Zijn er hier dan helemaal geen Bryce gebruikers?
tsja nouja, kijk dat maken van zo'n model is een makkie voor me.
alleen de rest kan wel met autocad. maar daar wordt t niet ala creme de la creme. Ben nog op zoek naar andere programma's. Dit om de omgeving wat op te poetsen enzo, en misschien het model zelf ook wel.
nog op of aanmerkingen voor mn projectjes?????
alleen de rest kan wel met autocad. maar daar wordt t niet ala creme de la creme. Ben nog op zoek naar andere programma's. Dit om de omgeving wat op te poetsen enzo, en misschien het model zelf ook wel.
nog op of aanmerkingen voor mn projectjes?????
Jaaah ik ... euh ik heb het geinstalld...Op donderdag 20 juni 2002 15:13 schreef cybrbeast het volgende:
Zijn er hier dan helemaal geen Bryce gebruikers?
De user interface is echt bagger... maar je kan wel snel wat leuks in mekaar klik-klakken...
Trying is the first step towards faillure...
Verwijderd
Oh ik ben best tevreden met bryce, maar ik heb ook nog nooit een ander 3d proggie gebruikt 
Door deze topic krijg ik trouwens wel steeds meer zin in renderen. Ben ook weer begonnen, maar schiet nog niet zo op. In de zomervakantie moet het allemaal wel goed komen.
http://members.tripod.com/cybrbeast/bryceart.htm
Door deze topic krijg ik trouwens wel steeds meer zin in renderen. Ben ook weer begonnen, maar schiet nog niet zo op. In de zomervakantie moet het allemaal wel goed komen.
http://members.tripod.com/cybrbeast/bryceart.htm

Hierboven zie je mijn mooie huisje als het goed is,
Maar hoe komt het dat mijn plaatje zo donker is en die van oogst in manual een stuk lichter
ambient light hoger zetten?
|{ brrr }] |
Zoals ik heb vermeld aan het begin van mijn tutorial, is aan de start-file van deel 2 een aantal lampen toegevoegd. Daardoor is die een stuk lichter. Die lampen zijn gehide, dus je ziet ze niet zolang je ze niet unhide. (In deel 3 gaan die lampen ook nog echt aan de orde komen.)Op vrijdag 21 juni 2002 00:16 schreef Martink het volgende:
[afbeelding]
Hierboven zie je mijn mooie huisje als het goed is,
Maar hoe komt het dat mijn plaatje zo donker is en die van oogst in manual een stuk lichtersnap dat niet echt
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
En ik wou weer verder gaan met eigen file, wat ben ik eigenwijsOp vrijdag 21 juni 2002 11:00 schreef Oogst het volgende:
[..]
Zoals ik heb vermeld aan het begin van mijn tutorial, is aan de start-file van deel 2 een aantal lampen toegevoegd. Daardoor is die een stuk lichter. Die lampen zijn gehide, dus je ziet ze niet zolang je ze niet unhide. (In deel 3 gaan die lampen ook nog echt aan de orde komen.)

mischien kan ik beter wachten op rest van dat totural van oogst. tot die tijd kan ik andere manuals doornemen
of zelf wat spelen, ook heel leerzaam.
interieur in huis zetten ofzo
stomme saaie grasmat weghalen die je ziet als je naar binnen kijkt, overgens wel heel modern, heeft nog niemand
Verwijderd
Hmm, ik wil je niet afbreken Martink, maar als je door je vensters los door je huis kunt kijken schort er toch iets. Hopen maar dat jij geen aannemer wordt

Anders wel nice gedaan
Btw : nice tutorials Oogst !
Anders wel nice gedaan
Net weer een dag aan de max na een stop van een paar maanden, paar maanden terug kon ik er helemaal niks van maar goed
Meervoud van maand is maanden

Heej iemand tips voor dit? En voornamelijk voor de schaduw op het water, dat moet meer 'noise' achtig zeg maar.

Heej iemand tips voor dit? En voornamelijk voor de schaduw op het water, dat moet meer 'noise' achtig zeg maar.

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Verwijderd
Het is niet echt de oplossing maar als je bij de "Shadow map params" de size kleiner maakt dan wordt de schaduw wat waziger aan de zeikanten. Misschien dat je iets in die richting zoekt? Ik ben zelf niet zo thuis in al die parameters van schaduwen, maar er een beetje mee spelen kan nooit kwaadOp zaterdag 22 juni 2002 17:20 schreef XLerator het volgende:
Meervoud van maand is maanden![]()
[afbeelding]
Ik gok dat je noise als bumpmapping hebt gebruiktOp zaterdag 22 juni 2002 17:20 schreef XLerator het volgende:
Meervoud van maand is maanden![]()
[afbeelding]
Dat werkt niet goed als je 'dicht op het water zit'. Wel is noise een goede combi als je het water z'n kleur wilt geven. Tip: 'plak' er een andere material op in combinatie met noise of gradient enz. Zorg er ook voor dat het water reflecteerd. Ik zou geen bumpmapping gebruiken voor het water. Maar kijk maar wat je ermee doet
trancin
je hebt nu een scene, maar de "mood" is nog niet goed.
hebben al je lampen fallof?
ik neem aan dat he 'snachts is. Het licht uit de lucht heeft dan een licht blauwe kleur. Hier zou een beetje ambient kunnen helpen. Overdrijf de kleuren een klein beetje.
maak de straatverlichting wat geliger.
Probeer ook de texturen wat viezer te maken en wat beter op elkaar af te stemmen.
verder zijn de lantaarns erg dik.
ook kun je een hele lichte "fog" aanbrengen.
je hebt nu een scene, maar de "mood" is nog niet goed.
hebben al je lampen fallof?
ik neem aan dat he 'snachts is. Het licht uit de lucht heeft dan een licht blauwe kleur. Hier zou een beetje ambient kunnen helpen. Overdrijf de kleuren een klein beetje.
maak de straatverlichting wat geliger.
Probeer ook de texturen wat viezer te maken en wat beter op elkaar af te stemmen.
verder zijn de lantaarns erg dik.
ook kun je een hele lichte "fog" aanbrengen.
Heel netjes!
Alleen zou ik de lantarenpalen wat groter maken, ze komen niet eens boven het naambordje aan de muur uit...
Alleen zou ik de lantarenpalen wat groter maken, ze komen niet eens boven het naambordje aan de muur uit...
hoe zit het trouwens met bolluh zijn starwars project?? 'k heb er nix van terug kunnen vinden namelijk
Waar vind ik die shadowmap dan??Op zaterdag 22 juni 2002 20:14 schreef MaSsiE het volgende:
[..]
Het is niet echt de oplossing maar als je bij de "Shadow map params" de size kleiner maakt dan wordt de schaduw wat waziger aan de zeikanten. Misschien dat je iets in die richting zoekt? Ik ben zelf niet zo thuis in al die parameters van schaduwen, maar er een beetje mee spelen kan nooit kwaad
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Ik geloof ergens rond de 30.000 of zo, waarvan ongeveer 29.000 in de dakpannen.Op zaterdag 22 juni 2002 20:56 schreef Trommeldaris het volgende:
hey oogst, hoeveel polys kost dat huisje van jou nou??
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
ik zal maar niks zeggen over het naambordjeOp zaterdag 22 juni 2002 22:30 schreef Zoefff het volgende:
Heel netjes!
Oogst was bij de landelijke finale vandaag in Utrecht in de Vredeburg van de

, afdeling multimedia, en Oogst won daar de bronzen rat! De derde prijs dus! Die Oogst in ontvangst mocht nemen van Jean van de Velde, regisseur van o.a. Lek.
Ik deed mee met mijn filmpje, dat de meesten hier allang gezien hebben, maar ik post het lekker gewoon nog een keer, want ik ben blij:

En hij is nog steeds te downloaden:
Filmbestand van Plattelandsleven (17mb)
Jippie!
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Congrats Oogst
Please guys, I'm trying to troll here.
If I failed to offend you in this post, please leave a message. I will address you in next post.
GO OOGST 
gratz
gratz
Bier, Whiskey en Metal!!
feli oogst 
(maarre hoe zit het nou met bolluh ijn project?)
(maarre hoe zit het nou met bolluh ijn project?)
Verwijderd
Grrrr mijn RIP (render in progress) van mijn WIP is nog steeds bezig. Heb m gisteravond om 2:30 aan gezet, op mijn Athlon 2000 XP. Bryce is toch niet de beste renderer 
Of misschien ligt het aan de reso van 4000x3000, of misschien maak ik mijn scenes niet zo effecient
Maar er zit ook wel iets positiefs aan, nu heb ik weinig te doen vanmiddag en kan ik tentamens leren
BTW, mooi filmpje Oogst, hoe lang ben je daar mee bezig geweest?
Of misschien ligt het aan de reso van 4000x3000, of misschien maak ik mijn scenes niet zo effecient
Maar er zit ook wel iets positiefs aan, nu heb ik weinig te doen vanmiddag en kan ik tentamens leren
Updatje 

Beetje overbelicht op sommige punten lijkt het (stenen) & wat is dat voor rare "streep" in het midden
Verwijderd
OOGST,
Heb een probleem met het afspelen van die film
Heb het volgende gedaan:
* In alle players afgespeeld en ik geluid te horen geen beeld.
* DIVX als extentie gebruikt zie ^^.
* Heb geen idee wat het probleem kan zijn.
Help, ik wil het graag zien.....
en natuurlijk van harte

Heb het volgende gedaan:
en natuurlijk van harte

Mijn laatste creatie...
Ja, ik weet het, er zitten lelijke strepen in de mesh...
ik krijg ze niet weg.
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958
jaOp zondag 23 juni 2002 18:01 schreef gladiool het volgende:
fragneck heb je bolean gedaan op het glas?
Verwijderd
Dan weet je nu meteen waarom iedereen boolean zo k*t vindOp zondag 23 juni 2002 18:35 schreef FragNeck het volgende:
[..]
ja
je hebt zeker een plaat gemaakt, en toen een cylinder er af getrokken. Kan, maar het kan ook zonder bolean.
maak een rectangle, en teken een circle op de goede plek, en attach hem. dan extrudeer je, heb je hetzelfde.
Als je toch perse bolean wilt gebruiken, kun je het best de plaat selecteren en dan "tesselate" eroverheen gooien. bolean werkt over het algemeen beter als het gedeelte waar in gesneden wordt uit kleine segmenten bestaadt.
maar dan heb je meer polys en het is minder mooi, gewoon extruderen.
--
maak een rectangle, en teken een circle op de goede plek, en attach hem. dan extrudeer je, heb je hetzelfde.
Als je toch perse bolean wilt gebruiken, kun je het best de plaat selecteren en dan "tesselate" eroverheen gooien. bolean werkt over het algemeen beter als het gedeelte waar in gesneden wordt uit kleine segmenten bestaadt.
--
niet aan gedacht! zo maakte ik mijn eerste muur iddOp zondag 23 juni 2002 18:44 schreef gladiool het volgende:
je hebt zeker een plaat gemaakt, en toen een cylinder er af getrokken. Kan, maar het kan ook zonder bolean.
ik zal het eens gaan proberen ja, thx
Verwijderd
Even een vraagje tussendoor hoor.Uit nieuwsgierigheid.
Heeft een ieder die zich met 3d bezig houd al een job kunnen vinden of werkzaam zijn in deze business?
De toekomst ziet er veelbelovend uit voor de 3d artiesten.
Alleen weet dus niet of er in Nederland wel werk te vinden is.We lopen duidelijk sterk op achter als je Nederland met Engeland of Duitsland vergelijkt.Best jammer.
Groetz,
Jeroen.
(The True Knowledge,is That we Know Nothing.)
Heeft een ieder die zich met 3d bezig houd al een job kunnen vinden of werkzaam zijn in deze business?
De toekomst ziet er veelbelovend uit voor de 3d artiesten.
Alleen weet dus niet of er in Nederland wel werk te vinden is.We lopen duidelijk sterk op achter als je Nederland met Engeland of Duitsland vergelijkt.Best jammer.
Groetz,
Jeroen.
(The True Knowledge,is That we Know Nothing.)
Ook maar weer es wat gemaakt (warcraft 3 = leuk);

in het kader van: zo realistisch mogelijk onze badkamer namaken 
kraan ben ik nog aan bezig, ben erg druk de laatste tijd
kraan ben ik nog aan bezig, ben erg druk de laatste tijd

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad
Dat kan niet.Op zondag 23 juni 2002 20:19 schreef LiToKi het volgende:
[afbeelding]
Jeeemig
Verwijderd
[n00b]Op zondag 23 juni 2002 20:19 schreef LiToKi het volgende:
[afbeelding]
welk progamma gebruik je hier voor?
[/n00b]
3dsmax 4.2Op zondag 23 juni 2002 20:35 schreef OrkBozz het volgende:
[..]
[n00b]
welk progamma gebruik je hier voor?
[/n00b]
en photoshop voor wat textures
Netjes hoor!Op zondag 23 juni 2002 20:41 schreef LiToKi het volgende:
[..]
3dsmax 4.2
en photoshop voor wat textures
Welke techniek van moddellen heb je gebruikt ?
vanalles;Op zondag 23 juni 2002 20:59 schreef ddZ het volgende:
[..]
Netjes hoor!
Welke techniek van moddellen heb je gebruikt ?
- meshmoddeling voor de kop en het lijf
- splines op allerlei manieren (surfaces, lathe, loft, extrude)
- maar ook gewoon primitiven met wat modifiers.
Verwijderd
wat voor progamma gebruik je als je organize vormen wil gebruiken?
bijvoorbeeld voor poppetjes of ronde onwerpen van computers en etc?
ook 3dsmax 4.2?
ook 3dsmax 4.2?
Bijvoorbeeld. Of Lightwave 7.0 of Maya 4 enz.Op zondag 23 juni 2002 21:04 schreef OrkBozz het volgende:
wat voor progamma gebruik je als je organize vormen wil gebruiken?
ook 3dsmax 4.2?
Verwijderd
Dat probleem had ik ook.. plugin was te oud.. nieuwe downloaden op DivX.comOp zondag 23 juni 2002 17:50 schreef Telefoongids het volgende:
* In alle players afgespeeld en ik geluid te horen geen
Volgens mij issie nu wel af:

Download de nieuwste DivX-versie van DivX.com en je krijgt ook beeld.Op zondag 23 juni 2002 17:50 schreef Telefoongids het volgende:
OOGST,
Heb het volgende gedaan:
en natuurlijk van harte
60 à 70 uurOp zondag 23 juni 2002 12:31 schreef cybrbeast het volgende:
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
drool.. hijs mooi..Op zondag 23 juni 2002 22:32 schreef XLerator het volgende:
[afbeelding]
issie toevallig 50*50 meter
Bier, Whiskey en Metal!!
Verwijderd
Nou de render van mijn WIP is eindelijk klaar 
Ziehier de stats:

Dit is m dan:

Klik voor immens detail (4000x3000 reso) 2MB
Dit gaat een poster voor thuis worden.
Ik heb gezien al dat er nog een paar bugs in zitten.
kijk AUB en geef het liefst constructief commentaar, of kraak het plaatje gewoon helemaal af
Ziehier de stats:

Dit is m dan:

Klik voor immens detail (4000x3000 reso) 2MB
Dit gaat een poster voor thuis worden.
Ik heb gezien al dat er nog een paar bugs in zitten.
kijk AUB en geef het liefst constructief commentaar, of kraak het plaatje gewoon helemaal af
constructive criticism:
ik neem aan dat je een kolonie hebt op een atmosfeerloze planeet of satelliet. gezien de belichting ligt dit redelijk dichtbij de zon. mijn gok is voor de maan - maar in dat geval zou de bodem grijs moeten zijn, niet bruin.
dus:
* de ramen in de torens kunnen beter van polariserend glas gemaakt worden : m.a.w. de weerkaatsing is eerder een bruin-zwart zilver dan een 'wit' zilver (zie http://www.nasajobs.nasa.gov/jobs/astronauts/ voor de texture). ik zal het maar niet hebben over de acute kans op huidkanker die de vrouw in de bio-koepel heeft.
* verander de texture van de domes (die witte). wat je nodig hebt is zoiets als het epcot centre - http://www.thehousenearthemouse.co.uk/WebPage/Icons/SpaceshipEarth.jpg (mapping : spherical). in 3d studio zou je een geodesic sphere kunnen maken, die ziet er hetzelfde uit.
*zonnecellen zijn eerder paars dan zilver. wel een realistische opstelling
* de rook heeft een kleine error (zwarte hoek is eruit). hoe lang denk je trouwens dat rook het zonder atmosfeer uithoudt?
* fantastisch idee om 'sporen' in de mijn te maken. echter, de wagentjes zijn toch wel al eens heen & weer geweest?
* de tunnel links heeft een paar grondproblemen - het terrain piekt door het asfalt heen.
* mijningangen (maanbevingen!) zouden eerder een schuin-afgesneden buis met een betontexture hebben - dit in verband met de rulle grond daar.
* je had jezelf het werk van de H2O texture kunnen besparen - dit had er beter uitgezien met een photoshop transform > distort over dat vlak van de rechthoek.
nu gebruik je de dragpoints van transform > distort en plaatst ze precies op de hoeken van de structuur. als je een witte texture gebruikt en zwarte tekst toepast (pak trouwens eerder een font zoals palindrome extended, lekker old-style futuristisch!) kun je met de screen-blending mode al het wit wegfilteren.
* buizen gaan zomaar in de grond? geen ring er om?
* aan de rechterkant zijn er in de verte geen bergen. vreemd
* een kolonie op een atmosfeerloze planeet zou trouwens eerder tegen de rotswand gebouwd worden i.v.m. meteoren en temperatuur-issues. deze opstelling is vragen om een galactisch 9/11 scenario
* gebruik focus / depth of field effecten voor de verte. omdat er geen atmosfeer is om dingen wazig te maken helpt een zeer lichte mist ook niet.
final judgement : een paar kleine schoonheidsfoutjes. je krijgt echter de officiële Masochist-van-de-Maand®© -prijs omdat je alles in bryce hebt gemaakt en gerenderd.
4000x3000. geschifte...!
ik neem aan dat je een kolonie hebt op een atmosfeerloze planeet of satelliet. gezien de belichting ligt dit redelijk dichtbij de zon. mijn gok is voor de maan - maar in dat geval zou de bodem grijs moeten zijn, niet bruin.
dus:
* de ramen in de torens kunnen beter van polariserend glas gemaakt worden : m.a.w. de weerkaatsing is eerder een bruin-zwart zilver dan een 'wit' zilver (zie http://www.nasajobs.nasa.gov/jobs/astronauts/ voor de texture). ik zal het maar niet hebben over de acute kans op huidkanker die de vrouw in de bio-koepel heeft.
* verander de texture van de domes (die witte). wat je nodig hebt is zoiets als het epcot centre - http://www.thehousenearthemouse.co.uk/WebPage/Icons/SpaceshipEarth.jpg (mapping : spherical). in 3d studio zou je een geodesic sphere kunnen maken, die ziet er hetzelfde uit.
*zonnecellen zijn eerder paars dan zilver. wel een realistische opstelling
* de rook heeft een kleine error (zwarte hoek is eruit). hoe lang denk je trouwens dat rook het zonder atmosfeer uithoudt?
* fantastisch idee om 'sporen' in de mijn te maken. echter, de wagentjes zijn toch wel al eens heen & weer geweest?
* de tunnel links heeft een paar grondproblemen - het terrain piekt door het asfalt heen.
* mijningangen (maanbevingen!) zouden eerder een schuin-afgesneden buis met een betontexture hebben - dit in verband met de rulle grond daar.
* je had jezelf het werk van de H2O texture kunnen besparen - dit had er beter uitgezien met een photoshop transform > distort over dat vlak van de rechthoek.
code:
1
2
3
4
5
6
| +----------------+ | | | H2O | | | | | +----------------+ |
nu gebruik je de dragpoints van transform > distort en plaatst ze precies op de hoeken van de structuur. als je een witte texture gebruikt en zwarte tekst toepast (pak trouwens eerder een font zoals palindrome extended, lekker old-style futuristisch!) kun je met de screen-blending mode al het wit wegfilteren.
* buizen gaan zomaar in de grond? geen ring er om?
* aan de rechterkant zijn er in de verte geen bergen. vreemd
* een kolonie op een atmosfeerloze planeet zou trouwens eerder tegen de rotswand gebouwd worden i.v.m. meteoren en temperatuur-issues. deze opstelling is vragen om een galactisch 9/11 scenario
* gebruik focus / depth of field effecten voor de verte. omdat er geen atmosfeer is om dingen wazig te maken helpt een zeer lichte mist ook niet.
final judgement : een paar kleine schoonheidsfoutjes. je krijgt echter de officiële Masochist-van-de-Maand®© -prijs omdat je alles in bryce hebt gemaakt en gerenderd.
4000x3000. geschifte...!
teveel zooi, te weinig tijd
Verwijderd
Thanks, er zitten wel een paar goede ideeen in die ik wil doorvoeren.
Maar ook een paar waar ik het niet mee eens ben.
Het is niet de maan, het is gewoon een of andere niet bestaande plek.
Over huidkanker, dat werd toch door UV licht veroorzaakt? Er is toch glas waar UV licht niet door heen gaat?
Textures zijn nooit mijn sterkste punt, maar ik zal zien wat ik kan doen.
Over de 'zonnecellen', dat zijn geen zonnecellen (daar heb ik al de goede texture voor) het zijn spiegels. Die opstelling is namelijk een zonnecollector. De zon die op dat oppervlak valt worden door de spiegels naar een centraal punt (de spike in het midden) gestraald. Dat punt wordt ontzettend heet, brengt water aan de kook, voila electriciteitscentrales. Leek me een interessantere opstelling als gewoon een veld zonnecellen.
Ik ben geen expert maar zou rook het niet juist lang in een atmospherloze (ook lage G) omgeving uithouden? Rook zijn namelijk een heleboel kleine deeltjes en niet gassen, deze deeltjes zouden zonder luchtweerstand of wind toch vrolijk hun koers voortzetten? Dat lijkt mij zo iig.
Die sporen zijn ontstaan op plekken waar heel vaak gereden wordt, maar het is opzich wel een idee om ze door te trekken naar de garage.
Er zat een ring op die buizen, maar die zal wel onder de grond texture zijn gekomen.
Tja, Bryce is het eerste (enigste) 3d programma dat ik ooit gebruikte en ik ben een beetje blijven plakken. Maar ik ga van de zomervakantie Lightwave eens proberen.
Als iemand anders nog commentaar wil geven, bring it on.
Maar ook een paar waar ik het niet mee eens ben.
Het is niet de maan, het is gewoon een of andere niet bestaande plek.
Over huidkanker, dat werd toch door UV licht veroorzaakt? Er is toch glas waar UV licht niet door heen gaat?
Textures zijn nooit mijn sterkste punt, maar ik zal zien wat ik kan doen.
Over de 'zonnecellen', dat zijn geen zonnecellen (daar heb ik al de goede texture voor) het zijn spiegels. Die opstelling is namelijk een zonnecollector. De zon die op dat oppervlak valt worden door de spiegels naar een centraal punt (de spike in het midden) gestraald. Dat punt wordt ontzettend heet, brengt water aan de kook, voila electriciteitscentrales. Leek me een interessantere opstelling als gewoon een veld zonnecellen.
Ik ben geen expert maar zou rook het niet juist lang in een atmospherloze (ook lage G) omgeving uithouden? Rook zijn namelijk een heleboel kleine deeltjes en niet gassen, deze deeltjes zouden zonder luchtweerstand of wind toch vrolijk hun koers voortzetten? Dat lijkt mij zo iig.
Die sporen zijn ontstaan op plekken waar heel vaak gereden wordt, maar het is opzich wel een idee om ze door te trekken naar de garage.
Er zat een ring op die buizen, maar die zal wel onder de grond texture zijn gekomen.
Tja, Bryce is het eerste (enigste) 3d programma dat ik ooit gebruikte en ik ben een beetje blijven plakken. Maar ik ga van de zomervakantie Lightwave eens proberen.
Als iemand anders nog commentaar wil geven, bring it on.
Hartstikke puik werk! Ik kan geen commentaar meer bedenken
http://hawvie.deviantart.com/
Zonder atmosfeer is het sowieso dodelijk om aan fel licht blootgesteld te worden, omdat de aardatmosfeer allerlei ionen en elektronenen en zo (ik weet niet wat precies, maar het is een hele hoop!) uit de zonnestraling haalt, en zonder atmosfeer krijg je die dus tegen te harsens. Au...Op maandag 24 juni 2002 09:18 schreef cybrbeast het volgende:
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Misschien dat de Blizzard server ook plaatjes linktOp maandag 24 juni 2002 12:32 schreef HawVer het volgende:
[..]
Hartstikke puik werk! Ik kan geen commentaar meer bedenkenIs dat eigen creativiteit of heb je daar een goed voorbeeld van?

edit:
ze linken
ze linken
Door vensters los door je huis kijken? hoe bedoel je dat???Op zaterdag 22 juni 2002 15:32 schreef _piranha_ het volgende:
Hmm, ik wil je niet afbreken Martink, maar als je door je vensters los door je huis kunt kijken schort er toch iets. Hopen maar dat jij geen aannemer wordt![]()
Anders wel nice gedaan
Daar snapte ik ook al geen kl**t van
Verwijderd
Waarom hebben de astronauten in de space shuttle daar dan geen last van?? Glas en de space shuttle wanden houden ionen en elektronen tegen...Op maandag 24 juni 2002 12:39 schreef Oogst het volgende:
[..]
Zonder atmosfeer is het sowieso dodelijk om aan fel licht blootgesteld te worden, omdat de aardatmosfeer allerlei ionen en elektronenen en zo (ik weet niet wat precies, maar het is een hele hoop!) uit de zonnestraling haalt, en zonder atmosfeer krijg je die dus tegen te harsens. Au...
Van mij mag hetOp zondag 23 juni 2002 23:14 schreef Lord_Mithril het volgende:
[..]
drool.. hijs mooi..
issie toevallig 50*50 meterdan kannie in Tweakville komen
Bedankt trouwens
het zuigtOp maandag 24 juni 2002 01:13 schreef cybrbeast het volgende:
[/hk]
ik vind het een mega vet plaatje
hey sweet wildcat komt met wat nieuwe kaarten met een aantal nasty features: wildcat VP

http://www.3dlabs.com/product/wildcatvp/index.htm

Verwijderd
*drool*Op maandag 24 juni 2002 23:01 schreef gladiool het volgende:
hey sweet wildcat komt met wat nieuwe kaarten met een aantal nasty features: wildcat VP
[afbeelding]
Verwijderd
niet dat ik het zelf beter kan, maar ik vind de randen van het water niet echt mooi afgewerkt...en die steen lijkt op het water te drijvenOp zondag 23 juni 2002 22:32 schreef XLerator het volgende:
[afbeelding]
but that's just my humble opinion
Strakjes hoor!
Zeer belangrijke informatie: Inventaris
Verwijderd
Beetje een ongelukkige kijkhoek gekozen, maar verder is ie gewoon lekker hoorOp dinsdag 25 juni 2002 16:44 schreef gladiool het volgende:
ik heb deze wel eens laten zien maar was niet blij over de ogen. ziedaar, een nieuwe versie.
[afbeelding]
Heb je daarmee al een beetje gespleeld? probeer een schuin bovenaanzicht van de linkerkant. Zie je die arm duidelijker en jah, kijk maar.......
Maya gebruikt?
Nice!Op dinsdag 25 juni 2002 16:44 schreef gladiool het volgende:
ik heb deze wel eens laten zien maar was niet blij over de ogen. ziedaar, een nieuwe versie.
[afbeelding]
Welke techniek heb je gebruikt om die schroeven erin te krijgen?
Ducati: making mechanics out of riders since 1946
SchroevendraaierOp dinsdag 25 juni 2002 17:55 schreef MayaFreak het volgende:
[..]
Nice!
Welke techniek heb je gebruikt om die schroeven erin te krijgen?
Hij is wel superstrak gemaakt!!
ik heb nu weer tijd (stage afgelopen) dus ik ga ook weer aan de slag
Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.
het is gemaakt in rhino en gerenderd in max met v-ray, en daarna in photoshop nog wat aangepast.
In rhino zijn boleans wel cool en zo kun je dus die schroeven eruit halen.
Ik vind het camera standpunt wel ok eigenlijk, wat is er dan ongelukkig aan? Ik wil wel nog wat andere standpunten proberen.
had ook nog een metalen versie gerenderd, voor de gein..
Ik vind het camera standpunt wel ok eigenlijk, wat is er dan ongelukkig aan? Ik wil wel nog wat andere standpunten proberen.
had ook nog een metalen versie gerenderd, voor de gein..

Verwijderd
eehmm....mensen,
een totale (echt zeer beroerd maar wat leren betreft zeer welwillend) newbie.....dat ben ik.
bewijs? dit:

nou heb ik de ene helft (in de lengte) gemirrort zodat de andere helft meeveranderd. maar nu zijn het twee losse helftjes die ik aan elkaar wil hebben want anders wordt het verder werken zo lastig....
eeh snap je wat ik bedoel?
een totale (echt zeer beroerd maar wat leren betreft zeer welwillend) newbie.....dat ben ik.
bewijs? dit:

nou heb ik de ene helft (in de lengte) gemirrort zodat de andere helft meeveranderd. maar nu zijn het twee losse helftjes die ik aan elkaar wil hebben want anders wordt het verder werken zo lastig....
eeh snap je wat ik bedoel?
is rhino dan wel een zgn. "solid" modeller? verder, op welke manier exporteer je naar max? ik haat de modeller in max, en ik vind het niet erg om te exporteren, maar het behouden van de curves is ook een kunst (of zet je de number of faces gewoon loeihoog?Op dinsdag 25 juni 2002 18:05 schreef gladiool het volgende:
het is gemaakt in rhino en gerenderd in max met v-ray, en daarna in photoshop nog wat aangepast.
gewoon zo laten, achtergrond achter bouwen, scoren die hapIk vind het camera standpunt wel ok eigenlijk, wat is er dan ongelukkig aan? Ik wil wel nog wat andere standpunten proberen.
strak. zal wel even gekost hebben om te raytracen.
nu 'ns even kijken waar we een demo-versie van v-ray kunnen scoren.
Verwijderd
Het standpunt is 'ongelukkig' vanwege het silhouet van je model..Op dinsdag 25 juni 2002 18:05 schreef gladiool het volgende:
Dit heeft te maken met de werking van de hersenen, wat ik niet allemaal ga uitleggen hier, maar het komt er op neer dat je iets eerder en beter ziet als een object een 'sterk' silhouet heeft.
Het model in je afbeelding heeft dat op dit moment niet omdat die arm half voor z'n lichaam hangt.
Zie volgende plaatje:
dit kan je zelf ook doen door je model een zwarte texture/kleur te geven en de omgeving helemaal wit te maken

Nu is het erg duidelijk te zien dat je model een 'zwak' silhouet heeft.
Iemand die het origineel niet heeft gezien zou bij dit plaatje waarschijnlijk niet weten waar ie naar kijkt.
Om dat te verbeteren zou je kunnen proberen om die arm wat meer zichtbaar te maken in het silhouet, waardoor het in de uiteindelijke afbeelding ook duidelijker wordt.
Verwijderd
zit wat in.. zit wat in...Op dinsdag 25 juni 2002 23:48 schreef paasklaas het volgende:
[..]
Het standpunt is 'ongelukkig' vanwege het silhouet van je model..
(knip)
heb het nog nooit zo bekeken
weer wat geleerd
ik begrijp wat je bedoelt paasklaas. De compositie kan inderdaad wel wat sterker, ik heb daar nu niet echt op gefocused.
vray raytraced onwijs snel, wel 20 keer zo snel als max, dus het duurde helemaal niet lang. Ongeveer een half uur op een dual 500 maar ik heb de tijd niet echt bijgehouden.
ik maak het in rhino en dan exporteer ik naar IGES, die je weer in max kan importeren. Dan zijn het NURBS objecten en daar kun je de kwaliteit heel goed van aanpassen. Hier staan de hoeveelheid polygonen inderdaad loeihoog, 512 mb is eigenlijk te weinig om het te renderen, maar 512 extra is "en route"Op dinsdag 25 juni 2002 22:28 schreef Yoozer het volgende:
[..]
is rhino dan wel een zgn. "solid" modeller? verder, op welke manier exporteer je naar max? ik haat de modeller in max, en ik vind het niet erg om te exporteren, maar het behouden van de curves is ook een kunst (of zet je de number of faces gewoon loeihoog?)
[..]
gewoon zo laten, achtergrond achter bouwen, scoren die hap.
[..]
strak. zal wel even gekost hebben om te raytracen.
nu 'ns even kijken waar we een demo-versie van v-ray kunnen scoren.
vray raytraced onwijs snel, wel 20 keer zo snel als max, dus het duurde helemaal niet lang. Ongeveer een half uur op een dual 500 maar ik heb de tijd niet echt bijgehouden.
Echt supermooi! Ik had em al es in een ouder topic gezien. Maareh wat ik me afvraag he, hoe kom je aan dat model? Helemaal zelf verzonnen?Op dinsdag 25 juni 2002 16:44 schreef gladiool het volgende:
[afbeelding]
De vos loopt door het bos.
Verwijderd
Ok... na vanavond weet ik dat ik een waardeloze 3d-artist ben... completely screwed up here :):

Mijn eerste aanvaring met maya trouwens...

Gladiool je plaatje verschijnt niet
Ik zie alleen een kruisje.
Edit: Lama Plaatje is fixed
Edit: Lama Plaatje is fixed
http://hawvie.deviantart.com/
bedankt voor de tip. v-ray heb ik gedownload, en het grootste probleem was bij mij inderdaad het aantal faces. ik heb rhino vooralsnog als domme triangle-exporter (UDO) gebruikt voor Moray/Povray. nu kan ik eindelijk over op max - volumetrische lichtval in povray zuigt ballen, en de radiosity is goed, maar bijna het tegenovergestelde van snel.Op woensdag 26 juni 2002 00:04 schreef gladiool het volgende:
ik maak het in rhino en dan exporteer ik naar IGES, die je weer in max kan importeren. Dan zijn het NURBS objecten en daar kun je de kwaliteit heel goed van aanpassen. Hier staan de hoeveelheid polygonen inderdaad loeihoog, 512 mb is eigenlijk te weinig om het te renderen, maar 512 extra is "en route"
moet je trouwens hier eens kijken - een hoop van dit is in povray handgecodeerd, en natuurlijk een paar keer een editor erbij halen om gauw het goede camerastandpunt te gebruiken). zeker als je de POV-interface er in gedachten bijhoudt is het echt :P-spul.
http://www.oyonale.com/
geinig, beswel knap met povray, maar het idee om handmatig alles in te typen vind ik meer dan walgelijk 
v-ray is echt super, makkelijk in het gebruik, heel snelle raytracer, snelle GI (fake maar wel goed fake) en hij laad grote scenes erg snel in.
je moet even de surface approximation settings van NURBS objecten in de max help doorlezen, zodat je de nurbs surfaces de goeie kwaliteit/zwaarte verhouding kan geven.
Dit model is zo zwaar omdat alles fillets heeft.
Oja soms trimt max geimporteerde NURBS verkeerd, en krijg je in plaats van het surface wat je wilt een plat vierkant, maar vaak kan je die deleten of oplossen met fillets.
v-ray is echt super, makkelijk in het gebruik, heel snelle raytracer, snelle GI (fake maar wel goed fake) en hij laad grote scenes erg snel in.
je moet even de surface approximation settings van NURBS objecten in de max help doorlezen, zodat je de nurbs surfaces de goeie kwaliteit/zwaarte verhouding kan geven.
Dit model is zo zwaar omdat alles fillets heeft.
Oja soms trimt max geimporteerde NURBS verkeerd, en krijg je in plaats van het surface wat je wilt een plat vierkant, maar vaak kan je die deleten of oplossen met fillets.
Yo Gladiool, erg vet hoor! Ik kende hem al, maar hij blijft vet! (heb je sindsdien niks postenswaardigs meer gemaakt?Op dinsdag 25 juni 2002 16:44 schreef gladiool het volgende:
[afbeelding]
Ik zie het vaak bij mooie renders, zoals deze zeer vette render, maar ik weet nog steeds niet hoe het wordt gedaan: je hebt hier het effect dat delen zo erg lijken te glimmen dat ze ook over andere objecten heen lijken te glimmen. Ik weet niet of ik het goed beschrijf, maar in ieder geval: hoe krijg je die super-sterke hooglichten? Met alleen grote self-illumination-boxes kom je toch niet zover als dit? Is dit misschien het Photoshop-gedeelte, dat ik hier bedoel?
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
yes, je kopieert de highlight naar een laag erboven, die je blurred en in transparantie aanpast.
Dan krijg je van de mooie gloeiende highligts die je bij die de zon op bijvoorbeeld auto's of metaal maakt.
er is ook een gratis plugin voor in max dacht ik, tis heel simpel...
Dan krijg je van de mooie gloeiende highligts die je bij die de zon op bijvoorbeeld auto's of metaal maakt.
je kunt natuurlijk ook met HDR-shop liggen te stoeien. een photoshop editing-slag met duplicate layer > gauss blur @ (10, of afhankelijk van de resolutie) > screen (30/50%) werkt natuurlijk ook, en is sneller.
<newbie info>
HDR staat voor high-dynamic range imaging. Als je dus een plaatje gebruikt als Global Illumination Sphere (Skysphere, oftewel gewoon een bol met spherical mapping) kun je de 'witte' delen over het algemeen niet 'witter' maken - wat tot resultaat heeft dat een raam waar de zon vol op schijnt bijvoorbeeld bijna grijs/beige is. HDR zorgt ervoor dat die 'witwaarde' nog met een factor 10 omhoog-gegooid wordt - in plaats van color-code 255 255 255 kun je opeens 2048 2048 2048 kiezen. zo, dat weten we dan ook weer.
een schitterend voorbeeld kan hier gedownload worden - je ziet dat het 'wit' van de background een soort halo vormt.
link: http://www.debevec.org/FiatLux/movie/
</newbie info>
de goede ouderwetse color dodge van ps 5.5 die ronduit geweldig was voor dit soort effecten is helaas door adobe gedropt
. "het was een error!"; ja, so what. maar het werkt! nu in PS 7.5/8.0 gewoon een opacity mode met "photoshop 5.5 color dodge / burn" erin stoppen.
sorry, liet me even gaan.
<newbie info>
HDR staat voor high-dynamic range imaging. Als je dus een plaatje gebruikt als Global Illumination Sphere (Skysphere, oftewel gewoon een bol met spherical mapping) kun je de 'witte' delen over het algemeen niet 'witter' maken - wat tot resultaat heeft dat een raam waar de zon vol op schijnt bijvoorbeeld bijna grijs/beige is. HDR zorgt ervoor dat die 'witwaarde' nog met een factor 10 omhoog-gegooid wordt - in plaats van color-code 255 255 255 kun je opeens 2048 2048 2048 kiezen. zo, dat weten we dan ook weer.
een schitterend voorbeeld kan hier gedownload worden - je ziet dat het 'wit' van de background een soort halo vormt.
</newbie info>
de goede ouderwetse color dodge van ps 5.5 die ronduit geweldig was voor dit soort effecten is helaas door adobe gedropt
sorry, liet me even gaan.
Hoi,
Ik ben net begonnen met klooien met 3d en dit heb ik gemaakt.

Wat vinden jullie ervan?
Ik ben net begonnen met klooien met 3d en dit heb ik gemaakt.

Wat vinden jullie ervan?
Zie ik het nou goed en is voor dit filmpje da halve Sint Pieter te Rome nagebouwd? Ik zie in ieder geval wel dat altaar met daarboven de bijbehorende koepen en er achter het koor, zoals in de Sint Pieter. Maar ja, dat komt meer voor in de barok, zoals in Saint Paul's Cathedral in Londen (maar die is het niet, dat herken ik hier zo al).Op woensdag 26 juni 2002 12:36 schreef Yoozer het volgende:
En hoet heet die plug-in dan? Ik ben zeer geïnteresseerd, want in animaties schiet Photoshop natuurlijk niet echt op.Op woensdag 26 juni 2002 11:25 schreef gladiool het volgende:
yes, je kopieert de highlight naar een laag erboven, die je blurred en in transparantie aanpast.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Verwijderd
Zeer netjes voor de eerste keer!Op woensdag 26 juni 2002 04:26 schreef Qlone het volgende:
Ok... na vanavond weet ik dat ik een waardeloze 3d-artist ben... completely screwed up here :):
[afbeelding]
[afbeelding]
Een beetje met bumpmaps spelen.
/me Telefoongids moet uitvinden waar al die functies doen, maar weet iemand een goed Maya handleiding in het nederlands? of een link natuurlijk
dit is inderdaad de st. pieter. de zilveren ballen symboliseren de wetenschap, en de zware zwarte marmeren blokken symboliseren het gezag van de kerk. ik vind de symboliek in dit filmpje heerlijk.Op woensdag 26 juni 2002 13:04 schreef Oogst het volgende:
Zie ik het nou goed en is voor dit filmpje da halve Sint Pieter te Rome nagebouwd? Ik zie in ieder geval wel dat altaar met daarboven de bijbehorende koepen en er achter het koor, zoals in de Sint Pieter. Maar ja, dat komt meer voor in de barok, zoals in Saint Paul's Cathedral in Londen (maar die is het niet, dat herken ik hier zo al).
deze is niet nagebouwd, maar de fotos zijn als een geloofwaardige texture map gebruikt, en om een soort pseudo-model gewikkeld. hier staat de link van de 'making of'.
http://www.debevec.org/Items/NewScientist/
Bedankt! Het is trouwens wel heel erg overdreven gemakkelijk en snel te doen in MAX zeg, ik ben onder de indruk! Gewoon in de video post een glow voor de whole-scene en dan zorgen dat ie alleen glowed vanaf brightness 250 en klaar!Op woensdag 26 juni 2002 13:19 schreef gladiool het volgende:
lees dit eens oogst:
http://www.neilblevins.com/cg_education/specular_bloom/specular_bloom.htm
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Yeah!
Mijn 1e echte filmpje
Filmpje
4 MB. Duurt 4 sec
En 3 uur renderen 
Natuurlijk van
Mja hij is opzich wel leuk, alleen moest die vogel ff vaker fladderen.
Mja...3 uur
ps. hoe kan je meer dan 101 frames gebruiken in Max??
edit
In pure AVI is dat riet gewoon scherp, maar in DivX krijg ik `m nooit mooi scherp. Hoe kan dat nou!??
Mijn 1e echte filmpje
Filmpje
4 MB. Duurt 4 sec

Natuurlijk van

Mja hij is opzich wel leuk, alleen moest die vogel ff vaker fladderen.
Mja...3 uur

ps. hoe kan je meer dan 101 frames gebruiken in Max??
edit
In pure AVI is dat riet gewoon scherp, maar in DivX krijg ik `m nooit mooi scherp. Hoe kan dat nou!??
DivX is een codec. Dus kwaliteitsverlies hou je altijd als je een avi gaat bouwen.
Wat je vraag betreft: naast de tijdlijn heb je een icoontje dat eruitziet als een blokje met daarop een rondje (zit nu op mijn werk, dus kan geen screendump maken). Klik hierop & het scherm wat je dan krijgt kun je het aantal frames instellen..
Verder weet ik niet wat voor hardware je in je pc hebt hangen (gezien je opmerking dat je het renderen zolang vindt duren)
Wat je vraag betreft: naast de tijdlijn heb je een icoontje dat eruitziet als een blokje met daarop een rondje (zit nu op mijn werk, dus kan geen screendump maken). Klik hierop & het scherm wat je dan krijgt kun je het aantal frames instellen..
Verder weet ik niet wat voor hardware je in je pc hebt hangen (gezien je opmerking dat je het renderen zolang vindt duren)
Dit topic is gesloten.