-=Het grote Msn Messenger topic=-

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 6.216 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

Op zondag 17 maart 2002 19:01 schreef Flipke het volgende:

[..]

Er was eens zo'n site met allemaal Stuff voor Msn, waar ook plus opstaat enzo, ben alleen de url kwijt.. :{ , Iemand die dat nog weet?
http://www.patchou.com/msgplus/
die mess site staat er meestal niet langer dan 10 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 08:54

MRic3

Of praat ik weer poep?

Op zondag 17 maart 2002 19:01 schreef Flipke het volgende:

[..]

Er was eens zo'n site met allemaal Stuff voor Msn, waar ook plus opstaat enzo, ben alleen de url kwijt.. :{ , Iemand die dat nog weet?
Tuurlijk weet ik de url van die belgische mess site ;), maar daar hebben modjes om e.o.a. onzinnige reden een hekel aan als die gepost wordt, en riskeer je zelfs een OW... dus je zal moeten zoeken.

Een mooi begin zoekpunt is: http://msn-messenger.pagina.nl/

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdhoek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-10-2024
Op zondag 17 maart 2002 12:21 schreef JJay het volgende:
Heb je helemaal gelijk in, vergeet alleen niet dat veel mensen een xDSL/Cable-router in huis hebben, en routers doen in veel gevallen ook NAT. De ervaring is dat die mensen vaak onherroepelijk op hun *moeltje gaan met p2p proggies.
Ook krijgt nog steeds niet iedereen een static IP van de provider. De UPnP + XP/ME oplossing werkt prima, maar voor de meeste mensen is deze oplossing wat te laat gekomen, helaas ..
Zoals ik al eerder zei, zijn er steeds meer hardware routers die UPNP ondersteunen, vaak na een firmware upgrade. Ik gebruik zelf de Repotec RP-IP1515H en alles werkt inmiddels prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-07 14:41

Dreamer

Foutje

is het geen oplossing om de pc waar je iets mee wil versturen het ip adres van extern te geven (dus internet ip = 213.96.96.45 dan de pc waarmee je wil versturen ook 213.96.96.45 te geven) en dan natuurlijk ook de andere pc mee veranderen om in dezelfde range te blijven. Of krijgen je dan conflicten?

Ik zelf denk nie dat het werkt maar goed ik zou niet zo gauw weten waarom

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Op zondag 17 maart 2002 20:56 schreef dreamer het volgende:
is het geen oplossing om de pc waar je iets mee wil versturen het ip adres van extern te geven (dus internet ip = 213.96.96.45 dan de pc waarmee je wil versturen ook 213.96.96.45 te geven) en dan natuurlijk ook de andere pc mee veranderen om in dezelfde range te blijven. Of krijgen je dan conflicten?

Ik zelf denk nie dat het werkt maar goed ik zou niet zo gauw weten waarom
Ip nummers zijn er om computers een unieke identiteit te geven in een netwerk of internet. DUS... trek zelf een conclusie of dat zal werken... ...

daarom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38827

kut msn ik kan met bijna niemand meer prate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20072

Inmiddels is er op Microsoft.com een update die de problemen mat nat en messenger zouden oplossen,heeft bij mij tot nu toe niet geholpen,,misschien heeft iemand hier meer mazzel.
zuk6
[url="http://"]http://www.microsoft.com/Downloads/Release.asp?ReleaseID=36315[/url]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13610

Op zondag 17 maart 2002 21:58 schreef Future Trunks het volgende:
Word net gekicked idd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zondag 17 maart 2002 22:08 schreef fav_tinov het volgende:
Inmiddels is er op Microsoft.com een update die de problemen mat nat en messenger zouden oplossen,heeft bij mij tot nu toe niet geholpen,,misschien heeft iemand hier meer mazzel.
zuk6
[url="http://"]http://www.microsoft.com/Downloads/Release.asp?ReleaseID=36315[/url]
Volgens mij heeft dat er niets mee te maken, maar toch bedankt voor de update, zal m'n broertje blij mee zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ^
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

DJ^

hmmz

Op zondag 17 maart 2002 21:58 schreef Future Trunks het volgende:
Same here :(

hmmz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48744

Op zondag 17 maart 2002 22:13 schreef DJ^ het volgende:

[..]

Same here :(
Me 2 :( :(
Net nu m'n vriendin online is :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26358

Ja hier ook weer!!! Godver-hier-en-ginder!

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR
  • Niet online

DR

lekker nuttig :{
"hier ook niet" * 100 :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stok
  • Niet online
Ik kan met MSN gewoon praten. Maar als ik met Trillian op het MSN netwerk inlog dan wordt ik er na 5 sec. weer uitgegooid :?

Iemand anders dit prob ook :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50873

Op zondag 17 maart 2002 22:26 schreef stokkie het volgende:
Ik kan met MSN gewoon praten. Maar als ik met Trillian op het MSN netwerk inlog dan wordt ik er na 5 sec. weer uitgegooid :?

Van 22-22.20 geen connectie :( nu wel weer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ^
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

DJ^

hmmz

Op zondag 17 maart 2002 22:26 schreef stokkie het volgende:

Inmiddels doet alles het hier weer :D
(vooralsnog :P)

hmmz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12733

Ik werd er opeens uit ggegooit en kwam er niet meer in.
:( Maar nu lijkt alles weer te werken. Hopelijk blijft het zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Kan er niet een apart topic geopend worden waarin iedere MSN gup kan melden van MSN doet het niet... bij mij wel... hier niet hoor... same here... geen probleem |:( |:( |:(

lekker belangrijk die posts...
geeft wel iets weer van de gebruikers van MSN, nofi (IKZELF OOK!!!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamer

Dreamer

Foutje

Op zondag 17 maart 2002 21:29 schreef MRic3 het volgende:

[..]

Ip nummers zijn er om computers een unieke identiteit te geven in een netwerk of internet. DUS... trek zelf een conclusie of dat zal werken... ...

daarom
dat weet ik maar een netwerk is iets anders dan internet

je hebt dus internet ip adressen en je hebt netwerk adressen en die kan je denk ik wel naast elkaar gebruiken.

specs | specs server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DEVON-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-12-2024
Op maandag 18 maart 2002 07:51 schreef dreamer het volgende:

[..]

dat weet ik maar een netwerk is iets anders dan internet

je hebt dus internet ip adressen en je hebt netwerk adressen en die kan je denk ik wel naast elkaar gebruiken.
mag je mij eerst het verschil gaan uitleggen tussen netwerk en internet. Misschien dat je denkt omdat er een router tussenzit, dat ze wel gescheiden zijn. Maar hoe zou je router moeten weten, dat als je naar ip 213.84.130.140(startpagina.nl) surft, of die intern moeten wezen of juist extern. Dus denk maar na, dan kom je zelf wel tot het antwoord..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Heeft iemand enig iedee hoe het komt dat ik al sinds vrijdagochtend niet meer in kan loggen in MSN? Heeft iedereen dit of heb nu weer iets geks gedaan? Ik heb MSN al een keer opnieuw geïnstalleerd, maar het maakt geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-12-2024

megamuch

Tring Tring!

toch vreemd.. hier werkt alles gewoon..

overigens heb ik nu adsl achter een speedstream router dus ik kan nu testen met video. voice gaat nog ff niet want me speakers zijn nog niet hier in spanje aangekomen.. dus wie wil testen, let me know..

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamer

Dreamer

Foutje

Op maandag 18 maart 2002 09:51 schreef -DEVON- het volgende:

[..]

mag je mij eerst het verschil gaan uitleggen tussen netwerk en internet. Misschien dat je denkt omdat er een router tussenzit, dat ze wel gescheiden zijn. Maar hoe zou je router moeten weten, dat als je naar ip 213.84.130.140(startpagina.nl) surft, of die intern moeten wezen of juist extern. Dus denk maar na, dan kom je zelf wel tot het antwoord..........
daar heb je een punt :P

specs | specs server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26235

Ik meld mij al tijden automatisch aan, maar vanmiddag kon messenger zich niet aanmelden vanwege een probleem met het netwerk :(

Nu wil ik me weer aanmelden maar ben het w8woord vergeten, hoe kan ik erachter komen wat mijn w8woord is ik kan nergens iets vinden om het naar je mail te laten sturen :?

//edit: ow ja zit me ineens te bedenken aan dat secret question gedoe, maar daar doe ik nooit aan, omdat een mailadres altijd wel genoeg is lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSeB
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-07 12:06
Hier werkt da &*^*(&%&^* MSN ook weer is niet, terwijl die van mijn vriendin hier wle gewoon werkt, en die van mijn broertje en zusje ook werken.

Deze hebben allemaal een hotmail account. Misschien komt het omdat ik een passpoort account heb. Dat ze daarme bezig zijn. Wel erg prettig dat ze daar dan geen nieuwsbrief naartoe sturen.

Stomme flikkers bij MSN aka microsoft.:r :r :r :r :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR
  • Niet online

DR

Op maandag 18 maart 2002 17:44 schreef Saiya_Jin_Vegeta het volgende:
der zijn alternatieven hoor, als je niks beters te zeggen blijf dan asjblieft weg zeg :(

fdisk > verwijder je partities en ga linux draaien. kijken hoe je snel je piepend terugkomt :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stok
  • Niet online
Op maandag 18 maart 2002 17:44 schreef Saiya_Jin_Vegeta het volgende:
Hier werkt da &*^*(&%&^* MSN ook weer is niet, terwijl die van mijn vriendin hier wle gewoon werkt, en die van mijn broertje en zusje ook werken.

Deze hebben allemaal een hotmail account. Misschien komt het omdat ik een passpoort account heb. Dat ze daarme bezig zijn. Wel erg prettig dat ze daar dan geen nieuwsbrief naartoe sturen.
Het ligt idd aan het mailadres
Ik kon op mijn thuisnetwerk wel inloggen met zusjes account (met haar toestemming :) ), maar niet met de mijne
Zij heeft @hotmail, ik @home.
Nu werken ze beide weer.
Triest figgur :{

Ik hoop alleen dat ik binnenkort ook weer met Trillian kan inloggen. Nu alleen nog maar met MSN Messenger. (iemand een idee waar het anders aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamer

Dreamer

Foutje

Op zondag 17 maart 2002 22:08 schreef fav_tinov het volgende:
zuk6
ik dit filetje even uitgeprobeerd maar helaas hij werkt niet dus deze oplossing kunnen we vergeten.

specs | specs server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41078

Die patch is voor de Voice.NET service. Je zou hiermee volgens de beschrijving dus inderdaad Voice.NET kunnen gebruiken achter een NAT. Dat heeft echter niets met MSN te maken.

Ik heb wel geprobeerd Voice.NET te gebruiken, maar ook dat werkte niet, dus volgens mij doet deze patch helemaal niets |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21694

Nou mijn topic krijgt een slotje, omdat ik hier moest zijn. Nu heb ik dit gelezen, maar kom er niet echt uit. Dus ik post mijn orgineel, voor een reaktie.

---
Ik heb een getweakte ADSL modem, met daarachter HUBje voor meerdere PC's. Vroeger kon ik gewoon spaak via MSN en files versturen. Nu niet meer. Dit komt waarschijnlijk omdat de ADSL modem als router fungeerd (dit klopt toch technische?)
Nu heb ik die termen mt NAT gezien, dus mijn vraag:

Kan ik mijn ADSL modem zo instellen, dat praaten e.d. via MSN wel mogelijk is. En hoe :?
---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJay
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-09-2018

JJay

Hit me!

Dat ís mogelijk ja, mits je router UPnP ondersteunt óf er een update voor je router bestaat die UPnP toevoegd. Daarnaast heb je een UPnP-compatible OS nodig, en dat is momenteel óf Windows XP óf Windows ME.

So.. check de site van de fabrikant van je router na en stap evt. over op ME/XP...

Hardcore-Networking-Wannabe's© | Artistiek? Jahoor! ik kan heel goed MRTG-grafiekjes kleuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36461

Op dinsdag 12 maart 2002 15:06 schreef erkens het volgende:

[..]

trillian vind ik persoonlijk geen lekker programma, langzaam op de al wat oudere pc's en tevens werkt het niet handig, maarja ik kan natuurlijk ook zeggen dat ICQ de oplossing is, maar daar heeft niemand wat aan!
icq neemt echt wel wat meer in hoor. En ik vind het niet fijn om 2 keer te moeten kijken wie er online is ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamer

Dreamer

Foutje

Het is heel duidelijk niemand kan via msn bestanden versturen omdat zei in een netwerk zitten. Er is ook geen oplossing voor (uitgezonderd hardware routers en linux servers) en wij zullen ook geen oplossing vinden.

Het enige wat we nu kunnen doen is een mailtje sturen naar micro$oft om te vertellen dat dit niet gaat en dat ze dat eens zouden moeten veranderen.

ik zal hier later een email adres neerzetten waar we dat emailtje kunnen deponeren.

specs | specs server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30567

ik heb ook een probleem

namelijk...

Skins doen het niet zelfs de originele niet die bij msn zelf komt al een keer geformatted paar keer opnieuw geinstalled maar hij doet het gewoon niet bij vrienden van mij wel :S

voor mijn specs moet je in mijn sig wezen

Alle hulp is welkom

Alvast Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJay

JJay

Hit me!

Op dinsdag 19 maart 2002 15:58 schreef dreamer het volgende:
Het is heel duidelijk niemand kan via msn bestanden versturen omdat zei in een netwerk zitten. Er is ook geen oplossing voor (uitgezonderd hardware routers en linux servers) en wij zullen ook geen oplossing vinden.

Het enige wat we nu kunnen doen is een mailtje sturen naar micro$oft om te vertellen dat dit niet gaat en dat ze dat eens zouden moeten veranderen.

ik zal hier later een email adres neerzetten waar we dat emailtje kunnen deponeren.
Principieel ben ik érg tegen 'kan niet' roepen, aangezien er maar bijzonder weinig situaties zijn waarbij dat van toepassing is. Soms is het gewoon niet aantrekkelijk om de moeite op te brengen en dan roep je vrij gemakkelijk 'kan niet'.
In dit geval is er best een oplossing voor het MSN+NAT probleem, en die ligt niet bij Microsoft .. Ten eerste heeft deze al een oplossing aangedragen. Ten tweede kun je de client wel gaan herschrijven zodat het filetransfer protocol het verzenden op een andere manier aanpakt, echter kan dit niet zonder dat je 2 versies van MSN krijgt welke incompatible met elkaar zijn, óf je moet iedereen verplichten om z'n MSN te updaten :?

Leuk natuurlijk dat ik dit allemaal neerzet, maar kom nou eens met een oplossing... ? Okay, voor linux, schrijf een mod_masq_msn net zoals er een mod_masq_ftp, een mod_masq_vdo enz. is.. Dit is niet *al* te moeilijk voor iemand met wat C++ ervaring. Zowel de firewall kant als het MSN protocol is redelijk gedocumenteerd..

Wat ik hier mee wil zeggen... DONT blame microsoft, they cant help it .. ;)

Hardcore-Networking-Wannabe's© | Artistiek? Jahoor! ik kan heel goed MRTG-grafiekjes kleuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47949

Door markienator - dinsdag 19 maart 2002 18:07

--------------------------------------------------------------------------------
ik heb een klein probleem met msn messenger, ik kan niet meer inloggen... ik draai windows xp ( firewall staat uit ) en connect direct naar het i'net. zowel met een .net passport en als communicatie service kan hij niet inloggen. de foutmelding die hij geeft is : aanmelden is mislukt vanwege een probleem met de service of je verbinding, deze melding geeft hij vrijwel meteen.
iemand enig idee what to do ? messenger opnieuw installen helpt niet en trillian ook niet

tia.
mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41336

Op dinsdag 19 maart 2002 18:31 schreef markienator het volgende:
Door markienator - dinsdag 19 maart 2002 18:07

--------------------------------------------------------------------------------
ik heb een klein probleem met msn messenger, ik kan niet meer inloggen... ik draai windows xp ( firewall staat uit ) en connect direct naar het i'net. zowel met een .net passport en als communicatie service kan hij niet inloggen. de foutmelding die hij geeft is : aanmelden is mislukt vanwege een probleem met de service of je verbinding, deze melding geeft hij vrijwel meteen.
iemand enig idee what to do ? messenger opnieuw installen helpt niet en trillian ook niet

tia.
mark
Dit probleem heb ik ook nadat ik Xp net geinstalled heb hij wil dat echt niet inloggen hoelang ik ook wacht, pas als ik mijn pc reboot kan ik weet inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
Misschien is dit al voorbij gekomen, maar ik kom met MSN prima door mn netwerkje heen :)

Ik draai Win98se op m'n servertje (schaam), met ICS aan, en Sygate homenetwork ook nog eens draaiend :)

Doet het prima hier :Y)
Zelf draai ik 2K pro, via XP kom ik er ook doorheen

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJay

JJay

Hit me!

Op dinsdag 19 maart 2002 18:49 schreef Slarioux het volgende:
Misschien is dit al voorbij gekomen, maar ik kom met MSN prima door mn netwerkje heen :)

Ik draai Win98se op m'n servertje (schaam), met ICS aan, en Sygate homenetwork ook nog eens draaiend :)

En werkt het *verzenden* van files naar MSN vriendjes buiten je netwerk ook.. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamer

Dreamer

Foutje

Op dinsdag 19 maart 2002 18:12 schreef JJay het volgende:

[blabla]

Wat ik hier mee wil zeggen... DONT blame microsoft, they cant help it .. ;)
tuurlijk wel want bij icq en andere dingen kan je bestanden versturen achter NAT

specs | specs server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 19 maart 2002 19:13 schreef JJay het volgende:

[..]

En werkt het *verzenden* van files naar MSN vriendjes buiten je netwerk ook.. ?
Hele scherpe vraag :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Op dinsdag 19 maart 2002 18:49 schreef Slarioux het volgende:

Winaar meest wazig post van de week:
• je hebt ICS en Sygate aanstaan :? :? beetje dubbelop?
• je server draait op Win98se en je draait op 2000 pro via XP :? ?
• en we weten nog steeds niet of je files kan verzenden en of video/voice het doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
Op woensdag 20 maart 2002 14:34 schreef MRic3 het volgende:

[..]

Winaar meest wazig post van de week:
• je hebt ICS en Sygate aanstaan :? :? beetje dubbelop?
• je server draait op Win98se en je draait op 2000 pro via XP :? ?
• en we weten nog steeds niet of je files kan verzenden en of video/voice het doet...
Idd, erg wazige post :) meer details:

• De server draait op win98se
• Zowel Sygate als ICS proberen het internet te delen. Vraag me niet hoe/waarom :)
• Via windows 2000 kan ik alles met MSN, behalve bestanden verzenden. Ontvangen dus ook, video/geluid dus ook.
• Dit geld dus ook voor XP

Nog een x, sorry :)

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Op donderdag 21 maart 2002 00:20 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Idd, erg wazige post :) meer details:

• De server draait op win98se
• Zowel Sygate als ICS proberen het internet te delen. Vraag me niet hoe/waarom :)
• Via windows 2000 kan ik alles met MSN, behalve bestanden verzenden. Ontvangen dus ook, video/geluid dus ook.

Kijk, da's iets meer duidelijkheid in het posten. Toch vreemd dat je win98se server en Win2000 client hebt (ik zou het allbei 2000 doen of iig 2000 de server maken) en ICS en Sygate samen, da's echt overbodig, maar goed als het werkt, dan werkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuB-Gold
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-04-2024

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Ik wou net topic openen en ben hierheen verwezen, maar ik kan niet vinden wat ik zoek, ik wil msn deleten onder XP, maar niet helemaal, alleen onder 1 profiel, zodat ie daaronder niet meer opstart, het andere profiel moet wel nog msn opstarten, hij start nu namelijk altijd met Outlook mee en soms ook nadat ik inlog... Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJay

JJay

Hit me!

Op donderdag 21 maart 2002 00:20 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Het verzenden van bestanden is nou juist waar we nog geen goed werkende oplossing voor hebben, de rest wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30567

weet iemand al wat op mijn probleem over die skins?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProphet
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 27-06 17:16

TheProphet

unifi-forum.nl

Messenger doet ut weer eens niet :(
Er stonden vanmorgen 2 berichten op mijn desktop met:
Windows Messenger wil be shut down for (onderhoud) in 5 minutes. Dit was om 7:38. We zijn bijna een uur verder en hij doet ut hier nog niet.. |:( iemand ook deze problemen

Ik zou de GoT messenger willen proberen maar jah da gaat nu niet he..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

nog steeds onderhoud :(

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Klopt hier werkt het ook niet.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Op donderdag 21 maart 2002 12:24 schreef HollowMan het volgende:
Ik wou net topic openen en ben hierheen verwezen, maar ik kan niet vinden wat ik zoek, ik wil msn deleten onder XP, maar niet helemaal, alleen onder 1 profiel, zodat ie daaronder niet meer opstart, het andere profiel moet wel nog msn opstarten, hij start nu namelijk altijd met Outlook mee en soms ook nadat ik inlog... Iemand een idee?
Jij wilt niet MSN deleten onder XP je wilt 1 profiel niet voorzien van MSN. 3 dingen doen om hem niet op te laten starten. Ga in dat profiel zitten en doe de volgende dingen:

• in MSN tools options preferences en bij general uitvinken:"run this program when windows start" en doe ook maar "allow this program to run in the background"
• ga naar start run 'msconfig' en dan bij startup tabje vinkje weghalen bij MSN
• ik gok dat je outlook express bedoeld... maar ik zal ze allebei geven. Bij outlook express: tools options tabje general en daar vinkje weghalen bij 'Automatically log on to windows messenger'. Bij outlook tools options tabje other en dan vinkje weghalen bij enable instant messaging in microsoft outlook.
• startknop, rechtermuisknop, explore, even messenger opzoeken en de shortcut deleten.

Als de gebruiker dan toch messenger wil gebruiken kan hij het nog steeds opstarten maar moet ie het zoeken met explorer.

Deze instructies staan hier op GoT 100 keer genoemd.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27702

Upnp is gevaarlijke zooi.. ik zou het maar uitzetten, als iemand een simpel scriptje draait kan ie wat leuks uithalen..
http://grc.com/unpnp/unpnp.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJay

JJay

Hit me!

Als je weet wat je doet ben je hopelijk ook zo slim om de UPnP service naar de buitenwereld toe te firewallen. Microsoft is dat niet blijkbaar.
UPnP is er ook op gericht om devices aware te maken van de aangeboden services van het netwerk waar ze zich in begeven. Gek genoeg is diezelfde service niet 'aware' genoeg om te begrijpen dat je naar de buitenwereld toe deze service juist weer niet wil aanbieden. |:(
Beetje jammer, zeg ik dan.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-07 12:06

Mathizsias

Drizzt

Is MSN weer down ofzo ?! Ik kan niet inloggen en de mn Zusje (op de andere pc) ook niet , zelfs niet onder adnere accounts ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26235

Op zaterdag 23 maart 2002 18:39 schreef Tidus het volgende:
Is MSN weer down ofzo ?! Ik kan niet inloggen en de mn Zusje (op de andere pc) ook niet , zelfs niet onder adnere accounts ?!
http://messenger.msn.nl/support/status.asp :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2553

En dan maar eens mijn bijdrage aan 'het grote MSN Messenger' topic :)

DOWNLOAD dit bestand en je krijgt iets minder geblaat te zien in MSN Messenger.

Screenshots:

Normaal:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/vaagoh.for.president/msn_value_1.gif

Met registry-patch:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/vaagoh.for.president/msn_value_0.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2553

En dan nog een leuke topic voor de MSN Modders:

[topic=392182/1]

Ik heb geen zin cq. tijd om dit voor de nieuwe versie te doen, die zal je dus zelf even moeten aanpassen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51398

Op zaterdag 23 maart 2002 19:57 schreef VaagOH het volgende:
En dan nog een leuke topic voor de MSN Modders:

[topic=392182/1]

Ik heb geen zin cq. tijd om dit voor de nieuwe versie te doen, die zal je dus zelf even moeten aanpassen :)
:D thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21694

Op dinsdag 19 maart 2002 15:38 schreef JJay het volgende:
Dat ís mogelijk ja, mits je router UPnP ondersteunt óf er een update voor je router bestaat die UPnP toevoegd. Daarnaast heb je een UPnP-compatible OS nodig, en dat is momenteel óf Windows XP óf Windows ME.

So.. check de site van de fabrikant van je router na en stap evt. over op ME/XP...
Ik heb geen idee de getweakte ADSL modems UnP ondersteunt. Het de getweakte ADSL modem updaten is ook geen optie, want ik begreep als je de laatste firmware erin stopt, je niet meer kan tweaken.
Ik draai W98SE e XP Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Klein KICKJE... en ik wil eigenlijk nog steeds meer horen van:
Op dinsdag 12 maart 2002 15:24 schreef Termi het volgende:
Ik kan wel bestanden verzenden ontvangen en gesprekken ook achter netwerk :)...

Server os = win2k met de internetdeling optie van win2k >:), gewoon niks ingesteld :o...En gaan met die banaan :P.
HOE DAN!! want bij niemand anders werkt het alleen bij jou,
o allemachtige, schep licht in de duisternis, en laat ons praten via internet achter NAT :?

en
Op maandag 18 maart 2002 15:11 schreef megamuch het volgende:
toch vreemd.. hier werkt alles gewoon..

overigens heb ik nu adsl achter een speedstream router dus ik kan nu testen met video. voice gaat nog ff niet want me speakers zijn nog niet hier in spanje aangekomen.. dus wie wil testen, let me know..
Jij werkte met server en clients allebei XP en heb je het al getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-06 03:46

Brazza

Byte me!

Ik wil het eigenlijk ook wel weten of dat mogelijk is met XP. heb namelijk ook XP als server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diaboluzzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04 15:06

Diaboluzzz

Dreikwarter !

jongens, ik weet dat dit hier NIET hoort maar ik vind het echt kloten!

[topic=455731]

ik krijg dus wat ik ook doe geen pop ups meer als er zich mensen aanmelden of als ik een e-mail ontvang, aangezien hier veel messenger mensen posten. kijk er aub ff naar!!'

ik ben echt wanhopig :'(

http://www.NUiPhone.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOL
  • Laatst online: 26-11-2021

MOL

Eet je wel goed?

Microsoft Messenger Service .plan update:

Please be informed that since 13:44 the MSN Messenger Service are DOWN. While status remains DOWN, you might experience problems when signing in to the service. When status returns to RUNNING service has been restored.
Intressant, eens kijken wat er loos is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOL
  • Laatst online: 26-11-2021

MOL

Eet je wel goed?

Microsoft Messenger Service .plan update:

Please be informed that since 13:52 the MSN Messenger Service are RUNNING. While status remains DOWN, you might experience problems when signing in to the service. When status returns to RUNNING service has been restored.
Eh paniek om niks :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47550

Ik kan wel bestanden via MSN versturen/ontvangen en zit ook achter een NAT...ik heb namelijk volledige inbound portmapping op mijn eigen computertje gericht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45160

hoe hoe hoe ????

Ik draai win2k server (nat routing) met 2 win2k pro clients en 1x win98. Alle pc geen bestanden versturen met MSN hoor ... :( FTP met rare poorten trouwens ook niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Laatst online: 22:48
Ik heb dus ook het probleem dat ik met MSN geen bestanden e.d. kan verzenden naar anderen buiten mijn eigen netwerk.

Mijn Server: Windows 2K Pro, met
Winroute Pro 4.1.x
Cliënts: - Windows XP Pro
- Windows 2K Pro

(Ook MSN Gaming Zone werkt niet achter NAT)

Het probleem is dus eigenlijk heel kort samengevat dat de ontvangende partij de verzender niet terug kan vinden, omdat de ontvanger het IP-adres van de server van de verzender "krijgt" en daarom een verbinding met de server van de verzender probeert te maken i.p.v. met de verzender.

Ik heb wel een redelijk uitgebreide ervaring ondertussen opgebouwd met Winroute, maar ik denk dat hier echt geen makkelijk oplossing voor is. Ik weet er in elk geval geen, helaas :'(

Misschien eens bij Microsoft vragen?

[edit]
Ik heb in mijn WinRoute portrange 6891-6900 ge-mapped naar het interne IP-adres van mijn PC met bijbehorende poort.
dus zoiets:
Listen Port: 6891-6900
Destination IP: 172.17.x.x
Destination Port: 6891 (-6900)

Maar jullie raden het al: dit werkt dus ook niet. :(

€50 tegoed bij Tibber energiecontract? Stuur me een DM⚡

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Op woensdag 03 april 2002 14:26 schreef skunkah het volgende:
Ik kan wel bestanden via MSN versturen/ontvangen en zit ook achter een NAT...ik heb namelijk volledige inbound portmapping op mijn eigen computertje gericht :)
En wat bedoel je met inbound port mapping, leg dat nou eens iets duidelijker uit, zodat je veel mensen verder helpt. Ik ben echt geen n00b en weet waar ik het over heb. Niet zo van bij mij werkt het maar ik zeg verder niks.. kom op...

en FlowDesign, gewoon dit draadje lezen/blijven volgen misschien dat iemand die zegt dat het werkt ooit een keer kan reageren....
*****[me=18861] Termi, megamuch of skunkah reageren AUB[/me]*****

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-07 13:01
ik draai hier aan Chello achter een Edimax br6004 router met 2 PC's (win2k) en het verzenden van bestanden met MSN messenger werkt gewoon? Heb per PC een range van 5 poorten (binnen de MSN messenger poorten) gemapt en kan daarmee foto's e.d. versturen en ontvangen.
Was me niet bewust dat dit blijkbaar geluk is dat dit werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op zaterdag 06 april 2002 19:13 schreef BartNL het volgende:
ik draai hier aan Chello achter een Edimax br6004 router met 2 PC's (win2k) en het verzenden van bestanden met MSN messenger werkt gewoon? Heb per PC een range van 5 poorten (binnen de MSN messenger poorten) gemapt en kan daarmee foto's e.d. versturen en ontvangen.
Was me niet bewust dat dit blijkbaar geluk is dat dit werkt?
Dat heeft volgens mij te maken met het feit dat je een losse router gebruikt i.p.v. dat je je modem ombouwt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20531

Aangezien dit het grote MSN topic is kan ik hier ook wel vermelden dat ik een nieuwe versie van mijn MSN Spy heb geleased... Dus voor alle proggers onder ons...

Meer info is hier te vinden:
[topic=474273]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Laatst online: 07-07 19:50

Dennahz

Life feels like hell should.

ik kan bestanden sturen en ontvangen en ik zit achter smoothwall :P 8-)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR
  • Niet online

DR

Op zondag 21 april 2002 21:25 schreef BrEeZeR het volgende:
ik kan bestanden sturen en ontvangen en ik zit achter smoothwall :P 8-)
als je ook nog ff zegt wat je gedaan hebt :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Op zondag 21 april 2002 21:37 schreef DR het volgende:

[..]

als je ook nog ff zegt wat je gedaan hebt :z
oeps sorry DR :'(

http://www.matrixlist.com/pipermail/swgpl-main/2001-November/001314.html hier staat het precies ;)

je moet het bestanden aanpassen via de ssh client in je browser (van smoothwall zelf)

succes ;)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Nou ben ik geen linux menneke maar een microsoft pikkie en ik heb fff rondgekeken op die link van BrEeZeR maar dit ziet eruit alsof het plain and simpel poort mappen is... of heb ik het nou mis? Want we waren er al achter dat dit (ondanks dat iedereen dit roept) niet soepel werkt.

Ik heb ook fff gekeken bij smoothwall maar daar kan ik ook niks speciaals bij zien alleen het onderstaande :
* Better portforwarding. Because incoming connections go through the external access rules, you can restrict forwarded to ports to a range of IPs. UDP portforwarding has been added.
Maar of dat nou zoveel beter is dan alle NAT/ICS oplossingen die we in dit draadje al besproken hebben :? :? :? :?

hieronder het de text van linkje van BrEeZeR
[SWGPL-Main] MSN WORKING!!
Mark Van Bruggen swgpl-main@matrixlist.com
Sat Nov 24 19:11:02 2001

Previous message: [SWGPL-Main] (Fwd) Re: AW: [users] $$ for server
Next message: [SWGPL-Main] Re: [users] MSN WORKING!!
Messages sorted by: [ date ] [ thread ] [ subject ] [ author ]

Hi all Messenger users.....

I have the module that allows you to send files, I dont know if it
will allow voice and video though as I dont have those capabilities to
test it....

http://www.not-lost.com/ip_masq_mms.o

you can download it from there

It is meant for kernel 2.2.19 but if u force loading (insmod -f
ip_masq_mms.o) it will work no probs...

you place the module in /lib/modules/2.2.20/ipv4/
then in /etc/rc.d/rc.network.up
you add insmod -f ip_masq_mms.o
after you see:

echo "Loading MASQ helper modules"
modprobe ip_masq_quake
modprobe ip_masq_irc
modprobe ip_masq_ftp ports=21,2121
modprobe ip_masq_icq
modprobe ip_masq_pptp

I also have the following rules at the end of rc.firewall.up (in same
directory. These rules also apply for directplay games, MSN Zone
games, gamespy and ports for messenger).

#fixes for masq forwarding
ipmasqadm autofw -A -r tcp 29900 29901 -h 10.0.0.10
ipmasqadm autofw -A -r tcp 28800 28912 -h 10.0.0.10
ipmasqadm autofw -A -r tcp 6890 6901 -h 10.0.0.10
ipmasqadm autofw -A -r tcp 47624 47624 -h 10.0.0.10
ipmasqadm autofw -A -r tcp 2300 2400 -h 10.0.0.10
ipmasqadm autofw -A -r tcp 1863 1863 -h 10.0.0.10
ipmasqadm autofw -A -r tcp 6667 6667 -h 10.0.0.10
ipmasqadm autofw -A -r tcp 3783 3783 -h 10.0.0.10
ipmasqadm autofw -A -r udp 2300 2400 -h 10.0.0.10
ipmasqadm autofw -A -r udp 1863 1863 -h 10.0.0.10
ipmasqadm autofw -A -r udp 5004 65535 -h 10.0.0.10

(10.0.0.10 is the ip of the internal PC)

Anyway thats how I get to play my games and send files with messenger
behind my smoothy..
OH YEAH don't forget to reboot after u have made these changes....
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Op maandag 22 april 2002 10:23 schreef MRic3 het volgende:
Nou ben ik geen linux menneke maar een microsoft pikkie en ik heb fff rondgekeken op die link van BrEeZeR maar dit ziet eruit alsof het plain and simpel poort mappen is... of heb ik het nou mis? Want we waren er al achter dat dit (ondanks dat iedereen dit roept) niet soepel werkt.

Ik heb ook fff gekeken bij smoothwall maar daar kan ik ook niks speciaals bij zien alleen het onderstaande :
[..]

Maar of dat nou zoveel beter is dan alle NAT/ICS oplossingen die we in dit draadje al besproken hebben :? :? :? :?

hieronder het de text van linkje van BrEeZeR
[..]
nou het werkt hier perfect hoor :)
en je moet een extra bestandje uppen via een aparte ssh client.

de wijzigingen die je moet maken ik dat andere bestand moet via die ssh applet

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22910

ik had eerst op m'n computer WinXP Prof. draaien (op de mijne zit de internet verbinding (kabel)) en op de andere WinXP Home en allebei zonder andere firewall dan die standaard in XP zit, toen kon ik gewoon bestanden versturen, geen problemen. Toen na een HD crash alles hetzelfde geïnstalleerd, alleen nu met de XP firewall uit en Norton Internet Security 2002 erop, voor MSN heb ik alles toegestaan en ik heb bij de algemene systeeminstellingen een firewallregel aangemaakt zodat ik volgens mij gewoon dingen moest kunnen versturen/ontvangen (dit lostte overigens wel mijn ftp probleem op)
code:
1
2
3
Firewallregel
Toestaan, Richting: In/Uit, Computer: Alle, Communicatie: Alle, 
Protocol: TCP-UDP

dus volgens mij moet het aan norton ergens liggen maar ik kan nu enkel nix versturen, wel ontvangen...iemand een idee hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 18:50
Mensen, eventjes iets heel anders: Ik kan nu al 2 dagen niet inloggen :(

Als ik klik op "click here to sign in" dan gebeurd er gewoon helemaal niks.

"File --> Sign" in werkt wel, maar dan krijg ik na enige tijd de melding dat "the service temporary unavailable" is.

Zie ook hier:
http://messenger.microsoft.com/support/status.asp

't duurt wel erg lang naar mijn mening voordat deze "minor difficulties" opgelost zijn.

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33251

welke DLL files gebruikt MSN? Ik wil deze namelijk vervangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijsco
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
kan iemand mij misschien helpen met m'n router??
ik heb een farallon broadband gateway(een hardwarematige router)
na veel gezoek heb ik m'n wachtwoord gevonden dus kan ik er nu dingen op instellen.
ik wil(zoals zoveel mensen hier) bestanden versturen/praten/hulp op afstand gebruiken via msn.
daar moet ik blijkbaar vanalles voor instellen.
ik heb 2 opties
1: Special Applications
hiermee kan ik
"Special Internet Applications allows uninhibited two-way access to the internet through specified tcp and udp ports"

hier kan ik instellen:
outgoing control
protocol(udp of tcp)
port range: start finish
incoming data
protocol(udp of tcp)
port range: start finish

2: Exposed computer:
"This feature allows one (1) computer to have
unrestricted two-way communication with Internet
servers or users."
hier kan ik alleen het ip adres invoeren

iemand enig idee wat het best is/werkt en welk protocol/poorten ik moet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijsco
  • Niet online
*kick*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syndicate
  • Laatst online: 04-06 16:16
Op dinsdag 23 april 2002 21:15 schreef Exunos het volgende:
welke DLL files gebruikt MSN? Ik wil deze namelijk vervangen...
hmmm is dr niet 1 of ander slim figuur die die dll's of msn executable kan aanpasse zodat ie dat versturen op een andere manier doet :?
Ok lijkt onmogelijk maar zeg nooit nooit :Y)

en als iemand denkt dat het mogelijk is en bereid is zich er voor in te zetten(je leert er tenslotte ook nog wat van) dat diegene dan ons de vordering en bijbehoren laat zien hier op got.

edit:

beetje rare zinnen maar zit al met wazige ogen naar mn monitor te kijken ben dus niet helemaal meer wakker |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44783

Als ik msn een tijdje heb aanstaan wordt het enorm traag; het venstertje verdwijnt in stukken dus niet in een keer, als ik wat typ komt het er 3 sec later te staan terwijl de rest van mijn pc gewoon alles goed doet (en snel.)

Mijn pc:
Amd Athlon 1,4Ghz
biostar m7kvd
Spectek 512 sd-ram (2x256)
40gig hd (merk weet ik niet)
Plexwriter 16/10/40a
Liteon dvdrom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35857

Op donderdag 02 mei 2002 08:18 schreef Rottweiler het volgende:
Als ik msn een tijdje heb aanstaan wordt het enorm traag; het venstertje verdwijnt in stukken dus niet in een keer, als ik wat typ komt het er 3 sec later te staan terwijl de rest van mijn pc gewoon alles goed doet (en snel.)
Ja dat kan kloppen, heb ik ook last van, gewoon ff venstertje sluiten en nieuw gesprek openen, dan is ie weer gewoon snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44783

Op donderdag 02 mei 2002 10:43 schreef eastrtp het volgende:

[..]

Ja dat kan kloppen, heb ik ook last van, gewoon ff venstertje sluiten en nieuw gesprek openen, dan is ie weer gewoon snel
venstertje afsluiten werkt niet ik moet dan mijn pc opnieuw opstarten wil ik hem weer fatsoenlijk hebben lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11736

Ik heb het filetransferprobleem binnen een netwerk ook nog steeds niet op kunnen lossen. Ik weet wel welke poorten ik moet openzetten maar eigenlijk niet waar. Mijn netwerk bestaat uit drie pc's, op alledrie draait windows XP pro. Een van deze pc's is server en deelt internet dmv ICS. Is het gebruik van filetransfer via MSN nou wel mogenlijk in mijn geval en zo ja, waar moet ik die poorten openzetten op de server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39129

Ik kan met mijn proxy server ook portmappen, maar dan moet ik ook ip adressen invullen dus ip + poort. Weet iemand hier een oplossing voor. Ik gebruik all aboard 2.2. Of weet iem. betere progjes en/of oplossingen???? (bestanden verzenden moet hiermee wel werken natuurlijk!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28380

Op zondag 05 mei 2002 20:01 schreef mr.noname het volgende:
Ik kn met mijn proxy server ook portmappen, maar dan moet ik ook ip adressen invullen dus ip + poort. Weet iemand hier een oplossing voor. Ik gebruik all aboard 2.2. Of weet iem. betere progjes en/of oplossingen????
www.winroute.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdhoek
Op zondag 05 mei 2002 17:12 schreef Poghi het volgende:
Ik heb het filetransferprobleem binnen een netwerk ook nog steeds niet op kunnen lossen. Ik weet wel welke poorten ik moet openzetten maar eigenlijk niet waar. Mijn netwerk bestaat uit drie pc's, op alledrie draait windows XP pro. Een van deze pc's is server en deelt internet dmv ICS. Is het gebruik van filetransfer via MSN nou wel mogenlijk in mijn geval en zo ja, waar moet ik die poorten openzetten op de server?
Probeer eens eerst om de UPNP service aan te zetten op alle drie de PCs. Welke firewall draai je. Indien je die van XP pro zelf gebruikt, kun je in je advanced settings van je netwerk connectie poorten mappen. Dit zou echter niet nodig hoeven te zijn, aangezien UPNP zelf de juiste poorten opent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11736

waar kan ik dat aanzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdhoek
Op maandag 06 mei 2002 14:16 schreef Poghi het volgende:
waar kan ik dat aanzetten?
- Control panel (ik zet hem zelf altijd in classic view)
- Administrative tools (als je niet in classic view staat maar in Category view, dan zit dat onder Performace and Maintenance)
- Services

En dan properties van UPNP service op automatic zetten en ff PC herstarten. De UPNP service start nu elke keer automatisch op bij het starten van je PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13958

niet dat jullie hier iets mee opschieten want dat het niet werkt weten we allemaal ;]
maar toch ff mijn config doorsturen

Ik heb een server met WinME waarbij ik sygate gebruik als internetsharing
en clients= WinXP

naja ik heb dan die accessrules er wel ingezet maar het werkt dus voor geen meter :O
Ik wil files verzenden =[ blegh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brooks123
  • Laatst online: 15-07 08:38
Op dinsdag 23 april 2002 16:52 schreef Undertaker2 het volgende:
Mensen, eventjes iets heel anders: Ik kan nu al 2 dagen niet inloggen :(

Als ik klik op "click here to sign in" dan gebeurd er gewoon helemaal niks.

"File --> Sign" in werkt wel, maar dan krijg ik na enige tijd de melding dat "the service temporary unavailable" is.

Zie ook hier:
http://messenger.microsoft.com/support/status.asp

't duurt wel erg lang naar mijn mening voordat deze "minor difficulties" opgelost zijn.
Heb ik ook een keer gehad. Een week niks. Toen ik de pc reboote (en misschien nog wat deed, firewall ff uit/aan) deed ie het weer. Zou in elk geval ff rebooten

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13958

wat heeft het verder eigenlijk voor gevolgen als je UNUP op auto zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtr3me
  • Niet online
Wie heeft de (bestand verstuur) functie al draaiende op de E-tech broudband router :? of wie weet hoe dat moet...
www.e-tech.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdhoek
Op woensdag 08 mei 2002 23:42 schreef Smorrie het volgende:
wat heeft het verder eigenlijk voor gevolgen als je UNUP op auto zet?
Het is in ieder geval van belang dat je de UPNP security patches installeert indien je deze service aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polichism
  • Niet online

Polichism

MOEHOE

(overleden)
Zou het ook uitmaken welk OS je gebruikt? (met het verzenden van bestanden via msn)
Ik gebruik namelijk zelf FreeBSD IPFIREWALL.
En daar lukt het ook niet mee...
Ik ben zelf ook al druk aan het testen.

{02:31:10} (splinkie): ik hoor net van iemand dat ze nu met een fietsband moest naaien omdat ze geen condooms meer kon betalen || {02:34:44} (Asjemenou): beter met een lange tijd met goodyear dan een korte tijd met firestone en in de problemen komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSCExter
  • Laatst online: 25-02-2024
Nieuwste versie van MSN gedownload, nou werkt inloggen met chello mailaccount niet meer :( hotmails werken gewoon wel, ik snap het niet, heeft iemand dit ook of i er een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:56
Net effe gereboot wegens een paar updates, kan nu opeens ook niet meer inloggen met mijn niet-hotmail adres (hotmail adressen zelf werken prima). Ik heb overigens niet de nieuwe versie maar een hele oude, dus ik denk niet dat het daar aan ligt.

Krijg de melding dat de service niet gevonden kan worden of te druk bezocht is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
Bah, kan opeensn iet meer inloggen met m'n niet-hotmail account. Page zegt dat servers up zijn. Zal wel weer op Windows draaien daaro :P
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.