Ik stop ermee...

Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste
Acties:
  • 1.879 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 22:54 schreef Vae Victis het volgende:
Oke ben erdoorheen, nu komt mijn oplossing. :)

Hij lijkt op een aantal gegeven oplossingen maar heb er een aantal bijeengegooid en er een soort van sausje erover gekwakt. :9~

In het kort het probleem, nivo zakt, waardoor: irritante personen. (irritante=vul hier 'kan van alles zijn' in)

Oplossing.
Maak een aparte forumpje waarin de newbie's in kunnen posten, en ook alleen daarin. Ze kunnen natuurlijk de rest wel lezen.
-Zo krijg je die noob vragen niet overal in de weg.

Zorg voor een punten systeem, een systeem die niet zichtbaar is voor newbies.
Alleen de aangewezen personen, dit kunnen zijn mod's of een soort superusers (gotters die hun status al bewezen hebben).
Als newbies dus een bepaald hoeveelheid punten heeft gekregen, dus 'goedgekeurd' door de gotcommunity, kan hij/zij posten op de rest van het forum.
Als een user dus alleen maar bv. search vragen stelt en irri gedrag vertoond, komt hij/zij nooit in de rest van de forums.
En kan eventueel geband worden, als daar aanleiding toe is.

Ook als een user zich al toegang heeft tot de rest van de fora, kan hij terug gezet worden en moet die test periode weer doorgaan.

Met erbij dat die newbie forum niet in de search word meegenomen, is het ook niet irritant voor de diehards want die ziet ze niet.
Alleen gotteraars die willen, en zijn er denk ik best veel, die gaan in die newbie forum de newbies helpen. (en ze helpen elkaar natuurlijk)

Kan natuurlijk bijgeschaafd worden. ;)
Zoiets als fp mod systeem ?
Kom je negatief niet meer posten ?
Lijkt me wel wat er is de laatste tijd weinig zinnigs aan topics te vinden vind ik ;'(

En veel gezeur tegen mods wat ik een beetje onterecht vind, Zij bepalen niet echt de sfeer.. Als een mod bv een n00b topic niet sluit word ie volgespamd met "slotje" "slapen de mods" enz enz.. en als die wel het topic sluit is het een &^&&^!! ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-09 06:15

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Op dinsdag 26 februari 2002 23:00 schreef Driez het volgende:

[..]

1Zoiets als fp mod systeem ?
2Kom je negatief niet meer posten ?
Lijkt me wel wat er is de laatste tijd weinig zinnigs aan topics te vinden vind ik ;'(

3Verhaaltje
1)Sorry ben der niet mee bekend. ikke domme }:O
2)Precies, je komt er gewoon niet in. En naar vaker irri gedrag bannen meteen.
3)personen die met slotjes gezeur komen worden ook meteen gestraft want die hebben daar gewoon niets te zoeken.
Als het hun irriteert, moeten ze der niet heen gaan.

En sluiten is in principe dan niet nodig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op dinsdag 26 februari 2002 22:36 schreef PokkeNoise het volgende:

Aan de andere kant wel leuk om al die ideeën van users te lezen en die bedoeld zijn om dusdanige users in te dammen.
Maar die users blijken dus niet alleen hardleers maar ook niet begifted met een beetje verstand, laat staan de "common sense" waar GameOver eerder over postte.
Voorbeeldje:
hiero

Ten eerste heeft dat in heel OCM niks te zoeken en de nmanier van posten is ook niet bijster vrolijkstemmend.
"jah, ik dump het hier wel"
"ik heb gezocht met m'n ogen in m'n kontzak"

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 23:06 schreef Vae Victis het volgende:

[..]

1)Sorry ben der niet mee bekend. ikke domme }:O
2)Precies, je komt er gewoon niet in. En naar vaker irri gedrag bannen meteen.
3)personen die met slotjes gezeur komen worden ook meteen gestraft want die hebben daar gewoon niets te zoeken.
Als het hun irriteert, moeten ze der niet heen gaan.

En sluiten is in principe dan niet nodig. :)
Sluiten zal nog wel moeten anders hou je zo'n pleur gare topics open .Maar de echte n00bs verspelen snel hun punten zodat ze dan alleen nog maar kunnen lezen en zoeken (voor bepaalde tijd ?)

Lijkt mij iig geen slecht id.. Als je echt veel onzin replied heb je jezelf ermee. En kan je het niet bij een willekeurige mod in de schoenen schuiven omdat die jou een O.W. heeft gegeven oid.

Fok heeft ook een dergelijk mod systeem op de FP waar dan de crew punten toekent.. Je krijgt 50 punten enz (lees maar ff staat wel in de faq ofzo :P te lui om et hele verhaal te tikken) Alleen lijkt het mij dan beter om de users of een grotere groep "ervaren" users met >danzoveelposts te laten oordelen ipv de crew die belasting er bij te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben zelf al begonnen door mensne te zeggen dat het in de search/faq staat. Dan leren ze er wat van hoop ik. Zo krik je dan het niveau van GoT weer een heel klein beetje omhoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Op dinsdag 26 februari 2002 23:10 schreef Driez het volgende:
...
Mijn idee is dat ze gewoon met 0 beginnen in die forum en dat hun punten gegeven worden, bij zo'n aantal dan mogen ze verder.
Gaan ze daarna de mist in worden ze gewoon weer terug gezet (geNULed) en kunnen ze overnieuw beginnen.
Kan natuurlijk ook anders, is maar een idee.

[edit]
Precies mijn idee de crew/mods hoeven hier niet mee lastig gevallen te worden. alleen ervaren users (zoveel posts oid.) kunnen dit dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ook leuk dat Femme het intresseerd :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 23:14 schreef Vae Victis het volgende:

[..]

Mijn idee is dat ze gewoon met 0 beginnen in die forum en dat hun punten gegeven worden, bij zo'n aantal dan mogen ze verder.
Gaan ze daarna de mist in worden ze gewoon weer terug gezet (geNULed) en kunnen ze overnieuw beginnen.
Kan natuurlijk ook anders, is maar een idee.
Die regel geld dan ook voor de niet n00bs neem ik aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 22:40
Op dinsdag 26 februari 2002 23:14 schreef Nielsz het volgende:
Ook leuk dat Femme het intresseerd :X
Die is pas bij pagina 10 joh :)

Waar is de topicstarter? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

of zit met rest van got-crew te zweten op aanpakplan :)

*geduldmode ingeschakeld maar toch stiekem benieuwd* :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Topic starter is vertrokken zei die :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven
  • Laatst online: 05-07 21:17
Eindelijk een topic met een ECHTE discussie, zonder onnodig geblaat en gezeur. Alleen jammer van het onderwerp. Een paar dingen die ik graag als pre-BC3-user bij zou willen dragen:

1. Een apart n00b forum of lijkt me niets aangezien je wel erg dom bent als je daar post en als persoon met kennis is het totaal niet aanlokkelijk om daar antwoorden te geven. Of je moet gevorderden per tourbeurt daar antwoorden op laten geven, maar of dat haalbaar is.

2. Zelfde geld voor gevorderde-fora. Hierdoor posten de goede mensen alleen nog maar hier en bloeden de andere fora dood aan rotzooi en onzin.

3. Een userstop... Zou misschien een idee zijn voor tijdelijk, maar IMHO niet mogelijk met de huidige tweakers-goes-commercial strategie (no offence, constatering)

4. Betaald maken, behalve dat je dan nog maar weinig mensen overhoud, wat opzich geen probleem zou zijn krijg je een grote leegloop. Ik denk dat het aantal mensen wat zijn abbonnement stopt veel groter stijgt dan de nieuwe mensen.

Nog een paar suggesties:

1. We/jullie moeten is nadenken (als jullie dat niet al doen) over het doel van dit forum met de komst van tweakDSL

2. Het succes van Litemods kan goed uitgebuit worden.

3. Om de search bruikbaar te houden lijkt het mij handig om bagger topics met slotje een status te geven dat hij niet in de search zichtbaar moet zijn. (voor het nieuwe forum systeem) Verwijderen lijkt me niet handig voor "waar is mijn topic discussie".

4. Misschien de search weer standaard op "onderwerp en topic" in te stellen zodat er meer gevonden wordt. (je moet je een beetje aanpassen aan de n00bs) (als de servers het ondertussen weer aan kunnen.)

5. Minder mogelijkheid van democratie. Een dictatuur is niet erg zolang de admins en mods ECHT hun best doen. Met andere woorden meer sloten in LA en meer een instelling van; "Als het niet bevalt rot je maar op".

6. Veel sneller bans uitdelen aan n00bs zodat mensen doorhebben dat ze iets fout hebben gedaan. Ook "guller" zijn met OW.

7. Ik post weinig in de Huiskamer, maar voor mij is het wel een forum waar ik aan redelijk wat aantal topics plezier beleef. Haal die dus ajb niet weg...

[en dit is dus mijn langste reply ooit :p]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Op dinsdag 26 februari 2002 23:17 schreef Driez het volgende:

[..]

Die regel geld dan ook voor de niet n00bs neem ik aan..
Ja, voor iedereen. de forum word dan vanzelf schoon gemaakt.
HK kan dan zo blijven. :)
Duurt misschien even voordat hele forum verschoont is en op nivo, maar dat komt dan vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MIster X
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-01 09:39
Op dinsdag 26 februari 2002 19:04 schreef Floris het volgende:
We kunnen als crew geen wonderen verrichten natuurlijk, maar we zijn wel bezig met het goed op een rij zetten van de verschillende problemen, met een idee voor een aantal oplossingen. Helaas heb ik thuis geen internet (nouja ik kan inbellen, maar dat schiet niet op), dus kan ik morgen pas weer verder, maar mijn collega's zullen als het goed is vanavond een overzicht plaatsen van aandachtspunten, zodat we gezamelijk de beste oplossingen kunnen bedenken.
Eh, collega's van Floris? Wij wachten met smart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:16

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Om te voorkomen dat er meerdere, vriendelijk, reageren op een topic starter om de faq of de search te gebruiken het volgende.

Reply eerst met een *. Kijk of je de eerste * bent.
Deze GoTTer gaat verder, de rest kan eventueel volgen.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 23:14 schreef Tuxus het volgende:
Ben zelf al begonnen door mensne te zeggen dat het in de search/faq staat. Dan leren ze er wat van hoop ik. Zo krik je dan het niveau van GoT weer een heel klein beetje omhoog
En daar moeten we er veel meer van hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TgF>> Stel dan een speciaale groep mensen aan die zich er mee bezig houdt. Voordat de mod van het forum hem lockt eerst even iemand van die groep zn verhaal laten doen.

Zo weet die user zn fout en gaat die m (hopelijk) niet meer maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PokkeNoise
  • Laatst online: 15-08-2023

PokkeNoise

leesbaar met bril

Op dinsdag 26 februari 2002 23:23 schreef KroontjesPen het volgende:
Om te voorkomen dat er meerdere, vriendelijk, reageren op een topic starter om de faq of de search te gebruiken het volgende.

Reply eerst met een *. Kijk of je de eerste * bent.
Deze GoTTer gaat verder, de rest kan eventueel volgen.
Leuk idee, ben er wel voor, maar..... lijkt me moeilijk zo'n stukje forum etiquette duidelijk te maken of aan te leren aan tig duizend users.
En vergeet niet dat er users zijn die een autorepeat F5 bij de actieve topics hebben.

Komen er straks topics met 10 * reacties in één minuut. :)
Niet echt een niveau verhoging, of de overtollige sterretjes zouden verwijderd moeten worden.
Krijg je het volgende: [LA] Wheee mijn sterretje is verwijderd. :o

edit:

niet te moeilijke woorden gebruiken (Ettiquette)

? weet jij wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 23:20 schreef Steven het volgende:
Eindelijk een topic met een ECHTE discussie, zonder onnodig geblaat en gezeur. Alleen jammer van het onderwerp. Een paar dingen die ik graag als pre-BC3-user bij zou willen dragen:

1. Een apart n00b forum of lijkt me niets aangezien je wel erg dom bent als je daar post en als persoon met kennis is het totaal niet aanlokkelijk om daar antwoorden te geven. Of je moet gevorderden per tourbeurt daar antwoorden op laten geven, maar of dat haalbaar is.

2. Zelfde geld voor gevorderde-fora. Hierdoor posten de goede mensen alleen nog maar hier en bloeden de andere fora dood aan rotzooi en onzin.

3. Een userstop... Zou misschien een idee zijn voor tijdelijk, maar IMHO niet mogelijk met de huidige tweakers-goes-commercial strategie (no offence, constatering)

4. Betaald maken, behalve dat je dan nog maar weinig mensen overhoud, wat opzich geen probleem zou zijn krijg je een grote leegloop. Ik denk dat het aantal mensen wat zijn abbonnement stopt veel groter stijgt dan de nieuwe mensen.

Nog een paar suggesties:

1. We/jullie moeten is nadenken (als jullie dat niet al doen) over het doel van dit forum met de komst van tweakDSL

2. Het succes van Litemods kan goed uitgebuit worden.

3. Om de search bruikbaar te houden lijkt het mij handig om bagger topics met slotje een status te geven dat hij niet in de search zichtbaar moet zijn. (voor het nieuwe forum systeem) Verwijderen lijkt me niet handig voor "waar is mijn topic discussie".

4. Misschien de search weer standaard op "onderwerp en topic" in te stellen zodat er meer gevonden wordt. (je moet je een beetje aanpassen aan de n00bs) (als de servers het ondertussen weer aan kunnen.)

5. Minder mogelijkheid van democratie. Een dictatuur is niet erg zolang de admins en mods ECHT hun best doen. Met andere woorden meer sloten in LA en meer een instelling van; "Als het niet bevalt rot je maar op".

6. Veel sneller bans uitdelen aan n00bs zodat mensen doorhebben dat ze iets fout hebben gedaan. Ook "guller" zijn met OW.

7. Ik post weinig in de Huiskamer, maar voor mij is het wel een forum waar ik aan redelijk wat aantal topics plezier beleef. Haal die dus ajb niet weg...

[en dit is dus mijn langste reply ooit :p]
Ik vind niet dat er een apart n00b topic moet komen dan loop je het gevaar dat de gevorderden daar niet in kijken en de niet echt stomme topics die daar staan onbeantwoord blijven.

Dictatuur ook nie. Een punten systeem werkt erg democratisch en mits het op de goeie manier functioneerd erg frustrerend voor spammers/noobs/onzinposters aangezien zij zo erg snel hun punten snel zouden raken.

Userstop mwoa.. kan zijn voordelen hebben maar ook nadelen.

Betaald maken. Mja je kan een grote terugstroom krijgen maar of dat ten goede komt van het forum ?
De gemiddelde internetter betaald liever niet dan wel voor iets wat gebruikt word. Dus krijg je het risico dat de "gevorderde" users ook afhaken.

Mja litemods als in "gevorderde users" met meer dan zoveel zinnige posts die punten uitdelen of afrekken van posts maar verder geen topics kunnen sluiten oid maar wel deze in su kunnen plaatsen als er iets mee is (su dan ontzichtbaar voor "lite users") zodat deze door een mod verplaatst of gesloten kan worden.

Als huiskamer nou gewoon onzin blijft en daar de punten niet voor werken (mits flames echte onzin waardoor zelfs een hk topic gesloten word) dan hou je het ontspannende gedeelte er ook in.

Bagger topics uit de search ook erg ok..
Dan is het zoeken makkelijker voor iedereen

Tweakdsl ? wat heeft dat direct met het forum te maken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 23:32 schreef Tuxus het volgende:
TgF>> Stel dan een speciaale groep mensen aan die zich er mee bezig houdt. Voordat de mod van het forum hem lockt eerst even iemand van die groep zn verhaal laten doen.

Zo weet die user zn fout en gaat die m (hopelijk) niet meer maken :)
Op zich is het een goed idee, maar je hoeft er niet speciaal een "groep" voor te maken, op veel fora zie je het al gebeuren dat men elkaar helpt, ook met zoeken enzo.

Zo zou het overal moeten werken, maar veel hangt af van de bezoekers, iemand die een forum binnenkomt wandelen waar een "harde kern" rondloopt en meteen een vraag stelt in de categorie "hoe zet ik mijn PC aan" die hoeft niet te verwachten dat ie antwoord krijgt, als er dus relatief veel van dat soort lieden rondloopt, dan krijg je de situatie dat men elkaar niet meer wil helpen. Een speciale groep aanstellen werkt dan ook niet meer.

Ik kom dus zelf van TMF (/16) daar was de sfeer altijd relaxed en doorgaans werd iedereen daar op een goede en snelle manier geholpen, op zich ging dat prima, iedereen komt daar met hetzelfde doel (vragen over moderaties op tweakers.net), off topic draden lopen er bijna nooit uit de hand en slotjes zijn er niet nodig.

Dat zie je op meerdere fora terug, maar helaas zijn er ook een aantal waar het niet werkt.

Een deel van de problemen komt ook omdat tegenwoordig een PC met een OS voor heel veel mensen beschikbaar zijn gekomen en veel mensen denken "ach, een PC en een OS, software erop, dat is een makkie" tot het fout gaat, mensen met zo'n instelling "hoe moeilijk kan het zijn, zo'n PC" die weten de weg naar GoT nog wel te vinden, maar die zul je niet zien zoeken, welnee, veel te moeilijk, vragen is lekker makkelijk.

Omdat we snel groot zijn geworden, trekken we mischien ook wel mensen aan die beter af zouden zijn op een ander forum, maar mensen weren is ook vrij lastig.

Conclusie: we hebben een probleem, maar de oplossing is lastiger te vinden dan de meeste mensen denken, ik zie wel een hoop goede dingen en je kunt er vertrouwen in hebben dat daar ook wat mee gedaan wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 23:42 schreef TgF het volgende:

[..]

Op zich is het een goed idee, maar je hoeft er niet speciaal een "groep" voor te maken, op veel fora zie je het al gebeuren dat men elkaar helpt, ook met zoeken enzo.

Zo zou het overal moeten werken, maar veel hangt af van de bezoekers, iemand die een forum binnenkomt wandelen waar een "harde kern" rondloopt en meteen een vraag stelt in de categorie "hoe zet ik mijn PC aan" die hoeft niet te verwachten dat ie antwoord krijgt, als er dus relatief veel van dat soort lieden rondloopt, dan krijg je de situatie dat men elkaar niet meer wil helpen. Een speciale groep aanstellen werkt dan ook niet meer.

Ik kom dus zelf van TMF (/16) daar was de sfeer altijd relaxed en doorgaans werd iedereen daar op een goede en snelle manier geholpen, op zich ging dat prima, iedereen komt daar met hetzelfde doel (vragen over moderaties op tweakers.net), off topic draden lopen er bijna nooit uit de hand en slotjes zijn er niet nodig.

Dat zie je op meerdere fora terug, maar helaas zijn er ook een aantal waar het niet werkt.

Een deel van de problemen komt ook omdat tegenwoordig een PC met een OS voor heel veel mensen beschikbaar zijn gekomen en veel mensen denken "ach, een PC en een OS, software erop, dat is een makkie" tot het fout gaat, mensen met zo'n instelling "hoe moeilijk kan het zijn, zo'n PC" die weten de weg naar GoT nog wel te vinden, maar die zul je niet zien zoeken, welnee, veel te moeilijk, vragen is lekker makkelijk.

Omdat we snel groot zijn geworden, trekken we mischien ook wel mensen aan die beter af zouden zijn op een ander forum, maar mensen weren is ook vrij lastig.

Conclusie: we hebben een probleem, maar de oplossing is lastiger te vinden dan de meeste mensen denken, ik zie wel een hoop goede dingen en je kunt er vertrouwen in hebben dat daar ook wat mee gedaan wordt!
Mja voor de nu "ervaren users" is het geen slecht id om een antwoord te geven of linkje naar een topic en dan in su te plaatsen. Volgens mij is dat de bedoeling ook als je de faq leest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 23:46 schreef Driez het volgende:

[..]

Mja voor de nu "ervaren users" is het geen slecht id om een antwoord te geven of linkje naar een topic en dan in su te plaatsen. Volgens mij is dat de bedoeling ook als je de faq leest...
Of het nou wel of niet in de FAQ staat, je kunt elkaar denk ik gewoon ongevraagd helpen, ik zie daar geboeg voorbeelden van, ook over de manier van vragen stellen ("joh, stel je vraag eens netter") dat moet eigenlijk iedereen een beetje van nature in zich hebben.

Ik weet iets en daar wil ik jullie graag mee helpen in plaats van ik weet iets en ik zeg lekker niet wat, ga er zelf maar achter komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DasHMauL
  • Laatst online: 07-04 09:35
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 23:56 schreef TgF het volgende:

[..]

Of het nou wel of niet in de FAQ staat, je kunt elkaar denk ik gewoon ongevraagd helpen, ik zie daar geboeg voorbeelden van, ook over de manier van vragen stellen ("joh, stel je vraag eens netter") dat moet eigenlijk iedereen een beetje van nature in zich hebben.

Ik weet iets en daar wil ik jullie graag mee helpen in plaats van ik weet iets en ik zeg lekker niet wat, ga er zelf maar achter komen :P
Tis een stukje beleefdheid ook mensen helpen al is die vraag al 10.000x voorbij gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op dinsdag 26 februari 2002 23:56 schreef TgF het volgende:

[..]

Mag ik een voorbeeld geven? :P :P

[topic=395724/1/30]

Zoiets?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu ben ik nog geen jaar geregt, maar het is hier echt wel een zootje geworden, de ene faq na de andere, het lijkt alsof men er hier een faculteit rechten van wilt maken ofzo :(

En iedereen maar klagen hoe erg het allemaal wel niet is, dat mag van mij allemaal wel op slot worden gegooit en de huiskamer mag van mij ook gewoon WEG! Nu kijk ik daar regelmatig en staan op zijn tijd best mooi :P en grappige dingen in, maar het haalt het niveau gewoon omlaag, zeker wanneer je eerst 150 techposts moet hebben om erin te kunnen komen, wordt het gewoon een wedstrijdje wie het eerst de 150 haalt, zoals al zoveel vaker is gezegt.

Dus haal die HK weg, de SG is er toch en ietwat nuttiger :) en voor de FAQ zou ik geen oplossing weten, in het begin heb ik wel de mooite genomen om de algehele std FAQ door te nemen, lijkt me nu ook nog niet een probleem, maar om alle faq's door te nemen die daarnaast nog bestaan is mij teveel van het goede, kan ik net zo goed een rechtenboek gaan lezen ofzo :(

En het doorverwijzen naar de faq's is soms ook maar 'zo zo'
Topics worden op slot gegooit met vaak een onduidelijk vermelding wat irritatie oplevert en er weer een LA wordt opgericht, of in wos d8 ik me te herinneren, zijn er weleens topics op slot gegooit omdat de titel niet goed was gemaakt |:( damn, waar ben je anders mod voor zeg :(

Ik bedoel als men al een ster is om al die faq's mooi en gelikt te maken dan zou je ook best eens mooite kunnen doen om bijv. een fantsoenlijk 'waarom' te geven in een gesloten topic.

En natuurlijk weet iedereen op een gegeven moment hoe het hier aan toe gaat en wat het algehele niveau ongeveer is/hoort te zijn, maar zoals ook vaker gezegt, iedereen is n00b geweest, en er komen ook steeds nieuwe mensen bij (duh) en die kan je niet afschepen omdat de huidige gebruikers het allemaal 'wel' weten, vind ik echt een belachelijke instelling :( (search dit, search dat, uhm... voor searchen ga ik wel naar Google, of staat GoT inmiddels ook al aangeschreven als zoekmachine :? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Ik heb net alle posts in deze topic zitten lezen, ikzelf ben nog maar sinds kort geregistreerd lid maar ik gebruik al sinds 1999 dit forum als een info bron bij mijn problemen die ik tegen kom met pc's, software e.d.

Naar mijn inzien zou je bij de leden een soort selectie of een toetsing moeten aanleggen voor je lid mag worden. Iedereen kan nu lid worden, aan de ene kant leuk maar aan de andere kant niet want nu heb je toch steeds meer die "luie computeraar die zo makkelijk aan een antwoord wil komen" mensen die lid worden.

Maar ja je hebt dan al gauw weer de vraag van hoe en waar leg je de grens voor wel/geen lidmaatschap.

Als laatste ondanks de verzuiling GOT vind ik toch dat iedereeen die actief betrokken is bij het beheer e.d. van got een flink stukej werk aflevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-09 19:10
Ik vind dat er nu te makkelijk gewezen word naar nieuwe users. Iedereen noemt ze maar n00bs enzo, dat slaat natuurlijk ook nergens op. Als ik (ANS/NOS/NT bezoeker) in 1 van de hardware fora kom ben ik ook een n00b, want op dat gebied weet ik gewoon minder als de meeste daar (en dat wil ik ook graag zo houden).
Mensen die nu alle newbies en mensen die domme vragen stellen n00bs noemen nodig ik een keer uit om te komen kijken in 1 van de fora waar ik rondhang en daar dan ook proberen om mensen te helpen. Waarschijnlijk zal de vaste garde van mensen jou dan ook als een n00b bestempelen (ondanks dat jij hier wellicht 3 jaar rond loopt).

Het zijn dus niet alleen maar nieuwe users die stomme vragen (geld ook voor opmerkingen/oplossingen) stellen, maar ook vaak genoeg mensen die op een ander vlak wel heel waardevol zijn voor dit forum.
Als iedereen zich nu alleen maar op zijn eigen gebied begeeft zou dit al veel onnodige discussie besparen.

Verder wil ik ook nog even duidelijk maken waar een forum voor is. Zoek voor de gein maar eens het woord forum op:
code:
1
2
3
1 bijeenkomst waarop deskundigen na een inleiding met het publiek discussiëren
2 groep deskundigen die vragen van een publiek beantwoorden
3 [gesch.] plein in Rome waar het volk bijeenkwam om de algemene zaken te bespreken, recht te doen enz.

Je ziet dat een forum er op de eerste plaats dus is voor een discussie. Als ik dan bijvoorbeeld zie dat Koffie dit topic sluit omdat ik zou happen vraag ik me ook af of de mods nog wel het werkelijke doel van een forum begrijpen. Ik probeer daar een discussie te krijgen over een bepaald standpunt.

Verder gelden er op dit moment in zo'n beetje elk fora andere regels (of zelfs practisch geen regels). Dit maakt het ook niet allemaal veel duidelijker natuurlijk.
Begin dus met het weggooien van de FAQ's/regels in alle fora en maak 1 richtlijn. Verder keihard optreden tegen mensen die het verzieken en eventuele klaagtopics in LA keihard sluiten. Eigenlijk zouden mensen een waarschuwing moeten krijgen wanneer ze in LA posten dat als het een zeurtopic is ze automatisch gebanned worden.
Dit zal in het begin een boel gezeik opleveren, maar zo leren mensen misschien dat het hier net zo toe gaat als in de grote mensen wereld. Niet zeiken en je eigen gedragen dus.

En nu kan ik ook wel gaan roepen dat ik het vroeger (heb ID 149, dus behoor ook bij de oudste) beter vond als nu, maar ik probeer zoveel mogelijk de mensen met domme vragen te negeren. Helaas kun je ook aan mijn postgedrag zien dat GoT voor mij toch ook een aflopende zaak is, maar dat komt echt niet alleen door de n00bs zoals jullie ze noemen, maar dit komt meer door het beleid wat er (niet) gevoerd word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/422246

een slotje, weer zo'n typisch geval van kijk, ik heb macht... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 27 februari 2002 10:37 schreef fruit.Mics het volgende:

http://gathering.tweakers.net/forum/user_profile/36390

mmm.... een paar techposts om in de HK te komen om vervolgens onzin te blaten. Weer een typisch geval van kijk, ik hoor hier niet thuis... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Niet online

Echt hoog niveau was het natuurlijk ook niet.

Mark: de naam n00bs gebruiken we voor mensen die niet zoeken enzo. We weten dat het het eigenlijk niet betekend, maar het is wel makkelijk tikken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Goh, wat is het weer gezellig hier :+

Ach ik ben toch al door een stel HK'ers uitgemaakt voor NSB'er, dus dan kan dit er ook wel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Flexe_Toki
  • Laatst online: 06-07 21:18

De_Flexe_Toki

Opgeroegd staat noger!

Mijns inziens ligt het probleem niet bij mensen die duidelijk niet of nauwelijks gezocht heben. Als je dat idee van iemand hebt plaats je gewoon een link naar google of de faq oid. Dat kun je dan nog vergezeld laten gaan door een tekstje waarin je uitlegt dat zelf zoeken hogelijk gewaardeerd wordt enzovoorts. Dan is diegene toch geholpen en heeft hij misschien ook geleerd dat zoeken makkelijk is en nog sneller is ook!
Wat WEL hard aangepakt moet worden zijn die irritante kleuters die alleen maar proberen mensen het bloed onder de nagels vandaan te halen. Bij de eerste de beste gelegenheid van het forum afsmijten die ****************!!!!! :X

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark
  • Laatst online: 14-09 19:10

Sorry dat ik het zo bot zeg: optyffe jij, mensen als jij maken dit forum dus kapot. Door mensen als jij kom ik hier steeds minder en ik denk dat GoT met mij toch beter af is als met jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

Op woensdag 27 februari 2002 11:26 schreef Mark het volgende:

[..]

Sorry dat ik het zo bot zeg: optyffe jij, mensen als jij maken dit forum dus kapot. Door mensen als jij kom ik hier steeds minder en ik denk dat GoT met mij toch beter af is als met jou.
Dat weet ik wel zeker :)

Maar toch mooi dat de HK-Fans zelf argumenten komen aandragen waarom die onzin weg mag (of moet??) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Op woensdag 27 februari 2002 10:44 schreef BackSlash32 het volgende:
Ach ik ben toch al door een stel HK'ers uitgemaakt voor NSB'er, dus dan kan dit er ook wel bij.
Ik ook meerdere malen... boeit me verder niks. Zegt meer over hen, dan over mij.

De HK is op zich niet verkeerd. Het trekt echter een bepaald soort user aan.
Op woensdag 27 februari 2002 11:28 schreef HGM het volgende:

[..]

Dat weet ik wel zeker :)

Maar toch mooi dat de HK-Fans zelf argumenten komen aandragen waarom die onzin weg mag (of moet??) :)
Je zou bijna denken dat het in scene gezet is >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezer|IA
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-06-2024
Op maandag 25 februari 2002 23:10 schreef Traag het volgende:
helaas wel jah...

en van die ***jong die het leuk vinden om GoT te verneuken :(
wel belachelijk, alsof elke jonge user hier de boel verneukt... ik zit er ook nog niet zo lang bij, maar mijn topics komen niet in de buurt van het niveau van hk ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm als zelfs modjes het niveau vinden dalen, wordt het dan niet tijd om er wat aan te doen, stenger optreden ofzo? Anders kun je net zo goed het forum sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[topic=423992/1/25] :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

gezien de roep om keihard repressief beleid en de controverse over de HK (waarvan iig LunaTic de primaire pure bedoeling snapt) denk ik ff te onderduiken.

Een user op nuttigheid beoordelen en wegtrappen bij blaten cq agressief gedrag zal op de lange duur als een boemerang terugkomen.

Nog ff een aantal opmerkingen tussendoor: DT-team is niet overbodig aangezien deze er ook voor zijn om gathereing@tweakers.net problemen op te lossen zoals passwords en andere LA problemen.

Bemiddelaar is een soort van consumentenman maar ook communicatieman tussen verschillende facetten. Ook deze is niet overbodig, maar speelt een niet cruciale rol. Iemand die denkt dat deze als secundaire klaagbank dient vergist zich, aangezien dat niet de primaire rol is.

Hk vangt onzin weg. Hoewel de HK vol onzin staat is SG en alle andere techfora veeeeeeeel schoner dan een GoT zonder HK. Zonder HK is SG direct een tweede HK zodat het verwijderen van de HK effectief het verwijderen van de huidige SG is ..... averechts dus.

FAQ: gewoon inkorten tot 1 A4tje. Niet spammen, niet schelden, niet trollen, geen seks etc.

Rol al die uitzonderingen op een andere manier op als zijnde concrete situatie-schetsen die volgen op die primaire basisregels.
De gebruiker hoeft dan alleen de basisvuistregels te kennen en in geval van klagen ff kijken of ZIJN situatie niet perongeluk uitgelegd kan worden als zijnde een basisregel in de uitleg. De echte onterechte zeikerds blijf je altijd houden, maar maak de FAQ niet dummy-proof omdat ook de normale userts de FAQ niet meer lezen. (en snoei dan overal de FAQ weg tot uitsluitend de additieve handleiding die het moet zijn).

Indien overigens in de crew inderdaad geluiden bestaan die overal tegen zijn en zelf nooit iets aandragen (goh) zou 's een flinke endlossung moeten plaatsvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op woensdag 27 februari 2002 11:42 schreef HPE het volgende:
[topic=423992/1/25] :Z
Dat is een user die eerst post, forum verlaat en vervolgens zelf gaat zoeken. Hij vindt het antwoord en post hier dat ie het al heeft.
Dat soort mensen verdient een waarschuwing imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het niet een idee om veel meer nadruk op de FAQ en de search te leggen. Als je hier nieuw bent, is het niet altijd even duidelijk hoe je de search gebruikt, waar je de FAQ's kan vinden etc.

Zoiets, maar dan anders:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~acontini/search.jpg

En wellicht bij het registreren duidelijk melding maken van de search en de FAQ. Eventueel zelfs een soort algemene voorwaarden maken voor registratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En nog even over de search: kan die niet standaard op "onderwerp en inhoud" staan i.p.v. alleen op "onderwerp"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op woensdag 27 februari 2002 12:02 schreef HPE het volgende:
En nog even over de search: kan die niet standaard op "onderwerp en inhoud" staan i.p.v. alleen op "onderwerp"
dat is volgens mij om de load wat te verlagen. Zoeken op onderwerp gaat met een index die 's nachts wordt gemaakt als ik me niet vergis. Inhoud+onderwerp niet.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Laatst online: 19:50
Ok, ik heb niet alles gelezen want daar heb ik geen tijd voor hier op mn werk. Maar heb wel o.a. het bericht van Exirion gelezen over ledenstop: ik ben VOOR!

Misschien staat het nog ergens anders, maar ik hoorde al via via dat de GoT-raad dat plan al heeft afgewezen. Wat mij betreft is er nog maar 1 oplossing, en dat is ALLE registraties toetsen. En dan nog het liefst individueel.

Dat van verplichte regels bij registratie is een plan dat ook al een tijd geleden zou worden doorgevoerd, nu is het geloof ik zo dat je de faq krijgt gemaild.

Wat mij betreft worden ook ALLE soorten waarschuwingen afgeschaft: gewoon in 1 keer een ban als je niet bevalt. Dat wil niet zeggen dat alle mensen die nu een waarschuwing hebben dan meteen een ban zouden moeten krijgen, maar daar moet meer inzicht in komen.

Wat mij betreft komt er een commissie naast het doktersteam die wangedrag van users (en ook alleen dat) gaat opsporen. Deze mensen moeten dan ook banrechten krijgen.

* Dennis zou zich hiervoor spontaan aanmelden :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Wat mij betreft worden ook ALLE soorten waarschuwingen afgeschaft: gewoon in 1 keer een ban als je niet bevalt.
Ja handig, ben je je één keer per ongeluk vergeten af te melden, gaat iemand anders rotzooi onder jouw naam posten, en dan krijg je een ban. Zal de sfeer ook wel lekker ten goede komen....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Op woensdag 27 februari 2002 12:07 schreef ddc het volgende:
Wat mij betreft komt er een commissie naast het doktersteam die wangedrag van users (en ook alleen dat) gaat opsporen. Deze mensen moeten dan ook banrechten krijgen.
Eerder in deze draad is al opgemerkt dat de huidige structuur al te ingewikkeld is.... niet nog een team naast het 'doktersteam'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op woensdag 27 februari 2002 12:37 schreef wildhagen het volgende:

[..]

Ja handig, ben je je één keer per ongeluk vergeten af te melden, gaat iemand anders rotzooi onder jouw naam posten, en dan krijg je een ban. Zal de sfeer ook wel lekker ten goede komen....
Maar het banbeleid mag best wat strenger gebruikt worden. Meer als richtlijn, dan als beleid. Er lopen hier bepaalde mensen rond die al lang weg zouden moeten vanwege hun gedrag, maar door het beleid zingen ze het hier veels te lang uit.

Daarom zal het in de toekomst wat losser worden, dat beleid als richtlijn nemen, en als je vindt dat iemand zich zó gedraagt, dat het niet door de beugel kan daar van afwijken en maar wat sneller bannen. Ruimte voor bespreking via de bemiddelaar is het dan.

Het moet gewoon maar zijn dat als je je niet gedraagt, en niet aan een goede sfeer bijdraagt, dan rot je maar op.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Laatst online: 19:50
Op woensdag 27 februari 2002 12:37 schreef wildhagen het volgende:
Je moet niet mijn woorden te letterlijk nemen :(
Ik weet dat jij intelligent genoeg bent om mijn punt te begrijpen. En dit is niet slijmslijm ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Op woensdag 27 februari 2002 11:31 schreef Freezer het volgende:

[..]

wel belachelijk, alsof elke jonge user hier de boel verneukt... ik zit er ook nog niet zo lang bij, maar mijn topics komen niet in de buurt van het niveau van hk ja!
Hoe kun je dat weten zonder HK access?

Je topic 'Welke distro voor 486?' is trouwens ook behoorlijk basic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op woensdag 27 februari 2002 13:07 schreef MetHod het volgende:
Je topic 'Welke distro voor 486?' is trouwens ook behoorlijk basic.
Mwah... XP past toch ook wel op een 486'je? :+

Dan past een beetje recente distro ook wel, met Gnome/KDE/alleseroperaan :P

[sub]SOrry, * alt-92 is een beetje cynisch aan het worden geloof ik[/sub]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Lijkt me niet nodig om hier onderlinge verwijten te maken. De zere plekken zijn hier al genoeg met de vingers aangewezen, nu is het taak om er wat mee te doen. Aan de ene kant de crew die de goede suggesties aan het oppakken is, aan de andere kant is het ook aan de users om hun eigen steentje bij te dragen bij het verbeteren van de sfeer :)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Op woensdag 27 februari 2002 13:11 schreef LuNaTiC het volgende:
Aan de ene kant de crew die de goede suggesties aan het oppakken is, aan de andere kant is het ook aan de users om hun eigen steentje bij te dragen bij het verbeteren van de sfeer :)
Ben al wat veranderd, naar aanleiding van dit topic. :)
Alleen zo nu en dan krijg je het idee te dweilen met de kraan open, en dan wordt je wat cynisch... gelukkig weet ik dan net op tijd 'back' te klikken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 27 februari 2002 13:14 schreef MetHod het volgende:

[..]

Ben al wat veranderd, naar aanleiding van dit topic. :)
Alleen zo nu en dan krijg je het idee te dweilen met de kraan open, en dan wordt je wat cynisch... gelukkig weet ik dan net op tijd 'back' te klikken. :)
Mwoa als mensen al naar aanlijding van dit topic hun instelling tegen noobs veranderen moet het toch wel aanstekelijk zijn ? Ik zelf probeer ipv niet te replien
toch maar wel wat neer te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Ik gooi alsnog mijn zelfgemaakte overzichtje maar eens in deze thread, schijnbaar is dat gisteren niet gebeurd (zie het niet terug hier iig).

<hr>Allereerst is het belangrijk om te melden dat we de tijd moeten nemen om alles zo goed mogelijk (en dus met een bepaalde structuur) aan te pakken.

Wat is het idee nu?
  • <li>[b]De regelgeving moet doorzichtiger.[/b] Niet meer voor elke hoofdgroep, elk forum, elk wissewasje een andere regelgeving. Eén set regels voor het gehele forum. <li>[b]De regels moeten korter en overzichtelijker gemaakt worden.[/b] Een simpel lijstje van een half A4-tje moet echt genoeg zijn. <li>[b]De users moeten 'opgevoed worden'[/b] Geen UTFS/RTFM/RTFF etc meer, maar een vriendelijke insteek, van zowel de users onderling als de MODS. <li>[b]Bij registreren, of opnieuw bezoeken van het forum na [datum] accoord gaan met nieuwe regels.[/b] Alle users moeten op een bepaald moment geconfronteerd worden met de nieuwe regelgeving en hiermee accoord gaan. Pas dan heeft het ook zin om nieuwe regels in te voeren. <li>[b]Er moeten [i]echte FAQ's[/i] komen[/b] Een FAQ moet ook een FAQ zijn, veelgestelde vragen, veel voorkomende problemen en de daarbij passende oplossingen. De mod is niet een politieagent, maar een behulpzaam iemand die veel voorkomende problemen registreerd en indexeerd. [i]Daarnaast[/i] heeft de mod een regulerende functie, maar dat doet hij/zij [i]samen met de users[/i]. <li>[b]De functie van de bemiddelaar wordt veranderd[/b] De bemiddelaar zou eigenlijk alleen moeten bemiddelen als het over techforums gaat, daar ligt de nadruk, niet op de algemene forums (en dus GC). <li>[b]Het beleid moet duidelijker, doorzichtiger en eenduidiger.[/b] Een moderator moet naar eigen inzicht kunnen handelen, maar wel naar een richtlijn. Gaat een user over de streef, dan moet de user in principe kunnen weten wat hem/haar boven het hoofd hangt. Vind de moderator echter dat de persoon in kwestie (om wat voor reden dan ook) zwaarder bestraft moet worden, dan doet hij/zij dat. <li>[b]In de HK krijg je alleen OW's en 24-uurs bans.[/b] Als je in de HK buiten je boekje gaat, krijg je per direct een 24-uurs ban+OW, is dat niet duidelijk genoeg? HK-ban. Daarnaast moeten de minimale toegangseisen verzwaard worden.
Dat is een eerste opzet, ik hoop kort en duidelijk genoeg. :)
<hr>
We hebben zelf een aantal dingen die nog een ietsje genuanceerd zijn en worden, maar de opzet is er.

Nu ik een dergelijk overzicht heb geplaatst, zou ik graag puntsgewijs een stukje feedback en opbouwende kritiek willen hebben. Een discussie dus over of we nog iets vergeten zijn, of er dingen anders omschreven moeten worden etc. etc. Uw input wordt zeer op prijs gesteld. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Niet online
yep, de minimale eisen van de HK minstens op 3 maanden/1000 posts zetten. of een ander forum bouwen, en die geheim laten zijn >:) (dus niets erover in de faq vermelden) ;)

en waar is Femme :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Op woensdag 27 februari 2002 14:02 schreef Floris het volgende:
Ik gooi alsnog mijn zelfgemaakte overzichtje maar eens in deze thread, schijnbaar is dat gisteren niet gebeurd (zie het niet terug hier iig).
[...]
Jammer dat ik niks terugzie van constructies die het moeilijker maken om als nieuwe users 'zomaar'
topics te openen.

Ik zie in je punten geen stuctuur-veranderende punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Laatst online: 11-09 14:05
Op woensdag 27 februari 2002 14:02 schreef Floris het volgende:
<li>De users moeten 'opgevoed worden'
Geen UTFS/RTFM/RTFF etc meer, maar een vriendelijke insteek, van zowel de users onderling als de MODS.
Op zich wel mee eens.. Maar als je de huidige regelgeving aan gaat houden betekend dat dat iedereen met die vriendelijke insteek een voorbeeld moet geven naar bijv. een link in de search..
Uiteindelijk los je daar dus niet veel mee op, want alle search-vragen etc. blijven toch gesteld worden.. Er komt immers toch wel een antwoord op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]Op woensdag 27 februari 2002 14:05 schreef Nielsz
Femme houdt zich niet bezig met het forum maar met T.net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johannes
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-07 21:03
Op woensdag 27 februari 2002 14:08 schreef Twynn het volgende:

[..]

Op zich wel mee eens.. Maar als je de huidige regelgeving aan gaat houden betekend dat dat iedereen met die vriendelijke insteek een voorbeeld moet geven naar bijv. een link in de search..
Uiteindelijk los je daar dus niet veel mee op, want alle search-vragen etc. blijven toch gesteld worden.. Er komt immers toch wel een antwoord op..
Je moet gewoon kijken of de persoon al eerder zulke vragen heeft gesteld en een vriendelijk antwoord heeft gekregen. Zo ja -> niet reageren, maar SU, zo nee -> vriendelijk antwoorde geven+vermelding dat hij eens naar het stappenplan moet kijken. Dat lijkt mij een goede oplossing.

Uit volle borst op weg naar nergens / Zonder reden zonder doel
Met m'n zeden en m'n zonden / En mijn angstig voorgevoel
Laat mij mijn kont tegen de krib / Laat mij dit goddeloze lied
Hef jij je handen maar ten hemel / Maar red mij niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 21:01

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 27 februari 2002 14:08 schreef Twynn het volgende:
Exact, dus behulpzaam zijn levert alleen maar meer troep op. Lijkt me niet zo handig, en dat is precies de reden dat ik geen voorbeelden geef met een pasklaar antwoord. In de goeie richting wijzen OK, maar meer niet.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[..heel stuk van floris eraf geknipt..]
Kijk, now we're getting somewhere.. ligt idd erg dicht bij de algemene kritiek hier.. ik mis er nog eentje, en dit is een serieuze opmerking:

• Meer gebruik maken vd. userbase; dwz. meer mods en lite-mods..

Of ben ik de enige die denkt dat dat nodig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op woensdag 27 februari 2002 14:13 schreef Exirion het volgende:

[..]

Exact, dus behulpzaam zijn levert alleen maar meer troep op. Lijkt me niet zo handig, en dat is precies de reden dat ik geen voorbeelden geef met een pasklaar antwoord. In de goeie richting wijzen OK, maar meer niet.
Vind ik ook. Als de 34567890e vraag over ISO of BIN gevraagd wordt geef je gewoon een vriendelijk antwoord zoals:
Hej, ik zie dat je nieuw bent, en dit soort vraagjes komen vaak voorbij. Probeer eens de search te gebruiken, dan krijg je dit: [search=iso bin]

Daar zit vast wel wat tussen :)
Ipv:
Nou, dan moet je in Nero naar files, burn image, enz enz enz
Enige nadeel is dat de search dan weer ZO ontzettend vervuild wordt met dit soort topics... daar zou dan ook iets op gevonden moeten worden.

Kijken wat die gast hierop zegt, of het is een hardnekkige n00b, of een leergierige newbie die gewoon niet zo goed hoe het hier allemaal werkt, en wellicht zelfs zn excuses aanbiedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Niet online
Op woensdag 27 februari 2002 14:10 schreef Gordijnstok het volgende:

[..]

Femme houdt zich niet bezig met het forum maar met T.net.
Jah, het is toch gvd zijn site of niet dan? Als femme niet eens zich hier laat zien, dat zegt genoeg over zijn instelling. Oh, het gaat kut met GoT, laat floris maar ff kijken, kan ik weer verder met het programmeren van mijn shop.tweakers.net }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op woensdag 27 februari 2002 14:05 schreef Nielsz het volgende:
yep, de minimale eisen van de HK minstens op 3 maanden/1000 posts zetten. of een ander forum bouwen, en die geheim laten zijn >:) (dus niets erover in de faq vermelden) ;)

Femme houdt zich minder bezig met het forum, de site zelf en de techniek is meer zijn pakkie-an.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

• <li>[b]De regelgeving moet doorzichtiger.[/b] Niet meer voor elke hoofdgroep, elk forum, elk wissewasje een andere regelgeving. Eén set regels voor het gehele forum. [i]Al vaak genoeg gezegt, goed plan![/i] <li>[b]De regels moeten korter en overzichtelijker gemaakt worden.[/b] Een simpel lijstje van een half A4-tje moet echt genoeg zijn. [i]Zie hierboven :)[/i] <li>[b]De users moeten 'opgevoed worden'[/b] Geen UTFS/RTFM/RTFF etc meer, maar een vriendelijke insteek, van zowel de users onderling als de MODS. [i]En hoe gaat dit gebeuren?[/i] <li>[b]Bij registreren, of opnieuw bezoeken van het forum na [datum] accoord gaan met nieuwe regels.[/b] Alle users moeten op een bepaald moment geconfronteerd worden met de nieuwe regelgeving en hiermee accoord gaan. Pas dan heeft het ook zin om nieuwe regels in te voeren. [i]Goed plan maar dit zal niet door iedereen worden gelezen maar er zal snel op akkoord geklikt worden.[/i] <li>[b]Er moeten [i]echte FAQ's[/i] komen[/b] Een FAQ moet ook een FAQ zijn, veelgestelde vragen, veel voorkomende problemen en de daarbij passende oplossingen. De mod is niet een politieagent, maar een behulpzaam iemand die veel voorkomende problemen registreerd en indexeerd. [i]Daarnaast[/i] heeft de mod een regulerende functie, maar dat doet hij/zij [i]samen met de users[/i]. [i]En waar mogelijk toch een beetje helpen. Dat geeft iig niet meteen het idee dat je nietw elkom bent. Behalve bij topics die natuurlijk echt niet door de beugel kunnen.[/i] <li>[b]Het beleid moet duidelijker, doorzichtiger en eenduidiger.[/b] Een moderator moet naar eigen inzicht kunnen handelen, maar wel naar een richtlijn. Gaat een user over de streef, dan moet de user in principe kunnen weten wat hem/haar boven het hoofd hangt. Vind de moderator echter dat de persoon in kwestie (om wat voor reden dan ook) zwaarder bestraft moet worden, dan doet hij/zij dat. [i]Lijkt me ook al genoeg over gezegd.[/i] <li>[b]In de HK krijg je alleen OW's en 24-uurs bans.[/b] Als je in de HK buiten je boekje gaat, krijg je per direct een 24-uurs ban+OW, is dat niet duidelijk genoeg? HK-ban. Daarnaast moeten de minimale toegangseisen verzwaard worden. [i]HK staat dus apart vd rest?[/i]
Vond het ratingsysteem voor users ook wel een heel goed plan. Is daar niks mee te doen en wat zijn de bezwaren daartegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op woensdag 27 februari 2002 14:17 schreef Nielsz het volgende:

[..]

Jah, het is toch gvd zijn site of niet dan? Als femme niet eens zich hier laat zien, dat zegt genoeg over zijn instelling. Oh, het gaat kut met GoT, laat floris maar ff kijken, kan ik weer verder met het programmeren van mijn shop.tweakers.net }:O
mja, kun je makkelijk zeggen, maar in wezen is er een hele taakverschuiving geweest, zodoende heeft hij niet zo gek veel hiermee te maken.

Hij bepaalt verder ook geen beleid hier meer... niet op user-crew-beleid niveau (sorry, wist ff niet hoe ik dat moest zeggen).

Edit: wat Floris zegt dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Niet online
ik bepaal hier toch ook geen beleid, maar ik denk toch ook mee en discussieer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op woensdag 27 februari 2002 14:17 schreef Nielsz het volgende:

[..]

Het is niet zjn site, dat denken heel veel mensen, hij heeft het opgezet, uitgebouwd etc. etc. Maar het is niet alleen van hem.

En jah, ik kijk wel naar het forum, maar dat is ook logisch, omdat ik de uiteindelijke verantwoordelijke ben voor Tweakers.net BV (jah ik ben de bestuurder van die tent)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn bericht schijnt aangepast te zijn door een mod en er staan irri <li> dingen in :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Niet online
Op woensdag 27 februari 2002 14:22 schreef Floris het volgende:

[..]

Het is niet zijn site, dat denken heel veel mensen, hij heeft het opgezet, uitgebouwd etc. etc. Maar het is niet alleen van hem.

En jah, ik kijk wel naar het forum, maar dat is ook logisch, omdat ik de uiteindelijke verantwoordelijke ben voor Tweakers.net BV (jah ik ben de bestuurder van die tent)
Ik weet wel dat het niet alleen zijn site is, maar ik vind het gewoon triest dat bij zulke draadjes, waar de consequenties zeer ver kunnen gaan (bepalen nieuw beleid, richting van GoT +T.NET), dat niet iedereen uit het MT hier rondhangt, meedenkt, discussieerd en ga zo maar door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:38
Op woensdag 27 februari 2002 14:24 schreef Xan het volgende:
Mijn bericht schijnt aangepast te zijn door een mod en er staan irri <li> dingen in :?
Nee Floris post met HTML tags. Als jij quote dan worden HTML tags niet geparsed. Jij (en de rest van de users) hebben geen HTML rechten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Floris>> kan je misschien ff ingaan op mijn post?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op woensdag 27 februari 2002 14:19 schreef Xan het volgende:
[list]<li>De regelgeving moet doorzichtiger.
Niet meer voor elke hoofdgroep, elk forum, elk wissewasje een andere regelgeving. Eén set regels voor het gehele forum.

Al vaak genoeg gezegt, goed plan!
Senks, dat is op aangeven van een hele berg users hier naar voren gekomen. :)
De regels moeten korter en overzichtelijker gemaakt worden.
Een simpel lijstje van een half A4-tje moet echt genoeg zijn.

Zie hierboven :)
Idd, zie hierboven :P
De users moeten 'opgevoed worden'
Geen UTFS/RTFM/RTFF etc meer, maar een vriendelijke insteek, van zowel de users onderling als de MODS.

En hoe gaat dit gebeuren?
Dit is het moeilijkste punt van allemaal en gelijk ook het belangrijkste.
Je moet een bepaalde mate van doorzichtigheid en universiteit in het beleid creeeren, zodat het voor de user duidelijker is wat er wanneer en hoe gaat gebeuren. Dan kan je ook een stuk strenger op gaan treden tegen de TRFM/RTFF/UTFS-ers, omdat je het beleid achter je hebt staan en een heeeele grote groep gebruikers.

[/quote]Bij registreren, of opnieuw bezoeken van het forum na [datum] accoord gaan met nieuwe regels.
Alle users moeten op een bepaald moment geconfronteerd worden met de nieuwe regelgeving en hiermee accoord gaan. Pas dan heeft het ook zin om nieuwe regels in te voeren.

Goed plan maar dit zal niet door iedereen worden gelezen maar er zal snel op akkoord geklikt worden.[/quote]Dan hebben wij alsnog een stok achter de deur, door te klikken geef je aan het gelezen te hebben, wij kunnen er dus naar handelen en het "ich habe es nicht gewust"-gezeik kunnen we dus eenvoudigweg keihard sluiten en de user van een Waarschuwing voorzien. (Je hebt gezegd het gelezen te hebben, dan gaan we daar ook van uit, jammer voor je joh)
Er moeten echte FAQ's komen
Een FAQ moet ook een FAQ zijn, veelgestelde vragen, veel voorkomende problemen en de daarbij passende oplossingen. De mod is niet een politieagent, maar een behulpzaam iemand die veel voorkomende problemen registreerd en indexeerd. Daarnaast heeft de mod een regulerende functie, maar dat doet hij/zij samen met de users.

En waar mogelijk toch een beetje helpen. Dat geeft iig niet meteen het idee dat je nietw elkom bent. Behalve bij topics die natuurlijk echt niet door de beugel kunnen.
De taak wordt in principe dus wel anders, niet meer in eerste instantie een politieagent, maar een behulpzame user met wat extra mogelijkheden.
<li>Het beleid moet duidelijker, doorzichtiger en eenduidiger.
Een moderator moet naar eigen inzicht kunnen handelen, maar wel naar een richtlijn. Gaat een user over de streef, dan moet de user in principe kunnen weten wat hem/haar boven het hoofd hangt. Vind de moderator echter dat de persoon in kwestie (om wat voor reden dan ook) zwaarder bestraft moet worden, dan doet hij/zij dat.

Lijkt me ook al genoeg over gezegd.
Jah, maar het is wel belangrijk om het mee te nemen ;)
<li>In de HK krijg je alleen OW's en 24-uurs bans.
Als je in de HK buiten je boekje gaat, krijg je per direct een 24-uurs ban+OW, is dat niet duidelijk genoeg? HK-ban. Daarnaast moeten de minimale toegangseisen verzwaard worden.

HK staat dus apart vd rest?
Ja, want de HK (en heel GC eigenlijk) is bedoeld als extra, de nadruk moet liggen op de techforums, waar GC en GOTT geen onderdeel van zijn.
Vond het ratingsysteem voor users ook wel een heel goed plan. Is daar niks mee te doen en wat zijn de bezwaren daartegen?
Te veel aanpassingen van de forumsoftware, te bewerkelijk en te veel werk, dat is wat nu tegenzit. Misschien dat het er later wel bijkomt, maar het is een nogal dure grap ook om te ontwikkelen.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Op woensdag 27 februari 2002 14:24 schreef Nielsz het volgende:

[..]

Ik weet wel dat het niet alleen zijn site is, maar ik vind het gewoon triest dat bij zulke draadjes, waar de consequenties zeer ver kunnen gaan (bepalen nieuw beleid, richting van GoT +T.NET), dat niet iedereen uit het MT hier rondhangt, meedenkt, discussieerd en ga zo maar door.
Nou nee, misschien maakt het Femme gewoon niet zo heel veel uit, als 't maar gewoon loopt?
Ik kan me voorstellen dat ie 't druk genoeg heeft met T.net hoor :)
Daarnaast denk ik dat het hele management team (dus ook de mods) evt met hulp van welwillende gebruikers (die zich ook verzamelen in dit draadje) het echtwel voor elkaar krijgen :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Niet online
Op woensdag 27 februari 2002 14:30 schreef Cyphax het volgende:

[..]

Nou nee, misschien maakt het Femme gewoon niet zo heel veel uit, als 't maar gewoon loopt?
Dat zeg ik, wat een instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Op woensdag 27 februari 2002 14:31 schreef Nielsz het volgende:

[..]

Waarom is dat zo schandalig als het forum toch niet onder zijn regime (jeetje) draait? :)

(dit is ZO off-topic.. hehe)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Floris? Meer mods? Ben ik idd de enige die er zo over denkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 27 februari 2002 14:31 schreef Nielsz het volgende:

[..]

Waarom dat dan :?
De mods + MT-leden en weet ik veel wie zich er hier nog meer mee bezig houdt kunnen dat toch makkelijk aan :?

Zou zijn mening dan doorslaggevend moeten zijn of zo, is die heilig :? Lijkt me dat iedereen ergens zn verantwoordelijkheden voor heeft, je hoeft je toch niet óveral mee te bemoeien, als crew-lid (wat voor eentje dan ook) zijnde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterJ
In elk bedrijf is het logisch dat een manager van afdeling 1 zich niet openlijk bemoeid met afdeling 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Femme bepaalt momenteel minder beleid op GoT dan de average GoT user. Femme laten opdraaien voor GoT-trouble is niet eerlijk, aangezien zijn rol al ruim een jaar geleden is afgeschoven op Floris/Daniel en de HGA-gang.

[offtopic]over dat andere forum, de FP kan je echter wel zeggen dat Femme het zwaar laat liggen, maar dat doet hier geheel niet terzake

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Niet online
Op woensdag 27 februari 2002 14:35 schreef Cyphax het volgende:

[..]

Waarom is dat zo schandalig als het forum toch niet onder zijn regime (jeetje) draait? :)
Omdat ik vind dat IEDEREEN v/d crew zich hier moet laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op woensdag 27 februari 2002 14:36 schreef hezik het volgende:
Floris? Meer mods? Ben ik idd de enige die er zo over denkt?
Neuh, da's een van die punten waar we het intern nog over hebben.

De lite-mods lijken goed aan te slaan en ik denk dat we ze zeker ook nodig gaan hebben als we het beleid aan gaan passen, je moet alleen goed opletten dat iedereen met zijn neus dezelfde kant op staat en dat is, als je een nieuwe (grote) groep bij de crew neemt nog wel eens lastig.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Op woensdag 27 februari 2002 14:41 schreef Nielsz het volgende:

[..]

Niels je punt is duidelijk.

Floris>> Kan je nog ff feedback geven op m'n reactie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterJ
Op woensdag 27 februari 2002 14:39 schreef Ecteinascidin het volgende:
[offtopic]over dat andere forum, de FP kan je echter wel zeggen dat Femme het zwaar laat liggen, maar dat doet hier geheel niet terzake
Waarom begin je er dan over :?
Femme doet niets meer voor GoT. Wat voor inbreng moet hij dan nog leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

[..]

Dan zijn er dus zo'n 75 mensen die hier hun kop moeten laten zien, dan wordt het dus ook weer een grote puinhoop.

Om weer door te gaan over Femme: We hebben een aantal onderverdelingen binnen het MT, wie bemoeit zich waarmee zegmaar. Ik probeer me overal mee bezig te houden (alleen het PM verhaal lukt niet echt) net als Daniel. Femme heeft bepaalde dingen waar hij zich minder mee bezig houdt en dat is zijn keuze, daar hoef jij je niet druk om te maken.

Femme is niet een God-achtig figuur die overal zijn alheersende macht moet laten zien en waarvan de mening altijd waar en doorslaggevend is. Het is ook maar een mens, met zijn beperkingen.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De lite-mods lijken goed aan te slaan en ik denk dat we ze zeker ook nodig gaan hebben als we het beleid aan gaan passen, je moet alleen goed opletten dat iedereen met zijn neus dezelfde kant op staat en dat is, als je een nieuwe (grote) groep bij de crew neemt nog wel eens lastig.
Dat valt toch wel mee? Zeker als jullie idd. beleidsregels gaan opstellen.. dus gewoon duidelijke afspraken over wat wel en wat niet mag. En dan daar ook consequent aan houden. In principe zou er zelfs een mod-script gemaakt kunnen worden, zo'n flow-diagram welke eindigt in 'topic moet dicht' en 'topic blijft open' :)

//off topic
moet je je ondertitel niet wijzigen in 'baasgast v0.10' oid? Gezien het feit dat je de baas bent? :)

//edit
Femme is niet een God-achtig figuur die overal zijn alheersende macht moet laten zien en waarvan de mening altijd waar en doorslaggevend is. Het is ook maar een mens, met zijn beperkingen.
straks ga je ook nog beweren dat Femme niet over water kan lopen.. tss.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op woensdag 27 februari 2002 14:07 schreef MetHod het volgende:

[..]

Jammer dat ik niks terugzie van constructies die het moeilijker maken om als nieuwe users 'zomaar'
topics te openen.

Ik zie in je punten geen stuctuur-veranderende punten.
We hebben er inderdaad nog niets in zitten over het 'moeilijker maken voor n00bs/newbies om threads te beginnen'. Ik weet ook niet zo goed hoe we dat in moeten passen en aan moeten pakken. Alles heeft zijn nadelen en misschien is het daarom wel handig als we daar een discussie over beginnen.

Is het overigens een idee hier een apart (sub)forum voor te openen, waar een (beperkt) aantal users in kunnen? Dan kunnen we per deelonderwerp een discussie houden. (Het nadeel is dan wel dat er een aantal mensen van de crew zijn die zich hier bijna volledig op moeten storten (zoals de GR en het MT).)

[Toevoeging] sorry dat ik hier nog niet eerder op inging.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Niet online
Op woensdag 27 februari 2002 14:46 schreef Floris het volgende:

[..]
Dan zijn er dus zo'n 75 mensen die hier hun kop moeten laten zien, dan wordt het dus ook weer een grote puinhoop.
Ok, verkeerd omschreven; diegene die hier zouden moeten zitten zijn:
* HGM
* HGA
* GR
* DT
* MT

Tevens wil ik je erop wijzen dat imo dit niet alleen gaat over GoT, maar meer over de gehele richting van tweakers.net

Ik zal er nu over ophouden btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op woensdag 27 februari 2002 14:49 schreef hezik het volgende:

[..]

Dat valt toch wel mee? Zeker als jullie idd. beleidsregels gaan opstellen.. dus gewoon duidelijke afspraken over wat wel en wat niet mag. En dan daar ook consequent aan houden. In principe zou er zelfs een mod-script gemaakt kunnen worden, zo'n flow-diagram welke eindigt in 'topic moet dicht' en 'topic blijft open' :)
Jah, maar ook dat kost een onwijze sloot tijd, tijd die we niet echt beschikbaar hebben. Je moet ook niet vergeten dat we hier met bijna alleen vrijwilligers werken, wat ook zijn beperkingen kent natuurlijk.
//off topic
moet je je ondertitel niet wijzigen in 'baasgast v0.10' oid? Gezien het feit dat je de baas bent? :)
Neuh, we moeten niet overdrijven vind ik, mijn primaire bezigheid zouden de inkomsten moeten zijn, niet dat ik daar nu aan toekom, maar dat terzijde.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op woensdag 27 februari 2002 14:51 schreef Nielsz het volgende:

[..]

* HGM
* HGA
* GR
* DT
* MT

Tevens wil ik je erop wijzen dat imo dit niet alleen gaat over GoT, maar meer over de gehele richting van tweakers.net

Ik begrijp je wel hoor ;)

Het gaat nu in eerste instantie over GoT, voor T.net is een heel ander verhaal aan de gang, dat we het PM-debalce noemen en al 9 maanden stof aan het verzamelen is. (Maar dat terzijde)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterJ
Op woensdag 27 februari 2002 14:49 schreef Floris het volgende:

[..]Is het overigens een idee hier een apart (sub)forum voor te openen, waar een (beperkt) aantal users in kunnen? Dan kunnen we per deelonderwerp een discussie houden. (Het nadeel is dan wel dat er een aantal mensen van de crew zijn die zich hier bijna volledig op moeten storten (zoals de GR en het MT).)

Lijkt mij een goed plan. Zorg dat de rest van de users het wel kan lezen, zodat ze eventueel feed-back kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Niet online

Is het overigens een idee hier een apart (sub)forum voor te openen, waar een (beperkt) aantal users in kunnen? Dan kunnen we per deelonderwerp een discussie houden. (Het nadeel is dan wel dat er een aantal mensen van de crew zijn die zich hier bijna volledig op moeten storten (zoals de GR en het MT).)
En hele goede imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat betreft dat (sub)forum.. waarom niet het thema forum daarvoor gebruiken en gewoon iedereen erin laten? Niet welkome reacties kunnen gewoon weggemod worden, net zoals dat in een closed-sub-forum ook zou moeten, toch?

Op het punt van newbies en hun posts.. tja, een ratio tov het aantal posts in andere threads had niet echt de voorkeur als ik het me goed herinner, maar een ratio new topics/per dag zou al iets zijn?
Jah, maar ook dat kost een onwijze sloot tijd, tijd die we niet echt beschikbaar hebben. Je moet ook niet vergeten dat we hier met bijna alleen vrijwilligers werken, wat ook zijn beperkingen kent natuurlijk.
Dit ben ik gewoon niet met jullie eens.. hierover heb ik wel vaker eens wat gezegd.. je hebt een forum met tig-duizenden gebruikers.. dat daar door jullie nu _te weinig_ vrijwilligers uit geselecteerd worden is imo geen argument waarom iets niet gedaan zou kunnen worden, nofi. Ik heb me al vaker afgevraagd waar de onwil meer gebruik te maken vd. users vandaan komt.. de situatie is nu zo ver gegroeid dat het idd. een behoorlijke inspanning vergt e.e.a. weer recht te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

Op woensdag 27 februari 2002 14:51 schreef Nielsz het volgende:

[..]

* HGM
* HGA
* GR
* DT
* MT

Waarom zouden niet een aantal Crew personen de mening vanuit de crew kunnen vertolken zoals Floris dit nu netjes doet??

Binnen de crew is er blijkbaar ook een flinke discussie gaande, deze hoeft (en moet IMO) ook niet openbaar te zijn. Verder zijn het, zoals Floris al aangaf, allemaal vrijwilligers dus die moeten helemaal niets.

Maar de punten lijken mij allemaal wel goed, maar een 'houding' verander je niet zo 1-2-3. Je ziet het overal dat het minder wordt, GoT, Frontpage T.net, ook bij Fok zijn ze het 'beu'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Is het overigens een idee hier een apart (sub)forum voor te openen, waar een (beperkt) aantal users in kunnen? Dan kunnen we per deelonderwerp een discussie houden.
Wat bedoel je precies? Een extensie van LA, maar dan toegespitst op de 'nieuwe koers'?
Ach we zijn nog maar anderhalve pagina verder... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Niet online
Op woensdag 27 februari 2002 14:55 schreef HGM het volgende:

[..]

Waarom zouden niet een aantal Crew personen de mening vanuit de crew kunnen vertolken zoals Floris dit nu netjes doet??
Omdat, zoals je zelf hieronder zegt, niet iedereen het in de crew met elkaar eens is.
Als iedereen het met elkaar is, is er ook geen discussie.
Binnen de crew is er blijkbaar ook een flinke discussie gaande, deze hoeft (en moet IMO) ook niet openbaar te zijn. Verder zijn het, zoals Floris al aangaf, allemaal vrijwilligers dus die moeten helemaal niets.
Het verschil tussen litemods en mods is, dat litemods als ze langs komen in het forum, ze kunnen modden. Van mods wordt verwacht dat ze xtijd per week besteden aan modden. Dus kan je ook van ze verwachten dat ze discussieren over de toekomst.
Maar de punten lijken mij allemaal wel goed, maar een 'houding' verander je niet zo 1-2-3. Je ziet het overal dat het minder wordt, GoT, Frontpage T.net, ook bij Fok zijn ze het 'beu'.
Jah, idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Mijn inbreng in deze discussie is geloof ik al genoemd, maar ik herhaal het ff:

Mijn idee is om mensen die net geregistreerd zijn eerst 50 techposts te laten doen voordag ze topics mogen openen. Nu zul je zeggen: dan gaan ze techspammen, maar dat doen ze anders ook wel en het resultaat van deze ingreep is dat er alleen nog nuttige topics overblijven, want je bent verlost van mensen die "ff snel" naar GoT komen, reggen en hun n00btopic posten :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Er wordt een forum aangemaakt, ik ga even kijken wie ik er toegang toe wil verschaffen (naast de gehele crew :P)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op woensdag 27 februari 2002 15:19 schreef Floris het volgende:
Er wordt een forum aangemaakt, ik ga even kijken wie ik er toegang toe wil verschaffen (naast de gehele crew :P)
misschien laten mailen wie erin wilt?

Los van het feit dat ik al zat mensen hier zie posten die in aanmerking komen ;)

Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste