Robin ==> Check je hotmail..
Probeer shift + enter en shift + backspace eensOp donderdag 10 januari 2002 14:14 schreef terwee het volgende:
[..]
Hoe krijg je het voorelkaar dat je zeg maar die spotview van boven krijgt? Ik kan altijd alleen maar vanaf wing-level kijken.. dus ik zie de plane altijd van de zij-, voor- of achterkant, of helemaal recht erboven, maar nooit een 'overzichtsshot'..
Druk es op F-10 en kijk onder "Keyboard Commands" (of was het "Controls"?)
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Verwijderd
Je kunt om de plane heendraaien met Ctrl-Shift-Enter en Ctrl-Shift-Backspace. Omhoog en naar beneden kan met Shift-Backspace en Shift-Enter.Op donderdag 10 januari 2002 14:14 schreef terwee het volgende:
[..]
Hoe krijg je het voorelkaar dat je zeg maar die spotview van boven krijgt? Ik kan altijd alleen maar vanaf wing-level kijken.. dus ik zie de plane altijd van de zij-, voor- of achterkant, of helemaal recht erboven, maar nooit een 'overzichtsshot'..
Voila!
Wanneer je de DF koopt zit daar standaard de BMI bij. Met het prorgamma Text-O-Matic dat erbij zit kan je iedere livery die voor de DF gemaakt wordt gebruiken. Er zijn op dit moment meer dan 200 verschillende livery's gemaakt voor de dreamfleet en er komen steeds meer bij.Op donderdag 10 januari 2002 13:55 schreef Robin Shrine het volgende:
Als je eenmaal een Dreamfleet hebt gekocht, is het dan mogelijk om andere "skins" te gebruiken? Want als ik nu een KLM koop, dan wil ik misschien over een maand graag met een ehm....andere luchtv.maatschappij gaan vliegen.
En nog iets...wat is beter, een PSS of Dreamfleet. Ik wil geen flamewar, maar puur echt goede suggesties graag
http://dreamfleet2000.com/Downloads/737_liveries_2.html
Daar kan je al een hoop vinden en de rest op avsim en flightsim. Je kan dus voor iedere vlucht een andere livery kiezen.
Naar mijn mening zijn de DF en PIC vele malen beter dan de PSS. Het vlieggedrag is veel beter, in de cokcpit zitten meer werkende systemen die er in het echt ook in zitten (IRS), een uitgebreide load manager en de FMC kent veel meer functies zoals een echte FMC ook kent.
Wat ik bijvoorbeeld mis in de FMC van PSS:
Progress page 2/3 en 3/3 (wel in DF)
Je kan de je route niet via airways invoeren zoals in het echt (wel in DF) en dat is heel irritant.
Menu page (wel in DF)
IDENT page (wel in DF)
POS REF page (wel in DF)
FIX page (wel in DF) en die gebruik ik veel in de DF
Direct To functie (wel in DF)
FMC geeft T/D (top of descent) niet aan (wel in DF)
Daarnaast kent de FMC van de DF een werkende SID/STAR database waarmee je iedere SID/STAR kan bekijken.
De DF heeft ook een werkend TCAS die ook in mulitplay werkt.
De komende FS2002 patch voor de PSS lost bovenstaande dingen ook niet op.
Dreamfleet-team is nog steeds bezig met wat extra dingen te ontwikkelen voor de DF734. Niets spectaculairs maar het maakt het vliegen nog wat echter.
Ik zit niet op vliegtuig operaties maar op hogere informatica (zit ook op de leeuwenburg) Dus strax programmeer ik mn eigen simulatorOp donderdag 10 januari 2002 11:32 schreef Rateltje het volgende:toon volledige bericht
[..]
Heeeee GAAF!! Studeer jij ook Vliegtuigoperatie?
Heb ik namelijk gedaan aan de HvA, en ik heb op die 747-200 simulator gevlogen. Cool dat ie er nog staat.
Het was trouwens een oude CPT (Cockpit Procedure Trainer) van de KLM, maar studenten van de HvA Vliegtuigoperatie hebben 'm omgebouwd tot simulator.
Ik denk eerlijk gezegd dat we meer kans hebben (als GoT ferfent simmers groep) een keer op die sim te vliegen dan op een sim van de KLM. Dat lukt namelijk zelfs familieleden van KLM vliegers nauwelijks.
Kun jij geen groeps arrangement regelen?![]()
Probeer contact op te nemen met het hoofd van de afdeling IMT - AOT/Vliegtuigoperatie ==> wandel even rond op de 4e verdieping van de Leeuwenburg.
!! Als het even kan: CONTACT me via MSN of mail me l.brouwer3@chello.nl
Thanks!
Verwijderd
Alvast bedankt!Op donderdag 10 januari 2002 14:29 schreef rdluca het volgende:toon volledige bericht
[..]
Naar mijn mening zijn de DF en PIC vele malen beter dan de PSS.
>Mee eens
Het vlieggedrag is veel beter, in de cokcpit
>Het is coCKpit (weet iemand waar het 'cock' vandaan komt? ahum)
zitten meer werkende systemen die er in het echt ook in zitten (IRS), een uitgebreide load manager en de FMC kent veel meer functies zoals een echte FMC ook kent.
Progress page 2/3 en 3/3 (wel in DF)
Je kan de je route niet via airways invoeren zoals in het echt (wel in DF) en dat is heel irritant.
Menu page (wel in DF)
IDENT page (wel in DF)
POS REF page (wel in DF)
>Allemaal mee eens
>JC gebruik jij de FIX functie.... dat oogst respect want als ik ergens iets niet van begrijp is het die functie. Ik heb me er in verdiept bij de 767 PIC maar werd vervolgens gek.
>Hoe bedoel je deze ^^^^?
De komende FS2002 patch voor de PSS lost bovenstaande dingen ook niet op.
>Weet jij wanneer die patch uit gaat komen?
Verwijderd
Heb je die sim uberhaupt wel eens gezien? Hij staat in het souterrain: trap af, rechts, links, links.Op donderdag 10 januari 2002 14:38 schreef emkedouwe het volgende:
[..]
Ik zit niet op vliegtuig operaties maar op hogere informatica (zit ook op de leeuwenburg) Dus strax programmeer ik mn eigen simulator
Op 30 december vanaf hun website besteld en op 7 januari (!) al in een dubbele envelop in de bus. Op de CD (in DVD-verpakking) staan alle manuals en liveries. Je betaalt overigens wel in verhouding veel verzendkosten (ik meen iets van 11 dollar). Nu nog even een hoop papier kopen om alles af te drukken (lees: op m'n werk de printer aan het werk houdenOp donderdag 10 januari 2002 10:38 schreef Robin Shrine het volgende:
Ohja, als je zo eentje koopt, hoelang duurt het alvorens je de plane thuis op je pc hebt staan? Ik heb geen zin om weken te wachten namelijk.
Ja ik heb hem gezien, nu nog vliegenOp donderdag 10 januari 2002 14:45 schreef Rateltje het volgende:
[..]
Heb je die sim uberhaupt wel eens gezien? Hij staat in het souterrain: trap af, rechts, links, links.
Hoeveel ben je nou kwijt voor zo'n dreamfleet ??Op donderdag 10 januari 2002 14:52 schreef EdwinW het volgende:
[..]
Op 30 december vanaf hun website besteld en op 7 januari (!) al in een dubbele envelop in de bus. Op de CD (in DVD-verpakking) staan alle manuals en liveries. Je betaalt overigens wel in verhouding veel verzendkosten (ik meen iets van 11 dollar). Nu nog even een hoop papier kopen om alles af te drukken (lees: op m'n werk de printer aan het werk houden). Bij het Computer Collectief konden ze de CD niet meer leveren.
Het makkelijkste is om in fsnav een punt voor de FIX te zoeken en deze heading en distance over te nemen en bij FIX in te voeren (zo doe ik het).Op donderdag 10 januari 2002 14:40 schreef Rateltje het volgende:
>JC gebruik jij de FIX functie.... dat oogst respect want als ik ergens iets niet van begrijp is het die functie. Ik heb me er in verdiept bij de 767 PIC maar werd vervolgens gek.
>Hoe bedoel je deze ^^^^?
[..]
Alvast bedankt!
Met de Direct To functie kan je met de FMC een nieuwe route uizetten naar het waypoint dat je opgeeft, vanaf de active waypoint.
De DF FMC geeft in nm de afstand tot T/D weer.
Price in USD - $29.95Op donderdag 10 januari 2002 14:54 schreef emkedouwe het volgende:
[..]
Hoeveel ben je nou kwijt voor zo'n dreamfleet ??
Als je hem met creditcard koopt via de website en download weet je vandaag nog waarom iedereen hem zo goed vindt en betaal je ook geen verzendkosten of wat dan ook extra.
Verwijderd
Hollen naar de 4th floor! (Vragen of op zijn minst een oud-student mee magOp donderdag 10 januari 2002 14:53 schreef emkedouwe het volgende:
[..]
Ja ik heb hem gezien, nu nog vliegen
Verwijderd
HEY hoe gaat dat SHOWFPS en de heleshit?

en waar kan ik ergens ff gratis uploaden SCREENIES
tripod is niet ZOOO sneL
tripod is niet ZOOO sneL
$29,95 als je hem download en het programma opstart om deze met je creditcard te betalen (je krijgt dan een code toegestuurd). Wanneer je, comme moi, alles (plane, liveries, manuals, add-on programma's) op CD wilt hebben, komen daar nog de verzendkosten bij: $12,95. Beetje veel, maar ik wilde alles gewoon op CD toegestuurd krijgen. Alles bij elkaar zo'n € 47.Op donderdag 10 januari 2002 14:54 schreef emkedouwe het volgende:
[..]
Hoeveel ben je nou kwijt voor zo'n dreamfleet ??
Ctrl + ZOp donderdag 10 januari 2002 15:05 schreef Devilseye het volgende:
tripod is niet ZOOO sneL
Mediamonks kan je uploaden.
Hey Terwee en rdluca, bedankt voor deze duidelijk informatie en voor de moeite en tijd om dit te typen!!!
Hier heb ik wat aan!!!
Ohja, Terwee, ik kan effe niet reageren, zit op werk en ben pleite effe
Hier heb ik wat aan!!!
Ohja, Terwee, ik kan effe niet reageren, zit op werk en ben pleite effe
Twee keer shift + z... zucht... FAQOp donderdag 10 januari 2002 15:05 schreef Devilseye het volgende:
€ 47 !!! voor een vliegtuig
is dr geen goedkopere manier in H***ing nederland
we blijven toch nederlanders
Grtz
emkedouwe@hotmail.com
is dr geen goedkopere manier in H***ing nederland
we blijven toch nederlanders
Grtz
emkedouwe@hotmail.com
jaOp donderdag 10 januari 2002 14:03 schreef Firecow het volgende:
waar kan je die vette nl patch downloaden want die ander voor 2000 deed het niet bij mij op 1 of andere vage reden
hij deed het wel maaar het ging ongeveer met 1 frame per minmaar nu heb ik me cd's weer trug dus kan ik heb opnieuw eropzetten
maar wat is nou nog meer zon'n goeie nl patch ?
thx...
Canon EOS 80D En wat glaswerk
Verwijderd
Klinkt easy die FIX functie, maar is ie makkelijker dan de 767 PIC?Op donderdag 10 januari 2002 14:59 schreef rdluca het volgende:
[..]
Het makkelijkste is om in fsnav een punt voor de FIX te zoeken en deze heading en distance over te nemen en bij FIX in te voeren (zo doe ik het).
Met de Direct To functie kan je met de FMC een nieuwe route uizetten naar het waypoint dat je opgeeft, vanaf de active waypoint.
De DF FMC geeft in nm de afstand tot T/D weer.
Verwijderd
SHIFT-Z-ZOp donderdag 10 januari 2002 15:19 schreef Devilseye het volgende:
en BTW ik zie mijn FPS nog niet hoor
zo papi's ik ben weer uut school, dat meld ik tegenwoordig elke dag....maar fs doet het niet meer bij mij totdat ik XP heb dus ik moet nog een week wachten
tampert, kriminalpolizei
Verwijderd
Zegguh, rdluca, kan jij niet eens een FMC-voor-beginners FAQ maken of zo? Ik heb het idee dat je er aardig wat vanaf weet.Op donderdag 10 januari 2002 14:29 schreef rdluca het volgende:
Naar mijn mening zijn de DF en PIC vele malen beter dan de PSS. Het vlieggedrag is veel beter, in de cokcpit zitten meer werkende systemen die er in het echt ook in zitten (IRS), een uitgebreide load manager en de FMC kent veel meer functies zoals een echte FMC ook kent.
[cut]
FMC bla bla bla
[/cut]
Ik heb die manual doorgekeken, maar zelfs die tutorial vind ik te hoog gegrepen: er staat niet echt duidelijk in waarom je dit of dat moet doen. En waar haalt 'ie die info vandaan over de waypoints en zo...
Of weet je misschien een site met meer duidelijk tips voor FMC-n00bs?
ja dat zou zeker wel handig zijn...Op donderdag 10 januari 2002 16:38 schreef hellogoodbye het volgende:
[..]
Zegguh, rdluca, kan jij niet eens een FMC-voor-beginners FAQ maken of zo? Ik heb het idee dat je er aardig wat vanaf weet.
Ik heb die manual doorgekeken, maar zelfs die tutorial vind ik te hoog gegrepen: er staat niet echt duidelijk in waarom je dit of dat moet doen. En waar haalt 'ie die info vandaan over de waypoints en zo...
Of weet je misschien een site met meer duidelijk tips voor FMC-n00bs?
Al die echte startup lists lijken me echt cool...
tampert, kriminalpolizei
Zijn hier geen echte piloten ? of leuke papa's die piloot zijn ???Op donderdag 10 januari 2002 16:46 schreef Evilernie het volgende:
[..]
ja dat zou zeker wel handig zijn...
Al die echte startup lists lijken me echt cool...
papi's dan alsnog...Op donderdag 10 januari 2002 17:02 schreef emkedouwe het volgende:
[..]
Zijn hier geen echte piloten ? of leuke papa's die piloot zijn ???
tampert, kriminalpolizei
Mijn pappie is er 1-tjeOp donderdag 10 januari 2002 17:02 schreef emkedouwe het volgende:
[..]
Zijn hier geen echte piloten ? of leuke papa's die piloot zijn ???
Kan wel ff de echte checklists van 737-400 fixen denk ik.
Verwijderd
ff over dat Dreamfleet (Greatest Airliners: 737-400) pakket.
Ik krijg dus een een zeer uitgebreide cockpit (737), en Boeing737 (aantal verschillende maatschappijen).
En tussen de te downloaden versie en CD-rom versie zit geen enkel verschil, heb ik het dan goed begrepen??
Ik krijg dus een een zeer uitgebreide cockpit (737), en Boeing737 (aantal verschillende maatschappijen).
En tussen de te downloaden versie en CD-rom versie zit geen enkel verschil, heb ik het dan goed begrepen??
Hier nog wel een leuke:

sorry voor de beroerde kwaliteit

sorry voor de beroerde kwaliteit
edit:
Die kleurtjes horen er niet in, heeft me pa ooit eens ingekleurd
Die kleurtjes horen er niet in, heeft me pa ooit eens ingekleurd
Heeft hij ook de orginele checklist van een 737 ??
Als het goed is wel, maar dat zou ik dan morgenavond ff aan hem moeten vragen...Op donderdag 10 januari 2002 18:30 schreef emkedouwe het volgende:
Heeft hij ook de orginele checklist van een 737 ??
Weet iemand toevallig of de SIMcharts van Jeppesen v1.5 gratis te upgraden is naar 2.0 voor FS2002
Heb 1.5 namelijk voor kerst gekregen, maar die werken niet dus niet in 2k2 
http://www.jeppesenpcpilot.com/

http://www.jeppesenpcpilot.com/
Verwijderd
Er zit TOTAAL GEEN verschil tussen download en cd versie. Alleen moet je voor de download alles downloaden (manuals, liveries, de hele mikmak), maar dat is voor de meesten tegenwoordig geen probleem. Je hebt trouwen groot kans dat er op die cd net niet die livery staat die jij graag wilt hebben...Op donderdag 10 januari 2002 18:22 schreef Camel het volgende:
ff over dat Dreamfleet (Greatest Airliners: 737-400) pakket.
> klopt
Hé, ik las dit ook nog op hun site:
""Now, you think a CD is better, because you can return it and get your money back, if not satisfied with the product? Wrong again! Flight One Software has a 30-day money back policy on its download products, and it won't cost you anything."
Je kunt hem schijnbaar dus zelfs uitproberem en als 'ie niet bevalt krijg je je geld terug! Ik weet niet of dat goed werkt... Het zal wel te vertrouwen zijn, maar ik vraag me af hoe DF dan controleert of je 'm écht niet meer gebruikt... Het staat op de DF site, terwijl je 'm koopt via flight1.com, en daar kon ik er niets over lezen.
Nou ja, mij een zorg: ik heb 'm al
Ik ben aan het experimenteren geweest om met of zonder Mip Mapping te vliegen. Voor mijn systeemeisen hoef ik dat niet te testen, maar ik ben eigenlijk tot een rare conclusie gekomen. Mip Mapping uitzetten, vind ik persoonlijk een veel realistiser beeld dan dat je die vage blur textures krijgt met dat Mip Mapping aan.
Niet dat dit zo'n belangrijke post is, maar probeer en overtuig jezelf eens. Je ziet meer oneffenheden, flikkeringen etc...net als in het echt
Niet dat dit zo'n belangrijke post is, maar probeer en overtuig jezelf eens. Je ziet meer oneffenheden, flikkeringen etc...net als in het echt
Verwijderd
------------------- HANDIG
-------------------
ff een handige tip: als je gaat opstijgen, en bij 50 knots blijkt dat je toch niet helemaal recht voor de baan zit. Ga dan niet sturen d.m.v. je rudder-pedals maar met F11 en F12 (F11 is links en F12 is rechts). Zoals jullie waarschijnlijk wel gemerkt hebben namelijk krijg je als je met je rudder-peddals stuurt een veelste grote uitslag. Met F11 en F12 daar in tegen rem je op de wielen dat heeft een veel directere en nauwkeurige uitslag tot gevolg. Mischien wisten jullie het al, maar ik wilde deze info toch ff delen
------------------- Handig
----------------------
ff een handige tip: als je gaat opstijgen, en bij 50 knots blijkt dat je toch niet helemaal recht voor de baan zit. Ga dan niet sturen d.m.v. je rudder-pedals maar met F11 en F12 (F11 is links en F12 is rechts). Zoals jullie waarschijnlijk wel gemerkt hebben namelijk krijg je als je met je rudder-peddals stuurt een veelste grote uitslag. Met F11 en F12 daar in tegen rem je op de wielen dat heeft een veel directere en nauwkeurige uitslag tot gevolg. Mischien wisten jullie het al, maar ik wilde deze info toch ff delen
------------------- Handig
met mip-mapping uit vind ik de textures ook mooier, maar die flikkeringen in het beeld zijn zoooooooooooo irritant. moet je maar eens op meigs opstijgen en naar de textures van de gebouwen kijken als je over de runway roltOp donderdag 10 januari 2002 19:18 schreef Robin Shrine het volgende:
Ik ben aan het experimenteren geweest om met of zonder Mip Mapping te vliegen. Voor mijn systeemeisen hoef ik dat niet te testen, maar ik ben eigenlijk tot een rare conclusie gekomen. Mip Mapping uitzetten, vind ik persoonlijk een veel realistiser beeld dan dat je die vage blur textures krijgt met dat Mip Mapping aan.

maar die flikkeringen heb ik in het echt nog nooit gezien...
tampert, kriminalpolizei
Nee, flikkeringen zijn inderdaad alleen in de avond zichtbaar. Ik sluit me bij je mening aan......stomme flikkeringen
Anders was het veel mooier geweest mieljaar
hee papi's...ik zit nu wat op flightsim.com te zoeken maar zijn die skins voor de dreamfleet die op flightsim.com met fs2000 zijn aangegeven nou ook compatible met fs2002?
tampert, kriminalpolizei
ik denk het wel. Ze hebben alleen de engine aangepast geloof ikOp donderdag 10 januari 2002 20:41 schreef Evilernie het volgende:
hee papi's...ik zit nu wat op flightsim.com te zoeken maar zijn die skins voor de dreamfleet die op flightsim.com met fs2000 zijn aangegeven nou ook compatible met fs2002?
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Ik snap Microsoft niet echt. Met hun ondertiteling "As real as it gets"klopt niet, hoe kan dan de Dreamfleet2000 reallischter zijn? De planes in FS2002 zijn dus niet zo real als "as real as it gets"
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
ja en je kan ze beter hier dloadenOp donderdag 10 januari 2002 20:41 schreef Evilernie het volgende:
MicroSoft heeft het zo gedaan dat het hele spel upgedate kan worden. Dat is een heel goede zaak. En als je n00b bent is het idd as real as it getsOp donderdag 10 januari 2002 20:49 schreef ND het volgende:
Ik snap Microsoft niet echt. Met hun ondertiteling "As real as it gets"klopt niet, hoe kan dan de Dreamfleet2000 reallischter zijn? De planes in FS2002 zijn dus niet zo real als "as real as it gets"
Maar die Dreamfleet is ook niet alles hoor
to the second vijver.. 3e van linksOp donderdag 10 januari 2002 20:59 schreef bolk het volgende:
Ok nu ik.. ik luister nu al de hele tijd naar Schiphol Radio.. maaruhh
ze zeggen in brak engels:
code:
1 to to sero fijf.. Sierra Papa Lima
wat betekenen die codes? ik heb het nu over S, P, L
dat 2205 lijkt me echt een sqauwk code ofzow en dat spl als registratie van die kist...Op donderdag 10 januari 2002 20:59 schreef bolk het volgende:
[..]
tampert, kriminalpolizei
en bij Flightsim:Op donderdag 10 januari 2002 21:02 schreef Evilernie het volgende:
[..]
dat 2205 lijkt me echt een sqauwk code ofzow en dat spl als registratie van die kist...
With papa, ready to go, IFR to schiphol.
wat is die vader?
geen idee....misschien p van passengersOp donderdag 10 januari 2002 21:03 schreef bolk het volgende:
[..]
en bij Flightsim:
wat is die vader?
tampert, kriminalpolizei
"Papa" is de phonetische uitspraak van de letter P (pilot lingo dus
), en staat voor de naam van de ATIS.
Verwijderd
Dat is, neem ik aan, the airline callsign.Op donderdag 10 januari 2002 20:59 schreef bolk het volgende:
[..]
Verwijderd
Jongens, jongens..... SPL staat voor het VOR baken Schiphol bij de top van de Zwanenburgbaan - rwy01L/19R. Kijk maar eens in de FS scenery.Op donderdag 10 januari 2002 20:59 schreef bolk het volgende:
[..]
oh ja...net als spykerboor SPY maar dat zeggen ze heel vaak gewoon wel voluitOp donderdag 10 januari 2002 21:28 schreef Rateltje het volgende:
[..]
Jongens, jongens..... SPL staat voor het VOR baken Schiphol bij de top van de Zwanenburgbaan - rwy01L/19R. Kijk maar eens in de FS scenery.
tampert, kriminalpolizei
Verwijderd
LOL! Papa staat voor "Information PAPA". Dat is de ATIS message die de cockpit (raar woord, 'kep liever stuurhut ofzoOp donderdag 10 januari 2002 21:03 schreef bolk het volgende:
[..]
en bij Flightsim:
wat is die vader?
Verwijderd
Ja dat varieert van controller tot controller en van vlieger tot vlieger. Kijk Schiphol is natuurlijk niet alleen de naam van het baken maar ook van het vliegveld; dat kan natuurlijk extra verwarring scheppen ("direct Schiphol? oh uhhh nou ik zet 'm maar vanaf FL070 en 4 NM afstand op het dak van de terminal neer")Op donderdag 10 januari 2002 21:30 schreef Evilernie het volgende:
[..]
oh ja...net als spykerboor SPY maar dat zeggen ze heel vaak gewoon wel voluit
Maar offcieel moet het altijd afgekort worden.
Verwijderd
Voor iedereen die wat meer van regelgeving rondom radiotelefonie en verkeersleiding wil weten: raadpleeg eens de Dutsjvak site:
http://www.dutchvacc.com
http://www.dutchvacc.com
Wat de ATC daarmee zegt is dat de plane een turn moet maken naar koers 205 op de VOR van schiphol aanvliegen: SPL 108.40Op donderdag 10 januari 2002 20:59 schreef bolk het volgende:
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
to to sero fijf.. Sierra Papa Lima[..]
Wanneer je op van schiphol van baan 01L start en ATC zegt bijv.: Speedbird (das altijd een British Airways toestel) 774 after take off turn heading zero eight zero Papa Alpha Mike.
Dan moet je na de start naar koers 080 naar VOR PAM (Pampus) 117.80
Zo net een lange vlucht van Tokyo naar Hongkong gemaakt (1600nm). Rdluca vloog mee als begeleider, en mede collega
Dat was best handig want hij kon me prima tips geven over die PSSB747-400 zodat ik dat kistje steeds meer begin te begrijpen!
Hieronder de pictures!
Hier de opkomende zon, vergeten van de takeoff pics te maken.

Nogmaals de opkomende zon, en de mooie weerspiegeling in het water

Mount Fuji

Hier alweer in hongkong aangekomen
Je kan ook kai-tak zien liggen (het oude vliegveld van hongkong)

Nogmaals Hongkong

En hier een of andere brug, alleen vind ik die weg daar op de zijkant van die berg wat riskant, die minister van verkeer en waterstaat probeerd zo waarschijnlijk wat aan het autoprobleem in hongkong te doen

On final

De app, vloog te hoog aan, omdat ik te langzaam vloog...dus moest ff wat corrigeren...sorry voor het ongemak

Hier vliegen we dus boven de landingsbaan

En dan hier geland met een mooie flare

En nog een screenie van wat gates en het mooie interieur van mijn snelle bak
Hieronder de pictures!
Hier de opkomende zon, vergeten van de takeoff pics te maken.

Nogmaals de opkomende zon, en de mooie weerspiegeling in het water

Mount Fuji

Hier alweer in hongkong aangekomen

Nogmaals Hongkong

En hier een of andere brug, alleen vind ik die weg daar op de zijkant van die berg wat riskant, die minister van verkeer en waterstaat probeerd zo waarschijnlijk wat aan het autoprobleem in hongkong te doen

On final

De app, vloog te hoog aan, omdat ik te langzaam vloog...dus moest ff wat corrigeren...sorry voor het ongemak

Hier vliegen we dus boven de landingsbaan

En dan hier geland met een mooie flare

En nog een screenie van wat gates en het mooie interieur van mijn snelle bak

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop
Verwijderd
TERING!
Ik ben net een poosje bezig geweest met de DF FMC. 'k Snap er de klere van...
Tutorial gevolgd (in de FMC): leuk, maar ze vertellen er niet bij hoe je aan alle info moet komen.
Vervolgens geprobeerd een FSNav flight via FS 2002 te laden in de FMC: lukte wel, maar hoe verder...?
Overal op geklikt tot er nergens meer iets in te vullen was.
Opgestegen... en dan? Die FMC doet gewoon geen kloot. Alles loopt in de soep.
'k Snap er de klere van...
Denk dat ik maar gewoon blijf vliegen via de MCP...
Tutorial gevolgd (in de FMC): leuk, maar ze vertellen er niet bij hoe je aan alle info moet komen.
Vervolgens geprobeerd een FSNav flight via FS 2002 te laden in de FMC: lukte wel, maar hoe verder...?
kep net de dreamfleet geinstalled en zo als hij eruit ziet is het leuk , maar volgens mij wel mmoeilijk, maar we hebben alle tiet
(mooie screenies trouwens flip)
tampert, kriminalpolizei
lnav aan, als execute brand erop drukken? , legs erin , geen fmc fout op main panel (bijv fmc in geel of rood)Op donderdag 10 januari 2002 22:05 schreef hellogoodbye het volgende:
TERING!
Wat wil je precies weten?Op donderdag 10 januari 2002 22:05 schreef hellogoodbye het volgende:
TERING!
alles van begin tot eind plz....you are the expert....Op donderdag 10 januari 2002 22:12 schreef rdluca het volgende:
[..]
Wat wil je precies weten?
tampert, kriminalpolizei
heb je msn, dan kunnen we simultaan de fmc van begin tot eind programmerenOp donderdag 10 januari 2002 22:15 schreef Evilernie het volgende:
[..]
alles van begin tot eind plz....you are the expert....
pfffffffff
ik kreeg net hetvolgende:
die alt werkt niet lekker in de dreamfleet bij mij
Ik stel 3000.. daalt ie opeens naar 800
wazig
en bampwieiet pwieiet.. pull up.. pwieiet pwieiet.. pull up
wazig
jepz...arjenip@hotmail.comOp donderdag 10 januari 2002 22:17 schreef rdluca het volgende:
[..]
heb je msn, dan kunnen we simultaan de fmc van begin tot eind programmeren
tampert, kriminalpolizei
gebruik je v/s?Op donderdag 10 januari 2002 22:22 schreef bolk het volgende:
pfffffffff
[..]
en bam
wazig
later wel jah.. maar dan valt alt weer uit..Op donderdag 10 januari 2002 22:22 schreef KIMBLE het volgende:
[..]
gebruik je v/s?
ik zat net op de approach.. valt ook opeens de apr uit? ik moest manual landen en hij zat weeeeeeer veeeeel te laag..
Hou je gewicht en fuel in de gaten, als hij te zwaar is zal die de neus meer optrekken, en dan krijg je heel gauw een stall.
als gewoon het lichtje uit gaat is er niks aan de handOp donderdag 10 januari 2002 22:24 schreef bolk het volgende:
[..]
later wel jah.. maar dan valt alt weer uit..
ik zat net op de approach.. valt ook opeens de apr uit? ik moest manual landen en hij zat weeeeeeer veeeeel te laag..
en hoeveel feul want dat probleem had ik ook (ik was aan het landen met 100,100,100%

plane == empty @ 130 knots.. full flapsOp donderdag 10 januari 2002 22:29 schreef ND het volgende:
Hou je gewicht en fuel in de gaten, als hij te zwaar is zal die de neus meer optrekken, en dan krijg je heel gauw een stall.
ow, jah uhm dan weet ik het ook niet meer
Maar ligt het aan mij, of kan in het echt een Boeing 737/777 wel met full fuel landen? (op AP)
Verwijderd
Nee natuurlijk nietOp donderdag 10 januari 2002 22:34 schreef ND het volgende:
ow, jah uhm dan weet ik het ook niet meerMaar ligt het aan mij, of kan in het echt een Boeing 737/777 wel met full fuel landen? (op AP)

Misschien net, met een VS van -0,0000001... maar het blijft krap aan. Ik zou het iig niet aanraden
Hmm in FS2002 (jah ik weet het, is niet echt) kan/kon
ik namelijk wel met 737/777 full fuel landing doen, zonder dat de AP te hoog, of te laag zou blijven. (ik denk dat jullie het verkeerd hebben begrepen, maar ik bedoelde dus de hoogte vasthouden met AP ILS
)
Idd.. dan moet je wel heeeeeeel zacht kunnen landenOp donderdag 10 januari 2002 22:36 schreef Nephilin het volgende:
Misschien net, met een VS van -0,0000001... maar het blijft krap aan. Ik zou het iig niet aanraden
DankjeOp donderdag 10 januari 2002 22:10 schreef Evilernie het volgende:
kep net de dreamfleet geinstalled en zo als hij eruit ziet is het leuk , maar volgens mij wel mmoeilijk, maar we hebben alle tiet
Heej, dat heb je uit ervaringOp donderdag 10 januari 2002 22:17 schreef rdluca het volgende:
[..]
Zeg Aerodynamic, vlieg je ook echt, of wil je alleen maar vliegen (i'd rather be soaring) ALs je wel vliegt, bij welke club vlieg je?? Ik bij Aero Club Salland, vind ik wel cool dus namelijk he, tweakers die ook zweefvliegen

Maar goed, ff on-topic
Hoe krijgen jullie nou die extreme graphics in fsim 2002, of loopt de boel bij jullie maar met 1fps ofzo. Ik heb een amd1400 en.. ohw, staat ook in me sig natuurlijk. Maar als ik daar de grafische zooi zo instel dan ziet ie er ten eerste niet zo kewl uit als daar bij jullie, en loopt ie voor de meters niet meer, of draaien jullie met FSAA ofzo
En die terrains hee, donders, dat wil ik ook hebben natuurlijk
en plaatjes a la this one
http://www.xs4all.nl/~famstive/Tokyo/Tok11.jpg
hoe kom je der an man, welk airport is dit
okee, ik ben n00b op fsim2002 gebied

Maar goed, ff on-topic
Hoe krijgen jullie nou die extreme graphics in fsim 2002, of loopt de boel bij jullie maar met 1fps ofzo. Ik heb een amd1400 en.. ohw, staat ook in me sig natuurlijk. Maar als ik daar de grafische zooi zo instel dan ziet ie er ten eerste niet zo kewl uit als daar bij jullie, en loopt ie voor de meters niet meer, of draaien jullie met FSAA ofzo
En die terrains hee, donders, dat wil ik ook hebben natuurlijk
en plaatjes a la this one
http://www.xs4all.nl/~famstive/Tokyo/Tok11.jpg
hoe kom je der an man, welk airport is dit
okee, ik ben n00b op fsim2002 gebied
Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output
Een 737 en 777 kunnen en mogen niet met full fuel landen. De center tank moet minimaal leeg zijn anders wordt de main gear te zwaar belast bij de landing en zak je er doorheen.Op donderdag 10 januari 2002 22:34 schreef ND het volgende:
ow, jah uhm dan weet ik het ook niet meerMaar ligt het aan mij, of kan in het echt een Boeing 737/777 wel met full fuel landen? (op AP)
euhhh ik denk dat je dit zegt naar aanleiding van een aantal screenshots die rdluca laatst poste. Daarin had hij een mesh pack geinstalleerd, wat er een heel stuk beter uitziet dan de rest van fs2002. Dit kan je dus ook niet bereiken met alles op max te zetten bijvoorbeeld, of fsaa aan. Je moet hiervoor dus extra scenery/mesh textures downloaden. In het flightsim topic op de eerste pagina de eerste post, of de fs2002 faq kan je vinden waar.Op donderdag 10 januari 2002 22:46 schreef ShereKahn het volgende:
Zeg Aerodynamic, vlieg je ook echt, of wil je alleen maar vliegen (i'd rather be soaring) ALs je wel vliegt, bij welke club vlieg je?? Ik bij Aero Club Salland, vind ik wel cool dus namelijk he, tweakers die ook zweefvliegen![]()
![]()
![]()
![]()
Maar goed, ff on-topic
ThankzzOp donderdag 10 januari 2002 22:51 schreef McFlipp het volgende:
[..]
euhhh ik denk dat je dit zegt na aanleiding van een aantal screenshots die rdluca latst poste. Daarin had hij een mesh pack gesintalleerd, wat er een heel stuk beter uitziet dan de rest van fs2002. Dit kan je dus ook neit bereiken met alles op max te zetten bijvoorbeeld, of fsaa aan. Je moet hiervoor dus extra scenry/mesh textures downloaden. In het flightsim topic op de eerste pagina de eerste post, of de fs2002 faq kan je vinden waar.
sorry, had ik natuurlijk kunnen nagaan

Verwijderd
Leuk, ken je Ben Brouwer? Da's mijn oom, die vliegt daar ook, doe hem de groeten! Ik heb zelf ook enige zweefvliegervaringOp donderdag 10 januari 2002 22:46 schreef ShereKahn het volgende:
Ik bij Aero Club Salland, vind ik wel cool dus namelijk he, tweakers die ook zweefvliegen![]()
![]()
![]()
![]()
zware stem, bril vliegt vaak in Pegase90Op donderdag 10 januari 2002 22:55 schreef Rateltje het volgende:
[..]
Leuk, ken je Ben Brouwer? Da's mijn oom, die vliegt daar ook, doe hem de groeten! Ik heb zelf ook enige zweefvliegervaring
soaring rulez the world
Trouwens... www.simviation.com is vergeten op pagina 1 met handige links....
Voor de mensen die al goed op de A/P en fmc kunnen vliegen, of dat binnenkort doen, en een hele vlucht onder echte ATC begeleiding willen vliegen kan dat.
Daarvoor is SquawkBox, je vliegt dan in een Virtual Air Traffic Network en van engine start aan de gate tot en met taxi naar de gate op de arrival krijg je instructies van de ATC.
Van tevoren dien je je flightplan in zodat de ATC je route kent en je langs deze route alle instructies geeft. Je krijgt de hele vlucht dezelfde instructies als in het echt ook worden gegeven.
Hierbij hoort ook dat radarscherm waarop je alle planes ziet die op dat moment ook meevliegen.
Regelmatig houden we Fly In's waarbij vanuit de hele wereld naar 1 of 2 vliegvelden wordt gevlogen zodat het superdruk in de lucht is en je holding patterns moet vliegen tot er een plaatsje in de rij landende vliegtuigen voor je is en de ATC je vraagt op te schieten anders moet je weer achteraan in de rij aansluiten.
Het is niet makkelijk en je moet goed bekend zijn met alle commando's en afkortingen die gebruikt worden. Er is genoeg info, faq's en manuals te vinden en om te leren kan je eerst als observer inloggen. Als je de ATC meldt dat je newbie bent wordt daar meestal rekening mee gehouden, zeker als het rustig is.
http://www.vatsim.net/
Daarvoor is SquawkBox, je vliegt dan in een Virtual Air Traffic Network en van engine start aan de gate tot en met taxi naar de gate op de arrival krijg je instructies van de ATC.
Van tevoren dien je je flightplan in zodat de ATC je route kent en je langs deze route alle instructies geeft. Je krijgt de hele vlucht dezelfde instructies als in het echt ook worden gegeven.
Hierbij hoort ook dat radarscherm waarop je alle planes ziet die op dat moment ook meevliegen.
Regelmatig houden we Fly In's waarbij vanuit de hele wereld naar 1 of 2 vliegvelden wordt gevlogen zodat het superdruk in de lucht is en je holding patterns moet vliegen tot er een plaatsje in de rij landende vliegtuigen voor je is en de ATC je vraagt op te schieten anders moet je weer achteraan in de rij aansluiten.
Het is niet makkelijk en je moet goed bekend zijn met alle commando's en afkortingen die gebruikt worden. Er is genoeg info, faq's en manuals te vinden en om te leren kan je eerst als observer inloggen. Als je de ATC meldt dat je newbie bent wordt daar meestal rekening mee gehouden, zeker als het rustig is.
Helaas, je mag een bericht maar tot maximaal 24 uur na posten wijzigen.Op donderdag 10 januari 2002 23:08 schreef ShereKahn het volgende:
[..]
zware stem, bril vliegt vaak in Pegase90
soaring rulez the world
Trouwens... www.simviation.com is vergeten op pagina 1 met handige links....
Maar SimViation staat al in m'n FAQ
Hier is/ word de GoT VA ook op gebaseerdOp donderdag 10 januari 2002 23:12 schreef rdluca het volgende:toon volledige bericht
Voor de mensen die al goed op de A/P en fmc kunnen vliegen, of dat binnenkort doen, en een hele vlucht onder echte ATC begeleiding willen vliegen kan dat.
En zoals je ziet hebben we praktisch dezelfde hardwareOp donderdag 10 januari 2002 22:53 schreef ShereKahn het volgende:
[..]
Thankzz
sorry, had ik natuurlijk kunnen nagaan
owjahOp donderdag 10 januari 2002 23:12 schreef bolk het volgende:
[..]
Helaas, je mag een bericht maar tot maximaal 24 uur na posten wijzigen.

Verwijderd
Hehe, kan niet missen ;-)Op donderdag 10 januari 2002 23:08 schreef ShereKahn het volgende:
[..]
zware stem, bril vliegt vaak in Pegase90
soaring rulez the world
Verwijderd
Ik heb geen msn en icq...Op donderdag 10 januari 2002 22:17 schreef rdluca het volgende:
[..]
Misschien wordt het toch eens tijd daarvoor!
Wanneer start de GoT-Virtual Airline ??
Dit topic is gesloten.