20" TFT scherm van Dell Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 2.860 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tenesmia
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-04 09:31

Tenesmia

First Sergeant

hmmm boekje heb ik hier wel, maar staat geen enkel technisch gegeven in, alleen een link naar de dell site , voor de specs :( ... op de CD die erbij is wel dit :

Screen type Active matrix - TFT LCD
Screen dimensions Diagonal 20.1 inches (510.0 mm)
Horizontal16.1 inches (408.0 mm)
Vertical 12.1 inches (306.0 mm)
Pixel pitch 0.255 mm
Viewing angle +/- 80° (vertical) typical, +/- 80° (horizontal) typical
Luminance output 240 CD/m2 typical, 200 CD/m2 minimum
Contrast ratio 350 to 1 typical, 250 to 1 minimum
LCD surface coating Hardness 3H, antiglare treatment
Backlight 6 CCFL type

Te vinden , maar das ook niet nieuw toch
:?

Ad Astra Per Aspera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18881

jemig dit is raar zeg! zelfs in het boekje staan de specs niet vermeld.

We weten iig nu dat deze specs dus allemaal opgeschroefd zijn naar het maximum haalbare van de TFT. Eerlijk gezegd denk ik dat het geen MVA panel is omdat medewerkers van Dell mij, en Canalplus waarschijnlijk ook, gemaild hebben dat de rp 50ms is, maar we 'moeten' de specs op de website van Dell (die onderhand 20 x veranderd is) toch geloven denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertje NL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-05 21:33
Hoi,
Ik heb geen zin om alle 303 berichtjes te lezen dus ik vraag om een kleine samenvatting.

bvd Peter

Reality beats fiction by far!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodielover
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-03 10:49

Goodielover

Only The Best is Good Enough.

Topicstarter
Samenvatting:
Er is een 20" scherm van Dell dat best wel goedkoop is voor de grootte die het heeft.
We willen alleen wel weten wat we kopen, dus daarom is er in dit topic een zoektocht ontstaan naar de spec's. Ondertussen zijn er ook wat gebruikers en die zijn enthousiast, maar de mensen die op de specs afgaan, vertrouwen dat niet helemaal en vertrouwen de specs die afgegeven worden door Dell ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kleine aanvulling op samenvatting:

Een groot aantal users hebben geen enkele dode sub/pixel, naast de lage prijs is dit een groot voordeel natuurlijk.

De reden dat we er nog niet achter zijn wat de exacte specs zijn, is vanwege het feit dat Dell zelf tegenstrijdige specs op de website had ( heeft :? ) staan.
Zo worden er ook nog eens tegenstrijdige e-mails verstuurd waarin de specs worden uitgelegd door "een of andere miep" bij Dell :+ die volledig tegenstrijdig zijn aan wat er op de support website staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertje NL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-05 21:33
hmm idd lastig, en het zal wel over de response time specs gaan neem ik aan, dan kan je gewoon toch naar z'n gebruiker toe rijden en daar ff kijken en oordelen!

wow ff opgemeten echt focking groot, is 2 cm breder dan mijn monitor, en dat is een 21" inch !!!!!!

Reality beats fiction by far!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ehm je moet wel naar effectief beeld kijken i.p.v. ook de rand van de monitor op te meten, want die is bij Dell vrij fors :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:21

DDX

Op maandag 11 februari 2002 10:17 schreef Goodielover het volgende:
De prijs is trouwens weer onder de €1500
Hij was om onverklaarbare redenen laatste tijd ineens sterk verhoogd. Nu gelukkig teruggedraaid
hij zit nu op 1570 euro ex btw
inc btw zit je op 1900 euro :(
waarom is die prijs zo gestegen ! :(

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Weet iemand toevallig welke videokaarten er allemaal 1600*1200 DVI aankunnen ?
ik heb een ATI radeon 8500 in mij pc zitten met dvi, maar nu wil ik 2 schermen aansluiten
nu gaat scherm 1 natuurlijk prima via dvi op de ati8500
maar 2e scherm moet ik een pci kaart voor hebben...
iemand idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tenesmia

Tenesmia

First Sergeant

Op dinsdag 19 februari 2002 21:42 schreef E-MANs het volgende:
hmm idd lastig, en het zal wel over de response time specs gaan neem ik aan, dan kan je gewoon toch naar z'n gebruiker toe rijden en daar ff kijken en oordelen!

wow ff opgemeten echt focking groot, is 2 cm breder dan mijn monitor, en dat is een 21" inch !!!!!!
Ja hijs inderdaad groot >:) maar dat wisten we al ;) , Als jij mij uitlegt hoe ik makkelijk kan zien wat de response time is, wil ik best wel ff voor je kijke :P , ik kijk per slot toch ( bijna :) ) de hele dag naar deze TFT ...

PS : Ik heb ook één stuck pixel ;( sinds kort , ( een groene ) , niet op een hinderlijke plek en jezus, je moet je hoofd breken om dat dinkie te kunnen zien, wat zijn die pixeltjes inimini ( :? ) zeg !! ... ach ja, moest gebeuren lijkt mij, maakt een en ander misschien gemiddelder voor TFT's ( en daarmee geloofwaardiger :P )

Ad Astra Per Aspera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gefeli je TFT wordt volwassen ;)
de verstandskiezen beginnen door te komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tenesmia

Tenesmia

First Sergeant

Op zaterdag 23 februari 2002 20:23 schreef mxstrAEm het volgende:
gefeli je TFT wordt volwassen ;)
de verstandskiezen beginnen door te komen :P
Yeah, eindelijk !! ik dacht al, wanneer begint ie zich nu eens te ontwikkelen ? *D

Nee maar ff serieus, is het normaal dat je dead en stuck pixels 'ontwikkeld' ipv. 'hebt vanaf het begin' :?

Ad Astra Per Aspera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:11

Rick2001

9950X delidded en direct die

Dead of stuck pixels ontstaan bijna altijd bij het ontwikkelings process maar kunnen ook ontstaan tijdens het gebruik. De kans op het laatste is vele malen kleiner dan bij het ontwikkelen.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tenesmia

Tenesmia

First Sergeant

Op zondag 24 februari 2002 14:24 schreef Rick2001 het volgende:
Dead of stuck pixels ontstaan bijna altijd bij het ontwikkelings process maar kunnen ook ontstaan tijdens het gebruik. De kans op het laatste is vele malen kleiner dan bij het ontwikkelen.
pheww ;) dan hoop ik maar dat het hierbij blijft ... :)
TNX !

Ad Astra Per Aspera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

niemand antwoord op mijn vraag welke pci kaart dvi met 1600*1200 aankan ?

had het in apparte topic geplaatst, maar die gaan ze sluiten :(

[topic=422024/1/25]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tenesmia

Tenesmia

First Sergeant

Op maandag 25 februari 2002 17:35 schreef DDX het volgende:
niemand antwoord op mijn vraag welke pci kaart dvi met 1600*1200 aankan ?

had het in apparte topic geplaatst, maar die gaan ze sluiten :(

[topic=422024/1/25]
wil je wel hellepe, maar heb geen flauw idee welke ( PCI neem ik aan ... ) kaart dit kan .. zou denken in de richting van Matrox :? succes !!

Ad Astra Per Aspera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

helaas matrox kan max 1280*1024 aan op dvi :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodielover

Goodielover

Topicstarter
Heb net de treurige mededeling gehad van Dell dat de prijs van het scherm van € 1570,= naar € 1779,= (ex BTW) zal gaan per 1 maart 2002.
Dus of nu nog snel bestellen of straks dik €200 (fl.450,=) meer betalen.
Ik ga eens even snel met m'n baas praten over die PC-prive regeling. Het scherm staat vandaag niet eens op de site van Dell, ook niet in belgië. Wel in duitsland en usa maar daar is íe al duurder.

• Goodielover

Goodielover

Topicstarter
Ik heb 'm besteld. Zodra ik 'm heb zal ik mijn bevindingen hier posten. Zal wel na het weekend worden dat ik 'm echt krijg. Nu de nieuwe PC met DVI-kaart erin en ik ben helemaal blij.

Heb je alleen de monitor besteld of een volledig systeempje van Dell :P ?

Anoniem: 49808

Op donderdag 28 februari 2002 14:14 schreef Goodielover het volgende:
Ik heb 'm besteld. Zodra ik 'm heb zal ik mijn bevindingen hier posten. Zal wel na het weekend worden dat ik 'm echt krijg. Nu de nieuwe PC met DVI-kaart erin en ik ben helemaal blij.
Bedankt voor de waarschuwing over het duurder worden morgen.
Ik heb 'm dan ook maar gelijk besteld. Als ie morgen evenwel goedkoper wordt i.p.v. duurder, word ik wel een beetje boos op Dell. Een Hercules AIW 8500DV heb ik ook besteld. Kan leuk worden volgende week. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodielover

Goodielover

Topicstarter
Op donderdag 28 februari 2002 19:04 schreef mxstrAEm het volgende:
Heb je alleen de monitor besteld of een volledig systeempje van Dell :P ?
Ik heb alleen het scherm besteld.
PC wordt Soyo dragon plus met athlon 1800+
512 MB in tern
Radeon 8500 of 7500 met DVI
twee 80GB maxtor d740x in raid
brander van lite-on en DVD-player

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 01 maart 2002 14:31 schreef Goodielover het volgende:

[..]

Ik heb alleen het scherm besteld.
PC wordt Soyo dragon plus met athlon 1800+
512 MB in tern
Radeon 8500 of 7500 met DVI
twee 80GB maxtor d740x in raid
brander van lite-on en DVD-player
naais :7 , met 2 x 80gb + 20" TFT heb je zo een thuisbioscoop 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39031

Ik vind deze Dell 19 inch TFT eigenlijk ook wel leuk

Afbeeldingslocatie: http://accessories.us.dell.com/sna/images/products/large/320-0249.jpg

Bij Dell USA nu te koop voor $1299,- maar hier NOG niet te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodielover

Goodielover

Topicstarter
Ja CanalPlus, dat had je ook al gezegd in een ander topic.
Het zou wel eens zo kunnen zijn dat door de komst van dit scherm de 2000FP hoger geprijsd moest worden. Omdat het verschil met de 1900FP anders te klein zou zijn.
De specs van de 1900FP zijn beter, maar wel maar 1280x1024.
Dit scherm heeft dus een 5x4 ratio en dit vind ik voor full-screen video afspelen niet leuk. Misschien geldt dat ook wel voor 3d spellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36830

Is de update snelheid al van het scherm al bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zaterdag 02 maart 2002 18:16 schreef Goodielover het volgende:
Ja CanalPlus, dat had je ook al gezegd in een ander topic.
Het zou wel eens zo kunnen zijn dat door de komst van dit scherm de 2000FP hoger geprijsd moest worden. Omdat het verschil met de 1900FP anders te klein zou zijn.
De specs van de 1900FP zijn beter, maar wel maar 1280x1024.
Dit scherm heeft dus een 5x4 ratio en dit vind ik voor full-screen video afspelen niet leuk. Misschien geldt dat ook wel voor 3d spellen
Misschien komt binnenkort de 2001FP wel uit, en wordt die daarom duurder.
Maar die Dell 19 inch is volgens mij hetzelfde als de samsung 191T http://samsungelectronics.com/monitor/181t.html

FCC Declaration of Conformity
According to 47 CFR, Part 15 of the FCC Rules
* For the following named product :
COLOR MONITOR
(Category Name)
1900FP / DELL
(Model No / Brand Name) (Basic Model)
* Manufactured at :
SAMSUNG ELECTRONICS CO., LTD.

We hereby declare that this device complies with Part 15 of the FCC Rules.
Operation is subject to the following two conditions :
This device may not cause harmful interference, and
This device must accept any interference received,
including interference that may cause undesired operation.

* FCC Rules :
Tested to comply with FCC part 15, class B
* Test site at :
Compliance Engineering Services, Sunnyvale, CA, USA
* Responsible Party for Product Compliance :
America QA Lab of Samsung
85 West Tasman Drive, San Jose, CA 95134
Tel) 408-544-5124 # Fax) 408-544-5191
* Manufacturer Information :
Samsung Electronics Co., Ltd.
416, Maetan-3Dong, Paldal-Gu
Suwon City, Kyungki-Do, Korea
442-742 1999-06-17 Display Division
EMC/SAFETY GROUP
General Manager
Woo Nam Byun
(place and date of issue) (name and signature of authorized p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandaag van Dell vernomen dat de 2000FP monitor, die ik op 28 februari heb besteld, wellicht volgende week donderdag (21 maart) wordt geleverd. Snel zijn ze daar niet bepaald.

Mijn Hercules AIW 8500DV kaart heb ik al ruim een week, maar het wordt pas leuk met die Dell monitor er bij. Nu nog even bidden voor een monitor zonder defecte pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodielover

Goodielover

Topicstarter
Ik heb vandaag de betaling voltooid en hij wordt volgens Dell volgende week bezorgd, maar gezien de vorige post kon het dus ook nog wel eens wat langer duren.
Ik ben benieuw naar het aantal dode pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de monitor betaald met een kredietkaart. Op de web site van Dell ben ik mijn bestelling gaan nakijken en daar lees ik: "Uw order is verzonden op 11/3/2002. Orders bereiken over het algemeen binnen 2 tot 5 werkdagen na de verzenddatum hun eindbestemming." Dus zou die monitor deze week kunnen arriveren, maar in het PDF bestand dat Dell me maandag heeft gemaild, staat dat de verwachte leverdatum 21 maart is, dus volgende week donderdag pas. Ik hoop dat het toch nog deze week is, want ik zit er wel op te wachten.

Overigens kon ik via de web site van Dell mijn order 'tracken' door op de UPS link te klikken. Gisteren leverde dat nog geen informatie op. Vandaag staat daar "Status: In Transit (2)". Twee pakketten, betekent dat blijkbaar, met de volgende informatie:

PACKAGE PROGRESS
Date Time Location Activity
13 Mar 2002 17:35 LILLE HUB, FR HUB SCAN
17:33 LILLE HUB, FR HUB SCAN
10:43 EINDHOVEN CENTER, NL ORIGIN SCAN
12 Mar 2002 22:32 IE BILLING INFORMATION RECEIVED

Dus als ik het goed begrijp van Ierland naar Nederland naar Frankrijk... Straks in België bij mij thuis, hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De monitor is vandaag geleverd. Ik heb goed gezocht en geen dode pixels gevonden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodielover

Goodielover

Topicstarter
Verder nog een beetje blij. Ga je al via DVI of nog VGA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 14 maart 2002 21:59 schreef De_Boze_Wolf het volgende:
De monitor is vandaag geleverd. Ik heb goed gezocht en geen dode pixels gevonden. :)
hoe is de eerste indruk.... en de tweede??????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 14 maart 2002 23:24 schreef canalplus het volgende:

[..]

hoe is de eerste indruk.... en de tweede??????
Eerste indruk: fantastisch!
Tweede indruk: fantastisch!
Etc.

Met minder neem ik voortaan geen genoegen meer. Het is natuurlijk wel de bedoeling dat dit scherm lang meegaat. Immers te duur om regelmatig te vervangen. Maar dat ik geen dode pixels zou vinden op een 1600x1200 TFT durfde ik nauwelijks te dromen. Ik weet dat pixels na verloop van tijd defect kunnen raken, maar voorlopig ben ik uitermate tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36830

Is het beeldscherm bruikbaar voor games?
Oftwel hoe snel issie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 15 maart 2002 22:28 schreef bart-m het volgende:
Is het beeldscherm bruikbaar voor games?
Oftwel hoe snel issie?
Ik ben geen gamer, dus of het scherm er snel genoeg voor is weet ik niet. Uit de berichten hier blijkt dat het wellicht geen erg snel scherm is, maar daar heb ik geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodielover

Goodielover

Topicstarter
Joepie, ik heb het scherm nu ook voor me staan en voor zover ik heb kunnen ontdekken geen dode pixels.
Hij is zo ontzettend groot!
Ik had mijn scherm op een verhoging staan. maar ik heb nu al pijn in mijn nek van het omhoog kijken. Ik ga die opsteling nog veranderen.
Het scherm heeft wel last van gosting. Dit heb ik getest door een icoon van mijn desktop over een zwarte desktop te slepen. Er ontstaat een heel wazig snel verdwijnende sleep achter het bewegende icoontje. Ik verwacht er met spellen niet veel last van te hebben. Maar voor het spelen van 3D spellen heb ik toch eerst een nieuw systeem met nieuwe videokaart nodig. Mijn huidige TNT2 trekt net de benodigde 1600x1200@60. Ik hoop dat een Radeon 7500/8500 mijn scherm helemaal af maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40008

Ik heb het scherm nu alweer een maandje ofzo. (Om het te krijgen duurde wel een weekje of 2).

Geen dode pixels, het scherm is werkelijk fantastisch.
Ik draai vga (nog) op 1600*1280.
Het scherm is inderdaad iets groter dan een 21" crt (effe nagemeten naast mijn iijama 21").
Het scherm is ongelooflijk mooi, goed en het menuutje is werkelijk supertof. Picture in picture voor tv als je wilt zelfs =]

Ik heb er composiet op aangesloten voor televisie. Voor diegenen die dat ook hebben geprobeerd: ik vind de kwaliteit hiervan wat minder. Ik heb nog geen svideo geprobeerd (zou niet weten hoe ik dat moet doen).
Hebben jullie al goed scherp tv kunnen kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 21 maart 2002 12:06 schreef The_Shark het volgende:
Ik heb er composiet op aangesloten voor televisie. Voor diegenen die dat ook hebben geprobeerd: ik vind de kwaliteit hiervan wat minder. Ik heb nog geen svideo geprobeerd (zou niet weten hoe ik dat moet doen).
Hebben jullie al goed scherp tv kunnen kijken?
TV-in-a-window is bij mij heel scherp. Ik gebruik de DVI aansluiting, dat maakt waarschijnlijk het verschil. VGA heb ik niet eens geprobeerd. Full screen TV is iets minder scherp. De maximum PAL resolutie is 768x576 dus als dat moet weergegeven worden in 1600x1200 formaat, lijkt het me logisch dat het minder scherp wordt. Maar als je niet te dichtbij zit, valt full screen TV ook best mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vreemd, het lijkt me niet logisch dat de TV out wordt gedeeld met de DVI-kabel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodielover

Goodielover

Topicstarter
Op zaterdag 23 maart 2002 11:27 schreef mxstrAEm het volgende:
Vreemd, het lijkt me niet logisch dat de TV out wordt gedeeld met de DVI-kabel :+
Er worden hiet twee dingen door elkaar gehaald:
1 TV-beeld van een externe TV(-tuner) aan sluiten op het scherm via de Composiet aansluiting en dan in een PIP-schermpje weergeven
2 TV-beeld van een TV-kaart in je PC in een windows-schermpje (dat dan evt. full-screen weergeven) via de DVI-kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ok dan is het duidelijk, het leek ook verdacht vreemd :7
maar de vraag van the_shark was over de s-video...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geachte aanwezigen,

Mijn excuses voor de gezaaide verwarring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ahh. inderdaad.
Ik gebruik de composiet aansluiting om televisie weer te geven. Full screen is dat toch wel erg veel minder dan ik verwachtte/hoopte.

Wat je zegt, dat PAL een lagere resolutie heeft en dat de upscaling de problemen zou veroorzaken lijkt me inderdaad een goede verklaring.
Ik heb echter ook strepen etc. erin.
Ik vraag mij nu af of svideo het grote verschil zou maken.

Ik heb nog geen scart naar svideo kabeltje kunnen vinden jammer genoeg.

Edit: ter verduidelijking -> de full screen televisie is echt beneden pijl van wat je van dit scherm mag verwachten. Dus niet 'iets minder scherp' bij mij! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32975

Ik heb gisteren het 20"scherm binnengekregen en natuurlijk gelijk aangesloten.
Het resultaat is... Bedroevend.
Toegegeven, het kan komen doordat ik een Dell notebook gebruik (inspirion 8000 met Geforce 2 go).
Ik gebruik de VGA aansluiting (het notebook levert niets anders), en het beeld staat gewoon niet goed stil :(
Ok, er zitten geen slechte pixels op (niet één!), maar ze kunnen de garantie niet verlengen naar 3 jaar (wat wel met het notebook kan).

Je begrijp... Nog even kijken met de geforce 3 (of het resultaat net zo bedroevend is), maar ik heb al gebeld dat ze hem terug mogen halen.
Ideaal die service van 7 dagen op proef (kost alleen de verzendkosten).

Mijn Philips 17"TFT (170B) is echter VELE malen plezieriger (als je er met je neus bovenop gaat zitten staan de pixels nog scherp en stil, in tegenstelling tot de Dell).

Ook de kwaliteit van de kleuren viel mij tegen.

Maar zoals gezegd, het kan ook aan het notebook liggen (dat deze zo'n scherm niet goed kan aansture).

Reinier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:14

Jrz

––––––––––––

Heeft iemand in Amsterdam zo'n scherm staan?
Ik zou hem graag eens willen bekijken

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 27 maart 2002 18:27 schreef Gugten het volgende:
Ik heb gisteren het 20"scherm binnengekregen en natuurlijk gelijk aangesloten.
Het resultaat is... Bedroevend.
Toegegeven, het kan komen doordat ik een Dell notebook gebruik (inspirion 8000 met Geforce 2 go).
Ik gebruik de VGA aansluiting (het notebook levert niets anders), en het beeld staat gewoon niet goed stil :(
Ok, er zitten geen slechte pixels op (niet één!), maar ze kunnen de garantie niet verlengen naar 3 jaar (wat wel met het notebook kan).

Je begrijp... Nog even kijken met de geforce 3 (of het resultaat net zo bedroevend is), maar ik heb al gebeld dat ze hem terug mogen halen.
Ideaal die service van 7 dagen op proef (kost alleen de verzendkosten).

Mijn Philips 17"TFT (170B) is echter VELE malen plezieriger (als je er met je neus bovenop gaat zitten staan de pixels nog scherp en stil, in tegenstelling tot de Dell).

Ook de kwaliteit van de kleuren viel mij tegen.

Maar zoals gezegd, het kan ook aan het notebook liggen (dat deze zo'n scherm niet goed kan aansture).

Reinier.
dikke pret, sinds wanneer dacht jij dat notebooks een TFT kunnen aansturen op een resolutie van 1600 x 1200 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarom niet?
1280x1024 gaat prima en ook 1600x1280 gaat goed hoor! 32Mb intern geheugen geforce 2 go...
1600x1280 op 16 bits kleurendiepte. :)
En dit notebook heeft een 15" ingebouwd scherm met 1600x1280 pixels. Perfect beeld (wel wat klein aan letters, moet large fonts gebruiken).

Echter met een vorig notebook van topline werkte het op een 22" iiyama scherm niet eens! de letters stonden te dansen.
Dat zou de oorzaak kunnen zijn van het falen van dit 20" scherm. Ik zal er morgen nog een keer met Dell over bellen, maar ben bang dat hun technische kennis te kort schiet, of dat het gewoon niet te corrigeren valt. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodielover

Goodielover

Topicstarter
Ik heb het scherm draaien op 1600x1200@60Hz en het beeld staat als en huis.
Het mooie van 1600x1200 is dat 800x600 ook zonder vervorming perfect er uitziet. Kan je bij moeilijkere spellen toch nog een lekkere performance halen.
Hoe doet je scherm het op 800x600?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47389

Net zo'n uurtje aan het kwijlen voor dit scherm.
MediaMarkt verkoopt ze nu ook (duur).
God wat een mooi scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Correctie op mijn vorige negatieve mail.

Ik heb het scherm nu goed scherp weten in te stellen 8-), maar toch laat ik het terugsturen...
De glas? laag is te dik :(. Vergelijk het met een 17" Philips, en je ziet geen vertekening als je je hoofd beweegt. Probeer dat maar eens met het Dell scherm (wel er dich op zitten). Dan zie je dat het glas of te dik, of te grof ontspiegeld is. }:O
Als ze dit zouden corrigeren zou ik gelijk overstappen voor mijn bedrijf! Zoveel extra opties als er op dat scherm zitten! Ideaal (b.v. in lagere resoluties het kunnen kiezen of jet het scherm wilt verkleinen, of juist niet, scherpte instellingen, etc).
Dus Dell, waarom zulk slecht glas/kunstof gebruiken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodielover

Goodielover

Topicstarter
Ik snap niet waar je het over hebt. Ik zie geen vertekeningen, en boven dien wat doe jij voor je scherm. Ik zit meestal rustig te typen of te surfen. Ik doe geen dansjes voor het scherm >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jah, ik heb ook geen enkele last van al die dingen.
Maar je bent duidelijk niet tevreden, dus weg ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodielover

Goodielover

Topicstarter
Ik heb het scherm nu een aantal weken staan (2 dacht ik) en eigenlijk ben ik best tevreden met m'n tnt2 kaart die ik nog in m'n PC had zitten. de 1600x1200@60 gaat prima.
Toch zijn er mensen die over zijn gegaan op DVI met een Radeon. Zie je die verschillen nou echt? Graag hoor ik een relevante ervaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://www.euro.dell.com/hosted/offer/nlnldhs_popup.jpg

dus als je hem wilt kopen moet je het nu doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:44
Op zaterdag 13 april 2002 10:15 schreef canalplus het volgende:
[afbeelding]

dus als je hem wilt kopen moet je het nu doen!
Ja, zo te zien alleen als je er een Dimension bij aanschaft.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Ik heb de 2 schermen nu ook
beide aangelosten op een ati 8500
eentje via dvi
de andere via analoog

verschil is duidelijk te zien (analoog is wel scherp, maar dvi wint het toch...)

ik had het tijdje geleden al gevraagd, maar geen antwoord gehad/gevonden:

is er echt geen pci dvi kaart die 1600*1200 aankan ?
zodat ik mijn 2e scherm ook via dvi kan aansluiten

oja plaatje :

http://www.mclan.nl/pics/mclan42/ddx/pages/DSC01604.htm
http://www.mclan.nl/pics/mclan42/ddx/pages/DSC01605.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 22:18
Op maandag 15 april 2002 13:22 schreef DDX het volgende:
eentje via dvi
de andere via analoog

verschil is duidelijk te zien (analoog is wel scherp, maar dvi wint het toch...)

oja plaatje :

Geld teveel ofzo?
Hoeveel heeft je dat gekost, 2 van die monitoren :?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eentje via dvi
de andere via analoog

oja plaatje :

kijk hier maar eens http://www.colorgraphic.co.uk/predatorpro2.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Op maandag 15 april 2002 15:34 schreef canalplus het volgende:

[..]

kijk hier maar eens http://www.colorgraphic.co.uk/predatorpro2.htm
beetje erg overdreven kaart
gat dat je praat over kaart van 1000euro (of misschien nog wel meer)

vooral door dit: Four independently programmable S3 Savage4 Pro+ accelerators (dus 4 schermen op 1 kaart)

zou elke kaart met savaga4 chipset 1600*1200 op dvi aankunenn ? (matrox gaat bijv. max tot 1280*1024 :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Op maandag 15 april 2002 15:33 schreef -]MaRc0[- het volgende:

[..]

Geld teveel ofzo?
Hoeveel heeft je dat gekost, 2 van die monitoren :?
ik vond de monitoren leuke prijs (1300 euro ps ex btw)
geld teveel nou ook weer niet helaas...
ik werk al 2 jaar met dual screen, wou niet terug
(had 2 * eizo 18", maar scalen is slecht bij die (ruimte aan zijkanten over e.d.))

Oja: zover ik heb kunnen nagaan beide geen defecte pixels
(of in ieder geval niet storend)
(heb gekeken op zwart scherm en wit scherm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Laatst online: 17:18

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Ik heb bij Centraal beheer- Achmea in Apeldoorn met 8 man 114 van die DELL 20 inch moeten uitpakken en installeren.

Het is een ongelovelijk MOOI ding, dat beeld is super, in 114 schermen was er 1 exemplaar met een dooie pixel! Echt super geil beeld en super netjes afgewerkt!

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 15 april 2002 17:05 schreef DDX het volgende:

[..]

beetje erg overdreven kaart
gat dat je praat over kaart van 1000euro (of misschien nog wel meer)

vooral door dit: Four independently programmable S3 Savage4 Pro+ accelerators (dus 4 schermen op 1 kaart)

zou elke kaart met savaga4 chipset 1600*1200 op dvi aankunenn ? (matrox gaat bijv. max tot 1280*1024 :( )
Ik ga er van uit dat als je twee 20inch TFT's hebt, geld geen probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Op maandag 15 april 2002 18:35 schreef canalplus het volgende:

[..]

Ik ga er van uit dat als je twee 20inch TFT's hebt, geld geen probleem is.
erg kort door de bocht hoor |:(
ik heb best 200euro over ofzo voor een videokaart die dvi aankan op 1600*1200

ik geef gewoon wat meer uit aan mijn monitoren
maar je doet er dan ook een aantal jaar meer
dit i.t.t. cpu's die iedere maand de helft minder waard worden
en je na 2 jaar bijna net zo goed weg kan gooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 15 april 2002 21:48 schreef DDX het volgende:

[..]

erg kort door de bocht hoor |:(
ik heb best 200euro over ofzo voor een videokaart die dvi aankan op 1600*1200

ik geef gewoon wat meer uit aan mijn monitoren
maar je doet er dan ook een aantal jaar meer
dit i.t.t. cpu's die iedere maand de helft minder waard worden
en je na 2 jaar bijna net zo goed weg kan gooien
Misschien wel. Maar jij vraagt naar een videokaart voor de PCI-bus die digitaal 1600x1200 aan kan, en die zijn er wel. maar allemaal erg duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Op dinsdag 16 april 2002 08:14 schreef canalplus het volgende:

[..]

Misschien wel. Maar jij vraagt naar een videokaart voor de PCI-bus die digitaal 1600x1200 aan kan, en die zijn er wel. maar allemaal erg duur.
maar je hebt duur en je hebt DUUR
jij komt aan met een videokaart die 4 schermen kan aansturen
ieder met een eigen chip....

wel leuk, maar als je er maar 1 gebruikt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Kan ik deze monitor ook aan de muur bevestigen???

Ik kan deze 2de hands krijgen

Waar moet ik op letten??

Hoe kan ik het beste zien of er dode pixels aanwezig is??

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zaterdag 20 april 2002 01:29 schreef ken het volgende:
Hoe kan ik het beste zien of er dode pixels aanwezig is??
Daar is een tooltje voor:
http://www.edgeworld.com/notebook/old/dead.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodielover

Goodielover

Topicstarter
[..]

[...]
Ik heb me rot gezocht voor je (en voor mezelf) maar kon ze alleen vinden met een max resolutie van 1280x1024 of zoals canalplus vond knetter duur. Ik blijf toch maar voor een analoge 1600*1200 gaan, jammer maar waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

thnx Wolf :)

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMax
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-03-2024

MadMax

Dammax

Heb hier een DELL FP1900 19" TFT-scherm. Is werkelijk fantastisch! Super groot! Heeft alleen een klein nadeeltje (dat eigenlijk alle TFT-schermen hebben). Het scherm is niet snel genoeg om goed en snel 3D spellen weer te geven. Je ziet haperingen bij de weergave. Verder zeer tervreden.

Game sys specs - Laptop specs - Server specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eentje via dvi
de andere via analoog

oja plaatje :

deze misschien iets dan: http://www.chip.de/news_stories/news_stories_8725539.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Op zondag 05 mei 2002 22:04 schreef canalplus het volgende:

[..]

deze misschien iets dan: http://www.chip.de/news_stories/news_stories_8725539.html
helaas plaatje is een normale vga aansluiting :(

maar als matrox g1000 uitkomt (zal wel weer niet)
dan gaat mijn ati 8500 weg
http://www.tweakers.net/nieuws/21692

... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32372

Op woensdag 14 november 2001 23:08 schreef Thommy het volgende:
Volgens de site kost het scherm fl 3305 wat eigenlijk niet zo veel is. De NEC (ook 20" LCD) kost meer dan het dubbel, fl 7088, maar ik denk dat die prijzen nog van voor de prijsverlaging van NEC zijn.

Wel spijtig dat er niet meer specificaties bij staan want zo weet je eigenlijk ook niet veel.

Wat ik wel weet is dat een dot pitch van 0,255 mm of een typfout is of wel heel erg laag is want ik heb nog geen enkel LCD scherm tegen gekomen (17"-21") die zo'n kleine dot pitch heeft. Zelfs schermen van 2-3 maal die prijs hebben dat niet
Mijn TFT scherm heeft dottpitch van .23
is SGI 17.3 breedbeeld 16/10 = 2 paginas A4 naast elkaar,zou geen andere meer willen,gewoonweg top,als je daarmee gewerkt hebt dan heb je moeite nog op andere te werken
SGI heeft nu ook een 22 inch breedbeeld $ 3999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodielover

Goodielover

Topicstarter
Op maandag 06 mei 2002 00:27 schreef DDX het volgende:

[..]

helaas plaatje is een normale vga aansluiting :(

maar als matrox g1000 uitkomt (zal wel weer niet)
dan gaat mijn ati 8500 weg
http://www.tweakers.net/nieuws/21692

... ;-)
Ik vond dit:
Radeon 7500 PCI von CP - 21:50 - Benjamin

PowerColor bietet seit einigen Tagen eine neue Version der Radeon 7500 an.
Bei dem neuen Board handelt es sich um eine PCI Grafikkarte. Als GPU findet der Radeon 7500LE von ATI Verwendung, welcher mit 250 MHz getaktet ist. Beim Speicher setzt PowerColor vollwertige DDR RAM Speichermodule ein (200 MHz). Laut ersten Infos von CP ist einer PCI Grafikkarte ca. 20% langsamer wie ein vergleichbares AGP Modell. Danke CRT, DIV und S-VHS
Out, ist die gleiche Funktionalität wie bei den AGP Modellen gegeben. Der Straßenpreis ist wohl zwischen 80 und 120 € anzusiedeln.

Source: PCI Bus Radeon 7500 DDR for Upgrade System released

Misschien is dit dan wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
Op woensdag 14 november 2001 23:08 schreef Thommy het volgende:
Volgens de site kost het scherm fl 3305 wat eigenlijk niet zo veel is. De NEC (ook 20" LCD) kost meer dan het dubbel, fl 7088, maar ik denk dat die prijzen nog van voor de prijsverlaging van NEC zijn.
Wel spijtig dat er niet meer specificaties bij staan want zo weet je eigenlijk ook niet veel.

Wat ik wel weet is dat een dot pitch van 0,255 mm of een typfout is of wel heel erg laag is want ik heb nog geen enkel LCD scherm tegen gekomen (17"-21") die zo'n kleine dot pitch heeft. Zelfs schermen van 2-3 maal die prijs hebben dat niet
volgens mij klopt het wel:

20*2.54=50.8 cm
50.8/5*4=40.46 cm (breedte)
40.46/1600=0.0254cm=0.254mm
die ene micrometer verschil zal zitten in het feit dat het ding niet precies 20" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30386

Laatst m'n tweede tft aangeschaft, is ook een Dell 2000FP geworden. En ik moet zeggen hij is echt fantastisch.
M'n andere de Samsung 191T is alleen met games ietjes beter, maar dat is meer mierenneuken.

Een echte aanrader.

review: http://www.cadalyst.com/reviews/hardware/0402lcd/dell.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loial
  • Laatst online: 17-09-2024
Helaas werken de links naar informatie op de Dell site niet bij mij - dat komt waarschijnlijk omdat die links meer dan een half jaar oud zijn :z
Ik heb hier wel een pagina gevonden die werkt:
http://www.dell.com/us/en...del_precn_3_precn_340.htm
Als je daar wat naar beneden scrollt naar de afdeling Monitoren kun je klikken op "Dell UltraSharp". Hier staat wat info over de response tijd.
40% faster response time than entry level LCD flat panels improves your viewing of motion video such as DVD movies or video files due to less ghosting or smeared effects.
Dit resulteert dan in een response time van 25 ms voor alle modellen op 1 na (de 1800FP heeft namelijk 30ms). Best apart aangezien tot nu toe in dit topic geconcludeerd was dat de response tijd rond de 50 ms zou liggen... Zou hetgeen hier nu als response tijd betiteld is in werkelijkheid de rise time zijn :?

Ik vraag me ook af waar DDX zijn monitoren gekocht heeft. Je betaalde er maar 1300 euro per stuk voor exclusief BTW, en nu staan ze in de pricewatch voor 1575 eurotjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Oude }:O

En de kick is geen nuttige toevoeging op het topic, vandaar dat hij dichtgaat :)
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.