Beveiliging van mappen onder Novell 4.11

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand een goede manier om de volgende beveiliging te implementeren op een Novell 4.11 systeem:

P:\ dit is de hoofdmap waar iedereen alles mag lezen en zien alleen niets mag toevoegen of verwijderen.
P:\ projectmappen (Dit zijn meerdere mappen die direct onder p:\ vallen en waar iedereen alles mag lezen en zien alleen niet mag verwijderen of toevoegen.
P:\ projectmap\Office documenten (iedereen mag weer alles lezen en zien alleen niets verwijderen of toevegen.
P:\ projectmap\Office documenten\brieven (binnen deze map mag iedereen alles behalve acces control.

Ik heb al verschillende dingen geprobeert alleen de beveiliging lukt niet want iedereen lukt het bijvoorbeeld nog om mappen aan te maken op de P:\ schijf.

P.S. de werkstations draaien onder Windows NT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

om te beginnen een allerechten op [RF] zette.
een inherritense eropzetten

vervolgens alleen de map waar ze mogenlezen en schrijven
[RFCM] rechten geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 10:36
rechten instellen op Netware is zo simpel:
- op hoger niveau ingesteld vloeit auto door naar beneden behalve als je rechten opnieuw toewijst.
- geeft in principe nooit rechten op user-niveau, die zijn later moeilijk terug te vinden. Altijd met groepen/OU's doen. Gebruik ook geen IRF.(inheritance rights filter, is blokkeren van rechten doorvloeien), maar wijs opnieuw toe op het betreffende niveau. Standaard staat dit goed.

P:\ [RF] voor OU/O op hoogste niveau van je organisatie
P:\ projectmap\Office documenten\brieven [RWCMF] idem
rest vd rechten vloeien auto door.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit zou ik doen:

Log in op je win-client(met netware-client offcourse) als admin. ga naar je map rechtermuisknop--> properties.
Tabblad--> Novell rights. Flikker alle rechten weg en voeg overnieuw everyone in en geef ze de gewenste rechten.
klaar.

edit:

Het tabblad spreekt voor zich lekker aanvinken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:23

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Bij mijn weten zit er in NW4.11 een Admin pakketje.
Iets van NWAdmin oid.
Staat meen ik in de Public directory.
Wel Inloggen als admin.
Met dit pakketje kun je heel makkelijke groepen rechten geven op dirs.
Maak dus WEL groepen aan en geef geen individuele gebruikers rechten op dirs, veel te omslachtig en onoverzichtelijk.
Is een soort van Explorer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:50

Jaymz

Keep on moving !

'Gewoon' RWCEMF geven in de diepste map (P:\Projectmap\Office documenten\brieven) en RF in P:\Projectmap.

Rechten geven op de root van P: lijkt me niet zo slim, zeker als het de root van een volume is.

En doe dat inderdaad met groepen oid. :)

Maar ik zou me als ik jouw was wat meer verdiepen in Netware enzo, dit is redelijk 'basis-kennis' :{
Pagina: 1