misschie had je er geen nieuw topic voor moeten openen, en het hier moeten posten, of in het ADSL+ISDN topic of zo. Er worden namelijk te snel nieuwe topics geopend.
Verwijderd
Hij had zijn topic anders moeten verwoorden, het leek nu meer een hoera ik ben jarig topic waardoor er snel reacties ontstonden zoals... euuh ja gefeli.Op maandag 24 juni 2002 22:35 schreef IvoB het volgende:
misschie had je er geen nieuw topic voor moeten openen, en het hier moeten posten, of in het ADSL+ISDN topic of zo. Er worden namelijk te snel nieuwe topics geopend.
[edit] ik Re-open m wel met een message erbij en ik trash ff wat replies.
Is de monteur voor de telefooncentrale al langsgeweest?
In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
Mag wel eens ja, na 2 maandenOp woensdag 26 juni 2002 14:00 schreef -Rob- het volgende:
Is de monteur voor de telefooncentrale al langsgeweest?
P.s. wil iedereen met een TweakDSL aansluiting zich aanmelden bij Speedtest.nl , om een zo goed mogelijk beeld te kunnen krijgen van de te behalen snelheid
Tja, die kan niet bellenOp woensdag 26 juni 2002 21:51 schreef IvoB het volgende:
[..]
Mag wel eens ja, na 2 maandenWe horen wederom niets meer van de door Floris aangekondigde update. Er zijn enkele mensen aangesloten, en daar blijft het op een 1 of andere manier bij.
Je zou trouwens als bedrijf zo'n centrale hebben, lekker rustig als je daar werktWegens een storing in onze centrale zijn wij momenteel niet telefonisch bereikbaar. Onze excuses voor het ongemak.
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Tijdens een telefoontje (hij werkt dus wel!) met TrueServer heb ik ze gewezen op die tekst over de telefooncentrale op de site. De reactie was: dat is pure gemakzucht dat dat nog niet is aangepast. Daar wordt ik echt verdrietig van.
Overigens, hoe zou het komen dat er nog maar een paar mensen zijn aangesloten? Zijn er gewoon nog niet zoveel aanmeldingen soms? Ik heb geen reden om aan te nemen dat nieuwe aanmeldingen niet behandeld worden.
Wat betreft de snelheid (abo ProDSL 1024/512):
Download: > 128 KB/s
Upload: < 30 KB/s
Ik hou speedtest wel bij, maar de test gaat zelfs vaak fout op de upload (timeout).
Overigens, hoe zou het komen dat er nog maar een paar mensen zijn aangesloten? Zijn er gewoon nog niet zoveel aanmeldingen soms? Ik heb geen reden om aan te nemen dat nieuwe aanmeldingen niet behandeld worden.
Ik hou speedtest wel bij, maar de test gaat zelfs vaak fout op de upload (timeout).
Het stenen tijdperk is niet geëindigd wegens een gebrek aan steen.
Om te zorgen dat de resultaten in de database worden opgenomen moet te wel aangemeld zijn, andere weet speedtest natuurlijk niet welk abo je hebtOp donderdag 27 juni 2002 09:44 schreef kauffmann het volgende:
Dat excuus van die telefooncentrale komt natuurlijk door te weinig personeel, dat ding kan binnen een dag gefixt worden, en is waarschijnlijk ook al lang gebeurd.
Dit ziet er niet professioneel uit, zo verlies je veel klanten, je kan zeiken op UPC dat ze slecht te bereiken zijn, jullie zeggen niet eens een nummer te hebben!
Dit ziet er niet professioneel uit, zo verlies je veel klanten, je kan zeiken op UPC dat ze slecht te bereiken zijn, jullie zeggen niet eens een nummer te hebben!
TweakDSL, reageer hier eens op !Op donderdag 27 juni 2002 09:44 schreef kauffmann het volgende:
iig, kauffmann, hier zou ik NIET tevreden mee zijn !
lijkt idd meer op 256kb upstream zou ik iig niet pikkenOp donderdag 27 juni 2002 09:44 schreef kauffmann het volgende:
Tijdens een telefoontje (hij werkt dus wel!) met TrueServer heb ik ze gewezen op die tekst over de telefooncentrale op de site. De reactie was: dat is pure gemakzucht dat dat nog niet is aangepast. Daar wordt ik echt verdrietig van.
Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.
Mailtje naar TrueServer is eruit. Ben benieuwd of ze (snel) reageren... En anders bel ik gewoon.
Nog steeds geen update gezien?!? Is tweakdsl nu een stille dood gestorven? Of zit er nog leven in het project?? Wie kan hierover iets zinnigs zeggen? Floris???Op dinsdag 04 juni 2002 12:28 schreef Floris het volgende:
Als het goed gaat, komt er binnen 7 werkdagen een grote update aan.
Pecunia non olet
Al antwoord gehad?Op donderdag 27 juni 2002 23:01 schreef kauffmann het volgende:
Mailtje naar TrueServer is eruit. Ben benieuwd of ze (snel) reageren... En anders bel ik gewoon.
Het bericht over de telefooncentrale staat niet meer op de TrueDSL site, nu kunnen jullie m er toch ook vanaf halen.
Misschien zou het handig zijn als een van de modjes wil zeggen of TweakDSL nog bestaat.
Misschien zou het handig zijn als een van de modjes wil zeggen of TweakDSL nog bestaat.
Nog geen bericht terug. Als ik morgen tijd vind, ga ik bellen.
Overigens, het lijkt er op dit moment op dat ze veel last hebben van de stroomstoring van afgelopen middag. Wat ik ook doe, internetten is niet mogelijk via TweakDSL/TrueDSL.
Terwijl andere providers allang de boel weer hebben draaien.
Het zou toch niet zo zijn dat ze om 16:30 uur de deur achter zich dicht trekken en er morgenochtend om 9:00 uur achter komen dat het netwerk er vanaf 17:00 uur uitlag?
Overigens: TweakDSL is alleen maar een andere naam voor TrueDSL. En of het nog bestaat? Zoland TrueServer bestaat wel waarschijnlijk...
Overigens, het lijkt er op dit moment op dat ze veel last hebben van de stroomstoring van afgelopen middag. Wat ik ook doe, internetten is niet mogelijk via TweakDSL/TrueDSL.
Terwijl andere providers allang de boel weer hebben draaien.
Het zou toch niet zo zijn dat ze om 16:30 uur de deur achter zich dicht trekken en er morgenochtend om 9:00 uur achter komen dat het netwerk er vanaf 17:00 uur uitlag?
Overigens: TweakDSL is alleen maar een andere naam voor TrueDSL. En of het nog bestaat? Zoland TrueServer bestaat wel waarschijnlijk...
Eindelijk weer een update vanuit Tweakers over TweakDSL.
Aangezien jullie allemaal wel hebben gemerkt dat we nogal weinig tijd hebben om op vragen te reageren, het niet onze core-business is en er een aantal dingen niet goed geregeld zijn terwijl we dit wel graag willen, hebben we besloten om met een aantal partijen in gesprek te gaan om de service te verbeteren.
Een aantal punten die op het program staan zijn:
- Mailservers
- Helpdesk gericht op installatieproblemen
- Algemene Helpdesk
- Duidelijkere website
Ik hoop dat we hier zeer binnenkort meer over kunnen vertellen, op het moment kan ik helaas niet echt meer zeggen dan het bovenstaande...
Aangezien jullie allemaal wel hebben gemerkt dat we nogal weinig tijd hebben om op vragen te reageren, het niet onze core-business is en er een aantal dingen niet goed geregeld zijn terwijl we dit wel graag willen, hebben we besloten om met een aantal partijen in gesprek te gaan om de service te verbeteren.
- Mailservers
- Algemene Helpdesk
- Duidelijkere website
Ik hoop dat we hier zeer binnenkort meer over kunnen vertellen, op het moment kan ik helaas niet echt meer zeggen dan het bovenstaande...
Bericht hierboven
Je weet toch waar je aan begint ?Op dinsdag 02 juli 2002 11:39 schreef Floris het volgende:
Aangezien jullie allemaal wel hebben gemerkt dat we nogal weinig tijd hebben om op vragen te reageren, het niet onze core-business is en er een aantal dingen niet goed geregeld
Als een klant iets koopt, mag ie toch van tevoren vragen stellen ?????
Volg je bankbiljetten
Zeg ik dan dat dat niet mag?Op donderdag 04 juli 2002 10:46 schreef ZeRoC00L het volgende:
[..]
Je weet toch waar je aan begint ?
Als een klant iets koopt, mag ie toch van tevoren vragen stellen ?????
Bericht hierboven
Reageren op e-mail mag er ook wel bijOp dinsdag 02 juli 2002 11:39 schreef Floris het volgende:
- Mailservers
- Algemene Helpdesk
- Duidelijkere website

Nee, dat zeg je niet, maar je zegt wel dat er geen tijd voor is om te antwoorden, dat lijkt me wat vreemd.Op donderdag 04 juli 2002 10:49 schreef Floris het volgende:
[..]
Zeg ik dan dat dat niet mag?
Volg je bankbiljetten
Het blijft allemaal een beetje vreemde zaak. TweakDSL werd met veel tamtam aangekondigd, diverse beloftes werden gedaan, en uiteindelijk wordt er een matig product op de markt gezet. De website is gewoon slecht, en onvolledig. De layout is op zich prima, en met een klein beetje extra inspanning had hier alles duidelijk opgestaan.
Het excuus dat TweakDSL geen core business is, is een zwak excuus. Als je iets begint moeten je doelstellingen, en plannen vaststaan. TweakDSL.nl staat om onduidelijke reden op Bolder Holding geregistreerd.
De problemen met TweakDSL zullen wel met TrueDSL te maken hebben, maar dat is geen excuus. Is het niet verstandig TweakDSL op te doeken, en klanten te verwijzen naar TrueDSL
De marge voor Tweak lijkt me sowieso niet groot.
Kortom: het is allemaal een zeer vaag zaakje, en ik zal zeker niet de enige teleurgestelde Tweaker zijn.
Off topic:
(gelukkig ben ik binnenkort een CBM [Cistron Broadband Maxx] klant)
Het excuus dat TweakDSL geen core business is, is een zwak excuus. Als je iets begint moeten je doelstellingen, en plannen vaststaan. TweakDSL.nl staat om onduidelijke reden op Bolder Holding geregistreerd.
De problemen met TweakDSL zullen wel met TrueDSL te maken hebben, maar dat is geen excuus. Is het niet verstandig TweakDSL op te doeken, en klanten te verwijzen naar TrueDSL
Kortom: het is allemaal een zeer vaag zaakje, en ik zal zeker niet de enige teleurgestelde Tweaker zijn.
Off topic:
(gelukkig ben ik binnenkort een CBM [Cistron Broadband Maxx] klant)
't zal ongetwijfeld wel al gevraagd zijn in dit topic maar ik ga echt geen 355 berichten doorlezen.
Die 512kbps van surfdsl is toch 512 kilobits per seconde (maximaal)? Als ik me niet vergis komt dat neer op 64 kilobytes per seconde. De downloadsnelheid dus.
Als ik het goed heb lees dan verder anders kan onderstaande genegeerd worden.
€55 voor 64 kilobytes per seconde? Mijn hoogste downloadsnelheid met mijn @Home abonnement van €44,95 is tot nu toe 477 kilobytes per seconde. ('t was slechts een seconde maar toch, gemiddeld zit ik rond de 150+ kilobytes per seconde)
Zijn jullie helemaal van de pot af gerukt met die prijzen?
Die 512kbps van surfdsl is toch 512 kilobits per seconde (maximaal)? Als ik me niet vergis komt dat neer op 64 kilobytes per seconde. De downloadsnelheid dus.
Als ik het goed heb lees dan verder anders kan onderstaande genegeerd worden.
€55 voor 64 kilobytes per seconde? Mijn hoogste downloadsnelheid met mijn @Home abonnement van €44,95 is tot nu toe 477 kilobytes per seconde. ('t was slechts een seconde maar toch, gemiddeld zit ik rond de 150+ kilobytes per seconde)
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Dat zijn de normale prijzen hoor (voor ADSL)..... Kijk maar es bij concurrent mxstream...Op zaterdag 06 juli 2002 19:35 schreef Nitrox_Infinity het volgende:
***BLAAT***
Ik ga dit toch ook niet vergelijken met mijn BetuweNet kabel-internet abonnement van €22,50 waarmee ik ook de 100kb/sec kan halen?!?!?!
De snelheid van @home is erg onzeker, met MxSloom haal je altijd 53kb/s. En ADSL is veel stabieler dan kabelinternet.
Okay, als dat de standaard prijzen zijn voor dsl dan begrijp ik het wel maar als je als internetter dan voor DSL kiest ben je toch helemaal niet lekker bezig?Op zaterdag 06 juli 2002 19:56 schreef GFM het volgende:
[..]
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Jawel, ADSL is, zoals al gezegd is, stabieler... Daar betaal je ook voor....Op zaterdag 06 juli 2002 20:15 schreef Nitrox_Infinity het volgende:
[..]
Okay, als dat de standaard prijzen zijn voor dsl dan begrijp ik het wel maar als je als internetter dan voor DSL kiest ben je toch helemaal niet lekker bezig?
In sommige gevallen misschien, het is gewoon aan te raden even je postcode in te voeren bij www.mordax.nl en dan te checken hoe goed de verbinding is. Of check anders bij de buren ofzo. In mijn geval is @home stukken sneller voor minder geld.Op zaterdag 06 juli 2002 20:14 schreef IvoB het volgende:
De snelheid van @home is erg onzeker, met MxSloom haal je altijd 53kb/s. En ADSL is veel stabieler dan kabelinternet.
Ik denk dat de gemiddelde internetter liever snelheid heeft dan stabiliteit.Op zaterdag 06 juli 2002 20:19 schreef GFM het volgende:
[..]
Jawel, ADSL is, zoals al gezegd is, stabieler... Daar betaal je ook voor....
En dan nog, als ik grote bestanden download (van het internet, niet via kazaa ofzo) dan heb ik ook wel een stabiele snelheid hoor.
Die snelheid schommelt weliswaar iets (meestal 80kilobytes verschil tussen snelste en langzaamste) maar dan nog haal ik hogere snelheden dan DSL.
Verwijderd
Met die hoge aansluit kosten, hoge maandelijkse lasten, en belachelijke service snap ik echt mensen niet die voor dit tweakdsl willen gaan? het lijkt me dat ze er zelf niet eens serieus mee bezig zijn hiero
En als je geen keuze hebt?Op zaterdag 06 juli 2002 20:15 schreef Nitrox_Infinity het volgende:
[..]
Okay, als dat de standaard prijzen zijn voor dsl dan begrijp ik het wel maar als je als internetter dan voor DSL kiest ben je toch helemaal niet lekker bezig?
Of keuze tussen brakke kabel en adsl?
Niet iedereen is gezegend met @home

---
Hoe zit het nou met die nieuwsgroepen dan? Of zijn die er gewoon niet?
Ja okee, dacht daar ff niet aan, in zo'n geval zou ik het wel begrijpen.Op zondag 07 juli 2002 00:43 schreef Thunder het volgende:
[..]
En als je geen keuze hebt?
Of keuze tussen brakke kabel en adsl?
Niet iedereen is gezegend met @home
Er zijn nieuwsgroepen, een stuk of vijf. Ze beginnen allemaal met true. bv. true.mp3.binaries en true.announceOp zondag 07 juli 2002 00:43 schreef Thunder het volgende:
Hoe zit het nou met die nieuwsgroepen dan? Of zijn die er gewoon niet?
*schopje*
Het is wederom akelig stil rond tweakDSL, de grote update die aangekondigd is, blijft uit.
Voor mij is TweakDSL bij deze overleden. Zeer jammer voor de geinversteerde tijd en geld.
P.s. Is het niet verstandig om een samenwerking aan te gaan met Cistron of Concept ICT
Deze bedrijven leveren zeer goede DSL diensten, en hebben wel al veel klanten online, in tegenstelling tot TrueDSL.
Het is wederom akelig stil rond tweakDSL, de grote update die aangekondigd is, blijft uit.
Voor mij is TweakDSL bij deze overleden. Zeer jammer voor de geinversteerde tijd en geld.
P.s. Is het niet verstandig om een samenwerking aan te gaan met Cistron of Concept ICT
Nog steeds ????????????????Wegens een storing in onze centrale zijn wij momenteel niet telefonisch bereikbaar. Onze excuses voor het ongemak.

Volg je bankbiljetten
Omdat ik genoeg begin te krijgen van de waardeloze uploadsnelheid van UPC (16KB limiet), ben ik ook TweakDSL aan het overwegen. Allemaal hele mooie snelheden voor verantwoorde prijzen; ProDSL spreekt me wel aan 
Maar krijg je ook iets extra's buiten een supersnelle verbinding om? Een of meer emailadressen? Eigen hostnaam? (http://balusc.tweakdsl.nl, http://balusc.tweakers.net, of iets dergelijks) Webspace?
Er staat hierover best wel weinig info op de homepage
[edit]hmm.. http://balusc.tweakers.net is al in gebruik, zie ik zojuist..[/edit]
Maar krijg je ook iets extra's buiten een supersnelle verbinding om? Een of meer emailadressen? Eigen hostnaam? (http://balusc.tweakdsl.nl, http://balusc.tweakers.net, of iets dergelijks) Webspace?

[edit]hmm.. http://balusc.tweakers.net is al in gebruik, zie ik zojuist..[/edit]
Verwijderd
Let wel op dat je wel de juiste upload krijgt. Ik las een paar berichten terug dat iemand 1024/512 abbo heeft en maar 30KB upload had, dat lijkt meer op 1024/256.Op donderdag 18 juli 2002 15:39 schreef BalusC het volgende:
Omdat ik genoeg begin te krijgen van de waardeloze uploadsnelheid van UPC (16KB limiet), ben ik ook TweakDSL aan het overwegen. Allemaal hele mooie snelheden voor verantwoorde prijzen; ProDSL spreekt me wel aan
Behalve de verbinding bij enkele modjes is er volgens mij nog maar 1 persoon aangesloten, die had problemen met de uploadsnelheid. Telefoonisch bereikbaar is TweakDSL niet, ze reageren niet op de e-mail, er is alleen een site met onvolledige informatie. Denk dus wel goed na voordat je je keuze maakt.
TweakDSL was een leuk idee en ik gun jullie het geld dat je hieraan kan verdienen zeker, maar helaas kan ik er weinig anders van maken dan dat TweakDSL volledig mislukt is.
TweakDSL was een leuk idee en ik gun jullie het geld dat je hieraan kan verdienen zeker, maar helaas kan ik er weinig anders van maken dan dat TweakDSL volledig mislukt is.
Hebben we het hier over betuwenet in huissen? Ik vindt dat maar waardeloos. Je heb op de meeste plekken maar 30kb down en 6 up.Op zaterdag 06 juli 2002 19:56 schreef GFM het volgende:
[..]
Dat zijn de normale prijzen hoor (voor ADSL)..... Kijk maar es bij concurrent mxstream...
Ik ga dit toch ook niet vergelijken met mijn BetuweNet kabel-internet abonnement van €22,50 waarmee ik ook de 100kb/sec kan halen?!?!?!
Wil er hier niemand meer een beetje service verlenenOp donderdag 18 juli 2002 15:39 schreef BalusC het volgende:
Maar krijg je ook iets extra's buiten een supersnelle verbinding om? Een of meer emailadressen? Eigen hostnaam? ([url="http://balusc.tweakdsl.nl"]http://balusc.tweakdsl.nl[/url], [url="http://balusc.tweakers.net"]http://balusc.tweakers.net[/url], of iets dergelijks) Webspace?
Tip: [url="http://www.cistron.nl"]http://www.cistron.nl[/url]Op woensdag 24 juli 2002 11:16 schreef BalusC het volgende:
[..]
Wil er hier niemand meer een beetje service verlenen
tweakDSL = dood.....
Hmmja, daar zat ik inderdaad ook al aan te denken..Op woensdag 24 juli 2002 11:18 schreef Cutebritney het volgende:
[..]
Tip: [url="http://www.cistron.nl"]http://www.cistron.nl[/url]
tweakDSL = dood.....
[edit]
Vraagjes mbt Cistron en UPC:
Hoe snel krijg je een Cistron aansluiting?
Hoe snel wordt een bestaande Chello abonnement afgesloten?
[edit]
[quote]
Op woensdag 24 juli 2002 11:41 schreef BalusC het volgende:
Op woensdag 24 juli 2002 11:41 schreef BalusC het volgende:
Hoe snel wordt een bestaande Chello abonnement afgesloten?
overigens lijkt mij dit niet echt de plek om zulke vragen te stellenArtikel 20 Duur van de overeenkomst
20.1 De Overeenkomst wordt aangegaan voor onbepaalde tijd, met een minimumtermijn van twaalf (12) maanden, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen. Daarna kan de Overeenkomst tussentijds tegen het einde van een kalendermaand worden beëindigd door schriftelijke opzegging met inachtneming van een opzegtermijn van ten minste een (1) maand.
20.2 Opzegging per telefoon of e-mail is alleen geldig na schriftelijke bevestiging door UPC, waarbij de opzegtermijn gaat lopen op de datum van dagtekening van de schriftelijke bevestiging van UPC.
HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter
Je hebt gelijk; mijn oorspronklijke onderwerp was dan wel gerelateerd tot TweakDSL, maar het liep toch een beetje offtopic uit.. Daarnaast had ik ook niet meteen in de gaten dat dit topic zich in LA bevindt (had IT in mijn hoofd)Op woensdag 24 juli 2002 12:01 schreef Renegade het volgende:
overigens lijkt mij dit niet echt de plek om zulke vragen te stellen
Verwijderd
tweakdsl heeft nooit enig leven gehad en al helemaal geen kans. Zoals meerdere mensen al hadden aangegeven in het begin, maar nee hoor, toen was het allemaal perfect. En je weet hoe ze hier met kritiek omgaanOp woensdag 24 juli 2002 11:18 schreef Cutebritney het volgende:
[..]
Tip: [url="http://www.cistron.nl"]http://www.cistron.nl[/url]
tweakDSL = dood.....

Als ze toen geluisterd hadden ipv zo hoog van de toren te blazen..
Op welke news server ?Op maandag 08 juli 2002 09:13 schreef Dries Arnolds het volgende:
[..]
Er zijn nieuwsgroepen, een stuk of vijf. Ze beginnen allemaal met true. bv. true.mp3.binaries en true.announce
achteraf praten is altijd makkelijk he... Maar goed, het lijkt me zeker gezien de huidige economische situatie, verstandig TweakDSL op te doeken. Kunnen Floris en Dries zich weer volledig op hun "core business" richten.Op woensdag 24 juli 2002 18:43 schreef toppertje het volgende:
[..]
tweakdsl heeft nooit enig leven gehad en al helemaal geen kans. Zoals meerdere mensen al hadden aangegeven in het begin, maar nee hoor, toen was het allemaal perfect. En je weet hoe ze hier met kritiek omgaan![]()
Als ze toen geluisterd hadden ipv zo hoog van de toren te blazen..
Verwijderd
Hmmz, beetje jammer dit, ik was altijd wel "fan" van het idee tweakdsl, maar goed, er word dus overduidelijk nix mee gedaan, beetje jammer...
Misschien toch maar Cistron dan.
Misschien toch maar Cistron dan.
Ik heb een tijdje geleden gehoort dat er nog wel IETS gaande is achter de schermen
Maar dit laat nog even op zich wachten.
Ik wil nu niet goed praten dat tdsl een beetje geflopt is, of nu dood is of wat dan ook, maar just letting you know
Ik weet ook niet of dit ook nogsteeds waar is wat ik zeg, want dit is al ff geleden. Dus alle rechten voorbehouden enzo

Ik wil nu niet goed praten dat tdsl een beetje geflopt is, of nu dood is of wat dan ook, maar just letting you know
Ik weet ook niet of dit ook nogsteeds waar is wat ik zeg, want dit is al ff geleden. Dus alle rechten voorbehouden enzo

Dan mogen ze dat wel ff laten merken...alle toekomstige klanten stappen nu over op Cistron ed...Op woensdag 24 juli 2002 23:01 schreef Plague het volgende:
Ik heb een tijdje geleden gehoort dat er nog wel IETS gaande is achter de schermenMaar dit laat nog even op zich wachten.
Idd.. ik ga volgende maand eindelijk op adsl overstappen, maar helaas dus geen Tweakdsl.Op woensdag 24 juli 2002 23:02 schreef Cutebritney het volgende:
[..]
Dan mogen ze dat wel ff laten merken...alle toekomstige klanten stappen nu over op Cistron ed...
BTW. Wat is dat toch met die adsl bedrijven die bij Trueserver zitten aangesloten?
Metia reageert nooit via email en van een kennis heb ik vernomen dat hij een pakket bij Metia heeft besteld, bevestiging daar op heeft ontvangen, maar verder NOOIT meer iets gehoord heeft.
Tweakdsl precies hetzelfde.
Lekker reclame voor Trueserver dit.
Verwijderd
Het lijkt er nu wel op dat het ERG dood is 
Stuurde net een mail naar: info@tweakdsl.nl
Kreeg dit terug
Kreeg dit terug
Details:This is the Postfix program at host artemis.webmagix.net.
I'm sorry to have to inform you that the message returned
below could not be delivered to one or more destinations.
For further assistance, please send mail to <postmaster>
If you do so, please include this problem report. You can delete your own text from the message returned below.
The Postfix program
<tweakdsl@doublef.dhs.org>: Name service error for doublef.dhs.org: Host not
found
En nee er zat echt geen typo in het adresReporting-MTA: dns; artemis.webmagix.net
Arrival-Date: Wed, 24 Jul 2002 22:15:04 +0200 (CEST)
Final-Recipient: rfc822; tweakdsl@doublef.dhs.org
Action: failed
Status: 5.0.0
Diagnostic-Code: X-Postfix; Name service error for doublef.dhs.org: Host not
found
Verwijderd
zucht, dit is dus niet achteraf praten. Maar even rechtzetten. Ik, en meerdere anderen gaven dit al aan bij de start. Maar toen werden we neergeflamed, en kregen zelfs opmerkingen van de crew omdat we de boel hier ondermijndenOp woensdag 24 juli 2002 20:16 schreef IvoB het volgende:
[..]
achteraf praten is altijd makkelijk he... Maar goed, het lijkt me zeker gezien de huidige economische situatie, verstandig TweakDSL op te doeken. Kunnen Floris en Dries zich weer volledig op hun "core business" richten.

en nu blijkt alles uit te komen wat we hebben gezegd.eigen schuld dus.
Tweakdsl is/was enkel reseler van Truedsl. Truedsl treedt op als ISP met verbindingen van BBned. Lijkt me verstandiger of rechtstreeks zaken te doen met Truedsl of met een andere ISP met BBned lijnen.
Tweakdsl neemt zijn taak als reseler niet zo serieus. De techniek wordt verzorgd door Truedsl (onderdeel van Trueserver) en zal naar ik aanneem in orde zijn. Het is enkel het 'service' deel dat Tweakdsl ZOU moeten doen maar niet doet.
Tweakdsl neemt zijn taak als reseler niet zo serieus. De techniek wordt verzorgd door Truedsl (onderdeel van Trueserver) en zal naar ik aanneem in orde zijn. Het is enkel het 'service' deel dat Tweakdsl ZOU moeten doen maar niet doet.
De info op de TrueDSL pagina vind ik ook onvoldoende.
Er staat eerst dat een modem optioneel is, maar bij de aanvraag kan je alleen maar het complete aansluitingspakket incl. monteur @ EUR 495,-- kiezen.
Dus Tweak- als True-DSL is eigenijk geen optie meer.
* KroontjesPen draadje kan dus wel dicht, of we laten het nu maar weg zakken.
Er staat eerst dat een modem optioneel is, maar bij de aanvraag kan je alleen maar het complete aansluitingspakket incl. monteur @ EUR 495,-- kiezen.
Dus Tweak- als True-DSL is eigenijk geen optie meer.
* KroontjesPen draadje kan dus wel dicht, of we laten het nu maar weg zakken.
May the Force be with you
Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!
Blijkbaar wordt het tweakdsk account geforward naar een dhs.org account, deze zijn laatst naar een betaalde dienst overgegaan..... dat betekend dus dat ze niet eens geld hebben om hun dhs.org account van $5 te houden.Verwijderd schreef op 25 juli 2002 @ 01:32:
Kreeg dit terug[...]
Details:[...]
En nee er zat echt geen typo in het adres
Oftewel: Tweakdsl nemen? NIET DOEN
In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
-Rob- schreef op 10 augustus 2002 @ 14:04:
[...]
Blijkbaar wordt het tweakdsk account geforward naar een dhs.org account, deze zijn laatst naar een betaalde dienst overgegaan..... dat betekend dus dat ze niet eens geld hebben om hun dhs.org account van $5 te houden.
Oftewel: Tweakdsl nemen? NIET DOEN

Maar ff gedeeltelijk ontopic:
DSL is sowieso een dikke rip off als je het vergelijkt met Kabel. Dus sowieso nie doen.
Doubleff.dhs.org is van FlipFlap (de man achter de site). De site is inderdaad dood en moet zijn www.doubleff.com. Blijkbaar is het nieuwe domein niet aan Tweakers.net doorgegeven.Verwijderd schreef op 25 juli 2002 @ 01:32:
Kreeg dit terug[...]
Details:[...]
En nee er zat echt geen typo in het adres
Hoe zit het met TweakDSL? Toch super lang stil voor een bedrijf... moet ik hier nog serieus rekening mee houden als ik wil overstappen op sDSL? Of komt er een officiele mededeling dat het geflopt is en hoef ik niet meer te hopen?
Wij zijn tot de conclusie gekomen dat we TweakDSL niet de aandacht kunnen geven die het nodig heeft: binnen T.net zijn er zaken met een hogere prioriteit. In de afgelopen tijd hebben we gewerkt aan een oplossing die ervoor zorgt dat de bestaande klanten gewoon hun lijn behouden. TweakDSL houdt in de bestaande vorm in ieder geval op te bestaan.
Verdere details kan ik op dit moment helaas niet geven.
Da's tenminste een eerlijk antwoord. Jammer dat het niet mocht lukken, maar helaas. Misschien dat de communicatie wat soepeler had gekund, maar da's achteraf praten.Daniel schreef op 15 augustus 2002 @ 23:27:
Wij zijn tot de conclusie gekomen dat we TweakDSL niet de aandacht kunnen geven die het nodig heeft: binnen T.net zijn er zaken met een hogere prioriteit. In de afgelopen tijd hebben we gewerkt aan een oplossing die ervoor zorgt dat de bestaande klanten gewoon hun lijn behouden. TweakDSL houdt in de bestaande vorm in ieder geval op te bestaan.
De islam kan uw vrijheid schaden
nu nog hier in belgie zo iets

The opinions stated in the above post are purely those of the author,
and do not represent intelligent life of any form.
het is alleen voltooid verleden tijd om het zo maar te zeggen... jammer
maarjah, er is duidelijkheid, en dat is het belangrijkst!
kunnen we moderators de topic-title niet ff veranderen ??
@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt
In 'TweakDSL is off-line'?Mr.CeeJay schreef op 17 augustus 2002 @ 00:34:
kunnen we de topic-title niet ff veranderen ??
Het is jammer dat dit project zo moet eindigen, maar uiteindelijk vind ik dat de mensen achter dit project ook met de billen bloot moeten, en gewoon openlijk moeten melden dat het project op z'n gat ligt (middels een bericht op de FP ofzo); dan is in 1 keer alle onduidelijkheid uit de wereld en kunnen we het verder laten rusten...
Intentionally left blank
Ik was ff aan het zoeken waarom de site van tweakDSL zo flut geupdate wordt...nu weet ik het ,maar waarom wordt de site tweakdsl.nl dan niet geupdate? Kleine moeite lijkt me....crisp schreef op 17 augustus 2002 @ 00:38:
[...]
In 'TweakDSL is off-line'?
Het is jammer dat dit project zo moet eindigen, maar uiteindelijk vind ik dat de mensen achter dit project ook met de billen bloot moeten, en gewoon openlijk moeten melden dat het project op z'n gat ligt (middels een bericht op de FP ofzo); dan is in 1 keer alle onduidelijkheid uit de wereld en kunnen we het verder laten rusten...
Vanmiddag is er een bespreking met een partij welke de ondersteuning en helpdesk voor zijn rekening wil nemen. Wij zullen ons dan meer richten op verkoop en dat is iets wat we wel redelijk kunnen.
Verder kan ik nog geen uitspraken doen, eenvoudigweg omdat het de eerste bespreking is.
Verder kan ik nog geen uitspraken doen, eenvoudigweg omdat het de eerste bespreking is.
Bericht hierboven
Gaat Tweak-DSL dan maybe een doorstart maken of is het definitief van de baan ?
@echo off
Ik denk niet dat de crew nog dingen gaat bespreken met een partij als het definitief van de baan zou zijn.
Het is nooit definitief van de baan geweest, we hebben het alleen bagger geregeld.
Bericht hierboven
Verwijderd
Heeft helemaal niemand van deT.net crew dit bericht gelezen:Floris schreef op 17 september 2002 @ 12:07:
Vanmiddag is er een bespreking met een partij welke de ondersteuning en helpdesk voor zijn rekening wil nemen. Wij zullen ons dan meer richten op verkoop en dat is iets wat we wel redelijk kunnen.
http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=575880
http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=575924
Niet om negatief over jullie te doen ofzo maar ik ben bang dat jullie het bij veel mensen al verpest hebben. Service en betrouwbaarheid is voor veel mensen erg belangrijk.
Misschien is het beter om er nu maar mee te stoppen, tenzij alles zo goed geregeld is dat er geen risico's voor jullie zijn. dan kan je het natuurlijk altijd proberen. Als het een tijdje goed draait komen de klanten waarschijnlijk ook wel, maar dan moet er eerst heel wat aan het imago gebeuren.
Misschien is het beter om er nu maar mee te stoppen, tenzij alles zo goed geregeld is dat er geen risico's voor jullie zijn. dan kan je het natuurlijk altijd proberen. Als het een tijdje goed draait komen de klanten waarschijnlijk ook wel, maar dan moet er eerst heel wat aan het imago gebeuren.
Ik krijg opeens een Superweb visioenPc123 schreef op 17 september 2002 @ 15:45:
Niet om negatief over jullie te doen ofzo maar ik ben bang dat jullie het bij veel mensen al verpest hebben. Service en betrouwbaarheid is voor veel mensen erg belangrijk.
Maar ik heb er vertrouwen in dat tweakers het beter op gaat lossen...
Als ADSL nou overal in NL beschikbaar was, lijkt me het geen prob voor T.net om een goede doorstart te maken.
* Mr.CeeJay zijn gebied heeft nog geen ADSL dekking
* Mr.CeeJay zijn gebied heeft nog geen ADSL dekking

@echo off
vanaf het begin leek me dit gewoon niet een super potentieel hebbend project... de doelgroep is imo gewoon veel te beperkt; alleen de bezoekers van tweakers.net, die ws. allemaal al lang een provider hebben en niet zomaar overstappen. En als alles dan ook nog es zo slecht geregeld is zal niemand er over peinzen om hier een abo te nemen.. beetje jammer dus 
En waar ik nog wel benieuwd naar was; hoeveel leden heeft tdsl nu eigenlijk al? Ik ben nog nergens iemand tegengekomen die het heeft
En waar ik nog wel benieuwd naar was; hoeveel leden heeft tdsl nu eigenlijk al? Ik ben nog nergens iemand tegengekomen die het heeft
ik wacht anders ook nog steeds....
maar ik zit te twijfelen, tweakdsl of adsl @ xs4all.
maar ik zit te twijfelen, tweakdsl of adsl @ xs4all.
http://www.NUiPhone.nl/
Zolang ik nog niets heb getekend ga kan ik eenvoudigweg weinig uitspraken doen, wat ik wel kan zeggen is dat er lagere aansluitkosten aankomen, een helpdesk, mailserver etc. etc.
Allemaal nieuwe dingen dus
(Mits het doorgaat that is)
Allemaal nieuwe dingen dus
Bericht hierboven
edit: damn zelfs lezen kan ik niet meer 
ik hoop dat je tekent floris
ik hoop dat je tekent floris
Ik ben trouwens ERG benieuwd naar twee dingen.
1) is de postcode check van BBned up to date ?
2) welke zijn die honderd plaatsen die ze alsnog gereed gaan maken ?
2) welke zijn die honderd plaatsen die ze alsnog gereed gaan maken ?
offtopic:
grote kans dat Haren daar namelijk bij hoort
grote kans dat Haren daar namelijk bij hoort
Behoorlijk update to date.Diaboluzzz schreef op 23 september 2002 @ 17:31:
Ik ben trouwens ERG benieuwd naar twee dingen.
Ja, alleen mijn postcode staat er (nog steeds, na 2x ADSL te hebben aangevraagd) foutief in. Ze zeggen dat het kan, maar stiekum kan het toch niet, blijkt tijdens het porteren
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Leuke actie, maar is het wel slim? Er is van de crew af iig niet echt duidelijkheid gekomen dan dat het wel terug zal komen...
Ik bedoel, ik doe mee aan die actie en straks heb je weer gemekker
Ik bedoel, ik doe mee aan die actie en straks heb je weer gemekker
C:\>_
Ik dacht dat Tweak-dsl helemaal dood was ?
En nu weer aanbiedingen enzo ?
* Attilla "]=
confused
En nu weer aanbiedingen enzo ?
* Attilla "]=
Het is 'overgenomen' (al zal dit vast een andere namen hebben..)
Gisteren had ik de site ook even bekeken, toen stonden die veranderingen er nog niet op. Ik denk dat ze wel actief bezig zijn!
Nu vraag ik me toch af of ikzelf wel in aanmerking kan komen voor Tdsl. Ik heb geen telefoonlijn meer via KPN, maar via UPC. De lijn zelf ligt er wel nog steeds. In principe kan het wel, maar op de site wordt vermeld dat er een KPN-abonnement actief moet zijn. Moet ik zeker weer overstappen!
Nu vraag ik me toch af of ikzelf wel in aanmerking kan komen voor Tdsl. Ik heb geen telefoonlijn meer via KPN, maar via UPC. De lijn zelf ligt er wel nog steeds. In principe kan het wel, maar op de site wordt vermeld dat er een KPN-abonnement actief moet zijn. Moet ik zeker weer overstappen!

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Het is idd verwarrend.
De site is vernieuwd maar echt duidelijk is hij niet.
Zijn er nu ineens geen limieten meer of worden die weer later vastgesteld.
Dan ook nog de keuze van het modem de Telindus 1111 ADSL (ISDN). (voor mij dan)
Als Tweak-dsl over bbnet loopt dan zou de E-Tech router + adsl modem (ISDN) + 4 poorts switch voor mij de voorkeur hebben. Wordt door Cistron, ook bbnet, aanbevolen. Mag dat, de prijs tussen de modems is gelijk.
Het porteren van de lijn van oude IP naar de nieuwe, hoe gaat dat. Wie doet wat.
De tijd om te beslissen is kort. Zeker voor de mensen waarbij het oude contract op aflopen staat. Wat meer duidlijkheid oa in tijd verloop zou niet verkeerd zijn.
De site is vernieuwd maar echt duidelijk is hij niet.
Zijn er nu ineens geen limieten meer of worden die weer later vastgesteld.
Dan ook nog de keuze van het modem de Telindus 1111 ADSL (ISDN). (voor mij dan)
Als Tweak-dsl over bbnet loopt dan zou de E-Tech router + adsl modem (ISDN) + 4 poorts switch voor mij de voorkeur hebben. Wordt door Cistron, ook bbnet, aanbevolen. Mag dat, de prijs tussen de modems is gelijk.
Het porteren van de lijn van oude IP naar de nieuwe, hoe gaat dat. Wie doet wat.
De tijd om te beslissen is kort. Zeker voor de mensen waarbij het oude contract op aflopen staat. Wat meer duidlijkheid oa in tijd verloop zou niet verkeerd zijn.
Stem blanco!
Ik vraag me af of het nu wel gaat lukken..
Ik denk er over om over te stappen naar zo'n ProDSL account. Upload is 2 maal zo hoog als mijn huide upload bij planet advance adsl en het scheelt ook nog eens in de koste.
Maar is het datalimiet er ook af? want dat vind ik zelf niks..l
Ik denk er over om over te stappen naar zo'n ProDSL account. Upload is 2 maal zo hoog als mijn huide upload bij planet advance adsl en het scheelt ook nog eens in de koste.
Maar is het datalimiet er ook af? want dat vind ik zelf niks..l
Verwijderd
Zo he, heb het hele f*ck*ng topic gelezen. En? Hoe staat het er nu mee? Ik lust ook wel zo'n "8192" lijntje
.
Dat weet dus niemandVerwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 07:27:
Zo he, heb het hele f*ck*ng topic gelezen. En? Hoe staat het er nu mee? Ik lust ook wel zo'n "8192" lijntje.
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Tegen beter weten in kijk ik elke keer als dit draadje weer omhoog komt.
Daarom lijkt het mij beter om hier maar niet meer te reageren.
Mochten ze van TweakDSL echt iets te melden hebben dan zie ik dit topic wel in I&T verschijnen want daar hoort het feitelijk thuis.
Daarom lijkt het mij beter om hier maar niet meer te reageren.
Mochten ze van TweakDSL echt iets te melden hebben dan zie ik dit topic wel in I&T verschijnen want daar hoort het feitelijk thuis.
Stem blanco!
Ik wilde juist de thread een schop verkopen:
plan: TweakDSL actie en samenwerking Cambrium
zie ook www.tweakdsl.nl
zie ook www.tweakdsl.nl
Bericht hierboven
InterestingFloris schreef op 07 oktober 2002 @ 10:25:
Ik wilde juist de thread een schop verkopen:
zie ook www.tweakdsl.nl
Maar waarom zijn de aansluit- en modemkosten bij de tragere variant zoveel hoger dan bij de snellere varianten
Wokschotel schreef op 07 oktober 2002 @ 10:27:
[...]
Interesting![]()
Maar waarom zijn de aansluit- en modemkosten bij de tragere variant zoveel hoger dan bij de snellere varianten
Dat heeft met de terugverdientijd te maken. Op die goedkope zit eenvoudigweg minder marge, dus duurt het veel langer voor je er hetzelfde bedrag x op hebt terugverdient.
Bericht hierboven
Count me in!
(nog ff het thuisfront overtuigen dat ik een film in een half uur binnen MOET hebben
)
Stel dat je de 8 mbit haalt, kun je gewoon 5 films (divx) tegelijk downend streaming kijken
Stel dat je de 8 mbit haalt, kun je gewoon 5 films (divx) tegelijk downend streaming kijken
edit:
Blijf toch wel jaloers op de campusnetters met 200mbit
Blijf toch wel jaloers op de campusnetters met 200mbit
Interessante economische theorie, maar het lijkt me dat de variabele kosten voor jullie bij een goedkoper abonnement ook lager zullen zijn. De initiele werkelijke kosten zijn voor alle abonnementen exact hetzelfde, dus ik maak hieruit op dat het bedrag dat de abonnee aan aansluitkosten moet betalen nog niet de initiele kosten dekt en dus aangevuld wordt met lopende abonnementskosten?Floris schreef op 07 oktober 2002 @ 10:47:
[...]
Dat heeft met de terugverdientijd te maken. Op die goedkope zit eenvoudigweg minder marge, dus duurt het veel langer voor je er hetzelfde bedrag x op hebt terugverdientd
Daar kan ik maar beter niets over zeggen 
<hr>
Ik open een nieuwe thread om het nieuwe begin te accentueren, hooop dat je het niet erg vind
<hr>
Ik open een nieuwe thread om het nieuwe begin te accentueren, hooop dat je het niet erg vind
Bericht hierboven
Dit topic is gesloten.