owh ok thnx
Modjes kunnen wel html gebruiken? vals zegOp vrijdag 05 juli 2002 14:02 schreef Type het volgende:
[..]
[afbeelding]
[afbeelding]
code:
1 [url=http://jeurl.com/plaat.jpg][afbeelding][/url]
zo moet dat. HTML staat uit voor userts...
[b
offtopic:
[/b][quote]
Op vrijdag 05 juli 2002 14:41 schreef Martink het volgende:
[..]
Modjes kunnen wel html gebruiken? vals zeg
[/quote]
Nee da's niet vals maar slim want met HTML kun je de kleuren, lettertypes en nog wat andere dingen van het forum veranderen. Als iedereen 't zou kunnen gebruiken zou de kleur van 't forum om de pagina verversing anders zijn
[b
[/b]
[/b][quote]
Op vrijdag 05 juli 2002 14:41 schreef Martink het volgende:
[..]
Modjes kunnen wel html gebruiken? vals zeg
[/quote]
Nee da's niet vals maar slim want met HTML kun je de kleuren, lettertypes en nog wat andere dingen van het forum veranderen. Als iedereen 't zou kunnen gebruiken zou de kleur van 't forum om de pagina verversing anders zijn
[b
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
en wat dacht je van

maar gaan we weer ontopic wil van die mooie plaatjes zien
code:
1
| <script>top.location="www.antispam.com"</script> |
maar gaan we weer ontopic wil van die mooie plaatjes zien
Verwijderd
Over mijn blokjesgeval:
. Zal er vanavond een bouwen voor je...
Iemand hier trouwens wat tips voor het verhogen van de snelheid van maya en 't physics gebeuren? Zolang ik met een blokje of 100 werk gaat het wel (ik heb ze in mijn plaatje laten 'omvallen' om een beetje natuurlijk neergelegde blokjes te krijgen; zelf kan je dat niet zo goed) maar daarboven is er echt niet meer mee te werken... (Of moet ik maar gewoon wachten tot mijn nieuwe PC binnen is (p4 2.4Ghz, 1gb PC1066 rdram, i850 chipset, u160 scsi, 36gb 10krpm disk
)
Nog niet, maar ik kan er natuurlijk wel ff 1 renderenHmm.. hebbie daar toevallig een 1280/1024 versie van
Iemand hier trouwens wat tips voor het verhogen van de snelheid van maya en 't physics gebeuren? Zolang ik met een blokje of 100 werk gaat het wel (ik heb ze in mijn plaatje laten 'omvallen' om een beetje natuurlijk neergelegde blokjes te krijgen; zelf kan je dat niet zo goed) maar daarboven is er echt niet meer mee te werken... (Of moet ik maar gewoon wachten tot mijn nieuwe PC binnen is (p4 2.4Ghz, 1gb PC1066 rdram, i850 chipset, u160 scsi, 36gb 10krpm disk
Verwijderd
Even tussendoor.
Ik weet dat jullie niet buiten Photoshop kunnen om je 3d dinketjes te verwezenlijken.Daarom maar onder deze topic.
Het probleem bij mij is namelijk dat jpg bestanden in Photoshop 6.0 extreem donker op mijn monitor verschijnen.
Daarintegen weet ik zeker dat mijn monitor goed is gekalligrabeerd(typefoutje?).Tenminste bij ImageReady van Adobe laat deze wel de juiste kleuren zien.Tevens ook in
Windows Image viewer.Voordat ik een jpg in Photoshop 6.0 wil openen geeft hij ook in een venster waarop staat:'Missing Profile,
The RGB document does not have an embedded color profile".
weer!
Daaronder staan 3 opties die ik kan aanvinken om alsnog te openen namelijk:How do you want to proceed:
1-Leave as it is
2-Asign working RGB
3-Asign profile (met daaronder tal van namen waar je uit kan kiezen,zoals Adobe RGB 1998,Colormatch RGB,Apple RGB,CIE RGB etc etc.)
Wie weet hier een oplossing voor??
Wat doe ik fout?
Kortom ik hoor het graag van jullie wat ik kan doen om dit probleem te omzeilen!
Jeroen.
Ik weet dat jullie niet buiten Photoshop kunnen om je 3d dinketjes te verwezenlijken.Daarom maar onder deze topic.
Het probleem bij mij is namelijk dat jpg bestanden in Photoshop 6.0 extreem donker op mijn monitor verschijnen.
Daarintegen weet ik zeker dat mijn monitor goed is gekalligrabeerd(typefoutje?).Tenminste bij ImageReady van Adobe laat deze wel de juiste kleuren zien.Tevens ook in
Windows Image viewer.Voordat ik een jpg in Photoshop 6.0 wil openen geeft hij ook in een venster waarop staat:'Missing Profile,
The RGB document does not have an embedded color profile".
weer!
Daaronder staan 3 opties die ik kan aanvinken om alsnog te openen namelijk:How do you want to proceed:
1-Leave as it is
2-Asign working RGB
3-Asign profile (met daaronder tal van namen waar je uit kan kiezen,zoals Adobe RGB 1998,Colormatch RGB,Apple RGB,CIE RGB etc etc.)
Wie weet hier een oplossing voor??
Wat doe ik fout?
Kortom ik hoor het graag van jullie wat ik kan doen om dit probleem te omzeilen!
Jeroen.
Kies eens voor assign working RGB, als 't goed is komt je plaatje dan wel mooi op je scherm. Het kleurenprofiel van je jpg verschilt dan met het profiel dat photoshop gebruikt.
en ook garfield is nu van de partij!;
en ook garfield is nu van de partij!;

Verwijderd
Jamaar ik krijg dat venster dus bij elk jpg bestand.
Zelfs een jpg bestand dat in Photoshop 5.0 is gemaakt.
(Draai op 2 computers)
Misschien dat opnieuw installeren dit probleem omzeilt.
Ik kijk wel even.Andere suggesties zijn welkom.
Zelfs een jpg bestand dat in Photoshop 5.0 is gemaakt.
(Draai op 2 computers)
Misschien dat opnieuw installeren dit probleem omzeilt.
Ik kijk wel even.Andere suggesties zijn welkom.
OMG wat is die MOOI!!!Op maandag 01 juli 2002 11:26 schreef MaSsiE het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Je links waren niet naar de plaatjes, maar naar een html-pagina waar de plaatjes in staan.
Mag ik vragen hoe lang je daar mee bezig bent geweest
(Ik weet dat MaSsiE um niet heeft gemaakt
The devil is in the details.
Verwijderd
Lightwave.. staat ook in de gallery op de officiele lightwave homepageOp vrijdag 05 juli 2002 18:58 schreef -]MaRc0[- het volgende:
[..]
OMG wat is die MOOI!!!![]()
Mag ik vragen hoe lang je daar mee bezig bent geweest
(Ik weet dat MaSsiE um niet heeft gemaakt)
.
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Verwijderd
As promised: http://www.clone.demon.nl/img/blokken1280.jpgHmm.. hebbie daar toevallig een 1280/1024 versie van
ik zie dat m'n host 't (tijdelijk waarschijnlijk) begeven heeft, maakt niet uit, want zaten wat dingetjes fout nog;

garfield is wat beter nu

garfield is wat beter nu
nee, natuurlijk niet. dan heb je niets anders dan de cel-shaded versie van de strips. deze is veel ruiger.
teveel zooi, te weinig tijd
Yo thanksOp vrijdag 05 juli 2002 22:35 schreef Qlone het volgende:
[..]
As promised: http://www.clone.demon.nl/img/blokken1280.jpg
Ik vroeg, hoe lang ben je daar mee bezig geweest! Niet hoe heb je dat gedaanOp vrijdag 05 juli 2002 19:30 schreef JesterRace het volgende:
[..]
Lightwave.. staat ook in de gallery op de officiele lightwave homepage
The devil is in the details.
Garfield is cool, kun je em ook animeren ?
Yeah Yeah
Verwijderd
#if defined _STILL_ABOUT_WHAT_I_THINK_ITS_ABOUT_
#endif
Hij heeft er niet over gedaan, de originele auteur is er ongeveer 2 weken full-time mee bezig geweest. http://www.3dluvr.com/2UdH1025515426n/davewilson/makingof/arach/MakingOfArach.htm: hier staat alles wat je er over zou willen weten.Ik vroeg, hoe lang ben je daar mee bezig geweest! Niet hoe heb je dat gedaan
#endif
Verwijderd
het moet #ifdef zijn ipv #if definedOp maandag 08 juli 2002 12:38 schreef Qlone het volgende:
#if defined _STILL_ABOUT_WHAT_I_THINK_ITS_ABOUT_
[..]
Hij heeft er niet over gedaan, de originele auteur is er ongeveer 2 weken full-time mee bezig geweest. http://www.3dluvr.com/2UdH1025515426n/davewilson/makingof/arach/MakingOfArach.htm: hier staat alles wat je er over zou willen weten.
#endif
Verwijderd
Mijn compiler vindt ze beide goed. If defined wint 't bij mij op leesbaarheid, dus die gebruik ik meestalhet moet #ifdef zijn ipv #if defined
Dat wil ik ook kunnen!Op vrijdag 05 juli 2002 23:55 schreef LiToKi het volgende:
ik zie dat m'n host 't (tijdelijk waarschijnlijk) begeven heeft, maakt niet uit, want zaten wat dingetjes fout nog;
[afbeelding]
garfield is wat beter nu
Moet meer eens goed oefenen op 3ds
Het ligt al maanden, maar af en toe ben ik toch nog even er mee aan de slag:

3d max 4 trouwens... en photoshop.

3d max 4 trouwens... en photoshop.
Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl
Welke techniek heb je gebruikt ? Box-moddeling, spline-modelling ... ?Op vrijdag 05 juli 2002 23:55 schreef LiToKi het volgende:
[afbeelding]
garfield is wat beter nu
Op dinsdag 09 juli 2002 12:55 schreef ddZ het volgende:
[..]
Welke techniek heb je gebruikt ? Box-moddeling, spline-modelling ... ?
Op woensdag 03 juli 2002 19:08 schreef gladiool het volgende:
hij is vet cool litoki. Je hebt dus een spline cage gemaakt en dan een surface modifier eroverheen? Laat de spline cage een zien.
Ik heb nog vijf best wel leuke, ongebruikte models over van mijn Plattelandsleven-project, dus die ben ik nu maar eens in omgevinkjes aan het plaatsen om zo mooi mogelijke renders te krijgen.
Dit is een testrender van Wagen01, maar ik ben er nog niet tevreden over. Sowieso moet deze uiteindelijk op een hogere resulotie gerenderd worden met veel meer motion-blur-passes om het allemaal wat vloeiender te krijgen.
Maar buiten dat mist er nog iets, het ziet er gewoon niet af uit. Wat is het? Wat moet ik veranderen om dit echt mooi te krijgen?

[edit]En nee, realistische verhandelingen over snelheid bedoel ik niet, want het is ten slotte een maf wagentje dat in een ruimtestation rondcrosst, dus het slaat sowieso nergens op.[/edit]
Dit is een testrender van Wagen01, maar ik ben er nog niet tevreden over. Sowieso moet deze uiteindelijk op een hogere resulotie gerenderd worden met veel meer motion-blur-passes om het allemaal wat vloeiender te krijgen.
Maar buiten dat mist er nog iets, het ziet er gewoon niet af uit. Wat is het? Wat moet ik veranderen om dit echt mooi te krijgen?

[edit]En nee, realistische verhandelingen over snelheid bedoel ik niet, want het is ten slotte een maf wagentje dat in een ruimtestation rondcrosst, dus het slaat sowieso nergens op.[/edit]
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Verwijderd
Dat wagentje moet een pittige acceleratie hebben als een 'foto' zoveel motion-blur oplevert en hij bij die kratten op de achtergrond begonnen is met optrekken...
Ik heb een hele erge n00b vraag, maar jah ik ben ook nog maar 2 dagen bezig met 3d, (de Tuto van Oogst
)
Maar als ik als bijvoorbeeld een raam wil maken, heb ik de muur daar wil ik een box in doen, maar et probeem is nu, dat ik die box creatie niet precies bij de muur aanmaak, en dus moet moven om em daar te krijgen waar ik em wil hebben
dit vind nog al zeer irritant en onhandig, dus de vraag is hoe maak ik me box aan, gelijk aan de plaat waar ik hem wil hebben? (juiste hoogte, breedte, en lengte op de assen stelsel)
Maar als ik als bijvoorbeeld een raam wil maken, heb ik de muur daar wil ik een box in doen, maar et probeem is nu, dat ik die box creatie niet precies bij de muur aanmaak, en dus moet moven om em daar te krijgen waar ik em wil hebben
dit vind nog al zeer irritant en onhandig, dus de vraag is hoe maak ik me box aan, gelijk aan de plaat waar ik hem wil hebben? (juiste hoogte, breedte, en lengte op de assen stelsel)
With an eye made quiet by the power of harmony, we see into the life of things
Gewoon aanmaken zoals je al doet en dan 'align' gebruiken (zie in de help waar je die kan vinden).
Met de rechtermuisknop op 'move' icoontje drukken geeft een schermpje waar je de positie van een object ook kan intypen.
Met de rechtermuisknop op 'move' icoontje drukken geeft een schermpje waar je de positie van een object ook kan intypen.
Vinnem er wel strak uitzien.. vooral dat wazige "zwembad-ogen" licht zeg maar
Verwijderd
Oogst, probeer eens een wat spannender belichting, dus dat grote licht van boven opzouten en iets van zwaailichten ofzo in die "bobsleebak" en veel troep aan de muur (loshangende electriciteitsdraden waar de vonken vanaf spatten, wolken stoom die random ergens vandaan schijnen te komen, slijptol vonkspetters die af en toe hier en daar omhoog komen, lasvlammetjes, ronddraaiende scheepsschroeven) van die standaard slechte-sffilm dingen dus eigenlijk 
(zie ook treintunnel bij boxtel, zeker toen ie nog minder af was)
(zie ook treintunnel bij boxtel, zeker toen ie nog minder af was)
Verwijderd
Oogst, een iets 'grovere korrel' in de texture gooien?
Laat het iets minder glad zijn. Een beetje structuur, een of ander weird space-ijzer ofzo...
Laat het iets minder glad zijn. Een beetje structuur, een of ander weird space-ijzer ofzo...
Verwijderd
Roest op de grond .. ik neem aan dat die van metaal is... hoe maak je eigenlijk een beetje roest .. op een glad stuk metaal is het eigenlijk een stuk korrelig bruin stuk.
Ik wil bijv een nummerbord maken dat een beetje "gekreukt" is en beveled text erop en dus stukken waar de verf weg zijn (in de vouwen en beetje daarbuiten) roest....
Iemand tips sites die op dit specifieke onderwerp ingaan?
Ik wil bijv een nummerbord maken dat een beetje "gekreukt" is en beveled text erop en dus stukken waar de verf weg zijn (in de vouwen en beetje daarbuiten) roest....
Iemand tips sites die op dit specifieke onderwerp ingaan?
Ik ga eens aan de slag met dat idee van Mophor, beetje zooi er doorheen.
En dat dat ijzer zo glad lijkt, komt vooral de zeer sterke motion-blur, die lijkt de textures te smoothen.
JesterRace: zoek gewoon een goede texture van ijzer met roest. In de meeste ijzer-texture-sets zitten wel een paar mooie foto's van ijzer met roest.
En dat dat ijzer zo glad lijkt, komt vooral de zeer sterke motion-blur, die lijkt de textures te smoothen.
JesterRace: zoek gewoon een goede texture van ijzer met roest. In de meeste ijzer-texture-sets zitten wel een paar mooie foto's van ijzer met roest.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Verwijderd
uhh... betere mapping betere belichting en je bent al een heel eind.Op dinsdag 09 juli 2002 16:15 schreef Oogst het volgende:
Verwijderd
nog iets wat me opviel Oogst: die motion blur geeft echt een goede indruk van snelheid, alleen die wielen zouden een extra blur moeten krijgen doordat ze ronddraaien. Geen flauw idee hoe je dat in max zou kunnen doen, maar jij bent beter expert op dat gebied 
(die spikes op de as tellen hier ook mee)
(die spikes op de as tellen hier ook mee)
Haha, die wielen hebben allang zo'n blur doordat ze draaien. Ze hebben eigenlijk een extreem zwaar reliëf, maar dat zie je niet eens meer door die motion blur. En dat is heel gemakkelijk te doen, door niet alleen de auto, maar ook de wielen te animeren. Wat ik dus ook heb gedaan.
Ik heb op erg lage kwaliteit een nieuwe test-render gemaakt, maar ik vind het er niet op vooruit gegaan zoals het nu is (alleen al omdat MAX niet aan sub-frame particle-berekening doet):
Ik heb op erg lage kwaliteit een nieuwe test-render gemaakt, maar ik vind het er niet op vooruit gegaan zoals het nu is (alleen al omdat MAX niet aan sub-frame particle-berekening doet):

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Een beetje straatverlichting achtige lampen mischien?
ennuh vuur uit de uitlaten, verbrand rubber op de vloer (zo'n zigzaggend dragrace spoortje)
ik zou die wegversperring achter die wagen ook weghalen.. ik heb steeds het idee dat die wagen niet hard kan gaan op zon lullig klein stukje.. laat die kisten desnoods vliegen alsof ie er net doorheen gerosst is
ennuh vuur uit de uitlaten, verbrand rubber op de vloer (zo'n zigzaggend dragrace spoortje)
ik zou die wegversperring achter die wagen ook weghalen.. ik heb steeds het idee dat die wagen niet hard kan gaan op zon lullig klein stukje.. laat die kisten desnoods vliegen alsof ie er net doorheen gerosst is
Yeah Yeah
Vraag: Hoe krijg ik dat effect dat het plastic op écht plastic lijkt ? Is dat met Brazil gedaan en wat zijn dan de instellingen ?
Hoe krijg ik een reflecterende ondergrond, deze wil ik graag wit hebben met de tank als reflectie.
Alvast bedankt.
WIP
Hoe krijg ik een reflecterende ondergrond, deze wil ik graag wit hebben met de tank als reflectie.
Alvast bedankt.
WIP

voor echter plastic moet je de Specular waarden omhoog gooien, en een redelijk 'scherpe' specular fallof hebben.
voor reflecterende surfacejes : reflect/refract raytrace material.
http://www.3dcafe.com/asp/tut3ds.asp < kijk bij deze URL, vind je nog meer leuk spul. in de "Advanced Water" tutorial vind je het hoe en waarom van reflecties.
voor reflecterende surfacejes : reflect/refract raytrace material.
http://www.3dcafe.com/asp/tut3ds.asp < kijk bij deze URL, vind je nog meer leuk spul. in de "Advanced Water" tutorial vind je het hoe en waarom van reflecties.
Verwijderd
Ja, de auto rijdt vooruit weg op een te smal stuk om te keren. Vind het ergens een heel onlogisch plaatje. (ook al weet ik dat het mogelijk is dat hij er achteruit gekomen is)Op dinsdag 09 juli 2002 23:07 schreef Maronius het volgende:
Verwijderd
En misschien wat opwaaiend stoff achter de wagen.. 
edit:
ehm.. stoff moet dus stof zijn.. ik ben geen Duitser
ehm.. stoff moet dus stof zijn.. ik ben geen Duitser
De reden dat er van die dozen op de route staan, is dat dat ding in een ruimtestation rondracet. Dat ruimtestation heb ik anderhalf jaar geleden al gemaakt en ik heb in de buis gewoon wat ruimte gemaakt voor het autootje. De naam van dat ruimtestaion is "Space Station 2" en hij ziet er zo uit:Op woensdag 10 juli 2002 12:42 schreef _Paddo_ het volgende:
[..]
Ja, de auto rijdt vooruit weg op een te smal stuk om te keren. Vind het ergens een heel onlogisch plaatje. (ook al weet ik dat het mogelijk is dat hij er achteruit gekomen is)

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
ppfff, k ga nu me 3de dag in met 3d moddelen, ik ben vanochtend weer bezig geweest met de tuto van oogst.
nu heb wederom een n00b vraag: Nadat ik een modifer heb toe gepast, hoe kan ik dan weer terug gaan naar de lengte, breete en hoogte modifer???
En waar kan de geometry aanpassen, zodat ie de afmeteing van het huis afleest als meters??
nu heb wederom een n00b vraag: Nadat ik een modifer heb toe gepast, hoe kan ik dan weer terug gaan naar de lengte, breete en hoogte modifer???
En waar kan de geometry aanpassen, zodat ie de afmeteing van het huis afleest als meters??
Er staat nu rechts in beeld een lijstje van alle modifiers. Je kunt nu gewoon terug naar elke voorgaande modifier, of naar de instellingen van je primitive, door erop te klikken.Nadat ik een modifer heb toe gepast, hoe kan ik dan weer terug gaan naar de lengte, breete en hoogte modifer???
Bovenin beeld: customize>>preferences>>general>>system unit scale.En waar kan de geometry aanpassen, zodat ie de afmeteing van het huis afleest als meters??
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Verwijderd
De technieken bezit ik wel maar de creativiteit/inspiratie nietOp woensdag 10 juli 2002 17:39 schreef GAMETOTHEMAX het volgende:
FUCKINg mooi die car
whaaa ik wou dat ik dat kon..
Ik heb mijn autootje afgemaakt. Tenzij er nog een erg nuttige verbetering naar boven komt (door mezelf of door jullie geopperd), laat ik hem zoals ie nu is.

En hij is er ook in het groot: 1024*665-versie
Dit was dus 20 passes motion-blur van 10 minuten per pass. Erg lang dus, maar het resultaat is behoorlijk. En inclusief die overschijnings-methode die Gladiool eerder al uitlegde hier. Leuk effect geeft dat!

En hij is er ook in het groot: 1024*665-versie
Dit was dus 20 passes motion-blur van 10 minuten per pass. Erg lang dus, maar het resultaat is behoorlijk. En inclusief die overschijnings-methode die Gladiool eerder al uitlegde hier. Leuk effect geeft dat!
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Verwijderd
Ik denk dat je moet zorgen dat je al dat spul op de velgen er uit moet laten zien alsof het ook beweegt. Zo vind ik het een beetje onrealistich.
Maar hij ziet er
uit
Maar hij ziet er
ziet er goed uit opzich
maar als er karretjes rondracen in dat station vind ik alles daar toch iets te clean , zoals al eerder gezegt is is wat meer troep mischien olievlekken ofzo of gewoon stof mischien wel een leuk idee
Nouja ik heb als het goed is volgende week m'n nieuwe pc binnen en ga dan ook maar eens met die tutorials aan de slag denk ik
3dmax heb ik waarschijnlijk ook al.
Nouja ik heb als het goed is volgende week m'n nieuwe pc binnen en ga dan ook maar eens met die tutorials aan de slag denk ik
Ik heb een vraagje over 3ds max 4.2. ik wil een plaatje maken zoals deze:
alleen als ik dan volume light selecteer, dan krijg ik een "mist" die door mijn hele muur heenkomt: dit dus:

de schaduw zelf werkt wel goed, ik zal wel een instelling over het hoofd zien, maar welke?
[edit2]
1 tut van oogst heb ik gevonden, maar er moeten er meer zijn
http://www.jeske.myweb.nl/Tutorialkruk.html
[/edit2]
[edit3]
woei, i found all the tuts @ http://home.hccnet.nl/w.vdongen/
[/edit3]

alleen als ik dan volume light selecteer, dan krijg ik een "mist" die door mijn hele muur heenkomt: dit dus:

de schaduw zelf werkt wel goed, ik zal wel een instelling over het hoofd zien, maar welke?
edit:
tuto's van oogst? ik heb kennelijk wat over het hoofd gezien, kan iemand de url posten? ik zal zelf zo ook ff zoeken.
tuto's van oogst? ik heb kennelijk wat over het hoofd gezien, kan iemand de url posten? ik zal zelf zo ook ff zoeken.
[edit2]
1 tut van oogst heb ik gevonden, maar er moeten er meer zijn
http://www.jeske.myweb.nl/Tutorialkruk.html
[/edit2]
[edit3]
woei, i found all the tuts @ http://home.hccnet.nl/w.vdongen/
[/edit3]
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Ik heb nu de 2de Tuto van oogst af, nu ga ik zelf es wat proberen. Een simple robot in heuvel land tegen over een grote muur. Heb ik ff wat informatie voor nodig:
-Voor het heuvel land, kan ik dat maken in 3d max, of heb ik daar een ander programma voor nodig? (als iemand een Tuto ervoor weet graag laten weten
-Indien ik er een ander Programma voor nodig heb, kan ik em dan samen voegen met de Robot die ik in Max heb gemaakt?
-Andere tips hints zijn welkom
En Oogst Je Tuto is Geweldig!!!!
-Voor het heuvel land, kan ik dat maken in 3d max, of heb ik daar een ander programma voor nodig? (als iemand een Tuto ervoor weet graag laten weten
-Indien ik er een ander Programma voor nodig heb, kan ik em dan samen voegen met de Robot die ik in Max heb gemaakt?
-Andere tips hints zijn welkom
En Oogst Je Tuto is Geweldig!!!!
Verwijderd
Je ziet nog wat over het hoofdOp woensdag 10 juli 2002 20:56 schreef Magic het volgende:
Ik heb een vraagje over 3ds max 4.2. ik wil een plaatje maken zoals deze: [afbeelding]
[afbeelding]
Je kan hetzelfde effect krijgen door particles te gebruiken..
Meer info: use the forc.. ehm, search and thou will find want ik ben op dit moment te lui om te zoeken naar "3DS MAX tutorial particle volumetric light" .. guess I'm Feewing Wucky!
Ik zie nu dat ik zo dom ben geweest de banden wel te animeren, maar hun velgen er niet aan te linken... 
Maar alleen daarvoor ga ik niet opnieuw renderen, dat duurt me te lang.
Volgens mij is een hoop zooi op de grond trouwens niet het iets dat nog altijd mist, maar ik weet niet wat wel. Misschien iets van buizen aan het plafond of zo, dat dat het is.
Als zoveel mensen zo positief zijn over mijn tuto, dan zal ik één dezer dagen maar eens beginnen aan deel 3: de belichting, en misschien moet er ook nog maar eens ooit een deel 4 komen: animeren. Maar ik heb nog meer te doen, dus verwacht deel 3 maar over twee weken of zo, op zijn vroegst.

Maar alleen daarvoor ga ik niet opnieuw renderen, dat duurt me te lang.
Volgens mij is een hoop zooi op de grond trouwens niet het iets dat nog altijd mist, maar ik weet niet wat wel. Misschien iets van buizen aan het plafond of zo, dat dat het is.
Maak je je schaduw wel met shadow maps? Voor zover ik weet kan volume light niet met raytraced shadows samenwerken.Op woensdag 10 juli 2002 20:56 schreef Magic het volgende:
Als zoveel mensen zo positief zijn over mijn tuto, dan zal ik één dezer dagen maar eens beginnen aan deel 3: de belichting, en misschien moet er ook nog maar eens ooit een deel 4 komen: animeren. Maar ik heb nog meer te doen, dus verwacht deel 3 maar over twee weken of zo, op zijn vroegst.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Verwijderd
Hmmm, dat is volgens mij nooit zo'n probleem hoor. Volgens mij ligt het in dit geval gewoon aan een te hoge waarde van de multiplier van de volume light-werpende lamp. Als je die omlaag brengt komt het denk ik wel goed.Op woensdag 10 juli 2002 21:52 schreef Oogst het volgende:
Maak je je schaduw wel met shadow maps? Voor zover ik weet kan volume light niet met raytraced shadows samenwerken.
Verwijderd
Als mensen nou eens op mijn links klikten.......
en de links die je daarna te zien krijgt.....
Je hebt helemaal gelijk, probleem gefixed.Op woensdag 10 juli 2002 21:52 schreef Oogst het volgende:
Maak je je schaduw wel met shadow maps? Voor zover ik weet kan volume light niet met raytraced shadows samenwerken.
je tutorials zijn btw erg goed, eerst dacht ik dat ze toch een te hoog n00b gehalte hadden (ik ben niet het type absolute beginner met max) maar dat viel toch 100% mee. ik wacht met smart op deel 3.
whoops, quote gekikt ipv edit 

euhhh, welke links?Op woensdag 10 juli 2002 22:35 schreef paasklaas het volgende:
Als mensen nou eens op mijn links klikten.......
Verwijderd
Hm.. laat me raden.. jij gebruikt zeker geen onderstreepte links? (waardoor de verborgen link niet te zien zou zijn)Op donderdag 11 juli 2002 13:24 schreef Magic het volgende:
whoops, quote gekikt ipv edit
[..]
euhhh, welke links?
is een instelling onder IE
Deze link bedoelde ik: http://www.google.com/search?q=3DS+MAX+tutorial+particle+volumetric+light&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=xx-elmer&btnG=Google+Seawch
En dan kom je uit op de volgende pagina: http://www.cfxweb.net/article.php?sid=617
hth
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
ja, idd. die heb ik een tijdje geleden (per ongeluk) uitgeschakeld en ik heb daarna niet de moeite genomen om hem weer aan te zetten. naja, bij deze weer aangezetOp donderdag 11 juli 2002 14:13 schreef paasklaas het volgende:
[..]
Hm.. laat me raden.. jij gebruikt zeker geen onderstreepte links? (waardoor de verborgen link niet te zien zou zijn)
is een instelling onder IE
ps. vind je het erg als ik je glas in lood ff "leen"
Djeez, ik heb vandaag voor het eerst maya4 gedaan, maar ongehoord wat een tijd gaat daar inzitten als n00b! Wel prachtig om te doen btw
Verwijderd
Ik ben met een iets simpeler (schijnt) paket begonnen, Rhinoceros. En zelfs daar ben ik de hele nacht mee bezig geweest, met tutorials en al, en ik snap het nog amper...Op donderdag 11 juli 2002 23:31 schreef Neejoh het volgende:
Djeez, ik heb vandaag voor het eerst maya4 gedaan, maar ongehoord wat een tijd gaat daar inzitten als n00b! Wel prachtig om te doen btw

3D is MOEILIJK...
Ikzelf ben begonnen met Autocad eerst gewoon standard 2d tekeningen van tutorials toen ben ik 3d gaan tekenen in autocad en daarnaa heb ik van een leeraar die mijn tekeningen mooi vond, 3d studio max gekregen en daar ben ik mee verder gegaan. Ik had dus al wat ervaring met 3d tekenen en de meeste princiepes zijn ook het zelfde, net zoals de commando's.Op donderdag 11 juli 2002 23:56 schreef Type het volgende:
[..]
Ik ben met een iets simpeler (schijnt) paket begonnen, Rhinoceros. En zelfs daar ben ik de hele nacht mee bezig geweest, met tutorials en al, en ik snap het nog amper...
3D is MOEILIJK...
Het nadeel ervan is dat ik aleen maar aan box modelling doe (alles uit kubussen en cylinders halen) en de Bolean gebruik ik ook heel veel.
Nu lukt het mij aardig om dingen te maken, maar nu moet ik een berg zand maken (voor het tweakville 3d project) kan iemand mij snel en simpel uitleggen hoe ik een berg zand maak.

(Hier kun je zien dat bijna alles uit kubussen, balken en cylinders bestaat en mijn mislukte hoopje zand
Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.
Verwijderd
Wat is daar het nadeel vanOp vrijdag 12 juli 2002 00:05 schreef messi het volgende:
Het nadeel ervan is dat ik aleen maar aan box modelling doe (alles uit kubussen en cylinders halen) en de Bolean gebruik ik ook heel veel.
Vanuit een cube kan je echt alles maken wat je wilt hoor?
al kan je voor sommige dingen beter een andere methode gebruiken..
edit:
Hm, na het zien van je plaatjes heb ik het idee dat jij een hele andere definitie hebt van 'box modelling' ...
pcmiiw!
Hm, na het zien van je plaatjes heb ik het idee dat jij een hele andere definitie hebt van 'box modelling' ...
pcmiiw!
helemaal niet, en rhino is supersimpel. welke tutorials heb je gebruikt, als ik vragen mag? ik wil je er wel mee helpen als 't zo lastig is.Op donderdag 11 juli 2002 23:56 schreef Type het volgende:
[..]
Ik ben met een iets simpeler (schijnt) paket begonnen, Rhinoceros. En zelfs daar ben ik de hele nacht mee bezig geweest, met tutorials en al, en ik snap het nog amper...
3D is MOEILIJK...
nee hoor, ikzelf ben ook een tijd bezig geweest met modellen in Rhinoceros. alleen ik vind het zeer irritant om te modellen in het ene, scene opzetten in een ander, en weer renderen in wéér een ander progje, nu wil ik dus alles in 3dsmax doen.Op donderdag 11 juli 2002 23:56 schreef Type het volgende:
[..]
3D is MOEILIJK...
http://www.3dcafe.com/asp/tutrhino.asp
hier vind je een aantal érg goede tuts voor rhino (zul je zelf ook al wel gevonden hebben)
oh ja, * Magic
even wat (mischien domme vraagjes):)
welke versie van 3dmax is de beste (qua stabiliteit en geheugen beheer)
en waar kan ik het beste beginnen met oefen qua tutorials ezo? (goede sites enzo?)
huhmz ik ziet net dat 4.2 't makkelijkst aan te komen is...
en waar kan ik het beste beginnen met oefen qua tutorials ezo? (goede sites enzo?)
jep, dan wel ff service pack 1 eroverheen draaien. dan loopt hij weer nét wat beter. voor tutorials moet je ff een paar posts hoger kijken. de tutorials van Oogst zijn érg goed. verder vind je op www.3dcafe.com een shitload aan tutorials. succes.Op vrijdag 12 juli 2002 11:27 schreef craze_ het volgende:
even wat (mischien domme vraagjes):)
ja, makkelijker komen ze niet.Op vrijdag 12 juli 2002 10:52 schreef Magic het volgende:
[..]
nee hoor, ikzelf ben ook een tijd bezig geweest met modellen in Rhinoceros. alleen ik vind het zeer irritant om te modellen in het ene, scene opzetten in een ander, en weer renderen in wéér een ander progje, nu wil ik dus alles in 3dsmax doen.
http://www.3dcafe.com/asp/tutrhino.asp
hier vind je een aantal érg goede tuts voor rhino (zul je zelf ook al wel gevonden hebben)
oh ja, * MagicN.U.R.B.S.
gewoon beetje in het rond klikken. maar als je echt serieus bent; koop een boek! en begin dan gelijk met max want als je vanaf het begin begint lijkt het me niet handig verschillende programma's te gebruiken. max kan namelijk alles en is naar verhouding niet heel erg moeilijk (alhoewel het volgens onwijs lang duurt voordat je max _helemaal_ door hebt)
This too shall pass
Dit is wat ik na een half uurtje prutsen klaar heb.
ik weet het, het lijkt nergens op, maar ik heb nog nooit in 3dsmax gemodelled.
hijs een beetje vaag geworden door de jpeg compressie(dat had ik dus beter ff in photoshop kunnen doen.

hijs een beetje vaag geworden door de jpeg compressie(dat had ik dus beter ff in photoshop kunnen doen.
Als je nog nooit in max hebt gemodelled vind ik het toch knap dat je dit in een half uurtje hebt gemaakt.Op vrijdag 12 juli 2002 15:45 schreef Magic het volgende:
Dit is wat ik na een half uurtje prutsen klaar heb.
Tip: Misschien wat meer belichting erin?
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
Hey kewl dudes! Je ziet het tegewoordig niet vaak meer op GoT dat de "ervaren" tweakers de echte "n00bs" als mij nog willen helpen in dit vlak 
Ik ben 18, en heb nog geeeeen idee wat ik wil doen als ik groot(
) ben, maar ik denk dat als je 3d max oid beetje onder de knie hebt, dat je dan aan een heel leuk baantje kan komen of neit 
Iig thnx dudes!
Ik ben 18, en heb nog geeeeen idee wat ik wil doen als ik groot(
Iig thnx dudes!
lol jij hebt t zelfde idee als ik..Op vrijdag 12 juli 2002 15:56 schreef Neejoh het volgende:
Hey kewl dudes! Je ziet het tegewoordig niet vaak meer op GoT dat de "ervaren" tweakers de echte "n00bs" als mij nog willen helpen in dit vlak
Ik ben 18, en heb nog geeeeen idee wat ik wil doen als ik groot() ben, maar ik denk dat als je 3d max oid beetje onder de knie hebt, dat je dan aan een heel leuk baantje kan komen of neit
Iig thnx dudes!
na mn oplijding ga ik een modelleer opleiding doen (ofzo)..
Bier, Whiskey en Metal!!
Neejoh:
Ik ben 18, en heb nog geeeeen idee wat ik wil doen als ik groot() ben, maar ik denk dat als je 3d max oid beetje onder de knie hebt, dat je dan aan een heel leuk baantje kan komen of neit
Misschien is dit dan interessant om te lezen: [topic=456660/1/25]Lord_Mithril:
[..]
lol jij hebt t zelfde idee als ik..
na mn oplijding ga ik een modelleer opleiding doen (ofzo)..
Verwijderd
Ik wil idd even de mensen in dit forum bedanken vooral de makers/posters van spinnen die heeft mij weer helemaal aangezet tot wederom duiken in de wondere wereld van 3D.
Ik ben zelf nog vanuit de tijd van raytracers met text files en het woord modeller nog bedacht moest worden.
Ik ben nu druk bezig met de 3d max bible van 1300 paginas en vastbesloten om ooit ook mooie dingen te posten hier.
Heren/Dames/N00bs/Gurus thank you!
Ik ben zelf nog vanuit de tijd van raytracers met text files en het woord modeller nog bedacht moest worden.
Ik ben nu druk bezig met de 3d max bible van 1300 paginas en vastbesloten om ooit ook mooie dingen te posten hier.
Heren/Dames/N00bs/Gurus thank you!
Ja, tuurlijk joh, in Nederland...Op vrijdag 12 juli 2002 15:56 schreef Neejoh het volgende:

Ik zal je even uit de droom helpen: in Nederland is er erg weinig werk voor 3d-mensen, dus je moet niet MAX een beetje onder de knie hebben, je moet MAX een beetje heel erg zwaar goed onder de knie hebben, anders vind je echt geen baan met MAX in Nederland hoor!
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
ik heb al wel wat ervaring met rhino3d en je vind toch wel wat herkenning in max. De meeste tijd die ik in max heb doorgebracht ben ik bezig geweest met special fx, combustion/particle systems enzo.Op vrijdag 12 juli 2002 15:55 schreef Scipionyx het volgende:
[..]
Als je nog nooit in max hebt gemodelled vind ik het toch knap dat je dit in een half uurtje hebt gemaakt.
Tip: Misschien wat meer belichting erin?
over de belichting: laat ik dat maar niet doen, dan zie je pas echt hoe brak mijn model is
SorryOp vrijdag 12 juli 2002 19:27 schreef Oogst het volgende:
[..]
Ja, tuurlijk joh, in Nederland...
Ik zal je even uit de droom helpen: in Nederland is er erg weinig werk voor 3d-mensen, dus je moet niet MAX een beetje onder de knie hebben, je moet MAX een beetje heel erg zwaar goed onder de knie hebben, anders vind je echt geen baan met MAX in Nederland hoor!

Ow nee, zo moet je denk ik de opmerking van Oogst niet zien. Maar het is iets wat hier al vaker aan de orde is geweest op het forum.
Buiten dat heeft ie wel gelijk, je moet gewoon een goeie zijn wil je echt goed aan de bak komen met MAX in NL. En da's verder niet erg of zo, als je het echt wilt kom je er toch wel, maar het is wel een gegeven...
Dus gewoon lekker verder hersenspinselen (vooral ook met MAX/3D, wie weet...), en don't feel offended that easily (tis een harde wereld
)
Zo...en nu nog even lekker verder luisteren naar Tiësto
op de vroege zaterdagochtend (ook prima sound om mee te 3d-en
)
Buiten dat heeft ie wel gelijk, je moet gewoon een goeie zijn wil je echt goed aan de bak komen met MAX in NL. En da's verder niet erg of zo, als je het echt wilt kom je er toch wel, maar het is wel een gegeven...
Dus gewoon lekker verder hersenspinselen (vooral ook met MAX/3D, wie weet...), en don't feel offended that easily (tis een harde wereld
Zo...en nu nog even lekker verder luisteren naar Tiësto
'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz
Verwijderd
hier ook wat van mijn zooi ben er pas sinds een dag mee bezig en hier wat van mijn probeersols

en hier een vlam

en hier een vlam

nog ff een vraagje, ik zie dat veel beelden hier gerendered zijn met brazil, wat voor voordelen heeft dat? snellere rendertijden of betere kwaliteit?
brazil geeft een betere kwaliteit, maar 't duurt wel langer om het te renderen. speaking about that, kan er iemand een scene 2 maal doen, eenmaal met max, eenmaal met brazil?
licht in 3dsmax gaat van een lichtbron naar een object. afhankelijk van de texture van het object en de intensiteit/kleur van de bron krijgt de pixel op die plaats een bepaalde kleur.
maar brazil gaat verder. stel je een foton eens voor als een tennisbal. als je een tennisbal tegen een muur kaatst gaat hij naar de grond, en stuitert verder. bij 3dsmax wordt er alleen maar de kleur van de pixel genomen op de plaats waar je je tennisbal tegen de muur knalt, maar brazil laat 'm verder stuiteren.
dit plaatje legt 't wel uit.

het licht van de rode bal zou in 3dsmax niets doen, bij brazil kaatst het verder (weliswaar zwakker) naar de vloer en verlicht de vloer.
licht in 3dsmax gaat van een lichtbron naar een object. afhankelijk van de texture van het object en de intensiteit/kleur van de bron krijgt de pixel op die plaats een bepaalde kleur.
maar brazil gaat verder. stel je een foton eens voor als een tennisbal. als je een tennisbal tegen een muur kaatst gaat hij naar de grond, en stuitert verder. bij 3dsmax wordt er alleen maar de kleur van de pixel genomen op de plaats waar je je tennisbal tegen de muur knalt, maar brazil laat 'm verder stuiteren.
dit plaatje legt 't wel uit.

het licht van de rode bal zou in 3dsmax niets doen, bij brazil kaatst het verder (weliswaar zwakker) naar de vloer en verlicht de vloer.
brazil is dus een raytracer voor 3d studio max?
hoe doen jullie dat dan, eerst modellen en bekijken met de max raytracer, en dan de final met brazil. of bekijken jullie hem ook tussentijds met brazil?
hoe doen jullie dat dan, eerst modellen en bekijken met de max raytracer, en dan de final met brazil. of bekijken jullie hem ook tussentijds met brazil?
Ik vind Brazil trouwens vaak wel errug lang duren, met de standaard renderer van MAX kun je ook hele mooie resultaten halen, en dan tien keer zo snel. Zeker als je tussentijds effe snel een rendertje wilt maken duurt dat steeds zo lang met Brazil.
Yeah Yeah
Verwijderd
je rendert dan meestal alles met brazil...Op zaterdag 13 juli 2002 20:54 schreef Magic het volgende:
brazil is dus een raytracer voor 3d studio max?
ook de materials kan je vervangen door specifieke (en naar mijn mening betere) brazil materials...
Verwijderd
dat ligt aan de instellingen...Op zaterdag 13 juli 2002 21:30 schreef Maronius het volgende:
Ik vind Brazil trouwens vaak wel errug lang duren, met de standaard renderer van MAX kun je ook hele mooie resultaten halen, en dan tien keer zo snel. Zeker als je tussentijds effe snel een rendertje wilt maken duurt dat steeds zo lang met Brazil.
als je geen sec. illumination aanzet en ook geen GI... dan rendert brazil sneller dan max zelf...
en dan krijg je ongeveer hetzelfde resultaat, brazil doe alleen de reflecties en refracties dan wat beter....
Wat oogst eigenlijk al zegt. Zou jij iemand aannemen die een beetje wat kan en die dan verkopen aan klanten voor meer dan 1000 euro per dag? Niet als je je klanten wilt behouden.Op vrijdag 12 juli 2002 19:27 schreef Oogst het volgende:
[..]
Ja, tuurlijk joh, in Nederland...
|{ brrr }] |
Verwijderd
Ik krijg een beetje een rayman gevoel bij die spinnetjes; de poten zitten nog niet aan 't lichaam vast
. Ziet er verder best leuk uit...
Ik ben mijn spin ook al weer grondig aan het verbouwen, maar ben er nog niet helemaal uit wat ik met de poten doe. Een helemaal mechanisch correct uitgewerkte poot is mooi, maar zo'n metalen ding als jij daar hebt heeft ook wel wat, hoewel ik dat niet overtuigend vind als je 't animeert...
Ik ben mijn spin ook al weer grondig aan het verbouwen, maar ben er nog niet helemaal uit wat ik met de poten doe. Een helemaal mechanisch correct uitgewerkte poot is mooi, maar zo'n metalen ding als jij daar hebt heeft ook wel wat, hoewel ik dat niet overtuigend vind als je 't animeert...
voor die poten moet ik nog een mooie bevestiging verzinnen, ook komen er nog bouten/assen door de gaten in de poten.
Animeren was ik ook niet echt van plan, iig iet voordat ik me heb verdiept in bones/IKof hoe het ook heet
Animeren was ik ook niet echt van plan, iig iet voordat ik me heb verdiept in bones/IKof hoe het ook heet
Verwijderd
probleempje in 3dsm4 , zie ook d pic.
in 3.1 en eerst in 4 kreeg ik die assen dikker bij bepaalde
handelingen, erg handig als j bv. all1 over de x-as wilt schuiven.
maar nu krijg ik die niet meer, kan ook maar 1 object nu verslepen te gelijk.
iemand een idee ?
in 3.1 en eerst in 4 kreeg ik die assen dikker bij bepaalde
handelingen, erg handig als j bv. all1 over de x-as wilt schuiven.
maar nu krijg ik die niet meer, kan ook maar 1 object nu verslepen te gelijk.
iemand een idee ?

Verwijderd
/me is ook eens begonnen aan 3d
Zwaardje gemaakt, moeten alleen nog textures over, en moet nog gerendered worden in een proggie dat iets beter rendered dan Rhino

Lijkt simpel, is het ook, maar voor een n00b op 3D gebied is dit klaarspelen in een uurtje heel wat
Zwaardje gemaakt, moeten alleen nog textures over, en moet nog gerendered worden in een proggie dat iets beter rendered dan Rhino

Lijkt simpel, is het ook, maar voor een n00b op 3D gebied is dit klaarspelen in een uurtje heel wat
Verwijderd
http://www.flamingo3d.comOp zondag 14 juli 2002 02:16 schreef Type het volgende:
en moet nog gerendered worden in een proggie dat iets beter rendered dan Rhino
Dit topic is gesloten.