Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Topicstarter
Heeft iemand ervaring met de nieuwe NetMD recorders? Zoals de Mz-N505? Ik vind hem erg mooi, maar wilde wel eens weten wat nu het grote voordeel van NetMD is als je niet geïnteresseerd bent in de verhoogde opnamesnelheid. Titelinvoer via de computer lijkt mij in ieder geval heel handig, en koppeling aan de ID-3 tags ook. Is er veel kwaliteitsverschil tussen Atrac 3 en gewone MDLP opnames? En wat zou beter zijn: MP3's eerst branden op cd en deze cd met een optische verbinding opnemen of de mps's via een usb kabel opnemen. En hoe werkt de OpenMG software, kan je daarmee ook cd's rippen? Veel vragen, maar ik twijfel erg tussen de Mz-N505 en de veel goedkopere MZ-R501.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Hmmz.. ben ook wel benieuwd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Ik heb er al even mee gewerkt wat wil je percies weten dan?
Het gaat lekker snel niet zo traag als MD goeide kwaliteit qua muziek enz.

anders ICQ mij vanmiddag even ik zit nu op school

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:12
[topic=443914] :?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-09 20:08
Je moet zo min mogelijk d/a converters hebben dus dircect via netMD usb aansluiting is het beste, verder valt me op aan dit model dan hij niet zo'n lange playback tijd heeft. "maar 52 uur (op MDLP 4)" terwijl andere modellen daar al op 100 uur zitten, ik vind dat altijd wel een belangrijke feature.

" s er veel kwaliteitsverschil tussen Atrac 3 en gewone MDLP opnames? "

De vraag klopt helaas niet, want alle opnames op een minidisc recorder zijn ATRAC (3), deze speler heeft de beste ATRAC vorm namelijk ATRAC -R vroeger was die alleen op de duurder home decks. Maar ik denk dat je bedoeld het qualiteits verschil tussen Gewone opnamen (zeg MDLP 0) en MDLP 2 respect. 4. Het is zo dat de bitrate gehalveerd wordt. MDLP 2 is nog wel aardig, MDLP 4 is flinke stap terug.

Zelf kijk ik ook om naar NetMD echter, wil ik het liefst een NetMD "floppy" drive. Deze wordt in japan al op Sony Desktop pc's geleverd. Ik heb hier namelijk al een goede MD portable unit liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Op woensdag 20 maart 2002 12:36 schreef menn0 het volgende:

Zelf kijk ik ook om naar NetMD echter, wil ik het liefst een NetMD "floppy" drive. Deze wordt in japan al op Sony Desktop pc's geleverd. Ik heb hier namelijk al een goede MD portable unit liggen...
Heb je plaatjes van zo'n netmd "floppy" drive?? of links

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldog
  • Niet online
Op woensdag 20 maart 2002 12:36 schreef menn0 het volgende:
Heeeeej das klinkt helemaal intressant.... :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Topicstarter
Gisteren heb ik de Mz-N505 gekocht, en kan ik alvast wat ervaringen delen.

Allereerst heb ik de software geïnstalleerd, waaronder de NetMD driver en OpenMG Jukebox. De Jukebox is niet erg overzichtelijk, maar werkt prima. Er is een koppeling met CDDB, zodat de titels op een cd opgevraagd kunnen worden. Voor het rippen naar Atrac kun je kiezen tussen 132, 105 en 66 kbps. Ik koos voor 132 kbps, de md wordt dan opgenomen met MDLP2. Na het rippen staan alle nummers in een playlist, met uitgebreide zoekmogelijkheden, waaronder 'recent' en 'access top 10'.

Vanuit deze playlist kun je de nummers uitchecken naar de MD-recorder via de USB-kabel. Ik heb drie cd's geript en op de minidisc alvast drie groepen aangemaakt, met als groepnaam de titel van de cd. De nummers van elke cd heb ik uitgecheckt naar de gelijknamige groep.

Je kunt tot 99 groepen aanmaken per md, een soort directory's die je ook apart kunt afspelen. De opname ging vrij snel, sneller dan het rippen. Uitchecken kan drie keer per nummer, of je moet het weer inchecken, wat betekent dat je het van de md afhaalt. Inchecken kan alleen op de computer waarvan je hebt uitgecheckt, dit ivm kopieerbeveiliging.

Een functie die ik nodig bleek te hebben met een geripte cd was Divide. Er stond namelijk een hidden track op de cd na een stilte van 10 minuten. Dit lukte eenvoudig. Ook renamen ging snel.

Er paste ongeveer 140 MB (1MB is iets meer dan een minuut bij deze bitrate) op de md van 74 minuten, 3 hele cd's, 36 nummers. Voor mij is dit genoeg.

De mogelijkheid voor het importeren van MP3-bestanden die al op de computer staan heb ik nog niet uitgeprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldog
  • Niet online
Veetttttt klinkt wel goed :).
Op woensdag 20 maart 2002 15:35 schreef haas het volgende:

De mogelijkheid voor het importeren van MP3-bestanden die al op de computer staan heb ik nog niet uitgeprobeerd.
Hier ben ik toch ook nog wel heeeeel erg benieuwd naar :P :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menn0
Ik ga even het plaatje zoeken van de sony NetMD drive.

//edit ja er bestaat idd 132kbps LP2 en SP
zie hier
http://www.minidisc.org/sony_mzn1_review_riley.html

ik zoek nog ff naar plaatje drive :)

//edit 2
De externe versie:
Afbeeldingslocatie: http://www.minidisc.org/images/sony_mdsnt1.jpg
info (japans)
http://www.sony.jp/products/sonyaudio/AU/hifi/md/MDS_NT1/index.html

//edit 3
interne versie
Afbeeldingslocatie: http://www.minidisc.org/vaio_buildinmd.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.minidisc.org/sony_pcvmxs10.jpg
//edit 4

en om nog maar ff te demonsteren dat iedereen buiten japan onvoorstelbaar is achtergesteld zie hier een leuke sony pc lijn pic.

Afbeeldingslocatie: http://www.sony.jp/products/Consumer/PCOM/PCV-MX3GK/images/index_1.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Topicstarter
:) ik was te laat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Laatst online: 14-12-2021
AAAAAAAAAAAAARGGGGGGGGGG wat doet sony ons aan!!!!!!!!!!
Ik wil die MD drive ook hebben!!!!!!!

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xonide
  • Laatst online: 20-12-2024
Wow. shit hej damn. dat ding wilik ook. heb al een md speler met lp .. dan zou deze drive echt te gek zijn. ff je md'tje in de pc proppen en dan zo in je md speler. Damn.. wat zal dat wel niet gaan kosten?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrehT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-05-2022

TrehT

koelle

£ 180

ongeveer 300 euro denk ik

extern is lang niet zo kewl als intern :)
* TrehT wil md portable speler vet klein + interne drive :D

hmm kunnen ze dat ding niet sneller maken!?
Up to 2-4x speed transfers for normal ATRAC, 16x for LP2 and 32x for LP4
dat schiet niet op..

TrehT.Gaat.Los met Intel Pentium2 350Mhz processor,incluis MMX technologhie met dotpich 2.4 gedeeld door interrupt negen is het nevenkwadratantregisterunit in het kwadraat. update ->Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Op donderdag 21 maart 2002 13:58 schreef TrehT het volgende:
£ 180

ongeveer 300 euro denk ik

extern is lang niet zo kewl als intern :)
* TrehT wil md portable speler vet klein + interne drive :D

hmm kunnen ze dat ding niet sneller maken!?
Up to 2-4x speed transfers for normal ATRAC, 16x for LP2 and 32x for LP4
dat schiet niet op..
Dat is hetzelfde als de nieuwe NetMD recorders die er binnenkort aankomen...

en... op de fiets merk je het verschil toch niet (ik iig niet) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Laatst online: 24-09 23:17

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Godver, ga ik toch weer een MD kopen, Ik heb net die '700 nog geen jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Mz-N505 is inderdaad wel errug gaaf! 8-)

Ik ben ook eigenlijk wel overtuigd genoeg om het aan te schaffen, maar toch wacht ik nog even op het laatste woord van haas dat hij helemaal top is!
Ook ben ik zeer benieuwd of het direct overzetten van losse MP3 files van computer naar MD ideaal is.

Dus haas; er is werk aan winkel: testen dat ding! :7]

/edit: Heb ik dat ding trouwens pas geleden niet ergens in een krantje zien staan van Megapool ofzo? Was een aanbieding denk ik! :?

Wat ik trouwens wel jammer vind aan deze MD, is die remote! Ik vind hem dus echt niet mooi, terwijl die MD zelf erg mooi is!

Afbeeldingslocatie: http://home.wxs.nl/~piet2081/Walkmans/Mz-N505/mzn505silver.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ff een comparison chart bekeken, en het is duidelijk voor mij dat de MZ-N1 de enigste optie voor mij is.

http://www.videodirect.com/sony/portmd/portmd.html

Iemand enig idee waar ik deze kan halen? Ik heb bij megapool een tijdje geleden nog goedkoop een MZ-R900 kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Topicstarter
Op donderdag 21 maart 2002 19:24 schreef Popular het volgende:
Die Mz-N505 is inderdaad wel errug gaaf! 8-)

Ik ben ook eigenlijk wel overtuigd genoeg om het aan te schaffen, maar toch wacht ik nog even op het laatste woord van haas dat hij helemaal top is!
Ook ben ik zeer benieuwd of het direct overzetten van losse MP3 files van computer naar MD ideaal is.

Dus haas; er is werk aan winkel: testen dat ding! :7]
Inmiddels heb ik ook wat MP3's geïmporteerd naar de OpenMG Jukebox en van daar naar de MD. Dat gaat snel! Je kunt ze gewoon via een soort explorer scherm importeren en dan staan ze in de playlist. Het werkt perfect. De MP3's waren 128 kbps en ik heb ze overgezet naar Atrac 132 kbps. Dat is dus wel een beetje verwarrend, want nu lijkt het alsof de kwaliteit hoger wordt, terwijl dat onmogelijk is. Andersom, van hoge naar lage bitrate kan natuurlijk prima.
ID-3 tags worden gewoon meegeïmporteerd.
Bij het inchecken naar de mdrecorder merkte ik geen onderscheid tussen geripte nummers en MP3's. Ze staan in de playlist ook gewoon door elkaar, maar ze staan wel apart bij "import source" en "format".
Ik vind hem nog steeds absoluut het geld waard, zeker in vergelijking met andere recorders zonder NetMD mogelijkheid.
Klik hier voor een screenshot van OpenMG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Topicstarter
Op donderdag 21 maart 2002 22:30 schreef middelkoop het volgende:
Ik heb ff een comparison chart bekeken, en het is duidelijk voor mij dat de MZ-N1 de enigste optie voor mij is.

http://www.videodirect.com/sony/portmd/portmd.html

Iemand enig idee waar ik deze kan halen? Ik heb bij megapool een tijdje geleden nog goedkoop een MZ-R900 kunnen halen.
http://www.minidiscworld.nl/ (ze zijn wat betreft de MZ-N505 niet de goedkoopste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NO SHIT !!! :9~ Wat een master ding !!! GOOD JOB SONY !!! Coole combinatie hifi, computer ineen!!! Wanneer kant die uit !!! |:(
Komt die ook in nerderland uit !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe ik had hem gezien tijdens de lenteshow van Sony.
Vond het erg mooi er uit zien. beetje jammer dat ik al een MD heb.

Anders kwam dit zeker in m'n kamer staan.

Toen ik daar was liep wel net de software vast. die gast helemaal in paniek. LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 21 maart 2002 22:48 schreef haas het volgende:

[..]

http://www.minidiscworld.nl/ (ze zijn wat betreft de MZ-N505 niet de goedkoopste)
Waar is die dan nog goedkoper te krijgen als ik vragen mag?
Die mz-n1 is toch wel heel duur. Die zou ik 2ehands nog wel overwegen. Jammer dat de anderen zo dik zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09 16:29

bdu

Sony MZ-N707 NetMD deze is ook super mooi.

Afbeeldingslocatie: http://www.minidiscworld.nl/media/sony_mz_n707.jpg:9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 22 maart 2002 18:32 schreef bArT_18 het volgende:
Sony MZ-N707 NetMD deze is ook super mooi.

[afbeelding]:9~
Is dees' beter zeker? :)

/edit: Weet iemand toevallig ook of die remote's los kan kopen? Het zal wel niet, maar de combinatie van de N505 met een mooiere a/b spreekt me wel erg aan! ;)

/edit 2: Welke is dit nou dan? :? Zie http://www.sony-europe.com/view.x?cat=12600&prod=22066&loc=eu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Topicstarter
Op vrijdag 22 maart 2002 21:24 schreef Popular het volgende:

[..]

/edit 2: Welke is dit nou dan? :? Zie http://www.sony-europe.com/view.x?cat=12600&prod=22066&loc=eu.
Dat is de MZ-R700PC, hetzelfde als de gewone MZ-R700, maar dan met een USB-kabel om opnames te maken. Hij heeft wel MDLP, maar geen NetMD mogelijkheden.
Je kunt ermee van de computer opnemen, maar alleen realtime, dus niet versneld. Ook kun je de tracknamen niet bewerken op de computer.
Elke minidiscrecorder kan trouwens opnemen van de geluidskaart (line out), zoals van elke analoge bron. De USB-kabel bij de MZ-R700PC vervangt dus je geluidskaart met line-out bij het opnemen. Je neemt nog steeds gewoon op de oude manier muziek op terwijl die aan het afspelen is.
Bij NetMD is het anders: je hoeft niet aan de knopjes op de MD-recorder te komen om op te nemen; alles gaat gewoon via de computer.

edit:
http://www.go.to/MiniDisc heeft veel informatie over o.a. NetMD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 22 maart 2002 22:00 schreef haas het volgende:

[..]
Bij NetMD is het anders: je hoeft niet aan de knopjes op de MD-recorder te komen om op te nemen; alles gaat gewoon via de computer.
Aha, thanks voor de duidelijke uitleg!
Ik ga maar eens kijken in de catalogus van Sony of hij er bij staat er dan zal ik hem eens tegen een goedkoper (>:)) prijsje kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo die drive is egt :9~
wat een extreem geile kast trouwens van sony zeg
wat kun je met dat schermpje en knoppies ?
en kan je die kast ook los kopen :)
shit heb ik net alienware kast gekocht :P nahja die kast zal je toch wel nie kunnen kopen
maar kwil zeker zon drive want kheb ook al goeie mdlp speler
oooooooooooooo wrom duurt het altijd zo lang voor die shit in ons kikkerlandje aankomt en dan zo duur is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe hard gaat het uploaden op die md speler?

Ik zit nu te twijfelen of ik weer terugga naar MD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrehT
  • Laatst online: 06-05-2022

TrehT

koelle

Op donderdag 21 maart 2002 14:45 schreef Tampie2000 het volgende:

[..]

Dat is hetzelfde als de nieuwe NetMD recorders die er binnenkort aankomen...
jah... maar ik bedoelde of ze een md floppy drive niet sneller kunnen maken omdat je gewoon meer spul in zon drive kan gooien ipv in een porateble

TrehT.Gaat.Los met Intel Pentium2 350Mhz processor,incluis MMX technologhie met dotpich 2.4 gedeeld door interrupt negen is het nevenkwadratantregisterunit in het kwadraat. update ->Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 22 maart 2002 23:44 schreef Sinterklaas het volgende:
Hoe hard gaat het uploaden op die md speler?

Ik zit nu te twijfelen of ik weer terugga naar MD :)
Als ik goed uit mijn hoofd weet; 32x! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkBenAlles
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

IkBenAlles

1 europa

32 speed bij lp4 modus (slecht geluid) 16 keer bij lp2 modus (goed geluid) 8 keer bij lp1 modus (superieur geluid)

Samen staan we sterk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menn0
nee niet acht 2-4 in theorie tot nu toe vaak 1.6-1.8 in praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat schiet ook niet echt op dan. Ik ram in mijn mp3 speler nu mp3's met 350 kb/sec. Op 128 kbit zou dat 21-voudige snelheid zijn.

Alleen de geluidskwaliteit van mijn mp3 speler vinnik niet super, dat is bij MD spelers een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEFje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-08 21:02
Op zondag 24 maart 2002 15:25 schreef Sinterklaas het volgende:
Dat schiet ook niet echt op dan. Ik ram in mijn mp3 speler nu mp3's met 350 kb/sec. Op 128 kbit zou dat 21-voudige snelheid zijn.

Alleen de geluidskwaliteit van mijn mp3 speler vinnik niet super, dat is bij MD spelers een stuk beter.
Dat is niet waar.

Ik vind het een beetje raar met die NetMD; iedereen vind hem zo vet, maar hij heeft nog geen 150 MB aan opslag ruimte, wat hem dus gelijk stelt aan een MP3 speler met een 128MB chipje erbij.

Die MP3 speler is(/heeft ;) )
-kleiner
-neemt sneller op
-hogere geluidskwalitiet (in vergelijking met lp4)

Kan iemand mij dan even vertellen wat er speciaal zo goed dan is aan een NetMD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 24 maart 2002 16:27 schreef SEFje het volgende:

[..]

Dat is niet waar.

Ik vind het een beetje raar met die NetMD; iedereen vind hem zo vet, maar hij heeft nog geen 150 MB aan opslag ruimte, wat hem dus gelijk stelt aan een MP3 speler met een 128MB chipje erbij.
Ik geloof dat MD 180mb was. Mijn mp3 speler heeft nu 160mb. Alleen is dat 1 malig. Een md schijfje heb je zo omgewisseld en kost helemaal niets.
Die MP3 speler is(/heeft ;) )
-kleiner
Ja, maar als het in mijn zak past en niet teveel weegt vind ik het allang best.
-neemt sneller op
Dat klopt ja
-hogere geluidskwalitiet (in vergelijking met lp4)
Ja, maar LP2 en normaal klinkt wel ok. Daarbij komt dat de versterker die in Sony Md's zit stukken beter is dan die van mijn mp3 speler (Creative Nomad IIc)
Kan iemand mij dan even vertellen wat er speciaal zo goed dan is aan een NetMD?
Eindelijk een keer van dat slome 1 speed opnemen af en dat vind ik een groot voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkBenAlles
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

IkBenAlles

1 europa

Net md is veel beter. WIE NEEMT ER OP IN LP4???? niemand toch. Het gaat vooral om lp2 die tevens een goede kwaliteit heeft. ook heeft de net md mz-n707 een veeel langere levensduur op bijgelverde accu.
Veel mp3 spelers hebben nog niet eens een afstandbediening... weer een voordeel van minidisc.
En die alt(r)ac is echt beter als mp3 van geluid.

Als je andere muziek wil kun jezo een nieuw schijfje erin proppen. Het ziet er ook erg strak uit met die schijfjes....

Samen staan we sterk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.avland.co.uk/sony/mzn707/
in het midden van die page staat een video, wel leuk om te bekijken als je te lui bent om alles te lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan©
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-09 23:16

Stefan©

Toet toet

Sorry voor het omhoog scheppen van 'oude'-topics, maar ik wil graag weten, of er nou veel verschil te horen is, tussen 132kbit atrac-r en 192kbit mp3 / audio-cd.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Ik wil ook wat weten en je bestaande mp3s kan je die zo slepen of moet je eerste naar atrac decoden ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldog
  • Niet online
Op vrijdag 12 april 2002 01:18 schreef B0MBACI het volgende:
Ik wil ook wat weten en je bestaande mp3s kan je die zo slepen of moet je eerste naar atrac decoden ??
Lees dit topic maar ff door, staat er volgens mij vrij duidelijk in :Z ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

echt iets moois die NETMD's

voor meer info over de werking etc mensen:
http://www.audiogalaxy.com/software/?SID=cb7fb00104a625f9cf05b16153c4291b
en klik daar op die foto van die netmd!

wat kosten die spulletjes trouwens!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Topicstarter
Op vrijdag 12 april 2002 11:21 schreef Lifshitz het volgende:
echt iets moois die NETMD's
....
wat kosten die spulletjes trouwens!?
De MZ-N505 kostte mij €269.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:52

MaDLiVe

.-Observer-.

Eindelijk mijn mdrz-90 die trouwe uurtjes heeft volbracht in mijn binnenzak ter vervanging aanbieden :)

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan©

Stefan©

Toet toet

Op vrijdag 12 april 2002 11:24 schreef haas het volgende:

[..]

De MZ-N505 kostte mij €269.
En waar heb jij 'm gekocht? Ik kan alleen maar voor €289 vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan©

Stefan©

Toet toet

Ik heb die externe netMD speler voor de pc 'gelokaliseerd' in een sony magazine wat ik bij de fotoshop kreeg.

Hier een scan: http://www.endoria.net/upload/index.php/2690801830

sorry voor de maat, het is maar 150dpi ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Niet online
Dat apparaat is echt zeer relaxed! Wanneer komtie naar NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan©

Stefan©

Toet toet

Op zondag 14 april 2002 11:50 schreef Artcore het volgende:
Dat apparaat is echt zeer relaxed! Wanneer komtie naar NL?
Ik neem aan dat 'ie al in Nederland is, anders zetten ze zoiets toch niet in hun boekje :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Topicstarter
Op vrijdag 12 april 2002 18:42 schreef MrWizzard het volgende:

[..]

En waar heb jij 'm gekocht? Ik kan alleen maar voor €289 vinden..
Bij It's voor de prijs die bij Block op de site staat (laagste prijs garantie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Niet online
Op zondag 14 april 2002 11:52 schreef MrWizzard het volgende:

[..]

Ik neem aan dat 'ie al in Nederland is, anders zetten ze zoiets toch niet in hun boekje :?
Klink idd logisch. Weet jij misschien iets van een prijs en of dit ding evt. ook intern te krijgen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ko9
  • Laatst online: 19:27

ko9

oke, ik heb ff gegoogled, en kwam op het volgende uit qua NetMD recorders die je op je pc kan aansluiten:

Afbeeldingslocatie: http://www.hear.nl/images/icons/fotos/705-c.jpg
MDS-NT1
Unverbindliche Preisempfehlung: 299,- Euro
lieferbar ab: April 2002
Farben: silber-metallic

En verder zijn tot nu toe bekend:

-MDS-JE780
Hier kan ik nix over vinden

-MDS-JB780QS
Unverbindliche Preisempfehlung: 399,- Euro
lieferbar ab: Juli 2002
Farben: silber, schwarz

-MDS-JB980QS
Unverbindliche Preisempfehlung: 499,- Euro
lieferbar ab: August 2002
Farben: silber, schwarz

Deze info komt btw van de duitse "press-site" van Sony

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Niet online
Thx ko9! Hmmm...die prijzen zien er niet echt gunstig uit. :(
Kan je iig als het om de prijs gaat beter een portable recorder halen.

Maarja, die prijzen zullen wel snel gaan zakken als ze eenmaal op de markt zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ko9
  • Laatst online: 19:27

ko9

tja, ik heb nu de mzr-700 en zo vaak neem ik geen nieuwe minidiscjes op. Dus ik denk dat ik voorlopig gewoon 's nachts blijf opnemen. Voor die enkele keer ga ik echt geen €300,- uitgeven, das nog duurder dan mn hele minidisc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou graag nog 1 ding over de NetMD willen weten,..

Wanneer komt dat stomme ding nou es naar Nederland?

Ben al bij verschillende electronica zaken geweest, maar noch de catalogus is binnen, noch de NetMD is aangekondigd! GRRR ik zit al driekwart jaar zonder MD!!! ik mis MD!! geef me MD!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterM
  • Laatst online: 24-09 21:58
Op maandag 15 april 2002 14:41 schreef modderfokker het volgende:

Ben al bij verschillende electronica zaken geweest, maar noch de catalogus is binnen, noch de NetMD is aangekondigd! GRRR ik zit al driekwart jaar zonder MD!!! ik mis MD!! geef me MD!!!!
Je ken die MZ-N505 al halen:

Wekamp

en hier ook:

www.minidiscworld.nl

de mz-n1 is daar op 25 april lever baar... de rest weet ik ff nie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan©

Stefan©

Toet toet

Op maandag 15 april 2002 14:41 schreef modderfokker het volgende:

Niet zo stressed-up wezen joh, ze zijn al een tijdje te krijgen via internet, en ik heb 'm dit weekend in de winkel "Scheer & Foppen" in Hoorn zien liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny
  • Laatst online: 25-09 12:03

FastBunny

Give it the Works !

Zou pas echt leuk zijn als je ook je data (niet mp3) mee kan nemen op een md en dat via de usb op een andere pc gebruiken. Maar volgens mij is het toch nog niet zo? of lees ik eroverheen?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterM
Op dinsdag 16 april 2002 10:45 schreef FastBunny het volgende:
Zou pas echt leuk zijn als je ook je data (niet mp3) mee kan nemen op een md en dat via de usb op een andere pc gebruiken. Maar volgens mij is het toch nog niet zo? of lees ik eroverheen?
Neey dat is idd niet zo... maar is ook niet geweldig denk ik.
De tranferrate van de md zal niet zo hoog liggen en zo geldig veel data past er nou niet op... wat zal het zijn??? 75 of 100 mb :?
Nah veel meer zal het niet wezen.
Die compact flash kaartjes gaan al tot de gig toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny
  • Laatst online: 25-09 12:03

FastBunny

Give it the Works !

Op dinsdag 16 april 2002 16:44 schreef MasterM het volgende:

[..]

Neey dat is idd niet zo... maar is ook niet geweldig denk ik.
De tranferrate van de md zal niet zo hoog liggen en zo geldig veel data past er nou niet op... wat zal het zijn??? 75 of 100 mb :?
Nah veel meer zal het niet wezen.
Die compact flash kaartjes gaan al tot de gig toch?
Ja al was het maar 75mb... toch handig als t zou kunnen. Schijfjes zijn niet zo duur :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op een MD gaat +/- 180mb, da's wel redelijk wat en het is best compact nog.

Als Sony echt slim was geweest hadden ze een soort zipdrive voor md's gemaakt, alleen zal er nu wel meer geld mee te verdienen zijn als er alleen muziek op kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _WgV_
  • Laatst online: 22-07 17:00

_WgV_

It's a magical world!

Op mdcenter.nl weten ze ook alles van md's!! Daar vind je antwoord op alle vragen!! Maar ik zou in iedergeval wachten op de volgende generatie netmd's van sharp waarschijnlijk zullen die qua prijs rond de n-707 uitkomen en toch zelfde formaat als n1 zijn.

#StopBurningStuff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hm nog een niet onbelangrijk vraagje:
hoe KLINKT atrac3? ben benieuwd,..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterM
Op dinsdag 16 april 2002 22:48 schreef modderfokker het volgende:
hm nog een niet onbelangrijk vraagje:
hoe KLINKT atrac3? ben benieuwd,..
op de normale compressie (dus geen lp2 of lp4) is de kwaliteit vergelijk baar met de cd's ... cd was toch 16 bit en md 24 bit???
Nah ja...
Op dinsdag 16 april 2002 17:47 schreef Sinterklaas het volgende:
Op een MD gaat +/- 180mb, da's wel redelijk wat en het is best compact nog.

Als Sony echt slim was geweest hadden ze een soort zipdrive voor md's gemaakt, alleen zal er nu wel meer geld mee te verdienen zijn als er alleen muziek op kan :)
180 mb... is niet slecht...
Maar je had wel data md's...
zal er strax wat overzoeken... ze worden alleen niet meer verkocht. En de doorvoersnelheid van de iomega zip drive licht niet heel hoog :?
hoe hoog zal die van de md dan wel niet liggen???
Maarja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterM
data md:

volgens mij één grote flop... heb geen van deze producten ooit op de nederlandse markt gezien. (ik leef ook nog pas 15 bijna 16 jaar.. dat scheelt :P )

gaat 140 mb op zo'n data md

hier staan 9 data md productjes :) van md camcorders tot zipdrive achtige aparatjes :D

http://www.minidisc.org/md_data_table.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoop wel dat ATRAC met LP2 op 132 kbps beter klinkt dan MP3 op 128 kbps, dat zal ook wel met 4 kbps meer.
Maar ik vraag me ook af hoe met de Open MG software zit.
Ik heb verhalen gelezen daarover en daarin waren ze niet zo positief.
vb -> eerst op de HD in ATRAC en dan naar MD-recorder
Hopelijk kan je die bestanden weghalen zonder dat dat programma "raar" gaat doen. Anders heb mijn hele muziekcollectie dubbel op compu staan :(
En dan de prijs die valt ook vies tegen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 17 april 2002 18:29 schreef FireStorm het volgende:
En dan de prijs die valt ook vies tegen :'(
In de VS hebben ze een mz-n505 met een adviesprijs van slechts 150 dollar! Het is wel een lowbudget uitvoering zonder afstandsbediening in het snoer (wat je toch wel graag wil), maar dan nog is het prijsverschil met hier wel enorm groot. The world just isn't fair :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Wat is dat nou :( wij moeten €270,- neertellen voor hetzelfde product denken die jappanners/amerikanen dat europa zo rijk is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Topicstarter
Er zijn verschillende regio's voor deze net-md. Bij de Amerikaanse versie zit ook geen optische kabel om normale opnames te maken, maar weer wel een leeg schijfje. Ook zit er een extra programma bij, simple burner, wat ook gewoon gratis is te downloaden.
Dan heb ik dus liever de afstandsbediening en de optische kabel dan een leeg schijfje erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit is die van mij...

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2670062300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
  • Laatst online: 18-09-2019
dit is toch geen NetMD ? :?

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Laatst online: 21:08

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Op vrijdag 19 april 2002 10:57 schreef whitehouse het volgende:
dit is toch geen NetMD ? :?
Jawel, dat is de N505, kijk maar:
Afbeeldingslocatie: http://www.minidiscworld.nl/media/sony_mz_n505.jpg

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Topicstarter
Op donderdag 18 april 2002 20:45 schreef BigBagaBoom het volgende:
dit is die van mij...

[afbeelding]
Op vrijdag 19 april 2002 11:26 schreef B_O_S_S het volgende:

[..]

Jawel, dat is de N505, kijk maar:
[afbeelding]
Zoek de verschillen.
De bovenste is niet de MZ-N505, maar de MZ-R700, en dat is géén Net-MD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
  • Laatst online: 18-09-2019
thanx haas !!
(mijn vader is een jager..zal als dank hem vragen geen haas meer te schieten :P )

I rest my case

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Laatst online: 21:08

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Op vrijdag 19 april 2002 11:38 schreef haas het volgende:

[..]

[..]

Zoek de verschillen.
De bovenste is niet de MZ-N505, maar de MZ-R700, en dat is géén Net-MD.
Oeps, sorry. Is mijn foutje. Het is idd de MZ-R700, maar ze lijken wel verdraaid veel op elkaar (alleen dat rondje zit wat lager bij de MZ-N505)

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-09 14:26

Aidix

Geluidspietlut

Op donderdag 11 april 2002 23:16 schreef MrWizzard het volgende:
Sorry voor het omhoog scheppen van 'oude'-topics, maar ik wil graag weten, of er nou veel verschil te horen is, tussen 132kbit atrac-r en 192kbit mp3 / audio-cd.

Alvast bedankt
Ja en nee.

Ten eerste is 192kbit MP3 afhankelijk van de encoder, en aangezien de meeste mensen slechte encoders gebruiken... Staan vaak de tranen in mijn ogen bij 192kbit MP3s

Maargoed, uitgaande van optimale omstandigheden is 192kbit marginaal beter, maar dit is echt bijna niet te horen. Als je even je best doet om het op te zoeken dan kan je die ATRAC3 codec voor je pc downloaden en zelf aan de slag ermee. LP2 is gewoon erg goed, het 'verschil' dat je hoort zit over het algemeen tussen je oren, ik heb nog nergens echt de vinger op kunnen leggen. LP3 kan je vergelijken met een 128kbit MP3 dus vooral de hi hats gaan eraan en slissen. maar als je het als walkman gebruikt (ipv thuis er goed voor gaan zitten) maakt het niet zo veel uit.

LP4 is crap, dat is 96/112kbit MP3 kwaliteit.

MAAR, zoals elke andere codec heeft ATRAC3 zijn eigen 'geluid'. De artifacts van ATRAC3 in LP3 zijn, als je ze al hoort, een stuk minder storend dan die van een MP3 codec die in de knel komt bij 128kbit.
Bij LP4 is het echt dikke swishy swooshy stylez, maar dat is ook meer bedoeld voor dicteerapparaat onzin dan dat je word geacht er muziek mee op te nemen...

Wat ik hier trouwens LP3 noem is 105kbit ATRAC3, een mode die wel in de software codec zit maar niet is geimplementeerd in de hardware players.
Dus de enige mode die voor jou interessant is, LP2, is gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:29
maar de mz-n707 heeft volgens mij een paar pluspunten t.o.v. de mz-n505 ...

- hij heeft een display op de afstandsbediening, de
mz-n505 heeft dit niet.
- hij heeft volgens mij ook een gewone line-in

en verder doet hij waarschijjnlijk weer langer met batterijen , maar hij is wel €100,- duurder d8 ik ...

ikzelf heb ook de mz-n505 , en het erop zetten van nummers gaat wel snel, maar hij moet ze altijd eerst nog converteren wat eiegnlijk wel vervelend is en tijd kost :'(
maar uiteindelijk gaat er nu nog een cd van 74 minuten in 10 / 15 minuten op ofzo.
het enige wat je denk ik moet weten is welke bitrates gebruikt worden voor de : stereo opname , lp2, lp4.
waarbij het van de lp2 d8 ik 132 was en bij lp4 66
maar bij stereo weet ik het niet dus, maar als je die bitrate al hebt lijkt het me dat hij niet hoeft om te zetten en veel sneller erop kan zetten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 26 april 2002 00:58 schreef Aidix het volgende:

[..]

Ja en nee.

Ten eerste is 192kbit MP3 afhankelijk van de encoder, en aangezien de meeste mensen slechte encoders gebruiken... Staan vaak de tranen in mijn ogen bij 192kbit MP3s

Maargoed, uitgaande van optimale omstandigheden is 192kbit marginaal beter, maar dit is echt bijna niet te horen. Als je even je best doet om het op te zoeken dan kan je die ATRAC3 codec voor je pc downloaden en zelf aan de slag ermee. LP2 is gewoon erg goed, het 'verschil' dat je hoort zit over het algemeen tussen je oren, ik heb nog nergens echt de vinger op kunnen leggen. LP3 kan je vergelijken met een 128kbit MP3 dus vooral de hi hats gaan eraan en slissen. maar als je het als walkman gebruikt (ipv thuis er goed voor gaan zitten) maakt het niet zo veel uit.

LP4 is crap, dat is 96/112kbit MP3 kwaliteit.

MAAR, zoals elke andere codec heeft ATRAC3 zijn eigen 'geluid'. De artifacts van ATRAC3 in LP3 zijn, als je ze al hoort, een stuk minder storend dan die van een MP3 codec die in de knel komt bij 128kbit.
Bij LP4 is het echt dikke swishy swooshy stylez, maar dat is ook meer bedoeld voor dicteerapparaat onzin dan dat je word geacht er muziek mee op te nemen...

Wat ik hier trouwens LP3 noem is 105kbit ATRAC3, een mode die wel in de software codec zit maar niet is geimplementeerd in de hardware players.
OK bedankt voor de info!!

Nu weet ik tenminste zeker dat ik geen crap koop,.. want ben al 8 jaar verslaafd aan een walkman oid op mn kop ;)
2 CD's op 1 MD wordt dat dus :)

/me wacht met smart op de MZ-N1 :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon

[..]
LP3? is dat iets nieuws? Mijn MD kan geen LP3 hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 26 april 2002 12:09 schreef Tampie2000 het volgende:

[..]

LP3? is dat iets nieuws? Mijn MD kan geen LP3 hoor.

[..]

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu
  • Laatst online: 26-09 16:29

bdu

Ik heb dus een super k*t computer, word dit dan echt een probleen als ik netMD wil? Er zitten toch ook eisen aan de pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Op vrijdag 26 april 2002 12:16 schreef modderfokker het volgende:

[..]

[..]

;)
Hmmz lezen is ook een vak |:( :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Laatst online: 18:52
Op vrijdag 26 april 2002 17:08 schreef bArT_18 het volgende:
Ik heb dus een super k*t computer, word dit dan echt een probleen als ik netMD wil? Er zitten toch ook eisen aan de pc?
systeem eisen:
Processor: MMX Petium 233Mhz of sneller (een pentium II van 400 Mhz of sneller is aanbevolen)
Ruimte op hardeschijf: 60 mb of meer
RAM geheugen: 64mb of meer (128MB of meer is aanbevolen)
CD-ROM
Geluidskaart
USB aansluiting

dus... hier op mn 1.8Ghz gaat t wel aardig... in 4min en 45 seconden heb je er 74 minuten opstaan 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterM
Op vrijdag 26 april 2002 17:30 schreef DrNizeGuy het volgende:

[..]

blaat

dus... hier op mn 1.8Ghz gaat t wel aardig... in 4min en 45 seconden heb je er 74 minuten opstaan 8-)
LP1,2 of 4???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje, heeft de N707 ook licht op remote en de normale display? Anders zo vervelend als je in donker wilt zien welke nummers je draait :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Laatst online: 18:52
Op vrijdag 26 april 2002 18:51 schreef MasterM het volgende:

[..]

LP1,2 of 4???
LP4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Op zaterdag 27 april 2002 13:59 schreef DaChief het volgende:
Vraagje, heeft de N707 ook licht op remote en de normale display? Anders zo vervelend als je in donker wilt zien welke nummers je draait :P
Licht op remote?? Man er ZIT niet eens een LCD op die remote whoehaha >:)
Op de main unit zit een piepkleine lcd, en die is niet backlit.

Als je vette backlit LCD remote wilt, koop een Sharp (nieuwste heeft zelfs 2 regels in 2 kleuren) of de Sony MZN01 die hier nog niet te koop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Die Sony dingen hebben trouwens 2*5mw @ 16ohm versterkers... Sharp 2 * 10mw @16ohm.

Dus als je dik geluid wilt moet je geen Sony kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Op zaterdag 27 april 2002 16:08 schreef Aidix het volgende:
Die Sony dingen hebben trouwens 2*5mw @ 16ohm versterkers... Sharp 2 * 10mw @16ohm.

Dus als je dik geluid wilt moet je geen Sony kopen.
Leuk, alleen die hebben geen NetMD....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Topicstarter
Op zaterdag 27 april 2002 16:05 schreef Aidix het volgende:

[..]

Als je vette backlit LCD remote wilt, koop een Sharp (nieuwste heeft zelfs 2 regels in 2 kleuren) of de Sony MZN01 die hier nog niet te koop is.
'

De MZ-N707 heeft wél een verlichte LCD-display op de afstandsbediening, kijk maar op http://www.go.to/minidisc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Ik heb sinds donderdag de MZ-N505, ik vind het een geweldig apparaat. De software die er bij zit is, naar mijn mening niet erg overzichtelijk, maar ach, als de software maar doet wat ik wil. En dat doet ie! :9~

De batterij zou volgens de handleiding (was wel ff zoeken welke ik moest hebben, d'r zitten er een stuk of 8 bij) iets van 45 uur meegaan op stereo. Lang zat dus, of maakt hier iemand ritjes van 45 uur zonder de mogelijkheid om een batterij te verwisselen?? :?

Over die Sharp, ik heb er 1tje gehad, die oordoppies van Sharp dat zijn echt teringdingen. Die groove-doppen van Sony zijn geweldig, alleen was die Sharp net ff sterker dan die doppies, dus dat was eens in het jaar naar de winkel voor nieuwe, omdat de bass weg was... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterM
Op zondag 28 april 2002 00:08 schreef Thufir_Hawat het volgende:
Ik heb sinds donderdag de MZ-N505, ik vind het een geweldig apparaat. De software die er bij zit is, naar mijn mening niet erg overzichtelijk, maar ach, als de software maar doet wat ik wil. En dat doet ie! :9~

De batterij zou volgens de handleiding (was wel ff zoeken welke ik moest hebben, d'r zitten er een stuk of 8 bij) iets van 45 uur meegaan op stereo. Lang zat dus, of maakt hier iemand ritjes van 45 uur zonder de mogelijkheid om een batterij te verwisselen?? :?

Over die Sharp, ik heb er 1tje gehad, die oordoppies van Sharp dat zijn echt teringdingen. Die groove-doppen van Sony zijn geweldig, alleen was die Sharp net ff sterker dan die doppies, dus dat was eens in het jaar naar de winkel voor nieuwe, omdat de bass weg was... >:)
Vandaag ik mijn neefje van 7 jaar oud langs geweest, hij heb een netmd van zijn papie gehad :( ...
Maar leuke ervaring voor mijn om eens kennis te maken met die dingen...
Als eerste de soft is BAGGGEER... de instalatie... dat is toch geen instalatie meer??? er openen zich 10 verschillende aparte instal menu's... wel achter elkaar... maar het is zo'n lang proces... hele instal duurt op ME en xp zo'n 15 min!!! belagelijk lang :r...
Maar toen het er eenmaal opstond gig mijn 1 gig toch niet zo blij om met die soft ware... zo'n 25% van mijn 1 ghz (288mb, winXP) werd weggevroten door een proggie dat nix deed :(

En op mijn laptop (800mhz, 128mb, winME) daar wil het niet een over hebben :'(

Maar de soft ware deed zijn werk... het is niet zo gemakelijk werken omdat je het eerst moet inporten van een cd op mp3tje naar een playlist :S en daarna kan je het vanuit die playlist tranferen naar de md.
De liedjes van de cd worden tijdens het copieren naar de playlist al omgezet naar atrac
En mp3z worden voor het tranferen omgezet.
Dit is trouwens het langste proces (transferen naar atrac). Het copieren op LP2 duurt per liedje zo'n 30 sec. ERRUG relaxed. Want geen gekut meer met titles.

Ik zou er in elk geval graag één hebben :P ze zijn erg lekker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 27 april 2002 16:05 schreef Aidix het volgende:

[..]

Sjezus kerel..... Zoek eerst het product eens op jah... :(
Btw, leuk zo'n Sharp maar zijn er ook al Sharp met NET-MD'achtige specs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lamaar. Er is dus een Sharp met Net-Md. De IM-MT899. Maar die vind ik IMHO die remote niet echt strak uitzien maar smaken verschillen. Ik heb vandaag de Sony N707-L (dus blauw) besteld voor €325, dus komende week maar eens testen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Over de 707:
http://www.minidisco.com/minispecs/sonymzn707b.html
Newly re-designed in-line remote (no display)

Blijkbaar een verschil tussen de USA en EUR versie, in USA krijg je meer accesoires maar geen LCD remote.

Over oordopjes:
Je koopt een dure MDREC van 300 euro en je gaat rondlopen met de goekope bijgeleverde oorDOPjes twv hooguit 15 euro. Wat klopt hier niet?

-oordopjes klinken altijd kut, of het nou de bijgeleverde prutsdingen zijn, de gr00ve van 79 piek of die superdure van 180piek ik heb ze allemaal al gehad. Je zet op je DVD speler toch ook geen PC speakertjes van 30 watt pmpo???
Bovendien zijn die dingen ervoor gemaakt om in de knoop te zitten lijkt het |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Owk, maar nu wil ik eigenlijk nog steeds weten: heeft de N707 nou Backlit op display en/of remote? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

In NL krijg je de gewone SOny stick remote met lcd, deze is backlit, de unit is niet backlit.

Bestel je in VS dan issie $100 goedkoper ($229) en dan krijg je er vanalles extra bij maar geen LCD op je remote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanx!! Dat was het antwoord wat ik zocht! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterM
Op zondag 28 april 2002 18:10 schreef Aidix het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://www.minidisco.com/miniimages-s/electronics/sony_MZ-N707b_usb.jpg
GEIL!!!!!!!!!!!!
pff... echt jammer van die remote... ik hoop dat deze uitvoering ook in europa uitkomt, en dan met een lcd remotetje derbij!!! GEEEIILLL :9~
Echt fucking strax... dat zwart met rood!!!
en voor die prijs zou ik het niet hoeven laten, maar geen lcd... :'(... wel een must :'( vooral nu je tags kan editen m.b.v. mu toetstenbord :'(
Pagina: 1 2 ... 8 Laatste