true... maar dan vraag ik me op mijn beurt weer af hoe dat zo is gekomen, dat iedereen nu UTFS enzo roept...Op maandag 25 februari 2002 23:24 schreef Robin Vreuls het volgende:
Er is idd wat te merken
Toen ik een dik half jaar regde, werd ik mooi en eerlijk geholpen door iedereen, lees maar:Ik kan nu zeker met jullie wedden dat deze worden volgepropt met UTFS en RTF als ik ze nu zou stellen
- http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/171274
- http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/174362
- http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/171263
Het ligt ook denk ik een groot gedeelte aan de users, die doen liever 10 seconden erover om UTFS te typen dan 5 seconden googlen, GoT searchen en het dan nog posten om de topicstarter te helpen
Ik deel de mening van veel mensen hier: 1-2 jaar geleden was GoT een forum van hoger nivo en gewoon leuker. Mjah, wat doe je er tegen?
Een idee die ik in dit topic las, die ik er echt bovenuit vond springen was: beoordeel topics voordat ze geplaatst kunnen worden. Dit idee vraagt om een uitwerking. Je zou bijvoorbeeld users (de 'die-hards') die minimaal 1 jaar zijn geregistreerd topics van newbie's (mensen die minder dan een half jaar geregt zijn) kunnen laten 'raten'.
Hebben ze de minimum percentage gehaald, worden ze geplaatst. Anders verdwijnen ze in de prullenbak, en weet de newbie dat hij met een hoger nivo aan moet komen, of weg mag blijven. Zo filter je de n00bs er gemakkelijk uit. Natuurlijk is er een limiet om een topic aan te vragen, 1 per dag of zo.
Naarmate de user goede en nuttige topics plaatst, krijgt deze automatisch respect, en kan er door de die-hards)besloten worden om de 'voorproef' eraf te halen. Zo heb je een user erbij, waarvan je zeker weet dat hij nivo heeft.
Enige probleem wat hier om de hoek kan komen kijken: hebben de die-hards zin om al die topic-requests te raten?
Mijn persoonlijk antwoord: Als dit het nivo van GoT er bovenop kan helpen, ben ik zeker bereid om er dat soort tijd in te stoppen.
Een idee die ik in dit topic las, die ik er echt bovenuit vond springen was: beoordeel topics voordat ze geplaatst kunnen worden. Dit idee vraagt om een uitwerking. Je zou bijvoorbeeld users (de 'die-hards') die minimaal 1 jaar zijn geregistreerd topics van newbie's (mensen die minder dan een half jaar geregt zijn) kunnen laten 'raten'.
Hebben ze de minimum percentage gehaald, worden ze geplaatst. Anders verdwijnen ze in de prullenbak, en weet de newbie dat hij met een hoger nivo aan moet komen, of weg mag blijven. Zo filter je de n00bs er gemakkelijk uit. Natuurlijk is er een limiet om een topic aan te vragen, 1 per dag of zo.
Naarmate de user goede en nuttige topics plaatst, krijgt deze automatisch respect, en kan er door de die-hards)besloten worden om de 'voorproef' eraf te halen. Zo heb je een user erbij, waarvan je zeker weet dat hij nivo heeft.
Enige probleem wat hier om de hoek kan komen kijken: hebben de die-hards zin om al die topic-requests te raten?
Mijn persoonlijk antwoord: Als dit het nivo van GoT er bovenop kan helpen, ben ik zeker bereid om er dat soort tijd in te stoppen.
En dit is naar mijn mening t grootste probleem tegenwoordig, men denkt overal over mee te moeten blaten terwijl soms simpelweg de kennis ontbreekt. Dit kan zeer irriterend werken, ik heb dan al vaak geen zin meer om te reageren, en ik heb zo t idee dat ik niet de enige ben. Ook heb ik zo t idee dat de search knop groter gemaakt dient te worden, omdat sommige gebruikers kennelijk de kleine lettertjes niet kunnen lezen en zo helaas de search niet kunnen vinden.Op maandag 25 februari 2002 23:14 schreef nelske het volgende:
[..]
Registratie zegt niks over de tijd dat je hier rondhangt. In de tijd dat ik registreerde was het nog heel normaal dat je eerst wat maandjes/weken lurkte voordat je registreerde. Op die manier leerde je het forum goed kennen.
Is het te doen om n00bs eerst alleen het recht te geven om in een topic te kunnen posten en pas later het recht om een topic te open.
De periode tussen die twee zou eerst een vaste tijd zijn.
Bij goede post, dwz nuttige info, kan die tijd worden bekort.
Voorbeeld: Tijd 6 mnd; goede post -0,5 mnd
De 'oude stempel'
zou de taak opzich kunnen nemen om post te beoordelen.
De 'oude stempel'
May the Force be with you
Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!
Dat is ook gewoon onzin. Als iemand met een probleem zit, moet het niet zo zijn, dat ie die vraag pas over 6mnd kan stellen.Op dinsdag 26 februari 2002 08:51 schreef KroontjesPen het volgende:
Is het te doen om n00bs eerst alleen het recht te geven om in een topic te kunnen posten en pas later het recht om een topic te open.
De 'oude stempel'zou de taak opzich kunnen nemen om post te beoordelen.
"Vroeger" was het heel normaal dat je eerst een tijd rondliep voordat je een reply of een topic opende. Nu is het zo dat iedereen meteen alles meent te moeten weten (enzo).
Wat op mij iig ook vreemd overkomt is, dat de users met een userID >10k nu beginnen over 'vroeger' te praten, zolang lopen die hier nu toch ook weer niet rond IMHO.
Van de echte oude garde <5k userID is misschien wel heel weinig meer over. Misschien kunnen hierover eens wat statistiekjes gemaakt worden..??
Hier iemand <5000 (userid #31) reportingVan de echte oude garde <5k userID is misschien wel heel weinig meer over. Misschien kunnen hierover eens wat statistiekjes gemaakt worden..??
Maar ff zereneus nu, het niveau is idd van hoogstaand naar pleepot-niveau gezakt ja, de afgelopen 2 jaar.
Virussen? Scan ze hier!
Misschien kan met de intrede van het nieuwe forum een BC4 inscene gezet worden ofzoOp dinsdag 26 februari 2002 09:01 schreef wildhagen het volgende:
Maar ff zereneus nu, het niveau is idd van hoogstaand naar pleepot-niveau gezakt ja, de afgelopen 2 jaar.
Vroeger was het nog wel leuk zal je bedoelen...Op dinsdag 26 februari 2002 03:27 schreef Sjeemz het volgende:
Same here... vroeger was 't leuker...
Dat is volgens mij ook het grote probleem, men denkt dat heel GoT een HuisKamer is. En als men al anders denkt, is de huiskamer 9 van 10 keer het einddoel van het posten op GoT (zo komt het op mij over).Op dinsdag 26 februari 2002 04:57 schreef Speedy_J het volgende:
En dit is naar mijn mening t grootste probleem tegenwoordig, men denkt overal over mee te moeten blaten terwijl soms simpelweg de kennis ontbreekt. Dit kan zeer irriterend werken, ik heb dan al vaak geen zin meer om te reageren, en ik heb zo t idee dat ik niet de enige ben.
Ik vind <5K dus niet 'echte oude garde', maar dat is waarschijnlijk omdat ik hier ook te lang ben blijven hangen...Op dinsdag 26 februari 2002 08:58 schreef HGM het volgende:
Van de echte oude garde <5k userID is misschien wel heel weinig meer over.
Maar als je dan "vroeger" een vraag had wat deed je dan?Op dinsdag 26 februari 2002 08:58 schreef HGM het volgende:
[..]
Dat is ook gewoon onzin. Als iemand met een probleem zit, moet het niet zo zijn, dat ie die vraag pas over 6mnd kan stellen.
"Vroeger" was het heel normaal dat je eerst een tijd rondliep voordat je een reply of een topic opende. Nu is het zo dat iedereen meteen alles meent te moeten weten (enzo).
Wat op mij iig ook vreemd overkomt is, dat de users met een userID >10k nu beginnen over 'vroeger' te praten, zolang lopen die hier nu toch ook weer niet rond IMHO.
Van de echte oude garde <5k userID is misschien wel heel weinig meer over. Misschien kunnen hierover eens wat statistiekjes gemaakt worden..??
Verder was die tijd maar een voorbeeld hoor. Mag ook 12 mnd.
Stem blanco!
Tja, ik eigenlijk ook niet, maar als je <1000 pakt blijft er verdacht weinig over, denk ik zo.Op dinsdag 26 februari 2002 09:03 schreef Jake het volgende:
Ik vind <5K dus niet 'echte oude garde', maar dat is waarschijnlijk omdat ik hier ook te lang ben blijven hangen...
/me rekent zichzelf ook absoluut niet tot de 'oude garde'
Eerst zelf zoeken en alles uitproberen totdat je er echt absoluut niet meer uitkwam. Natuurlijk is alles afhankelijk van de manier waarop iets gevraagd wordt.Op dinsdag 26 februari 2002 09:04 schreef KroontjesPen het volgende:
Maar als je dan "vroeger" een vraag had wat deed je dan?
Verder was die tijd maar een voorbeeld hoor. Mag ook 12 mnd.
Maar 12 mnd, slaat natuurlijk helemaal nergens op, duh, wel gelezen wat ik schreef?? Als iemand een vraag heeft moet hij deze gewoon kunnen stellen natuurlijk.
Verder kan * HGM zich eigenlijk niet zo druk maken over het 'niveau' je leest gewoon alleen de leuke/interessante topics
Wat ik een beetje merk is dat de dooddoener 'vroeger was alles beter' wel een beetje erg in dit topic doorklinkt.
Ik merk de teloorgang ook wel een beetje, maar vind het niet alarmerend. Wel valt me op dat de newbees soms geen enkel idee hebben hoe het er hier aan toe gaat. Ze nemen niet eens de moeite zich hierin te verdiepen. Terwijl ik me in den beginne wel 3x bedacht voor ik een topic opende.
Ander punt: het lijkt me een goed idee om tegen newbies die verkeerd gedrag vertonen hard op te treden. Het zorgt misschien voor dat het forum voor nieuwe mensen wat afschrikt, maar als het de juiste uitwerking heeft, hou je hiermee uiteindelijk zowel de oudere 'garde', als de nieuwe aanwas in huis. Ik denk dat dit op zich de beste oplossing is.
Het idee om een registratie stop in te stellen zal niet direct vruchten afwerpen, misschien leert de nu net ingeschreven user pas over 2 jaar hoe het nou echt werkt hier.
Ik merk de teloorgang ook wel een beetje, maar vind het niet alarmerend. Wel valt me op dat de newbees soms geen enkel idee hebben hoe het er hier aan toe gaat. Ze nemen niet eens de moeite zich hierin te verdiepen. Terwijl ik me in den beginne wel 3x bedacht voor ik een topic opende.
Ander punt: het lijkt me een goed idee om tegen newbies die verkeerd gedrag vertonen hard op te treden. Het zorgt misschien voor dat het forum voor nieuwe mensen wat afschrikt, maar als het de juiste uitwerking heeft, hou je hiermee uiteindelijk zowel de oudere 'garde', als de nieuwe aanwas in huis. Ik denk dat dit op zich de beste oplossing is.
Het idee om een registratie stop in te stellen zal niet direct vruchten afwerpen, misschien leert de nu net ingeschreven user pas over 2 jaar hoe het nou echt werkt hier.
Kan er misschien een grafiekje gemaakt worden met hoeveel registraties er per dag (/maand?) zijn, dan kunnen we bekijken wat opeens de grote registratieperiodes zijn en waar dat aan ligt. Dan kan je er ook wat aan doen.
't Is niet zozeer dat er ineens veel mensen registreren... er zit (denk ik) geen verband tussen veel nieuwe aanwas en het dalende niveau (geen direct verbandOp dinsdag 26 februari 2002 09:16 schreef Nielsz het volgende:
Kan er misschien een grafiekje gemaakt worden met hoeveel registraties er per dag (/maand?) zijn, dan kunnen we bekijken wat opeens de grote registratieperiodes zijn en waar dat aan ligt. Dan kan je er ook wat aan doen.
Mwah, zoals ik al eens in /43 heb verteld (en heel de crew over me heen kreegOp dinsdag 26 februari 2002 09:19 schreef MetHod het volgende:
[..]
't Is niet zozeer dat er ineens veel mensen registreren... er zit (denk ik) geen verband tussen veel nieuwe aanwas en het dalende niveau (geen direct verband)
Stel 1 op de 1000 users is een n00b zonder niveau. Dat is met 5000 leden geen probleem, dat zijn maar 5 n00bs, die kan je wel africhten, maar met 50.000 leden, zijn het er 50, die de sfeer voor allemaal verpesten.
Je snapt dat 1 op de 1000 een positief getal is
Ik loop nog niet zo lang mee hier maar vindt vaak het antwoord wat ik zoek, na een search natuurlijk.
Naar mijn idee, en dat las ik hierboven ook al, is het een goed idee om de search-knop groter te maken.
Verder zou het misschien een idee zijn om in het welkomsmailje wat je krijgt als je jezelf regt een aantal regels b.v.
1. Zoekt en Gij zult vinden, doe dus eerst een search.
2. Nee, je mag niet vragen om Warez.
3. Je hoeft niet elk mailtje af te sluiten met "de groeten"
enz.
op te nemen waarin staat wat je wel en niet mag plus een verwijzing (link) naar de Faq.
Mondelinge reclame heeft er zeker voor gezorgd dat GoT last heeft van "not knowing newbies", ikzelf vondt GoT bij toeval.
Denk persoonlijk dat het moeilijk is en blijft om het niveau van gebruikers en posters op GoT te reguleren, tenzij je een toelatingsexamen invoerd.
Exam result: You Failed!
Naar mijn idee, en dat las ik hierboven ook al, is het een goed idee om de search-knop groter te maken.
Verder zou het misschien een idee zijn om in het welkomsmailje wat je krijgt als je jezelf regt een aantal regels b.v.
1. Zoekt en Gij zult vinden, doe dus eerst een search.
2. Nee, je mag niet vragen om Warez.
3. Je hoeft niet elk mailtje af te sluiten met "de groeten"
enz.
op te nemen waarin staat wat je wel en niet mag plus een verwijzing (link) naar de Faq.
Mondelinge reclame heeft er zeker voor gezorgd dat GoT last heeft van "not knowing newbies", ikzelf vondt GoT bij toeval.
Denk persoonlijk dat het moeilijk is en blijft om het niveau van gebruikers en posters op GoT te reguleren, tenzij je een toelatingsexamen invoerd.
Exam result: You Failed!

In verhouding maakt het niet uit, je zal niet meer rotte topics tegenkomen.Op dinsdag 26 februari 2002 09:22 schreef Nielsz het volgende:
Stel 1 op de 1000 users is een n00b zonder niveau. Dat is met 5000 leden geen probleem, dat zijn maar 5 n00bs, die kan je wel africhten, maar met 50.000 leden
Verwijderd
Ik moet eerlijk zeggen dat voor mij de uitdaging wel weg is in de devschuur waar ik voor bijna 100% zit/zat.
Dit ligt niet aan mijn niveau, maar aan het niveau van het forum. Andere webdeveloping fora hebben steeds meer mijn interesse, omdat er daar wel de sfeer is, en de uitdaging in de vraagstelling.
Ik word er hier helemaal moedeloos van, en mijn intentie van "ik help hem eventjes" heb ik nu in een grote kist met een slot gegooid, het is wel genoeg geweest.
De meest interessante vraagstelling tegenwoordig worden niet meer op het forum gesteld. Nee, ik krijg ze binnen via icq. Op het forum moet je zijn voor "Ik zoek dit, jij zoekt het voor mij", "Hoe moet dit, ik wilde de handleiding niet openslaan".
Bovendien wordt ik de laatste tijd helemaal ziek van al die Thema's. Het is verdorie het ene thema na het andere. Het neigt steeds meer naar de HK toe, waarbij het ene na het andere opsomtopic de deuren opendoet.
Overigens is er geen enkel probleem met iemand die een probleem heeft waar die echt niet uitkomt. Het enige wat wij als reguliere helpers binnen de devschuur eisen is zelfstudie. Iemand die maar eventjes verwacht dat we het oplossen mag het antwoord op zijn buik schrijven. Iemand die voorstudie/moeite heeft gedaan, mee wil denken, krijgt van mij met alle plezier een werkende oplossing.
Dan zie ik met alle macht overal faqs en stickies verschijnen, en dan weet ik het zeker... er is totaal geen controle meer. Alleen los je dat niet op met 5 stickies per forum.
Dit ligt niet aan mijn niveau, maar aan het niveau van het forum. Andere webdeveloping fora hebben steeds meer mijn interesse, omdat er daar wel de sfeer is, en de uitdaging in de vraagstelling.
Ik word er hier helemaal moedeloos van, en mijn intentie van "ik help hem eventjes" heb ik nu in een grote kist met een slot gegooid, het is wel genoeg geweest.
De meest interessante vraagstelling tegenwoordig worden niet meer op het forum gesteld. Nee, ik krijg ze binnen via icq. Op het forum moet je zijn voor "Ik zoek dit, jij zoekt het voor mij", "Hoe moet dit, ik wilde de handleiding niet openslaan".
Bovendien wordt ik de laatste tijd helemaal ziek van al die Thema's. Het is verdorie het ene thema na het andere. Het neigt steeds meer naar de HK toe, waarbij het ene na het andere opsomtopic de deuren opendoet.
Overigens is er geen enkel probleem met iemand die een probleem heeft waar die echt niet uitkomt. Het enige wat wij als reguliere helpers binnen de devschuur eisen is zelfstudie. Iemand die maar eventjes verwacht dat we het oplossen mag het antwoord op zijn buik schrijven. Iemand die voorstudie/moeite heeft gedaan, mee wil denken, krijgt van mij met alle plezier een werkende oplossing.
Dan zie ik met alle macht overal faqs en stickies verschijnen, en dan weet ik het zeker... er is totaal geen controle meer. Alleen los je dat niet op met 5 stickies per forum.
In verhouding niet, maar nu heb je dus wel 50 keer zoveel mensen die op 1 dag stomme dingen vragen in P&W.Op dinsdag 26 februari 2002 09:29 schreef MetHod het volgende:
[..]
In verhouding maakt het niet uit, je zal niet meer rotte topics tegenkomen.
1 keer is overheen te komen, 50 niet.
Nutteloze gebruikers kun je vaak herkennen aan het feit dat ze het grootste deel van de topics waarin ze hebben gepost ook zelf hebben geopend. Dat kan automatisch gedetecteerd worden en onder de aandacht van de crew gebracht worden die dan maatregelen kan nemen. Neem bijvoorbeeld deze user: [url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/31659]http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/31659[/url]
Zo iemand moet maar naar Computeridee worden verwezen.
Zo iemand moet maar naar Computeridee worden verwezen.
Verwijderd
En volgende punt is dat er maar een select aantal vaste members zijn die antwoorden geven. De rest komt alleen daar om de vraag neer te plempen, en zodra die het antwoord heeft is die weg en hoor je nooit wat van m.Op dinsdag 26 februari 2002 09:34 schreef Nielsz het volgende:
[..]
In verhouding niet, maar nu heb je dus wel 50 keer zoveel mensen die op 1 dag stomme dingen vragen in P&W.
1 keer is overheen te komen, 50 niet.
Jah, en daarom moeten we dus geen antwoorden meer geven op die vragen. Alleen maar antwoorden op vragen met een beetje intellect. En keihard reageren op n00bs.Op dinsdag 26 februari 2002 09:37 schreef Gordijnstok het volgende:
[..]
En volgende punt is dat er maar een select aantal vaste members zijn die antwoorden geven. De rest komt alleen daar om de vraag neer te plempen, en zodra die het antwoord heeft is die weg en hoor je nooit wat van m.
Verwijderd
En jij denkt dat dat werkt.. wake upOp dinsdag 26 februari 2002 09:39 schreef Nielsz het volgende:
[..]
Jah, en daarom moeten we dus geen antwoorden meer geven op die vragen. Alleen maar antwoorden op vragen met een beetje intellect. En keihard reageren op n00bs.
Tja, we kunnen natuurlijk allemaal gaan klagen in een draadje in LA hoe slecht het allemaal wel niet is óf we kunnen oplossingen aandragen zodat de situatie verbeterd.
Volgens mij kiezen sommige mensen hier een beetje te veel voor dat eerste
Volgens mij kiezen sommige mensen hier een beetje te veel voor dat eerste

Wat een onzin, de moeilijkheid van de vraag bepaald toch niet of je wel of niet antwoord gaat geven, maar de manier waarop deze gesteld is/wordt.Op dinsdag 26 februari 2002 09:39 schreef Nielsz het volgende:
[..]
Jah, en daarom moeten we dus geen antwoorden meer geven op die vragen. Alleen maar antwoorden op vragen met een beetje intellect. En keihard reageren op n00bs.
Wanneer iemand goed z'n best heeft gedaan en er niet uitkomt, kan je best even antwoord geven. Je wilt blijkbaar zeggen dat jij te 'goed' bent voor deze mensen??
Natuurlijk loopt op dit forum niet the best of the best rond en is daardoor het niveau zohoog dat maar 1% dit kan volgen. Deze hebben (zeker) overdag wel iets beters te doen IMO, wat niet wil zeggen dat er wel iets meer niveau mag zijn (understatement
Verwijderd
Misschien is het veel werk, maar als we iedereen die een n00b topic opent gewoon een antwoord geven.
WE verzoeken m daarna voortaan te zoeken voordat die gaat posten. Misschien dat het zo helpt
WE verzoeken m daarna voortaan te zoeken voordat die gaat posten. Misschien dat het zo helpt
Verwijderd
Het draagt in ieder geval wel bij aan de sfeer.Op dinsdag 26 februari 2002 09:59 schreef Tuxus het volgende:
Misschien is het veel werk, maar als we iedereen die een n00b topic opent gewoon een antwoord geven.
Zie hier [topic=421934/1/256] een voorbeeld waar dit inderdaad goed werkt (onderaan dus).Op dinsdag 26 februari 2002 09:59 schreef Tuxus het volgende:
Dat ook natuurlijkOp dinsdag 26 februari 2002 10:03 schreef Gordijnstok het volgende:
Het draagt in ieder geval wel bij aan de sfeer.
Een 'probleem' van nu is natuurlijk ook dat iedereen nu toegang tot internet heeft, dat was x jaar terug nogwel wat anders, waardoor er sowieso een hogere drempel was. Maw 'noob'zijn was toen nogal moeilijk
Verwijderd
Kijk...... Die een na laaste van boven die weet het tenminste. Die gaat zoeken op een andere site en zich een beetje gevorderd maken zodat die daarna zn vragen op GoT kan stellen
Verwijderd
Er zijn hier de laatste tijd wel erg veel moraal-ridders en salon-socialisten actief... er wordt te veel gejankt over elkaar, te veel slotjes gezet, te veel topics verwijderd.

On offense hoor, maar jij bent hier in september vorig jaar gekomen. Toen was het niveau al dramatisch, dus jij snapt niet waarom mensen klagen over het ter ziele gaan van GoT. GoT was een forum voor de freaks en whizzkids. Daar is dus weinig van over.Op dinsdag 26 februari 2002 10:11 schreef fruit.Mics het volgende:
Er zijn hier de laatste tijd wel erg veel moraal-ridders en salon-socialisten actief... er wordt te veel gejankt over elkaar, te veel slotjes gezet, te veel topics verwijderd.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
Ach ik wil ook wel weer onder m'n oude username inloggen als dat mij hier meer status geeft.Op dinsdag 26 februari 2002 10:20 schreef Exirion het volgende:
[..]
On offense hoor, maar jij bent hier in september vorig jaar gekomen. Toen was het niveau al dramatisch, dus jij snapt niet waarom mensen klagen over het ter ziele gaan van GoT. GoT was een forum voor de freaks en whizzkids. Daar is dus weinig van over.
Verwijderd
Maar ik geef hem wel gelijk. Er zijn een hoop personen die denken dezelfde rechten te hebben als een mod, en baasje gaan spelen.Op dinsdag 26 februari 2002 10:20 schreef Exirion het volgende:
[..]
On offense hoor, maar jij bent hier in september vorig jaar gekomen. Toen was het niveau al dramatisch, dus jij snapt niet waarom mensen klagen over het ter ziele gaan van GoT. GoT was een forum voor de freaks en whizzkids. Daar is dus weinig van over.
Daarbij komt het dat de mods op dit forum het zichzelf wel moeilijker maken dan het nodig is. Ik noem als voorbeeld maar even wat domme termen als OW ..
KIJK verdomme de andere kant uit.
HET IS DE TOEKOMST WAAR JE ZORGEN OM MOET MAKEN, niet het verleden.
Dat het verleden beter was boeit niet, het forum is zoals we er NU mee te maken hebben en wat we nu DOEN is wat telt voor de toekomst.
Er zijn zat inherente GoT-systemen die voor wijziging vatbaar zijn die het forum leefbaar maken. Losse onderdelen en gehele policy-veranderingen.
230 replies somberen dat het kut gaat helpt niet, draag aub steentjes bij om het forum beter te maken: replies, nuttige topics en policies. Users EN Mods zijn in staat een forum te dragen en te maken.
Er zijn zat ideeen die nog geopperd moeten worden en er zijn al zat ideeen gelanceerd om een forum leefbaar te houden.
* Delerium blijft gewoon ideeeen proberen, tegen de stroom in wellicht.
T.net zelf kan je overigens wel gewoon afschrijven. Dat loopt gewoon af.
Dat het verleden beter was boeit niet, het forum is zoals we er NU mee te maken hebben en wat we nu DOEN is wat telt voor de toekomst.
Er zijn zat inherente GoT-systemen die voor wijziging vatbaar zijn die het forum leefbaar maken. Losse onderdelen en gehele policy-veranderingen.
230 replies somberen dat het kut gaat helpt niet, draag aub steentjes bij om het forum beter te maken: replies, nuttige topics en policies. Users EN Mods zijn in staat een forum te dragen en te maken.
Er zijn zat ideeen die nog geopperd moeten worden en er zijn al zat ideeen gelanceerd om een forum leefbaar te houden.
* Delerium blijft gewoon ideeeen proberen, tegen de stroom in wellicht.
Wat is jouw suggestie dan? Kom maar met goeie ideeen.Op dinsdag 26 februari 2002 10:21 schreef Gordijnstok het volgende:
Daarbij komt het dat de mods op dit forum het zichzelf wel moeilijker maken dan het nodig is. Ik noem als voorbeeld maar even wat domme termen als OW ..
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
Om oplossingen bij problemen te vinden en aan te dragen zul je de problemen uit het verleden moeten extraheren.Op dinsdag 26 februari 2002 10:25 schreef Ecteinascidin het volgende:
/me blijft gewoon ideeeen proberen, tegen de stroom in wellicht.
Het heeft geen enkele zin om oplossingen aan te dragen zonder naar het verleden te kijken.
Je zegt heel nonchalant, users en mods maken het forum. Helaas dringt het bij je niet door, dat er maar een aantal users zijn die als vaste gebruikers antwoorden geven op vragen. Zo klein aantal vaste gebruikers kan niet op tegen de grote stroom van ongemotiveerde en luie vragen. Dat is gewoon niet mogelijk.
Misschien is het een idee om alles in het engels te gaan doen? Dan heb je al weer een soort drempel als je er vanuit gaat dat 12 jarige kleuter geen engels kunnen lezen en schrijven.
btw hier ook weer zo'n verachterlijk topic [topic=422775/1]
Zonder verleden geen toekomst. Verleden, heden en toekomst zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden.Op dinsdag 26 februari 2002 10:25 schreef Ecteinascidin het volgende:
Zo, genoeg filosofisch gelul...
Wat ik bedoel is : je hoeft maar te kijken naar hoe GoT niet al te lang geleden was, en je vreest enorm voor de toekomst. Op dit moment is het al niet best, en we moeten iets doen om de spiraal te stoppen.
Het draait om de toekomst, maar om die te kunnen beinvloeden is het verleden erg belangrijk.
Ik weet niet of je het draadje een beetje gevolgd hebt, er worden toch wel een aantal punten en ideeën aangedragen. De zin 'het is de toekomst waar je zorgen om moet maken' is een beetje inhoudsloos, volgens jou wil iedereen hier het verleden veranderenOp dinsdag 26 februari 2002 10:25 schreef Ecteinascidin het volgende:
Als verantwoordelijk crewlid zou je ook zelf initiatief kunnen tonen.Op dinsdag 26 februari 2002 10:31 schreef Exirion het volgende:
[..]
Wat is jouw suggestie dan? Kom maar met goeie ideeen.
just a thought.
Ik zal dit maar gewoon negeren...Op dinsdag 26 februari 2002 10:35 schreef Ecteinascidin het volgende:
Als verantwoordelijk crewlid zou je ook zelf initiatief kunnen tonen.
Ik zag net op het journaal dat ze tegenwoordig op de basisschool ook al Engels leren.Op dinsdag 26 februari 2002 10:33 schreef Master_Egg het volgende:
Misschien is het een idee om alles in het engels te gaan doen? Dan heb je al weer een soort drempel als je er vanuit gaat dat 12 jarige kleuter geen engels kunnen lezen en schrijven.
malaise volg ik al maanden. Probleem blijft een bepaalde instroom. Instroom etc zal je moeten kanaliseren aangezien indammen niet lukt.
Zelfregulerende systemen ontwerpen die weinig arbeidsintensief zijn dus (dubbele lagen, topicstartverbod of een 30/50 regel die wel werkt). het forum het werk laten doen. Zoveel nieuwe ideeen heb ik niet gezien in dit draadje iig.
[edit], Yes, weer een note
Zelfregulerende systemen ontwerpen die weinig arbeidsintensief zijn dus (dubbele lagen, topicstartverbod of een 30/50 regel die wel werkt). het forum het werk laten doen. Zoveel nieuwe ideeen heb ik niet gezien in dit draadje iig.
[edit], Yes, weer een note
Verwijderd
Ik zou het vereenvoudigen. Jullie maken het veels te omslachtig en te overdreven. Terug naar de eenvoud dus.Op dinsdag 26 februari 2002 10:31 schreef Exirion het volgende:
[..]
Wat is jouw suggestie dan? Kom maar met goeie ideeen.
Dat gedoe met die termen gewoon afschaffen klaar. Niks dat gedoe met on-officieel, officieel etc. gewoon een waarschuwing hetzij een ban en klaar. Dat is een stuk duidelijker dan 20+ consequenties, met ieder een eigen begrippenlijst en afkorting.
Hoe groter een forum wordt, hoe groter de problemen worden om regels te begrijpen. Om regels voor een grote groep gebruikers toch duidelijk te maken, zul je eenvoudige regels moeten opstellen. OW en NOW helpen hier niet bij. De drempel van de uitleg voor deze begrippen wordt naarmate er meer bezoek komt te groot.
Verder is het heel simpel. Het serverside pushen van een regelement. Zoals eerder was voorgesteld, maak duidelijk wat de gebruiker fout doet, en wat daarvan consequenties zijn. Zodra een topic van de gebruiker wordt gesloten vanwege een fout van de topicstarter, .. pushen van het regelement.
Keihard afstraffen van mod-geilheid. Utfs, rtfm resulteerd in een keiharde ban (voor een week). Wie niet respecteren wil moet maar voelen. Respect moet terugkomen. Wil het niet goedschiks dan moet het maar kwaadschiks, net zolang tot het in de oren geknoopt is.
Verwijderd
De opzet van het hele forum is oke. De vragen zijn niet alleen altijd boeiend.
Ikzelf ben een jonge user, maar moet toch al aangeven dat er weinig vragen zijn waar je wat van kan leren.
In het begin toen ik nog geen lid was, stak je veel op door de topics die open stonden.
De sfeer was hier errug goed en dat is denk ik de reden van het lakse gedrag van nu. De 'echte' tweaker wil iemand graag helpen met een computer probleem.
Het hele Tweakers is veranderd in een helpdeskforum naar mijn mening.
Ik erger me blauw aan mensen die niet de search gebruiken of aan forum van MSN ligt eraf.
Wie weet een idee voor in de toekomst om met twee versies van Tweakers te werken. Je moet een bepaald 'niveau' hebben om in het tweede gedeelte te kunnen posten. Searchen kan altijd, want daar lee rje van. En het moet gestimuleerd worden dat er gesearched wordt.
Zo ik ben mijn frustraties kwijt...
Ikzelf ben een jonge user, maar moet toch al aangeven dat er weinig vragen zijn waar je wat van kan leren.
In het begin toen ik nog geen lid was, stak je veel op door de topics die open stonden.
De sfeer was hier errug goed en dat is denk ik de reden van het lakse gedrag van nu. De 'echte' tweaker wil iemand graag helpen met een computer probleem.
Het hele Tweakers is veranderd in een helpdeskforum naar mijn mening.
Ik erger me blauw aan mensen die niet de search gebruiken of aan forum van MSN ligt eraf.
Wie weet een idee voor in de toekomst om met twee versies van Tweakers te werken. Je moet een bepaald 'niveau' hebben om in het tweede gedeelte te kunnen posten. Searchen kan altijd, want daar lee rje van. En het moet gestimuleerd worden dat er gesearched wordt.
Zo ik ben mijn frustraties kwijt...
Verwijderd
Ja, maar het lijkt me ook een goed plan dat de (goede) users hierover meedenken en denken wat eraan te doen is. Het forum is er tenslotte voor (goede) users en we moeten zorgen dat die hier blijven hangen en het naar hun zin hebben.Op dinsdag 26 februari 2002 10:35 schreef Ecteinascidin het volgende:
[..]
Als verantwoordelijk crewlid zou je ook zelf initiatief kunnen tonen.
just a thought.
Goede users noem ik mensen die moeite doen voor ze een topic openen. Domme vragen stellen mag best, als je maar laat zien dat je moeite hebt gedaan om je antwoord te vinden.
En ja, ik vind het niveau af en toe ook om te huilen.
Het is mij ook opgevallen dat het niveau sinds de grote crash zwaar afgezakt is.... Het komt denk ik mede door de grote varieteit aan produkten. Waarom kan je newbies niet gewoon een lagere rating geven... Dat er een apart gedeelte komt voor vragen als "wie weet een nieuw mobo, of wat is de beste harddisk ofzo
"
In '98 '99 en daarvoor zat iedereen op dezelfde chipsets en Cpu's etc. (pentium of k6) Voodoo roeleerde gewoon en iedereen had het. Er was meer respect voor elkaar. Têgenwoordig zie je zoveel zooi op de markt komen waarover teveeel slap gelult wordt.
Er wordt nergens meer echt op in gegaan omdat de protoNoob toch alleen maar blert dat zijn ding EGTWEL beter is omdat blablabla.... Er wordt teveel over nieuwe producten gelult en te weinig over innovatieve ontwikkelingen en echte tweakonderwerpen zoals CM en OC-en. Over produkten kun je IMHO wel iets vragen maar dan moet het wel iets zijn dat meerwaarde geeft.. Teveel productenvragen kunnen net zogoed in het dixons of vobisforum gesteld worden (Is de Gforce snel ???) (Wat is de beste monitor)
Voor dit soort vragen UTFS !!!!!
In '98 '99 en daarvoor zat iedereen op dezelfde chipsets en Cpu's etc. (pentium of k6) Voodoo roeleerde gewoon en iedereen had het. Er was meer respect voor elkaar. Têgenwoordig zie je zoveel zooi op de markt komen waarover teveeel slap gelult wordt.
Er wordt nergens meer echt op in gegaan omdat de protoNoob toch alleen maar blert dat zijn ding EGTWEL beter is omdat blablabla.... Er wordt teveel over nieuwe producten gelult en te weinig over innovatieve ontwikkelingen en echte tweakonderwerpen zoals CM en OC-en. Over produkten kun je IMHO wel iets vragen maar dan moet het wel iets zijn dat meerwaarde geeft.. Teveel productenvragen kunnen net zogoed in het dixons of vobisforum gesteld worden (Is de Gforce snel ???) (Wat is de beste monitor)
Voor dit soort vragen UTFS !!!!!
Verwijderd
Ik denk dat jullie eerst moeten beginnen met gelijke policy's:
Dit leidt dan weer tot minder verwarring. Bijvoorbeeld in WOS een 3 stappen plan, in HA 3 sticky topics die (bijna) niemand echt leest.
Als er nou 1 algemene faq komt met dezelfde regels dan wordt er misschien ook minder de fout ingegaan.
Strenger optreden:
Persoonlijk denk ik dat er strenger opgetreden moet worden tegen users die de simpele vragen stellen. Gewoon een mailtje er heen sturen met de vraag: Even onderzoek doen voor dat je een topic opent.
Doen ze dit niet dan 2 waarschuwingen anders een ban.
Ongetwijfeld krijgen we dan weer van die topics in LA maar het is de mod die bepaalt of er een slot op komt. Niet de user
.
Als de user het er niet mee eens, dan vind ik het jammer want zij bepalen niet of dit een nuttig topic is
Dit leidt dan weer tot minder verwarring. Bijvoorbeeld in WOS een 3 stappen plan, in HA 3 sticky topics die (bijna) niemand echt leest.
Als er nou 1 algemene faq komt met dezelfde regels dan wordt er misschien ook minder de fout ingegaan.
Strenger optreden:
Persoonlijk denk ik dat er strenger opgetreden moet worden tegen users die de simpele vragen stellen. Gewoon een mailtje er heen sturen met de vraag: Even onderzoek doen voor dat je een topic opent.
Doen ze dit niet dan 2 waarschuwingen anders een ban.
Ongetwijfeld krijgen we dan weer van die topics in LA maar het is de mod die bepaalt of er een slot op komt. Niet de user
Als de user het er niet mee eens, dan vind ik het jammer want zij bepalen niet of dit een nuttig topic is
Ik ben het helemaal met je eens, en ik roep dit al een tijdje vrij heftig binnen crewdiscussies. Helaas zijn er mensen die er heel anders over denken en het geweldig vinden dat GoT zo'n bureaucratisch regeltjesnetwerk is gewordenOp dinsdag 26 februari 2002 10:41 schreef Gordijnstok het volgende:
Ik zou het vereenvoudigen. Jullie maken het veels te omslachtig en te overdreven. Terug naar de eenvoud dus.
Dat gedoe met die termen gewoon afschaffen klaar. Niks dat gedoe met on-officieel, officieel etc. gewoon een waarschuwing hetzij een ban en klaar. Dat is een stuk duidelijker dan 20+ consequenties, met ieder een eigen begrippenlijst en afkorting.

Dat valt wel wat mee vind ik.Op dinsdag 26 februari 2002 10:50 schreef Exirion het volgende:
Ik ben het helemaal met je eens, en ik roep dit al een tijdje vrij heftig binnen crewdiscussies. Helaas zijn er mensen die er heel anders over denken en het geweldig vinden dat GoT zo'n bureaucratisch regeltjesnetwerk is geworden
/me moet wel bekennen dat hij het verschil tussen een OW en NOW niet kent
Verwijderd
Dan moet je je als crew niet zo slap opstellen, en deze 'rotte appels' binnen een forum management team er uitgooien.Op dinsdag 26 februari 2002 10:50 schreef Exirion het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal met je eens, en ik roep dit al een tijdje vrij heftig binnen crewdiscussies. Helaas zijn er mensen die er heel anders over denken en het geweldig vinden dat GoT zo'n bureaucratisch regeltjesnetwerk is geworden
Ik had er net met Tom nog over, en die gaf zelf toe geen idee te hebben wat het banbeleid nu precies inhoudt. Dat is toch van de zotte, dat een HGM door diverse vage regels door de bomen het bos niet meer kan zien.
Dat gaat ook niet werken, niemand gaat zo'n laptekst lezen. Het heeft IMO meer te maken met een algemene houding van de bezoekers.Op dinsdag 26 februari 2002 10:49 schreef Tuxus het volgende:
Ik denk dat jullie eerst moeten beginnen met gelijke policy's:
Zoals Exirion ook al aangeeft, al die lappen tekst en bijbehorende regels werken eigenlijk alleen averechts.
Dus ik geef Gordijnstok groot gelijk, al die onzin afschaffen en vrolijk verdergaan
Ook dit is waar, maar ga jij het 'ze' vertellen? Ik ben het er mee eens, en een aantal collega's ook, maar lang niet iedereen. Er zitten ook nadelen aan, dus beide partijen hebben een beetje gelijk.Op dinsdag 26 februari 2002 10:54 schreef Gordijnstok het volgende:
Dan moet je je als crew niet zo slap opstellen, en deze 'rotte appels' binnen een forum management team er uitgooien.
Verwijderd
Zou het niet mogelijk zijn dat er een team komt die zich alleen maar bezig houdt met de n00b's. Ik bedoel dan om ze te leren hoe ze hier op GoT moeten posten en het gebruik van search en faq enz enz enz enz
Ik denk niet dat de 'zachte aanpak' zal gaan werken.Op dinsdag 26 februari 2002 11:00 schreef Tuxus het volgende:
Zou het niet mogelijk zijn dat er een team komt die zich alleen maar bezig houdt met de n00b's. Ik bedoel dan om ze te leren hoe ze hier op GoT moeten posten en het gebruik van search en faq enz enz enz enz
Verwijderd
Met alle respect -en dat meen ik oprecht- maar het lijkt wel of de meesten van jullie nog niet begrijpen dat 'leven' ontwikkelen betekent en dat niks bij het oude blijft...
Zoals de wereld er vandaag uitziet zal hij er nooit meer uitzien en ik kan het weten gezien mijn leeftijd...
Jongeren, zoals de meesten van jullie, zijn 'à-priori' een beetje behoudend en hebben de neiging zich vast te willen klampen aan 'een idool', zoals Tweakers.net een beetje de internet idool (lees:thuisplaats) was van velen maar ook deze website zal met zijn tijd mee moeten gaan en weinig evulueert zo snel als de ontwikkeling in deze branche...
Groei betekent ook 'loslaten van ...'.
Wen er maar vast aan, er zit niks anders op....
Zoals de wereld er vandaag uitziet zal hij er nooit meer uitzien en ik kan het weten gezien mijn leeftijd...
Jongeren, zoals de meesten van jullie, zijn 'à-priori' een beetje behoudend en hebben de neiging zich vast te willen klampen aan 'een idool', zoals Tweakers.net een beetje de internet idool (lees:thuisplaats) was van velen maar ook deze website zal met zijn tijd mee moeten gaan en weinig evulueert zo snel als de ontwikkeling in deze branche...
Groei betekent ook 'loslaten van ...'.
Wen er maar vast aan, er zit niks anders op....
Verwijderd
Nee, dan ga je NOG een variant bedenken. De gemiddelde gebruiker heeft nu al geen flauw benul wat de term HGM inhoudt. Hou het gewoon simpel en maak er 1 term van.. nl.. moderator. Het zal de gebruiker aan zijn reet roesten wie nu de ''baas'' is van het forum. De gebruiker hoeft helemaal neit geconfronteerd te worden met de hierarchie achter het forum in moderators. Voor de gebruiker is er gewoon 1 standaard persoon. Namelijk "De moderator".Op dinsdag 26 februari 2002 11:00 schreef Tuxus het volgende:
Probleem is dat je met zoveel gebruikers nu eenmaal regeltjes nodig hebt. Maar inderdaad, er wordt wel erg veel over gemiereneukt. Dieptepunt was voor mij het topic van een tijdje geleden in de HK, waarbij een foto van een babe met photoshop werd bewerkt om steeds wat meer bloot te laten zien om te kijken waar de grens lag. En de mensen die hier een OW voor kregen kwamen nog klagen in LA ook. Zucht...Op dinsdag 26 februari 2002 10:50 schreef Exirion het volgende:
[..]
* HGM denkt: dat is maar goed ookOp dinsdag 26 februari 2002 11:03 schreef Gordijnstok het volgende:
[..]
...De gemiddelde gebruiker heeft nu al geen flauw benul wat de term HGM inhoudt. ...
Maar natuurlijk is dat zo: gewoon geen onzin, maar we blijven in herhaling vallen
Verwijderd
Jammer dat er (overal) zo weinig wordt gereageerd op de input van koekoeksjong, aangezien hij het erg vaak bij het juiste einde heeft
Face it: de gemiddelde GoT'er valt binnen een moeilijke leeftijdscategorie. Het is voortdurend klieren, treiteren en vooral grenzen verkennen. Voor de volwassenere users is dit vervelend, en ook als crew wordt je er vaak strontziek vanOp dinsdag 26 februari 2002 11:04 schreef polaris het volgende:
Dieptepunt was voor mij het topic van een tijdje geleden in de HK, waarbij een foto van een babe met photoshop werd bewerkt om steeds wat meer bloot te laten zien om te kijken waar de grens lag. En de mensen die hier een OW voor kregen kwamen nog klagen in LA ook. Zucht...

Daar komen gewoonweg teveel nieuwe members voor per dag.Op dinsdag 26 februari 2002 11:00 schreef Tuxus het volgende:
Ze moeten gewoon iets maken zodat je de FAQ MOET LEZEN ofzo,..
Ze moeten iets va een vragenformulier sturen en als ie goed is dat je dan mag reggen ofzo,.. kweet et ook nie meer ...

edit: Kheb btw een paar min. geleden nog een topic in SU gemeld,... moet je maar zien: [topic=422778] eik vind ik dit ver gaan hoor...
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Verwijderd
Ben je een struisvogel over onderdeel van de crew? Juist crew. Als struisvogel mag je je kop onder de zoden steken. Als crew ben je onderdeel van een dagelijkse bedrijfsvoering, en ben je mede-verantwoordelijk voor een gevoerd beleid.Op dinsdag 26 februari 2002 10:58 schreef Exirion het volgende:
[..]
Ook dit is waar, maar ga jij het 'ze' vertellen?
Tell me something new. Ik zal er niet te veel over zeggen, maar dit zegt misschien genoeg: als je met een klein groepje met een bepaalde mening moet opboksen tegen een grotere groep die er anders over denkt, dan bereik je weinig. Dan is het opstappen of er het beste van maken.Op dinsdag 26 februari 2002 11:08 schreef Gordijnstok het volgende:
Als crew ben je onderdeel van een dagelijkse bedrijfsvoering, en ben je mede-verantwoordelijk voor een gevoerd beleid.
Tja er is inderdaad een overdaad aan (lange) FAQ's.Op dinsdag 26 februari 2002 10:55 schreef HGM het volgende:
[..]
Dat gaat ook niet werken, niemand gaat zo'n laptekst lezen. Het heeft IMO meer te maken met een algemene houding van de bezoekers.
Zoals Exirion ook al aangeeft, al die lappen tekst en bijbehorende regels werken eigenlijk alleen averechts.
Dus ik geef Gordijnstok groot gelijk, al die onzin afschaffen en vrolijk verdergaan
Zolas ongetwijfeld al bekend is leidt dat niet echt tot leesbaarheid.
Misschien moet je in de centrale FAQ wel alleen de basis GoTtiquette uitleggen en verder voor specifiekere dingen inderdaad wel verwijzen naar andere FAQ's.
Die centrale FAQ stuur je dan ook als link/attach mee in het aanmeldmailtje.
Meer kun je mensen niet dwingen om het te lezen, ze moeten het wel uit eigen belangstelling en vrije wil doen. Mensen die dat doen zijn meestal wel goede users, slechte users zul je er toch niet mee verbeteren die irriteer je er mischien alleen maar mee.
/edit: * Sassie kan niet typen
idd geen nieuwe faq maar meer een soort 10 richtlijnen....
Verwijderd
Als ik hoor dat er 5 A4''tjes in Arial met een fontsize van 10px zijn geschreven over de statuten van dit forum, dan weet ik al genoeg..
Ik kan je maar 1 tip geven. Volg een cursus ITIL en er gaat een wereld voor je open.
Ik kan je maar 1 tip geven. Volg een cursus ITIL en er gaat een wereld voor je open.
Op dinsdag 26 februari 2002 11:15 schreef Gordijnstok het volgende:
Als ik hoor dat er 5 A4''tjes in Arial met een fontsize van 10px zijn geschreven over de statuten van dit forum, dan weet ik al genoeg..

[Denk Tenk (DT) mode]
Bij het registreren elke antwoorden van vragen uit de faq laten mee zenden.
Kan er nooit meer gezegd worden "Dat heb ik niet gelezen".
[/Denk Tenk (DT) mode]
Bij het registreren elke antwoorden van vragen uit de faq laten mee zenden.
Kan er nooit meer gezegd worden "Dat heb ik niet gelezen".
[/Denk Tenk (DT) mode]
Stem blanco!
Volgens mij denken het meerendeel van de bezoeker nu al zo, aangezien er eigenlijk alleen maar wordt gezeurd tegenover een "mod", niet tegenover een HGA/HGM/watdanook. Een simplificatie van het systeem zou denk ik meer helderheid opleveren, maar daarvoor zullen toch bepaalde vragen gesteld moeten worden.Op dinsdag 26 februari 2002 11:03 schreef Gordijnstok het volgende:
[..]
Nee, dan ga je NOG een variant bedenken. De gemiddelde gebruiker heeft nu al geen flauw benul wat de term HGM inhoudt. Hou het gewoon simpel en maak er 1 term van.. nl.. moderator. Het zal de gebruiker aan zijn reet roesten wie nu de ''baas'' is van het forum. De gebruiker hoeft helemaal neit geconfronteerd te worden met de hierarchie achter het forum in moderators. Voor de gebruiker is er gewoon 1 standaard persoon. Namelijk "De moderator".
Terug naar de kernzaken
HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter
het is idd zo kinderachtig. Kinderen bestrijdt je niet met kinderachtigheid maar je laat hun juist aanpassen aan een richtlijn....
Verwijderd
Dat is nou precies wat hier getracht wordt te doen, en fout gaat...Op dinsdag 26 februari 2002 11:20 schreef osama het volgende:
het is idd zo kinderachtig. Kinderen bestrijdt je niet met kinderachtigheid maar je laat hun juist aanpassen aan een richtlijn....

de faq is voor de doorsnee noob te lang....
Ja, omdat ze meestal te lui zijn om zelf iets op te zoeken of uit te zoeken. Dat is nu juist het probleem.Op dinsdag 26 februari 2002 11:23 schreef osama het volgende:
de faq is voor de doorsnee noob te lang....
Verwijderd
Dat is ook een probleem van de FAQ. Doordat een groepje gebruikers de grenzen aan het verkennen zijn moeten er allerlei kinderachtige regels gemaakt gaan worden.
Als die groep een beetje fatsoen krijgt kan je volgens mij de halve FAQ weggooien en lezen meer mensen het.
Ik probeer mijn FAQ zo simpel mogelijk te houden en pas regels maken als het echt niet anders kan.
Als die groep een beetje fatsoen krijgt kan je volgens mij de halve FAQ weggooien en lezen meer mensen het.
Ik probeer mijn FAQ zo simpel mogelijk te houden en pas regels maken als het echt niet anders kan.
Tja "alles moet ook in de FAQ, want anders mag het dus wel"Op dinsdag 26 februari 2002 11:28 schreef Sinterklaas het volgende:
Dat is ook een probleem van de FAQ. Doordat een groepje gebruikers de grenzen aan het verkennen zijn moeten er allerlei kinderachtige regels gemaakt gaan worden.

Oplossing is simpel:
Iedere noob die een nutteloze topic opend zijn post rechten voor 48 uur ontnemen.
Resultaat: of hij/zij zal volgende keer zal hij beter zoeken voor te posten, of ze blijven weg.
Iedere noob die een nutteloze topic opend zijn post rechten voor 48 uur ontnemen.
Resultaat: of hij/zij zal volgende keer zal hij beter zoeken voor te posten, of ze blijven weg.
Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.
Zet gewoon in de FAQ: de mods bepalen in goed onderling overleg ...Op dinsdag 26 februari 2002 11:30 schreef Sassie het volgende:
[..]
Tja "alles moet ook in de FAQ, want anders mag het dus wel"![]()
Waarom moet een gebruiker ook overal inspraak inhebben?? Als we crew er gewoon voor zorgdraagt dat alles in _goed onderling_ overleg gedaan wordt, lijkt het me dat gebruikers niet veel te zeiken hebben.
Maar als ik zo lees dat men onder de crew ook niet op 1 lijn zit, tja
KISS is _imo_ de beste oplossing, maar dat betekent niet dat je de FAQ uitgebreider moet maken, maar meer inzicht van de bezoekers moet verwachten, en een strengere handhaving van de (simpelere) regels.Op dinsdag 26 februari 2002 11:28 schreef Sinterklaas het volgende:
Maak het duidelijker dat als een FAQ niet gelezen is, het het probleem is van de bezoeker.
Maak het duidelijker dat de mod het laatste woord heeft, maar niet te groot is om bij zijn ongelijk, dat ook toe te geven.
disclaimer: dit zijn zomaar wat ideeën, en dienen met een korreltje zout genomen te worden, omdat ze slechts als een voorbeeld dienen
HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter
Dat lijkt mij het "hoofdprobleem"
Verwijderd
En dat vind ik niet eens zo'n slecht idee.Op dinsdag 26 februari 2002 11:33 schreef Marc H het volgende:
Oplossing is simpel:
WOEI!
Dit soort dingen vind ik dus echt fantastisch!
De emotie druipt van deze draad af.
Dit alles is voer en fundament voor een grootse verandering.
Iedereen is ervan doordrongen dat het doorvaren op deze koers steeds problematischer wordt.
Dus is het tijd voor het management om het roer om te gooien.
Als de nood het hoogst is dan is de redding nabij.
Ofwel als het maar erg genoeg wordt dan zullen de sceptici hun commentaar staken en de verandering niet meer in de weg staan.
Dus aan eenieder die het nog steeds over het verleden heeft of twijfels heeft over de resultaten van grote veranderingen op de toekomst:
Zijn jullie al bereid om de toekomst een kans te geven?
Bedenk dat bij elke verandering je wat inlevert en er wat voor terugkrijgt!
De mogelijkheden zijn eindeloos!
Tot zover het profeten pleidooi
In dit bolwerk van kennis en kunde zijn er ruim voldoende mensen met hardstikke goede ideeen, suggesties, motivatie en zelfs met een visie.
De weg moet open!
Dit soort dingen vind ik dus echt fantastisch!
De emotie druipt van deze draad af.
Dit alles is voer en fundament voor een grootse verandering.
Iedereen is ervan doordrongen dat het doorvaren op deze koers steeds problematischer wordt.
Dus is het tijd voor het management om het roer om te gooien.
Als de nood het hoogst is dan is de redding nabij.
Ofwel als het maar erg genoeg wordt dan zullen de sceptici hun commentaar staken en de verandering niet meer in de weg staan.
Dus aan eenieder die het nog steeds over het verleden heeft of twijfels heeft over de resultaten van grote veranderingen op de toekomst:
Zijn jullie al bereid om de toekomst een kans te geven?
Bedenk dat bij elke verandering je wat inlevert en er wat voor terugkrijgt!
De mogelijkheden zijn eindeloos!
Tot zover het profeten pleidooi
In dit bolwerk van kennis en kunde zijn er ruim voldoende mensen met hardstikke goede ideeen, suggesties, motivatie en zelfs met een visie.
De weg moet open!
Who is John Galt?
Kernprobleem is alleen: hoe krijg je dat voor elkaar?Op dinsdag 26 februari 2002 11:28 schreef Sinterklaas het volgende:
Ik denk dat dat nog niet eens het kernprobleem is. Een gelezen FAQ wil niet zeggen dat de regels nageleefd worden.Op dinsdag 26 februari 2002 11:50 schreef polaris het volgende:
[..]
Kernprobleem is alleen: hoe krijg je dat voor elkaar?
edit:
Misschien iets te kort, maar wat ik bedoel is dat je nog vaak genoeg klachten ziet in LA van users die hardop beweren de FAQ gelezen te hebben, en het nog steeds onterecht vinden dat ze "geslot" zijn
Misschien iets te kort, maar wat ik bedoel is dat je nog vaak genoeg klachten ziet in LA van users die hardop beweren de FAQ gelezen te hebben, en het nog steeds onterecht vinden dat ze "geslot" zijn
HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter
Het grootste probleem is het onderscheid tussen newbie n00b en tweaker/die-hard. Als ik mezelf neem ben ik al redelijk lang geregistreerd ik post echter weinig dat komt omdat ik meer lees. Ik ben zeker geen n00b want ik ben zelf van mening dat ik echt wel het een en ander van PC en verwante artikelen weet anders had ik deze baan niet. Wat niet wil zeggen dat er gebieden zijn waar ik niks van weet.
De beste opmerking die ik heb gehoord zou de regel zijn dat je eerst een aantal replys zou moeten ner zetten voordat je mag posten. Helaas zou ik dan zelf afvallen omdat ik hier voornamelijk info vergaar. Zonder dat ik somber wil overkomen ik denk dat de modjes een zware klus krijgen als GoT weer op et gewenste nivo willen krijgen.
Edit: ik krijg ineens een idee mischien eerst mensen laten reggen op tweakers.net en dan pas naar een paar maanden op GoT misschien is dit een manier om het koren van het kaf te scheiden.
De beste opmerking die ik heb gehoord zou de regel zijn dat je eerst een aantal replys zou moeten ner zetten voordat je mag posten. Helaas zou ik dan zelf afvallen omdat ik hier voornamelijk info vergaar. Zonder dat ik somber wil overkomen ik denk dat de modjes een zware klus krijgen als GoT weer op et gewenste nivo willen krijgen.
Edit: ik krijg ineens een idee mischien eerst mensen laten reggen op tweakers.net en dan pas naar een paar maanden op GoT misschien is dit een manier om het koren van het kaf te scheiden.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Onzin, wat is dat is, daar kun je nooit wat aan veranderen.Op dinsdag 26 februari 2002 11:59 schreef Tijntje het volgende:
Het grootste probleem is het onderscheid tussen newbie n00b en tweaker/die-hard.
Ik denk zelfs dat de tweaker/die-hard diep in zijn hart de newbie n00bs nodig heeft.
Dat moet ook niet het uitgangspunt zijn, de community-leden moeten tevreden gesteld worden.Zonder dat ik somber wil overkomen ik denk dat de modjes een zware klus krijgen als GoT weer op et gewenste nivo willen krijgen.
Er is helemaal geen manier om het kaf van het koren te scheiden, het maximaal haalbare is een lichte sturing van het publiek.Edit: ik krijg ineens een idee mischien eerst mensen laten reggen op tweakers.net en dan pas naar een paar maanden op GoT misschien is dit een manier om het koren van het kaf te scheiden.
Met dit soort beperkende maatregelen zou t.net meer afsturen op een failissement dan opbloeien.
Who is John Galt?
Ja maar ik geloof dat de modjes het er wel mee eens zijn dat het nodig is het koren van het kaf te scheiden. De manier waarop valt over te discuseren maar als je eerst moet reggen voor tweakers en alleen rechten krijgt om te lezen in GoT dan doe je al info op, op tweakers en na twee maanden kun je je dan reggen bij GoT.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Trouwens wel lol dat iedereen weet wat het grootste probleem is, en dat het bij de meeste mensen toch behoorlijk verschilt

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter
Nee, hoeft toch ook nietOp dinsdag 26 februari 2002 11:34 schreef HGM het volgende:
[..]
Maar als ik zo lees dat men onder de crew ook niet op 1 lijn zit, tja
Een vraag kan ook zijn: moet je geregistreerd zijn om al je problemen verholpen te zien worden?
Zelf lurkte ik al een half/driekwart jaar hier rond, en leerde ik in die tijd een hele hoop van de tweakers. Nu ben ik pas sinds een maand of 3 geregistreerd en hoop ik zelf een bijdrage te kunnen leveren aan GoT.
En ik moet zeggen dat ik dat betwijfel, want er is maar een relatief klein aantal tweakers die echt kunnen helpen met problemen oplossen. De rest zijn gewoon pubers en wanna-bee tweakers. (zelf reken ik me tot die laatste catagorie)
Zelf hoop ik dat het niveau van GoT niet al te sterk daalt, want anders is er voor mij weinig functie meer van GoT. Als ik allerlei bullshit postings wil lezen ga ik wel naar het onzin forum van FOK!
Just my 2 cents
Zelf lurkte ik al een half/driekwart jaar hier rond, en leerde ik in die tijd een hele hoop van de tweakers. Nu ben ik pas sinds een maand of 3 geregistreerd en hoop ik zelf een bijdrage te kunnen leveren aan GoT.
En ik moet zeggen dat ik dat betwijfel, want er is maar een relatief klein aantal tweakers die echt kunnen helpen met problemen oplossen. De rest zijn gewoon pubers en wanna-bee tweakers. (zelf reken ik me tot die laatste catagorie)
Zelf hoop ik dat het niveau van GoT niet al te sterk daalt, want anders is er voor mij weinig functie meer van GoT. Als ik allerlei bullshit postings wil lezen ga ik wel naar het onzin forum van FOK!
Just my 2 cents
Huh.. moet ik hier wat typen of zo ?
[ontopic]
Thorne, zonde dat je gaat.
[/ontopic]
[GOT-verbeter tips]
Ik vind dat Gordijnstok een heel goed punt heeft:
Ga "Back to basic".
Maak een simpele 'forum survival guide' met de belangrijkste standaard zaken (groeten, searchen, topictitel, geen utfs,warez etc). Dit hoeven imho niet meer als 10 tot 15 korte punten te zijn.
Treed vervolgens keihard op tegen een overtreding daarvan:
- 1e keer waarschuwing.
- 2e keer 24 uur ban + perm 'extra fora' ban. (HK/SG-ban vind ik heel belangrijk omdat HK/SG bedoeld is als een extratje. Als je je niet goed gedraagt in normale fora, hoef je van mij ook daar geen toegang meer te hebben.)
- 3e keer permanente ban.
Zo leren de 'foute' users het heel snel af.
Zet als regel dat er niet gediscussierd kan worden over de straffen. Als een user het er niet mee eens is gaat ie maar buiten spelen
.
Ik noem ook nog maar eens de verschillende 'mod' rangen. Waarom is dat nodig? Dat er intern rangen zijn vind ik best, maar waarom de user hiermee vermoeien?. je bent en blijft moderator.
[/GOT-verbeter tips]
*edit na mijn 2eurocents nog eens te hebben doorgelezen:
Ik vind het grootste probleem nog niet eens de n00bs, maar wel de users die alleen maar onzin blaten; De users die bijv. bij een technische vraag over een intel compu roepen 'Koop een AMD'.
Pak vooral die groep keihard aan. Eerst een waarschuwing, dan ontneming van alle extra fora (SG, HK) dan perm ban.
Thorne, zonde dat je gaat.
[/ontopic]
[GOT-verbeter tips]
Ik vind dat Gordijnstok een heel goed punt heeft:
Ga "Back to basic".
Maak een simpele 'forum survival guide' met de belangrijkste standaard zaken (groeten, searchen, topictitel, geen utfs,warez etc). Dit hoeven imho niet meer als 10 tot 15 korte punten te zijn.
Treed vervolgens keihard op tegen een overtreding daarvan:
- 1e keer waarschuwing.
- 2e keer 24 uur ban + perm 'extra fora' ban. (HK/SG-ban vind ik heel belangrijk omdat HK/SG bedoeld is als een extratje. Als je je niet goed gedraagt in normale fora, hoef je van mij ook daar geen toegang meer te hebben.)
- 3e keer permanente ban.
Zo leren de 'foute' users het heel snel af.
Zet als regel dat er niet gediscussierd kan worden over de straffen. Als een user het er niet mee eens is gaat ie maar buiten spelen
Ik noem ook nog maar eens de verschillende 'mod' rangen. Waarom is dat nodig? Dat er intern rangen zijn vind ik best, maar waarom de user hiermee vermoeien?. je bent en blijft moderator.
[/GOT-verbeter tips]
*edit na mijn 2eurocents nog eens te hebben doorgelezen:
Ik vind het grootste probleem nog niet eens de n00bs, maar wel de users die alleen maar onzin blaten; De users die bijv. bij een technische vraag over een intel compu roepen 'Koop een AMD'.
Pak vooral die groep keihard aan. Eerst een waarschuwing, dan ontneming van alle extra fora (SG, HK) dan perm ban.
Ik vind dat het probleem nogal makkelijk aan de users wordt toegeschreven. Zoals Gordijnstok al zei, kijk ook eens naar jullie eigen beleid en denk eens na over vragen als:
-is de faq niet te lang?
-zijn er niet te veel faqs?
-maken now's, ow's, gekleurde usernames en statussen het niet alleen maar nodeloos ingewikkeld?
-is de de search niet wat vaak buiten gebruik?
-is de huiskamers wel zo'n goed initiatief?
Dan kan je alles wel op de users afschuifen maar het is niet zo gek als ze er niets meer van begrijpen als er (bij wijze van spreke) iedere dag een nieuwe kleurtje en een nieuwe status bijkomt. En het is ook niet zo gek dat users boos worden als ze op de search worden gewezen terwijl die het de helft van de tijd niet doet (bij wijze van spreke ja, de laatste tijd werkt ie trouwens beter, mijn complimenten). En het is ook niet zo gek dat users niet meer weten wat nou wel en niet mag als de algemene faq al enorm groot is en daar nog eens per deelforum 2 a 3 sticky topics bij opkomen.
-is de faq niet te lang?
-zijn er niet te veel faqs?
-maken now's, ow's, gekleurde usernames en statussen het niet alleen maar nodeloos ingewikkeld?
-is de de search niet wat vaak buiten gebruik?
-is de huiskamers wel zo'n goed initiatief?
Dan kan je alles wel op de users afschuifen maar het is niet zo gek als ze er niets meer van begrijpen als er (bij wijze van spreke) iedere dag een nieuwe kleurtje en een nieuwe status bijkomt. En het is ook niet zo gek dat users boos worden als ze op de search worden gewezen terwijl die het de helft van de tijd niet doet (bij wijze van spreke ja, de laatste tijd werkt ie trouwens beter, mijn complimenten). En het is ook niet zo gek dat users niet meer weten wat nou wel en niet mag als de algemene faq al enorm groot is en daar nog eens per deelforum 2 a 3 sticky topics bij opkomen.
Naar buiten toe lijkt me dat toch wel eigenlijk, natuurlijk mag er intern discussie zijn. Maar de 'crew' zal toch het (in overleg) gamaakte beleid moeten uitvoeren, dus zal dit beleid ook door iedereen gedragen moeten worden, toch??Op dinsdag 26 februari 2002 12:29 schreef Tom het volgende:
[..]
Nee, hoeft toch ook niet
Ik zou zeggen nog meer slotjes met als commentaar: geen n00b vragen hier!
En dan gaan ze uiteraard zeuren bij de modjes dat ze te streng zijn, maar dan geef je ze simpelweg een waarschuwing met commentaar: dit forum is niet voor n00bs bedoeld als jezelf niet de moeite kan/wil nemen om iets te ondernemen/zoeken worden er maatregelen getroffen. Dit om het niveau van het tweakers forum hoog te houden!
Het is alvast iets lijkt mij, wat kan jullie het schelen dat mensen zeuren dat hun topic onterecht gesloten is terwijl het een n00bvraag is. Als ze het er niet mee eens zijn gaan ze maar lekker naar een ander forum toe.
En dan gaan ze uiteraard zeuren bij de modjes dat ze te streng zijn, maar dan geef je ze simpelweg een waarschuwing met commentaar: dit forum is niet voor n00bs bedoeld als jezelf niet de moeite kan/wil nemen om iets te ondernemen/zoeken worden er maatregelen getroffen. Dit om het niveau van het tweakers forum hoog te houden!
Het is alvast iets lijkt mij, wat kan jullie het schelen dat mensen zeuren dat hun topic onterecht gesloten is terwijl het een n00bvraag is. Als ze het er niet mee eens zijn gaan ze maar lekker naar een ander forum toe.
superB
Dat gebeurt ook, maar helaas is het dan meestal een compromis. Een slap aftreksel/mixje van wat beide partijen willen. Dat heeft geleid tot de huidige situatie met een zooitje regels, functies, etc. waar je niet goed van wordt.Op dinsdag 26 februari 2002 12:47 schreef HGM het volgende:
Maar de 'crew' zal toch het (in overleg) gamaakte beleid moeten uitvoeren, dus zal dit beleid ook door iedereen gedragen moeten worden, toch??
Verwijderd
Hoe kun je nou een beleid uitvoeren waar jezelf niet achter staat en met tegenzin moet uitvoeren. Precies iedere mod gaat gewoon toch zijn eigen weg.Op dinsdag 26 februari 2002 12:56 schreef Exirion het volgende:
[..]
Dat gebeurt ook, maar helaas is het dan meestal een compromis. Een slap aftreksel/mixje van wat beide partijen willen. Dat heeft geleid tot de huidige situatie met een zooitje regels, functies, etc. waar je niet goed van wordt.
Tja, persoonlijk vind ik dat een slap excuus, maar als de situatie inderdaad zo is, dan zit er IMO toch echt iets fout.Op dinsdag 26 februari 2002 12:56 schreef Exirion het volgende:
[..]
Dat gebeurt ook, maar helaas is het dan meestal een compromis. Een slap aftreksel/mixje van wat beide partijen willen. Dat heeft geleid tot de huidige situatie met een zooitje regels, functies, etc. waar je niet goed van wordt.
Als de crew onderling al niet overtuigd kan worden van één lijn, dan zullen de gebruikers daar natuurlijk nooit van overtuigd worden.
Zeker niet, zoals ik al eerder aanhaalde, dit ook zo openbaar gemaakt wordt. Iedereen begriijpt dat er discussies zijn, maar uiteindelijk is er een beslissing en daarmee moet je dan verdergaan IMO.
Dus zoals Gordijnstok voorstelde: opzouten met alle onzin regels en weer (eindelijk??) vrolijk verdergaan
Zoveel mensen, zoveel meningen. Met een team van enkele tientallen mensen kun je nooit allemaal dezelfde mening hebben. In de politiek zijn ze het binnen 1 partij ook echt niet met elkaar eens, maar ze komen tot een gezamenlijk standpunt waar iedereen voldoende mee kan leven. Zo werkt het nou eenmaal in het leven.Op dinsdag 26 februari 2002 12:59 schreef Gordijnstok het volgende:
Hoe kun je nou een beleid uitvoeren waar jezelf niet achter staat en met tegenzin moet uitvoeren. Precies iedere mod gaat gewoon toch zijn eigen weg.