[iPhone Duo] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:

• MeesterBas
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

MeesterBas

3 in de rij, kassa erbij

Ik ben zeer benieuwd. Apple zal er wel goed over nagedacht hebben. Ik kan me niet voorstellen dat ze de beleving van een scherm downgraden om een vouw minder op te laten vallen.

Runner-up Community Awards 2025 - Hoogst gewaardeerde forumpost

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:32
MeesterBas schreef op woensdag 16 september 2026 @ 13:09:
Ik ben zeer benieuwd. Apple zal er wel goed over nagedacht hebben. Ik kan me niet voorstellen dat ze de beleving van een scherm downgraden om een vouw minder op te laten vallen.
Ik heb hetzelfde hoor, mat vind ik altijd stukken minder dan glanzend voor dit soort toepassingen. Alleen deze toepassing heb ik nog nooit in het echt gezien bij Apple monitoren en meer dus geef het een kans. Het is een hele dure optie bij Apple dus het zal vast wel ergens goed voor zijn. Hopelijk niet alleen voor de vouw.

Waar ik het meest voor vrees: TouchID. Ik hoop zoooo dat het meevalt, want ik zou het echt zonde vinden als ik daarvoor de Duo terug moet sturen.

I don't have dreams, I have goals!!

• noslen
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 23:19
De Duo is de eerste iPhone in lange tijd die je eerst even zelf gezien moet hebben. Of uiteraard kopen en wel of niet terugsturen. Als je nu een iPhone 18 pro koopt weet je exact wat je kunt verwachten, no surprises whatsoever

• Furrr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:25
MeesterBas schreef op woensdag 16 september 2026 @ 11:33:
Ik vrees echt dat ik het matte binnenste scherm enorm vind tegenvallen. Als ik op m'n iPad Pro werk, vind ik juist het scherm zo mooi shinen. Ben bang dat ik het matte scherm van de Duo goedkoop vind lijken.
Ik ga de Duo sowieso bestellen, maar heb zeker ook iets tegen het matte scherm. Geeft toch een lelijke waas en heeft negatief effect op de kleuren in mijn optiek.

[ Voor 7% gewijzigd door Furrr op 16-09-2026 15:38 ]

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:44

Tylen

Neem mij niet te serieus

Toppe schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 19:22:
Na geen twijfel besloten dat ik de Duo ga kopen.
Dat had ik al bij de iPhone 1 release ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Redondo1982
Furrr schreef op woensdag 16 september 2026 @ 15:32:
[...]

Ik ga de Duo sowieso bestellen, maar heb zeker ook iets tegen het matte scherm. Geeft toch een lelijke waas en heeft negatief effect op de kleuren in mijn optiek.

[YouTube: Matte va Glossy Apple]
Ja, dit bedoel ik dus. Mooi vergelijk. Hopelijk is het geoptimaliseerd op de één of andere manier, maar het kan ook wederom cognitieve dissonantie zijn bij mij :+

• MeesterBas
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

MeesterBas

3 in de rij, kassa erbij

Runner-up Community Awards 2025 - Hoogst gewaardeerde forumpost

• Ruben-vds
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 01:47
Vins zelf als Samsung Fold 5 (3 jaar oud) gebruiker de iPhone Duo wel erg interessant om eerlijk te zijn. Voor een first generation is dit wel echt peak. Maar ben benieuwd of de generaties daarna, de 2, 3, etc. nog immenser zullen zijn.

Hoop zelf ook dat de concurrentie zoals Samsung, Oppo, etc. nu ook flink van Apple zullen afkijken om goed te concurreren, waardoor Apple dat ook zal doen.

• Pufster
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 23:42
Furrr schreef op woensdag 16 september 2026 @ 15:32:
[...]

[YouTube: Matte va Glossy Apple]
Hier kan niemand toch blij van worden?

Ik vond het al bizar iedere influencer bij de release het matte scherm aan het hypen was alsof het in alle opzichten beter is. Dat is het niet. We weten allemaal apple het enkel deed voor de vouw minder zichtbaar te maken. Een mat scherm op ipad of macbook deed een select publiek die dat nodig hadden in hun workflow maar voor gewoon browsen, streaming enz zou ik daar nooit voor kiezen wegens verlies contrast en pop.

• Pufster
Ruben-vds schreef op woensdag 16 september 2026 @ 19:13:
Vins zelf als Samsung Fold 5 (3 jaar oud) gebruiker de iPhone Duo wel erg interessant om eerlijk te zijn. Voor een first generation is dit wel echt peak. Maar ben benieuwd of de generaties daarna, de 2, 3, etc. nog immenser zullen zijn.

Hoop zelf ook dat de concurrentie zoals Samsung, Oppo, etc. nu ook flink van Apple zullen afkijken om goed te concurreren, waardoor Apple dat ook zal doen.
Enige wat ze kunnen afkijken en dus verbeteren is de software. Op hardware vlak is het ondertussen al bekend de chinese merken veel sterker zijn qua batterij, camera enz.

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 23:59
Een mat OLED-scherm gaat op den duur toch vervelen. Hoe je het ook wendt of keert, het blijft altijd minder mooi dan een glossy OLED-scherm. Ben benieuwd wanneer de Duo daadwerkelijk in de winkels te bewonderen is. Iemand enig idee?

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:14
Het matte scherm is een truc om de overgang tussen de twee delen die na verloop van tijd toch zichtbaar wordt minder op te laten vallen. Dat valt op een sterk reflecterend oppervlak veel meer op.

Ik verwacht voor volgend jaar een glanzend scherm en face id. De moeite om op te wachten.

• Redondo1982
[Koopmodes AAN] Als het matte scherm je stoort dan laat je hem gewoon dicht :+

Is het al 23 oktober?

• overtones
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01:16
DeJurist schreef op woensdag 16 september 2026 @ 22:01:
Een mat OLED-scherm gaat op den duur toch vervelen. Hoe je het ook wendt of keert, het blijft altijd minder mooi dan een glossy OLED-scherm. Ben benieuwd wanneer de Duo daadwerkelijk in de winkels te bewonderen is. Iemand enig idee?
De 16e oktober.

|| iPhone Duo || Apple Watch Ultra 4 || MacBook Air M5 || AirPods Pro 3 || AirPods Max USB-c || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

Donstil

Live, Laugh, Toaster bath.

23 oktober, 16 oktober is de pre-order en dan liggen ze nog niet in de winkels.

I wake up in the morning and I piss excellence

• overtones
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01:16
Donstil schreef op woensdag 16 september 2026 @ 22:45:
[...]

23 oktober, 16 oktober is de pre-order en dan liggen ze nog niet in de winkels.
Je hebt helemaal gelijk.

|| iPhone Duo || Apple Watch Ultra 4 || MacBook Air M5 || AirPods Pro 3 || AirPods Max USB-c || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

Donstil

Live, Laugh, Toaster bath.

Redondo1982 schreef op woensdag 16 september 2026 @ 22:28:
[Koopmodes AAN] Als het matte scherm je stoort dan laat je hem gewoon dicht :+

Is het al 23 oktober?
Haha precies, ook met mat scherm heb ik nog steeds een iPad mini (met iOS i know) in mijn broekzak, dus dat is sowieso meer dan de 18 pro die ik anders gekocht had :P

[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 16-09-2026 22:56 ]

I wake up in the morning and I piss excellence

• Redondo1982
Donstil schreef op woensdag 16 september 2026 @ 22:56:
[...]

Haha precies, ook met mat scherm heb ik nog steeds een iPad mini (met iOS i know) in mijn broekzak, dus dat is sowieso meer dan de 18 pro die ik anders gekocht had :P
Een iPad Mini met een extra scherm. Met meer functies…

We blijven plussen :+

• Pufster
lexuzu schreef op woensdag 16 september 2026 @ 22:14:
Het matte scherm is een truc om de overgang tussen de twee delen die na verloop van tijd toch zichtbaar wordt minder op te laten vallen. Dat valt op een sterk reflecterend oppervlak veel meer op.

Ik verwacht voor volgend jaar een glanzend scherm en face id. De moeite om op te wachten.
Ik denk dat we het matte scherm wel enkele jaren zullen zien hoor. Faceid zal er wel uiteindelijk komen maar ik vermoed pas bij generatie 3 ofzo, samen met een derde camera die ze dan kunnen verkopen als Duo Pro. Ze zullen sowieso meerdere folds uitbrengen. 2de generatie zie ik enkel mss nieuwe chip, meer ram, betere main camera hebben.

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:18
Deze gast vat 't wel mooi samen: niks nieuws, alleen een leuke animatie.

Haters everywhere but I don’t really care

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01:13

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ja hoe moet je dit nu interpreteren? Steelt Apple nu de Chinese variant of hebben de Chinese makers lucht gekregen van de blueprints van Apple en hebben daar snel op doorgeborduurd? Want iets of iemand bedonderd de boel zeg maar. Want die Xiaomi 18 fold is gewoon een kopie van de Duo.
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Let op:
Voor levertijden en beschikbaarheid is er:
[iPhone] Levertijd & Beschikbaarheid – Deel 6
Voor importeren en losse koop is er:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
Discussies over providers en abonnementen mogen in:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11

Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.