heb et ook ;/
moest effe rebooten ;/
kan nog wel op @hotmail.com maar niet @xs4all.nl
moest effe rebooten ;/
kan nog wel op @hotmail.com maar niet @xs4all.nl
Anoniem: 37088
Anoniem: 23107
Mario Kart FC 1590-4774-1019
idd.. werkt perfectOp zondag 12 mei 2002 23:21 schreef Silicon Error het volgende:
Ik zit ff te lezen en mag ik iedereen met Linux toch nog ff wijzen op ip_masq_mms. Het was hierboven ergens al genoemd, maar niemand schijnt het door te hebben
Bij mij werkt MSN filetransfer nu prima...
Anoniem: 43452
@home????Op dinsdag 19 maart 2002 19:13 schreef JJay het volgende:
[..]
En werkt het *verzenden* van files naar MSN vriendjes buiten je netwerk ook.. ?
Euhm, onder "Opties", "Voorkeuren", "Meldingen weergeven als contactpersonen online zijn"? Ga ff lekker naar het Fok-forum ofzo.Op zondag 12 mei 2002 22:23 schreef Freeke het volgende:
heey beste tweakers,ik heb sinds een paar dagen de nieuwste update van msn messenger van de tweakers.net site weggehaalt..maar nu hoor ik nie meer als iemand online komt "user is online"dat vind ik echt heel jammer..hoe krijg ik dat weer trug ??
BVD
Anoniem: 56465
Ik ben ook wel benieuwd. Wat ik weet is dat NetMeeting (H.323) ook zonder UPNP werkt, dat werkte bij mij al voordat ik een router had op een Windows ME machine met ICS (geen UPNP geinstalleerd). MSN chat werkt altijd wel, voice chat heb ik nog niet gezien zonder UPNP en MSN video (bestaat alleen onder XP) ook niet. MSN filetransfer is vaak wel werkende te krijgen d.m.v. portmapping.Op maandag 27 mei 2002 19:32 schreef Bombonsito het volgende:
Niet alleen de msn chat maar ook de filetransfer en de videoconferencing met netmeeting zouden met deze firmware moeten werken.
Anoniem: 6648
Zoiezo altijd eerst iemand blocken voordat je em uit de lijst gooitOp dinsdag 12 maart 2002 18:39 schreef PLozekoot het volgende:
FF offtopic..
Ik heb nu een vreselijk irritant probleem in MSN. Ik heb gister een grote schoonmaak gehouden en alle vage contacts uit mijn lijst gegooid..
Nu als ik opnieuw aanmeld krijg ik telkens de bevestiging dat die contacts mij toe hebben gevoegd en of ik wil dat ze kunnen zien dat ik online ben. 20 keer op annuleren drukken is vrij irritant. Iemand misschien een idtje??
Thnx alvast!
To be determined...
Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Anoniem: 35302
Anoniem: 50818
Bladiebla!
Anoniem: 28723
Dan mag jij even aan mij uitleggen hoe je het gedaan heb, heb ook windows 2k prof op me server draaien, maar bij mij werkt het niet.Op dinsdag 12 maart 2002 15:24 schreef Termi het volgende:
Ik kan wel bestanden verzenden ontvangen en gesprekken ook achter netwerk...
Server os = win2k met de internetdeling optie van win2k, gewoon niks ingesteld
...En gaan met die banaan
.
Uhm Denk UPNP las daar een tijdje gelden wat over dat windows in staat is netwerk device's standaart te herkenen.Op dinsdag 11 juni 2002 15:26 schreef Roelenzo het volgende:
Ik zit niet met een probleem maar gewoon een vraagje:
We hebben thuis een 'getweaked' ADSL modem die aan de uplink van onze switch hangt. Nu hebben we daar laatst een laptop bij geprikt en zonder dat we de juiste gateway en overige ip adressen hebben ingevuld (geen DNS server draaien) kon Messenger al connecten. (OS=XP Prof)
Verder was er geen enkel programma dat het internet op kon.
Hoe kan dit, just wondering
Voor filetransfer kan het al helpen om poort 6981 te mappen.Op dinsdag 02 juli 2002 17:54 schreef vluggejapie het volgende:
[..]
Dan mag jij even aan mij uitleggen hoe je het gedaan heb, heb ook windows 2k prof op me server draaien, maar bij mij werkt het niet.
Anoniem: 38093
Hij doet het weer, laat maarHeb driggend hulp nodig! Me MSN is beetje gef*cked volges mij
Mijn broertje zit af en toe wel eens in mijn windows profiel te puteren (GTA3) heeft hij toestemming van maar nou heeft hij vandaag MSN aangezet maar dan onder zijn mail en pass, niets aan de hand zou je zeggen. Nou ik kom thuis van werk en start MSN op en zie dat ik Alle Contacts van mij broertje op mijn lijst heb, Al mijn Contacts zijn weg. Iemand die weet wat er aan de hand is? Ik heb namelijk niet echt veel zin om een nieuw email adress aan te maken namelijk.
Iemand met hetzelfde probleem of iemand die weet hoe het op te lossen. Let me know!
Death is nothing; but to live defeated and without glory is to die every day - Emperor Napoleon I
Oude computerspullen bewaren is cool, alleen waarom?!
Anoniem: 60075
Met icq werkt het wel..Op dinsdag 12 maart 2002 15:02 schreef MRic3 het volgende:
Zal maar meteen een voorzet geven...
MSN bestanden verzenden, video en sound vanachter NAT of ICS (same) of proxy met poortmappen...
HET KAN NIET
bestanden ontvangen wel
Hoogstwaarschijnlijk werkt het wel met XP als NAT server omdat daar UPnP service in zit en daar kan messenger gebruik van maken.
Graag iemand reageren bij wie het wel werkt!!!!!
Anoniem: 35948
Ik heb het juist omgedraaid. Namelijk dat als ik soms bezig ben op messenger dat juist de status van andere contactpersonen in 'offline' veranderd. Uiteraard kan ik wel nog door-chatten met ze zoals je ook al beschreef. Het gebeurt weliswaar zeer sporadisch maar is zeker irritant en ik denk zelf dat het een of andere bug is. Maar wachten of het in de toekomst gefixed word in een nieuwe versie.Op woensdag 10 juli 2002 23:51 schreef freaky20 het volgende:
Ik heb de laatste tijd last van het ontzettende irritante probleem dat msn steeds offline gaat.... je bent dan dus aan het chatten en iedereen ziet je offline, maar je kunt wel doorblijven chatten met die personen waarmee je aan het chatten wasAls je vervolgens je status wilt veranderen zegtie dat je offline bent gegaan... en moet ik dus weer opnieuw inloggen
![]()
De tijdstippen waarin dit gebeurt wisselt van 5 min. tot ongeveer 40 min... SUPERIRRITANT DUS!
Heeft een van jullie hier ook last van? Of ligt het waarschijnlijk aan mijn verbinding (die iig gewoon normaal is)?
Het is makkelijker om gewoon Internet Connection Sharing van XP zelf te gebruiken. Dan werkt het zonder bijzondere instellingen. Wil je toch via een proxy, stel dit in Messenger dan in via Tools, Options, Connection.Op zondag 14 juli 2002 22:20 schreef jozy het volgende:
Beste mensen
Ik heb een netwerk van 2 pc's die verbonden zijn met een cross-kabel op 2
netwerkkaartjes van 100 Mbit. De eerste pc (P-4 1,8 Ghz met Windows XP) met
2 netwerkkaarten heeft een printer en een internetverbinding (mxstream
comfort) en de 2e pc (P-I 166 Mhz met Windows 95 2e editie) is daarmee
verbonden.
Nou heb ik gelezen op deze site hoe je een netwerk moest aanleggen (dank je
wel), en dat werkt allemaal naar behoren. Allen MSN messenger wil maar
niet inloggen. Ik maak verbinding via een proxy van AnalogX (te vinden op de
site www.analogx.com). Moet ik iets instellen?? Internetten enzo doet het
gewoon alleen msn niet.
Ik hoop dat iemand raad weet met mijn probleem,
Ik heb hem, maar werkt niet => kan niet aanmelden.Op zaterdag 20 juli 2002 17:04 schreef Vo0 het volgende:
Zijn hier meer mensen die MSN 5.0 Beta Workaround al hebbe?
o er is toch al een MSN 5.0 uit ?Op zaterdag 20 juli 2002 17:04 schreef Vo0 het volgende:
Zijn hier meer mensen die MSN 5.0 Beta Workaround al hebbe?
@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt
Anoniem: 45269
Anoniem: 58690
Anoniem: 45269
Anoniem: 58690
heb je de proxy gegevens wel ingevuld bij msn?jozy schreef op 14 juli 2002 @ 22:20:
Beste mensen
Ik heb een netwerk van 2 pc's die verbonden zijn met een cross-kabel op 2
netwerkkaartjes van 100 Mbit. De eerste pc (P-4 1,8 Ghz met Windows XP) met
2 netwerkkaarten heeft een printer en een internetverbinding (mxstream
comfort) en de 2e pc (P-I 166 Mhz met Windows 95 2e editie) is daarmee
verbonden.
Nou heb ik gelezen op deze site hoe je een netwerk moest aanleggen (dank je
wel), en dat werkt allemaal naar behoren. Allen MSN messenger wil maar
niet inloggen. Ik maak verbinding via een proxy van AnalogX (te vinden op de
site [url="http://www.analogx.com"]www.analogx.com[/url]). Moet ik iets instellen?? Internetten enzo doet het
gewoon alleen msn niet.
Ik hoop dat iemand raad weet met mijn probleem,
specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt
Ik kan zien dat je er geen verstand van hebt ..NOFI.. want een patch van GTA 3 heeft er nog niet een beetje mee te maken maar leuk dat je het bij jou werkt.ddkiller0900 schreef op 16 juli 2002 @ 18:57:
bij mij doet ie het perfect
Heb 1 ding gedaan, heb op mijn server die patch voor gta 3 gezet en ik kon webcamme met iedereen via msn, praten en bestanden doorzenden zonder iets van poorten in te stellen en ik gebruikte op alle Clients, Windows XP, op Server ook. En ik heb gewoon standaard ICS sharing gebruikt.
If the world didn't suck, we would all fall off!!!
server: winxp, de i-net sharing van xp aan, uPnP autoMRic3 schreef op 08 augustus 2002 @ 10:39:
[...]
Ik kan zien dat je er geen verstand van hebt ..NOFI.. want een patch van GTA 3 heeft er nog niet een beetje mee te maken maar leuk dat je het bij jou werkt.
Server en client dus allebei XP... mooi daar hebben we het in dit draadje al over gehad.... FFF vraagje weet je of je uPnP service enabled is?
(start -> control panel -> administrative tools -> services en kijk dan of
Universal Plug and Play Device Host enabled en automatic staat?
iemand iets leuks?
Probeer eens de file transfer poorten te mappen in de XP firewall configuratie op je server (control panel, network connections, connectie selecteren, change settings):BlackShadow schreef op 08 augustus 2002 @ 19:54:
[...]
server: winxp, de i-net sharing van xp aan, uPnP auto
client: winxp, uPnP auto
kan geen bestanden verzenden met msn
Anoniem: 37833
Anoniem: 54325
wat bedoel je dan met "hacken", andere vraag, wat versta je onder hackenAnoniem: 54325 schreef op 09 augustus 2002 @ 11:16:
wat kan niet..?? het hacken of voorkomen...???
Portmapping wil helaas niet werken...dvdhoek schreef op 08 augustus 2002 @ 21:47:
[...]
Probeer eens de file transfer poorten te mappen in de XP firewall configuratie op je server (control panel, network connections, connectie selecteren, change settings):
- In de geavanceerde LAN eigenschappen, Settings, Services kiezen voor Add
- Vul in:
Beschrijving: MSN File transfer poort 1
Naam of IP adres:
127.0.0.1
Externe poort: 6891
Interne poort: 6891
Indien je meerdere bestanden tegelijk wilt zenden, dit herhalen voor poorten 6892 t/m 6900.
This is the Way.
Sorry, ff niet goed nagedacht. 127.0.0.1 zorgt ervoor dat het op de server werkt (als het goed is). 127.0.0.1 moet je vervangen door het IP adres van het werkstation waarop je filetransfer wilt activeren. Heb je geen andere firewall draaien?
MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i
Nee, voor elk 'soort' users heb je een aparte lijst. Users die je blocked komen dus in een andere lijst. Als je ze uit je contact list gooit issie nog steeds blocked maar kan je wel weer 1 iemand extra in je lijst doen.Niels99 schreef op 10 augustus 2002 @ 12:30:
Misschien een stom vraagje, maar als het goed is kunnen er 150 contactpersonen in je msn. Nu wil ik graag weten is dit met of zonder de mensen die geblockt staan. En zeg maar als je bij de 150 bent, en je wil weer iemand toevoegen gaat dan automatisch eentje weg uit je bloklijst.
ik heb ook norton internet security op mijn server draaien.dvdhoek schreef op 10 augustus 2002 @ 09:56:
[...]
Sorry, ff niet goed nagedacht. 127.0.0.1 zorgt ervoor dat het op de server werkt (als het goed is). 127.0.0.1 moet je vervangen door het IP adres van het werkstation waarop je filetransfer wilt activeren. Heb je geen andere firewall draaien?
Ik denk dat Norton inderdaad het probleem is. Waarschijnlijk is het poortmappen niet eens nodig als je alleen de Win XP firewall gebruikt. Dit is namelijk een UPnP enabled firewall, en Norton zover ik weet niet. Probeer dit eerst eens. Als je toch de Norton firewall wilt draaien, moet je dus daarop de poorten mappen. Client en/of server herstarten na poortmappen is niet nodig.BlackShadow schreef op 10 augustus 2002 @ 13:25:
[...]
ik heb ook norton internet security op mijn server draaien.
Moet ik de server en de client telkens herstarten?
Anoniem: 49261
Welkom,Anoniem: 49261 schreef op 10 augustus 2002 @ 23:58:
Ik denk dat ik hier moet zijn: het topic heet toch het grote msn ....
Mijn probleem:
Kan sinds 2 weken niet meer op msnchatboxen. Kan plugins niet vinden. kom wel in de lijst met boxen en als ik een box aanklik, kom ik ook in de box, maar krijg geen lijst met namen, geen weergave van gesprekken.
Ben benieuwd of iemand mij kan vertellen, hoe ik dit kan fixen.
nb. ben nog newby, dus graag gewone taal
[ Voor 0% gewijzigd door jordan2k op 11-08-2002 00:14 . Reden: fine tunning ]
ik heb zowel de xp-firewall als de norton firewall uit gezet, het wil nog steeds niet lukken...dvdhoek schreef op 10 augustus 2002 @ 19:53:
[...]
Ik denk dat Norton inderdaad het probleem is. Waarschijnlijk is het poortmappen niet eens nodig als je alleen de Win XP firewall gebruikt. Dit is namelijk een UPnP enabled firewall, en Norton zover ik weet niet. Probeer dit eerst eens. Als je toch de Norton firewall wilt draaien, moet je dus daarop de poorten mappen. Client en/of server herstarten na poortmappen is niet nodig.
Wordt een lastig verhaal zo. Het zou namelijk zo wel moeten werken. En als je MSN op je server start, werkt het dan wel? Als het dan niet werkt, zitten toch echt bepaalde poorten dicht lijkt me.BlackShadow schreef op 11 augustus 2002 @ 12:14:
[...]
ik heb zowel de xp-firewall als de norton firewall uit gezet, het wil nog steeds niet lukken...
op de server werkt alles perfectdvdhoek schreef op 11 augustus 2002 @ 21:35:
[...]
Wordt een lastig verhaal zo. Het zou namelijk zo wel moeten werken. En als je MSN op je server start, werkt het dan wel? Als het dan niet werkt, zitten toch echt bepaalde poorten dicht lijkt me.
Anoniem: 61856
uPnP staat op auto op zowel de client als de server.MRic3 schreef op 12 augustus 2002 @ 12:05:
Anders geef eens een link naar het orginele draadje Gehakt, want volgens mij staat het hier uit zijn verband.
Dit ziet er uit als een vrij omslachtige manier van poortmappen... maar ja, dit gaat niet alleen voor MSN op denk ik want hij mapt de UDP en TCP protocollen op de poorten van 21, 23, 80,139, 9 en 1863
Ik ga het niet proberen want ik heb een zwaar vermoeden dat het niet werkt.
En blackshadow... ik vind het vreemd want het zou echt moeten werken bij jou. Weet je zeker dat uPnP op allebei de machine's aanstaat (automatic). Heb je de uPnP update (staat als het goed is gewoon bij window update, draai gewoon alle update's) ook al gedraaid op allebei de XP machine's??? En anders probeer het een keer met wat poorten te mappen.
Anoniem: 61856
Linkje naar topicMRic3 schreef op 12 augustus 2002 @ 12:05:
Anders geef eens een link naar het orginele draadje Gehakt, want volgens mij staat het hier uit zijn verband.
BlackShadow,BlackShadow schreef op 13 augustus 2002 @ 22:05:
na installatie van winroute heb ik op de server geen internet meer...
morgen wat verder proberen, heeft er iemand een oplossing hiervoor?
staat uit en internet werkt nog steeds nietLastBoyScout schreef op 14 augustus 2002 @ 23:10:
[...]
BlackShadow,
Je moet even het vinkje controleren in je NAT-Setup van winroute. Daar staat "Exclude this machine from NAT" waarschijnlijk aan, dat moet dus uitgezet worden. Daarna zou hij het weer moeten doen.
Suc6
Better to have loved and lost then never loved at all... yeah right.
http://www.xbmcfreak.nl/
Anoniem: 62736
Anoniem: 62736
Weet je cker dat dit werkt dan?MRic3 schreef op 18 augustus 2002 @ 15:50:
je moet ze dan unblocken of allowen weer d8 ik
Anoniem: 58110
Dit werkt niet. Heb ik ook al geprobeert. Naar mijn mening gaat het gewoon niet met poortmappen.Anoniem: 61856 schreef op 12 augustus 2002 @ 06:41:
Ik heb ff de draad snel doorgelezen en volgens mij niet echt een oplossing gezien (correct me if iam wrong). Maargoe hier mijn steentje.
(Van computertotaalforum nog niet uitgeprobeerd)
Snap hem ook nog niet helemaal dus als iemand die er echt verstand van heeft naar zou willen kijken.
schijnbare oplossing:
*lap tekst*
Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| MSG 4 N 277 MIME-Version: 1.0 Content-Type: text/x-msmsgsinvite; charset=UTF-8 Application-Name: File Transfer Application-GUID: {5D3E02AB-6190-11d3-BBBB-00C04F795683} Invitation-Command: INVITE Invitation-Cookie: 33267 Application-File: readme.txt Application-FileSize: 60904 |
1
2
3
4
5
6
7
8
| MSG example@passport.com Tim 179 MIME-Version: 1.0 Content-Type: text/x-msmsgsinvite; charset=UTF-8 Invitation-Command: ACCEPT Invitation-Cookie: 33267 Launch-Application: FALSE Request-Data: IP-Address: |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| MSG 4 N 238 MIME-Version: 1.0 Content-Type: text/x-msmsgsinvite; charset=UTF-8 Invitation-Command: ACCEPT Invitation-Cookie: 33267 IP-Address: 192.168.0.3 Port: 6891 AuthCookie: 93301 Launch-Application: FALSE Request-Data: IP-Address: |
Anoniem: 58110
Anoniem: 32393
Ga naar -> Start -> RunDoor RKD - Thursday 22 August 2002 14:04
Hallo,
ff een vraagje :
Hoe is het mogelijk om Msn Messenger uit WinXp te slopen ?
Anoniem: 11457
Heb je de firewall van XP zelf uit staan of daarin poorten gemapt? Staat de UPnP service aan of uit?Anoniem: 11457 schreef op 22 augustus 2002 @ 19:53:
Ik begrijp iets niet, toen ik ADSL (ethernet - analoog) kreeg maakte ik gebruik van Windows 2000 Professional. Bestandsoverdracht werkte prima, meerdere malen heb ik bestanden overgezonden naar allerlei mensen (niet LAN).
Sinds ik Windows XP Professional gebruik werkt het echter niet meer, wat voor instellingen ik ook verander het werkt niet! Naar mijn inzicht is het dus puur Windows XP die de bottleneck is. Heeft iemand een idee hoe dit kan?
Anoniem: 54954
misschien overbodig?Anoniem: 32035 schreef op 12 maart 2002 @ 14:58:
Dus hier gaat opgelost worden hoe je bestanden moet verzenden via MSN achter NAT ?
Ik w8t af....
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq