Heel mooi! Alleen die achtergrond is een beetje vaag. Mar echt mooi gedaan ! Welke methode heb je gebruikt voor het maken van de "kappen"?Op maandag 01 juli 2002 14:59 schreef sharky het volgende:
woah die laatste spin is wel erg vet, ziet er een beetje lightwave-achtig uit.
hier m'n laatste creatie, voor mijn doen supersnel gedaan (dag of 5 over gedaan incl renderen, heb er btw alleen 's avonds aan gewerkt). er zitten nog wat schoonheidsfoutjes in (knipperlichten verkeerde materiaal, gekartelde hoekjes)
comment plz:
[afbeelding]
[afbeelding]
het is btw een '36 Auburn boattail speedster custom. hij stond in een ami-magazine dus heb ik hem alleen naar een stuk of 4 isometrische aanzichten kunnen modelen. vandaar dat hij niet volledig verantwoord is
Spin is ook gemaakt met Lightwave 3d.woah die laatste spin is wel erg vet, ziet er een beetje lightwave-achtig uit.
mooi shark, heb je hem in rhino gemaakt, mooie strakke vlakken.
Belicht hem eens wat mooier, een flink lichtgevend blok erboven met ouput verhoogd, skylight, en een direct als zon met schaduwen.
aja en en beetje fallof in de reflectie.
Belicht hem eens wat mooier, een flink lichtgevend blok erboven met ouput verhoogd, skylight, en een direct als zon met schaduwen.
het is een brazil render met alleen een ground-plane en door de jpeg compressie ziet de achterdrond er inderdaad een beetje f*cked up uitOp maandag 01 juli 2002 15:03 schreef Hyphylus het volgende:
[..]
Heel mooi! Alleen die achtergrond is een beetje vaag. Mar echt mooi gedaan ! Welke methode heb je gebruikt voor het maken van de "kappen"?
hij is gemodelled in rhino (de kappen of wielkasten zijn vooral met lofts gemaakt, de body overigens ook), toen dus geexporteerd naar max4 en gerenderd. hij heeft trouwens iets van 4,5 uur over beide renders gedaan.
damn ik ben 1337Op maandag 01 juli 2002 15:03 schreef Alpine het volgende:
[..]
Spin is ook gemaakt met Lightwave 3d.
ik vind de reflectie wel ok op zich (er hangen al wat lichtgevende objecten om de wagen), output verhogen heb ik nognie gedaan, waar doe ik dat? en ik heb al een falloff in de reflection slot...Op maandag 01 juli 2002 15:09 schreef gladiool het volgende:
mooi shark, heb je hem in rhino gemaakt, mooie strakke vlakken.
This too shall pass
oja niet goed gekeken scuzzie moi.
Je hebt een output map in max, gooi die in de diffuse, en gooi de settings omhoog, zijn er vier, ik dacht RGB nogwat..
Trouwens, de trailer van "the Two Towers" LOTR deel 2 is online bij apple.com
Je hebt een output map in max, gooi die in de diffuse, en gooi de settings omhoog, zijn er vier, ik dacht RGB nogwat..
Trouwens, de trailer van "the Two Towers" LOTR deel 2 is online bij apple.com
Verwijderd

Ff een testrendertje van een robothand gemaakt in lightwave door moi
zeer geilOp maandag 01 juli 2002 17:46 schreef Liquidus het volgende:
[afbeelding]
Ff een testrendertje van een robothand gemaakt in lightwave door moiHij is alleen nog wat te donker maar had ff geen zin meer om opnieuw te renderen hehe, maar het model zelf is nog lang niet af
naja zeer geil, het zijn een aantal aangepaste primitieven, met een buisje erover.
Afmaken die robot.
Het lijkt nu trouwens of die vingerdelen niet goed kunnen draaien, alsof ze vast aan elkaar zitten. Ook het buisje zou dan mee moeten rekken.
Afmaken die robot.
Het lijkt nu trouwens of die vingerdelen niet goed kunnen draaien, alsof ze vast aan elkaar zitten. Ook het buisje zou dan mee moeten rekken.
Verwijderd
Cool gedaan man, ga je temrinator make?Op maandag 01 juli 2002 17:46 schreef Liquidus het volgende:
[afbeelding]
Ff een testrendertje van een robothand gemaakt in lightwave door moiHij is alleen nog wat te donker maar had ff geen zin meer om opnieuw te renderen hehe, maar het model zelf is nog lang niet af
Aan de hand van DE tutorial neem ik aan?Op maandag 01 juli 2002 17:46 schreef Liquidus het volgende:
[afbeelding]
Verwijderd
Ja ik zag hier die maya tutorial voorbij komen in dit topic en ik dacht: laat ik het ook eens proberen in lightwave (http://www.highend3d.com/maya/tutorials/mechpoly/ )Op maandag 01 juli 2002 20:18 schreef tec het volgende:
[..]
Aan de hand van DE tutorial neem ik aan?
Ik ken `m als "Wat is het verschil tussen een dood vogeltje? Zijn eene pootje is evenlang"Op maandag 01 juli 2002 21:32 schreef Liquidus het volgende:
"Wat is de overeenkomst tussen een mus? Zijn 2 pootjes zijn even lang"
Mja. die tutorial is wel heel erg voor experts man.
Alleen een animated gifje, jemig
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Hoe heb je die tekst erin gekregen?
Maw, vin het vrij knap
Maw, vin het vrij knap
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Tekst is toch niet zo moeilijk? Texttool gebruiken en dat extruden en in je plug verplaatsen.
(of denk ik nu te simpel?)
(of denk ik nu te simpel?)
Verwijderd
Een goeiemorgen, ik lees hier wel eens het 3d forum en moet zeggen er zitten coole pic's bij. zelf zit ik vooral op het forum van gamers.nl maar ik had vanmiddag weer wat moois afgeleverd na een weekend hard werken..

Gebruikte 3dsmax4 met de laatste demo van Brazil.. en een beetje gekruide fotosoep
op http://www.digitalmechanx.nl staan nog wat werkjes van me en op http://www.digme.nl staat mn site.. succes!

Gebruikte 3dsmax4 met de laatste demo van Brazil.. en een beetje gekruide fotosoep
op http://www.digitalmechanx.nl staan nog wat werkjes van me en op http://www.digme.nl staat mn site.. succes!
Je hebt met best simpele vormen een leuk plaatje gemaakt, leuke compositie.Op dinsdag 02 juli 2002 00:15 schreef Maleh het volgende:
Een goeiemorgen, ik lees hier wel eens het 3d forum en moet zeggen er zitten coole pic's bij. zelf zit ik vooral op het forum van gamers.nl maar ik had vanmiddag weer wat moois afgeleverd na een weekend hard werken..
[afbeelding]
Verwijderd
Het modelen van die vingers is eigenlijk ook niet waar die tutorial over gaat. Het gaat er meer om hoe je een mee-rekkend buisje maakt (moet een kabeltje voorstellen)Mja. die tutorial is wel heel erg voor experts man.
Alleen een animated gifje, jemig
Voor basic modeling dingetjes voor beginners kun je zoeken in de richting van http://www.aliaswavefront.com/en/Community/Learn/how_tos/modeling/gear/index.html of http://www.aliaswavefront.com/en/Community/Learn/how_tos/modeling/spiral_stair/index.html ofzo...
Verwijderd
hier een closeupje: mijn excuses voor de slechte kwaliteit maar hij was fout gerenderd en vondt het zonde om die tijd voor niks weg te gooien... dus heb ik het een beetje tegenlicht gecompenseerd... kom um beter gewoon opnieuw renderen....

ik zou het wireframe met 3dsmax zelf renderen (i.p.v. screenshot), en ik zou het zwart maken (of de opacity ervan omlaagbrengen. dit zorgt voor een veel smoother resultaat. ook zou ik haar van de figuur zwart maken, en een loeigrote nikka-costa reflecterende blauwe zonnebril geven. staat ook cool
. voor de rest, neat work!
teveel zooi, te weinig tijd
Verwijderd
thnx.. maarre ik had die wireframe al gerenderd met een matte/shadow over het vrouwtje zodat ik alleen een goedpassende wireframe had voor de robot... en de wire moest niet al te veel opvallen.. het vrouwtje met een rooie coupe stond ook best leuk.. er staan er een paar op mn site http://www.digitalmechanx.nlOp dinsdag 02 juli 2002 08:38 schreef Yoozer het volgende:
ik zou het wireframe met 3dsmax zelf renderen (i.p.v. screenshot), en ik zou het zwart maken (of de opacity ervan omlaagbrengen. dit zorgt voor een veel smoother resultaat. ook zou ik haar van de figuur zwart maken, en een loeigrote nikka-costa reflecterende blauwe zonnebril geven. staat ook cool. voor de rest, neat work!
als je de tijd die je aan het gezicht besteed hebt nou ook aan de rest van het lichaam besteed, dan kun je ook mooie close-ups maken, want nu zie je aan de handen duidelijk dat het gebogen buizen zijn, en er geen overgangen tussen de ledenmaten zijn enz.
Verwijderd
Tis ehct allemaal pratig. maar kan men hier ook games mee maken. Ik weet zeker als jullie samen allemaal zouden samen werken wordt het een fantasties nederlandse Game
Verwijderd
het zijn ook allemaal onderdelen van scenes die ik in de loop der jaren gemaakt heb.. dus dit heb ik ff "voor-de-lol" gemaakt.. maar het verduidelijkt de boel als ik zeg dat ik geen tijd/zin heb om lang te modeleren,ik wil juist alles doen wat daarna komt. dus daarom zijn mijn modellen niet top-notch. ik ken 3ds al van de DOS versie maar heb nooit geleerd met NURBS werken.. ik doe alles met boxmodelling.. dus al zou iemand een mooi model hebben en die moet mooi gerendered worden.. "ce moi"Op dinsdag 02 juli 2002 13:08 schreef gladiool het volgende:
als je de tijd die je aan het gezicht besteed hebt nou ook aan de rest van het lichaam besteed, dan kun je ook mooie close-ups maken, want nu zie je aan de handen duidelijk dat het gebogen buizen zijn, en er geen overgangen tussen de ledenmaten zijn enz.
"So say what you wanna say,but i'll do it just My Way.."
Verwijderd
Volgens mij kunnen de mensen hier dit programma wel waarderen:
www.dreamrender.com
maakt realtime 3d gerenderde achtergrond, echt heel mooi.
Je kan ook je 3dmax modellen op je desktop laten ronddraaien, mits je niet te veel polygonen gebruikt
echt heel cool, test het maar
www.dreamrender.com
Je kan ook je 3dmax modellen op je desktop laten ronddraaien, mits je niet te veel polygonen gebruikt
je wordt betaald he?Op dinsdag 02 juli 2002 14:48 schreef cybrbeast het volgende:
Volgens mij kunnen de mensen hier dit programma wel waarderen:
www.dreamrender.com
This too shall pass
Ziet er goed out!! 
* Scipionyx zal 3D-Max ook maar 's installeren..
Kun je misschien een iets groter pic posten van die onderste spider?
* Scipionyx zal 3D-Max ook maar 's installeren..
Kun je misschien een iets groter pic posten van die onderste spider?
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
Verwijderd
Nee, ik vind het alleen een lachuh programmaOp dinsdag 02 juli 2002 15:01 schreef sharky het volgende:
[..]
je wordt betaald he?
BTW,
wat is The Brazil Rendering System precies?
Verwijderd
er staat een adres bijOp dinsdag 02 juli 2002 16:29 schreef cybrbeast het volgende:
[..]
Nee, ik vind het alleen een lachuh programma
BTW,
het is een render engine die dus de renderer van 3dsmax vervangt...
deze heeft iets meer instellingen en features die de std max renderer niet heeft...
Erg mooi, maar je doet echt iets grondig verkeerd. Het is namelijk nergens voor nodig om hier 1,2 miljoen polies voor te gebruiken, met 20.000 kun je dezelfde vloeiendheid gemakkelijk bereiken, zo dat je geen verschil ziet met dit.Op dinsdag 02 juli 2002 15:25 schreef SFie het volgende:
wipje van mijn spinnebeest
[afbeelding]
[afbeelding]
ben de 1.2 miljoen polys al gepasserd
Deze polygoncount is namelijk echt ziekelijk hoog...
Een gratis programma, te vinden op Splutterfish.com, dat erg mooie plaatjes kan renderen in 3d Studio MAX. Wat dit programma doet, is in feite zo exact mogelijk berekenen hoe licht rondstuitert, dit wordt ook wel Global Illumination (GI) genoemd. Dus als een wit lichtstraaltje uit een lamp op een rood vlak valt, dan straalt dat rode vlak alle kanten op rood licht uit. Dit kost erg veel tijd voor de pc om goed te berekenen, maar Brazil kan het nog verbazend snel door vereenvoudigingen van het geheel.Op dinsdag 02 juli 2002 16:29 schreef cybrbeast het volgende:
BTW,
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Verwijderd
zou het knap vinden als je dit in 20.000 kunt proppen...Op dinsdag 02 juli 2002 16:41 schreef Oogst het volgende:
[..]
Erg mooi, maar je doet echt iets grondig verkeerd. Het is namelijk nergens voor nodig om hier 1,2 miljoen polies voor te gebruiken, met 20.000 kun je dezelfde vloeiendheid gemakkelijk bereiken, zo dat je geen verschil ziet met dit.
Deze polygoncount is namelijk echt ziekelijk hoog...
[..]
misschien met minder detail en meer textures
ik heb nog geen textures gebruikt en dan is 1.2 miljoen misshcien wel veel maar ik zou het niet onder de 500.000 kunnen doen zonder textures...
en nu kan je tenminste een keertje een close-up renderen
edit: detailshotje... ongelukkige camerastand en ongelukkige materials

Verwijderd
Ja hee... gaan we nu ineens allemaal spinnen bouwen!? 
Ziet er wel goed uit, maar kan je dat model animeren? Mijn spin kan lopen
Ziet er wel goed uit, maar kan je dat model animeren? Mijn spin kan lopen
Nou Sfie, 20.000 idd niet met al die draden, maar 50.000 nog steeds wel hoor. En 100.000 zeker.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Nou hier kom ik dus ook niet meer.
/me is bang voor spinnen
/me is bang voor spinnen

Om maar wat variatie te creëren, hier mijn laatste render. Okay, 't is een gemakkelijke, maar ik ben niet vergevorderd en m'n beeldschermresolutie helpt ook niet echt.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Jullie maken allemaal zulke mooie dingen, moet je mijn plaatje nou zien 

Lelijkhe

Lelijkhe
probeer dan ook geen landschap te maken.Op dinsdag 02 juli 2002 18:49 schreef Martink het volgende:
Jullie maken allemaal zulke mooie dingen, moet je mijn plaatje nou zien
[afbeelding]
Lelijkhe
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
voor tuin- en landschapsarchitectuur heeft men ook bryce uitgevonden 
maar nu even serieus. verhoog het detail van 't land (weet niet wat je gebruikt, verdiep je maar eens in displacement maps), maak het water reflecterend, maak een atmosfeer (mist in de verte), zorg voor een zon (een grote bal op grote afstand die self-illuminating is, zorg voor een goede lichtval (een omni die van die kant uit komt), and most important, zet de camera op een betere plaats neer dan het maquette-standpunt dat je nu hebt.
maar nu even serieus. verhoog het detail van 't land (weet niet wat je gebruikt, verdiep je maar eens in displacement maps), maak het water reflecterend, maak een atmosfeer (mist in de verte), zorg voor een zon (een grote bal op grote afstand die self-illuminating is, zorg voor een goede lichtval (een omni die van die kant uit komt), and most important, zet de camera op een betere plaats neer dan het maquette-standpunt dat je nu hebt.
teveel zooi, te weinig tijd
Verwijderd
he SFie, heb je er bezwaar tegen als ik die spinnepootjes van jou als poten van een alienspaceship gebruik? (gaat hier om plaatje 1)Op dinsdag 02 juli 2002 15:25 schreef SFie het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
/me zou het nog veel kloeker vinden als de heer SFie deze plaat vanuit een standpunt terhoogte van het middengedeelte op 800 x 600 renderd en opslaat als een png zonder achtergrond
SFIE, render eens een draadmodelletje .. ben benieuwd.
Heb je trouwens al eens met de optimize modifier gespeeld? die kan je helpen de polys naar beneden te halen .
Heb je trouwens al eens met de optimize modifier gespeeld? die kan je helpen de polys naar beneden te halen .
Yeah Yeah
Landschap vind ik er juist wel mooi uitzien maar ik kan maar geen mooie boot makenOp dinsdag 02 juli 2002 18:54 schreef Nitrox_Infinity het volgende:
[..]
probeer dan ook geen landschap te maken.
Onderaan blz 27 en bovenaan 28 heb ik uitgelegd hoe je zoiets (kan) aanpakken.Op dinsdag 02 juli 2002 23:10 schreef Martink het volgende:
[..]
Landschap vind ik er juist wel mooi uitzien maar ik kan maar geen mooie boot maken
Dit is mijntes geworden tot nu toe:

ow mooi ding 
sorry dat stukje tekst had ik niet gezien
alleen van die moeilijke manual
en jou water is veel mooier dan mijnes, komt dat omdat jou water reflectteert of omdat jij veel beter bent dan mij?
sorry dat stukje tekst had ik niet gezien
alleen van die moeilijke manual
en jou water is veel mooier dan mijnes, komt dat omdat jou water reflectteert of omdat jij veel beter bent dan mij?
Beide 
Maar voornamelijk door reflectie (van wolken)
En een bump mapping (gradient) en dan bij die reflectie de disortion use bumpmapping doen.
Ben nu met mijn monitor bezig
Is ook veel werk man
Maar voornamelijk door reflectie (van wolken)
En een bump mapping (gradient) en dan bij die reflectie de disortion use bumpmapping doen.
Ben nu met mijn monitor bezig
Is ook veel werk man

Verwijderd
ik ben net 2 weken bezig met 3dsmax, en dit heb ik gister even in elkaar geflanst 

commentaar welkom

commentaar welkom
Dat kan ik ook met paint 
Dat kruisje
Dat kruisje
tsja, geocities eej 
[edit]
nou nou, als je hier al een emailtje voor moet krijgen
Geocities laat een externe links toe, deze barkruk van die gast hierboven staat op geocities
[edit]
nou nou, als je hier al een emailtje voor moet krijgen
Geocities laat een externe links toe, deze barkruk van die gast hierboven staat op geocities

Kan ik ook zonder paintOp woensdag 03 juli 2002 00:57 schreef XLerator het volgende:
Dat kan ik ook met paint
Dat kruisje
[ img ]http://site[ /img ]
maar dan aan elkaar kijk maar:
[img]http://site[/img]
trouwens bedoel je met dat tekstje op blz 27 onderaan dat hij van voordek naar achterdek moet gaan of gewoon van links naar rechts? dat is dank ik welk makelijkste
From left to right
1.2M poly's.. damn ik ben het met oogst eens.. dat is echt heel veel..Op dinsdag 02 juli 2002 15:25 schreef SFie het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
het Tweakville project word ergens rond de 1.1M poly's en dat is dan een dorp van ongeveer 20 huizen..
ik zou als ik jouw was idd eens gaan kijken hoe je em mionder kan krijgen.. als je ook nog zn lichaam en hoofd moet (in hoofd komt denk ik ook veel detail)..
als je zo doorgaat gok ik dat je op de 5M+ eindigd
Bier, Whiskey en Metal!!
ik lees altijd wel, maar zal ook eens iets posten. model is erg oud (max 1.2, 1999) maar was aan het klooien met VIZ radiosity. overbelicht maar ik vind het wel juist mooi.....

it's the car that separates the man from the boys
Verwijderd
ik dacht aan de 3MOp woensdag 03 juli 2002 10:36 schreef Lord_Mithril het volgende:
[..]
1.2M poly's.. damn ik ben het met oogst eens.. dat is echt heel veel..
het Tweakville project word ergens rond de 1.1M poly's en dat is dan een dorp van ongeveer 20 huizen..
ik zou als ik jouw was idd eens gaan kijken hoe je em mionder kan krijgen.. als je ook nog zn lichaam en hoofd moet (in hoofd komt denk ik ook veel detail)..
als je zo doorgaat gok ik dat je op de 5M+ eindigd
maar zoveel maakt dat toch niet uit?
het draait allemaal best nog wel (als ik de poten op display as box zet), alles gaat nog heel vloeiend...
ook renderen duurt nog niet zo lang... dat komt nog wel als ik alles materials ga geven
als ik optimize gebruik dan blijft er niets van over, die functie is heel brak in max...
ik zou alle cylinders minder sidepolys kunnen gaan geven, maar daar heb ik grotendeels al rekening mee gehouden (kleine 10 sides grote 28, 36 oid) ik zou echt niet weten wat ik er aan kan optimizen...
je moet ook rekening houden dat huizen veelal vierkant zijn, dit is bijna alleen maar rond, dat kost nou eenmaal meer polygonen...
blabla wat maakt het ingodsnaam uit dat er 1.2m polys hierin zitten?
ik denk dat mijn botje ook 1.5 - 2 miljoen heeft tijdens het renderen. Pas nu ik een gieg geheugen heb stopt ie met swappen.
vooral nieuwe renderers als v-ray en brazil laden die data heel snel in, en tijdens het werken dingen goed verstoppen etc.
Voor goeie closeups kun je vaak nix anders dan high poly, en als het nog goed loopt, no problemo.
vooral nieuwe renderers als v-ray en brazil laden die data heel snel in, en tijdens het werken dingen goed verstoppen etc.
Voor goeie closeups kun je vaak nix anders dan high poly, en als het nog goed loopt, no problemo.
Voor wie geïnteresseerd is: ik ben hard bezig aan het treinproject. Ik heb nu bijna alle wagons gereed gemaakt om ze in het landschap te zetten (nieuw onderstel, materials controleren, klaar voor animatie over spoor). Ik hoop vandaag nog reden te hebben heropening van het topic aan te vragen bij Cutter.
Zodra ik zover ben, kunnen alle deelnemers laten weten of hun models nog goed zijn en eventueel wat anders moet, want sommige dingen zijn aangepast voor de rendertijden.
Zodra ik zover ben, kunnen alle deelnemers laten weten of hun models nog goed zijn en eventueel wat anders moet, want sommige dingen zijn aangepast voor de rendertijden.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
kijk oogst, dat is leuk nieuws, de rendering word nog steeds verspreid gedaan neem ik aan?
Verwijderd
hmm k*tgeocities 
naja, ik heb em ergens anders neergezet
edit, ik zie dat ie al op de vorige pagina staat
naja, ik heb em ergens anders neergezet
edit, ik zie dat ie al op de vorige pagina staat
Ik ben bezig met dit robotje, maar ik wil graag de de ogen licht laten geven. (een soort gloed, welteverstaan) Hoe krijg ik dat voor elkaar?

Verwijderd
Cool Oogst!
Waar moeten we dan aan denken?
Speelt je animatie af in een Nederlands landschap?
Gaat er wat met de trein gebeuren? Ben wel benieuwd als modeltreintjesverzamelaar.
Ik kwam toevallig een duitse website tegen waar een 3d artist ook een project had lopen van een heuse duitse stoomloc. Prachtige omgeving en super realistisch weergegeven, net zoals jouw gebouwen op je website.:)
Helaas ben ik zijn website kwijt geraakt.
Ik ben reuze benieuwd hoe alles eruit gaat zien.
Succes!
Greetz,
Jeroen.
Waar moeten we dan aan denken?
Speelt je animatie af in een Nederlands landschap?
Gaat er wat met de trein gebeuren? Ben wel benieuwd als modeltreintjesverzamelaar.
Ik kwam toevallig een duitse website tegen waar een 3d artist ook een project had lopen van een heuse duitse stoomloc. Prachtige omgeving en super realistisch weergegeven, net zoals jouw gebouwen op je website.:)
Helaas ben ik zijn website kwijt geraakt.
Ik ben reuze benieuwd hoe alles eruit gaat zien.
Succes!
Greetz,
Jeroen.
Hier staat meer over het Trein project: [topic=387861/1/25]
Greetz,
Jeroen.
faq.Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken.
Simpel, maar wel leuk, m'n eerste model met splines (ik vatte die dingen nooit helemaal lekker)

ik heb ook die lelijke brazil randen erafgeknipt

Natuurlijk worden de renders nog verspreid. Ik heb slechts een pentium III 500mhz hoor, die doet daar een half jaar over...Op woensdag 03 juli 2002 13:20 schreef _-= Erikje =-_ het volgende:
kijk oogst, dat is leuk nieuws, de rendering word nog steeds verspreid gedaan neem ik aan?
Maareuh, Erikje, ik heb een vraag over die maffe wagon van je. Er zitten namelijk een aantal objecten in die vreemd doen met het hide-paneeltje. Ik kan ze alleen hiden door een ander object te selecteren en dan hide unselected te doen. Als ik ze gewoon selecteer kan ik de hide selected-knop niet meer indrukken (die wordt grijs) en in het hide by name-menu staan ze niet eens. Bijvoorbeeld het object box13 (één van de 'spiegels' die doen alsof ze het licht weerkaatsen).
Wat heb je gedaan met die objecten?!?!
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
hij is vet cool litoki. Je hebt dus een spline cage gemaakt en dan een surface modifier eroverheen? Laat de spline cage een zien.
is goed;

lekkere crappy kwaliteit, maar het is te zien neem ik aan.
De surface staat op op 1 topology en dan de meshsmooth eroverheen, beetje aparte stack zo, maar gaf een mooi effect

De surface staat op op 1 topology en dan de meshsmooth eroverheen, beetje aparte stack zo, maar gaf een mooi effect
Verwijderd
wauw...zie je niet vaakOp woensdag 03 juli 2002 19:18 schreef LiToKi het volgende:
is goed;
[afbeelding]
ga dit ook maar 's proberen
je krijgt zo mooie simpele wirframes/controll cages, maar ik vond het altijd zo'n gepriegel met al die vertexen van de bezier's.
Verwijderd
Wat zeurt iedereen nou over het aantal polys? Maakt toch weinig uit, laat die gast toch als ie 3M polys wil hebben. In mijn Bryce scene zitten nu 21M polys, ik ben niet zo efficient bezig geweest. Maar ja ik heb ook een grayscale marslandschap van 4000x4000 ingeladen.
LiToKi: Erg mooi.
cybrbeast: Als het toch met minder polys kan, dan is het toch mooi dat hij weet hoe het beter / anders had gekund. Kun je altijd van leren.
cybrbeast: Als het toch met minder polys kan, dan is het toch mooi dat hij weet hoe het beter / anders had gekund. Kun je altijd van leren.
Verwijderd
dat zijn waarshcijnlijk mensen die ook dingen programmerenOp woensdag 03 juli 2002 21:06 schreef cybrbeast het volgende:
Wat zeurt iedereen nou over het aantal polys? Maakt toch weinig uit, laat die gast toch als ie 3M polys wil hebben. In mijn Bryce scene zitten nu 21M polys, ik ben niet zo efficient bezig geweest. Maar ja ik heb ook een grayscale marslandschap van 4000x4000 ingeladen.
die willen graag alles optimaal...
ik krijg er ook vaak commentaar op van de mede collega's van nimation
het maakt mij geen bal uit...als het maar mooi wordt
Verwijderd
Yep, inderdaad heel mooi gemaakt LiToKi!
Vooral de belichting komt hier goed tot zijn recht.
Leuke kleuren wat de afbeelding ook cartoonachtig maakt.
P.s. Hoe kan ik een jpg meesturen? In welke optie moet ik dan neuzen?
dan zorg je dat je 'm naar bijvoorbeeld de webspace van je provider uploadt (een goed alternatief is www.theforumisdown.com), en vervolgens met behulp van [img ]http://www.hoster.com/images/plaatje.jpg[/img] (waarbij in de eerste [img] tag dus ook geen spatie voorkomt) er een koppeling mee aanlegt naar je post. Dit kan je overigens testen door niet direct op 'verstuur' te drukken, maar eerst op 'bekijk bericht'.Op woensdag 03 juli 2002 21:17 schreef Thowra het volgende:
Yep, inderdaad heel mooi gemaakt LiToKi!
Ik ga volgend jaar pas voor het eerst serieus programmeren tijdens mijn studie Algemene Informatica in Utrecht en dat heeft niks met polygoonbesparen te maken.
De reden waarom je zuinig moet zijn met polies, is omdat je ook nog ooit complete scenes wilt maken en die dan nog wilt animeren ook. Een object van 1,2 miljoen polygonen is op mijn pc niet meer normaal te animeren, ik zet dan het object uit en ga de bones animeren, dat gaat dan wel, maar 1,2 miljoen polygonen kan ik niks meer mee hoor.
En als deze spin nou deel uit maakt van een groep van 5 spinnen die een groep tanks aanvalt? 20 Miljoen polygonen start bij mij niet eens op. En ik wil al mijn dingen kunnen animeren, eigenlijk, zeker mechanische spinnen, die schreeuwen om animaties.
BTW: Erikje, kun jij even reageren op die vraag die ik jou in mijn vorige post stelde?
De reden waarom je zuinig moet zijn met polies, is omdat je ook nog ooit complete scenes wilt maken en die dan nog wilt animeren ook. Een object van 1,2 miljoen polygonen is op mijn pc niet meer normaal te animeren, ik zet dan het object uit en ga de bones animeren, dat gaat dan wel, maar 1,2 miljoen polygonen kan ik niks meer mee hoor.
En als deze spin nou deel uit maakt van een groep van 5 spinnen die een groep tanks aanvalt? 20 Miljoen polygonen start bij mij niet eens op. En ik wil al mijn dingen kunnen animeren, eigenlijk, zeker mechanische spinnen, die schreeuwen om animaties.
BTW: Erikje, kun jij even reageren op die vraag die ik jou in mijn vorige post stelde?
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
WOW! dope! odie!Op woensdag 03 juli 2002 18:34 schreef LiToKi het volgende:
Simpel, maar wel leuk, m'n eerste model met splines (ik vatte die dingen nooit helemaal lekker)
[afbeelding]
Verwijderd
SFie?Op dinsdag 02 juli 2002 20:58 schreef mophor het volgende:
[..]
he SFie, heb je er bezwaar tegen als ik die spinnepootjes van jou als poten van een alienspaceship gebruik? (gaat hier om plaatje 1)
/me zou het nog veel kloeker vinden als de heer SFie deze plaat vanuit een standpunt terhoogte van het middengedeelte op 800 x 600 renderd en opslaat als een png zonder achtergrond. Of natuurlijk 1 pootje exporteren en sharen met ondergetekende
![]()
![]()
Verwijderd
ooohh sorry!! helemaal overheen gelzezenOp woensdag 03 juli 2002 21:41 schreef mophor het volgende:
[..]
SFie?
wat bedoel je er mee?
contact me anders ffkes op msn @ s.f@home.nl
Verwijderd
wel met optimaliseren...Op woensdag 03 juli 2002 21:23 schreef Oogst het volgende:
Ik ga volgend jaar pas voor het eerst serieus programmeren tijdens mijn studie Algemene Informatica in Utrecht en dat heeft niks met polygoonbesparen te maken.
annyways dat over het animeren van zo'n ding is het natuurlijk wel logisch dat zo'n ding niet zo veel polys heeft, maar dat wil ik niet.
(case closed
Ja, ik dacht kom, ik blader eens door die voorgaande topics. Zie ik me daar een rendering van een Lamborghini Diablo van MayaFreak.
MayaFreak hoe zit 't met dat model? Is ie al klaar? Mag ik 'm (ben een grote lamborghini fan)? Please?
MayaFreak hoe zit 't met dat model? Is ie al klaar? Mag ik 'm (ben een grote lamborghini fan)? Please?
Dat weet ik ook niet voor MAX hoor (toch?). In Lightwave moet je Luminosity in je surface zetten en Radiosity bij je lighting settings aanzetten. (Ik hoop wel dat je een behoorlijk vette bak hebt ...Op woensdag 03 juli 2002 15:58 schreef TheKnightsTemplar het volgende:
Ik ben bezig met dit robotje, maar ik wil graag de de ogen licht laten geven. (een soort gloed, welteverstaan) Hoe krijg ik dat voor elkaar?
Hey ... maar dan heb je ook wat!
Verwijderd
ok ik dwaal de laatste tijd een beetje af richting P&W maar toch een puur graphics ding voor mij..
in het kader van speed-graphics, hoe snel kan je iets laten bewegen, en het oog het nog volgen. (Het menselijk oog houdt gewoon van beweging)
(beats per minute vs. frames per second)
http://www.xs4all.nl/~elout/snakez/elout_gamezeries01_snakez.zip
(warning een .exe voor windows, een van m`n eerste experimenten geschreven in c++ / openGL.)
in het kader van speed-graphics, hoe snel kan je iets laten bewegen, en het oog het nog volgen. (Het menselijk oog houdt gewoon van beweging)
(beats per minute vs. frames per second)
http://www.xs4all.nl/~elout/snakez/elout_gamezeries01_snakez.zip
(warning een .exe voor windows, een van m`n eerste experimenten geschreven in c++ / openGL.)
EHm, nix? het zijn allemaal gewoon standaard objecten (met hier en daar wat polygoontjes weggeknipt, de lichtjes hangen aan de spiegel met select & link enz, die mac's ook, alle onderdelen aanelkaar geknoopt met select & link en gewoon de 2 assen geanimeerd, meer niet. Ik heb zelf de hele hide functie van max nog nooit gebruikt dus ik zou het jou ook niet kunnen vertellen. Voorzover ik weet heb ik nix vreemds met die dingen gedaan iig.Op woensdag 03 juli 2002 18:38 schreef Oogst het volgende:
[..]
Maareuh, Erikje, ik heb een vraag over die maffe wagon van je. Er zitten namelijk een aantal objecten in die vreemd doen met het hide-paneeltje. Ik kan ze alleen hiden door een ander object te selecteren en dan hide unselected te doen. Als ik ze gewoon selecteer kan ik de hide selected-knop niet meer indrukken (die wordt grijs) en in het hide by name-menu staan ze niet eens. Bijvoorbeeld het object box13 (één van de 'spiegels' die doen alsof ze het licht weerkaatsen).
De objecten zijn wel gegegroepeerd (per scanner of mac bv) (ik geloof zelfs een paar groepen in groepen) misschien dat het daar fout gaat of zo?
Wat heb je gedaan met die objecten?!?!Het is namelijk zeer irritant.
Wel zijn er wat dingen gegroepeerd (per scan/mac enz) en ik geloof dat er zelfs wat groepen binnen groepen zijn, misschien dat max dat niet lief vind?
Oogst, Erikje,
Als je groups open hebt staan kun je ze niet hiden. dus selecteer alles van erikje, kies group -> close, als groups genest zijn nog paar keer doen (tot het niet meer kan), en dan kun je ze wel hiden.
Als je groups open hebt staan kun je ze niet hiden. dus selecteer alles van erikje, kies group -> close, als groups genest zijn nog paar keer doen (tot het niet meer kan), en dan kun je ze wel hiden.
it's the car that separates the man from the boys
Ah, wat leuk, groups kunnen geopend en geclosed worden! Nooit geweten, maar het lost mijn probleem niet op. Alles ungroupen tot dat niet meer kan ook niet. De explode-functie wel en die kende ik ook nog niet. Wel vreemd, want meerdere keren ungroupen zou gelijk moeten zijn aan explode, toch?
edit:
Damn, toch niet. Als ik alles ungroup of explode, is een deel van de animaties weg, dus dat is geen optie. En die close-knop is gewoon grijs als ik alles selecteer, dus die kan ik niet indrukken. Dus mijn probleem is nog steeds niet opgelost.
Damn, toch niet. Als ik alles ungroup of explode, is een deel van de animaties weg, dus dat is geen optie. En die close-knop is gewoon grijs als ik alles selecteer, dus die kan ik niet indrukken. Dus mijn probleem is nog steeds niet opgelost.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Verwijderd
Na wat geblader door dit topic en mijn kennismaking met raytracing jaren terug heb ik besloten het penseel...ehm de muis weer ter hand te nemen en mijzelf op 3d studio max / lightwave te storten om weer aan het modelen / renderen te gaan.
Heeft iemand nog links met beginners tutorials. Ik heb wel wat e-books maar die zijn zo dik en zoveel extra dat ik niet wil weten.
En waar meot ik mee beginnen met 3ds max of lightwave? Ik ben gek van mechanimals. Vele getekende voorbeelden door mijzelf en veel ideeen en nu na jaren een programma da die ideeen visueel kan maken... nu nog even leren.
Heeft iemand nog links met beginners tutorials. Ik heb wel wat e-books maar die zijn zo dik en zoveel extra dat ik niet wil weten.
En waar meot ik mee beginnen met 3ds max of lightwave? Ik ben gek van mechanimals. Vele getekende voorbeelden door mijzelf en veel ideeen en nu na jaren een programma da die ideeen visueel kan maken... nu nog even leren.
Toch raad ik je aan een boek wat bij het programma zit, of in het geval van 3DSmax de online reference (F1) door te lezen. Zo kom je hier niet met n00b vragen en stijg je in aanzien.
Mensen die vragen hoe ze een materiaal op een object plakken verdienen geen antwoord want die zijn lui.
Tutorials zijn over het algemeen geen goeie stof om mee te beginnen, eerst lezen, dan ken je de basics, en heb je ook meer inzicht in wat je doet tijdens tutorials. Lightwave of MAX boeit niet, als je maar wat tijd in het lezen van de basics stopt.
Tutorials zijn over het algemeen geen goeie stof om mee te beginnen, eerst lezen, dan ken je de basics, en heb je ook meer inzicht in wat je doet tijdens tutorials. Lightwave of MAX boeit niet, als je maar wat tijd in het lezen van de basics stopt.
Verwijderd
Ok gaan we gewoon door met dit boek van 1300 paginas en doen we netjes alle oefeningen. Ik heb ooit zelf een raytracer geprogrammeerd in 91/92 op school.
POVray en Vivid waren de enige raytracers, modelers had je toen nog niet. Dus het modelling gedeelte is nieuw voor mij textures deden we toen ook met de hand.
Iig bedankt voor de normale reactie hopelijk kan ik over enige tijd ook zulke mooie spinnen laten zien etc
Mooi werk en mijn complimenten aan jullie allemaal en die ene persoon die klaagde dat zijn eilandje niet zo mooi was als de spin.... ik kan alleen zwarte plaatjes laten zien tot nu toe
... je komt er ook wel.
POVray en Vivid waren de enige raytracers, modelers had je toen nog niet. Dus het modelling gedeelte is nieuw voor mij textures deden we toen ook met de hand.
Iig bedankt voor de normale reactie hopelijk kan ik over enige tijd ook zulke mooie spinnen laten zien etc
Mooi werk en mijn complimenten aan jullie allemaal en die ene persoon die klaagde dat zijn eilandje niet zo mooi was als de spin.... ik kan alleen zwarte plaatjes laten zien tot nu toe
Ow beter we zijn weer op de 3D tour... ff Softimage installeren...
kan het nog niet zo goed, maar toch
wil t leren.. 
heb nog een oude gevonden

haha
en deez (met z'n 2en gemaakt, samen met mn neef)...

(is meteen wallpaper
)
en nog wat van mn neef

weet je wat,. kijk maar ff hier, moet binnenkort geupt worre
http://httpd.chello.nl/m.klein7/
kan het nog niet zo goed, maar toch
heb nog een oude gevonden

haha
en deez (met z'n 2en gemaakt, samen met mn neef)...

en nog wat van mn neef

weet je wat,. kijk maar ff hier, moet binnenkort geupt worre
http://httpd.chello.nl/m.klein7/
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."
Hmm, das vervelend, ungroupen zou moeten werken zolang de Parent/childs dinges maar aan elkaar blijven toch?Op donderdag 04 juli 2002 13:54 schreef Oogst het volgende:
Ah, wat leuk, groups kunnen geopend en geclosed worden! Nooit geweten, maar het lost mijn probleem niet op. Alles ungroupen tot dat niet meer kan ook niet. De explode-functie wel en die kende ik ook nog niet. Wel vreemd, want meerdere keren ungroupen zou gelijk moeten zijn aan explode, toch?
edit:
Niet persé, want ik heb hier dus te maken met rotaties van objecten ín groups en rotaties van die complete groups. Dubbel dus.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Verwijderd
Recreator wrote: kan het nog niet zo goed, maar toch.. wil t leren..
Puh..njaah zeg het zijn jouw woorden.
Ik heb net je website bekeken maar dat ziet er echt VET uit!
Dus kom niet bij me aan .Ik kan het nog niet zo goed.
Barry Stevens wrote: Ju hep Talent, Voral dohrr goan!
Jeroen.
Jeroen.
Dank je!!Op donderdag 04 juli 2002 20:49 schreef Thowra het volgende:
Recreator wrote: kan het nog niet zo goed, maar toch.. wil t leren..
Jeroen.
Heb dit niet alleen gedaan
maar Softimage kan ik nog niet zo goed...
3DMax wel aardig nu, wil nog leuke animatie trucs leren en render scene hebbe voor van die strakke renders
Maar ik heb Mantal Ray al geleerd onder Softimage
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."
Verwijderd
Ach ja... heb beetje met dynamics zitten klooien en daaruit kwam een nieuw desktop achtergrondje rollen uiteindelijk. Werkelijk de meest eenvoudige scene die je je kan voorstellen, met alleen maar 1x1x1 kubusjes:

Zo zie je maar hoe je met zo iets simpels toch iets elegants kunt fabriceren. Simpel doch eenvoudig dus.Op donderdag 04 juli 2002 23:09 schreef Qlone het volgende:
Ach ja... heb beetje met dynamics zitten klooien en daaruit kwam een nieuw desktop achtergrondje rollen uiteindelijk. Werkelijk de meest eenvoudige scene die je je kan voorstellen, met alleen maar 1x1x1 kubusjes:
[afbeelding]
Hey ... maar dan heb je ook wat!
uh, wil niet veel zeggen maar wordt het niet eens tijd voor deel 5 in deze catagory? Dit deel is al aardig groot geworden.
Nog niet eens 1000 postsOp vrijdag 05 juli 2002 10:02 schreef Nitrox_Infinity het volgende:
uh, wil niet veel zeggen maar wordt het niet eens tijd voor deel 5 in deze catagory? Dit deel is al aardig groot geworden.
Hmm.. hebbie daar toevallig een 1280/1024 versie vanOp donderdag 04 juli 2002 23:09 schreef Qlone het volgende:
[afbeelding]
Hebben die vorige versies ook niet.Op vrijdag 05 juli 2002 10:05 schreef Bosmonster het volgende:
[..]
Nog niet eens 1000 posts
[..]
Verwijderd
ik ben een totalle max newbie:
[img]"http://www.kishan.nl/enforcer.jpg"[/img]
enforcer van UT
[img]"http://www.kishan.nl/glassie.jpg"[/img]
glass
kraak maar af
enforcer van UT
glass
kraak maar af
Verwijderd
Op vrijdag 05 juli 2002 14:01 schreef kishan het volgende:
ik ben een totalle max newbie:
enforcer van UT
glass
kraak maar af

code:
1
| [img]http://jeurl.com/plaat.jpg[/img] |
zo moet dat. HTML staat uit voor userts...
Dit topic is gesloten.