<snip>
Ik mag niet flamen op Sony lees ik.
Ik mag niet flamen op Sony lees ik.
Sorry maar ben ik het niet mee eens.Op maandag 29 april 2002 16:58 schreef Aidix het volgende:
HatSUCKidee... Ik heb net een MZR505 gekocht omdat ik ook aan de netmd wilde....
Lees hieronder mijn first impressions:
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Verwijderd
Dat 'doosje' kost je zo al de meerprijs van een NetMD kan je net zo goed een soundcard kopen met digital out, want het enige wat die dure pc_link doet is USB > Toslink.Op maandag 29 april 2002 17:03 schreef Tampie2000 het volgende:
[..]
Sorry maar ben ik het niet mee eens.
En als je alleen een NetMD wilde om snel op te kunnen nemen had je beter dat doosje kunnen kopen wat op je pc aangesloten kan worden.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Ja ik wist dus day die er zijn maar kan het echt kwaad als je daar niet aan voldoet? Iemand ervaring ofzo?Op vrijdag 26 april 2002 17:30 schreef DrNizeGuy het volgende:
[..]
systeem eisen:
Processor: MMX Petium 233Mhz of sneller (een pentium II van 400 Mhz of sneller is aanbevolen)
Ruimte op hardeschijf: 60 mb of meer
RAM geheugen: 64mb of meer (128MB of meer is aanbevolen)
CD-ROM
Geluidskaart
USB aansluiting
dus... hier op mn 1.8Ghz gaat t wel aardig... in 4min en 45 seconden heb je er 74 minuten opstaan
Verwijderd
www.minidisco.comOp dinsdag 30 april 2002 17:35 schreef quicksilver85 het volgende:
AAAAAAAAH maat die zwarte is PHAT!!!!!!!! weet iemand waar je hem kan bestellen met of zonder LCD scherm maakt niet uit. Die link naar die shop geeft aan dat hij uitverkocht is weet iemand een andere site mischien iets dichterbij
daar is ie uit verkocht snugger....Op woensdag 01 mei 2002 00:39 schreef -=DeLirium=- het volgende:
[..]
www.minidisco.com
En ik krijg die N707 gratis van Sony, omdat zij zo stom waren mijn oude, reparatie-behoevende MD-speler kwijt waren, en mij hoor je echt NIET klagen! (oude was MZ-R700, zie hele verhaal in "welke portable minidisc heb jij?" topic)
Verwijderd
Woeps sorry! Ik had 'm alleen daar zien staan, niet gezien dat ie uitverkocht wasOp woensdag 01 mei 2002 00:42 schreef MasterM het volgende:
[..]
daar is ie uit verkocht snugger....
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
hey, heb je die afstandbediening extra erbij gekocht??Op donderdag 18 april 2002 20:45 schreef BigBagaBoom het volgende:
dit is die van mij...
[afbeelding]
Hey Corc, versene borc olmaz Maykil bendede yok!
Op woensdag 01 mei 2002 23:45 schreef bArT_18 het volgende:
sorry het is geen NEt MD maar ik stel mijn vraag toch.
Heeft de Sony Mz-R909 ook een microfoon ingang?? Ik zie het bij de meeste NetMD spelers wel maar van deze kan ik het niet vinden.
Bedankt
edit:
Op http://www.minidiscworld.nl/ staat het er overal bij als het er niet bijzit, en ook als het er wel bijzit maar hier staat nix.
Verwijderd
marketing noemen ze datOp woensdag 01 mei 2002 22:07 schreef Aidix het volgende:
Can someone PLEASE compare the PD codec to their home MD deck? I'm really interested in the results."
Houdt het slechte nieuws over MDLP en NetMD dan nergens op? Nou er is een lichtpuntje te zien aan het eind van deze behoorlijk duistere geluidskwaliteit_tunnel... En dat is dat Sony in principe een upgraded codec voor OpenMG *kan* releasen die een veel beter geluid geeft en waarmee je dus betere LP2 files kan opnemen met je portable.
Of ze het ook doen is een 2e, zo te zien hebben ze geen haast.
Verwijderd
| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |
Verwijderd
Ik denk dat het even gaat duren voordat er andere programmaatjes uitkomen, NetMD staat nog in de kinderschoenen.Op donderdag 02 mei 2002 22:51 schreef quicksilver85 het volgende:
En waarom komt er geen andere software uit door noname software makers die er voor zorgen dat je makkelijker liedjes erop kan flikkeren. Bij bijvoorbeeld de creative jukebox zijn duizenden andere progjes te vinden om bestanden erop te gooien. En aangezien er veel meer types net-md spelers zijn dan dat er creative jukeboxen zal er binnenkort wel 3th party software uitkomen mischien is er al nieuwe software uit who knows. Btw is er geen winamp plugin om te converteren?
Verwijderd
Die energie-zuinige mode van je pc moet je altijd uitzetten. (energiebeheer in configuratiescherm).Op donderdag 02 mei 2002 23:39 schreef whitehouse het volgende:
hoe zit het met usb .. ik heb usb 1.0 (denk ik) , de upload van de nummers valt ietwat tegen.. en als mijn pc in sleep mode gaat (of energie-zuinige mode) dan mislukt het uploaden..
daarnaast wil de jukebox altijd lp2 nummers maken en geen normale stereo kwaliteit.. weet iemand waar dat aan kan liggen ??
Ik heb zelf een MZ-R700, zwaar strak dingetje alleen dat 1 op 1 copyen suckt gewoon. Is het nou wel of niet mogelijk om zo'n NET-MD doosje te kopen als uitbreiding voor mijn MZ-R700????Dat 'doosje' kost je zo al de meerprijs van een NetMD kan je net zo goed een soundcard kopen met digital out, want het enige wat die dure pc_link doet is USB > Toslink.
MacBook Pro 14" 2021
Ja!Op vrijdag 03 mei 2002 00:49 schreef paulmadejong het volgende:
Ik las een paar posts terug:
[..]
Ik heb zelf een MZ-R700, zwaar strak dingetje alleen dat 1 op 1 copyen suckt gewoon. Is het nou wel of niet mogelijk om zo'n NET-MD doosje te kopen als uitbreiding voor mijn MZ-R700????
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
MacBook Pro 14" 2021
Die losse atrac3 codec is niet te gebruiken met OpenMG/NetMD, omdat die geen OMG formaat files oplevert maar gewoon 'kale' atrac3. Een OMG bestand is encrypted met een systeemgebonden sleutel (net zoals WMA).Ik ben eigenlijk ookwel beniewd naar die codec en of die bruikbaar is in combo met NetMD..
Uiteraard, het gebruikt dezelfde atrac3 en netmd drivers.Ik vraag me af of Simple-burner hetzelfde brakke resultaat geeft in LP2..
In options kun je kiezen tussen "LP recording" of "SP stereo recording". Maar in NetMD en OpenMG zit geen ondersteuning voor SP mode. Wat er gebeurt is:daarnaast wil de jukebox altijd lp2 nummers maken en geen normale stereo kwaliteit.. weet iemand waar dat aan kan liggen ??
Ik heb zelf een MZ-R700, zwaar strak dingetje alleen dat 1 op 1 copyen suckt gewoon. Is het nou wel of niet mogelijk om zo'n NET-MD doosje te kopen als uitbreiding voor mijn MZ-R700????
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!JA!!!
| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |
Ik dacht dat al, maar het was het proberen waard. Ik denk dat ik nog zeker een jaar wacht voordat ik zo'n ding koop. Hopelijk zijn er dan nieuwe codecs e.d. uit!Op vrijdag 03 mei 2002 08:20 schreef Aidix het volgende:
[..]
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!
NetMD is geen doosje. NetMD is een USB kabel met software. Die USB kabel gaat zo in je MD via een mini-usb stekker. Je kan dus geen losse "netMD kit" kopen. Je MD recorder moet ervoor gemaakt zijn.
Wat wel kan is een USB>toslink converter. Dat is een doosje met aan de achterkant een IR uitgang, maar daar schiet je qua snelheid niets mee op natuurlijk.
MacBook Pro 14" 2021
Dat klopt, er gaat ruimte verloren want de lp2 bestanden nemen niet 'precies de helft' in van SP.Op vrijdag 03 mei 2002 09:33 schreef whitehouse het volgende:
is die 32x opname alleen haalbaar bij usb 2.0 ?
hoeveel converteerd lp2 nou ??
ik had gister cd\s van rond de 74 min. en die konden niet samen in hun geheel op 1 minidisk met lp2 ..
Dit was de vraag. Dus het antwoord is wel degelijk ja.Op vrijdag 03 mei 2002 00:49 schreef paulmadejong het volgende:
Ik las een paar posts terug:
[..]
Verwijderd
Het is geen uitbreiding dan hoorOp vrijdag 03 mei 2002 12:55 schreef Artcore het volgende:
[..]
Dit was de vraag. Dus het antwoord is wel degelijk ja.
Verwijderd
Dus SP via netMD klinkt even goed brakker dan SP via een gewone digitale of analoge opname?Op vrijdag 03 mei 2002 08:20 schreef Aidix het volgende:
In options kun je kiezen tussen "LP recording" of "SP stereo recording". Maar in NetMD en OpenMG zit geen ondersteuning voor SP mode. Wat er gebeurt is:
-Jij klikt SP Atrac1 aan
-OpenMD maakt evengoed een LP2 bestand.
-LP2 bestand gaat via USB naar je recorder
-recorder converteert LP2 naar Atrac1 en schrijft hem weg.
Er is geen Atrac1 software codec, sony geeft die niet uit.
Verwijderd
Staat dat nog ergens op een betrouwbare site? Ik geloof er nl. weinig van.Op maandag 06 mei 2002 17:24 schreef Aidix het volgende:
Dat staat er toch duidelijk???
SP via openMG is niets anders dan een LP2 bestand die door de MD recorder op SP mode wordt weggeschreven.
Dat staat bij ongeveer elke review erbij...ik zal er ff eentje zoeken, brb...Op maandag 06 mei 2002 21:15 schreef Sinterklaas het volgende:
[..]
Staat dat nog ergens op een betrouwbare site? Ik geloof er nl. weinig van.
Bron: http://www.minidisc.org/brian_youn/mzn1/page3.htmlEncoding quality is limited to 132kbps ATRAC3 (a.k.a., LP2) -
OpenMG Jukebox does not allow the user to encode tracks using the standard ATRAC CODEC (292kbps stereo, a.k.a., SP mode on MD units). 132kbps (LP2) is the highest quality encoding that is available. Even if you choose to record your PC-to-MD transfers in SP mode, the original encoding is always done at no higher than LP2 mode (132kbps), so you still suffer from that initial loss of audio quality. While LP2 mode does sound quite good to most ears, there are some situations where the degradation is quite audible when compared to the higher-quality SP mode.
20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden
Verwijderd
Verwijderd
Bladiebla!
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Als ie voor rond de €200 is te krijgen, verkoop ik mijn mp3 cd speler en koop ik een mdOp woensdag 22 mei 2002 09:26 schreef Macaroni het volgende:
Ze zijn (nu) nog niet echt te bekostigen voor iedereen, of wel, maar dan moet je een freak zijn.
Paar maandjes wachten, prijs zakt vanzelf wel.
Weet je niet van vroeger, "jongens, de Videorecorder"
Niet te betalen in het begin, moest je 1000 gulden of meer betalen voor zo'n ding.
15 jaar later , krijg je bijna een videorecorder bij een abonnement op de Margriet kado.
Zo goedkoop zijn ze nu, en dan gebeurt ook bij NetMD
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Verwijderd
de mz-n505 is er voor €275,-Op woensdag 22 mei 2002 11:37 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Als ie voor rond de €200 is te krijgen, verkoop ik mijn mp3 cd speler en koop ik een md
Op Mediacheckpoint.de kost de N505 € 232,-Op woensdag 22 mei 2002 11:37 schreef Vrieskist het volgende:
Als ie voor rond de €200 is te krijgen, verkoop ik mijn mp3 cd speler en koop ik een md
Op Mediacheckpoint.de kost de MZ-N707 € 270,- en de N1 € 333,-Op woensdag 22 mei 2002 13:19 schreef nofuturekid666 het volgende:
[..]
de mz-n505 is er voor €275,-
Heb alle drie de modellen die op dit moment op de markt zijn mogen testen en mn voorkeur gaat absoluut uit naar de mz-n707 (=€345). Deze biedt in verhouding tot de andere twee (mz-n505 en mz-n1) de beste prijs kwaliteit verhouding. Alle noodzakelijke features (display op afstandsbediening, desk-holder voor de speler met ingebouwde lader enz) voor een "redelijke" prijs. De mz-n1 is natuurlijke rete-geil maar ook 100 eurotjes duurder. Beetje veel voor alleen een beetje blacklight verlichting.
De mz-n505 is kwalitatief niks minder, maar mist de gadgets. Geen zin in zulk geouwehoer: gewoon voor de mz-n505 gaan!
iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB
Verwijderd
Verwijderd
[Sarcasm]Op vrijdag 17 mei 2002 19:16 schreef Device het volgende:
Ik had het zelf nog niet geprobeerd via de comp. Ik geebruik mijn NetMD alleen voor onderweg en dan is het toch nooit echt helemaal stil. Wel heb ik zelf gewoon even goed geluisterd en er is een constante ruis op de achtergrond aanwezig. Wanneer de muziek wat complex wordt zijn ook de details minder helder aanwezig.
Als ik de NetMD gekocht had met als doel afspelen op mijn hifi installatie had ik me in ieder geval flink genaaid gevoeld.
Ik snap niet waarom Sony niet eens de moeite neemt omeven een goede codec te schrijven die dit wel aan kan.
Op woensdag 22 mei 2002 19:03 schreef dopy het volgende:
Het belangrijkste voor mij is dat er software komt waarmee ik onbeperkt nummers op verschillende schijfjes kan zetten. Stel dat ik twee md's samenstel waarbij ik een bepaald nummer op beide md's wil hebben... Het zal toch niet zo zijn dat ik dan twee dezelfde nummers op m'n harde schijf moet laten?
Verwijderd
Ehmm ehmmm ik weet niet precies wat je bedoelt maar als je gewoon CD >(netMD)> SP bedoelt dan ben ik bang dat je daarvoor tot het einde der tijden kan blijven wachten, omdat dat niet door de hardware ondersteund wordt.Op woensdag 22 mei 2002 20:12 schreef dopy het volgende:
Maar dat je je huiswerk goed doet heb je wel bewezen. En bedankt voor het plaatsen van de link. Hopelijk kan ik hier wat meer info uithalen... of had je ook al gelezen dat je op de hoogste bitrate cd's kon overzetten
Zowiezo laat OpenMG niet 2 dezelfde nummers op je HD staan als je 2 keer iets uitcheckt.Het belangrijkste voor mij is dat er software komt waarmee ik onbeperkt nummers op verschillende schijfjes kan zetten. Stel dat ik twee md's samenstel waarbij ik een bepaald nummer op beide md's wil hebben... Het zal toch niet zo zijn dat ik dan twee dezelfde nummers op m'n harde schijf moet laten?
Verwijderd
Dat bedoel en dat is nu duidelijk voor meOp woensdag 22 mei 2002 20:52 schreef Aidix het volgende:
maar als je gewoon CD >(netMD)> SP bedoelt dan ben ik bang dat je daarvoor tot het einde der tijden kan blijven wachten, omdat dat niet door de hardware ondersteund wordt.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Op woensdag 22 mei 2002 22:43 schreef haas het volgende:
Het is met een NetMD ook mogelijk om gewoon via de optische uitgang van een cd-speler op te nemen, met de bijgeleverde optische kabel, gewoon op SP met de Atrac-R codec. Dus zonder tussenkomst van de computer, gewoon zoals met alle md-recorders zonder NetMD. Voordat ik mijn NZ505 kocht, had ik daar rekening mee gehouden, voor het geval dat de NetMD functionaliteit tegen zou vallen. Maar daar is wat mij betreft geen sprake van.
Toch maar een weblog?
You can't have everything. Where would you put it?
Ligt het aan mij, of weet deze reviewer _niet_ waar hij het over heeft? Hij heeft het over 4 minuten met een NetMD, ik dacht dat dit veeel minder zou zijn (slechts 30 seconden oid)...Verder heeft hij het niet over het batterijverbruik (die MPIO doet redelijk lang met z'n batterijen, maar netMD toch wel weer 3X zo lang). Verder zou een NetMD technisch over kunnen slaan, maar ik heb daar nog nooit van gehoord. Ze zijn redelijk schokbestendig. Eergisteren heb ik even met een NetMD staan schudden, maar hij sloeg niet over.E32: MPIO DMG v. Sony NetMD
Trust me, I've had both MD and Mp3 players. Mp3 players win hands down.
Advantages of MP3 over MD:
- you don't have to record music in real time, so you can transfer a 4 minute song in appx. 10 seconds. With MD you transfer that 4 minute song in 4 minutes. It records real time, and you can't even use your computer while you're recording. If you use ICQ while recording a MD, it records all the "UH OHS" into the song.
- your MP3's have built in ID3 tags so you don't have to name the songs yourself. Once you transfer a song with MP3, the song name will just appear automatically. With MD, you have to use the unit itself and scroll through each letter individually to name the songs.
- most MD's don't have backlights
- MD's skip, MP3 players never skip. (ever)
- The DMG is one sexy looking machine, I doubt any MD player could match it's stylish looks and ease of use.
This is my opinion on the matter. It of course varies depending on how much money you're willing to spend on your MD itself.
I should mention however that MD has the advantage that you can build your music collection with many, many discs. But if you have a 128 MB DMG, and you add another 128 MB SMC to your unit, that totals 256 MB of space. I record all my music at 128+ kbps, and I at least fit over 50 songs. More than enough.
>:)>:)>:)GEFELICITEERD>:)>:)>:)Op donderdag 23 mei 2002 01:20 schreef tomic het volgende:
* tomic heeft net een NetMD n505.
En nu wil ik via OpenMG Jukebox een mp3tje naar de md overzetten. Hij ziet de md, en vanuit de playlist sleep ik de mp3 naar de NetMD. Na 30 of 40% stopt de netmd ermee, en schakelt zichzelf uit.
mp3tje is gewoon een 192 kbps dance stukje van 2 min. Ik draai gewoon op win2k. Installatie software ging goed.
iemand suggesties?
omg nou, daar ben ik lekker klaar mee dan. Komen er nog updates van Sony? Morgen gaat mijnes terug naar de winkel iig.Op donderdag 23 mei 2002 10:29 schreef Aidix het volgende:
[..]
>:)>:)>:)GEFELICITEERD>:)>:)>:)
Je bent slachtoffer van een van de bekende bugz.
Overigens loop je met MP3's van 192kbit en hoger ook de kans dat je 100% wel bereikt maar dat er vervolgens alleen stilte op je MD staat. Hoger dan 192kbit doet ie zowiezo al niet.
Suggestie? Start je PC opnieuw op en cancel meteen alle overbodige sofware en drivers die je hebt draaien. Hele PC kaal dus, alleen OpenMG mag draaien. Probeer dan nog eens, en vanaf de microseconde dat je "check in" klikt laat je de hele bak met rust, geen screensaver nee zelfs geen MUIS aanraken. Dan heb je de grootste kans dat het werkt,.. zo niet, dan houdt het echt op.
Toch maar een weblog?
Okee hier kom je niet onderuit, maar ICQ uitschakelen is toch niet zo'n grootse moeite lijkt me. Je bent eerder een debiel als je dat aan laat staan. NetMD is voorlopig geen optie omdat het geluid via OpenMG zuigt, maar hier wordt aan gewerkt.Trust me, I've had both MD and Mp3 players. Mp3 players win hands down.
Advantages of MP3 over MD:
- you don't have to record music in real time, so you can transfer a 4 minute song in appx. 10 seconds. With MD you transfer that 4 minute song in 4 minutes. It records real time, and you can't even use your computer while you're recording. If you use ICQ while recording a MD, it records all the "UH OHS" into the song.
Ok, maar als ik eenmaal een MD heb gemaakt dan blijft hij staan. Titels maken gaat met NetMD trouwens via de PC ook superspeedy- your MP3's have built in ID3 tags so you don't have to name the songs yourself. Once you transfer a song with MP3, the song name will just appear automatically. With MD, you have to use the unit itself and scroll through each letter individually to name the songs.
Bullshit, elke goede MD speler/recorder heeft backlit remote.- most MD's don't have backlights
solidstate MP3 spelers misschien, maar de rest is net zo vatbaar als MD. Sinds een jaar of 2 hebben MD spelers 40sec buffer, en als je MDLP gebruikt is dat 80(LP2) en 160(LP4)sec.- MD's skip, MP3 players never skip. (ever)
- The DMG is one sexy looking machine, I doubt any MD player could match it's stylish looks and ease of use.
Fact remains dat je blijft uploaden met dit ding, en je kan er niet mee opnemen voor dat bedrag...I should mention however that MD has the advantage that you can build your music collection with many, many discs. But if you have a 128 MB DMG, and you add another 128 MB SMC to your unit, that totals 256 MB of space. I record all my music at 128+ kbps, and I at least fit over 50 songs. More than enough.
Is de geluidskwaliteit van NetMD slechter dan als je (analoog) real time opneemt?Op donderdag 23 mei 2002 10:58 schreef Aidix het volgende:
[..]
Okee hier kom je niet onderuit, maar ICQ uitschakelen is toch niet zo'n grootse moeite lijkt me. Je bent eerder een debiel als je dat aan laat staan. NetMD is voorlopig geen optie omdat het geluid via OpenMG zuigt, maar hier wordt aan gewerkt.
[..]
Toch maar een weblog?
Absoluut. De OpenMG Atrac3 encoder is echt zeer slecht, en om alle blabla van mensen die dan weer het tegendeel gaan beweren even de wereld uit te helpen heb ik wat picjes gemaakt met een spectrum analyzer.Op donderdag 23 mei 2002 11:10 schreef tomic het volgende:
[..]
Is de geluidskwaliteit van NetMD slechter dan als je (analoog) real time opneemt?
Toch even zoeken naar SimpleBrander. Heet dat programma letterlijk zo? Is het groot?Op woensdag 22 mei 2002 20:52 schreef Aidix het volgende:Als je alleen CD's over wilt zetten dan is er een veel 2voudiger manier, namelijk SimpelBrander. DIt zit in de VS op de install-disk en bij ons niet.
Een erg simpel programma dat alleen tracks van CD kan rippen en on the fly naar NetMD wegschrijft. Meer niet, geen checkout, geen bestanden op je harddisk en ook geen SP mode.
Ik heb het thuis wel maar hoe ik eraan ben gekomen weet ik al niet meer. Zoals het een bar slechte support site betaamt is het niet op www.musiclub.sonystyle.com te downloaden, dus je zult ff goed moeten zoeken of iets in die richting.
waar is dit een antwoor op?Op donderdag 23 mei 2002 14:22 schreef tweakerbee het volgende:
Nee, er wordt altijd omgezet naar het Atrac formaat.
Het heet SimpleBurner, gratis te downloaden op www.minidisc.org/downloads/simple_burner.zip, download is 1,7 MB.Op donderdag 23 mei 2002 14:33 schreef Device het volgende:
[..]
Toch even zoeken naar SimpleBrander. Heet dat programma letterlijk zo? Is het groot?
Misschien eventueel een filetransfer?
Op jouw vraag die erboven gesteld werd: een minidisc-opname is altijd een Atrac-conversie, dus geen exacte kopie van het origineel.Op donderdag 23 mei 2002 14:39 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
waar is dit een antwoor op?
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Als je gewoon LP mode opneemt, dan heb je een nagenoeg perfecte opname. Geen echte cutoff, maar hij gaat goed door tot voorbij 19khz. De overring is ook bijna niet te zien en al helemaal niet te horen, soms zie je wat nouwelijks meetbare dingen bij 22khz. Wat je aan verschil hoort ligt aan je MD speler zelf en niet aan de opname an sich. Op mijn Sony MZN505 kan ik het horen, die mist wat hoog en produceert teveel bas. Probeer ik het met mijn Sharp dan is het verschil met CD niet te horen.Op donderdag 23 mei 2002 13:55 schreef Vrieskist het volgende:
Wat een verhaal
Maar als je gewoon muziek opneemt... dus gewoon standaard (geen LP2 of LP4) dan is het toch een exacte kopie van het liedje en heb je toch geen kwaliteits verlies?
En hoe is de geluidkwaliteit tussen Netmd, analoog en digitaal?
Ikzelf heb een Sony MZ-R900 (topmodel van 2001, zie user-icoontje). Dit was de eerste speler met MDLP maar heeft nog geen NET-md.En is LP2 een beetje te vergelijken met een 128kbps mp3tje ofzo?
iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB
Of dit:- The DMG is one sexy looking machine, I doubt any MD player could match it's stylish looks and ease of use.
MZ-N1 = niceOp donderdag 23 mei 2002 16:40 schreef Morpheus_ het volgende:
[..]
Of dit:
[afbeelding]
Mja smaken verschillen laten we maar zeggen. Vooral die koptelefoon van die mp3 speler ziet er nogal goedkoop uit (die van minidisc spelers zijn ook goedkoop maar zien er wel beter uit iig) Ikzelf vind die MZ-N1 echt wel een heel strak dingetje. Ook m'n eigen vind ik nog steeds erg mooi:
[afbeelding]
"Line out" en "digitaal" in 1 zin, dat klopt al niet heOp donderdag 23 mei 2002 18:55 schreef Vrieskist het volgende:
Misschien domme vragen, maar:
1) Gaat digitaal opnemen via de line-out op je soundcard? of heb je een speciale geluidskaart nodig?
a: alles is beter dan NetMD (inclusief de casettespeler met DOlby B van je pa)2) Is digitaal opnemen het beste? (beter als netMD dus?)
Misschien heb ik dit al eerder gevraagd, maar wou het ff zeker weten.
klinkt negatiefOp donderdag 23 mei 2002 19:17 schreef Aidix het volgende:
[..]
"Line out" en "digitaal" in 1 zin, dat klopt al niet he
Dus neen, digitaal opnemen doe je niet via de analoge line out.
[..]
a: alles is beter dan NetMD (inclusief de casettespeler van je opa)
b: digitaal is marginaal beter dan analoog, als je GOEDE analoge apparatuur hebt is het verschil verwaarloosbaar klein. PC geluidskaarten vallen daar niet onder over het algemeen (veel ruiSssSSsssSSsSsss).
De meest gebruikte geluidskaart, de Soundblaster Live player, heeft geen optical digital out. Je heb een speciale optical out nodig. Op de kaarten van Hercules zit er geloof ik wel 1.Op donderdag 23 mei 2002 18:55 schreef Vrieskist het volgende:
Misschien domme vragen, maar:
1) Gaat digitaal opnemen via de line-out op je soundcard? of heb je een speciale geluidskaart nodig?
Ja, digitaal klinkt het beste. Geen kwaliteitsverlies tov cd of wat de bron ook is. Met MDLP mode aan gaat er dus wel wat kwaliteit verloren, maar ik hoor dat verschil eerlijk gezegd niet.2) Is digitaal opnemen het beste? (beter als netMD dus?)
Misschien heb ik dit al eerder gevraagd, maar wou het ff zeker weten.
Verwijderd
die 'veel anderen' luisteren met bijgeleverde oordoppen in de trein. Ik thuis op de hifi set en in de auto (met paarduizend gulden aan sound) en met goede koptelefoons als ik on the move ben, dus dan hoor je dat verschil gewoon ERG goed. Meeste mensen die het 'wel mee vinden vallen' hebben ook nooit een vergelijkende test gedaan dus hoe weten die nou dat het wel meevaltOp donderdag 23 mei 2002 19:17 schreef die gast het volgende:
je klinkt negatiefVeel anderen zijn niet zo negatief
Gewoon opnemen vanaf je geluidskaart is echt goed te doen, zolang je muziek hoort maskeert dat de ruis van je geluidskaartOf ben je een audiofiel(no offense natuurlijk) .... enneh ik heb nu een soundblaster 128 ... is die line-out wel een beetje goed? en wat kost anders een geluidskaart (niet te duur) met een digitale output?
ah thanksOp donderdag 23 mei 2002 19:31 schreef Aidix het volgende:
[..]
Gewoon opnemen vanaf je geluidskaart is echt goed te doen, zolang je muziek hoort maskeert dat de ruis van je geluidskaartWat ook helpt is je hele systeem NIET aarden, meestal krijg je bromtonen als je je pc kast gaat aarden en die wil je niet hebben.
Kaarten met digi out heb je voor een prikkie, de nieuwe lijn van Philips hebt die, en kijk ff bij terratec voor de DMXFire.
EN nee ik ben geen audiofiel, verre van zelfs.
Ik moet toch een portable md recorder hebben, heb niet zo'n apart ding ofzoOp donderdag 23 mei 2002 19:38 schreef Aidix het volgende:
toch nog ff een warning... want je moet je pc WEL aarden zodra je stekkers gaat pluggen... doe je dat niet dan kan je je versterker slopen, er staat een voltje of 100 op de kast van een ongeaarde PC.
Portable spul heeft daar niet zo'n last van, maar mijn Philips 900series receiver is ff naar het ziekenhuis geweest voor een gevalletje van 'overspannenheid'
Dat hangt er vanaf...Op donderdag 23 mei 2002 19:34 schreef Vrieskist het volgende:
Nog een laatste vraag, is NetMD echt zo slecht dat je oren van je hoofd lopen van de slechte kwaliteit? Waar kan ik het mee vergelijken?
En je kan altijd ff voor school je muziek met netmd doen en bijvoorbeeld voor andere gelegenheden via een digitale (optische) ingang opnemenOp donderdag 23 mei 2002 19:45 schreef Aidix het volgende:
[..]
Dat hangt er vanaf...
ALs ik op mijn werk zit en ik luister met gewone oordoppies naat via NetMD overgeschoten cdrip muziek dan boeit het me niet zo want dan heb ik het te druk om er echt op te letten (en maar 1 dop in mijn oren).
Met een goede koptelefoon of in de auto etc.. hoor je het wel goed. Het slist heel erg, en dat is gewoon knap irritant. tsjif tsjif noem ik het altijd maar... Ik zal wel weer ff een testfile maken als ik thuis ben. Als je een aanslag op een drumstel hoort dan klinkt die niet meer zo 'scherp' als normaal maar juist erg uitgesmeerd, dus veel van het detail van je muziek gaat verloren. De hele toon an sich is ook iets vreemd, en dat is die over ring die ik hierboven laat zien.
Als je van plan bent met oordoppen te gaan rondlopen dan maakt het niet uit, dan houd je niet genoeg van je muziek om je over NetMD bijgeluiden druk te kunnen maken.
MAAR MP3's overzetten is ECHT af te raden, want die klinken helemaal nergens meer naar.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq