Ik stop ermee...

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste
Acties:
  • 1.868 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:27
Op maandag 25 februari 2002 23:53 schreef Wokschotel het volgende:

[..]

Die komen hier niet. Die weten [LA] alleen te vinden als hun topic is dichtgegooid, en dan zijn ze altijd erg simpel in hun commentaar: "Whuuuuuh, waar haal die #%&*) mod het lef vandaan om mijn topic dicht te gooien? Ik wil uitleg + het topic weer open + excuses + weet ik veel". Vriendelijk aan die figuren uitleggen dat het zo niet werkt heeft niet zoveel zin.
:D

but so damn right again >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We all need Tweakotine :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:44

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 25 februari 2002 23:50 schreef devv05 het volgende:
Check [url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/43190]deze[/url] user maar eens als voorbeeld |:(
Politiek incorrecte reactie: dat soort users zie ik graag verdwijnen ja :{

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-09 23:10
Misschien moet er een soort 3 strikes and you're out systeem komen.

Iedere user krijgt gewoon een aantal 'kansen' (bijv. 3 of 5). En bij ieder kansloos topic/OW/etc. gaat er 1 kans af.
Als ie er 0 heeft is ie gebanned (voor een (on)bepaalde tijd). Zo leer je users wel zuinig te zijn op hun account en ben je hardleerse mensen snel kwijt.
Ten bate van het gelijkheidsbegrip wordt het voor iedere user ingevoerd.

Het bestaat nu idd al een beetje met de OW's, maar laat het maar breder gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 25 februari 2002 23:53 schreef Wokschotel het volgende:

[..]

Die komen hier niet. Die weten [LA] alleen te vinden als hun topic is dichtgegooid, en dan zijn ze altijd erg simpel in hun commentaar: "Whuuuuuh, waar haal die #%&*) mod het lef vandaan om mijn topic dicht te gooien? Ik wil uitleg + het topic weer open + excuses + weet ik veel". Vriendelijk aan die figuren uitleggen dat het zo niet werkt heeft niet zoveel zin.
mjah, ik zit er weleens over te denken om die topics wat bozer dicht te knallen en wat strenger te worden tegen dat soort dingen.... Maarja dan is het weer oorlog enzo :(

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
Op maandag 25 februari 2002 23:54 schreef tweakerrrr het volgende:
Helemaal mee eens, ik wil alleen topics zien die geopend zijn door gotters die minstens 6 maanden op GOT zitten. :(

En posts waar de remark UTFS of Slotje in staan mogen voor mij ook direct verdwijnen.

Maar eh... Welk ander forum is beter :?
Is er wél een alternatief?????
Mwah, waarom? Als een user gewoon een goede winst voor GoT is, wat men ook wel kan zien na een paar weken, zie ik geen belemmering?

Maar goed, da's altijd moeilijk te voorspellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:25

Wokschotel

Op 6 wielen

Helemaal mee eens, ik wil alleen topics zien die geopend zijn door gotters die minstens 6 maanden op GOT zitten. :(

En posts waar de remark UTFS of Slotje in staan mogen voor mij ook direct verdwijnen.

Ja hoor. Voor die figuren waar we het over hebben is er http://www.computeridee.nl Krijgen ze van mij een enkele reis, en de reis terug mogen ze maken als ze daar braaf zijn geweest en een bepaald kennisniveau hebben opgedaan.

Alternatief voor GoT? Is er niet. GoT=GoT=uniek :)

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan wel streng op gaan treden. Helaas is het dan zo dat iedereen die iets tegen die bepaalde mod heeft paraat staat om de topic starter te helpen. Dat schiet dan ook niet echt op :(

edit:

Typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op maandag 25 februari 2002 23:50 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Inderdaad, zo heb je er nog een...
Maar wat dacht je dan van figuren als [url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/47529]deze[/url]
1) Gebruikt geen search
2) Kickt bij het leven/gebruikt geen editknop/heeft geen geduld
3) Dubbelpost
4) Plaatst in het verkeerde subforum
5) Shared ook bijna geen info
6) Schreeuw ook niet te zuinig

Deze gast is toch echt m'n favoriet... hij haalt me het bloed onder de nagels weg (kweet het .... dat ligt aan mij; ik moet er gewoon niet op letten. Maar da's nogal lastig als je die schreeuwerige username iedere keer weer bovenaan de lijst van Active Topics ziet)

edit:
[quote]
Op maandag 25 februari 2002 23:51 schreef Tuxus het volgende:
Waarom moeten hier namen genoemd worden. Als die dat leest dan gaat die zich ook niet welkom voelen.

Ik denk dat degene die dit zijn zich wel aangesproken voelen :)
[/quote]

De user die ik zojuist genoemd heb trekt zich er dus gewoon NIETS van aan. Niet aan de talloze opmerkingen van users... niet aan de opmerkingen van Modjes... het lijkt dat hij 1 van de dingen mogelijk heeft afgeleerd (de caps) na een OW van een mod... mja.. misschien te vroeg gejuigd; hij heeft nog maar 2 topics (ofzo) geopend na die OW. Maar hij heeft wel weer stug de search niet gebruikt en gekicked)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09 20:52

MrE

Sugardaddy take me home..

Ook geen slecht idee, eerst 3 maanden geregistreerd en dan pas mogen posten.

the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 14:44

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 25 februari 2002 23:57 schreef Tuxus het volgende:
Je kan wel streng op gaant treeden. Helaas is het dan zo dat iedereen die iets tegen die bepaalde mod heeft paraat staat om de topic starter te helpen. Dat schiet dan ook niet echt op :(
Da's idd het grote probleem.

Te weinig optreden -> zuig niveau

Te hard optreden -> oorlog met users

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
Op maandag 25 februari 2002 23:56 schreef JvS het volgende:

[..]

mjah, ik zit er weleens over te denken om die topics wat bozer dicht te knallen en wat strenger te worden tegen dat soort dingen.... Maarja dan is het weer oorlog enzo :(
Als ze zien dat hun topic (terecht overigens) dicht wordt gegooid, en ze gaan schreeuwen en bl@ten en zo, waarschuwing, helpt dat niet? Ban... ik vind dat je best wel wat harder mag zijn tegenover hardleerse mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08 17:35
Op maandag 25 februari 2002 23:57 schreef MrE het volgende:

[..]

Ook geen slecht idee, eerst 3 maanden geregistreerd en dan pas mogen posten.
Of hele beperkte post rechten de eerste 3(?) maanden.. een beginners forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-08 11:09

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Op maandag 25 februari 2002 23:47 schreef didaaf het volgende:

[..]

Dan had deze discussie nooit plaatsgevonden :? wel een beetje laat dan hé, hij gaat nu al. Als meneer nou eerder aan de bel had getrokken om te melden wat hij er van vind, en dan eventueel met ideeen komt om het optelossen!

Ps: laat die kopstootjes even voor je, dat vind ik altijd zo jammer!
Hmm, je hebt gelijk, dat kopstootje was niet echt nodig.
Maar, je moet toegeven, had Thorne dit topic niet geopend, dan zaten wij niet discussieren over het feit dat er drastische maatregelen getroffen moeten worden.

Jij zegt dat de topicstarter eerder aan de bel moest trekken, dat is niet eerlijk.
Eigenlijk zien wij dit al heel lang aankomen, dus wij hadden een zelfde soort topic kunnen openen.

En dit geld voor zowel jou, als ik en de rest van dit forum.

* bazs2000 excuseert zich voor zijn eerdere opmerking, het was niet de bedoeling dat deze bot zou overkomen.

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorne
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10-09 13:10

Thorne

Forrester

Topicstarter
Op maandag 25 februari 2002 23:48 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Enig idee wat je nu gaat doen? Ander forum ofzo? Of geen forums meer?
Ik ben er eigenlijk achter gekomen dat ik heel goed zonder fora afkan. De paar keren dat ik nog wel eens problemen heb met mijn pc (dé reden mijns inziens om hier te komen) vogel ik het zelf wel uit. Een luxe die ik me kan permiteren.

Grappige is overigens wel dat ik dit verhaal op een Celeron 1200@800MHz zit te tikken omdat mijn moederbord (een MSI 815EPT) niet stabiel wil draaien op een FSB hoger dan 66MHz.

Ik waag het niet eens een topic te openen in een forum omdat ik vermoed dat de helft gaat zeggen dat het me voeding is, een kwart zegt dat de heatsink/fan is, tien procent zegt dat Celerons kut zijn en vijftien procent zegt dat ik een AMD had moeten kopen.

Op dat soort antwoorden zit ik helaas niet te wachten.

(Jajajajaja... Ik moet eigenlijk gewoon terug naar de winkel met dat stuk falende hardware)

>specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ook komen door dat er voor ieder topic weer een andere policy geld.

Misschien gewoon boven iedere topic die je opent, kort de policy's van dat bepaalde forum zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Jammer dat er (zoals boven al wordt gezegt) steeds meer oudere leden weg gaan...

Had ik misschien ook nog wel een hoop van kunnen leren.

Wat mij de laatste tijd opvalt is dat de 'nieuwe' lui hier komen om andere te over rulen, om het beter te weten.

Toen ik hier voor het eerst kwam (onder ander account, kon niet meer bij mail adres en zo niet meer bij password, maar dat ter zijde) was ik een derde jaars MTS'er die in eens veel intresse kreeg in computers. Wilde een hoop leren en las daarom erg veel. Ook hier op GoT.

Nu zie ik mensen hier komen met 3 posts en die alleen maar gaan lopen zieken. Of ze lopen maar door te draven om hun gelijk te halen. En ja, natuurlijk heeft de door gewinterde GoT'ter niet altijd gelijk, maar je begrijpt vast wel wat ik bedoel....

Ik vind t.net en GoT nog wel erg leuk...

Waarschijnlijk omdat ik nog veel te leren heb.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat als er nou een apart betaald forum bij komt zeg 25 euro per jaar niet veel maar je weet zeker dat er geen noob in komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-10-2022
JvS: mjah, ik zit er weleens over te denken om die topics wat bozer dicht te knallen en wat strenger te worden tegen dat soort dingen.... Maarja dan is het weer oorlog enzo :(
Kost je alleen maar onnodig veel tijd: kan je weer in LA gaan uitleggen waarom dit niet kon....

* mbravenboer zou het geen slecht idee vinden als er gewoon geen discussie meer wordt toegestaan over slotjes.
Een discussie over een slot loopt over het algemeen toch op niets uit behalve een uitgebreid verhaal van de mod waarom dit echt niet kon en commentaar er tussendoor van mensen die het met de mod of de gebruiker eens zijn.

User-input is erg belangrijk, maar de laatste tijd gaat het toch wel wat ver in LA.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
  • Laatst online: 14-09 16:37
Topics drastischer dichtgooien helpt alleen als er in LA ook wat drastischer met klachten wordt omgegaan denk ik, de users die onterechte klachten hebben zijn meestal nog vrij groen hier en de terechte draden vaak door mensen die wat vaker hier posten.

En verder: GOT is geen democratie, dus op dingen die echt met zoeken supersimpel te vinden zijn wordt bijvoorbeeld gewoon een slot op gemonteerd en bij een eventueel LA draadje meteen daar een slot op, in de FAQ zetten dat dit de policy is, op simpele UTFS dingen geen LA draadje starten en de mods onnodig buggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
Op dinsdag 26 februari 2002 00:00 schreef Dave Schalk het volgende:
Wat als er nou een apart betaald forum bij komt zeg 25 euro per jaar niet veel maar je weet zeker dat er geen noob in komt.
Mjah is natuurlijk wel ERG handig, maar ik heb er geen geld voor over. Ik zie GoT als een superhandig, gratis forum, waarmee ik mijn kennis tov vorig jaar februari met 20-vaud heb verhoogd. Misschien een idee: toegang tot een ander forum als ze langer dan een jaar, en meer dan 2000 posts hebben ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar zit wat in:

Voordelen:
Minder n00b's
De harde kern blijft

Nadelen:
Minder mensen > Minder reclame inkomsten (banners)
25 euro is erg duur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Niet online
Op maandag 25 februari 2002 23:56 schreef JvS het volgende:

[..]

Snap je dan niet dat dat alleen maar averecht werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorne
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10-09 13:10

Thorne

Forrester

Topicstarter
Jij zegt dat de topicstarter eerder aan de bel moest trekken, dat is niet eerlijk.
Eigenlijk zien wij dit al heel lang aankomen, dus wij hadden een zelfde soort topic kunnen openen.
Lees ook heel even deze:

[topic=364751]

(Shit ik heb nog nooit zoveel gepost op één dag!)

>specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Op maandag 25 februari 2002 23:55 schreef Exirion het volgende:

[..]

Politiek incorrecte reactie: dat soort users zie ik graag verdwijnen ja :{
Inderdaad, erg frustrerend lijkt me dat als mod zijnde...

Tevens vind ik dat de HK een te groot deel van GoT begint te worden. Als ik op active topics zoek is 1 op de 3 een HK topic. Als je ergens anders over wilt lullen kan dit op genoeg andere fora. Maar goed, wie ben ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 00:02 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Mjah is natuurlijk wel ERG handig, maar ik heb er geen geld voor over. Ik zie GoT als een superhandig, gratis forum, waarmee ik mijn kennis tov vorig jaar februari met 20-vaud heb verhoogd. Misschien een idee: toegang tot een ander forum als ze langer dan een jaar, en meer dan 2000 posts hebben ofzo?
De informatie die ik hier heb vergaard is me echt wel meer waard dan 25 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:25

Wokschotel

Op 6 wielen

Op maandag 25 februari 2002 23:58 schreef Exirion het volgende:

[..]

Da's idd het grote probleem.

Te weinig optreden -> zuig niveau

Te hard optreden -> oorlog met users
Met de goede randvoorwaarden (registratiestop, snel bannen) win je die oorlog. Ik hou niet zo van de term oorloog trouwens.

Laten we eerlijk zijn: er zijn door de crew veel -lovenswaardige- pogingen gedaan het niveau op te krikken. Er zijn veel faqs en onzintopics worden snel gesloten, Maar toch blijft het roeien tegen de stroom op. Waarom? Omdat er steeds meer van die figuren bij komen. Daar valt niet tegenop te werken. Dan kun je 2 dingen doen: of meer modjes aanstellen (maar dan kom je in een spiraal terecht waar je niet in wil komen), of een (al dan niet tijdelijke) registratiestop waardoor de gemoederen even kunnen bedaren, en er orde op zaken kan worden gesteld.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik denk dat het hidden maken van bepaalde fora een van de betere zetten is geweest.
De tips die ik de mods wil meegeven zijn:
a) meer mods
b) keihard optreden tegen alles wat n00b is. Dus niet een uur lang in discussie gaan waarom hij op slot is, maar gewoon 1 topic met daar een mooi verhaaltje in, en klaar. Bevalt het niet? ga maar ergens anders heen dan.
c) bij het registreren meer de nadruk op de faq leggen.
d) idd betaald t.net doen. Voor 2 euro per maand.
e) ik had een heel goed punt, maar ik ben 'm weer vergeten |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Op dinsdag 26 februari 2002 00:02 schreef Tuxus het volgende:
Daar zit wat in:

Voordelen:
Minder n00b's
De harde kern blijf

Nadelen:
Minder mensen > Minder reclame inkomsten (banners)
25 euro is erg duur :)
Die reclame inkomsten zijn dan de kosten van het lidmaatschap.. Maar zou zoiets echt te realiseren zijn?? lijkt me niet.. Het mooie van GoT is juist dat het gratis is, als er opeens voor betaald moet worden hou je bijna niks meer over.. Dus gaat het hele forum dood.. En wat als er dan toch noobs komen?? ze hebben er dan nou eenmaal voor betaald..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
Op dinsdag 26 februari 2002 00:02 schreef Nelis het volgende:

[..]

Dat hoeft niet natuurlijk, maar kan wel. Sommige users kunnen gewoon geen argumenten verzinnen waarom hun topic geclosed is, en zeggen dan maar niets, als ze erachter komen dat ze geen enkel topic kunnen openen wat relevant is, blijven ze vanzelf weg, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
Op dinsdag 26 februari 2002 00:04 schreef devv05 het volgende:

[..]

Die reclame inkomsten zijn dan de kosten van het lidmaatschap.. Maar zou zoiets echt te realiseren zijn?? lijkt me niet.. Het mooie van GoT is juist dat het gratis is, als er opeens voor betaald moet worden hou je bijna niks meer over.. Dus gaat het hele forum dood.. En wat als er dan toch noobs komen?? ze hebben er dan nou eenmaal voor betaald..
Zou je denken dat een n00b 25 Euro per jaar er voor over heeft voor een voor hem/haar moeilijk te begrijpen forum als GoT? Ik heb mijn twijfels..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als 1 newbie zn password geeft aan een ander dan heeft het nog geen zin :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Niet online
Daarnaast zijn er ook users die bij voorbaat al afgezeken worden (zoals deze), werkt ook niet echt bevorderlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Op dinsdag 26 februari 2002 00:05 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Zou je denken dat een n00b 25 Euro per jaar er voor over heeft voor een voor hem/haar moeilijk te begrijpen forum als GoT? Ik heb mijn twijfels..
Denk je dat gevordere users dat wel hebben??? maar ik bedoel maar, ALS er noobs komen kun je ze niet meer weigeren ook....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
Op dinsdag 26 februari 2002 00:06 schreef Tuxus het volgende:
En als 1 newbie zn password geeft aan een ander dan heeft het nog geen zin :(
Daar hebben we de IP-check voor :Y)

Werkt helaas niet bij dial-up.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Niet online
Op dinsdag 26 februari 2002 00:04 schreef devv05 het volgende:

[..]

Dan luisteren ze naar de mods als ze zeggen dat ze de faq moeten lezen. Ik weet 100% zeker dat ze er dan wel moeite voor willen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
Op dinsdag 26 februari 2002 00:06 schreef devv05 het volgende:

[..]

Denk je dat gevordere users dat wel hebben??? maar ik bedoel maar, ALS er noobs komen kun je ze niet meer weigeren ook....
Dat ben ik wel met je eens jah...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Op dinsdag 26 februari 2002 00:07 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Daar hebben we de IP-check voor :Y)

Werkt helaas niet bij dial-up.... :P
Dan mag ik strax zeker niet meer GoT'en als ik bij mn vriendin of op school zit... Dat werkt dus ook niet echt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbravenboer
Betalen is absoluut geen oplossing. Er zijn veel mensen op GoT (zoals ik) die vrijwel geen topics starten alleen maar andere mensen helpen. Zij vormen zo'n essentieel onderdeel van de kwaliteit van GoT dat het wel erg raar zou zijn als ze voor hun eigen inzet zouden moeten gaan betalen. Ik zou het in ieder geval uit principe al niet doen. Het is ook geen oplossing om een bepaalde groep dan wel te laten betalen, want het leggen van een grens is nagenoeg onmogelijk.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Niet online
Op dinsdag 26 februari 2002 00:04 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Dat hoeft niet natuurlijk, maar kan wel. Sommige users kunnen gewoon geen argumenten verzinnen waarom hun topic geclosed is, en zeggen dan maar niets, als ze erachter komen dat ze geen enkel topic kunnen openen wat relevant is, blijven ze vanzelf weg, denk ik.
Ik had het over harder optreden, niet over het verbieden van commentaar op slotjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar het is vrij simpel.

Als ze zich niet welkom voelen nadat ze 1x flink zijn afgeblaft door een mod blijven ze weg.

Ik had dat op het forum van formule1.nl. Ik vond hun kinderachtig, zij vonden mij kinderachtig.

Gevolg: Ik vertrok omdat ik mezelf niet tot die groep rekende.

Ik voel me hier veel beter op mijn plaats. Zo is het met iedereen, je moet allemaal je eigen forum vinden.

Bij veel mensen is dat GoT, helaas moeten die mensen zich wel realiseren dat ze een bepaald niveau en gedrag moeten hebben willen ze hier geaccepteerd worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
Op dinsdag 26 februari 2002 00:07 schreef devv05 het volgende:

[..]

Dan mag ik strax zeker niet meer GoT'en als ik bij mn vriendin of op school zit... Dat werkt dus ook niet echt..
Dat werkt mekaar idd tegen, zoals je ziet is er dan vrijwel geen oplossing mogelijk nee :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Het is gewoon zo jammer dat het verpest wordt door de ubern00bs, de irritante pubertjes. Zoals je weet groeit het forum steeds harder en harder, en die ventjes vertellen weer allemaal aan hun vriendjes hoe tof GoT wel niet is... zeker als ze ineens de HK inkunnen, dan is het natuurlijk helemaal mooi.

Om maar gelijk mn forumpje 'in te dekken', het is wel deel van het probleem, maar als je de HK weghaalt wordt het alleen maar groter. Onzin wordt nu redelijk gescheiden van serieuze fora, alleen het niveau van de n00bs is bedroevend.

Mn punt is dus dat door een grote groei veel mond tot mond reclame komt, van het verkeerde publiek. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe de groei van GoT eruit zou zien in een grafiekje. Het zou me niet verbazen als die exponentieel eruit ziet.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
Op dinsdag 26 februari 2002 00:08 schreef Nelis het volgende:

[..]

Ik had het over harder optreden, niet over het verbieden van commentaar op slotjes.
Nee, maar dit helpt natuurlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Op dinsdag 26 februari 2002 00:07 schreef mbravenboer het volgende:
Betalen is absoluut geen oplossing. Er zijn veel mensen op GoT (zoals ik) die vrijwel geen topics starten alleen maar andere mensen helpen. Zij vormen zo'n essentieel onderdeel van de kwaliteit van GoT dat het wel erg raar zou zijn als ze voor hun eigen inzet zouden moeten gaan betalen. Ik zou het in ieder geval uit principe al niet doen. Het is ook geen oplossing om een bepaalde groep dan wel te laten betalen, want het leggen van een grens is nagenoeg onmogelijk.
Ik zou het minder vinden als ik voot GoT zou moeten betalen, maar zou het zeker proberen. Er zijn hier inderdaad veel mensen die alleen maar helpen en zelf veel uitzoeken, zij openen nooit tot zelden een eigen topic...

Maar goed, ik denk dat veel mensen (die dit forum ten slotte ook tot een van de grootste nederlandse tech fora heeft gemaakt) weg blijven en GoT dood bloed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Niet online
Op dinsdag 26 februari 2002 00:10 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Nee, maar dit helpt natuurlijk ook.
Harder optreden werkt alleen maar averechts (er is al een modje die harder optreedt maar die belandt dan ook dikwijls in flamewars ed), het verbieden van commentaar op slotjes zou misschien idd een (gedeeltelijke) oplossing kunnen wezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
Op dinsdag 26 februari 2002 00:11 schreef CrashOne het volgende:

[..]

Ik zou het minder vinden als ik voot GoT zou moeten betalen, maar zou het zeker proberen. Er zijn hier inderdaad veel mensen die alleen maar helpen en zelf veel uitzoeken, zij openen nooit tot zelden een eigen topic...

Maar goed, ik denk dat veel mensen (die dit forum ten slotte ook tot een van de grootste nederlandse tech fora heeft gemaakt) weg blijven en GoT dood bloed...
... en dan massal overstappen naar het Computeridee forum :7

Invasion of the GoT'ters :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En waar ik het ook over had een apart sub forum waar modjes mogen beschikken wie toegang krijgt en wie niet. En der snel uitgeflikkerd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
Op dinsdag 26 februari 2002 00:13 schreef Dave Schalk het volgende:
En waar ik het ook over had een apart sub forum waar modjes mogen beschikken wie toegang krijgt en wie niet. En der snel uitgeflikkerd kan worden.
Dat lijkt me wel handig op zich :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me heeft absoluut geen hekel aan newbies en wil deze users altijd bijstaan in het oplossen van hun probleem

Heb echter wel een gruwelijke ( hier had ik nog een ander woord willen typen) hekel aan aartsluie, schreeuwerige, discriminerende en/ of jankerige users. En dit ongeacht of deze newbie zijn of niet.

Wilde dit onderscheid even maken omdat de discussie zich wel heel erg beperkt tot deze categorie.

Zie overigens ook [topic=420713]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Niet online
Op dinsdag 26 februari 2002 00:13 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Dat lijkt me wel handig op zich :)
Vooral met 20.000 users jah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 00:03 schreef CrashOne het volgende:
Inderdaad, erg frustrerend lijkt me dat als mod zijnde...

Tevens vind ik dat de HK een te groot deel van GoT begint te worden. Als ik op active topics zoek is 1 op de 3 een HK topic. Als je ergens anders over wilt lullen kan dit op genoeg andere fora. Maar goed, wie ben ik...
Je mag op bepaalde tijden dan rustig 2 op 3 zeggen, en ik persoonlijk denk ook dat de HK het grote probleem is waarom men hier nu aan het klagen is.
Waarom, er zijn gewoon veel gasten die HK gericht posten en simpele antwoordjes geven om zo snel mogelijk daar te zijn. Als je de HK zijn nek omdraaid hou je alleen tech over en vertrekt (denk ik) een groot deel naar FOK oid.

Dus blijven de "echte" computer freaks over en op deze manier zonder afleiding van HK stijgt het niveau vanzelf, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op dinsdag 26 februari 2002 00:12 schreef Nelis het volgende:

[..]

Harder optreden werkt alleen maar averechts (er is al een modje die harder optreedt maar die belandt dan ook dikwijls in flamewars ed), het verbieden van commentaar op slotjes zou misschien idd een (gedeeltelijke) oplossing kunnen wezen
Is het een idee om users die 2x achter elkaar een topic plaatsen die fout is (schreeuwen/fout subforum/geen search gebruikt etc) gewoon 24 uur geen post-rechten toe te kennen? Wel leesrechten zodat ze (hopelijk) niet direct een kloontje aanmaken en gewoon op zoek gaan naar hun topic
Uiteraard moeten fout geplaatste topics dan niet worden gemoved maar gewoon gesloten. Anders kan zo'n user z'n topic weer niet vinden en opent hij mogelijk toch een kloontje...

Kweet niet... tis maar een idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
Op dinsdag 26 februari 2002 00:15 schreef Evolution het volgende:
/me heeft absoluut geen hekel aan newbies en wil deze users altijd bijstaan in het oplossen van hun probleem

Heb echter wel een gruwelijke ( hier had ik nog een ander woord willen typen) hekel aan aartsluie, schreeuwerige, discriminerende en/ of jankerige users. En dit ongeacht of deze newbie zijn of niet.

Wilde dit onderscheid even maken omdat de discussie zich wel heel erg beperkt tot deze catagorie.

Zie overigens ook [topic=420713]
Weet je waar ik een hekel aan heb? Aan n00bs die denken dat ze alles weten van computers en alles kunnen...

N00b, ok, maar doe je niet voor als expert... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbravenboer
Dave Schalk: En waar ik het ook over had een apart sub forum waar modjes mogen beschikken wie toegang krijgt en wie niet. En der snel uitgeflikkerd kan worden.
Yep, en waar ze dan gezellig naar elkaar gaan zitten kijken omdat niemand iets te vragen heeft :7 .

De grote activiteit op GoT wordt in feite allemaal veroorzaakt door mensen die niet zoeken of niet weten hoe ze moeten zoeken. Aan de ene kant willen we dit weren, aan de andere kant zou GoT verdacht veel op lunch-pauze met alleen maar gezellige topics gaan lijken als deze vragen er niet waren. Alles is op te lossen. Alles is te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Wat anders van een soort proeftijd voor nieuwe gebruikers?? Gewoon een maand aankijken en dan bepalen of de user mag blijven of hier niet thuishoort qua niveau

of dat ze in die tijd alleen kunnen replyen en niet zelf topics kunnen openen, zodat ze een beetje gewend raken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
Op dinsdag 26 februari 2002 00:15 schreef Nielsz het volgende:

[..]

Iemand die langer op GoT zit kan denk ik zonder al te veel moeite 50 personen eruit pikken die geschikt zijn voor zoiets, de moderators kunnen dit ook overleggen, en ieders de users van hun eigen forum in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 00:16 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Weet je waar ik een hekel aan heb? Aan n00bs die denken dat ze alles weten van computers en alles kunnen...

N00b, ok, maar doe je niet voor als expert... |:(
Heb ik persoonlijk geen hekel aan, vallen altijd door de mand met alle lollige gevolgen van dien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op dinsdag 26 februari 2002 00:15 schreef didaaf het volgende:

[..]

Je mag op bepaalde tijden dan rustig 2 op 3 zeggen, en ik persoonlijk denk ook dat de HK het grote probleem is waarom men hier nu aan het klagen is.
Waarom, er zijn gewoon veel gasten die HK gericht posten en simpele antwoordjes geven om zo snel mogelijk daar te zijn. Als je de HK zijn nek omdraaid hou je alleen tech over en vertrekt (denk ik) een groot deel naar FOK oid.

Dus blijven de "echte" computer freaks over en op deze manier zonder afleiding van HK stijgt het niveau vanzelf, denk ik.
Waar ben jij het laatste half jaar geweest?

geen onzinforum/kroegforum gaf veel meer troep op de techfora dan nu de HK weer is ingevoerd.

Okee, er zijn van die rasechte techpostverzamelaars bezig om toegang tot de HK te krijgen... maar van die echte onzintopics komen aanzienlijk minder vaak voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 00:15 schreef Nielsz het volgende:

[..]

er zijn denk ik maar 1000 echte die hards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Op dinsdag 26 februari 2002 00:15 schreef didaaf het volgende:

[..]

Helemaal mee eens..

Tot voorkort (denk november vorig jaar??) post ik nooit in de HK... Nu wel meer, tja het is er toch... Maar ik kom hier voor mijn hobby: computers en alles er om heen. voor onzin of andere dingen heb ik sinds kort ook een account op fok.

Misschien is het een oplossing op de HK topics niet meer bij active topics te laten zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-Frag
  • Laatst online: 15-08 16:36

d-Frag

74% completed

Op dinsdag 26 februari 2002 00:12 schreef Nelis het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd denk ik dat je hier een mooi punt hebt, maar....
Er is hier op GOT een hele grote 'middengroep' die ook niet op al die nOOb acties zit te wachten, maar zich er niet tussen mengt.
Het gaat bij dat soort flames meestal om de topicstarter en een klein groepje die van Crewbashen hun hobby hebben gemaakt.
Is het erg vervelend als je die dan ook kwijt raakt?
IMHO niet, een paar mensen meer die op Fok! klagen hoe erg die 'nerds' op GOT zijn kunnen er nog wel bij.

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Niet online
Op dinsdag 26 februari 2002 00:17 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Iemand die langer op GoT zit kan denk ik zonder al te veel moeite 50 personen eruit pikken die geschikt zijn voor zoiets, de moderators kunnen dit ook overleggen, en ieders de users van hun eigen forum in de gaten houden.
Tja, of gewoon 5000 techtopics ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
Op dinsdag 26 februari 2002 00:19 schreef Dave Schalk het volgende:

[..]

er zijn denk ik maar 1000 echte die hards
En die herken je wel aan hun manier van posten, en de inhoud daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
Op dinsdag 26 februari 2002 00:19 schreef Nielsz het volgende:

[..]

Tja, of gewoon 5000 techtopics ofzo.
Dat zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op dinsdag 26 februari 2002 00:19 schreef CrashOne het volgende:

[..]

Misschien is het een oplossing op de HK topics niet meer bij active topics te laten zien?
Ik snap niet waarom dit zou helpen tot verhoging van het niveau en het voorkomen van n00bs :?

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 00:17 schreef mbravenboer het volgende:

[..]

Yep, en waar ze dan gezellig naar elkaar gaan zitten kijken omdat niemand iets te vragen heeft :7 .
Er zijn geen mensen die alles al weten dus nee dat valt ook wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
Op dinsdag 26 februari 2002 00:21 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Ik snap niet waarom dit zou helpen tot verhoging van het niveau en het voorkomen van n00bs :?
Ik ook niet, want n00bs hebben (waarschijnlijk) geen toegang tot de HK en zien die posts helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op dinsdag 26 februari 2002 00:22 schreef Dave Schalk het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ik mezelf tot een echte die-hard-tweaker mag rekenen...
Ik weet niet alles (absoluut niet)
En toch heb ik weinig topics geopend met vragen voor mezelf

Er zijn hier mensen met aanzienlijk meer kennis dan ik; waarom zouden die dat wel doen? Ik weet wel: elk antwoord levert weer een nieuwe vraag op... elk stukje kennis levert weer nieuwe problemen op.

Maar het blijkt dat hoe minder kennis een persoon heeft, hoe meer topics die persoon opent....

Ik denk dus dat hij gelijk heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 26 februari 2002 00:02 schreef Nelis het volgende:

[..]

Dus als er iemand komt zeiken over een onterecht slot wat helemaal niet onterecht is, kan je in LA niet streng zijn? Als je het aanpakt moet je het goed doen. Het nadeel is dan wel dat er bepaalde mensen dan gaan schreeuwen dat we een ranzige dictatuur zijn, terwijl we het dan zouden doen naar aanleiding van duidelijke signalen van de users.

Waarom kan je geen officiele waarschuwing geven als iemand altijd maar komt zeiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 00:17 schreef devv05 het volgende:
Wat anders van een soort proeftijd voor nieuwe gebruikers?? Gewoon een maand aankijken en dan bepalen of de user mag blijven of hier niet thuishoort qua niveau

of dat ze in die tijd alleen kunnen replyen en niet zelf topics kunnen openen, zodat ze een beetje gewend raken?
Een proeftijd lijkt mij niet handig want dat gaat veel dicussie opleveren over afgewezen personen. Het niet kunnen openen van topics door nieuwe users is een beetje overdreven maar het beperken tot een 1of2 per dag zou zeer nuttig zijn. Dat er veel users voor de HK gaan is jammer dus de termijn daarvoor kan best worden verdubbeld. En verder zou het onmogelijk moeten worden om binnen 12uur 2 keer achter elkaar te replyen in het zelfde topic om zo te dwingen tot het gebruik van de edit knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Niet online
En wat is er mis met een dictatuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-Frag

d-Frag

74% completed

Op dinsdag 26 februari 2002 00:22 schreef Dave Schalk het volgende:

[..]

Sterker nog, door de hoge snelheid waarmee er nieuwe topics komen verdwijnen nogal regelmatig interessante topics.
Op het moment dat er minder 'onzinnige zaken' voorkomen zie je de leuke topics eerder (ik blader nu regelmatig door een stuk of 10 a 20 topics voor ik iets goeds tegenkom).

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Op dinsdag 26 februari 2002 00:21 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Zo voor kom je misschien dat de HK een nog groter deel uit gaat maken van wat GoT nu is. Je ziet nu als je op active zou zoeken niet gelijk een HK post waar je weer lekker los op kan reageren, maar de tech posts.

Ik weet het niet, maar mijn gevoel zegt dat dit wel leid tot minder posts in hk, wat er weer tot leid dat er minder users allen voor de HK komen omdat er minder in gepost wordt. Deze gaan hun heil misschien wel op fok zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op dinsdag 26 februari 2002 00:26 schreef borganism het volgende:
En verder zou het onmogelijk moeten worden om binnen 12uur 2 keer achter elkaar te replyen in het zelfde topic om zo te dwingen tot het gebruik van de edit knop.
Handig voor topics als deze :+

Als je die edit-knop wil opdwingen, dan kan je dat dus beter doen door niet na jezelf te kunnen posten; er moet minimaal 1 persoon gereageerd hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 00:22 schreef Saekerhett het volgende:
Ik ook niet, want n00bs hebben (waarschijnlijk) geen toegang tot de HK en zien die posts helemaal niet.
Nee maar zijn deze juist niet bezig met het "vervuilen" van het forum om maar bij die HK te geraken of zie ik dat nou verkeerd. Als dit een pure "computer" site was zonder poes pas heb je hier en daar altijd nog wel een newbee met een simpele vraag, maar als je die een keer netjes naar de search wijst heb je toch weer een serieuze klant erbij.
Of niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Op dinsdag 26 februari 2002 00:26 schreef borganism het volgende:

[..]

En verder zou het onmogelijk moeten worden om binnen 12uur 2 keer achter elkaar te replyen in het zelfde topic om zo te dwingen tot het gebruik van de edit knop.
Zou weer erg jammer zijn voor de leuke topics met leuke discussies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 00:31 schreef CrashOne het volgende:
Zou weer erg jammer zijn voor de leuke topics met leuke discussies.
Ik bedoel 2 keer achter elkaar door de zelfde user.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op dinsdag 26 februari 2002 00:27 schreef CrashOne het volgende:

[..]

Zo voor kom je misschien dat de HK een nog groter deel uit gaat maken van wat GoT nu is. Je ziet nu als je op active zou zoeken niet gelijk een HK post waar je weer lekker los op kan reageren, maar de tech posts.

Ik weet het niet, maar mijn gevoel zegt dat dit wel leid tot minder posts in hk, wat er weer tot leid dat er minder users allen voor de HK komen omdat er minder in gepost wordt. Deze gaan hun heil misschien wel op fok zoeken.
Neuj, denk niet dat het zo werkt. HK is het probleem niet, de users. Misschien dat er users alleen voor de HK zich registeren, omdat ze dat misschien van hun vriendjes horen, maar dan vind ik nog altijd dat die users aangepakt moeten worden, niet de HK. Want de HK biedt ook ontspanning voor mensen die wel serieus voor GoT komen.

Je moet goed onderscheid maken in de doelgroep die we op GoT willen hebben; dat zijn niet simpelweg alleen maar diehards, je hoeft helemaal geen diehard te zijn om hier te komen. Elke newbie die leergierig is en weet hoe netiquette werkt is welkom! Het is heel simpel wat dat betreft! Het is eigenlijk helemaal niet zo moeilijk, als je een tijdje rondloopt weet je vanzelf hoe het hier werkt, als je serieus bent van jezelf.

En dat is dus het probleem bij die irritante nieuwe n00bs die hier komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 26 februari 2002 00:26 schreef Nielsz het volgende:
En wat is er mis met een dictatuur?
Kan zwaar misbruikt worden. Maar op GoT is het geen democratie, maar de 'dictators' proberen wel een goed forum te hebben. Dat hebben ERG veel mensen niet door, die denken dat ze er alleen zijn om te zieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op dinsdag 26 februari 2002 00:29 schreef didaaf het volgende:

[..]

Nee maar zijn deze juist niet bezig met het "vervuilen" van het forum om maar bij die HK te geraken of zie ik dat nou verkeerd. Als dit een pure "computer" site was zonder poes pas heb je hier en daar altijd nog wel een newbee met een simpele vraag, maar als je die een keer netjes naar de search wijst heb je toch weer een serieuze klant erbij.
Of niet :?
ik denk dat je dan een beetje te naïef bent

Er zijn gewoon telkens weer users die er gewoon opuit zijn om te zieken op topics (Was pas ook een topic over... een gast die onder 50+ email-accounts meer posts heeft gedaan in 1 maand dan ik in m'n hele leven zal doen; ome willem of ome henk ofzo)

Denk ook even terug aan die gast 'turkse leeuw' en al z'n kloontjes.

Dit is er nog maar één. Maar er zijn er veeeel meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MIster X
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-01 09:39
Ik zei het eerder al in tijdelijk stop registreren?:
beoordeel nieuwe topics voordat ze zichtbaar worden. Op deze worden onzinnige n00b-topics voorkomen. En volgens mij kan het idd geen kwaad om de groei van het aantal mods evenredig te houden met de groei van het aantal users.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 00:34 schreef MIster X het volgende:
Ik zei het eerder al in tijdelijk stop registreren?:
beoordeel nieuwe topics voordat ze zichtbaar worden. Op deze worden onzinnige n00b-topics voorkomen. En volgens mij kan het idd geen kwaad om de groei van het aantal mods evenredig te houden met de groei van het aantal users.
hmm om nou 4000 topics te beoordelen elke dag opnieuw vind ik zelf een beetje veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Feit blijft dat "we" een uitstekende user misschien ( ik heb nog hoop :) ) verliezen en als we er met z'n allen geen flikker aan doen, er nog velen zullen volgen.

Er moeten maatregelen komen om de drempel tot GoT te verhogen. Deze onsymphatieke maatregel is m.i. broodnodig om het niveau weer op een acceptabel niveau te krijgen.

Wat kan ik hieraan bijdragen?
Of is dit strikt een zaak voor de crew?

edit:

Overigens, als dit binnen de crew opgelost kan worden, des te beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potatoman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:43

Potatoman

koniwa

Wat denken jullie ervan om nieuwe users pas een maand nadat ze zich geregistreerd te hebben pas postrechten te geven? Dit betekent waarschijnlijk dat alle 'simpele' mensen die alleen voor hun eigen probleempjes niet zo snel hierheen komen, omdat ze dan zolang moeten wachten.

The cyclographing developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-09 23:10
Op dinsdag 26 februari 2002 00:33 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Neuj, denk niet dat het zo werkt. HK is het probleem niet, de users. Misschien dat er users alleen voor de HK zich registeren, omdat ze dat misschien van hun vriendjes horen, maar dan vind ik nog altijd dat die users aangepakt moeten worden, niet de HK. Want de HK biedt ook ontspanning voor mensen die wel serieus voor GoT komen.

Je moet goed onderscheid maken in de doelgroep die we op GoT willen hebben; dat zijn niet simpelweg alleen maar diehards, je hoeft helemaal geen diehard te zijn om hier te komen. Elke newbie die leergierig is en weet hoe netiquette werkt is welkom! Het is heel simpel wat dat betreft! Het is eigenlijk helemaal niet zo moeilijk, als je een tijdje rondloopt weet je vanzelf hoe het hier werkt, als je serieus bent van jezelf.

En dat is dus het probleem bij die irritante nieuwe n00bs die hier komen.
Tja en dat is het moeilijke, het lijkt wel de Pim Fortuyn-allochtonen kwestie in het klein. ;)
IMHO is de beste oplossing het banbeleid ietwat uitbreiden met een 3 strikes and you're out systeem. Rechtvaardig, want de user heeft een aantal kansen om van te leren en heeft alle rechten en privileges, maar toch streng want als je over de grens komt is het ook over.
Vinden jullie dat ik het idee even wat nader nog uitm oet werken of moet ik het maar laten?
Op dinsdag 26 februari 2002 00:33 schreef JvS het volgende:

[..]

Kan zwaar misbruikt worden. Maar op GoT is het geen democratie, maar de 'dictators' proberen wel een goed forum te hebben. Dat hebben ERG veel mensen niet door, die denken dat ze er alleen zijn om te zieken
Tja, maar ondertussen kun je dus wel inspraak hebben. Zoals ook een beetje uit dit topic blijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MIster X
Op dinsdag 26 februari 2002 00:36 schreef Dave Schalk het volgende:
hmm om nou 4000 topics te beoordelen elke dag opnieuw vind ik zelf een beetje veel.
Komen er elke dag 4000 bij? Lijkt me sterk. In SA staan de meeste topics: 30164. Zoveel nieuwe topics worden er volgens mij niet geopend op een dag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 26 februari 2002 00:41 schreef MIster X het volgende:

[..]

Komen er elke dag 4000 bij? Lijkt me sterk. In SA staan de meeste topics: 30164. Zoveel nieuwe topics worden er volgens mij niet geopend op een dag...
Vergis je niet. Er zijn zo'n 12.000 posts per dag, dat zijn geen 4000 topics, maar wel 500-1500 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakkie
  • Niet online

Brakkie

blaat

Op dinsdag 26 februari 2002 00:39 schreef Potatoman het volgende:
Wat denken jullie ervan om nieuwe users pas een maand nadat ze zich geregistreerd te hebben pas postrechten te geven? Dit betekent waarschijnlijk dat alle 'simpele' mensen die alleen voor hun eigen probleempjes niet zo snel hierheen komen, omdat ze dan zolang moeten wachten.
En dan zou je het forum in eerste instantie moeten presenteren als een enorme kennisbron waaruit je doormiddel van de search al heel erg veel nOOb info kan halen. Ik vind het eerlijk gezegd wel een aardig plan...

Systeem | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Niet online
Volgens mij is deze draad elke maand wel in /la, en veranderd er ooit wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 00:48 schreef Nielsz het volgende:
Volgens mij is deze draad elke maand wel in /la, en veranderd er ooit wat?
Als ik de stemming onder de modjes eens zo "bekijk" heb ik goede hoop dat er deze keer wel wat veranderd.

En anders zal ik ze er wel aan blijven herinneren. Is het minste wat ik kan doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op dinsdag 26 februari 2002 00:45 schreef brakkie het volgende:

[..]

En dan zou je het forum in eerste instantie moeten presenteren als een enorme kennisbron waaruit je doormiddel van de search al heel erg veel nOOb info kan halen. Ik vind het eerlijk gezegd wel een aardig plan...
* alt-92 krijgt geloof ik last van deja-dit (dat-ie dit al eens eerder gezegd heeft :P )

Wat ik al een paar maanden geleden zei was dat een tijdelijke ledenstop totaal geen gevolgen heeft voor het aantal hits ofzo.

D'r gaan geen mensen minder komen opeens, ook als je niet ingelogd bent kun je het forum gewoon lezen en dus bannerhits genereren.
Bijkomend voordeel :
[repeat-modus]
Toekomstige user leert lezen en zoeken en hoeft geen overbodige topics te openen (sterker nog, dat kan-ie niet eens :P )
[/repeat-modus]

Dat het geld gaat kosten is in deze daarmee een verkeerd argument.
Goed, misschien dat je 2% minder hits pakt, ain't that a small price to pay voor een korte periode?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-Frag

d-Frag

74% completed

Aanmodder(re)ren op deze manier gaat op de langer termijn nog meer kosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Niet kunnen posten metteen nadat je hebt geregistreerd lijkt me een goeie manier om de "ff snel, geen zin om te zoeken" post's aan kan pakken. Ik heb dit wel op andere forums gezien en werkt goed. En geen maand, maar 5 dagen ofzo. Een beetje kaf van het koren scheiden. En mensen post rechten geven als ze eerst zoveel replies hebben. Users die dan gaan reply-en alleen om te kunnen posten haal je er dan ook makkelijk uit. Mensen die bereidt zijn om te geven zijn over het algemeen de users die je wilt.

Een "toelatings examen" is heel gewoon in de niet virtuele wereld.

En eigenlijk zouden een hoop fora weg kunnen die eigenlijk nix met tweaken te maken hebben, zelfs mijn favo W&G. Maarja daar zijn weer zat andere fora voor.

'tis inderdaad net de huidige politiek in het klein. Paars heeft gefaald, het wordt "druk" enzo :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 00:50 schreef Evolution het volgende:

[..]

Als ik de stemming onder de modjes eens zo "bekijk" heb ik goede hoop dat er deze keer wel wat veranderd.

En anders zal ik ze er wel aan blijven herinneren. Is het minste wat ik kan doen ;)
Affirmative :P

Het topic dat ik gehoopt had deze week te starten in het crewforum (nee niet naar aanleiding van dit topic ;) ) is al gestart door iemand anders uit de crew. Dat topic loopt met die paar mensen in de crew bijna net zo hard als dit topic :o

Ik gok dat hier op den duur echt wel wat actiepunten uit naar voren zullen gaan komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 25 februari 2002 23:08 schreef _MaLa_ het volgende:

[..]

ja me2 zit er ook steeds minder veel onzin en spawmers
idd onzin en spammers... er zullen heus wel voor sommigen/meesten newbee vragen tussen zit wat nix ergs aan is .. ik wil linux installeren ben complete linux n00b en dingen die niet willen en die vraag ik dan soms hier maar idd.. veel spam en onzin... en daar hebben ze de HK voor bed8 maarja die mensen die er nog niet lang genoeg zitten denken dat dit een forum is voor hun moppen en grappen en om te spammen en dat is idd wel jammer ....

als nieuwe mensen willen gek doen en humor moeten ze maar w88 tot ze in de HK kunnen vind ik ... en niet dom gaan lullen in serieuze onderwerpen!

maar ik blijf hier voorlopig zeker nog wel.. ondanks de spammers en sommige onzin blijf ik hier wel.. want ik steek hier soms best nog wel wat op.. vooral als iets mij interreseert wat ik totaal niet ken lees ik dat altijd ff door waardoor ik toch denk van jah .. dat is ook leuk om te weten .. dus ik zal hier voorlopig nog wel blijven denk ik...

maar vind het wel jammer dat oude GoTers weggaan :( want die weten echt hoe het oude GoT was en die zijn tenminste serieus in het antwoorden en die helpen mensen ook..

voor die mensen heb ik respect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MIster X
Op dinsdag 26 februari 2002 00:43 schreef JvS het volgende:
Vergis je niet. Er zijn zo'n 12.000 posts per dag, dat zijn geen 4000 topics, maar wel 500-1500 ofzo.
Mmm, ik twijfel nog. Ik ga het ff bijhouden. Er zijn op dit moment in totaal 365969 topics. Zonder Thema, Mededelingen, TFF, TMF, NTSM, LA, HK, SG en SU: 285296. Ben benieuwd.

Er kan natuurlijk ook ff iemand in de database kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 01:42 schreef MIster X het volgende:

[..]

Mmm, ik twijfel nog. Ik ga het ff bijhouden. Er zijn op dit moment in totaal 365969 topics. Zonder Thema, Mededelingen, TFF, TMF, NTSM, LA, HK, SG en SU: 285296. Ben benieuwd.

Er kan natuurlijk ook ff iemand in de database kijken...
Geloof mij maar dat JvS de waarheid spreekt ;)

Wij hebben wat statistieken per forum tot onze beschikking. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 26 februari 2002 01:49 schreef nelske het volgende:

[..]

Geloof mij maar dat JvS de waarheid spreekt ;)

Wij hebben wat statistieken per forum tot onze beschikking. :)
Daar had ik niet eens gekeken :P |:( ;)

Ik zal 's wat stats laten zien
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Dag:      Topics    Repies
zondag:     826    10392 
Maandag:    1012      12729 
Dinsdag:    1036      12574 
woensdag:   1020      13561 
donderdag:  958    11610 
Vrijdag:    941    11366 
zaterdag:   870    10697

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 25 februari 2002 23:06 schreef Exterazzo het volgende:
Steeds meer 'oude' GoTters houden het voor gezien, jammer. Ik post zelf ook al steeds minder omdat het me gewoon ook niet meer boeit :(
Same here... vroeger was 't leuker...
Pagina: 1 2 ... 9 Laatste