Op vrijdag 18 januari 2002 13:48 schreef Pizzaman het volgende:
Als je een vlucht hebt gepland en je gaat hem vliegen, kan je dan ook instellen dat je vliegtuig met de motoren uit start ? Dus dat je alles zelf aan moet zetten

Zet je vliegtuig op een mooi plekje en stel alles in zoals jij het wil hebben: bijv. motoren uit, avionics uit, radiostack kleiner rechtsonder, throttles groter en rechtsonder, GPS links, etc. etc. Bewaar dan het spel en zorg ervoor dat het hokje voor 'Maak dit de default flight' aangekruist is. (Er staat heel wat anders, maar dat weet ik niet precies meer.) Dan zal voortaan alles staan zoals je nu hebt ingesteld.
Alleen als je een ouder spel laadt, zullen de instellingen natuurlijk de oude zijn, maar niet standaard. Bij elke nieuwe vlucht zal alles goed staan.
Zo kun je alle posities en instellingen standaard maken, BEHALVE het ATC window: dat komt elke keer (heel irritant) op dezelfde grootte in het midden van het scherm tevoorschijn.
Ik heb trouwens voor verschillende vliegtuigen verschillende 'default' spelen bewaard (zo heb ik ze genoemd: ze zijn natuurlijk niet allemaal bewaard met 'make this the default flight: dat werkt niet.). Zo heb ik in de Boeing de verschillende schermpjes zó aangepast, dat ze netjes in het panel passen. Maar in de Cessna is dat dan weer geen gezicht. Daar heb ik dus weer een ánder default flight voor.
Als ik nu eens in een ander vliegtuig wil vliegen (meestal vlieg ik de DF 737-400, dus die heb ik als echte standaard), dan laadt ik zo'n ander default flight, en ga ikpas plannen zodra ik op het vliegveld sta. Zo heb ik dus steeds elk vliegtuig precies zo als ik het wil hebben.
kan je 't nog een beetje volgen...?