn proc is nog gelocked en kan dus niet van de MP van 13 af helaas.
Desondanks vind ik het vreemd dat onderstaand lijstje zorgde voor instabiliteit. Als ik nou direct hoppa FSB van 180 had gedaan ofzo, maar 145

Met een gelockte CPU zou je nog tot 149 kunnen gaan qua FSB
Overigens is het unlocken van een XP2100+ veel moeilijker als de andere XP's dus daar begin ik maar niet aan.1880MHz (145x13) VCore van 1.85 maar Windows gaf meteen al blauwe schermen bij Welcome scherm
1880MHz (145x13) VCore van 2.00 maar zelfde resultaat als boven
voltage etc
genoeg voeding?
Voeding is prima, is een chieftec kastOp dinsdag 02 juli 2002 17:28 schreef knights16 het volgende:
ff pielen met timings
voltage etc
genoeg voeding?

Life is to short too explore the whole world!
bij speedfan moet je de graden op celcius instellenOp dinsdag 02 juli 2002 21:37 schreef MAFF het volgende:
Mijn CPU temp van mijn EPOX8K3+ wil maar niet werken. MBM en speedfan geven beide 127 graden aan. Het USDM toolje van Epox geeft 0 graden aan. Als ik naar mijn BIOS ga zie ik wel een normale temp staan
. Iemand een idee ...

Dat staat het natuurlijk wel ...bij speedfan moet je de graden op celcius instellen
bij configure>options onderaan.
Life is to short too explore the whole world!