Ga zo ff in Sneek kijken of er NetMD spelertjes zijn hiero
We hebben hier alleen van die dure winkels
... Maar om een goed visueel beeld te krijgen van een product kan je natuurlijk altijd beter naar de winkel gaan om en dan vervolgens via interpret te kopen
Ik snap wel wat die verkoper bedoelt maar hij zegt het een beetje verkeerd. Op mijn MZ-R900 kan die koptelefoonaansluiting ook als line-out fungeren. Dit kan alleen als de afstandsbediening er niet aanhangt. Er komt dan een extra optie bij in het menu waar ik de line-out kan kiezen, en heb kan instellen als "headphones" en "line-out". Op line-out mode klinkt ie inderdaad wat harder op een versterker dan met koptelefoon mode.Op zaterdag 25 mei 2002 12:24 schreef _Sammie_ het volgende:
Hoi,
Heb net even geinformeerd... Volgens "de verkoper" zou 't ding ook gewoon een line-out moeten hebben. "Zodra de afstandsbediening er in zit zou ie ook ueberhaupt als line-out fungeren". Volgens mij klopt dat niet, aangezien de afstandsbediening de data wel door zou sturen naar de unit zelf.
iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB
Nou ik kom net terug, heb de MZ-N707 wel gezien, daar die was 349 bij de dixons (de enige winkel in Sneek die em heeftOp zaterdag 25 mei 2002 13:15 schreef Vrieskist het volgende:
Ga zo ff in Sneek kijken of er NetMD spelertjes zijn hieroWe hebben hier alleen van die dure winkels
... Maar om een goed visueel beeld te krijgen van een product kan je natuurlijk altijd beter naar de winkel gaan om en dan vervolgens via interpret te kopen
cool.
Mijn MD-MT15 is ook al weer meer dan 2 jaar oud

Ik zit nog wel te twijfelen tussen een mp3 speler en een MD speler.
Er moet wel m33r dan 128MB op kunnen
Mijn MD-MT15 is ook al weer meer dan 2 jaar oud
Mijn mp3cdspeler overnemen misschien?Op zaterdag 25 mei 2002 14:46 schreef Bredend het volgende:
cool.
Mijn MD-MT15 is ook al weer meer dan 2 jaar oud![]()
spammen (ook metOp zaterdag 25 mei 2002 15:10 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Mijn mp3cdspeler overnemen misschien?
(
Toch maar een weblog?
Het spijt me zeerOp zaterdag 25 mei 2002 16:20 schreef tomic het volgende:
[..]
spammen (ook met) word niet gewaardeerd!
()
Ik snap nu waarom ik geen audio cd'z kon overpompen naar mijn netmd. Mijn antieke cd-rom speler ondersteunt blijkbaar geen DAE.. en daarom werkte het niet. Ik probeerde het ff op de PC van een huisgenootje beneden en hoppa.. met Simple Burner ging alles vlekkeloos. Ik ben ook zeer te spreken over Simple Burner. Nu OpenMG nog...
Bladiebla!
Dat komt ook nog wel denk (hoop!) ikOp zaterdag 25 mei 2002 17:41 schreef TuLPMaN het volgende:
Ik snap nu waarom ik geen audio cd'z kon overpompen naar mijn netmd. Mijn antieke cd-rom speler ondersteunt blijkbaar geen DAE.. en daarom werkte het niet. Ik probeerde het ff op de PC van een huisgenootje beneden en hoppa.. met Simple Burner ging alles vlekkeloos. Ik ben ook zeer te spreken over Simple Burner. Nu OpenMG nog...
Verwijderd
Hmm, dat kan ik dan dus nietOp mijn MZ-R900 kan die koptelefoonaansluiting ook als line-out fungeren. Dit kan alleen als de afstandsbediening er niet aanhangt. Er komt dan een extra optie bij in het menu waar ik de line-out kan kiezen, en heb kan instellen als "headphones" en "line-out". Op line-out mode klinkt ie inderdaad wat harder op een versterker dan met koptelefoon mode.
Maar in de sheet die meneer verkoper had van Sony (met in tabelvorm de specs van al die dingen) stond het gewoon, dus wat dat betreft is het raar. Ben erg benieuwd naar de reactie van Sony.
En trouwens: 't ding wordt volgens mij in america ook verkocht met auto-spulletjes er bij - en dan zou ie niet als lineout kunnen?
(Misschien is het dan wel een heel ander type, want die van mij is ook Zilver, en in America hebben ze hele andere kleuren? (Ook op www.sony.com/netmdsupport staat geen zilver. Net als dat er bij ons geen afstandsbediening met backlight bij zit ofzo.)
Gewoon een regioverschil. Hier liggen die dingen ook in tig kleuren in de winkel (vanmiddag nog een vies gele 505 gezien).
De hardware is hetzelfde, maar wat je er aan meuk bijkrijgt verschilt.
Meuk rulezOp zaterdag 25 mei 2002 19:10 schreef Aidix het volgende:
Gewoon een regioverschil. Hier liggen die dingen ook in tig kleuren in de winkel (vanmiddag nog een vies gele 505 gezien).
Bladiebla!
ja, bij een beperkt aantal filialen in rotterdam. ga ik er volgende week wel es ff weer 1tje halen.Op zaterdag 25 mei 2002 19:19 schreef TuLPMaN het volgende:
[..]
Zijn ze trouwens echt 219 pleuro bij Radio Modern.. want dan zou ik me aardig genaaid voelen.
Toch maar een weblog?
Verwijderd
Ben vandaag in R'dam wezen kijken bij Modern in het Alexandrium. Daar was de 505 249,-. In de stad (die Modern bij de Donner) was die 279,-. Bij welk filiaal is die 219? Dan ga ik daar ook maar eentje halen.Op zaterdag 25 mei 2002 20:24 schreef tomic het volgende:
[..]
ja, bij een beperkt aantal filialen in rotterdam. ga ik er volgende week wel es ff weer 1tje halen.
Toch raar dat zelfs per filiaal de prijzen zo verschillen...
Alvast bedankt
Allemaal nog wat te duur ... Mijn mp3speler werkt nog wel, mocht er goeie software uitkomen en de prijzen kelderen, dan zie ik dan wel weerOp zaterdag 25 mei 2002 21:13 schreef Lagavulin het volgende:
[..]
Ben vandaag in R'dam wezen kijken bij Modern in het Alexandrium. Daar was de 505 249,-. In de stad (die Modern bij de Donner) was die 279,-. Bij welk filiaal is die 219? Dan ga ik daar ook maar eentje halen.
Toch raar dat zelfs per filiaal de prijzen zo verschillen...
Alvast bedankt
Probeer een complete herinstallatie zou ik zeggen. Dat hielp voor mij toen hij zomaar ineens kapte met opnemen. (elke keer weer) Wel even opletten dat je de back-up tool gebruikt anders ben je straks de l#l. (net als ik)Op vrijdag 24 mei 2002 21:28 schreef TuLPMaN het volgende:
Maaruh, kent iemand dit probleem met audio cd's ?? Er gaat zo te zien iets mis bij het converteren... maar wat?
Ik heb gister ff een MZ-N505 gehaald. 250 €.
Leuk ding! heb net ff 2 CD's (Armin van Buuren 04 - Transparance) op een MDtje gegooit op LP2 via de software (kut installatie, maar wel stabiel bij mij).
Klinkt goed! Heb gister ook wat livesets op LP4 geprobeerd en dat klonk ook nog best ok. In ieder geval goed genoeg.
LCDtjes enzo boeien me niet. De afstandsbediening vind ik handig in het gebruik.
Ik ben er blij mee
Leuk ding! heb net ff 2 CD's (Armin van Buuren 04 - Transparance) op een MDtje gegooit op LP2 via de software (kut installatie, maar wel stabiel bij mij).
Klinkt goed! Heb gister ook wat livesets op LP4 geprobeerd en dat klonk ook nog best ok. In ieder geval goed genoeg.
LCDtjes enzo boeien me niet. De afstandsbediening vind ik handig in het gebruik.
Ik ben er blij mee
Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT
GefiliOp zondag 26 mei 2002 11:08 schreef yGiDoRp het volgende:
Ik heb gister ff een MZ-N505 gehaald. 250 €.
Ik ben er blij mee
Verwijderd
Zijn er mensen met een N1 die um fijn vinden werken?
Als ik de foto's van de N1 en de 707 vergelijk vind ik de knoppies wel erg klein (en 't ding ook lelijker.)
Ik aarzel nog steeds over line-out, eigenlijk wil ik um wel, maar ding is wel veel duurder, en minder mooi, en als ie dan ook nog minder praktisch is bak ik wel een klein tussenversterkertje...
Als ik de foto's van de N1 en de 707 vergelijk vind ik de knoppies wel erg klein (en 't ding ook lelijker.)
Ik aarzel nog steeds over line-out, eigenlijk wil ik um wel, maar ding is wel veel duurder, en minder mooi, en als ie dan ook nog minder praktisch is bak ik wel een klein tussenversterkertje...
[
]
* Bear neemt nog altijd op met PCLK-U5 van sony zonder problemen
[/
]
* Bear neemt nog altijd op met PCLK-U5 van sony zonder problemen
[/
done done on to the next one... psn: Bear-H6O
denk dat iedereen een beetje bedeesd is van de anti-MD - posts die hier de ronde hebben gedaan ..
| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |
Vriestkistje .... het is een thread/topic.. geen forum, anyway...
Het slimste als je er op dit moment 1 wil kopen is gewoon de Sony MZ-N505 € 250,- gewoon bij www.modern.nl
De 707 en N1 hebben overbodige luxe. EN in prijsverschil gewoon te duur. NetMD is een leuk bijkomertje. Maar verw8 binnen een half jaar maar nieuwe modellen van sony die up en down kunnen loaden met of zonder memory stick support.
Het slimste als je er op dit moment 1 wil kopen is gewoon de Sony MZ-N505 € 250,- gewoon bij www.modern.nl
De 707 en N1 hebben overbodige luxe. EN in prijsverschil gewoon te duur. NetMD is een leuk bijkomertje. Maar verw8 binnen een half jaar maar nieuwe modellen van sony die up en down kunnen loaden met of zonder memory stick support.
Toch maar een weblog?
Verwijderd
up- & downloaden / memory stick support? Heb je hiervan bronnen of is dat je eigen verwachting? Memory support kan me gestolen worden. M'n Nokia slikt mmc, m'n camera wil CF en als ik dan ook nog eens memorysticks erbij heb straksOp zondag 26 mei 2002 21:59 schreef tomic het volgende:
De 505 is misschien wel de beste optie, alleen wil het oog ook wat. Ik vind hem absoluut niet om aan te zien. Verder voelde hij nogal gammel vergeleken met m'n Aiwa. Ik vond die grote batterijbobbel achter ook maar niks, al moet ik wel zeggen dat het eigenlijk handig is. Op vakantie kun je overal wel een bakje batterijen scoren...
Waar ik achter ben gekomen is dat de MZ-N1 de opnametijd kan registreren. Deze functie wil ik persee hebben. Verder heb ik gelezen dat er een variabele pitch op zit. Is gewoon een leuk extraatje, maar hoeft er niet op te zitten.
Er zijn al mensen met de 707, dus deze zouden mij kunnen vertellen of de opnametijdstip geregistreerd wordt?
nee, volgende week, waarschijnlijk (moet het nog even navragen) voor € 219,- bij Radio modernOp zondag 26 mei 2002 22:33 schreef Liquid het volgende:
tomic heb jij al (weer) een nieuwe gekocht?
Toch maar een weblog?
voor 219 haal ik mij er ook 1 ook al is het aan de andere kant van Nederland. Alhoewel, wanneer krijgt men eigenlijk een ovjaar kaart (1 kwartaal vakantie of mid vakantie).......
Verwijderd
Dat hing van je verjaardag af. Ik weet nog dat ik eerst een aantal weken zelf m'n reiskosten moest betalen...Op maandag 27 mei 2002 08:35 schreef Liquid het volgende:
voor 219 haal ik mij er ook 1 ook al is het aan de andere kant van Nederland. Alhoewel, wanneer krijgt men eigenlijk een ovjaar kaart (1 kwartaal vakantie of mid vakantie).......
ehm ben al 18 vorig jaar (al), dus ik krijg ehm 1 juni/juli? Mooi, zo waar is ie de Radio Modern (rotterdam was het toch hè)
Op het zuidplein zit er 1Op maandag 27 mei 2002 11:02 schreef Liquid het volgende:
ehm ben al 18 vorig jaar (al), dus ik krijg ehm 1 juni/juli? Mooi, zo waar is ie de Radio Modern (rotterdam was het toch hè)
Verwijderd
Ik heb de N1, en vind um prima werkenOp zondag 26 mei 2002 13:14 schreef _Sammie_ het volgende:
Zijn er mensen met een N1 die um fijn vinden werken?
Verwijderd
Als je de MZ-N1 op foto's ziet heeft ie altijd zo'n lelijk blauw display en meestal ook zo'n Japanse "dikke" afstandsbediening. Het europese model heeft echter geen blauw-schijnend display, maar dat is mooi zilver, tevens zit er een zilverkleurige dunne europese afstandsbediening bij. Wil je dus echt weten of de MZ-N1 mooi is, go check him out in real life! (in een winkel dus).
als ik het zo hoor kan ik denk beter een "normale" md kopenOp zondag 26 mei 2002 21:50 schreef whitehouse het volgende:
denk dat iedereen een beetje bedeesd is van de anti-MD - posts die hier de ronde hebben gedaan ..
bijvoorbeeld de mz-r909 of mz-e909
Verwijderd
Hoi,
Eh, iemand vroeg of op de 707 een datum/tijd-functie zit: Nope.
Verkoper heeft me teruggebeld over de line-out van de 707, ze hebben bij Sony een foutje gemaakt. Ze hadden zelf ook verkeerde sheets liggen, en verklaarden dus in eerste instantie dat ze goed zaten, maar na controle gaven ze toch toe dat er iets mis was... Tsja...
Tussenversterkertje kost hoogstens 10 euro, en de N1 100 euro meer... Hard choice. En het schijnt dat een "bandjes-adapter" gewoon hoofdtelefoon-uitgang hapt; zal wel een andere ingangsimpedantie hebben. Ik ga het ff proberen. Denk wel dat een los tussenversterkertje beter klinkt.
Verkoper heeft me teruggebeld over de line-out van de 707, ze hebben bij Sony een foutje gemaakt. Ze hadden zelf ook verkeerde sheets liggen, en verklaarden dus in eerste instantie dat ze goed zaten, maar na controle gaven ze toch toe dat er iets mis was... Tsja...
Tussenversterkertje kost hoogstens 10 euro, en de N1 100 euro meer... Hard choice. En het schijnt dat een "bandjes-adapter" gewoon hoofdtelefoon-uitgang hapt; zal wel een andere ingangsimpedantie hebben. Ik ga het ff proberen. Denk wel dat een los tussenversterkertje beter klinkt.
Verwijderd
Hey, als ik MP3's overzet op mijn N1 via OpenMG in LP2 dan hoor ik ruis op de achtergrond als het ff stil is op disc. Hebben meer mensen dat, en is het op te lossen?
Het is niet echt storend of sow, je hoort het alleen als het HEEL stil is!
Thx!
Thx!
Heb ik ook! Ik ben er nog niet achter of dat een storing is of een 'eigenschap' van NetMD. Hoe je dat kan testen is denk i kde OpenMG files vanaf de pc op een goede installatie afspelen.Op maandag 27 mei 2002 20:10 schreef DaChief het volgende:
Hey, als ik MP3's overzet op mijn N1 via OpenMG in LP2 dan hoor ik ruis op de achtergrond als het ff stil is op disc. Hebben meer mensen dat, en is het op te lossen?
Thx!
Verwijderd
Ja, dat was ik. Ik wil graag registreren wanneer ik wat heb opgenomen. Een functie die ik niet meer kan missen.Op maandag 27 mei 2002 17:59 schreef _Sammie_ het volgende:
Hé Chief, kun je me misschien vertellen of die N1 zo'n lelijke batterijbobbel heeft zoals ik die op de 505 heb gezien...
Niemand heeft overigens de MZ-N1 in een winkel in Nederland gezien? Ik wil hem wel uit Dtsl bestellen, maar die verzendkosten zijn verrekte duur.
Verwijderd
Hangt ervan af. In SP mode gewoon het aantal minuten wat de MD aangeeft (dus 74 of 80 mins) in LP2 ongeveer dubbele, en LP4 ong. viervoudigeOp maandag 27 mei 2002 20:35 schreef hjzz het volgende:
Hoeveel MP3's kunnen er eigenlijk op een MD in het nieuwe apparaatje?
Verwijderd
Dat heb ik op m'n huidige Aiwa ook. Eerlijk gezegd denk ik dat er weinig tot geen spelers 100% stil is.Op maandag 27 mei 2002 20:10 schreef DaChief het volgende:
Thx!
Verwijderd
N1 heeft niet zo'n lelijke batterijbult omdat je de houder voor de batterij eraf kan schroeven. Standaard zit er nl. een accu bij die in de N1 gaat en die je dus niet meer ziet.Op maandag 27 mei 2002 20:41 schreef dopy het volgende:
[..]
Ja, dat was ik. Ik wil graag registreren wanneer ik wat heb opgenomen. Een functie die ik niet meer kan missen.
Hé Chief, kun je me misschien vertellen of die N1 zo'n lelijke batterijbobbel heeft zoals ik die op de 505 heb gezien...
Niemand heeft overigens de MZ-N1 in een winkel in Nederland gezien? Ik wil hem wel uit Dtsl bestellen, maar die verzendkosten zijn verrekte duur.
Ik heb de N1 bij my-minidisc.com besteld en in totaal rond €370 kwijt
Verwijderd
Heb even gekeken. Bij my-minidisc.com kost deze 358 euro + 20 euro verzendkosten.
Bij www.mediacheckpoint is hij 333 euro + 36 euro verzendkosten. Scheelt weer een paar Whoppers
Bij www.mediacheckpoint is hij 333 euro + 36 euro verzendkosten. Scheelt weer een paar Whoppers
Ik heb toch nog één vraag over de Sony NetMD-spelers.
Kan ik nog wel direct CD's overnemen vanaf mijn CD-speler naar de NetMD in 'hoge kwaliteit' ipv van 132 kbps, Dus zonder tussenkomst van de PC (en NetMD) ?
Kan ik nog wel direct CD's overnemen vanaf mijn CD-speler naar de NetMD in 'hoge kwaliteit' ipv van 132 kbps, Dus zonder tussenkomst van de PC (en NetMD) ?
Aldi PC PIII 1 GHZ, GF2 GTS, 396 MB SDRAM/ALDI PC PIV 1,8, GF3 TI200, 396 MB SDRAM
Verwijderd
Ja, een NetMD heeft nog gewoon alle normale digitale en analoge aansluitingen. Dus alle "klassieke" manieren van opnemen blijven mogelijk.
Ok bedankt.
En welke kan ik beter kopen? de N707 of de N1? Wil namelijk wel mic ingang dus de N505 valt af.
Op diverse sites staat dat de accu van N1 veel langer meegaat, maar in deze topic staat dat dat toch niet waar is. Klopt het nu wel of niet?
Het voordeel van die N1-accu (NiMH) is toch ook dat hij tussendoor opgeladen kan worden i.t.t. Ni-Cad-accu's die een memory-effect hebben.
En welke kan ik beter kopen? de N707 of de N1? Wil namelijk wel mic ingang dus de N505 valt af.
Op diverse sites staat dat de accu van N1 veel langer meegaat, maar in deze topic staat dat dat toch niet waar is. Klopt het nu wel of niet?
Het voordeel van die N1-accu (NiMH) is toch ook dat hij tussendoor opgeladen kan worden i.t.t. Ni-Cad-accu's die een memory-effect hebben.
Aldi PC PIII 1 GHZ, GF2 GTS, 396 MB SDRAM/ALDI PC PIV 1,8, GF3 TI200, 396 MB SDRAM
Verwijderd
Op www.my-minidisc.com kun je erg gedetailleerd de specs vinden waarbij de afspeel en opnametijd van de mz-n1 beter zijn. Ervanuitgaande dat je op LP4 speelt gaat de accu 42 uur mee tegen 20 uur van de 707. De rest van de gegevens moet je maar even van die site plukken maar in alle gevallen is de mz-n1 in het voordeel. Ga er overigens niet vanuit dat deze tijden gehaald worden...Op maandag 27 mei 2002 23:28 schreef bbarten81 het volgende:
Ik ga voor de mz-n1.
----------------
Het was vroeger iig wel zo met het memory effect. Het kan zijn dat de techniek hier in de loop van de tijd verandering in heeft gebracht, wie zal het zeggen
De E909 is alleen een player, hiermee kan je dus niet opnemen!Op maandag 27 mei 2002 16:58 schreef Griepzooi het volgende:
[..]
als ik het zo hoor kan ik denk beter een "normale" md kopen
bijvoorbeeld de mz-r909 of mz-e909![]()
iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB
Ik stelde deze vraag aan de helpdesk van MDCenter:
"Ik vroeg mij af of je wel in SP-formaat kan opnemen, wanneer je de MD-speler met NetMD direct aan de CD-speler hangt. Omzeil je zo NetMD of maakt de speler toch altijd gebruik van NetMD?"
En dit was het antwoord:
De speler maakt altijd gebruik van netMD. Je kan SP opnemen met netMD, maar dan neem je op in SP-emulatie. Het is af te spelen als SP, maar met de kwaliteit van LP2.
Dus je kan met een NEtMD-speler blijkbaar nooit met SP-kwaliteit opnemen en afspelen.
"Ik vroeg mij af of je wel in SP-formaat kan opnemen, wanneer je de MD-speler met NetMD direct aan de CD-speler hangt. Omzeil je zo NetMD of maakt de speler toch altijd gebruik van NetMD?"
En dit was het antwoord:
De speler maakt altijd gebruik van netMD. Je kan SP opnemen met netMD, maar dan neem je op in SP-emulatie. Het is af te spelen als SP, maar met de kwaliteit van LP2.
Dus je kan met een NEtMD-speler blijkbaar nooit met SP-kwaliteit opnemen en afspelen.
Ja maar ik heb ook nog een deck dus daar kan ik ook mee opnemen!Op dinsdag 28 mei 2002 09:45 schreef Morpheus_ het volgende:
[..]
De E909 is alleen een player, hiermee kan je dus niet opnemen!
Komt er ook een deck met netmd?
Verwijderd
Hmm, dat lijkt me eerlijk gezegd stug. Dat zou betekenen dat het geen enkele nut heeft om SP te gebruiken of het zou moeten zijn om te voorkomen dat je hem niet in oudere spelers kunt gebruiken.Op dinsdag 28 mei 2002 10:12 schreef bbarten81 het volgende:
En dit was het antwoord:
LP2 is toch een slechtere kwaliteit dan SP? Dat zou dan betekenen dat Sony de normale MD spelers in het assortiment moet houden of dat ze een ongelovelijke rund zijn om nieuwer spul slechter te laten klinken...
Maar goed, ik heb de MZ-N1 maar besteld.
Nou ff Sony gebeld en het daar gevraagd. Zij zeggen dat het niet wordt geconverteerd bij directe aansluiting op je CD-speler. Dus gewoon SP-kwaliteit. Maar ik kreeg nou niet echt de indruk dat ze het bij de helpdesk zelf snappen. Ik werd wel drie keer doorverbonden naar iemand anders, voordat iemand antwoord kon geven.
Helpdesk noemen ze dat, wat een grap...Op dinsdag 28 mei 2002 10:12 schreef bbarten81 het volgende:
En dit was het antwoord:
NetMD is een aanvulling, het vervangt niets. Een NetMD recorder werkt net zoals iedere andere, alleen hij kan OOK via USB downloaden. Dus dat verhaal hierboven slaat echt helemaal nergens op. De beperking is dat hij alleen LP2 of LP4 kan downloaden, en als je dat wilt kan je recorder het omzetten in SP.
Waarom vraagt een ieder zich trouwens af of je met een NetMD niet meer gewoon digitaal kan opnemen, je vraagt toch ook niet of een auto alleen maar achteruit kan rijden

Verwijderd
Ik betreur dat het antwoord dat je van onze helpdesk hebt gekregen fout is. Je kunt inderdaad gewoon opnemen op de oude manier in SP-mode zonder tussenkomst van NetMD.
Ik ben ervan overtuigd dat de helpdesk je vraag verkeerd begrepen heeft. Ik zal de helpdesk dan ook ff navragen hoe dit antwoord tot stand gekomen is.
Nogmaals mijn excuses, maar met veel vragen en weinig tijd kan er wel eens iets fout gaan, sorry.
groeten,
Marck Evers
webmaster www.MDcenter.nl
Ik ben ervan overtuigd dat de helpdesk je vraag verkeerd begrepen heeft. Ik zal de helpdesk dan ook ff navragen hoe dit antwoord tot stand gekomen is.
Nogmaals mijn excuses, maar met veel vragen en weinig tijd kan er wel eens iets fout gaan, sorry.
groeten,
Marck Evers
webmaster www.MDcenter.nl
Ach ja, maakt niet uit. Ik weet nu hoe het zit. Iedereen maakt weleens fouten.
Verwijderd
Ik had je graag persoonlijk excuses aangeboden maar je hebt geen e-mailadres vermeld dus dat wordt lastig.
Nog ff voor de duidelijkheid. In ons algemeen verhaaltje over NetMD (op de site) staat ook expliciet vermeld dat NetMD een extra manier van opnemen is, naast de al bestaande manieren.
Ik ben dan ook blij dat je begrijpt dat vergissen menselijk is. En mocht je nog eens wat willen weten dan kun je mij of de helpdesk altijd vragen (hopelijk dan wel met een goed antwoord
)!
Nog ff voor de duidelijkheid. In ons algemeen verhaaltje over NetMD (op de site) staat ook expliciet vermeld dat NetMD een extra manier van opnemen is, naast de al bestaande manieren.
Ik ben dan ook blij dat je begrijpt dat vergissen menselijk is. En mocht je nog eens wat willen weten dan kun je mij of de helpdesk altijd vragen (hopelijk dan wel met een goed antwoord
* tomic heeft vandaag voor € 219,- alsnog een n505 gekocht

NetMD is idd gewoon een aanvulling... Ik vind het wel makkelijk om snel me mixen mee te kunnen opnemen. Alleen mis ik mijn fotopia groove oortelefoontjes.
NetMD is idd gewoon een aanvulling... Ik vind het wel makkelijk om snel me mixen mee te kunnen opnemen. Alleen mis ik mijn fotopia groove oortelefoontjes.
Toch maar een weblog?
Verwijderd
Veel luisterplezier alvast, ik moet nog even wachten (in Dtsl besteld). Maar wat die groove dingen betreft, die kun je toch gewoon gebruiken?Op dinsdag 28 mei 2002 17:48 schreef tomic het volgende:
* tomic heeft vandaag voor € 219,- alsnog een n505 gekocht![]()
Nee, groove koptelefoon is niet compatible met achterwaarts afspelen via NetUSBdiscrecordingAVLS

ik zat net dit draadje door te lezen en ik vind dat er meer samenvattingen moeten komen in zo'n grote topic. 1 samenvatting per 5 pagina ofzo (geld ook voor andere topics hoor, maar die interesseren mij, op dit moment, geen f*ck)
Dacht dan maak ik er maar 1'tje, want een investering van 200+ is niet nix (voor mij) en deze wil ik graag delen met jullie (natuurlijk ook als controle middel
).
Welke NetMd zijn er op dit moment te koop?
1. Sony NetMD MZ-N1 (Topmodel)
2. Sony NetMD MZ-707 (Middenklasser)
3. Sony NetMD MZ-505 (zogenaamde Budget versie)
Wat technotes
Wat technotes van minidiscworld.nl:
Sony NetMD MZ-N1
microfoon aanstluiting
De MZ-N1 en MZ-707 hebben een microfoonaansluiting, maar die stelt in praktijk niets (of niet zo veel) voor.
Lcd
Ook blijken er verschillen te zijn tussen de lcds van deze 3 spelers. Ten eerste heeft de MZ-505 een (volgens sommigen) een te klein lcd. Waardoor de MZ-707 een betere keuze zou zijn. Daarnaast heeft de MZ-707 zelfs een lcd op de remote in tegenstelling tot de MZ-505 deze heeft ook nog licht op de lcd. Volgens mij hebben de MZ-707 en MZ-N1 dezelfde remotes.
Hoeveel past er op 1 MD
Voor alle mds geldt hetzelfde. Ze hebben allemaal 4 opneem modes, namelijk:
SP: 80 minuten op een 80 minuten MD.
LP2: 160 minuten op een 80 minuten MD
LP3: 240 minuten op een 80 minuten MD
LP4: 320 minuten op een 80 minuten MD
Hoe snel is het?
SP: 1x
LP2: 16x
LP3: nvt
LP4: 32x
Geluidskwaliteit
SP: CD kwaliteit
LP2: Te vergelijken met een 192kbit Mp3
LP3: ntv
LP4: Te vergelijken met een 96/112kbit Mp3
Aidix is een grote bron van informatie in dit topic, dus kijk hier voor meer informatie over de geluidskwaliteit: [topic=443625/8/25]
Toch is dit verschillend van persoon tot persoon. Persoonlijk vind ik het verschil tussen een 192kbit en een 128kbit minimaal. 64kb wma vind ik ook als een 128kb mp3 klinken.
Ook speelt de manier waarop je muziek erop zet een rol. NetMD zet het digitaal er op, tenzij je het natuurlijk analoog doet, maar dan ligt de kwaliteit aan de geluidskaart die je in je machientje heb zitten. Maar op beide manieren hoor je altijd een zacht geruis.
Wat moet je nog meer weten over de gebreken?
Als het goed is moet je gewoon mp3s of andere muziek formaten via usb naar de minidisk kunnen transferen. Maar dat is niet geheel waar. De software van sony en thirth parties, converteren dit gewoon naar een ATRAC. En dit werkt in praktijk niet zo goed.
Bestaande cds en mp3s naar je netmd werkt goed. Dit is als je de software Open MG stabiel kan krijgen. Bij cds kan je beter een ander prog gebruiken, namelijk: Simple Burner. Let wel op dat encoder van OpenMG (geld ook voor Simple Burner) gelimiteerd is tot LP2 (132kbps). Dus kan je niet met usb doen.
Zo dit is wat ik in een 30 minuten op papier heb kunnen krijgen, morgen ga ik wel verder, maar als niemand erop zit te wachten dan hou ik het wel voor me zelf
Btw: Zo klopt dit een beetje? Hmmm als ik dit zo lees, kan ik net zo goed een mp3 speler kopen, zodat je ook nog files erop kwijt kan (als klein hdtje). Of een normale md recorder.
Dacht dan maak ik er maar 1'tje, want een investering van 200+ is niet nix (voor mij) en deze wil ik graag delen met jullie (natuurlijk ook als controle middel
3. Sony NetMD MZ-505 (zogenaamde Budget versie)
Wat technotes
Sony NetMD MZ-N1
Sony NetMD MZ-707- NetMD (USB aansluiting voor direct kopieren van MP3)
- ATRAC R
- Group fucntie
- Docking Station voor laden accu en USB poort
- Tijdens opladen van accu kan de recorder gewoon gebruik worden
- Record Level is aan te passen tijdens opname
- 3 lijns display (gelijktijdige weergave van track nummer, titel, tijd)
- Afmetingen: 78.7x71.8x16.9mm
Aansluitingen:
In: USB, line in (analoog, digitaal), microfoon
Uit: line, hoofdtelefoon
Sony NetMD MZ-505- NetMD (USB aansluiting voor direct kopieren van MP3)
- ATRAC R
- MDLP
- Group functie
- Aluminium voorkant
- Docking station voor opladen accu
- Voeding: AA batterij
- Afmetingen: 81x27.7x74.4mm
Aansluitingen:
Belangerijke verschillen- NetMD (USB aansluiting voor direct kopieren van MP3)
- ATRAC R
- MDLP: tot 320 minuten opnemen op een normale MD
- G protection Jog Proof
- Group functie
Aansluitingen:
In: USB, line in (analoog, digitaal)
microfoon aanstluiting
De MZ-N1 en MZ-707 hebben een microfoonaansluiting, maar die stelt in praktijk niets (of niet zo veel) voor.
Lcd
Ook blijken er verschillen te zijn tussen de lcds van deze 3 spelers. Ten eerste heeft de MZ-505 een (volgens sommigen) een te klein lcd. Waardoor de MZ-707 een betere keuze zou zijn. Daarnaast heeft de MZ-707 zelfs een lcd op de remote in tegenstelling tot de MZ-505 deze heeft ook nog licht op de lcd. Volgens mij hebben de MZ-707 en MZ-N1 dezelfde remotes.
Hoeveel past er op 1 MD
Voor alle mds geldt hetzelfde. Ze hebben allemaal 4 opneem modes, namelijk:
SP: 80 minuten op een 80 minuten MD.
LP3: 240 minuten op een 80 minuten MD
Hoe snel is het?
SP: 1x
LP3: nvt
Geluidskwaliteit
LP2: Te vergelijken met een 192kbit Mp3
LP3: ntv
LP4: Te vergelijken met een 96/112kbit Mp3
Aidix is een grote bron van informatie in dit topic, dus kijk hier voor meer informatie over de geluidskwaliteit: [topic=443625/8/25]
Toch is dit verschillend van persoon tot persoon. Persoonlijk vind ik het verschil tussen een 192kbit en een 128kbit minimaal. 64kb wma vind ik ook als een 128kb mp3 klinken.
Ook speelt de manier waarop je muziek erop zet een rol. NetMD zet het digitaal er op, tenzij je het natuurlijk analoog doet, maar dan ligt de kwaliteit aan de geluidskaart die je in je machientje heb zitten. Maar op beide manieren hoor je altijd een zacht geruis.
Als het goed is moet je gewoon mp3s of andere muziek formaten via usb naar de minidisk kunnen transferen. Maar dat is niet geheel waar. De software van sony en thirth parties, converteren dit gewoon naar een ATRAC. En dit werkt in praktijk niet zo goed.
Bestaande cds en mp3s naar je netmd werkt goed. Dit is als je de software Open MG stabiel kan krijgen. Bij cds kan je beter een ander prog gebruiken, namelijk: Simple Burner. Let wel op dat encoder van OpenMG (geld ook voor Simple Burner) gelimiteerd is tot LP2 (132kbps). Dus kan je niet met usb doen.
Zo dit is wat ik in een 30 minuten op papier heb kunnen krijgen, morgen ga ik wel verder, maar als niemand erop zit te wachten dan hou ik het wel voor me zelf
Btw: Zo klopt dit een beetje? Hmmm als ik dit zo lees, kan ik net zo goed een mp3 speler kopen, zodat je ook nog files erop kwijt kan (als klein hdtje). Of een normale md recorder.
edit:
correcties
typos komen later
correcties
typos komen later
Verwijderd
Als je deze info niet alleen in dit topic kwijt wil maar ook op een internetpagina waar het langer gelezen zal worden en makkelijk te vinden is, mail me dan ff. Ik houd me aanbevolen:
info@MDcenter.nl
groeten,
Marck Evers
info@MDcenter.nl
groeten,
Marck Evers
daar wilde ik in eerste instantie aan beginnen, maar heb momenteel nog examens (2 dagen nog), dusse....
Maar het is goed. Ik zal je wel mailen als ik het af heb.
[edit]
Natuurlijk wel na de correcties en spellingscontrole... en bronvermelding... en credits aan got leden... en natuurlijk "wat schuift het"
dat was een grapje
Maar het is goed. Ik zal je wel mailen als ik het af heb.
[edit]
Natuurlijk wel na de correcties en spellingscontrole... en bronvermelding... en credits aan got leden... en natuurlijk "wat schuift het"
Verwijderd
Heel graag!
Natuurlijk wordt jij vermeld als maker zodat de credits ook op de goede plek terecht komen. Wij onderhouden onze pagina ook in onze vrije tijd en verwelkomen dan ook elke hulp. Het stukje wat je tot nu toe geschreven hebt kan mensen denk ik heel snel een eind op weg helpen met MD.
Eén detail echter, de LP3 die je noemt kan alleen op je PC gebruikt worden. Je kunt niet LP3 op je MD opnemen, alleen maar LP2 en LP4, vandaar dat je ook geen snelheid voor LP3 kon vinden. Verder ziet het goed uit.
Mochten er toevallig nog meer mensen zijn die hun ervaring met MiniDisc op een website willen publiceren, meld je dan ook even. MDcenter.nl heeft namelijk hetzelfde doel als dit topic: mensen informeren over MiniDisc.
Bronvermelding uiteraard zeer uitgebreid. Wat schuift het? Een kusje van mij, is dat genoeg?
Natuurlijk wordt jij vermeld als maker zodat de credits ook op de goede plek terecht komen. Wij onderhouden onze pagina ook in onze vrije tijd en verwelkomen dan ook elke hulp. Het stukje wat je tot nu toe geschreven hebt kan mensen denk ik heel snel een eind op weg helpen met MD.
Eén detail echter, de LP3 die je noemt kan alleen op je PC gebruikt worden. Je kunt niet LP3 op je MD opnemen, alleen maar LP2 en LP4, vandaar dat je ook geen snelheid voor LP3 kon vinden. Verder ziet het goed uit.
Mochten er toevallig nog meer mensen zijn die hun ervaring met MiniDisc op een website willen publiceren, meld je dan ook even. MDcenter.nl heeft namelijk hetzelfde doel als dit topic: mensen informeren over MiniDisc.
Bronvermelding uiteraard zeer uitgebreid. Wat schuift het? Een kusje van mij, is dat genoeg?
ik heb even gekeken op de site, maar kweet niet wat mijn "review" (technisch heb ik dat ding nog nooit in mijn handen gehad
) toe voegt aan jullie site maar ja...
en ten tweede ff oppassen met je oproepjes, als je begrijpt wat ik bedoel.
[fluistermode]
*spam*
[/fluistermode]
en ten tweede ff oppassen met je oproepjes, als je begrijpt wat ik bedoel.
[fluistermode]
*spam*
[/fluistermode]
edit:
Toelichting begrip spam op GOT:
Dienst(verlening).
Website's en sitecheck's
Evenementen.
Wervingsacties van welke aard dan ook.
Referrals in URL's opnemen.
http://gathering.tweakers.net/forum/faq
Toelichting begrip spam op GOT:
Dienst(verlening).
Website's en sitecheck's
Evenementen.
Wervingsacties van welke aard dan ook.
Referrals in URL's opnemen.
http://gathering.tweakers.net/forum/faq
Verwijderd
Stukken tekst worden natuurlijk altijd eerst gecontroleerd op correctheid, dus maak je over spam maar geen zorgen.
Ook dat soort spam ben ik wel gewend, dat is gewoon met een "bekende" website (helaas).
Wat betreft wat het toevoegd, een snelle en duidelijke omschrijving van NetMD en een vergelijking van de diverse Sony modellen. Wij hebben alleen de specificaties op de pagina zijn, deze zijn voor beginners vaak zo uitgebreid dat het vergelijken wat tegenvalt. Jouw stuk kan snel een heel stuk helderheid verschaffen.
Ook dat soort spam ben ik wel gewend, dat is gewoon met een "bekende" website (helaas).
Wat betreft wat het toevoegd, een snelle en duidelijke omschrijving van NetMD en een vergelijking van de diverse Sony modellen. Wij hebben alleen de specificaties op de pagina zijn, deze zijn voor beginners vaak zo uitgebreid dat het vergelijken wat tegenvalt. Jouw stuk kan snel een heel stuk helderheid verschaffen.
Verwijderd
Als jullie dan toch een samenvatting maken. Heel belangrijk detail: de mz-n1 heeft een wekker 
Welke halfgare op dit idee is gekomen dat te implementeren moet echt effies in een dronken bui geweest zijn haha...
Welke halfgare op dit idee is gekomen dat te implementeren moet echt effies in een dronken bui geweest zijn haha...
Verwijderd
Een wekker? Wat doet ie dan precies? Kun je een tijd instellen waarop hij automatisch aan moet gaan of zoals bij de MZ-E909 dat ie na een bepaalde tijd geluid begint te maken (bedoeld voor in de trein als je in slaap valt tijdens luisteren en er bijvoorbeeld na een half uur uit moet).
Ik neem aan dat je de N1 hebt, dus dat kun je me vast ff uitleggen.
Ik neem aan dat je de N1 hebt, dus dat kun je me vast ff uitleggen.
Verwijderd
Ik heb hem besteld bij www.my-minidisc.com maar heb hem nog niet binnen. Voor de specs kun je gewoon even naar bovengenoemde site surfen en dan de specs bekijken. Print van alle drie de MD-Net spelers de complete lijst uit en je kunt denk ik duidelijk beslissen welke speler het beste bij je past. Voor niet Duits lezenden. Zoek de NetMD op en druk vervolgens op Referenz.
Wat het alarm dus precies doet kan ik nog niet bevestigen, maar het klinkt bezopen
Op dezelfde site kan je overigens alle software downloaden.
Wat het alarm dus precies doet kan ik nog niet bevestigen, maar het klinkt bezopen
Op dezelfde site kan je overigens alle software downloaden.
Verwijderd
De specs staan ook wel op onze eigen site, alleen dat van die wekker/clock is een beetje vaag en heeft nog niemand echt in de praktijk geprobeerd, dus misschien dat jij het wist.
Ik heb de R900 en daar zit ook zo'n 'wekker' op kwam ik van de week achter toen ik er een beetje mee zat te klooien (en ik heb hem al een jaar!). Die optie heet bij mij M-TIMER. Ik kan dan max. na 99 min de timer zetten. Als die 99 min (of wat je instelt) voorbij zijn dan hoor je een vaag alarm, lijkt een beetje op een gsm deuntje door je koptelefoon, muziek hoor je niet. Muziek gaat pas verder nadat je op een knop hebt gedrukt.
Verwijderd
Yup. Die wekker is dus niet meer dan een 'eierwekker' op de N1. Stel het aantal minuten in en na afloop van het aantal minuten hoor je een deuntje. Bijv. handig als je half ligt te
in de trein en bang bent je station te missen. Stel dat ding in op reisduur en je MD waarschuwt je op tijd (tenzij je je koptelefoon niet in hebt
).
LET OP: DEZE FUNCTIE GARANDEERT NIET DAT JE OP TIJD OP JE BESTEMMING KOMT. Dit ligt in lijn der verwachtingen van de NS

LET OP: DEZE FUNCTIE GARANDEERT NIET DAT JE OP TIJD OP JE BESTEMMING KOMT. Dit ligt in lijn der verwachtingen van de NS
Ja Dank je wel... OMG! de cd met de openMG software erop word niet herkend door mn cd-rom drive, en ook niet door me writer.... ik zal het zo es bij een aantal huisgenootjes opde pc proberen, maar het lijkt sterk op een pers foutje....Op dinsdag 28 mei 2002 18:35 schreef dopy het volgende:
[..]
Veel luisterplezier alvast, ik moet nog even wachten (in Dtsl besteld). Maar wat die groove dingen betreft, die kun je toch gewoon gebruiken?
NOG GEEN NET(niet) MD
Iemand een iso avail?
Toch maar een weblog?
Ik zal je tekst even corrigeren en wat toevoegen, staan paar foutjes/onvolledigheden in 
[quote]Op dinsdag 28 mei 2002 21:27 schreef Liquid het volgende: [quote]
3. Sony NetMD MZ-505 (uitgeklede 707)
Wat technotes
Sony NetMD MZ-N1
--------------------------------------------------------------------------------
- NetMD (USB aansluiting voor downloaden van muziek vanaf PC)
- ATRAC Type R
- MDLP
- G protection Jog Proof
- Group functie
- Volledig alu behuizing
- Geavanceerde bas en treble bijstelling met presets.
- Afstandbediening met LCD
- Platte NiCD accu
Aansluitingen:
Uit: hoofdtelefoon, ook als LINE te gebruiken.
--------------------------------------------------------------------------------
Sony NetMD MZ-707
- NetMD (USB aansluiting + software voor downloaden van muziek vanaf PC)
- ATRAC Type R
- MDLP
- G protection Jog Proof
- Group functie
- Aluminium voorkant, plastic achterkant.
- AA NiCD batterij.
Aansluitingen:
Uit: hoofdtelefoon
Sony NetMD MZ-505
- ATRAC Type R
- MDLP
- G protection Jog Proof
- Group functie
- Afstandbediening zonder LCD
- AA NiCD batterij.
- Kleine LCD op de recorder zelf
Aansluitingen:
Belangerijke verschillen
microfoon aanstluiting
Lcd
Ook blijken er verschillen te zijn tussen de lcds van deze 3 spelers. Ten eerste heeft de MZ-505 een (volgens
sommigen) een te klein lcd. Waardoor de MZ-707 een betere keuze zou zijn. Daarnaast heeft de MZ-707 zelfs een lcd op
de remote in tegenstelling tot de MZ-505 deze heeft ook nog licht op de lcd. Volgens mij hebben de MZ-707 en MZ-N1
dezelfde remotes.
Hoeveel past er op 1 MD
Er past 74 of 80 minuten op een MD.
Als de speler of recorder MDLP ondersteunt kan er ook gebruik weorden gemaakt van "LongPlay".
Er past dan 2 of 4x zoveel muziek op een MD
Hoe snel is de data overdracht bij NetMD?
SP: 1 tot 1.8x
Geluidskwaliteit
LP2: Geen vervorming, beetje dof.
LP4: Te vergelijken met een 96kbit Mp3, heel dof en veel vervorming.
Er zitten een hoop eigenaardigheden aan de software die je moet gebruiken met NetMD.
NetMD is gekoppeld aan OpenMG software van Sony. Dit pakket zet je oude muziek om naar het Atrac3 formaat van de MD
speler en kan het via USB op de MD zetten.
-OpenMG maakt een kopie van je oude bestanden, je hebt alle muziek dus 2x op je harddisk staan.
-Je kan geen muziek 'uploaden' van MD naar PC.
-Je mag elk bestand maar op 3 MD's tegelijk zetten. OpenMG houdt bij wat je wegschrijft en van elk bestand mogen
maar 3 kopieen tegelijk bestaan. Je kan vervolgens de tracks alleen wissen met OpenMG, als je er een wist kan je
weer een extra kopie maken. Dit proces heet "check out" en "check in"
-OpenMG is niet erg stabiel.
-MP3 bestanden die je converteert klinken vrij slecht. De muziek is eerst gecomprimeerd met MP3 en nu nog eens met
Atrac3, die dubbele compressie laat zijn sporen na in het geluid. OpenMG kan ook geen MP3 aan met hogere bitrate dan
192kbit.
-Een CD die je opneemt met NetMD/OpenMG op je PC klinkt hoorbaar minder mooi dan een CD die je met de recorder zelf
opneemt via de analoge of digitale ingang.
-OpenMG is wel in staat om track op de oude niet-MDLP mode weg te schrijven (dus 80 minuten op een disk) maar deze
klinkt dan hetzelfde als een LP2 track. Dit is een beperking in de software en hardware.
FAQ:
-Kan je met een NetMD niet meer gewoon digitaal opnemen vanaf een HiFI CD speler?
Dat kan nnog steeds. NetMD is alleen een aanvulling die het mogelijk maakt muziek zeer snel vanaf PC op MD te
zetten..
-Klinkt NetMD beter of slechter dan analoog?
Analoge opnames klinken veel beter dan NetMD. Analoog opnemen vanaf CD of PC(met goede geluidskaart) doet bijna niet
onder voor digitaal.
-Zit er een Line-Out op de 707/505?
Nee, en het uitgangssignaal van de koptelefoonaansluiting is vrij zacht. Koop liever een MZN-1 of een Sharp als je
hem als line-out denkt te gaan gebruiken.
[quote]Op dinsdag 28 mei 2002 21:27 schreef Liquid het volgende: [quote]
3. Sony NetMD MZ-505 (uitgeklede 707)
Wat technotes
Sony NetMD MZ-N1
- NetMD (USB aansluiting voor downloaden van muziek vanaf PC)
- ATRAC Type R
- MDLP
- G protection Jog Proof
- Group functie
- Volledig alu behuizing
- Geavanceerde bas en treble bijstelling met presets.
- Platte NiCD accu
Aansluitingen:
Uit: hoofdtelefoon, ook als LINE te gebruiken.
Sony NetMD MZ-707
- ATRAC Type R
- MDLP
- G protection Jog Proof
- Group functie
- AA NiCD batterij.
Aansluitingen:
Sony NetMD MZ-505
- ATRAC Type R
- MDLP
- G protection Jog Proof
- Group functie
- Afstandbediening zonder LCD
- AA NiCD batterij.
- Kleine LCD op de recorder zelf
Aansluitingen:
Belangerijke verschillen
microfoon aanstluiting
Lcd
Ook blijken er verschillen te zijn tussen de lcds van deze 3 spelers. Ten eerste heeft de MZ-505 een (volgens
sommigen) een te klein lcd. Waardoor de MZ-707 een betere keuze zou zijn. Daarnaast heeft de MZ-707 zelfs een lcd op
de remote in tegenstelling tot de MZ-505 deze heeft ook nog licht op de lcd. Volgens mij hebben de MZ-707 en MZ-N1
dezelfde remotes.
Hoeveel past er op 1 MD
Er past 74 of 80 minuten op een MD.
Als de speler of recorder MDLP ondersteunt kan er ook gebruik weorden gemaakt van "LongPlay".
Er past dan 2 of 4x zoveel muziek op een MD
Hoe snel is de data overdracht bij NetMD?
SP: 1 tot 1.8x
Geluidskwaliteit
LP2: Geen vervorming, beetje dof.
LP4: Te vergelijken met een 96kbit Mp3, heel dof en veel vervorming.
Er zitten een hoop eigenaardigheden aan de software die je moet gebruiken met NetMD.
NetMD is gekoppeld aan OpenMG software van Sony. Dit pakket zet je oude muziek om naar het Atrac3 formaat van de MD
speler en kan het via USB op de MD zetten.
-OpenMG maakt een kopie van je oude bestanden, je hebt alle muziek dus 2x op je harddisk staan.
-Je kan geen muziek 'uploaden' van MD naar PC.
-Je mag elk bestand maar op 3 MD's tegelijk zetten. OpenMG houdt bij wat je wegschrijft en van elk bestand mogen
maar 3 kopieen tegelijk bestaan. Je kan vervolgens de tracks alleen wissen met OpenMG, als je er een wist kan je
weer een extra kopie maken. Dit proces heet "check out" en "check in"
-OpenMG is niet erg stabiel.
-MP3 bestanden die je converteert klinken vrij slecht. De muziek is eerst gecomprimeerd met MP3 en nu nog eens met
Atrac3, die dubbele compressie laat zijn sporen na in het geluid. OpenMG kan ook geen MP3 aan met hogere bitrate dan
192kbit.
-Een CD die je opneemt met NetMD/OpenMG op je PC klinkt hoorbaar minder mooi dan een CD die je met de recorder zelf
opneemt via de analoge of digitale ingang.
-OpenMG is wel in staat om track op de oude niet-MDLP mode weg te schrijven (dus 80 minuten op een disk) maar deze
klinkt dan hetzelfde als een LP2 track. Dit is een beperking in de software en hardware.
FAQ:
-Kan je met een NetMD niet meer gewoon digitaal opnemen vanaf een HiFI CD speler?
Dat kan nnog steeds. NetMD is alleen een aanvulling die het mogelijk maakt muziek zeer snel vanaf PC op MD te
zetten..
-Klinkt NetMD beter of slechter dan analoog?
Analoge opnames klinken veel beter dan NetMD. Analoog opnemen vanaf CD of PC(met goede geluidskaart) doet bijna niet
onder voor digitaal.
-Zit er een Line-Out op de 707/505?
Nee, en het uitgangssignaal van de koptelefoonaansluiting is vrij zacht. Koop liever een MZN-1 of een Sharp als je
hem als line-out denkt te gaan gebruiken.
Nu wel. andere cdrom spelerOp woensdag 29 mei 2002 08:33 schreef tomic het volgende:
[..]
NOG GEEN NET(niet) MD
Toch maar een weblog?
Verwijderd
Nou goed, als eierwekker zal ik hem dan ook gebruiken. Mogen de md-centre heren de tip van het jaar van dopy vast op hun site zetten:Op woensdag 29 mei 2002 01:06 schreef DaChief het volgende:
Yup. Die wekker is dus niet meer dan een 'eierwekker' op de N1.
****Hoe kook ik een zachtgekookt ei****
1. prik een gaatje in een ei en leg hem in de pan
2. vul deze met water opdat het eitje net onder water ligt
3. knal de pan op het fornuis en zet de je MZ-N1 op 12 minuten
4. wanneer het water kookt zet je het vuur zachter
5. het ei is klaar zodra je MZ-N1 afgaat
6. voor hardgekookte eieren zet je de MZ-N1 op 14 minuten
****met dank aan Sony voor de mooiste eierwekker****
-------------------------------------------------
DaChief, hoe lang duurde de bestelling bij jou? Bij m'n tracking zie ik iets staan van hub scan
Verwijderd
FF lachenOp woensdag 29 mei 2002 19:03 schreef dopy het volgende:
[..]
Nou goed, als eierwekker zal ik hem dan ook gebruiken. Mogen de md-centre heren de tip van het jaar van dopy vast op hun site zetten:
Als jij er eitjes mee wil koken, mij best!
ik zoek een aantal dingen :
1. opberg systeem voor minidiscs .. weet iemand waar iets te vinden is ?
2. batterij. Bij de N505 is een batterij meegeleverd die niet echt lang mee gaat. Nu las ik ergens dat Sony ook een andere AA batterij heeft die stukkuh langer mee gaat .. DIE wil ik hebben
waar kan ik die krijgen / bestellen / kopen in de winkel ??
3. versterkertje om een goed gebalanceerd geluid uit mijn hoofdtelefoon-uit uitgang te krijgen, wat bestemd is voor Mengtafel - Line IN ...kun je die ook kopen ofzow ?
4. goedkope winkel voor fontopia oordopjes. De bijgeleverde vind ik niet okay .. slechte zaak dat bij zo'n product Sony nog zulke dopjes durft te leveren.. (ik had tenminste groove-dopjes o.i.d. verwacht
dat was het wel
2. batterij. Bij de N505 is een batterij meegeleverd die niet echt lang mee gaat. Nu las ik ergens dat Sony ook een andere AA batterij heeft die stukkuh langer mee gaat .. DIE wil ik hebben
3. versterkertje om een goed gebalanceerd geluid uit mijn hoofdtelefoon-uit uitgang te krijgen, wat bestemd is voor Mengtafel - Line IN ...kun je die ook kopen ofzow ?
4. goedkope winkel voor fontopia oordopjes. De bijgeleverde vind ik niet okay .. slechte zaak dat bij zo'n product Sony nog zulke dopjes durft te leveren.. (ik had tenminste groove-dopjes o.i.d. verwacht
dat was het wel
Verwijderd
Bij mij een dag of 5, maar daar pinksteren tussen. Normaal duurt het 2-3 dagen v.a. de dag van bestelling. Zodra er staat 'Out for delivery' dan weet je dat die diezelfde dag nog bezorgd wordt.Op woensdag 29 mei 2002 19:03 schreef dopy het volgende:
[..]
DaChief, hoe lang duurde de bestelling bij jou? Bij m'n tracking zie ik iets staan van hub scan
Have fun met je eierwekker!!!

www.minidisco.comOp donderdag 30 mei 2002 00:32 schreef whitehouse het volgende:
ik zoek een aantal dingen :
Je zal dit eerder in goede audiozaken vinden.
Ten eerste gaat die NiCD erg lang mee... zeker meer dan 12 uur op SP. Drie jaar terug deed je een uurtje of 7 met LiIOn accu's die vierdubbele capaciteit hadden. En welke players geven je nu wel meer dan 12 uur playtime op zo'n accu'tje?2. batterij. Bij de N505 is een batterij meegeleverd die niet echt lang mee gaat. Nu las ik ergens dat Sony ook een andere AA batterij heeft die stukkuh langer mee gaat .. DIE wil ik hebbenwaar kan ik die krijgen / bestellen / kopen in de winkel ??
Dus op zich is je klacht gewoon ongegrond...
Maargoed... Die 'andere aa batterij die stukken langer meegaat' is een gewone alkaline batterij, dat staat er ook bij.. Uiteraard geven ze in het boekje een voorbeeld met een sony batterij. EN kijk... iedereen wilt plots die specifieke Sony alkaline battery hebben.
Ik weiger dit 'probleem' te snappen. Luistert iedereen tegenwoordig 26uur muziek in een etmaal, dat ze klagen over een oplaadbaar NiCD batterijtje dat maar 12 uur meegaat?? Je mag blij wezen dat er een gewone AA in zit, anders mag je zoals bij de N1 een extra batterij case aan het ding vast schroeven.
-Koop nog een set NiCD accu's, die kan je in je recorder opladen. In 3 uur heb je er 1 opgeladen. EN wie heeft er nou geen batterijlader thuis... DIe lader laadt die batterijen sneller op dat dat jij ze leeg kan spelen.
-Gaat het je om pure playtime dan koop je ff een set NiMH van 1500mah dan heb je meteen ruim 2x zoveel playtime per accu als met de bijgeleverde Sony accu.
-als je graag de rest van het jaar 4 euro voor een setje alkaline batterijen blijft betalen dan ga je natuurlijk gewoon naar de winkel... en wel specifiek om die "Sony LR6 AA Stamina Made in Japan" vragen natuurlijk
Aan jouw mengpaneel zit toch een gain knop??? Aan de mijne wel in ieder geval, en op iets meer dan de helft staat ie hard zat.3. versterkertje om een goed gebalanceerd geluid uit mijn hoofdtelefoon-uit uitgang te krijgen, wat bestemd is voor Mengtafel - Line IN ...kun je die ook kopen ofzow ?
Nee dat verwacht je niet. Want die groove kap blokkeert hoge tonen, en de gemiddelde consument wilt dat niet.4. goedkope winkel voor fontopia oordopjes. De bijgeleverde vind ik niet okay .. slechte zaak dat bij zo'n product Sony nog zulke dopjes durft te leveren.. (ik had tenminste groove-dopjes o.i.d. verwacht
Doppen kosten bijna overal hetzelfde, het is een grotere toer om een zaak te vinden die de doppen heeft die jij wilt.
Verwijderd
Nou dan komt ie vandaag, hij is nu in Rotterdam en out for deliveryOp donderdag 30 mei 2002 04:12 schreef DaChief het volgende:
[..]
Bij mij een dag of 5, maar daar pinksteren tussen. Normaal duurt het 2-3 dagen v.a. de dag van bestelling. Zodra er staat 'Out for delivery' dan weet je dat die diezelfde dag nog bezorgd wordt.
Have fun met je eierwekker!!!
En wat die groovedoppen betreft. Dat zijn toch die oordoppen met die uitsteekseltjes. Die vielen bij mij altijd uit m'n oren. Daarom was ik een beetje bang toen ik die Nude EX doppen kocht, maar ze zitten gelukkig als gegoten met de kleinste rubbertjes
wat zijn wel goede doppen dan ?
Doppen zijn per definitie slecht. Vervormen snel, laag volume, slechte bas en het klinkt gewoon niet ook al koop je de allerduurste van 150piek...Op donderdag 30 mei 2002 12:58 schreef whitehouse het volgende:
De 'minst slechte' zijn die MDR-E888 super langwerpige van 150piek ofzo, die klinken heel zuiver voor zover dat mogelijk is. Van bas hebben ze geen kaas gegeten natuurlijk.
Je hebt ook groove gevallen van een gulden of 80, die zien er bijna hetzelfde uit, zijn veel beter tegen hoog volume bestand en produceren 'fatsoenlijke bas' (met je walkman op "bass +20dB" uiteraard) maar die rubber kappen molesteren wel je hoge tonen.
De oplossing: koop een normale koptelefoon. Net zo duur, 1000x beter geluid.
Tussenoplossing is trouwens die "buttplug" dingen van sony, die helemaal in je gehoorgang schuiven en de boel hermetisch afsluiten. Dan weet je ook meteen zeker dat je vast kan gaat sparen voor je gehoorapparaat, de directe en gesealde druk in je gehoorgang is slechter voor je dan een nachtje in de discotheek.
Verwijderd
Ik ben dus van plan om een NetMD te kopen. Ik zit te twijfelen tussen de Sony MZ-N1 en de MZ-N707.
Ik heb zelf nog een Sony MZ-R700PC, nu is mijn vraag hoeveel kan ik nog voor mijn huidige minidisc recorder vangen? Het is gister net 1 jaar oud geworden.
Ik heb zelf nog een Sony MZ-R700PC, nu is mijn vraag hoeveel kan ik nog voor mijn huidige minidisc recorder vangen? Het is gister net 1 jaar oud geworden.
60% van de nieuwwaarde van een vergelijkbaar model.
Dus meer dan 125 ofzo niet.
Dus meer dan 125 ofzo niet.
wil geen grote hoofdtelefoon.. vinnik niet echt handig voor in het verkeer enzo ..
Ik heb dees net nieuw gekochtOp donderdag 30 mei 2002 12:58 schreef whitehouse het volgende:

komt goed geluid uit!
Ik vindt persoonlijck dat verkeersdeelnemers met koptelefoons op een boete moeten krijgen van 200 euro ofzo.Op donderdag 30 mei 2002 15:31 schreef whitehouse het volgende:
wil geen grote hoofdtelefoon.. vinnik niet echt handig voor in het verkeer enzo ..
Bovendien moeten alle fietsers in amsterdam zowiezo een maandelijkse boete krijgen van 160euro voor de ovetredingen die ze hebben gemaakt
ergens heb je gelijk... het luisteren van muziek op de fiets werkt voor mij "verdovend" .. je neemt weinig op van je omgeving omdat je als het ware in een doosje leeft ...
komt dit anderen bekend voor ?
Ik vind die grote doppen niet zo prettig .. heb liever gewone kleine ..
komt dit anderen bekend voor ?
Ik vind die grote doppen niet zo prettig .. heb liever gewone kleine ..
Verwijderd
Ik ben persoonlijk van mening dat je gewoon met je walkman op kan gaan fietsen. We luisteren toch ook gewoon naar muziek in de auto. Feit is gewoon dat je goed moet blijven opletten in het verkeer. Ik heb al twee jaar niet meer op de fiets gezeten maar ik had m'n muziek altijd aanstaan. Gewoon op een laag pitje zodat je het overige verkeer nog kan horen.
Het is wel jammer dat veel jongeren alleen van de muziek kunnen genieten als deze loeihard staat. En met name met hoofdtelefoons, of het nu de open air of oordoppen zijn, is dat niet bevordelijk voor hun gehoor. Maar goed, vooral doen hoor. Zoek de hoofdtelefoon met de beste bas die je kunt vinden... "WAT ZEGT U OMA, IK VERSTA U NIET!!!"
Kortgezegd, geniet gewoon thuis als je muziek hard wil luisteren. Doe het niet met een koptelefoon op en luister zeker niet te lang. Het is op straat overigens nogal hinderlijk voor sommigen als ze zo'n ghettoblaster langs horen lopen.
Het is wel jammer dat veel jongeren alleen van de muziek kunnen genieten als deze loeihard staat. En met name met hoofdtelefoons, of het nu de open air of oordoppen zijn, is dat niet bevordelijk voor hun gehoor. Maar goed, vooral doen hoor. Zoek de hoofdtelefoon met de beste bas die je kunt vinden... "WAT ZEGT U OMA, IK VERSTA U NIET!!!"
Kortgezegd, geniet gewoon thuis als je muziek hard wil luisteren. Doe het niet met een koptelefoon op en luister zeker niet te lang. Het is op straat overigens nogal hinderlijk voor sommigen als ze zo'n ghettoblaster langs horen lopen.
Verwijderd
Ik weet niet hoe wat het formaat van de MZ-N707 is maar ik heb vandaag m'n MZ-N1 binnengekregen. Waanzinnig mooi apparaat. De MZ-N505 is hierbij vergeleken een reus. De behuizing van de mzn1 voelt ook een stuk steviger aan dan de kunstof behuizing van de n505. Op de foto zag de mzn1 er nogal saai uit, maar nadat ik hem vandaag uit de doos had gehaaldOp donderdag 30 mei 2002 13:52 schreef Hitpoint het volgende:
Ik ben dus van plan om een NetMD te kopen. Ik zit te twijfelen tussen de Sony MZ-N1 en de MZ-N707.
Ik moet het openmg gebeuren nog uitproberen, maar de speler zelf speelt John Scofield prachtig af
-------
Even een edit toevoegen: ik heb nu al een zootje cd's naar openmg gekopieerd en daarvandaan doorgestuurd naar de netmd. Alles vanaf de installatie van de software is tot aan het kopieren van de nummers naar de netmd is vlekkeloos verlopen. Met het inchecken wilde echter 1 nummer niet mee. Dat nummer kon ik vervolgens nogmaals uitchecken zodat ik hem twee keer op een schijf had. Eentje daarvan weer ingecheckt, de ander gewoon gewist
Ben dik tevreden tot nu toe...
ben steeds meer tevreden over mijn N505 !!!
1 nadeel : hij is niet echt kras-bestendig !!
1 nadeel : hij is niet echt kras-bestendig !!
1 Voordeel: je krijgt een hoesje erbij! 
Ik ben er nog steeds erg blij, met die group functie kan je gewoon 'kanalen' kiezen, net als bij radio.Je maakt bijvoorbeeld 4 groepen, Lounge, Dance, R&B, favorites. Erg grappig als je dan afspeelt op group_shuffle
Ik ben er nog steeds erg blij, met die group functie kan je gewoon 'kanalen' kiezen, net als bij radio.Je maakt bijvoorbeeld 4 groepen, Lounge, Dance, R&B, favorites. Erg grappig als je dan afspeelt op group_shuffle
Toch maar een weblog?
ik heb de E888's en er komt heel goed geluid uit...Op donderdag 30 mei 2002 13:18 schreef Aidix het volgende:
[..]
Doppen zijn per definitie slecht. Vervormen snel, laag volume, slechte bas en het klinkt gewoon niet ook al koop je de allerduurste van 150piek...
De 'minst slechte' zijn die MDR-E888 super langwerpige van 150piek ofzo, die klinken heel zuiver voor zover dat mogelijk is. Van bas hebben ze geen kaas gegeten natuurlijk.
Je hebt ook groove gevallen van een gulden of 80, die zien er bijna hetzelfde uit, zijn veel beter tegen hoog volume bestand en produceren 'fatsoenlijke bas' (met je walkman op "bass +20dB" uiteraard) maar die rubber kappen molesteren wel je hoge tonen.
De oplossing: koop een normale koptelefoon. Net zo duur, 1000x beter geluid.
zeer helder en goede lage bass (zowel met mijn md-speler als ipod)
de senheisser MX-500 zijn ook zeer goede all-round dopjes voor de 18 euro die ze kosten....enige minpunt is de te overheersende hoge tonen, maar voor de rest de beste met die prijs...
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Ik heb net met mijn nieuwe SB Live! Platinum een nummer waar drum in zit op de md [N505] gezet via de optische uitgang ..
deze heb ik vergeleken met het zelfde stukje muziek wat middels openMG op de MD had gezet.. SP klinkt beters dan SP2 !!!! groot verschil !!
deze heb ik vergeleken met het zelfde stukje muziek wat middels openMG op de MD had gezet.. SP klinkt beters dan SP2 !!!! groot verschil !!
Verwijderd
Ik ben eruit
Ik ga mijn Sony MZR700PC verkopen en koop een MZ-N1 bij Mediacheckpoint, maar zijn er ook mensen hier die ervaring hebben met www.mediacheckpoint.de , qua levertijd en afhandeling van bestelde producten. En wat moet ik nu aan verzendkosten betalen?
Goed dit topic doorlezen... iets van 36 euro ofzo geloof ik .. heel veel iigOp vrijdag 31 mei 2002 17:40 schreef Hitpoint het volgende:
Ik ben eruitIk ga mijn Sony MZR700PC verkopen en koop een MZ-N1 bij Mediacheckpoint, maar zijn er ook mensen hier die ervaring hebben met www.mediacheckpoint.de , qua levertijd en afhandeling van bestelde producten. En wat moet ik nu aan verzendkosten betalen?
Verwijderd
Ik wilde het aanvankelijk bij Mediacheckpoint halen. Maar omdat ik niet snapte hoe ik per creditcard kon betalen en op een verkeerde knop drukte heb ik de order maar gelijk gecanceled. Binnen een dag had ik daar een bevestiging van. Je kan bij hun of vooruit betalen of bij aflevering. De verzendkosten waren 36 euro.Op vrijdag 31 mei 2002 17:40 schreef Hitpoint het volgende:
Ik ben eruitIk ga mijn Sony MZR700PC verkopen en koop een MZ-N1 bij Mediacheckpoint, maar zijn er ook mensen hier die ervaring hebben met www.mediacheckpoint.de , qua levertijd en afhandeling van bestelde producten. En wat moet ik nu aan verzendkosten betalen?
Nu heb ik hem dus bij www.my-minidisc.com gehaald. De speler kost daar 358, de verzendkosten 20. Iets duurder maar wel perfect aangekomen.
Weet iemand overigens of het mogelijk is om cd's op 132kbps openmg in te knetteren om het vervolgens in een lagere kbps op md te zetten? Ik zat er namelijk aan te denken om al m'n cd's (ga nu hard op weg naar de 700) op schijf te zetten.