YEEEEEEEEEEEEEEEEEAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHH!
YES! YES! YES! YES! YES! YES! YES! YES!
YES! YES! YES! YES! YES! YES! YES! YES!
Het is me gelukt! Ik heb EINDELIJK een complete vlucht gemaakt met behulp van de FMC! Allemaal precies zoals het hoort. Net als in 't echt! Shit tyfus tering YIHAAAA!
Het stomme is... Als ik nu al die vensters van de FMC doorloop en de boel programmeer, denk ik nu al: tjonge, wat was hier eigenlijk moeilijk aan...?

Ik heb die manual nu al tig keer gelezen en (haast) niets is me nog vreemd.
De vlucht zelf verliep perfect. LNAV zonder problemen, alle the way to VOR/LOC en daarna APP. Perfecto.
Stijgen doe ik dus met SPD en V/S (ik vergeet steeds dat LVL CHG eigenlijk officieler...), waarna ik overstap op VNAV. Dat laatste lukte trouwens alleen toen ik de Altitude op de MCP even wijzigde. Maar daarna is hij niet meer vanzelf op SPD gaan staan. Heeft toch iets met (moeilijkheden tijdens) de climb te maken, denk ik.
Dalen deed ik op een punt vóór RX, dat ik speciaal op de goede afstand had gepland. En dan dus ook weer overstappend op SPD and V/S.
Aaaah, man dit is zwaar kicken!!! Net wat ik zei: nu het me eenmaal gelukt is, vraag ik me echt af wat er ook al weer zo moeilijk aan was...
Als iemand me nu nog kan vertellen hoe (en of) ik het TOD zelf kan instellen, is het helemaal mooi. Dat TOD vind ik nog steeds te dicht bij RX zitten. Als ik dat kan veranderen, kan ik zelfs compleet via de FMC bij RX aankomen. Nu gaat dat nog niet, omdat ik dante hoog en hard aankom.
Okay, dat was het. Ik ga nog vlug ff een vlucht maken!