Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-09 14:26

Aidix

Geluidspietlut

<snip>

Ik mag niet flamen op Sony lees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:02
Op maandag 29 april 2002 16:58 schreef Aidix het volgende:
HatSUCKidee... Ik heb net een MZR505 gekocht omdat ik ook aan de netmd wilde....

Lees hieronder mijn first impressions:
Sorry maar ben ik het niet mee eens.

En als je alleen een NetMD wilde om snel op te kunnen nemen had je beter dat doosje kunnen kopen wat op je pc aangesloten kan worden.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

||> Studio R70 <|| moet nie zeuren,... zit toch NETMD op,.. ging het em toch om?
mooizo nu heb je NetMD, leg maar in de kast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Op maandag 29 april 2002 17:03 schreef Tampie2000 het volgende:

[..]

Sorry maar ben ik het niet mee eens.

En als je alleen een NetMD wilde om snel op te kunnen nemen had je beter dat doosje kunnen kopen wat op je pc aangesloten kan worden.
Dat 'doosje' kost je zo al de meerprijs van een NetMD kan je net zo goed een soundcard kopen met digital out, want het enige wat die dure pc_link doet is USB > Toslink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is duidelijk dat de meningen verdeeld zijn. Ik heb mij een N707 besteld en krijg hem hopelijk vrijdag binnen. Dan geef ik ook wel een mening over dat ding :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Sold to the lowest bidder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dat geflame nu afgelopen?

AUB gewoon normaal onderbouwen, dit heeft erg weinig zin zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Zzzzzzzz ik ging slapen.
In any case, het ding was te koop, en diegene die zich geroepen voelde was my guest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NET-MD >> NOT-MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AAAAAAAAH maat die zwarte is PHAT!!!!!!!! weet iemand waar je hem kan bestellen met of zonder LCD scherm maakt niet uit. Die link naar die shop geeft aan dat hij uitverkocht is weet iemand een andere site mischien iets dichterbij :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09 16:29

bdu

Op vrijdag 26 april 2002 17:30 schreef DrNizeGuy het volgende:

[..]

systeem eisen:
Processor: MMX Petium 233Mhz of sneller (een pentium II van 400 Mhz of sneller is aanbevolen)
Ruimte op hardeschijf: 60 mb of meer
RAM geheugen: 64mb of meer (128MB of meer is aanbevolen)
CD-ROM
Geluidskaart
USB aansluiting

dus... hier op mn 1.8Ghz gaat t wel aardig... in 4min en 45 seconden heb je er 74 minuten opstaan 8-)
Ja ik wist dus day die er zijn maar kan het echt kwaad als je daar niet aan voldoet? Iemand ervaring ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 30 april 2002 17:35 schreef quicksilver85 het volgende:
AAAAAAAAH maat die zwarte is PHAT!!!!!!!! weet iemand waar je hem kan bestellen met of zonder LCD scherm maakt niet uit. Die link naar die shop geeft aan dat hij uitverkocht is weet iemand een andere site mischien iets dichterbij :?
www.minidisco.com

En ik krijg die N707 gratis van Sony, omdat zij zo stom waren mijn oude, reparatie-behoevende MD-speler kwijt waren, en mij hoor je echt NIET klagen! (oude was MZ-R700, zie hele verhaal in "welke portable minidisc heb jij?" topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-09 21:58
Op woensdag 01 mei 2002 00:39 schreef -=DeLirium=- het volgende:

[..]

www.minidisco.com

En ik krijg die N707 gratis van Sony, omdat zij zo stom waren mijn oude, reparatie-behoevende MD-speler kwijt waren, en mij hoor je echt NIET klagen! (oude was MZ-R700, zie hele verhaal in "welke portable minidisc heb jij?" topic)
daar is ie uit verkocht snugger....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 01 mei 2002 00:42 schreef MasterM het volgende:

[..]

daar is ie uit verkocht snugger....
Woeps sorry! Ik had 'm alleen daar zien staan, niet gezien dat ie uitverkocht was

Weet iemand trouwens hoe dik die N707 is? En of er net als bij de MZ-R700 zo'n lelijke bobbel aan de achterkant zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu

bdu

voor de n707:

http://home.wxs.nl/~piet2081/Walkmans/Mz-N707/index.htm
http://www.avland.co.uk/sony/mzn707/

bij die laatste kan je ok een filmpje downloaden, wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat filmpje is wel flex! En die 707 heeft dus wel die irritante bobbel, maar dat nemen we maar voor lief.

En volgens dat ventje is de afstandbediening wel uitgerust met display, maar niet met backlight!

Afwachten dus maar :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat klopt. Volgens die site zou die remote LCD geen blacklit hebben :'(, maar ik heb ff www.minidiscworld.nl gebeld en die waren zo vriendelijk mij te vertellen dat de N707 WEL een blacklit functie heeft op de remote LCD :9~
Verwarring komt door Sony zelf. Op hun page in Europa staat dat de N707 die NIET heeft, maar dat specs per land kunnen verschillen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Ik heb weer iets 'grappigs' ontdekt. Drama eigenlijk :'(

" I just did some extra tests, and I came to a shocking conclusion.... :)
The PD Atrac3 codec that you can download from www.minidisc.org performs WAY better than my MZ-N505... Which is already way better than Sony's own OpenMG atrac3 codec.

Obviously A: sony doesn't want to give us good encoding quality in OpenmG and B: Type-R my ass, the DSP in sony's portables is a really cheap piece of #%$^.

Can someone PLEASE compare the PD codec to their home MD deck? I'm really interested in the results."

Houdt het slechte nieuws over MDLP en NetMD dan nergens op? Nou er is een lichtpuntje te zien aan het eind van deze behoorlijk duistere geluidskwaliteit_tunnel... En dat is dat Sony in principe een upgraded codec voor OpenMG *kan* releasen die een veel beter geluid geeft en waarmee je dus betere LP2 files kan opnemen met je portable.
Of ze het ook doen is een 2e, zo te zien hebben ze geen haast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu

bdu

sorry het is geen NEt MD maar ik stel mijn vraag toch.

Heeft de Sony Mz-R909 ook een microfoon ingang?? Ik zie het bij de meeste NetMD spelers wel maar van deze kan ik het niet vinden.

Bedankt :)
edit:
Op http://www.minidiscworld.nl/ staat het er overal bij als het er niet bijzit, en ook als het er wel bijzit maar hier staat nix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ouwe Sony MZ-R700 had een aparte microfoon ingang, volgens mij had de MZ-R900 die ook, dus waarom zou de MZ-R909 (upgrade van het 900 model) die niet hebben? Oplossing is gewoon ff in de winkel kijken, oftie een optical/line ingang heeft en een aparte microfoon ingang (plug in power).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dextourius
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-03 00:07
Op donderdag 18 april 2002 20:45 schreef BigBagaBoom het volgende:
dit is die van mij...

[afbeelding]
hey, heb je die afstandbediening extra erbij gekocht??
want op block.nl is ie zonder afstandb.
en hoeveel kost dat?

thnx! :P

Hey Corc, versene borc olmaz Maykil bendede yok!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Dure sony's hebben weliswaar een microfoon ingang maar die is vanwege de ultra slechte kwaliteit practisch onbruikbaar.
Nu zullen er hier vast wel weer een paar van die brave hendrikkenz zijn die dat tegenspreken...

"As far as recording quality goes, the quality of the Sharp's mic-input is superior to the mic-in quality of recent Sony units (which some users consider to be "pretty close to crap")."

Maar als je er geen muziek mee op gaat nemen voldoet het nog wel.
Op woensdag 01 mei 2002 23:45 schreef bArT_18 het volgende:
sorry het is geen NEt MD maar ik stel mijn vraag toch.

Heeft de Sony Mz-R909 ook een microfoon ingang?? Ik zie het bij de meeste NetMD spelers wel maar van deze kan ik het niet vinden.

Bedankt :)
edit:
Op http://www.minidiscworld.nl/ staat het er overal bij als het er niet bijzit, en ook als het er wel bijzit maar hier staat nix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu

bdu

bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 01 mei 2002 22:07 schreef Aidix het volgende:

Can someone PLEASE compare the PD codec to their home MD deck? I'm really interested in the results."

Houdt het slechte nieuws over MDLP en NetMD dan nergens op? Nou er is een lichtpuntje te zien aan het eind van deze behoorlijk duistere geluidskwaliteit_tunnel... En dat is dat Sony in principe een upgraded codec voor OpenMG *kan* releasen die een veel beter geluid geeft en waarmee je dus betere LP2 files kan opnemen met je portable.
Of ze het ook doen is een 2e, zo te zien hebben ze geen haast.
marketing noemen ze dat ;)

Ik ben eigenlijk ookwel beniewd naar die codec en of die bruikbaar is in combo met NetMD..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En waarom komt er geen andere software uit door noname software makers die er voor zorgen dat je makkelijker liedjes erop kan flikkeren. Bij bijvoorbeeld de creative jukebox zijn duizenden andere progjes te vinden om bestanden erop te gooien. En aangezien er veel meer types net-md spelers zijn dan dat er creative jukeboxen zal er binnenkort wel 3th party software uitkomen mischien is er al nieuwe software uit who knows. Btw is er geen winamp plugin om te converteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me af of Simple-burner hetzelfde brakke resultaat geeft in LP2..

iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09-2019
hoe zit het met usb .. ik heb usb 1.0 (denk ik) , de upload van de nummers valt ietwat tegen.. en als mijn pc in sleep mode gaat (of energie-zuinige mode) dan mislukt het uploaden..

daarnaast wil de jukebox altijd lp2 nummers maken en geen normale stereo kwaliteit.. weet iemand waar dat aan kan liggen ??

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 02 mei 2002 22:51 schreef quicksilver85 het volgende:
En waarom komt er geen andere software uit door noname software makers die er voor zorgen dat je makkelijker liedjes erop kan flikkeren. Bij bijvoorbeeld de creative jukebox zijn duizenden andere progjes te vinden om bestanden erop te gooien. En aangezien er veel meer types net-md spelers zijn dan dat er creative jukeboxen zal er binnenkort wel 3th party software uitkomen mischien is er al nieuwe software uit who knows. Btw is er geen winamp plugin om te converteren?
Ik denk dat het even gaat duren voordat er andere programmaatjes uitkomen, NetMD staat nog in de kinderschoenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 02 mei 2002 23:39 schreef whitehouse het volgende:
hoe zit het met usb .. ik heb usb 1.0 (denk ik) , de upload van de nummers valt ietwat tegen.. en als mijn pc in sleep mode gaat (of energie-zuinige mode) dan mislukt het uploaden..

daarnaast wil de jukebox altijd lp2 nummers maken en geen normale stereo kwaliteit.. weet iemand waar dat aan kan liggen ??
Die energie-zuinige mode van je pc moet je altijd uitzetten. (energiebeheer in configuratiescherm).

Volgens mij kan je in die OpenMG software wél SP (gewone stereo kwaliteit) nummers opnemen, staat toch zo'n uitklap lijstje met SP, LP-2 en LP-4? (blame me if it isn't true, i don't have the software yet...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulmadejong
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09 21:20
Ik las een paar posts terug:
Dat 'doosje' kost je zo al de meerprijs van een NetMD kan je net zo goed een soundcard kopen met digital out, want het enige wat die dure pc_link doet is USB > Toslink.
Ik heb zelf een MZ-R700, zwaar strak dingetje alleen dat 1 op 1 copyen suckt gewoon. Is het nou wel of niet mogelijk om zo'n NET-MD doosje te kopen als uitbreiding voor mijn MZ-R700????

MacBook Pro 14" 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:02
Op vrijdag 03 mei 2002 00:49 schreef paulmadejong het volgende:
[..]

Ik heb zelf een MZ-R700, zwaar strak dingetje alleen dat 1 op 1 copyen suckt gewoon. Is het nou wel of niet mogelijk om zo'n NET-MD doosje te kopen als uitbreiding voor mijn MZ-R700????
Ja!

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulmadejong
En dan kan ik hetzelfde als met zo'n N505 of N707 van Sony met mijn MZ-R700??? Waar kan ik die dan kopen??? Graag een urltje!! (Ga nu slapen btw tot morgen :P )

MacBook Pro 14" 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Ik ben eigenlijk ookwel beniewd naar die codec en of die bruikbaar is in combo met NetMD..
Die losse atrac3 codec is niet te gebruiken met OpenMG/NetMD, omdat die geen OMG formaat files oplevert maar gewoon 'kale' atrac3. Een OMG bestand is encrypted met een systeemgebonden sleutel (net zoals WMA).
OMG is beschermd door Sony dus verwacht niet dat er in no time allerlei andere programma's zullen komen die NetMD ondersteunen. Het is geen open source.

Je hebt in japan Beatjam die komt nu met NetMD support. Maar dat is niet gratis... dat programma kost een gulden of 140. Verder komt Realnetworks binnekort met NetMD support voor RealJukebox2, maar realnetworks werkt samen met Sony dus of dat de problemen oplost is maar de vraag. Ze zullen zowiezo geen eigen codec of drivers gaan maken.
Ik vraag me af of Simple-burner hetzelfde brakke resultaat geeft in LP2..
Uiteraard, het gebruikt dezelfde atrac3 en netmd drivers.
In options kun je kiezen tussen "LP recording" of "SP stereo recording". Maar in NetMD en OpenMG zit geen ondersteuning voor SP mode. Wat er gebeurt is:
-Jij klikt SP Atrac1 aan
-OpenMD maakt evengoed een LP2 bestand.
-LP2 bestand gaat via USB naar je recorder
-recorder converteert LP2 naar Atrac1 en schrijft hem weg.

Er is geen Atrac1 software codec, sony geeft die niet uit.
JA!!!
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!

NetMD is geen doosje. NetMD is een USB kabel met software. Die USB kabel gaat zo in je MD via een mini-usb stekker. Je kan dus geen losse "netMD kit" kopen. Je MD recorder moet ervoor gemaakt zijn.

Wat wel kan is een USB>toslink converter. Dat is een doosje met aan de achterkant een IR uitgang, maar daar schiet je qua snelheid niets mee op natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
  • Laatst online: 18-09-2019
is die 32x opname alleen haalbaar bij usb 2.0 ?

hoeveel converteerd lp2 nou ??
ik had gister cd\s van rond de 74 min. en die konden niet samen in hun geheel op 1 minidisk met lp2 ..

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulmadejong
Op vrijdag 03 mei 2002 08:20 schreef Aidix het volgende:
[..]

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!

NetMD is geen doosje. NetMD is een USB kabel met software. Die USB kabel gaat zo in je MD via een mini-usb stekker. Je kan dus geen losse "netMD kit" kopen. Je MD recorder moet ervoor gemaakt zijn.

Wat wel kan is een USB>toslink converter. Dat is een doosje met aan de achterkant een IR uitgang, maar daar schiet je qua snelheid niets mee op natuurlijk.
Ik dacht dat al, maar het was het proberen waard. Ik denk dat ik nog zeker een jaar wacht voordat ik zo'n ding koop. Hopelijk zijn er dan nieuwe codecs e.d. uit!

MacBook Pro 14" 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Aidix heeft niet echt gelijk. Je hebt namelijk ook losse Net-MD recorders, die je als een floppy-drive inbouwt. Hiermee fik je dan MD's die je ook in je oude MZ-R700 kunt spelen. Zie voor meer info over deze kastjes een paar pagina's terug in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Ja, en dus,...???
Wat heeft dat met "opnemen van NetMD via de MZR700" te maken?

ZO'n drive kost meer dan een NetMD unit en is zowiezo officieel alleen in japan te koop.
Dus waarom ik dan "niet gelijk heb" ontgaat me.
De vraag was of je met een los verkrijgbare kit je MZR700 kon omtoveren in een NetMD recorder. Het antwoord daarop blijft neen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Op vrijdag 03 mei 2002 09:33 schreef whitehouse het volgende:
is die 32x opname alleen haalbaar bij usb 2.0 ?

hoeveel converteerd lp2 nou ??
ik had gister cd\s van rond de 74 min. en die konden niet samen in hun geheel op 1 minidisk met lp2 ..
Dat klopt, er gaat ruimte verloren want de lp2 bestanden nemen niet 'precies de helft' in van SP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Niet online
Op vrijdag 03 mei 2002 00:49 schreef paulmadejong het volgende:
[..]

Dit was de vraag. Dus het antwoord is wel degelijk ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 03 mei 2002 12:55 schreef Artcore het volgende:

[..]

Dit was de vraag. Dus het antwoord is wel degelijk ja.
Het is geen uitbreiding dan hoor :)

Ja kan ipv zo'n 'floppy' drive beter een nieuwe MD recorder kopen, dan ben je denk ik wat goedkoper uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Niet online
Ja ok, maar het ging mij hier ff om het principe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 03 mei 2002 08:20 schreef Aidix het volgende:

In options kun je kiezen tussen "LP recording" of "SP stereo recording". Maar in NetMD en OpenMG zit geen ondersteuning voor SP mode. Wat er gebeurt is:
-Jij klikt SP Atrac1 aan
-OpenMD maakt evengoed een LP2 bestand.
-LP2 bestand gaat via USB naar je recorder
-recorder converteert LP2 naar Atrac1 en schrijft hem weg.

Er is geen Atrac1 software codec, sony geeft die niet uit.
Dus SP via netMD klinkt even goed brakker dan SP via een gewone digitale of analoge opname?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Dat staat er toch duidelijk???
SP via openMG is niets anders dan een LP2 bestand die door de MD recorder op SP mode wordt weggeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 06 mei 2002 17:24 schreef Aidix het volgende:
Dat staat er toch duidelijk???
SP via openMG is niets anders dan een LP2 bestand die door de MD recorder op SP mode wordt weggeschreven.
Staat dat nog ergens op een betrouwbare site? Ik geloof er nl. weinig van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Laatst online: 05:50

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Op maandag 06 mei 2002 21:15 schreef Sinterklaas het volgende:

[..]

Staat dat nog ergens op een betrouwbare site? Ik geloof er nl. weinig van.
Dat staat bij ongeveer elke review erbij...ik zal er ff eentje zoeken, brb...

[UPDATE]
De encoder van OpenMG is gelimiteerd tot LP2 (132kbps). Je kan dus Atrac-bestanden die je zelf hebt gecodeerd (wat officieel niet kan, want Sony heeft geen Atrac-codec vrijgegeven) wel in "normaal stereo" op je MD zetten. Maar MP3's worden op je PC in LP2 omgezet (meer kan de encoder niet) en daarna in stereo naar je MD gekopieerd. Oftewel, je kan ze beter in LP2 uploaden naar je MD, scheelt de 1/2 aan ruimte.
Encoding quality is limited to 132kbps ATRAC3 (a.k.a., LP2) -
OpenMG Jukebox does not allow the user to encode tracks using the standard ATRAC CODEC (292kbps stereo, a.k.a., SP mode on MD units). 132kbps (LP2) is the highest quality encoding that is available. Even if you choose to record your PC-to-MD transfers in SP mode, the original encoding is always done at no higher than LP2 mode (132kbps), so you still suffer from that initial loss of audio quality. While LP2 mode does sound quite good to most ears, there are some situations where the degradation is quite audible when compared to the higher-quality SP mode.
Bron: http://www.minidisc.org/brian_youn/mzn1/page3.html

[/UPDATE]

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar zit ik nu ook net te kijken :)

Excuses, maar je klonk niet echt geloofwaardig als ik eerlijk ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ach, als ik in SP mode zou willen opnemen heb ik hier een SB Live! er in zitten met optische (TOS-link) uitgang :)

(zo blies ik altijd al m'n MD'tjes vol ;))

[edit]
sorry voor de sudden-schop :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eh, sorry mocht dit al eens hier gepost zijn (heb niet heel dit topic doorgenomen, maar 'k zie hier en daar vragen staan waar m'n nu eigenlijk die NetMD's kan kopen, afgezien van die online-winkels) maar 'k heb eergisteren een aantal NetMD's te koop zien staan in de Fnac in België ('k weet niet of die Franse winkelketen in Nederland bekend is?).

Zo was er bvb een (bloedmooie) Sony MZ-N 707 voor 350 euro (misschien niet echt goedkoop, maar misschien toch wat meer zekerheid qua garantie?)? Dit gewoon even ter info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harlekein
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-09 16:22

harlekein

Creator Owner

Ik had het zelf nog niet geprobeerd via de comp. Ik geebruik mijn NetMD alleen voor onderweg en dan is het toch nooit echt helemaal stil. Wel heb ik zelf gewoon even goed geluisterd en er is een constante ruis op de achtergrond aanwezig. Wanneer de muziek wat complex wordt zijn ook de details minder helder aanwezig.

Als ik de NetMD gekocht had met als doel afspelen op mijn hifi installatie had ik me in ieder geval flink genaaid gevoeld.

Ik snap niet waarom Sony niet eens de moeite neemt omeven een goede codec te schrijven die dit wel aan kan.

Ik wil toch even proberen om via een CD in de PC direct naar MD op SP op te nemen. (wat een afkortingen) Dat het vaan een mp3 niet gaat vin ik nog wel te begrijpen, maar vanaf de cd zou toch zeker moeten lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuLPMaN
  • Laatst online: 23-08 19:30
Oke...ik heb een tijdje op GoT zitten kijken wat jullie nou van de Sony MZ-N505 vinden, gemengde gevoelens dus. Desalwelteplus heb ik um ook maar besteld... :) Ik hoop dat ik hem morgen binnenkrijg en ik ben zeer benieuwd...

Bladiebla!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag m'n MZ-N707 opgehaald, en ik moet zeggen dat het een behoorlijk flex dingetje is! Ik vond MD al geweldig, het is er met die software alleen maar beter op geworden! Nu eindelijk via USB mp3tjes overpompen, en wat maakt de kwaliteit nou uit? Daar is het immers mp3 voor, als je echte kwaliteit wil neem je gewoon een cd'tje op.

Alleen jammer dat die software zo slecht werkt af en toe, en dat het idd behoorlijk wat cpu vreet. Maar ik ben zelf de cpu niet die keihard moet werken, dus storen doe ik mij er allerminst aan.

verdere ervaringen en tips volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds twee weken de Sony MZ-N505 en ik ben alleen maar super happy met die NETMD !

Niks slecht geluid, perfect..!

5 uur en 33 minuten muziek op een 80 minuten disc, hartstikke goed.

LP4 mode roelt, klein apparaatje, prima manier om portable muziek bij je te hebben.

Ik had eerder al mp3 cd spelers, de Soul DMP-01 en de Rio Volt SP 250, allebei verkocht, veel te groot in je (jas-)zak.

Minidisc roelt zwaar moet ik je zeggen. Nooit MD gehad vroeger, dit roelt de pan uit moet ik bekennen...

Vooral Net MD..

En de software?

Die crashte bij mij in het begin ook vrij snel, maar je moet dingen niet te snel willen doen, dan geen enkele crash.

Ik heb nu nooit meer hangende OpenMG software, gewoon easy rustig mp3 overpompen, relaxed, dan is er geen crash te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrieskist
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05 20:56
Het enige nadeel vind ik nog de prijs van het apparaatje... anders had ik er wel een besteld... mijn huide mp3 cd speler is zo groot :( en hij zuipt batterijen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze zijn (nu) nog niet echt te bekostigen voor iedereen, of wel, maar dan moet je een freak zijn.

Paar maandjes wachten, prijs zakt vanzelf wel.

Weet je niet van vroeger, "jongens, de Videorecorder"

Niet te betalen in het begin, moest je 1000 gulden of meer betalen voor zo'n ding.

15 jaar later , krijg je bijna een videorecorder bij een abonnement op de Margriet kado.

Zo goedkoop zijn ze nu, en dan gebeurt ook bij NetMD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrieskist
Op woensdag 22 mei 2002 09:26 schreef Macaroni het volgende:
Ze zijn (nu) nog niet echt te bekostigen voor iedereen, of wel, maar dan moet je een freak zijn.

Paar maandjes wachten, prijs zakt vanzelf wel.

Weet je niet van vroeger, "jongens, de Videorecorder"

Niet te betalen in het begin, moest je 1000 gulden of meer betalen voor zo'n ding.

15 jaar later , krijg je bijna een videorecorder bij een abonnement op de Margriet kado.

Zo goedkoop zijn ze nu, en dan gebeurt ook bij NetMD
Als ie voor rond de €200 is te krijgen, verkoop ik mijn mp3 cd speler en koop ik een md :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 22:04

Mooody

elmoody

ik was ook aan het twijfelen tussen een nieuwe md-speler en de ipod...
dit is mijn conclusie

goede md-speler: 350 euro
ipod: 450 euro

voordelen ipod tov md: je hoeft niet op te nemen, geen gedoe met discjes, 100% shockbestendig door 32 MB RAM...

nadelen ipod tov md: mindere batterijduur, duurder

daarnaast is de ipod evengroot als een gemiddelde md-speler en gaat de accu zo'n 10 uur mee... (minder dan md-speler, maar je hoeft 'm dan ook maar 30 min op te laden)

maar als je genoegen neemt met een md-speler van 250 euro, ligt de keus natuurlijk weer anders (verschil van 200 euro is wel groot)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 22 mei 2002 11:37 schreef Vrieskist het volgende:

[..]

Als ie voor rond de €200 is te krijgen, verkoop ik mijn mp3 cd speler en koop ik een md :P
de mz-n505 is er voor €275,-

Heb alle drie de modellen die op dit moment op de markt zijn mogen testen en mn voorkeur gaat absoluut uit naar de mz-n707 (=€345). Deze biedt in verhouding tot de andere twee (mz-n505 en mz-n1) de beste prijs kwaliteit verhouding. Alle noodzakelijke features (display op afstandsbediening, desk-holder voor de speler met ingebouwde lader enz) voor een "redelijke" prijs. De mz-n1 is natuurlijke rete-geil maar ook 100 eurotjes duurder. Beetje veel voor alleen een beetje blacklight verlichting.

De mz-n505 is kwalitatief niks minder, maar mist de gadgets. Geen zin in zulk geouwehoer: gewoon voor de mz-n505 gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:31
De nieuwe net-md spelers van sony zien er echt mooi uit, ik wilde eerst bijna huilen, omdat ik net een iriver 350 SlimX gekocht heb.
Maar nu komt het;

(voordat ik begin kun je natuurlijk niet een cd-speler met een minidisc vergelijken, maar het gaat om het idee)

Als ik het goedbegrijp heeft de 50X serie geen remote met lcd, de lcd op de unit zelf is ook niet super te noemen. Wil je een leuke speler hebben met een lcd remote dan zit je al aan de 70X serie (kost gem. é 349,-), en dan hebben we het niet eens over blacklight op de remote.

Ik vind het een erg dure grap, als je ook nog eens leest wat ergens hierboven staat dat er ook nog ruis te horen valt bij het afspelen van omgezette mp3 bestanden. Om nu terug te komen op mijn SlimX die heel veel extra's heeft en erg goede afspeel kwaliteit heeft vind ik nu de enige pluspunt van een net-md; de grote.
Conclusie uit mijn oogpunt, de prijs/kwaliteit/kwantiteit
verhouding t.o.v. de alternatieven weegt niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Laatst online: 26-09 12:41
Op woensdag 22 mei 2002 11:37 schreef Vrieskist het volgende:

Op Mediacheckpoint.de kost de N505 € 232,-
Op woensdag 22 mei 2002 13:19 schreef nofuturekid666 het volgende:

[..]

de mz-n505 is er voor €275,-

Heb alle drie de modellen die op dit moment op de markt zijn mogen testen en mn voorkeur gaat absoluut uit naar de mz-n707 (=€345). Deze biedt in verhouding tot de andere twee (mz-n505 en mz-n1) de beste prijs kwaliteit verhouding. Alle noodzakelijke features (display op afstandsbediening, desk-holder voor de speler met ingebouwde lader enz) voor een "redelijke" prijs. De mz-n1 is natuurlijke rete-geil maar ook 100 eurotjes duurder. Beetje veel voor alleen een beetje blacklight verlichting.

De mz-n505 is kwalitatief niks minder, maar mist de gadgets. Geen zin in zulk geouwehoer: gewoon voor de mz-n505 gaan!
Op Mediacheckpoint.de kost de MZ-N707 € 270,- en de N1 € 333,-
Hmmm, vind je de N707 dan nog steeds de beste qua prijs/kwaliteit? Oke, het scheelt nog steeds 60 euro maartoch, € 333,- is erg weinig voor zo'n goede minidisc speler.

Ikzelf heb nog de MZ-R900...topmodel van vorig jaar. Zit er nu aan te denken zo'n N1 te halen, kopieren via de USB poort is wel zo makkelijk (en snel)...hmm ff w8 tot na de zomervakantie dan maar, heb voorlopig geen geld ;)

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik werk nu met Net MD Simple Burner, een eenvoudige tool waarmee je cd's op MD kan zetten. Werkt perfect, gebruikt weinig CPU, maar een nadeel is dat je er alleen maar LP2/LP4 mee kan opnemen. Voordeel is dat het een snel en eenvoudig programmaatje is.

Heeft er iemand al een ander programmaatje gevonden waarmee je ook eenvoudiger mp3 bestanden op je MD zet? Want die OpenMG software is niks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het belangrijkste voor mij is dat er software komt waarmee ik onbeperkt nummers op verschillende schijfjes kan zetten. Stel dat ik twee md's samenstel waarbij ik een bepaald nummer op beide md's wil hebben... Het zal toch niet zo zijn dat ik dan twee dezelfde nummers op m'n harde schijf moet laten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Op vrijdag 17 mei 2002 19:16 schreef Device het volgende:
Ik had het zelf nog niet geprobeerd via de comp. Ik geebruik mijn NetMD alleen voor onderweg en dan is het toch nooit echt helemaal stil. Wel heb ik zelf gewoon even goed geluisterd en er is een constante ruis op de achtergrond aanwezig. Wanneer de muziek wat complex wordt zijn ook de details minder helder aanwezig.

Als ik de NetMD gekocht had met als doel afspelen op mijn hifi installatie had ik me in ieder geval flink genaaid gevoeld.

Ik snap niet waarom Sony niet eens de moeite neemt omeven een goede codec te schrijven die dit wel aan kan.
[Sarcasm]

Kerel hoe KOM je erbij!!
LP4 via OpenMG is de absolute definitie van CD kwaliteit, dat hebben we hier inmiddels al vaak zat mogen horen.
Als ik zeg dat SP eigenlijk LP2_converted is dan wordt dat zelfs in twijfel getrokken door figuren (die vast zelf nog nooit een NetMD in handen hebben gehad).

Nee, wij moeten gewoon eens naar de dokter om onze oren na te laten kijken, want een groot gedeelte van de luisteraartjes hoort toch echt geen verschil.

[/Sarcasm]

But seriously, LP4 vergelijken met enige standaard in kwaliteit is gewoon 'not done'. Elke debiel hoort wel dat dat geluid niet klopt, tenzij je erg slechte oren hebt icm de bijgeleverde oordopjes in een rumoerige omgeving (opstijgende 747 ofzo).
LP2 opgenomen via de recorder zelf (dus voor alle duidelijkheid: niet via OpenMG) klinkt zeer acceptabel en Sony verdient best een pluim voor het resultaat van LP2 (en ook voor LP4 gezien de bitrate).

Je moet niet vergeten dat het slechts 132 en 66kbit streams zijn, dus verwachten (of claimen) dat dat geweldige CD kwaliteit oplevert is zowiezo nogal dom. Des te opmerkelijker is het dat LP4 gezien de magere bitrate een redelijk groot deel van het geluidspectrum zonder vervorming weet weer te geven, en LP2 is eigenlijk bijna geheel zonder echt opvallende vervorming. Wat je wel merkt is dat het door een lowpass filter gaat en dat er wat pre echo bij zit, maar dit is geen echte vervorming van een codec die bits tekort komt. Eerder van een beetje slordige encoder an sich (te snelle encoding, hadden we bij MP3 ook veel last van in het begin).

MDLP is best aardig, maar verwacht er niet teveel van. Verwachtingen liggen bij bepaalde mensen te hoog, dankzij het beeld wat geschetst wordt door veel "MD supporters".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Dat kan nu... kijk ff op www.minidiscussion.com
De checkout limiter is gekraakt >:)
Blijkt gewoon een (ongecodeerde) byte in een databeesje te zijn die de checkouts bijhoudt, dus kan je met een hex editor nog bijschaven.
Op woensdag 22 mei 2002 19:03 schreef dopy het volgende:
Het belangrijkste voor mij is dat er software komt waarmee ik onbeperkt nummers op verschillende schijfjes kan zetten. Stel dat ik twee md's samenstel waarbij ik een bepaald nummer op beide md's wil hebben... Het zal toch niet zo zijn dat ik dan twee dezelfde nummers op m'n harde schijf moet laten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aidix petje af. Ik heb de afgelopen dagen een aantal md topics van begin tot eind doorgenomen waarbij het me opviel dat je nogal negatief overkwam. Je kwam nogal over als een chagarijn die het liefst alles wilde afkraken.

Maar dat je je huiswerk goed doet heb je wel bewezen. En bedankt voor het plaatsen van de link. Hopelijk kan ik hier wat meer info uithalen... of had je ook al gelezen dat je op de hoogste bitrate cd's kon overzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Op woensdag 22 mei 2002 20:12 schreef dopy het volgende:
Maar dat je je huiswerk goed doet heb je wel bewezen. En bedankt voor het plaatsen van de link. Hopelijk kan ik hier wat meer info uithalen... of had je ook al gelezen dat je op de hoogste bitrate cd's kon overzetten :)
Ehmm ehmmm ik weet niet precies wat je bedoelt maar als je gewoon CD >(netMD)> SP bedoelt dan ben ik bang dat je daarvoor tot het einde der tijden kan blijven wachten, omdat dat niet door de hardware ondersteund wordt.
Zowiezo laat OpenMG niet 2 dezelfde nummers op je HD staan als je 2 keer iets uitcheckt.
De file wordt slechts 1 keer ge-encodeerd in atrac3 en komt als een *.OMG bestand in de packages directory te staan. Deze blijft daar staan tot je hem delete. Dit kan je ook vooraf doen via "optimize format".
ALs je checkout doet pompt OpenMG de klaarstaande OMG file over en aan het eind schrijft hij dat in een database weg. Hierbij is een onderscheid tussen de 'key' en het AANTAL checkouts. De file op de MD en op de PC worden gelockt met een key, deze maakt hem uniek aan jouw PC en zorgen ervoor dat je jouw OMG files niet op CDR kan fikken aan je billemaatjes kan geven. Maar het aantal checkouts staat op vooroorlogse manier opgeslagen, gewoon als byte in een table }:O Als je die na elke derde checkout bijwerkt kan je elk bestand 5000 keer wegschrijven naar MD.

Als je alleen CD's over wilt zetten dan is er een veel 2voudiger manier, namelijk SimpelBrander. DIt zit in de VS op de install-disk en bij ons niet.
Een erg simpel programma dat alleen tracks van CD kan rippen en on the fly naar NetMD wegschrijft. Meer niet, geen checkout, geen bestanden op je harddisk en ook geen SP mode.
Ik heb het thuis wel maar hoe ik eraan ben gekomen weet ik al niet meer. Zoals het een bar slechte support site betaamt is het niet op www.musiclub.sonystyle.com te downloaden, dus je zult ff goed moeten zoeken of iets in die richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 22 mei 2002 20:52 schreef Aidix het volgende:
maar als je gewoon CD >(netMD)> SP bedoelt dan ben ik bang dat je daarvoor tot het einde der tijden kan blijven wachten, omdat dat niet door de hardware ondersteund wordt.
Dat bedoel en dat is nu duidelijk voor me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Topicstarter
Het is met een NetMD ook mogelijk om gewoon via de optische uitgang van een cd-speler op te nemen, met de bijgeleverde optische kabel, gewoon op SP met de Atrac-R codec. Dus zonder tussenkomst van de computer, gewoon zoals met alle md-recorders zonder NetMD. Voordat ik mijn NZ505 kocht, had ik daar rekening mee gehouden, voor het geval dat de NetMD functionaliteit tegen zou vallen. Maar daar is wat mij betreft geen sprake van.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Precies, maar daar betalen wij geen dikke ca$h extra voor natuurlijk. Het is toch wel jammer dat ik 3 jaar later en een paar tientjes duurder zowaar slechtere opnamekwaliteit heb...

Maar er is een lichtpuntje, een groepje Lun*x figuranten is bezig met opensource NetMD drivers.
Op woensdag 22 mei 2002 22:43 schreef haas het volgende:
Het is met een NetMD ook mogelijk om gewoon via de optische uitgang van een cd-speler op te nemen, met de bijgeleverde optische kabel, gewoon op SP met de Atrac-R codec. Dus zonder tussenkomst van de computer, gewoon zoals met alle md-recorders zonder NetMD. Voordat ik mijn NZ505 kocht, had ik daar rekening mee gehouden, voor het geval dat de NetMD functionaliteit tegen zou vallen. Maar daar is wat mij betreft geen sprake van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 15:37

tomic

Smexylittlebabe!

* tomic heeft net een NetMD n505.

En nu wil ik via OpenMG Jukebox een mp3tje naar de md overzetten. Hij ziet de md, en vanuit de playlist sleep ik de mp3 naar de NetMD. Na 30 of 40% stopt de netmd ermee, en schakelt zichzelf uit. :'(

mp3tje is gewoon een 192 kbps dance stukje van 2 min. Ik draai gewoon op win2k. Installatie software ging goed.

iemand suggesties?

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerbee
  • Laatst online: 20:56

tweakerbee

dus..?

Er bestaan nog andere programma's om MP3 -> NetMD te zetten. Ik zal ff zoeken voor je, ik weet iemand die het heeft, die zie ik waarschijnlijk vandaag wel weer. :)

To be continued...

You can't have everything. Where would you put it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerbee

tweakerbee

dus..?

E32: MPIO DMG v. Sony NetMD

Trust me, I've had both MD and Mp3 players. Mp3 players win hands down.

Advantages of MP3 over MD:

- you don't have to record music in real time, so you can transfer a 4 minute song in appx. 10 seconds. With MD you transfer that 4 minute song in 4 minutes. It records real time, and you can't even use your computer while you're recording. If you use ICQ while recording a MD, it records all the "UH OHS" into the song.

- your MP3's have built in ID3 tags so you don't have to name the songs yourself. Once you transfer a song with MP3, the song name will just appear automatically. With MD, you have to use the unit itself and scroll through each letter individually to name the songs.

- most MD's don't have backlights

- MD's skip, MP3 players never skip. (ever)

- The DMG is one sexy looking machine, I doubt any MD player could match it's stylish looks and ease of use.

This is my opinion on the matter. It of course varies depending on how much money you're willing to spend on your MD itself.

I should mention however that MD has the advantage that you can build your music collection with many, many discs. But if you have a 128 MB DMG, and you add another 128 MB SMC to your unit, that totals 256 MB of space. I record all my music at 128+ kbps, and I at least fit over 50 songs. More than enough.
Ligt het aan mij, of weet deze reviewer _niet_ waar hij het over heeft? Hij heeft het over 4 minuten met een NetMD, ik dacht dat dit veeel minder zou zijn (slechts 30 seconden oid)...Verder heeft hij het niet over het batterijverbruik (die MPIO doet redelijk lang met z'n batterijen, maar netMD toch wel weer 3X zo lang). Verder zou een NetMD technisch over kunnen slaan, maar ik heb daar nog nooit van gehoord. Ze zijn redelijk schokbestendig. Eergisteren heb ik even met een NetMD staan schudden, maar hij sloeg niet over.
NetMD's hebben volgens mij vaak _wel_ backlights.

Maw, hij geeft non-argumenten?

Ik twijfel erg wat ik moet kopen, netMD of MP3player...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Op donderdag 23 mei 2002 01:20 schreef tomic het volgende:
* tomic heeft net een NetMD n505.

En nu wil ik via OpenMG Jukebox een mp3tje naar de md overzetten. Hij ziet de md, en vanuit de playlist sleep ik de mp3 naar de NetMD. Na 30 of 40% stopt de netmd ermee, en schakelt zichzelf uit. :'(

mp3tje is gewoon een 192 kbps dance stukje van 2 min. Ik draai gewoon op win2k. Installatie software ging goed.

iemand suggesties?
>:)>:)>:)GEFELICITEERD>:)>:)>:)
Je bent slachtoffer van een van de bekende bugz.
Overigens loop je met MP3's van 192kbit en hoger ook de kans dat je 100% wel bereikt maar dat er vervolgens alleen stilte op je MD staat. Hoger dan 192kbit doet ie zowiezo al niet.
Suggestie? Start je PC opnieuw op en cancel meteen alle overbodige sofware en drivers die je hebt draaien. Hele PC kaal dus, alleen OpenMG mag draaien. Probeer dan nog eens, en vanaf de microseconde dat je "check in" klikt laat je de hele bak met rust, geen screensaver nee zelfs geen MUIS aanraken. Dan heb je de grootste kans dat het werkt,.. zo niet, dan houdt het echt op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic

tomic

Smexylittlebabe!

Op donderdag 23 mei 2002 10:29 schreef Aidix het volgende:

[..]

>:)>:)>:)GEFELICITEERD>:)>:)>:)
Je bent slachtoffer van een van de bekende bugz.
Overigens loop je met MP3's van 192kbit en hoger ook de kans dat je 100% wel bereikt maar dat er vervolgens alleen stilte op je MD staat. Hoger dan 192kbit doet ie zowiezo al niet.
Suggestie? Start je PC opnieuw op en cancel meteen alle overbodige sofware en drivers die je hebt draaien. Hele PC kaal dus, alleen OpenMG mag draaien. Probeer dan nog eens, en vanaf de microseconde dat je "check in" klikt laat je de hele bak met rust, geen screensaver nee zelfs geen MUIS aanraken. Dan heb je de grootste kans dat het werkt,.. zo niet, dan houdt het echt op.
omg nou, daar ben ik lekker klaar mee dan. Komen er nog updates van Sony? Morgen gaat mijnes terug naar de winkel iig.

WAT DOM!

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Trust me, I've had both MD and Mp3 players. Mp3 players win hands down.

Advantages of MP3 over MD:

- you don't have to record music in real time, so you can transfer a 4 minute song in appx. 10 seconds. With MD you transfer that 4 minute song in 4 minutes. It records real time, and you can't even use your computer while you're recording. If you use ICQ while recording a MD, it records all the "UH OHS" into the song.
Okee hier kom je niet onderuit, maar ICQ uitschakelen is toch niet zo'n grootse moeite lijkt me. Je bent eerder een debiel als je dat aan laat staan. NetMD is voorlopig geen optie omdat het geluid via OpenMG zuigt, maar hier wordt aan gewerkt.
- your MP3's have built in ID3 tags so you don't have to name the songs yourself. Once you transfer a song with MP3, the song name will just appear automatically. With MD, you have to use the unit itself and scroll through each letter individually to name the songs.
Ok, maar als ik eenmaal een MD heb gemaakt dan blijft hij staan. Titels maken gaat met NetMD trouwens via de PC ook superspeedy
- most MD's don't have backlights
Bullshit, elke goede MD speler/recorder heeft backlit remote.
- MD's skip, MP3 players never skip. (ever)
solidstate MP3 spelers misschien, maar de rest is net zo vatbaar als MD. Sinds een jaar of 2 hebben MD spelers 40sec buffer, en als je MDLP gebruikt is dat 80(LP2) en 160(LP4)sec.
- The DMG is one sexy looking machine, I doubt any MD player could match it's stylish looks and ease of use.
Afbeeldingslocatie: http://www.the-gadgeteer.com/images/mpio-dmg1.jpg

Tijd voor de opticien.
I should mention however that MD has the advantage that you can build your music collection with many, many discs. But if you have a 128 MB DMG, and you add another 128 MB SMC to your unit, that totals 256 MB of space. I record all my music at 128+ kbps, and I at least fit over 50 songs. More than enough.
Fact remains dat je blijft uploaden met dit ding, en je kan er niet mee opnemen voor dat bedrag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic

tomic

Smexylittlebabe!

Op donderdag 23 mei 2002 10:58 schreef Aidix het volgende:

[..]

Okee hier kom je niet onderuit, maar ICQ uitschakelen is toch niet zo'n grootse moeite lijkt me. Je bent eerder een debiel als je dat aan laat staan. NetMD is voorlopig geen optie omdat het geluid via OpenMG zuigt, maar hier wordt aan gewerkt.
[..]
Is de geluidskwaliteit van NetMD slechter dan als je (analoog) real time opneemt?

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Op donderdag 23 mei 2002 11:10 schreef tomic het volgende:

[..]

Is de geluidskwaliteit van NetMD slechter dan als je (analoog) real time opneemt?
Absoluut. De OpenMG Atrac3 encoder is echt zeer slecht, en om alle blabla van mensen die dan weer het tegendeel gaan beweren even de wereld uit te helpen heb ik wat picjes gemaakt met een spectrum analyzer.

Afbeeldingslocatie: http://www.revolution70.net/LP4-505.png
De blauwe strepen geven frequenties aan die niet gebruikt zijn, en het is een analyzer met fall-off dus bij 19983hz zie je dat er een seconde geleden ofzo nog wel een componentje in dat gebied was maar nu niet meer.

Dit is muziek opgenomen via de digi in van de 505 op LP4.
Je ziet dat de codec zijn best heeft gedaan op freqs tot 12500 en af en toe komen er een paar hogere freqs doorheen.

Afbeeldingslocatie: http://www.revolution70.net/LP4.png
Via OpenMG krijg je dit. er zit een harde cutoff bij 14khz en je ziet een zoort 'hokjes' voorbij schuiven. Die hokjes zijn "over ring", een encoding artifact van compressietechnieken als MP3 en Atrac. Of een encoder veel overring produceert hangt af van de kwaliteit van de encoder en de bitrate. Over ring kenmerkt zich al ongewenste hoogfrekwente bijgeluiden die 'bijverzonnen" zijn. Je ziet aan het nogal ritmische verloop dat ze voorkomen bij hi hats en het is ook niet zo'n klein beetje, maar over het hele spectrum voorbij de cutoff. Dit geeft een extra schel bijgeluid en is erg irritant om naar te luisteren. De slechte oordopjes bij MD spelers geven die frequenties echter toch niet weer (vooral die van Sony NetMD spelers niet, want die zijn echt heel matig inhet weergeven van hoge tonen!!) dus met je standaard doppies heb je daar minder last van.

Wat echter ook nogal vervelend is aan deze OpenMG codec is de hogere cutoff. Je denkt misschien,.. fijn, meer geluid.. Maar LP4 heeft zowiezo al moeite om al het geluid weer te geven, dus ga je die cutoff hoger zetten dan krijg je meer vervorming in het deel wat ie probeert te encoden. Hij komt nog meer bits tekort.

Kortom, OpenMG atrac3 klinkt scheller en vervormt meer.

Afbeeldingslocatie: http://www.revolution70.net/analyz.png

Dit is MP3 vs OpenMG(geconverteerde MP3).
Eerst een stuk MP3 en daarna schakel ik over naar een synchroon lopende MD LP2 versie. Zoals je ziet ligt bij de MP3 de cutoff bij 15khz, dus alles wat er 'meer uit komt' hoort er zowiezo niet te zitten. MP3 heeft ook overring bij lagere bitrates, en zoals je ziet tussen 16800-17500. Dit kleine beetje valt niet op als je ernaar luistert (en ik ben erg kritisch).
Als ik overschakel op LP2 zie je de overring van MP3 wegvallen en ervoor in de plaats komt zichtbaar een giga plakaat van 15 tot 17,5khz.

Wat je echter niet ziet is dat de normale hoge tonen op vakantie gaan naar verre oorden dus die overring begint al veel eerder dan die 15khz. Het resultaat is doffer klinkende muziek met ook hier een schel bijgeluid, alsof het door een telefoon wordt afgespeeld. En dan heb ik het nog niet eens gehad over pre-echo (het uitsmeren van hi hats) want dat zie je hier niet op terug...
Als je LP2 opneemt met de recorder zelf, dus mp3 afspelen en gewoon analoog opnemen dan klinkt het stukkken beter, weg overring en minder pre echo.

Dit lijkt me duidelijk zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrieskist
Wat een verhaal :)

Maar als je gewoon muziek opneemt... dus gewoon standaard (geen LP2 of LP4) dan is het toch een exacte kopie van het liedje en heb je toch geen kwaliteits verlies?

En hoe is de geluidkwaliteit tussen Netmd, analoog en digitaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerbee

tweakerbee

dus..?

Nee, er wordt altijd omgezet naar het Atrac formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harlekein
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-09 16:22

harlekein

Creator Owner

Op woensdag 22 mei 2002 20:52 schreef Aidix het volgende:Als je alleen CD's over wilt zetten dan is er een veel 2voudiger manier, namelijk SimpelBrander. DIt zit in de VS op de install-disk en bij ons niet.
Een erg simpel programma dat alleen tracks van CD kan rippen en on the fly naar NetMD wegschrijft. Meer niet, geen checkout, geen bestanden op je harddisk en ook geen SP mode.
Ik heb het thuis wel maar hoe ik eraan ben gekomen weet ik al niet meer. Zoals het een bar slechte support site betaamt is het niet op www.musiclub.sonystyle.com te downloaden, dus je zult ff goed moeten zoeken of iets in die richting.
Toch even zoeken naar SimpleBrander. Heet dat programma letterlijk zo? Is het groot?

Misschien eventueel een filetransfer? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrieskist
Op donderdag 23 mei 2002 14:22 schreef tweakerbee het volgende:
Nee, er wordt altijd omgezet naar het Atrac formaat.
waar is dit een antwoor op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Topicstarter
Op donderdag 23 mei 2002 14:33 schreef Device het volgende:

[..]

Toch even zoeken naar SimpleBrander. Heet dat programma letterlijk zo? Is het groot?

Misschien eventueel een filetransfer? :D
Het heet SimpleBurner, gratis te downloaden op www.minidisc.org/downloads/simple_burner.zip, download is 1,7 MB.
Op donderdag 23 mei 2002 14:39 schreef Vrieskist het volgende:

[..]

waar is dit een antwoor op?
Op jouw vraag die erboven gesteld werd: een minidisc-opname is altijd een Atrac-conversie, dus geen exacte kopie van het origineel.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Op donderdag 23 mei 2002 13:55 schreef Vrieskist het volgende:
Wat een verhaal :)

Maar als je gewoon muziek opneemt... dus gewoon standaard (geen LP2 of LP4) dan is het toch een exacte kopie van het liedje en heb je toch geen kwaliteits verlies?

En hoe is de geluidkwaliteit tussen Netmd, analoog en digitaal?
Als je gewoon LP mode opneemt, dan heb je een nagenoeg perfecte opname. Geen echte cutoff, maar hij gaat goed door tot voorbij 19khz. De overring is ook bijna niet te zien en al helemaal niet te horen, soms zie je wat nouwelijks meetbare dingen bij 22khz. Wat je aan verschil hoort ligt aan je MD speler zelf en niet aan de opname an sich. Op mijn Sony MZN505 kan ik het horen, die mist wat hoog en produceert teveel bas. Probeer ik het met mijn Sharp dan is het verschil met CD niet te horen.
Mensen die MD met MP3 vergelijken hebben duidelijk zelf geen MD speler :) Technisch gezien is MP3 geavanceerder (betere compressie dus zelfde resultaat bij lagere bitrate), maar MD is zo doorontwikkeld en er is zoveel tijd en geld in de codecs gestoken dat ze in de praktijk gewoon beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrieskist
En is LP2 een beetje te vergelijken met een 128kbps mp3tje ofzo?

Aangezien de prijzen steeds lager worden, de techniek beter wordt (NetMD), het formaat klein is, lang met zijn batterijen kan en goedkoop geheugen heeft interesseert het me een (net)md spelertje me wel :P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
En is LP2 een beetje te vergelijken met een 128kbps mp3tje ofzo?
Ikzelf heb een Sony MZ-R900 (topmodel van 2001, zie user-icoontje). Dit was de eerste speler met MDLP maar heeft nog geen NET-md.
Ik kan je zeggen dat muziek in MDLP2 mode erg goed klinkt. Echt wel beter dan een 128 kbps mp3 tje. Eerder 192 kbps of 256 kbps kwaliteit. Ik hoor eigenlijk geen verschil met standaard opnemen. Vooral digitaal opgenomen klinkt het erg goed. Ik moet wel bekennen dat ik alleen in het begin toen ik hem net had in de standaard mode opnam, en daarom niet echt een goede vergelijking kan maken.

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Afbeeldingslocatie: http://www.the-gadgeteer.com/images/mpio-dmg1.jpg
Of dit:
Afbeeldingslocatie: http://minidisc.amulation.com/images/sony_mzn1_0.jpg

Mja smaken verschillen laten we maar zeggen. Vooral die koptelefoon van die mp3 speler ziet er nogal goedkoop uit (die van minidisc spelers zijn ook goedkoop maar zien er wel beter uit iig :P) Ikzelf vind die MZ-N1 echt wel een heel strak dingetje. Ook m'n eigen vind ik nog steeds erg mooi:
Afbeeldingslocatie: http://www.sony.jp/products/Consumer/Tourist/MZ-R900/MZ-R900a.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrieskist
Op donderdag 23 mei 2002 16:40 schreef Morpheus_ het volgende:

[..]

Of dit:
[afbeelding]

Mja smaken verschillen laten we maar zeggen. Vooral die koptelefoon van die mp3 speler ziet er nogal goedkoop uit (die van minidisc spelers zijn ook goedkoop maar zien er wel beter uit iig :P) Ikzelf vind die MZ-N1 echt wel een heel strak dingetje. Ook m'n eigen vind ik nog steeds erg mooi:
[afbeelding]
MZ-N1 = nice :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Niet online
Op donderdag 23 mei 2002 16:42 schreef Vrieskist het volgende:

[..]

MZ-N1 = nice :P
en duur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

NetMD zou ik niet doen, zoals je hierboven ziet klinkt het niet :)

MDLP is heel moeilijk te vergelijken met MP3 omdat beide codecs hun eigen sterke en zwakke punten hebben.

MP3 artifacts zijn pre-echo bij slechte encoders en zware vervorming bij bitrate tekort (op 128kbit).

Atrac3 LP2 is efficient genoeg om niet in de knel te komen met 132kbit, maar heeft wel meer last van pre echo dan de beste mp3s en mist meer hoge tonen... net of het gefiltert wordt. Atrac3 overleeft alle test wavs die MP3 op 128kbit laten sneuvelen maar gaat zelf tenonder aan zelfs de simpelste hi hat.

Dus ja... het is maar wat je belangrijk vindt...
160kbit MP3 is in ieder geval veruit beter dan LP2, en 128kbit MP3 is soms beter/soms slechter.

Hierbij ga ik uit van digitale opname via je MD recorder zelf. Opnemen van LP2 via NetMD klinkt echt bagger.

Opnemen van radiouitzendingen direct naar LP2 klinkt ook erg dubieus, samplen met je PC en dan encoden als 128kbit MP3 klinkt beter.

Maar ik weet waar ik op moet letten, en speel alles op een goede installatie. Dan hoor je dat verschil veel duidelijken dan wanneer je het via een goedkoop koptelefoontje doet, dan valt namelijk het bitrate-tekort van 128kbit MP3 veel duidelijker op dan de pre echo en gebrek aan hoge tonen van LP2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrieskist
Misschien domme vragen, maar:

1) Gaat digitaal opnemen via de line-out op je soundcard? of heb je een speciale geluidskaart nodig?

2) Is digitaal opnemen het beste? (beter als netMD dus?)

Misschien heb ik dit al eerder gevraagd, maar wou het ff zeker weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Op donderdag 23 mei 2002 18:55 schreef Vrieskist het volgende:

1) Gaat digitaal opnemen via de line-out op je soundcard? of heb je een speciale geluidskaart nodig?
"Line out" en "digitaal" in 1 zin, dat klopt al niet he :)
Dus neen, digitaal opnemen doe je niet via de analoge line out. Wel via SPDIF out (coax digi) en TOSLINK out (glasvezel digi) deze zitten op audio apparatuur en op sommige geluidskaarten. Op dure exemplaren van Creative, Terratec en ook op enkele goedkopere types.

a: alles is beter dan NetMD (inclusief de casettespeler met DOlby B van je pa)
b: digitaal is marginaal beter dan analoog, als je GOEDE analoge apparatuur hebt is het verschil verwaarloosbaar klein. PC geluidskaarten vallen daar niet onder over het algemeen (veel ruiSssSSsssSSsSsss).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrieskist
Op donderdag 23 mei 2002 19:17 schreef Aidix het volgende:

[..]

"Line out" en "digitaal" in 1 zin, dat klopt al niet he :)
Dus neen, digitaal opnemen doe je niet via de analoge line out.

[..]

a: alles is beter dan NetMD (inclusief de casettespeler van je opa)
b: digitaal is marginaal beter dan analoog, als je GOEDE analoge apparatuur hebt is het verschil verwaarloosbaar klein. PC geluidskaarten vallen daar niet onder over het algemeen (veel ruiSssSSsssSSsSsss).
klinkt negatief :D Veel anderen zijn niet zo negatief

Of ben je een audiofiel :D (no offense natuurlijk) .... enneh ik heb nu een soundblaster 128 ... is die line-out wel een beetje goed? en wat kost anders een geluidskaart (niet te duur) met een digitale output?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Op donderdag 23 mei 2002 18:55 schreef Vrieskist het volgende:

De meest gebruikte geluidskaart, de Soundblaster Live player, heeft geen optical digital out. Je heb een speciale optical out nodig. Op de kaarten van Hercules zit er geloof ik wel 1.

Ja, digitaal klinkt het beste. Geen kwaliteitsverlies tov cd of wat de bron ook is. Met MDLP mode aan gaat er dus wel wat kwaliteit verloren, maar ik hoor dat verschil eerlijk gezegd niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds enkele dagen de Sony N1. Ik ben onder de indruk van Aidex's huiswerk, maar ik moet zeggen dat de N1 prima klinkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Op donderdag 23 mei 2002 19:17 schreef die gast het volgende:

je klinkt negatief :D Veel anderen zijn niet zo negatief
die 'veel anderen' luisteren met bijgeleverde oordoppen in de trein. Ik thuis op de hifi set en in de auto (met paarduizend gulden aan sound) en met goede koptelefoons als ik on the move ben, dus dan hoor je dat verschil gewoon ERG goed. Meeste mensen die het 'wel mee vinden vallen' hebben ook nooit een vergelijkende test gedaan dus hoe weten die nou dat het wel meevalt :? Ik heb al een paar keer aangetoond dat het niet meevalt (met test MP3's en plaatjes van wav's en analyzers)
Of ben je een audiofiel :D (no offense natuurlijk) .... enneh ik heb nu een soundblaster 128 ... is die line-out wel een beetje goed? en wat kost anders een geluidskaart (niet te duur) met een digitale output?
Gewoon opnemen vanaf je geluidskaart is echt goed te doen, zolang je muziek hoort maskeert dat de ruis van je geluidskaart :) Wat ook helpt is je hele systeem NIET aarden, meestal krijg je bromtonen als je je pc kast gaat aarden en die wil je niet hebben.
Kaarten met digi out heb je voor een prikkie, de nieuwe lijn van Philips hebt die, en kijk ff bij terratec voor de DMXFire.

EN nee ik ben geen audiofiel, verre van zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrieskist
Op donderdag 23 mei 2002 19:31 schreef Aidix het volgende:

[..]

Gewoon opnemen vanaf je geluidskaart is echt goed te doen, zolang je muziek hoort maskeert dat de ruis van je geluidskaart :) Wat ook helpt is je hele systeem NIET aarden, meestal krijg je bromtonen als je je pc kast gaat aarden en die wil je niet hebben.
Kaarten met digi out heb je voor een prikkie, de nieuwe lijn van Philips hebt die, en kijk ff bij terratec voor de DMXFire.

EN nee ik ben geen audiofiel, verre van zelfs.
ah thanks :)

Ik moet ff iemand vinden die zo gek is mijn mp3 speler over te nemen :D dan ga ik denk ik een mdspelertje(recordertje) halen :)....

Nog een laatste vraag, is NetMD echt zo slecht dat je oren van je hoofd lopen van de slechte kwaliteit? Waar kan ik het mee vergelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

toch nog ff een warning... want je moet je pc WEL aarden zodra je stekkers gaat pluggen... doe je dat niet dan kan je je versterker slopen, er staat een voltje of 100 op de kast van een ongeaarde PC.

Portable spul heeft daar niet zo'n last van, maar mijn Philips 900series receiver is ff naar het ziekenhuis geweest voor een gevalletje van 'overspannenheid' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrieskist
Op donderdag 23 mei 2002 19:38 schreef Aidix het volgende:
toch nog ff een warning... want je moet je pc WEL aarden zodra je stekkers gaat pluggen... doe je dat niet dan kan je je versterker slopen, er staat een voltje of 100 op de kast van een ongeaarde PC.

Portable spul heeft daar niet zo'n last van, maar mijn Philips 900series receiver is ff naar het ziekenhuis geweest voor een gevalletje van 'overspannenheid' ;)
Ik moet toch een portable md recorder hebben, heb niet zo'n apart ding ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Op donderdag 23 mei 2002 19:34 schreef Vrieskist het volgende:

Nog een laatste vraag, is NetMD echt zo slecht dat je oren van je hoofd lopen van de slechte kwaliteit? Waar kan ik het mee vergelijken?
Dat hangt er vanaf...
ALs ik op mijn werk zit en ik luister met gewone oordoppies naat via NetMD overgeschoten cdrip muziek dan boeit het me niet zo want dan heb ik het te druk om er echt op te letten (en maar 1 dop in mijn oren).

Met een goede koptelefoon of in de auto etc.. hoor je het wel goed. Het slist heel erg, en dat is gewoon knap irritant. tsjif tsjif noem ik het altijd maar... Ik zal wel weer ff een testfile maken als ik thuis ben. Als je een aanslag op een drumstel hoort dan klinkt die niet meer zo 'scherp' als normaal maar juist erg uitgesmeerd, dus veel van het detail van je muziek gaat verloren. De hele toon an sich is ook iets vreemd, en dat is die over ring die ik hierboven laat zien.
Als je van plan bent met oordoppen te gaan rondlopen dan maakt het niet uit, dan houd je niet genoeg van je muziek om je over NetMD bijgeluiden druk te kunnen maken.

MAAR MP3's overzetten is ECHT af te raden, want die klinken helemaal nergens meer naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrieskist
Op donderdag 23 mei 2002 19:45 schreef Aidix het volgende:

[..]

Dat hangt er vanaf...
ALs ik op mijn werk zit en ik luister met gewone oordoppies naat via NetMD overgeschoten cdrip muziek dan boeit het me niet zo want dan heb ik het te druk om er echt op te letten (en maar 1 dop in mijn oren).

Met een goede koptelefoon of in de auto etc.. hoor je het wel goed. Het slist heel erg, en dat is gewoon knap irritant. tsjif tsjif noem ik het altijd maar... Ik zal wel weer ff een testfile maken als ik thuis ben. Als je een aanslag op een drumstel hoort dan klinkt die niet meer zo 'scherp' als normaal maar juist erg uitgesmeerd, dus veel van het detail van je muziek gaat verloren. De hele toon an sich is ook iets vreemd, en dat is die over ring die ik hierboven laat zien.
Als je van plan bent met oordoppen te gaan rondlopen dan maakt het niet uit, dan houd je niet genoeg van je muziek om je over NetMD bijgeluiden druk te kunnen maken.

MAAR MP3's overzetten is ECHT af te raden, want die klinken helemaal nergens meer naar.
En je kan altijd ff voor school je muziek met netmd doen en bijvoorbeeld voor andere gelegenheden via een digitale (optische) ingang opnemen :)....

btw, is mp3's via een digitale / analoge ingang opnemen ook beroerd ??
Pagina: 1 2 ... 8 Laatste