Ik weet niet of ik na deze immense hoeveelheid posts nog iets nuttigs kan bijdragen, maar ik ga het toch proberen:
Ik heb deze post gedurende het lezen van alle 800+ berichten geschreven in Word, omdat het haast onmogelijk is om achteraf in 1 x alles samen te vatten.
Ook ik loop al een tijdje mee en ik vind mezelf eigenlijk best wel een GoT-die hard, ook al zou je dat misschien niet zeggen, gezien het aantal posts in het afgelopen jaar. Ik ben een echte lurker die zo af en toe iets zinnigs probeert te posten.
Mijn dagelijks werk bestaat al uit het continu oplossen van PC-probleempjes van mensen, dus het spijt mij als ik even niet de inspiratie vond om op GoT nog te posten
Ik merk wel aan mezelf dat ik het _wel_ een uitdaging vind om mensen te helpen die _echt_ met problemen zitten en er ook daadwerkelijk iets voor hebben gedaan om tot een oplossing te komen. Daarnaast ben ik ook niet te beroerd om newbiesof n00bs, zoals ze hier af en toe oneerbiedig worden genomed, te helpen, of te wijzen op de alternatieve manier van zoeken.
Het algemeen niveau is gedaald op GoT, daar zijn we het nu onderhand wel met elkaar over eens. We zijn het er ook over eens dat hier iets aan moet gebeuren, om uiteindelijk weer te geraken, daar waar Tweakers en GoT eigenlijk voor bedoeld is:
Techies die elkaar helpen door hun liefde voor het vak.
De situatie zoals ie er nu ligt, verhindert dat. De oplossing ligt absoluut niet voor dehand; GoT is groot geworden. Erg groot. En zoals het met vele organisaties gaat, die onderhevig zijn aan wildgroei (lees: de E-businesses van de afgelopen 1,5 jaar) is het risico groot dat men ondergaat aan het eigen succes. Het voordeel dat GoT op dit moment heeft, is dat het probleem onderkend is en dat men er ook actief iets aan wil doen. Maar hoe?
Lastig Zoals elke professionele grote organisatie, moet er een management zijn dat een strak, maar vooral universeel en een , heel belangrijk, consequent beleid voert. Op dit moment komt GoT om in de regeltjes. Feitelijk verschilt het niet veel met Ambtenarij. Men ziet door de bomen het bos niet meer. Exirion gaf dit al eerder aan.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/12464276#12464276.
Het is heel begrijpelijk dat deze ontwikkeling plaatsvindt, maar of het wenselijk is, of dat het het gewenste effect wordt bereikt is een tweede.
ik lees ff verder
Er wordt hier en daar door de crew gesproken over verdeeldheid binnen de groep die het eigenlijk moet leiden. Dit is imho vrij dodelijk. Dat er verschillen van mening zijn is normaal, dat daarover onderling wordt getwist is gezond. Maar dat er een slap aftreksel van een beleid uitkomt, mag natuurlijk nooit de bedoeling zijn. Er wordt gezegd dat de grenzen worden afgestast en dat dar het beleid op wordt afgestemd (de FAQ wordt weer uitgebreid met een clausule, enz.). Probeer het geheel eens te vergelijken met een docententeam en een school: eerst is er een kleine school met weinig leerlingen. Dezen kunnen het prima met elkaar vinden, het contact leraar-leerling is er een van een korte en aandachtige weg. Maw: er heerst een wederzijds respect en een prettige werksfeer. Door deze populaire en vriendelijke situatie onstaat er een instituut welke zeer aantrekkelijk is en trekt dus mensen aan (lees: leerlingen en docenten). De kracht vande organisatie verdwijnt langzamerhand door deze uitbreiding. (Men gaat uitproberen)De kracht was namelijk de kleinschaligheid en de korte weg van persoonlijke interactie. Waarschijnlijk kun je nu wel verzinnen wat de opeenstapeling van acties en racties is
Wat er hier nu gebeurt is het continu patchen van problemen die zich opstapelen door de groei. Dit werkt dus niet! GoT heeft nu een dusdanige omvang gekregen dat de managementstrategie op een veel groter plan moet worden geheven. Maw: het roer moet om: Er wordt nog steeds Micro gehandeld, terwijl het eigenlijk toch al redelijk richting Macro gaat!!
ik lees ff verder
Zo verder de gemoederen peilend merk ik ook de angst op die rijst, dat GoT het niveau Computer Idee/Totaal gaat evenaren. Niet geheel onterecht, naar mijn mening. Die kans is vrij realistisch, denk ik zo. Zeker als je het iedereen naar de zin wilt maken. Dat gaat nu eenmaal niet. Als je de kracht van dit forum wilt bewaken, moet je de reden tot het ooit hebben opgericht niet uit het oog verliezen en dus misschien maatregelen gaan treffen die dit tegengaan, al zal dit een impopulaire en zware beslissing worden/zijn
Zo tegen het einde van het draadje, is in ieder geval de rust weer een beetje wedergekeerd gelukkig Iedereen heeft zijn of haar frusratie kenbaar gemaakt en er wordt concreet lekker bijgedragen! Zo kom je ergens.
De opmerkingen en ideeen worden steedt concreter en men krijgt weer hoop. Het is in ieder geval erg fijn te lezen dat de Crew zo openstaat voor de mening van de (die-hard??) users. IMHO is dit onontbeerlijk!!
Ik zag dat Floris een nieuw subforumpje heeft angemaakt. Als mijn bijdrage gewenst is, ontvang ik daar graag een uitnodiging voor
Ben nu een beetje moe van het schrijven ik zal het topic in de gaten blijven houden en ik hoop dat er iets komt waarmee de esssentie van GoT kan blijven gewaarborgd..
Iig.. Crew.. goodluck on whatever your decisions are goint to be!!
/me signing off