[KPN] ISDN naar 2x analoog?

Pagina: 1
Acties:
  • 296 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:38
We hebben momenteel een ISDN lijn (bri), en aangezien ik veel internet, loopt dat aardig in de papieren :(
Recentelijk bleek echter uit de bbned postcode check dat er hier ADSL beschikbaar was :)

"Mooi. Aanschaffen :) Wat is nou je probleem? :?"

Nou, er is geen linesharing beschikbaar, en al helemaal niet met ISDN. Valt wel te overkomen, schakelen we gewoon terug en nemen er een nieuwe analoog bij die je inlevert bij bbned denk je. Probleem is echter, dat die club steeds duurder wordt?
Ik heb drie keer gebeld, en alle drie de keren met een ander antwoord :?

1e keer, info aanvragen (weet niet meer wie, ergens vorige maand):
• ISDN -> analoog is gratis
• nieuwe analoog is € 45,-
• nieuwe lijn heeft jaar afnameverplichting, ex-ISDN niet
• nieuwe lijn kan ons huidige tel.nr krijgen
Okee, dat gaat dus € 45 kosten. Okee... Nog even een fiat van mijn ouders en gaan met die banaan.

2e keer, na fiat, migratiepoging 1 (ene Marleen, vandaag 18:45)
• ISDN -> analoog is € 45,- :(
• nieuwe lijn heeft jaar afnameverplichting, ex-ISDN niet
• nieuwe lijn kan NIET ons huidige nr krijgen
Damn... Duurder + nr probleem..

3e keer, proberen of we misschien 2* van nr kunnen wisselen, zodat de nieuwe lijn alsnog ons huidige nr heeft? (ene Joke, vandaag 19:15)
• ISDN -> analoog is € 45,-
• nieuwe lijn heeft jaar afnameverplichting, ex-ISDN OOK :(
GVD !@#$%#@ Dan boeit het nr van die nieuwe lijn al niet meer. Is dan toch even duur.

Houden ze bij hoevaak je belt en maken ze het iedere keer duurder of zo?
Ik heb nu dus 3 verschillende verhalen, waarbij de 3e al 12*16 + 45 = € 237,- duurder is dan de eerste...

Is er hier iemand die hier ervaring mee heeft en/of weet hoe het dus ECHT zit? De site van KPN staat echt bol van uitleg (op de meest vreemde en off-topic plaatsen) over hoe je van pots naar bri kunt, maar nergens iets over andersom of nummerveranderingen...
Mijn vader heeft al aangeboden om de aansluitkosten van ADSL te betalen, dan regelde ik de telefoniemigratie. Maar er zit toch wel een errrrrug groot verschil tussen € 45 en € 280 :(

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je had ook de 1ste keer gelijk ja moeten zeggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Op donderdag 14 maart 2002 20:35 schreef TryToListen het volgende:
Je had ook de 1ste keer gelijk ja moeten zeggen :+
Lol :) Idd..

Tja. Een beetje kosten/baten analyse kost toch wel wat vooronderzoek. Je kunt wel naar een ADSL-abo toe, maar als je door de overige periodieke kosten en door de hoge eenmalige kosten je pas na een jaar of 3 rendabel bent of zo... En dan, Wanadoo hometime krimpt in, en daar heb ik niet zat aan, dus het is nu of terug naar (veel) telefoontikken :'(

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dethroned
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-05 14:50

Dethroned

Liev

bij eweka had ik bijna hetzelfde probleem, maar nou schijnt het zo te zijn dat ze bij diegene die van KPN ISN gebruik maken. De mogelijkheid om over ISDN line-sharing aan te bieden...

Is op zich wel beter.

Maar ik moet zeggen dat je best wel lang moet wachten

I got a problem-solver and its name is revolver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Zelfs al was er linesharing (graag, dan ben ik van dit probleem af :) ), dan nog gingen we hoogstwaarschijnlijk terug naar analoog. Waarom? Abo is enkele euro's duurder (euh, 7 geloof ik, dus dat is in 7 maanden terugverdiend), en letterlijk de enige reden dat we hier ISDN / 2 lijnen hebben is: internet...

Maar linesharing maakte het wel eenvoudiger:
• ISDN -> Analoog a € 45,-
en geen gezeur met nummers / verplichtingen... We blijven hier nog wel een jaartje wonen, en een telefoon hebben we toch nodig :) Nou ja, nodig :) Net zo nodig als internet, maar het is wel verrekte handig :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als een klant zijn ISDN-aansluiting wenst om te zetten naar een PSTN-aansluiting, spreken we van "remigratie". Deze situatie wordt gezien als de 'sloop' van de ISDN lijn, en de 'aanleg' van een PSTN lijn. De klant betaalt in deze situatie opnieuw het entreegeld voor de aanvraag van een PSTN aansluiting.

Opmerkingenveld: Migratie ISDN naar PSTN met behoud van telefoonnummer

Conclusie: Je kan remigreren van ISDN naar PSTN met behoud van nummer !!!! Voor de aanvraag van de 2e PSTN lijn en de remigratie betaal je entree kosten.

Wat jij wil is het nummer van de ISDN lijn naar de nieuwe lijn en de geremigreerde lijn gebruiken voor de portering omdat je daar niet meer aan je abbonement zit..

Alleen wordt dit niet meer gedaan.

Wat je zou kunnen vragen is het volgende.
Je bestaande ISDN remigreren en voor de PSTN een van de onderliggende ( MSN ) nummers gebruiken, en op de niewue lijn het hoofdnummer. Vraag of ze eerst je ISDN lijn remigreren en op je hoofnummer een klantoptie willen zetten.
Laat dan ook een opdracht starten voor een nieuwe PSTN lijn..

Mischien heb je geluk,,,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij KPN moet je dit soort dingen altijd schriftelijk aanvragen. Dan heb je de prijzen op papier en dan kunnen ze je later niet iets anders aansmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Op vrijdag 15 maart 2002 08:08 schreef CheS het volgende:
[..]
Conclusie: Je kan remigreren van ISDN naar PSTN met behoud van nummer !!!! Voor de aanvraag van de 2e PSTN lijn en de remigratie betaal je entree kosten.

Wat jij wil is het nummer van de ISDN lijn naar de nieuwe lijn en de geremigreerde lijn gebruiken voor de portering omdat je daar niet meer aan je abbonement zit..

Alleen wordt dit niet meer gedaan.
Remigreren zonder nummerbehoud zou te gek voor woorden zijn lijkt me, maar toch bedankt :) Zit ik nu echter na een remigratie nog een jaar vast aan die lijn of is het gewoon een statusverandering? Omdat je het hebt over aanleg van een PSTN lijn? Die 90 euro zijn te overkomen, maar om dan nog een jaar abo te gaan betalen...
Wat je zou kunnen vragen is het volgende.
Je bestaande ISDN remigreren en voor de PSTN een van de onderliggende ( MSN ) nummers gebruiken, en op de niewue lijn het hoofdnummer. Vraag of ze eerst je ISDN lijn remigreren en op je hoofnummer een klantoptie willen zetten.
Laat dan ook een opdracht starten voor een nieuwe PSTN lijn..

Mischien heb je geluk,,,,
Klantoptie? Gereserveerd voor mij of zo?

Wat denk je, zou het lukken met snelle tech praat?
Zo van:
- Ik heb ISDN, en wil graag een remigratie met een klantoptie op het hoofd-MSN en een onderliggend MSN als nummer, zodat ik het hoofd-MSN kan gebruiken voor een nieuwe PSTN? :P

Hebben ze daar in die call-centers trouwens geen nummerweergave of zo? Ze vragen me steeds om mijn nummer.
En die Joke vroeg ook hoelang we deze lijn al hadden... Lang leve de automatisering en het klantenbestand/database...
Hmm. Dat klinkt geloof ik een beetje trollerig/flamerig :P Bedoel het niet zo hoor, vind het alleen vreemd dat 's Neerlands grootste telecombedrijf nog niet kan zien waarvandaan ik bel :?

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 15 maart 2002 21:16 schreef Paul Nieuwkamp het volgende:

[..]

Remigreren zonder nummerbehoud zou te gek voor woorden zijn lijkt me, maar toch bedankt :) Zit ik nu echter na een remigratie nog een jaar vast aan die lijn of is het gewoon een statusverandering? Omdat je het hebt over aanleg van een PSTN lijn? Die 90 euro zijn te overkomen, maar om dan nog een jaar abo te gaan betalen...
Remigreren kan gewoon met nummerbehoud !! ik bedoelde meer het nummers wisselen ed wat niet meer gedaan wordt.*

Na de remigratie kan je de lijn laten porteren, zonder dat je abb. geld doorbetaald, immers heb je deze lijn al langer toch.??
Het wordt gezien als nieuwe aanleg maar je hebt al een bestaand abb.
Klantoptie? Gereserveerd voor mij of zo?
*
Ja, je nummer wordt tijdelijk op jou naam gereserveerd, omdat hij anders in de bak met nummers komt die tijdelijk niet meer uitgegeven worden.
Aangezien dit veel extra handelingen in de systemen betreft en het verder niets opleverd wordt dit niet meer gedaan. ( Het was altijd stukje extra service )
Wat denk je, zou het lukken met snelle tech praat?
Zo van:
- Ik heb ISDN, en wil graag een remigratie met een klantoptie op het hoofd-MSN en een onderliggend MSN als nummer, zodat ik het hoofd-MSN kan gebruiken voor een nieuwe PSTN? :P
Ja zo zou je het moeten aanpakken, zeg er bij dat je dit in het verleden ook op een soortgelijke manier gedaan hebt.
Hebben ze daar in die call-centers trouwens geen nummerweergave of zo? Ze vragen me steeds om mijn nummer.
En die Joke vroeg ook hoelang we deze lijn al hadden... Lang leve de automatisering en het klantenbestand/database...
Hmm. Dat klinkt geloof ik een beetje trollerig/flamerig :P Bedoel het niet zo hoor, vind het alleen vreemd dat 's Neerlands grootste telecombedrijf nog niet kan zien waarvandaan ik bel :?
Tja niet iedereen belt vanaf zijn eigen aansluiting naar een CC, ze zouden kunnen vragen: Is ******* de aansluiting waar het om gaat ??? Stukje privacy denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is je netnummer ?
Als je in mijn regio zit, zou ik eens door het gebouw heen kunnen wandelen voor je. Mischien dat ik met een bakkie en een knipoog wat kan doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Op zaterdag 16 maart 2002 10:44 schreef CheS het volgende:
Wat is je netnummer ?
Als je in mijn regio zit, zou ik eens door het gebouw heen kunnen wandelen voor je. Mischien dat ik met een bakkie en een knipoog wat kan doen ;)
Hey bedankt man, alleen denk ik dat Den Haag en 0413 niet verenigbaar zijn...

Dat van die privacy kan idd kloppen, maar dan blijft de vraag 'Hoe lang heb je die aansluiting al' wel staan. Ja och, je kunt niet alles hebben :P

Rhàshan - Aditu Sunlock

Pagina: 1