iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB
Ik heb sennheiser mx300 dopjes... klinken beter dan mijn oude philips dopjes...Op donderdag 23 mei 2002 19:58 schreef Morpheus_ het volgende:
Je kan jezelf denk ik niet met Aidix vergelijken (no flame intended) aangezien jij vooral gebruik gaat maken van de portable mogelijkheden lijkt me en niet op een dure installatie minidisc gaat luisteren.
Ikzelf neem mp3's anoloog op via m'n geluidskaart en ik vind het best goed klinken. Ik heb idd niet echt vergelijkingsmateriaal maar ik kan je wel vertellen wat ik ervan vind.
Ik gebruik trouwens niet de standaard oordopjes maar dopjes uit de Sony groove lijn. Zijn niet de allerbeste die er te krijgen zijn maar klinken wel erg goed vind ik. Tenminste een beetje fatsoenlijke bass, en dat met dopjes.
Maarja het kan altijd mooier en beter maar daar betaal je dan ook voor.
MP3 via analog gaat OK.Op donderdag 23 mei 2002 19:46 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
En je kan altijd ff voor school je muziek met netmd doen en bijvoorbeeld voor andere gelegenheden via een digitale (optische) ingang opnemen....
btw, is mp3's via een digitale / analoge ingang opnemen ook beroerd ??
thanksOp donderdag 23 mei 2002 20:32 schreef Aidix het volgende:
[..]
MP3 via analog gaat OK.
Weet iemand waar de Sony MZ-N707 NetMD het goedkoopst is? Ik kan me iets herinneren van een duitse site maar het adres weet ik zo niet ( en hoe zit dat met verzendkosten eigelijk ?)
edit: hier een adresje: Budgetwinkel.nl voor €288
Verwijderd
Verzendkosten zijn te verwaarlozen. Zelf denk ik dat ik maar voor het topmodelletje ga.
Als iemand overigens weet waar ik aan speciale minidiscjes kan komen in Nederland of een Europese webwinkel. Zie ze wel staan bij www.minidisco.com maar de verzendkosten vanuit Amerika voor een paar lege schijfjes waren 26 dollar...

speciale minidiscs? wat zijn dat?Op donderdag 23 mei 2002 21:05 schreef dopy het volgende:
www.mediacheckpoint.de
Verzendkosten zijn te verwaarlozen. Zelf denk ik dat ik maar voor het topmodelletje ga.
Als iemand overigens weet waar ik aan speciale minidiscjes kan komen in Nederland of een Europese webwinkel. Zie ze wel staan bij www.minidisco.com maar de verzendkosten vanuit Amerika voor een paar lege schijfjes waren 26 dollar...
edit: de MZ-N707 is daar €270 trouwens
edit2: maar wel met €36 verzendkosten
Verwijderd
Met special discs bedoel ik eigenlijk het ontwerp. Er zijn een heleboel collectors discs. Technisch is het niets speciaals. Puur het uiterlijk dus.
De kleuren van de discs enzo bedoel je zeker? Maar het valt mij ook tegen van die verzendkosten ... dan is minidiscworld.nl opeens niet zo hele duur meer ... en die budgetshop is dan helemaal goedkoop (€15 verzend + €288 voor de MZ-N707)Op donderdag 23 mei 2002 21:43 schreef dopy het volgende:
Jeez, dat had ik niet gezien. 36 euro. Dan kan ik hem net zo goed in NL halen. Zie het nu zelf ook staan maar eerst even kijken of er andere verzendmogelijkheden zijn. Bij andere Duitse winkels heb ik dat bij lange na niet hoeven betalen.
Met special discs bedoel ik eigenlijk het ontwerp. Er zijn een heleboel collectors discs. Technisch is het niets speciaals. Puur het uiterlijk dus.
Verwijderd
Ik ben benieuwd!!Op donderdag 23 mei 2002 21:55 schreef dopy het volgende:
Ik heb nog even voor de zekerheid iemand gemailed die bij Mediacheckpoint had besteld. Even afwachten en hopen op beter nieuws
Verwijderd
mediacheckpoint wordt pas interessant van de zomer wanneer er wat duurdere hifi apparaten aangeschaft worden. Nu is het voordeel weg.
Dan maar die budgetwinkel.nlOp donderdag 23 mei 2002 22:42 schreef dopy het volgende:
[topic=487445/1/25]
verder zoeken, 36 euro vind ik belachelijk
mediacheckpoint wordt pas interessant van de zomer wanneer er wat duurdere hifi apparaten aangeschaft worden. Nu is het voordeel weg.
Verwijderd
het adres is misschien wel even handig: www.digitale-welt.de
MZ-N707 voor maar 291 euroOp donderdag 23 mei 2002 23:20 schreef dopy het volgende:
Nou vrieskist, ik ben op mdcenter.nl bij forum op een post gestuit. Het topmodelletje voor 348 euro inclusief verzenden. Eén van de eerste posts dus moet je zo terug kunnen vinden. Dat is ongeveer de prijs die ik bij mediacheckpoint verwachte inclusief verzending
het adres is misschien wel even handig: www.digitale-welt.de
verzendkosten á 9,15
Maar dat is alleen in Duitsland zeker?
ik had een vraagje over netmd.
kan je met netmd ook op sp opnemen, zodat ik de md's met me mds je330 kan afspelen
| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |
wou het eerst zeker weten voordat ik hem koop en als het dan niet kon ,dan is het gewoon zonde van het geld
ik vraag me af hoe lang het duurt voordat je ookmakkelijker muziek van de ene pc op de andere zet via de netMD -> USB
Dat zou idd vet handig zijn, zonder kwaliteitsverlies CD's over zetten. Ben je ook gelijk van die cd beveiligingen af. Je kopiert de muziek gewoon vanaf een cd speler met digital out en zet het zo op de pc.Op vrijdag 24 mei 2002 09:58 schreef whitehouse het volgende:
ik vraag me af hoe lang het duurt voordat je ookmakkelijker muziek van de ene pc op de andere zet via de netMD -> USB
iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB
Het heet SimpleBurner, gratis te downloaden op www.minidisc.org/downloads/simple_burner.zip, download is 1,7 MB.
maar wat juist handig zou zijn, is dat er een app wordt gemaakt , waarmee je nummers van MD ook met dezelfde kwaliteit middels usb op de pc zet (en dan bijvoorbeeld op wav of mp3 kunt zetten)
het bevorderd het illegaal kopieren van muziek dan he
(mijnes gaat vanmiddag terug naar de wnkel.)
Toch maar een weblog?
ondanks dat je de md-muziek niet goed kunt sharen, en dat volgens sommigen de muziek niet helemaal okay is, ben ik er toch vrij tevreden over ... voor mij kwalitatief goed genoeg, erg handig (met simpleburner) en lekker klein ..that's it ..
1. Die software werkt omslachtig!
2. Het geluid klinkt verschrikkelijk! (via atrac sp)
3. De dsp presets in OpenMG Jukebox hoor je niet terug op je minidisc?
Apparaat is nog om te
Toch maar een weblog?
dan moet je es:Op vrijdag 24 mei 2002 11:16 schreef whitehouse het volgende:
tomic, je NetMD gaat terug ? toch niet goed bevallen ??
ondanks dat je de md-muziek niet goed kunt sharen, en dat volgens sommigen de muziek niet helemaal okay is, ben ik er toch vrij tevreden over ... voor mij kwalitatief goed genoeg, erg handig (met simpleburner) en lekker klein ..that's it ..
1 track opnemen LP2 analoog (zelf kan je dan Bass etc aanpassen)
1 track opnemen met Atrac SP of LP2
Luister nu maar eens naar het verschil tussen track 1 en 2. Wedde dat 1 betur klinkt? bij mij wel iig. Dus die Atrac encoder suight gewoon.
Toch maar een weblog?
NEEE!!! kan niet!!!Op vrijdag 24 mei 2002 09:43 schreef mech het volgende:
ok bedankt, dan ga ik een 505 kope
wou het eerst zeker weten voordat ik hem koop en als het dan niet kon ,dan is het gewoon zonde van het geld
Je kan via NetMD alleen maar LP2 opnemen dat wordt opgeslagen als SP.
Dus via NetMD opnemen is nutteloos, je gaat een MP3 toch ook niet converteren naar 96kbit en hem dan als 256kbit op je HD saven???
OpenMG werkt alleen met Atrac3 (dus longplay) de DSP van je MD speler converteert het naar SP als je het overstuurt, en dat gaat niet zo snel als je hoopt! De snelheid is wisselend, meestal gaat het op 2x realtime speed maar soms dan gaat het ook maar op 1x realtime speed.
Op vrijdag 24 mei 2002 11:31 schreef tomic het volgende:
jeeeeemmmiggg zeg! heb ik eindelijk me 1e cd (sensation) naar me n505 gekopieerd via NetMD.
1. Die software werkt omslachtig!
2. Het geluid klinkt verschrikkelijk! (via atrac sp)
3. De dsp presets in OpenMG Jukebox hoor je niet terug op je minidisc?
Apparaat is nog om te
De meeste figuren vinden mij maar een lul omdat ik zeg waar het op staat, maar ik lul echt niet.
je bent gewoon een reële lul...Op vrijdag 24 mei 2002 12:49 schreef Aidix het volgende:
[..]
![]()
![]()
Whahaha zei ik toch
![]()
![]()
De meeste figuren vinden mij maar een lul omdat ik zeg waar het op staat, maar ik lul echt niet.
Anyway.... Wat brengt sony op de korte termijn nog uit?
Toch maar een weblog?
ey relax man. ik vraag het toch alleen maar. waarom staat er dan op bv mdcenter dat netmd wel sp opneemt ?????Op vrijdag 24 mei 2002 12:46 schreef Aidix het volgende:
[..]
NEEE!!! kan niet!!!
Je kan via NetMD alleen maar LP2 opnemen dat wordt opgeslagen als SP.
Dus via NetMD opnemen is nutteloos, je gaat een MP3 toch ook niet converteren naar 96kbit en hem dan als 256kbit op je HD saven???
OpenMG werkt alleen met Atrac3 (dus longplay) de DSP van je MD speler converteert het naar SP als je het overstuurt, en dat gaat niet zo snel als je hoopt! De snelheid is wisselend, meestal gaat het op 2x realtime speed maar soms dan gaat het ook maar op 1x realtime speed.
Ik ben relax, alleen ik was bang dat ik al te laat was...Op vrijdag 24 mei 2002 13:05 schreef mech het volgende:
[..]
ey relax man. ik vraag het toch alleen maar. waarom staat er dan op bv mdcenter dat netmd wel sp opneemt ?????
Voor Tomic is het al te laat.
Met SP opnemen bedoelen ze dat hij het als SP weg kan schrijven... maarja ze zetten er niet bij dat het in principe een geconverteerde LP2 track is.
De meeste NetMD info sitez zijn gemaakt door mensen die zelf geen NetMD hebben en gewoon de specs van sony overkrassen of mensen die gewoon erg weinig verstand hebben van het systeem.
Deze hele serie is net nieuw en de ontwikkeling van OpenMG ligt al sinds december stil. Ik denk niet dat het Sony iets kan schelen dat een groot deel van de klanten niet tevreden is met NetMD anders hadden ze allang een update of ook maar een bericht van "we zijn ermee bezig" losgelaten.
Op vrijdag 24 mei 2002 13:04 schreef tomic het volgende:
[..]
je bent gewoon een reële lul...
Anyway.... Wat brengt sony op de korte termijn nog uit?
ok dank je wel voor je uitlegOp vrijdag 24 mei 2002 13:29 schreef Aidix het volgende:
[..]
Ik ben relax, alleen ik was bang dat ik al te laat was...
Met SP opnemen bedoelen ze dat hij het als SP weg kan schrijven... maarja ze zetten er niet bij dat het in principe een geconverteerde LP2 track is.
De meeste NetMD info sitez zijn gemaakt door mensen die zelf geen NetMD hebben en gewoon de specs van sony overkrassen of mensen die gewoon erg weinig verstand hebben van het systeem.
dus dat gaat niet werke als ik met een netmd opneem en op me mds je330 af wil spele ???
Het werkt wel, maar het klinkt gewoon hetzelfde als LP2 via NetMD.Op vrijdag 24 mei 2002 13:39 schreef mech het volgende:
[..]
ok dank je wel voor je uitleg
dus dat gaat niet werke als ik met een netmd opneem en op me mds je330 af wil spele ???
Als ik haast heb dan gebruik ik het weleens (voor in de auto). Je moet NetMD het echt beschouwen als een soort 'snel klaar systeem' maar niet om mooi geluid op te nemen. Voorlopig niet, er wordt gewerkt aan opensource NetMD drivers dus HOPELIJK (lees: als ze MagicGate encryptie kraken) dan komt er Linux softwarez om het zelf te doen maar verder dan tracktitels uitlezen zijn ze voorlopig nog niet.
zie: http://opennmd.monochromatic.net/index.php
en lp2 is toch wel aan te horen of niet???
Je hebt Atrac1 en Atrac3
Atrac1 is de gewone Atrac codec ('sp') 74/80minuten op een disc. Elke MD speler speelt die af.
Atrac3 is een toevoeging op Atrac1 en hier zit MDLP's LP2 en LP4 in.
OpenMG iz zelf alleen in staat om Atrac3 tracks te maken omdat er gewoon geen software versie van Atrac1 is. Nergens, Nooit. Sony geeft die niet uit.
Je NetMD recorder is in staat om Atrac3 data die door OpenMG wordt aangeleverd om te zetten in Atrac1 en dus op de 'oude' manier weg te zetten.
Dus ja, via OpenMG *kan* je een disc op SP mode 'opnemen', maar het klinkt hetzelfde als een LP2 file die door OpenMG is gemaakt.
Maar OpenMG's Atrac3 encoder is bij lange na niet zo goed als de Atrac3 DSP in je recorder zelf, dus muziek van via OpenMG klinkt NIET. Klinkt kut, slecht, shit. Vergelijk het met een 128kbit MP3 van 3 jaar geleden die met Xing mp3 encoder is gemaakt.
Slis slis dus.
Dus JA je kan het op je 330 afspelen en ja daarna loop je jankend de kamer uit van het slechte geluid. Koop gewoon een MD recorder zonder NetMD dan kan je ook LP2 opnames maken in goede kwaliteit en bespaart je nog 50 euro ofzo ook.
Want LP2 opgenomen op je recorder zelf klinkt veel beter. Niet perfect, maar nog wel aan te horen. Alleen SP mode klinkt perfect.
sorry dat ik het zo vaak vraag. maar aan lp2 heb ik niets. me deck ondersteunt dat niet en de md speler in de auto ook nietOp vrijdag 24 mei 2002 14:24 schreef Aidix het volgende:
voor de 732543ste keer
Je hebt Atrac1 en Atrac3
Atrac1 is de gewone Atrac codec ('sp') 74/80minuten op een disc. Elke MD speler speelt die af.
Atrac3 is een toevoeging op Atrac1 en hier zit MDLP's LP2 en LP4 in.
OpenMG iz zelf alleen in staat om Atrac3 tracks te maken omdat er gewoon geen software versie van Atrac1 is. Nergens, Nooit. Sony geeft die niet uit.
Je NetMD recorder is in staat om Atrac3 data die door OpenMG wordt aangeleverd om te zetten in Atrac1 en dus op de 'oude' manier weg te zetten.
Dus ja, via OpenMG *kan* je een disc op SP mode 'opnemen', maar het klinkt hetzelfde als een LP2 file die door OpenMG is gemaakt.
Maar OpenMG's Atrac3 encoder is bij lange na niet zo goed als de Atrac3 DSP in je recorder zelf, dus muziek van via OpenMG klinkt NIET. Klinkt kut, slecht, shit. Vergelijk het met een 128kbit MP3 van 3 jaar geleden die met Xing mp3 encoder is gemaakt.
Slis slis dus.
Dus JA je kan het op je 330 afspelen en ja daarna loop je jankend de kamer uit van het slechte geluid. Koop gewoon een MD recorder zonder NetMD dan kan je ook LP2 opnames maken in goede kwaliteit en bespaart je nog 50 euro ofzo ook.
Want LP2 opgenomen op je recorder zelf klinkt veel beter. Niet perfect, maar nog wel aan te horen. Alleen SP mode klinkt perfect.
naja wacht ik wel op de homedeck versie met netmd komt in juli uit geloof ik
Ik ga stuk hiero..iedereen maar kwijlen over het uiterlijk van de nieuwe net-md'sOp vrijdag 24 mei 2002 12:49 schreef Aidix het volgende:
[..]
![]()
![]()
Whahaha zei ik toch
![]()
![]()
Waahahaa...suc6 ermee, ik hoop dat de linux comunity jullie enige hoop nog kan gegeven. Hoeveel kosten die dingen ook alweer?
Dat zeg ik net, SP is "standardplay" dus gewone normale afspeelmethode. Die afkorting hebben ze maar verzonnen voor de normale niet_longplay opnames.Op vrijdag 24 mei 2002 14:26 schreef Vrieskist het volgende:
Laten we hopen dat die opensource software snel komt, of betere software van Sony. Want zo klinkt het wel allemaal erg negatief (over NetMD dan). En wat is SP trouwens, ik zie die afkorting vaak langskomen, maar heb geen idee wat het is, wat LP2 enzo is heb ik nu wel door
EN ik heb ook nog even de volgende tabel gemaakt.
MDQDB tabel, MD quality dBase
"Hoor ik het verschil tussen een CD en de MD?"
**Portable use**
Recorder
SP: Perfect
LP2: Perfect
LP4: Audible distortion and lowpass filter.
NetMD
SP/LP2: some audible pre echo, not too bad.
LP4: distortion and lowpass filter.
**HiFi use**
Recorder
LP2: Only if you know the original, some pre echo.
NetMD
SP/LP2: pre echo and distortion.
Ik KAN me wel druk gaan maken over NetMD bijgeluiden (zoals jij), maar ik DOE het niet. Op de momenten dat ik naar mijn N505 luister, zijn er altijd zoveel bijgeluiden dat ik die van de LP2 conversie toch niet hoor. Ik heb hem ook niet gekocht voor het perfecte geluid of een benadering daarvan, maar gewoon om onderweg naar wat anders dan de gesprekken van mensen in de trein te luisteren. Natuurlijk zou ik daarvoor ook de radio in mijn Nokia kunnen aanzetten, maar ik bepaal graag zelf welke nummers ik hoor, en een 32 MB mp3-speler ging op den duur toch vervelen. En ja, ik gebruik oordopjes, want dan kan ik het tenminste nog horen als wordt omgeroepen dat mijn trein vertraging heeft, of van een ander perron vertrekt. Maar dat heeft NIETS te maken met het feit of ik wel of niet genoeg van mijn muziek houd, ik vind dat een beledigende opmerking!Op donderdag 23 mei 2002 19:45 schreef Aidix het volgende:
[..]
Als je van plan bent met oordoppen te gaan rondlopen dan maakt het niet uit, dan houd je niet genoeg van je muziek om je over NetMD bijgeluiden druk te kunnen maken.
Ik heb thuis een perfecte JVC en een goede Technics cd-speler staan, daar kies ik wel voor perfect geluid, maar voor onderweg kies ik voor het gemak van snel opnemen. En ik hoef daarover geen oordeel alsof ik half doof zou zijn op op zijn minst dom omdat ik niet naar je luister.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Nu wil OMG niet meer opnemen. Nou staat er dat je met windows restore je eerst een back-up moet maken. Voor ghosten blijkbaar ook. Niet dat het er iets toe doet, wwant daar denk ik echt niet aan. Ik vind dit heel erg irritant van Sony. Je kunt er niks aan doen behalve alle software, registry keys en syteemmbestanden van sony verwijderen en weer van voor af aan beginnen. Knap irritant.
Ik hoop datt de beveiliging heel snel gekraakt wordt, al was het alleen maar hiervoor.
Dit klinkt al minder negatiefOp vrijdag 24 mei 2002 14:45 schreef Aidix het volgende:
[..]
Dat zeg ik net, SP is "standardplay" dus gewone normale afspeelmethode. Die afkorting hebben ze maar verzonnen voor de normale niet_longplay opnames.
EN ik heb ook nog even de volgende tabel gemaakt.
MDQDB tabel, MD quality dBase
"Hoor ik het verschil tussen een CD en de MD?"
**Portable use**
Recorder
LP2: Perfect
LP4: Audible distortion and lowpass filter.
NetMD
SP/LP2: some audible pre echo, not too bad.
**HiFi use**
Recorder
LP2: Only if you know the original, some pre echo.
NetMD
SP/LP2: pre echo and distortion.
even een vraagje trouwens, wat is nou een voordeel van de MZ-N1 t.o.v de MZ-N707? Ik zie er niet zo heel veel namelijk... alleen dat de prijs van de N1 hoger is
"Maak een product dat er iets gelikter uitziet dan het andere product, en verkoop dat voor 100 euro extra."
Maar nee zo eenvoudig is het nou ook weer niet.
-De MZN1 heeft een cradle waar je hem in kan zetten voor opladen en USB functionaliteit.
-betere afstelbaarheid van treble en bass met presets en "disc memory"
- manually adjustable recording levels **during** recording
- grotere display on unit
Ook een -puntje: de grote functietoets op het ding zelf is minder handig dan de 'joypad' achtige cirkel op de 505 en 707. Je duwt hem best vaak per ongeluk 'schuin' in en dan krijg je verkeerde functie iin een menu..
thanksOp vrijdag 24 mei 2002 17:06 schreef Aidix het volgende:
Jij snapt het marketing beleid van Sony
"Maak een product dat er iets gelikter uitziet dan het andere product, en verkoop dat voor 100 euro extra."
Maar nee zo eenvoudig is het nou ook weer niet.
-De MZN1 heeft een cradle waar je hem in kan zetten voor opladen en USB functionaliteit.
-betere afstelbaarheid van treble en bass met presets en "disc memory"
- manually adjustable recording levels **during** recording
- grotere display on unit
Ook een -puntje: de grote functietoets op het ding zelf is minder handig dan de 'joypad' achtige cirkel op de 505 en 707. Je duwt hem best vaak per ongeluk 'schuin' in en dan krijg je verkeerde functie iin een menu..
Maar ik vind em eigelijk wat te duur
Ik bedoel $229 of $349, dat is een verschil van ruim 250piek voor een paar extra foefjes een een remote die 4 tientjes productiekosten meer doet....
De 505 is daar maar $149, da's echt een koopje, en om nou te zeggen dat die N1 echt $200 meer waard is... er komt immers hetzelfde geluid uit.
Die remote van de N505 heeft geen display, dat vind ik dan wel weer jammer... Of mis je dat toch niet?Op vrijdag 24 mei 2002 17:36 schreef Aidix het volgende:
In de VS wordt de 707 geleverd zonder LCD remote, dus dan heb je een groter 'gat' naar de N1 want veel mensen vinden dat erg belangrijk (is het ook) en achja het ding wordt gewoon gepusht als de 'state of the art' versie van de MD recorder en topmodellen bij sony zijn altijd gruwelijk duur.
Ik bedoel $229 of $349, dat is een verschil van ruim 250piek voor een paar extra foefjes een een remote die 4 tientjes productiekosten meer doet....
De 505 is daar maar $149, da's echt een koopje, en om nou te zeggen dat die N1 echt $200 meer waard is... er komt immers hetzelfde geluid uit.
'wat je niet hebt gehad mis je niet'Op vrijdag 24 mei 2002 18:17 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Die remote van de N505 heeft geen display, dat vind ik dan wel weer jammer... Of mis je dat toch niet?
Toen ik mijn eerste Sharp kocht (MDMS200h) had ik ook geen LCD op de remote want die waren er nog helemaal niet, en miste ik niets.
Mijn 2e had een remote met LCD en dat was super handig.
Mijn 505 heeft weer geen LCD, en dat is gewoon knap irri, want je kan niet zien op welk track je zit en hoe ver etc...
Bovendien kan je de BaSS niet bijstellen op de remote.
Maarja,... is het echt zo'n gemis dat je er een fors bedrag extra voor uit moet geven? Veel kwalijker dan die LCD-loze remote is de vreselijk kleine LCD op de unit zelf.
Kortom ik mis geen LCD op me remote, ik mis een grote LCD op het apparaat
Maar met NetMD kan je lekker rommelen op de PC dus dan heb je daar ook weer minder last van.
Ik qoute jou wel veel hèOp vrijdag 24 mei 2002 18:26 schreef Aidix het volgende:
[..]
'wat je niet hebt gehad mis je niet'
Toen ik mijn eerste Sharp kocht (MDMS200h) had ik ook geen LCD op de remote want die waren er nog helemaal niet, en miste ik niets.
Mijn 2e had een remote met LCD en dat was super handig.
Mijn 505 heeft weer geen LCD, en dat is gewoon knap irri, want je kan niet zien op welk track je zit en hoe ver etc...
Bovendien kan je de BaSS niet bijstellen op de remote.
Maarja,... is het echt zo'n gemis dat je er een fors bedrag extra voor uit moet geven? Veel kwalijker dan die LCD-loze remote is de vreselijk kleine LCD op de unit zelf.
Kortom ik mis geen LCD op me remote, ik mis een grote LCD op het apparaaten dat is meer rede om een 707 te halen dan die remote an sich.
Maar met NetMD kan je lekker rommelen op de PC dus dan heb je daar ook weer minder last van.
Maar thanks voor alle reply's
Verwijderd
110/52 (speelduur/opnameduur) tegen 56/16 in MDLP4 mode. Hopelijk registreert de mz-n1 de opnametijd. Verder vind ik een verlichte lcd in de ab belangrijk voor donkere ruimten.
Wat ik overigens vreemd vind is dat op het originele Sony folder het volgende vermeld staat:
*Tijd om 80 minuten muziek te verplaatsen*
SP(normal stereo) => 45 minuten
MDLP(atrac3/132kbps) => 5 minuten
MDLP4(atrac3/66kbps) => 2,5 minuten
Zoals het erboven staat wordt door Sony toch de indruk gewekt dat wanneer je in SP mode zou kunnen overpompen. En dat dan in de normale geluidskwaliteit... vaag allemaal hoor.
En ook wil ik nog opmerken dat Sony er beter aan had gedaan de MZ-N1 in de behuizing van de MZ-707 te proppen en omgekeerd. Vind de MZ-N1 er wat saai uitzien.
De MZ-N707 heeft ook verlichte display... staat ergens in een post paar pagina's terug...Op vrijdag 24 mei 2002 18:51 schreef dopy het volgende:
Wordt er knap warrig van. Ik wil zowieso voor de mz-n1 gaan. Het gaat me daarbij hoofdzakelijk om de speel- & opnametijd die in theorie volgens de folder is:
110/52 (speelduur/opnameduur) tegen 56/16 in MDLP4 mode. Hopelijk registreert de mz-n1 de opnametijd. Verder vind ik een verlichte lcd in de ab belangrijk voor donkere ruimten.
Wat ik overigens vreemd vind is dat op het originele Sony folder het volgende vermeld staat:
Zoals het erboven staat wordt door Sony toch de indruk gewekt dat wanneer je in SP mode zou kunnen overpompen. En dat dan in de normale geluidskwaliteit... vaag allemaal hoor.
En ook wil ik nog opmerken dat Sony er beter aan had gedaan de MZ-N1 in de behuizing van de MZ-707 te proppen en omgekeerd. Vind de MZ-N1 er wat saai uitzien.
Verwijderd
Hmm, misschien dan toch overwegen de 707 te nemen. Scheelt wat in prijs en is een stuk mooier.Op vrijdag 24 mei 2002 18:53 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
De MZ-N707 heeft ook verlichte display... staat ergens in een post paar pagina's terug...
Vraag me af waar het verschil zit tussen de speelduur van beide apparaten. Het verschil is wel erg groot.
Verwijderd
Je kan met een NetMD toch ook gewoon anoloog/digitaal in MDLP2 mode opnemen, zonder gebruik te maken van de pc?Op vrijdag 24 mei 2002 14:24 schreef Aidix het volgende:
...Koop gewoon een MD recorder zonder NetMD dan kan je ook LP2 opnames maken in goede kwaliteit en bespaart je nog 50 euro ofzo ook.
Klopt: Dit komt van minidisc.org:Op vrijdag 24 mei 2002 19:41 schreef DaChief het volgende:
Die post over verlichte AB in de N707 kwam van mij en dat moet ik (helaas) corrigeren. Voorzover ik het weet zit er GEEN verlichting in de AB van de N707. Ga anders naar je dichtst bijzijnde leverancier voor details!!
Unlike the European MZ-N707, the North American MZ-N707 comes with the same editing remote as the MZ-R700 which is the RM-MZ-4R. The European version comes with the RM-MC10L, a remote similar to the RM-MC11EL (used for the MZ-R900 & US MZ-N1), but molded in black and presumably lacking a backlight.
Verwijderd
In de 707 en 505 kan een gewone aa batterij, gebruik je dan NiMH batterijen dan kan je op 1 1500mAh exemplaar 30/32/40 uur afspelen en 8/12/15 uur opnemen (sp/lp2/lp4)Op vrijdag 24 mei 2002 18:51 schreef dopy het volgende:
Wordt er knap warrig van. Ik wil zowieso voor de mz-n1 gaan. Het gaat me daarbij hoofdzakelijk om de speel- & opnametijd die in theorie volgens de folder is:
Er zit een mooi plastic battery doosje bij de 505 waar je een extra batt. in kan bewaren voor in je tas/jas.
Die volstrekt idiote afspeeltijden van de N1 haal je ALLEEN als je de externe AA batterycase aan het apparaat schroeft, er een alkaline batterij in propt en de NiCD accu EN de alkaline vervolgens helemaal leegtrekt.
Je wordt genaaid waar je bijstaat
Volgens fly.to/minidisc (nederlandse site) heeft de 707 wel backlit remote.
Er staat normal stereo omdat ze normale SP afspeelmethode bedoelen. Maar dat heb ik al 1001 keer uitgelegd geloof ikWat ik overigens vreemd vind is dat op het originele Sony folder het volgende vermeld staat:

Het overzetten van mp3 naar md ging langzamer dan ik dacht, niet zozeer het uitchecken maar wel het converteren
Nog steeds snap ik echter niet hoe het zit met die afspeeltijden. Ik las ergens dat op een minidisc van 80 min. wel 150 min. opgenomen kon worden. A) ben ik gek en kan ik niet lezen
Wat betreft audio cd's, het rippen gaat ok en het overzetten ook... ik begrijp nog steeds niet helemaal precies wat nou precies het verschil tussen LP2 en LP4 (forgive me plz) is enzo dus als iemand het nog heel vlug aan deze langzame leerling kan uitleggen?
Inmiddels heb ik op jullie aanraden ook maar Net MD Simple Burner gedownload... ga dat zo ff proberen.
Bladiebla!
Nee hoorOp vrijdag 24 mei 2002 20:31 schreef Aidix het volgende:
[..]
Ik heb hem 4 uur geleden teruggebracht, en kreeg me geld terug! € 250,- hoppa weer in the pocket.
Maar toen ging ik naar een ander filiaal, en zag ik de n505 staan voor € 219,- !! Vet gaar! Was ik bijna genaaid!

Toch maar een weblog?
Nee ik dan,... paar weken geleden was ie nog 269Op vrijdag 24 mei 2002 20:50 schreef tomic het volgende:
[..]
Nee hoor![]()
Ik heb hem 4 uur geleden teruggebracht, en kreeg me geld terug! € 250,- hoppa weer in the pocket.
Maar toen ging ik naar een ander filiaal, en zag ik de n505 staan voor € 219,- !! Vet gaar! Was ik bijna genaaid!
Op vrijdag 24 mei 2002 20:47 schreef TuLPMaN het volgende:
Sinds gisteren heb ik ook een MZ-N505...Ik heb er nog niet zoveel mee kunnen doen maar het lijkt me wel leuk speelgoed.
Harstikke leuk.
Het overzetten van mp3 naar md ging langzamer dan ik dacht, niet zozeer het uitchecken maar wel het converterenIk heb maar een simpele PII 333Mhz maar toch...
Mja... Tijd voor een nieuwe![]()
A en B shit
Duidelijk B....
In de software mp3's importeren in een
playlist, dan van de playlist naar de MD, en als je ze naar die md (rechter venstertje) sleept, komt er een vraag of het in lp2 lp4 of Stereo moet. |Kies voor lp2 en je kan 160 min op een 80 minuten schijfje kwijt.
ik begrijp nog steeds niet helemaal precies wat nou precies het verschil tussen LP2 en LP4 (forgive me plz)
Never!!LP2 is 160 minuten op een disc zetten, en LP4 is 320 minuten op een disc zetten. Alleen LP4 klinkt niet.
Toch maar een weblog?
Ik begin het nu te begrijpen... in OpenMG staat 80 minuten als totale tijd en dat wil dan wel eens verwarring opleveren. In Simple Burner wordt dat duidelijker aangegeven vind ik.
Nog iets, ik had dus een audio cd met OpenMG geripped en daarna op md gezet. Bij het beluisteren van de md hoorde ik echter... NIETS ???? Vage shit !!! Hoe komt dit?
Ennuh, dat de snelheid van het converteren... ligt dus aan mijn antieke PC?
Heb trouwens mijne ook voor 269 gekocht... boehoe...
Bladiebla!
Het gaat op een Cel560 met ruim 12x realtime snelheid, dat converteren. Dat is idioot snel, en een absolute garantie voor slordige encoding. Als je Lame gebruikt om een MP3 te encoden dan gaat het met 2.9x realtime speed.Op vrijdag 24 mei 2002 20:47 schreef TuLPMaN het volgende:
Sinds gisteren heb ik ook een MZ-N505...Ik heb er nog niet zoveel mee kunnen doen maar het lijkt me wel leuk speelgoed.
Het overzetten van mp3 naar md ging langzamer dan ik dacht, niet zozeer het uitchecken maar wel het converterenIk heb maar een simpele PII 333Mhz maar toch...
Je moet het echt beschouwen als een soort MP3 encoder, dat OpenMG, dus logisch dat je niet binnen 5 seconden 80mb aan MP3 hebt omgezet in Atrac3...
Rechtsonder heb je zo'n minidisc logo'tje (heet geloof ik device properties ofzo) en als je daarop klikt mag je kiezen tussen "LP recording" en "SP Stereo recording"Nog steeds snap ik echter niet hoe het zit met die afspeeltijden. Ik las ergens dat op een minidisc van 80 min. wel 150 min. opgenomen kon worden. A) ben ik gek en kan ik niet lezendoe ik iets verkeerd... want meer dan 80 minuutjes zegt OpenMG (idd redelijk omslachtig proggie maar het werk op zich wel) resoluut nee tegen mij. Is het trouwens ook zo dat de geconverteerde bestanden op je hd blijven staan ??
Dan moet je LP aanklikken anders gaat hij met SP aan de slag en dan past er inderdaad maar 80 min op.
SP = Oude Atrac1 = Goede kwaliteitWat betreft audio cd's, het rippen gaat ok en het overzetten ook... ik begrijp nog steeds niet helemaal precies wat nou precies het verschil tussen LP2 en LP4 (forgive me plz) is enzo dus als iemand het nog heel vlug aan deze langzame leerling kan uitleggen?
Dan heb je longplay:
LP2 = longplay2 = halve bitrate van SP (132kbit) = 2x zoveel op een MD = iets slechter geluid.
LP4 = longplay4 = kwart bitrate van SP (66kbit) = 4x zoveel op een MD = dramatisch slecht geluid.
Echter hier geldt weer : geen geluid !!! Ik snap er geen fuck meer van...
Bladiebla!
-OpenMG is een erg buggy programma.Op vrijdag 24 mei 2002 21:09 schreef TuLPMaN het volgende:
Nog iets, ik had dus een audio cd met OpenMG geripped en daarna op md gezet. Bij het beluisteren van de md hoorde ik echter... NIETS ???? Vage shit !!! Hoe komt dit?
Ennuh, dat de snelheid van het converteren... ligt dus aan mijn antieke PC?
Ik zou zeggen speel er nog ff mee en blijf je problemen houden RACE dan met ongekende speed terug naar de winkel en lever hem in. Ga vervolgens met je poen een gewone MDLP recorder halen voor een spotprijs (rond de 160 euro voor zo'n Sharp bijvoorbeeld) want dan heb je echt je geld in het water gegooid.
Bladiebla!
OKok
U name it they got it.
Op www.musiclub.sonystyle.com zit een forum dat overloopt van de scheldende gebruikers die compleet worden ge-ignored door SOny en op www.minidiscussion.com tref je ook massa's mensen aan met problemen.
Dus wat er misgaat is OpenMG, dat programma is zo loos dat het een eigen categorie betreft : BugWare.
Aha.... bagger dusOp vrijdag 24 mei 2002 21:34 schreef Aidix het volgende:
Ja, zo'n 512 miljard anderen kennen dit probleem ook.
OKokIn ieder geval zijn er een HELEBOEL anderen met dikke problemen in OpenMG varierend van crashes (zoals ik) tot geen geluid op de md als je hoge bitrate MP3's doet of geen sound als je audio van CD ript of laatste nummer vergeten etcetc...
U name it they got it.
Op www.musiclub.sonystyle.com zit een forum dat overloopt van de scheldende gebruikers die compleet worden ge-ignored door SOny en op www.minidiscussion.com tref je ook massa's mensen aan met problemen.
Dus wat er misgaat is OpenMG, dat programma is zo loos dat het een eigen categorie betreft : BugWare.
Bladiebla!
Meester Aidix zei eerder vandaag dat de ontwikkeling sind december stil lag. Nu maar hopen dat sharp met een mega mp3 > md uitvinding komt.Op vrijdag 24 mei 2002 21:44 schreef Vrieskist het volgende:
Want minidisc kan met NetMD terrein terug winnen op mp3 denk ik, mits ze natuurlijk goede software hebben
Toch maar een weblog?
Hopelijk met wat eigen drivers en hun eigen Atrac3 codec...
Ah dat is goed nieuwsOp vrijdag 24 mei 2002 22:07 schreef Aidix het volgende:
Realnetworks is bezig met ondersteuning voor NetMD voor RealJukebox...
Er is nog hoop!Op vrijdag 24 mei 2002 22:07 schreef Aidix het volgende:
Realnetworks is bezig met ondersteuning voor NetMD voor RealJukebox...
Open MG is in iig zwaar gebruikersonvriendelijk. Bij de installatie wordt niet eens verteld wat er allemaal prpecies met je pc gebeurt. En het "optimaliseren" van mp3's is eiggenlijk omzetten in atrac zodat je nog meer hd ruimte nodig hebt.
Ik heb nog steeds geen spijt van mijn aankoop, maar de NetMD is lang niet zo ideaal als men doet geloven.
Het nadeel zit in de software, zodra dat goed is dan is het grote probleem opgelost toch?Op vrijdag 24 mei 2002 23:08 schreef Device het volgende:
[..]
Er is nog hoop!
Open MG is in iig zwaar gebruikersonvriendelijk. Bij de installatie wordt niet eens verteld wat er allemaal prpecies met je pc gebeurt. En het "optimaliseren" van mp3's is eiggenlijk omzetten in atrac zodat je nog meer hd ruimte nodig hebt.
Ik heb nog steeds geen spijt van mijn aankoop, maar de NetMD is lang niet zo ideaal als men doet geloven.
Dat lijkt me sterk. Ik bedoel, zo'n kans als dit laat je toch niet liggen? Veel mensen (bijv. bij me op school) gaan al twijfelen tussen NetMD en Mp3, maar als ze dan verhalen als in dit forum lezen, dan haken ze soms al af... Als Sony slim is, en MD beetje levend of aan de top wil houden dan moeten ze toch met verbeteringen komen ...Op vrijdag 24 mei 2002 23:15 schreef Device het volgende:
Absoluut. De NetMD heeft erg fijne mogelijkheden, maar door de matige software en omslachtige manier van overzetten worden deze niet optimaal benut. Doodzonde en het lijkt er inderdaad op dat Sony het allemaal wel best vindt zo.
Bladiebla!
Laat ze gewoon die software opensource uitbrengen, moet je eens zien hoe snel er tools komenOp vrijdag 24 mei 2002 23:31 schreef TuLPMaN het volgende:
Precies... laat ze met degelijke software komen !!! En een beetje tempo graag kan ook geen kwaad
Heb vast maar voorberedingen getroffen: http://www.tweakers.net/aanbod/50164
Met een NET-MD kan je toch ook gewoon MDLP opnemen via de digital/anolog in zonder gebruik te maken van de USB aansluiting? Dan gebruik je die ingang gewoon voor als je het niet goed vind klinken en wacht je tot er betere software uitkomt. Zul je net zien, wissel je hem nu in en komt over 2 maand goede software uit. Dan is het te laat om je MDLP speler in te wisselen voor weer een NET-MD.Op vrijdag 24 mei 2002 21:20 schreef Aidix het volgende:
...Ik zou zeggen speel er nog ff mee en blijf je problemen houden RACE dan met ongekende speed terug naar de winkel en lever hem in. Ga vervolgens met je poen een gewone MDLP recorder halen voor een spotprijs (rond de 160 euro voor zo'n Sharp bijvoorbeeld) want dan heb je echt je geld in het water gegooid.
Verwijderd
Zucht, ik zeg toch niet dat je niet gelijk hebt. Ik heb het over Sony zelf. Dat het dubieus is dat het op deze manier naar buiten gebracht wordt. En als we dan toch bijdehand moeten doen: als je het 1001 keer heb uitgelegd heb je waarschijnlijk tijd teveelOp vrijdag 24 mei 2002 20:31 schreef Aidix het volgende:
Er staat normal stereo omdat ze normale SP afspeelmethode bedoelen. Maar dat heb ik al 1001 keer uitgelegd geloof ik
Wat die batterij levensduur betreft: het komt bij mij ideaal over dat ik het apparaat 5 uur lang op de radio / internet whatever kan laten hangen om wat op te nemen en er vervolgens overdag mee weg kan zonder me zorgen te hoeven maken dat ik net even dat beetje stroom mis om het een en ander te wissen en heen en weer ga zoeken. Tevens hou ik zeker genoeg stroom over om nog wat interessants van buiten op te nemen. Bijvoorbeeld als er heipalen de grond ingeslagen worden. Kan ik weer leuke drumsamples van maken. Waarschijnlijk misbruik ik het apparaat op deze manier maar goed. Gaat ie binnen een jaar stuk valt het onder de garantie
Ieder zo z'n eigen gebruiksdoeleinden zal ik maar zeggen.
Toch maar een weblog?
Verwijderd
Welke winkel was dat?Op vrijdag 24 mei 2002 20:50 schreef tomic het volgende:
Zag hem bij de Mediamarkt vorige week voor 229,- Nu is die daar weer 279,-.
Verwijderd
Ik heb eerder deze week een MZ-N707 gekocht - erg mooi ding. En naast de mogelijkheid om dingen te uploaden naar de PC (goed, daar is de petitie voor, laten we hopen dat het wat wordt) mis ik vooral een line-out. In de auto heb ik 't ding op maximum volume gezet, maar dan moest ik mijn radio alsnog vrij hard zetten...
(Had al gekozen voor de MZ-N707 ipv 505 omdat die batterijen op kan laden, en een mic-ingang heeft.)
Als eerste vroeg ik me af of dit kwaad kon. In grote lijn weet ik niet precies het verschil tussen line-out en headphone. Ik neem aan dat het om impedantie gaat, en vermogen. En in dat eerste geval, weet ik niet hoe de versterking daar mee om gaat. Maar het klinkt best (zij het zacht), dus zal misshcien wel los lopen.
Het moet wel een ander signaal zijn verder, want als je een koptelefoon op je line-out doet (van een ander device ;-)) klinkt het vrij zacht...
Ik vermoed dat ze het ding er uit hebben gehaald omdat de voeding maar 1.5 Volt is, en dan de batterij leeg-slurpt of er voor verstkering meer spanning nodig is misschien. Ik weet het niet.
Maar is hier iets aan te doen? Tussenversterkertje bouwen? (En kan dat in beide gevallen geen kwaad?)
Het stomme is dat op de netmd-site van sony (www.sony.com/netmdsupport) staat in de specs dat er een lineout op zou zitten, maar in de handleiding (overigens ook daar te vinden) staat alleen een headphone out (met 5mW aan beide kanten en 16 ohms impedantie).
Volgens mij heeft de N1 het wel oveirgens. Die heeft weer een aparte accu (wat hem misschien wel minder handig maakt op vakantie enzo), en daarnaast is deze ook weer (onnodig?) duurder. (En hij ziet er minder fraai uit, dus even goed over nadenken of ik het ding om wil ruilen bijvoorbeeld...)
Ik hoor graag wat iemand hiervan denkt :-)
Paul
-vs-
707
Verschillen:
te kleine LCD, onnauwkeurig rec level instellen en lastig met tracks skippen, als het track een naam heeft zie je het nummer niet.
-vs-
normale LCD, kan je nauwkeuriger rec level instellen en makkelijker door menu's en tracks skippen.
1 knop minder, gecombineerde trakcmark en rec toets.
-vs-
aparte rec en trackmark knop maar verder zelfde structuur.
made in china aftandse bediening zonder lcd
-vs-
luxere aftandse bediening met lcd, of ie ook handiger is is maar de vraag.
geen mic ingang
-vs-
mic ingang (slechte kwali)
Verwijderd
Of je de md moet omruilen? Kunnen we moeilijk voor je bepalen. Maar als je tevreden bent met de 707 zou ik hem houden. Straks ruil je hem om voor een mz-n1 en blijkt hij geen meerwaarde voor je te hebben tov de 707. Dat is dan knap balen. En nu geld, wat je niet hebt gehad, mis je niet.
Huh, je had um toch net weer teruggebracht ?Op zaterdag 25 mei 2002 11:08 schreef tomic het volgende:
Ikmoet toch eerlijk bekennen dat het nou ook weer niet zo'n kutding was.NetMD mocht dan niet echt helder zijn, maar toch is het een leuk extra'tje. Zodoende ga ik volgende week toch maar weer een 505 of 707 kopen. Heeft iemand in het kort duidelijk de verschillen ergens staan?
Bladiebla!
line out is een uitgang met een 'hoog' voltage (meestal tussen 1,5 en 3v) maar zonder dikke versterker erachter want de impedantie van een line in is 10K ohm. Dus totaaaal niet gemaakt om een koptelefoon van 16ohm achter te hangen!!!Op zaterdag 25 mei 2002 11:30 schreef _Sammie_ het volgende:
Hoi,
Ik heb eerder deze week een MZ-N707 gekocht - erg mooi ding. En naast de mogelijkheid om dingen te uploaden naar de PC (goed, daar is de petitie voor, laten we hopen dat het wat wordt) mis ik vooral een line-out. In de auto heb ik 't ding op maximum volume gezet, maar dan moest ik mijn radio alsnog vrij hard zetten...
(Had al gekozen voor de MZ-N707 ipv 505 omdat die batterijen op kan laden, en een mic-ingang heeft.)
Als eerste vroeg ik me af of dit kwaad kon. In grote lijn weet ik niet precies het verschil tussen line-out en headphone. Ik neem aan dat het om impedantie gaat, en vermogen. En in dat eerste geval, weet ik niet hoe de versterking daar mee om gaat. Maar het klinkt best (zij het zacht), dus zal misshcien wel los lopen.
Het moet wel een ander signaal zijn verder, want als je een koptelefoon op je line-out doet (van een ander device ;-)) klinkt het vrij zacht...
Ik vermoed dat ze het ding er uit hebben gehaald omdat de voeding maar 1.5 Volt is, en dan de batterij leeg-slurpt of er voor verstkering meer spanning nodig is misschien. Ik weet het niet.
Maar is hier iets aan te doen? Tussenversterkertje bouwen? (En kan dat in beide gevallen geen kwaad?)
Het stomme is dat op de netmd-site van sony (www.sony.com/netmdsupport) staat in de specs dat er een lineout op zou zitten, maar in de handleiding (overigens ook daar te vinden) staat alleen een headphone out (met 5mW aan beide kanten en 16 ohms impedantie).
Volgens mij heeft de N1 het wel oveirgens. Die heeft weer een aparte accu (wat hem misschien wel minder handig maakt op vakantie enzo), en daarnaast is deze ook weer (onnodig?) duurder. (En hij ziet er minder fraai uit, dus even goed over nadenken of ik het ding om wil ruilen bijvoorbeeld...)
Ik hoor graag wat iemand hiervan denkt :-)
Paul
De kopt. uitgang als lineout gebruiken kan wel, maar dan moet deversterker krachtig genoeg zijn om een behoorlijk voltage eruit te persen.
Sony walkmans en aanverwante artikelen zijn al jaren berucht om zwakke koptelefoonversterkers, dus als line out gebruiken is r niet echt bij. Je had beter een Sharp kunnen kopen, die zijn wel geschikt om als line-out te gebruiken.
De N1 heeft een aparte instelling om de kopt. out als line-out te gebruiken maar ik vraag me af in hoeverre het signaal dan wel van acceptabel niveau is.
Het verschil tussen mijn Sony 505 en Sharp 722 (indien je ze als line-out gebruikt) is ruim 10dB, en je snapt wel dat een sony compleet nutteloos is als 'line out'.
Om je probleem te omzeilen: Koop alsnog een Sharp recorder, hang de sony aan de line-in van de sharp en gebruik hem als buffer
Bladiebla!
Verwijderd
Heb net even geinformeerd... Volgens "de verkoper" zou 't ding ook gewoon een line-out moeten hebben. "Zodra de afstandsbediening er in zit zou ie ook ueberhaupt als line-out fungeren". Volgens mij klopt dat niet, aangezien de afstandsbediening de data wel door zou sturen naar de unit zelf.
Verder zit er in de N1 dus alleen backlight op LCD, 3 regels tekst, steviger (gemaakt van magnesium, maar het accu-klepje ziet er mij best fragiel uit) en de accu gaat langer mee... Maarja, aangezien de 707 gewoon op batterijen werkt lijkt het me niet zo'n probleem.
Het verschil? €100,- (kostte 449,-) dus da's best pittig.
De verkoper gaat het voor me informeren bij Sony en belt me nog terug. Ik ben benieuwd. Maar voor €100,- kan je best een tussenversterkertje maken denk ik (en geen Sharp kopen als buffer ;-)) En als het geen kwaad kan voor neither minidisc nor autoradio om gewoon koptelefoon uit te gebruiken en 't ding hard te zetten kan ik het ook zo laten.
Sammie
Dat ligt niet aan je cdkrom speler, leg je er nou eens bij neer dat OpenMG gewoon suckt dan ben je al een stuk verder.Op zaterdag 25 mei 2002 12:19 schreef TuLPMaN het volgende:
Wat kan ik doen om het probleem met audio cd's op te lossen? Heeft het misschien zin om een andere cdrom speler in mijn pc'tje te stoppen?
Wat je kan doen is met audiograbber de cdda data eraf rippen zoals je ook voor MP3's maken doet,... en dan met OpenMG de wavz importeren en converteren naar .omg.
Na de conversie kan je de originele WAVz gewoon wegkeilen.
ZO omzeil je de CDRom > OpenMG stap.
Wie zegt dat ik me daar nog niet bij heb neergelegd Aidix? Maar het feit dat anderen geen probleem ondervinden met audio cd's zegt toch wel wat dat misschien bepaalde hardware niet compatible is ?Op zaterdag 25 mei 2002 12:36 schreef Aidix het volgende:
[..]
Dat ligt niet aan je cdkrom speler, leg je er nou eens bij neer dat OpenMG gewoon suckt dan ben je al een stuk verder.
Wat je kan doen is met audiograbber de cdda data eraf rippen zoals je ook voor MP3's maken doet,... en dan met OpenMG de wavz importeren en converteren naar .omg.
Na de conversie kan je de originele WAVz gewoon wegkeilen.
ZO omzeil je de CDRom > OpenMG stap.
Maargoed, ik ga dat ideetje van jou maar eens proberen. Waarom eigenlijk niet rippen naar MP3 maar naar WAV ? Gaat dat sneller ?
Ik baal er wel van dat het niet met OpenMG lukt maar ook niet met Simple Brander... want dit had me juist wel hanidg geleken. SONY GA GODVERDOMME AAN HET WERK !!!!!
Hoe zit het trouwens met alle mp3'tjes die ik reeds heb geconverteerd?? Kan ik die gewoon weer deleten ?
Bladiebla!
Zoals je zelf al begrijpt is dat inderdaad bullshit, en de opmerking "Zodra de afstandsbediening er in zit zou ie ook ueberhaupt als line-out fungeren" geeft maar eens aan hoe grenzeloos laag de kennis is van die figuren.Op zaterdag 25 mei 2002 12:24 schreef _Sammie_ het volgende:
Hoi,
Heb net even geinformeerd... Volgens "de verkoper" zou 't ding ook gewoon een line-out moeten hebben. "Zodra de afstandsbediening er in zit zou ie ook ueberhaupt als line-out fungeren". Volgens mij klopt dat niet, aangezien de afstandsbediening de data wel door zou sturen naar de unit zelf.
Dit is allemaal nergens voor nodig!
Als die koptelefoonversterker een hoog genoeg voltage eruit perste kon je hem als line-out gebruiken. Maar dat doet ie niet, dus houdt het op (tenzij je je autoradio erg hard zet).
Verder zit er in de N1 dus alleen backlight op LCD, 3 regels tekst, steviger (gemaakt van magnesium, maar het accu-klepje ziet er mij best fragiel uit) en de accu gaat langer mee... Maarja, aangezien de 707 gewoon op batterijen werkt lijkt het me niet zo'n probleem.
Het verschil? €100,- (kostte 449,-) dus da's best pittig.
Bladiebla!
Je eigen MP3's die je hebt geconverteerd naar OpenMG formaat laat je natuurlijk staan, want hoe ga je ze anders afspelen op je PC???Op zaterdag 25 mei 2002 12:40 schreef TuLPMaN het volgende:
Hoe zit het trouwens met alle mp3'tjes die ik reeds heb geconverteerd?? Kan ik die gewoon weer deleten ?
Natuurlijk kan je de .omg wel afspelen met OpenMG zelf, en ook in media player als je ze opzoekt... maar dat klinkt niet.
Als je echt af wilt van je MP3's dan kan je ze deleten en dan heb je alleen nog maar de .omg staan in progra~1/sony/openMG/packages/optimizedPhilez/ oid
Oops foutje.. ik bedoelde juist hoe/of ik die .omg bestanden weer kon deleten.Op zaterdag 25 mei 2002 13:00 schreef Aidix het volgende:
[..]
Je eigen MP3's die je hebt geconverteerd naar OpenMG formaat laat je natuurlijk staan, want hoe ga je ze anders afspelen op je PC???
Natuurlijk kan je de .omg wel afspelen met OpenMG zelf, en ook in media player als je ze opzoekt... maar dat klinkt niet.
Als je echt af wilt van je MP3's dan kan je ze deleten en dan heb je alleen nog maar de .omg staan in progra~1/sony/openMG/packages/optimizedPhilez/ oid
Bladiebla!
Als alternatief kan je ze echt opzoeken in de dir die ik net zei, maar dan krijg je wel een mogelijk verneukteboek houding binnen OpenMG.