Ik stop ermee...

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:
  • 1.872 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:12

Arno

PF5A

Ik heb ff wat teruggelezen en ik vind het een goed initiatief dat nu genomen is :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PokkeNoise
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08-2023

PokkeNoise

leesbaar met bril

Jammer dat hier de door iedereen te volgen discussie waarschijnlijk eindigt.

* PokkeNoise maakt het niet uit of hij in dat aparte forumpje kan.
Heb al aangegeven niet zo creatief te zijn in het bedenken van oplossingen :)

Waar we hier over aan het discussiëren zijn, is zoeken naar een (technische) oplossing voor een probleem waar eigenlijk een psychologische nodig is. Namelijk het aansturen van een groep personen in een richting die hier als normaal ervaren wordt.

Dat normale gedrag zal dus door de normale user uitgedragen moeten worden. Het glas is dus misschien niet zoals naar Cheeta opgemerkt, half leeg, maar half vol :)

Wil toch opmerken dat er IMHO een paar strakke ideeën voor een technische oplossing tussen zitten.
Een van de betere is die van een punten of +/- ratio voor waardevolle topics, en dan vooral die afgehandeld zijn. Met de search moeten die dus bovenaan komen staan.
Vind het namelijk nogal lastig om door een brij van topics te worstelen om ff die oplossing te vinden voor dat merk routerje dat niet wil werken.

Het minder goed (understatment) werken en/of het gebruiken (nog groter understatement) van de search zijn al zoveel topics over geweest dat daar een apart databeest mee te vullen is. :) En juist de kennisvergaarbak die hier aanwezig is, is één van de sterkste punten van GoT.
Maar je moet het wel kunnen vinden en dat gaat weleens wat moeizaam. nOObs met een linkje op de search wijzen gaat nog, maar naar een mogelijk antwoord is al wat moeilijker. Kan er inderdaad gezegd worden dat we het antwoord niet met een paplepel hoeven in te gieten, maar aldoende leert men.

* PokkeNoise heeft zich de forum truukjes ook eigen gemaakt door anderen te quoten om te kunnen zien wat er dan in het invoerscherm komt te staan. :7

Moet nu helaas weg, maar verwacht niet (meer) dat dit topic naar de 1000 post zal gaan, dus het lezen later zal wel bij te houden zijn.

? weet jij wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaarAnders
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-07 21:31
* WaarAnders heeft een soort van aanvulling hierop

Als je nieuwe users nou eens een test laat afnemen, niet te lang, niet te moeilijk, niet te makkelijk en aan de hand daarvan ze een rank geeft. Die ranken hebben dan verschillende rechten, zoals alleen reply, beperkt aantal topics enz...

Je krijgt hier wel minder nieuwe leden door, want de n00bs moeten moeite(vies woord :r :P ) doen moeten om lid te worden. De mensen die het echt willen leren of al goed zijn, die vullen het wel in, zolang er maar een goede uitleg bijstaat, waarom er zo'n vragenlijst is.

De vragen lijst kan worden samengesteld door modjes icm. een paar die-hards uit dat forum. De vragenlijst moet 1 keer per tijstip veranderen om fraude te voorkomen.

* WaarAnders wilt trouwens ook wel toegang tot dat forum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Laatst online: 14-10-2020
* Renegade zou graag aan de discussie/oplossing deel willen nemen. :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 27 februari 2002 19:30 schreef LuNaTiC het volgende:
Mensen die nu nog geen acces hebben, moeten niet denken dat zij niet op het lijstje stonden, Floris had er een aantal uit blote hoofd genoemd, maar moest weg. We hadden dus tijdelijk niemand die statussen kon aanpassen, wat nu door Daniel wordt gedaan.

Nogmaals: je hoeft je absoluut niet beledigd te voelen als je niet bij het lijstje stond, komt puur door bovenstaande verhaal.

We waarderen jullie inbreng allemaal heel erg, en zijn dan ook gewoon welkom ;)
pffff boel bijlezen geweest :)

Voel me absoluut niet beledigd maar ik vind het om de volgende reden jammer:

De meedenk-graad is best heel hoog en hieruit voortvloeiend hebben een aantal mensen al het besluit genomen zich anders op te stellen in posts; ik begrijp de teleurstelling wanneer je dan niet verder inhoudelijk mee kan lezen/posten.

dit draadje zal nog wel een tijd doorlopen met ideeën en toevoegingen die wellicht al door de selecte groep onderhanden genomen worden. Wanneer je daar geen frequente terugkoppeling of reactie op krijgt kan snel het gevoel ontstaan: "er wordt niets met mijn idee gedaan" of er ontstaat redundantie.

Dat het uitwerken op detailniveau van een aantal (door Floris reeds genoemde en mogelijk nieuwe) punten wellicht beter in subgroepen kan gebeuren lijkt me duidelijk.

De snelheid waarmee nu reeds een subgroep wordt gevormd + de reakties daarop kan tot gevolg hebben dat nu IEDERE betrokken poster in dit draadje zich gaat aanmelden zodat er praktisch dezelfde groep zich afzondert.

en NEE dit is geen afdwingen van perse toegang willen hebben alhoewel ik wel heel geinteresseerd meelees/denk.
don't blame me als ik dan dingen dubbel ga roepen in DIT draadje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is niks veranderd aan dit topic hoor.

De discussie over de uiteindelijke probleemaanpak zou toch niet in dit topic behandeld worden, maar in het crewforum.

Er is nu echter besloten dat er hiervoor ook nog eerst naar de mening van een select groepje users geluisterd wil worden.
Deze groep kan niet te groot zijn, omdat het anders veel te onoverzichtelijk wordt.

Kortom aan dit topic veranderd helemaal niks. Mensen met goede ideeen/meningen zijn nog altijd van harte welkom en wie weet wordt die post wel meegenomen in uiteindelijke beslissingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-09 23:10
Ik den ook niet dat het dubbelroepen een ramp is, zolang er nog ter zake toe doende reacties hier worden gegeven weten lurkende users waar het om draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
* Robin zou ook graag mee willen discussieren :) :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:46
Ik ben hier net geregistreerd op dit forum maar ben al enkele jaren een regelmatige lezer, maar nu ik geregistreerd ben zie ik dit topic steeds verder groeien en nu als laatste dan dat er een apart forum ofzo hiervoor zou komen, zou ik dan eventueel mee kunnen lezen ik ben nl. wel geintreseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaarAnders
Kan niet gewoon iedereen leesrechten krijgen en dan een paar ook postrechten?

Zo kan iedereen meedenken en dan via anderen (die wel mogen posten) hun mening kwijt, ideetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-09 19:10
Ik zou graag nogmaals willen benadrukken dat in mijn ogen niet alleen een deel van de nieuwe users "fout" is. Er lopen ook genoeg mensen al langer rond welke de sfeer op welke manier dan ook verpesten. Vaak genoeg denken ze ook nog dat ze de ubertweaker zijn en dus mogen doen zoals ze zelf willen. Stop blaming it all to the newbies.

Tevens is het niet hebben van 1 uniform beleid ook verkeerd. Er moet gewoon 1 beleid komen welk door iedereen gahanteerd word zonder enige discussie. Gewoon simpel 10 regels in 1 FAQ, that's it.
Als ik nu namelijk hier zou komen als nieuwe user zou ik wel de faq lezen van de eerste fora welke ik open, maar als ik dan zie dat ik bij 1 fora er het onderwerp in []'s voor moet zetten en in een ander fora zie ik dat niet gebeuren is de kans groot dat ik het dus ook helemaal niet ga doen.

Verder zullen mod's ook gewoon harder moeten worden. Nee is en blijft nee. Ook na tussenkomst van een bemiddelaar, dokter, got-raad of whatever (snap nog steeds niet wat die hier doen). Een mod is toch verantwoordelijk voor zijn forum ? Ik zou de mods in hun fora alle vrijheid geven om de zaakjes te regelen (rekening houdende met de geldende regels op het hele forum). Mocht nu blijken dat hij het fout doet (veel klagende users bij de HGM/HGA's) dan krijgt hij een waarschuwing. Tweede waarschuwing is vetrekken.

Mensen kun je niet veranderen, de users niet, maar de mods/HGA/HGM's ook niet. Het enigste wat je ze kunt geven is een stel regels waarbinnen zich mogen "uitleven".
Gaan ze hier overheen is het 1 keer een waarschuwing en hierna een ban. Mensen die daarna terug komen en zich wel weten te gedragen zijn okay, mensen die terugkomen om te galbakken simpelweg weer bannen en al zijn topics/reacties richting /dev/null. Niet ingaan op eventuele aanvallen op welke manier dan ook (zowel mail/icq/msn/whatever) en ze stoppen vanzelf. Zo werkt het nu ook eenmaal in de grote mensen wereld.

Laatste punt is dat mensen ook niet moeten roepen dat we gathering of tweakers zijn en dat alle niet tweakers weg moeten. Dan kan ik op dit moment dus ook vertrekken (en met mij vele anderen). De meeste mensen welke rond lopen in fora zoals ANS/NT/NOS/WG/PW zijn geen tweakers, maar mensen die op een heel serieus nivo bezig zijn in hun vakgebied. Sterker nog, als iemand in ANS een topic zou starteb dat zijn bedrijf net een nieuwe IBM Netfinity server heeft gekocht en dat hij deze wil tweaken zou ik hem direct voor gek verklaren. Dit forum heeft op dit moment niets meer te maken met tweaken, want echte tweakers zijn hier op een paar handen te tellen.

Owja, ik vind het jammer dat de discussie niet gewoon gevoerd kan worden waar iedereen bij kan. Nu lezen een aantal verziekers dit ook, misschien dat ze iets leren. Verder word ik ook een beetje beu van dat geheimzige gedoe met al die onzichtbare forums, notes, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaarAnders
Op woensdag 27 februari 2002 20:52 schreef Mark het volgende:
Laatste punt is dat mensen ook niet moeten roepen dat we gathering of tweakers zijn en dat alle niet tweakers weg moeten. Dan kan ik op dit moment dus ook vertrekken (en met mij vele anderen). De meeste mensen welke rond lopen in fora zoals ANS/NT/NOS/WG/PW zijn geen tweakers, maar mensen die op een heel serieus nivo bezig zijn in hun vakgebied. Sterker nog, als iemand in ANS een topic zou posten dat zijn bedrijf net een nieuwe netfinity server heeft gekocht en dat hij deze wil tweaken zou ik hem direct voor gek verklaren. Dit forum heeft op dit moment niets meer te maken met tweaken, want echt tweakers zijn hier op een paar handen te tellen.

Owja, ik vind het jammer dat de discussie niet gewoon gevoerd kan worden waar iedereen bij kan. Nu lezen een aantal verziekers dit ook, misschien dat ze iets leren. Verder word ik ook een beetje beu van dat geheimzige gedoe met al die onzichtbare forums, notes, enz.
Dat laatste hoort gewoon bij het leven en wie zei er bij je geboorte dat het leven eerlijk zou zijn :? Notes moet je gewoon zien als iets waarover in de lerarenkamer over gesproken wordt, iets waar jij als leerling niks over te horen krijgt.

Maar dat echte tweakers zijn op 1 hand te tellen snap ik niet echt. Waarom is de persoon die jij beschrijft geen tweaker en lach je hem uit? K, ik zou zo'n duur ding ook niet gaan tweaken (m'n eigen pc niet eens) maar als iemand dat nou wil, help hem dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op woensdag 27 februari 2002 20:58 schreef WaarAnders het volgende:
Maar dat echte tweakers zijn op 1 hand te tellen snap ik niet echt. Waarom is de persoon die jij beschrijft geen tweaker en lach je hem uit? K, ik zou zo'n duur ding ook niet gaan tweaken (m'n eigen pc niet eens) maar als iemand dat nou wil, help hem dan ;)
Da's natuurlijk beside the point, en je snapt ook wel dat je een bedrijfskritische server niet als test-twiek-bak gaat gebruiken.

Over Tweaker mijn idee:

Iemand die voor zijn liefhebberij met compu's bezig is, en daar graag, zij het software, hardware, of netwerkwise mee bezig is (vaak ook nog beroepsmatig)
Geen sucks/rulez-aanhanger maar wel een fanatieke liefhebber.

Dat laatste wordt denk ik nog wel eens vergeten, je moet dit je moet dat om jezelf tweaker te mogen noemen...

Daar pas ik voor.
[ps]
* alt-92 zou graag een steentje bij willen dragen overigens ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Nu online

Marc H

- - Is wakker - -

Op woensdag 27 februari 2002 20:52 schreef Mark het volgende:
Laatste punt is dat mensen ook niet moeten roepen dat we gathering of tweakers zijn en dat alle niet tweakers weg moeten. Dan kan ik op dit moment dus ook vertrekken (en met mij vele anderen). De meeste mensen welke rond lopen in fora zoals ANS/NT/NOS/WG/PW zijn geen tweakers, maar mensen die op een heel serieus nivo bezig zijn in hun vakgebied. Sterker nog, als iemand in ANS een topic zou starteb dat zijn bedrijf net een nieuwe IBM Netfinity server heeft gekocht en dat hij deze wil tweaken zou ik hem direct voor gek verklaren. Dit forum heeft op dit moment niets meer te maken met tweaken, want echte tweakers zijn hier op een paar handen te tellen.
"Tweakers" zijn mensen die het maximale uit computersystemen willen halen. hoe ver de grens ligt maakt echter iedereen voor zichzelf uit. Tweaken is echter niet alleen overklokken. Mensen die heel erg serieus bezig zijn met bijvoorbeeld webdesign (om maar wat te noemen) wil ook weten waar de grenzen zijn. dat is ook een vorm van tweaken. Een OS zo inrichten dat het optimaal draait op de computer is ook tweaken.

en dat iemand niet even een "servertje" van zijn werk gaat lopen overklokken lijkt me logisch.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-08 06:44

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Als trouwe bezoeker (vraagt het aan m'n omgeving, die herkent de paarse kleur al heel lang :)) kan deze discussie mij niet ontgaan zijn natuurlijk.

Voor de voortgang van de discussie lijkt het me prettig als standpunten kort maar krachtig uitgedrukt worden en we een beetje stapsgewijs naar een oplossing gaan zoeken, nadat er wat gebrainstormd is.

Dus dan maar mijn eerste vraag:
Wat willen we van GoT maken?
Wie is de doelgroep? Moet het heel open blijven (zoals nu) of willen we echt uitsluitend de harde kern overhouden (en natuurlijk af en toe uitbreiden).

Dus even los van allerlei oplossingen die aangewezen worden.

|_____vakje______|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaarAnders
Op woensdag 27 februari 2002 21:10 schreef BackSlash32 het volgende:

[..]

Da's natuurlijk beside the point, en je snapt ook wel dat je een bedrijfskritische server niet als test-twiek-bak gaat gebruiken.

[ps]
* WaarAnders :P zou graag een steentje bij willen dragen overigens ;)
Het kan idd fout gaan, maar moet je hem dan niet helpen :?
ach...laat eigenlijk maar, we gaan wel een beetje off-topic nu ;)
/off-topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark
Op woensdag 27 februari 2002 20:58 schreef WaarAnders het volgende:

[..]

Dat laatste hoort gewoon bij het leven en wie zei er bij je geboorte dat het leven eerlijk zou zijn :? Notes moet je gewoon zien als iets waarover in de lerarenkamer over gesproken wordt, iets waar jij als leerling niks over te horen krijgt.
Als je Got vergelijkt met een school dan word het echt tijd voor eenduidige regels en hard optreden. En als jij van school geschopt word hoef je toch ook niet te meer proberen om terug te komen op die school ?
Nee, een tweaker weet wat hij doet. Tweaken is het maximale uit je hard/software halen. Dit gebeurd niet in het bedrijfsleven. Jij geeft zelf al aan dat jij je eigen PC niet tweaked, maar wat tweak jij dan wel ???

Als iemand een topic opent met een echt probleem wat hij/zij heeft krijgt hij gewoon antwoord op zijn vraag (sterker, 99,9% van mijn posts zijn antwoorden op vragen). Is het echter een topic van iemand die niet weet waar hij het over heeft (en dat is dus ook iemand die een bedrijfsserver overclocked) of een topic waarvan ik denk dat het echt een nivo is van nul, dan kijk/antwoord ik dus ook helemaal niet meer.
Simpel voorbeeld is dit topic. Hier antwoord ik nog niet eens op, dit is een nivo van 0,00. Ik ben zelfs over het punt heen om dit soort topics te melden in SU, ik vind het een taak van de mod om zijn fora schoon te houden, maar als ik zie dat er andere topics wel gesloten worden die er staan en zoiets niet dan geef ik het ook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaarAnders
Op woensdag 27 februari 2002 21:19 schreef Mark het volgende:

[..]

Als je Got vergelijkt met een school dan word het echt tijd voor eenduidige regels en hard optreden. En als jij van school geschopt word hoef je toch ook niet te meer proberen om terug te komen op die school ?
Ik vergelijk het wel met school, want:
Je leert hier dingen, is de bedoeling :)
Als je hier een perm ip-ban krijgt, hoef je ook niet meer terug te komen in mijn ogen.
Nee, een tweaker weet wat hij doet. Tweaken is het maximale uit je hard/software halen. Dit gebeurd niet in het bedrijfsleven. Jij geeft zelf al aan dat jij je eigen PC niet tweaked, maar wat tweak jij dan wel ???
k, het is niet normaal dat je iets tweaked dat erg belangrijk is en niet eens van jou is, maar stel dat ie dat al gedaan heeft en problemen heeft, dan kan je hem toch wel helpen :?
* WaarAnders is fanatieke computeraar :7 , fora fanaat, webbuilder :P en thuisnetwerkbeheerder B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op woensdag 27 februari 2002 21:28 schreef WaarAnders het volgende:
k, het is niet normaal dat je iets tweaked dat erg belangrijk is en niet eens van jou is, maar stel dat ie dat al gedaan heeft en problemen heeft, dan kan je hem toch wel helpen :?
Sorry, maar dan heeft-ie toch echt pech.

Laat ik het zo stellen: ik zou 'm zeker niet bij het handje uit de stront helpen.
Een paar pointers in de richting, en daarmee basta.

* alt-92 vind dat je dan ook je eigen verantwoordelijkheid maar eens moet trekken..

..of je moet echt alles al geprobeerd hebben om het recht te breien..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaarAnders
Misschien is die bedrijfsserver wel een extreem voorbeeld, neem andere je eigen pc ff. Je hebt net ff iets gedaan wat je pc niet leuk vindt en je weet niet hoe je het op moet lossen. Zou jij het dan niet fijn vinden als iemand je ff helpt?

Gewoon met wat foute instellingen is het fout gegaan, dus niet je proc van 1 naar 6 ghz overgeclockt :D

edit:
Die zag ik net niet ;)
..of je moet echt alles al geprobeerd hebben om het recht te breien..
Die bedoelde ik dus, echt diep in de problemen waar hij zelf niks meer aan kan doen, maar met hulp wel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op woensdag 27 februari 2002 21:38 schreef WaarAnders het volgende:
Misschien is die bedrijfsserver wel een extreem voorbeeld, neem andere je eigen pc ff. Je hebt net ff iets gedaan wat je pc niet leuk vindt en je weet niet hoe je het op moet lossen. Zou jij het dan niet fijn vinden als iemand je ff helpt?
Dat ligt er dus maar net aan zoals je ziet :)

Kijk, wat mij betreft is het redelijk simpel:
Als je met je eigen (al dan niet zelf betaalde) comp loopt te klooien, en
• je hebt zelf alle moeite gedaan
• en dat geef je ook aan
Dan zal er niemand te beroerd zijn om een handje te helpen.

Gaat het echter om de categorie 'andermans spullen verkloten' dan mag je wat mij betreft je problemen zelf oplossen.
Bijvoorbeeld usertje die op papa's PC gaat lopen overklokken --> gaat mis --> pa boos >:)
Of je verneukt de PCs op school, en moet nu de boel weer rechtbreien..
Geeft aan dat je blijkbaar weinig respect hebt voor andermans eigendommen, en da's helaas pindakaas voor diegene, maar dan wordt je maar door schade en schande wijzer (hopelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaarAnders
Maar kijk: Je bent systeembeheerder bij een bedrijf en er wordt je gevraagd om het optimale uit die dure server te halen, mag je dan wel of niet de tweakers om hulp vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Omschrijf 'optimaal' is mijn vraag dan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag ik de leesrechten. Intereseert me namelijk wel om mee te denken aan een oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

Op woensdag 27 februari 2002 22:02 schreef WaarAnders het volgende:
Maar kijk: Je bent systeembeheerder bij een bedrijf en er wordt je gevraagd om het optimale uit die dure server te halen, mag je dan wel of niet de tweakers om hulp vragen?
Deze vragen zijn helemaal niet interessant in deze discussie IMO. Blijkbaar begrijp je de intentie van Mark z'n bericht niet. Wanneer je ergens professioneel mee bezig bent of iig serieus dan bedenk je je wel twee voordat je, a) eraan gaat beginnen, b) voordat je zomaar een topic gaat openen hierover.
tenminster dit was dacht ik de achterliggende boodschap??
Dus zal je met een gedegen vraagstelling komen, waarop dan zeker wel reacties zullen komen.

Dit is helaas in ANS ook naar mijn mening absoluut niet het geval, maar dat is weer een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaarAnders
ik zal erover ophouden, ik zal het wel niet begrijpen omdat ik amper in ANS kom ;)

Let's go on-topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark
Op woensdag 27 februari 2002 22:06 schreef HGM het volgende:

[..]

tenminster dit was dacht ik de achterliggende boodschap??
.....
Dit is helaas in ANS ook naar mijn mening absoluut niet het geval, maar dat is weer een ander verhaal.
10 punten voor beide ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaarAnders
WOEI *D

maar waar moeten we het hier eigenlijk over hebben?
Verbeteren in speciaal forum
ik stop ermee is achterhaald
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar waar moeten we het hier eigenlijk over hebben?
Verbeteren in speciaal forum
ik stop ermee is achterhaald.
En dat weet jij na een half jaar registratie.

Duidelijk. Ik kap er ook mee.

edit:

Ik zit er idd sterk over te denken om ermee (reg jun 99 onder deze naam dan) te kappen hiero. Voor BC3 (en eerder) was ik veel te vinden in techfora. Ik heb nu idd geen flauw idee wat ik hier doe terwijl ik het toch doe. Go figure out. Het niveau daalt op elke fora zeer gestaag.

Ik blijf nog heel even volharden maar als het hierzo doogaat ben ik weg, like it or not. Ik heb de laatste tijd alleen maar puin lopen te posten, meewandelend in de postings.
Ik ga dit dus niet meer doen, punt.

[edit2]
Ik heb net besloten dat ik het hier voor gezien
zal houden. gathering.tweakers.net is voorbij,
na ruim 3 jaar.
Admins, ruim mijn account en postings maar,
ik ben hier weg.

Ciao,
ALepH

Veel plezier op deze prachtige (tiener)site (met vele uitzonderingen uiteraard ;) )!
[/edit2]'

PS. Dit doet best wel pijn, geloof me. Het is sinds eind 1998 een groot plezier geweest maar ik moet de knoop doorhakken daar ik het niet meer naar m'n zin heb hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is ook weer heel handig als iedereen er mee stopt |:(. Als we met zn allen nadenken kunnen we tot een beter plan komen wat je waarschijnlijk ook in de loop van de tijd op GoT zal merken.

Its your call :)

Verwijderd

Okay, het niveau daalt (hard), maar kunnen we dat aan de n00b's verwijten of zijn we mede schuldig?

Met de vele utfs en rtfm posts van de zogenaamde 'die-hards' schieten we nix op. Een n00b die een verkeerde post maakt, waar 5 man (m/v) beledigd op reageren, heeft nix geleerd! En dat kan anders! Moeten de mods dat altijd doen? Nee, dat kunnen we zelf ook!!! Want 'wij' willen toch een hoog niveau op GoT? Kap dan met oh'en en doe er wat aan!

Voorbeeldje waarbij een typische n00b een typische n00b vraag stelt. De 1e 3 posts geven hints en uitleg zonder alles gelijk maar even voor te kauwen, en zonder gezeik!

Wat ik dus bedoel is laten we zelf eens initiatieven nemen om GoT weer naar het niveau van een jaar of wat geleden te brengen.

Ik heb het idee al eens eerder geopperd, en ik blijf denken dat het werkt. Laat de meer ervaren gebruikers nieuwe aanmeldingen begeleiden. Je kijkt 1 of meer keer per dag wat 'jouw n00bs' gedaan hebben, en stuurt bij. Wedden dat ze het heel snel begrijpen en dat de meeste GoT'ers worden waar we allemaal wat aan hebben?

OPEN SOLLICITATIE/VOORSTEL EXPERIMENT: Doe mij maar 50 nieuwe aanmeldingen die ik 4 weken onder toezicht van een mod bekijk. Ik ben namelijk bereid om zelf iets aan het niveau van GoT te doen...

• WaarAnders
Op woensdag 27 februari 2002 22:58 schreef ALepH het volgende:

[..]

En dat weet jij na een half jaar registratie.
BC3 :? ;) (old nick= rjwonder2000 )
ik loop hier nu (denk ik) 1,5 jaar
Op donderdag 28 februari 2002 08:49 schreef Sepans het volgende:
OPEN SOLLICITATIE/VOORSTEL EXPERIMENT: Doe mij maar 50 nieuwe aanmeldingen die ik 4 weken onder toezicht van een mod bekijk. Ik ben namelijk bereid om zelf iets aan het niveau van GoT te doen...
* WaarAnders wilt dat ook wel doen als ie zo kan helpen

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 12:47

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

* Luxx wil ook graag meelezen in het nieuwe forum

offtopic: dank je traag

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:12

Arno

PF5A

Op donderdag 28 februari 2002 11:05 schreef Luxx het volgende:
* Luxx wil ook graag meelezen in het nieuwe topic
Het is zelfs een compleet nieuw forum :+
zelf denk ik ook nog wel wat tips te hebben ;)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Arnout
  • Laatst online: 14-09 22:40
Op woensdag 27 februari 2002 23:01 schreef Tuxus het volgende:
Is ook weer heel handig als iedereen er mee stopt |:(.
Thorne poste: ik kap ermee.

Sinds die posting is het hard gegaan. Jammer dat hij er zo over denkt, maar omdat ie het kenbaar maakte, kwam er een proces op gang.

En; Thorne is nog steeds onder ons. :)

• PsYgHo
  • Laatst online: 14-09 21:21
Nou veel plezier ergens anders..
waarom reageer ik nu , hij kan het toch niet meer lezen.. :)

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• Ridge
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14-09 16:32

Ridge

From the Bold & the Beauti

Het is een beetje Thorne Fortuyn hij zegt ook dingen die de meeste mensen alleen maar denken !!

www.tradealliance.nl

• Floor-is
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Op donderdag 28 februari 2002 14:47 schreef Ridge het volgende:
Het is een beetje Thorne Fortuyn hij zegt ook dingen die de meeste mensen alleen maar denken !!
Jammer alleen dat de heer Fortuyn het op landelijk politiek gebied doet en de mensen niet echt nadenken over wat er gezegd wordt.

Dat is hier gelukkig wel anders, schijnbaar is GoT geen goede afspiegeling van de maatschappij, hier wordt er nagedacht over wat er gezegd wordt en er wordt niet als een stel domme schapen achter een persoon aangerend (uitzonderingen daargelaten).

Hmm di's best wel een rant over de domheid van de maatschappij en over hoe je als je maar het lef hebt om het te zeggen, ineens een berg domme mensen achter je kunt krijgen... (En dat is mijn mening dan)

Bericht hierboven

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Op donderdag 28 februari 2002 15:05 schreef Floris het volgende:

[..]

Hmm di's best wel een rant over de domheid van de maatschappij en over hoe je als je maar het lef hebt om het te zeggen, ineens een berg domme mensen achter je kunt krijgen... (En dat is mijn mening dan)
Waarom denk je dat Andre Hazes lijstduwer is?

• Ridge

Ridge

je moet de politiek in gaan

www.tradealliance.nl

• Floor-is
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Op donderdag 28 februari 2002 15:10 schreef Ecteinascidin het volgende:

[..]

Waarom denk je dat Andre Hazes lijstduwer is?
:X O-)
Op donderdag 28 februari 2002 15:13 schreef Ridge het volgende:
je moet de politiek in gaan
Neuh, ik zou me binnen 6 maanden helemaal oprveten, de traagheid in het politieke stelsel :r

En dan al dat eromheen gelul, zeg nou GVD eens waar het op slaat man stelletje lamzakken.

Hmm ik ga offtopic :P

Bericht hierboven

• Ridge

Ridge

En dan al dat eromheen gelul, zeg nou GVD eens waar het op slaat man stelletje lamzakken
das toch wel een beetje Thorne Fortuyn style B-)

www.tradealliance.nl

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Op donderdag 28 februari 2002 08:49 schreef Sepans het volgende:
Check, doe ik er ook 50.

Trouwens ik blijf voor een topic open verbod voor de eerste weken dat iemand lid is want dat zijn in 90% UTFS/ RTFM/ RTFFAQ topics. Of anders een apart newbie forum waar ze de eerste weken in kunnen posten.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-09 12:24
Toen ik net op T.Net en GoT rondkeek durfde ik zelfs geen posts te doen, omdat ik bang was dat mijn niveau te laag zou zijn. Daardoor heb ik met een hoop problemen nog langer rondgelopen, en uiteindelijk zelf de oplossingen gevonden. Nu begint iedereen maar te vragen zonder zich zorgen te maken over niveau en spelling. Om over het gebrek aan "ik zoek eerst - en vraag later" gebruikers nog maar te zwijgen !

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• WaarAnders
Op donderdag 28 februari 2002 16:13 schreef koffercomputer het volgende:
Toen ik net op T.Net en GoT rondkeek durfde ik zelfs geen posts te doen, omdat ik bang was dat mijn niveau te laag zou zijn. Daardoor heb ik met een hoop problemen nog langer rondgelopen, en uiteindelijk zelf de oplossingen gevonden. Nu begint iedereen maar te vragen zonder zich zorgen te maken over niveau en spelling. Om over het gebrek aan "ik zoek eerst - en vraag later" gebruikers nog maar te zwijgen !
16:23 koffercomputer, dat zouden meer mensen moeten doen :+ :P

• Renegade
  • Laatst online: 14-10-2020
Ff tussendoor:

krijgen de mensen die hier gevraagd hebben of ze toegang mogen krijgen nog antwoord, of is zwijgen in dit geval weigeren :? ;)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Verwijderd

Nu ik tijd heb even de hele draad doorgelezen (en dat was niet niks ;) ). En ik ben blij te zien dat er toch echt wat gebeuren. Ik moet toegeven ik ben ook niet echt van de oude garde, maar dat het niveau omhoog moet is duidelijk.

/me zou het erg op prijs stellen ook deel te mogen nemen aan de discussie :)

• We Are Borg
  • Laatst online: 16:06

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Op donderdag 28 februari 2002 16:32 schreef Renegade het volgende:
Ff tussendoor:

krijgen de mensen die hier gevraagd hebben of ze toegang mogen krijgen nog antwoord, of is zwijgen in dit geval weigeren :? ;)
Ja, daar ben ik ook nieuwsgierig naar. Ik zou het namelijk ook graag willen lezen. Ik weet niet zeker of ik iets kan inbrengen, maar ik ben het er zeker mee eens dat het "slecht" gaat met GoT en ben benieuwd wat er allemaal besproken wordt.....Modje, plz help me !! ;)

• Arnout
Op woensdag 27 februari 2002 16:22 schreef We Are Borg het volgende:

|:(
Hoe denk je er inmiddels over?

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Mja, het spijt mij om te moeten zeggen maar:

toen ik dat had gezegd, dat iedereen mocht meeposten, heb ik onderschat hoe hard het zou gaan. Er lopen nu al bijna 30 topics, met meer dan 700 reacties. Gezien het aantal mensen die er in kunnen, is dat een ontzettend grote omloopsnelheid.

Voorlopig zal niemand er dan ook meer inkunnen, omdat de discussies nu al heel moeilijk in de hand te houden zijn. We zijn bang dat we het overzicht verliezen.

Niettemin wil ik jullie allemaal nog steeds bedanken voor de input, evt ideeen kun je hier ook gewoon kwijt, we houden deze ook in de gaten. Als die ideeen evt dubbel zijn, dan maakt dat niet uit, we nemen alles mee!

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• We Are Borg
  • Laatst online: 16:06

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Op donderdag 28 februari 2002 18:08 schreef LuNaTiC het volgende:
Mja, het spijt mij om te moeten zeggen maar:

toen ik dat had gezegd, dat iedereen mocht meeposten, heb ik onderschat hoe hard het zou gaan. Er lopen nu al bijna 30 topics, met meer dan 700 reacties. Gezien het aantal mensen die er in kunnen, is dat een ontzettend grote omloopsnelheid.

Voorlopig zal niemand er dan ook meer inkunnen, omdat de discussies nu al heel moeilijk in de hand te houden zijn. We zijn bang dat we het overzicht verliezen.

Niettemin wil ik jullie allemaal nog steeds bedanken voor de input, evt ideeen kun je hier ook gewoon kwijt, we houden deze ook in de gaten. Als die ideeen evt dubbel zijn, dan maakt dat niet uit, we nemen alles mee!
Begrijpelijk, maar toch ;( ;)

• WaarAnders
is het een idee'tje om tijdelijk een ander forum (dus geen GoT/Topix) van een user te gebruiken zodat iedereen daar kan posten? Belangrijke dingen die daar gezegt worden kunnen dan (door mensen met acces) gepost worden op GoT in /47.
* WaarAnders maakt wel ff een phpBB forumpie
Of eigenlijk instellen ;)

Verwijderd

hmmz... ik zach dit in de AT staan en dacht "Shit nog een die r'vandoor gaat..." maar het was gewoon nog steeds dezelfde thread :z |:(

Verwijderd

Op donderdag 28 februari 2002 19:20 schreef WaarAnders het volgende:
is het een idee'tje om tijdelijk een ander forum (dus geen GoT/Topix) van een user te gebruiken zodat iedereen daar kan posten? Belangrijke dingen die daar gezegt worden kunnen dan (door mensen met acces) gepost worden op GoT in /47.
* WaarAnders maakt wel ff een phpBB forumpie
Of eigenlijk instellen ;)
Help nog meer topics :?

• WaarAnders
jij hebt wel acces tot het forum dus :o

Verwijderd

Ja, daarom :) Moest die 700 replies in 24 uur doorlezen :P Maar wat is het bezwaar om hier verder te gaan? Desnoods een nieuwe topic maar weer alles opsplitsen wordt moeilijk te volgen hoor. En op dat andere forum zal minder feedback van mods komen.

• WaarAnders
Het zal idd. minder druk worden. Het voordeel is dat de mensen die echt willen reageren dat nu daar serieus kunnen doen. Misschien zijn er wel een paar gekken met acces die soms ff langs willen komen ;)

Het andere forum is nu geopend en is hier te vinden
http://www.pchulp.nicewebs.com/phpBB/viewforum.php?forum=10&0

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-09 06:15

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Op donderdag 28 februari 2002 19:36 schreef WaarAnders het volgende:
Het zal idd. minder druk worden. Het voordeel is dat de mensen die echt willen reageren dat nu daar serieus kunnen doen. Misschien zijn er wel een paar gekken met acces die soms ff langs willen komen ;)

Het andere forum is nu geopend en is hier te vinden
http://www.pchulp.nicewebs.com/phpBB/viewforum.php?forum=10&0
ha, nu heb ik me wel geregd maar weet niet wat ik moet posten. :P

Maar JvS was het volgens mij, jou leek het ook een goed idee om waardevolle topics te labellen op een of andere manier.

Is het nu geen goed idee, als iedereen het ermee eens is, om al die topics alvast op te zoeken.
Dmv een aparte topic in LA te openen waar iedereen die eens een topic heeft geopend, waar hij/zij een bevredigend antwoord op heeft gehad, desbetreffende topic(s) neer kan zetten.
Dit scheelt IMO al een hoop werk als een aantal gotters meewerkt. :)
just a thought.

Verwijderd

oei nu wordt het voor mij wazig.

Ik krijg het gevoel dat er nu wel heel veel naast elkaar dreigt te gaan ontstaan.

* Deze draad waarin gebrainstormd wordt door iedereen
* het aparte forum voor selecte club
* het nu net opgerichte forum door "Waaranders"
* en nu nog een topic waar iedereen vrij is samen te vatten wat zijn/haar voorkeur is?

Ik voorzie hierdoor een boel geruis

De hoofdlijn ligt er: samenvatting van Floris van denkrichting die op detailnivo wordt uitgewerkt.
Ook las ik in dit draadje dat er nog een aantal ideeën leven onder de crew-leden die nog niet voldoende uitgewerkt waren om gepubliceerd te worden.

Wanneer we nu in nog (minstends) 2 draadjes verder gaan bestaat de kans dat er een heel aantal enthousiaste mensen zich gaan focussen op dingen die wellicht (nog) niet aan de orde komen. Overlappingen, desillusies etc

Op zich alleen maar goed natuurlijk om vooral met ideeen te blijven komen maar liefst wel op 1 plaats. Hoe moet de crew anders alles nog overzien en juist DIE dingen er nog uitpikken die nog een zinvolle toevoeging zijn op de basis.

Wat mij betreft even pas op de plaats dus en de boel centraal houden.
Deze draad verder laten lopen of deel II starten wanneer aantal posts te groot

Verwijderd

Misschien een samenvatting als topicstart zodat nieuwe users niet eerst de 30 pagina's doorhoeven en je dus duppelposten voorkomt maar wel nieuwe ideen krijgt.

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Je begrijpt me misschien verkeerd als je dat van mij bedoeld.

ik bedoel een aparte topic/ of desnoods mail.(liefst een topic), waar dus alle topics in komen (de links bedoel ik dan) die NUTTIG zijn, en dus in een search bovenaan moeten staan.
Als er idd. de optie komt om topics te labellen, kun je IMHO maar niet vroeg genoeg beginnen om al die topics alvast te verzamelen op een plaats.
Zodat het geen onbegonnen werk is als je ermee moet beginnen.
Je kunt dan immers ze achter elkaar labellen.
Verder moet/hoeft daar niets gepost te worden.
Alle ideen kunnen gewoon hier gepost worden. of desnoods een volgende topic.

Misschien dat ik te hard van stapel loop maar leek mij een goed idee. :)

Verwijderd

Nee, ik doelde gewoon op het algemeen. Jij zei ook al dat het eerder was genoemd. Ben het er ook mee eens want als je alleen UTFS en RTFM antwoorden vind in je search houdt je geduld ook vanzelf op.

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Op donderdag 28 februari 2002 20:12 schreef Xan het volgende:
Nee, ik doelde gewoon op het algemeen. Jij zei ook al dat het eerder was genoemd. Ben het er ook mee eens want als je alleen UTFS en RTFM antwoorden vind in je search houdt je geduld ook vanzelf op.
huh ik reageerde op nickles hoor ;)
maar idd. zo bedoel ik het.

Verwijderd

Op donderdag 28 februari 2002 20:13 schreef Vae Victis het volgende:

[..]

huh ik reageerde op nickles hoor ;)
maar idd. zo bedoel ik het.
Bij nader inzien was dat ook erg knap geweest, binnen de minuut :). Het is ook al laat hoor ;)

• JJJ
  • Laatst online: 15:34

JJJ

Ik heb ongeveer 1 derde deel van de thread gelezen, ik weet dus niet of dit al genoemd is, maar:

Mij lijkt het handig als mensen die zich registreren gelijk de FAQ zien, en daar akkoord mee gaan. Ook zouden ze dan evt. de eerste 3 maanden geen topics kunnen openen, alleen replies. Ik denk dat als die nieuwe users geen topics kunnen openen meer de threads gaan lezen en zo beter een idee krijgen wat de bedoeling is op GoT (regels hebben ze immers al gelezen in de faq ;))

Kort gezegd: Eerste 3 maanden geen topics kunnen openen.

Lijkt dat wat?

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

JJJ, je hebt zeker de laatste 1/3 deel gelezen want dit is idd. al langs geweest. ;)

Verwijderd

Misschien dus toch beter om een samenvatting te maken? Een "postverbod" heeft tot nu toe te veel nadeel voor de goede users.

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Op donderdag 28 februari 2002 20:21 schreef Xan het volgende:
Misschien dus toch beter om een samenvatting te maken? Een "postverbod" heeft tot nu toe te veel nadeel voor de goede users.
Durf jij een samenvatting te maken?
ik niet eigenlijk, is me een beetje veel. :o
En deze topic is ook nog niet vol.
Dus nog even lekker doorraggen met ideeen. :)

• JJJ
  • Laatst online: 15:34

JJJ

Op donderdag 28 februari 2002 20:19 schreef Vae Victis het volgende:
JJJ, je hebt zeker de laatste 1/3 deel gelezen want dit is idd. al langs geweest. ;)
Het eerste deel :) En een stukje van het laatste deel.
Op donderdag 28 februari 2002 20:21 schreef Xan het volgende:
Vind ik ook te zwaar, vandaar dat topicverbod-idee van mij.

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

waar komt die post verbod ineens vandaan, niet van mij hoor :?

Als je dat wel denkt lees die reply dan nog eens goed.
Anders zal ik het nog eens uitleggen.
van mezelf
Verder moet/hoeft daar niets gepost te worden.
in die andere topic alleen maar links voor advanced search topics
Alle ideen kunnen gewoon hier gepost worden. of desnoods een volgende topic.
dus geen postverbod
begrijp je het of heb ik men oren verkeerd zitten :) :?

Verwijderd

Nee nee, dat bedoelde ik ook niet maar ik bedoelde een verbod op het openen van topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Ik ga geen samenvatting maken (da's gewoon echt veel werk), maar probeer onderstaande lijst als uitgangspunt te nemen voor discussies in deze thread.
Op woensdag 27 februari 2002 14:02 schreef Floris het volgende:
Ik gooi alsnog mijn zelfgemaakte overzichtje maar eens in deze thread, schijnbaar is dat gisteren niet gebeurd (zie het niet terug hier iig).

Allereerst is het belangrijk om te melden dat we de tijd moeten nemen om alles zo goed mogelijk (en dus met een bepaalde structuur) aan te pakken.

Wat is het idee nu?
  • De regelgeving moet doorzichtiger.
    Niet meer voor elke hoofdgroep, elk forum, elk wissewasje een andere regelgeving. Eén set regels voor het gehele forum.
  • De regels moeten korter en overzichtelijker gemaakt worden.
    Een simpel lijstje van een half A4-tje moet echt genoeg zijn.
  • De users moeten 'opgevoed worden'
    Geen UTFS/RTFM/RTFF etc meer, maar een vriendelijke insteek, van zowel de users onderling als de MODS.
  • Bij registreren, of opnieuw bezoeken van het forum na [datum] accoord gaan met nieuwe regels.
    Alle users moeten op een bepaald moment geconfronteerd worden met de nieuwe regelgeving en hiermee accoord gaan. Pas dan heeft het ook zin om nieuwe regels in te voeren.
  • Er moeten echte FAQ's komen
    Een FAQ moet ook een FAQ zijn, veelgestelde vragen, veel voorkomende problemen en de daarbij passende oplossingen. De mod is niet een politieagent, maar een behulpzaam iemand die veel voorkomende problemen registreerd en indexeerd. Daarnaast heeft de mod een regulerende functie, maar dat doet hij/zij samen met de users.
  • De functie van de bemiddelaar wordt veranderd
    De bemiddelaar zou eigenlijk alleen moeten bemiddelen als het over techforums gaat, daar ligt de nadruk, niet op de algemene forums (en dus GC).
  • Het beleid moet duidelijker, doorzichtiger en eenduidiger.
    Een moderator moet naar eigen inzicht kunnen handelen, maar wel naar een richtlijn. Gaat een user over de streef, dan moet de user in principe kunnen weten wat hem/haar boven het hoofd hangt. Vind de moderator echter dat de persoon in kwestie (om wat voor reden dan ook) zwaarder bestraft moet worden, dan doet hij/zij dat.
  • In de HK krijg je alleen OW's en 24-uurs bans.
    Als je in de HK buiten je boekje gaat, krijg je per direct een 24-uurs ban+OW, is dat niet duidelijk genoeg? HK-ban. Daarnaast moeten de minimale toegangseisen verzwaard worden.
Dat is een eerste opzet, ik hoop kort en duidelijk genoeg. :)

We hebben zelf een aantal dingen die nog een ietsje genuanceerd zijn en worden, maar de opzet is er.

Nu ik een dergelijk overzicht heb geplaatst, zou ik graag puntsgewijs een stukje feedback en opbouwende kritiek willen hebben. Een discussie dus over of we nog iets vergeten zijn, of er dingen anders omschreven moeten worden etc. etc. Uw input wordt zeer op prijs gesteld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straat
  • Laatst online: 12-09 22:51
FAQ lezen bij reggen of voor posten van 1ste post in een bepaald forum heeft op zichzelf niet zoveel zin, dan wordt het echt een soort EULA waar je ff yes, next klikt.

Het lijkt mij goed om gewoon minimaal een week tijd te hebben tussen registreren en het kunnen posten van een reactie.

Ook is het jammer dat GoT een beetje stil wil blijven staan lijkt het wel. Zo daalt het niveau in DOC, wordt het forum OCM, erg jammer. Er moeten "meer mensen met macht" komen, zodat n00b topics snel en hard afgestraft kunnen worden. Als anderen dat zien, zullen ze zich wat meer inhouden om niet meteen met een status van n00b te krijgen bij andere users. Ook is het handig als ze daar vantevoren voor gewaarschuwd worden: bij registratie gewoon zeggen dat als de user GoT nog niet goed kent, hij/zij maar beter eerst kan gaan lezen oznder te registreren. Registreert hij/zij toch en post hij/zij crap, gewoon meteen bannen die handel, een gewaarschuwd mens telt tenslotte voor twee. En dan niet een mailtje met taal die je ook in de krant terug kunt vinden, nee, gewoon duidelijk in dezelfde stijl als hij/zij het forum verziekt heeft. Wij als tweakers moeten goed laten merken dat we niet gewoon zomaar een forum voor iedere computergebruiker zijn, maar dat een behoorlijk niveau van kennis zeer op prijs gesteld word. Je hoeft niet overal veel van te weten, dat komt vanzelf wel als je eens in andere fora leest buiten het forum met zaken waar je wel veel kennis van hebt.

Dan hoef je meteen ook geen loze regels meer te hebben voor de toegang tot bepaalde GC fora, als je de users die die fora misbruiken er bij de registratie uit weet te filteren heb je geen probleem meer en blijft de sfeer zonder teveel regeltjes etc relaxed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Op vrijdag 01 maart 2002 03:43 schreef Straat het volgende:
FAQ lezen bij reggen of voor posten van 1ste post in een bepaald forum heeft op zichzelf niet zoveel zin, dan wordt het echt een soort EULA waar je ff yes, next klikt.
Hierover hebben we het inderdaad ook in GVF gehad. Onze oplossing was om een mini-faq te laten zien, dus met korte punten.
Het lijkt mij goed om gewoon minimaal een week tijd te hebben tussen registreren en het kunnen posten van een reactie.
Nadeel van deze post-delay is dat mensen die een hele tijd lurken, en die wel weten hoe het er aan toe hoort te gaan op deze manier niet gelijk kunnen posten.
Ook is het jammer dat GoT een beetje stil wil blijven staan lijkt het wel. Zo daalt het niveau in DOC, wordt het forum OCM, erg jammer. Er moeten "meer mensen met macht" komen, zodat n00b topics snel en hard afgestraft kunnen worden. Als anderen dat zien, zullen ze zich wat meer inhouden om niet meteen met een status van n00b te krijgen bij andere users. Ook is het handig als ze daar vantevoren voor gewaarschuwd worden: bij registratie gewoon zeggen dat als de user GoT nog niet goed kent, hij/zij maar beter eerst kan gaan lezen oznder te registreren. Registreert hij/zij toch en post hij/zij crap, gewoon meteen bannen die handel, een gewaarschuwd mens telt tenslotte voor twee. En dan niet een mailtje met taal die je ook in de krant terug kunt vinden, nee, gewoon duidelijk in dezelfde stijl als hij/zij het forum verziekt heeft. Wij als tweakers moeten goed laten merken dat we niet gewoon zomaar een forum voor iedere computergebruiker zijn, maar dat een behoorlijk niveau van kennis zeer op prijs gesteld word. Je hoeft niet overal veel van te weten, dat komt vanzelf wel als je eens in andere fora leest buiten het forum met zaken waar je wel veel kennis van hebt.

Dan hoef je meteen ook geen loze regels meer te hebben voor de toegang tot bepaalde GC fora, als je de users die die fora misbruiken er bij de registratie uit weet te filteren heb je geen probleem meer en blijft de sfeer zonder teveel regeltjes etc relaxed.
Er moet harder worden opgetreden tegen mensen die een aantal keer de fout in gaan, nadat ze eerst op hun fouten zijn gewezen.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Eigenlijk moet er een gedragsverandering plaatsvinden. De sfeer wordt enorm onderuit gehaald door bepaalde gebruikers die

• geen respect tonen voor medegebruiker
• GoT als helpdesk beschouwen
• grenzen proberen te verkennen
• tegen elke vorm van autoriteit zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Jammer dat je gaat. Kom over tijdje nog es kijken.

Ik zie het ook al geruime tijd gebeuren (de bekende : i told you so! ;) )maarja zolang de crew er zo mee om blijft gaan word het niet beter.

Ik wacht af en wacht en wacht.. en zeg maar niets meer voordat ik weer schenen ga schoppen.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op vrijdag 01 maart 2002 10:17 schreef Capoeirist het volgende:
maarja zolang de crew er zo mee om blijft gaan word het niet beter.
Ja, ehm.. lees de draad eens zou ik zeggen?

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PokkeNoise
  • Laatst online: 15-08-2023

PokkeNoise

leesbaar met bril

Op vrijdag 01 maart 2002 03:43 schreef Straat het volgende:
Op vrijdag 01 maart 2002 08:01 schreef blackd het volgende:
Nadeel van deze post-delay is dat mensen die een hele tijd lurken, en die wel weten hoe het er aan toe hoort te gaan op deze manier niet gelijk kunnen posten.
So what?
Het blijkt keer op keer dat de lurkers op het moment dat zij zich registreren de "spelregels" van het forum juist goed beheersen. Lurkers maakt het daarom waarschijnlijk niet zoveel uit om een weekje te wachten op de mogelijkheid om te posten. Mijn ervaring is dat de de zogenaamde lurkers de search knop wel weten te vinden en vaak zelf moeite gedaan hebben om iets uit te zoeken, m.a.w. het zijn geen postaantalgeile, om slotjes en andere niets ter zake doende opmerkingen, roepers.

En in deze draad gaat het er toch juist over dat er te vaak door een n00b FF een topic gestart wordt met een (te) laag niveau, dat dan weer door andere bezoekers afgestraft wordt met 10 reacties als UTFS/RTFM/SLOTJE.
Die reacties zijn vaak nog erger en niveauverlagend. Juist aan die bezoekers zal kenbaar gemaakt moeten worden dat dusdanige bijdragen niet op prijs worden gesteld.
Op vrijdag 01 maart 2002 03:43 schreef Straat verder:
..... Er moeten "meer mensen met macht" komen, zodat n00b topics snel en hard afgestraft kunnen worden.
Dus nog meer [LA] Wheee.. die k..mod snapt er niks van topics.
En op vrijdag 01 maart 2002 03:43 schreef Straat onder meer:
..... Registreert hij/zij toch en post hij/zij crap, gewoon meteen bannen die handel.....
Gaan we naar een forum met +1.248.657 geregistreerde bezoekers.
Wat stelt een ban nou voor ? Op school lekker posten en klieren onder naam A, B, C en thuis onder naam E, F, G enz.
Op vrijdag 01 maart 2002 03:43 schreef Straat de belangrijkste regel om de boel te verbeteren:

Wij als tweakers zullen goed moeten laten merken....knip.....dat een behoorlijk niveau op prijs gesteld wordt.
Niet alleen niveau maar ook gedrag.

In eerdere post al opgemerkt, het moet en kan niet alleen van de mod-force komen.

De grootste kunst van replyen is namelijk niet om te posten, maar juist om niet te posten. D.w.z. dat je jezelf afgevraagd hebt of je reply een toegevoegde waarde kan hebben aan de draad.
Dan hoef je meteen ook geen loze regels meer te hebben voor de toegang tot bepaalde GC fora,.........
Toch wel goed die regel, tis en blijft een extra op een computer gerelateerd forum.

Misschien het slotje vervangen door een prullenbak/trashcan icoontje, zijn we gelijk van die slotjes roepers af. :)

? weet jij wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Een nieuw dieptepunt ;(
[topic=426053/1/25]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 01 maart 2002 11:27 schreef Glimi het volgende:
Een nieuw dieptepunt ;(
[topic=426053/1/25]
;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb het idee dat GoT een beetje overgeleverd word aan alles en iedereen.. het word hier tegenwoordig meer flame en blaat dan echt interessante discussies ipv een flame :(

mn tweakers account is nog nie zo oud maar ik ben mn ouwe kwijt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff vooraf: ik heb niet heel het draadje gelezen. De eerste 100 reacties en de laatste 25.

Zoals sommigen van jullie weten post ik zelden buiten OCM, al lurk ik wel aan AV en HA. Dit gewoon wegens gebrek aan tijd: ik kan beter op 1 plek goed van dienst zijn dan op 5 plekken half.

Om eerlijk te zijn: ik vind het niveau fluctueren, en niet continu laag. Er zit wel een dalende lijn in, en mijn mening daarop valt te lezen in mijn reacties op de DOC->OCM namechange (hoewel ik daar ook wel een beetje zat te stangen).

Hoe dan ook, ik blijf nog even. Arrogante figuren krijgen de volle laag (zoals ene michaeltjuh bijvoorbeeld.), en topics die de moeite waard zijn krijgen wat meer aandacht.

Modjes en organiserend personeel:
Veel succes met het aanpassen van de regels, of met wat jullie ook van plan zijn om het nivo op te krikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Ik dacht dat je in dit draadje moest aangeven of je acces wilde tot het forum, maar ik zie nog steeds niks :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaarAnders
Robin je loopt achter ;)

Er is een ledenstop ingesteld vanwege de hoeveelheid mensen die erin wilde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Op vrijdag 01 maart 2002 16:45 schreef WaarAnders het volgende:
Robin je loopt achter ;)

Er is een ledenstop ingesteld vanwege de hoeveelheid mensen die erin wilde.
:o :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA
  • Niet online

PWA

Als ik dit allemaal lees wordt ik er bijna net zo depressief van als vroeger.....toen ik nog luisterde naar echte muziek.....

Ode en het ga je goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaarAnders
ga jij ook weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 01 maart 2002 16:55 schreef WaarAnders het volgende:
ga jij ook weg?
Moet ik hem nog uitleggen of snap je hem al ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaarAnders
ben ik nou zo dom of zijn jullie zo slim :? ;)

gokje: hij gaat weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

hmmm misschien dom idee, en misschien had ik wel het hele topic moeten lezen, maar volgens mij is het het verstandigst als de crew een enquete samenstelt, die we gewoon allemaal 1x kunnen doorlopen.

Dan hebben we veel beter inzicht in wat iedereen nou wil dan dat ze (we) enorme threads moeten gaan doorspitten.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaarAnders
een enquette :?
Moet daar dan dit inkomen:
Hoe vind je het niveau op GoT? Wat moet er veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 01 maart 2002 16:58 schreef WaarAnders het volgende:
ben ik nou zo dom of zijn jullie zo slim :? ;)

gokje: hij gaat weg?
Op vrijdag 01 maart 2002 16:54 schreef PWA het volgende:
Ode en het ga je goed...
Weet je nog hoe dit topic begonnen is? Wat was er ookalweer met de topicstarter? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm

drm

f0pc0dert

Nee gewoon een hele lijst met vragen en raten wat je wel en wat je niet goed vindt gaan. Radiobuttons van zeer slecht tot zeer goed ofzo.

't is maar 'n idee :)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaarAnders
Op vrijdag 01 maart 2002 17:23 schreef Zef het volgende:

[..]

[..]

Weet je nog hoe dit topic begonnen is? Wat was er ookalweer met de topicstarter? :P
Topicstarter gaat weg/is weg
Nu gaat deze persoon ook weg?
* WaarAnders begrijpt er geen hond van :? die moeilijke tweakers ook altijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaarAnders
Op vrijdag 01 maart 2002 17:24 schreef drm het volgende:
Nee gewoon een hele lijst met vragen en raten wat je wel en wat je niet goed vindt gaan. Radiobuttons van zeer slecht tot zeer goed ofzo.

't is maar 'n idee :)
geen slecht idee, zo is namelijk precies te bepalen wat beter moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

tipje van de sluier: er zit een userpoll aan te komen, waar dit soort dingetjes gevraagd worden... ff geduld nog.

Nee ik kan geen uitspraken doen WANNEER dit zal komen, en in welke vorm, dus pin me daar niet op vast.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm

drm

f0pc0dert

LuNaTiC:
tipje van de sluier: er zit een userpoll aan te komen, waar dit soort dingetjes gevraagd worden...
Wat zeiden ze ook al weer altijd over Great minds ;)

~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 01 maart 2002 17:26 schreef WaarAnders het volgende:

[..]

Topicstarter gaat weg/is weg
Nu gaat deze persoon ook weg?
* WaarAnders begrijpt er geen hond van :? die moeilijke tweakers ook altijd :P
:z Nee, hij wenst Thorne het beste toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaarAnders
ow...
* WaarAnders begint het te begrijpen :o ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of ik na deze immense hoeveelheid posts nog iets nuttigs kan bijdragen, maar ik ga het toch proberen:

Ik heb deze post gedurende het lezen van alle 800+ berichten geschreven in Word, omdat het haast onmogelijk is om achteraf in 1 x alles samen te vatten.

Ook ik loop al een tijdje mee en ik vind mezelf eigenlijk best wel een GoT-die hard, ook al zou je dat misschien niet zeggen, gezien het aantal posts in het afgelopen jaar. Ik ben een echte lurker die zo af en toe iets zinnigs probeert te posten.
Mijn dagelijks werk bestaat al uit het continu oplossen van PC-probleempjes van mensen, dus het spijt mij als ik even niet de inspiratie vond om op GoT nog te posten ;)

Ik merk wel aan mezelf dat ik het _wel_ een uitdaging vind om mensen te helpen die _echt_ met problemen zitten en er ook daadwerkelijk iets voor hebben gedaan om tot een oplossing te komen. Daarnaast ben ik ook niet te beroerd om newbiesof n00bs, zoals ze hier af en toe oneerbiedig worden genomed, te helpen, of te wijzen op de alternatieve manier van zoeken.

Het algemeen niveau is gedaald op GoT, daar zijn we het nu onderhand wel met elkaar over eens. We zijn het er ook over eens dat hier iets aan moet gebeuren, om uiteindelijk weer te geraken, daar waar Tweakers en GoT eigenlijk voor bedoeld is: Techies die elkaar helpen door hun liefde voor het vak.
De situatie zoals ie er nu ligt, verhindert dat. De oplossing ligt absoluut niet voor dehand; GoT is groot geworden. Erg groot. En zoals het met vele organisaties gaat, die onderhevig zijn aan wildgroei (lees: de E-businesses van de afgelopen 1,5 jaar) is het risico groot dat men ondergaat aan het eigen succes. Het voordeel dat GoT op dit moment heeft, is dat het probleem onderkend is en dat men er ook actief iets aan wil doen. Maar hoe?

Lastig Zoals elke professionele grote organisatie, moet er een management zijn dat een strak, maar vooral universeel en een , heel belangrijk, consequent beleid voert. Op dit moment komt GoT om in de regeltjes. Feitelijk verschilt het niet veel met Ambtenarij. Men ziet door de bomen het bos niet meer. Exirion gaf dit al eerder aan. http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/12464276#12464276.
Het is heel begrijpelijk dat deze ontwikkeling plaatsvindt, maar of het wenselijk is, of dat het het gewenste effect wordt bereikt is een tweede.

ik lees ff verder ;)

Er wordt hier en daar door de crew gesproken over verdeeldheid binnen de groep die het eigenlijk moet leiden. Dit is imho vrij dodelijk. Dat er verschillen van mening zijn is normaal, dat daarover onderling wordt getwist is gezond. Maar dat er een slap aftreksel van een beleid uitkomt, mag natuurlijk nooit de bedoeling zijn. Er wordt gezegd dat de grenzen worden afgestast en dat dar het beleid op wordt afgestemd (de FAQ wordt weer uitgebreid met een clausule, enz.). Probeer het geheel eens te vergelijken met een docententeam en een school: eerst is er een kleine school met weinig leerlingen. Dezen kunnen het prima met elkaar vinden, het contact leraar-leerling is er een van een korte en aandachtige weg. Maw: er heerst een wederzijds respect en een prettige werksfeer. Door deze populaire en vriendelijke situatie onstaat er een instituut welke zeer aantrekkelijk is en trekt dus mensen aan (lees: leerlingen en docenten). De kracht vande organisatie verdwijnt langzamerhand door deze uitbreiding. (Men gaat uitproberen)De kracht was namelijk de kleinschaligheid en de korte weg van persoonlijke interactie. Waarschijnlijk kun je nu wel verzinnen wat de opeenstapeling van acties en racties is
Wat er hier nu gebeurt is het continu patchen van problemen die zich opstapelen door de groei. Dit werkt dus niet! GoT heeft nu een dusdanige omvang gekregen dat de managementstrategie op een veel groter plan moet worden geheven. Maw: het roer moet om: Er wordt nog steeds Micro gehandeld, terwijl het eigenlijk toch al redelijk richting Macro gaat!!

ik lees ff verder ;)

Zo verder de gemoederen peilend merk ik ook de angst op die rijst, dat GoT het niveau Computer Idee/Totaal gaat evenaren. Niet geheel onterecht, naar mijn mening. Die kans is vrij realistisch, denk ik zo. Zeker als je het iedereen naar de zin wilt maken. Dat gaat nu eenmaal niet. Als je de kracht van dit forum wilt bewaken, moet je de reden tot het ooit hebben opgericht niet uit het oog verliezen en dus misschien maatregelen gaan treffen die dit tegengaan, al zal dit een impopulaire en zware beslissing worden/zijn

Zo tegen het einde van het draadje, is in ieder geval de rust weer een beetje wedergekeerd gelukkig Iedereen heeft zijn of haar frusratie kenbaar gemaakt en er wordt concreet lekker bijgedragen! Zo kom je ergens.
De opmerkingen en ideeen worden steedt concreter en men krijgt weer hoop. Het is in ieder geval erg fijn te lezen dat de Crew zo openstaat voor de mening van de (die-hard??) users. IMHO is dit onontbeerlijk!!
Ik zag dat Floris een nieuw subforumpje heeft angemaakt. Als mijn bijdrage gewenst is, ontvang ik daar graag een uitnodiging voor ;)

Ben nu een beetje moe van het schrijven ik zal het topic in de gaten blijven houden en ik hoop dat er iets komt waarmee de esssentie van GoT kan blijven gewaarborgd..

Iig.. Crew.. goodluck on whatever your decisions are goint to be!!

/me signing off
Pagina: 1 ... 8 9 Laatste