-=Het grote Msn Messenger topic=-

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 6.237 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hmmm ligt het aan mij... of liggen nu de .NET messenger servers plat :'(

HIHIHIHI werkt weer :P

* CH4OS denkt dat ie magische krachten heeft want steeds als ie iets zegt / denkt gebeurd dat _/-\o_

[ Voor 49% gewijzigd door CH4OS op 09-01-2003 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThePerfectCell schreef op 09 January 2003 @ 21:50:
Hmmm ligt het aan mij... of liggen nu de .NET messenger servers plat :'(

HIHIHIHI werkt weer :P

/me denkt dat ie magische krachten heeft want steeds als ie iets zegt / denkt gebeurd dat _/-\o_
Hier ligt het ook plattttttttt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:37
Jup hier is het ook plat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ik word er gestoord van. De hele week zijn er al problemen met msn. Ik word er steeds afgeknikkerd enzo. Wanneer word hier nou iets aan gedaan??? Maar gelukkig lees ik hier dat ik niet de enige ben. Het ene moment doet ie het en het andere moment lig je eruit en dat gaat al een week zo. Nou ja ik kan wel mopperen maar dat lost helaas niets op. ik ga maar mijn bed opzoeken en hopen dat morgen weer alles goed werkt. DRAMA. groetjes woefie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.CeeJay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 10:07
Ik stel voor allen op ICQ over te stappen ;)

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja idd ik kan ook al weer niet inlogen was een paar minuten geleden in gelogt en ik zit met iemand te praten en wil net een bestand verzenden en krijg een melding kan bericht neit versturen ik denk meld ffkes af en aan kan neit meer aan melden (.net status ffkes checken ja hoor kleine problempjes met de server) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
the hell with msn:
- emotions zijn echt triest. :r
- goedkoop programma :r
- maximaal aantal users in een chatbox :r
- servers zitten vol of zijn down?!?!
- ik voel me verplicht een biografie neer te zetten aan me paspoort :(

[ Voor 5% gewijzigd door donderdraak op 10-01-2003 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwertyuiop
  • Laatst online: 31-07 14:20
Weet niet of ie al een keer voorbij is gekomen B).
Hier dan (nog een keer) de statuslink:

http://messenger.microsoft.com/support/status.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donderdraak
  • Laatst online: 09-07-2017
zo zie je maar weer met microsoft... (zelfs dit is niet bereikbaar)

Afbeeldingslocatie: http://donderdraak.xs4all.nl/error.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

donderdraak schreef op 10 januari 2003 @ 00:24:
zo zie je maar weer met microsoft... (zelfs dit is niet bereikbaar)

[afbeelding]
MSN is nu wel weer online....
maar niemand is in m'n lijsje online nog... behalve ik... \o/ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwertyuiop
Werkt hier perfect,...
euhm de site dan ;)

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/placetoview/status.jpg

[ Voor 48% gewijzigd door qwertyuiop op 10-01-2003 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwertyuiop
Verwijderd schreef op 10 January 2003 @ 00:27:
[...]

MSN is nu wel weer online....
maar niemand is in m'n lijsje online nog... behalve ik... \o/ :+
Lucky You :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:47

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

donderdraak schreef op 10 January 2003 @ 00:18:
the hell with msn:
- emotions zijn echt triest. :r
- goedkoop programma :r
- maximaal aantal users in een chatbox :r
- servers zitten vol of zijn down?!?!
- ik voel me verplicht een biografie neer te zetten aan me paspoort :(
- nee, icq is lekker..
- moet je er voor betalen dan?? :P
- moet je weten hoe er meer kunnen worden..
- wow.. eerste keer sinds volgens mij een jaar..
- naam.. email.. klaar.. damn.. veel he?

Wel beetje jammer van wat mensen, meteen te gaan $&#*(& als ie maar ff plat leg. Mag het een keer, of je internet altijd up is.. je website.. tis en blijft een netwerk en berg pc's, kan soms down gaan.. (remember dbase of tweakers??)
btw, lijkt het zo dat heel usa nu beetje traag is (meeste .com sites) of is et toch mijn verbinding?

[ Voor 16% gewijzigd door SinergyX op 10-01-2003 00:41 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
mm msn is weer eens down, maar gelukkig hebben we ICQ nog.. toch handig trillian alles in 1..

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnr17
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06:59
d8 al dat het aan mij lag maar msn dus weer down. al een anderhalf uur volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 januari 2003 @ 19:38:
MSN BEDREIGD!!!!!

Ik kreeg een mail in mijn emailbox en daar in stond dat MSN bedreigd word. Ik heb gekeken op de pagina waar naar toe word gelinkt : http://www.12move.nl/content/article/574329.htm Lees dit maar en dan zal je het wel begrijpen. Er stond ook als je MSN wilt steunen dat je dan moet je digitale handtekening zetten. Ik heb dit maar gedaan. Dus anderen ga er ook is kijken.

Greetz een MSNer
Goh, wat apart:
Nickname Msner23
Echte naam
Email adres -
Geslacht
Geboortedatum
Woonplaats -
Aantal postings 1
Gemiddeld aantal postings per dag 1
Geregistreerd op Wednesday 08 January 2003 19:33
:z

Wat denkt dat kind wel niet? Dit moet 'ie uitgerekend op Tweakers posten... :z Misschien dat ze er bij ComputerIdee instinken, hier niet echt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:37
Heb de laaste tijd veel problemen met msn. Hij meldt me ongemerkt af en kan er pas achter komen als ik mn status probeer te wijzigen. Kan nog gewoon in geopende venster typen en pas na enkele minuten krijg ik het bericht dat ik ben afgemeld.Gebeurt om de 5 minuten ongeveer.
Hebben meer mensen hier last van??en heeft misschien iemand een oplossing _/-\o_ Kon nix vinden in deze draad dus....
:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion1984
  • Laatst online: 07-07 10:04
Misschien zijn jullie het wel met mij eens? Gaat over msn:
Scorpion1984 in "MSN/AIM/enz-status bovenaan account"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
ik heb nadat ik een addon heb gedownload een text in beeld staan die ik graag direct weer verwijder wil hebben.
zie hieronder:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/wgsnijders/naamloos.JPG
iemand een idee hoe deze te verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OliverBB schreef op 12 januari 2003 @ 14:14:
ik heb nadat ik een addon heb gedownload een text in beeld staan die ik graag direct weer verwijder wil hebben.
zie hieronder:
[afbeelding]
iemand een idee hoe deze te verwijderen?
MessengerPlus! (beta 2.00.14) downloaden. Hiermee kan je die tekst instellen zoals je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
ok is gelukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fly
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-05 11:04

fly

Live Is Just.........

Uhmm hoi,

ik heb een probleem met msn. namelijk als ik msn opstart krijg ik dit te zien:
C:/Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe
Een apparaat dat op het systeem is aangesloten, werkt niet

en ik heb helemaal niets nieuws aangesloten, maar als ik dit wegklik komt er een venster met:
Het bestand MSNMSGR.EXE is gekoppeld aan ontbrekende uitvoer OLEAUT32.DLL:314

weet iemand hoe je dit moet oplossen. Ik heb msn al een paar keer erafgepleurt en overnieuw geinstaleerd en nog doet hij het niet. heb ook virus gescanned. ook nix

p.s. ik had al een topic al gemaakt hierover..sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vroeg me af of ik de namen van mensen in m'n msnlijst kon veranderen. Dus ik ben ff in de search gaan zoeken hierop.

Nou bleek dat meerdere mensen deze vraag al is hadden gesteld en steeds was het antwood "nee" of je moet trillian gebruiken.

Alleen al deze toppics zijn ongeveer een jaar oud. Iemand enig idee of er ondertussen hier een proggie voor is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MVC
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-12-2022

MVC

Een maat van mij heeft nog een Windows 95 computer en hij kan er de Messenger van messenger.msn.nl niet op installeren zegt hij. op de site staat ook

Besturingssysteem: Windows XP Professional of Windows XP Home Edition Is er ook een versie ergens te halen die onder 95 werkt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet dat er hier al veel gezeur geweest is over bestanden versturen via msn, maar ik heb ook een probleem, sinds een paar dagen geleden kan ik niet meer bestanden versturen :( Ik heb mijn firewall altijd uit staan en zo ging het altijd goed tot een paar dagen geleden, toen lukte het niet meer. Hij geeft een melding dat het verzenden mislukt is naar een paar seconden, weet iemand ook hoe dit opgelost kan worden, ik heb windows xp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuB-Gold
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-04-2024

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Iemand hier een idee hoe je al die mail adressen kunt verwijderen als je met messenger 4 en/of 5 wilt inloggen, ik heb er zeker 10 in staan, wil ze allemaal weg, keys in het register laten zich deleten, maar namen staan er fijn nog (ook na afsluiten messenger). Deinstalleren ook gedaan, maar ook geen effect... lekker hardnekkig!

Heb de oplossing gevonden !!!!

[ Voor 5% gewijzigd door SuB-Gold op 18-01-2003 00:36 . Reden: oplossing gevonden! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 11:54
Verwijderd schreef op 15 januari 2003 @ 19:43:
Ik vroeg me af of ik de namen van mensen in m'n msnlijst kon veranderen. Dus ik ben ff in de search gaan zoeken hierop.

Nou bleek dat meerdere mensen deze vraag al is hadden gesteld en steeds was het antwood "nee" of je moet trillian gebruiken.

Alleen al deze toppics zijn ongeveer een jaar oud. Iemand enig idee of er ondertussen hier een proggie voor is?
Nope... je kan wel dmsn downloaden (www.dmsn.nl), dan kan het wel, alleen erg lelijke client (is in Java gebouwd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuB-Gold
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-04-2024

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Tja, toch niet gelukt, ik heb WinXP, onder gebruikersaccounts en je eigen gebruikersnaam kun je met netwerkwachtwoorden allemaal die accounts bekijken en/of verwijderen. Ik wilde nu wat van die ...@hotmail.com (Paspoort) accounts weghalen, maar ik kan op verwijderen klikken hoe ik wil, ze blijven staan. Iemand een idee hoe ik ze wel weg krijg??

[ Voor 1% gewijzigd door SuB-Gold op 18-01-2003 01:09 . Reden: typvautjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtreme_lunatic
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 20:42
legolas82 schreef op 10 januari 2003 @ 17:15:
Heb de laaste tijd veel problemen met msn. Hij meldt me ongemerkt af en kan er pas achter komen als ik mn status probeer te wijzigen. Kan nog gewoon in geopende venster typen en pas na enkele minuten krijg ik het bericht dat ik ben afgemeld.Gebeurt om de 5 minuten ongeveer.
Hebben meer mensen hier last van??en heeft misschien iemand een oplossing _/-\o_ Kon nix vinden in deze draad dus....
:'(
Echt SUPER vaak last van, maar ook ik weet geen oplossing. Ik ben tenminste niet de enigste! ;(

Press any button... "Where is the 'any button'?!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtreme_lunatic
  • Laatst online: 11-09 20:42
Verwijderd schreef op 16 January 2003 @ 23:26:
Ik weet dat er hier al veel gezeur geweest is over bestanden versturen via msn, maar ik heb ook een probleem, sinds een paar dagen geleden kan ik niet meer bestanden versturen :( Ik heb mijn firewall altijd uit staan en zo ging het altijd goed tot een paar dagen geleden, toen lukte het niet meer. Hij geeft een melding dat het verzenden mislukt is naar een paar seconden, weet iemand ook hoe dit opgelost kan worden, ik heb windows xp.
Ik doe dit altijd ff oplossen door ff de firewall van XP ff uit te zetten en als dan de overdracht begint hem weer aan te zetten. Of je installeert gewoon ZoneAlarm, stel je 1 keer in dat msn door je firewall mag en je hebt nergens meer last van. ;)

Press any button... "Where is the 'any button'?!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _DPC_Scorpion
  • Laatst online: 10:27

_DPC_Scorpion

A.F.C.A

Ermz ik heb dus ook een vraagje als ik mijn msn opstart wil ik eigenlijk dat ie altijd nog om een wachtwoord vraagt (zoals ook mijn icq) ik heb hem zo ingesteld dat ie niet automagisch start en ook niet automagisch inlogd alleen ik kan wel inloggen zonder wachtwoord in te hoeven tikken door deze knop in te drukken:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/msnprobleem.JPG

weet iemand hoe ik dit kan instellen dat hij toch om een wachtwoord vraagt.

ik heb wel gezocht maar deze specifieke vraag niet terug gevonden misschien ben ik B) maargoed.

plz help >:)

Een Ajacied ben je niet voor even, een Ajacied ben je heel je leven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net windows xp opnieuw geinstaleerd en als ik het msn venster open en daarna wil afsluiten dan hoort msn in de systemtray actief te blijven, maar heel msn sluit zich af.
dit heb ik met versie 4.7 en met 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 10:14
Ik heb al de hele dag problemen met het inloggen op een @msn.com-adres. Inloggen op een @hotmail.com-adres werkt prima. Als ik via passport.com m'n wachtwoord voor m'n msn-adres wil wijzigen lukt me dat niet (Pagina niet gevonden blabla), terwijl het met dat hotmail-adres wel goed gaat.
Hebben meer mensen hier last van? Op de .NET-statuspagina staat in elk geval niks :{

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09 09:44
RoelJewel schreef op 25 januari 2003 @ 18:09:
Ik heb al de hele dag problemen met het inloggen op een @msn.com-adres. Inloggen op een @hotmail.com-adres werkt prima. Als ik via passport.com m'n wachtwoord voor m'n msn-adres wil wijzigen lukt me dat niet (Pagina niet gevonden blabla), terwijl het met dat hotmail-adres wel goed gaat.
Hebben meer mensen hier last van? Op de .NET-statuspagina staat in elk geval niks :{

Iemand een oplossing?
Ik kan de hele dag al niet in MSN messenger inloggen of in mijn mail adres komen. :(

Microsoft servers.... *puke*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had donderdag dat mijn msn 4.7 automatisch was aangemeld terwijl ik weg was. Volgens vrienden ging het online offline enz. enz. Dus wat dat nou weer was weet ik niet had het nooit eerder. Nu weer 5.0 gaan gebruiken waar ik wel 2 kleine problemen mee heb. IN het typvak als je aan het chatten ben ken ik geen rechtermuisknop gebruik dus moet sneltoetsen of bovenin op bewerken drukken en als ik rechtermuisknop druk op msn icoon in system tray en dan afmeld dan gaat ie helemaal weg uit mijn systemtray. Gewoon via "bestand" "afmelden" en dan kruisje werkt wel weer ok. Dat probleem met dat automatisch aanmelden terwijl ie afgemeld is heb ik nog niet gehad met 5.0

Allergoeiste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Niet online
Vriend van me zit met een probleempje:

Als hij inlogt, en een babbel begint (soms ook niet, maar dit is meer 'zelden') dan komen er berichten als:"Hey gotto http://132.368.448.125:8060"
En om de 5 à 10-seconden weer zo iets.
En hij zegt het niet, en z'n virusscanner komt ook niets zeggen zegt ie, maar het is wel reuze ampetant.

De tekst verandert al weleens, maar het IP-adres (hierboven maar wat lukraak uiteraard) blijft hetzelfde, dus zijn pc is niet (meer) in gevaar, in mate dat je een directe link ertoe krijgt.

Maar via Mcafee, Norton, google, en hier de search, lijkt me dit geen standaard meegeleverd lasterutility of amuseert hij zich ermee.
één of andere worm/virus/kl*teprogramma ?

Ps: De berichten komen via het schermpje, NIET via de e-mail ofzo, zoals eerdere topics over spraken.

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Laatst online: 11:15

Als hij inlogt, en een babbel begint (soms ook niet, maar dit is meer 'zelden') dan komen er berichten als:"Hey gotto http://132.368.448.125:8060"
En om de 5 à 10-seconden weer zo iets.
En hij zegt het niet, en z'n virusscanner komt ook niets zeggen zegt ie, maar het is wel reuze ampetant.

De tekst verandert al weleens, maar het IP-adres (hierboven maar wat lukraak uiteraard) blijft hetzelfde, dus zijn pc is niet (meer) in gevaar, in mate dat je een directe link ertoe krijgt.

Maar via Mcafee, Norton, google, en hier de search, lijkt me dit geen standaard meegeleverd lasterutility of amuseert hij zich ermee.
één of andere worm/virus/kl*teprogramma ?

Ps: De berichten komen via het schermpje, NIET via de e-mail ofzo, zoals eerdere topics over spraken.
Opnieuw installeren helpt niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Niet online
FairFox schreef op 26 January 2003 @ 06:44:
[...]

Opnieuw installeren helpt niet?
neen

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

controleer je windows map eens op vreemde bestanden. ik heb ook een tijd geleden zitten kloten met een trojan, toen stonden er ook vreemde bestanden, na deze te hebben gedelete had ik nergens meer last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLoldebroek
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-08 08:42
hmm, vreemd :/

[ Voor 115% gewijzigd door NLoldebroek op 26-01-2003 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supern00b
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-05-2023
Ik dacht laat ik hier eens zoeken voor antwoorden voor mijn messenger vragen:

Wat het verschil tussen 4.7 en 5.0 ?
Waarom wordt 4.7 niet automatisch opgewaardeerd ?
en waarom blijft (4.7) zo irritant rechts onderin zitten. (en dus niet de oplossing want eruit slopen lukt me wel)

Ik weet het zal allemaal wel in dit topic staan en ik ga dan ook ertussen zoeken maar ik krijg vanaf bladzijde 3 (100 reacties ingesteld) alleen maar quickreply te zien, vandaar ... ;)

ps. O ja, en waarom wanneer de Microsoft firewall aanstaat je ineens geen bestanden meer kunt versturen ? (en dus niet de oplossing want effe uitzetten of gebruik maken van bijvoorbeeld Norton Internet Security ken ik al)

[ Voor 21% gewijzigd door Supern00b op 30-01-2003 11:17 ]

Abit KR7A-RAID, Athlon TB-1200, Corsair PC-2400, Hercules Geforce 3 Ti 500 Numero 1 Till 1400MHz 8737 Numero 1 Till 1500 MHz 9013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMYuma
  • Laatst online: 02-08 19:48

RMYuma

The disguise is complete!

Knip....

Allergoeiste
Wanneer leer je nu eens, dat je niet hoeft te groeten, Allergoeiste. Ik heb je dit al in meerdere topics zien doen en je bent er al vaker op gewezen. ;)

| Specs Aurora24 | My music |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Mizitras schreef op 26 January 2003 @ 01:39:
- http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp
- Ad-aware

[ Voor 65% gewijzigd door aardbeix15 op 31-01-2003 07:33 ]

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.CeeJay
Hier ligt ie er weer uit (2x)

@echo off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 23:23

JdM

Humbled

Mr.CeeJay schreef op 02 February 2003 @ 01:00:
Hier ligt ie er weer uit (2x)
hier geen last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:39

Sport_Life

Solvitur ambulando

hier ook geen last :)

@ F_J_K : sorry :o

[ Voor 62% gewijzigd door Sport_Life op 02-02-2003 01:47 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Kortom: opsommen wie wel of geen verbinding kan vinden heeft helemaal geen zin en daar is zo'n topic helemaal niet voor bedoeld :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan je Got Smiles bij msn doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rreevvss
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-12-2024
ik had vanmiddag iemand die opeens tegen mij begon te babbelen???

de ander had me niet toegevoegd(ik heb bevestiging aan staan)
ik kijk in m'n lijst, zie het adres verder niet staan.

het ging ook niet via een gesprek met een bekende die iemand uitgenodigd had ofzo..
weet iemand hoe dit zou kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rreevvss schreef op 08 February 2003 @ 23:16:
ik had vanmiddag iemand die opeens tegen mij begon te babbelen???

de ander had me niet toegevoegd(ik heb bevestiging aan staan)
ik kijk in m'n lijst, zie het adres verder niet staan.

het ging ook niet via een gesprek met een bekende die iemand uitgenodigd had ofzo..
weet iemand hoe dit zou kunnen?
Ja, die persoon weet jouw MSN adres gewoon. Hij doet via de optie Expresbericht verzenden een bericht naar je sturen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rreevvss
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-12-2024
inderdaad..
weer wat geleerd :)

maar er zeker op geen enkele manier achter tekomen hoe diegene aan mijn adres kwam?
behalve om 't te vragen dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juist! :9 Of even aan hem vragen hoe hij eraan komt. Mss wel van een site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey ..

Een vriend van me heeft een Telindus 1111 ADSL Bridge en heeft last van het telkens disconnecten van msn (op verschillende pc's in het netwerk), soms zelfs om de minuut.
Internet werkt verder perfect, surfen / downloaden gaat goed.

Weet iemand hoe dit op te lossen?

ps. ik heb gezoch in de search maar kon er niet veel over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzenor
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Die nieuwe msn (5 dus) is echt vaaaag met versturen van files..
Ik kan nu helemaal niks meer versturen..
eerst alleen niet als ik achter NAT zat (logisch) maar met die msn5 lukt het al niet eens meer als je gewoon met je kassie direct aan het internet hangt.. hoe kan dat nou weer?
Het enige wat aanstaat is die windows xp firewall, maar ik mag toch aannemen dat winxp van MS met firewall van MS wel overweg kan met msn-messenger van MS :?

Netwerktechtnisch is het aan beide kanten geen probleem...
Moet gewoon kunnen om te versturen..
allebei directe verbinding met internet, zonder NAT of proxy.. gewoon een dailup verbinding..

Wat gaat er mis? is het er dan alleen maar slechter op geworden met msn5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 February 2003 @ 16:55:
Hey ..

Een vriend van me heeft een Telindus 1111 ADSL Bridge en heeft last van het telkens disconnecten van msn (op verschillende pc's in het netwerk), soms zelfs om de minuut.
Internet werkt verder perfect, surfen / downloaden gaat goed.

Weet iemand hoe dit op te lossen?

ps. ik heb gezoch in de search maar kon er niet veel over vinden.
Niemand die dit probleem heeft? Lijkt me nogal sterk namelijk dat hij de enige is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:47

Zym0tiC

^_^

Ligt MSN eruit??

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Het gaat in ieder geval weer eens niet goed. net zat ik met iemand te praten die ineens offline ging, en kon gewoon verder praten met hem.. :?

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeps hij ligt eruit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb geen problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127
  • Laatst online: 16:59

Eraser127

Nijkerk

edit:

hij doet't weer

[ Voor 81% gewijzigd door Eraser127 op 10-02-2003 23:32 ]

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:38

PromWarMachine

Forsaken Archer

Bij mij doet 'ie 't ook weer.... alleen Hotmail.com is nog niet echt begaanbaar zeg maar.... :/

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.CeeJay
wordt hier zonder pardon eraf gegooid :/

edit: en dus niet meer bereikbaar :(

[ Voor 34% gewijzigd door Mr.CeeJay op 11-02-2003 00:04 ]

@echo off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Het is weer zover ja, hier ook eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 17:04
Doet niks hier... De MSN-status pagina werkt ook al niet meer wat de oorzaak is van heel veel mensen die die pagina willen bezoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.CeeJay
hahaha nu je het zegt ja :D

trouwens: 1 v/d 2 accounts is weer online :)
2de nu ook :)

[ Voor 10% gewijzigd door Mr.CeeJay op 11-02-2003 00:19 ]

@echo off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diaboluzzz
  • Laatst online: 25-04 15:06

Diaboluzzz

Dreikwarter !

zijn jullie nu echt een beetje zwakzinnig of lijkt het maar zo, als msn er een keer uitlicht dan ga je hier niet rond lopen spammen met "ja hij ligt er weer es uit" heeft totaal geen waarde op dit topic en de kans dat hij (weer) opslot gegooid wordt is groot.

En dat is jammer want er worden soms best leuke tools gepost.

Voorkomen is beter dan genezen so stop bugging dit topic met nutteloze posts.

/rant-mode

http://www.NUiPhone.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
  • Laatst online: 26-07 16:02
Ik heb het probleempje dat ik sinds 3 dagen vermoed dat iemand langs MSN messenger in men pc rondneusd. Telkenmale vind ik na een uurtje msn'nen, bij de instellingen van WindowsXP -'firewall' een ganse resem poorten die blijkbaar open zijn gezet, het gaat hier van willekeurige poorten (50 à 100 tal ) vanaf 14000 - 16000 tpc en udp. Ik heb nu men MSN directory verwijderd en idd , nu komen bij de instellingen van men xp firewall geen poorten meer bij. Dus ik vrees dat die msn echt wel een lek heeft. Men vraag is op welke wijze kan ik mij hiernu tegen beveiligen zonder extra soft of hardware firewall ? Ik heb deze firewalls (behalve die van XP) nu afgelopen 1.5 jaar nog nooit gebruikt en heb nog nooit last gehad van dergelijke symptomen.

Even extra info van men systeem :

WINXP pro Eng ( alle updates uitgevoerd )
Provider Telenet België
Server-service , remote help enzo staan disabled.
Firewall van XP staat dus aan (zonder enige poort die hierin toegevoegd om te gebruiken )
Netbios op deze verbinding ( enige verbinding ) staat disabled
File sharing, client voor microsoft networks, en qos packet sheduler staan af, dus alleen tcp-ip staat aan.

Hebben jullie hier een mogelijke oplossing voor ? Is dit een gekend probleem ?

Wel dien ik nog te zeggen dat als ik met netstat kijk er niets established is. Alleen wanneer ik die msn opende, stond er natuurlijk 1-tje open voor msn zelf. En daar ik niet denk dat die MSN standaard dezelfde poort opent, dien ik deze hier niet te vernoemen denk ik

Alvast bedankt mensen _/-\o_

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzenor
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

ehm.. ik wist niet dat je in xp zelf ook poorten open kon zetten..
maar is dit niet meer een topicje voor WOS of SA?
Sowieso heb je meer kans dat er als appart topic sneller en meer naar gekeken wordt dan hier..
Ik ga mijn vraag ook maar appart stellen.. hier kijkt er toch geen hond naar.. krijg je alleen wat geblaat dat msn weer plat ligt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
  • Laatst online: 26-07 16:02
Zou ik dat wel mogen van de moderator ? Ik dacht dat als je in een toppic geen reactie kreeg je daarom geen apart toppic mocht openen ? Enfin, idd , als ik tegen morgen geen reactie heb maak ik er een apart toppic van ;)

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Mile
  • Laatst online: 25-08 15:01

E-Mile

Danteezy!

Verwijderd schreef op 13 October 2002 @ 10:18:
Weet iemand al of er een MSN Plus is voor msn 5.0 of hoe ik de oude versie werkend krijg op MSN 5.0 :)
MSN Plus 2.0 is uit in de semi-beta, dwz, hij is praktisch volledig werkend uit :)

AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)

Verwijderd

ik kan met dat *** modem thomson 510i geen files transferen via msn weet iemand wat ik moet veranderen?

zo zijn me instellingen maar wat moet ik neerzetten bij dat NAT?
ip adress= 10.0.0.150
gateway= 10.0.0.138

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~maarten2/nat.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~maarten2/nat1.jpg

Verwijderd

Iemand problemen met aanmelden msn? Ik geloof dat de dienst eruit ligt. Hij wil al de hele middag niet inloggen. De site geeft echter wel aan dat de dienst het gewoon doet.

• danslo
Hmmm ik weet niet of het al in dit topic voorbij is komen dwarrelen maar je kan nickname veranderen en iemands status via ut internet zien:

Inlogguh :P
Nick Change :P

[ Voor 6% gewijzigd door danslo op 20-02-2003 16:33 ]

Verwijderd

Bestaat er ook een site waar je kan chatten met dezelfde mensen als in je msn lijst, dus eigenlijk, msn'en zonder software? zo ja, welke?
ohw, stond al in een topic nl: http://www.sprintbiz.com maar wat moet ik invullen bij Toll-Free Dial-in Number, iksnap er nix van

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2003 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Toevallig vandaar 'per ongeluk' weer gedaan :/

Iemand heeft mij toegevoegd aan zijn / haar lijst
Ik heb bevestiging vragen aanstaan, dus krijg netjes een melding.

Ik wil diegene accepten(weet niet wie het is, maar wil daar wel achter komen) en klik het vinkje 'per ongeluk dus :P' uit bij "add this person to your contact list".

Door het uitvinken, kan ik dus niet meer zien wie ik heb toegevoegd. Is er nog een manier om dat uit te (laten) zoeken?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-02 16:10
Sorry als het al ergens in het topci staat, maar hoe krijg ik arabische fonts in mijn nick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
Ik moest wel iets doen tijden handvaardigheid 8) :
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/scriptweb/msn.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Laatst online: 07:51
Ik heb net winnt4ws, en vervolgens met veel moeite sp6 en ie6 geinstalleerd. Vervolgens ook messenger, want ik moet uiteraard wel me sociale contacten een beetje onderhouden :7
Nu stuit ik op het volgende probleem. Wanneer ik opties probeer te wijzigen en vervolgens op 'ok' klik dan krijg ik een melding in de trand van:

'Het getal in het vak minuten moet 1 of hoger zijn. Om de activiteitendetector uit te schakelen, moet je het selectievakje uitschakelen.'

Maar het vakje van de minuten en het selectievakje zijn bijde grijs (niet actief), en ik kan dus niets wijzigen.
Ik wil van harte graag van msn-vandaag, tabbladen, meldingen als mensen online komen, enz af. Hoe gaat dat mij lukken? (search leverde mij niet op)

edit> reactie op FairFox: ik had dus eerst dit topic niet gezien. Hier plaatsen leek me vervolgens een beter idee.
edit2> ok dan ;)

Edit3> Ik heb het inmiddels toch zelf opgelost. Het probleem zit in het niet geinstalleerd zijn van een onderdeel van IE6. Na installeren daarvan doet ie het gewoon

[ Voor 24% gewijzigd door Jesse op 22-03-2003 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
Jesse schreef op 10 March 2003 @ 21:42:
Ik heb net winnt4ws, en vervolgens met veel moeite sp6 en ie6 geinstalleerd. Vervolgens ook messenger, want ik moet uiteraard wel me sociale contacten een beetje onderhouden :7
Nu stuit ik op het volgende probleem. Wanneer ik opties probeer te wijzigen en vervolgens op 'ok' klik dan krijg ik een melding in de trand van:

'Het getal in het vak minuten moet 1 of hoger zijn. Om de activiteitendetector uit te schakelen, moet je het selectievakje uitschakelen.'

Maar het vakje van de minuten en het selectievakje zijn bijde grijs (niet actief), en ik kan dus niets wijzigen.
Ik wil van harte graag van msn-vandaag, tabbladen, meldingen als mensen online komen, enz af. Hoe gaat dat mij lukken? (search leverde mij niet op)
Het lijkt mij niet nodig om een topic te openen EN het nog eens een keer hier te posten... Edit:
Edit in topic niet gezien... Sorry :)

[ Voor 5% gewijzigd door danslo op 10-03-2003 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-08 19:45

evaarties

Powerball @ 12.582

-GF-Annihilator schreef op 11 February 2003 @ 08:42:
Ik heb het probleempje dat ik sinds 3 dagen vermoed dat iemand langs MSN messenger in men pc rondneusd. Telkenmale vind ik na een uurtje msn'nen, bij de instellingen van WindowsXP -'firewall' een ganse resem poorten die blijkbaar open zijn gezet, het gaat hier van willekeurige poorten (50 à 100 tal ) vanaf 14000 - 16000 tpc en udp. Ik heb nu men MSN directory verwijderd en idd , nu komen bij de instellingen van men xp firewall geen poorten meer bij. Dus ik vrees dat die msn echt wel een lek heeft. Men vraag is op welke wijze kan ik mij hiernu tegen beveiligen zonder extra soft of hardware firewall ? Ik heb deze firewalls (behalve die van XP) nu afgelopen 1.5 jaar nog nooit gebruikt en heb nog nooit last gehad van dergelijke symptomen.

Even extra info van men systeem :

WINXP pro Eng ( alle updates uitgevoerd )
Provider Telenet België
Server-service , remote help enzo staan disabled.
Firewall van XP staat dus aan (zonder enige poort die hierin toegevoegd om te gebruiken )
Netbios op deze verbinding ( enige verbinding ) staat disabled
File sharing, client voor microsoft networks, en qos packet sheduler staan af, dus alleen tcp-ip staat aan.

Hebben jullie hier een mogelijke oplossing voor ? Is dit een gekend probleem ?

Wel dien ik nog te zeggen dat als ik met netstat kijk er niets established is. Alleen wanneer ik die msn opende, stond er natuurlijk 1-tje open voor msn zelf. En daar ik niet denk dat die MSN standaard dezelfde poort opent, dien ik deze hier niet te vernoemen denk ik

Alvast bedankt mensen _/-\o_
Dat is het voordeel (nadeel) van de Windows XP Firewall. Die voegt voor oa MSN automatisch poorten toe aan de firewall zodoende goed bestanden te kunnen versturen ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-08 18:23

Tetsuo55

*~*GrahF Emperor of Darkness*~

ik heb sinds vandaag een probleem, als ik probeer in to loggen op msn met een andere account dan die standaard word geladen dan sluit hij gelijk dat venster weer
en als ik de website van messenger probeer te openen gebeurd precies hetzelfde

ik heb winxp en het is msn messenger 5
ik heb niet gedownload of geinstaleerd

eenig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

BtM909 schreef op 10 March 2003 @ 12:54:
Toevallig vandaar 'per ongeluk' weer gedaan :/

Iemand heeft mij toegevoegd aan zijn / haar lijst
Ik heb bevestiging vragen aanstaan, dus krijg netjes een melding.

Ik wil diegene accepten(weet niet wie het is, maar wil daar wel achter komen) en klik het vinkje 'per ongeluk dus :P' uit bij "add this person to your contact list".

Door het uitvinken, kan ik dus niet meer zien wie ik heb toegevoegd. Is er nog een manier om dat uit te (laten) zoeken?
* BtM909 kicked subtiel dit probleem O-)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
BtM909 schreef op 14 March 2003 @ 14:47:
[...]

* BtM909 kicked subtiel dit probleem O-)
Als het goed is hoort het mail-adres te staan bij: Extra -> Opties -> Privacy -> Geblokkeerd. Hier staan niet alleen de geblokkeerde mensen maar ook de mensen die je niet hebt toegestaan om je online te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MRic3 schreef op 12 maart 2002 @ 15:02:
Zal maar meteen een voorzet geven...
MSN bestanden verzenden, video en sound vanachter NAT of ICS (same) of proxy met poortmappen...

HET KAN NIET
bestanden ontvangen wel

Hoogstwaarschijnlijk werkt het wel met XP als NAT server omdat daar UPnP service in zit en daar kan messenger gebruik van maken.

Graag iemand reageren bij wie het wel werkt!!!!!
Waarom forward je niet gewoon de poorten :S
of ben ik nou dom?
Bij mij werkt het in ieder geval 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag?

Je kunt geluiden doorsturen naar je buddy's van de msn lijst.
Zoals /sbrb !!!! Heeft er iemand een site of link waar ik meerdere kan vinden?

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
pff, dat is gewoon op google zoeken naar "msn /sbrb".
Added in Messenger Plus! beta 1.17: a personal "thank you" message from Patchou appears when typing /patchou in the conversation window.

Added in Messenger Plus! beta 2.02.23: the following commands give you (and your contact if he or she's got the latest Plus! 2 too) an "visual & aural experience": /shello ; /sdoh ; /skiss ; /sbrb ; /sevillaugh and finally /sconfig if you want to disable the thing when it gets annoying ;)

With the following tags (sent to me by SLim Shady) you can change the predefined messages these tags display on your & your contact's screen:

# ---- Hello you!

" ---- Muahahahaha

%---- I love you

$ ---- I'm so stupid

! ---- Be right back

Put these codes in a quicktext and add the word you want to appear instead afterwards. Now when you insert the quicktexts using the given alias (/QuickTextAlias), the custom message will appear. If you want to customize the message on-the-fly, put (!P) in the quicktext instead of a specific word. Now when you use /QuickTextAlias in your conversation, anything after that command will be displayed as customized message (eg. "/QuickTextAlias LOL" will play a sound and display LOL).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Messenger in Systray, maar toch open en NIET op taakbalk??

misschien wel leuk voor sommigen.

staat over hoe je je msn venster open kan houden, maar hem toch niet in de taakbalk ziet (wel in je systray)

Multimonitor is relax :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry dat ik dat niet wist :(
/dev/null schreef op 15 March 2003 @ 11:36:

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
Verwijderd schreef op 15 maart 2003 @ 11:59:
Sorry dat ik dat niet wist :(

[...]
Je hoeft jezelf niet te verontschuldigen als je iets niet weet hoor ;) Ik zit hier voornamelijk om te leren en anderen te helpen/leren wat ik al weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat klopt maar deze tekst;

vind ik niet zo gepast op een forum.
Maar dat is mijn mening.
FairFox schreef op 15 March 2003 @ 12:02:
[...]

Je hoeft jezelf niet te verontschuldigen als je iets niet weet hoor ;) Ik zit hier voornamelijk om te leren en anderen te helpen/leren wat ik al weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
Yeah, whatever... Laten we weer on-topic gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

FairFox schreef op 14 March 2003 @ 15:25:
[...]

Als het goed is hoort het mail-adres te staan bij: Extra -> Opties -> Privacy -> Geblokkeerd. Hier staan niet alleen de geblokkeerde mensen maar ook de mensen die je niet hebt toegestaan om je online te zien.
Thanks _/-\o_. Ik zag die naam daar eerst niet bij staan, maar na nog een keer gekeken te hebben stond ie er wel bij. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan DMSN het niet dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

K denk dat ik een oplossing gevonden heb voor messenger
Dus indien je problemen hebt met bestanden zenden , voice en dergelijke is er nu een programma dat hier wel degelijk iets aan doet , voor windows zodat je firewall of je nat niet meer dwars gaat liggen ..

het heet http-tunnel, helaas ondersteund de gratis service amper 1.5kb ..
das dan wel weer een minpunt .

http://www.http-tunnel.com/HT_Download_HTTPTunnel.asp

Als iemand misschien nog manier vind om snelheid wat omhoog te helpen graag ,
bij mij werkte het als ik de client liet draaien, (werkt zowel met proxy als met NAT ) ,
en messenger instelde op een socks 5 proxy , op 127.0.0.1

Kunnen anderen dit ook even verifiëren , want heb het nog niet volledig uitgetest, maar ze beweren althans de oplossing te hebben , ook voor kazaa ,

Dit programma is ook handig .. als je baas je vanalles verbiedt(firewall) en je toch wat functioneel wenst te surfen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ICS deraf gooie zegge ze hier overal...
En wa dan in de plaats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik heb een raar probleem.. Ik kan prima internetten en msnen.

Bestanden versturen gaat niet, ik heb poortmapping geprobeerd, UNPN geval.. firewall uit aan, default server op mijn netwerk ip. Alles werkt niet..

Wat nu het rare is, pc van mijn broertje kan gewoon bestanden versturen? Beide pc's draaien winxp.. en staan gewoon op automatisch ingesteld.

Alcatel Speedtouch 510 V5 -> Sweex Switch -> clients.

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

OC-Addict schreef op 10 April 2003 @ 12:27:
Ik heb een raar probleem.. Ik kan prima internetten en msnen.

Bestanden versturen gaat niet, ik heb poortmapping geprobeerd, UNPN geval.. firewall uit aan, default server op mijn netwerk ip. Alles werkt niet..

Wat nu het rare is, pc van mijn broertje kan gewoon bestanden versturen? Beide pc's draaien winxp.. en staan gewoon op automatisch ingesteld.

Alcatel Speedtouch 510 V5 -> Sweex Switch -> clients.
MSN messenger of windows messenger?
Bij MSN messenger zou het wat beter moeten werken als je poorten goed ingesteld staan.
wat ook vreemd is,
-ik verstuur bestand naar iemand, hij accepteert, en het kan niet worden verstuurd
-ik verstuur bestand naar hem en direct naar na nog een bestand, hij accepteert ze allebei vlak achter elkaar, en alleen het 2e bestand gaat goed. de eerste niet.
dus ik denk dat msn een vaste volgorde heeft van poorten ofzo die hij gebruikt voor bestandsoverbrengen. (waarschijnlijk staat die eerste poort bij hem niet open ofzo op de router)

maar goed, ander 'probleem':
de mensen met windowsXP met windows messenger erin.
Als je daarna MSN messenger installeerd, dan 'overschrijft' deze windows messenger met opstarten enz.

maar als je hierna weer in windows messenger gaat en daarin de optie weer aanvinkt van automatisch opstarten bij windows. En bij MSN messenger de optie juist uitvinkt van automatisch opstarten.
dan start Windows messenger dus op, maar hij meldt niet aan!, (hij onthoudt wel het wachtwoord)
Dat is juist perfect!, maar ik krijgt het maar niet meer voor elkaar :'(

weet iemand hoe je het anders voor elkaar kan krijgen dat windows messenger opstart, maar niet aanmeldt en WEL het wachtwoord onthoudt.

dus als ik dan windows opstart, of gewoon messenger apart opstart (polypatch :P) dat ik dit krijgt:
Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/htsie/msn.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvherk
  • Laatst online: 13-10-2024
Hier werkt het wel :P

Situatie schets:
-----------------------------------
- Client op XP (messenger 5.x)
- Gateway op basis van Linux (iptables firewall script van Adsl4Linux)
- Dan de Alcatel Speed Touch Home modem.
* deze is getweaked naar PRO
* en werkt met behulp van static Spoof
- Door SIP_Spoof heb ik naar fixed public IP adres op de netwerk kaart van mijn server.

Dat is de hardware. De firewall port-forward alle MS msn en MS portrait verkeer naar mijn client. De client krijgt zijn IP door middel van DHCP op basis van het MAC adres. Dit houd kort weg in dat ik altijd het zelfde IP krijg toegewezen uit een 'aparte' DHCP-pool. Het is belangrijk dat je client IP fixed is!

Poorten welke msn en portrait gebruiken:
# TBV M$ Portrait en MSN Messenger
portforward[3]="0.0.0.0/32 1863 $forw_ip2 1863" # Microsoft Network Instant Messenger
# IN TCP/UDP 1863 chat
# IN TCP/UDP 6901 voice communications
# IN TCP 6891 - 6900 File send
# IN UDP 5190 chalista ip phone

portforward[4]="0.0.0.0/32 6891 $forw_ip2 6891" # Microsoft Network Instant Messenger File Transfer voor het zenden van 1 file tegelijk!! Meerdere files is meer oplopende poorten open zetten.
portforward[5]="0.0.0.0/32 8100 $forw_ip2 8100" # Microsoft Portrait Listen
portforward[6]="0.0.0.0/32 8110 $forw_ip2 8110" # Microsoft Portrait Video
portforward[7]="0.0.0.0/32 8120 $forw_ip2 8120" # Microsoft Portrait Audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook problemen met het versturen van bestanden met windows messenger, maar ik zit niet op een netwerk noch achter een router! Bestanden ontvangen lukt dan weer wel, maar ik vind het wel heel irri. Ik heb me al rotgezocht achter een oplossing!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2003 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
En we gaan verder in Het Grote MSN Topic (deel 2)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.