Ik stop ermee...

Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste
Acties:
  • 1.876 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08 15:02
Op dinsdag 26 februari 2002 16:19 schreef Grrrrrene het volgende:
Sander: Ik denk niet dat dat wat oplost. We hebben allemaal wel meegekregen wat er gebeurde toen OF gesloten werd. En dat heeft niet echt geholpen he? "vroeger" was er gewoon plaats voor een non-tech gedeelte voor alle users en daar werd beperkt gebruik van gemaakt.
vroeger wel, maar non-tech trekt wel weer andere mensen aan die non-tech georienteerd zijn en dan de tech fora lezen en dan daar ook geinteresseerd in raken. daardoor krijg je dna beginners vragen in tech fora, waardoor het nivo daalt. daardoor is de drempel weer lager voor nieuwe users die nog minder weten.

als je dan non tech wegzet of naar irc zet,dan verlagt de drempel niet. (leek mij)

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
dat ik denk van "laat ook maar". Voor mij gaat de lol er een beetje af zo.
Mie toe..

Ik heb nu zo vaak dat ik iets zie waarvan ik denk "moet dat nou?!", dan ben ik een reply aan het typen maar daar stop ik dan mee, "laat ook maar".

Het is idd een stuk minder leuk zo, dat is jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een jaar van lapmaatregelregeltjes moet het toch duidelijk geworden zijn dat de users niet te veranderen zijn.
Je hebt geen keuze in je bezoekers.
Dit ben ik niet met je eens. Wat duidelijk is geworden dat lapmiddeltjes niet werken. Niet dat de users niet te veranderen zijn.

Natuurlijk heb je _wel_ keuze in je users. Iemand die 10 keer een nOOb topic opent zonder de FAQ te lezen kun je gewoon kicken, of gelijk z'n topics op slot zetten dan stopt ie er vanzelf mee.

Er zijn gewoon veel te weinig mods die dan ook nog eens het beleid niet streng genoeg hanteren. Het eerste is zeer eenvoudig aan te tonen, deel het aantal posts per dag door het aantal mods en zie dat het teveel wordt voor een bijbaan, zeker als een mod zo af en toe even een dagje vrijneemt. Wat dat betreft was/is de lite-mod een goed initiatief, wat ook al uit een ander draadje blijkt.

Daarnaast mogen modjes wat mij betreft wel meer te werk gaan als mbraveboer.. de moeite nemen om bij het plaatsen van een slot uit te leggen waarom. Ja dat is extra werk, maar dat hoort bij een mod functie.

Begrijp me niet verkeerd, ik zie ook wel dat het veel werk is en dat men er veel aan doet.. dat betekend niet dat er geen kritische noot geplaatst mag worden imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Op dinsdag 26 februari 2002 16:22 schreef Nielsz het volgende:

[..]

Je kop in het zand steken en tevreden gebuikers?
Nee, iedereen toelaten en iedereen tevreden houden.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
  • Laatst online: 07-08 15:02
Op dinsdag 26 februari 2002 16:29 schreef hezik het volgende:

[..]

Dit ben ik niet met je eens. Wat duidelijk is geworden dat lapmiddeltjes niet werken. Niet dat de users niet te veranderen zijn.

Natuurlijk heb je _wel_ keuze in je users. Iemand die 10 keer een nOOb topic opent zonder de FAQ te lezen kun je gewoon kicken, of gelijk z'n topics op slot zetten dan stopt ie er vanzelf mee.

Er zijn gewoon veel te weinig mods die dan ook nog eens het beleid niet streng genoeg hanteren. Het eerste is zeer eenvoudig aan te tonen, deel het aantal posts per dag door het aantal mods en zie dat het teveel wordt voor een bijbaan, zeker als een mod zo af en toe even een dagje vrijneemt. Wat dat betreft was/is de lite-mod een goed initiatief, wat ook al uit een ander draadje blijkt.

Daarnaast mogen modjes wat mij betreft wel meer te werk gaan als mbraveboer.. de moeite nemen om bij het plaatsen van een slot uit te leggen waarom. Ja dat is extra werk, maar dat hoort bij een mod functie.

Begrijp me niet verkeerd, ik zie ook wel dat het veel werk is en dat men er veel aan doet.. dat betekend niet dat er geen kritische noot geplaatst mag worden imo.
yup je kan gewoon posts sluiten met: onacceptabel nivo ga eens tutorials lezen of vraag het in usenet/CTforum

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 16:30 schreef Sander17 het volgende:
yup je kan gewoon posts sluiten met: onacceptabel nivo ga eens tutorials lezen of vraag het in usenet/CTforum
Dus niet.. het enige wat je daar mee bereikt is dat de user pissig is en in LA gaat posten. Daar wordt de sfeer alleen maar grimmiger van, plus dat er nog harder gepoogd gaat worden door users om aan te tonen dat zij het niveau WEL hebben, oftewel NOG meer mensen die gelijk willen hebben.

Zoiets zou gewoon een nette standaardtekst voor opgesteld moeten worden, met verwijzingen naar fora waar de user WEL terecht kan met die vraag. Alleen een link naar een FAQ wekt irritatie op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 22:40
ff tussendoor: een voorbeeldje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Op dinsdag 26 februari 2002 16:29 schreef hezik het volgende:

[..]

Natuurlijk kun je je users selecteren door ze uit te sluiten, maar dat is vechten tegen de bierkaai en imho de oorzaak achter veel negativiteit.

Pak een paar denkers die het positief inzien en je bent er zo uit.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op dinsdag 26 februari 2002 16:29 schreef justmental het volgende:
Nee, iedereen toelaten en iedereen tevreden houden.
...dat noemen ze ook wel een utopie ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Op dinsdag 26 februari 2002 16:38 schreef BackSlash32 het volgende:

[..]

...dat noemen ze ook wel een utopie ;)
Is het niet fantastisch!
Ik ben echt van overtuiging dat we daar heel dichtbij kunnen komen.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Niet online
Op dinsdag 26 februari 2002 16:40 schreef justmental het volgende:

[..]

Is het niet fantastisch!
Waar? bij de utopie? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op dinsdag 26 februari 2002 16:35 schreef MetHod het volgende:
ff tussendoor: een voorbeeldje
F5 in topic :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op dinsdag 26 februari 2002 16:40 schreef justmental het volgende:

[..]

Is het niet fantastisch!
Utopia - Thomas More gelezen?
Is uit 1520+, en er is nog niet veel van terecht gekomen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Marc H

- - Is wakker - -

Op dinsdag 26 februari 2002 16:33 schreef hezik het volgende:

[..]

Dus niet.. het enige wat je daar mee bereikt is dat de user pissig is en in LA gaat posten. Daar wordt de sfeer alleen maar grimmiger van, plus dat er nog harder gepoogd gaat worden door users om aan te tonen dat zij het niveau WEL hebben, oftewel NOG meer mensen die gelijk willen hebben.

Zoiets zou gewoon een nette standaardtekst voor opgesteld moeten worden, met verwijzingen naar fora waar de user WEL terecht kan met die vraag. Alleen een link naar een FAQ wekt irritatie op.
Gewoon postrechten ontnemen voor 1 dag, bij een tweede overtreding drie dagen en derde keer een week.

Dit is toch Gathering of Tweakers, en geen gathering of n00bs? (hoewel het daarop begint te lijken :'( )

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon postrechten ontnemen voor 1 dag, bij een tweede overtreding drie dagen en derde keer een week.

Dit is toch Gathering of Tweakers, en geen gathering of n00bs? (hoewel het daarop begint te lijken :'( )
Ik denk dat je mijn point een beetje mist. Je wil dat gezever niet, dan zijn er 2 manieren.. de 1e is gewoon bruut afkappen.. daarmee wek je agressie op. De 2e is ook afkappen, maar minder bruut.

Is misschien een wazige uitleg, maar het is echt waar. Leiding geven kan op verschillende manieren en hoeft echt niet altijd op de 'negatieve' manier.

Stel ik wil jou ergens niet hebben. Dan kan ik op je afstappen en schreeuwen 'vieze klootmongool, rot op, je bent een sukkel' of 'goh, zou je het erg vinden om even daar te gaan staan want <reden>'. De 1e wekt alleen maar agressie op 'ach man houd je bek ik sta waar ik wil staan'.

De cursus 'sociale hygiene' (horeca) zou wel een goeie zijn voor alle mods :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Laatst online: 19:03

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Op dinsdag 26 februari 2002 16:21 schreef justmental het volgende:

[..]

Na een jaar van lapmaatregelregeltjes moet het toch duidelijk geworden zijn dat de users niet te veranderen zijn.
Je hebt geen keuze in je bezoekers.
Je zegt nu hier iets anders. Het ligt nog steeds aan de users alleen de lappen tekst helpen niet.....Maar het probleem blijft sommige USERS ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
* kamerplant heeft net eens even gezocht

Wat me opviel, is dat telkens de zelfde users de fout ingaan, en dan krijgen ze soms als straf: 1 week geen GoT, en dan gaan ze weer mis. :(
Ik weet echt zeker, dat als zulk soort domme users gebanned worden, dat dat echt veel modwerkscheelt, en veer irritatie.

misschien dat iemand dat hierboven ook net heeft gezecht, maarja, het zijn wel erg veel replys om allemaal te lezen.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Wat me vooral vandaag opviel is dat veel topics gestart worden door users met <5 posts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 16:57 schreef DataBeest het volgende:
misschien dat iemand dat hierboven ook net heeft gezecht, maarja, het zijn wel erg veel replys om allemaal te lezen.
:X

Je hebt denk ik wel ergens gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Op dinsdag 26 februari 2002 17:02 schreef Courage het volgende:

[..]

:X

Je hebt denk ik wel ergens gelijk.
nou, dan ben ik dus zelf ook zo'n gebruiker die niet eerst searched voordat ie post. :(

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op dinsdag 26 februari 2002 17:01 schreef MetHod het volgende:
Wat me vooral vandaag opviel is dat veel topics gestart worden door users met <5 posts.
Of NOG maar een keer omdat de vorige (die teweinig info gaf) gesloten is:
[url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/49585]http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/49585[/url]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op dinsdag 26 februari 2002 16:54 schreef hezik het volgende:
ghehe, ook overgestapt soms?

Je haalt inderdaad wel een goed punt aan, maar het is ook heel goed mogelijk om vriendelijk doch gedecideerd iemand de 'toegang verder te ontzeggen'.

En inderdaad zal je dat ook consequent moeten doen, en de eventuele zeikerd voor lief moeten nemen.
Op dinsdag 26 februari 2002 17:03 schreef blackd het volgende:
[url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/49585]http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/49585[/url]
Heeft ook duidelijk geen FUQFAQ gelezen zo te zien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Op dinsdag 26 februari 2002 17:03 schreef blackd het volgende:

[..]

Wat mij betreft is het voor zo'n user gewoon exit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Op dinsdag 26 februari 2002 17:04 schreef MetHod het volgende:

[..]

Wat mij betreft is het voor zo'n user gewoon exit.
Idd, hij vertikt het om bijvoorbeeld (common sense) om nu meer info te geven
- topictitel is fout
- te weinig info (cooler type, kast type, wat ie draait etc)
enzovoorts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Op dinsdag 26 februari 2002 16:22 schreef Nielsz het volgende:

[..]

Je kop in het zand steken en tevreden gebuikers?
:D Utopie

We zijn ook in het crewforum druk aan de babbel over dit onderwerp, het zit ons (iig mij) vrij hoog, wat zou moeten aangeven dat er ook echt wat gaat veranderen.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

er zijn zoveel voorbeelden te geven (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/421613 :X)

maarja, dat weten we nu wel. Mogelijke oplossingen zijn ook gegeven, we zijn er mee bezig in het CF.

Het is moeilijk, elke oplossing heeft voor- en nadelen, twijfels etc.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Marc H

- - Is wakker - -

Op dinsdag 26 februari 2002 16:54 schreef hezik het volgende:

[..]

Ik denk dat je mijn point een beetje mist. Je wil dat gezever niet, dan zijn er 2 manieren.. de 1e is gewoon bruut afkappen.. daarmee wek je agressie op. De 2e is ook afkappen, maar minder bruut.

Is misschien een wazige uitleg, maar het is echt waar. Leiding geven kan op verschillende manieren en hoeft echt niet altijd op de 'negatieve' manier.

Stel ik wil jou ergens niet hebben. Dan kan ik op je afstappen en schreeuwen 'vieze klootmongool, rot op, je bent een sukkel' of 'goh, zou je het erg vinden om even daar te gaan staan want <reden>'. De 1e wekt alleen maar agressie op 'ach man houd je bek ik sta waar ik wil staan'.

Ok, eerste keer alleen waarschuwing :)

De fout die de lang gemaakt is dat "we" te "lief" zijn. Hard optreden. Behoor je je niet tot de doelgroep, zorg dan maar dat je tot de doelgroep behoord. Maar val dan ons niet lastig. Er zijn zat andere fora waar men dan terecht kan (webwereld, c!t, hardwareinfo.net bijv.)

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Op dinsdag 26 februari 2002 17:12 schreef LuNaTiC het volgende:
er zijn zoveel voorbeelden te geven (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/421613 :X)

maarja, dat weten we nu wel. Mogelijke oplossingen zijn ook gegeven, we zijn er mee bezig in het CF.
dat weet ik, was alleen om aan te geven wat 'men' zoal nog meer uithaalt.

Goed dat jullie er mee bezig zijn, ik hoop dat er iets positiefs uit komt!
Het is moeilijk, elke oplossing heeft voor- en nadelen, twijfels etc.
idd.. keuzes maken is altijd lastig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Niet online
Waarom heeft hij geen (N)OW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op dinsdag 26 februari 2002 17:17 schreef Nielsz het volgende:

[..]

code:
1
2
3
4
5
[MOD] - vrijdag 28 december 2001 11:18 delete
2 keer topic omhoogschoppen [topic=362710/1/25]

[MOD] - maandag 25 februari 2002 16:27 delete
4 keer topic schoppen |:( :

Een waarschuwinkje heeft hij gehad, had inderdaad een officiele mogen zijn, maar dat is nu niet echt ter zake doendend...

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op dinsdag 26 februari 2002 17:17 schreef Nielsz het volgende:

[..]

Mijn uitleg en 'standje' naar de topicstarter is de NOW.

Er bestaat nogal veel onduidelijkheid over de NOW (bij mij was dit ook, het is beter als dat afgeschaft wordt). Dat is dus de sturende opmerking die we een NOW noemen, maar NOW zeg je niet expliciet erbij in een draadje.

Dit komt dus ook gewoon in de notes, en wordt bij een volgende beslissing meegenomen (en als er dus een harder modbeleid doorheen komt, dan zou ik echt gelijk wat radicaler met zo'n user willen omgaan).

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In mijn geval was dit een tijdelijke ban geweest als ik mod was. Plain n easy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op dinsdag 26 februari 2002 17:23 schreef LuNaTiC het volgende:

Er bestaat nogal veel onduidelijkheid over de NOW (bij mij was dit ook, het is beter als dat afgeschaft wordt). Dat is dus de sturende opmerking die we een NOW noemen, maar NOW zeg je niet expliciet erbij in een draadje.
Compleet offtopic maar ok:
De term NOW is op een gegeven moment komen aanwaaien, in principe is het gewoon een Waarschuwing. En als de usert doorgaat met etteren een OW. Wordt het dan nog te bont gemaakt: temp-ban of perm-ban. Bij terugkeren: IP-ban.
Dit komt dus ook gewoon in de notes, en wordt bij een volgende beslissing meegenomen (en als er dus een harder modbeleid doorheen komt, dan zou ik echt gelijk wat radicaler met zo'n user willen omgaan).
Zie hierboven ;)
En zie ook GTC, spijkers met koppen, die hebben we nodig. Ik wil best hamertje spelen :P

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op dinsdag 26 februari 2002 17:25 schreef Gordijnstok het volgende:
klopt, maar ik heb er zelf verder eigenlijk niks meer aan gedaan omdat ik eigenlijk al buiten mn 'territory' was... maar ik kon het niet laten om ff te reageren. Mijn hoop was, dat ie er iet uit zou leren, maar dat bleek dus niet zo. Daarop gooide Buzzman hem op slot.

Maar idd, in de toekomst mag dat zonder pardon een OW zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johannes
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-07 21:03
Wat ik nou persoonlijk fijn zou vinden is dat dit soort dingen in het open besproken worden. Dit zie je zo vaak 'we zijn er mee bezig in het CF'. Waarom kan dit niet openlijk besproken worden? Het gaat ons toch allemaal aan.

Uit volle borst op weg naar nergens / Zonder reden zonder doel
Met m'n zeden en m'n zonden / En mijn angstig voorgevoel
Laat mij mijn kont tegen de krib / Laat mij dit goddeloze lied
Hef jij je handen maar ten hemel / Maar red mij niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:48
Op dinsdag 26 februari 2002 17:25 schreef Gordijnstok het volgende:
En dan nog vraag je je af of hij zou veranderen hierdoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op dinsdag 26 februari 2002 17:28 schreef Johannes het volgende:

[..]

Wat ik nou persoonlijk fijn zou vinden is dat dit soort dingen in het open besproken worden. Dit zie je zo vaak 'we zijn er mee bezig in het CF'. Waarom kan dit niet openlijk besproken worden? Het gaat ons toch allemaal aan.
Waar zijn we nu verder ook nog mee bezig in dit draadje :?

Al jullie suggesties en meedenken wordt allemaal meegenomen, en over gediscussieerd.

Uiteindelijk krijgen wij een beeld over de users hoe zij denken. Maar we gaan hier niet uitgebreid meteen het nieuwe beleid uitstippelen.

Dat komt pas gestructureerd als het in een ver ontwikkelingsstadium is. Nogmaals, iedereen lijkt het er hier over eens te zijn dat GoT soms gewoont té democratisch is. Wij bepalen het beleid, met inspraak van mensen die wij waarderen (iedereen die hier dus actief en constructief post).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De fout die de lang gemaakt is dat "we" te "lief" zijn. Hard optreden. Behoor je je niet tot de doelgroep, zorg dan maar dat je tot de doelgroep behoord. Maar val dan ons niet lastig. Er zijn zat andere fora waar men dan terecht kan (webwereld, c!t, hardwareinfo.net bijv.)
Dat bedoelde ik niet.. het gaat hier niet om lief of streng.. ik bedoel ook dat er gewoon strenger, maar correcter en consequenter opgetreden moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op dinsdag 26 februari 2002 17:35 schreef LuNaTiC precies wat ik net wilde posten :P :
Je was me net voor :)

Crew zelf wil ook een beetje op een lijn zitten om onderling tegenstrijdige verhalen te voorkomen natuurlijk...
Op dinsdag 26 februari 2002 17:38 schreef hezik het volgende:
Dat bedoelde ik niet.. het gaat hier niet om lief of streng.. ik bedoel ook dat er gewoon strenger, maar correcter en consequenter opgetreden moet worden.
Ik kwoot mezelf maar even:
Op dinsdag 26 februari 2002 17:04 schreef BackSlash32 het volgende:
Je haalt inderdaad wel een goed punt aan, maar het is ook heel goed mogelijk om vriendelijk doch gedecideerd iemand de 'toegang verder te ontzeggen'.

En inderdaad zal je dat ook consequent moeten doen, en de eventuele zeikerd voor lief moeten nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Het moet gewoon niet mogelijk zijn om plompverloren topics te openen.

Op de één of andere manier moet je een drempel hebben.

Er zijn verschillende manieren:
1) In de vorm van een criterium op basis van een x aantal replies
2) Nieuwe users laten raten door 'mature' users
3) Per dag maximaal één topic als user < maand geregistreerd is
4) Newbie topics in een speciale bak plaatsen die eerst door een intern team wordt ge-screened.

(Het kan zijn dat er eerder soortgelijke ideeen zijn gepost).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik ben wel eens een "rate this topic" functionaliteit tegengekomen op een forum....

Zou wel een extra filtermogelijkheid inhouden met zoeken cq laten zien, beetje het idee van de moderatienivo's op de frontpage zeg maar.

Let wel, ik zeg dus niet dat je de afzonderlijke posts moet modereren, maar een tech-topic van een rating kan voorzien als user.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoiets bij een slotje bv:
Ben je het er niet mee eens dat dit topic op slot gegaan is dan kun je mailen met bemiddelaar@tweakers.net. Elke andere vorm van discussie hierover is uitgesloten en kan leiden tot een OW.
Op die manier haal je de '#!@#@! weer op slot, kut mods etc' uit LA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op dinsdag 26 februari 2002 17:49 schreef hezik het volgende:
Zoiets bij een slotje bv:
[..]

Op die manier haal je de '#!@#@! weer op slot, kut mods etc' uit LA.
Maar ik wil dan dat de hele GC-problematiek niet bij de bemiddelaar op zijn schoot komt.

Het gaat hier eigenlijk om de techforums, GC is dus een extra, niet waar het om draait en derhalve ook niet waar de bemiddelaar zich mee bezig zou moeten houden.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar ik wil dan dat de hele GC-problematiek niet bij de bemiddelaar op zijn schoot komt.
Dit gaat toch niet over de GC alleen? Ik was in de veronderstelling dat het over GoT in zijn geheel ging.

Je kunt zoiets verder doortrekken, zo kun je bv. een 'standaard-formulier' voor klachten over slotjes samenstellen. Op dat formulier MOET de user een aantal vragen beantwoorden en zich op een standaard wijze motiveren waarom een slotje terecht danwel onterecht is.

Elke andere reactie wordt op geantwoord met het formulier. Op die manier worden mensen ook gedwongen eerst zelf wat werk te doen. Op zo'n formulier zou bv. ingevuld moeten worden 'heb je zelf gezocht voordat je het topic opende, en zo ja, waarop heb je gezocht?' enz.

e.e.a is wel door mij geschreven in de context 'strenger optreden' dus meer slotjes, dus meer klachten.. enz.. beetje vooruit gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Niet online
Op dinsdag 26 februari 2002 17:29 schreef MikeN het volgende:

[..]

En dan nog vraag je je af of hij zou veranderen hierdoor.
Dat hoeft toch niet? Sommige mensen zullen nooit veranderen, en als ze een ban hebben hebben wij er geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG
  • Laatst online: 17:42

WouterG

Dit is geen ondertitel

Kan er geen stukje forum komen voor de echte tweakers, waar je alleen kunt komen na een zwaar toelatingsexamen en na zoveel tijd op het gewone got forum geregistreed te zijn?
Dus net zoiets als de hk maar dan voor de gevorderde tweakers?
Die kunnen daar dan discuseren op hun niveau zonder steeds gestoord te worden door een stelletje n00bs die leuk denken te zijn.

Het is maar een idee.

Owja, misschien in plaats van dat logo linksboven een enorm grote bord met daarop search die dan ook naar de search gelinkt moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op dinsdag 26 februari 2002 18:21 schreef TomcatX het volgende:
Kan er geen stukje forum komen voor de echte tweakers, waar je alleen kunt komen na een zwaar toelatingsexamen en na zoveel tijd op het gewone got forum geregistreed te zijn?
Dus net zoiets als de hk maar dan voor de gevorderde tweakers?
Die kunnen daar dan discuseren op hun niveau zonder steeds gestoord te worden door een stelletje n00bs die leuk denken te zijn.
Da's natuurlijk de omgekeerde wereld, om het zo aan te pakken.

Piepels die ongehinderd door enige kennis hier komen alle ruimte geven en de Tweaker in een isolatiehokje douwen?

Wat staat er boven dit forum als naam?
Last time I checked stond er Gathering of Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iets dergelijks heb ik wel eens eerder voorgesteld, lijkt mij idd. een prima plan. Je zou een puntensysteem kunnen hanteren. De mods krijgen er een knopje bij (+1 adv point oid) en als een bep. user een bep. aantal punten verzameld heeft mag hij in het schaduw-echte-tweakers-forum.

Maar ja, zoiets vergt aanpassingen van Topix en dat zit er niet in.. in dat kader lijkt mij de vraag hoe de vorderingen zijn tov. de nieuwe forumsoftware ook wel op z'n plaats in deze discussie.. er is al meerdere keren gesuggereerd dat die niet lang meer op zich zal laten wachten.. ik neem aan dat een deel vd. oplossing van dit probleem ook uit functionaliteit van de software zal moeten komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Even simpel gezegd:

Een puntensysteem op GoT zie ik niet als een oplossing, dat is gewoon niet te doen. Dan roept Jantje gewoon tegen al zijn TMF-vriendjes dat hij puntjes wil en komt hij er ook wel. Conclusie: werkt niet, net als op de FP: dat werkt ook niet meer echt goed (understatement van de dag).

Een extra forum waar je pas na een hele lange tijd inmag en blablabla:
Dat zou ook niet het geval moeten zijn: Je moet je gewoon thuis kunnen voelen in de huidige structuur, daarvoor moeten er een aantal veranderingen komen en die veranderingen zijn we aan het bespreken in het GTC. (De thread aldaar is nu 225 posts lang en er zijn zo'n 15 mensen in actief, wat IMHO wel aangeeft dat we er echt mee bezig zijn...)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Laatst online: 18:48
Op dinsdag 26 februari 2002 18:06 schreef Nielsz het volgende:

[..]

Dat hoeft toch niet? Sommige mensen zullen nooit veranderen, en als ze een ban hebben hebben wij er geen last van.
Het ging toch over een tempban. Dan komt ie later dus weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Niet online
Op dinsdag 26 februari 2002 18:32 schreef MikeN het volgende:

[..]

Het ging toch over een tempban. Dan komt ie later dus weer terug.
2 maal is scheepsrecht toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FLoris>> Zou het mogelijk zijn dat wij leestoegang krijgen tot die draad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Niet online
Dit topic gaat opeens hard. Gisteravond waren het 3 pagina's en nu opeens 18.

Wat mij opvalt is dat de schuld bij de newbies en vooral bij de noobs gelegd wordt. Nu is dat natuurlijk ook de kern van het probleem, maar een uitspraak die zeker van toepassing is:

"een betere toekomst begint bij jezelf"

Ik loop hier nu ongeveer 2 jaar rond, geregistreerd op 12/08/00 en op Tnet vanaf 20/03/00. Voor mij kwam GOT ook echt later en is ook het verlengde van Tnet. Kijk altijd eerst even naar het nieuws.

Nu ben ik meer een lezer dan een poster. Ik stel wel eens een vraag of ik help iemand als die een probleem heeft en ik het op denk te kunnen lossen. Weet ik er niks vanaf dan reageer ik ook niet. Reageert er iemand voor mij met "mijn oplossing" dan reageer ik ook niet.
De laatste tijd lees ik echter steeds minder techfora, maar zit ik meer in LA, TFF, SG en NSTM. Daar is het namelijk gezellig :). Mensen dollen een beetje met elkaar, maar altijd met liefde O+

Als iedereen nou in plaats van te zeuren over de noobs ze helpt. Zeg dat ze het niet goed doen en hoe het wel moet. In plaats van te verwijzen naar een sticky over niet groeten leg uit dat het niet hoeft. Aardig bedoeld, maar niet de bedoeling. Dit komt veel beter over.

Is er een vraag waar al een antwoord op is kan je wel zeggen dat hij moet zoeken, maar je kan ook zelf even helpen. Dan ziet ie in hoe het wel moet en doet het de volgende keer zelf ook.

Nu klinkt dit misschien als veel en onbegonnen werk, maar dat valt denk ik wel mee. Als 5 van de 100 users dit doen is het onbegonnen werk. Echter als 30 van de 100 dit doen kom je al een heel eind.
Wij als users moeten de modjes ook helpen die kunnen het niet alleen.

Voorbeeld:
DR kan niet heel SA in de gaten houden als er 100 topics op een dag geopend worden. Hij kan niet op elk topic reageren.
Als er in SA nou 10 users zouden zijn die daar dagelijks komen. Dan ben je met 10 man die noobs die met "foute" vragen komen er op wijzen dat wat ze doen niet de bedoeling is.
Zo leert hij veel beter dan van een slotje. Hoe vaak komt het wel niet voor dat een gesloten topic meteen weer geopend wordt?

We kunnen wel allemaal roepen dat het met GOT de verkeerde kant op gaat, maar daar zijn wij zelf ook schuldig aan.
Je kan moeilijk verwachten dat de crew alles voor ons doet, maar dat is onbegonnen werk. Als je iemand iets fout ziet doen kan je een aantal dingen doen.

1)niks
2)posten in SU
3)heel hard slotje roepen en/of verwijzen naar de search
4)zeggen hoe het wel moet

Als iedereen nou 4 doet....

misschien wat langdradig, maar ik hoop dat het overkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op dinsdag 26 februari 2002 18:36 schreef Tuxus het volgende:
FLoris>> Zou het mogelijk zijn dat wij leestoegang krijgen tot die draad?
Helaas, ik was wel al een soort "verzamelpost" aan het maken in het crewforum, die hier dan ook geplaatst kan worden. Maar ik wil daarvoor nog de input van een aantal mensen afwachten (het is nu rustig, men is aan het eten of onderweg naar huis enzo).

Jullie moeten dus nog even geduld hebben, wat mij gelijk op het volgende punt brengt:

Verwacht niet dat we per morgen alles om gaan gooien, of erger nog: hebben gegooid. We moeten een duidelijk PVA hebben en niet 12 keer de dingen opnieuw doen, daar schiet niemand wat mee op. Het zou eigenlijk in één keer helemaal goed gedaan moeten worden en dat vergt gewoon een berg voorbereiding.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien met het nieuwe forum gelijk een compleet nieuwe policy invoeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op dinsdag 26 februari 2002 18:38 schreef Peewee het volgende, waar ik in het crewforum ook al over begonnen was:

[Samenvatting eerste quote: behandel elkaar met respect, wees vriendelijk en behandel elkaar vooral zoals je zelf behandeld zou willen worden]
Ik zei het in het GTC als volgt:
code:
1
2
De users moeten 'opgevoed worden'
Geen UTFS/RTFM/RTFF etc meer, maar een vriendelijke insteek, van zowel de users onderling als de MODS.

Iedereen weet dat warez, porno, schelden en illegale dingen hier niet mogen. Dat is ook het probleem niet, het probleem ligt hem in de omgang met elkaar. Men is niet vriendelijk en dat verziekt de sfeer nogal, zie bijvoorbeeld hier, waar de user, omdat het zijn 2e sfeer-verziekende actie was, een laatste OW voor heeft gehad.
Dat is waar je van af moet, dat is waar je elkaar op aan moet spreken en dat is waar m.i. de grootste positieve verandering in zit.

(Senks voor je input trouwens, iedereen hier hoor! :))

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zelf niet echt van de "oude" garde, ik ben hier nog maar ruim een jaar maar toch post ik zelf ook al een stuk minder... Kweenie, het boeit me gewoon niet meer zoveeel, gewoon niet echt leuk meer. Ik merk idd dat zelfs in HK gewoon het nivo omlaag gaat... Tjah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op dinsdag 26 februari 2002 18:50 schreef Floris het volgende:

precies ;)

het is maar ff goed dat nu de bom is gebarsten... misschien dat Thorne toch nog gaat overwegen om te blijven? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Niet online
floris >> ook zo iets, is als je in /15 iets plant, wat eigenlijk in /26 zou moeten, dat dan 26 man om het hardst gaan roepen dat hij wel in /26 zou moeten. Daar zou tegen opgetreden moeten worden.
Als onderdeel van een goede post, allah, maar voor de rest, kappen daarmee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Niet online
Op dinsdag 26 februari 2002 18:53 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

het is maar ff goed dat nu de bom is gebarsten...
Het is idd maar ff goed, want volgende maand barst hij weer. Er is elke 2 maanden wel zo'n topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Niet online
Op dinsdag 26 februari 2002 18:55 schreef Nielsz het volgende:
floris >> ook zo iets, is als je in /15 iets plant, wat eigenlijk in /26 zou moeten, dat dan 26 man om het hardst gaan roepen dat hij wel in /26 zou moeten. Daar zou tegen opgetreden moeten worden.
Precies wat ik bedoel. Er zou tegen op getreden worden geloof ik. Heeft in een sticky gestaan of op het mf.
Het is nutteloos en het enige wat iemand ervan leert is dat schreeuwen leuk is dat het blijkbaar mag.

Heeft iedereen soms in één keer leren fietsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op dinsdag 26 februari 2002 18:56 schreef Nielsz het volgende:

[..]

Het is idd maar ff goed, want volgende maand barst hij weer. Er is elke 2 maanden wel zo'n topic.
misschien... maar nu wordt er wel degelijk wat mee gedaan... ik vind deze ietsjes erger dan de normale topics in LA die hier over komen. Dit draadje, en de lengte + snelheid van eht draadje in GTC zeggen al genoeg... + wat we nu aan het wijzigen zijn aan beleid ed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op dinsdag 26 februari 2002 18:55 schreef Nielsz het volgende:
Dat soort dingen bedoel ik dus.

Daar hebben we een heel leuk medium voor trouwens, het heet SU. Als je iets ziet: gewoon in SU zetten en het wordt vanzelf opgepakt. Het heeft geen zin om met 26 man te roepen dat het zo niet moet, als je niet uitlegt hoe het wel moet. Houdt iemand zich niet aan de regels? Laat het draadje dan links liggen en reageer niet, dan wordt de usert ook niet 'beloond' (geen aandacht: geen beloning). De mod pakt het wel op.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Niet online
Op dinsdag 26 februari 2002 18:58 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

misschien... maar nu wordt er wel degelijk wat mee gedaan... ik vind deze ietsjes erger dan de normale topics in LA die hier over komen. Dit draadje, en de lengte + snelheid van eht draadje in GTC zeggen al genoeg... + wat we nu aan het wijzigen zijn aan beleid ed...
Ik zeik al maanden tegen GO aan via de mail, dus dat had allemaal geen nut :'( ;)
Dat vondt ik een v/d betere acties van het afgelopen jaar btw, dat een admin een mailtje stuurt om een discussie over GoT te starten. En dan niet de lokale mod van je homeforum, maar GoT in het algemeen.
GO ik hooooooouuuuuuuuuuuuuuuuw van je :* O+

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op dinsdag 26 februari 2002 19:01 schreef Nielsz het volgende:

[..]

Ik zeik al maanden tegen GO aan via de mail, dus dat had allemaal geen nut :'( ;)
Dat vondt ik een v/d betere acties van het afgelopen jaar btw, dat een admin een mailtje stuurt om een discussie over GoT te starten. En dan niet de lokale mod van je homeforum, maar GoT in het algemeen.
GO ik hooooooouuuuuuuuuuuuuuuuw van je :* O+

;)
GO liep ook tegen een muur op, schijnbaar was er meer nodig om echt te luisteren en deze thread lijkt mij duidelijk aan te geven dat er echt wat gedaan moet worden en dat er ook structureel een aantal dingen opgepakt moeten worden.

We kunnen als crew geen wonderen verrichten natuurlijk, maar we zijn wel bezig met het goed op een rij zetten van de verschillende problemen, met een idee voor een aantal oplossingen. Helaas heb ik thuis geen internet (nouja ik kan inbellen, maar dat schiet niet op), dus kan ik morgen pas weer verder, maar mijn collega's zullen als het goed is vanavond een overzicht plaatsen van aandachtspunten, zodat we gezamelijk de beste oplossingen kunnen bedenken.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een plan om SU te hernoemen naar iets anders? 'Stoute Usertjes' klinkt een beetje badinerend en het dekt de lading imo niet. Iemand die iets fout doet hoeft niet perse stout te zijn.

Ik denk ook dat mensen die nu in de draad posten van 'dit mag niet' of 'noob, lees de faq' NIET in SU posten omdat dat 'matennaaierij' is. Daarnaast krijg je dan het 'wannabe-mod' gezeik.. ik denk dat ik de enige ben die 'wannabee-mod' positief opvat en deze overtuiging ook uitdraagt :)

//edit
en het consequent verkeerd spelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iedereen is ineens weer betrokken en over 2 weken is het niveau weer net zo hard dalende als ervoor. Dit soort dingen komen elke maand wel een keer langs en er veranderd gewoon niks, helaas.

no offence voor thorne, ik word zelf ook ziek van het soms gewoon irriterende niveau, en ik ga (nog) niet weg (helaas voor jullie :+) maar ik begin het ook steeds onzinniger te vinden hier me tijd te besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op dinsdag 26 februari 2002 19:06 schreef hezik het volgende:
Misschien een plan om SU te hernoemen naar iets anders? 'Stoute Usertjes' klinkt een beetje badinerend en het dekt de lading imo niet. Iemand die iets fout doet hoeft niet perse stout te zijn.

Ik denk ook dat mensen die nu in de draad posten van 'dit mag niet' of 'noob, lees de faq' NIET in SU posten omdat dat 'matennaaierij' is. Daarnaast krijg je dan het 'wannabe-mod' gezeik.. ik denk dat ik de enige ben die 'wannabee-mod' positief opvat en deze overtuiging ook uitdraagt :)
"Meldpunt probleemgevallen" :P

Ik zou niet weten hoe je het anders moet noemen, maar je hebt wel een punt, het idee van SU is wel goed, maar de uitvoering mist gewoon nog.

Je meld iets in SU voor het algemene belang van het forum, niet omdat je de kont van de mod in kwestie wilt kussen, maar omdat je het forum schoon wilt houden en met zijn allen plezier wilt hebben (en houden!) op het forum.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een 'meld deze draad in UPG' ofzo? (ultieme probleem gevallen :) )

//off-topic
eh, even off topic maar voor alle duidelijkheid..

ik mag dan wel wannabe mod zijn maar heb geenszins de intentie wie dan ook te zoenen hier, laat staan op zijn/haar kont :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op dinsdag 26 februari 2002 19:08 schreef Floris het volgende:

[..]

"Meldpunt probleemgevallen" :P

Ik zou niet weten hoe je het anders moet noemen, maar je hebt wel een punt, het idee van SU is wel goed, maar de uitvoering mist gewoon nog.

Je meld iets in SU voor het algemene belang van het forum, niet omdat je de kont van de mod in kwestie wilt kussen, maar omdat je het forum schoon wilt houden en met zijn allen plezier wilt hebben (en houden!) op het forum.
Was een tijdje geleden een suggestie van een user (sorry, weet ff niet meer wie het was :P) om het te renamen naar: Schop een Modje (SM). Heb je een lachwekkende, luchtige en pakkende naam voor het forum, en je legt er nadruk op dat niet de users stout zijn, maar dat je een modje in beweging zet om een bepaald iets te verbeteren :)

JvS en ik hadden nog het plan om dat voor te stellen, maar werd toen ff in de ijskast gezet. (ik vind het nog steeds een leuk idee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op dinsdag 26 februari 2002 19:12 schreef LuNaTiC het volgende:

[heel verhaal :P]
Hmmjah, maar een modje doet het eigenlijk ook niet fout. ;)

HEM is beter denk ik :)
Help Een Modje :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op dinsdag 26 februari 2002 19:14 schreef Floris het volgende:

[..]

Hmmjah, maar een modje doet het eigenlijk ook niet fout. ;)

HEM is beter denk ik :)
Help Een Modje :)
mja, maar het gaat er om dat users zich niet stout voelen. Ik denk dat een modje wel doorheen kan kijken ;) (het is ook gewoon ironisch bedoeld, dus ik zie er niks mis mee :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik hoop dat jullie het me niet kwalijk nemen:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/423437

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Frequente SU posters worden soms ook NSB'ers genoemd. Op zich lig ik daar niet zo wakker van, maar dat geeft wel aan dat sommige mensen het gewoon niet begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

code:
1
2
De users moeten 'opgevoed worden'
Geen UTFS/RTFM/RTFF etc meer, maar een vriendelijke insteek, van zowel de users onderling als de MODS.

Iedereen weet dat warez, porno, schelden en illegale dingen hier niet mogen. Dat is ook het probleem niet, het probleem ligt hem in de omgang met elkaar. Men is niet vriendelijk en dat verziekt de sfeer nogal.
Probleem:
Wij usertjes gaan lief een luie donder aan het antwoord hebben. Wij tonen onze goede kant, hij heeft zijn antwoord, en komt morgen 6 nieuwe vragen stellen.

Oplossingen:
• Stug posten in SU, dat staat dan echter de eerste paar weken compleet vol, en voor LA moet je in de file staan.
• Niet replyen als user, user gaat zeuren: "Weten jullie het niet?"

Logisch gevolg:
Een hoop mensen krijgen op hun lazer, en er worden waarschijnlijk veel NOW's en OW's uitgedeeld.

Usertjes gaan roepen dat dit een bagger-forum is en de hele reutemeteut.

Er moeten gewoon minstens de helft minder topics geopend worden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PokkeNoise
  • Laatst online: 15-08-2023

PokkeNoise

leesbaar met bril

Op dinsdag 26 februari 2002 19:06 schreef hezik het volgende:
Misschien een plan om SU te hernoemen naar iets anders? 'Stoute Usertjes' klinkt een beetje badinerend en het dekt de lading imo niet.
Forum Onderhoud :?

Is ook al eens in een draad voorgesteld.

Gewoon een droge naam, geen leuke afkortingen, die juist die bezoekers aantrekken waar deze draad over gaat.

"Jongens op GoT, das pas gezellig" en hup weer een zwik users die hier niet als Tweakers maar als gezelligheids cq kuddedieren aanmelden.

? weet jij wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Niet online
Op dinsdag 26 februari 2002 19:21 schreef Cheatah het volgende:

[..]

Probleem:
Wij usertjes gaan lief een luie donder aan het antwoord hebben. Wij tonen onze goede kant, hij heeft zijn antwoord, en komt morgen 6 nieuwe vragen stellen.
Bij jou is het glas half leeg ik zie het al. ;)
Je hoeft niet iemand perse te helpen met zijn probleem. Je kan hem ook helpen door te zeggen hoe het wel moet. Dan opent hij niet morgen nog 6 topics, maar eentje, in LA.
Die heet dan: "Bedankt Cheetah voor het helpen!". :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lang topic hier, ben nou t/m pagina 12 en wil al wel even wat kwijt. Er wordt hier constant het probleem richting de newbies geschoven. Eerst zal er gekeken moeten worden om welke doelgroep er aangesproken gaat worden. Zijn/blijven dit de echte Tweakers of mogen mensen die nog niet zo lang bezig zijn met de wereld na word en internet, om het maar even mooi te zeggen, ook posten zolang er duidelijk blijkt dat er is nagedacht over deze vraag?

Ik ben hier al sinds een tijdje geleden geregistreerd en toen vertrokken, misschien zonder ooit gepost te hebben, naar een ander forum wat beter paste bij mijn niveau en doel. Ben nou terug omdat ik me ook ben gaan interesseren voor andere zaken. Lezen op GoT helpt hier echt enorm bij. Bijvoorbeeld het topic Epox 8KHA+ PERFECT. In dit soort topics kan ik niet replyen aangezien ik daar geen ervaring mee heb maar het is wel een goede bron van informatie. In topics als Wat te doen om Linux "hype" weer terug te krijgen? kan ik dan weer wel iets zeggen en ik zou het erg jammer vinden om niet de mogelijkheid hiertoe te hebben omdat sommige users zich niet kunnen gedragen.

Maatregelen die je kan nemen zijn moeilijk, wat ik tot nu toe gelezen heb vind ik iig de inkorting van de faq een goed idee. Deze lappen tekst zijn veel te groot. Ook sneller een temp ban of een hk ban zijn wel goede ideeen. Betaling helpt niet aangezien iedereen kan betalen. En op het UTFS en RTFM, is hier niet SU voor? Doe dat dan niet in het topic zelf maar direct daar en laat de mod zijn uitleg daarbij geven. Dit zal heel wta frustraties voorkomen.

/me die nu nog even verder gaat lezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 19:27 schreef Peewee het volgende:

Bij jou is het glas half leeg ik zie het al. ;)
Zulke users zijn er, en er zijn er nu al teveel. En die komen alleen voor zichzelf. Een user mag zich best een beetje lullig voelen als hij niet (goed) heeft gezocht, en een botte reply krijgt.

Het is leuk als hij zijn antwoord heeft, hij is blij, ik ben niet blij, want ik heb eigenlijk helemaal geen zin om iemand te helpen die er zelf niets aan gedaan heeft.

Het is ook zo verd*md moeilijk om een nette topic te openen... 2 regeltjes met: "Bla bla, hoe moet dit?" Daar wordt ik echt goed nijdig van. Als ik zelf een topic start, probeer ik altijd duidelijk te zijn, beleefd, geduldig, en vooral: ik laat zien dat ik bereid ben om het met een paar tips zelf op te lossen.

Maar er zijn ook zat (meer dan zat) users die het na een hint niet snappen, en alles voorgekauwd willen hebben. Daar is GoT niet voor.

Voorbeeld
Eigenlijk schaam ik me diep voor mijn reply. Ik had het eigenlijk ook niet moeten doen.
De toon van de topicstarter viel me verschrikkelijk verkeerd. En dan die signature eronder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:58

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Ik sta nog niet zo heel lang geregistreerd hier (sinds oktober 2001), maar voordat ik me registreerde hing ik hier wel al een half jaar tot een jaar rond, om posts te lezen en ervan te leren. Ooit had ik hier een ander account (door omstandigheden kwijtgeraakt). Je kan dus eigenlijk zeggen dat ik hier al een jaar tot anderhalf jaar rondhang.

Ik heb hier een hoop geleerd, gezien, en ben door GoT en t.net me ook nog meer en meer in computers gaan interesseren. Jammergenoeg zie ik ook steeds meer dat de tendens in het forum de verkeerde kant op neigt te slaan. Users slaan onzin uit en andere users beginnen in datzelfde topic die user te flamen. Dit is, denk ik, mede een gevolg van het steeds maar toenemen van het aantal users.

Het gaat hier om een denkwijze? Een soort van cultuur. Een cultuur die dit forum zo'n hoog niveau gaf. Mijn vriendin bijvoorbeeldm, die totaly a-technisch is, die begrijpt helemaal niets van die denkwijze. Een computer is een computer voor haar. Je moet dus eerst weten hoe de omgeving/sfeer hier is, voordat je (redelijk) op niveau mee kan doen.

Nu lijkt voor een buitenstaander die sfeer anders, dan dat ik me die hier (na al wat GoT-ervaring) voorstel. Zomaar iemand die nog nooit op dit forum was, maar wel bijvoorbeeld met "tweaken" te maken heeft gehad, denkt soms dat het "stoer" en "koel" is om een AMD te hebben op GoT. "AMD/Linux Rulez" schijnt daarom 1 van de vele populaire uitspraken geweest te zijn. Dat is nu redelijk ingedimd, maar er zijn nog meer voorbeelden in die trend te noemen waar ik me persoonlijk aan erger. Het schijnt slecht te zijn Bv. als je ASP draait i.p.v. PHP. Win2k server i.p.v. een linux severtje. MsSql i.p.v. Oracle of MySql. En als je geen linux draait, dan zou je geen echte "tweaker" zijn. Volgens die mensen moet je voldoen aan de "populaire tweaker standaarden" of zo :/.

Ieder zijn eigen meug zou ik zeggen. Als iemand 't niet eens is met de product-keuze, dan zou je niet moeten reageren. Pas reageren als je een serieuze bijdrage kan leveren waar voornamelijk de topicstarter, maar andere ook, iets aan hebben. Jammergenoeg zijn er maar weinig mensen die zich dat realizeren.

Ik heb nu maar 1 segment uit het skala van probleempjes gepikt natuurlijk, maar dit was er 1 waar ik het meest ideeën over had.

Als "Final thaught" wil ik dit ook nog eventjes kwijt:
We zijn allemaal mensen, die hier allemaal zijn met hetzelfde doel. Praten over computers. Je "volwassen" gedragen is naar mijn mening dus geen pré, maar een plicht.

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Op dinsdag 26 februari 2002 18:30 schreef Floris het volgende:
Even simpel gezegd:

Een puntensysteem op GoT zie ik niet als een oplossing, dat is gewoon niet te doen. Dan roept Jantje gewoon tegen al zijn TMF-vriendjes dat hij puntjes wil en komt hij er ook wel. Conclusie: werkt niet, net als op de FP: dat werkt ook niet meer echt goed (understatement van de dag).
Ik had ook dit idee voor een puntensysteem, alleen ik zou dan een vaste groep die hard tweakers aanstellen als puntenuitdelers, dus dat je geen vriendjespolitiek en dergelijke krijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Niet online
Op dinsdag 26 februari 2002 19:42 schreef Cheatah het volgende:
Ja, maar dat is dus precies wat ik bedoel!

Je kan niks zeggen, je kan het antwoord voorkauwen of je kan een flame plaatsen. Daar leert die gozer idd niks van.

Zeg gewoon wat ie wel moet doen. Je kan dan wel verwijzen naar de 3 stappen policy, maar de kans dat ie daar heen gaat is klein. Maar daarintegen een korte, door een mod gemaakte(?), "autoreply" helpt wel.

Daar kan je dan ik zeggen wat hij fout doet en hoe het wel moet. Als hij er dan niks mee doet moet ie het zelf weten dan mag ie van mij part gewoon gebanned worden, dat soort users heb je niks aan.
Alleen stel je voor dat hij het leest en het opvolgt. Dan heb je er een newbie erbij en een noob minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Op dinsdag 26 februari 2002 20:08 schreef blackd het volgende:

[..]

Ik had ook dit idee voor een puntensysteem, alleen ik zou dan een vaste groep die hard tweakers aanstellen als puntenuitdelers, dus dat je geen vriendjespolitiek en dergelijke krijgt...
Mensen mogen pas na een jaar stemmen, dan ben je die TMF'ers al _lang_ kwijt >:)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Laatst online: 17:49

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

[..]

code:
1
2
3
De users moeten 'opgevoed worden', 
Geen UTFS/RTFM/RTFF etc meer, maar een vriendelijke
insteek, van zowel de users onderling als de MODS.

[..]
Ik hoop wel dat het 'opvoeden' met harde hand gebeurt, anders ben ik bang dat het niet zal lukken.
Geen dank hoor, namens iedereen :)
Op dinsdag 26 februari 2002 19:04 schreef Floris het volgende:
Helaas heb ik thuis geen internet.
*offtopic: Jij bent niet aan 't testen voor TweakDSL? :)
maar mijn collega's zullen als het goed is vanavond een overzicht plaatsen van aandachtspunten, zodat we gezamelijk de beste oplossingen kunnen bedenken.
Ik ben benieuwd...

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 25 februari 2002 23:08 schreef _MaLa_ het volgende:

[..]

ja me2 zit er ook steeds minder veel onzin en spawmers
Zoals ik :? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een kleine toevoeging op mijn vorige post. Ik las dat er ideeen waren om eerst een bepaald aantal replies in te stellen voor je een topic kan starten. Dit zal echt niet helpen:

1) Je krijgt mensen die oude topics met enigzins hetzelfde onderwerp omhoog schoppen met hun vraag.

2) Mensen die in andere topics hun vragen gaan stellen.

3) Nog meer onzinposts want dan gaat het niet alleen meer om hk toegang (
offtopic:
erg irri al die links daarheen die ik niet kan lezen :'(
)

4) Mensen die wel moeite gedaan hebben voor hun probleem kunnen nog niks.

Het controleren van topics door lang geregistreerde is wel een goed idee. Vind dat je uit moet gaan van de goede users en dus ook een forum voor echte Tweakers waa je pas in kan na een bepaalde tijd is onzin, ik vind echtd at users die hier alleen maar lezen vet benadeeld worden door deze ideeen. Hoe wil ik mijn niveau opkrikken als ik eerst verplicht wordt om op een lager niveau rond te hangen? Nou weet ik ng niet veel maar dat maakt het voor mij niet minder interesant om bepaalde topics te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op dinsdag 26 februari 2002 19:17 schreef hezik het volgende:
ik hoop dat jullie het me niet kwalijk nemen:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/423437
Mja ;( als je ziet hoe daar nu al weer op gereageerd wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Op dinsdag 26 februari 2002 19:19 schreef MetHod het volgende:
Frequente SU posters worden soms ook NSB'ers genoemd. Op zich lig ik daar niet zo wakker van, maar dat geeft wel aan dat sommige mensen het gewoon niet begrijpen.
Sorry dat ik mezelf ff quote, maar eventjes na deze post werd deze reactie geplaatst in het topic van Hezik (wat doet het eigenlijk in de HK :?):

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/12474353#12474353

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Laatst online: 17:49

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Op dinsdag 26 februari 2002 20:53 schreef BackSlash32 het volgende:
[..]

Mja ;( als je ziet hoe daar nu al weer op gereageerd wordt...
:'(

Tis dan wel HK, maar als ik het voor het zeggen had, hadden er nu 2 users een dag-ban voor heel GOT gehad wegens flamen/beledigen van alle SU posters. Gewoon keihard aanpakken!.

Maar ja... tis maar goed dat ik het hier nooit voor het zeggen krijg. :)

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Laatst online: 15:16

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

* KroontjesPen SU => Steunpunt Users ;)

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry dat ik mezelf ff quote, maar eventjes na deze post werd deze reactie geplaatst in het topic van Hezik (wat doet het eigenlijk in de HK :?):
Ik heb het in de HK gezet omdat het imo niet bepaald een serieus onderwerp is.. dat was mijn bedoeling ook niet.. beetje humor moet kunnen, en ik denk dat het voorstel SU naar SM om te dopen niet echt serieus is :)

Daarnaast, alsof ik iets met een omnoeming van SU te maken heb... was gewoon een geintje.

//edit
ook even hier, kleine crosspost:
het (weer) aanhalen van NSB als voorbeeld ondersteunt wel het plan om SU van naam te veranderen. Blijkbaar roept de naam SU bij de minder intelligente mensen toch het verkeerde idee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op dinsdag 26 februari 2002 21:58 schreef hezik het volgende:
//edit
ook even hier, kleine crosspost:
het (weer) aanhalen van NSB als voorbeeld ondersteunt wel het plan om SU van naam te veranderen. Blijkbaar roept de naam SU bij de minder intelligente mensen toch het verkeerde idee op.
En ligt dat aan de naam, of ligt dat nou aan de minder intelligente (l)users?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ligt dat aan de naam, of ligt dat nou aan de minder intelligente (l)users?
Is dat relevant? Feit is dat de huidige naam negatieve associaties oproept. Dat is iets wat eenvoudig verholpen kan worden.

Natuurlijk ben ik niet zo naif te denken dat het dan opgelost is, maar het is een begin. Daarnaast blijf ik er bij dat er meer mods moeten komen welke strenger maar correcter en volgens een meer consequent beleid modden. Maar goed, dat had ik al gezegd.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is alles nu niet al gezegt? Het is nu wachten op die samenvatt9ing van de modsdiscussie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op dinsdag 26 februari 2002 22:19 schreef hezik het volgende:
Is dat relevant? Feit is dat de huidige naam negatieve associaties oproept. Dat is iets wat eenvoudig verholpen kan worden.
Nu heet het SU, dan zal het (bijv) UOF (User Ondersteunings Forum) gaan heten of whatever, dan zullen mensen gaan zeuren omdat ik in UOF kom.. Zelfde discussie all over again. De naam is misschien iets misleidend, da's waar. Maar de 'klagers' hebben hoofdzakelijk een hekel aan waar het fora voor staat, niet aan de naam..

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op dinsdag 26 februari 2002 22:19 schreef hezik het volgende:
Ik denk niet dat dit symptoom met een simpele naamsverandering ineens verdwenen is.
Je kunt het wel MF noemen (Meldpunt Forumfouten) maar er zal altijd een heldere geest (not) zijn die er weer M*thaf*ckahs van maakt.

Het gaat niet om de naam, het gaat om de functie die er achter zit. Dat wordt blijkbaar door een kleine groep niet begrepen.

[edit]
moto-moi denkt precies hetzelfde maar tikt blijkbaar sneller :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWINX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 18:19
Op dinsdag 26 februari 2002 22:25 schreef BackSlash32 het volgende:

[..]

Ik denk niet dat dit symptoom met een simpele naamsverandering ineens verdwenen is.
Je kunt het wel MF noemen (Meldpunt Forumfouten) maar er zal altijd een heldere geest (not) zijn die er weer M*thaf*ckahs van maakt.
Dat is dan het probleem van die zieligerd die er zo nodig is anders van moet maken :r

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er geen bepaalde verhouding in te stellen tussen HK - Tech posts? En dat die dan pas na een bepaald aantal techposts (dus een stuk hoger dan nu) verdwijnt? Dan komen er iig minder users in de hk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PokkeNoise
  • Laatst online: 15-08-2023

PokkeNoise

leesbaar met bril

Even wat andere topics over bovengenoemde linkjes zitten lezen.

Want ja, de modjes hebben even wat OW's gestrooid naar aanleiding daarvan.

En er werd gelijk weer een topic geopend in LA met de vraag waarom dat er een OW gegeven werd enz.enz.enz.enzovoort.

Dat Thorne wil stoppen is goed te begrijpen, als je de reacties in die andere draadjes even door leest.

Aan de andere kant wel leuk om al die ideeën van users te lezen en die bedoeld zijn om dusdanige users in te dammen.
Maar die users blijken dus niet alleen hardleers maar ook niet begifted met een beetje verstand, laat staan de "common sense" waar GameOver eerder over postte.

Enige dagen terug was er in LA een draadje van een user die vond dat iets niet in de FAQ stond en daardoor zijn gelijk probeerde te halen. Was zeer vermoeiend om te lezen hoe de MODs maar weer netjes probeerden uit te leggen waarom het niet toegestaan was en waarom de betreffende user geen gelijk had.
(zal er daarom ook geen link van plaatsen)

Het strakke beleid van de laatste tijd en het plaatsen van slotjes en (tijdelijk) bannen zal gewoon verder doorgevoerd moeten worden (desnoonds met de hulp van LiteMods) om de groeiende stroom nieuwkomers en al aanwezige sfeerverziekers duidelijk te maken dat ze op GoT te gast zijn en dat ongewenst gedrag niet getolereerd wordt.

Die ideeën over vertraagde registratie en of een € bijdrage zullen IMHO niet echt gaan werken.

Eigenlijk zijn de goede en gezellige sfeer die hier ondanks alles toch regelmatig heerst, de oorzaak van het succes van GoT, dat het ook een prachtige database van computer kennis is, is meegenomen :)

Bovenstaande is meer een opmerken van postgedrag door users dan een constructieve bijdrage om tot een oplossing te komen.

* PokkeNoise weet eigenlijk ook niet wat te doen om,
• en klantvriendelijk te blijven.
• en de irritante users weg te houden en/of niet toe te laten.

* PokkeNoise zal het wel proberen om.
• niet te reageren in die topics die hem irriteren
• niet te gillen om SLOTJUHHHH
• behulpzaam te blijven

? weet jij wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victis
  • Laatst online: 07-09 06:15

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Oke ben erdoorheen, nu komt mijn oplossing. :)

Hij lijkt op een aantal gegeven oplossingen maar heb er een aantal bijeengegooid en er een soort van sausje erover gekwakt. :9~

In het kort het probleem, nivo zakt, waardoor: irritante personen. (irritante=vul hier 'kan van alles zijn' in)

Oplossing.
Maak een aparte forumpje waarin de newbie's in kunnen posten, en ook alleen daarin. Ze kunnen natuurlijk de rest wel lezen.
-Zo krijg je die noob vragen niet overal in de weg.

Zorg voor een punten systeem, een systeem die niet zichtbaar is voor newbies.
Alleen de aangewezen personen, dit kunnen zijn mod's of een soort superusers (gotters die hun status al bewezen hebben).
Als newbies dus een bepaald hoeveelheid punten heeft gekregen, dus 'goedgekeurd' door de gotcommunity, kan hij/zij posten op de rest van het forum.
Als een user dus alleen maar bv. search vragen stelt en irri gedrag vertoond, komt hij/zij nooit in de rest van de forums.
En kan eventueel geband worden, als daar aanleiding toe is.

Ook als een user zich al toegang heeft tot de rest van de fora, kan hij terug gezet worden en moet die test periode weer doorgaan.

Met erbij dat die newbie forum niet in de search word meegenomen, is het ook niet irritant voor de diehards want die ziet ze niet.
Alleen gotteraars die willen, en zijn er denk ik best veel, die gaan in die newbie forum de newbies helpen. (en ze helpen elkaar natuurlijk)

Kan natuurlijk bijgeschaafd worden. ;)
Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste