Mooie achtergrond he
Verwijderd
Verwijderd
Heyy lekker.. iemand deze al geprobeerd?boriz74 schreef op 21 augustus 2002 @ 22:19:
Er is een nieuwe bios uit 2815 http://www.epox.org/bios/#biosimagefilesModel :
[...]
Verwijderd
Ik heb hem 2 dagen draaien.
Lees dan ook allesVerwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 19:29:
Je moet gewoon effe winxp opnieuw installeren.
Grote kans dat het dan verholpen is.
Ok ik weet ook wel dat het geen super oplossing is , maar het werk vaak wel.
Verwijderd
Dit slaat dus helemaal nergens op.....Verwijderd schreef op 25 augustus 2002 @ 12:11:
Misschien kan je een topic voor jezelf beginnen?
En weet je ook dat je berichten kan editen?
Het lijkt wel als of je een wedstrijdje houd hoe krijg ik de meeste posten.
Vooral in deze topic.
Je houd hem in je 1jte draaiend.
Effe een beetje normaal doen plzzz
ik post ook best veel ,dat maakt toch niks uit,het is trouwens ook duidelijker dan editen.Verwijderd schreef op 25 augustus 2002 @ 12:11:
Misschien kan je een topic voor jezelf beginnen?
En weet je ook dat je berichten kan editen?
Het lijkt wel als of je een wedstrijdje houd hoe krijg ik de meeste posten.
Vooral in deze topic.
Je houd hem in je 1jte draaiend.
Effe een beetje normaal doen plzzz
ik zeg maar zo "zeg maar niks"
System:
Verwijderd
De werkelijkheid is hard...Verwijderd schreef op 25 augustus 2002 @ 13:04:
[...]
Dit slaat dus helemaal nergens op.....
Jij bent zeker zo'n ventje dat zijn techposts hier mee op wil halen om eerder naar de hk te kunnen.........![]()
![]()
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Ik snap er nix van, heb je je cpu geunlockt met zilverpasta?? Anders klopt erbij jouw toch echt iets niet.Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 20:46:
Nou, ik kan sommige wel kiezen dus (... ik geloof 8,5 en 8 wel, 10 en 10,5 niet, de rest nog niet geprobeerd) maar dat 'Auto' een mp van 8,5 opleverd vind ik zo raar. Deze zou normaal 10,5 moeten zijn... Hmmm, nah ja, ik heb iig al een screenshotje gemaakt, ben nu opzoek naar server ruimte... als het goed is hoort dat bij mn ADSL abbo te zitten... ff opzoeken...
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Sorry ik wist niet dat je een baantje zocht.Verwijderd schreef op 25 augustus 2002 @ 13:04:
[...]
Dit slaat dus helemaal nergens op.....
Jij bent zeker zo'n ventje dat zijn techposts hier mee op wil halen om eerder naar de hk te kunnen.........![]()
![]()
Verwijderd
Ten eerste had jij geheel gelijk met je post. HK staat voor Huiskamer en is voor onzinnige en niet-serieuze onderwerpen. Maar trek je er niets van aan, sommige mensen kunnen niet tegen kritiek.Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 20:50:
[...]
Sorry ik wist niet dat je een baantje zocht.
Maar kun je me misschien wel effe vertellen wat een hk is?
(wel even normaal antwoord geven aub, ben nl nog newbie)
Dit noem ik dus onzinnig maar trek je er niets van aanVerwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 22:42:
[...]
Ten eerste had jij geheel gelijk met je post. HK staat voor Huiskamer en is voor onzinnige en niet-serieuze onderwerpen. Maar trek je er niets van aan, sommige mensen kunnen niet tegen kritiek.
Verwijderd
Flash hem nog eens een keer met een nieuwe bios.D3ton4tor schreef op 29 augustus 2002 @ 11:58:
Beste mede- 8K3a(+) bezitters, kunnen jullie me misschien vertellen wat er aan de hand is met mijn bord/pc.
Ik heb sinds ongeveer een week rare foutmeldingen in windows XP
- IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
- PAGE_FOULT_IN_NONPAGED_AREA
Blue screens dus, tevens blijft de debugger led na het laden van windows op FF staan, wanneer ik in de manual kijk kan dit betekenen:
- BIOS chip replace inverse
- update wrong bios
- mainboard problem
- ADD-on card insert inappropriate
Ik heb mijn bord vorige week wel geflasht met de laatste bios, ging eerst mis, toen had ik geen floppy drive meer, vervolgens geflasht vanaf bootable dos CD, toen was de floppy drive ineens terug.
heb na de laatste flash XP opnieuw geinstalleerd, maar nog steeds blue screens en rare crashes, voornamelijk als ik SOF2 speel knalt ie ineens naar de desktop met de gamma-kleur totaal fucked up.
Hoop dat iemand me kan helpen want ik ben redelijk hopeloos aan het worden, kan het board/mem stuk zijn ???
Update: bij de index achterin de manual staat bij FF : boot attempt
ik zou om te beginnen ff een draadje van de pckast naar een waterleiding trekken.D3ton4tor schreef op 29 augustus 2002 @ 17:45:
Ik heb opnieuw de bios geflasht met een kale dos opstart floppy, geheugen is Corsair XMS2700, alles draait standaard, niets overklokt.
Het systeem geeft zelfs deze melding met alleen de AGP kaart erin en verder niets..., redelijk raadsel wat mij betreft duzzzz
ik ben nog maar van alles aan het lostrekken geslagen, vermoed nu zelfs dat de systemspeaker kortsluiting maakt, waardoor de kast onder stroom komt te staan.
(ik heb geen geaarde stopcontacten hier, flat uit de oertijd)
Hierdoor kunnen in mijn kast de USB poorten onder stroom komen te staan, daardoor errors wellicht ?
heb mem ook gecheckt met memtest, geen errors
heb harddisks gecheckt met maxtor powermax, ook geen enkele fout....
ikke niet meer snappuh
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
I dus ook.Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 09:47:
Ik krijg exact dezelfde foutmeldingen, als ik te ver overclock, of als mijn ram niet genoeg voltjes krijgt.
Verwijderd
beterD3ton4tor schreef op 31 augustus 2002 @ 11:09:
Ik heb mijn problemen met IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL inderdaad opgelost....door de "oude" bios van 2619 er opnieuw op te flashen.
errug vaag verhaal, niemand anders die problemen met de nieuwere biossen heeft gehad ???
Zoals Spock zou zeggen: This is quite illogical
Verwijderd
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2002 18:15 . Reden: andere vraag :) ]
die e waar staat die voor?? Daar bedoel je toch gewoon 8k3a mee he??Verwijderd schreef op 03 september 2002 @ 23:29:
Ok, heeft dus 1/5 divider. Andere vraag: heeft iemand ervaring met het overklokken met de 8k3ae?
(bijdeweg heeft ie 5 pci sloten ipv 6 bij de 8k3a(+) versie, waardoor je ook het AGP voltage kan aanpassen (omdat de agp dan los van de pci werkt oid) wat wel fijn is... Ook is ie nog wat goedkoper...)
Wil jij posts scoren ofzo?? Ja jij hebt 402 posts dus je wil posts scoren, ik weet niet waarom jij steeds dit topic zit te verzieken + andere epox topic's maar bekender wordt je er niet op. Je begint wel een moraalridder te lijken zo.Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 18:39:
Laten we dit topic *niet* kunstmatig in stand houden.
Verwijderd
Als je denkt zo een flame te kunnen uitlokken, heb je het mooi mis. Zoals MASTERNO1 al zei, jij kunt beter een topic voor jezelf starten (maar dan wel ik HK), je post 3 keer achter elkaar, alsof er geen Edit-knop is. Dàt is posts scoren, en niet wat ik doe. Overigens kan het me niet zoveel schelen hoeveel posts ik heb.Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 19:41:
[...]
Wil jij posts scoren ofzo?? Ja jij hebt 402 posts dus je wil posts scoren, ik weet niet waarom jij steeds dit topic zit te verzieken + andere epox topic's maar bekender wordt je er niet op. Je begint wel een moraalridder te lijken zo.
Da jij epox een bagger merk vindt weten we nu ook al!
Nee ik ook niet, de grootste ergernis die ik aan jouw heb is dat ik jouw alleen maar negatieve dingen over epox zie posten. Hoewel er zoveel positieve zijn.Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 20:13:
[...]
Als je denkt zo een flame te kunnen uitlokken, heb je het mooi mis. Zoals MASTERNO1 al zei, jij kunt beter een topic voor jezelf starten (maar dan wel ik HK), je post 3 keer achter elkaar, alsof er geen Edit-knop is. Dàt is posts scoren, en niet wat ik doe. Overigens kan het me niet zoveel schelen hoeveel posts ik heb.
Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit.
Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.
Verwijderd
Verwijderd
Nee, ik bedoel de 8k3ae, das de economical versie van de 8k3a(+). D'r zijn een aantal verschillen waaronder een verschillende southbridge. Namelijk de VIA KT8233A bij de 8k3ae versie en de KT8233 bij de 8k3a.. De KT8233A versie is nieuwer dus wat ik me nou afvraag is welk bord nou beter overklokt..? want daar gaat het me (naast de prijs) voornamelijk om..Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 19:36:
[...]
die e waar staat die voor?? Daar bedoel je toch gewoon 8k3a mee he??
Daar zitte 6 pci sloten op.
En er zit geen agp voltage op.
Lang geleden: Intel P4 3000, Zalman Reserator 1, Asus P4P800, 1024 MB DDR Kingston geheugen, Dell 19" FP1905 TFT-scherm, Ati 9800Pro, SB Audigy II ZS, WD 72 GB Raptor (10.000 RPM) en een Maxtor 300 GB 16 MB NCQ.
[ Voor 0% gewijzigd door ReallyStupidGuy op 06-09-2002 19:43 . Reden: Eerst posten dan lezen ]
Lang geleden: Intel P4 3000, Zalman Reserator 1, Asus P4P800, 1024 MB DDR Kingston geheugen, Dell 19" FP1905 TFT-scherm, Ati 9800Pro, SB Audigy II ZS, WD 72 GB Raptor (10.000 RPM) en een Maxtor 300 GB 16 MB NCQ.
ik had geen probs hoor,alle det. doen het gewoon .ik draai nu met de 30.82.swipe schreef op 11 september 2002 @ 16:06:
hm
als ik het goed begrijp uit de eerste pagina van dit topic geven de detonator 29.XX drivers problemen met timings boven "normal" ik heb idd bij hogere timings blue screens in win2k en laatst wilde windows gewoonweg niet meer booten.
als dit waar is welke drivers zijn dan wel compatible met hogere timings ?
Verwijderd
Ik weet niet wat je bedoelt, maar ik heb de detonators 29.41 voor een lange tijd gehad, terwijl mijn memory vrolijk op 2x176 met turbo settings draaide, geen enkel blue screen gehad.swipe schreef op 11 september 2002 @ 16:06:
hm
als ik het goed begrijp uit de eerste pagina van dit topic geven de detonator 29.XX drivers problemen met timings boven "normal" ik heb idd bij hogere timings blue screens in win2k en laatst wilde windows gewoonweg niet meer booten.
als dit waar is welke drivers zijn dan wel compatible met hogere timings ?
Kerel, het is echt geen schande om eens een topic te kicken of om 3 posts onder elkaar te posten. Het is gewoon zo dat met het huidige systeem de mensen eerder geneigd zijn de 'quick replie' te gebruiken en dat veroorzaakt, zoals hier te lezen is, enige complicaties.Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 20:13:
[...]
Als je denkt zo een flame te kunnen uitlokken, heb je het mooi mis. Zoals MASTERNO1 al zei, jij kunt beter een topic voor jezelf starten (maar dan wel ik HK), je post 3 keer achter elkaar, alsof er geen Edit-knop is. Dàt is posts scoren, en niet wat ik doe. Overigens kan het me niet zoveel schelen hoeveel posts ik heb.
Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit.
Verwijderd
Hij kost 93 euro, is compatibel met wat ik maar ken en draait ook nog eens stabiel. Dus waarom alleen voor overclockers? (die tijden zijn voorbij)
Verwijderd
Verwijderd
Wist je dat er 7 T.net servers op Epox mobo's draaien, 5 vrienden van mij die niet oc'en n stabiel en goed systeem hebben met n Epox, en ik behlave van jou bijna nooit wat negatiefs over Epox hoor? het zal best dat je een hekel aan Epox hebt, maar ga dat aub niet de hele tijd hier lopen vertellen. en niet zeuren dat je de waarheid spreekt als je zegt dat Epox slecht is, waarom zijn er anders zo veel mensen die tevreden zijn met Epox, ennuh Epox 8KHA+ was vorig jaar mobo van t jaar volgens [H]ardOCP, lijkt me wel duidelijk zo, hou aub op met posten dat epox zo vreselijk slecht is.
ik zou zeggen chek je voltage's eens met sisoft sandra of mbm dan weet je 100% zeker dat het je voeding niet is ( @ startup start hij alle systeem aperaten )D3ton4tor schreef op 20 september 2002 @ 15:23:
medetweakerts, ik heb nog steeds een probleem.
Sinds ik dit mobo heb (half juli 2002) heb ik al ongeveer 8 keer gehad dat ik windows opnieuw kon installeren.
Hij mist dan ineens bestanden uit de %systemroot%\system32 directory.
Moet zeggen dat ik dit natuurlijk niet grappig vind.
Ik draai dit bord met een 1800+ processor, alles op default (op wat memory tweaks na) in ieder geval niet overclocked. Tevens heb ik als voeding een enermax 350 Watt, zou deze soms te weinig vermogen leveren voor mijn RAID 0 ?
Daarnaast nog een leadtek GF3 ti500, SB-live, DVD Speler en brander.
Mijn vermoedens omtrent het mollen van het bestandsysteem (waarschijnlijk bij afsluiten/shutdown) liggen dus ofwel bij te weinig vermogen van de voeding of een defecte Highpoint 372 chip.
Ik zit er inmiddels dus hard over te denken om het bord te retourneren
dat zou kunnen, hierbij wil ik nog even vermelden dat af en toe in het detectiescherm van de Highpoint de 2e harddisk niet altijd opspint, en als hij dat wel doet hoor je ineens een maf geluid (soort gepiep).RS_003 schreef op 20 september 2002 @ 15:43:
[...]
ik zou zeggen chek je voltage's eens met sisoft sandra of mbm dan weet je 100% zeker dat het je voeding niet is ( @ startup start hij alle systeem aperaten )
en ik denk zelf hdd of een verkeerd flashde highpoint chip
Verwijderd schreef op 11 september 2002 @ 23:18:
EPOX 8k3a Rules. Maar nog steeds weet niemand hoe het komt, dat zodra ik mijn bus/memory op 200 mhz zet, dat dan de fat gewist wordt van de hdd. Tot nu toe blijk ik de enige met dit probleem te zijn en niemand die mij nergens kan helpen
(life is a bitch
).
Maar als ervaren computer-nerd ben ik het met soldier2000 eens dat de 8k3a een super bordje is. AMD heeft zelfs de xp2600+ speciaal op de 8k3a+ laten testen.
[...]
Ik weet niet wat je bedoelt, maar ik heb de detonators 29.41 voor een lange tijd gehad, terwijl mijn memory vrolijk op 2x176 met turbo settings draaide, geen enkel blue screen gehad.
[...]
Kerel, het is echt geen schande om eens een topic te kicken of om 3 posts onder elkaar te posten. Het is gewoon zo dat met het huidige systeem de mensen eerder geneigd zijn de 'quick replie' te gebruiken en dat veroorzaakt, zoals hier te lezen is, enige complicaties.
Check naar nieuwe biosD3ton4tor schreef op 22 september 2002 @ 14:28:
^Kick^
Niemand enig idee over bovenstaand probleem ?
Heb inmiddels fastwrites maar eens disabled in de bios om te kijken of dat wat uitmaakt.
ff afwachten maar weer....
Verwijderd
En dat is een probleempje. Op de site van highpoint staan onder support wel de drivers voor de 370-372(a) chipsets, maar hier staat ook bij dat deze puur voor de add-on pci cards zijn.Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 19:45:
Check naar nieuwe highpiont drivers.
Verwijderd
Conclusie: Epox 8k3a+ = top bordjeVerwijderd schreef op 25 september 2002 @ 19:19:
Is der ook IEMAND die een conclussie uit dit topic haalt ? Of een samenvatting van de bevindingen schrijft . Dit is meer een mini bijbel met willekeurige paginanummers
Daar issie weerVerwijderd schreef op 24 september 2002 @ 19:45:
[...]
Check naar nieuwe bios
Check geheugen op fouten
Check harde schijf op bad sectors
Zet bios op default settings
Kijk als je de core nog helemaal heel is van de cpu.
Als je dit allemaal gedaan hebt, dan kijken we wel verder
Check naar nieuwe highpiont drivers.
Check voltages
Check ide kabels
Ik weet niet precies hoe of wat maar ik heb wel eens gehoord dat matrox schijven moeilijk kunnen doen in een raid setupD3ton4tor schreef op 20 september 2002 @ 17:24:
[...]
dat zou kunnen, hierbij wil ik nog even vermelden dat af en toe in het detectiescherm van de Highpoint de 2e harddisk niet altijd opspint, en als hij dat wel doet hoor je ineens een maf geluid (soort gepiep).
volgens de maxtor utility is er met de schijven niets aan de hand aanvankelijk ging daar ook mijn vermoeden naar uit...
[ Voor 0% gewijzigd door ReallyStupidGuy op 07-11-2002 18:57 . Reden: Even laten zien dat ik niet gek ben ]
AhemReallyStupidGuy schreef op 26 september 2002 @ 23:59:
[...]
Ik weet niet precies hoe of wat maar ik heb wel eens gehoord dat matrox schijven moeilijk kunnen doen in een raid setup(wel vreemd voor een merk dat zo'n goeie naam heeft!)
Sorry, maar ik heb dus geen idee hoe je het zou kunnen oplossen maar misschien nog een richting om in te zoeken.
Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!
Is bullshit. Ik heb 2 maxtors in raid-0 en gewoon 70MB/s (ja kan hoger, maar het werkt en ik vind het wel goed zo)ReallyStupidGuy schreef op 26 september 2002 @ 23:59:
[...]
Ik weet niet precies hoe of wat maar ik heb wel eens gehoord dat matrox schijven moeilijk kunnen doen in een raid setup(wel vreemd voor een merk dat zo'n goeie naam heeft!)
Sorry, maar ik heb dus geen idee hoe je het zou kunnen oplossen maar misschien nog een richting om in te zoeken.
...... Zucht dacht ik eindelijk, dat je nooit meer in deze topic zou kijken, komt ie er weer aan met een negatieve reactie. Ga andere topic's vervelen met je reactie.....
Hmmz, vreemd probleem, ik denk dat je beter een raid controller kaartje kan kopen van 25€, dan heb je hoogstwaarschijnlijk geen gekut meer, jammer dat de onboard raid bij jouw niet goed werktD3ton4tor schreef op 27 september 2002 @ 20:52:
Oke, nou ik ben niet aan testen met standaard instellingen toegekomen, zojuist zette ik de bak met het 8K3a+ board erin aan, en ja hoor weer de C:\windows\system32\system directory vernaggeld.
Dit is gewoon te triest voor woorden....
Morgen haal ik een nieuwe voeding, als ie het daarna nog doet word het terugsturen
Zekers vreemd probleem soldier, ik heb mijn board gekocht bij Salland.Verwijderd schreef op 29 september 2002 @ 14:39:
[...]
Hmmz, vreemd probleem, ik denk dat je beter een raid controller kaartje kan kopen van 25€, dan heb je hoogstwaarschijnlijk geen gekut meer, jammer dat de onboard raid bij jouw niet goed werkt
Maar dat is ook geen fatsoenlijke optie, waar heb je je mobo gekocht?? Als dat een beetje een degelijk winkel is, gewoon bordje terugsturen.
hier staat dat er idd nog problemen mee zijn, met het uitlezen van de voltages.D3ton4tor schreef op 28 september 2002 @ 21:21:
ff iets heel anders.
Is er ook maar 1 iemand hier die een 8k3A(+) heeft en die met MBM 5.x.x.x normaal de: +3.3V, -5V, -12V lijnen uit kan lezen, dat is mij nog niet gelukt nl.
In de BIOS worden wel de correcte waarden weergegeven dus daar ligt het niet aan. Heb vandaag een enermax 460W voeding gekocht (had eerst 350). maar hij geeft nu nog steeds rare waarden aan.
Nu heb ik wel gehoord dat dat met meer boards voorkomt.... maar toch
Als het iemand wel lukt, is het misschien handig te vermelden wat voor soort voeding die dan heeft.
Zeg ken jij de pilsjesman, de pilsjesman, de pilsjesman ...
2912 biosReallyStupidGuy schreef op 26 september 2002 @ 23:52:
Ik heb ergens gelezen dat er een 29xx beta bios is die wat beter met hoge FSB snelheden draait, heeft iemand hier die misschien al gevonden??
Ook heb ik gelezen dat de voltages iets te laag worden weergegeven (-5%), zou wel ongeveer kloppen met de readings die ik nu krijg (of m'n voeding presteerd ineens minder), wat hebben jullie voor voltages?
En ik vraag me nog steeds af wat ik het beste als max temp kan aanhouden met de interne diode, ik zit nu op zo'n 52c stressed met 2v.
sisoft mem bandwith-score gaat ook 50 pnt. naar beneden.geen verbetering dusVerwijderd schreef op 05 oktober 2002 @ 19:42:
Net 29.12 getest, mijn 3dmark score ging 120 punten omlaag. Dus ik heb hem weer gauw terug geflashednaar 2815
Verwijderd
er zijn anders een hoop mensen die geen probs hebben hoor.D3ton4tor schreef op 11 oktober 2002 @ 21:50:
Ok, noem me maar een verradermaar ik was alle probs met mijn 8K3A+ beu.
En de winkel waar ik het board gekocht heb ruilde hem tegen bijbetaling om voor een 8K5A2+, welke ik vanmorgen heb ontvangen (topservice btw).
Tot op heden loopt ie als een trein, en ik hoop dat ie dat blijft doen.
Afgaande op de reacties in deze en andere threads vermoed ik dat er van de 8K3A(+) een serie is geweest die "flaky" is geweest...
niettemin bedankt voor alle tips, misschien start ik wel een groot Epox 8K5A2 ervaringen topic
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq