[FS 2002] Vragen en mooiste screenshots Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:
  • 5.615 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Voted voor compostbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
  • Laatst online: 22-04-2023
okeej ik heb voor kimble gestemt, en als kimble de winnaar is hoop ik wel dat dat logo van biobak op de staartvleugel gaat pronken want dat vind ik echt super mooi! (zo zeg het nog maar eens :P )

Zo biobak is opeens vet uitgelopen! (waar komen al die mensen vandaan die in de poll stemmen :? )

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KIMBLE
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-05 21:27
Op zondag 13 januari 2002 19:20 schreef McFlipp het volgende:
okeej ik heb voor kimble gestemt, en als kimble de winnaar is hoop ik wel dat dat logo van biobak op de staartvleugel gaat pronken want dat vind ik echt super mooi! (zo zeg het nog maar eens :P )
:)
zeg maar als de nieuwe erop moet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nealzie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-07-2024
yes! hope dat niemand meer stemd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Wanneer stopt de poll?

Stellen we een deadline in of niet?

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
ik stel voor om 9uur vanavond? Want volgens mij hebben mensen zoals rdluca, aerodynamic, rateltje, blackhole allemaal nog niet gestemt

* McFlipp gaat nu eten
* McFlipp is benieuwt wat de stand is als ie terug komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Op zondag 13 januari 2002 19:24 schreef McFlipp het volgende:
ik stel voor om 9uur vanavond? Want volgens mij hebben mensen zoals rdluca, aerodynamic, rateltje, blackhole allemaal nog niet gestemt
idd. 9 uur? iedereen mee eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Nu online
Op zondag 13 januari 2002 19:24 schreef bolk het volgende:

[..]

Best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KIMBLE
Op zondag 13 januari 2002 19:24 schreef bolk het volgende:

[..]

2000 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Nu online
Op zondag 13 januari 2002 19:25 schreef KIMBLE het volgende:

[..]

2000 :P
10 vs. 10 nu :) Zullen we vast onze ontwerpen gaan combineren? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Op zondag 13 januari 2002 19:26 schreef biobak het volgende:

[..]

10 vs. 10 nu :) Zullen we vast onze ontwerpen gaan combineren? ;)
je staat er nu 2 voor :) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-05 17:47

Tourniquet

Hiya, fellas!

Shit zeg, ik kijk hier een paar dagen niet en ik zie opeens allemaal liveries en polls enz.! :) En opeens zie ik dat ik een poll heb gewonnen (ik helemaal blij :)) maar later toch weer niet :'( :P
Grrr ik wil echt meer tijd hebben om hier te kijken, maar helaas.... :'(

Wat betreft de liveries, ik vind de ontwerpen van biobak ook erg mooi, maar volgens mij is dit steeds op een dreamfleet 737?? Hoe zit het met het overbrengen van dit ontwerp op andere planes, bijv. de POSKY planes, want ik heb het idee dat die geel naar blauw gradient heel lastig gaat worden om op een niet-dreamfleet plane te plakken.

Het ontwerp van Kimble vind ik eigenlijk nauwelijks verschillen van mijn ontwerp, behalve dan het stukje blauw op de staart. Verder ben ik het er niet helemaal mee eens om "GoT VA" op de romp te zetten, doe dan gewoon "GoT Airlines", dat staat veel chiquer.

Ik zie steeds maar één avond foto'tje van mijn ontwerp, dus laat ik hier ook nog even het ontwerp uit wat andere hoeken en ook in daglicht ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ejn/got/gotva_11.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ejn/got/gotva_12.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ejn/got/gotva_13.jpg

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29880

waar kan ik dat progie vinden om meer screenshots te maken ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Nu online
Op zondag 13 januari 2002 19:35 schreef Tourniquet het volgende:

Wat betreft de liveries, ik vind de ontwerpen van biobak ook erg mooi, maar volgens mij is dit steeds op een dreamfleet 737?? Hoe zit het met het overbrengen van dit ontwerp op andere planes, bijv. de POSKY planes, want ik heb het idee dat die geel naar blauw gradient heel lastig gaat worden om op een niet-dreamfleet plane te plakken.
Knip, plak, stretch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Jemig man.. mijn F5 is zowat dood :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Op zondag 13 januari 2002 19:37 schreef biobak het volgende:

[..]

Knip, plak, stretch :)
En hoe gaat het dan met de raampjes dan enzo, want die zijn bij de dreamfleet transparant, maar bij de POSKY planes zijn de raampjes gewoon een deel van de bitmap.

En worden bij dat dreamfleet text-o-matic programma de deuren en noodhendels en cargoluiken enzo er eigenlijk automagisch opgeplakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Op zondag 13 januari 2002 17:10 schreef hellogoodbye het volgende:
Nog ff een Dreamfleet FMC vraagje (voor rluca bijvoorbeeld)...

Ik begin 't door te krijgen: het lukt me nu al aardig om van A naar B te vliegen met de FMC (via vnav en lnav): Ik plan m'n vluchten nu in de Flightplanner (of FSNav) en importeer die dan: dat scheelt al een héleboel!
Waar het nu nog fout gaat is de aankomst: ik kom meestal te hoog en te hard in de buurt van het vliegveld.

Graag zou ik op een afstand van zo'n 10 nm aankomen met een snelheid van 180 en een hoogte van 2000. Of zo. Maar dat lukt me niet echt.

Ik probeer op de legs pagina (of rte) een andere snelheid en hoogte in te typen bij een bepaald punt, maar dat wordt niet altijd goed geaccepteerd, lijkt wel.

Het dalen gaat sowieso niet automatisch, volgens mij: je moet zelf de hoogte invullen op alt. Kan dat niet automatisch?

En hoe krijg ik de FMC zo ver dat hij me op een goede hoek voor de ILS zet? En kan de FMC de ILS ook oppikken via APP? Of moet en zal je per se op manual moeten landen?

Misschien zou iemand die wat meer ervaring heeft met de FMC puntsgewijs een antwoord kunnen geven hoe hij het laatste gedeelte van de vlucht A. invoert in de FMC en B. uitvoert m.b.v. de FMC en MCP. Dat zou ik héééééééééél fijn vinden!
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1010942560
Voorbeeldje; de route van Ibiza LEIB naar Munchen EDDM in fmc programmeren.
In de RTE page vul je op L1 vertrek en op R1 aankomst airport in.
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1010942596
dan ga je naar de Dep/ARR page waar je op L1 de runway van LEIB kan selecteren en eventueel een SID. Op R2 selecteer je aankomst runway van EDDM maar dat doe je pas als de hele route in de fmc staat. Dat dus nu..
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1010942618
In DEP/ARR page kan je met L3 de sid van LEIB bekijken en met R3 de STAR's van EDDM. IFR wordt via airways gevlogen en zo wordt ook de route gekozen. Als je met IFR vliegkaarten of met FSNav create route de route LEIB-EDDM maakt zal je zien dat je bij MJV (Mallorca een airway opgaat) de SID kies je dan ook die je op dat punt brengt in ons geval de SID MJV1E.MJV. De roze lijn die je ziet is de lijn LEIB-EDDM hemelsbreed.
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1010942639
Deze selecteer ik dan in DEP/ARR page.
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1010942661
Zo ziet de SID dan in de RTE page eruit. Nu de airways. Als je fsnav de route laat maken zal je zien dat die ook langs deze airways gaat.
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1010946403
In de RTE page kan je je route langs airways invoeren. Je voert punt in waar je airway opgaat en het eindpunt, waar je de airay verlaat. de FMC vult de tussenliggende punt op de airway zelf in.
Aan de L1-6 kant voer de de airway in die je gaat volgen en aan de R1-6 kant het punt waarop je de airway verlaat.
MJV was dus beginpunt van airway dus in de regel daaronder, voer je op L1 de airway in die je bij MJV opgaat en daarnaast op R1 het punt waarop je de airway weer verlaat. Bij MJV ga je airway UN851 op en deze verlaat je op de ISEC LUNOR. Dat vul je dan in.
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1010942728
Bij LUNOR begint airway UN736 en deze verlaat je op ISEC PIGOS, daar ga je airway UM985 op tot SUMIR. Bij SUMIR ga je airway UM726 op tot MAH, vlak bij munchen.
Zo staat het dan in de RTE page.
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1010942787
Bij Munchen aangekomen zoek ik een verbinding tussen mijn laatste punt van de route MAH (waar ik airway UM726 verlaat)
om goed voor baan 08L waar ik wil landen. Ik vlieg aan via de punt DM441 en DM31, deze voer ik onderaan de route op de LEGS page in.
Daarna kan ik op de DEP/ARR page met R2 baan 08L slecteren en deze wordt dan in de LEGS page aan de route toegevoegd. Toegevoegd worden de punten RX-08L; deze ligt op 12nm recht voor de runway, RW-08L; de baan zelf en MA-08L; misted approach punt voor een doorstart.
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1010942823

Als je op VATSIM wil gaan vliegen moet je je route via airways indienen anders wordt die niet herkent dus daarom leg ik het op deze manier uit.

Je moet dus zorgen dat je max. onder een hoek van zo'n 20-30 graden op punt RX-08L komt aanvliegen om goed de ILS te intercepten.
Als je zorgt dat je op punt RX-08L komt aanvliegen met 190knots flap2 kan je de ILS mooi onderscheppen.

Indien behoefte wil ik nog wel uitleggen hoe je op VNAV de daling naar MAH kan maken en hoe verder mooi ils kan landen op 08L.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Nu online
Op zondag 13 januari 2002 19:40 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

En hoe gaat het dan met de raampjes dan enzo, want die zijn bij de dreamfleet transparant, maar bij de POSKY planes zijn de raampjes gewoon een deel van de bitmap.
Ja, dat is wel een rotwerkje. Dat is een kwestie van een middagje rond met de magic wand in Photoshop.
En worden bij dat dreamfleet text-o-matic programma de deuren en noodhendels en cargoluiken enzo er eigenlijk automagisch opgeplakt?
Die zitten in een PSD als een aparte layer die je kan downloaden van de dreamfleet site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Op zondag 13 januari 2002 19:42 schreef biobak het volgende:

[..]

Ja, dat is wel een rotwerkje. Dat is een kwestie van een middagje rond met de magic wand in Photoshop.
[..]

Die zitten in een PSD als een aparte layer die je kan downloaden van de dreamfleet site.
Juist, en daarom heb ik het bange vermoeden dat het een heidens karwei wordt om jouw ontwerp op een niet-dreamfleet kist toe te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Nu online
Op zondag 13 januari 2002 19:44 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Juist, en daarom heb ik het bange vermoeden dat het een heidens karwei wordt om jouw ontwerp op een niet-dreamfleet kist toe te passen.
Hoe wil je het anders doen dan? Als je de bovenkant van jullie vliegtuig blauw wil schilderen, dan zul je ook iets met die ruiten moeten doen om ze niet over te schilderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KIMBLE
Op zondag 13 januari 2002 19:44 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

1middagje , zoveel heb het mij ook gekost om van jou plane naar mij df te krijgen :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Op zondag 13 januari 2002 19:48 schreef biobak het volgende:

[..]

Hoe wil je het anders doen dan? Als je de bovenkant van jullie vliegtuig blauw wil schilderen, dan zul je ook iets met die ruiten moeten doen om ze niet over te schilderen.
Klopt. De standaard witte kisten van POSKY bijv. hebben alle luiken, deuren en ramen er al opzitten, met het "schilderen" moet je dan inderdaad om de raampjes heen. Ook bestaat de hele romp uit meerdere delen, dus is een gradient helemaal lastig aan te brengen. Even voor de duidelijkheid: je ontwerp is echt mooi en het maakt me ook niks uit als mijn ontwerp niet "wint", maar ik wil alleen even waarschuwen dat het erg lastig kan worden om de hele vloot met jouw ontwerp te beschilderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Nu online
Op zondag 13 januari 2002 19:52 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Klopt. De standaard witte kisten van POSKY bijv. hebben alle luiken, deuren en ramen er al opzitten, met het "schilderen" moet je dan inderdaad om de raampjes heen. Ook bestaat de hele romp uit meerdere delen, dus is een gradient helemaal lastig aan te brengen. Even voor de duidelijkheid: je ontwerp is echt mooi en het maakt me ook niks uit als mijn ontwerp niet "wint", maar ik wil alleen even waarschuwen dat het erg lastig kan worden om de hele vloot met jouw ontwerp te beschilderen.
Misschien heb je daar wel gelijk in. Anders komt het er misschien op neer dat ik straks 7 liveries moet maken en daar heb ik echt geen tijd voor ivm. afstuderen. Misschien kunnen we beter gewoon samen een ontwerp maken uit onze ontwerpen. Dus bijvoorbeeld, mijn logo en onderkant en jullie bovenste helft.
Het wordt toch wel zo'n beetje fifty-fifty qua stemmen op ontwerpen, dus de helft is tevreden en de andere helft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
Op zondag 13 januari 2002 19:55 schreef biobak het volgende:

[..]

Misschien heb je daar wel gelijk in. Anders komt het er misschien op neer dat ik straks 7 liveries moet maken en daar heb ik echt geen tijd voor ivm. afstuderen. Misschien kunnen we beter gewoon samen een ontwerp maken uit onze ontwerpen. Dus bijvoorbeeld, mijn logo en onderkant en jullie bovenste helft.
Het wordt toch wel zo'n beetje fifty-fifty qua ontwerpen, dus de helft is tevreden en de andere helft niet.
Dat lijkt mcflipp een goed plan :) Bovenkant van Kimble, en dan dat schitterende logo ( :P ) van Biobak op de staart en zijn onderkant, dat lijkt me echt een super vliegtuig :)
(btw het staat nu 21 vs. 21 :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilernie933
  • Laatst online: 09-05 22:37
Op zondag 13 januari 2002 20:03 schreef McFlipp het volgende:

[..]

Dat lijkt mcflipp een goed plan :) Bovenkant van Kimble, en dan dat schitterende logo ( :P ) van Biobak op de staart en zijn onderkant, dat lijkt me echt een super vliegtuig :)
(btw het staat nu 21 vs. 21 :P )
wel een gele staart dan....

tampert, kriminalpolizei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Op zondag 13 januari 2002 20:13 schreef Evilernie het volgende:

[..]

en de bluebird erin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KIMBLE
Op zondag 13 januari 2002 20:13 schreef Evilernie het volgende:

[..]

jakkzz :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilernie933
Moet ik ff een topic openen in de HK dat ze moeten stemmen?

tampert, kriminalpolizei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Nu online
Op zondag 13 januari 2002 20:23 schreef Evilernie het volgende:
Grapje hopelijk? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilernie933
Op zondag 13 januari 2002 20:26 schreef biobak het volgende:

[..]

Grapje hopelijk? :)
nee man...zij zijn tenslotte de reizigers :P

tampert, kriminalpolizei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Edward
  • Laatst online: 19-02-2024
[beetje offtopic]
dat dreamfleet waar julie het steeds over hebbe is dat een prgogie ofzo om vliegtuigen mee te painten of zo?
en als je het moet kopen hoe duur :?
sorry dit moest ik ff werten
[/beetje offtopic]

[edit] ik gebruik FS2002

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-06-2020
Op zondag 13 januari 2002 20:23 schreef Evilernie het volgende:
Jennifer Lopez naakt??? Wat krijgen we nu? Ik pleeg nog liever zelfmoord dan dat ik dat domme oppervlakkige arrogante depressieve mokkel naakt moet aanschouwen.

Zo, Rateltje is weer van de partij :)

Ehhh ja doe mij ook maar een 'mixed-version' van alle plane-ontwerpen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilernie933
Op zondag 13 januari 2002 20:32 schreef Rateltje het volgende:

[..]

Jennifer Lopez naakt??? Wat krijgen we nu? Ik pleeg nog liever zelfmoord dan dat ik dat domme oppervlakkige arrogante depressieve mokkel naakt moet aanschouwen.

Ratel is in tha house :P Wat vind jij dan een superlekkere chick?

tampert, kriminalpolizei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
Op zondag 13 januari 2002 20:32 schreef Rateltje het volgende:

[..]

Euhhh mcflipp vind jenefer lopezz wel een lekker ding :)
* McFlipp geilt op big asses :P

Euhhh nog ff een vraagje? misschien een linkje ofzo naar de pics? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KIMBLE
Op zondag 13 januari 2002 20:43 schreef McFlipp het volgende:

[..]

* McFlipp geilt op asses :P
* KIMBLE too :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
Op zondag 13 januari 2002 20:47 schreef KIMBLE het volgende:

[..]

* KIMBLE too :)
Zo'n jong jongetje van 14 en dan al op big asses geilen :P >:) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KIMBLE
Op zondag 13 januari 2002 20:48 schreef McFlipp het volgende:

[..]

Zo'n jong jongetje van 14 en dan al op big asses geilen :P >:) :+
ik heb je quote wat veranderd ;) (klopte niet helemaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40806

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:59
Op zondag 13 januari 2002 20:31 schreef thijz het volgende:
[beetje offtopic]
dat dreamfleet waar julie het steeds over hebbe is dat een prgogie ofzo om vliegtuigen mee te painten of zo?
en als je het moet kopen hoe duur :?
sorry dit moest ik ff werten
[/beetje offtopic]

[edit] ik gebruik FS2002
Nee DF is een update voor FS 2000 maar nu ook voor FS2002

KIjk ff hier op

http://www.dreamfleet2000.com/

dan maak het al een stuk duidelijker wat is het ...

wij hebben hier bijna allemaal die 737
Maar je zou zeggen waar om dan de hele gedoe rond dream fleet .

Nou als je FS 2002 op pro kan vliegen dan is dreamfleet een leuke uitdaging voorje ..

Want daarin kan je werkelijk allees zelf doen ..

Zelfs koffie aan vragen :) en de reizergers tevredestellen .. :)

om maar eens wat leuke dingen te noemen .. maar ook de ruiten wissers doen eht ...

dus het is gewoon een goede update voor mensen die van vliegen houden ..

wil je meer weten geef ff een e mailtje (ravw@hotmail.com)
dan kan ik je er meer over vertellen ..

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
Op zondag 13 januari 2002 20:49 schreef KIMBLE het volgende:

[..]

ik heb je quote wat veranderd ;) (klopte niet helemaal)
Hehe :) Maar we zijn nu wel HEEL erg offtopic bezig :P
De poll is nu 50 voor kimble en 40 voor biobak, dus ziet ernaar uit dat kimble gaat winnen :)

edit:
ff biobak in kimble verandert, want als kimble er 50 heeft en bio 40 dan ziet het er dus naar uit dat kimble gaat winnen met nog 3 min te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KIMBLE
Op zondag 13 januari 2002 20:51 schreef McFlipp het volgende:

[..]

Hehe :) Maar we zijn nu wel HEEL erg offtopic bezig :P
De poll is nu 50 voor kimble en 40 voor biobak, dus ziet ernaar uit dat biobak gaat winnen :)
he kewl :D
ja tuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Edward
  • Laatst online: 19-02-2024
Op zondag 13 januari 2002 20:51 schreef Blackhole het volgende:

[..]
het is dus een programatje die je moet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

T is 9 uur :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
Op zondag 13 januari 2002 20:57 schreef thijz het volgende:

[..]

Neej een VLIEGTUIG, een 737-400 om precies te zijn. Sorry dat ik dat in caps schrijf maar leek me nu toch wel duidelijk dat het een vliegtuig is en geen programmatje

edit:

Idd het is 9uur een kimble heeftg gewonnen zie ik! Okeej kimble ga dat logo van biobak nu eerst maar meteen heel snel op je staart zetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

T is 9 uur :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Op zondag 13 januari 2002 20:57 schreef thijz het volgende:

[..]

JA dat moet. :)

Maar er zijn meer wegen naar rome :)

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Nu online
Gefeliciteerd met de officiele GoT VA livery, Kimble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KIMBLE
Op zondag 13 januari 2002 21:01 schreef biobak het volgende:
Gefeliciteerd met de officiele GoT VA livery, Kimble
Afbeeldingslocatie: http://www.sassiessite.f2s.com/images/Smilies/ohwell3.gif Afbeeldingslocatie: http://www.sassiessite.f2s.com/images/Smilies/ohwell3.gif Afbeeldingslocatie: http://www.sassiessite.f2s.com/images/Smilies/ohwell3.gif Afbeeldingslocatie: http://www.sassiessite.f2s.com/images/Smilies/ohwell3.gif Afbeeldingslocatie: http://www.sassiessite.f2s.com/images/Smilies/ohwell3.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Wazig dit? bio stond de hele tijd ruim voor? en nu zo'n groot verschil.. dat is nogal ongeloofwaardig :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Nu online
Op zondag 13 januari 2002 21:03 schreef KIMBLE het volgende:

[..]

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Hehe, lol. Ik ga me verdrietig terugtrekken voor Miami Vice :'( ;). Laturzz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KIMBLE
Op zondag 13 januari 2002 21:04 schreef bolk het volgende:
Wazig dit? bio stond de hele tijd ruim voor? en nu zo'n groot verschil.. dat is nogal ongeloofwaardig :?
het was steeds nek aan nek maarja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilernie933
Op zondag 13 januari 2002 21:03 schreef KIMBLE het volgende:

[..]

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
gefelici :), maar zijn de andere mensen het er neit mee eens dat er misschien iets te hoog NS gehalte in zit...

tampert, kriminalpolizei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KIMBLE
Op zondag 13 januari 2002 21:08 schreef Evilernie het volgende:

[..]

gefelici :), maar zijn de andere mensen het er neit mee eens dat er misschien iets te hoog NS gehalte in zit...
ns :? , volgens mij is bijna alles ge ns'd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Niet online
IK VERKLAAR DZE POLL NIETIG, VERDERE UITLEG KOMT LATER OP HET GOT VA FORUM. BOLK: CHECK IRC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KIMBLE
Op zondag 13 januari 2002 21:11 schreef prenobe het volgende:
IK VERKLAAR DZE POLL NIETIG, VERDERE UITLEG KOMT LATER OP HET GOT VA FORUM. BOLK: CHECK IRC.
alle poll's hier klopt niet veel van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilernie933
Op zondag 13 januari 2002 21:09 schreef KIMBLE het volgende:

[..]

ns :? , volgens mij is bijna alles ge ns'd :?
zeker gecheat ofzow...

tampert, kriminalpolizei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazel
Bwehhhh gatverdamme big assess! :r Het hoeft niet Ally Mc Beal slank te zijn,

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~l.brouwer3/got/mcbeal.jpg

...maar dit vind ik nou een strak wijf:

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~l.brouwer3/got/bean.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazel
Op zondag 13 januari 2002 21:13 schreef Rateltje het volgende:

[afbeelding]

[afbeelding]
Tot zover deze off-topic posts.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Nu online
Op zondag 13 januari 2002 21:13 schreef Rateltje het volgende:

[afbeelding]

[afbeelding]
Hey, zijn dat eastereggs uit Fs2k2? Ik ben ze namelijk nog niet tegengekomen tijdens een vluchtje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
Op zondag 13 januari 2002 21:11 schreef prenobe het volgende:
EEuhhh als er iemand gecheat heeft en jullie uit gepraat zijn gooi het dan ff in de groep :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazel
Op zondag 13 januari 2002 21:15 schreef biobak het volgende:

[..]

Hey, zijn dat eastereggs uit Fs2k2? Ik ben ze namelijk nog niet tegengekomen tijdens een vluchtje :)
Eastereggs?? Mmmmm. Misschien moet je eens naar Paaseiland vliegen...:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
/onzin :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Niet online
Op zondag 13 januari 2002 21:21 schreef bolk het volgende:
Aangezien er zo ontzettend veel stemmen zijn en het ongeloofwaardig overkomt heb ik het volgende systeem in gedachten:

Degenen die NIET in dit lijstje voorkomen mogen NIET stemmen:

Je post gewoon je favo.. sim-pel as that..

Kimble, Tourniquet en biobak zijn uitgesloten van het stemmen..

De lijst:
prenobe
Predator_NL
ND
Sander
Daniel Kegel
bolk
456
Devilseye
daPet
Jaap
Nephilim
hellogoodbye
McFlipp
nealzie
terwee

Mocht ik iemand vergeten zijn.. doe ff op dat bloempie klikken en meld het ff aan me via een ICQ-tje..

* Bolk stemt voor biobak
Het stemmen doe nwe op het GoT VA Forum in een apart topic .. ok ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Niet online
Op zondag 13 januari 2002 21:22 schreef prenobe het volgende:

[..]

Dat is namelijk simpeler te tellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter

[..]

isgoed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus
  • Laatst online: 18-05 21:50

Paniohitus

Paniohitus

lama

BF1: Don-Panio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firecow
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

damn dit topic gaat echt over onzin he >:)

Canon EOS 80D En wat glaswerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KIMBLE
Op zondag 13 januari 2002 21:21 schreef bolk het volgende:

Kimble, Tourniquet en biobak zijn uitgesloten van het stemmen..
damn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw

[..]

IK sta er ook niet bij :( hoe kan dat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Niet online
http://213.51.166.187/forum/viewtopic.php?topic=407

HIER STEMMEN, ALLEEN STEMMEN HIER WORDEN GETELD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37518

Op zondag 13 januari 2002 21:26 schreef prenobe het volgende:
http://213.51.166.187/forum/viewtopic.php?topic=407

HIER STEMMEN, ALLEEN STEMMEN HIER WORDEN GETELD
Ik wilde stemmen... maar wilde niet! IK STEM OP BIOBAK! TOURNI 2e, Kimble 3e en laatste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Niet online
Op zondag 13 januari 2002 21:47 schreef terwee het volgende:

[..]

Ik wilde stemmen... maar wilde niet! IK STEM OP BIOBAK! TOURNI 2e, Kimble 3e en laatste
Wat wilde niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zondag 13 januari 2002 22:08 schreef prenobe het volgende:

[..]

Wat wilde niet ?
Ik poste, maar het kwam er niet bij te staan
Maar goed, op deze manier is het ook duidelijk lijkt me..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Niet online
Op zondag 13 januari 2002 22:10 schreef terwee het volgende:

[..]

Ik poste, maar het kwam er niet bij te staan
Maar goed, op deze manier is het ook duidelijk lijkt me..
your counted :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16235

Tering, jongens, het gaat wel hard hier! Ik ben ff een paar uur niet online en kan gelijk zo'n 100 posts doorlezen. Waarvan de meeste over nonsens gaan...
En shit, zeg, natuurlijk is die eerdere poll niet geldig! Ik heb nog helemaal niet de kans gehad om 65 keer op m'n eigen ontwerp te stemmen! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Op zondag 13 januari 2002 22:26 schreef hellogoodbye het volgende:
Tering, jongens, het gaat wel hard hier! Ik ben ff een paar uur niet online en kan gelijk zo'n 100 posts doorlezen. Waarvan de meeste over nonsens gaan...
En shit, zeg, natuurlijk is die eerdere poll niet geldig! Ik heb nog helemaal niet de kans gehad om 65 keer op m'n eigen ontwerp te stemmen! :+
Nah.. we zijn er bijna uit..

misschien is het een goed idee om biobak alles onder de 737 te laten painten en kimble en Tourniquet de 747, 757, 767 en triple 7 te laten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zondag 13 januari 2002 19:40 schreef rdluca het volgende:

[..]

Voorbeeldje; de route van Ibiza LEIB naar Munchen EDDM in fmc programmeren.

[cut]
bla bla bla
[/cut]

Indien behoefte wil ik nog wel uitleggen hoe je op VNAV de daling naar MAH kan maken en hoe verder mooi ils kan landen op 08L.
WOW! Supercool! Een complete tutorial! Die ga ik morgen eens ff printen en uittesten.

Ennuh, wat mij betreft mag je alvast beginnen met uitleggen hoe je op VNAV de daling ets. en hoe verder mooi ils etc. Graag! ALvast bedankt! Echt top!

Kijk, jongelui: DIT zijn nou NUTTIGE bijdragen aan dit topic!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Op zondag 13 januari 2002 22:32 schreef bolk het volgende:

[..]

Nah.. we zijn er bijna uit..

misschien is het een goed idee om biobak alles onder de 737 te laten painten en kimble en Tourniquet de 747, 757, 767 en triple 7 te laten doen
Sorry, maar het gaat mij echt niet lukken Biobak's ontwerp op een POSKY kist te zetten. Als het biobak lukt om zijn ontwerp op één POSKY kist te krijgen (de 767 bijv.) kan ik met dat ontwerp als uitgangspunt eventueel wel andere kisten beschilderen. Het probleem ligt voor mij in de gebruikte gradients, dat krijg ik echt niet netjes voorelkaar (ik ben ook geen Photoshop goeroe). Die vogel op de staart vind ik wel erg cool, die mag wat mij betreft i.p.v. Henk in mijn ontwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
waar blijven die DL voor die skins nou :P ( wel voor DF )
(van de BIOBAK PLANE)
want ik wil alvast vliegen met die kist een mooie foto s gaan maken .. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Nu online
Op zondag 13 januari 2002 22:48 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Het probleem ligt voor mij in de gebruikte gradients, dat krijg ik echt niet netjes voorelkaar (ik ben ook geen Photoshop goeroe). Die vogel op de staart vind ik wel erg cool, die mag wat mij betreft i.p.v. Henk in mijn ontwerp.
Ik kan niet alle liveries gaan maken. De default FS2002 planes en de DreamFleet (al af) zijn niet zo'n probleem voor me. Dat kan ik denk ik vrij snel klaar hebben. Daarom heb ik het volgende voorstel.
- Er komen een aantal planes in mijn livery (nieuwe huisstijl) --> DF737, default 737, 747, 777
- Er komen een aantal planes in de livery van Tourniquet en Kimble (oude huisstijl) --> PSS, Posky, PIC, FFG met vogeltje en logo
Goed idee?

DF737 GoT VA te downloaden op: http://www.warande.net/~kuifje/pics/fs2k2/got_va.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilernie933
Op zondag 13 januari 2002 23:07 schreef biobak het volgende:

[..]

Ik kan niet alle liveries gaan maken. De default FS2002 planes en de DreamFleet (al af) zijn niet zo'n probleem voor me. Dat kan ik denk ik vrij snel klaar hebben. Daarom heb ik het volgende voorstel.
- Er komen een aantal planes in mijn livery (nieuwe huisstijl) --> DF737, default 737, 747, 777
- Er komen een aantal planes in de livery van Tourniquet en Kimble (oude huisstijl) --> PSS, Posky, PIC, FFG met vogeltje en logo
Goed idee?

DF737 GoT VA te downloaden op: http://www.warande.net/~kuifje/pics/fs2k2/got_va.zip
lijkt me een strak plan...

tampert, kriminalpolizei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42792

[23:16] <Devil|fs2002> SJEEZUS
[23:16] <Devil|fs2002> :)
[23:16] <Devil|fs2002> ZOnet ff lekker met een 737 naast de baan gezeten :D
[23:16] <Devil|fs2002> Heb ik alles ook nog op EASY
[23:16] <Devil|fs2002> geen wind regen or what ever
[23:18] <Devil|fs2002> Ik snap er nix van
Ik snap het ECHT niet
Echt fucking moeilijk
en die ILS wil ook voor geen ene ruk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

<KNIP>
ik nu ook mooie bakspecs :) Specs | w0000t :O , Tiffany-Amber Thiessen naakt!!!
</KNIP>

Toch jammer dat je met zulke zinnen mensen naar je forum/site moet krijgen. Maar verder goed initiatief, dat forum dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Hier zijn de eerste proef vluchten van mij met de GoT VA

een vertrek van af Schiphol

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1010962967
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1010963018
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1010963045
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1010963072

zo dit was dus het dus weer voor van daag ga nu ff slapen morgen weer een dag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zondag 13 januari 2002 23:22 schreef Devilseye het volgende:
[23:16] <Devil|fs2002> [censuur]
[23:16] <Devil|fs2002> :)
[23:16] <Devil|fs2002> ZOnet ff lekker met een 737 naast de baan gezeten :D
[23:16] <Devil|fs2002> Heb ik alles ook nog op EASY
[23:16] <Devil|fs2002> geen wind regen or what ever
[23:18] <Devil|fs2002> Ik snap er nix van
Ik snap het ECHT niet
Echt fucking moeilijk
en die ILS wil ook voor geen ene ruk
Als er iets is dat mij goed op weg heeft geholpen, dan is het wel dit artikel. Het gaat volgens de auteur over de autopilot, maar in het hele verhaal (het is nogal een eind!) zitten een heleboel interessante tips, ook over de ILS.

Vóór het lezen van dit artikel was ik een waardeloze Boeing piloot: ik snapte er geen ene mallemoer van. Sinds ik het één keer GOED heb doorgelezen ( ik heb de hele tutorial geprint) heb ik totaal geen problemen meer met de autopilot en de ILS.

Ik heb de link al eerder gepost en eigenlijk moet iedere FS wannabee piloot dit stuk lezen. Je steekt er absoluut wat van op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Op zondag 13 januari 2002 22:33 schreef hellogoodbye het volgende:

[..]

WOW! Supercool! Een complete tutorial! Die ga ik morgen eens ff printen en uittesten.

Ennuh, wat mij betreft mag je alvast beginnen met uitleggen hoe je op VNAV de daling ets. en hoe verder mooi ils etc. Graag! ALvast bedankt! Echt top!

Kijk, jongelui: DIT zijn nou NUTTIGE bijdragen aan dit topic!!!
Op verzoek.
Na de route die we dus op VNAV en LNAV kunnen vliegen nu de daling en landing.

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1010992863
Ruim voor t/d punt die de FMC aangeeft (op dat punt begint VNAV met -1800v/s te dalen) ga ik zelf de hoogte invoeren. De FMC geeft aan dat we bij MAH 250/8965 vliegen, ik wil daar 210/6000 vliegen dus dan voer ik via scratchpad in.

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1010992906
Met R1 zet in 210/6000 achter MAH

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1010992957
Op de MCP zet ik ALT op 6000 en op de FMC ga ik naar de DES page. Wanneer ik nu op Capture en dan EXEC druk begin ik op VNAV met -1000v/s te dalen naar MAH.

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1010992997
VNAV daalt nu naar MAH

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1010993041
Op een gegeven moment daal ik met -1000v/s te langzaam om bij MAH op 6000ft uit te komen en kruis ik de standaard -1800v/s. VNAV gaat vanaf dat punt dan ook met -1800v/s dalen om bij MAH op 6000ft uit te komen.

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1010993081
Tijd om de landing voor te bereiden.
Op de INIT REF page geeft de FMC de ILS freq. 110.30 en lengte van de baan aan 13123ft. De course klopt niet altijd dus die moet je al weten (heeft met bep. afwijkingen te maken). De ILS freq. zet ik in NAV1 en NAV2. Wil je op A/P APP landen moet NAV op manual staan! De ILS in NAV1 en NAV2 is nodig voor een CAT-II landing (autoland op 2 A/P).
Tevens geeft de FMC op R1-3 de Vref speeds aan bij bepaalde flap stand. Je landing speed moet Vref + 5 knots zijn. (Ik neem altijd Vref +7 knots dus mijn landingspeed wordt 132 met flaps 30)

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1010993129
Ondertussen zijn we op VNAV gedaald naar 6000ft en vliegen we 210 als we MAH bereiken. (als we op VNAV 10000ft bereiken vermindert VNAV tot 250knots aangezien we onder 10000ft niet sneller mogen)

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1010993173
Bij passeren MAH zet ik VNAV uit en ga over op SPD en ALT. Munchen ligt op 1500ft hoogte dus ik vind 5500ft een mooie hoogte om op de ILS aan te vliegen. Ik daal naar 5500ft en ga daar 190 flap2 vliegen

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1010993265
Ik ontvang nu LOC en Glide Slope dus ga over op APP; speed 190 flap2. Ook op de EHSI ga ik over op APP/ILS display, deze is naukeuriger dan de ILS indicators op de kunstmatige horizon

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1010993320
Als APP de Glide Slope gaat volgen duikt die naar benden en komen we onder de Glide Slope uit. Dit vang ik op door op het moment dat de neus duikt de snelheid naar 180 te brengen en als de Glide Slope indicator tussen midden en eerste nokje is flap5.

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1010993359
Op 2500ft hoogte ga ik naar 170 flap 10.
Tevens autobrake op 2 en eventueel Spoilers Armed

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1010993398
Op 1800ft ga ik naar spd 150 gear down en omdat de gear aardig extra luchtweerstand geeft vang ik dat op met flap 15

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1010993438
Ready for landing; op MCP de final landingspeed instellen. Dat was bij mij dus Vref +7 flaps 30: 132knots
Ik kan nu rustig flap 25 en daarna flap 30 doen. Ik heb flap 40 over als reserve voor het gevolg ik teveel onder de glide slope mocht uitkomen. Dat kan je opvangen door dan nog naar flap 40 te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilernie933
Op zondag 13 januari 2002 23:24 schreef terwee het volgende:
<KNIP>
ik nu ook mooie bakspecs :) Specs | w0000t :O , Tiffany-Amber Thiessen naakt!!!
</KNIP>

Toch jammer dat je met zulke zinnen mensen naar je forum/site moet krijgen. Maar verder goed initiatief, dat forum dan!
dat was gewoon een grap ;), kimble en nealzie hebben het ook...

tampert, kriminalpolizei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 14 januari 2002 09:36 schreef Evilernie het volgende:

[..]

dat was gewoon een grap ;), kimble en nealzie hebben het ook...
Ik weet het..... het 'trekt' wel mensen.. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilernie933
Op maandag 14 januari 2002 09:38 schreef terwee het volgende:

[..]

Ik weet het..... het 'trekt' wel mensen.. >:)
lolz :P, i kzat het wel veranderen tzt

ik wil ook nog een mooie random icoon voor al mijn alcazar pics :)

tampert, kriminalpolizei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 14 januari 2002 09:25 schreef rdluca het volgende:

[..]
Op verzoek.
Na de route die we dus op VNAV en LNAV kunnen vliegen nu de daling en landing.
Te gek! Hier kunnen we allemaal wat van leren. Schitterend gedaan!

Ik heb nog een paar vraagjes...:

1. "Ruim voor t/d punt die de FMC aangeeft (op dat punt begint VNAV met -1800v/s te dalen) ga ik zelf de hoogte invoeren." t/d is denk ik TOD: Top of Descent? Hoe zorg je ervoor dat de FMC dat als TOD ziet? De (verandering van) hoogte zelf invoeren op de RTE of LEGS page?

2. "Op een gegeven moment daal ik met -1000v/s te langzaam om bij MAH op 6000ft uit te komen en kruis ik de standaard -1800v/s." Waar 'kruis' je dat?

3. "Bij passeren MAH zet ik VNAV uit en ga over op SPD en ALT." Je gaat ook over op ALT, dus je zet LNAV dan ook uit? Ben je dus naar 5500 gedaalt met LVL CHG?

Je gebruikt de FMC dus zo ongeveer tot aan je transition point. Vanaf daar gaat alles dus compleet via de MCP. Daar was ik ook benieuwd naar: tot hoever gebruik je die FMC. Dat weet ik nu dus.

Nou, ik ga dit antwoord ook ff printen (fijn, al die grote screenies ;)) en vanavond kan ik aan de slag.

Echt hartstikke bedankt voor je uitvoerige uitleg! Hier kan Dreamfleet een puntje aan zuigen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataCopy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:15

DataCopy

Dum vita est spes est

Op maandag 14 januari 2002 10:01 schreef hellogoodbye het volgende:

[..]

Te gek! Hier kunnen we allemaal wat van leren. Schitterend gedaan!

Ik heb nog een paar vraagjes...:

1. "Ruim voor t/d punt die de FMC aangeeft (op dat punt begint VNAV met -1800v/s te dalen) ga ik zelf de hoogte invoeren." t/d is denk ik TOD: Top of Descent? Hoe zorg je ervoor dat de FMC dat als TOD ziet? De (verandering van) hoogte zelf invoeren op de RTE of LEGS page?

2. "Op een gegeven moment daal ik met -1000v/s te langzaam om bij MAH op 6000ft uit te komen en kruis ik de standaard -1800v/s." Waar 'kruis' je dat?

3. "Bij passeren MAH zet ik VNAV uit en ga over op SPD en ALT." Je gaat ook over op ALT, dus je zet LNAV dan ook uit? Ben je dus naar 5500 gedaalt met LVL CHG?

Je gebruikt de FMC dus zo ongeveer tot aan je transition point. Vanaf daar gaat alles dus compleet via de MCP. Daar was ik ook benieuwd naar: tot hoever gebruik je die FMC. Dat weet ik nu dus.

Nou, ik ga dit antwoord ook ff printen (fijn, al die grote screenies ;)) en vanavond kan ik aan de slag.

Echt hartstikke bedankt voor je uitvoerige uitleg! Hier kan Dreamfleet een puntje aan zuigen...
Lijkt me idd een goed idee om dit in dezelfde vorm als de ILS-faq te gieten en dit op het GoT VA forum te zetten. Dus dan de twee afzonderlijke gedeeltes over de FMC gecombineerd.... nu alleen nog de DF kopen en dan doe ik ook mee :) (oh ja en een vaste internetaansluiting |:( )

Voorlopig ben ik nog lekker in m'n C182RG aan het rondcrossen om het vliegwerk wat beter onder de knie te krijgen.
Wie heeft hier trouwens diezelfde weg bewandeld (dus eerst singleprop, dualprop enz. enz. tot aan de heavies), en wie is meteen in de 737/747 begonnen?

En dan als laatste vraagje (het VA forum is op het moment een beetje plat) wat gaat GoT VA gebruiken voor short-range personen en goederen vervoer?

| Exceptio probat regulam in casibus non exceptis |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emkedouwe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Ik heb eerst leren vliegen op de hand in een cessna, wat van die lessen gevolgd, geprobeerd mijn certificaat te halen. Daarna ben ik op de 737 overgestapt waar m'n pa me in heeft leren vliegen ;)

10:54 ; het GoT-VA forum ligt nog steeds plat :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataCopy

DataCopy

Dum vita est spes est

Op maandag 14 januari 2002 10:54 schreef emkedouwe het volgende:
Ik heb eerst leren vliegen op de hand in een cessna, wat van die lessen gevolgd, geprobeerd mijn certificaat te halen. Daarna ben ik op de 737 overgestapt waar m'n pa me in heeft leren vliegen ;)

10:54 ; het GoT-VA forum ligt nog steeds plat :'(
pa = pilot of gewoon een verstokte simmer? ;)

Ik kan trouwens die 'Learn to fly'certificates niet halen. Ik heb alleen de eerste geprobeerd (na het netjes volgen van alle lessen) maar bij de eerste steep turn mag ik gelijk al weer terug naar het vliegveld.... (meer eerst ALT-E en dat vrouwtje naar buiten getrapt.... >:) *D) Maar dat wil dus allemaal niet zo lukken....... dus dan maar gewoon door met m'n IFR en commercial pilot license....

| Exceptio probat regulam in casibus non exceptis |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emkedouwe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
bij de steepturn moet je er voor zorgen dat je niet daalt of steigt en in een bocht blijft van 45 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Nu online
Ben bezig met een repaint van de default 737 (let niet op de ramen en deuren en ook de streep is te breed). Ik zit een beetje met de beperkingen van FS2002. FS2002 kan werken met texture compression (DXT3). Als je een wit vliegtuig hebt, levert dat niet zoveel problemen op. Als je een vliegtuig zoals het mijne hebt, levert DXT3 (of DXT1) problemen op omdat de gradient vern**kt wordt. Als ik geen texture compression toepas, worden de textures weer heel groot (1 Mb met en 5 Mb zonder DXT3) met het gevolg dat het minder lekker loopt.
Ik wilde daarom uit practisch oogpunt daarom maar overstappen op de meer compatible livery van Tourniquet. Ik verwacht dat daarmee geen compressie problemen te verwachten zijn. Heel jammer, maar we kunnen de winnende livery als "special anniversary livery" houden :)

Wat vinden jullie ervan?

MET texture compression
Afbeeldingslocatie: http://www.warande.net/~kuifje/pics/fs2k2/gotva_def737.jpg

ZONDER texture compression
Afbeeldingslocatie: http://www.warande.net/~kuifje/pics/fs2k2/gotva_def737_2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennierex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:31

bennierex

Pilot_Z

Ik ben bezig met een uitgebreide FMC tutorial, misschien dat jullie er iets aan hebben :?

* bennierex baalt er ook van dat het forum nog steeds plat ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 14 januari 2002 10:49 schreef DataCopy het volgende:
Wie heeft hier trouwens diezelfde weg bewandeld (dus eerst singleprop, dualprop enz. enz. tot aan de heavies), en wie is meteen in de 737/747 begonnen?
Ik heb aardig wat tijd doorgebracht (af en aan) met oudere versies van FS (tot FS 5, dacht ik...): ik vloog eigenlijk altijd in de Cessna's.

Toen ben ik overgestapt op Flight Unlimited (vnl. 2 en 3). Daar begon ik ook met de Cessna en ben daarna (vooral in FU III) veel gaan vliegen met de Mooney. Vervolgens een jaartje of zo niet gevlogen.

Totdat... FS 2002 uitkwam. Begonnen in de Cessna (standaard en amphibian). Geen certificates gehaald (de eerste wel, ik bleef ook hangen bij die tweede met die bocht). Vervolgens gelijk, hop, in de Boeing. En dan ook allemaal op de AP (m.b.v. ATC: dikke pret).

Ik heb één of twee keer een Boeing helemaal met de hand laten opstijgen en landen en zo. Ging op zich wel, maar ik behandelde het ding eigenlijk alsof het een Cessna was. En dat werkte ook nog... :) Laatst had ik een vlucht gepland, en toen bleek bij aankomst pas dat er geen ILS was. Dus toen moest ik weer met de hand landen. Lukte goed, dus...

Pas echt enthousiast met die Boeing werd ik toen ik de Dreamfleet kreeg: daar vlieg ik nu dagelijks mee. Op de AP en langzamerhand met de FMC. Vroeger leek vliegen alleen maar met AP oersaai, maar het is hartstikke leuk!

Trouwens, ik heb in het verleden ook héél veel fightersims gespeeld, eigenlijk nog meer dan FS en FU. Spul van Microprose (F117A Stealth Fighter op de Atari: WOW!!!!) DID, zoals EF 2000, en JSF, en ook Enemy Engaged (heli). Al met al heb ik dus aardig wat vlieguren, denk ik zo.
Maar die Dreamfleet met de FMC, dat is toch wel heel wat anders. Als ik dat kan, begint het pas aardig 'as real as it gets' te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 14 januari 2002 11:54 schreef bennierex het volgende:
Ik ben bezig met een uitgebreide FMC tutorial, misschien dat jullie er iets aan hebben :?
Altijd interessant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataCopy

DataCopy

Dum vita est spes est

Op maandag 14 januari 2002 12:46 schreef hellogoodbye het volgende:

[..]

Altijd interessant!
I second that motion :)