Zoiets als fp mod systeem ?Op dinsdag 26 februari 2002 22:54 schreef Vae Victis het volgende:
Oke ben erdoorheen, nu komt mijn oplossing.
Hij lijkt op een aantal gegeven oplossingen maar heb er een aantal bijeengegooid en er een soort van sausje erover gekwakt.
In het kort het probleem, nivo zakt, waardoor: irritante personen. (irritante=vul hier 'kan van alles zijn' in)
Oplossing.
Maak een aparte forumpje waarin de newbie's in kunnen posten, en ook alleen daarin. Ze kunnen natuurlijk de rest wel lezen.
-Zo krijg je die noob vragen niet overal in de weg.
Zorg voor een punten systeem, een systeem die niet zichtbaar is voor newbies.
Alleen de aangewezen personen, dit kunnen zijn mod's of een soort superusers (gotters die hun status al bewezen hebben).
Als newbies dus een bepaald hoeveelheid punten heeft gekregen, dus 'goedgekeurd' door de gotcommunity, kan hij/zij posten op de rest van het forum.
Als een user dus alleen maar bv. search vragen stelt en irri gedrag vertoond, komt hij/zij nooit in de rest van de forums.
En kan eventueel geband worden, als daar aanleiding toe is.
Ook als een user zich al toegang heeft tot de rest van de fora, kan hij terug gezet worden en moet die test periode weer doorgaan.
Met erbij dat die newbie forum niet in de search word meegenomen, is het ook niet irritant voor de diehards want die ziet ze niet.
Alleen gotteraars die willen, en zijn er denk ik best veel, die gaan in die newbie forum de newbies helpen. (en ze helpen elkaar natuurlijk)
Kan natuurlijk bijgeschaafd worden.
Kom je negatief niet meer posten ?
Lijkt me wel wat er is de laatste tijd weinig zinnigs aan topics te vinden vind ik ;'(
En veel gezeur tegen mods wat ik een beetje onterecht vind, Zij bepalen niet echt de sfeer.. Als een mod bv een n00b topic niet sluit word ie volgespamd met "slotje" "slapen de mods" enz enz.. en als die wel het topic sluit is het een &^&&^!! ofzo..