Probleem met mijn geheugen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ik heb op mijn siemens d1107 mobo 1x64mb ram 133mhz en 1x128mb ram 133mhz. ik heb er laatst nog 256 mb ram 133mhz erbij gedaan. mijn bios pakt hem wel maar als ik dan mijn comp. opstart (in win98 :r) dan krijg ik een hele vage foutmelding. ik teruggegaan naar mijn computerboer om de hoek en ander merk geheugen gekregen. krijg ik weer hetzelfde probleem. weer terug en weer hetzelfde probleem. ik weer terug, geheugen genomen van 128mb en weer hetzelfde probleem. Ik heb alle geheugenkaartjes op alle mogelijke plaatsen gehad (ik heb 3 geheugenbankjes) en nog deed ie het niet :( :( :(

wie kan me helpen :? :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:34
Iets meer info maakt het (proberen te) beantwoorden van zulke vragen wat makkelijker. Wat voor moederbord, geheugen settings in de BIOS, betere omschrijving v.d. foutmelding en wanneer deze precies optreed e.d.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Mobo: Siemens D1107
Chipset: Intel 440BX

Bij het opstarten zegt het bios "extended RAM failure at 1*" (*=A,B,C,D,E,F)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13538

ik heb een keer op een beurs bij een Duitser
ook 256Mb mem. gekocht .
En die zij dat dit reepje alleen voor Amd en of Via was ,niet voor Intel !
Nu zag ik dit nu net bij Gistron

256 MB DIMM SDRAM PC133, 168pin, 32x4
-werkt niet met de meeste Intel chipset moederborden

en

256 MB DIMM SDRAM PC133, 168pin, 16x8

allebij 256Mb ! alleen die 1ste (32x4) kan gaan vloeken met Intel en die 2e (16x8) gaat wel met Intel ( maar ook met Amd !) :9

Ik denk idd dat je die 1ste (32x4) hebt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
wat ik nu heb is 8*16=128. het merk weet ik niet maar er staat wel een "S" op als een soort superman logo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13538

staat er in het boekje ( als je dat hebt )niet iets over geheugenreepjes ?,ik bedoel wat ie wel of niet aankan ?
Kan je niet bij iemand ff dat geheugen testen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
ALs ik het goed begrijp levert de nieuwe 256Mb DIMM de problemen, en heb je er al drie verschillende geprobeerd, en ook in alle DIMM sockets. Het BIOS ziet 'm gewoon als 256MB module (ja?) dus is het een double-sided DIMM met 16Mx8 SDRAM's, da's goed. Hmm.. heb je de 256MB DIMM ook geprobeerd zónder de overige twee DIMM's? Heb je de mogelijkheid de DIMM in een andere PC te proberen? t'Is in ieder geval geen Windows probleem, daar je zegt dat het BIOS (tijdens de POST neem ik aan) de foutmelding aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
nee, die 256 mb had maar aan 1 kant die geheugenchips. zou het daar dan aan kunnen liggen?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Op zondag 01 juli 2001 23:17 schreef robinvreuls het volgende:
nee, die 256 mb had maar aan 1 kant die geheugenchips. zou het daar dan aan kunnen liggen?? :?
Ja, da's het probleem :) BX kan niet met zulke modules overweg. Je moet een DIMM hebben met 16Mx8 SDRAM's (128MBit). Een double-sided dus met aan beide kanten 8 SDRAM's. Pas op, ze zijn er ook met 16 stuks 32Mx4 SDRAM's, die moet je niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazyhorse
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-04 16:54
Op zondag 01 juli 2001 22:48 schreef robinvreuls het volgende:
wat ik nu heb is 8*16=128. het merk weet ik niet maar er staat wel een "S" op als een soort superman logo.
Spectek memory is dat. b merk geheugen. Niet goed, kan ook slechter zullen we maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Thanx voor advies :) :) :)
zal vandaag langs de computerboer teruggaan
Pagina: 1