ik heb een siemens mobo met een celeron 533A (coppermime) en gebruikt een phoenix bios en het probleem is dat ik hem niet kan overclocken.
Siemens is niet echt overclock-friendly. Waarom zouden ze die opties integreren op een bord wat gemaakt wordt om zo stabiel mogelijk te werken.
Dus dat is einde oefening dan denk ik...
Dus dat is einde oefening dan denk ik...
Verwijderd
In de bios niet? Misschien hardware-matig dan.. via switches op Mobo? Kijk anders eerst even bij de specs van je Mobo of het uberhaupt kan... UTFS?
mijn mobo heeft geen switches of jumpers. ik vind het zelf klote dat ik mijn celeron niet kan overclocken. Bestaan er dan nog andere manieren om hem te overclocken??
Verwijderd
Nieuw moederplankje? Lijkt me duidelijk toch? Je gaf zelf al aan dat je huidige mobo het niet ondersteund....

Verwijderd
of je gebruikt het programma SoftFSB van H.Oda !
Werkt prima als je mobo/PLL chip ondersteund wordt
Ondersteunt je moederbord 100Mhz, dan kun je een pin afplakken en dan op 8*100 draaien.
Verwijderd
Dit lijkt mij ook de beste oplossing, moet dan wel steeds met windows opstarten.Op woensdag 27 juni 2001 13:57 schreef robgee het volgende:
of je gebruikt het programma SoftFSB van H.Oda !
heb dat progje van H. Oda geprobeerd en ook nog CPUid voor de snelheid van mijn cellie maar hij doet het niet 
Wie van jullie weet nog meer iets behalve dan een nieuw mobo of processor??
Wie van jullie weet nog meer iets behalve dan een nieuw mobo of processor??
cpufsb heeft nog minder instellingen nodig, ondersteunt trouwens ook nog eens siemens mobo's, dan moet ie het toch doen?
Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele
Verwijderd
Siemens is er ook gewoon niet voor gemaakt om te overklokken..
Lees bovenstaande reacties maar en trek je conclusies.
Lees bovenstaande reacties maar en trek je conclusies.
Pagina: 1