Ik stop ermee...

Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste
Acties:
  • 1.873 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 26 februari 2002 13:03 schreef HGM het volgende:
Dus zoals Gordijnstok voorstelde: opzouten met alle onzin regels en weer (eindelijk??) vrolijk verdergaan :)
Da's ook mijn mening, maar het is de vraag of dat ooit brede steun krijgt. We kunnen als crew moeilijk ontkennen dat er soms hele grote verdeeldheid is, en da's een publiek geheim.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Op dinsdag 26 februari 2002 13:06 schreef Exirion het volgende:

[..]

Da's ook mijn mening, maar het is de vraag of dat ooit brede steun krijgt. We kunnen als crew moeilijk ontkennen dat er soms hele grote verdeeldheid is, en da's een publiek geheim.
* Delerium publiek geheim :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 26 februari 2002 13:07 schreef Ecteinascidin het volgende:
* Exirion publiek geheim :?
Nederlandse les:

Een publiek geheim is een feit dat bij vrijwel iedereen bekend is, maar wat door niemand expliciet uitgesproken wordt. Iedereen weet het, maar niemand zegt het.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zeg het wel.. waarom moet ik het de crew gaan voorkauwen, als je zelf ook in de gaten hebt wat er fout is ;)

Het is niet verboden om te spreken hoor. :)

Ik vind het overigens wel frapant dat er van de vele mods zich maar een paar aangesproken voelen zich hier te tonen, terwijl dit een algemene kwestie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet dit even vertellen.

Newbies zijn hier welkom imho en 'domme' vragen moet ook gewoon ruimte voor zijn. De vragen die ik hier in het begin stelde lach ik nu gewoon om.

Het probleem is de mensen die niets uitzoeken en GoT als een helpdesk zien, de n00bs.

Het gaat er allemaal om hoe je de vraag stelt, niet welke vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Op dinsdag 26 februari 2002 13:12 schreef Gordijnstok het volgende:
Ik zeg het wel.. waarom moet ik het de crew gaan voorkauwen, als je zelf ook in de gaten hebt wat er fout is ;)

Het is niet verboden om te spreken hoor. :)
Je verliest in een rap tempo de steun van collega's en je maakt jezelf onmogelijk. Modjes nemen een vooringenomen standpunt en rekenen daarna je nieuwe ideeen erop af. Na louter tegenwind blijven de opties inschikken of oprotten over.
Informeel is het dus wel verboden om te spreken.

Maar dat is offtopic. me dunkt dat deze discussie in CF gevoerd moet worden als de crew zelf de koppen de goede kant op wil zetten. Uitvoer is namelijk ook van crew afhankelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Ik vind het overigens wel frapant dat er van de vele mods zich maar een paar aangesproken voelen zich hier te tonen, terwijl dit een algemene kwestie is.
Ze kunnen het natuurlijk ook druk hebben met andere dingen/zijn nog bezig om het complete draadje door te lezen/moeten nog een mening formuleren/etc... :?

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 13:14 schreef Sinterklaas het volgende:
Ik moet dit even vertellen.

Newbies zijn hier welkom imho en 'domme' vragen moet ook gewoon ruimte voor zijn. De vragen die ik hier in het begin stelde lach ik nu gewoon om.

Het probleem is de mensen die niets uitzoeken en GoT als een helpdesk zien, de n00bs.

Het gaat er allemaal om hoe je de vraag stelt, niet welke vraag.
Zoals je het nu uitleg moet het ook zijn. Ik heb altijd gezegd als iemand moeite doet en hij komt er niet uit, dan help ik met alle plezier deze persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

Op dinsdag 26 februari 2002 13:16 schreef Gordijnstok het volgende:

[..]

Zoals je het nu uitleg moet het ook zijn. Ik heb altijd gezegd als iemand moeite doet en hij komt er niet uit, dan help ik met alle plezier deze persoon.
En dat schreef ik dus eerder ( http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/12463553#12463553 ) ook, hoewel toch niet iedereen deze mening deelt zo blijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 13:16 schreef Gordijnstok het volgende:

[..]

Gisteren had ik een mooi voorbeeld. Iemand vroeg of hij een IDE kabel met 3 connectoren kon gebruiken omdat hij er nu 1 had met 2. Dat was gewoon normaal gesteld en met duidelijke uitleg. Hele simpele vraag, maar lullig om te sluiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Precies dat soort vraagjes mogen toch best gevraagd worden wanneer ze gezocht hebben en moeite hebben gedaan, en dat in hun topic vertellen.

Als je je als topicstarter wat 'kwetsbaarder' opstelt, en niet als een blaterige n00b gaat lopen bléren, zal er veel minder weerstand zijn om zulke vraagjes te beantwoorden.

Right?

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Dat hoef je ook niet ;) We zien echt wel wat er mis is, maar de meningen over de beste oplossingen zijn heel verschillend. Ik zou heel graag dingen willen veranderen, maar dat kan ik moeilijk in m'n eentje. Gelukkig zijn er meer mensen die vinden dat bepaalde dingen harder aangepakt moeten worden, maar voordat alles door de ambtelijke molen is gehaald, en we het er over eens zijn, sja...

Grof gezegd zijn er twee uitersten.

groep 1:
- GoT moet weer een diehard forum worden
- GoT moet (tijdelijk) niet-publiek worden
- GoT moet geen HK hebben
- Users moeten een paar basis regels meekrijgen en hun gezonde verstand gebruiken
- Misdraging kan vrij sneller tot een ban leiden
- Bemiddelaar, wasda?
- Doktersteam, wasda?
- Statuten? Weg ermee.

groep 2:
- GoT is liev :* hoe meer zielen, hoe meer vreugd O-)
- GoT moet openbaar voor alle CID'ers blijven
- GoT moet een gezellig cafe houden
- Users moet preciessss weten waar ze aan toe zijn. Overal moet een regeltje voor zijn :P
- Ach, iedereen leert. En iedereen verdient een tweede kans (en een derde, en een vierde, en ...)
- Knuffel ze dood die lastposten. Schatjes zijn het. En slachtoffer van die evil crew :+
- We moeten in LA nonstop een crisisteam paraat hebben om de woedeuitbarstingen van users op te vangen.
- Wetboeken :9 Gimme more :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Op dinsdag 26 februari 2002 13:20 schreef LuNaTiC het volgende:
Precies dat soort vraagjes mogen toch best gevraagd worden wanneer ze gezocht hebben en moeite hebben gedaan, en dat in hun topic vertellen.

Als je je als topicstarter wat 'kwetsbaarder' opstelt, en niet als een blaterige n00b gaat lopen bléren, zal er veel minder weerstand zijn om zulke vraagjes te beantwoorden.

Right?
Right!

maar: Mensen hebben gevoelens:

n00b!!
Use the FUCKING search...
FAQ :X ....

dit zijn dingen die niet al te leuk overkomen...
erg demotiverend voor de beginnende tweaker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 13:24 schreef Exirion het volgende:
groep 1:
- Users moeten een paar basis regels meekrijgen en hun gezonde verstand gebruiken
- Bemiddelaar, wasda?
- Doktersteam, wasda?
- Statuten? Weg ermee.

groep 2:
- Users moet preciessss weten waar ze aan toe zijn. Overal moet een regeltje voor zijn :P
- Ach, iedereen leert. En iedereen verdient een tweede kans (en een derde, en een vierde, en ...)
- Knuffel ze dood die lastposten. Schatjes zijn het. En slachtoffer van die evil crew :+
- We moeten in LA nonstop een crisisteam paraat hebben om de woedeuitbarstingen van users op te vangen.
Groep 2 heeft al gefaald.. Dan is nu de kans aan groep 1. Overigens met enkele punten van groep 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Niet online

HGM

Op dinsdag 26 februari 2002 13:29 schreef Gordijnstok het volgende:
Groep 2 heeft al gefaald.. Dan is nu de kans aan groep 1.
Doe mij ook maar keuze 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Laatst online: 17:49

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Op dinsdag 26 februari 2002 13:24 schreef Exirion het volgende:

[..]

groep 1:
[..]
groep 2:
[..]
ik stem op groep 1.
Op dinsdag 26 februari 2002 13:25 schreef DeX het volgende:

[..]
n00b!!
Use the FUCKING search...
FAQ :X ....
Ik vind dat users die dit soort reacties geven keihard aangepakt moeten worden!. Ze zijn demotiverend en vaak een regelrechte flame of belediging.

Ik ben er dan ook voor om de |:( en :r smilies eruit te gooien omdat die toch alleen maar voor dit soort dingen gebruikt worden.

*edit: dom.. verkeerde groep ingetikt :)

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

keuze 1 lijkt me wel goed

mischien is dit een stom idee
maar de HK openen van bijvoorbeeld 8 tot 10 uur sávonds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 26 februari 2002 13:36 schreef plasma_tv het volgende:
Doodsimpel, maar zoiets zou niet eens zo'n gek idee zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX

DeX

Op dinsdag 26 februari 2002 13:34 schreef Danfoss het volgende:

Ik ben er dan ook voor om de |:( en :r smilies eruit te gooien omdat die toch alleen maar voor dit soort dingen gebruikt worden.
Die |:( wel...
Die is gewoon rechtstreeks beledigend..
:r kan gewoon als uitdrukking worden gebruikt.

Voorbeeld: Ik :r op mijn kapotte Harddisk..

De Gathering zou naar mijn gevoel een plek moeten zijn waar de n00bs kunnen leren, en de experts hun ervaringen kunnen geven.

Momenteel is het: een plek waarbij er af en toe een lachwekkende plaatje in de HK komt en soms een interesante Spielerij topic. Voor de rest.. ik durf hier weinig te vragen omdat de reacties als volgt eruit zien:

Installeer Windows 2000/linux/XP/Dos..
Koop een nieuwe Bak joh...
Jetway? Whahahaha!!
Never Trust a Trust..
l337 w00t ROFL LOL woei ej en Hoi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/12465128#12465128

In deze post heb ik een ideetje gepost voor een moderatiesysteem zoals ook al op de frontpage wordt toegepast, o.a. om UTFS/RTFM en FAQ / Slotjeuh!! roepers tegen te gaan, maar ook om n00b topics met weinig uitleg te stoppen. Wat vinden jullie daarvan?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op dinsdag 26 februari 2002 13:40 schreef Exirion het volgende:

[..]

Doodsimpel, maar zoiets zou niet eens zo'n gek idee zijn :)
Objection!!! :+

maar ff serieus, dan kun je het net zo goed wel helemaal sluiten. We zaten net wel heel mooi over het verleden, maar het verleden heeft ook uitgewezen dat sluiten van onzinfora, kroegen en huiskamers niet werken, de zooi wordt te erg in de rest van GoT.

En ook al is GoT eigenlijk Tech-only, er meot zeker een afdeling zijn waar de rotzooi inkan, de offtopic replies inkunnen, grappige draadjes. Van 8 tot 10 open, wat een idee :{

Klaar, start af: de HK is weer open!!! spam spam zolang het nog kan.

Als je een leuke sfeer an sich in de techfora hebt, kan dat leuk zijn, maar ik denk niet dat dat voldoening alleen geeft. Een ruimte zoals HK moet er gewoon zijn imo, omdat er gewoon behoefte aan is, dat was vroeger toch ook al zo?

Het zou een beetje TE goedkoop zijn om alles op HK af te schuiven. Het is een kwestie van mentaliteit van nieuwelingen die gewoon niet goed is. En dat komt ook weer gedeeltelijk door zoveel FAQ's en Regeltjes. En die FAQ's en Regeltjes komen ook indirect weer van users die de uiterste grenzen willen verkennen en gaan huilen omdat ze gestraft zijn dat het niet in de FAQ stond.

En dat is weer een punt waar je als crew maar moet zeggen: dat is dan maar jammer, je hebt zelf toch ook wel een beetje common sense in je kop??? We zijn dan in LA en via banbeleid, andere regeltjes heel tolerant, maar waar eindigt dit in godsnaam??

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:38
Op dinsdag 26 februari 2002 13:36 schreef plasma_tv het volgende:
keuze 1 lijkt me wel goed

Of van 10 uur 's avonds to 8:00 's ochtends. Dan blijven de meeste kleuters ook wel weg :)

[EDIT] LuNaTiC heeft ook wel een punt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:15
kan er niet van elke fora 2 nivo's worden gemaakt? dus 1 waar beginners alleen toegang toe hebben.... en als ze zich dan bewezen hebben dat ze dan toegang krijgen tot de fora's waar de ' experts' inzitten.... dus net zoiets als met fxp boards gedaan word... eerst jezelf bewijzen dan pas private acces..

of is dit een verkeerd idee? ( of al eerder voorgelegd.. dat kan ook )

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Op dinsdag 26 februari 2002 13:53 schreef Devian het volgende:
of al eerder voorgelegd..
Ecteinascidin, will you do the honors :? ;) :P

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op dinsdag 26 februari 2002 13:45 schreef DeX het volgende:

[..]

Die |:( wel...
Die is gewoon rechtstreeks beledigend..
:r kan gewoon als uitdrukking worden gebruikt.
Toch wel jammer... met name die |:( gebruik ik ook nogal eens voor mezelf (domme n00b die soms niet goed leest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 26 februari 2002 13:49 schreef LuNaTiC het volgende:
Het zou een beetje TE goedkoop zijn om alles op HK af te schuiven. Het is een kwestie van mentaliteit van nieuwelingen die gewoon niet goed is.
Is ook zo. Er is aan scala aan factoren die problemen leveren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 26 februari 2002 13:54 schreef wfvn het volgende:
met name die |:( gebruik ik ook nogal eens voor mezelf (domme n00b die soms niet goed leest)
Ik zou 'm in de crewfora ook wel missen als we weer eens lekker zitten te klagen over een aantal users :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Niet online

HGM

Op dinsdag 26 februari 2002 13:53 schreef Devian het volgende:
kan er niet van elke fora 2 nivo's worden gemaakt? dus 1 waar beginners alleen toegang toe hebben.... en als ze zich dan bewezen hebben dat ze dan toegang krijgen tot de fora's waar de ' experts' inzitten.... dus net zoiets als met fxp boards gedaan word... eerst jezelf bewijzen dan pas private acces..

of is dit een verkeerd idee? ( of al eerder voorgelegd.. dat kan ook )
En welk risico loop je dan? Juist, dat de zogenaamde experts in hun eigen forum zitten en de beginners dus zonder echte antwoorden achter blijven.

Het lijkt mij iig een slechte zaak.

En de HK kan je IMO niet vergelijken met voorgaande oplossinghen aangezien iemand zich (volgens de theorie) al 'bewezen' zou moeten hebben voordat de user toegang krijgt. Dus de redenering dat de onzin dan ergens anders terecht komt volg ik niet helemaal.

De lat voor toegang tot de HK zou wat mij betreft wel een heeeel stuk omhoog mogen.

Edit: sneller typen zou handig zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 14:05
Ik zie de HK eigenlijk niet als een groot probleem.. Zonder HK krijg je toch weer rommel (meer als nu in ieder geval) in de techfora, en bovendien kun je het als ontspanning zien.

Je hebt inderdaad wel meubilair in de HK, maargoed, zolang die de techfora niet verzieken vind ik het nog niet eens het grootste probleem.

N00bs heb ik op zich geen probleem mee, afhankelijk van de manier waarop ze zich opstellen.. Iemand die aantoont dat hij/zij wil leren, de stof interessant vind etc. is wat mij betreft gewoon welkom..
Mensen die echter GoT als helpdesk zien, met de instelling komen van 'los mijn probleem maar even op', tja.. Daar heb ik geen goed woord voor over..
En helaas gebeurt dat laatste maar al te vaak tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op dinsdag 26 februari 2002 13:55 schreef Exirion het volgende:

[..]

Ik zou 'm in de crewfora ook wel missen als we weer eens lekker zitten te klagen over een aantal users :+
hight=150...

eenneee >:) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX

DeX

Voorstel: Kunne we niet een nieuwe topic beginnen met betrekking tot de reorganisatie van GOT.. Dus:

• De Wensen van de Teccies (lees: gevorderde)
• De Wensen van de Chatters (lees: mensen die (bijna )alleen de HK gebruiken en daar zoveel mogelijk rotzooi in gooien)
• De Wensen van de n00b's (lees: beginnende PC gebruikers)
• De Wensen van de Moderator's.
• De Wensen van de Researchers (lees: De mensen die GoT gebruiken om hun problemen/vragen op te lossen. Veel lezen, weinig tech-posts)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ik vraag me eigenlijk af of er wel netiquette geleerd wordt en hoe dat gebeurt... met netiquette valt en staat alles.

Van de diehards kan ik begrijpen dat die dat onderling heel makkelijk zelf konden leren. Dit soort dingetjes leer je toch spelenderwijs, met vallen en opstaan en fouten maken.

Zelf heb ik eerst op een ander forum rondgelopen, waar ik die netiquette heb geleerd (ik moet bekennen dat dit op het begin als algehele internet-n00b niet zonder haken of ogen was), maar met een beetje gezond verstand moet je toch ver kunnen komen :?

Hoe hebben jullie dat gedaan? Ander forum? Puur van je eigen verstand? FAQ hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johannes
  • Laatst online: 09-07 21:03
Ik denk dat het het beste zou zijn als er één algemeen stappenplan komt voordat je een topic post. Deze hoeft niet al te lang te zijn:
  • Kies het goede forum uit. De verschillende fora worden beschreven in de algemene FAQ.
  • Bekijk de FAQ van het forum waar je in wil posten.
  • Zoek met enkele zoekmachines, zoals Google, de GoT-search en andere zoekmachines die in de FAQ van het forum staan aangegeven.
  • Gebruik [tags] in je topictitel, in OCM bijv.:
    [LCD]Inkoopactie LCD's eio.com
Als je topic niet aan deze eisen voldoet gaat deze
onvoorwaardelijk op slot.
Dan zijn iig alle stappenplannen per forum weg.

Algemene richtlijnen:
  • De modjes hebben altijd het laatste woord.
  • Geen illegale dingen, hier vallen o.a. MP3, DivX, warez,
    abandonware, spudguns en gestolen goederen onder.
  • Geen racisme. Discussie is prima, maar binnen fatsoensnormen.
  • Geen porn waarop geslachtsdelen te zien zijn.
  • Verdere richtlijnen voor het forum waarin je wil posten.
Sja, als je dat zo ff samenvat dan lijkt het opeens niet zo veel
meer. :)

Ook de richtlijnen voor elk forum zouden veel en veel korter moeten, laat ik als voorbeeld P&W nemen:
  • UTFS/RTFM roepen leidt tot maatregelen.
  • Huiswerk mag, als je er zelf niet uitkomt.
  • HTML/JS/Flash horen in W&G thuis.
Ik simplificeer misschien nu wel heel erg, maar zo zou het gewoon moeten zijn. Simpele duidelijke regels. Niet specificeren welke straffen er precies gegeven worden, gewoon naleven.

Er zou misschien ook nog een stukje over hoe je zou moeten posten zijn, maar dat laat ik graag aan anderen over.

Uit volle borst op weg naar nergens / Zonder reden zonder doel
Met m'n zeden en m'n zonden / En mijn angstig voorgevoel
Laat mij mijn kont tegen de krib / Laat mij dit goddeloze lied
Hef jij je handen maar ten hemel / Maar red mij niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Laatst online: 17:15
Op dinsdag 26 februari 2002 13:56 schreef HGM het volgende:

[..]

En welk risico loop je dan? Juist, dat de zogenaamde experts in hun eigen forum zitten en de beginners dus zonder echte antwoorden achter blijven.

Het lijkt mij iig een slechte zaak.

En de HK kan je IMO niet vergelijken met voorgaande oplossinghen aangezien iemand zich (volgens de theorie) al 'bewezen' zou moeten hebben voordat de user toegang krijgt. Dus de redenering dat de onzin dan ergens anders terecht komt volg ik n

iet helemaal.

De lat voor toegang tot de HK zou wat mij betreft wel een heeeel stuk omhoog mogen.

Edit: sneller typen zou handig zijn :)
euhm... volgens mij krijg je dan dat de beginners elkaar wel gaan helpen, er zal altijd wel iemand de oplossing weten... en beginners kunnen toch niet met hele moeilijke vragen komen? ( zie mij maar @ nos :D ben linux n00b :p )

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johannes
Op dinsdag 26 februari 2002 14:00 schreef LuNaTiC het volgende:
Hoe hebben jullie dat gedaan? Ander forum? Puur van je eigen verstand? FAQ hier?
Eigen verstand. Al die gedragsregels die ik hier zie zijn gewoon zo logisch. Beleefdheid, zelf moeite doen, luisteren naar de modjes, allemaal dingen die gewoon normaal zouden moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ander forum? Nope
Puur m'n eigen verstand? (heb ik dat dan? :?)
FAQ hier? in zekere zin.

Ik werd hier bij 1 van m'n eerste posts (misschien wel m'n eerste) gewezen op de FAQ. Dus ben ik die toch maar gaan doorneuzen.

Ik weet wel; ik typ nog niet echt met m'n vinger omhoog, verwissel de volgorde van ctrl en shift naast m'n bord nog wel eens :+ En m'n taalgebruik laat nog wel eens te wensen over. Bovendien hap ik ook nogal eens op offtopic zaken. Foutloos ben ik zeker niet, maar de meeste leefregels volg ik toch aardig.

Bovendien heb ik voordat ik registreerde toch al heel wat maanden meegelezen tot ik zelf daadwerkelijk een probleem had. Toen heb ik geregistreerd... Maar was toen dus ook al redelijk op de hoogte van veel zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomrups
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-05 20:18
Zouden moeten zijn....maar het niet zijn. Dat zie je over de hele breedte van de maatschappij gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:19

GaMeOvEr

Is een hork.

Tja.

Ik zie hier behoorlijk wat langskomen met betrekking tot de (te) grote faq en de hoeveelheid aan sticky topics.

Bedenk dan echter :

- De faq is zo groot geworden door users die iets deden wat niet echt "common sense" is.
- Vervolgens op hun donder kregen.
- Gingen klagen in LA, omdat dat toch heel onterecht was, het stond ook niet in de faq !
- nog lastiger gingen doen
- gebanned werden.
- terugkomen om nog irritanter te doen.

De stickies er zijn omdat xxx keer dezelfde vraag gesteld wordt, dat ben je als mod (en als user) ook snel zat.

Dit heeft allemaal te maken met de schaalgrootte van het forum.

Daaruit vloeien ook alle regels weer voort. En de openbaarheid van het banbeleid en dergelijke, zodat het voor de users gewoon duidelijk is hoe en wat.

In principe hoeft men ook helemaal de hoofdfaq niet door te lezen om te kunnen posten, want wat daar in staat zou voor de gemiddelde mens logisch moeten zijn.

De stickies doorlezen echter wel, want dat zijn de "echte" faqs.

Maarja, dat is schijnbaar teveel moeite, dus moeten we kijken hoe we die specifieke luie users aan moeten pakken, want dat is het eigenlijke probleem.

Niet newbies, maar mensen met de verkeerde instelling.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met belangstelling heb ik me door de lange draad heen geworsteld waarin heel veel mensen heel veel dingen roepen maar het grondgevoel is voor mij

HET KAN ZO NIET LANG VERDER

Natuurlijk krijg je naarmate de tijd voortschrijdt een steeds grotere groep computergebruikers en de goeie ouwe tijd met de "echte wizzkids en computerfreaks only" is history en onomkeerbaar imo.
Computers zijn gemeengoed geworden.

De got-crew heeft geprobeerd daar op in te spelen door allerlei maatregelen en toch geeft dit niet het gewenste resultaat

als ik het vanuit mijn beleving probeer samen te vatten en mee te denken kom ik tot het volgende:

Huidig:
ik kom als newbie binnen op Got.
Ik registreer me en krijg een mailtje met password JOEPIE
ik post mijn voor MIJ moeilijke vraag en krijg van alle kanten klappen: "lees de Faq; utfm/slotje zoek de search eens door etc.".
(FAQ ?? sjee wat veel en overlappend en overal verschillend; search? zie door de bomen het bos niet meer)
dus word ik n00b en ga ik domme vragen stellen en gillen (dom dus)
krijg bijval van mede-n00bers die dit ook al niet snappen (dus ik heb gelijk ? )

Gewenst:
een zelf regulerend systeem van users die elkaar helpen waarbij de Faq/search een vraagbaak is voor iedereen (waarbij Modjes praktisch overbodig zijn geworden als scheidsrechters.)

Belemmeringen:
verwachtingspatroon van veel (jonge) nieuwelingen (got als helpdesk)
hoge instroom aantallen
houdingsaspecten (stoer doen)

Gevolgen:
vermindering van oud gedienden door des-interesse
moedeloos gevoel om steeds weer zelfde vragen op te lossen
overload aan teveel dezelfde (domme) topics
overload aan antwoorden die kant-noch-wal raken
een verminkte search database die geen uitkomst meer biedt om gewenste antwoorden te zoeken

Mogelijke (deel)oplossingen:
geef bij aanmelding DUIDELIJK aan wat het doel van GOT is (in max 1 a-4tje) doelgroep, doelstelling, houding etc.
maak er een soort akkoord van (user mailt terug met instemming)
hieruit volgt registratie (ich habe es nicht gewust kan dan niet meer)
monitor de posts van de nieuw geregistreerden met een stel vrijwilligers (die in een apart forum of icq of whatever elkaar kunnen bereiken : kost veel inspanning)
stuur bij waar nodig en sanctioneer als mods op basis van afspraken die nw user zelf heeft ondertekend
screen de huidige posts waardoor de search weer bruikbaar wordt
pas de faq's aan tot werkelijke faq en schrap de redundantie en politie-verordeningen.
maak 1 algemeen document met userrichtlijnen/gedragscode dat toegankelijk/zichtbaar is vanuit elk forum.

Benodigd:
heeeeeeeeel veel geduld en energie :)
got-crew die het nieuwe beleid gezamelijk wil dragen/uitvoeren
tolerantie van de bestaande users
communicatie naar bestaande users over gewijzigde beleidsmaatregelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 14:12 schreef GaMeOvEr het volgende:
Tja.

Ik zie hier behoorlijk wat langskomen met betrekking tot de (te) grote faq en de hoeveelheid aan sticky topics.

Bedenk dan echter :

- De faq is zo groot geworden door users die iets deden wat niet echt "common sense" is.
- Gingen klagen in LA, omdat dat toch heel onterecht was, het stond ook niet in de faq !
- gebanned werden.

De stickies er zijn omdat xxx keer dezelfde vraag gesteld wordt, dat ben je als mod (en als user) ook snel zat.

Dit heeft allemaal te maken met de schaalgrootte van het forum.

Daaruit vloeien ook alle regels weer voort. En de openbaarheid van het banbeleid en dergelijke, zodat het voor de users gewoon duidelijk is hoe en wat.

In principe hoeft men ook helemaal de hoofdfaq niet door te lezen om te kunnen posten, want wat daar in staat zou voor de gemiddelde mens logisch moeten zijn.

De stickies doorlezen echter wel, want dat zijn de "echte" faqs.

Maarja, dat is schijnbaar teveel moeite, dus moeten we kijken hoe we die specifieke luie users aan moeten pakken, want dat is het eigenlijke probleem.

Zoals ik al zei, het pushen van een regelement. Voordat de gebruiker ook maar het overzicht van de forum index te zien krijgt, komt deze persoon eerst in aanraking met een regelement waarop de gebruiker accepteerd.

Maakt die vervolgens een grove fout, ---> Ban

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

n00bs dus :) Ik denk dat we voor die groep echt duidelijk een grens moeten trekken. Geen eindloze bemiddeling, geen 10 herkansingen, etc. We kunnen heel vriendelijk en tolerant zijn, maar tot hier en echt niet verder. Als er een grens wordt overschreden dan gaan we gewoon heel moeilijk doen. Genoeg vrijheid zolang mensen hun verstand gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op dinsdag 26 februari 2002 14:16 schreef Exirion het volgende:

[..]

n00bs dus :) Ik denk dat we voor die groep echt duidelijk een grens moeten trekken. Geen eindloze bemiddeling, geen 10 herkansingen, etc. We kunnen heel vriendelijk en tolerant zijn, maar tot hier en echt niet verder. Als er een grens wordt overschreden dan gaan we gewoon heel moeilijk doen. Genoeg vrijheid zolang mensen hun verstand gebruiken.
Precies, je pikt ze er heel makkelijk tussenuit. Ik heb zat mensen zien zeggen na een ietwat simpel search-vraagje, na daar op gewezen te zijn: oja sorry, ben net nieuw heb nog niet de FAQ gelezen, en ga dat nu doen.

Kijk dat zijn de users die je het vergeeft, en weet dat het wel goed zit met common sense. Die mensen willen er echt wel wat aan doen ook al zijn ze misschien nog niet helemaal bekend hier op GoT.

Voor de blaatapen die dan als eerste in LA over hun slotje komen klagen heb ik echt geen goede woorden voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johannes
Tja.

Bedenk dan echter :
[knip]
Dat is allemaal wel leuk, maar dat werkt dus blijkbaar niet. Ik denk dus dat we terug(?) moeten naar een systeem met simpele regels, waarbij de belangrijkste regel is: het modje heeft altijd het laatste woord, zoals ik al zei hierboven. Dat lijkt lullig, maar zo is het in feite nu ook. Als er iets niet duidelijk is, dan heeft de crew het laatste woord. Dit zou dan alleen wat verder uitgebreid worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat

groep 1:
- Bemiddelaar, wasda?
- Doktersteam, wasda?
- Statuten? Weg ermee.

groep 2:
Nu ben ik benieuwd wat de verhoudingen zijn, hoe zijn de meningen verdeeld onder de crew. Ik hoef niet te horen van Icestorm zegt groep 1, HlpDsk groep 2, maar bijv 10 van de 40 is voor Groep 2 ofzo :) Ik ben ]echt enorm voor groep 1 als ik het eerlijk mag zeggen en ik heb al genoeg replys gelezen die hier ook voor zijn. Weg met dokter, bemiddelaar en zelfs de HK. Ik heb niet enorm veel tegen de HK en ik weet dat als ik nu zeg dat ik mezelf tegenspreek. De HK hoeft niet weg, maar maak het voor bijvoorbeeld mensen die langer geregistreed zijn dan bijvoorbeeld 9 maanden ofzo. Ja, idd, zo lang ja :+ IMHO hebben jullie te veel geprobeerd GoT een democratie te maken en dat hoeft van mij niet. Als een modje een topic dicht gooit omdat het antwoord makkelijk te vinden is, is er GEEN discussie mogelijk. Ben benieuwd op reacties :)

Btw niet moeilijk te zeggen voor welke groep jij bent ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry hoor maar als je kijkt naar zegge support forums van Macromedia, Allaire, etc. zie je nergens een forum staan met de titel "Living Room". Heb je 3 kansen om te raden waarom niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX

DeX

Op dinsdag 26 februari 2002 14:39 schreef Gordijnstok het volgende:
Sorry hoor maar als je kijkt naar zegge support forums van Macromedia, Allaire, etc. zie je nergens een forum staan met de titel "Living Room". Heb je 3 kansen om te raden waarom niet.
Nou.. vergelijk jij maar eens een product specifieke forum met een niet-product specefiek forum..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Op dinsdag 26 februari 2002 14:39 schreef Gordijnstok het volgende:
Mja, maar dat is ook iets specifieker dan GoT he, ondersteuningsfora...

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Ik heb alles nog eens nagelezen en volgens mij spelen hier 2 dingen:
  • Opvoeden nieuwe users.
    -oplossen door bijv. een korte 'forum survival guide' en hard straffen bij een overtreding.
  • Bestaande users die denigrerend en beledigend zijn t.o.v. nieuwe en/of in hun ogen domme users en de users die alleen maar onzin posten (hier staan ook de UTFS/Slotje roepers) en users die telkens de grenzen opzoeken.
    -Mogelijke oplossing is heel hard straffen (GC ban-perm ban) en gezeik in LA NIET accepteren. De mod heeft hier altijd gelijk.
Bedenk dan echter :

- gebanned werden.
Dit valt bij mij onder het 2e punt: iedereen die dingen doen wat geen 'common sense' is keihard straffen. Dat soort users wil je toch al niet in je forum. Of het nou in de faq staat of niet, dat maakt niet uit. De moderator heeft het laatste woord!

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg zelf pas over 4 dagen HK acces, maar ik denk dat de HK er juist is om de tweeker te laten ontspannen.

Het is niet alleen maar compen maar ook praten over andere dingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Het iedee om van alles 2 forums te doen, een gevorderde, en een beginners lijkt mij eigenlijk ook niet zo'n slecht iedee.
Het lijkt me dat de beginners heus wel antwoord krijgen, kijk maar in V&V, dat zijn ook bijna alleen maar n00b vragen, maar toch krijgen ze antwoord. :)

En dat je in de gevorderden pas mag komen na een x aantal posts / dagen gerecht oid, maar iig dat je de FAQ overhoord krijgt. Oke, dat klinkt erg schools, maar het is wel nodig volgens mij. :{

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 14:42 schreef Tuxus het volgende:
Ik krijg zelf pas over 4 dagen HK acces, maar ik denk dat de HK er juist is om de tweeker te laten ontspannen.

Het is niet alleen maar compen maar ook praten over andere dingen :)
Sorry hoor, maar doe eens zoekacties op willekeurige HK gebruikers. Die personen zitten niet eens in de tech-fora.

Die zijn hier alleen om te ouwehoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wordt het probleem nu niet erg toegespitst op de HK ?

Ik heb geen inzicht in de aantallen mensen die zich sufposten met als REDEN om daar te landen

zonder in herhaling te willen vallen zie ik eerder oorzaak in beeldvorming van wat GOT is voor ze posten en halsstarrig gedrag en elkaar ondersteunend wanneer er blaat topics/reacties komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX

DeX

Op dinsdag 26 februari 2002 14:51 schreef nickles het volgende:
wordt het probleem nu niet erg toegespitst op de HK ?

Ik heb geen inzicht in de aantallen mensen die zich sufposten met als REDEN om daar te landen

zonder in herhaling te willen vallen zie ik eerder oorzaak in beeldvorming van wat GOT is voor ze posten en halsstarrig gedrag en elkaar ondersteunend wanneer er blaat topics/reacties komen.
De HK is er voor al je niet seriueze zooi.. wat je dan krijgt is dat mensen op zoek gaan naar rotzooi en dan denken: "Zo ik kan een topic openen >:) . " Op zich is dat leuk en lollig. maar men krijgt nu vaak de eiging om dus in de Tech fora, rotzooi te posten. Vroeger was dit niet zo.. Het begon gewon Zwaar af te dalen toen de HK er kwam.

Nu heb je zo een topic.. en logisch genoeg wijzen allen Fingers naar de HK. Niet omdat het nieuw is (kijk maar naar de thema forum) maar omdat het het niveau omlaag helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:46

Wokschotel

Op 6 wielen

* Wokschotel heeft ook een paar voorstellen:

• Een ledenstop om even de zaken op een rijtje te zetten en een streng toelatingsbeleid. Klinkt misschien elitair, maar we hebben hier te maken met een bepaalde doelgroep: mensen met een bovengemiddeld verstand van computers. Is het dan gek om te zeggen dat mensen die niet een bepaald niveau (en dan bedoel ik niet alleen verstand van een bepaald onderwerp, maar ook mensen met een bepaald basisniveau) hier niet thuis horen. Een betaald voetbalclub neemt ook niet iedereen op, je moet een aardig balletje kunnen trappen. Zo niet, dan is er vast wel een club met een lager niveau die je wil hebben, en wellicht ben je op een bepaald moment goed genoeg voor het echte werk. Kun je het niveau naar verloop van tijd nog niet aan: jammer dan.Dit klinkt arrogant, en dat is het ook, maar wel de waarheid IMHO. Dus: nieuwe users een lurkGEbod voor een week of 2, en dan een proeftijd van een maand.

• Hard optreden tegen overtreders van simpele regels. 1-2-3 and you're out!

• Punt 1: Modjes hebben altijd gelijk. Punt 2: Hebben ze geen gelijk, zie punt 1.

• Beroep doen op 'common sense' en minder met uitgebreide FAQ's werken. Zie ook weer het puntje 'bepaald niveau'. Mensen die dat niveau wel hebben zullen ook eerder hun eigen hersens aan het werk zetten, en een bepaalde manier van denken mag je dan ook eerder verwachten.

• Afschaffen van de HK is een optie. De HK zorgt ontegenzeggelijk voor een verleutisering van de andere fora, en trekt fout volk aan. Maar het ging de topicstarter om het gebrek aan niveau van n00bs, en dat hangt niet persé samen met de HK. De HK zorgt er echter wel voor dat users teveel aan het leuten zijn, en dat slaat door naar andere fora.

Ik zal wel weer een hoop commentaar krijgen dat het te arrogant is en te ver gaat, maar I don't care ;)

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tis maar hoe je het ziet... IK BLIJF MET PLEZIER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op dinsdag 26 februari 2002 15:05 schreef Wokschotel het volgende:
* Wokschotel heeft ook een paar voorstellen:

• Hard optreden tegen overtreders van simpele regels. 1-2-3 and you're out!

Daar ben ik het helemaal mee eens. Als een user wat fout doet en een mod verbeterd hem, en dan doet dat persoon het nog eens, dan maar een IPban, anders komt er nog weer een kloon terug. Nu gaat dat vaak nog veeel te soepel, en eerst 20 waarschuwingen, dat is een beetje zonde van de moeite voor als je toch weet dat die user uiteindelijk weg gaat.

• Afschaffen van de HK is een optie. De HK zorgt ontegenzeggelijk voor een verleutisering van de andere fora, en trekt fout volk aan. Maar het ging de topicstarter om het gebrek aan niveau van n00bs, en dat hangt niet persé samen met de HK. De HK zorgt er echter wel voor dat users teveel aan het leuten zijn, en dat slaat door naar andere fora.

Dan krijg je dat alle chatters uit de HK naar de rest van het forum gaan en daar allemaal onzin zeggen.
Laat ze in de HK gewoon plezier hebben, en neem ze dat niet af. Dat de HK veel volk aantrekt, ik vraag me het af, want als je je net regt, zie je niet eens de HK.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op dinsdag 26 februari 2002 14:07 schreef Johannes het volgende:

[Over algemene nettiquette]

Eigen verstand. Al die gedragsregels die ik hier zie zijn gewoon zo logisch. Beleefdheid, zelf moeite doen, luisteren naar de modjes, allemaal dingen die gewoon normaal zouden moeten zijn.
'

Hier ook :)
Vroeger zat ik heel veel op Usenet, met name NIWO NIA en NIP..
Daar heb ik ook veel van geleerd (kwoten onder andere).

Nu is tegenwoordig ook de mentaliteit compleet veranderd, ook IRL trouwens.
Danfoss zei:

Bedenk dan echter :

- gebanned werden.

Dit valt bij mij onder het 2e punt: iedereen die dingen doen wat geen 'common sense' is keihard straffen. Dat soort users wil je toch al niet in je forum. Of het nou in de faq staat of niet, dat maakt niet uit. De moderator heeft het laatste woord!
Nadeel is dat voor jou en mij common sense anders is dan wat de onwillige-n00b-gebruiker eronder verstaat.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Op dinsdag 26 februari 2002 15:16 schreef BackSlash32 het volgende:
Hier ook :)
Vroeger zat ik heel veel op Usenet, met name NIWO NIA en NIP..
Daar heb ik ook veel van geleerd (kwoten onder andere).
Idd, en van lurken leer je ook veel. Ik heb een hele tijd op GoT gewoon topics gelezen en zo leer je ook hoe het moet, en hoe het niet moet.

Nu post ik ook (regged sinds oktober vorig jaar), maar nog niet zo heel erg lang. Meestal help ik anderen, heb maar een keer zelf een topic gestart (en dat was nog vrij simpel ook, maar dat terzijde)

Ik denk dat een tijd lurken en kijken hoe het moet een goede leerweg is in het algemeen als je voor het eerst op een forum komt. Helaas denken anderen daar soms anders over, die gaan gelijk posten.

Ik bedoel: je kijkt toch eerst effe of je je er thuis voelt enzow?
Nu is tegenwoordig ook de mentaliteit compleet veranderd, ook IRL trouwens.
Idd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaarAnders
  • Laatst online: 20-07 21:31
Idee voor thema forum: GoT weer op Niveau brengen, hoe?

* WaarAnders bedoeld dit serieus, zodat users beter dingen kunnen inbrengen om het beter te maken.

Dus niet zoals dit, ik ga weg, maar wat er anders zou moeten en hoe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-09 23:10
Op dinsdag 26 februari 2002 14:00 schreef DeX het volgende:
Voorstel: Kunne we niet een nieuwe topic beginnen met betrekking tot de reorganisatie van GOT.. Dus:

• De Wensen van de Teccies (lees: gevorderde)
• De Wensen van de Chatters (lees: mensen die (bijna )alleen de HK gebruiken en daar zoveel mogelijk rotzooi in gooien)
• De Wensen van de n00b's (lees: beginnende PC gebruikers)
• De Wensen van de Moderator's.
• De Wensen van de Researchers (lees: De mensen die GoT gebruiken om hun problemen/vragen op te lossen. Veel lezen, weinig tech-posts)
Dit vind ik wel een goed idee. Overigens kun je ook de wensen mbt de FAQs en nettiquette erbij zetten denk ik.
Ik heb wel ruim een jaar op een ander forum rondgelopen (PU forum '98-'99), maar dat was wel een beetje een zooitje, met rellen met een groepje irri gasten (op zich wel lache met bijdehante opmerkingen :+). Maar op zich was ik ook al oud en wijs genoeg om niet te zitten rotzooien en gedroeik me toe ook al netjes. Door medestanders op dat forum gewezen op GoT en geregd. Gelukkig mocht je toen nog meteen de GC in, en heb ik me daar aardig vermaakt. Want ik was en ben ook geen diehard op computergebied, ik weet wel meer dan de gemiddelde pc gebruiker in mijn omgeving.
Maar goed, ik werd meteen ook goed ingewijd op GoT :+: Mijn eerste keer hier
Op dinsdag 26 februari 2002 14:01 schreef Johannes een gesimplicifeerd stappenplan voor je post
Vind ik op zich ook een prima idee, gewoon kort en krachtig de do's en don't wanneer je iets wilt posten.

Op zich kan ik me ook wel vinden in de voorstellen van Wokschotel. Zeker wat betreft het 3 strikes and you're out principe ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op dinsdag 26 februari 2002 15:21 schreef blackd het volgende:
Ik denk dat een tijd lurken en kijken hoe het moet een goede leerweg is in het algemeen als je voor het eerst op een forum komt. Helaas denken anderen daar soms anders over, die gaan gelijk posten.

Ik bedoel: je kijkt toch eerst effe of je je er thuis voelt enzow?
nee joh.. je claimt gelijk jouw 15 minutes of f(l)ame :)

Kom ik toch weer terug op wat Ecteinascidin en anderen (en ook ik) al eens gezegd hebben:
Tijdelijke registratiestop.

Dat geeft je in ieder geval de gelegenheid op het forum zelf orde op zaken te stellen, terwijl de kennis en info niet onbereikbaar is.
Het forum is niet minder bruikbaar als je niet ingelogd bent, search + lezen kan nog steeds.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerst moeten een aantal mods common sense krijgen. GoT is een forum, maar als ik die regels en documentatie zo allemaal zie, dan lijkt het wel een advocatenkantoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:46

Wokschotel

Op 6 wielen

Op dinsdag 26 februari 2002 15:27 schreef Gordijnstok het volgende:
Eerst moeten een aantal mods common sense krijgen. GoT is een forum, maar als ik die regels en documentatie zo allemaal zie, dan lijkt het wel een advocatenkantoor.
Daarom zeg ik ook: minder regels, meer beroep op common sense. Maar als je dat van modjes verwacht, moeten users dat ook hebben. En daarvoor is het niveau te laag.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Laatst online: 16:42
Als boven het new post scherm eens het volgende komt te staan:
code:
1
Heeft u de search al gebruikt om een antwoord op uw vraag te komen? Als het antwoord makkelijk te vinden is dan gaat uw topic direct op slot

Zoiets heeft ook wel wat invloed >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Op dinsdag 26 februari 2002 15:26 schreef BackSlash32 het volgende:
Tijdelijke registratiestop.

Dat geeft je in ieder geval de gelegenheid op het forum zelf orde op zaken te stellen, terwijl de kennis en info niet onbereikbaar is.
Het forum is niet minder bruikbaar als je niet ingelogd bent, search + lezen kan nog steeds.
Dat laatste is zeker waar. Enige risico dat je loopt is dat je mensen die zich wel goed gaan gedragen (of dat van plan zijn) meteen uitsluit. Aan de andere kant: als je echt van plan bent om op dit forum goed bezig te zijn (om het zo maar effe te zeggen) dan wil je misschien wel even wachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je zou sowieso al kunnen denken aan het stoppen met publiekelijk gebruik maken van al die verschillende rangen en standen: lite-mod, HGM, mod e.d..

Gebruik ze iig niet op het forum, dat je als mods organisatie wil, ok, maar regel dan achter de schermen maar wie de hoofd-mod is.

Een mod = een mod, ik kan 'm wel een andere naam+kleurtje geven, maar daar wordt het niet overzichtelijker op naar buiten toe.
Op dinsdag 26 februari 2002 15:32 schreef blackd het volgende:

[..]

Dat laatste is zeker waar. Enige risico dat je loopt is dat je mensen die zich wel goed gaan gedragen (of dat van plan zijn) meteen uitsluit. Aan de andere kant: als je echt van plan bent om op dit forum goed bezig te zijn (om het zo maar effe te zeggen) dan wil je misschien wel even wachten..
Exactemundo, en daarmee heb je gelijk e gewenste gebruiker binnen.

De n00b die denkt GoT =Helpdesk tyft wel ergens anders heen omdat-ie daar toch te ongeduldig voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Vraagje aan de crew:
Gaat er met de nieuwe forum programmatuur ook wat aan de werkwijze/structuur of het beleid veranderen?

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Op dinsdag 26 februari 2002 14:37 schreef We Are Borg het volgende:

[..]

Nu ben ik benieuwd wat de verhoudingen zijn, hoe zijn de meningen verdeeld onder de crew. Ik hoef niet te horen van Icestorm zegt groep 1, HlpDsk groep 2, maar bijv 10 van de 40 is voor Groep 2 ofzo :) Ik ben ]echt enorm voor groep 1 als ik het eerlijk mag zeggen en ik heb al genoeg replys gelezen die hier ook voor zijn. Weg met dokter, bemiddelaar en zelfs de HK. Ik heb niet enorm veel tegen de HK en ik weet dat als ik nu zeg dat ik mezelf tegenspreek. De HK hoeft niet weg, maar maak het voor bijvoorbeeld mensen die langer geregistreed zijn dan bijvoorbeeld 9 maanden ofzo. Ja, idd, zo lang ja :+ IMHO hebben jullie te veel geprobeerd GoT een democratie te maken en dat hoeft van mij niet. Als een modje een topic dicht gooit omdat het antwoord makkelijk te vinden is, is er GEEN discussie mogelijk. Ben benieuwd op reacties :)

Btw niet moeilijk te zeggen voor welke groep jij bent ;) :P
Hecht hier maar niet teveel waarde aan. Wat Exirion hier post is _zwaar_ overdreven. Kortgezegd zijn er niet 2 groepen, maar gewoon heel veel meningen. Er zijn er die harder beleid willen, sneller bannen, een ledenstop...

Probleem is alleen dat harder optreden op meer weerstand zal stuiten. Sneller bannen lost niet alles op en een ledenstop houdt ook goede leden buiten de deur. Ik zelf vind het wel een goed idee om users pas na 50 techposts rechten te geven om een topic te openen. Nu krijg je dagelijks onzintopics voor je plaat van users die via computeridee (oid) op dit forum komen en ff snel hun vraag beantwoord willen zien (evt met 3 kicks in 2 minuten). Dat voorkom je dan. Ook de registratieprocedure zou verlengd moeten worden, zodat je niet "ff snel" kunt reggen om "ff snel" antwoord te krijgen op die vraag die je "ff snel" met google had kunnen vinden.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Iedere mod beschikt over ruim voldoende common sense. Alleen de vraag is of dat voldoende is voor de users.

Gezien de regels, faqs en sticky topics, schijnbaar niet.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 26 februari 2002 15:34 schreef Grrrrrene het volgende:
Hecht hier maar niet teveel waarde aan. Wat Exirion hier post is _zwaar_ overdreven. Kortgezegd zijn er niet 2 groepen, maar gewoon heel veel meningen. Er zijn er die harder beleid willen, sneller bannen, een ledenstop...
Selectief lezen noemen ze dat. Er staat duidelijk dat ik die twee groepen 'uitersten' noem. Niemand van de crew zal helemaal in groep 1 passen, of helemaal in groep 2. Lijkt mij gewoon common sense om dat aan te voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Op dinsdag 26 februari 2002 15:36 schreef Exirion het volgende:

Selectief lezen noemen ze dat. Er staat duidelijk dat ik die twee groepen 'uitersten' noem. Niemand van de crew zal helemaal in groep 1 passen, of helemaal in groep 2. Lijkt mij gewoon common sense om dat aan te voelen.
Deze discussie dient hier sowieso niet plaats te vinden.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Op dinsdag 26 februari 2002 15:36 schreef Exirion het volgende:

[..]

Zie voor meer uitleg GTC. Ik wilde alleen ff duidelijk maken dat dit dus niet DE 2 groepen zijn, wat dus wel door sommige users opgevat werd als zodanig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Dan krijg je dat alle chatters uit de HK naar de rest van het forum gaan en daar allemaal onzin zeggen.
Laat ze in de HK gewoon plezier hebben, en neem ze dat niet af. Dat de HK veel volk aantrekt, ik vraag me het af, want als je je net regt, zie je niet eens de HK.
Dat hoor je mensen vaak zeggen, maar het is IMO niet waar. Als je je onzin dat gaat posten in andere forums dan hard een slot er op + waarschuwing en een link naar FOK ;) No offense, maar fok is daar beter voor

Ik kom hier als ik een probleem heb met mijn pc of als ik wil kijken of ik iemand anders probleem kan oplossen. Niet om te laten zien dat ik de handstand kan maken en net een hotdog heb gemaakt en die hier m.b.v. een plaatje post. Ja, dat is idd mijn mening over 99 % van de HK topics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

mja, dan maar gewoon een aantal richtlijnen, die zo klein is, dat iedereen hem leest. Met op het einde een opmerking als:

Op dit forum verwachten wij dat je redelijkerwijs met gezond verstand naar deze richtlijnen handelt. Snap je niet wat dit allemaal inhoudt, dan lees je maar de algehele FAQ.

Bij eventuele waarschuwingen, slotjes ben je zelf aansprakelijk, argumenten 'ik wist het niet', gaan niet op.

Zo, heb je laten weten dat je naar je common sense handelt (en dat wil dus ook zeggen naar de FAQ). Bovendien laat je weten, dat er geen ENKELE discussie mogelijk is als het gewoon ook in die FAQ staat; dan had ie die maar moeten lezen als je gezonde verstand niet voldoende is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens lees de voorgaande posts nou ook eens. Zie gewoon in dat al die extra regeltje niets meer bijdragen dan meer problemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Daar kan ik me goed in vinden.
[edit]
Maak dan de FFAQ compacter.
Wellicht ook nog een verwijzing naar de algemeen geldende omgangsnormen op internet, de nettiquette?

En mail 'm bij de aanmelding verd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Op dinsdag 26 februari 2002 15:40 schreef LuNaTiC het volgende:
Zo, heb je laten weten dat je naar je common sense handelt (en dat wil dus ook zeggen naar de FAQ). Bovendien laat je weten, dat er geen ENKELE discussie mogelijk is als het gewoon ook in die FAQ staat; dan had ie die maar moeten lezen als je gezonde verstand niet voldoende is.
Dat "geen enkele discussie mogelijk" mag dan ook wel gelden voor dingen die niet letterlijk in de faq staan, maar wel onder gezond verstand vallen. (zie onder quote GO)
Op dinsdag 26 februari 2002 15:36 schreef GaMeOvEr het volgende:

[..]

Iedere mod beschikt over ruim voldoende common sense. Alleen de vraag is of dat voldoende is voor de users.

Gezien de regels, faqs en sticky topics, schijnbaar niet.
Je hoeft als mod/crew geen faq/sticky's achter de hand te hebben om een user erop te wijzen dat zijn daden niet getuigen van common sense.

Als de crew bepaalt dat het geen common sense is, is de discussie gesloten en gaat het boek dicht.

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 26 februari 2002 15:47 schreef Danfoss het volgende:
Als de crew bepaalt dat het geen common sense is, is de discussie gesloten en gaat het boek dicht.
Dan krijg je van die leuke LA topics waarin de crew voor nazi's en communistisch regime wordt uitgescholden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

So? die flikker je lekker dicht + IP ban.

dat soort gasten kun je dan toch missen als kiespijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Op dinsdag 26 februari 2002 15:49 schreef Exirion het volgende:

[..]

Dan krijg je van die leuke LA topics waarin de crew voor nazi's en communistisch regime wordt uitgescholden.
Het is toch geen democratie?
Het is een bedrijf, en in een bedrijf is er iemand de baas.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Op dinsdag 26 februari 2002 15:50 schreef BackSlash32 precies het antwoord dat ik ook wilde posten
*edit aargh kwoten is moeilijk :)

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Op dinsdag 26 februari 2002 15:50 schreef justmental het volgende:

Het is toch geen democratie?
Het is een bedrijf, en in een bedrijf is er iemand de baas.
Tja. Dat kun je dan 40X per dag vertellen, nog meer slotjes, bans erbij en kloontjes verwachten.

IP-ban is verre van zaligmakend. (dialup, proxies, enz..)

De methode die wel werkt is de "semi-leraar" methode, maar die vreet tijd. Iedere keer weer.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-09 23:10
[ff niet serieus]
Ik weet waarom al die n00bs hierheen komen: het computerideeforum is er niet meer :+ :D
[/ff niet serieus]

Overigens doet het Computer Totaal forum het nog wel.
Misschien een idee om eens contact te zoeken met de crew aldaar?
Het niveau is daar wat meer beginners iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Op dinsdag 26 februari 2002 15:53 schreef GaMeOvEr het volgende:

[..]

Tja. Dat kun je dan 40X per dag vertellen, nog meer slotjes, bans erbij en kloontjes verwachten.

De methode die wel werkt is de "semi-leraar" methode, maar die vreet tijd. Iedere keer weer.
Dat wilde ik ook niet zeggen, het ging alleen even over dat democratische.
Ik ben juist zwaar tegen die strenge aanpak.
Het probleem zit 'em in de systematiek, niet in de users.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op dinsdag 26 februari 2002 15:53 schreef GaMeOvEr het volgende:

Delete topic-knop erbij gebruiken dan maar.
Soms moet de leraar ook wel eens wat harder worden.
offtopic:
* alt-92 vind het nog steeds een raadsel waarom het ooit "okee" werd gevonden om je leraar bij de voornaam te gaan noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Op dinsdag 26 februari 2002 15:50 schreef BackSlash32 het volgende:
So? die flikker je lekker dicht + IP ban.

dat soort gasten kun je dan toch missen als kiespijn.
Tsja, opzich vind _ik_ dat prima, ik merk ook dat de goede users niks tegen een harder beleid hebben, maar alleen de n00bs die onzinnen willen, die zitten ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Op dinsdag 26 februari 2002 15:58 schreef Sassie het volgende:
[ff niet serieus]
Ik weet waarom al die n00bs hierheen komen: het computerideeforum is er niet meer :+ :D
[/ff niet serieus]

Overigens doet het Computer Totaal forum het nog wel.
Misschien een idee om eens contact te zoeken met de crew aldaar?
Het niveau is daar wat meer beginners iig.
Waarom wil iedereen toch al die users wegjagen?
Gaan jullie ervan uit dat er geen systeem mogelijk is wat naar ieders tevredenheid werkt? :?

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op dinsdag 26 februari 2002 15:59 schreef Grrrrrene het volgende:

[..]

Tsja, opzich vind _ik_ dat prima, ik merk ook dat de goede users niks tegen een harder beleid hebben, maar alleen de n00bs die onzinnen willen, die zitten ermee.
Again: So what? tough luck for them.

Daar moeten wij dus weer niet mee zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Op dinsdag 26 februari 2002 16:01 schreef BackSlash32 het volgende:

[..]

Again: So what? tough luck for them.

Daar moeten wij dus weer niet mee zitten :P
Hoeveel procent van de GoT bezoekers zou op deze manier afvallen?
Hoeveel scheelt dat in inkomsten?
Betaal jij dat?

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Op dinsdag 26 februari 2002 16:04 schreef justmental het volgende:

Betaal jij dat?
Ik denk dat niet relevant is.

Beter wat minder banner-inkomsten met allemaal blije bezoekers en een goede naam dan wat meer centen en bekend staan als "het tweede computeridee forum".

Echter is het denkbeeld "allemaal blije users" een utopie, maar dat betekend niet dat je naar de best mogelijke methode moet kijken om dat te bereiken.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johannes
Op dinsdag 26 februari 2002 16:00 schreef justmental het volgende:

[..]

Waarom wil iedereen toch al die users wegjagen?
Gaan jullie ervan uit dat er geen systeem mogelijk is wat naar ieders tevredenheid werkt? :?
Nee, niet ieders tevredenheid. De n00bs(de luie die niet zelf moeite doen dus) die zijn pas tevreden als het als hapklare Olvarit aan ze gevoerd wordt, beetje bij beetje. Dat doe je met een baby, maar niet met mensen van 12-18 jaar(waar volgens mij de problemen zitten). Het is dus niet mogelijk om én deze groep én de experts tevreden te stellen. Dan moet je kiezen en die keus lijkt mij duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja, dat het niveau dalende is was al langer bekend.. er zijn ook al veel eerder users geweest die aan de bel trokken, maar elk plan tot verbetering van deze situatie is tot nog toe de grond ingeschoten (ook de WEL uitvoerbare plannen).

maw, men plukt nu een beetje de vruchten van het eigen onvermogen suggesties van users ter harte te nemen imo, nofi.

De modjes gaan in deze imo ook niet geheel vrijuit. Te vaak zie ik topics verzanden in een discussie tussen twee users (soms doe ik er zelf aan mee). Imo zou een mod daar veel eerder in moeten grijpen. Zelfde met off-topic gaan, daar zou veel sneller op in gesprongen kunnen worden.

Ja natuurlijk is dat veel werk, NEEM DAN OOK MEER MODS AAN. Je hebt een enorm forum met veel gebruikers. Daar zitten ook veel wannabe-modjes tussen (zoals ik ;) ) die wel de capaciteiten hebben om ook daadwerkelijk mod te zijn. Gebruik die mogelijkheid.

Laatste probleem is idd. de negativiteit van veel mensen. IPV. op een redelijke manier een discussie aan gaan begint men het meteen op het persoonlijke vlak te zien en voelt men zich op zijn/haar pik getrapt.

Ik snap niet waarom 'men' niet gewoon een scheiding ala NT/ANS meer toepast op de verschillende subfora. Dus naast elk gewoon forum een 'advanced' forum en daar gewoon streng op modereren. Dit KAN gewoon met topics, is niet veel werk en zou de situatie al een hoop verbeteren imo.

//edit

wat betreft het 'klagen' over slotjes.. imo zou er bij een vaak wel wat meer uitleg mogen.. daarnaast lijkt het mij verstandig om sowieso een stuk standaard-tekst op te stellen voor een slotje waarin ook de bemiddelaar genoemd wordt. Imo wordt die veel te weinig gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op dinsdag 26 februari 2002 16:04 schreef justmental het volgende:

[..]

Betaal jij dat?
Dan wordt het toch echt tijd om je af te vragen wat je wilt op de langere termijn:
Wil je een leefbaar forum houden met tevreden gebruikers en daarmee continuiteit, of wil je dat je je kop in het zand steekt en het forum langzaam ten onder gaat aan de vernielzucht en wangedrag van anderen?

FYI: er staat hier altijd minimaal 1 PC op GoT, vaak nog wel meer ook.
Ik zit nu al af en toe in dezelfde hoek als de topicstarter, dat ik denk van "laat ook maar". Voor mij gaat de lol er een beetje af zo.

Ik ben vast niet de enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Op dinsdag 26 februari 2002 15:05 schreef Wokschotel een post waar ik het helemaal mee eens ben
• Punt 1: Modjes hebben altijd gelijk. Punt 2: Hebben ze geen gelijk, zie punt 1.
Dat lijkt me zowiezo wel een goed idee om te voeren, want er wordt imho veel te veel geblaat in LA over slotjes ed... Gewoon een scheidsrechter-idee: modje vindt topic niet goed? --> slotje. User opent LA-topic --> slotje + temp-ban...

Niet zeiken, volgende keer beter...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Op dinsdag 26 februari 2002 15:58 schreef justmental het volgende:

[..]

Dat wilde ik ook niet zeggen, het ging alleen even over dat democratische.
Ik ben juist zwaar tegen die strenge aanpak.
Het probleem zit 'em in de systematiek, niet in de users.
Niet mee eens. Het probleem ligt wel bij users. Niet alle users, maar wel een deel. De crew maakt niet voor niks zulke lappen tekst als een FAQ...Dit om te voorkomen dat er zoiets komt als "Hoe is dit systeem" "60 Hz in windows XP" enz enz. De oplossing is er niet zo snel. De FAQ e-mailen heeft geen zin, als je het niet wilt lezen, lees je het mailtje toch niet ;) Ik ben benieuwd wat voor acties er gaan komen. Ik ben persoonlijk voor een heel streng beleid. Kost veel werk, maar op den duur zal je zien dat het wel nuttig zal zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
  • Laatst online: 07-08 15:02
het forum is voor tweakers.. zorg dus dat je alleen tweaker fora heb en gooi HK en alles wat niet over tweaken gaat eruit, dan rot iedereen die niet geinteresseert is op (zoals ik :) ) en 75% van de users, en de rest kan op irc gaan lullen en over tweaken posten. simpel toch?

tweaker fora = OCM (hard) + evt ANS

edit: daarnaast zou je dan computer gerelateerde fora hebben zgn medium. zoals W&G,NT,HA, P&W

en de rest weggooien incl LA, want als je het er niet mee eens ben heb je pech.

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Sander: Ik denk niet dat dat wat oplost. We hebben allemaal wel meegekregen wat er gebeurde toen OF gesloten werd. En dat heeft niet echt geholpen he? "vroeger" was er gewoon plaats voor een non-tech gedeelte voor alle users en daar werd beperkt gebruik van gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Op dinsdag 26 februari 2002 16:11 schreef BackSlash32 het volgende:

[..]

Dan wordt het toch echt tijd om je af te vragen wat je wilt op de langere termijn:
Wil je een leefbaar forum houden met tevreden gebruikers en daarmee continuiteit, of wil je dat je je kop in het zand steekt en het forum langzaam ten onder gaat aan de vernielzucht en wangedrag van anderen?
Het een sluit het ander echt niet uit hoor.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Op dinsdag 26 februari 2002 16:13 schreef We Are Borg het volgende:

[..]

Niet mee eens. Het probleem ligt wel bij users.
Na een jaar van lapmaatregelregeltjes moet het toch duidelijk geworden zijn dat de users niet te veranderen zijn.
Je hebt geen keuze in je bezoekers.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Niet online
Op dinsdag 26 februari 2002 16:20 schreef justmental het volgende:

[..]

Het een sluit het ander echt niet uit hoor.
Je kop in het zand steken en tevreden gebuikers?
Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste