[3d] post je 3d stuff maar weer - part 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.082 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idéfix
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-08-2024

Idéfix

Gewoon een hond

Op woensdag 29 mei 2002 22:46 schreef |HunterPro| het volgende:
hoe krijgen jullie eigenlijk die randen bij Brazil weg? Gewoon hoger renderen, iets uitzoomen en croppen :?
Dat kan ja, alleen rendert de laatste versie van Brazil niet groter dan 1024x768.

Maar er is ook een andere manier: How to Get rid of the Watermark (kinda)!
(Het kan zijn dat je eerst op de volgende link moet klikken: "Enter as Guest (Preview our forums without posting messages)")

Ik ben zo'n trage, slome geest. Wat was dat voor wonderlijk sperma,
Dat van een paar duizend zaadcellen Ik de snelste ben geweest. - Wilfried Finkers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Real
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09-2024
kun je eigenlijk ook een loop aan een object/groep geven :?

bijvoorbeeld dat een cylinder de heletijd van punt a naar b gaat :?

zowdat je dat niet de heletijd hoeft te doen als je een filmpje maakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim4
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-10 10:33
Ja, je kunt automtisch een beweging herhalen, en daar kwam ik zelf pas na 8 jaar 3d stduio achter....:? in je track view zit een knopje, bovenaan, linksmidden ongeveer, een grafiekje achtig iets (zitter meerderen, de links geloof ik) daar kun je je keys op verschillende manieren laten herhalen (zit nu niet achter viz, vandaar zo klungelig uitgelgd)

it's the car that separates the man from the boys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is mijn 3d Update:
Tv + onze eigen afstandsbediening :)
Afbeeldingslocatie: http://www26.brinkster.com/sebl/kamertextured10.jpg
Keuken met keukenblok en tafel :)
Afbeeldingslocatie: http://www26.brinkster.com/sebl/kamertextured11.jpg
Overview...
Afbeeldingslocatie: http://www26.brinkster.com/sebl/kamertextured12.jpg

Doen de plaatjes het niet?
Voer ze dan ff handmatig in:
http://www26.brinkster.com/sebl/kamertextured10.jpg
http://www26.brinkster.com/sebl/kamertextured11.jpg
http://www26.brinkster.com/sebl/kamertextured12.jpg

Edit:
Ik zie het al, <font color="990000">*piep*</font> brinkster, ff w88 tot goede webspace weer online is :)

<font color="990000">[adminbreak] Met dergelijke ziektes schelden is nergens voor nodig :(</font>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 09:33
Oogst heeft een zeer basic tutorial gemaakt over linken en bones in 3d Studio MAX4, speciaal voor newbees die net het woord animeren hebben ontdekt, zoals met name Bolleh, maar ook anderen.

Je leert erin een been te animeren met behulp van bones, meer niet, maar dit is zeer handig voor al die mensen hier die met robots bezig zijn, want je kunt ze echt heel snel mooi animeren met bones. Kijk er dus eens naar.

En voor de echte noob heeft Oogst al ooit een andere tutorial gemaakt, waarin je een kruk leert modellen:
Tutorial voor een krukje
Waarin je dit leert maken:
Afbeeldingslocatie: http://www.jeske.myweb.nl/Render6.jpg

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Real
  • Laatst online: 14-09-2024
Op donderdag 30 mei 2002 21:45 schreef Oogst het volgende:
Oogst heeft een zeer basic tutorial gemaakt over linken en bones in 3d Studio MAX4, speciaal voor newbees die net het woord animeren hebben ontdekt, zoals met name Bolleh, maar ook anderen.

Je leert erin een been te animeren met behulp van bones, meer niet, maar dit is zeer handig voor al die mensen hier die met robots bezig zijn, want je kunt ze echt heel snel mooi animeren met bones. Kijk er dus eens naar.
dude you rule :D
mag ik je handtekening ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oogst!
ik durfde het al niet te vragen, omdat ik al een beetje bang was de standaard verwijzing naar 3dcafe.com te krijgen waar ze er van uit gaan dat je eigenlijk al weet hoe de 3ds studio max-basics werken.

oogst, je hebt weer een newbie geholpen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 31 mei 2002 11:06 schreef back.slash het volgende:
oogst!
ik durfde het al niet te vragen, omdat ik al een beetje bang was de standaard verwijzing naar 3dcafe.com te krijgen waar ze er van uit gaan dat je eigenlijk al weet hoe de 3ds studio max-basics werken.

oogst, je hebt weer een newbie geholpen :9~
Op 3dcafe staan ook zware n00b tutorials hoor, ik heb daar ook mijn linking/bones geleerd :) Maar tis altijd leuk als een "bekende" er eentje maakt. Dan kun je ook gemakkelijker wat vragen als je toch nog ergens vastloopt ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

massie, gave website,

aaaaaaaaaaach: http://members1.chello.nl/j.vermeulenandringa/BL/wagon.jpg

mooi man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 31 mei 2002 11:30 schreef back.slash het volgende:
massie, gave website,

aaaaaaaaaaach: http://members1.chello.nl/j.vermeulenandringa/BL/wagon.jpg

mooi man
Whehe :) Hij's een beetje out-dated :9 Maar als ik mijn nieuwe creatie afheb maak ik er wel weer wat leuks van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander0105
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10 21:02
Ik hebt ook weer wat Wipjes, ben nu mijn kamer aan et modellen in MAYA:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/mwcmulders/zooi/WIP_kamertje.jpg
dis de ene kant
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/mwcmulders/zooi/Lampje.jpg
een van mijn lampjes
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/mwcmulders/zooi/WIP_kastenraam.jpg
de andere kant
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/mwcmulders/zooi/WIP_reflectie.jpg
wat reflecties

Commentaar is welkom!! waar ik vooral nog mee bezig ben is belichting. Weet iemand een goede truc om realistisch licht binnen te krijgen ?? En hoe ik een realistische denken op mijn bed en bank kan maken

tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Als je geen raytracing wilt gebruiken vanwege de idiote rendertijden, kun je toch een behoorlijk mooi licht krijgen door, naast natuurlijk de felle lamp die van buiten door je raam schijnt en scherpe schaduwen werpt, nog een aantal lampen toe te voegen met vage, lage kwaliteits-schaduwen en een zeer lage lichtsterkte. Die lampen zet je dan op strategische plaatsen, zoals: een paar vlak voor het raam aan de binnenkant, een paar in de lichtvlek die de sterke buitenlamp werpt op de grond, een paar op grote witte muren.

Die lampen zijn per stuk zo zwak dat hun schaduwen niet goed zichtbaar zijn, maar als geheel kan dat een zeer mooi effect geven.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ko9
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:26

ko9

Ik ben voor school bezig met een project (rotonde ontwerpen) en ben hiervoor ook een 3d model van aan het (proberen te) maken. Nu heb ik nog niet zo heel veel ervaring met 3D Max, en loop nu tegen het volgende probleem aan:
Als ik een Chamferbox (of normale box) wil buigen met de "bend" optie, dan zie ik wel een oranje lijn in de goede vorm buigen, maar het object zelf verandert niet naar die vorm :( (ook niet in de render)
Ik snap echt niet wat ik fout doe, want bij bijv. een cylinder lukt het me wel om hem mooi te buigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Misschien je box wat meer sides (hoe heet het ook alweer..??) te geven.. :?

niet zo:
code:
1
2
3
4
 _____
|     |
|     |
|_____|

maar zo dus:
code:
1
2
3
4
 _____
|_|_|_|
|_|_|_|
|_|_|_|

snap je een beetje wat ik bedoel? Het is wat onduidelijk uitgelegd. :)

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ko9
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:26

ko9

Op vrijdag 31 mei 2002 16:11 schreef Scipionyx het volgende:
Misschien je box wat meer sides (hoe heet het ook alweer..??) te geven.. :?

niet zo:
code:
1
2
3
4
 _____
|     |
|     |
|_____|

maar zo dus:
code:
1
2
3
4
 _____
|_|_|_|
|_|_|_|
|_|_|_|

snap je een beetje wat ik bedoel? Het is wat onduidelijk uitgelegd. :)
Yup, ksnap het, en twerkt nog ook :)
Thnx... Tot zo ver deze n00b vraag, we gaan nu weer verder met het topic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat mijn plaatjes het bij brinkster niet deden post ik ze nog maar een keer:

Update:
Tv + onze eigen afstandsbediening :)
Afbeeldingslocatie: http://www.sf.fragworld.co.uk/images/kamertextured10.jpg
Keuken met keukenblok en tafel :)
Afbeeldingslocatie: http://www.sf.fragworld.co.uk/images/kamertextured11.jpg
Overview...
Afbeeldingslocatie: http://www.sf.fragworld.co.uk/images/kamertextured12.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:06

Maximus

There is no substitute

Op vrijdag 24 mei 2002 23:54 schreef Hompie het volgende:

[..]

Euh... wat voor muziek is dat op de achtergrond van dat filmpje, want daar zou ik we eens meer van willen horen.
de muziek is ENYA. http://www.enya.com volgens mij haar nieuwste CD. Mijn moeke houd van die muziek :9

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alientje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-01-2008

alientje

Hallo?

Het begint hier een beetje leeg te raken op deze post dus ik stel nog maar 's 'n vraagje. :)
Is er een bepaalde plugin voor 3dsmax waarmee je een beetje realistische schaduwen kunt maken? Lees: scaduwen die dicht bij het voorwerp scherp zijn en hoe verder van het voorwerp af hoe minder scherp.

edit:

Mensen, post nog 's iets moois! ;)

3d-en is leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 01 juni 2002 16:35 schreef alientje het volgende:
Het begint hier een beetje leeg te raken op deze post dus ik stel nog maar 's 'n vraagje. :)
Is er een bepaalde plugin voor 3dsmax waarmee je een beetje realistische schaduwen kunt maken? Lees: scaduwen die dicht bij het voorwerp scherp zijn en hoe verder van het voorwerp af hoe minder scherp.

edit:

Mensen, post nog 's iets moois! ;)
Wat dacht je van lampen? ;)
Als je wat meer lampen naast elkaar zet dan krijg je dichtbij het voorwerp een vrij strakke schaduw en verderweg een steeds wazigere ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:06

Maximus

There is no substitute

heeft een van jullie goede en duidelijke tutorials voor een BEGINNEND Maya 4 artist?

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander0105
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10 21:02
Op zaterdag 01 juni 2002 17:27 schreef Tha_HCT het volgende:
heeft een van jullie goede en duidelijke tutorials voor een BEGINNEND Maya 4 artist?
Ik heb hier een boek van MAYA 2, je merkt totaal geen verschil met 4... maar daar staan 5 erg goeie tuts in, probeer die es ergens op de kop te tikken, is erg makkelijk als naslagwerk! worden zo'n beetje alle basis dingen in behandeld (modellen, lightening, texturing en animatie)

tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23-10 15:20

Sharky

Skamn Dippy!

Op donderdag 30 mei 2002 16:42 schreef Atgast het volgende:

[..]

kheb geen tutorial voor je, maar ik kan wel ff wat opschrijven.

de material die je nu habt kunj e gewoon aanhouden, alleen doe je bij reflection(type) een fall-off material gebruiken.
(kweet niet zeker of t bij brazil reflectiontype of reflection is, daarom)

deze fall-off stel je zo in dat het buitenste van de sphere in je material editor heel sterk glimd, en het binnenste slechts een beetje.
wit=100%
zwart=0%

je zou dus 100 en 10 procent kunnen gebruiken. Stel het type fall-off in op fresnel.

doe eventueel een reetrees render om te kijken of het gewenste effect optreed. enne, post je resultaten hier hè, want je bak is :9~
ok tnx man, ik ga het vanavond ff proberen.

en voor de mensen die kleur dan wel wolkjes willen zien; het plaatje is grayscale en de originele lak is blauw alleen dit lijkt wat stijlvoller. wolken komen er niet! dat vind ik in dit geval een beetje cheap ass en kinderachtig. ik denk nog wel na over een setting (ik heb hem btw wel met setting maar das een scanline render) maar hoe dat gaat worden weet ik nog niet.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-10 12:38
Op zaterdag 01 juni 2002 17:27 schreef Tha_HCT het volgende:
www.3dbuzz.com staan heeel veel tutorials. Iets van 210 voor 3ds max alleen al geloof ik. Bovendien kun je op die site een gratis cd aanvragen, met duidelijk tutorials en andere shit voor 3ds max, maya of php. Een klasgenoot had hem voor de gein eens besteld, en na een paar weken bleek hij tot buiten zijn verwachtingen in zijn brievenbus te liggen, en bleek nog best goed te zijn voor beginnende 3ds maxers of mayagebruikers ook. Toch cool dat ze niet eens verzendkosten rekenen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/h.v.dijk/photon.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 01 juni 2002 20:49 schreef Holy_Paladin het volgende:
Een klasgenoot had hem voor de gein eens besteld, en na een paar weken bleek hij tot buiten zijn verwachtingen in zijn brievenbus te liggen
Ach, bijna alle gratis CD's uit het buitenland komen wel aan hoor..

Het duurt soms alleen zo vreselijk lang :{
(SoftImage bv.. duurde 2 maanden :( )

Aleen de CD met een demo van Lightwave heb ik nog steeds niet ontvangen :'(
is al een half jaar geleden dat ik die heb aangevraagd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.clan-deus.com/blaat/small_landing.jpg

Laatste render gemaakt in bryce, werk aan wat meer vulling. Effecten van engines toegevoegd in Photoshop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meldor
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-01-2024
Het ziet er keurig uit. Het enige wat ik niet mooi vind is de berg op de voorgrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik denk er zelf aan om die berg een andere texture te geven ofzo, iets lichter. Als je idd goed kijkt zie je soort "hoeken" lopen, en daar wil ik van af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Laatst online: 22-10 19:20
damn ik krijg die kut kyro 3d kaart maar niet aan de praat :(
nou maar wachten op die gf3 ti200, hopeh dat ie maandag/dinsdag aankomt. zaterdag verzonden via rembours dus moet kunnen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Ik hoorde van wat mensen dat die kruk-tutorial wel goed is voor newbees. Nou vind ik het best geinig om tutorials te maken (staat ook goed op mijn site als ik die af heb) en heb ik het idee dat er wel behoefte is aan een vervolg? Laat ff weten of mensen dat nuttig vinden en wat er dan geleerd moet worden, een huis misschien, ook voor Tweakville3d?

Ik ben trouwens zelf nou bezig met een promo-filmpje van mijn eigen werk, ik ben gewoon in Premiere allerlei werk van mezelf achter elkaar aan het zetten, op hoog tempo, en dat moet ik dinsdag afhebben. Het wordt een minuut of dertien gok ik zo. Premiere is echt een leuk programma daarvoor zeg, echt gemakkelijk.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
Op zondag 02 juni 2002 14:56 schreef Oogst het volgende:
[verhaal /]
ik denk zeker dat er behoefte is aan goeie (nederlandstalige) tutors.Sommige mensen vinden het gewoon lastig een engelse tutor waarbij dingen worden uitgelegd te begrijpen (vooral omdat het veelal technisch engels is). Ik zou het in ieder geval leuk vinden; het n00b-niveau ben ik inmiddels uitgegroeid, dus voor mij zal het niet superbelangrijk zijn. Maar een tutor voor bepaalde dingen, hoe simpel ook, is nooit weg.

Premiere is zeker een leuk programma. Ik ga er ook mee aan de slag, moet een stuk opgenomen filmmateriaal gaan doorverwerken (muziek er achter, overgangen, etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

Op zondag 02 juni 2002 14:56 schreef Oogst het volgende:
Ik hoorde van wat mensen dat die kruk-tutorial wel goed is voor newbees. Nou vind ik het best geinig om tutorials te maken (staat ook goed op mijn site als ik die af heb) en heb ik het idee dat er wel behoefte is aan een vervolg? Laat ff weten of mensen dat nuttig vinden en wat er dan geleerd moet worden, een huis misschien, ook voor Tweakville3d?

Ik ben trouwens zelf nou bezig met een promo-filmpje van mijn eigen werk, ik ben gewoon in Premiere allerlei werk van mezelf achter elkaar aan het zetten, op hoog tempo, en dat moet ik dinsdag afhebben. Het wordt een minuut of dertien gok ik zo. Premiere is echt een leuk programma daarvoor zeg, echt gemakkelijk.
ik weet nog wel een leuke maak eens een tutorial over lichten en dan met name lichtbalken dus een tl buis ofzo neon reclame dat soort dingen, want ik weet niet hoe je da moet doen. Kan je niet van een object een lamp maken dus ik heb een buis en die moet licht geven met alle effecten erbij dus glow en shit.

Misschien is dat een leuke ;)

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Oogst...
Zou je nog 1 keer dat filmpje van jou willen uploaden ofzo?
In iedergeval, een filmpje van die gave wagens.
Ben zeeeer benieuwd, en de links in # 3 van dit topic waren al dood.
Ik vind het echt zooooo gaaf wat je maakt :D Echt helemaal mijn stijl.
Klasse man, misschien vind ik die fantasie nog wel het meest indrukwekkend :D

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
De reden dat al die oude links dood zijn, is dat ik ruimte nodig had voor de complete film, die ik dan ook online heb staan. Je kunt hem vinden in deze topic: ergens halverwege geloof ik.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Op maandag 03 juni 2002 13:16 schreef XLerator het volgende:
Oogst...

* knip *

verdovende middelen :X

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien een ideetje om een website te beginnen met nederlandse tutorials voor 3ds max? Ik denk dat er zeker wel interesse voor is, het maakt de stap voor veel mensen die willen beginnen met 3ds max 4 een stuk kleiner denk ik omdat veel mensen struikelen over de engelse technische termen in de tutorials in het engels, en daarom er maar mee stoppen.

wie zou er hier voor voelen om mee te helpen met het maken van nederlandse tutorial te maken/vertalen en te verzamelen?

Ik heb u4.nl waar ik tot nu toch nog geen doel voor heb, misschien kunnen we daar wel wat van maken, lijkt mij leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 02 juni 2002 12:21 schreef DeathRow het volgende:
[afbeelding]

Laatste render gemaakt in bryce, werk aan wat meer vulling. Effecten van engines toegevoegd in Photoshop
Sick man :9~ kan je deze ook met die enorme imperial cruisers en TIE-fighters maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-10 11:29

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Op maandag 03 juni 2002 15:49 schreef back.slash het volgende:
misschien een ideetje om een website te beginnen met nederlandse tutorials voor 3ds max? Ik denk dat er zeker wel interesse voor is, het maakt de stap voor veel mensen die willen beginnen met 3ds max 4 een stuk kleiner denk ik omdat veel mensen struikelen over de engelse technische termen in de tutorials in het engels, en daarom er maar mee stoppen.

wie zou er hier voor voelen om mee te helpen met het maken van nederlandse tutorial te maken/vertalen en te verzamelen?

Ik heb u4.nl waar ik tot nu toch nog geen doel voor heb, misschien kunnen we daar wel wat van maken, lijkt mij leuk!
Ehmmm, daar zijn we al mee bezig (initiatief van C.44 dacht ik), maar met weinig animo tot nu toe.

[SPAM]

Het Nederlands 3D-Forum krijgt er een [url="http://www.3dnl.cjb.net./"]frontpage[/url] bij, waarop alle 3D-info/tuto's/reviews in het Nederlands zijn. Deze is nou nog erg leeg, maar met wat hulp van de mensen hier moet het wel lukken denk ik.

[/SPAM]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Mijn tutorials komen gewoon netjes bij elkaar op mijn website die ik binnenkort ga maken (ik ga morgen een boek over Flash kopen). Het zijn er tot nu toe nog maar twee, maar één dezer dagen komt er nog één bij over het modellen van een huis. Als je mijn tutorials wilt gebruiken voor een site, laat dan ff weten welke, waar, enz. en je hebt grote kans op mijn toestemming.
Op maandag 03 juni 2002 13:16 schreef XLerator het volgende:
Op maandag 03 juni 2002 15:39 schreef Atgast het volgende:

[..]

verdovende middelen :X
Ssst...

Maar in werkelijkheid: ik kijk heel veel naar alles dat ik overal tegenkom: films, animaties, posters, stripboeken, alles dat is vormgegeven. En verder heb ik op school uitgebreid kunstgeschiedenis gehad en aangezien ik dat boeiend vind heb ik me er ook zelf in verdiept, en ik kan je vertellen: al die verschillende stijlen, technieken, onderwerpen, dingen, enz. door de eeuwen heen zijn echt enorm inspirerend. (En indrukwekkend: kijk eens naar de drukte op de grote historiestukken van Rubens, overal gebeurd wat, prachtig...)

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 03 juni 2002 16:02 schreef handige_harrie het volgende:
Ehmmm, daar zijn we al mee bezig (initiatief van C.44 dacht ik), maar met weinig animo tot nu toe.
ok, sorry, dan liep ik wat achter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niakmo
  • Laatst online: 10-02-2024
Het zou wel handig zijn om een tutorial voor max voor de tweakville mensen. Ik zou het liefst een tutorial zien hoe je het standaart modelen zeg maar gaten maken in muren en ramen en deuren toevoegen en miss ook nog textures aan brengen. Volgens mij zijn dat zo de belangrijkste dingen voor een huisje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Op maandag 03 juni 2002 16:05 schreef Oogst het volgende:
Mijn tutorials komen gewoon netjes bij elkaar op mijn website die ik binnenkort ga maken (ik ga morgen een boek over Flash kopen). Het zijn er tot nu toe nog maar twee, maar één dezer dagen komt er nog één bij over het modellen van een huis. Als je mijn tutorials wilt gebruiken voor een site, laat dan ff weten welke, waar, enz. en je hebt grote kans op mijn toestemming.
Mocht je (of iemand anders natuurlijk) hulp nodig hebben bij het schrijven van een handleiding, dan wil ik best wel meehelpen hoor. Ikzelf heb ook 's een x een (basis)handleiding voor Flash geschreven. (Oogst, laat die boek maar zitten :D )

Die handleiding van mij moet ook weer 's ge-update worden.. :z

2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Op maandag 03 juni 2002 16:16 schreef Scipionyx het volgende:

[..]

Mocht je (of iemand anders natuurlijk) hulp nodig hebben bij het schrijven van een handleiding, dan wil ik best wel meehelpen hoor. Ikzelf heb ook 's een x een (basis)handleiding voor Flash geschreven. (Oogst, laat die boek maar zitten :D )

Die handleiding van mij moet ook weer 's ge-update worden.. :z
Ik kom er wel uit, handleidingen schrijven is niet zo moeilijk als je het programma goed kent.

Maareuh: waarom dat boek laten zitten? Is jouw handleiding zo enorm goed of is Flash zo enorm gemakkelijk? Ik kan geen html programmeren of zo (wel grotendeels lezen en aanpassen, niet zelf schrijven) en ik wil mijn site wel goed maken, dus ik wil de basics van Flash écht goed kennen. En ook de moeilijkere dingen heb ik nodig, want ik wil behoorlijk ingewikkelde zut maken.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Op maandag 03 juni 2002 16:19 schreef Oogst het volgende:

[..]

Ik kom er wel uit, handleidingen schrijven is niet zo moeilijk als je het programma goed kent.
I agree, daarom moest ik ook in 3 dagen een basis-handleiding schrijven voor de volgende stagiares.
Maareuh: waarom dat boek laten zitten? Is jouw handleiding zo enorm goed of is Flash zo enorm gemakkelijk? Ik kan geen html programmeren of zo (wel grotendeels lezen en aanpassen, niet zelf schrijven) en ik wil mijn site wel goed maken, dus ik wil de basics van Flash écht goed kennen. En ook de moeilijkere dingen heb ik nodig, want ik wil behoorlijk ingewikkelde zut maken.
Koop gewoon een boek ;) . Veeeeel handiger, je kan het ook altijd bij je hebben. Snel ff iets opzoeken e.d. Mijn handleiding is vrij slordig opgebouwd, vind ik. Omdat het in 3 dagen moest. Sindsdien heb ik er eig'k niet meer naar gekeken..
Bovendien staat in mijn handleiding vrijwel alleen maar de basics. (Ik had geen tijd om er iets moois van te maken.)

Down 'm maar 's voor de gein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Waaaaaahahahahaha
Vet filmpje!!!!
Hahaha gaaf man haha echt goed.
Lagge man.
Echt mooie effecten, dat schieten :D
"Ik had je gewaarschuwd! BAM"
Haha cool man.

ps. ging over Oogst ja :D

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tegroen/tankje.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 03 juni 2002 16:40 schreef Scipionyx het volgende:
Down 'm maar 's voor de gein.
-->
code:
1
2
3
This page is not available.  
We're sorry, but this page is currently unavailable for viewing. 
If this site belongs to you.... BLablabla

jammer, was wel benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
ehm oogst kies aub niet voor flash, dat zuigt gewoon erg, plain html is veel beter en stukken sneller en zo moeilijk is het niet, zelfs ik kan er een beetje van, zoek gewoon wat je wilt teken het uit op papier en kijk wat je niet kunt, zoek een website die het wel heeft eeeeeeen jattuh maar :o
boeie who cares :P maar eh er is een overvloed aan html tutorials op het web dus je kun altijd wel antwoord vinden en anders is er /13 nog :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben vandaag (ik was ziek en mijn bed zat) ook ff bezig geweest. Er moet natuurlijk nog een hoop aan gebeuren, maar het word al wat.. (eerste smax werk in maanden)

Afbeeldingslocatie: http://195.241.121.159/meuk/scene-03.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Op dinsdag 04 juni 2002 00:08 schreef back.slash het volgende:

[..]

-->
code:
1
2
3

jammer, was wel benieuwd
Geocities is gewoon brak. :r
Klik hier 's, en dan op "Flash"

ooit begonnen aan een site, nooit afgemaakt :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-10 10:37
-->
code:
1
2
3

jammer, was wel benieuwd
De welbekende geocities links. Gewoon een vraagteken achter de link zetten en je kan hem wel downloaden.

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
* Oogst heeft gisteren een compilatie van dertien minuten van al zijn werk in elkaar geflanst en gebrand als demo-cd voor zijn mogelijke werk voor discotheek de Rockefeller.
Op dinsdag 04 juni 2002 00:38 schreef bolleh het volgende:
ehm oogst kies aub niet voor flash, dat zuigt gewoon erg, plain html is veel beter en stukken sneller en zo moeilijk is het niet, zelfs ik kan er een beetje van, zoek gewoon wat je wilt teken het uit op papier en kijk wat je niet kunt, zoek een website die het wel heeft eeeeeeen jattuh maar :o
boeie who cares :P maar eh er is een overvloed aan html tutorials op het web dus je kun altijd wel antwoord vinden en anders is er /13 nog :P
Ik kan al behoorlijk goed overweg met Dreamweaver, dus een eenvoudige html-site kan ik al maken. Maar ik heb sommige Flash-sites gezien en wil ook graag bewegende dingen toevoegen (zonder geluid natuurlijk). Vandaar dat ik dus graag Flash wil leren. Sowieso maak ik mijn site zowel in een uitgeklede html-versie als in een Flash-versie.
Op maandag 03 juni 2002 23:33 schreef XLerator het volgende:
[afbeelding]
Is het een strijkijzer of een poging iets in mijn belachelijke Plattelandsleven-stijl te maken? >:)

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Nouhou zeg :'( ;(
Ik zei toch dat dat helemaal mijn stijl is, de Total Annihilation Stijl :)
Gaaf spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir
  • Niet online

Mir

[..]

-->
code:
1
2
3

jammer, was wel benieuwd
Zorg dat je geen header hebt; je moet dus even DEZE COMPUTER opennen ofzo en daar de link ik pasten.

[edit]
vind 1.6 K wel erg snel hoor :+ :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copyman
  • Laatst online: 16-10 11:49

Copyman

Dode muis

Zat ook nog te denken om deel te nemen, maar ben eerst wat drukker met school. :)

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Op dinsdag 04 juni 2002 11:50 schreef Oogst het volgende:
Ik kan al behoorlijk goed overweg met Dreamweaver, dus een eenvoudige html-site kan ik al maken. Maar ik heb sommige Flash-sites gezien en wil ook graag bewegende dingen toevoegen (zonder geluid natuurlijk). Vandaar dat ik dus graag Flash wil leren. Sowieso maak ik mijn site zowel in een uitgeklede html-versie als in een Flash-versie.
toch maar beter flash laten liggen, flash is :r maargoed dat is mijn mening :Y)
anyways mn duimen zitten vast in elkaar omdat ik hoop dat die kaart nou eindelijk eens binnenkomt en gaat werken zonder problemos, dan kenk rustig verder werken en gta III opstarten :P

oogst magk btw een foto van jouw? ga ik lekker een gta III skin van je maken en je neer knuppelen tot het bloed eruit stroomt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-10 10:37
Op dinsdag schreef bolleh:
oogst magk btw een foto van jouw? ga ik lekker een gta III skin van je maken en je neer knuppelen tot het bloed eruit stroomt :P
Sow jij bent aardig :D... Oogst als je met flash gaat werken zorg er dan wel voor dat het niet te flashend word, maar rustige animaties. Nu weer ontopic :Y)

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tromgeroffel....

Ik voorspel dat we zodadelijk een post krijgen van de wijze Reflection...master in filosofie en zeer dwaze uitspraken

prrrrrrrrrrrrrrrrr tadaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey!
Ik zal ook wat plaatjes posten van mijn 3D-oefeningen, alles is gemaakt in 3ds max 4, ben bezig sinds augustus vorig jaar.

En wat vált het tegen na zo'n aankondiging :'(

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/m.berndsen/temp/couch.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/m.berndsen/temp/stilleven.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/m.berndsen/temp/jackplug.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 04 juni 2002 21:33 schreef Reflection het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
mooi man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Jah :) Orginele ideeen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me checkt een koptelefoonplug...

deze gaat niet werken maat, je aarde is te kort :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 04 juni 2002 22:06 schreef XLerator het volgende:
Jah :) Orginele ideeen :D
Bespeur ik hier enig sarcasme? ;)

Tja, om 3D-modeling een beetje onder de knie te krijgen begin ik met voorwerpen uit het dagelijks leven. En dan kom ik op saaie dingen als zitbankjes :D

edit:
typo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Huh :?
Ik meende het hoor! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 04 juni 2002 22:11 schreef XLerator het volgende:
Sorry XLerator! Ik dacht dat dus dat het cynisch was :) een bankje is tenslotte niet bijzonder boeiend...
Thanks anyway!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Nouh!! Ik doe het je niet na hoor!!
Ziet erg gewoon erg goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Nou ik post m`n vraagje hier maar, anders sluit cutter `m weer ;)

Ik heb bijv. aan een cilinder een animatie gemaakt.
En ik maak een nieuwe cilinder aan die dezelfde animatie moet krijgen.
Hoe doe ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 04 juni 2002 22:11 schreef XLerator het volgende:
haha tja tis lastig te geloven he :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Link object, XLerator, link object. Selecteer je tweede cylinder en link hem aan je eerste cylinder. Het link-icoontje vindt je links van de scale, rotate en verplaats-icoontjes.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09 13:58

cutter

Wannabe i7 fanboy

Op dinsdag 04 juni 2002 22:21 schreef XLerator het volgende:
Nou ik post m`n vraagje hier maar, anders sluit cutter `m weer ;)
Idd, koop een boek en ga daar stap voor stap mee werken, dan kom je alle vragen tegen die je stelt. Ik denk dat je ook wel snapt dat we op GoT geen vervangend curususleider gaan spelen voor al onze usertjes. Stop er zelf eens een beetje tijd in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Op woensdag 05 juni 2002 07:12 schreef cutter het volgende:
Ik denk dat je ook wel snapt dat we op GoT geen vervangend curususleider gaan spelen voor al onze usertjes.
ehm niet? oh eh whoopsie :P

anyways gister ff gewerkt aan mn AT-AA carrier(software rendering :r) en toen crashte mn compu en het grappige was dat ie nog niet een backup had gemaakt :D :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

backuppen gebeurt niet wanneer je dat wilt, maar wanneer je dat zegt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crashen?? wat is dat >:) moet je maar een stabielere o.s. hebben

ik noem maar een, windows 2k :)

ik zal ook maar weer es wat schit maken, kwee alleen nie wat..sta al bekant een maand te denken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Op woensdag 05 juni 2002 11:44 schreef bolleh het volgende:
anyways gister ff gewerkt aan mn AT-AA carrier(software rendering :r) en toen crashte mn compu en het grappige was dat ie nog niet een backup had gemaakt :D :(
Stel dan ook in dat MAX elke 15 minuten een back-up maakt joh!

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Op woensdag 05 juni 2002 12:42 schreef Oogst het volgende:

[..]

Stel dan ook in dat MAX elke 15 minuten een back-up maakt joh!
uhm staat ook ergens op maar het was al na 5 minuten maxxen ofzow :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Nou in die 5 min heb je ook niet ontzettend gigantisch enorm veel kunnen doen ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Op woensdag 05 juni 2002 13:08 schreef XLerator het volgende:
Nou in die 5 min heb je ook niet ontzettend gigantisch enorm veel kunnen doen ;) :P
hoe weet jij dat nou weer? ik heb dus wel genoeg in die 5 minuten kunnen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Zo, Bolleh, jij werkt wel snel dan! Dat was dan vast wel quality time, die vijf minuten.

Kun je niet een tutorial schrijven over hoe jij in vijf minuten zoveel doet dat je het hier op GoT komt vertellen?

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Hehe ok :)
Maar ik ben dan ook een Celleron 500 gewend he, dat is ook niet zo snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Update:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tegroen/tankje2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Ziet er leuk uit, maar er moet nog wat meer aan je textures gebeuren.
En post 's wat andere aanzichten :P

en een andere achtergrond aub :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Tipje voor textures?? :)
Achtergrond, hmmm moek ff zien hoe je dat doet :)
( noob he ;) )
De andere aanzichten komen vanmiddag wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zomaar een WIPje...
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ghost02/buggy.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier m'n eerste solo 3d project (2de 3d project), colorize.

small divx (4mb) (50% screensize, bad sound)

normal divx (10mb) ("ok" quality)

big indeo (75mb) ("perfect" quality)

Dit is Noname, de main character.
Afbeeldingslocatie: http://pong.hku.nl/~roman/website/portfolio/colorize/webcolorize/nonamesheet.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pong.hku.nl/~roman/website/portfolio/colorize/webcolorize/blancosheet.jpg

Voor meer check m'n website.RomanStyle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddZ
  • Laatst online: 05-10 09:46

ddZ

Op donderdag 06 juni 2002 09:55 schreef A-TOMIC het volgende:

[afbeelding]

[afbeelding]

Mooi, erg mooi.

Mag ik vragen welk pakket je gebruikt hebt & hoelang je al met 3d (in het algemeen) bezig bent ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok geen modelleren maar gebruik van poser en bryce
(Nee, niet slaan!)
Klik op de thumbnail om de wallpaperversie te bekijken

Centour's Domain:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/terraman/centour.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 06 juni 2002 11:03 schreef ddZ het volgende:

[..]

Mooi, erg mooi.

Mag ik vragen welk pakket je gebruikt hebt & hoelang je al met 3d (in het algemeen) bezig bent ?
3dmax 4, sinds 01-2002...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 06 juni 2002 11:53 schreef terra-man het volgende:
Ok geen modelleren maar gebruik van poser en bryce
(Nee, niet slaan!)
Klik op de thumbnail om de wallpaperversie te bekijken

Centour's Domain:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/terraman/centour.jpg
effe wat tips: de belichting van die vent (paard) is net of ie binnen staat (te gelig) probeer eens een wat blauwer (buiten) licht te maken.

render eens een depthmap in bryce (volgens mij kon ie dat), laadt dat als een selectie in ps en gooi er een blur overheen. Die bergen ver weg zijn te scherp namelijk

bovendien hangt denk ik de bewolking te hoog, de top van die berg zal allicht wat mistig zijn gok ik

owja, en een beetje chromatic noise erover in ps, om korrel van je foto te simuleren, dit is te smooth namelijk. met wat trucen haal je hier best een realistische render uit (gooi is er bijvoorbeeld eens een echte rots texture tegenaan ipv die standaard bryce dingen, zo wordt het zo "bryceig" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

effe wat tips: de belichting van die vent (paard) is net of ie binnen staat (te gelig) probeer eens een wat blauwer (buiten) licht te maken.

render eens een depthmap in bryce (volgens mij kon ie dat), laadt dat als een selectie in ps en gooi er een blur overheen. Die bergen ver weg zijn te scherp namelijk

bovendien hangt denk ik de bewolking te hoog, de top van die berg zal allicht wat mistig zijn gok ik
De atmosfeer heeft idd nog een boel werk nodig. Ik wil nog wat foto's van cumulus wolken erin verwerken en die ook voor de bergen gooien. Wat toevoeging van mist zal de achtergrond nog wat blurren. En ja een diepte masker kun je renderen en dan blurren in photoshop. Bedankt voor de tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Heej Oogst, of iemand anders, heb je misschien nog tips voor rups banden? Hoe doe je dat?
Vast niet elk stukje handmatig draaien en plaatsten toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Tnx!!! Cool :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Op donderdag 06 juni 2002 20:04 schreef XLerator het volgende:
Heej Oogst, of iemand anders, heb je misschien nog tips voor rups banden? Hoe doe je dat?
Vast niet elk stukje handmatig draaien en plaatsten toch?
Nou ga je te ver, XLerator! Ik heb al een aantal ongelooflijke noob-vragen van je beantwoord, maar dit slaat alles! Dit heb ik #$!&@(*!^@ al een keer in deze topic uitgelegd! Ik type toch niet voor niks! Denk je dat ik niks beters te doen heb ofzo?

En die uitleg gebruikte inderdaad dezelfde techniek als in die tutorial die Scipionyx hier al poste wordt genoemd.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kris
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-10 08:24

[afbeelding]

[afbeelding]

Damn, ziet er errug netjes uit ! Die poppetjes zelf met bones gedaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Op donderdag 06 juni 2002 21:01 schreef Oogst het volgende:

[..]

Nou ga je te ver, XLerator! Ik heb al een aantal ongelooflijke noob-vragen van je beantwoord, maar dit slaat alles! Dit heb ik #$!&@(*!^@ al een keer in deze topic uitgelegd! Ik type toch niet voor niks! Denk je dat ik niks beters te doen heb ofzo?

En die uitleg gebruikte inderdaad dezelfde techniek als in die tutorial die Scipionyx hier al poste wordt genoemd.
Nou zeg, beetje rustig man... sorry hoor :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online

[afbeelding]

[afbeelding]

Heeel cool gedaan :D

Hoe laat je al die gebouwen zo verkleuren?
Doe je dat met een soort masker ofzo??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddZ

ddZ

Op donderdag 06 juni 2002 21:51 schreef Scipionyx het volgende:

[..]

Heeel cool gedaan :D

Hoe laat je al die gebouwen zo verkleuren?
Doe je dat met een soort masker ofzo??
Waarschijnlijk 2x gerenderd---> eerst alleen mannetje , daarna gebouwen --> in bijv. After Fx soort van mask eroverheen, mannetje erop 'plakken', klaar. Dat is een manier 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddZ

ddZ

Op donderdag 06 juni 2002 21:21 schreef XLerator het volgende:

[..]

Nou zeg, beetje rustig man... sorry hoor :Z
Gelijk heeft hij anders wel :z
Modelleren is niet alleen maar dom muisklikken, het is ook logisch nadenken :Z

* ddZ zal binnenkort iets opzoeken wat hij nog heeft liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Je kunt ook een mask gebruiken, gewoon in MAX, waarbij alle materials bestaan uit hun witte versie en hun gekeurde versie. De mask-map is een gradient die wordt geplaatst aan de hand van een enorme UVW-map die alle objecten tegelijk bestrijkt. Als je nu de UVW-map verplaatst, komt de kleur mee.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddZ

ddZ

Op donderdag 06 juni 2002 22:18 schreef Oogst het volgende:
Je kunt ook een mask gebruiken, gewoon in MAX, waarbij alle materials bestaan uit hun witte versie en hun gekeurde versie. De mask-map is een gradient die wordt geplaatst aan de hand van een enorme UVW-map die alle objecten tegelijk bestrijkt. Als je nu de UVW-map verplaatst, komt de kleur mee.
Kan ook. Kan iets meer gezeur zijn qua mapping & zo, maar voordeel is dan dat je natuurlijk niet meerdere malen hoeft te renderen.
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.