-=Het grote Msn Messenger topic=-

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 6.220 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37088

heb et ook ;/

moest effe rebooten ;/
kan nog wel op @hotmail.com maar niet @xs4all.nl :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37088

-edit-
nu NET lijkt het weer te werken \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSCExter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-02-2024
klopt, hij doet het weer, naja, k*t M$ ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17735

Nou daarnet deed hij het weer, maar nu is het weer een dooie boel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23107

heey beste tweakers,ik heb sinds een paar dagen de nieuwste update van msn messenger van de tweakers.net site weggehaalt..maar nu hoor ik nie meer als iemand online komt "user is online"dat vind ik echt heel jammer..hoe krijg ik dat weer trug ??

BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordan2k
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-07 16:23
Gokje
uhm bij geluiden profiel dat aanzeten ???? en vinkje bij optie msn geluid afspelen dat iemand online komt of zo ...

Maar Heeft iemand al een oplosing voor dat File trancfer verhaal ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiliconError
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-06 13:21

SiliconError

:(){ :|:& };:

Ik zit ff te lezen en mag ik iedereen met Linux toch nog ff wijzen op ip_masq_mms. Het was hierboven ergens al genoemd, maar niemand schijnt het door te hebben :P

Bij mij werkt MSN filetransfer nu prima...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordan2k
Maar nu het werkt via linux waarom werkt het niet via Windows, of hoe gaat men het werkend krijgen.

offtopic
Kicke icoon trouwens Silicon Error
/offtopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neggix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-07 09:41
Met de adsl Tweak ZONDER NAT MET DHCP zorgt ervoor dat je met msn enz bestanden kan versturen. Te vinden op http://www.bruring.com/nuke/modules.php?op=modload&name=Sections&file=index&req=viewarticle&artid=7&page=1

Mario Kart FC 1590-4774-1019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 19:50

Dennahz

Life feels like hell should.

Op zondag 12 mei 2002 23:21 schreef Silicon Error het volgende:
Ik zit ff te lezen en mag ik iedereen met Linux toch nog ff wijzen op ip_masq_mms. Het was hierboven ergens al genoemd, maar niemand schijnt het door te hebben :P

Bij mij werkt MSN filetransfer nu prima...
idd.. werkt perfect *D

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43452

Op dinsdag 19 maart 2002 19:13 schreef JJay het volgende:

[..]

En werkt het *verzenden* van files naar MSN vriendjes buiten je netwerk ook.. ?
@home????

Dit kan opgelost worden door een verbinding te leggen tussen de 2 pc's met route.

route add 192.168.0.0 192.168.0.1
(route add <jouw ip> <ander ip>
en dat moet de ander dan ook doen dus
route add 192.168.0.1 192.168.0.0

(kan zijn dat iemand dit al eerder gemeld heeft maar ik heb niet alle posts gelezen):p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op zondag 12 mei 2002 22:23 schreef Freeke het volgende:
heey beste tweakers,ik heb sinds een paar dagen de nieuwste update van msn messenger van de tweakers.net site weggehaalt..maar nu hoor ik nie meer als iemand online komt "user is online"dat vind ik echt heel jammer..hoe krijg ik dat weer trug ??

BVD
Euhm, onder "Opties", "Voorkeuren", "Meldingen weergeven als contactpersonen online zijn"? Ga ff lekker naar het Fok-forum ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56465

Ik heb eens navraag gedaan bij E-tech en was verbaasd over hun manier van reageren, positief dan!
Had per email gevraagd hoever hun ontwikelingen zijn voor UPnP support.
Schijnt dat sind de laatste firmware van maart dit jaar, MSN en netmeeting gewoon zouden moeten werken (wie kan dit bevestigen?).
Ik werd hier trouwens keurig over opgebeld en geen korte reactie per email!
Niet alleen de msn chat maar ook de filetransfer en de videoconferencing met netmeeting zouden met deze firmware moeten werken.
Tevens belichten ze me nog even op de voordelen van een e-tech tov draytek. Prijs, 5 jaar garantie (draytek 2 jaar!) en de uitgebreide support.
Nou ben ik dus erg benieuwd wie een E-tech modem heeft met de firmware van maart 2002 en heeft gecheckt of netmeeting en msn volledig naar behoren werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdhoek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-10-2024
Op maandag 27 mei 2002 19:32 schreef Bombonsito het volgende:
Niet alleen de msn chat maar ook de filetransfer en de videoconferencing met netmeeting zouden met deze firmware moeten werken.
Ik ben ook wel benieuwd. Wat ik weet is dat NetMeeting (H.323) ook zonder UPNP werkt, dat werkte bij mij al voordat ik een router had op een Windows ME machine met ICS (geen UPNP geinstalleerd). MSN chat werkt altijd wel, voice chat heb ik nog niet gezien zonder UPNP en MSN video (bestaat alleen onder XP) ook niet. MSN filetransfer is vaak wel werkende te krijgen d.m.v. portmapping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-06 21:06
ik heb de laatste tijd op onze pc's thuis last van het probleem dat MSN mij automatisch afmeldt. Ook tijdens gesprekken, ik sta dan offline terwijl ik wel met de mensen waarmee ik de hele tijd al aan t chatten was kan praten. Maar niet met nwe mensen. Dit gebeurt overigens niet altijd. Wel vaak, maar zoals nu, heb ik weer nergens last van. Alle MSN instellingen staan standaard en heb geen uitbreidingen geinstalled. XP is OS, andere PC's ME en 98.

Nu heb ik op de pc met 98 dit probleem minder vaak. En een format helpt ook nie. MSN versie is de laatste. En Trillian is een oplossing maar vind ik K*T met peren.

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6648

is er een een of ander script uit ofzo dat msn laat crashen?
echt om de paar minuten is het BOEM crash..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiliconError
  • Laatst online: 17-06 13:21

SiliconError

:(){ :|:& };:

Yeah, volgens mij is er weer iets nieuws uitgevonden om MSN te vernaaien.

Ik crashte net ook 2x en toen kwam er zo'n irritant scriptkiddie melden dat hij daar een leuk nieuw stukje software voor had :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:18

MaNdM

1000-dingen-doekje

Op dinsdag 12 maart 2002 18:39 schreef PLozekoot het volgende:
FF offtopic..

Ik heb nu een vreselijk irritant probleem in MSN. Ik heb gister een grote schoonmaak gehouden en alle vage contacts uit mijn lijst gegooid..
Nu als ik opnieuw aanmeld krijg ik telkens de bevestiging dat die contacts mij toe hebben gevoegd en of ik wil dat ze kunnen zien dat ik online ben. 20 keer op annuleren drukken is vrij irritant. Iemand misschien een idtje :) ??

Thnx alvast!
Zoiezo altijd eerst iemand blocken voordat je em uit de lijst gooit

To be determined...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-12-2024

megamuch

Tring Tring!

kleine update vanuit spanje

Wat ik bij microsoft heb kunnen vinden werkt het in de volgende gevallen :

beide kanten gebruiken een firewall die upnp ondersteund

alleen kant A gebruikt firewall met upnp, kant B geen firewall (of vice versa)

Geen upnp aan beide kanten maar firewall is ingesteld als volgt:

Voor file transfers poort 6891 - 6900 TCP
Voor voice en video chat poort 5004 - 65535 UDP(!)
Vooral dat laatste slaat natuurlijk helemaal nergens op. Pak dan gewoon een poort en gebruik die, maar nee, ze willen ongeveer elke bestaande poort hebben. Imho zwaar onzinning maarja.

Voor netmeeting met alle zooi erbij (whiteboard, file transfer, video, voice)
zou je de volgende poorten moeten mappen.

389 TCP
522 TCP
1503 TCP
1720 TCP
1731 TCP

Bij mijn eigen router (speedstream ding) zat het onder NAPT om het in te stellen.. Misschien een tip.

Mijn ervaring is dat als je winxp met ICS gebruikt en de andere kant doet dat ook, dat het allemaal wel zou moeten werken. Maarja, d'r zijn niet zo heelveel mensen met Upnp nog.

Overigens ben ik zelf nog geen firmware update tegen gekomen voor Upnp, dus dat is nog ff wachten voor mij.

Gevolg.. Ik kan dus met MSN geen voice en video chat doen, wel file transfers (als de andere kant ook poort 6891 - 6900 heeft gemapped, of upnp gebruikt)

Ben dus voorlopig alleen maar met netmeeting aan het webcammen, maar moet zeggen dat het toch wel erg prettig werkt :)

einde nieuwsbericht :)

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

en voor diegene die een unex NexIP ISO50p hebben, met de nieuwe firmware(1.16) lukt het nu ook om te verzenden en ontvangen met de mesenger *D

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Nu online
Wellicht nog wat interessante info op : http://www.fresnocpa.org/HowTo.htm
Zie het stuk Tips and tricks to troubleshoot file and Video transferring:

geeft geen inhoudelijke reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35302

Ik zit niet met een probleem maar gewoon een vraagje:

We hebben thuis een 'getweaked' ADSL modem die aan de uplink van onze switch hangt. Nu hebben we daar laatst een laptop bij geprikt en zonder dat we de juiste gateway en overige ip adressen hebben ingevuld (geen DNS server draaien) kon Messenger al connecten. (OS=XP Prof)
Verder was er geen enkel programma dat het internet op kon.

Hoe kan dit, just wondering :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50818

Ik heb een probleem:

We hebben hier een LAN liggen, en de server draait WinProxy. Op mijn pc, krijg ik geregeld (meerdere keren per dag), als ik even afwezig ben geweest, en ik wil m'n status veranderen, het bericht: uw status kan niet worden gewijzigd...blabla....

Hoe kan ik voorkomen dat dit iedere keer opnieuw gebeurd? De verbinding met msn valt gewoon weg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuLPMaN
  • Laatst online: 14-07 22:20
Hmm... we hebben hier in een studentenhuis een netwerkje liggen met een Edimax BR6004+ router + Wanadoo Broadband Premium.

Als ik deze thread zo lees kan ik concluderen dat het gewoon simpelweg NIET mogelijk is om bestanden te ontvangen/versturen en webcam te gebruiken met deze router ertussen ??? Het enige wat ik kan doen is wachten op nieuwe firmware??? Am I right?

Bladiebla!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28723

Op dinsdag 12 maart 2002 15:24 schreef Termi het volgende:
Ik kan wel bestanden verzenden ontvangen en gesprekken ook achter netwerk :)...

Server os = win2k met de internetdeling optie van win2k >:), gewoon niks ingesteld :o...En gaan met die banaan :P.
Dan mag jij even aan mij uitleggen hoe je het gedaan heb, heb ook windows 2k prof op me server draaien, maar bij mij werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordan2k
Op dinsdag 11 juni 2002 15:26 schreef Roelenzo het volgende:
Ik zit niet met een probleem maar gewoon een vraagje:

We hebben thuis een 'getweaked' ADSL modem die aan de uplink van onze switch hangt. Nu hebben we daar laatst een laptop bij geprikt en zonder dat we de juiste gateway en overige ip adressen hebben ingevuld (geen DNS server draaien) kon Messenger al connecten. (OS=XP Prof)
Verder was er geen enkel programma dat het internet op kon.

Hoe kan dit, just wondering :?
Uhm Denk UPNP las daar een tijdje gelden wat over dat windows in staat is netwerk device's standaart te herkenen.
het zou in de toekomst gebruikt kunenn worden om bv. koelkast enz te kunnen aanspreken over netwerkt met de komst van ipv6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdhoek
Op dinsdag 02 juli 2002 17:54 schreef vluggejapie het volgende:

[..]

Dan mag jij even aan mij uitleggen hoe je het gedaan heb, heb ook windows 2k prof op me server draaien, maar bij mij werkt het niet.
Voor filetransfer kan het al helpen om poort 6981 te mappen.
zie ook [topic=184484/1/100]

Zorg ervoor dat de firewall deze poorten open heeft staan. Via ICS poortmappen schint ook te kunnen met een of ander tooltje. In XP doe je dat via de properties van de firewall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38093

Ik heb ook netwerkje lopen tssn 2 win2k bakken dit zonder router, maar met een crossed UTP kabel.. alles werkt perfect enkel msn files zenden op de client gaat niet, ontvangen wel verzenden niet.
Hebt ondertussen al door hoe het in mekaar zit.. Port mappen wat in het portmappingsverhaal staat helpt niet, MSN ondersteund nog geen NAT, een oplossing zou zijn, Trillian (welke ik persoonlijk slecht vin)

Ik heb hiervoor nog geen oplossingen gevonden (zonder router of te upgraden) ik dacht hierbij eerst aan een SOCKS5 Proxy-server, maar lijkt me niet zo makkelijk (heb daar geen/weinig verstand van) en nou kom ik dit topic per toeval in de search tegen..

Mensen met soortgelijk problemen maar met een oplossing zonder router of upgrade? :?

(T zou me trouwens erg verbazen moest hier iemand 'JA' op antwoorden, is volgens mij namelijk onmogelijk..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesr
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08-2017
Heb driggend hulp nodig! Me MSN is beetje gef*cked volges mij :'(

Mijn broertje zit af en toe wel eens in mijn windows profiel te puteren (GTA3) heeft hij toestemming van maar nou heeft hij vandaag MSN aangezet maar dan onder zijn mail en pass, niets aan de hand zou je zeggen. Nou ik kom thuis van werk en start MSN op en zie dat ik Alle Contacts van mij broertje op mijn lijst heb, Al mijn Contacts zijn weg. Iemand die weet wat er aan de hand is? Ik heb namelijk niet echt veel zin om een nieuw email adress aan te maken namelijk.

Iemand met hetzelfde probleem of iemand die weet hoe het op te lossen. Let me know!
Hij doet het weer, laat maar :P Heb even met mijn broertjes MSN ingelogd, uitgelogd en nu is alles weer goed.. Phew :7

Death is nothing; but to live defeated and without glory is to die every day - Emperor Napoleon I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdhoek
Voor de Draytek Vigor fans:
http://www.draytek.co.uk/products/vigor2600.html
Met UPNP.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitByter
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-07 14:11

BitByter

Prutst dit forum

* BitByter krijgt het dus ook niet aan de praat
heb eigenlijk ook geen zin om port 5004 t/m 65535 te forwarden in de router ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky20
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-01-2024

freaky20

Lazy tweaker

Ik heb de laatste tijd last van het ontzettende irritante probleem dat msn steeds offline gaat.... je bent dan dus aan het chatten en iedereen ziet je offline, maar je kunt wel doorblijven chatten met die personen waarmee je aan het chatten was :? Als je vervolgens je status wilt veranderen zegtie dat je offline bent gegaan... en moet ik dus weer opnieuw inloggen :( :( De tijdstippen waarin dit gebeurt wisselt van 5 min. tot ongeveer 40 min... SUPERIRRITANT DUS!

Heeft een van jullie hier ook last van? Of ligt het waarschijnlijk aan mijn verbinding (die iig gewoon normaal is)?

Oude computerspullen bewaren is cool, alleen waarom?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60075

ik ben maar een eenvoudige....
met een windows 98 zonder toeters of bellen
mijn messenger kan wel files verzenden, maar niet ontvangen
met of zonder zone-alarm
in de opties kan ik nix vinden
wie o wie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Op dinsdag 12 maart 2002 15:02 schreef MRic3 het volgende:
Zal maar meteen een voorzet geven...
MSN bestanden verzenden, video en sound vanachter NAT of ICS (same) of proxy met poortmappen...

HET KAN NIET
bestanden ontvangen wel

Hoogstwaarschijnlijk werkt het wel met XP als NAT server omdat daar UPnP service in zit en daar kan messenger gebruik van maken.

Graag iemand reageren bij wie het wel werkt!!!!!
Met icq werkt het wel..
Dus als microsoft daar nou eens wat van af zou kijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35948

Op woensdag 10 juli 2002 23:51 schreef freaky20 het volgende:
Ik heb de laatste tijd last van het ontzettende irritante probleem dat msn steeds offline gaat.... je bent dan dus aan het chatten en iedereen ziet je offline, maar je kunt wel doorblijven chatten met die personen waarmee je aan het chatten was :? Als je vervolgens je status wilt veranderen zegtie dat je offline bent gegaan... en moet ik dus weer opnieuw inloggen :( :( De tijdstippen waarin dit gebeurt wisselt van 5 min. tot ongeveer 40 min... SUPERIRRITANT DUS!

Heeft een van jullie hier ook last van? Of ligt het waarschijnlijk aan mijn verbinding (die iig gewoon normaal is)?
Ik heb het juist omgedraaid. Namelijk dat als ik soms bezig ben op messenger dat juist de status van andere contactpersonen in 'offline' veranderd. Uiteraard kan ik wel nog door-chatten met ze zoals je ook al beschreef. Het gebeurt weliswaar zeer sporadisch maar is zeker irritant en ik denk zelf dat het een of andere bug is. Maar wachten of het in de toekomst gefixed word in een nieuwe versie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-07 00:04
Beste mensen

Ik heb een netwerk van 2 pc's die verbonden zijn met een cross-kabel op 2
netwerkkaartjes van 100 Mbit. De eerste pc (P-4 1,8 Ghz met Windows XP) met
2 netwerkkaarten heeft een printer en een internetverbinding (mxstream
comfort) en de 2e pc (P-I 166 Mhz met Windows 95 2e editie) is daarmee
verbonden.

Nou heb ik gelezen op deze site hoe je een netwerk moest aanleggen (dank je
wel :)), en dat werkt allemaal naar behoren. Allen MSN messenger wil maar
niet inloggen. Ik maak verbinding via een proxy van AnalogX (te vinden op de
site www.analogx.com). Moet ik iets instellen?? Internetten enzo doet het
gewoon alleen msn niet. :(

Ik hoop dat iemand raad weet met mijn probleem,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdhoek
Op zondag 14 juli 2002 22:20 schreef jozy het volgende:
Beste mensen

verbonden.

site www.analogx.com). Moet ik iets instellen?? Internetten enzo doet het

Het is makkelijker om gewoon Internet Connection Sharing van XP zelf te gebruiken. Dan werkt het zonder bijzondere instellingen. Wil je toch via een proxy, stel dit in Messenger dan in via Tools, Options, Connection.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddkiller0900
  • Laatst online: 17-07 09:40
bij mij doet ie het perfect >:)
Heb 1 ding gedaan, heb op mijn server die patch voor gta 3 gezet en ik kon webcamme met iedereen via msn, praten en bestanden doorzenden zonder iets van poorten in te stellen en ik gebruikte op alle Clients, Windows XP, op Server ook. En ik heb gewoon standaard ICS sharing gebruikt. 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuinhark
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-07 15:14

Tuinhark

Retro

Waarschijnlijk is het in deze thread al langsgekomen (en anders zowiezo wel in een andere), maar laat ik DE oplossing nog eens aandragen:

reaim
(doe ook een search met [url="http://www.google.com/search?q=reaim"]Google[/url] of hier op [url="http://gathering.tweakers.net/forum/find]GoT[/url] of zie de [url="http://reaim.sourceforge.net/"]homepage[/url])

Dit is een proxy progje voor AIM en MSN dat onder LINUX(!) draait. Mbv een zootje firewall rules stel je dat ding als transparante proxy in (dus je hoeft de messenger dan zelf NIET meer te configgen). Bij mij doet ie iig goed zijn ding op mijn Debian smurfer anex NAT router. En zo kan * Tuinhark weer files versturen met MSN. :)

Met dank aan weet-ik-veel-welke-andere-tweaker die dit progje al eens eerder verkondigde.

edit:

No offence, maar naar mijn idee is dat hele portforwarding verhaal (#6891-6900, zie ook [url="http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/5#5"]hier[/url]) flauwekul in deze situatie.

:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12953

Zijn hier meer mensen die MSN 5.0 Beta Workaround al hebbe? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Op zaterdag 20 juli 2002 17:04 schreef Vo0 het volgende:
Ik heb hem, maar werkt niet => kan niet aanmelden.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.CeeJay
  • Laatst online: 29-05 08:46
Op zaterdag 20 juli 2002 17:04 schreef Vo0 het volgende:
o er is toch al een MSN 5.0 uit ?
Ik kreeg net een ZIP gestuurd van iemand en dacht dat het een 4.0 met trojan erin was ofzo.
Ik zal hem eens op mijn laptop (leeg account) uitproberen >:)

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45269

om die nog-niet-officieel-uitgebrachte MSN 5.0 aan 't werk te krijgen moest je ergens in je register een of andere server veranderen (weet zo snel ff niet waar 't precies zit)

dan moet'ie het wel doen..... :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58690

Hmm, nou ik heb ook wel een probleempje met messenger.
Ik heb geen achtergrondje erin staan en dat zou toch moeten kunnen na het lezen van veel topics.
Het lvback.gif werkt niet.
Ik draai versie 4.6 (4.6.0082)
Ik heb ook al het GoT messenger skin geprobeerd, maar dat laat messenger hangen bij mij.

Is er een update'je van die GoT skin? En hoe kan je makkelijk zelf je messenger skin aanmaken? Ik heb dat rescource hacker geprobeerd, maar dat is niet echt makkelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45269

lvback.gif werkt wel, je moet alleen je MSN helemaal afsluiten (dus niet je contactlist wegklikken of afmelden, maar gewoon compleet exit) en dan opnieuw starten... dan zou je achtergrondplaatje het wel moeten doen *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58690

Nee, helaas, ik heb zelfs al een ander plaatje gemaakt, de eerst had ik gedownload.

Dat plaatje moet toch 250 bij 360 pixels zijn, veder nog bepaalde dingen ofzo? aantal kleuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-07 14:41

Dreamer

Foutje

jozy schreef op 14 juli 2002 @ 22:20:
Beste mensen

verbonden.

site [url="http://www.analogx.com"]www.analogx.com[/url]). Moet ik iets instellen?? Internetten enzo doet het

heb je de proxy gegevens wel ingevuld bij msn?

als je er nu niet uitkomt kan je denk beter even een topic openen in NT

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRic3
  • Laatst online: 13-07 08:54

MRic3

Of praat ik weer poep?

ddkiller0900 schreef op 16 juli 2002 @ 18:57:
bij mij doet ie het perfect >:)
Heb 1 ding gedaan, heb op mijn server die patch voor gta 3 gezet en ik kon webcamme met iedereen via msn, praten en bestanden doorzenden zonder iets van poorten in te stellen en ik gebruikte op alle Clients, Windows XP, op Server ook. En ik heb gewoon standaard ICS sharing gebruikt. 8-)
Ik kan zien dat je er geen verstand van hebt ..NOFI.. want een patch van GTA 3 heeft er nog niet een beetje mee te maken maar leuk dat je het bij jou werkt.

Server en client dus allebei XP... mooi daar hebben we het in dit draadje al over gehad.... FFF vraagje weet je of je uPnP service enabled is?
(start -> control panel -> administrative tools -> services en kijk dan of
Universal Plug and Play Device Host enabled en automatic staat?

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Laatst online: 10:51
MRic3 schreef op 08 augustus 2002 @ 10:39:
[...]

Ik kan zien dat je er geen verstand van hebt ..NOFI.. want een patch van GTA 3 heeft er nog niet een beetje mee te maken maar leuk dat je het bij jou werkt.

Server en client dus allebei XP... mooi daar hebben we het in dit draadje al over gehad.... FFF vraagje weet je of je uPnP service enabled is?
(start -> control panel -> administrative tools -> services en kijk dan of
Universal Plug and Play Device Host enabled en automatic staat?
server: winxp, de i-net sharing van xp aan, uPnP auto
client: winxp, uPnP auto

kan geen bestanden verzenden met msn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkie80
  • Laatst online: 30-12-2024

Makkie80

Makkie voor Makkie!

DE oplossing voor filetransfer van MSN Messenger met een gedeelde internet verbinding is het gebruik van SmoothWall!!!

Zie ook [rml]Het grote [ smoothwall] vraagjes/probs... topic![/rml]

Voor bestanden verzenden met MSN Messenger vanaf elke client zie deze pagina.

Gisteren Freesco vervangen voor SmoothWall en het werkt allemaal als een tierelier! :D
offtopic:
Voor Netmeeting, H323 Protocol ondersteuning zie deze pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:33

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Ik heb al gezocht, maar kon niks vinden :( Is er een manier om je van je lijst een back up te maken, alle mail adressen in een txt file ofzo :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thealterego1
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-07 21:37

thealterego1

iedereen gelukkig nieuwjaar

bestand - contactpersonenlijst opslaan.

iemand iets leuks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdhoek
BlackShadow schreef op 08 augustus 2002 @ 19:54:
[...]

server: winxp, de i-net sharing van xp aan, uPnP auto
client: winxp, uPnP auto

kan geen bestanden verzenden met msn
Probeer eens de file transfer poorten te mappen in de XP firewall configuratie op je server (control panel, network connections, connectie selecteren, change settings):

- In de geavanceerde LAN eigenschappen, Settings, Services kiezen voor Add
- Vul in:
Beschrijving: MSN File transfer poort 1
Naam of IP adres:
127.0.0.1
Externe poort: 6891
Interne poort: 6891

Indien je meerdere bestanden tegelijk wilt zenden, dit herhalen voor poorten 6892 t/m 6900.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37833

wie weet waarneer de msn messenger 5.0 uitkomt ( niet de beta dus ) ik vindt hem er zo mooi uitzien en wil graag dat hij officieel uitkomt.
alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54325

heb een keer gehoord dat je msn kan hacken... daar ben ik niet zo blij mee... Weet iemand dit te voorkomen....??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58525

kan bijna niet :Z :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54325

wat kan niet..?? het hacken of voorkomen...???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Anoniem: 54325 schreef op 09 augustus 2002 @ 11:16:
wat kan niet..?? het hacken of voorkomen...???
wat bedoel je dan met "hacken", andere vraag, wat versta je onder hacken :)
Als je gewoon je firewall goed heb staan kan er praktisch niets gebeuren, installeer een goede virusscanner, en installeer update's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
dvdhoek schreef op 08 augustus 2002 @ 21:47:
[...]

Probeer eens de file transfer poorten te mappen in de XP firewall configuratie op je server (control panel, network connections, connectie selecteren, change settings):

- In de geavanceerde LAN eigenschappen, Settings, Services kiezen voor Add
- Vul in:
Beschrijving: MSN File transfer poort 1
Naam of IP adres:
127.0.0.1
Externe poort: 6891
Interne poort: 6891

Indien je meerdere bestanden tegelijk wilt zenden, dit herhalen voor poorten 6892 t/m 6900.
Portmapping wil helaas niet werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-07 22:25

NoTimeRemains

I know

kan iemand mij die emoticons van GoT voor de nieuwste versie posten of een link ofozw?

alvast thnx

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdhoek
BlackShadow schreef op 10 augustus 2002 @ 01:15:
[...]

Portmapping wil helaas niet werken...
Sorry, ff niet goed nagedacht. 127.0.0.1 zorgt ervoor dat het op de server werkt (als het goed is). 127.0.0.1 moet je vervangen door het IP adres van het werkstation waarop je filetransfer wilt activeren. Heb je geen andere firewall draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Misschien een stom vraagje, maar als het goed is kunnen er 150 contactpersonen in je msn. Nu wil ik graag weten is dit met of zonder de mensen die geblockt staan. En zeg maar als je bij de 150 bent, en je wil weer iemand toevoegen gaat dan automatisch eentje weg uit je bloklijst.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
  • Laatst online: 05-01 12:58
Niels99 schreef op 10 augustus 2002 @ 12:30:
Misschien een stom vraagje, maar als het goed is kunnen er 150 contactpersonen in je msn. Nu wil ik graag weten is dit met of zonder de mensen die geblockt staan. En zeg maar als je bij de 150 bent, en je wil weer iemand toevoegen gaat dan automatisch eentje weg uit je bloklijst.
Nee, voor elk 'soort' users heb je een aparte lijst. Users die je blocked komen dus in een andere lijst. Als je ze uit je contact list gooit issie nog steeds blocked maar kan je wel weer 1 iemand extra in je lijst doen.

Het maximum is dus 150 en hij telt alleen de mensen die je in je contact list hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
dvdhoek schreef op 10 augustus 2002 @ 09:56:
[...]

Sorry, ff niet goed nagedacht. 127.0.0.1 zorgt ervoor dat het op de server werkt (als het goed is). 127.0.0.1 moet je vervangen door het IP adres van het werkstation waarop je filetransfer wilt activeren. Heb je geen andere firewall draaien?
ik heb ook norton internet security op mijn server draaien.
Moet ik de server en de client telkens herstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdhoek
BlackShadow schreef op 10 augustus 2002 @ 13:25:
[...]

ik heb ook norton internet security op mijn server draaien.
Moet ik de server en de client telkens herstarten?
Ik denk dat Norton inderdaad het probleem is. Waarschijnlijk is het poortmappen niet eens nodig als je alleen de Win XP firewall gebruikt. Dit is namelijk een UPnP enabled firewall, en Norton zover ik weet niet. Probeer dit eerst eens. Als je toch de Norton firewall wilt draaien, moet je dus daarop de poorten mappen. Client en/of server herstarten na poortmappen is niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Nou ben ik heel nieuwsgierig of het lukt bij blackshadow.
Zet (om even te testen) gewoon je firewalls uit. Dan weet ik ook al meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49261

Ik denk dat ik hier moet zijn: het topic heet toch het grote msn ....

Mijn probleem:

Kan sinds 2 weken niet meer op msnchatboxen. Kan plugins niet vinden. kom wel in de lijst met boxen en als ik een box aanklik, kom ik ook in de box, maar krijg geen lijst met namen, geen weergave van gesprekken :?.

Ben benieuwd of iemand mij kan vertellen, hoe ik dit kan fixen.

nb. ben nog newby, dus graag gewone taal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordan2k
Anoniem: 49261 schreef op 10 augustus 2002 @ 23:58:
Ik denk dat ik hier moet zijn: het topic heet toch het grote msn ....

Mijn probleem:

Kan sinds 2 weken niet meer op msnchatboxen. Kan plugins niet vinden. kom wel in de lijst met boxen en als ik een box aanklik, kom ik ook in de box, maar krijg geen lijst met namen, geen weergave van gesprekken :?.

Ben benieuwd of iemand mij kan vertellen, hoe ik dit kan fixen.

nb. ben nog newby, dus graag gewone taal :P
Welkom,
Je zit hier inderdaad goed. lees nog wel eff de FAQ als je nog vaker hier
wil terug komen tevens staan daar veel antwoorden all in.

probeer eens in IExplore onder Tools => internet options all je temp files te verwijderen. Reden dat hij
ze niet kan vinden is dat ze er wel zijn maar beschadigd en ze niet op nieuw wilt downloaden denk ik.

* Heb je veder niet een fire wal die die porten van die webchat blokken toevalig want dat zou het ook
nog wel eens kunnen zijn. helaas weet ik zo eff niet welke porten dat zouden moeten zijn.

[ Voor 0% gewijzigd door jordan2k op 11-08-2002 00:14 . Reden: fine tunning ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Criminelis
  • Laatst online: 10-07 13:27
Waar kan je die MSN beta 5.0 downloaden ???

En zijn er ook nog wat dingen in verandert ??? of is het weer gewoon het zelfde ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
dvdhoek schreef op 10 augustus 2002 @ 19:53:
[...]

Ik denk dat Norton inderdaad het probleem is. Waarschijnlijk is het poortmappen niet eens nodig als je alleen de Win XP firewall gebruikt. Dit is namelijk een UPnP enabled firewall, en Norton zover ik weet niet. Probeer dit eerst eens. Als je toch de Norton firewall wilt draaien, moet je dus daarop de poorten mappen. Client en/of server herstarten na poortmappen is niet nodig.
ik heb zowel de xp-firewall als de norton firewall uit gezet, het wil nog steeds niet lukken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdhoek
BlackShadow schreef op 11 augustus 2002 @ 12:14:
[...]
ik heb zowel de xp-firewall als de norton firewall uit gezet, het wil nog steeds niet lukken...
Wordt een lastig verhaal zo. Het zou namelijk zo wel moeten werken. En als je MSN op je server start, werkt het dan wel? Als het dan niet werkt, zitten toch echt bepaalde poorten dicht lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
dvdhoek schreef op 11 augustus 2002 @ 21:35:
[...]

Wordt een lastig verhaal zo. Het zou namelijk zo wel moeten werken. En als je MSN op je server start, werkt het dan wel? Als het dan niet werkt, zitten toch echt bepaalde poorten dicht lijkt me.
op de server werkt alles perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61856

Ik heb ff de draad snel doorgelezen en volgens mij niet echt een oplossing gezien (correct me if iam wrong). Maargoe hier mijn steentje.
(Van computertotaalforum nog niet uitgeprobeerd)
Snap hem ook nog niet helemaal dus als iemand die er echt verstand van heeft naar zou willen kijken.

schijnbare oplossing:
- Ga naar "MS-Dos Prompt". (Opdrachtprompt in Windows 2000)
- Typ "telnet".
- Typ open 10.0.0.138.
- Druk op enter,
- Typ "EXPERT". (ENTER)
- Typ je wachtwoord.
- Typ nu "NAT"

Er staat nu:

NAT>

Typ dit over: (bij xxx.xxx.xxx.xxx, je eigen IP)

NAT>defserver addr=xxx.xxx.xxx.xxx

NAT>save (ENTER)

Dat is dat nu het volgende:

- Ga naar "MS-Dos Prompt". (Opdrachtprompt in Windows 2000)
- Typ "telnet".
- Typ open 10.0.0.138.
- Druk op enter,
- Typ "EXPERT". (ENTER)
- Typ je wachtwoord.
- Typ nu "NAT"

Er staat nu:
NAT>

Typ dit over: (bij xxx.xxx.xxx.xxx, uw externe IP)

NAT>create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.150:21 outside_addr=xxx.xxx.xxx.xxx:21 (ENTER)

NAT>save (ENTER)

NAT>create protocol=udp inside_addr=10.0.0.150:21 outside_addr=xxx.xxx.xxx.xxx:21 (ENTER)

NAT>save (ENTER)

NAT>create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.150:23 outside_addr=xxx.xxx.xxx.xxx:23 (ENTER)

NAT>save (ENTER)

NAT>create protocol=udp inside_addr=10.0.0.150:23 outside_addr=xxx.xxx.xxx.xxx:23 (ENTER)

NAT>save (ENTER)

NAT>create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.150:80 outside_addr=xxx.xxx.xxx.xxx:80 (ENTER)

NAT>save (ENTER)

NAT>create protocol=udp inside_addr=10.0.0.150:80 outside_addr=xxx.xxx.xxx.xxx:80 (ENTER)

NAT>save (ENTER)

NAT>create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.150:139 outside_addr=xxx.xxx.xxx.xxx:139 (ENTER)

NAT>save (ENTER)

NAT>create protocol=udp inside_addr=10.0.0.150:139 outside_addr=xxx.xxx.xxx.xxx:139 (ENTER)

NAT>save (ENTER)

NAT>create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.150:9 outside_addr=xxx.xxx.xxx.xxx:9 (ENTER)

NAT>save (ENTER)

NAT>create protocol=udp inside_addr=10.0.0.150:9 outside_addr=xxx.xxx.xxx.xxx:9 (ENTER)

NAT>save (ENTER)

NAT>create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.150:1863 outside_addr=xxx.xxx.xxx.xxx:1863 (ENTER)

NAT>save (ENTER)

NAT>create protocol=udp inside_addr=10.0.0.150:1863 outside_addr=xxx.xxx.xxx.xxx:1863 (ENTER)

NAT>save (ENTER)

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Anders geef eens een link naar het orginele draadje Gehakt, want volgens mij staat het hier uit zijn verband.

Dit ziet er uit als een vrij omslachtige manier van poortmappen... maar ja, dit gaat niet alleen voor MSN op denk ik want hij mapt de UDP en TCP protocollen op de poorten van 21, 23, 80,139, 9 en 1863

Ik ga het niet proberen want ik heb een zwaar vermoeden dat het niet werkt.

En blackshadow... ik vind het vreemd want het zou echt moeten werken bij jou. Weet je zeker dat uPnP op allebei de machine's aanstaat (automatic). Heb je de uPnP update (staat als het goed is gewoon bij window update, draai gewoon alle update's) ook al gedraaid op allebei de XP machine's??? En anders probeer het een keer met wat poorten te mappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
MRic3 schreef op 12 augustus 2002 @ 12:05:
Anders geef eens een link naar het orginele draadje Gehakt, want volgens mij staat het hier uit zijn verband.

Dit ziet er uit als een vrij omslachtige manier van poortmappen... maar ja, dit gaat niet alleen voor MSN op denk ik want hij mapt de UDP en TCP protocollen op de poorten van 21, 23, 80,139, 9 en 1863

Ik ga het niet proberen want ik heb een zwaar vermoeden dat het niet werkt.

En blackshadow... ik vind het vreemd want het zou echt moeten werken bij jou. Weet je zeker dat uPnP op allebei de machine's aanstaat (automatic). Heb je de uPnP update (staat als het goed is gewoon bij window update, draai gewoon alle update's) ook al gedraaid op allebei de XP machine's??? En anders probeer het een keer met wat poorten te mappen.
uPnP staat op auto op zowel de client als de server.
kheb alle windows updates, heb ook direct de beveiligingsupdate voor uPnP gedowned.
portmapping staat aan voor poort 9891.

Heb ook eens portmapping gedaan voor een game en dit bleek ook niet te werken.
(heb het 1 maal aan de praat gekregen maar met heel veel vertraging op de connectie, of dit aan de gameserver lag of aan mijn instellingen weet ik niet)

na die ene keer lukt het me niet meer om games online te spelen... (die portmapping was via winroute)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61856

MRic3 schreef op 12 augustus 2002 @ 12:05:
Linkje naar topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Bedankt voor het linkje gehakt maar ik heb er (8eraf weining aan) staat niet heel veel extra in dat draadje. Ik gaat het niet proberen omdat er teveel onzin in staat en ik vrij zeker weet dat het niet werkt...

Blackshadow heb je de TCP en UDP poort 6891 gemapped en je moet van extern naar intern mappen he... d8 ik anders probeer het eens andersom. Ik snap er niks van dat het bij jou niet werkt. Als het ergens aan de gang te krijgen is dan is het wel bij jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
ik ga nu eens winroute installeren, want in de instellingen voor internet delen van win XP moet ik kiezen tussen tcp of udp.

afloop volgt... op hoop van zege :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
na installatie van winroute heb ik op de server geen internet meer... :?
morgen wat verder proberen, heeft er iemand een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52382

Weet iemand hoe ik eigen icoontjes toe kan voegen aan de messenger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LastBoyScout
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-07 22:26

LastBoyScout

The Last but not Lost BoyScout

BlackShadow schreef op 13 augustus 2002 @ 22:05:
na installatie van winroute heb ik op de server geen internet meer... :?
morgen wat verder proberen, heeft er iemand een oplossing hiervoor?
BlackShadow,
Je moet even het vinkje controleren in je NAT-Setup van winroute. Daar staat "Exclude this machine from NAT" waarschijnlijk aan, dat moet dus uitgezet worden. Daarna zou hij het weer moeten doen. :)

Suc6

• BlackShadow
LastBoyScout schreef op 14 augustus 2002 @ 23:10:
[...]

BlackShadow,
Je moet even het vinkje controleren in je NAT-Setup van winroute. Daar staat "Exclude this machine from NAT" waarschijnlijk aan, dat moet dus uitgezet worden. Daarna zou hij het weer moeten doen. :)

Suc6
staat uit en internet werkt nog steeds niet

• Firefox
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-09-2024

Firefox

Een Vurig Vosje

Met de NAT van een Draytek Vigor2200 gaat msn zover ik kan nagaan overal goed... ik kan gewoon bestanden verzenden en ontvangen met sommigen.

Ook achter een Novell Bordermanager lijkt het allemaal goed te gaan.

Better to have loved and lost then never loved at all... yeah right.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57529

met MSN 5.0 kun je nu wel ineens verzenden echter nu niet meer ontvangen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Laatst online: 17-07 23:16

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

screenshotje van msn5 insignen, net zoals op de mac

Afbeeldingslocatie: http://iie.gamepoint.net/screenshot.JPG

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57529

ja lekker belangrijk ! en toen??!! Wat is hier in Pimsnaam zo interessant an?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62736

Hallo,

Ik heb me MSN in 3 groepen ingedeelt. Alles stond gisteravond nog netjes. Toen ik vanmorgen inlogde. Stond iedereen in de reguliere groep van MSN, en zag ik ook veel contactpersonen van vroeger in me lijst die ik allang had verwijderd. Wat minder leuk was, dat ik ook contactpersonen mis, namelijk 3 stuks die ik tijdelijk even had geblokeerd. Wat wil nou het geval. De contactpersonen die zijn geblokeerd kan ik wel opnieuwd aan me lijst toevoegen, alleen ik krijg dan de melding dat ze zijn toegevoegd maar ik zie ze dus niet in me lijst. Maar als hun zelf wel online komen, verschijnen ze wel gewoon online. En kan ik ook met ze praten, en ik krijg hun berichten ook gewoon. Ook al zie ik ze nergens in mijn lijst. Dus als ik hun venstertje wegklik ben ik ze kwijt, en moet ik eerst wachten tot hun zelf wat zeggen zodat ik ook weer wat kan zeggen. Mijn vraag is dus, hoe komt het dat alles door elkaar staat en dat ik deze contactpersonen niet meer in me lijst kan krijgen??? Weet iemand iets? Alvast bedankt Grtzz Bert

Ik heb versie 4.6 en draai Windows XP Professional. Als ik dus de contactpersonen toevoeg die ik kwijt was, en die eerst geblockt stonden, dan krijg ik gewoon de melding dat ze nu zijn toegevoegd. Eenmaal bij mijn lijst aangekomen, zie ik dat er dus niemand is toegevoegd, en er nix is gebeurd. Exporteren en inporteren werkt ook tevergeefs. Het opnieuw instaleren werkt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

je moet ze dan unblocken of allowen weer d8 ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62736

MRic3 schreef op 18 augustus 2002 @ 15:50:
je moet ze dan unblocken of allowen weer d8 ik
Weet je cker dat dit werkt dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58110

Ik heb dus de standaard windows messanger (is eigenlijk ook gewoon msn). Maar ik kan niet praten, niets verzenden. Ik kan wel bestanden ontvangen. Ik heb dus zone-alarm pro 3. Ik dacht dat het daar aan lag maar dat is ook niet zo want als ik die uitzet dan kan het nog steeds niet. Mijn OS is Win XP. Ik lees dat er hier meer hetzelfde probleem hebben....

Maar wat ik dan niet snap... een maat van mij draaid ook met Win XP, zone alarm pro en hij kan alles wel!!!!

Weet niemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

BeaM-R

Powerrrrr

Anoniem: 61856 schreef op 12 augustus 2002 @ 06:41:
Ik heb ff de draad snel doorgelezen en volgens mij niet echt een oplossing gezien (correct me if iam wrong). Maargoe hier mijn steentje.
(Van computertotaalforum nog niet uitgeprobeerd)
Snap hem ook nog niet helemaal dus als iemand die er echt verstand van heeft naar zou willen kijken.

schijnbare oplossing:

*lap tekst*
Dit werkt niet. Heb ik ook al geprobeert. Naar mijn mening gaat het gewoon niet met poortmappen.

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quistnet
  • Laatst online: 18-09-2020
k, ik dacht, nou, laat ik maar even een beetje duidelijkheid scheppen voor degene die denken dat het bekende "file-verzenden-achter-router-probleem" alleen maar aan de geopende poorten ligt...
Het is al heel veel keren gezegd natuurlijk, maar ik dacht, laat ik het even duidelijk over proberen te laten komen... (met nadruk op proberen)

Het ligt onder andere aan de poorten inderdaad, er is een reeks van poortjes van 6891 tot 6901 en natuurlijk 1863, en deze moet je dus opengooien...

Maar wat is er nog meer aan de hand... We nemen even een leuke google.com en een paar keywoordjes, en je vind een leuk file-verzend-protocolletje-web-pagina-enzo...

bron die ik even hier gebruik is: http://www.hypothetic.org/docs/msn/filetransfer.php

Allereerst wilt iemand iets verzenden, stel je zit op 192.168.0.3 ofzo en je wilt een bestand "readme.txt" naar 213.68.12.145 verzenden, ik zeg maar wat...

Je wilt verzenden...

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
MSG 4 N 277
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/x-msmsgsinvite; charset=UTF-8

Application-Name: File Transfer
Application-GUID: {5D3E02AB-6190-11d3-BBBB-00C04F795683}
Invitation-Command: INVITE
Invitation-Cookie: 33267
Application-File: readme.txt
Application-FileSize: 60904

Dit gaat allemaal netjuz via tcp-ip, via de msn server etc etc, zelfde als je "chat"... dus niks bijzonders... Als de ander het leuk vind om readme.txt te ontvangen zend ie een ACCEPTje, dmv dit...

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
MSG example@passport.com Tim 179

Invitation-Command: ACCEPT
Launch-Application: FALSE
Request-Data: IP-Address:

En aangezien het een beetje dom is om via een msn server een bestandje te verzenden, vraagt msn maar om het ip adres van jouw pc...
En vervolgens geef je dat dan netjus door als 192.168.0.3 zijnde...

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
MSG 4 N 238

Invitation-Command: ACCEPT
IP-Address: 192.168.0.3
Port: 6891
AuthCookie: 93301
Launch-Application: FALSE
Request-Data: IP-Address:

Nou, heel leuk natuurlijk, je geeft netjus je ip door... uhmm... dus als de ander dan rechtstreeks naar dat iptje gaat querien, vraagt hij een intern ip 192.168.0.3 op... hmmz... tsja... als msn nou het ip van je router zou doorgeven had je geen problemen gehad...

Je kan het met een paar mogelijkheidjes oplossen...
1. Je negeert et, en omzeilt et door nooit iets te verzenden of ftp of wat dan ook te gebruiken...
2. Je gaat op de router een proxy of sock4/5-ding installeren en je gaat daar gebruik van maken...
3. Zoek een nieuwe msn-client waarbij je het ip zelf mag forcen oid...
4. Addon voor msn die ervoor zorgt dat een extern ip wordt aangenomen...
5. Je hebt een *nix router en je wilt niet met andere clients gaan kloten: zorg ervoor dat de inhoud van je msn pakketjes wordt gewijzigd...

Het 5e is goed mogelijk en ik heb al een paar dingetjes op het i-net gezien... probleem is, degene die 1337 zijn gebruiken geen/weinig MSN :P Dus die zullen niet zo snel met dit komen...

*zoekt*... ok een voorbeeld van een leuk filterding is ip_masq_mms, *zoekt leuke infosite*... http://www.wildlab.com/LAMB/pages/support/mmspatch/
... Staat ook in wat dat ding dan eigenlijk doet...

Maar ja, ik als best wel Linux-n00bje, weet niet hoe ik dit met IPCHAINS werkend krijg, vriend van me die IPTABLES gebruikt kan et wel aan de praat krijgen :)

Oh well :) (me gebruikt gewoon Apache+FTP voor files :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-06 22:29
Weet iemand of er al een patch is om de namen van mensen in je lijst zelf aan te passen?? Of iig dat de email adressen zichtbaar worden? En ja ik ken trillian al, maar vind ik niet fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58110

Is er een simpel programma die dit kan:

4. Addon voor msn die ervoor zorgt dat een extern ip wordt aangenomen...

???

• RKD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:51

RKD

Hallo,

ff een vraagje :

Hoe is het mogelijk om Msn Messenger uit WinXp te slopen ?

iRacing Profiel

Anoniem: 32393

Door RKD - Thursday 22 August 2002 14:04

Hallo,

ff een vraagje :

Hoe is het mogelijk om Msn Messenger uit WinXp te slopen ?
Ga naar -> Start -> Run
Type daar het volgende in:

RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove

succes.

Anoniem: 11457

Ik begrijp iets niet, toen ik ADSL (ethernet - analoog) kreeg maakte ik gebruik van Windows 2000 Professional. Bestandsoverdracht werkte prima, meerdere malen heb ik bestanden overgezonden naar allerlei mensen (niet LAN).
Sinds ik Windows XP Professional gebruik werkt het echter niet meer, wat voor instellingen ik ook verander het werkt niet! Naar mijn inzicht is het dus puur Windows XP die de bottleneck is. Heeft iemand een idee hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdhoek
Anoniem: 11457 schreef op 22 augustus 2002 @ 19:53:
Ik begrijp iets niet, toen ik ADSL (ethernet - analoog) kreeg maakte ik gebruik van Windows 2000 Professional. Bestandsoverdracht werkte prima, meerdere malen heb ik bestanden overgezonden naar allerlei mensen (niet LAN).
Sinds ik Windows XP Professional gebruik werkt het echter niet meer, wat voor instellingen ik ook verander het werkt niet! Naar mijn inzicht is het dus puur Windows XP die de bottleneck is. Heeft iemand een idee hoe dit kan?
Heb je de firewall van XP zelf uit staan of daarin poorten gemapt? Staat de UPnP service aan of uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54954

Anoniem: 32035 schreef op 12 maart 2002 @ 14:58:
Dus hier gaat opgelost worden hoe je bestanden moet verzenden via MSN achter NAT ? ;)

Ik w8t af....
misschien overbodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtenbos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:09
Hallo

ik Heb een vraagje over msn ik kan wel bestanden ontvangen maar niet versturen ik heb al gezocht maar kan het nergens vinden.

groetjes marcel
Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.