[FS 2002] Vragen en mooiste screenshots Deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 4.827 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op maandag 14 januari 2002 21:36 schreef hellogoodbye het volgende:
rdluca, help!

Het gaat toch nog fout hier en daar.
Zo wilde ik op PERF INIT een crz alt (die naast trip, rechtsboven) invullen van 9000, maar ik kreeg steeds de melding INVALID ENTRY. Pas een hele tijd later lukte het opeens wel, met 11000. Hoe kan dat?
Op zich leek alles vervolgens goed te gaan (alhoewel ik probeerde met ATC te vliegen: maar IFR werd dus gecanceld: dat werkt niet lekker samen).
Toen, tot twee keer toe, na een paar keer heen en weer geswitsched te hebben tussen de FMC en het vliegtuig, zag ik dat VNAV uit was en SPD aan! Boven de EADI stond ook MCP SPD i.p.v. FMC SPD. Wat ik ook deed, ik kreeg die VNAV niet meer aan. Paar keer AP uit, A/T uit, en opeens werkte het weer.
En toen, zomaar opeens, midden in een leg, ik deed verder niets, zag ik dat SPD weer aan was en VNAV uit. Hoe kan dat nou???
Vervolgens, in mijn tot mislukken gedoemde pogingen om VNAV weer aan te krijgen, kreeg ik de melding overspeed en kaboem, de vlucht was over.

Het plannen van de vlucht doe ik trouwens met FSNav: die exporteer ik naar FS 2002 en importeer ik in de FMC: scheelt toch aardig wat prgrammeerwerk.

Maar: weet jij hoe dat nou komt met die crz alt en vooral die SPD die automatisch wordt gekozen...?
Heb ik ook wel eens last van gehad en is volgens mij een bug. Hij staat ook op de huidige bug-report list.
Een verklaring heb ik er niet echt voor moet ik eerlijk zeggen.
Als je flightplan hebt en nog weet waar het gebeurde wil ik wel proberen of het bij mij ook gebeurt.

Wat crz alt betreft. De 737 kent een minimum crz alt. van geloof ik 18-21000ft dus ik denk dat de fmc ook een minimum kent, weet niet zeker maar ga het ff nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:11
Ik heb vanavond de stijgen en dalen met de vnav tutorial van rdluca doorgenomen (erg handig dat je 'm gemaakt hebt, daarvoor dank) en ik had hetzelfde probleem met een flightplan. Hij steeg tot 6000ft/250kts (oid) en op dat moment viel de vnav uit. Aanzetten zorgde ervoor dat het vliegtuig snel hoogte ging verliezen, dus ik moest handmatig corrigeren totdat de vnav weer in actie kwam. Ik denk dat dat bij het volgende waypoint was.
Dalen via de mcp heeft overigens m'n voorkeur. Net wat meer controle over de zaak voor m'n gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martink
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 12:38
Wat gebeurd er nou als er 2 vliegtuigjes tegen elkaar opvliegen?
storten ze dan neer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37518

Op maandag 14 januari 2002 23:59 schreef Martink het volgende:
Wat gebeurd er nou als er 2 vliegtuigjes tegen elkaar opvliegen?
storten ze dan neer?
Knappe vent om dat voor elkaar te krijgen.. :) maar ik denk het wel ja.. ligt eraan of je crash wel hebt aanstaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martink
  • Laatst online: 11-02 12:38
Ken je die ook uitzetten :P
Kan je zo tegen het wtc aanvliegen en doorvliegen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChefChocolateball
  • Laatst online: 22-05 14:46
Op maandag 14 januari 2002 23:07 schreef Predator_NL het volgende:
Ik wilde misschien een Joystisck kopen rond de 100 piek, zonder force feedback..., maar wel een redelijke goede. Welke is op dit moment het relaxt?
Ik heb zaterdag bij Memo in Den Bosch de "Logitech Extreme 3d" gekocht voor 39 Euro. Is een lekkere joy Niet al te klein en ligt lekker in de hand.. Misschien een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Op dinsdag 15 januari 2002 00:06 schreef Martink het volgende:
Ken je die ook uitzetten :P
Kan je zo tegen het wtc aanvliegen en doorvliegen :P
eh ja :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1011078683
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1011078722

Zoek de verschillen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Op dinsdag 15 januari 2002 08:14 schreef rdluca het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]

Ja ik heb hem :) Boven VAVEK. Bij de ene staat 162 en bij de andere staat 160 :)

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16235

Op dinsdag 15 januari 2002 08:14 schreef rdluca het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]

Gaaf!!! Het klopt zowat exact! Ja, die DF is wel errug mooi!
Over exact gesproken: de nm aanduiding van de DF heeft zelfs cijfers achter de komma! Hij is dus nóg exacter als het origineel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 14 januari 2002 23:29 schreef rdluca het volgende:

[..]

Heb ik ook wel eens last van gehad en is volgens mij een bug. Hij staat ook op de huidige bug-report list.
Een verklaring heb ik er niet echt voor moet ik eerlijk zeggen.
Als je flightplan hebt en nog weet waar het gebeurde wil ik wel proberen of het bij mij ook gebeurt.

Wat crz alt betreft. De 737 kent een minimum crz alt. van geloof ik 18-21000ft dus ik denk dat de fmc ook een minimum kent, weet niet zeker maar ga het ff nakijken.
Lastig, zo'n bug.

Wat die crz alt betreft... Ik durf het haast niet te zeggen, maar volgens mij ben ik erachter... Ik wilde voor een korte vlucht een crz alt van 9000. Dus wat zette ik in het scratchpad? Juist. 9000. Fout dus. Dat moest zijn 09000 (of 090). Je MOET óf drie cijfers of 5 cijfers invoeren. Dom, dom, dom... En als je een te hoog cijfer invoert (te hoge crz alt voor een korte vlucht) dan geeft 'ie dat netjes aan. Dus dat 'probleem' is opgelost.

Blijft errug jammer van die bug... :( Hoe vaak gebeurt dat bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Op dinsdag 15 januari 2002 09:13 schreef hellogoodbye het volgende:

[..]

Lastig, zo'n bug.

Wat die crz alt betreft... Ik durf het haast niet te zeggen, maar volgens mij ben ik erachter... Ik wilde voor een korte vlucht een crz alt van 9000. Dus wat zette ik in het scratchpad? Juist. 9000. Fout dus. Dat moest zijn 09000 (of 090). Je MOET óf drie cijfers of 5 cijfers invoeren. Dom, dom, dom... En als je een te hoog cijfer invoert (te hoge crz alt voor een korte vlucht) dan geeft 'ie dat netjes aan. Dus dat 'probleem' is opgelost.

Blijft errug jammer van die bug... :( Hoe vaak gebeurt dat bij jou?
Heb je de ColdClimate fix al geinstalleerd?
http://www.flight1.com/view.asp?page=737updates

Die lost weer wat bugs op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilernie933
  • Laatst online: 25-05 00:11
is het nou handig om eerst alle manuals te lezen van de DF en dan beginnen. Want volgens mij zijn alle mensen hier in een keer gewoon begonnen met vliegen enzo... :?

tampert, kriminalpolizei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Op maandag 14 januari 2002 23:59 schreef biobak het volgende:
Ik heb vanavond de stijgen en dalen met de vnav tutorial van rdluca doorgenomen (erg handig dat je 'm gemaakt hebt, daarvoor dank) en ik had hetzelfde probleem met een flightplan. Hij steeg tot 6000ft/250kts (oid) en op dat moment viel de vnav uit. Aanzetten zorgde ervoor dat het vliegtuig snel hoogte ging verliezen, dus ik moest handmatig corrigeren totdat de vnav weer in actie kwam. Ik denk dat dat bij het volgende waypoint was.
Dalen via de mcp heeft overigens m'n voorkeur. Net wat meer controle over de zaak voor m'n gevoel.
Helemaal gelijk :)
Stijgen en dalen op en MCP heeft ook mijn voorkeur en ik cruise alleen op VNAV. Tot 10.000ft stijg ik met 2500v/s en daarboven 1800v/s, boven de 24000ft ga ik langzaam terug tot 800v/s naar T/D. Als je na take off op vnav gaat stijgen gaat die met 4-5000v/s omhoog wat in real life ook nooit gebeurt. Als was het maar alleen vanwege het hoge brandstof verbruik en de slijtage aan de motoren waarom het in echt nooit mag worden gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 15 januari 2002 09:32 schreef Evilernie het volgende:
is het nou handig om eerst alle manuals te lezen van de DF en dan beginnen. Want volgens mij zijn alle mensen hier in een keer gewoon begonnen met vliegen enzo... :?
Ik ben (natuurlijk) ook gelijk begonnen met vliegen, alsof het een standaard plane betrof. Maar ik ben ook gelijk begonnen met lezen. Maar dat komt ook omdat ik GEK ben op manuals! Ik heb alle pdf's uitgeprint: een hele stapel! Ik heb die Quickstart al 3 keer gelezen, en de Operations manual al 2 keer. Echt waar. En ik vond het nog leuk ook. ;)

Maar echt praktisch gericht zijn die manuals niet, vooral die Operations manual niet. Ik bedoel: ik heb die manuals dus al tig keer gelezen en nog had ik niet door dat je de crz alt in de FMC MOET invullen met 3 cijfers (090) of 5 (09000). Zonder hulp van dit vnl. de lui op dit forum was ik nog lang zo ver niet als nu!

Maar het lezen helpt wel. Vooral de info over de AP uit de quickstart is wel interessant omdat die toch wel anders werkt als de standaard planes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 15 januari 2002 09:38 schreef rdluca het volgende:
Als was het maar alleen vanwege het hoge brandstof verbruik en de slijtage aan de motoren waarom het in echt nooit mag worden gedaan.
O? Dus in het echt gebruiken ze de FMC ook pas op crz alt?

Hm, ik hoor zowat elke dag weer wat nieuws over hoe het in het echt gaat. Ik moet steeds mijn methodes bijstellen! Zo moet ik nu ook al wennen aan het gebruik van VOR/LOC. Ik liet altijd de ap op spd, hdg en alt hld en dan de APP aan: in het echt doe je dus de APP pas aan als jemet de VOR/LOC de loc hebt geintercept.

Niet dat het MOET (dat andere werkt ook) maar ik vind het toch wel leuk om het allemaal zo echt mogelijk te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilernie933
Op dinsdag 15 januari 2002 10:16 schreef hellogoodbye het volgende:

[..]

Ik ben (natuurlijk) ook gelijk begonnen met vliegen, alsof het een standaard plane betrof. Maar ik ben ook gelijk begonnen met lezen. Maar dat komt ook omdat ik GEK ben op manuals! Ik heb alle pdf's uitgeprint: een hele stapel! Ik heb die Quickstart al 3 keer gelezen, en de Operations manual al 2 keer. Echt waar. En ik vond het nog leuk ook. ;)

Maar echt praktisch gericht zijn die manuals niet, vooral die Operations manual niet. Ik bedoel: ik heb die manuals dus al tig keer gelezen en nog had ik niet door dat je de crz alt in de FMC MOET invullen met 3 cijfers (090) of 5 (09000). Zonder hulp van dit vnl. de lui op dit forum was ik nog lang zo ver niet als nu!

Maar het lezen helpt wel. Vooral de info over de AP uit de quickstart is wel interessant omdat die toch wel anders werkt als de standaard planes.
mooi, dan ga ik ze ff uitprinten ofzow....maar het zijn heelaas wel veel pagina's dus ik heb we leen probleempje, wnat dan is gelijk men inkt op. Verder ziet het er ook wel injteressant uit zo'n 737 manual. Ik neem aan dat ook alle
speeds erin zitten Vref, Vne enzo....

die echte 737 checklists van bennierex waren ook heel gaaf...

niet dat je er wat aan hebt dan >:)

tampert, kriminalpolizei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 15 januari 2002 10:35 schreef Evilernie het volgende:

[..]

mooi, dan ga ik ze ff uitprinten ofzow....maar het zijn heelaas wel veel pagina's dus ik heb we leen probleempje, wnat dan is gelijk men inkt op. Verder ziet het er ook wel injteressant uit zo'n 737 manual. Ik neem aan dat ook alle
speeds erin zitten Vref, Vne enzo....

die echte 737 checklists van bennierex waren ook heel gaaf...

niet dat je er wat aan hebt dan >:)
Je kan natuurlijk ook eerst vlug kijken of een bepaald hoofdstuk wel interessant is. En je kunt ook 2 pagina's op 1 A4 tje printen: scheelt ook aardig.

Eh... die VREF... nee dus. Als je de FMC gebruikt berekent die de VREF bij 3 verschillende flapsettings, maar die moet je dan wel zelf invoeren in de MCP. (De FMC accepteert geen lagere snelheden dan 210 kts). Zoals ik al zei: echt heel praktisch is die handleiding niet. Maar op zich wel heerlijk leesvoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilernie933
Op dinsdag 15 januari 2002 10:42 schreef hellogoodbye het volgende:

[..]

Je kan natuurlijk ook eerst vlug kijken of een bepaald hoofdstuk wel interessant is. En je kunt ook 2 pagina's op 1 A4 tje printen: scheelt ook aardig.

Eh... die VREF... nee dus. Als je de FMC gebruikt berekent die de VREF bij 3 verschillende flapsettings, maar die moet je dan wel zelf invoeren in de MCP. (De FMC accepteert geen lagere snelheden dan 210 kts). Zoals ik al zei: echt heel praktisch is die handleiding niet. Maar op zich wel heerlijk leesvoer.
een manual zonder refernece speed :?

tampert, kriminalpolizei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 15 januari 2002 10:44 schreef Evilernie het volgende:

[..]

een manual zonder refernece speed :?
Ja, dat lijkt zo, maar aan de andere kant: één vref bestaat niet: het hangt allemaal af van de hoeveelheid fuel, passagiers, temperatuur, hoogte, dat soort zaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataCopy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:55

DataCopy

Dum vita est spes est

Op dinsdag 15 januari 2002 10:20 schreef hellogoodbye het volgende:

[..]

O? Dus in het echt gebruiken ze de FMC ook pas op crz alt?

Hm, ik hoor zowat elke dag weer wat nieuws over hoe het in het echt gaat. Ik moet steeds mijn methodes bijstellen! Zo moet ik nu ook al wennen aan het gebruik van VOR/LOC. Ik liet altijd de ap op spd, hdg en alt hld en dan de APP aan: in het echt doe je dus de APP pas aan als jemet de VOR/LOC de loc hebt geintercept.

Niet dat het MOET (dat andere werkt ook) maar ik vind het toch wel leuk om het allemaal zo echt mogelijk te doen.
Tuurlijk moet het allemaal zo echt als het maar kan! Maareh wat bedoelde je nou met het onderste? Als ik het goed heb (en dan populair gezegd ;) ) pas de APR inschakelen als de localizer (VOR/LOC) naald begint te bewegen, dus als je de localizer onderschept hebt? (als dat zo is dat heb ik het tenminste altijd nog 'as real as it gets' gedaan...:+)

Zijn er nog meer van die dingen die meestal anders worden gedaan in de praktijk? Altijd leuk om te weten!

| Exceptio probat regulam in casibus non exceptis |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Dinsdagmorgen in een koud en mistig Munchen
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1011089330

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1011089356
Air France 737 cleared for take off

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1011089391

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1011089416
737 after take off turn heading 140

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1011089451
air france 737 turn heading 100 to intercept localizer, cleared for the approach

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1011089488
London center

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1011089516

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1011089568
London City

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1011089609
London City, geschikt voor max de BAE146 met een glide slope van -2500v/s dus aan de ILS hebben we weining:
manual approach dus

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1011089677
at ramp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 15 januari 2002 11:19 schreef DataCopy het volgende:

[..]

Tuurlijk moet het allemaal zo echt als het maar kan! Maareh wat bedoelde je nou met het onderste? Als ik het goed heb (en dan populair gezegd ;) ) pas de APR inschakelen als de localizer (VOR/LOC) naald begint te bewegen, dus als je de localizer onderschept hebt? (als dat zo is dat heb ik het tenminste altijd nog 'as real as it gets' gedaan...:+)

Zijn er nog meer van die dingen die meestal anders worden gedaan in de praktijk? Altijd leuk om te weten!
Nou, ik bedoelde dat je dus schijnbaar het knópje VOR/LOC moet gebruiken om de loc te intercepten, en daarna pas de APP knop om de g/s te intercepten. Ik gebruikte dat VOR/LOC knopje nooit: ik drukte altijd (als ik alleen met de MCP vloog, zonder FMC) op APP om de loc én de g/s te intercepten. De lichtjes van de hdg en ff later de alt gingen dan vanzelf uit op de MCP.

Hoe zit dat met dat VOR/LOC knopje? Als ik daar op klik, gaat het lichtje van de hdg op de MCP gelijk uit, of pas als de loc is geintercept?

En als ik op LNAV kom aangevlogen: gaat dat lichtje van de LNAV dan meteen uit, of ook pas later, automatisch?

Of nog weer anders gezegd: als ik op VOR/LOC klik, blijft 'ie dan gewoon op de huidige koers vliegen tótdat de loc is geintercept?

Pffff, ik vraag me af of ik mezelf nog begrijp... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emkedouwe
  • Laatst online: 26-11-2021
Op dinsdag 15 januari 2002 11:24 schreef rdluca het volgende:
Dinsdagmorgen in een koud en mistig Munchen
[afbeelding]

[afbeelding]
Air France 737 cleared for take off

[afbeelding]

[afbeelding]
737 after take off turn heading 140

[afbeelding]
air france 737 turn heading 100 to intercept localizer, cleared for the approach

[afbeelding]
London center

[afbeelding]

[afbeelding]
London City

[afbeelding]
London City, geschikt voor max de BAE146 met een glide slope van -2500v/s dus aan de ILS hebben we weining:
manual approach dus

[afbeelding]
at ramp
Welke addons zijn dit ??
Pay of free ware ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:11
Voor degenen die bezig zijn met de EHAM-EGLL FMC tutorial die op de dreamfleet site te vinden is. Er is iemand die een update voor de tutorial in elkaar geknutseld heeft om het geheel nog wat makkelijker te maken:

===========================================================
When the tutorial was written...there were no SIDs in the FMC so Elmar wrote how to put it in manually. Things have now changed so much that his instructions are now impossible. The Valko departure is now in the SIDs in the FMC so all you have to do is select it when you are on the DEP/ARR page...I'll just do the FMC bit for you now and give you the button presses:-

Start FMC by clicking hot spot.
RSK6 (POS INIT)
Input EHAM....use the mouse to click the FMC buttons for all Inputs (not the Keyboard).
LSK2
RSK6 (ROUTE)
Input EHAM
LSK1
Input EGLL
RSK1
Click DEP ARR button
LSK1 (EHAM DEP)
NEXT PAGE
RSK1 (19L)
NEXT PAGE
LSK4 (VALKO)
LSK2 (TRANS VALKO-19L)
Click DEP ARR button
RSK2 (EGLL ARR)
RSK5 (27L)
LSK5 (BIG3C)
LSK2 (TRANS DVR)
RSK6 (ROUTE)
RSK6 (PERF INIT)
LSK1...Weight will appear
Input 5
LSK4...05.0 will appear in reserves
Input 6000
RSK5
Input 150
RSK1
EXEC
RSK6 (TAKEOFF)
Input 20
LSK1
RSK1
RSK2
RSK3
RSK4 (ROUTE)
RSK6 (ACTIVATE)
EXEC
LEGS...there will be three pages and they will look like this:

RW19L
EH029
EH009
VALKO
DVR
------
LYD
TIGER
D139L
BIG
RX-27L
--------
RW27L
MA-27L

Finished with programming FMC now so press the PROG button and press the Keyboard TAB key to park it (sometimes have to press TAB more than once).

Other points of difference because of changes since the Tutorial was written:-
On the MCP set up...put in the cruising altitude of 15000 feet (the VALCO SID limit of 6000 is already in and will function).
You can NOT now select CMD1 BEFORE take-off.

Take-Off procedure is as follows...set flaps etc as in the tutorial, then:

TOGA
At VR..rotate to the Flight Director Bar and hold it there.
Gear Up
At 400 feet...CMD1, LNAV and VNAV...hands off stick
Watch speed and flaps retraction at 160, 200 and 220 kts.

That's it relax and watch.

Follow Elmar's tutorial for the cruise and descent...the waypoints approaching Biggin are slightly different but just do the switch to VS at 12 miles to Biggin and the rest as he says.

===========================================================
bron: http://www.flightsimnetwork.com/dcforum/DCForumID3/4280.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataCopy

DataCopy

Dum vita est spes est

Op dinsdag 15 januari 2002 11:38 schreef hellogoodbye het volgende:

[..]

Nou, ik bedoelde dat je dus schijnbaar het knópje VOR/LOC moet gebruiken om de loc te intercepten, en daarna pas de APP knop om de g/s te intercepten. Ik gebruikte dat VOR/LOC knopje nooit: ik drukte altijd (als ik alleen met de MCP vloog, zonder FMC) op APP om de loc én de g/s te intercepten. De lichtjes van de hdg en ff later de alt gingen dan vanzelf uit op de MCP.

Hoe zit dat met dat VOR/LOC knopje? Als ik daar op klik, gaat het lichtje van de hdg op de MCP gelijk uit, of pas als de loc is geintercept?

En als ik op LNAV kom aangevlogen: gaat dat lichtje van de LNAV dan meteen uit, of ook pas later, automatisch?

Of nog weer anders gezegd: als ik op VOR/LOC klik, blijft 'ie dan gewoon op de huidige koers vliegen tótdat de loc is geintercept?

hmmm... ok I lost you ;)
Iemand die wat licht (LNAV/HDG of gewoon) in de duisternis kan geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firecow
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

wat editor is goed en makkelijk om zelf plane's te maken ?

Canon EOS 80D En wat glaswerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Op dinsdag 15 januari 2002 11:38 schreef hellogoodbye het volgende:

[..]

Als je op HDG of LNAV komt aanvliegen en op de EADI en/of EHSI zie je al de ILS wijzers, dan zal je op VOR/LOC meteen de localizer proberen te intercepten. Kom je onder een te grote hoek aanvliegen zal je plane van links naar rechts langs de localizer blijven zwalken. Als je max onder een hoek van 15-20 graden t.o.v. de runwayheading(=localizer )aan komt vliegen kan je over op VOR/LOC.
Pas als je goed op de LOC zit wordt de Glide Slope actief en kan je over op APP. Net als in het echt is dit een beveiliging zodat je niet per ongeluk de glide slope van een andere baan gaat volgen en er ongelukken gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataCopy

DataCopy

Dum vita est spes est

Op dinsdag 15 januari 2002 12:11 schreef rdluca het volgende:

[..]

Als je op HDG of LNAV komt aanvliegen en op de EADI en/of EHSI zie je al de ILS wijzers, dan zal je op VOR/LOC meteen de localizer proberen te intercepten. Kom je onder een te grote hoek aanvliegen zal je plane van links naar rechts langs de localizer blijven zwalken. Als je max onder een hoek van 15-20 graden t.o.v. de runwayheading(=localizer )aan komt vliegen kan je over op VOR/LOC.
Pas als je goed op de LOC zit wordt de Glide Slope actief en kan je over op APP. Net als in het echt is dit een beveiliging zodat je niet per ongeluk de glide slope van een andere baan gaat volgen en er ongelukken gebeuren.
Maar het is dus geen probleem om APP al eerder te activeren (dus lees: oplichten) aangezien die toch pas actief wordt als de localize onderschept is.
Nah goed ik ga d'r nog wel even mee spelen, dan kom ik er vanzelf wel achter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Op dinsdag 15 januari 2002 12:18 schreef DataCopy het volgende:

[..]

Maar het is dus geen probleem om APP al eerder te activeren (dus lees: oplichten) aangezien die toch pas actief wordt als de localize onderschept is.
Nah goed ik ga d'r nog wel even mee spelen, dan kom ik er vanzelf wel achter :)
precies..
Op het moment dat je op VOR/LOC overkan kan je ook over op APP (das gewoon VOR/LOC + Glide Slope tracking) Zolang je nog niet goed op de LOC zit zal je op APP niet gaan dalen. Das ook de reden waarom mensen wel APP ingeschakelt hebben maar hun plane toch niet de Glide Slope gaat volgen als ze voorbij Glide Slope intercept point zijn gekomen en alleen nog maar handmatig of op ALT/VS kunnen landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilernie933
Op dinsdag 15 januari 2002 10:57 schreef hellogoodbye het volgende:

[..]

Ja, dat lijkt zo, maar aan de andere kant: één vref bestaat niet: het hangt allemaal af van de hoeveelheid fuel, passagiers, temperatuur, hoogte, dat soort zaken...
ja das waar :), ik bedoelde ook reference speeds

tampert, kriminalpolizei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 15 januari 2002 12:11 schreef rdluca het volgende:

[..]

Juist! Dan had ik het dus goed begrepen! Ook al begreep DataCopy mij niet... ;)

Alleen eh... wat ik me dan wel afvraag (sorry hoor...): als ik alleen de APP indruk, wat ik tot nu toe dus altijd deed, intercepte hij OOK de loc, voordat hij de g/s oppikte... Waarom zou ik dan die LOC/VOR knop gebruiken? Of heeft dat juist met die veiligheid te maken?

Trouwens, rdluca: hoe kom jij zo onwijs wijs!? Al lang vliegervaring? Fanatieke simmer? Piloot in 't echt? ...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataCopy

DataCopy

Dum vita est spes est

Op dinsdag 15 januari 2002 13:11 schreef hellogoodbye het volgende:

[..]

Juist! Dan had ik het dus goed begrepen! Ook al begreep DataCopy mij niet... ;)

Alleen eh... wat ik me dan wel afvraag (sorry hoor...): als ik alleen de APP indruk, wat ik tot nu toe dus altijd deed, intercepte hij OOK de loc, voordat hij de g/s oppikte... Waarom zou ik dan die LOC/VOR knop gebruiken? Of heeft dat juist met die veiligheid te maken?

Trouwens, rdluca: hoe kom jij zo onwijs wijs!? Al lang vliegervaring? Fanatieke simmer? Piloot in 't echt? ...?
Hehehe, ik had wel een ideetje maar ik heb het zelf nog niet tot uitvoer gebracht in een 734 of welke andere heavy dan ook. Gisteren m'n eerste succesvolle ILS run gemaakt in m'n C182RG (toen ik erachter kwam dat daar ook een AP op zat) Op die kist kun je dus alleen maar de LOC intercepten en de G/S moet je zelf regelen..... ook dat duurde ff om door te krijgen..... gelukkig passen er niet zoveel passagiers in dat ding *D

Wow is toch wel een kick om op centimeters van de middenstreep te landen...... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Draait iemand FS2002 onder Windows NT4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nealzie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-07-2024
Op dinsdag 15 januari 2002 12:09 schreef Firecow het volgende:
welke editor is goed en makkelijk om zelf plane's te maken ?
photoshop natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataCopy

DataCopy

Dum vita est spes est

Even nog iets anders. Ik heb de ATC ID's aanstaan, de rode ID's boven de vliegtuigen met de afstand erbij. Nou moeten dit op een of andere manier de callsigns zijn, maar meestal is het een Nxxxxxx nummer en kan ik er geen callsign in ontdekken.... ligt dit aan mij of staat er ergens een instelling of .cfg fout ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 15 januari 2002 13:44 schreef DataCopy het volgende:
Wow is toch wel een kick om op centimeters van de middenstreep te landen...... :)
Ik vind het altijd weer een grote kick als je na een hele vlucht door de wolken of in het donker of gewoon over totaal onbekend gebied opeens, hopla, dankzij ATC (of FMC), heerlijk recht voor de landingsbaan terecht kom! Echt kicken als je die netjes recht voor je in beeld krijgt. Heerlijk. En 'm dan soepel op de grond zetten... Yes!

Nog ff een vraagje (ik blijf bezig!): wie gebruikt die course knop op de MCP wel eens...? Is die alleen om op de juiste radiaal van een VOR af te vliegen? Of zo...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37070

Ik had ff een vraag:
Hoe kan je zelf livery's maken, ik heb hier al gezocht en ook op google maar kon niks vinden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potatoman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-05 04:56

Potatoman

koniwa

En nog een vraag: er was ergens een internetpagina waar je alle informatie van vliegvelden over de hele wereld kn opvragen: wat is het adres van deze site?

edit:
Al gevonden: http://worldaerodata.com/

The cyclographing developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potatoman

Potatoman

koniwa

Nog wat leuks gevonden tijdens mijn zoektoch: SoCal approach live:
http://www.lowapproach.com/socalapproach.ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipsec
  • Laatst online: 26-04 20:05
Om mee te kunnen vliegen, *<MOET>* je dan DF hebben??

ik ben 14 en arm namelijk :(

Edit: met arm bedoel ik: Een krantenwijk en ouders nog dik 250 terug moeten betalen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-05 13:52

tazzman

a real boardmonkey

Op dinsdag 15 januari 2002 15:55 schreef Potatoman het volgende:
Nog wat leuks gevonden tijdens mijn zoektoch: SoCal approach live:
http://www.lowapproach.com/socalapproach.ram
Welk veld is dat eigenlijk?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KIMBLE
  • Laatst online: 16:18
Op dinsdag 15 januari 2002 16:07 schreef SuperSucker het volgende:

nee natuurlijk niet , je kan gewoon met de standaard plane's vliegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21543

ok hier wat pics die ik in afgelopen paar flights heb gemaakt (hmmm die jpg compressie van paint zuigt) :

Afbeeldingslocatie: http://130.89.219.29/upload/fs/fsscr009.JPG

Afbeeldingslocatie: http://130.89.219.29/upload/fs/fsscr010.JPG

Afbeeldingslocatie: http://130.89.219.29/upload/fs/fsscr011.JPG

Afbeeldingslocatie: http://130.89.219.29/upload/fs/fsscr013.JPG

Afbeeldingslocatie: http://130.89.219.29/upload/fs/fsscr023.JPG

Afbeeldingslocatie: http://130.89.219.29/upload/fs/fsscr024.JPG

Afbeeldingslocatie: http://130.89.219.29/upload/fs/fsscr025.JPG

Afbeeldingslocatie: http://130.89.219.29/upload/fs/fsscr028.JPG

Afbeeldingslocatie: http://130.89.219.29/upload/fs/fsscr029.JPG

Afbeeldingslocatie: http://130.89.219.29/upload/fs/fsscr030.JPG

Afbeeldingslocatie: http://130.89.219.29/upload/fs/fsscr032.JPG

Afbeeldingslocatie: http://130.89.219.29/upload/fs/fsscr033.JPG

Afbeeldingslocatie: http://130.89.219.29/upload/fs/fsscr036.JPG

Afbeeldingslocatie: http://130.89.219.29/upload/fs/fsscr037.JPG

niet zo'n hele mooie landing, ik ging iets te langzaam en daardoor scheef. Die groene ILS streep van IOWA is ook scheef :D en als je dan te langzaam gaat kan je niet meer goed corrigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nealzie
Op dinsdag 15 januari 2002 16:07 schreef SuperSucker het volgende:

nee, je kan gewoon met de pleen mee vliegen die je wilt
(BTW. ik ben ook 14 en ik heb ook de df :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KIMBLE
Op dinsdag 15 januari 2002 17:05 schreef nealzie het volgende:

[..]

nee, je kan gewoon met de pleen mee vliegen die je wilt
(BTW. ik ben ook 14 en ik heb ook de df :P)
ik ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-05 13:52

tazzman

a real boardmonkey

Ik ben bijna 27 en heb geen DF :P

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:47
Hey ik las net in die tutorial die geloof ik Kimble gemaakt heeft dat je voor screenies maken een proggie moet downen maar ik dacht dat dat op een van de drie cd's stond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennierex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 31-05 13:27

bennierex

Pilot_Z

Op dinsdag 15 januari 2002 15:22 schreef hellogoodbye het volgende:

[..]

Ik vind het altijd weer een grote kick als je na een hele vlucht door de wolken of in het donker of gewoon over totaal onbekend gebied opeens, hopla, dankzij ATC (of FMC), heerlijk recht voor de landingsbaan terecht kom! Echt kicken als je die netjes recht voor je in beeld krijgt. Heerlijk. En 'm dan soepel op de grond zetten... Yes!

Nog ff een vraagje (ik blijf bezig!): wie gebruikt die course knop op de MCP wel eens...? Is die alleen om op de juiste radiaal van een VOR af te vliegen? Of zo...?
Om nog maar eens wat meer verwarring te zaaien >:):

Je kan rustig de APP gebruiken zonder in VOR/LOC mode te zitten. Het wil namelijk zo dat in de meeste gevallen ATC je approach vectoren zal geven die je dus gewoon opvolgt mbv de heading- en altitude-select modes opvolgt. Uiteindelijk kom je dan onder een niet al te grote hoek aanvliegen om de ILS te intercepten. Daarvòòr zet je dus al APP mode aan, en de A/P zal dan vanzelf de ILS intercepten (dus G/S èn VOR/LOC, normaal op een hoogte van +/- 2000ft). Het is niet nodig om eerst in VOR/LOC mode dat ding te onderscheppen, want een met de ILSes van andere banen heb je niks te maken. Deze hebben immers andere frequenties, dus zal het AFS nooit die van een andere baan gaan onderscheppen.

Nog iets, ik zag dat iemand het had over dat de FMC pas werd gebruikt wanneer je op cruise altitude bent.... de autopilot kan al engaged worden vanaf 400ft radio altitude, dus je kan de A/P rustig de SIDS laten vliegen (gebeurt in het echt immers ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Op dinsdag 15 januari 2002 17:11 schreef bennierex het volgende:

[..]

Om nog maar eens wat meer verwarring te zaaien >:)

Je kan rustig de APP gebruiken zonder in VOR/LOC mode te zitten. Het wil namelijk zo dat in de meeste gevallen ATC je approach vectoren zal geven die je dus gewoon opvolgt mbv de heading- en altitude-select modes opvolgt. Uiteindelijk kom je dan onder een niet al te grote hoek aanvliegen om de ILS te intercepten. Daarvòòr zet je dus al APP mode aan, en de A/P zal dan vanzelf de ILS intercepten (dus G/S èn VOR/LOC, normaal op een hoogte van +/- 2000ft). Het is niet nodig om eerst in VOR/LOC mode dat ding te onderscheppen, want een met de ILSes van andere banen heb je niks te maken. Deze hebben immers andere frequenties, dus zal het AFS nooit die van een andere baan gaan onderscheppen.

Nog iets, ik zag dat iemand het had over dat de FMC pas werd gebruikt wanneer je op cruise altitude bent.... de autopilot kan al engaged worden vanaf 400ft radio altitude, dus je kan de A/P rustig de SIDS laten vliegen (gebeurt in het echt immers ook).
Nog meer verwarring:
In het echt wordt het meerendeel van de landingen op VOR/LOC gevlogen maar de spd en alt door de piloten zelf geregeld en niet op APP. De VOR/LOC/APP in een 737 (CAT-II) is ook alleen bedoeld om goed voor de landingsbaan uit te komen en niet om een autolanding te maken.
CAT-III vliegtuigen kunnen wel een autoland maken maar een B737 niet. Daarom moet een 737 in dikke mist ook uitwijken naar een ander vliegveld wanneer op DH geen baan in zicht is terwijl een CAT-III (757-767-777-747) wel gewoon kan en mag landen.

Zoals ik al eerder zei kan je inderdaad meteen op APP en hoef je niet eerst op VOR/LOC. Maar ook in APP moet je eerst ongeveer op de LOC koers zitten voordat de glide slope actief is en dat heeft toch echt alles te maken met eventuele ILS's van banen van andere vliegvelden die je A/P anders zou onderscheppen. Ga maar eens in USA vliegen in de buurt van een grote stad. Daar liggen zoveel vliegvelden dicht bij elkaar dat de G/S van verschillende banen elkaar kruisen. Ik kan je zelfs in Nederland enkele voorbeelden geven. In FS2000 kon je onder een hoek van 70 graden op de runway aanvliegen en dan volgde APP de glide slope nog.
Gelukkig hebben ze in FS2002 weer de werkelijkheid nagebootst en zal je toch echt redelijk op lijn met de LOC moeten zitten.

Wat betreft de FMC gebruiken wanneer je pas op crz alt bent. ff lezen en je ziet VNAV staan.
Na take off ga ik boven de 500ft over op SPD ALT-v/s LNAV en A/P. In het echt wordt minimaal tot 1000ft en meestal zelfs tot boven de 1500ft (flap retraction point) handmatig gevolgen en dan wordt pas de A/P ingeschakelt
LNAV vliegt dus de SID en de rest van de route maar stijgen en dalen gebeurt ook in het echt op ALT en SPD en niet op VNAV. Dalen/stijgen onder de 10000ft gebeurt meestal met 2500v/s en daarboven met 1800v/s. Als je op VNAV stijgt dan klim je met 5000v/s naar de 10000ft. Dat vinden A. de passagiers niet leuk, B. je baas niet leuk vanwege het hoge brandstof verbuik en extra belasting en slijtage van motor/airframe, C. de ATC niet leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennierex

bennierex

Pilot_Z

Op dinsdag 15 januari 2002 18:11 schreef rdluca het volgende:

[..]

Nog meer verwarring:
In het echt wordt het meerendeel van de landingen op VOR/LOC gevlogen maar de spd en alt door de piloten zelf geregeld en niet op APP. De VOR/LOC/APP in een 737 (CAT-II) is ook alleen bedoeld om goed voor de landingsbaan uit te komen en niet om een autolanding te maken.
CAT-III vliegtuigen kunnen wel een autoland maken maar een B737 niet. Daarom moet een 737 in dikke mist ook uitwijken naar een ander vliegveld wanneer op DH geen baan in zicht is terwijl een CAT-III (757-767-777-747) wel gewoon kan en mag landen.

Zoals ik al eerder zei kan je inderdaad meteen op APP en hoef je niet eerst op VOR/LOC. Maar ook in APP moet je eerst ongeveer op de LOC koers zitten voordat de glide slope actief is en dat heeft toch echt alles te maken met eventuele ILS's van banen van andere vliegvelden die je A/P anders zou onderscheppen. Ga maar eens in USA vliegen in de buurt van een grote stad. Daar liggen zoveel vliegvelden dicht bij elkaar dat de G/S van verschillende banen elkaar kruisen. Ik kan je zelfs in Nederland enkele voorbeelden geven. In FS2000 kon je onder een hoek van 70 graden op de runway aanvliegen en dan volgde APP de glide slope nog.
Gelukkig hebben ze in FS2002 weer de werkelijkheid nagebootst en zal je toch echt redelijk op lijn met de LOC moeten zitten.

Wat betreft de FMC gebruiken wanneer je pas op crz alt bent. ff lezen en je ziet VNAV staan.
Na take off ga ik boven de 500ft over op SPD ALT-v/s LNAV en A/P. In het echt wordt minimaal tot 1000ft en meestal zelfs tot boven de 1500ft (flap retraction point) handmatig gevolgen en dan wordt pas de A/P ingeschakelt
LNAV vliegt dus de SID en de rest van de route maar stijgen en dalen gebeurt ook in het echt op ALT en SPD en niet op VNAV. Dalen/stijgen onder de 10000ft gebeurt meestal met 2500v/s en daarboven met 1800v/s. Als je op VNAV stijgt dan klim je met 5000v/s naar de 10000ft. Dat vinden A. de passagiers niet leuk, B. je baas niet leuk vanwege het hoge brandstof verbuik en extra belasting en slijtage van motor/airframe, C. de ATC niet leuk.
Een 737 is wel in staat een volledige autoland te maken, alleen heeft deze geen CAT-III certificatie, waardoor alsnog uitgeweken moet worden bij zeer slechte omstandigheden. Voor wat betreft het landen; vaak wordt idd APP gebruikt om voor de baan uit te komen, waarna de A/P eraf gaat, maar de F/D blijft aan. Die heeft dus wel dan die APP mode nodig (G/S, VOR/LOC). De Piloten landen dan m.b.v. de flightdirector en op het laatste moment pas visueel. Dat van dat G/S gebeuren moet ik ff nazoeken, maar volgens mij heb je geen last van anderen G/S omdat die hoort bij die bepaalde frequentie van de ILS. Maar het kan best dat je gelijk hebt wat dat betreft.

Nog een klein puntje, na het opstijgen wordt GEEN V/S mode gebruikt, maar LVL CHG. Dit is namelijk voor grote altitude veranderingen en V/S voor de kleine veranderingen. Het klopt wel dat VNAV pas later erop gaat dan LNAV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potatoman

Potatoman

koniwa

Nog ff een vraagje: is het met de Dreamfleet 737 mogelijk om op GPS te vliegen (standaard fs2k2), en zo ja, hoe?

PS SoCal approach is volgens mij geen vliegveld, maar regelt het gewone verkeer van zuid californie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Yes, is me einelijk gelukt om te landen, in 747 nog wel!!
Vanaf A'dam naar Eindhoven-->lekker kort.

[schaammodus]hoe post ik een pic??[/schaammodus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
(img)url(/img)

(=[
)=]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland
  • Laatst online: 08-12-2024

Roland

Schnitt!

Op dinsdag 15 januari 2002 20:16 schreef Schuey het volgende:
Yes, is me einelijk gelukt om te landen, in 747 nog wel!!
Vanaf A'dam naar Eindhoven-->lekker kort.

[schaammodus]hoe post ik een pic??[/schaammodus]
Gefeliciteerd,

Welcome to the Club! :)

...Make every cut count, even if it is one frame...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43578

kan het kloppen dat die schiphol toren het niet meer doet via http://66.28.49.139:14348
ik hoor alleen maar geruis en heel soms een paar stemmen
eerst deed die het wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Op dinsdag 15 januari 2002 19:53 schreef Potatoman het volgende:
Nog ff een vraagje: is het met de Dreamfleet 737 mogelijk om op GPS te vliegen (standaard fs2k2), en zo ja, hoe?
De GPS zit er gewoon in ja (shift + 9 geloof ik)... je hoeft de FMC, V-/LNAV e.d. niet te gebruiken. In principe kun je de DF vliegen als een standaardkist, hoewel dat natuurlijk een stuk minder realistisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KIMBLE
rico zet je msn aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Op dinsdag 15 januari 2002 19:27 schreef bennierex het volgende:

[..]

Een 737 is wel in staat een volledige autoland te maken, alleen heeft deze geen CAT-III certificatie, waardoor alsnog uitgeweken moet worden bij zeer slechte omstandigheden. Voor wat betreft het landen; vaak wordt idd APP gebruikt om voor de baan uit te komen, waarna de A/P eraf gaat, maar de F/D blijft aan. Die heeft dus wel dan die APP mode nodig (G/S, VOR/LOC). De Piloten landen dan m.b.v. de flightdirector en op het laatste moment pas visueel. Dat van dat G/S gebeuren moet ik ff nazoeken, maar volgens mij heb je geen last van anderen G/S omdat die hoort bij die bepaalde frequentie van de ILS. Maar het kan best dat je gelijk hebt wat dat betreft.

Nog een klein puntje, na het opstijgen wordt GEEN V/S mode gebruikt, maar LVL CHG. Dit is namelijk voor grote altitude veranderingen en V/S voor de kleine veranderingen. Het klopt wel dat VNAV pas later erop gaat dan LNAV.
we zijn het eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Op dinsdag 15 januari 2002 20:31 schreef KIMBLE het volgende:
rico zet je msn aan :)
ik zit tot 21:00 op mijn werk en heb hier geen msn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KIMBLE
Op dinsdag 15 januari 2002 20:37 schreef rdluca het volgende:

[..]

ik zit tot 21:00 op mijn werk en heb hier geen msn
:'( is kpn lastig? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potatoman

Potatoman

koniwa

Op dinsdag 15 januari 2002 20:27 schreef Nephilin het volgende:

[..]

De GPS zit er gewoon in ja (shift + 9 geloof ik)... je hoeft de FMC, V-/LNAV e.d. niet te gebruiken. In principe kun je de DF vliegen als een standaardkist, hoewel dat natuurlijk een stuk minder realistisch is.
Ja, dat weet ik wel, maar hoe activeer ik dat geval dat ie automatisch de route vliegt die in de gps staat? Want nu vliegt ie via de FMC als ik probeer de AP in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennierex

bennierex

Pilot_Z

Op dinsdag 15 januari 2002 20:36 schreef rdluca het volgende:

[..]

we zijn het eens :)
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nealzie
Op dinsdag 15 januari 2002 17:10 schreef Schuey het volgende:
Hey ik las net in die tutorial die geloof ik Kimble gemaakt heeft dat je voor screenies maken een proggie moet downen maar ik dacht dat dat op een van de drie cd's stond?
welke tutorial???
kimble heeft toch alleen de ILS tutorial?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland
  • Laatst online: 08-12-2024

Roland

Schnitt!

Leuke software : Flight Deck Companion

Weet iemand er al iets meer over?

...Make every cut count, even if it is one frame...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1011133173

Wat is zo'n B737 klein vergeleken met een A330 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firecow
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

Op dinsdag 15 januari 2002 14:47 schreef nealzie het volgende:

[..]

photoshop natuurlijk!
zou leuk zijn als hij ze kon openen ja |:(

Canon EOS 80D En wat glaswerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37518

Op dinsdag 15 januari 2002 21:16 schreef Nephilin het volgende:
FSScreen
ehh.. die download links op je site werken niet.. php errors...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Argh, je hebt gelijk... URLs zijn case-sensitive |:(

Overigens zijn de links naar de SimViation site erg "onvoorspelbaar": ze doen het soms wel, en soms niet (alsof SV het ene moment wel doorlinking toestaat, en het andere weer niet) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipsec
  • Laatst online: 26-04 20:05
Op dinsdag 15 januari 2002 16:18 schreef KIMBLE het volgende:

[..]

nee natuurlijk niet , je kan gewoon met de standaard plane's vliegen
Misschien gaat wel een van jullie met DF vliegen en dan ben ik de lul :(

Edit: met arm bedoel ik: Een krantenwijk en ouders nog dik 250 terug moeten betalen :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 15 januari 2002 20:46 schreef Potatoman het volgende:

[..]

Ja, dat weet ik wel, maar hoe activeer ik dat geval dat ie automatisch de route vliegt die in de gps staat? Want nu vliegt ie via de FMC als ik probeer de AP in te stellen.
De Dreamfleet kan niet vliegen op de GPS. En als je de AP instelt vliegt 'ie dus op de AP via de MCP: niet op de FMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42792

Waar blijfen de screenies?
en jah HELLOGOODBYE ik edit hem vandaag nog :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42598

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TERING TYFUS zeg, wat een ellende die FMC!!! Gisteravond 7 pogingen gedaan om van A'dam naar Eindhoven te vliegen op FMC en geen een keer gelukt! Shitzooi! Maar... ik kom er wel: er is nog hoop voor deze ongelofelijke KLUNS...

Wat gebeurde er? Nou, het programmeren van de FMC geeft geen (hele grote) problemen meer: ik plan een vlucht in FSNav, importeer die, en dat scheelt al een hoop werk.
Okay, alles klaar. Opstijgen maar.

Vlucht 1 en 2 gingen gelijk al mis: na het opstijgen klikte ik netjes op SPD en V/S en op LNAV. Heel fijn. Alleen wilde het vliegtuig de waypoint niet volgen en kwam de snelheid maar niet op gang. Tering. F/D was aan, A/T was aan... Vreemd...
De derde keer lukte het opeens wel! Ik vloog opeens netjes richting Eindhoven! Alleen kwam ik VEEL te hard en hoog aan, dus ging het allemaal mis.
Nog een keer geprobeerd en wéér ging het gelijk bij Schiphol al fout. Shit! Wat doe ik fout?

Op het Dreamfleet forum had ik gelezen dat de installatie misschien niet in orde was. Dus alles eraf gegooid. Herstart. Opnieuw geïnstalleerd. Herstart. Liveries geïnstalleerd. Hup, de cockpit in. De vlucht helemaal opnieuw opgezet in de FMC geprogrammeerd. Vlucht 4.
Opstijgen... TERING TYFUS! Weer vliegt 'ie gewoon rechtdoor! Hoe kan dat nou? Ik heb toch echt op SPD, gedrukt, op LNAV, op... hé, het lichtje A van de AP staat nog uit...? AAAAAAAARRRRRRGGGGGHHHH!

Juist. Ik was dus al die keren gewoon (!) vergeten de AP zélf aan te zetten. Okay, ik pauzeer nu ff totdat jullie klaar zijn met lachen...

...

Mooi. Klaar? Goed. Kom dan maar weer onder de tafel vandaan en neem wat valium, dan kunnen we weer verder, want ik ben er nog niet...

Ik dacht dus: YES! Nu weet ik waar het aan ligt! Dus vol goede moed stijg ik voor de vijfde keer op. En alles gaat mooi. Totdat ik bij Eindhoven aankom. Ik had er al voor gezorgd dat ik niet te hard en hoog bij het laatste punt uitkwam vóór het punt RX dat de FMC altijd invoert, standaard op zo'n 12 nm voor de runway (punt RW). Maar toen ging alles opeens fout: het vliegtuig maakte een idioot scherpe bocht. Ik kon het vliegveld zowat zien liggen aan mij rechterhand, maar hij wilde compleet de andere kant op! Dus ik snel op VOR/LOC klikken in de hoop dat 'ie de ILS nog zou pakken, want dit ging duidelijk fout. Maar het was hopeloos. Ik switchte heen en weer tussen LNAV en VOR/LOC en APP en het vliegtuig maakte allemaal bochten, maar weigerde naar het vliegveld te vliegen.

Reset: vlucht 6. En weer gaat het op dezelfde manier fout...

TERING TYFUS. Woedend zet ik de computer uit. De ellende is: als het me niet lukt om op die FMC te vliegen, kan ik het wel op de AP alleen, zoals ik altijd al deed, maar dan is wel de LOL er helemaal vanaf.

Als ik net m'n bed in wil stappen schiet de bliksem opeens in m'n hoofd: EUREKA! Opeens weet ik het! Stom, stom, stom! Wat een oetlul ben ik toch!
Ik ga snel weer achter mijn computer zitten (dit tot groot ongenoegen van mijn vrouw, maar ja...), start FS op, start FSNav op, maak het plan zoals het nu in mijn hoofd zit, ga naar de FMC, programmeer, stijg op, vlieg naar Eindhoven en alles gaat goed! Nou ja, de landing niet helemaal, maar dat lag aan het tijdstip :) Op zich werkt alles nu en vanavond gaat het me dan toch echt voor het eerst lukken om met behulp van de FMC te een complete vlucht te voltooien.

O ja, wat was dat eureka nou...? Wel, ik had mijn vlucht dus laten uitstippelen door FSNav. Waar ik dus geen rekening mee heb gehouden (stom, stom, stom!) is dat de FMC dus dat punt RX invoegt op 12 nm van RW (de runway) af. En FSNav had dus een laatste punt netjes toegevoegd op 7 nm van de baan af! Na het laden van de vluchtplan in de FMC plakte ik steeds gewoon de punten RX en RW ACHTER het laatste punt van het FSNav vluchtplan.
Dus: het vliegtuig vliegt naar het laatste punt van FSNav, vlak voor en mooi richting de baan. Vervolgens moet hij dus 180 graden omdraaien om naar het punt RX te vliegen! AAAAAAAARRRRRRGGGGGHHHH!Vind je het gek dat alles fout ging! Ik vond het paarse lijntje op de EHSI (in map mode) er al zo gek uitzien, daar bij Eindhoven in de buurt...! Ongelooflijk stom...

Nou, dat was wel weer genoeg voorlopig...

Tip 1: als je dus een vluchtplan maakt in een flightplanner buiten FMC om, vergeet dan niet dat de FMC er nog een punt tussenvoegt vóór de runway... Sowieso zijn de plannen van FSNav of de Flight Planner niet echt goed: je komt vaak met een véél te scherpe bocht voor de runway te zitten. Het wordt dan vaak lastig om de loc en g/s te intercepten. Altijd handmatig aanpassen dus.

Tip 2: als je klaar bent met het programmeren van de FMC, bewaar alles dan in de FMC! Als je een vlucht reset, dan wordt de FMC niet gereset! Die blijft zoals 'ie was op het moment van resetten. 't Is maar dat je het weet... I learned it the hard way...

Nou, dit was toch een van mijn langste posts ooit! Ik had 'm eigenlijk in vieren moeten knippen: dat was goed geweest voor mijn stats... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 16 januari 2002 09:26 schreef Devilseye het volgende:
en jah HELLOGOODBYE ik edit hem vandaag nog :D
Ik stond op het punt een woedende post te posten, maar ik wacht nog maar ff... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Op woensdag 16 januari 2002 09:55 schreef hellogoodbye het volgende:

en leuk verhaal
Dude, ik ga het ook proberen ;)

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazel
  • Laatst online: 25-06-2020
Hoi allemaal,

Kimble en ik presenteren bij deze onze nieuwe site over FS. Neem een kijkje op:

www.leonbrouwer.nl/got/

Veel plezier! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Op woensdag 16 januari 2002 11:34 schreef Rateltje het volgende:
Hoi allemaal,

Kimble en ik presenteren bij deze onze nieuwe site over FS. Neem een kijkje op:

www.leonbrouwer.nl/got/

Veel plezier! :)
cool gedaan :) zeker de vergelijkingen tussen fs en real.. met fotos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazel
Op woensdag 16 januari 2002 11:45 schreef bolk het volgende:

[..]

cool gedaan :) zeker de vergelijkingen tussen fs en real.. met fotos :)
Precies :) We willen de realiteit bij FS met deze site zo dichtbij mogelijk brengen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KIMBLE
Op woensdag 16 januari 2002 11:48 schreef Rateltje het volgende:

[..]

Precies :) We willen de realiteit bij FS met deze site zo dichtbij mogelijk brengen :P
he dat had je wel ff kunnen zeggen dat je hem op inet zetde :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Zou iemand wat screenies kunnen maken van LEAL? (payware, Alicante Airport @ spanje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazel
Op woensdag 16 januari 2002 12:31 schreef KIMBLE het volgende:

[..]

he dat had je wel ff kunnen zeggen dat je hem op inet zetde :+
Ik had je dus een sms-je gestuurd, maar dat weet je nu al een uur *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KIMBLE
Op woensdag 16 januari 2002 13:02 schreef bolk het volgende:
Zou iemand wat screenies kunnen maken van LEAL? (payware, Alicante Airport @ spanje)
your request:
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1011185128
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1011185156
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1011185181
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1011185204
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1011185235

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataCopy

DataCopy

Dum vita est spes est

in de fleet van de GoT VA zouden ook de Fokker 50 en 100 komen, toch? Zijn hier al bassis modellen van te krijgen? D'r zijn er wel een aantal te vinden op AVSIM en FLIGHTSIM.COM, maar is er al een gekozen waarop de GoT Airline kist gebaseerd gaat worden?
Ik weet trouwens niet of er enig verschil in flight model zit ofzo.... misschien een ideetje om alvast voor de gehele fleet de airplanes (+ panel) alvast in kaart te brengen en ergens centraal beschikbaar te stellen voordat ze in GoT VA kleuren worden gespoten :D
Het lijkt mezelf in ieder geval wel interessant om alle modellen alvast nader te inspecteren....

reacties?

<edit> ik lees dus net op het GoT VA forum dat de fokkers dus niet meer gebruikt worden. Maar goed, voorstel blijft nog staan. Bij bekendmaking van de uiteindelijke fleet ook een linkje naar plane + panel? En als laatste vraag: wat worden de trainingskisten nu? </edit>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 16 januari 2002 13:48 schreef KIMBLE het volgende:

[..]

your request:
[
Yikes... Ziet er niet uit, zeg, wat nep allemaal... Wie gaat DAAR nou voor betalen?

Eerlijk gezegd heb ik sinds ik in de Dreamfleet zit, geen oog meer voor de scenery. Terwijl dat in eerste instantie een reden was van mijn aankoop: mooiere scenery.
Maar ik kijk eigenlijk alleen maar naar m'n panels.

Het is eigenlijk ooik wat vreemd: stel, je koopt Schiphol 2002 (als die uitkomt). Nou, je taxiet wat, je stijgt op en ziet heel Schiphol niet meer. Je landt daarna op een standaard vliegveld, lekker kaal, en zo, hetgeen alleen nog maar meer opvalt omdat Schiphol er zo leuk uit zag. Flauwekul eigenlijk.

Maar ja, misschien denk ik er alleen maar zo over, omdat ik geen geld heb voor al die add-ons... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KIMBLE
Op woensdag 16 januari 2002 14:20 schreef hellogoodbye het volgende:

[..]

Yikes... Ziet er niet uit, zeg, wat nep allemaal... Wie gaat DAAR nou voor betalen?

Eerlijk gezegd heb ik sinds ik in de Dreamfleet zit, geen oog meer voor de scenery. Terwijl dat in eerste instantie een reden was van mijn aankoop: mooiere scenery.
Maar ik kijk eigenlijk alleen maar naar m'n panels.

Het is eigenlijk ooik wat vreemd: stel, je koopt Schiphol 2002 (als die uitkomt). Nou, je taxiet wat, je stijgt op en ziet heel Schiphol niet meer. Je landt daarna op een standaard vliegveld, lekker kaal, en zo, hetgeen alleen nog maar meer opvalt omdat Schiphol er zo leuk uit zag. Flauwekul eigenlijk.

Maar ja, misschien denk ik er alleen maar zo over, omdat ik geen geld heb voor al die add-ons... ;)
ik wil 'as real as it gets' :) dus ook de scenery hoort daarbij, goeie taxieways etc.. niet zo'n lelijk kaal veldje met een toren die vierkant is :r
voor mij is scenery net zo belangrijk als de plane's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Op woensdag 16 januari 2002 13:48 schreef KIMBLE het volgende:

[..]

your request:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Tenks.. lijkt aardig realistisch.. ik ben er in het donker geweest.. Maar ziet er goed uit.. misschien maar kopen ;) thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Complimenten voor de tutorials mensen, als zeer grote newbie ben ik nu de autopilot al meester en heb al 2 manual landings achter de rug, in 4 dagen. Nu de ILS nog, maar in de links op pagina1 van deze topic kan ik hem niet vinden, op deze saait http://www.plaapyadda.f2s.com/index.html is er geen ILS tutorial (nog niet) dus weet iemand dan waar ik hem wel kan vinden? En owja, die FMC, is dat alleen voor DF of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataCopy

DataCopy

Dum vita est spes est

Op woensdag 16 januari 2002 14:36 schreef Schuey het volgende:
Complimenten voor de tutorials mensen, als zeer grote newbie ben ik nu de autopilot al meester en heb al 2 manual landings achter de rug, in 4 dagen. Nu de ILS nog, maar in de links op pagina1 van deze topic kan ik hem niet vinden, op deze saait http://www.plaapyadda.f2s.com/index.html is er geen ILS tutorial (nog niet) dus weet iemand dan waar ik hem wel kan vinden? En owja, die FMC, is dat alleen voor DF of niet?
Ja FMC is alleen voor DF..... kijk eens naar de ILS-faq van Kimble en anders deze: http://www.flightsimnetwork.com/flightsimvetclub/TUT1_flying_the_fs2002_autopiltot.htm

Is een lang verhaal die laatste maar echt de moeite wel waard hoor!!

<edit> oeooooppppp verkeerde URL</edit>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KIMBLE
Op woensdag 16 januari 2002 14:36 schreef Schuey het volgende:
ils voor beginners
de fmc zit in: dreamfleet phoenix simulation software (pss) en pilot in command (pic) ik en ratel hebben daar een site over gemaakt met allemaal pics en info ervan hiero :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Bedankt jongens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KIMBLE
Op woensdag 16 januari 2002 14:47 schreef DataCopy het volgende:

[..]

Ja FMC is alleen voor DF.....
das fout :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataCopy

DataCopy

Dum vita est spes est

Op woensdag 16 januari 2002 14:50 schreef KIMBLE het volgende:

[..]

das fout :)
sorry..... gaat dit nu weer van m'n rating af :'( :P

Maar goed, ik heb zelf nog niet met payware gespeeld, al zit ik toch wel errug te denken over die DF...... (maar laat ik eerst maar eens verder gaan in een Fokker 50 ofzo.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilernie933
he....goed werk kimble en rateltje :) , pet af...

tampert, kriminalpolizei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KIMBLE
Op woensdag 16 januari 2002 14:59 schreef Evilernie het volgende:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazel
Op woensdag 16 januari 2002 14:59 schreef Evilernie het volgende:
Thx Arjen :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21543

Looping met boing 747 :
Afbeeldingslocatie: http://130.89.219.29/upload/fs/fsscr039.jpg
Afbeeldingslocatie: http://130.89.219.29/upload/fs/fsscr041.jpg
Afbeeldingslocatie: http://130.89.219.29/upload/fs/fsscr043.jpg
Afbeeldingslocatie: http://130.89.219.29/upload/fs/fsscr044.jpg
Afbeeldingslocatie: http://130.89.219.29/upload/fs/fsscr045.jpg
Afbeeldingslocatie: http://130.89.219.29/upload/fs/fsscr046.jpg
Afbeeldingslocatie: http://130.89.219.29/upload/fs/fsscr047.jpg
Afbeeldingslocatie: http://130.89.219.29/upload/fs/fsscr049.jpg
Afbeeldingslocatie: http://130.89.219.29/upload/fs/fsscr050.jpg
Afbeeldingslocatie: http://130.89.219.29/upload/fs/fsscr051.jpg
Afbeeldingslocatie: http://130.89.219.29/upload/fs/fsscr052.jpg
Afbeeldingslocatie: http://130.89.219.29/upload/fs/fsscr053.jpg
Afbeeldingslocatie: http://130.89.219.29/upload/fs/fsscr055.jpg
Afbeeldingslocatie: http://130.89.219.29/upload/fs/fsscr056.jpg
Afbeeldingslocatie: http://130.89.219.29/upload/fs/fsscr058.jpg
Afbeeldingslocatie: http://130.89.219.29/upload/fs/fsscr059.jpg

Online vluchtje van milaan naar london :
Afbeeldingslocatie: http://130.89.219.29/upload/fs/fsscr061.jpg
Afbeeldingslocatie: http://130.89.219.29/upload/fs/fsscr066.jpg
Afbeeldingslocatie: http://130.89.219.29/upload/fs/fsscr070.jpg
Afbeeldingslocatie: http://130.89.219.29/upload/fs/fsscr073.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazel
Op woensdag 16 januari 2002 15:40 schreef sinterklaasrulez het volgende:
Looping met boing 747 :
Dolletjes :)

Weetje: tijdens de testvlucht met de Boeing 707 (jaaaaren geleden, zelfs voor MIJN tijd, kun je nagaan), heeft de gezagvoerder 'm op de kop gerold. Er zijn foto's van op het net maar kweenie waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

I want more screenies of ad-on airports :9~

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.