ff een tip: jullie hoeven niet het hele bericht te quoten... scheelt een stuk in de lengte!
Het klopt, ik heb een PCI ADSL/ISDN modem. En ik zie een signaal op de lijn. Ik kan alleen nog geen verbinding opbouwen omdat het juiste protocol (RFC1483 LLC/SNAP Bridged oftewel Transparent Bridging) niet zomaar ingesteld kan worden in de drivers.
Volgens een contact bij TrueServer (Ruben) ondersteunen de drivers het protocol gewoon nog niet. Maar navraag bij AVM Nederland leverde een duits telefoonnummer op van een technicus die weet hoe het wel moet. Die vent heb ik gebeld (ene Mehran), en die heeft het telefonetisch bevestigd.
Alleen.. toen ik belde (vrijdagmiddag 17:30) was hij net bezig om hetzelfde te doen, telefonisch, met een collega in Mauritius. Duzzzz.... ik ben maandag aan de beurt.
Vol verwachting klopt mijn hartje!
Uiteraard post ik hier, of in een nieuwe thread in het juist forum, de resultaten.
De kaart heb ik gekocht bij Telec Zoetermeer, de enige groothandel (voor zover ik weet) die AVM levert. Overigens ben ik wederverkoper van Telec, zodat mijn prijs lager ligt dan de prijs op de site van Telec
Ennuh, ik bedoel Tweakers.net klanten. En dat is een redelijk uitgeselecteerd potentieel kooppubliek dacht ik zo!
Overigens: het modem schijnt wel perfect te werken op MxStream. Door Telec wordt een floppy meegeleverd met de juiste registry-keys voor het PPPoA protocol. De reden dat het zo moet is dat in Duitsland bijna alles over PPPoE gaat. Dus daar gaat men bijna standaard van uit.
Het stenen tijdperk is niet geëindigd wegens een gebrek aan steen.