Als ik moet gaan betalen voor internet zal dit betekenen dat ik helemaal het internet laat voor wat het is. Ik wil best geloven dat de kosten enorm zijn, maar dat neemt niet weg dat het internet juist in bedoeld om ALLE mensen de gelegenheid te geven het medium te gebruiken. Wanneer hiervoor betaald moet worden, dan vrees ik dat grote hoeveelheden mensen af vallen vanwege het feit dat de kosten voor deze mensen dan te groot worden.
Ik weet niet op welke basis er dan betaald moet gaan worden. Voor iedere minuut die je op een site zit? Of voor iedere pagina die je opvraagd? Maakt ook niet uit. Maar als ik van mijzelf naga, en dan zit ik nog niet eens zo heel erg gek veel op internet, dan zit ik per dag op zo'n 3 a 4 uur per dag. Het aantal pagina's dat ik opvraag weet ik niet, maar dat zal gok ik toch op een 5000 tot 7500 op een dag (

).
Wanneer we uit zouden gaan van 0.1 cent per pagerequest en 1cent per minuut betekent dit dat ik in het geval van betalen per pagerequest:
6250 * 0.1 * 7 * 52 = 227500 cent per jaar kwijt ben. Oftewel €2275,-
In het geval van betalen per minuut zou ik kwijt zijn:
3.5 * 60 * 1 * 7 * 52 = 76440 cent per jaar. Oftewel €764.40
Waarschijnlijk zal iedere zichzelf respecterende site voor de methode kiezen die het meeste opbrengt, dus we gaan vrolijk per pagerequest betalen... Nou dank je wel. Geeft mij maar gewoon een Metro/Spits dan voor nieuws, die zijn tenmiste wel gratis...