die is wel heeeel geilOp zaterdag 25 mei 2002 21:14 schreef Maronius het volgende:
check dan deze ook eens... dat is pas kwaliteit
http://www.cee-gee.net
echt strx man.. wou dat ik dat kon
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
die is wel heeeel geilOp zaterdag 25 mei 2002 21:14 schreef Maronius het volgende:
check dan deze ook eens... dat is pas kwaliteit
http://www.cee-gee.net
Ik ben nog niet aan de screenshots toegekomenOp zaterdag 25 mei 2002 13:53 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
W00t thx
/me begint te modellen
[..]
graag, dat zou heel fijn zijn
want die willik nog wel hebbe
Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.
Ja, en ik had hem al gepost op de vorige topic, overigens al minstens twee jaar oud, deze Destroyer Droid.Op zaterdag 25 mei 2002 21:31 schreef Karp het volgende:
uhmm
heeft iemand al een keer zo'n Destroyer Droid gemaakt?
beetje persoonlijke fav
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
hij's kewl!Op zaterdag 25 mei 2002 23:37 schreef Oogst het volgende:
[..]
Ja, en ik had hem al gepost op de vorige topic, overigens al minstens twee jaar oud, deze Destroyer Droid.
die lange rendertijd is anders jouw schuld hoorOp zaterdag 25 mei 2002 17:32 schreef Oogst het volgende:
Misschien wel moeilijker dan fotorealistisch modellen: modellen met acceptable rendertijden. Dit is ruim acht minuten per frame en dat kan natuurlijk veel minder, ook op jouw trage pc. Maar dat is iets voor later, als je meer ervaring hebt met alles in 3d.
Verwijderd
Kewl!Op zaterdag 25 mei 2002 23:37 schreef Oogst het volgende:
JAAAAAAA!
Oogst heeft eindelijk zijn filmpje af. Jammer alleen dat hij nog geen tijd heeft hem voor web geschikt te maken, maar hij komt een dezer dagen online.
Die muziek op de achtergrond is van Enya, het nummer zelf heet Book of Days.Op vrijdag 24 mei 2002 23:54 schreef Hompie het volgende:
[..]
Euh... wat voor muziek is dat op de achtergrond van dat filmpje, want daar zou ik we eens meer van willen horen.
Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya
Verwijderd
Verwijderd
als iets perse getexturesd moet worden en als het echt onmogelijk is met std uvw map dan gebruik ik texporter...Op zondag 26 mei 2002 09:38 schreef Cryothic het volgende:
Hee allemaal.
Mag ik jullie eens vragen welke methode jullie gebruiken om te texturen?
Ik maak wel eens wat in photoshop, en dan met UVWMap in MAX, maar dat levert niet altijd het juiste resultaat op.
Moet je dan per groepje faces een material id gaan invullen? Of gebruikt iedereen tools als Texporter (of heet ie anders)
chilliskinner is een heel mooi progje om je model mee uit te vouwen enzo... daarna kan je met texporter de map exporteren en dan in photoshop painten.Op zaterdag 25 mei 2002 23:37 schreef handige_harrie het volgende:
Update, een klein-geknipte versie (korter) van m'n engine-exhaust. Ik heb em dus toch blauwer en doorzichtiger gemaakt.
Filmpje (11sec, 390kb, divx5.0.2)
Pic1:
pic 1 (1024x768)
pic 2 (1024x768)
pic 3 (1024x768)
pic 4 (1024x768)
Nou moet ik eens wat detail op dat scheepje gaan maken. Bij bodypaint moet je eerst een map maken waarna je kunt texturen. Ik zoek eigenlijk een texture programma waarmee ik meteen m'n model kan "uitvouwen" en daar dan lekker op tekenen. Bestaat dit?
Only dead fish go with the flow
Oh maar het hoeven er geen 300 te zijnOp zondag 26 mei 2002 14:53 schreef Yokozuna het volgende:
Das best nogal erg heelveel werk
Ducati: making mechanics out of riders since 1946
Verwijderd
Dit is alleen maar mijn mening, maar ik denk niet dat je veel zou hebben aan alleen maar een lijstje met functies..Op zondag 26 mei 2002 14:27 schreef Holy_Paladin het volgende:
Omdat er hier toch nog best wel wat n00bs zijn waaronder ik, zouden de l337 misschien een keer een lijstje met handige functies kunnen posten?? Ik krijg binnenkort wel een boek, maar het is toch altijd handig om te weten wat anderen allemaal nou de echt handige functies vinden. Ik denk dat ik en andere n00bs hier wel degelijk behoefte aan hebben, om het allemaal wat te versimpelen!! BVD!
True, maar niemand heeft hier denk ik zin om heel de functies en technieken uit te leggen, en dat is ook niet echt nodig. Als je daaren tegen zegt, op welke functies je je het besten moet concentreren, omdat je die later veel gaat gebruiken, ga je er wat mee kloten, en DAAR leer je wel veel van!!Op zondag 26 mei 2002 15:58 schreef paasklaas het volgende:
[..]
Dit is alleen maar mijn mening, maar ik denk niet dat je veel zou hebben aan alleen maar een lijstje met functies..
Denk dat je meer zou hebben aan kennis over technieken (bv. boxmodelling, methodes om te texturen, 3 punts belichting, etc) waarmee je diezelfde functies gebruikt.
Erg mooi, maaruh, ik werk niet met MAX maar met Cinema4D (en dit is dan ook het grootste minpunt, het aantal beschikbare plugins en tutorials voor C4D is nogal laagOp zondag 26 mei 2002 15:03 schreef Toiletman het volgende:
[..]
chilliskinner is een heel mooi progje om je model mee uit te vouwen enzo... daarna kan je met texporter de map exporteren en dan in photoshop painten.
link hier:
http://www.chilliweb.co.uk/chilliskinner/
Dat ik C4D wel snapte en 3d Max nietOp zondag 26 mei 2002 20:32 schreef Yokozuna het volgende:
Wat gaf bij jou de doorslag om Cinema4D te gebruiken en niet 3D Studio max dan? (gezien daarvoor wel een shitload een plugins, tutorials etc. voor te krijgen is).
tutorials, whah who needs emOp zondag 26 mei 2002 20:37 schreef handige_harrie het volgende:
[..]
Dat ik C4D wel snapte en 3d Max niet. De help van C4D is erg goed en de tutorials op de maxon site ook.
Verwijderd
Open in 3DS MAX dat viervoudige menuutje door rechts te klikken op een (editable) mesh en je ziet alle functies die je het meest zal gebruiken tijdens het modellerenOp zondag 26 mei 2002 16:01 schreef Holy_Paladin het volgende:
[..]
True, maar niemand heeft hier denk ik zin om heel de functies en technieken uit te leggen, en dat is ook niet echt nodig. Als je daaren tegen zegt, op welke functies je je het besten moet concentreren, omdat je die later veel gaat gebruiken, ga je er wat mee kloten, en DAAR leer je wel veel van!!
Idd, zoiets ja. Dank u zeer!Op zondag 26 mei 2002 21:59 schreef paasklaas het volgende:
een lap tekst!!
Yeah Yeah
De vos loopt door het bos.
Verwijderd
Maar het ziet er wel ergOp maandag 27 mei 2002 01:57 schreef WILDEAAP het volgende:
Waar ben ik aan begonnen! Damn die patch grids zijn moeilijk/veel werk. Ben toch maar gewoon helemaal de voorkant gaan doen eerst. WIP:
[afbeelding]
Verwijderd
Ik denk dat je een beetje té snel die camera heen en weer laat vliegen (kwordt bijna zeeziek als ik er te lang naar kijkOp maandag 27 mei 2002 04:12 schreef bolleh het volgende:
ff een test filmpje nadat ik heb besloten om van mn AT-AA walker een hover te maken omdat dat veel easier te animeren is.
filmpje 10 seconden 500kb divx 5.01
let niet op de carrier is alleen een testje, wordt veel mooier met een deur etc vooraan maar had er ff geen zin in. zitten weer wat foutjes in maar de rendertijd was slechts 10 minuten en dat op deze ouwe bak
in de film komen 3-4 carriers voor met elk 2 AT-AA
Yo Bolleh, als je die walker toch zou willen animeren heb je bones nodig. Als je wilt kan ik je daar na mijn examen (donderdag laatste: tekenen) wel ff mee helpen, voor zulke simpele poten zijn bones erg snel en gemakkelijk te doen.Op maandag 27 mei 2002 04:12 schreef bolleh het volgende:
ff een test filmpje nadat ik heb besloten om van mn AT-AA walker een hover te maken omdat dat veel easier te animeren is.
filmpje 10 seconden 500kb divx 5.01
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
wat de fuck hoe doe je dat ik ben ook bezig geweest een auto na te bouwen (honda crx), maar ik krijg het nie voor mekaar. Dat komt denk ik omdat ik met meshediting werk meshsmooth erover heen maar het komt er niet echt mooi uit te zien ronde vormen en shit.Op maandag 27 mei 2002 01:57 schreef WILDEAAP het volgende:
Waar ben ik aan begonnen! Damn die patch grids zijn moeilijk/veel werk. Ben toch maar gewoon helemaal de voorkant gaan doen eerst. WIP:
[afbeelding]
kvond em zelf ook ietwat snel maar na een foutje(goeie animatie wegOp maandag 27 mei 2002 05:25 schreef paasklaas het volgende:
[..]
Ik denk dat je een beetje té snel die camera heen en weer laat vliegen (kwordt bijna zeeziek als ik er te lang naar kijk)
Ook draai je IMHO teveel onnodig rondjes, waardoor je niet een goed overzicht krijgt van wat er allemaal gebeurd in de scene (ik moest nl 3x het filmpje bekijken om te zien dat er 2 van die dingen uit dat andere ding kwamen vliegen - sorry voor het 'geding' ik weet niets van StarWars).
Snel heen en weer vliegen met de camera in de ruimte ziet er trouwens ook niet echt realistisch uit (er is geen zwaartekracht, alles gaat langzaam, etc)
behalve dan met spacewarps en dat soort dingen
Dit is trouwens NIET negatief bedoeld, ik hoop alleen maar dat het hierdoor nóg beter wordt
ok is goed, veel succes nog, * bolleh heb alleen engels, piece of cakeOp maandag 27 mei 2002 09:43 schreef Oogst het volgende:
[..]
Yo Bolleh, als je die walker toch zou willen animeren heb je bones nodig. Als je wilt kan ik je daar na mijn examen (donderdag laatste: tekenen) wel ff mee helpen, voor zulke simpele poten zijn bones erg snel en gemakkelijk te doen.
Verwijderd
Op maandag 27 mei 2002 10:23 schreef WILDEAAP het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ben begonnen met een tutorial van een audi:
http://www.3dcafe.com/asp/tutorials/max/modelaudi/modelaudi.asp
Ik heb patch grids gebruikt ipv een box wat jij waarschijnlijk dus hebt gebruikt. Superhandig is dan om plaatjes van alle aanzichten te downloaden en je model daarnaar te vormen. Je begint eigelijk gewoon vanuit bv de front view en blijft steeds aanpassen totdat het op alle views ongeveer klopt.
[afbeelding]
tnx ik ga gelijk die tutorial ff proberen en jou vette ferrari overtreffenOp maandag 27 mei 2002 10:23 schreef WILDEAAP het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ben begonnen met een tutorial van een audi:
http://www.3dcafe.com/asp/tutorials/max/modelaudi/modelaudi.asp
Ik heb patch grids gebruikt ipv een box wat jij waarschijnlijk dus hebt gebruikt. Superhandig is dan om plaatjes van alle aanzichten te downloaden en je model daarnaar te vormen. Je begint eigelijk gewoon vanuit bv de front view en blijft steeds aanpassen totdat het op alle views ongeveer klopt.
[afbeelding]
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Uhm gefeliciteerd!Op maandag 27 mei 2002 11:14 schreef Oogst over de kunstbende:
knip
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
utreg op en topOp maandag 27 mei 2002 11:14 schreef Oogst het volgende:
De eerste prijs heeft mij opgeleverd:
-een finaleplaats voor de Kunstbende-finale in de Vredenburg in Utrecht op 22 juni;
-een Goude Ratje (ziet eruit als een grote schaal);
-70 euro, twee t-shirts, een regenjack, drie bioscoopvrijkaartjes en nog wat maffe zut.
http://hawvie.deviantart.com/
Verwijderd
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Ja klopt maar die zien er dus zo uitOp maandag 27 mei 2002 20:34 schreef bolleh het volgende:
woei als het goed is komen morgen mn spullen binnengelijk ff een rendertest doen
nice wildeaap alleen, koplampen![]()
Verwijderd
daar 11 uur rendertijd voorOp dinsdag 28 mei 2002 10:43 schreef Alpine het volgende:
Ik ben ff bezig geweest in Lightwave 3D.
http://3dforum.jade-creations.com/upload/attachment.php?s=ddccb5542d29c45397e50b3db424fe28&postid=2517
en deze is later bewerkt met Photoshop
http://3dforum.jade-creations.com/upload/attachment.php?s=ddccb5542d29c45397e50b3db424fe28&postid=2518
Het renderen duurde 11 uur
Only dead fish go with the flow
Verwijderd
This too shall pass
Verwijderd
als ik ooit een auto kan makenOp dinsdag 28 mei 2002 15:32 schreef HawVer het volgende:
Als ik mijn auto ooit zo spiegelend kan krijgen ben ik in de zevende hemel
[niemand ziet dit mode]Op dinsdag 28 mei 2002 16:19 schreef back.slash het volgende:
[..]
als ik ooit een auto kan maken
ben IK in de 7e hemel
ben namelijk nog steeds op zoek naar 3dsmax
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Verwijderd
ligt het aan mij of ben je die deur nou vergeten?Op dinsdag 28 mei 2002 13:59 schreef sharkyOnline het volgende:
ff een brazil render mét reflecties van m'n donkervoort (nou ja, het lijkt er iig op)
ben er best tevreden mee, heb nog nooit een render gemaakt die zo dicht in de buurt van fotorealisme kwam (niet dat dit zo realistisch is maar het komt in de buurt...)
[afbeelding]
[afbeelding]
ik heb een stuk of 6 verschillende aanzichten maar die lijken toch allemaal op elkaar. per render was 'ie ong 3 uur en 45 minuten bezig. nu is hij bezig met een render waarbij het aantal bounces wat hoger staat en de image sampling ook. maar volgens mijn berekeningen gaat hij daar 20 uur over doen.
edit: en wederom verprutst de jpeg compressie de boel weer. in acdsee ziet het er ook altijd beter uit dan in explorer.
Jezus, hoe the fuck doe je dat in 2 weken man.Op maandag 27 mei 2002 01:57 schreef WILDEAAP het volgende:
[afbeelding]
Nou, erg heftige reflexie hoor!niet dat dit zo realistisch is maar het komt in de buurt...)
ligt aan jouOp dinsdag 28 mei 2002 19:16 schreef SFie het volgende:
[..]
ligt het aan mij of ben je die deur nou vergeten?
Verwijderd
Hij is al mooi maar ik zou toch nog wat meer poly's gebruiken. ik vind m erg hoekerig nog.Op dinsdag 28 mei 2002 23:04 schreef WILDEAAP het volgende:
Dank u allen voor de positieve reakties en commentaar. Ben dan wel pas 2 weken bezig, maar eigelijk de hele tijd bezig met 3dsmax als ik ff niets te doen heb. (en das vaak
)
Maar jeminee die van sharkyOnline is behoorlijk vet. Ik krijg de reflecties/rondingen/naden nog echt niet zó goed. Hoe heb je trouwens zo die schaduw geblurt??? bij mij krijg ik em alleen megascherp...
[afbeelding]
Maar per donkervoort render meer dan 3 uurdeze is minder dan 1 minuut. Hoe komt dat dan eigelijk? Anyway wordt die van jou dan wel bijna fotorealistisch
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
wat meer detail op houten kistje, houtnaden oid, grond zou ik scherpere texture maken of echt een 3d grond, en de flessen in doosje niet echt super, voor de rest w00tOp woensdag 29 mei 2002 00:58 schreef CrazyHank2 het volgende:
Even wat experimenteels :
[afbeelding]
Had even niks beters te doen
Ik zie niets, ook geen kruisje...Op woensdag 29 mei 2002 01:08 schreef wcduck het volgende:
Hier een voorlopige versie van mn cameraatje:
[afbeelding]
Dat komt door raytrace. Als ik je nog een tip mag geven:Op dinsdag schreef WILDEAAP:
Dank u allen voor de positieve reakties en commentaar. Ben dan wel pas 2 weken bezig, maar eigelijk de hele tijd bezig met 3dsmax als ik ff niets te doen heb. (en das vaak
)
Maar jeminee die van sharkyOnline is behoorlijk vet. Ik krijg de reflecties/rondingen/naden nog echt niet zó goed. Hoe heb je trouwens zo die schaduw geblurt??? bij mij krijg ik em alleen megascherp...
[afbeelding]
Maar per donkervoort render meer dan 3 uurdeze is minder dan 1 minuut. Hoe komt dat dan eigelijk? Anyway wordt die van jou dan wel bijna fotorealistisch
Verwijderd
Verwijderd
Raar, hebben meer mensen hier last van?Op woensdag 29 mei 2002 01:37 schreef WILDEAAP het volgende:
[..]
Ik zie niets, ook geen kruisje...
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Hij doet het alOp woensdag 29 mei 2002 22:06 schreef wcduck het volgende:
[..]
Raar, hebben meer mensen hier last van?
Hij is wel mooi, lijkt net gras maar dan van echt heel erg dichtbijOp woensdag 29 mei 2002 21:46 schreef gladiool het volgende:
crazyhank, ziet er goed uit, alleen de verpakking is te strak en gaaf. Als je dat nog een beetje aanpakt heb je mooi plaatje.
Wat gefriemel van mij, een tussendoortje
[afbeelding]
in het groot:
1280X960
Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.
Lijkt verdacht veel op monster inc.Op woensdag 29 mei 2002 22:46 schreef |HunterPro| het volgende:
gladiool: prachtplaat! Vooral dat 'microscopische' effect (komt door de 'fuzzy'-look denk ik) vind ik prachtig.
ik ben lekker aan het spelen geweest, W.I.P. :
[afbeelding]
hoe krijgen jullie eigenlijk die randen bij Brazil weg? Gewoon hoger renderen, iets uitzoomen en croppen
kloptOp woensdag 29 mei 2002 23:05 schreef messi het volgende:
[..]
Lijkt verdacht veel op monster inc.
ik ga ook weer eens maxen
render deze aub eens met een fall-off reflectie, die moet ik gewoon zien, hij is zoOp dinsdag 28 mei 2002 13:59 schreef sharkyOnline het volgende:
ff een brazil render mét reflecties van m'n donkervoort (nou ja, het lijkt er iig op)
ben er best tevreden mee, heb nog nooit een render gemaakt die zo dicht in de buurt van fotorealisme kwam (niet dat dit zo realistisch is maar het komt in de buurt...)
[afbeelding]
[afbeelding]
ik heb een stuk of 6 verschillende aanzichten maar die lijken toch allemaal op elkaar. per render was 'ie ong 3 uur en 45 minuten bezig. nu is hij bezig met een render waarbij het aantal bounces wat hoger staat en de image sampling ook. maar volgens mijn berekeningen gaat hij daar 20 uur over doen.
edit: en wederom verprutst de jpeg compressie de boel weer. in acdsee ziet het er ook altijd beter uit dan in explorer.
oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad
Yeah Yeah
Dat zijn Hypervoxels. Een soort van Particles. Daarom duurde het renderen zo lang.Op dinsdag 28 mei 2002 11:41 schreef Toiletman het volgende:
woohoo, congrats oogst! cool spul
ennuh, 11 uur renderen voor die berg is idd beetje idioot veel?
hoe heb je dat gras-achtige spul trouwens gedaan?
gewoon met de hand, neem een plane, selecteer polygonen, en extruderen maar. Dat een paar keer met variatie. klaar is kees.Op donderdag 30 mei 2002 10:04 schreef Maronius het volgende:
Gladiool, dat omgekeerde druppelidee/lavalamp ding heb je vast niet met de hand zo gemodelleerd, dus... hoe hebbie dat gedaan ???
ziet er wel cool uit btw
tnxOp donderdag 30 mei 2002 07:22 schreef Atgast het volgende:
[..]
render deze aub eens met een fall-off reflectie, die moet ik gewoon zien, hij is zo
echt mooi gemaakt, ik ben al een hele tijd bezig met max, maar op de een of andere manier krijg ik zelf de simpelste dingen niet goed. Het gaan dan vooral om organische materialen.
This too shall pass
Cool.. nieuwe Background..Op woensdag 29 mei 2002 21:46 schreef gladiool het volgende:
crazyhank, ziet er goed uit, alleen de verpakking is te strak en gaaf. Als je dat nog een beetje aanpakt heb je mooi plaatje.
Wat gefriemel van mij, een tussendoortje
[afbeelding]
in het groot:
1280X960
kheb geen tutorial voor je, maar ik kan wel ff wat opschrijven.Op donderdag 30 mei 2002 14:36 schreef sharkyOnline het volgende:
[..]
tnx
fall-off reflectie? hmmm...volgens had iemand me dat al eens uitgelegd en toen heb ik het wel ergens gebruikt voor. korte tutorial?
oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq