Het grote Epox 8k3a+ ervaring/prob topic

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 1.067 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/thomas.peters/onboard%20geluid%20.jpg

Mooie achtergrond he O+

Verwijderd

Je moet gewoon effe winxp opnieuw installeren.
Grote kans dat het dan verholpen is.
Ok ik weet ook wel dat het geen super oplossing is , maar het werk vaak wel.

Verwijderd

Heyy lekker.. iemand deze al geprobeerd?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 19:56:
[...]

Ik heb hem 2 dagen draaien.
Hij is zeer stabiel en ook behoorlijk snel.

Dus hij werkt goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 19:29:
Je moet gewoon effe winxp opnieuw installeren.
Grote kans dat het dan verholpen is.
Ok ik weet ook wel dat het geen super oplossing is , maar het werk vaak wel.
Lees dan ook alles :Z Ik heb Win2k. En dit is geen oplossing als jij alles wilt oplossen door er een nieuwe windows op te zetten kun je nooit iets uitvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Niemand :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flauwekul
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-09 09:48
Soldier2000 Maakt die geen irq conflict met een andere kaart in je systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gaat moeilijk in win2k lijkt me :P Kan wel maar ik denk niet dat het dat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
onboard geluid is aan de gang :). Maar nieuw probleem. Als ik bijv in winamp een mp3tje afspeel dan hoor ik alleen geluid door de frontspeakers :? Maar als ik de andere boxen + subwoofer test met zo'n instelproggie dan kan ik er wel geuid door horen :?

Ja mijn instellingen staan op 5.1 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nog niemand met dit probleem :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien kan je een topic voor jezelf beginnen?

En weet je ook dat je berichten kan editen? :?
Het lijkt wel als of je een wedstrijdje houd hoe krijg ik de meeste posten.

Vooral in deze topic.
Je houd hem in je 1jte draaiend.

Effe een beetje normaal doen plzzz 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 augustus 2002 @ 12:11:

Vooral in deze topic.

Dit slaat dus helemaal nergens op.....

Jij bent zeker zo'n ventje dat zijn techposts hier mee op wil halen om eerder naar de hk te kunnen......... :Z :Z :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
Verwijderd schreef op 25 augustus 2002 @ 12:11:

Vooral in deze topic.

ik post ook best veel ,dat maakt toch niks uit,het is trouwens ook duidelijker dan editen.
gaat erom elkaar te helpen nietwaar

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-08 22:16

Jack

MHz Matters

Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 19:56:
[...]

System:
183 x 10.5 Atlon XP
Fastest (2-3-6-3, 4-way, Auto)
Fast Writes Disabled
Graphics card @ 326/698

Memory Benchmark (SiSoft Sandra)
2312: 2669/2489
2812: 2680/2493
2815: 2681/2495
Really so close, but Epox might have tweaked it a bit to get just a bit more out of it. (All showed 91% Memory Efficiency)

Arithmetic Benchmark (SiSoft Sandra)
2312: 5448/2660
2812: 5459/2660
2815: 5470/2677
Still too close.

3dmark
2312: 12109
2812: 12118
2815: 12090
Again, close.

I couldn't test stability of FSB since I do not have good enough cooling to bump my voltage up to 1.8 or 1.85v. I guess it's pretty much which one you like. I like 2815 just because it shows my processor as a 2400+ on POST

van
http://www.amdforums.com/...e1f163c13&threadid=151689

Zo... 8)

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 augustus 2002 @ 13:04:
[...]

Jij bent zeker zo'n ventje dat zijn techposts hier mee op wil halen om eerder naar de hk te kunnen......... :Z :Z :Z
De werkelijkheid is hard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whoeha.... ik heb eindelijk mn multiplier van me XP1600+ kunnen unlocken... of iig komt het erop neer dat het werkt... Na wat problemen met zwarte schermen, een bios update en verwisselen van 133MHz jumper naar 100MHz jumper, werkt mijn multiplier op 8,5x. Maar das dan ook de enige die ik in kan stellen. Zet ik hem weer terug naar 10,5x dan blijft ie op 8,5 gek genoeg. Zelfs op 'Auto' krijg ik 8,5.... Maja... gelukkig is dit nou net de multiplier die ik wilde hebben. Nu draai ik dus mooi op 8,5 x 166 = 1416 MHz = XP1600+
Sisoft Sandra geheugen bench:
Int: 2502 MB/s
Float: 2286 MB/s
Toch een vooruitgang van ~ 500 MB/sec.

Die laatste bios bevalt me wel. Geeft zelfs van tevoren aan wat de verwachte AGP en PCI clock wordt. Alhoewel Sisoft Sandra dit niet weergeeft. Ligt dit aan Sandra of aan het Mobo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ROLF ik weet niet wat jij blaat maar jij hebt geen multiplayer geunlockt :+ En ik snap nit hoe je op die 8.5 komt, maar eens een screenshot van wcpuid.

Ligt btw aan sandra en niet aan mobo, naar agp moet je niet kijken want die divider werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK, ik weet ook niet waarom ie op 8,5 staat, maar hij is echt (gedeeltelijk dan wel) unlocked. Ik zal ff wat screenshots maken... Maar ik moet wel ff wat serverruimte zien te vinden... kan dus enige tijd duren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoezo gedeeltelijk hoe bedoel je??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik kan sommige wel kiezen dus (... ik geloof 8,5 en 8 wel, 10 en 10,5 niet, de rest nog niet geprobeerd) maar dat 'Auto' een mp van 8,5 opleverd vind ik zo raar. Deze zou normaal 10,5 moeten zijn... Hmmm, nah ja, ik heb iig al een screenshotje gemaakt, ben nu opzoek naar server ruimte... als het goed is hoort dat bij mn ADSL abbo te zitten... ff opzoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lycos... altijd handig he...

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/killerbsup/wcpuid.jpg

Hier vallen de resultaten ietsie lager uit (komt omdat ik paar dingen op achtergrond draai ofzo), maar tis wel duidelijk zichtbaar dat het 8,5 x 166 is!

ZOOO!!! verneuk ik hier de lay-out mee ofniet???? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 20:46:
Nou, ik kan sommige wel kiezen dus (... ik geloof 8,5 en 8 wel, 10 en 10,5 niet, de rest nog niet geprobeerd) maar dat 'Auto' een mp van 8,5 opleverd vind ik zo raar. Deze zou normaal 10,5 moeten zijn... Hmmm, nah ja, ik heb iig al een screenshotje gemaakt, ben nu opzoek naar server ruimte... als het goed is hoort dat bij mn ADSL abbo te zitten... ff opzoeken...
Ik snap er nix van, heb je je cpu geunlockt met zilverpasta?? Anders klopt erbij jouw toch echt iets niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmmm wat er nu toch weer es gebeurd is...
Ik heb zojuist alle multipliers getest. Ik begon op 166 MHz FSB alle mogelijke mp's te testen met het volgende resultaat:

( v = mp werkt goed)

auto - Start op met mp 8,5
6x - zwart scherm (watchdog timer reset)
6,5x - zwart scherm
7x - v
7,5x - v
8x - v
8,5x - v

Vervolgens wegens te hoge clocksnelheid terug gezet naar 133MHz FSB

9x - Start op, maar met mp 7x
9,5x - Start op, maar met mp 7,5x
10x - Zwart scherm
10,5x - Zwart scherm

Vervolgens terug naar 100MHz FSB

11x - v
11,5x - v
12x - v
13x - Start op, maar met mp 12,5x
14x - Zwart scherm

Na deze 'rare' resultaten besluit ik alle mp's op 100MHz FSB te proberen en wat blijkt:
Startend vanaf mp 6x werkt alles in 1 keer perfect, zelfs t/m de 15x! 'Auto' geeft ook in eens weer de standaard 10,5x. Ik weet niet hoe dit komt, aangezien ik nix in die tussentijd veranderd had.

Voor de grap ben ik ook de mp's op hogere FSB's gaan testen... en wat blijkt.... ze doen het allemaal perfect. Althans tot voor zover ik kan testen dan.
133 FSB getest tot 11,5x (= XP1600+ @1800+)
166 FSB getest tot 9,5x (XP1600+ @ 1900+, toch niet slecht voor een Agoga core)

Ik weet niet hoe het dus kan, maar alles werkt nu perfect, ik ben tevreden... alleen hopen dat het nog zo blijft en niet dat ie morgen niet meer wil opstarten ofzo.
Laat het overklokken beginnen!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm, ja voordat ik verder ga met overclocken heb ik nog een vraagje over de Northbridge. Ik neem aan dat deze hoge FSB's nogal veel warmte produceren bij de Northbridge. Nu heb ik er op het moment nog absoluut geen koeling op zitten. Er is zelfs geen airflow in me kast. Maar ik neem aan dat voor deze hoge FSB's toch wel goede koeling op Northbridge vereist is??

Ik was dus van plan om maar een waterblokje hier voor te kopen bij de Oc-shop. Deze zag ik staan: Danger-den chipset waterjacket 3/8 € 57.00
Leuk en aardig zo, maar dr staat geen plaatje bij. Welke is dit precies van de Dangerden Site? Ik moet er namelijk 1 met schroeven hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 augustus 2002 @ 13:04:
[...]

Sorry ik wist niet dat je een baantje zocht. :X

Maar kun je me misschien wel effe vertellen wat een hk is?
(wel even normaal antwoord geven aub, ben nl nog newbie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hong kong :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:+

Bij hoeveel posten krijg je dan een vakantie aangeboden naar hong kong? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 20:50:
[...]

Sorry ik wist niet dat je een baantje zocht. :X

Maar kun je me misschien wel effe vertellen wat een hk is?
(wel even normaal antwoord geven aub, ben nl nog newbie)
Ten eerste had jij geheel gelijk met je post. HK staat voor Huiskamer en is voor onzinnige en niet-serieuze onderwerpen. Maar trek je er niets van aan, sommige mensen kunnen niet tegen kritiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 22:42:
[...]

Ten eerste had jij geheel gelijk met je post. HK staat voor Huiskamer en is voor onzinnige en niet-serieuze onderwerpen. Maar trek je er niets van aan, sommige mensen kunnen niet tegen kritiek.
Dit noem ik dus onzinnig maar trek je er niets van aan :Z Het gaat hier over epox bordjes *zucht* sommige mensen snapppen da gewoon niet.

Och verrek jij bent die epox afkraker.

• D3ton4tor72
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 12:42

D3ton4tor72

HardwareFetisjist

Beste mede- 8K3a(+) bezitters, kunnen jullie me misschien vertellen wat er aan de hand is met mijn bord/pc.

Ik heb sinds ongeveer een week rare foutmeldingen in windows XP
- IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
- PAGE_FOULT_IN_NONPAGED_AREA

Blue screens dus, tevens blijft de debugger led na het laden van windows op FF staan, wanneer ik in de manual kijk kan dit betekenen:
- BIOS chip replace inverse
- update wrong bios
- mainboard problem
- ADD-on card insert inappropriate

Ik heb mijn bord vorige week wel geflasht met de laatste bios, ging eerst mis, toen had ik geen floppy drive meer, vervolgens geflasht vanaf bootable dos CD, toen was de floppy drive ineens terug.

heb na de laatste flash XP opnieuw geinstalleerd, maar nog steeds blue screens en rare crashes, voornamelijk als ik SOF2 speel knalt ie ineens naar de desktop met de gamma-kleur totaal fucked up.

Hoop dat iemand me kan helpen want ik ben redelijk hopeloos aan het worden, kan het board/mem stuk zijn ???

Update: bij de index achterin de manual staat bij FF : boot attempt :?

Verwijderd

Heb je hem niet te ver overgeklokt.
Of staan je geheugen timings te hoog.

Je kan in iedergeval proberen om iets meer volt aan het geheugen te geven.

Verwijderd

Topicstarter
D3ton4tor schreef op 29 augustus 2002 @ 11:58:
Beste mede- 8K3a(+) bezitters, kunnen jullie me misschien vertellen wat er aan de hand is met mijn bord/pc.

Ik heb sinds ongeveer een week rare foutmeldingen in windows XP
- IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
- PAGE_FOULT_IN_NONPAGED_AREA

Blue screens dus, tevens blijft de debugger led na het laden van windows op FF staan, wanneer ik in de manual kijk kan dit betekenen:
- BIOS chip replace inverse
- update wrong bios
- mainboard problem
- ADD-on card insert inappropriate

Ik heb mijn bord vorige week wel geflasht met de laatste bios, ging eerst mis, toen had ik geen floppy drive meer, vervolgens geflasht vanaf bootable dos CD, toen was de floppy drive ineens terug.

heb na de laatste flash XP opnieuw geinstalleerd, maar nog steeds blue screens en rare crashes, voornamelijk als ik SOF2 speel knalt ie ineens naar de desktop met de gamma-kleur totaal fucked up.

Hoop dat iemand me kan helpen want ik ben redelijk hopeloos aan het worden, kan het board/mem stuk zijn ???

Update: bij de index achterin de manual staat bij FF : boot attempt :?
Flash hem nog eens een keer met een nieuwe bios.

• Tao
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09 19:20

Tao

DPC DE_KOMETEN

Die fout: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL heb ik ook gehad onder NT 4.0 (is ook een draadje van geweest). Conclusies / ervaringen van degenen die er last van hadden, wezen allemaal in Irq - toewijzingsproblemen.
Probeer gewoon es de ouwe methode van:
check of je de laatste bios / mobo-chipset drivers hebt,
starten met een zo kaal mogelijk systeem, en zet er dan kaartje voor kaartje bij.

In mijn geval waren het twee kaarten die elkaar niet konden uitstaan.... :(
Suc7.

Diablo3

• D3ton4tor72

D3ton4tor72

HardwareFetisjist

Ik heb opnieuw de bios geflasht met een kale dos opstart floppy, geheugen is Corsair XMS2700, alles draait standaard, niets overklokt.

Het systeem geeft zelfs deze melding met alleen de AGP kaart erin en verder niets..., redelijk raadsel wat mij betreft duzzzz :'(

ik ben nog maar van alles aan het lostrekken geslagen, vermoed nu zelfs dat de systemspeaker kortsluiting maakt, waardoor de kast onder stroom komt te staan.
(ik heb geen geaarde stopcontacten hier, flat uit de oertijd)
Hierdoor kunnen in mijn kast de USB poorten onder stroom komen te staan, daardoor errors wellicht ?

heb mem ook gecheckt met memtest, geen errors
heb harddisks gecheckt met maxtor powermax, ook geen enkele fout....
ikke niet meer snappuh ;(

• erikdeperik
D3ton4tor schreef op 29 augustus 2002 @ 17:45:
Ik heb opnieuw de bios geflasht met een kale dos opstart floppy, geheugen is Corsair XMS2700, alles draait standaard, niets overklokt.

Het systeem geeft zelfs deze melding met alleen de AGP kaart erin en verder niets..., redelijk raadsel wat mij betreft duzzzz :'(

ik ben nog maar van alles aan het lostrekken geslagen, vermoed nu zelfs dat de systemspeaker kortsluiting maakt, waardoor de kast onder stroom komt te staan.
(ik heb geen geaarde stopcontacten hier, flat uit de oertijd)
Hierdoor kunnen in mijn kast de USB poorten onder stroom komen te staan, daardoor errors wellicht ?

heb mem ook gecheckt met memtest, geen errors
heb harddisks gecheckt met maxtor powermax, ook geen enkele fout....
ikke niet meer snappuh ;(
ik zou om te beginnen ff een draadje van de pckast naar een waterleiding trekken.
ik heb er zelf al een systeem door gesloopt(vonk) 8)7
ik denk verder dat je bios eprom niet goed meer is,gewoon ff een nieuwe bestellen bij epox.nl

Verwijderd

Draai hem vanaf het moment dat ie uitkwam, nog nooit probs gehad, raid controller werkt lekker, cpu temp is goed en geen stabiliteits probs. Nu schijnt het idd een rukbord te zijn wanneer je je cpu wilt gaan OC'en maar daar heb ik toch geen behoefte aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tao
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09 19:20

Tao

DPC DE_KOMETEN

Het enige dat ik nog kan bedenken is je BIOS-instellingen variëren van ACPI en PNP-OS.
Indien je b.v. PnP-OS op yes zet in je BIOS, dan wijst b.v. W2k zelf de IRQ's toe.
(Weet niet hoe dat met XP zit - vind ik persoonlijk op voorhand al een bagger-OS :) maja - maar het lijkt me dat dit hetzelfde werkt.)
Bij het overlezen van je info lijkt me toch, dat het in je BIOS zou moeten zitten. Die meldingen kreeg je immers na het flashen van een nieuwe versie?
Flash eens een oude versie er over heen (als je dat nog aandurft.....), en kijk dan nog eens?
Als dat niet helpt, zou ik - voordat je allerlei andere dingen gaat 'aanschaffen' - eerst nog eens met installs van andere hardware tryouts doen (lenen van vrienden o.i.d.?).
Iets anders kopen kan immers altijd.

Diablo3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg exact dezelfde foutmeldingen, als ik te ver overclock, of als mijn ram niet genoeg voltjes krijgt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 09:47:
Ik krijg exact dezelfde foutmeldingen, als ik te ver overclock, of als mijn ram niet genoeg voltjes krijgt. :)
I dus ook.
Volgens mij moet ie gewoon meer volt aan zijn ram geven.
Eventueel ook aan de proccesor.
Misschien dat het dan is opgelost.
(ja ook al draai je niet overgeklokt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3ton4tor72

D3ton4tor72

HardwareFetisjist

ik draai (juist nu) alles op standaard waarden.
echter mijn cpu voltage is 1.8 (+0.050)
en mijn mem voltage is 2.9 (+0.4)

Ik ga het nu proberen met cpu voltage op 1.850...
Thanx for info so far!

Nog een vraagje, op welk voltage draaien jullie je mem, en welk merk heb je daarbij ?

Arrgghh :( ik denk ik installeer XP maar WEER opnieuw, nu krijg ik zelfs tijdens de installatie van XP een IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL, shit dit bord is een 1,5 maand oud... denk dat ik 'm maar terug ga brengen zit nog garantie op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sterker nog, ik heb het overclocken even links laten liggen. Toen ik mijn systeem iets te ver clockte kreeg ik plotseling de melding dat mijn HD gegevens corrupt waren. Kon dus opnieuw alles installeren.

Dat is die 0,5% snelheidswinst mij eventjes niet waard :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als je gaat overclocken moet je ook goede hardware hebben :) die er tegen kan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3ton4tor72

D3ton4tor72

HardwareFetisjist

Ik heb mijn problemen met IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL inderdaad opgelost....door de "oude" bios van 2619 er opnieuw op te flashen.

errug vaag verhaal, niemand anders die problemen met de nieuwere biossen heeft gehad ???
Zoals Spock zou zeggen: This is quite illogical ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
D3ton4tor schreef op 31 augustus 2002 @ 11:09:
Ik heb mijn problemen met IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL inderdaad opgelost....door de "oude" bios van 2619 er opnieuw op te flashen.

errug vaag verhaal, niemand anders die problemen met de nieuwere biossen heeft gehad ???
Zoals Spock zou zeggen: This is quite illogical ;)
beter :)
ik heb geen probs met de laatste biossen gehad ,draai nu de 2815

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er eigenlijk al mensen waarbij het 5.1 onboard geluid helemaal goed werkt?? IN win2k?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, heeft dus 1/5 divider. Andere vraag: heeft iemand ervaring met het overklokken met de 8k3ae?

(bijdeweg heeft ie 5 pci sloten ipv 6 bij de 8k3a(+) versie, waardoor je ook het AGP voltage kan aanpassen (omdat de agp dan los van de pci werkt oid) wat wel fijn is... Ook is ie nog wat goedkoper...)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2002 18:15 . Reden: andere vraag :) ]

Verwijderd

Kick /\

Verwijderd

Laten we dit topic *niet* kunstmatig in stand houden.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 september 2002 @ 23:29:
Ok, heeft dus 1/5 divider. Andere vraag: heeft iemand ervaring met het overklokken met de 8k3ae?

(bijdeweg heeft ie 5 pci sloten ipv 6 bij de 8k3a(+) versie, waardoor je ook het AGP voltage kan aanpassen (omdat de agp dan los van de pci werkt oid) wat wel fijn is... Ook is ie nog wat goedkoper...)
die e waar staat die voor?? Daar bedoel je toch gewoon 8k3a mee he??

Daar zitte 6 pci sloten op.

En er zit geen agp voltage op.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 18:39:
Laten we dit topic *niet* kunstmatig in stand houden.
Wil jij posts scoren ofzo?? Ja jij hebt 402 posts dus je wil posts scoren, ik weet niet waarom jij steeds dit topic zit te verzieken + andere epox topic's maar bekender wordt je er niet op. Je begint wel een moraalridder te lijken zo.
:Z

Da jij epox een bagger merk vindt weten we nu ook al!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 19:41:
[...]

Wil jij posts scoren ofzo?? Ja jij hebt 402 posts dus je wil posts scoren, ik weet niet waarom jij steeds dit topic zit te verzieken + andere epox topic's maar bekender wordt je er niet op. Je begint wel een moraalridder te lijken zo.
:Z

Da jij epox een bagger merk vindt weten we nu ook al!
Als je denkt zo een flame te kunnen uitlokken, heb je het mooi mis. Zoals MASTERNO1 al zei, jij kunt beter een topic voor jezelf starten (maar dan wel ik HK), je post 3 keer achter elkaar, alsof er geen Edit-knop is. Dàt is posts scoren, en niet wat ik doe. Overigens kan het me niet zoveel schelen hoeveel posts ik heb.
Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 20:13:
[...]

Als je denkt zo een flame te kunnen uitlokken, heb je het mooi mis. Zoals MASTERNO1 al zei, jij kunt beter een topic voor jezelf starten (maar dan wel ik HK), je post 3 keer achter elkaar, alsof er geen Edit-knop is. Dàt is posts scoren, en niet wat ik doe. Overigens kan het me niet zoveel schelen hoeveel posts ik heb.
Nee ik ook niet, de grootste ergernis die ik aan jouw heb is dat ik jouw alleen maar negatieve dingen over epox zie posten. Hoewel er zoveel positieve zijn.

Ik heb dit topic gestart om mensen zun ervaringen en problemen te posten, jij post er weer dat je dit bordje niet moet kopen, ja vindt je het gek dat ik dan zo reageer op jouw.......

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:18
Ondanks Frasins afzeiken van epox heb ik er toch maar eentje gekocht :o

En tot nu toe bevalt het me perfect! Nog geen stabiliteits problemen gehad (behalve door OCen).

Mn duron 800 deed het prima met 2v op 1084 :*) (41c max met WC)

Nu heb ik er gisteren een xp2000 ingepropt en deze draait ook vlekkeloos (8 uur prime95, 8 uur 3dmark2001) met een max temp van 47c.

Nu ben ik alleen benieuwd wat nou een aanvaardbare temperatuur is met het uitlezen van de interne diode van de xp. Dus ik ben benieuwd wat jullie hanteren als maximum (ik dacht zelf zo,n 55c stressed)

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

Verwijderd

hmmm, het verschilt ook per bios wat voor temp er wordt weergegeven hoor. Welke bios versie gebruik je nu?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 19:36:
[...]

die e waar staat die voor?? Daar bedoel je toch gewoon 8k3a mee he??

Daar zitte 6 pci sloten op.

En er zit geen agp voltage op.
Nee, ik bedoel de 8k3ae, das de economical versie van de 8k3a(+). D'r zijn een aantal verschillen waaronder een verschillende southbridge. Namelijk de VIA KT8233A bij de 8k3ae versie en de KT8233 bij de 8k3a.. De KT8233A versie is nieuwer dus wat ik me nou afvraag is welk bord nou beter overklokt..? want daar gaat het me (naast de prijs) voornamelijk om..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invincible
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-07 14:40

Invincible

Wat denk je zelf???

Weet misschien iemand waarom mijn AMD XP 1500+ niet op 1333 MHz wil draaien, hij doet het alleen maar op 1000 MHz :'(

Het jumpertje staan op 100 MHz want op 133 MHz wil die niet eens opstarten, terwijl hij het gewoon moet doet op 10 x 133. :?

Lang geleden: Intel P4 3000, Zalman Reserator 1, Asus P4P800, 1024 MB DDR Kingston geheugen, Dell 19" FP1905 TFT-scherm, Ati 9800Pro, SB Audigy II ZS, WD 72 GB Raptor (10.000 RPM) en een Maxtor 300 GB 16 MB NCQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReallyStupidGuy
Ik heb op dit momelnt de 2815 bios.

Wat mij wel op is gevallen is dat de aangegeven temperatuur soms met 3 graden verspringt (omhoog en omlaag) :? Vind ik wel erg vreemd!

>>>>Invincible:

Heb je het al geprobeerd met Auto detect DIMM/PCI Clk op disabled?
Ik had met mn eerste boot ook een 1250 mhz proc :P

[ Voor 0% gewijzigd door ReallyStupidGuy op 06-09-2002 19:43 . Reden: Eerst posten dan lezen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invincible
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-07 14:40

Invincible

Wat denk je zelf???

Aha,

Bedankt, nu doet hij het tenminste weer op 1500+ :*)

Lang geleden: Intel P4 3000, Zalman Reserator 1, Asus P4P800, 1024 MB DDR Kingston geheugen, Dell 19" FP1905 TFT-scherm, Ati 9800Pro, SB Audigy II ZS, WD 72 GB Raptor (10.000 RPM) en een Maxtor 300 GB 16 MB NCQ.

• swipe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
hm

als ik het goed begrijp uit de eerste pagina van dit topic geven de detonator 29.XX drivers problemen met timings boven "normal" ik heb idd bij hogere timings blue screens in win2k en laatst wilde windows gewoonweg niet meer booten.

als dit waar is welke drivers zijn dan wel compatible met hogere timings ?

• erikdeperik
swipe schreef op 11 september 2002 @ 16:06:
hm

als ik het goed begrijp uit de eerste pagina van dit topic geven de detonator 29.XX drivers problemen met timings boven "normal" ik heb idd bij hogere timings blue screens in win2k en laatst wilde windows gewoonweg niet meer booten.

ik had geen probs hoor,alle det. doen het gewoon .ik draai nu met de 30.82.
bios 2815.
ik heb trouwens xp,win2k weet ik dus niet

Verwijderd

EPOX 8k3a Rules *D. Maar nog steeds weet niemand hoe het komt, dat zodra ik mijn bus/memory op 200 mhz zet, dat dan de fat gewist wordt van de hdd. Tot nu toe blijk ik de enige met dit probleem te zijn en niemand die mij nergens kan helpen :) (life is a bitch :P).

Maar als ervaren computer-nerd ben ik het met soldier2000 eens dat de 8k3a een super bordje is. AMD heeft zelfs de xp2600+ speciaal op de 8k3a+ laten testen :D.
swipe schreef op 11 september 2002 @ 16:06:
hm

Ik weet niet wat je bedoelt, maar ik heb de detonators 29.41 voor een lange tijd gehad, terwijl mijn memory vrolijk op 2x176 met turbo settings draaide, geen enkel blue screen gehad.
Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 20:13:
[...]

Kerel, het is echt geen schande om eens een topic te kicken of om 3 posts onder elkaar te posten. Het is gewoon zo dat met het huidige systeem de mensen eerder geneigd zijn de 'quick replie' te gebruiken en dat veroorzaakt, zoals hier te lezen is, enige complicaties.

Verwijderd

Zet er wel bij: voor overklokkers.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 september 2002 @ 23:26:
[...]

Hij kost 93 euro, is compatibel met wat ik maar ken en draait ook nog eens stabiel. Dus waarom alleen voor overclockers? (die tijden zijn voorbij)

Verwijderd

Ik heb nu zelf al aan tijdje een EPOX 8k3+ mobo met een AMD1800+ mijn mening hierover..
Ik heb nog nooit zo'n staboel mobo gehad en geloof mij ik heb er al wat versleten haha..
Waar wel een hele grote bottleneck zit is toch het geheugen..
Ik heb er nu Dane_Elec PC2700 in zitten (2x256Meg) en dat draait fantasties.

Met mijn vorige Epox (8kta3+) en een 1200Mhz Atlon had ik heel veel prob wat uiteindelijk de schuld was van het geheugen..
Met name 2 merken en diverse CAS types werkt niet...

Deze 1800 draait met gemak op 2000+ door alleen de MP te verhogen en de Vcore te verhogen naar 1,90V

Sterker om nu de temp te verlagen.. een tip.. Verlaag de Vcore naar 1,60V (standard 1,75) scheelt zomaar tussen de 5 en 10 graden en geen stab problemen..
Cool toch _/-\o_

Verwijderd

Topper plankje hoor deze epox. Ook als je em niet overclocked draait ie goed hoor! Maar overgeclocked ook rotsvast. Geen echte vastlopers gehad tenzij ik TE ver ging.
Trouwens wat is nu de officiele nieuwste drivers van 8K3a? En hoe kan je trouwens zien welk je op dit moment hebt?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Routed
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05 09:31
Heb sinds kort ook een Epox 8K5A2+ (daarvoor altijd Asus en Abit) en ben er uitermate tevreden over, enige is dat ook ik de rear sound niet meer aan de gang krijg.
Het heeft wel gewerkt maar ergens onderweg ben ik het geluid eruit verloren (weet niet alleen waar precies).
Aangezien er hier een aantal waren die dit ook hadden vroeg ik me af of het bij hun ondertussen wel werkt?

Slash Care
Mementô

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unagi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-08 14:42

Unagi

Always aware...

Verwijderd schreef op 11 september 2002 @ 23:26:
[...]

Wist je dat er 7 T.net servers op Epox mobo's draaien, 5 vrienden van mij die niet oc'en n stabiel en goed systeem hebben met n Epox, en ik behlave van jou bijna nooit wat negatiefs over Epox hoor? het zal best dat je een hekel aan Epox hebt, maar ga dat aub niet de hele tijd hier lopen vertellen. en niet zeuren dat je de waarheid spreekt als je zegt dat Epox slecht is, waarom zijn er anders zo veel mensen die tevreden zijn met Epox, ennuh Epox 8KHA+ was vorig jaar mobo van t jaar volgens [H]ardOCP, lijkt me wel duidelijk zo, hou aub op met posten dat epox zo vreselijk slecht is.

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 12:52
hey iedereen
ik volg dit topic al van het begin
echt post 1, nu is het wel genoeg toch over stabiel en niet ?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3ton4tor72

D3ton4tor72

HardwareFetisjist

medetweakerts, ik heb nog steeds een probleem.
Sinds ik dit mobo heb (half juli 2002) heb ik al ongeveer 8 keer gehad dat ik windows opnieuw kon installeren.
Hij mist dan ineens bestanden uit de %systemroot%\system32 directory.
Moet zeggen dat ik dit natuurlijk niet grappig vind.

Ik draai dit bord met een 1800+ processor, alles op default (op wat memory tweaks na) in ieder geval niet overclocked. Tevens heb ik als voeding een enermax 350 Watt, zou deze soms te weinig vermogen leveren voor mijn RAID 0 ?
Daarnaast nog een leadtek GF3 ti500, SB-live, DVD Speler en brander.

Mijn vermoedens omtrent het mollen van het bestandsysteem (waarschijnlijk bij afsluiten/shutdown) liggen dus ofwel bij te weinig vermogen van de voeding of een defecte Highpoint 372 chip.
Ik zit er inmiddels dus hard over te denken om het bord te retourneren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:05
D3ton4tor schreef op 20 september 2002 @ 15:23:
medetweakerts, ik heb nog steeds een probleem.
Sinds ik dit mobo heb (half juli 2002) heb ik al ongeveer 8 keer gehad dat ik windows opnieuw kon installeren.
Hij mist dan ineens bestanden uit de %systemroot%\system32 directory.
Moet zeggen dat ik dit natuurlijk niet grappig vind.

Ik draai dit bord met een 1800+ processor, alles op default (op wat memory tweaks na) in ieder geval niet overclocked. Tevens heb ik als voeding een enermax 350 Watt, zou deze soms te weinig vermogen leveren voor mijn RAID 0 ?
Daarnaast nog een leadtek GF3 ti500, SB-live, DVD Speler en brander.

Mijn vermoedens omtrent het mollen van het bestandsysteem (waarschijnlijk bij afsluiten/shutdown) liggen dus ofwel bij te weinig vermogen van de voeding of een defecte Highpoint 372 chip.
Ik zit er inmiddels dus hard over te denken om het bord te retourneren :(
ik zou zeggen chek je voltage's eens met sisoft sandra of mbm dan weet je 100% zeker dat het je voeding niet is ( @ startup start hij alle systeem aperaten )

en ik denk zelf hdd of een verkeerd flashde highpoint chip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3ton4tor72

D3ton4tor72

HardwareFetisjist

RS_003 schreef op 20 september 2002 @ 15:43:
[...]

ik zou zeggen chek je voltage's eens met sisoft sandra of mbm dan weet je 100% zeker dat het je voeding niet is ( @ startup start hij alle systeem aperaten )

en ik denk zelf hdd of een verkeerd flashde highpoint chip
dat zou kunnen, hierbij wil ik nog even vermelden dat af en toe in het detectiescherm van de Highpoint de 2e harddisk niet altijd opspint, en als hij dat wel doet hoor je ineens een maf geluid (soort gepiep).

volgens de maxtor utility is er met de schijven niets aan de hand aanvankelijk ging daar ook mijn vermoeden naar uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3ton4tor72

D3ton4tor72

HardwareFetisjist

^Kick^
Niemand enig idee over bovenstaand probleem ?
Heb inmiddels fastwrites maar eens disabled in de bios om te kijken of dat wat uitmaakt.
ff afwachten maar weer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unagi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-08 14:42

Unagi

Always aware...

fastwrites is agp dus heeft daar niks mee te maken, zoals al eerder gezegd, check je voltages, t liefst onder n flinke load

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 september 2002 @ 23:18:
EPOX 8k3a Rules *D. Maar nog steeds weet niemand hoe het komt, dat zodra ik mijn bus/memory op 200 mhz zet, dat dan de fat gewist wordt van de hdd. Tot nu toe blijk ik de enige met dit probleem te zijn en niemand die mij nergens kan helpen :) (life is a bitch :P).

Maar als ervaren computer-nerd ben ik het met soldier2000 eens dat de 8k3a een super bordje is. AMD heeft zelfs de xp2600+ speciaal op de 8k3a+ laten testen :D.

[...]

Ik weet niet wat je bedoelt, maar ik heb de detonators 29.41 voor een lange tijd gehad, terwijl mijn memory vrolijk op 2x176 met turbo settings draaide, geen enkel blue screen gehad.

[...]

Kerel, het is echt geen schande om eens een topic te kicken of om 3 posts onder elkaar te posten. Het is gewoon zo dat met het huidige systeem de mensen eerder geneigd zijn de 'quick replie' te gebruiken en dat veroorzaakt, zoals hier te lezen is, enige complicaties.
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
D3ton4tor schreef op 22 september 2002 @ 14:28:
^Kick^
Niemand enig idee over bovenstaand probleem ?
Heb inmiddels fastwrites maar eens disabled in de bios om te kijken of dat wat uitmaakt.
ff afwachten maar weer....
Check naar nieuwe bios :)
Check geheugen op fouten
Check harde schijf op bad sectors
Zet bios op default settings
Kijk als je de core nog helemaal heel is van de cpu.

Als je dit allemaal gedaan hebt, dan kijken we wel verder :)

Check naar nieuwe highpiont drivers.
Check voltages
Check ide kabels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 19:45:
En dat is een probleempje. Op de site van highpoint staan onder support wel de drivers voor de 370-372(a) chipsets, maar hier staat ook bij dat deze puur voor de add-on pci cards zijn.

Drivers voor onboard highpoint raid moet je bij de moederbord fabrikant vandaan halen. Op de Epox site staan ze niet.

Verwijderd

Is der ook IEMAND die een conclussie uit dit topic haalt ? Of een samenvatting van de bevindingen schrijft . Dit is meer een mini bijbel met willekeurige paginanummers

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 september 2002 @ 19:19:
Is der ook IEMAND die een conclussie uit dit topic haalt ? Of een samenvatting van de bevindingen schrijft . Dit is meer een mini bijbel met willekeurige paginanummers
Conclusie: Epox 8k3a+ = top bordje :Y)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 september 2002 @ 13:11:
[...]

Onzin. Alleen voor overklokkers is hij goed.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 september 2002 @ 13:11:
[...]

I Agree 8)

• D3ton4tor72

D3ton4tor72

HardwareFetisjist

Verwijderd schreef op 24 september 2002 @ 19:45:
[...]

Check naar nieuwe bios :)
Check geheugen op fouten
Check harde schijf op bad sectors
Zet bios op default settings
Kijk als je de core nog helemaal heel is van de cpu.

Als je dit allemaal gedaan hebt, dan kijken we wel verder :)

Check voltages
Check ide kabels
Daar issie weer :)...
ik draai momenteel de laatste bios
heb geheugen gecheckt met memtest86 ---> geen errors
harde schijf heeft geen bad sectors
default settings heb ik nog niet geprobeerd
core is heel
draai de highpoint 2.32 drivers
voltages kan ik niet goed uitlezen (met MBM 5.2.0.0) , weet dus niet zeker of het goed is, ik ga dit weekend een andere voeding halen. Heb nu dus een enermax 350W voeding, ik ga voor de 450W

Als je eens wist hoeveel IDE kabels ik geprobeerd heb op die RAID setup zou je het niet vragen ;) maar in ieder geval bedankt voor het meedenken.

Momenteel lijkt (onder voorbehoud) het systeem iets stabieler te draaien, slechts 3 crashes deze week *ahum* :(
de default bios-settings ga ik nog proberen !!!!

• ReallyStupidGuy
Ik heb ergens gelezen dat er een 29xx beta bios is die wat beter met hoge FSB snelheden draait, heeft iemand hier die misschien al gevonden??

Ook heb ik gelezen dat de voltages iets te laag worden weergegeven (-5%), zou wel ongeveer kloppen met de readings die ik nu krijg (of m'n voeding presteerd ineens minder), wat hebben jullie voor voltages?

En ik vraag me nog steeds af wat ik het beste als max temp kan aanhouden met de interne diode, ik zit nu op zo'n 52c stressed met 2v.

• ReallyStupidGuy
D3ton4tor schreef op 20 september 2002 @ 17:24:
[...]

dat zou kunnen, hierbij wil ik nog even vermelden dat af en toe in het detectiescherm van de Highpoint de 2e harddisk niet altijd opspint, en als hij dat wel doet hoor je ineens een maf geluid (soort gepiep).

volgens de maxtor utility is er met de schijven niets aan de hand aanvankelijk ging daar ook mijn vermoeden naar uit...
Ik weet niet precies hoe of wat maar ik heb wel eens gehoord dat matrox schijven moeilijk kunnen doen in een raid setup :'( (wel vreemd voor een merk dat zo'n goeie naam heeft!)

Sorry, maar ik heb dus geen idee hoe je het zou kunnen oplossen maar misschien nog een richting om in te zoeken.

****Een thread gevonden over problemen met raid
Maxtor D740X-6L Raid 0 performance

[ Voor 0% gewijzigd door ReallyStupidGuy op 07-11-2002 18:57 . Reden: Even laten zien dat ik niet gek ben ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3ton4tor72

D3ton4tor72

HardwareFetisjist

Oke, nou ik ben niet aan testen met standaard instellingen toegekomen, zojuist zette ik de bak met het 8K3a+ board erin aan, en ja hoor weer de C:\windows\system32\system directory vernaggeld. :'(

Dit is gewoon te triest voor woorden....
Morgen haal ik een nieuwe voeding, als ie het daarna nog doet word het terugsturen :|

• Ainnir
  • Niet online
Heeft er iemand ervaring met een Radeon 9700 op dit bordje?

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

ReallyStupidGuy schreef op 26 september 2002 @ 23:59:
[...]

Ik weet niet precies hoe of wat maar ik heb wel eens gehoord dat matrox schijven moeilijk kunnen doen in een raid setup :'( (wel vreemd voor een merk dat zo'n goeie naam heeft!)

Sorry, maar ik heb dus geen idee hoe je het zou kunnen oplossen maar misschien nog een richting om in te zoeken.
Ahem :+ wel eens gehoord dat MATROX schijven.... ahem :+

Real-stupid-guy :?

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• D3ton4tor72

D3ton4tor72

HardwareFetisjist

ff iets heel anders.
Is er ook maar 1 iemand hier die een 8k3A(+) heeft en die met MBM 5.x.x.x normaal de: +3.3V, -5V, -12V lijnen uit kan lezen, dat is mij nog niet gelukt nl.
In de BIOS worden wel de correcte waarden weergegeven dus daar ligt het niet aan. Heb vandaag een enermax 460W voeding gekocht (had eerst 350). maar hij geeft nu nog steeds rare waarden aan.
Nu heb ik wel gehoord dat dat met meer boards voorkomt.... maar toch :?

Als het iemand wel lukt, is het misschien handig te vermelden wat voor soort voeding die dan heeft.

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-06 16:09
ReallyStupidGuy schreef op 26 september 2002 @ 23:59:
[...]

Is bullshit. Ik heb 2 maxtors in raid-0 en gewoon 70MB/s (ja kan hoger, maar het werkt en ik vind het wel goed zo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 september 2002 @ 15:22:
[...]

Onzin. Alleen voor overklokkers is hij goed.
...... Zucht dacht ik eindelijk, dat je nooit meer in deze topic zou kijken, komt ie er weer aan met een negatieve reactie. Ga andere topic's vervelen met je reactie.....

Maar nu geef je eindelijk toe dat je geen tweaker bent :)

P.S. dit is de laatste keer dat ik reageer op jouw reacties, vanaf nu negeer ik je helemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
D3ton4tor schreef op 27 september 2002 @ 20:52:
Oke, nou ik ben niet aan testen met standaard instellingen toegekomen, zojuist zette ik de bak met het 8K3a+ board erin aan, en ja hoor weer de C:\windows\system32\system directory vernaggeld. :'(

Dit is gewoon te triest voor woorden....
Morgen haal ik een nieuwe voeding, als ie het daarna nog doet word het terugsturen :|
Hmmz, vreemd probleem, ik denk dat je beter een raid controller kaartje kan kopen van 25€, dan heb je hoogstwaarschijnlijk geen gekut meer, jammer dat de onboard raid bij jouw niet goed werkt :(

Maar dat is ook geen fatsoenlijke optie, waar heb je je mobo gekocht?? Als dat een beetje een degelijk winkel is, gewoon bordje terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3ton4tor72

D3ton4tor72

HardwareFetisjist

Verwijderd schreef op 29 september 2002 @ 14:39:
[...]

Hmmz, vreemd probleem, ik denk dat je beter een raid controller kaartje kan kopen van 25€, dan heb je hoogstwaarschijnlijk geen gekut meer, jammer dat de onboard raid bij jouw niet goed werkt :(

Maar dat is ook geen fatsoenlijke optie, waar heb je je mobo gekocht?? Als dat een beetje een degelijk winkel is, gewoon bordje terugsturen.
Zekers vreemd probleem soldier, ik heb mijn board gekocht bij Salland.
Mocht het probleem zich herhalen, en ze kunnen het bij epox testen, en hetzelfde constateren ga ik er vanuit dat ik onder garantie toch gewoon een nieuw board krijg of niet soms ?

Btw, goed initiatief om een thread als deze te starten, handig voor users om op deze manier ervaringen uit te wisselen, ok ok ThankGOT ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilsjesman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 12:10

pilsjesman

GEEN icon !

D3ton4tor schreef op 28 september 2002 @ 21:21:
ff iets heel anders.
Is er ook maar 1 iemand hier die een 8k3A(+) heeft en die met MBM 5.x.x.x normaal de: +3.3V, -5V, -12V lijnen uit kan lezen, dat is mij nog niet gelukt nl.
In de BIOS worden wel de correcte waarden weergegeven dus daar ligt het niet aan. Heb vandaag een enermax 460W voeding gekocht (had eerst 350). maar hij geeft nu nog steeds rare waarden aan.
Nu heb ik wel gehoord dat dat met meer boards voorkomt.... maar toch :?

Als het iemand wel lukt, is het misschien handig te vermelden wat voor soort voeding die dan heeft.
hier staat dat er idd nog problemen mee zijn, met het uitlezen van de voltages.

Zeg ken jij de pilsjesman, de pilsjesman, de pilsjesman ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
ReallyStupidGuy schreef op 26 september 2002 @ 23:52:
Ik heb ergens gelezen dat er een 29xx beta bios is die wat beter met hoge FSB snelheden draait, heeft iemand hier die misschien al gevonden??

Ook heb ik gelezen dat de voltages iets te laag worden weergegeven (-5%), zou wel ongeveer kloppen met de readings die ik nu krijg (of m'n voeding presteerd ineens minder), wat hebben jullie voor voltages?

En ik vraag me nog steeds af wat ik het beste als max temp kan aanhouden met de interne diode, ik zit nu op zo'n 52c stressed met 2v.
2912 bios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er al mensen die de bios getest hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:38
woei ! ik heb mijn k3a + nu ! Ik heb nog geen geheugen (dat kan ik maandag van het postkantoor halen), maar ik heb even getest met geheugen van een vriend van me. Verder kon ik niks, want ik moet eerst windows installeren. Maar ik heb gelijk voor het eerst mijn waterkoeling getest. En ik zat alleen ff in het bios te kijken en na 5 minuten was de proc nog 29/30 C :D maar maandag kan ik beginnen met windows installeren en tweaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Net 29.12 getest, mijn 3dmark score ging 120 punten omlaag. Dus ik heb hem weer gauw terug geflashed :) naar 2815

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
Verwijderd schreef op 05 oktober 2002 @ 19:42:
Net 29.12 getest, mijn 3dmark score ging 120 punten omlaag. Dus ik heb hem weer gauw terug geflashed :) naar 2815
sisoft mem bandwith-score gaat ook 50 pnt. naar beneden.geen verbetering dus |:( terug naar 2815

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand al ervaringen met de epox 8ka9 ? wil hem als servertje erbij kopen, maarre is het wat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3ton4tor72

D3ton4tor72

HardwareFetisjist

Ok, noem me maar een verrader ;) maar ik was alle probs met mijn 8K3A+ beu.
En de winkel waar ik het board gekocht heb ruilde hem tegen bijbetaling om voor een 8K5A2+, welke ik vanmorgen heb ontvangen (topservice btw).

Tot op heden loopt ie als een trein, en ik hoop dat ie dat blijft doen.
Afgaande op de reacties in deze en andere threads vermoed ik dat er van de 8K3A(+) een serie is geweest die "flaky" is geweest...
niettemin bedankt voor alle tips _/-\o_ , misschien start ik wel een groot Epox 8K5A2 ervaringen topic >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
D3ton4tor schreef op 11 oktober 2002 @ 21:50:
Ok, noem me maar een verrader ;) maar ik was alle probs met mijn 8K3A+ beu.
En de winkel waar ik het board gekocht heb ruilde hem tegen bijbetaling om voor een 8K5A2+, welke ik vanmorgen heb ontvangen (topservice btw).

Tot op heden loopt ie als een trein, en ik hoop dat ie dat blijft doen.
Afgaande op de reacties in deze en andere threads vermoed ik dat er van de 8K3A(+) een serie is geweest die "flaky" is geweest...
niettemin bedankt voor alle tips _/-\o_ , misschien start ik wel een groot Epox 8K5A2 ervaringen topic >:)
er zijn anders een hoop mensen die geen probs hebben hoor.
het board is ook nog goedkoop.
en voor tweakers is het een lekker oc boardje.
maaruh die van jouw is natuurlijk ook een prima prima boardje :)

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste