TweakDSL is on-line!

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 1.982 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ks_choice
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-06 00:51

ks_choice

Ja, mijn keus ja!

Op vrijdag 26 april 2002 15:19 schreef Cutebritney het volgende:

Geen aansluitkosten betekend niet dat alles gratis is he ;)
Het modem zul je alsnog zelf moeten betalen.....
... en de KPN-lijn als linesharing nog niet mogelijk is. :'(

Pecunia non olet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-09 19:51
Op vrijdag 26 april 2002 15:35 schreef ks_choice het volgende:

[..]

... en de KPN-lijn als linesharing nog niet mogelijk is. :'(
tja, dat is zo....

Alhoewel BBned nu heel erg snel is met het implenteren van linesharing :)

Als je BBned evebn mailt, kunnen ze je precies vertellen wanneer ze linesharing gaan toevoegen op jou locatie :)

Toen ik mailde, konden ze me op de dag precies vertellen wanneer het zou zijn, en dat klopte ooknog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op vrijdag 26 april 2002 15:38 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

tja, dat is zo....

Alhoewel BBned nu heel erg snel is met het implenteren van linesharing :)

Als je BBned evebn mailt, kunnen ze je precies vertellen wanneer ze linesharing gaan toevoegen op jou locatie :)

Toen ik mailde, konden ze me op de dag precies vertellen wanneer het zou zijn, en dat klopte ooknog :)
Volgens mij is linesharing afhankelijk van KPN, en staan de lijsten wanneer wat ge'shared' word gewoon online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jabba
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-07 13:52

Jabba

Firkan

Wat is de snelheid waarmee de lijn geleverd kan worden?
ik heb gezeik met chello en er helemaal genoeg van en heb nu geen internet maar ik kan vanwege werk enzo niet lang zonder......!

als het snel kan noteer me maar voor een Ultra Connect!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-09 13:22
500 aansluitingen, hmmz.. misschien is een poll een goed idee.

Ik zal eens rond vragen of een aantal vrienden van me dat willen doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ks_choice
  • Laatst online: 16-06 00:51

ks_choice

Ja, mijn keus ja!

Op vrijdag 26 april 2002 15:40 schreef Nielsz het volgende:
[..]

Volgens mij is linesharing afhankelijk van KPN, en staan de lijsten wanneer wat ge'shared' word gewoon online.
Waar staat die lijst dan op internet?? Op de lijst die bij Cistron te vinden is staat ntb :'(

edit:
Als de opstartkosten 0 zijn en linesharing beschikbaar, dan wil ik mijn vriendin wel overhalen. Anders zie ik het somber in ;(

Pecunia non olet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Op vrijdag 26 april 2002 15:40 schreef Nielsz het volgende:

[..]

Voor zover ik weet heeft het NIETS met de KPN te maken. BBned heeft hun eigen apperatuur staan in de centrales, die beheren ze ook zelf. Het enigste dat de KPN doet, is bij een aanmelding de telefoonlijn afmonteren in de ruimte van BBned, zodat bbned deze verder kan verwerken...

Iig weet BBned waarneer welke centrale aan de beurt komen :)

Die lijsten die online staan, kloppen voor geen r*k, bij mij stond er dat het nog niet in de planning stond, terwijl er ondertusse al linesharing beschikbaar was |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jabba
  • Laatst online: 16-07 13:52

Jabba

Firkan

Lijkt me goed voor de verkoop als men dezelfde werkdag nog antwoord op mail! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFlap
  • Laatst online: 15-09-2024

FlipFlap

Tweakeroid sinds 28_01_2001

Op vrijdag 26 april 2002 16:44 schreef Jabba het volgende:
Lijkt me goed voor de verkoop als men dezelfde werkdag nog antwoord op mail! :(
sry, maar geen mail gezien van jou :?

ff niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dries Arnolds
  • Laatst online: 25-09 19:24

Dries Arnolds

*bling bling*

Die installatiekosten op 0 zal niet gebeuren. BBned heeft het over een korting, niet over 0 aansluitkosten.

En die 500 aansluitingen in een maand gaat imho inderdaad niet lukken. Je kunt ook moeilijk iedereen laten wachten tot er 500 aansluitingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Op vrijdag 26 april 2002 15:41 schreef Jabba het volgende:
Wat is de snelheid waarmee de lijn geleverd kan worden?
ik heb gezeik met chello en er helemaal genoeg van en heb nu geen internet maar ik kan vanwege werk enzo niet lang zonder......!

als het snel kan noteer me maar voor een Ultra Connect!!!
Het duurt minimaal 17 dagen, het kan dus wel langer worden als er dingen misgaan...

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Sorry dat ik het zo laat nog zeg ( :+ ) maar ik ben TEGEN die b.v. 160GB intern en b.v. 40GB extern ( buiteland ).

Als het GB vaststaat dan kan iedereen via een progje ( b.v. DU-meter ) kijken hoeveel ie gedowned heeft en hoeveel hij/zij nog mag downen...

Maar als je zo'n variabele zooi gaat instellen heb je daar ineens NIKS meer aan en wordt het ook erg lastig om bij te houden...

* Vinnie zou het liefste gewoon FUP willen hebben, maargoed ;)

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op zaterdag 27 april 2002 13:25 schreef Vinnie het volgende:
Sorry dat ik het zo laat nog zeg ( :+ ) maar ik ben TEGEN die b.v. 160GB intern en b.v. 40GB extern ( buiteland ).

Als het GB vaststaat dan kan iedereen via een progje ( b.v. DU-meter ) kijken hoeveel ie gedowned heeft en hoeveel hij/zij nog mag downen...

Maar als je zo'n variabele zooi gaat instellen heb je daar ineens NIKS meer aan en wordt het ook erg lastig om bij te houden...

* Vinnie zou het liefste gewoon FUP willen hebben, maargoed ;)
We zijn aan het overleggen over een FUP.

Ennuh.. we zouden een semi-realtime pagina maken waar je je dataverkeer bij kunt houden hoor :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XorZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-06-2022

XorZ

Dat ligt vast ergens aan!

Als we een gesplitste meting gaan doen kan je dat gewoon bijhouden; er is dan een speciale page waar je dat kan zien... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Op zaterdag 27 april 2002 13:26 schreef Floris het volgende:

[..]

Ennuh.. we zouden een semi-realtime pagina maken waar je je dataverkeer bij kunt houden hoor :)
Nice *D
Maar hoelang zal dit duren denk je ( een schatting is al voldoende :P ) ?

Ik zit nu op @Brak ( @Home ) en tis best triest hier ( Tilburg sez ennuf? ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Laatst online: 13:47

duderuud

Sliden is koel

Shit hee...ik ga begin september in Ede wonen, en daar is is het gedeeltelijk wel en gedeeltelijk niet te krijgen...waar ik ga wonen dus niet :(

Nu maar hopen dat het in september wel beschikbaar is!!

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou dan nog een vraag over dit spulletje: hoe zit het met IP's?

Ik wil, eigenlijk moet, 4 IP's hebben op 1 aansluiting, dit in verband met splising zakelijk en prive. In hoeverre is dit mogelijk en tegen welke prijs?

Dan ook: wordt er standaard een static IP gegeven, of een dynamic? Hier wordt niets over gezegd nergens niet, in ieder geval, heb het niet kunnen vinden. Graag wat informatie over dit zal ZEER op prijs gesteld worden... niet alleen de bandbreedte en snelheid is immers van belang :P (al denken ze hier van wel |:( :P)

Dan nog een ander vraagie: we hebben op dit moment hier ISDN leggen... moet dat eerst naar analoog worden omgelegd bij KPN voordat we (analoog) ADSL kunnen nemen, of kan dat in 1 stroom door (dat bij ADSL aanleg gelijk van de ISDN-lijn een analoge lijn wordt gemaakt).

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

Wokschotel

Op 6 wielen

Hmmm, ik zie net dat je bij Cistron nu 100 gbyte dataverkeer krijgt bij het Maxx-abo. Dat klinkt ook interessant >:)

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiekert
  • Laatst online: 07:07
Op zaterdag 27 april 2002 16:03 schreef Duderuud het volgende:
Shit hee...ik ga begin september in Ede wonen, en daar is is het gedeeltelijk wel en gedeeltelijk niet te krijgen...waar ik ga wonen dus niet :(

Nu maar hopen dat het in september wel beschikbaar is!!
reken en maar niet op ;(

ik woon in het gedeelte waar geen ADSL te krijgen is. Op de ede-klaphek centrale met 12.000 aansluitingen.

Ik heb daarop cistron gebeld, en die wisten niet wanneer ik aangesloten zou worden. daarna maar is BBned gemaild en dit antwoord gehad:
Geachte heer bla,

Zoals de postcodecheck op www.bbned.nl reeds aangeeft, zit Ede Klaphek

niet in de planning van bbned. Dus helaas is op korte termijn ADSL niet mogelijk op het bbned DSL netwerk.

Maar wellicht op lange termijn......

bbned nodigt echter lokale gemeenten uit om samen te werken aan het uitbreiden van die planning.

Zie http://www.adslmetacrawler.com/news/default.asp?newsid=186

en www.bbned.nl/publiekprivaat

Met vriendelijke groeten,

Peter Vink

bbned
dus... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-09 23:45
Is er ook een helpdesk voor problemen? Ik kan geen telefoon nummers van een helpdesk vinden en ook geen online helpdesk op www.tweakdsl.nl. Lijkt me toch erg belangrijk voor sommige personen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 27 april 2002 17:27 schreef TrueLight het volgende:
Dan ook: wordt er standaard een static IP gegeven, of een dynamic? Hier wordt niets over gezegd nergens niet, in ieder geval, heb het niet kunnen vinden. Graag wat informatie over dit zal ZEER op prijs gesteld worden... niet alleen de bandbreedte en snelheid is immers van belang :P (al denken ze hier van wel |:( :P)
ADSL lijnen krijgen een IP gegeven via DHCP (dit moet ook van bbned geloof ik). Maar de IPs die je krijgt hebben een redelijke grote leasetijd, maar IPs via DHCP zijn eigenlijk dynamisch, maar als jij je computer niet langer dan weet ik veel hoe lang uit houd (en we hebben het hier over WEKEN) dan hou je gewoon hetzelfde IP cq. dezelfde IPs
Dan nog een ander vraagie: we hebben op dit moment hier ISDN leggen... moet dat eerst naar analoog worden omgelegd bij KPN voordat we (analoog) ADSL kunnen nemen, of kan dat in 1 stroom door (dat bij ADSL aanleg gelijk van de ISDN-lijn een analoge lijn wordt gemaakt).
ISDN lijn automatisch om -> analoog, nee
maar ADSL is gewoon mogelijk over ISDN, TweakDSL levert dit momenteel niet (ADSL modems voor ISDN zijn bijna niet te krijgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKLORD
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-01 21:17
Op zaterdag 27 april 2002 13:26 schreef Floris het volgende:

[..]

Als je het effe niet meer weet, dan moet je bij Zeelandnet zijn... Die hebben nogal veel verstand van zulke zaken, zoals precies je datalimiet bijhouden etc :( :( :( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Op zondag 28 april 2002 01:20 schreef The Source het volgende:
Is er ook een helpdesk voor problemen? Ik kan geen telefoon nummers van een helpdesk vinden en ook geen online helpdesk op www.tweakdsl.nl. Lijkt me toch erg belangrijk voor sommige personen.
Onder het kopje "contact" staat: 020-3059750... Lijkt me duidelijk toch?

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hoe zit het met de uploadsnelheid bij Tweakdsl?
Ik heb een paar verhalen van kennissen gehoord dat deze o.a. bij Cistron maar max 54KB/s zou zijn. (ze komen niet hoger)
Als je de helpdesk belt dan krijg je te horen dat je 512 door 10 moet delen |:(
Daar trappen we dus niet in. Heb je bij TweakDSL wel gewoon toegang tot de volledige 512kbit? Ik neem zelf o.a. ADSL vanwege de goeie uploadsnelheid, dus dan wil ik na +700piek aansluitkosten betaald te hebben niet tot de ontdekking komen dat je niet de volledige 512kbit tot je beschikking hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op zondag 28 april 2002 01:56 schreef Raven- het volgende:
Daar trappen we dus niet in. Heb je bij TweakDSL wel gewoon toegang tot de volledige 512kbit? Ik neem zelf o.a. ADSL vanwege de goeie uploadsnelheid, dus dan wil ik na +700piek aansluitkosten betaald te hebben niet tot de ontdekking komen dat je niet de volledige 512kbit tot je beschikking hebt.
Ik zeg altijd maar zo: Je moet doen wat je niet laten kan.
512kbit/s is 55kbyte/s Zelfs als je op je kop gaat staan is dat zo.
Als je van de 512kbit/s de ATM en IP overhead aftrekt, dan hou je 55kbyte/s schoon over. Als jij daar niet in wil trappen dan neem je maar een 2Mbit SDSL lijn. (Ik zal er alvast bij vertellen dat dat ook op ATM-niveau is)

Digitstreams van KPN-telecom worden wel gespecificeerd op data niveau. Daar kan je met een 2Mbit lijn ook echt 2Mbit IP verstruren. IP-overhead is altijd nog een procentje of wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:23

Crazy D

I think we should take a look.

Op zondag 28 april 2002 01:56 schreef Raven- het volgende:
Hoe zit het met de uploadsnelheid bij Tweakdsl?
Ik heb een paar verhalen van kennissen gehoord dat deze o.a. bij Cistron maar max 54KB/s zou zijn. (ze komen niet hoger)
Als je de helpdesk belt dan krijg je te horen dat je 512 door 10 moet delen |:(
Klopt op zich wel redelijk hoor. 50-55kb/s is gewoon te halen, + overhead is 512 :)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Hmmmmz ok.
Het zou handig zijn als de providers dit dan ook vermelden onder het tabelletje met de vermelde snelheden. Nu is dit dus eigenlijk misleiding :( en geef je klanten valse hoop.
Ik teken voor 512kbit dus verwacht ik ook FULL 512kbit,
tenzij er iets vermeld staat zoals 'kan iets afwijken vanwege overhead' ofzo.

Ik vind dit toch wel een kwalijke zaak, je betaald hier NB. +700 piek voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Nu online

Wokschotel

Op 6 wielen

Op zondag 28 april 2002 04:46 schreef Raven- het volgende:
Hmmmmz ok.
Het zou handig zijn als de providers dit dan ook vermelden onder het tabelletje met de vermelde snelheden. Nu is dit dus eigenlijk misleiding :( en geef je klanten valse hoop.

Ik vind dit toch wel een kwalijke zaak, je betaald hier NB. +700 piek voor!
Ehm, wat is er dan niet 512 kbit/sec aan? Wat had je dan verwacht in kbytes/sec?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 08:23

Crazy D

I think we should take a look.

Op zondag 28 april 2002 04:46 schreef Raven- het volgende:
Hmmmmz ok.
Dat geldt voor download ook. Jij zult _nooit_ de complete 8mbit halen. Je mag erg blij zijn als de omstandigheden goed zijn zodat je 850-900kb/s haalt (dus 0.9 mb/sec)... maar dat wordt ook nergens verteld (ook niet dat de meeste mensen waarschijnlijk ergens tussen de 500 en 700kb/s zullen zitten).

En er zal ook nooit een garantie staan dat je dat haalt, het zijn de max. snelheden die mogelijk zijn op je adsl lijntje, werkelijke snelheid is afhankelijk van bv afstand tot centrale en kwaliteit van de lijn.

Maar wat is er niet FULL aan? Je hebt FULL 512kbit, alleen dat jij niet weet dat 512kbit (64kb/s dus) in de praktijk _nooit_ 64kb/s is maar _altijd_ iets minder is.... is dat de schuld van tweakdsl? Wat moeten adsl aanbieders er dan bij zetten? "Let op, genoemde snelheden zijn max. snelheden, en als u al in de buurt komt van die snelheden, er moet nog iets vanaf in verband met overhead." ?

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan echt wel janken dat het hier niet beschikbaar is. Voor de rest grote complimenten voor de mooie site en de abbonementen die mij zeer aanspreken. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Ehm, wat is er dan niet 512 kbit/sec aan? Wat had je dan verwacht in kbytes/sec?
512/8*1024=65536 , 64KB/s dus.
Maar wat is er niet FULL aan? Je hebt FULL 512kbit, alleen dat jij niet weet dat 512kbit (64kb/s dus) in de praktijk _nooit_ 64kb/s is maar _altijd_ iets minder is.... is dat de schuld van tweakdsl? Wat moeten adsl aanbieders er dan bij zetten? "Let op, genoemde snelheden zijn max. snelheden, en als u al in de buurt komt van die snelheden, er moet nog iets vanaf in verband met overhead." ?
Ja over die 8mbit weet ik het inmiddels wel. Er staat ook veel vermeld dat dit afhangt van de aftand naar de centrale etc.
Over die upload; als er 512kbit upload staat dan wil ik ook 512kbit upload. En dan maakt het niks uit of er nou overhead is of niet.
Dit ga je bij andere produkten zoals auto's & dure apparatuur ook niet doen? Na aankoop: Ja sorry er is een 'overhead' daarom functioneert hij wat minder :Z

Ik vind het laksheid van alle providers incl BBned.
Zet het er dus gewoon bij, dan weet iedereen waar ie aan toe is.
Dat is toch wel het minste waar je om kan vragen voor +700 piek.
Desnoods moet BBned gewoon de uploadsnelheid 80kbit hoger gooien (maar nog steeds 512kbit vermelden op de page) zodat je wel deze 64KB/s haalt.

Ja Toch :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odysseus
  • Laatst online: 11:19

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op zondag 28 april 2002 12:47 schreef Raven- het volgende:
Ja over die 8mbit weet ik het inmiddels wel. Er staat ook veel vermeld dat dit afhangt van de aftand naar de centrale etc.
Over die upload; als er 512kbit upload staat dan wil ik ook 512kbit upload. En dan maakt het niks uit of er nou overhead is of niet.
Dit ga je bij andere produkten zoals auto's & dure apparatuur ook niet doen? Na aankoop: Ja sorry er is een 'overhead' daarom functioneert hij wat minder :Z

Jij hebt ook 512kb upload, die kun je gewoon versturen en dat doe je ook. Het enige verschil is dat je niet 100% *nuttige* data verstuurt. Zeg dat je voor elk pakketje van 512 bytes nog eens 16 bytes aan informatie over het pakketje meestuurt, dan is je effectieve datatransport dus 512/(512+16)*100%. Natuurlijk verschilt dat percentage per protocol, dus het valt absoluut niet zomaar te zeggen 'je zult precies op die snelheid X kunnen downloaden, want wij bieden een verbinding van snelheid Y aan'.
En over je voorbeeld van andere apparaten: denk jij nog altijd dat een lamp waarop staat dat hij 60 Watt is ook zestig Joule per seconde (=Watt) aan licht geeft? Ik kan je vertellen dat hij effectief misschien 2 Watt aan licht verspreid en de rest als nutteloze warmte je kamer in stuurt :)...

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 28 april 2002 01:21 schreef milanese het volgende:

[..]

ADSL lijnen krijgen een IP gegeven via DHCP (dit moet ook van bbned geloof ik). Maar de IPs die je krijgt hebben een redelijke grote leasetijd, maar IPs via DHCP zijn eigenlijk dynamisch, maar als jij je computer niet langer dan weet ik veel hoe lang uit houd (en we hebben het hier over WEKEN) dan hou je gewoon hetzelfde IP cq. dezelfde IPs
[..]

ISDN lijn automatisch om -> analoog, nee
maar ADSL is gewoon mogelijk over ISDN, TweakDSL levert dit momenteel niet (ADSL modems voor ISDN zijn bijna niet te krijgen).
Dus meer dan 1 IP is niet mogelijk? Eweka en Cistron hebben dat wel als mogelijkheid... dat is jammer, want ik heb ze nodig :P

En ADSL op ISDN is een beetje kostbaar... en het nut van ISDN vervalt dan een beetje... downgraden naar analoog lijntje is dan hoe dan ook een wijs idee :) Scheelt toch een dikke 20 euro in de maand hor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 28 april 2002 12:47 schreef Raven- het volgende:

[..]

512/8*1024=65536 , 64KB/s dus.
[..]

Ik vind het laksheid van alle providers incl BBned.
Zet het er dus gewoon bij, dan weet iedereen waar ie aan toe is.
Dat is toch wel het minste waar je om kan vragen voor +700 piek.
Desnoods moet BBned gewoon de uploadsnelheid 80kbit hoger gooien (maar nog steeds 512kbit vermelden op de page) zodat je wel deze 64KB/s haalt.

Er is 1 regel die op heel internet geld, bij elke provider waar je je laat connecten, is het een huisverbinding of een hostingsverbinding: ze geven in 99% van de tijd de snelheden in bits/sec, dan moet je dat bedrag, ter benadering, delen door 10. Niet 8, nee 10. Hier is al vaker dan EENS opspraak over geweest en het is niet meer dan normaal. Vindt een ander TCP/IP protocol uit die minder gebruikt, en dan ben je er van af.

Ook even, het is ZEKER geen laksheid van BBNed ofzo. Want HUN, zowel BBNed, als AIX, als wie dan ook, zelfs je netwerkkaart, versturen IN WERKELIJKHEID wel die 512 kbit/sec. Dat dat volgens je downloadje dan 51.2 kbytes/sec (bij benadering) is, wil niet zeggen dat er minder data verstuurd wordt. Dat nou is simpele TCP/IP verlies. Daar kan je niet omheen. Moet je voor de lol op NetBios of IPX/SPX draaien. Dan is het verlies nog wel hoger... HEEL veel hoger...

Dus niet zo zeuren over dat hun laks zijn, het moeten vermelden, of wat dan ook, want ze hebben gelijk. Voor hun is het transport 512 kbits/sec. Dat is niet anders. Dat dat voor ons, gebruikers, anders uitpakt, daar kan niemand wat aan doen. Lees dus gewoon de volgende keer als je bits/sec zie staan, gedeeld door 10 voor bytes/sec. Dan heb je een hele goeie benadering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
[edit]
beetje telaat, is nu alwel genoeg over gezegd denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Ok.. well thanks voor de uitleg iig.
Ik had er zelf geen erg in, daarom was het nogal verwarrend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
nog even een ideetje voor tweakdsl:

iets van een goede service als er een storing is/komt, werkzaamheden etc etc.
Ikzelf baal er altijd vreselijk van als @home een tijd down heeft gelegen, en dat ik pas NAderhand op de storingspagina zie dat ze werkzaamheden wilden gaan uitvoeren oid...

Ikzelf zou het HEEL erg op prijs stellen als je van te voren een mailtje / SMSje oid krijgt als de boel down gaat :)

't is maar een ideetje....ik denk dat tweakdsl vooral met service en qualiteit klanten moet gaan werven...Want voor de meeste mensen is bijv. Cistron soms nogwel interesanter..(hogere datalimiet etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 28 april 2002 15:15 schreef Cutebritney het volgende:
't is maar een ideetje....ik denk dat tweakdsl vooral met service en qualiteit klanten moet gaan werven...Want voor de meeste mensen is bijv. Cistron soms nogwel interesanter..(hogere datalimiet etc)
Niet alleen de datalimiet hoor, service is iets wat Danny & co heel hoog in het vaandel hebben staan, dat stamt nog uit de begintijd.
Als er een storing is of werkzaamheden dan hoor je dat gelijk in een van de vele cistron.newsgroups.
Als ik nu de keuze moest maken, dan zou ik nog steeds voor cistron kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Op zondag 28 april 2002 16:47 schreef DraiC het volgende:

[..]

Niet alleen de datalimiet hoor, service is iets wat Danny & co heel hoog in het vaandel hebben staan, dat stamt nog uit de begintijd.
Als er een storing is of werkzaamheden dan hoor je dat gelijk in een van de vele cistron.newsgroups.
Als ik nu de keuze moest maken, dan zou ik nog steeds voor cistron kiezen.
newsgroups, oke, maar kijk jij dagelijks in de newsgroups?

Ikzelf zou het fijner vinden als ik gewoon een mailtje / belletje zou ontvangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op zondag 28 april 2002 13:04 schreef TrueLight het volgende:
Dus meer dan 1 IP is niet mogelijk? Eweka en Cistron hebben dat wel als mogelijkheid... dat is jammer, want ik heb ze nodig :P
Ik weet uit ervaring dat het wel degelijk mogelijk is, mits BBned/TweakDSL genoeg IPadressen van RIPE mag gebruiken kan dat wel degelijk.
Extra IP adressen (zeg een /30, 4 IP's waarbij je er 2 effectief overhoudt) kosten gewoon extra, omdat dat betekent dat er 3 aansluitingen minder verkocht kunnen worden t.o.v. 1 enkel IP (met NAT/DHCP op je Cisco-router).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 28 april 2002 17:01 schreef BackSlash32 het volgende:

[..]

Ik weet uit ervaring dat het wel degelijk mogelijk is, mits BBned/TweakDSL genoeg IPadressen van RIPE mag gebruiken kan dat wel degelijk.
Extra IP adressen (zeg een /30, 4 IP's waarbij je er 2 effectief overhoudt) kosten gewoon extra, omdat dat betekent dat er 3 aansluitingen minder verkocht kunnen worden t.o.v. 1 enkel IP (met NAT/DHCP op je Cisco-router).
Doh :) Uiteraard zal je er voor moeten dokken :) En het kan idd vanuit BBned vandaan... nou moet TweakDSL het nog gaan doen :P :)
BTW, een router is wel leuk en aardig, maar het limiteert je teveel, zeker als het over microschoft produkten gaat (geen mogelijk tot instellen van IP, geen mogelijk tot bijstellen van IP, geen mogelijk het tot het statisch maken van poorten, het lijsie is lang)...

Dus dan gaan we nog een keer met de vraag, nou wat anders geformuleerd: GAAT het mogelijk worden en tegen welke kosten? Even ter vergelijking: Eweka biedt het aan voor 2 euro per maand per IP extra. Een acceptabele prijs. Cistron biedt het aan in overleg... dus dat horen we nog wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 28 april 2002 19:42 schreef TrueLight het volgende:

[..]

Doh :) Uiteraard zal je er voor moeten dokken :) En het kan idd vanuit BBned vandaan... nou moet TweakDSL het nog gaan doen :P :)
BTW, een router is wel leuk en aardig, maar het limiteert je teveel, zeker als het over microschoft produkten gaat (geen mogelijk tot instellen van IP, geen mogelijk tot bijstellen van IP, geen mogelijk het tot het statisch maken van poorten, het lijsie is lang)...

Dus dan gaan we nog een keer met de vraag, nou wat anders geformuleerd: GAAT het mogelijk worden en tegen welke kosten? Even ter vergelijking: Eweka biedt het aan voor 2 euro per maand per IP extra. Een acceptabele prijs. Cistron biedt het aan in overleg... dus dat horen we nog wel :P
TweakDSL denk ik ook wel, gezien de teksten op de website (met motto: met tweakdsl? geen enkel probleem). Dus het zal waarschijnlijk wel te regelen zijn, stuur es een mailtje met je vraag zou ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 28 april 2002 22:24 schreef milanese het volgende:

[..]

TweakDSL denk ik ook wel, gezien de teksten op de website (met motto: met tweakdsl? geen enkel probleem). Dus het zal waarschijnlijk wel te regelen zijn, stuur es een mailtje met je vraag zou ik zeggen :)
Ik ben lui :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-09 17:09
Bler neit beschikbaar in Rhoon :(

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 28 april 2002 22:24 schreef milanese het volgende:

[..]

Tsss... wat doe jij hier op GOT :P
lame board for lamurs ;) .... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 29 april 2002 09:53 schreef Rahman Advany het volgende:

[..]

Tsss... wat doe jij hier op GOT :P
lame board for lamurs ;) .... :D
|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 29 april 2002 10:30 schreef milanese het volgende:

[..]

:D ... btw is de site al af ? :P jammer dat het board geen pm option heeft :)

btw why heb je floris als icoon ? Keek hij zo naar je de eerste keer toen hij je zag.. OMG wat een lelijk mens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Foot
  • Laatst online: 09:56
Nou mischien toch maar weer Cistron dumpen en TweakDSL wan van Cistron wordt ik gek.

De verbinding is net een knipperlicht dan wel goed en dan weer geen verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Op maandag 29 april 2002 10:58 schreef Big-Foot het volgende:
Nou mischien toch maar weer Cistron dumpen en TweakDSL wan van Cistron wordt ik gek.

Om eerlijk te zijn, ik denk niet dat dat aan cistron ligt, eerder aan BBned...
Mischien woon je geowon tever van de KPN centrale....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Nu online

Wokschotel

Op 6 wielen

Dat zal echt zin hebben, aangezien ze allebei gebruik maken van BBned ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Foot
  • Laatst online: 09:56
Ik weet het helaas. en om nu weer de aansluitkosten van 2 ADSL lijnen van 2 maanden oud te gaan betalen, neu liever niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nergens last van, het gaat als een trein hier in Vlaardingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 29 april 2002 10:47 schreef Rahman Advany het volgende:

[..]

btw why heb je floris als icoon ? Keek hij zo naar je de eerste keer toen hij je zag.. OMG wat een lelijk mens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op maandag 29 april 2002 10:47 schreef Rahman Advany het volgende:

[..]

En jij denkt: Als ik dat zeg, kom ik vast wel tof over?

Wees een man en plaats eens een foto van jezelf.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:41
Op maandag 29 april 2002 13:33 schreef Floris het volgende:
Liever nog; wees een vrouw en plaats een foto van jezelf :P.

Ik zal het vast over het hoofd gezien hebben maar als er geen linesharing beschikbaar is betekent dat dus dat je een extra lijn nodig hebt als je nog wel gewoon wilt blijven bellen? En is BBned gewoon over ISDN te krijgen? (Alleen modems is een probleem geloof ik he?) En wat kost extra dataverkeer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Op maandag 29 april 2002 13:39 schreef McVirusS het volgende:

[..]

Liever nog; wees een vrouw en plaats een foto van jezelf :P.

Ik zal het vast over het hoofd gezien hebben maar als er geen linesharing beschikbaar is betekent dat dus dat je een extra lijn nodig hebt als je nog wel gewoon wilt blijven bellen?
Yup, dan zul je een extra (analoge) telefoonlijn moeten aanvragen voor ADSl.
En is BBned gewoon over ISDN te krijgen? (Alleen modems is een probleem geloof ik he?)
Yup, mogelijk.

Maar als linesharing niet beschikbaar is, is het makkelijker / goedkoper qua modem om een analoge lijn / modem te nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:23

Marc H

- - Is wakker - -

Op vrijdag 26 april 2002 12:05 schreef XorZ het volgende:

------------------------------------------------------------
Op vrijdag 26 april 2002 11:30 schreef Druppel het volgende:

Weet je dan misschien ook wanneer bbned dit ongeveer gerealissert heeft. Ik zoiu namelijk zelf ook geen abbo meer willen aanschaffen bij KPN
------------------------------------------------------------

Geen idee; BBned is er NU over in bespreking, eind van de middag horen we er meer over. ;)
Is hier al wat meer over bekend? Ik heb geen telefoonaansluiting (net verhuisd), en heb die ook niet nodig. (GSM van mijn werkgever :)). Ik voel er weinig voor om een telefoonlijn te sponsoren aan de PTT, terwijl ik die (verder) niet nodig heb.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 29 april 2002 13:33 schreef Floris het volgende:

[..]

En jij denkt: Als ik dat zeg, kom ik vast wel tof over?

Floris wij zijn vrienden onder mekaar... en john doet niet moeilijk over dat soort dingen.. en stoer / tof doen... doe ik helemaal al niet... en dat weet john ook :)

dus.. chill :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Op maandag 29 april 2002 13:49 schreef Rahman Advany het volgende:

[..]

Floris wij zijn vrienden onder mekaar...
weet je dat zeker? :P ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive
  • Laatst online: 23-09 15:55

Jive

MooMooMastah

Op maandag 29 april 2002 13:44 schreef Marc H het volgende:

[..]

Is hier al wat meer over bekend? Ik heb geen telefoonaansluiting (net verhuisd), en heb die ook niet nodig. (GSM van mijn werkgever :)). Ik voel er weinig voor om een telefoonlijn te sponsoren aan de PTT, terwijl ik die (verder) niet nodig heb.
Kijk je buren/huisbaas ofzo liev aan ...

Tis een "bekend" probleem inADSL-land ... KPNis heer & meester, en zal alles doen om concurrenten van mxstream de kop in te drukken, dus ook het etteren met dat soort grapjes. (reken maar op een leuk bedrag voor die aansluiting + migratie).

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 29 april 2002 13:50 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

weet je dat zeker? :P ;) :P
ken jij john dan :? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingnelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 09:50
Ik vind dat de upload van mijn @sloom veel te laag is dus ben ik mij gaan verdiepen in ADSL, nu zat ik te twijfelen tussen Cistron MAXX and TweakDSL.
Na het vergelijken kwam ik er achter dat het dataverkeer bij cistron maar 50GB is 1-0 voor TweakDSL. Nu kijk ik vanmorgen nog eens bij cistron (want die hebbuh toch 50MB webspace) en wat zie ik, 100GB dataverkeer. 1-1, ff wat verder gelezen en de aansluitkosten van Cistron zijn toch wel wat minder dan tweakDSL 1-2 voor Cistron. Plus dat de service, en standaard opties van Cistron beter zijn. dus dat word 1-3 voor Cistron, ik weet wel wat ik neem, dat wordt nu dus echt Cistron.

<Boodschap aan TweakDSL>Leuk geprobeerd, maar niet goed genoeg</boodschap aan TweakDSL>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally-S
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 20:35

Wally-S

-Snowboarding is art-

Op maandag 29 april 2002 14:26 schreef kingnelis het volgende:
ff wat verder gelezen en de aansluitkosten van Cistron zijn toch wel wat minder dan tweakDSL
Fout, zijn allebei 238 euro.
Bij cistron is de modem dan wel goedkoper, maar bij tweakdsl mag je die zelf ook regelen.

Snow is only frozen water

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingnelis
  • Laatst online: 11-09 09:50
Ik heb me net ingeschreven en het inschrijfformulier afgedrukt, maar ik zie dus nergens aansluitkosten, het kan aan mij liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• *Dutch-Force*
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-06-2024

*Dutch-Force*

Civic CX

aansluitkosten mogen dan misschien evenveel zijn, maar cistron biedt toch een veel beter totaal pakket (imo).
En dat aangeizen het maar 4 uuro duurder is

ComputerSpecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally-S
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 20:35

Wally-S

-Snowboarding is art-

Op maandag 29 april 2002 14:31 schreef kingnelis het volgende:
Ik heb me net ingeschreven en het inschrijfformulier afgedrukt, maar ik zie dus nergens aansluitkosten, het kan aan mij liggen.
Niet inbegrepen:

Aan alle abonnementen zijn eenmalige set-upkosten verbonden van € 238,- (incl. BTW.) Voor deze kosten:

Snow is only frozen water

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 29 april 2002 13:49 schreef Rahman Advany het volgende:

[..]
Floris, wij zijn vrienden onder mekaar
EN DAT IS EEN VOOROORDEEL :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragon_Lee
  • Laatst online: 27-07 20:44

Dragon_Lee

Beware the quiet dragon

Wat ik eigenlijk nog zou willen weten over TweakDSL is hoe het met de newsfeed staat...

Dus welke groepen er gevoerd worden, de retentietijd enzovoort..

Het zou misschien handig zijn als op de site een wat nadere beschrijving komt van hoe en wat over de newsfeed enz...

Silence can bring peace
Silence can bring fear
Silence can bring anger
It can even bring ecstacy
Silence......is life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 29 april 2002 14:29 schreef Wally-S het volgende:

[..]

Fout, zijn allebei 238 euro.
Bij cistron is de modem dan wel goedkoper, maar bij tweakdsl mag je die zelf ook regelen.
Bij Cistron kan je ook je eigen modem meenemen, mits het aan de voorwaarden voldoet die BBnet stelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XorZ

XorZ

Op maandag 29 april 2002 15:53 schreef Dragon_Lee het volgende:
Wat ik eigenlijk nog zou willen weten over TweakDSL is hoe het met de newsfeed staat...

Dus welke groepen er gevoerd worden, de retentietijd enzovoort..

Het zou misschien handig zijn als op de site een wat nadere beschrijving komt van hoe en wat over de newsfeed enz...
De newsserver heeft een full feed, hoeveel precies weet ik niet. Je kan stats e.d. bekijken op http://news.trueserver.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Op maandag 29 april 2002 16:57 schreef XorZ het volgende:

[..]

De newsserver heeft een full feed, hoeveel precies weet ik niet. Je kan stats e.d. bekijken op http://news.trueserver.nl/
Dat gaat niet verkeerd !!

zit met sommige pieken al op de 45Mbit/sec !

Welke tweakert zit daar al te leechen dan ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XorZ

XorZ

Op maandag 29 april 2002 16:58 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

Dat gaat niet verkeerd !!

zit met sommige pieken al op de 45Mbit/sec !

Welke tweakert zit daar al te leechen dan ??
Geen, een aantal van de providers met wie we een news-peering hebben leechen de hele server leeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Niet online
Op maandag 29 april 2002 17:11 schreef XorZ het volgende:

[..]

Geen, een aantal van de providers met wie we een news-peering hebben leechen de hele server leeg ;)
(OffTopic: dikke lol @ je site :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

he Floris,

op de site van tweakdsl staat Bbned terwijl het bbned moet zijn...

kun je dat veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Laatst online: 13:47

duderuud

Sliden is koel

Op zondag 28 april 2002 01:13 schreef twiekert het volgende:

[..]

reken en maar niet op ;(

ik woon in het gedeelte waar geen ADSL te krijgen is. Op de ede-klaphek centrale met 12.000 aansluitingen.

Ik heb daarop cistron gebeld, en die wisten niet wanneer ik aangesloten zou worden. daarna maar is BBned gemaild en dit antwoord gehad:
[..]

dus... :(
Maar waar ik kom te zitten is al wel mxstream beschikbaar...balen dat bbned er dan niet zit! :(

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 29 april 2002 18:44 schreef 787B het volgende:
he Floris,

op de site van tweakdsl staat Bbned terwijl het bbned moet zijn...

kun je dat veranderen?
done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragon_Lee
  • Laatst online: 27-07 20:44

Dragon_Lee

Beware the quiet dragon

Zonder direct hier met een beschuldigend vingertje te wijzen...

Toch even terugkomen op die zgn. Full-Feed, allemaal wel leuk en aardig, maar ik ken een aantal providers die wel pochen met x aantal nieuwsgroepen, maar ze filteren wel alle berichten eruit...

O.a. sjello flikt dit grapje, over laatste jaar komen er steeds meer groepen bij die WEL nog in de group-list staan, maar er kunnen geen headers van gehaald worden, noch kun je er berichten naar posten...
(en dan bedoel ik niet de groepen die echt onder vermelding van reden verwijderd zijn, nee zijn dus echt grote aantallen die in 't gegniep gewoon van ene op andere dag een filtertje gekregen hebben, zelfs niet-binary groepen word dit grapje mee uitgehaald)

Maar goed, ik neem maar aan dat dit alles niet bij TweakDSL 't geval is :)

Er was nog niks bekend geloof ik over evt. vooruitbetaling van een jaarabbo in een keer met wat lichte korting? Of hebbik 't antwoord daarop gemist in vorige topic?

Silence can bring peace
Silence can bring fear
Silence can bring anger
It can even bring ecstacy
Silence......is life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu kan ik dit vast ergens vinden, maar aangezien ik zo snel niet weet waar vraag ik het hier maar even :)

Als ik ADSL wil hebben moet ik dus sowiezo een lijn huren bij de KPN? Ik heb nu namelijk kabel en een mobieltje. Dat zou dan dus niet kunnen waardoor ik ook weer € 20 ofzo per 2 maanden aan de KPN moet betalen ? Of regelt TweakDSL de huur van de lijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 29 april 2002 20:06 schreef Louwrens het volgende:

[..]

done
dank je wel...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dries Arnolds
  • Laatst online: 25-09 19:24

Dries Arnolds

*bling bling*

Op maandag 29 april 2002 23:44 schreef Mecallie het volgende:
Als ik ADSL wil hebben moet ik dus sowiezo een lijn huren bij de KPN? Ik heb nu namelijk kabel en een mobieltje. Dat zou dan dus niet kunnen waardoor ik ook weer € 20 ofzo per 2 maanden aan de KPN moet betalen ? Of regelt TweakDSL de huur van de lijn :?
Helaas, je moet echt een KPN-telefoonlijn hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Is er een voordeel van tweakdsl ten opzichte van cistron, of moet ik gewoon cistron nemen met een grotere datalimiet :?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:23

SambalBij

We're all MAD here

Op dinsdag 30 april 2002 14:24 schreef Gizz het volgende:
Is er een voordeel van tweakdsl ten opzichte van cistron, of moet ik gewoon cistron nemen met een grotere datalimiet :?
Ík zou als ik jou was Cistron nemen (okay, ik héb al cistron) omdat die toch al even langer bezig zijn als ISP.
TweakDSL (TrueDSL) is wel leuk en aardig maar die moeten zich eerst maar eens bewijzen als ISP.

Cistron biedt een goede dienst en goede service.
Qua verbinding/datalimiet/prijs ontloopt het elkaar bijna niks, en bij Cistron kun je wél op de site terugvinden wat je eigenlijk allemaal krijgt voor je geld (Homepage, email, newsserver, shelltoegang) bij TweakDSL staat verder helemaal niets op de site.

(en dit is helemaal niet om tweakers.net/tweakdsl af te gaan zeiken, maar gewoon zoals ik er nu tegen aan kijk. Ik vind het zeker leuk dat jullie dit gaan doen, maar ik krijg er zelf nog niet echt een goed gevoel over als ik de site bekijk - een beetje summier en onduidelijk allemaal)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Afbeeldingslocatie: http://adserver.tweakers.net/banners/tweakdsl_bentley2.gif

>:) :) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik merk dat er in deze topic onbeantwoorde vragen achterblijven. Ik vraag me af waarom bijv Floris deze niet beantwoord.
Op deze website, die kennelijk niet toegankelijk is voor mensen met 800*600 waarvan de kleuren *persoonlijk* aan mijn ogen zeer doen en nog enkele bugfs heeft , staat niet genoeg info dus heb ik het gevoel dat je straks met een probleem zit als je TweakDSL genomen hebt omdat je met onbeantwoorde vragen zit.

Ik heb het gevoel dat ze niet alle vragen niet kunnen beantwoorden omdat ze het antwoord gewoon niet kennen, het is niet hun eigen maar dat van truedsl, zo lijkt het tenminste. Je kan dan toch ook netzogoed truedsl nemen want dan sta je ook 'dichterbij' de services. Je neemt TweakDSL; dan neem je TrueDSL want de mensen bij TrueDSL verzorgen jou internet alleen het lijkt mij dat bij welk verschijnsel ook eerder hun eigen mensen helpen dan die van TweakDSL.

Er zal nog wel veranderd worden denk ik, zo werd de dataverkeer ook aangepast; als je dan al een abbo had zit je dan niet vast aan het dataverkeer dat je toen op dat moment aanvroeg? dan heb je wel erg nadeel, dus de conclusie is dus wachten totdat TweakDSL niet meer in zijn kinderschoenen staat.

Misschien kan iemand mij het tegendeel bewijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op woensdag 01 mei 2002 10:02 schreef wired het volgende:
Ik merk dat er in deze topic onbeantwoorde vragen achterblijven. Ik vraag me af waarom bijv Floris deze niet beantwoord.
Omdat ik soms ook wel eens wat anders moet doen en dan ook niet alle vragen beantwoord.
Op deze website, die kennelijk niet toegankelijk is voor mensen met 800*600 waarvan de kleuren *persoonlijk* aan mijn ogen zeer doen en nog enkele bugfs heeft , staat niet genoeg info dus heb ik het gevoel dat je straks met een probleem zit als je TweakDSL genomen hebt omdat je met onbeantwoorde vragen zit.
Als je aan kunt geven wat je nog mist, gaan wij er naar kijken. We zijn nog geen grote provider ofzo, dus we hebben eenvoudigweg niet zo veel mankracht om een hele site te bouwen zoals een XS4all of een Cistron die heeft... We zijn er wel mee bezig, maar dat duurt gewoon even.
Ik heb het gevoel dat ze niet alle vragen niet kunnen beantwoorden omdat ze het antwoord gewoon niet kennen, het is niet hun eigen maar dat van truedsl, zo lijkt het tenminste. Je kan dan toch ook netzogoed truedsl nemen want dan sta je ook 'dichterbij' de services. Je neemt TweakDSL; dan neem je TrueDSL want de mensen bij TrueDSL verzorgen jou internet alleen het lijkt mij dat bij welk verschijnsel ook eerder hun eigen mensen helpen dan die van TweakDSL.
Euhm.. wacht, TrueDSL en TweakDSL zijn producten van het zelfde bedrijf, TweakDSL is gericht op de consument en TrueDSL meer op de zakelijke markt. Zo zijn bijvoorbeeld de prijzen op TweakDSL.nl inclusief BTW, op TrueDSL.nl niet. De QOS is verschillend en zo zijn er nog een aantal dingen, waar je dus voor moet betalen.
Er zal nog wel veranderd worden denk ik, zo werd de dataverkeer ook aangepast; als je dan al een abbo had zit je dan niet vast aan het dataverkeer dat je toen op dat moment aanvroeg? dan heb je wel erg nadeel, dus de conclusie is dus wachten totdat TweakDSL niet meer in zijn kinderschoenen staat.
Het dataverkeer hebben we aangepast omdat het toch wat weinig vonden en omdat de potentiele afnemers dit ook te kennen gaven. Vervolgens heeft Cistron haar datalimieten aangepast, ik durf niet te zeggen dat dat is omdat wij hogere limieten hadden, maar het viel wel op. :P

Nu zijn we met elkaar in gesprek over het invoeren van een FUP, omdat dat eenvoudigweg gemakkelijker werkt, je moet dan alsnog een soort bovengrens stellen hoor, maar het scheelt een hoop gedoe.
Misschien kan iemand mij het tegendeel bewijzen?
Euh ik doe mijn best. ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brammus
  • Niet online

brammus

PATGOD

Op dinsdag 30 april 2002 03:13 schreef Dries Arnolds het volgende:

[..]

Helaas, je moet echt een KPN-telefoonlijn hebben.
Jammer, dan gaat TDSL dus aan mij voorbij... :(
* brammus laat zich niet een extra abbo door de KPN aansmeren!
Wordt es hóóg tijd dat KPN wat strakker wordt aangepakt, het is mi absoluut overbodig om een abbo te nemen bij KPN, terwijl ik ADSL gebruik! Zolang KPN mij niet hier de logica van in kan laten zien, doe ik daar niet aan mee...

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Op woensdag 01 mei 2002 10:52 schreef brammus het volgende:

[..]

Jammer, dan gaat TDSL dus aan mij voorbij... :(
* brammus laat zich niet een extra abbo door de KPN aansmeren!
Wordt es hóóg tijd dat KPN wat strakker wordt aangepakt, het is mi absoluut overbodig om een abbo te nemen bij KPN, terwijl ik ADSL gebruik! Zolang KPN mij niet hier de logica van in kan laten zien, doe ik daar niet aan mee...
Hier in België is hetzelfde probleem. Als je Adsl wil moet je toch een Belgacom telefoon abbonement hebben. Belgacom ziet adsl niet als een product opzich maar als een toegevoegde optie op een telefoon lijn, net zoals weergave oproeper, comfortdiensten ed.

Hier in België is er wel een regeling met de andere zeer kleine beginnende telco maar die richten zich op bedrijven en de tarieven zijn veel hoger. De alternatieve telco huurt het koper van Belgacom dus betaald een soort abbo of betaald een eenmalige afkoopsom maar die is overdreven naar verluidt.

Waarschijnlijk speelt kpn hetzelfde spelletje en aanzien ze adsl als een product op een telefoonlijn en niet als aparte dienst.

En het is perfect mogelijk. Want over zoveel jaar als de eerste testopstellingen zijn gemaakt waren het lijnen met enkel adsl signaal hier en werd de spraak gefilterd.

Ik vind de prijzen allemaal reuze meevallen. Ik begrijp niet waarom jullie zo klagen. Hier is het allemaal veel en veel slechter gesteld. En wij hebben geen voortuitzicht op de particuliere markt. De grote alternatieve telco's rollen enkel eigen dslams uit in bedrijven tereinen op a(s)dsl aan te bieden.

* Tomsworld wenst Floris en de rest van het Tweakdsl team veel succes en hopelijk mag het een succes worden.

PS: Ik zoek al een week naar de mogelijkheid om een vast ip te hebben hier en euh de enige betaalbare optie is een shell account.

Als jullie willen zal ik es een vgl opzetten tussen jullie prijzen en de ned prijzen.

ff een post van mij uit de ng be.providers
> >>Ter info
> >>
> >>"512 512 kbps 256 kbps 10 GB ? 53,- ? 583,-
> >>1024 1024 kbps 512 kbps 20 GB ? 69,- ? 759,-
> >>2048 2048 kbps 512 kbps 35 GB ? 89,- ? 979,-
> >>MAXX 7800 kbps 512 kbps 100 GB ? 99,- ? 1089,- "
> >>

> >
>
> <ironie> of anders kan je voor skynet 1mbps SDSL tekenen , die kost
> *maar* 943EUR/maand</ironie>

Om juist te zijn:
SDSL 1 Mb: maandelijks: 943? excl BTW setup : 795? excl. BTW (dus
overboeking 1/4)
SDSL 1 Mb Plus: maandelijks: 1405? setup :795? excl. BTW (dus overboeking
1/2)
SDSL 2 Mb maandelijks: 1654? excl. BTW setup :795? excl. BTW (dus
overboeking 1/4)

Ter vergelijking SDSL prijzen ned Cistron (Bbned):
http://www.cistron.nl/node.php?id=189

2 Mb maandelijks: ?499 (overboeking 1:4 Silver) 300 GB
2 Mb maandelijks: ?1299 (overboeking 1:1 dus dedicated lijn) zonder volume
limiet

(*D Eenmalige kosten voor setup inclusief G.SHDSL router en volledige
installatie op lokatie door een service medewerker bedragen ? 999,-.
(**) Meerprijs per 50 GB = ? 6.50

Zoals je ziet ADSL en SDSL prijzen zijn in ned stukken goedkoper.
Ik wil wel zo'n cistron max abbotje voor iets 0.5 MBit up en een vast ip en
50GB kom ik mee toe :) wil ik wel 100 ? / maand betalen. Tja t is duidelijk
dat er in ned twee adsl aanbieders zijn he. kpn mxstream & bbned

(Ik ben op zoek als jullie iets weten hier met vast ip voor op irc :) en euh
betaalbaar ik ben nog student he)
Hetzelfde verschijnsel stel ik vast bij co-location die is in België ook
verschrikkelijk duur :( tov Nederland voor rond de 100? / maand heb je al 2u
met 40GB

Mvg
Tom

usenet at tomsworld.be

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 01 mei 2002 10:48 schreef Floris het volgende:

[..]

Omdat ik soms ook wel eens wat anders moet doen en dan ook niet alle vragen beantwoord.
[..]

Als je aan kunt geven wat je nog mist, gaan wij er naar kijken. We zijn nog geen grote provider ofzo, dus we hebben eenvoudigweg niet zo veel mankracht om een hele site te bouwen zoals een XS4all of een Cistron die heeft... We zijn er wel mee bezig, maar dat duurt gewoon even.
[..]
Er mist het 1 en andere, ik heb geen tijd om een lijst te maken van wat er allemaal ontbreekt omdat ik er geen tijd voor heb en er verder oko geen moeite in wil steken, het team zal ze in de loop van de tijd wel tegenkomen.
Ik begrijp jullie niet zo veel mankracht hebben om een hele site te bouwen zoals xs4all of cistron maar dan moeten jullie er gewoon meer tijd in steken alvorens de webiste online te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 29 april 2002 15:49 schreef milanese het volgende:

[..]

EN DAT IS EEN VOOROORDEEL :7
Had ik jou wat gevraagd :? :P ;)

btw thx voor het verbeteren van mijn brakke nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diaboluzzz
  • Laatst online: 25-04 15:06

Diaboluzzz

Dreikwarter !

He dida Daniel of floris uiteraard ;) ff een serieus vraagje:

ik moet minimaal 2 vaste ip-adressen hebben en een behoorlijke upload, minimaal 64 KB (webserver)
geen policy's dat ik maar zolang online mag zijn.
geen gezuer met fair use dus.
gewoon 24/7 online zonder ellende!
met minimaal 2 vaste ip's zoals ik nu ook heb, webserver moet ik kunnen draaien en minimaal 64kilobyte upload.

kunnen jullie zoiets leveren??
(tis helaas nog niet bij mij beschikbaar maar dat komt komend jaar als het goed is nog wel).

edit:
floris ff toegevoegd ;)

http://www.NUiPhone.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1200 ste post :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Op woensdag 01 mei 2002 21:47 schreef mast3r het volgende:
1200 ste post :D
5592e post :+ |:(

ga dat lekker in de HK lopen rondblaten ofzow :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnEuTeR
  • Laatst online: 24-02-2024

KnEuTeR

iedereen heeft een handelsmerk

Op woensdag 01 mei 2002 22:19 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

5592e post :+ |:(

ga dat lekker in de HK lopen rondblaten ofzow :(
en DAT ook...

Trouwens, kan je ook ZONDER modem bestellen..?? ik heb al een Planet ADSL advanced accountje, en ik hoef geen 2 modems dus dat scheelt me weer instalatiekosten of niet dan..!!??

Computers ain't that smart, Whatever man built could be taken apart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
sjeez... kijk uns ff op de TweakDSL site zeg, damn :o

Ja dat kan! |:( :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op woensdag 01 mei 2002 21:41 schreef Diaboluzzz het volgende:
He dida Daniel of floris uiteraard ;) ff een serieus vraagje:

ik moet minimaal 2 vaste ip-adressen hebben en een behoorlijke upload, minimaal 64 KB (webserver)
geen policy's dat ik maar zolang online mag zijn.
geen gezuer met fair use dus.
gewoon 24/7 online zonder ellende!
met minimaal 2 vaste ip's zoals ik nu ook heb, webserver moet ik kunnen draaien en minimaal 64kilobyte upload.

kunnen jullie zoiets leveren??
(tis helaas nog niet bij mij beschikbaar maar dat komt komend jaar als het goed is nog wel).

edit:
floris ff toegevoegd ;)
Als je minimaal 64Kbyte upload nodig hebt, dan moet je aan SDSL gaan denken. Met 512kbit haal je gemiddeld zo'n 50k/s, wat dus niet genoeg is voor jou...

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas!
Het is nog niet bekend wanneer TweakDSL beschikbaar wordt in je regio! Kom snel nog eens terug om je TweakDSL package te bestellen!
;(

iig feli's mensen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Laatst online: 16:34
ik hoop wel dat deze dsl dienst iets sneller in mijn regio beschikbaar zal zijn als dat van kpn (nooit) maar ja whe shall c

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees ergen sover 500 lijnen om groeps korting te krijgen...

wij van GoT zijn toch de beroerdste niet om een gezamelijke inkoop actie te starten :)

of is dat te onzeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Congratz. Ziet er goed uit die prijzen/snelheden. Ik heb ook die Copperjet modem. Hopelijk op TweakDSL als router te gebruiken. Bij mij (BabyXL) niet, omdat het netwerk een of ander 'bridged' profiel niet ondersteunt en er DHCP gebruikt wordt. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msteggink
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:00
ALleen die laatste abbo, heeft maar 80 GB data limiet... Das echt weinig. Ik heb @home en 32 GB in 8 dagen getrokken. (Ja ik heb al waarschuwing:P)

Die datalimieten moeten voor mij dus vet omhoog. De upload kan ook wel iets hoger. Voor de rest is het toppie :9~
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.