Begrijp ik het goed dat de juiste specs nog steeds niet gevonden zijn?
En zijn er inmddels al tevreden gebruikers?
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Anoniem: 39031
Anoniem: 15218
Misschien als we kunnen vinden wat voor panel erin zit dat we dan de juiste specs vindenOp woensdag 12 december 2001 21:49 schreef canalplus het volgende:
Begrijp ik het goed dat de juiste specs nog steeds niet gevonden zijn?
Zoals ik al eerder zei: Maar ik zou ze graag door Dell bevestigd zien.Op woensdag 12 december 2001 21:55 schreef iefje het volgende:
[..]
Misschien als we kunnen vinden wat voor panel erin zit dat we dan de juiste specs vinden
Hij ECHT GROOT!![]()
![]()
![]()
[EDIT] Laat maar, ik zit weer es te slapen, er zit een Samsung panel in
Op die site van dat panel staat dus 30ms, de rest komt ook wel overeen met de info op de DELL site.Op woensdag 12 december 2001 21:59 schreef canalplus een hoop nuttige informatie
Anoniem: 18881
Kan je eerlijk gezegd lang wachten!Op woensdag 12 december 2001 22:07 schreef iefje het volgende:
[EDIT] Ik heb ook eens een mailtje gestuurd naar DELL, nu nog afwachten.
Volgens mij weten die Helpies bij Dell, niet zoveel over response-time soort tft-panel etc.Op woensdag 12 december 2001 23:21 schreef mxstrAEm het volgende:
[..]
Kan je eerlijk gezegd lang wachten!
Je kan beter bellen denk ik, zie mijn post met plaatje van e-mail voor het telefoonnummer
Anoniem: 17839
zoals gewoonlijkOp donderdag 13 december 2001 10:14 schreef mxstrAEm het volgende:
Nee dat klopt, die helpies verwijzen je alleen door naar de website, het enige wat ik te horen kreeg was: "alles staat op onze site meneer!"
Anoniem: 17839
Voor zover ik weet heeft niemand hem hier....Op donderdag 20 december 2001 13:22 schreef spokey het volgende:
Is er nu niemand die dit scherm al gekocht heeft???
Ben hem van plan te gaan bestellen, maar als iemand hiero zegt dat hij niet fijn is voor games/films dan bestel ik liever een NEC 18" die ook/wel goed uit de games test kwam.
Please let me know
Anoniem: 33796
Amaai, wat een post. Ik heb me beperkt om de laatste alinea's te lezenOp donderdag 20 december 2001 22:17 schreef canalplus het volgende:
reactie's:
The Auto Adjust function doesn't work, and neither do most of the
Positioning and all of the Image Settings controls (dimmed) of On Screen
Display. I suspect the DVI-D connection disables those controls, though I
couldn't find anything in the documentation.
Ad Astra Per Aspera
Wat moest je nou betalen als ik vragen mag (inc btw)? Zit er ook wel aan te denken.Op vrijdag 28 december 2001 12:54 schreef Kuijpmans het volgende:
Ik heb net zo'n scherm besteld bij dell ... ben benieuwd wanneer ie aan komt, en hoe hij bevalt ... ik houd jullie wel ff op de hoogte !
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Ik heb hem gewoon bij dell nederland besteld, helemaal uit de USA vertrouw ik niet, ook niet met eventuele service als er iets niet goed blijkt te zijnOp vrijdag 28 december 2001 13:40 schreef ErikRo het volgende:
[..]
Wat moest je nou betalen als ik vragen mag (inc btw)? Zit er ook wel aan te denken.
Euh heb je hem eigenlijk wel in nederland besteld of in the USA?
Ad Astra Per Aspera
Ach ik had toch al op 2 tot 3 mile gerekend (Iiyama 4431). Die 800 piek extra maakt op zich ook niet meer zoveel uit. Die Dell had wel zo'n beetje alles wat je nodig had.Op vrijdag 28 december 2001 13:44 schreef Kuijpmans het volgende:
[..]
Ik heb hem gewoon bij dell nederland besteld, helemaal uit de USA vertrouw ik niet, ook niet met eventuele service als er iets niet goed blijkt te zijn.. was FL 3837.75
(1741.50 EUR) incl BTW... ( wel een smak geld
... )
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Ad Astra Per Aspera
Eenvoudig + Goedkoop Mitsubishi Warmtepomp uitlezen/besturen met een ESP32
Jij kunt hem als tevreden gebruiker dus iedereen aanbevelen?Op dinsdag 08 januari 2002 19:53 schreef xoror het volgende:
mjah je moet je niet blind staren op de response tijden.
zoals het in de CT ook al stond, de opgegeven waarden kan je nooit controleren. En ze hadden bij gamen geen last van.
(50ms, 45ms, 25 ms hadden ze als voorbeeld genomen).
zelf heb ik ook de 2000fp. ik speel er toch erg relax RTCW op 1600x1200. ik heb ook geen last als ik snelle bewegingen maakt. Dvd's afspelen gaat ook prima.
ik ben zelf erg tevreden over dit scherm.
Ad Astra Per Aspera
Wat bedoelje met zoeken van de instellingen psies?In spelletjes ( speel nogal fanatiek CS ) valt het me ook niet tegen, al is het wel ff zoeken met de instellingen, zodat ie niet teared ...
Maar mijn god wat is dit ding groot!!
echt prachtig scherm(pje)
Anoniem: 40008
Anoniem: 40008
Anoniem: 35971
ow het instellen van de vertical sync enzo , je kunt nogal wat dingen veranderen ook in CS zelf waardoor het beeld fijner overkomt ... maar als ik jou was zou ik definitief voor deze monitor gaan .. juist dat formaat maakt het allemaal zo mooi ! ... en de kleuren zijn ook mooi helder ...Op vrijdag 18 januari 2002 19:34 schreef spokey het volgende:
[..]
Wat bedoelje met zoeken van de instellingen psies?
K weet zelf namelijk nog steeds niet of ik nu de 17" van Dell wil gaan kopen of deze 20"
Ad Astra Per Aspera
Weer een reden om voor de Radeon 8500 te gaan, die dit wel aankan ... `Features 165MHz integrated TMDS transmitter to support DVI up to UXGA (1600x1200) resolutionŽ ...Op zaterdag 19 januari 2002 20:30 schreef The_Shark het volgende:
zat net op de leadtek site. De leadtek ti 500 kan geen dvi tot 1600*1200 aan.
Ad Astra Per Aspera
Klopt, dode pixels kunnen vrij makkelijk ontstaan, maar ik heb tot mijn grote vreugd niet een dead of stuck pixel kunnen ontdekken om mijn 20" lap, wat toch wel vrij zeldzaam schijnt te zijn, maar eerlijk, niet één !Op maandag 21 januari 2002 15:54 schreef mxstrAEm het volgende:
Hebben jullie dode pixels? Please be honest, ik heb namelijk ontdekt dat door een beetje onzorgvuldig vervoer van TFT's er dode pixels kunnen ontstaan, dus ik ben benieuwd of het daaraan ligt of aan de TFT ...
Ad Astra Per Aspera
Anoniem: 47326
Anoniem: 21964
Op dinsdag 05 februari 2002 12:28 schreef mxstrAEm het volgende:
Wow dat ziet eruit, die kast van Dell is werkelijk de smaakmaker
more pix!
Kewl, ik zit echt te genieten hier, ik heb hem ook gehad, moet er met nostalgie aan terugdenkenOp dinsdag 05 februari 2002 15:40 schreef pakkard het volgende:
[..]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Anoniem: 47771
ik draai hem met radeon 8500. (1600x1200 DVI, Win2k).Op woensdag 06 februari 2002 13:10 schreef rig0r het volgende:
Heeft iemand dit enorme ding ook draaiend via DVI op 1600x1200 onder win2k ? Zoja, met wat voor een videokaart ?
Ik begrijp dat 1600x1200 de recommended resolutie is, lagere resoluties zullen er dus niet goed uit zien, betekent dus ook dat ik games op deze enorme resolutie moet gaan spelen. Zal dat zonder probs gaan met bijv. een geforce ultra 64mb ?
Tis wel een enorm ding(/me is bijna over de streep)
hmmm mooi. worden de letters niet te klein op 1600x1200 btw ? onder games maybe ?Op woensdag 06 februari 2002 17:50 schreef xoror het volgende:
[..]
ik draai hem met radeon 8500. (1600x1200 DVI, Win2k).
0 dode pixels, heb hem al maandje ofzo
Tsja, of het zijn gewoon erg goede schermenOp donderdag 07 februari 2002 16:29 schreef mxstrAEm het volgende:
Sorry jongens, maar ik heb echt het vermoeden dat hier Dell medewerkers positieve reacties zitten te posten. Misschien zit ik er naast hoor, maar ik vind het echt SUPER uitzonderlijk dat niemand hier dan ook geen enkele dode subpixel heeft op een 20 inch TFT. Ik heb de Dell TFT zelf ook gehad en vele getest en ik ben nog NOOIT een Dell TFT tegengkomen die helemaal clear was.
Het is namelijk wel een feit dat Dell medewerkers hier rondneuzen, omdat ik mailtjes ontvang m.b.t. mijn posts hier. Ik vind het maar verdacht.
Tsja, jij was toch ook happy over die 17" Dell ? (nostalgie e.d.) Ik zie een hele hoop positieve reacties op inet, en ja het zijn vast allemaal Dell medewerkers, kan je wel ophouden met zoeken natuurlijk als je niemand meer vertrouwt. Misschien ben jij wel een Agneovo importeur ofzo ?Op donderdag 07 februari 2002 16:48 schreef mxstrAEm het volgende:
goede schermen? het is geen MVA-panel , verouderd type met brightness level super laag, rp duizelingwekkend hoog, goede TFT schermen kosten en zeker 20 inch kosten echt geen 1500 Euro hoor
Anoniem: 24855
en daarom ga je nu een inkoopactie voor ons beginnen voor dit schermkan trouwens met 50% korting aan die dingen komen, ze komen uit Ierland ( dell )
Grtz
Senri no michi mo ippo kara
Anoniem: 24855
ehhh geen tijdOp donderdag 07 februari 2002 17:20 schreef NEOPHYTE het volgende:
[..]
en daarom ga je nu een inkoopactie voor ons beginnen voor dit schermdat vind ik nou echt aardig van je
Klopt, er is echter 1 verschil: ik post niet in topics om Neovo te proganderen, waarbij ik iedereen wijs maak dat er geen enkele dode subpixel voorkomt op het scherm, iets wat dus onwaarschijnlijk is. De Dell TFT heeft een mooi uiterlijk idd, daarom denk ik er met Nostalgie aan terug, maar als je gaat letten op puur de panel zelf ... dan is dat echt om te huilen. Dat is ook de reden dat ik hem heb teruggebracht.Op donderdag 07 februari 2002 16:59 schreef rig0r het volgende:
[..]
Tsja, jij was toch ook happy over die 17" Dell ? (nostalgie e.d.) Ik zie een hele hoop positieve reacties op inet, en ja het zijn vast allemaal Dell medewerkers, kan je wel ophouden met zoeken natuurlijk als je niemand meer vertrouwt. Misschien ben jij wel een Agneovo importeur ofzo ?
Ik beweer dit ook niet, ik geloof alleen niet dat iedereen een perfecte Dell TFT heeftOp donderdag 07 februari 2002 18:23 schreef xoror het volgende:
mxstream , dat jij een rot scherm gehad heb wil niet zeggen dat het voor iedereen anders ook is.
Ik ben blij voor je als jij je daar niet aan stoortOp donderdag 07 februari 2002 18:23 schreef xoror het volgende:
ik heb geen dode pixels kunnen vinden. ik maak me daar ook niet druk over. ik ben geen pixel fetisish die elke pixel van zijn scherm na gaat kijken. ik heb paar testen gedraaid en geen probs gevonden, scherm doet naar behoren.
xoror, je begrijpt mij verkeerd. Het kan dat jij een TFT hebt met 0 dode subpixels / pixels. Ik kan dit toch niet ontkennen?Op donderdag 07 februari 2002 18:39 schreef xoror het volgende:
waar heb ik dan wel verteld dat mijn scherm dode pixels heeft dan ?
kijk, ik heb ook diep in de buidel getast hiervoor, als ik ook maar een dodepixel zie ga ik echt wel klagen hoor.
Anoniem: 47771
Ook ik werk niet bij Dell mxstrAEm....rare marketing strategie lijkt me ook om alle forums in de wereld te voorzien van fake positieve ervaringen.....Op donderdag 07 februari 2002 19:07 schreef mxstrAEm het volgende:
Ik geloof je honderd procent hoor, ik wil alleen eventuele kopers waarschuwen voor een miskoop (namelijk gebaseerd op de verwachting dat ze een pracht-scherm krijgen). Ik ben erg ongelukkig geweest met de Dell TFT, vandaar.
Ad Astra Per Aspera
Nee jouw onderbouwing maakt het helemaal, ik heb toch boven gezegd dat de gebruikte panels in Dell TFT's al verouderd zijn ... merken willen af van deze verouderde panels omdat er betere panels worden gemaakt.Op zaterdag 09 februari 2002 15:40 schreef Kuijpmans het volgende:
Trouwens mxstrEAm , wat jij zegt 'goede 20" TFT schermen kosten echt geen 1500 euro hoor ...' is natuurlijk een belabberd slechte redenering!
Ja gelukkig wel ja, anders werden TFT schermen nooit goedkoperOp zaterdag 09 februari 2002 16:30 schreef mxstrAEm het volgende:
[..]
Nee jouw onderbouwing maakt het helemaal, ik heb toch boven gezegd dat de gebruikte panels in Dell TFT's al verouderd zijn ... merken willen af van deze verouderde panels omdat er betere panels worden gemaakt.
Heb ik ooit gezegd dat ik die Radeon 8500 'alleen maar' heb voor de DVIBovendien snap ik helemaal niet waarom jij en iedereen een ATI Radeon 8500 gebruikt (kaart van hoeveel? minstens 300 Euro) alleen voor de DVI uitgang ?
Ja, nergens last van eigenlijk, sorry .Speelt het lekker om 150 FPS te hebben op een TFT met 50 ms responsetime
Dit slaat alweer helemaal nergens op. Ja, dell heeft uiteraard ook nieuwere 20" ( en groter ) TFT's , en die zijn duurder .. hoe verbazendZie nou zelf: [Dell website notabene]
Ad Astra Per Aspera
mxstrEAm , we zijn het eens !!Op zondag 10 februari 2002 17:46 schreef mxstrAEm het volgende:
.... Maar zoals ik al zei: ieders eigen keuze hoor
Ad Astra Per Aspera
matrox dvi gaat maar tot 1280x1024. stond al eerder in dit topic vermeld.Ja idd, 1600 x 1200 kan erg handig zijn, ik heb het niet nodig. Ok laten we geen discussie voeren over de TFT van Dell, ik respecteer iedereens keuze hoor.
Alleen snap ik nog steeds niet waarom je toch een Radeon 8500 hebt gekozen boven een Matrox die DVI ook ondersteunt, maar ik zal erover nadenken, misschien kom ik er later wel uit
dat heb ik niet kunnen lezen/herinner me niet dat ik zoiets gelezen heb , maar als je dat zo zegt geloof ik je.Op zondag 10 februari 2002 20:36 schreef xoror het volgende:
[..]
matrox dvi gaat maar tot 1280x1024. stond al eerder in dit topic vermeld.
sorry for thatOp maandag 11 februari 2002 10:17 schreef Goodielover het volgende:
Heren, wat een bijna flame achtige discussie.
Zeer correct, dat moet ik wel toegeven idd ( desalniettemin blijft het geen lange-termijns investering, maar ik ga hierover geen discussie uitlokken plz laat deze uitspraak vrijblijvend zijnOp maandag 11 februari 2002 10:17 schreef Goodielover het volgende:
Conclusie van het verhaal is volgens mij dus dat de prijs prestatie verhouding van dit scherm erg goed is.
Kan zijn dat door de grote vraag naar dit scherm de prijs is gestegen, wie zal het zeggen, misschien wel door dit topicOp maandag 11 februari 2002 10:17 schreef Goodielover het volgende:
De prijs is trouwens weer onder de €1500
Hij was om onverklaarbare redenen laatste tijd ineens sterk verhoogd. Nu gelukkig teruggedraaid
Anoniem: 42425
En die specs zien er helemaal niet zo slecht uit moet ik zeggen ... response van 25 ms is toch helemaal niet slecht dacht ik ? en inderdaad, mxstrEAm en ik zijn alweer uit de flameachtige periode van onze discussie, en duidelijk aan het verbroederenOp maandag 11 februari 2002 17:59 schreef canalplus het volgende:
Ik zeg het nog maar een keer maar het gebruikte panel is van ACER http://www.adti.com.tw/html/product/ProductDetail.asp?ref2_Id=107&Id=109
Ad Astra Per Aspera
canalplus de rp van deze TFT is 25ms, op de gegeven link komen de eigenschappen van deze ACER niet overeen met de Dell TFT, deze heeft namelijk 50ms als responsetijd. De contrast-ration en brightness kloppen al helemaal niet. In de Dell zit toch echt geen MVA panel. Verkeerde link?Op maandag 11 februari 2002 17:59 schreef canalplus het volgende:
Ik zeg het nog maar een keer maar het gebruikte panel is van ACER http://www.adti.com.tw/html/product/ProductDetail.asp?ref2_Id=107&Id=109
Dit staat toch echt in de technische gegevens:Op maandag 11 februari 2002 18:16 schreef mxstrAEm het volgende:
[..]
canalplus de rp van deze TFT is 25ms, op de gegeven link komen de eigenschappen van deze ACER niet overeen met de Dell TFT, deze heeft namelijk 50ms als responsetijd. De contrast-ration en brightness kloppen al helemaal niet. In de Dell zit toch echt geen MVA panel. Verkeerde link?
Op elke website van Dell staat 50ms. Maar toen ik terugbladerde voor de website van Dell waar dus de specificaties staan kwam ik dit tegen:Op dinsdag 08 januari 2002 14:55 schreef canalplus het volgende:
Officieel bevestigd door Dell: De response time is 50ms (typical).
Ik snap er niets van: we hebben dit zo lang zitten napluizen: ik heb Dell gemaild en bevestigd gekregen dat de rp 50ms is, maar wat je zegt: op hele andere pagina's staan weer hele andere specs.Op dinsdag 12 februari 2002 08:05 schreef canalplus het volgende:
Waarschijnlijk is Dell een beetje slordig met het vertstrekken van techn. informatie.
Ik heb het ze gevraagd, en kreeg als antwoord dat het 50 ms is. Maar ja misschien kwam dat antwoord wel van een of andere Miep!Op dinsdag 12 februari 2002 21:59 schreef mxstrAEm het volgende:
[..]
Ik snap er niets van: we hebben dit zo lang zitten napluizen: ik heb Dell gemaild en bevestigd gekregen dat de rp 50ms is, maar wat je zegt: op hele andere pagina's staan weer hele andere specs.
Waarom concludeerde je eigenlijk paar pagina's terug dan dat je het officeel bevestigd heb gekregen dat de rp 50ms is?
Ik weet het bijna zeker hoor: na een reactie van Dell, internet weet ik zeker dat er toch echt geen MVA panel in zit. En bij Dell zijn ze ook een beetje dubbelzinnig aan het doen. Op hun eigen pagina's staan echt vele tegenstrijdigheden.
Ad Astra Per Aspera
Ad Astra Per Aspera
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB
Ja, precies.Op zaterdag 16 februari 2002 11:01 schreef mxstrAEm het volgende:
Er zijn namelijk een paar merken die panels maken. Techniek is precies hetzelfde, alleen kan je brightness en contrast ratio moeilijk meten (daarom 'knoeien' een paar merken met hun specs).
Bij de Dell TFT is het van belang om te weten of het een MVA panel is en dat kan je snel terugzien met bv de contrast ratio, ondanks het feit dat bepaalde waardes zijn opgeschroefd.
Maar ik begrijp je wel: je denkt natuurlijk: welk verband bestaat er nu tussen de contrast ratio / brightness en de responsetijd?
Antwoord erop: er is geen technisch verband
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq