Op vrijdag 17 mei 2002 23:44 schreef BackSlash32 het volgende:
Doh.. een beetje positiever kan ook wel hoor, 't is nauwelijks 3 weken geleden dat er uberhaupt publiek mee is gegaan.
Inderdaad, 3 weken geleden publiek gegaan, en nu, dus 3 weken later, is de zaak nog steeds niet klaar om publiek mee te gaan
Op 4 mei schreef ik een
stukje kritiek die ik op dit initiatief heb, en 2 dagen later geeft Floris me op een punt gelijk daarin, dat de website ('reclamefolder') een hoop nodige info mist, waar je alleen maar achter komt door dit en het vorige topic op GoT door te spitten. (En wat je zelf ook al schrijft 'GoT != TweakDSL')
We zijn inmiddels twee weken verder, maar de site is nog steeds hetzelfde... Tsja als het zoveel prioriteit heeft...
Gadverdamme wat een negatieve sfeer weer op een initiatief van T.net zeg, blijkbaar is voor sommige users niks goed genoeg..
Misschien is die ietwat negatieve sfeer wel wat terecht. Ze zetten iets op, maar doen dat (naar mijn mening) enigszins halfbakken. Het initiatief is prima natuurlijk, maar doe het dan goed. Zorg voordat je publiek gaat dat alles klaar is om publiek te gaan; Zorg dat je website up-to-date is; zorg dat er een duidelijke omschrijving is van het product; zorg dat je telefonisch goed bereikbaar bent voor mensen met vragen.
Maar ga niet lopen 'zeuren' dat heb opzetten van die site te veel tijd kost en daarom nog niet gebeurt is. Dan ben je gewoon nog niet klaar om publiek te gaan. sim-pel

Dit geeft mij namelijk het gevoel dat TweakDSL een beetje een bijzaak is, leuk om wat centen mee te verdienen, maar het moet vooral geen tijd kosten.
Wat als je zometeen een bak klanten hebt, en er is een storing, wat dan als je de helpdesk belt? 'Sorry mensen, Kees is nu met de server bezig en heeft dus geen tijd de telefoon op te nemen' ??
Ik neem toch aan dat er ergens in Nederland een kantoortje staat met Tweakers.net/TweakDSL op de deur waar een aantal daarvoor aangenomen mensen fulltime hier mee bezig is? Om de dienst op te zetten, om de aanvragen te verwerken en in goede banen te leiden, om de website af te maken?
Je wordt geacht je overeenkomst ook goed door te lezen, met name de AV waarin vaak dat soort bepalingen al in staan.
Kun je mij dan even wijzen in welk artikel van de
Algemene voorwaarden dat staat, want ik kan het zo snel niet vinden.
Het enige dat die dingen kan doen vermoeden is de tekst 'Hiermee kun je
tot de volle 8192 kbit/s downloaden. Dat kan dus oplopen tot 1 MByte/s ofwel in enkele seconden een MP3-tje binnenlepelen'
Dit brengt me gelijk bij de volgende onwaarheid op de site: Afgezien van de 7,8mbit/sec en geen 8mbit/sec, is het ook nog zo dat er enige overhead op zo'n verbinding zit. De maximaal haalbare lijnsnelheid is 7,8mbps (ik haal zelf, op +/- 100m van de centrale 7,6mbps (volgens m'n modem)).
We hebben het dan over een vebinding waar overheen gaat: data, ingepakt in (TCP/UDP) IP headers, ingepakt in Ethernet headers (modem fungeert als ethernet bridge) ingepakt in ATM headers (ADSL==ATM).
Je kunt voor het gemak uitgaan dat je per byte kale data 10 bits over de lijn stuurt (ipv

Je komt dus voor een verbinding van 7,8mbit op een data snelheid van maximaal tegen de 800KB/sec, en dat is dus 20% langzamer dan de gesuggereerde 1MB/sec.
Ik weet dat twiekers notoire zeikers kunnen zijn in dit soort gevallen, maar een beetje gezond verstand mag ik toch wel verwachten ?
Juist omdat tweakers notoire zeikerds kunnen zijn, moet je dus zorgen dat je een duidelijke, niet dubbelzinnig op te vatten, productomschrijving hebt
--==--
Voor de mensen van TweakDSL/Tweakers.net: het is echt niet mijn bedoeling om jullie onderuit te schoppen of af te zeiken, ik hoop ook niet dat het zo wordt opgevat.
En dit is echt niet het moedwillig creëren van een negatieve sfeer, maar slechts het leveren van (hopelijk opbouwende) kritiek. Als iemand het niet eens is met wat ik zeg, weerleg het dan.