[iPhone Duo] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:33

iPhone Duo Ervaringen & Discussie topic!

Welkom in het officiële iPhone Duo ervaringen- & discussie-topic!

Apple heeft op 9 september 2026 de iPhone Duo aangekondigd: de allereerste opvouwbare iPhone.

Met de iPhone Duo introduceert Apple een compleet nieuw ontwerp binnen de iPhone-familie. In gesloten toestand heb je een compacte iPhone met een 5,4-inch scherm. Klap je hem open, dan verschijnt een groot 7,6-inch display voor multitasking, films, games, fotografie en productiviteit.

Onder de motorkap vinden we de A20 Pro-chip, gecombineerd met een speciaal koelsysteem, twee accu's en een aangepaste versie van iOS 27.1.

De iPhone Duo is verkrijgbaar in twee kleuren:
  • Star White
  • Night Sky
Let op: de iPhone Duo is vanaf vrijdag 16 oktober 2026 te pre-orderen. De eerste exemplaren zijn vanaf vrijdag 23 oktober verkrijgbaar.

De Nederlandse vanafprijs bedraagt € 2.339 voor het model met 256GB opslag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RfOwBe9LNV0RdBNLqMmeNnoY-Yg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pLBplHcQGHYsbEvxVgIudMqs.webp?f=fotoalbum_large
Het eerste opvouwbare iPhone-design
De iPhone Duo is Apple's eerste foldable en bestaat uit twee schermen.
Buitenscherm
In gesloten toestand gebruik je een 5,4-inch Super Retina XDR-display.

Volgens Apple biedt dit scherm ongeveer 90% van het schermoppervlak van de iPhone 18 Pro, maar in een veel compactere behuizing.

Hierdoor moet de iPhone Duo gesloten gemakkelijk met één hand te gebruiken zijn en eenvoudig in een broek- of jaszak passen.
Binnenscherm
Wanneer je de iPhone Duo opent, krijg je een 7,6-inch Super Retina XDR-display.

Dit is het grootste scherm dat Apple ooit in een iPhone heeft gebruikt en biedt aanzienlijk meer werkruimte dan een traditionele iPhone.

Het binnenscherm is vooral bedoeld voor:
  • Multitasking
  • Films en series
  • Gaming
  • Foto- en videobewerking
  • Productiviteit
  • FaceTime
  • Apple Intelligence en Siri AI
ProMotion, Always-On en nano-texture
Beide displays ondersteunen onder andere:
  • ProMotion
  • Always-On Display
  • Hoge piekhelderheid voor gebruik buitenshuis
Apple gebruikt op het binnenscherm bovendien een speciale nano-texture afwerking.

Deze laag moet reflecties en schitteringen verminderen en er tegelijkertijd voor zorgen dat de vouw in het midden van het scherm minder zichtbaar is.
Apple Pencil-ondersteuning
De iPhone Duo krijgt ondersteuning voor de Apple Pencil met USB-C.

Hiermee kun je de Apple Pencil op het grote binnenscherm gebruiken voor bijvoorbeeld:
  • Notities maken
  • Tekenen en schetsen
  • Documenten annoteren
  • Foto's bewerken
Hiermee komt de iPhone Duo qua gebruik op sommige momenten dichter in de buurt van een compacte iPad.
Touch ID
Een opvallende keuze is het gebruik van Touch ID.

De vingerafdrukscanner is geïntegreerd in de zijknop, vergelijkbaar met verschillende iPad-modellen.

Hierdoor kun je het toestel eenvoudig ontgrendelen wanneer het geopend of gesloten is.
Titanium behuizing en nieuw scharnier
De iPhone Duo maakt gebruik van een titanium behuizing en een speciaal ontwikkeld scharnier.

Het scharnier bestaat uit een groot aantal precisieonderdelen en is ontworpen om het binnenscherm volledig vlak te ondersteunen wanneer het toestel wordt geopend.

Magneten zorgen ervoor dat de iPhone Duo stevig gesloten blijft wanneer je hem niet gebruikt.
Ceramic Shield
Het buitenscherm wordt beschermd door Ceramic Shield.

Ook het flexibele binnenscherm bestaat uit meerdere beschermende lagen, gecombineerd met een verstevigingsconstructie onder het display.
Water- en stofbestendigheid
Ondanks het opvouwbare ontwerp is de iPhone Duo ontworpen met bescherming tegen stof en water.

Dat is vooral interessant omdat een scharnier en flexibel display traditioneel extra kwetsbare onderdelen zijn bij foldables.
A20 Pro-chip
De iPhone Duo wordt aangedreven door Apple's nieuwe A20 Pro-chip.

De A20 Pro is gericht op hogere prestaties, betere energie-efficiëntie en krachtigere AI-verwerking.
A20 Pro
De chip biedt onder andere:
  • Krachtige multi-core CPU
  • Nieuwe generatie GPU
  • Nieuwe Neural Engine
  • Hogere geheugenbandbreedte
  • Speciale display-engine voor twee schermen
  • Verbeterde verwerking voor Apple Intelligence
De extra grafische kracht moet vooral van pas komen bij gaming, videobewerking en multitasking op het grote binnenscherm.
Speciale vapor chamber-koeling
Vanwege het grote scherm en het dunne ontwerp heeft Apple een speciaal koelsysteem ontwikkeld.

De A20 Pro is gekoppeld aan een vapor chamber die warmte over een groter oppervlak kan verspreiden.

Hiermee moet de iPhone Duo zijn prestaties langer kunnen vasthouden tijdens zware belasting.

Dat kan vooral merkbaar zijn bij:
  • Gaming
  • Videobewerking
  • Multitasking
  • Apple Intelligence
  • Langdurige zware workloads
Twee accu's
In beide helften van de iPhone Duo bevindt zich een accu.

Apple gebruikt speciale hardware en software om beide accu's als één geheel te laten functioneren.

Hierdoor kan de beschikbare ruimte in beide helften van de behuizing zo efficiënt mogelijk worden benut.
Batterijduur
De daadwerkelijke batterijduur zal sterk afhangen van de manier waarop je de Duo gebruikt.

Wie voornamelijk het kleinere buitenscherm gebruikt, zal waarschijnlijk langer met een acculading kunnen doen dan iemand die voortdurend het grote binnenscherm gebruikt.
Snelladen en MagSafe
De iPhone Duo ondersteunt zowel bedraad snelladen als draadloos opladen.

Daarnaast blijft MagSafe beschikbaar voor compatibele opladers en accessoires.
Camera's
De iPhone Duo beschikt aan de achterkant over twee 48MP-camera's.
48MP Fusion Main
De hoofdcamera biedt onder andere:
  • 48MP foto's
  • 24MP standaardfoto's
  • 2x telefoto van optische kwaliteit
  • Optische beeldstabilisatie
  • Verbeterde fotografie bij weinig licht
48MP Fusion Ultra Wide
De 48MP-ultragroothoekcamera ondersteunt onder andere:
  • Ultragroothoekfotografie
  • 48MP-opnames
  • Macrofotografie
Nieuwe cameramogelijkheden dankzij het tweede scherm
Het vouwbare ontwerp maakt een aantal camerafuncties mogelijk die op een traditionele iPhone niet beschikbaar zijn.
Selfies met de hoofdcamera
Je kunt het buitenscherm als zoeker gebruiken terwijl je foto's maakt met de camera's aan de achterkant.

Hierdoor kun je selfies maken met de hoogwaardige 48MP-camera's.
Duo Preview
Met Duo Preview kan degene die wordt gefotografeerd tegelijkertijd een live voorbeeld zien op het buitenscherm.

Zo kan iemand zelf controleren hoe hij of zij in beeld staat voordat de foto wordt gemaakt.
Flex Mode
Doordat de iPhone Duo gedeeltelijk open kan blijven staan, kun je het toestel op een vlak oppervlak neerzetten zonder apart statief.

Handig voor bijvoorbeeld:
  • Groepsfoto's
  • FaceTime
  • Timelapses
  • Video-opnames
  • Selfies
Video
De iPhone Duo ondersteunt uitgebreide professionele videofuncties.

Denk onder andere aan:
  • 4K-video
  • Dolby Vision
  • Slow-motion
  • Cinematic-functies
  • Time-lapse
  • Verbeterde Audio Mix
Het opvouwbare ontwerp kan daarnaast als ingebouwde standaard worden gebruikt tijdens video-opnames.
iOS 27.1 speciaal voor iPhone Duo
De iPhone Duo wordt geleverd met iOS 27.1.

Apple heeft verschillende onderdelen van iOS aangepast aan het grote opvouwbare scherm.

Wanneer je de iPhone opent, kunnen apps automatisch overschakelen naar een ruimere indeling.
Split View
Een van de interessantste functies is de mogelijkheid om twee apps tegelijkertijd naast elkaar te gebruiken.

Je kunt bijvoorbeeld:
  • Safari en Berichten tegelijkertijd openen
  • Twee Safari-vensters naast elkaar gebruiken
  • Mail naast Agenda gebruiken
  • Siri openen terwijl een andere app zichtbaar blijft
  • Apps eenvoudig tussen beide kanten wisselen
Hierdoor kan de Duo een stuk geschikter zijn voor multitasking dan een traditionele iPhone.
Geoptimaliseerde apps
Apps kunnen specifiek worden aangepast aan het grotere scherm van de iPhone Duo.

Hierdoor kunnen apps bijvoorbeeld meerdere kolommen, extra bedieningselementen of uitgebreidere weergaven tonen.
StandBy
Doordat de Duo gedeeltelijk geopend op tafel kan staan, is het toestel ook geschikt voor StandBy.

Je kunt hem bijvoorbeeld gebruiken als:
  • Klok
  • Fotolijst
  • Widget-scherm
  • Kalender
  • Weerstation
Apple Intelligence en Siri AI
De A20 Pro en het grote binnenscherm zijn sterk gericht op Apple Intelligence.

Siri kan gebruikmaken van persoonlijke context uit apps zoals Berichten, Mail en Foto's.

Daarnaast kan Siri begrijpen wat er op het scherm wordt weergegeven en acties uitvoeren op basis van die informatie.

Apple Intelligence ondersteunt onder andere:
  • Geavanceerde fotobewerking
  • Image Playground
  • Schrijfhulp
  • Siri met persoonlijke context
  • Onscreen Awareness
  • AI-functies die lokaal op het toestel worden uitgevoerd
De beschikbaarheid van Apple Intelligence- en Siri-functies kan per land en taal verschillen.
Connectiviteit
De iPhone Duo ondersteunt moderne draadloze verbindingen, waaronder:
  • Wi-Fi 7
  • Bluetooth 6
  • Thread
  • 5G
  • eSIM
iPhone Duo vs. iPhone 18 Pro Max
De iPhone Duo is geen directe vervanger van de iPhone 18 Pro Max. Beide modellen richten zich op een ander soort gebruiker.
iPhone Duo
  • 5,4-inch buitenscherm
  • 7,6-inch opvouwbaar binnenscherm
  • Veel groter werkoppervlak wanneer geopend
  • Split View met twee apps
  • Apple Pencil-ondersteuning
  • Touch ID
  • Twee 48MP-camera's
  • Unieke dual-display camerafuncties
  • Opvouwbaar ontwerp
iPhone 18 Pro Max
  • Traditioneel smartphone-ontwerp
  • Face ID
  • Uitgebreider Pro-camerasysteem
  • Geen flexibel of opvouwbaar display
  • Minder bewegende onderdelen
  • Traditionelere iPhone-ervaring
De keuze zal waarschijnlijk vooral afhangen van de vraag of je het grote opvouwbare scherm en multitasking belangrijker vindt dan het traditionele Pro Max-ontwerp.
Accessoires
Apple brengt verschillende accessoires uit die speciaal zijn ontworpen voor de iPhone Duo.

Denk onder andere aan:
  • Beschermende hoesjes voor beide helften
  • Folio-hoes met ingebouwde standaard
  • MagSafe-accessoires
  • Draadloze opladers
  • Apple Pencil USB-C
Enkele onderwerpen die we hier kunnen bespreken
  • Eerste indrukken van Apple's eerste foldable
  • Hoe zichtbaar is de vouw in het scherm?
  • Ervaringen met het scharnier
  • Duurzaamheid van het flexibele binnenscherm
  • 5,4-inch buitenscherm in dagelijks gebruik
  • 7,6-inch binnenscherm en multitasking
  • Split View
  • iPhone Duo versus iPhone 18 Pro Max
  • A20 Pro-prestaties en warmteontwikkeling
  • Batterijduur met één of beide schermen
  • Touch ID versus Face ID
  • Camera's en Duo Preview
  • Selfies met de 48MP-hoofdcamera
  • Gebruik als mini-tablet
  • Apple Pencil-ondersteuning
  • iOS 27.1 op een opvouwbare iPhone
  • Apple Intelligence en Siri AI
  • MagSafe en accessoires
  • eSIM in de praktijk
  • Problemen, bugs en oplossingen
Beschikbaarheid & Prijzen
- Aankondiging: 9 september 2026
- Pre-order: vrijdag 16 oktober 2026
- Verkrijgbaar: vrijdag 23 oktober 2026
- Nederlandse vanafprijs: € 2.339
Nederlandse adviesprijzen
  • 256GB – € 2.339
  • 512GB – € 2.589
  • 1TB – € 3.089
  • 2TB – € 3.839
De stap van 256GB naar 512GB kost € 250 extra. Voor 1TB betaal je € 500 meer dan voor 512GB en de stap van 1TB naar 2TB kost € 750.
Kleuren
De iPhone Duo is verkrijgbaar in:
  • Star White
  • Night Sky
Tips & Tricks
Hier kunnen we handige instellingen en ervaringen verzamelen om het maximale uit de iPhone Duo te halen.

Denk bijvoorbeeld aan:
  • Handige Split View-combinaties
  • Apps optimaal gebruiken op het grote binnenscherm
  • De iPhone half geopend gebruiken als standaard
  • Foto's maken met Duo Preview
  • Selfies maken met de 48MP-hoofdcamera
  • StandBy gebruiken met de Duo gedeeltelijk geopend
  • Batterij besparen door vaker het buitenscherm te gebruiken
  • Touch ID optimaal instellen
  • MagSafe-accessoires gebruiken
  • Apple Pencil gebruiken voor notities en tekenwerk

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Complimenten @mprkooij

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:18
Ik ben echt geschrokken van de prijzen! € 3.089 voor een 1TB variant… echt niet te geloven. Eens kijken wat ik moet bijleggen bij KPN..

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

Donstil

Live, Laugh, Toaster bath.

#Hebbon

[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 09-09-2026 20:44 ]

I wake up in the morning and I piss excellence

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Ziet er mooi uit, vooral die Nightstand Mode zonder dat hij aan de lader hoeft te hangen, baal alleen van TouchID en geen (200mm) Telelens dus twijfel om een jaar te wachten voor gen2 met hopelijk die upgrades.

[ Voor 6% gewijzigd door Greatsword op 09-09-2026 20:50 ]

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Dit is wel zo'n ding die je geweldig vind als je hem voor het eerst in je handen hebt. Van plaatjes wordt ik nog niet heel warm.

iPhone 17 Pro • iPad mini (A17 Pro) • MacBook Air M4 • iMac M4 • Watch Series 10 • AirPods Pro 2 & Max • TV 4K • Marstek Venus • Kia EV3 GT-Line

• turkeyhakan
Weet iemand of de Duo Lidar heeft?

• Donstil
  • Niet online

Donstil

Nope.

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:29

Nitai

Live the life you love.

Heb als zakelijke telefoon een fold 6, fold 7 gehad en nu de fold 8. De form factor is geweldig van de fold 8, de duo wordt dan ook de vervanger van m'n 17 Pro Max. Het is wel echt even slikken de prijs.... heb nu een 1tb, maar toch maar downscalen naar de 256gb. Batterij lijkt ook wel indrukwekkend afgaande op de keynote.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• turkeyhakan
Ook geen 4K ProRes of ProRAW. Jammer! Ik weet het niet hoor.. toch bij mijn 16 Pro Max blijven denk ik.

• BassieB
  • Laatst online: 14:17
@mprkooij Dank voor de uitgebreide TS!

Het ziet er fantastisch uit op de gepolijste beelden.

Ben benieuwd hoe het scharnier voelt en hoe stevig deze is. Lijkt me wel heel gevoelig geworden met alle tandwieltjes en micro onderdelen. Wat denken jullie

En het lijkt me dat je ook in deze constructie de vouw toch wel moet gaan zien na verloop van tijd

De eerste beelden zullen zo wel komen.

Windhoos Ryzen 7800x3d | rtx 5070TI gb | 32gb & Macbook Air m5 16gb & Iphone Air & Apple Watch ultra 3

• Donstil
  • Niet online

Donstil

Eerste (super short) video: https://www.instagram.com...Hj/?stkn=dnA1bHBhaGFhb2k1

Frontscherm is wel Nice hoor.

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:05
Ik vind hem geweldig. Naar specs toe is dit echt voor de early adopters, zal eerder volgend jaar zijn dat het de moeite zal worden. Als je naar usa gaat, is hij voor 1700 euro te verkrijgen. Dat is eigenlijk echt wel geen geld

• Blaz0r
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 23:41

Blaz0r

:)

Het is waarschijnlijk ijdele hoop, maar nu iOS kan multitasken, zou het dan ook mogelijk zijn om de iPhone Duo op een dock aan te sluiten en te bedienen met toetsenbord en muis zoals een iPad? ( _/-\o_ )

Apple Pencil support is ook bijzonder, dat zegt iets over de krasbestendigheid van het scherm. Ik ben benieuwd met welke pencil deze compatible is. Ik heb nog een Pencil liggen van de iPad Pro 2018.

Nog meer dan een maand bedenktijd, maar het zou wel eens een donkerblauwe Duo kunnen gaan worden.

[ Voor 25% gewijzigd door Blaz0r op 09-09-2026 21:08 ]

• Donstil
  • Niet online

Donstil

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Blaz0r schreef op woensdag 9 september 2026 @ 21:06:

Apple Pencil support is ook bijzonder, dat zegt iets over de krasbestendigheid van het scherm. Ik ben benieuwd met welke pencil deze compatible is. Ik heb nog een Pencil liggen van de iPad Pro 2018.
Ik snap het nut niet zo, alsof je continu met een stylus rondloopt

🏁 F1HUB.APP | De essentie van Formule 1. Geen ruis, geen advertenties, alleen pure data en statistieken. Real-time racing insights.

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 09-09 22:13
Voor alsnog ben ik niet laaiend enthausiast over die DUO. Ze hebben hem vind ik wel Apple-ig gemaakt en hij is wat mij betreft als Apple gebruiker mooier dan de concurenten. En ik ben ook blij dat ze hem niet "ultra" noemen.

Niet te min, ik vind het idioot veel geld en je levert tegelijk wel wat pro features (en face-id) in. Geen product waar ik dat geld voor over zou hebben, zelfs niet als ze er vijf honderd euro van af zouden halen. Voor die prijs ben je goedkoper uit als je een iphone en een ipad haalt.
Verder wil ik nog wel eens zien hoe kwetsbaar het scherm is. Ik ben iemand die cases en screenprotectors nodig heeft bij gewone iphones. Ik vrees dat dit nog veel erger gaat zijn.

• MeesterBas
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

MeesterBas

3 in de rij, kassa erbij

Ik word hier toch wel hebberig van. Wat is het gewicht van de Duo?

Runner-up Community Awards 2025 - Hoogst gewaardeerde forumpost

• Knoezelbos
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:41
Ik wil em in m’n handen hebben. En voelen hoe het open en dichtgaan gaat. Ik zat zelf wat te stuntelen laatst met de fold 8 bij de plaatselijke MM en vond het niet echt fijn. Best wel wat kracht voor nodig en met gladde handen niet echt lekker te doen leek. Niet iets wat je vlug effe met 1 hand doet door er een vinger tussen te steken ofzo.

[ Voor 13% gewijzigd door Knoezelbos op 09-09-2026 21:34 ]

Amateur aankloter: Applewatch Ultra 2| MacBook Pro 2020 16GB 13”| iPad Pro 11” 2021| iPhone 16 Pro Max| AirPods Pro 3| Synology DS220+

• TNSN
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 16:15
MeesterBas schreef op woensdag 9 september 2026 @ 21:31:
Ik word hier toch wel hebberig van. Wat is het gewicht van de Duo?
254 gram

• Greatsword
  • Niet online
Blaz0r schreef op woensdag 9 september 2026 @ 21:06:
Het is waarschijnlijk ijdele hoop, maar nu iOS kan multitasken, zou het dan ook mogelijk zijn om de iPhone Duo op een dock aan te sluiten en te bedienen met toetsenbord en muis zoals een iPad? ( _/-\o_ )

Nog meer dan een maand bedenktijd, maar het zou wel eens een donkerblauwe Duo kunnen gaan worden.
Ze zeiden letterlijk Apple Pencil USB C

• Donstil
  • Niet online

Donstil

[ Voor 63% gewijzigd door Donstil op 09-09-2026 21:47 ]

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:21
Op video van Brian Tong zie je wel de vouw.
En de overgang van open naar dicht en v.v. gaat daar ook niet iedere keer smooth.

[ Voor 19% gewijzigd door Rivanov op 09-09-2026 21:54 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
Het binnenscherm is mat wat de vouw ook minder zichtbaar maakt. Wel slimme oplossing van Apple. Overigens is de Duo behoorlijk zwaar in vergelijking met Fold 8.

• Donstil
  • Niet online

Donstil

Rivanov schreef op woensdag 9 september 2026 @ 21:53:
[...]

En de overgang van open naar dicht en v.v. gaat daar ook niet iedere keer smooth.
Hij is ook wel echt aan het klungelen hoor. Hij trilt als een rietje ook.

Vouw lijkt gelijk aan die van de Oppo als ik het zo snel even zie. Wat ook een beetje de verwachting was.

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:52
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eKLRfyoxzgNgZcrClwW-1uBeQwo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/21Xf1wRCY1piC7dbtxWbsC06.png?f=fotoalbum_large Is that….. a crease?

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Rivanov schreef op woensdag 9 september 2026 @ 21:53:
[...]

Inderdaad daar beter te zien, maar de concurrentie doet het niet veel beter, sterker nog, die zijn nog een stapje slechter :+

🏁 F1HUB.APP | De essentie van Formule 1. Geen ruis, geen advertenties, alleen pure data en statistieken. Real-time racing insights.

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:29
Ga het gewoon nog een keer zeggen: wat vouwt, krijgt een vouw. Wil je geen vouw, dan niet kopen. Voor dik 2300 euro word je snel teleurgesteld als je geen vouw verwacht.

Ik ga ‘m overigens niet halen. Vind ‘m aardig prijzig en ben er nog niet aan toe om volledig foldable te gaan (heb al een Fold 8 ). Ik vind dat matte scherm aan de binnenkant ook niet mooi. De kleuren zien er op de video’s nogal washed out uit. Ik snap dat het van de nanotextuur komt, maar vind het niet geweldig.

• Xcalibur
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:59
Het ontbreken van FaceID lijkt me wel een gemis.

Ik heb veel apps afzonderlijk achter FaceID zitten, dus voor het openen van al die apps zou ik dan steeds TouchID moeten gebruiken.... die op een onhandige plek zit als hij opengeklapt is?

Verder is het apparaat aanzienlijk duurder dan mijn Macbook M5.
Die kan ik ook openklappen :+

Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:52
Dennisweb schreef op woensdag 9 september 2026 @ 22:07:
Ga het gewoon nog een keer zeggen: wat vouwt, krijgt een vouw. Wil je geen vouw, dan niet kopen. Voor dik 2300 euro word je snel teleurgesteld als je geen vouw verwacht.

Ik ga ‘m overigens niet halen. Vind ‘m aardig prijzig en ben er nog niet aan toe om volledig foldable te gaan (heb al een Fold 8 ). Ik vind dat matte scherm aan de binnenkant ook niet mooi. De kleuren zien er op de video’s nogal washed out uit. Ik snap dat het van de nanotextuur komt, maar vind het niet geweldig.
Ben er nog niet aan toe om volledig foldable te gaan….

heb al een Fold 8.

right….

• Dennisweb
aschja schreef op woensdag 9 september 2026 @ 22:10:
[...]

Ben er nog niet aan toe om volledig foldable te gaan….

heb al een Fold 8.

right….
Weg….

[ Voor 51% gewijzigd door Dennisweb op 10-09-2026 08:09 ]

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Dennisweb schreef op woensdag 9 september 2026 @ 22:12:
[...]

Dus? Ik heb een Fold 8 naast de iPhone 17 Pro Max.

[Afbeelding] Voor de creasefreaks: hier is ‘ie dan. Droom er niet van. ;)
Fold8 is geen IP68 :+

• NeWSJuNK
Die vouw is daar nu al zichtbaar hoe moet dat over een paar maanden gebruik :? :+

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:08
Achterlijke prijs in Europa mijn inziens. Als je naar de dollar - euro koers kijkt, plus de State tax en dan omrekent naar Euro is net te gek. Wellicht dat ik hem overweeg als ik in een gunstig in de VS volgend jaar, tax kan je terugvragen op het vliegveld, -€1825,00 met de taxfree verwerkingsfee erbij op, klinkt al een stuk vriendelijker. :)

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17:57
Toppe schreef op woensdag 9 september 2026 @ 22:05:
[...]

Inderdaad daar beter te zien, maar de concurrentie doet het niet veel beter, sterker nog, die zijn nog een stapje slechter :+
Dat is nogal een uitspraak over een apparaat waarvan je nog alleen beelden hebt gezien van mensen die niet kritisch op Apple zijn en waarvan het achtergrond scherm aangepast is zodat het minder op valt ;)

• Granaatappel
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:21
Jumpman schreef op woensdag 9 september 2026 @ 22:15:
Achterlijke prijs in Europa mijn inziens. Als je naar de dollar - euro koers kijkt, plus de State tax en dan omrekent naar Euro is net te gek. Wellicht dat ik hem overweeg als ik in een gunstig in de VS volgend jaar, tax kan je terugvragen op het vliegveld, -€1825,00 met de taxfree verwerkingsfee erbij op, klinkt al een stuk vriendelijker. :)
Sowieso bizar dat Europa zo uitgemolken wordt met überhaupt al beperkte functies op de iPhones en dan ook nog zulke verschillen in prijzen..

• Donstil
  • Niet online

Donstil

Ligt wel heel erg aan de staat, de meeste doen het niet meer.

• Donstil
  • Niet online

Donstil

De Fold 8 kost natuurlijk ook minder.

Zag net een foto van de Fold 8 naast de Duo, en dat is net alsof je een Renault naast een Bentley zet en dan zegt: “Ja, maar ze rijden allebei.

Alleen de software van de Duo al. Het straalt er echt vanaf dat erover is nagedacht. Precies waarom ik bij Apple ben gebleven en niet op de Android Fold-trein ben gesprongen.

Het hele lange wachten lijkt zich, vooralsnog, uit te betalen.

• Jumpman
Donstil schreef op woensdag 9 september 2026 @ 22:22:
[...]

Ligt wel heel erg aan de staat, de meeste doen het niet meer.
Een vriend van mij woont daar en tot nog toe heeft mij altijd naar het juiste loket kunnen wijzen. Het wordt wel steeds lastiger en moeilijker te vinden elk jaar is mijn ervaring.

• Donstil
  • Niet online

Donstil

Jumpman schreef op woensdag 9 september 2026 @ 22:26:
[...]
Een vriend van mij woont daar en tot nog toe heeft mij altijd naar het juiste loket kunnen wijzen. Het wordt wel steeds lastiger en moeilijker te vinden elk jaar is mijn ervaring.
Ja klopt het is niet meer zoals vroeger.

• Dennisweb
Weg….

[ Voor 70% gewijzigd door Dennisweb op 10-09-2026 08:09 ]

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:34
[...]

Ik zou zeggen, zet het vinkje ‘topic volgen’ lekker uit.

Zucht...

• Dennisweb
SgtElPotato schreef op woensdag 9 september 2026 @ 22:36:
[...]

Weg….

[ Voor 45% gewijzigd door Dennisweb op 10-09-2026 08:10 ]

• Dennisweb
Je vergeet de btw. Die heb je nu weggelaten. Even om denken, voordat je op Schiphol staat met een behoorlijke financiële kater.

(Ja, ik betaal belasting. Nee, dat vind ik niet leuk.)

• THE_BASE
  • Niet online
SgtElPotato schreef op woensdag 9 september 2026 @ 22:36:
[...]

Waarom mag je hier geen kritische noot uiten? Wordt je dan gelijk het topic uitgeschopt? Lijkt me niet helemaal eerlijk, hè.

iPhone 17 Pro • iPad mini (A17 Pro) • MacBook Air M4 • iMac M4 • Watch Series 10 • AirPods Pro 2 & Max • TV 4K • Marstek Venus • Kia EV3 GT-Line

• THE_BASE
  • Niet online
Dennisweb schreef op woensdag 9 september 2026 @ 22:40:
[...]

Geen idee waarom ik hier weg zou moeten? Beetje vreemde houding en ook weer op de man. Je mag toch wel een beetje kritiek hebben?
Natuurlijk mag dat, juist doen. :)

• Jumpman
Dennisweb schreef op woensdag 9 september 2026 @ 22:43:
[...]

Je vergeet de btw. Die heb je nu weggelaten. Even om denken, voordat je op Schiphol staat met een behoorlijke financiële kater.

(Ja, ik betaal belasting. Nee, dat vind ik niet leuk.)
Haha, nog nooit gehad (al mijn Apple spul komt uit de VS). Ik gebruik hem voor eigen gebruik en heb hem al lang uitgepakt en in gebruik als ik hier aan kom en ik vlieg ook nog eens niet direct op Amsterdam. Overigens vlieg ook vaak met alleen handbagage. Als je het voor de handel doet en ze vinden vijf gesealde Apple iPhone Duo's, die je niet hebt aangegeven, dan heb je in Amsterdam een probleem inderdaad.

[ Voor 22% gewijzigd door Jumpman op 09-09-2026 22:49 ]

• RRCreations
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:38
[...]

Apart, de video's die ik heb gezien laten geen crease zien. Dit is wel een aparte hoek om een foto te maken. Het lijkt er dus wel op dat je alleen onder een bepaalde (buiten de normale) hoek de crease ziet. Daar kan ik in ieder geval wel mee leven en dat zou een puike prestatie zijn van Apple.

• Dennisweb
THE_BASE schreef op woensdag 9 september 2026 @ 22:43:
[...]

Waarom mag je hier geen kritische noot uiten? Wordt je dan gelijk het topic uitgeschopt? Lijkt me niet helemaal eerlijk, hè.
Weg….

[ Voor 55% gewijzigd door Dennisweb op 10-09-2026 08:10 ]

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 13:43
Te duur voor wat het toevoegd imho, de flitsend UI is leuke maar maak dat de meerprijs goed?

Ben benieuwd of matte schermpjes om deukjes en vouwen te verbergen nu breed gedragen gaat worden en wat het doet met de beeldkwaliteit/scherpte van de content op het scherm.

• Donstil
  • Niet online

Donstil

Dennisweb schreef op woensdag 9 september 2026 @ 22:40:
[...]

Waarom? Het is een interessant product om te volgen. Ik wijs je er alleen op dat elk toestel dat kan vouwen, een vouw krijgt. Ben benieuwd naar jullie eerste bevindingen in oktober.

Geen idee waarom ik hier weg zou moeten? Beetje vreemde houding en ook weer op de man. Je mag toch wel een beetje kritiek hebben?
Nou op de man lijkt mij een beetje overdreven hier, gelijk in de slachtofferrol kruipen is nergens voor nodig.

Discussie is altijd goed, zonder wrijving geen glans, maar het moet ook geen herhalende plaat te worden natuurlijk.

• SgtElPotato
THE_BASE schreef op woensdag 9 september 2026 @ 22:43:
[...]

Tuurlijk, maar er is een verschil tussen een kritische nooit en flauw doen, maar goed, we kennen ‘m.

Zucht...

• THE_BASE
  • Niet online
Het is verdacht stil in dit topic. Gaat alleen @Donstil iPhone Duo kopen?

• THE_BASE
  • Niet online
Dit vind ik persoonlijk ook niet nodig.

• Donstil
  • Niet online

Donstil

Palindrome schreef op woensdag 9 september 2026 @ 22:49:
Te duur voor wat het toevoegd imho, de flitsend UI is leuke maar maak dat de meerprijs goed?
Ja wat mij betreft wel, dat geeft een gevoel van kwaliteitscontrole, een gevoel dat er echt over is nagedacht. Dat mag zeker wat kosten.
Palindrome schreef op woensdag 9 september 2026 @ 22:49:
Ben benieuwd of matte schermpjes om deukjes en vouwen te verbergen nu breed gedragen gaat worden en wat het doet met de beeldkwaliteit/scherpte van de content op het scherm.
Het Matte interne scherm ben ik het minst over te spreken. Ben er op de iPad Pro ook niet zo kapot van.

• Donstil
  • Niet online

Donstil

THE_BASE schreef op woensdag 9 september 2026 @ 22:50:
Het is verdacht stil in dit topic. Gaat alleen @Donstil iPhone Duo kopen?
Ik neem er twee, het is belangrijk dat je connected blijft.

Edit: maar zonder gekheid. Ik hoop het wel, dan is hij makkelijker te krijgen in oktober 😜

[ Voor 16% gewijzigd door Donstil op 09-09-2026 22:53 ]

• THE_BASE
  • Niet online
Donstil schreef op woensdag 9 september 2026 @ 22:53:
[...]

Ik neem er twee, het is belangrijk dat je connected blijft.

Edit: maar zonder gekheid. Ik hoop het wel, dan is hij makkelijker te krijgen in oktober 😜
Ah. Duo. Ik snap het!

• Dennisweb
Weg….

[ Voor 97% gewijzigd door Dennisweb op 10-09-2026 08:10 ]

• Bpow
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17:45
Ik ga me nog maar even bezinnen op de prijs.

Op zich op het eerste gezicht een prima telefoon en naar mijn smaak. Alleen dat prijskaartje begint toch echt wel flink buiten proporties te raken. Voor die prijs heb je gewoon een Macbook Pro, en dat is dan toch ook bizar 8)7

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17:48
Ik gebruik altijd hoesjes met veel passen erin. (Iphone pro max 16), benieuwd of ik dat ook met een duo kan?

• Kijkeenolifant
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:38
Ik ben benieuwd wat de aanbieding wordt bij Odido. Vooral die constructie dat zij hem terugkopen na X jaar. Als de terugkoopprijs een beetje redelijk is dan overweeg ik het wel serieus.

• Dennisweb
Weg….

[ Voor 99% gewijzigd door Dennisweb op 10-09-2026 08:11 ]

• SgtElPotato
Dennisweb schreef op woensdag 9 september 2026 @ 23:06:
[...]

Die vouw is trouwens een compleet non-issue. Zoals @NeWSJuNK al terecht zei: de vouw is alleen een probleem voor mensen die nooit een foldable hebben gehad. (Trouwens, Newsjunk, ga jij de Duo halen?)
Ook bij de nieuwe Fold of de nieuwe Honor vind ik hem storend, ook bij gebruik. Ik ben benieuwd naar de ervaringen, maar ik hou het mooi bij de 18 Pro en een iPad Pro.

Zucht...

• Dennisweb
Weg….

[ Voor 98% gewijzigd door Dennisweb op 10-09-2026 08:11 ]

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:59
Hier zie je toch wel echt een vouw Apple weet t mooi te verbloemen met de achtergrond.

Bron: https://www.instagram.com/reel/DdFBrd4S6b2/?stkn=MWJ0N25nb25ic3lodQ==

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Y2mRX6m1gIkgEDDzjdlUTDLOMA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IqpmRHGmV1rLh9zHqaTBfNxy.jpg?f=fotoalbum_large

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

• NeWSJuNK
[...]

Nou, weet je wat het is? Iedereen zat in het Event-topic mij voor gek te verklaren dat ik dacht dat de Duo een vouw zou hebben. Toch was dat niet zo gek gedacht: Samsung maakt de displays in opdracht van Apple. Er is geen enkele fabrikant die creasefree schermen maakt. Er is een hele hoop onzin online te vinden over ‘self-healing creases’, wat natuurlijk nu nog niet gaat gebeuren. Het argument ‘ja, maar het is Apple’, is flauwekul gebleken. Dan vind ik dat ik best mag waarschuwen dat een foldable een vouw gaat krijgen. Of het nu van Apple, OPPO of Samsung is.

Die vouw is trouwens een compleet non-issue. Zoals @NeWSJuNK al terecht zei: de vouw is alleen een probleem voor mensen die nooit een foldable hebben gehad. (Trouwens, Newsjunk, ga jij de Duo halen?)

Overigens mogen mensen mij best wat serieuzer nemen. Ik heb de nieuwe prijzen tot de euro correct voorspeld en omgerekend. Het is niet zo dat het allemaal nattevingerwerk is geweest bij mij. ;)
Nee hier komt geen Duo. Ben content met mijn Fold 8. Maar vind het interessant waar Apple mee komt. Ik heb €1250 voor mijn Fold betaald en dat vind ik al fors voor een telefoon. De Duo heeft wel een paar features die me aanspreken.

• Donstil
  • Niet online

Donstil

[...]
Overigens mogen mensen mij best wat serieuzer nemen. Ik heb de nieuwe prijzen tot de euro correct voorspeld en omgerekend. Het is niet zo dat het allemaal nattevingerwerk is geweest bij mij. ;)
Haha hallo jij bent geen profeet hoor, wij moeten helemaal niets.

Maar wat had jij precies goed dan? Want de prijs van de Pro Max en Duo was het in ieder geval niet:
Dennisweb schreef op maandag 7 september 2026 @ 17:16:
Dat komt neer op zo’n 1729 euro voor 256 GB. Dus 250 euro extra. 2199 dollar voor de iPhone Duo/Fold. Zo’n 2729 euro voor 256 GB. Flink duur, dus.
Bij de Duo zat je er maar €400,- naast, kleinigheidje, geen nattevingerwerk.

[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 09-09-2026 23:36 ]

• SgtElPotato
Dennisweb schreef op woensdag 9 september 2026 @ 23:18:
[...]

En dat is je goed recht. Ik ga zelf ook een 18 Pro Max halen. Ik vind de camera te belangrijk om beide besturingssystemen foldable te hebben (iOS en OneUI). Maar dan zeg ik toch ook niet tegen jou wat je hier in dit topic doet? Ik ben in zoveel topics actief.
Ik zag wat vaker een ‘/s’ toevoegen aan mijn zinnen.

Zucht...

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Alekz87 schreef op woensdag 9 september 2026 @ 23:22:
Hier zie je toch wel echt een vouw Apple weet t mooi te verbloemen met de achtergrond.

[Afbeelding]
Hier ook een kort stukje over de vouw op 3.58:

NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | BMW i5 Touring | Volvo EX30 Plus SMSR

• Dennisweb
Weg….

[ Voor 98% gewijzigd door Dennisweb op 10-09-2026 08:12 ]

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:09
Wel mooi gedaan van Apple, dat seamless overgaan van front naar groot display.
Wel vaag dat het gemaakt lijkt voor rechtshandige telefoonvasthouders :)
Laat die dock ook gewoon onderin beeld als optie.

En niet per se fan van dat matte binnenscherm.

Dat half inklappen is wel cool, beetje videos kijken onderweg.

Haters everywhere but I don’t really care

• Lynix
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 17:51
Mooi toestel. Ik heb zelf de Fold 8 en de vouw is echt een non issue imo.
Ben wel benieuwd hoe hij in het echt is. De Duo is zo een 54 gram zwaarder, wat mij vrij fors lijkt.

• Donstil
  • Niet online

Donstil

Dennisweb schreef op woensdag 9 september 2026 @ 23:40:
[...]

Ik heb je een DM gestuurd om dit samen op te lossen. Ben het getreiter in de publieke topics wel zat.
Dit is geen getreiter, je beweert iets wat niet klopt en daar reageer ik alleen maar op.

• Dennisweb
Weg….

[ Voor 99% gewijzigd door Dennisweb op 10-09-2026 08:12 ]

• NeWSJuNK
Lynix schreef op woensdag 9 september 2026 @ 23:43:
Mooi toestel. Ik heb zelf de Fold 8 en de vouw is echt een non issue imo.
Ben wel benieuwd hoe hij in het echt is. De Duo is zo een 54 gram zwaarder, wat mij vrij fors lijkt.
Best veel voor een zo compact toestel. Ook de dikte wijkt nogal af van de "leaks". Beetje een baksteentje in de broekzak.

• Lynix
NeWSJuNK schreef op woensdag 9 september 2026 @ 23:55:
[...]

Best veel voor een zo compact toestel. Ook de dikte wijkt nogal af van de "leaks". Beetje een baksteentje in de broekzak.
Nou dat.. ik vind de Pixel 10 Pro XL van mijn vriendin echt zwaar en daardoor niet comfortabel in de hand vergeleken mijn fold 8. Ben benieuwd hoe dat gaat zijn met de Duo.

• Dennisweb
Weg….

[ Voor 98% gewijzigd door Dennisweb op 10-09-2026 08:12 ]

• Donstil
  • Niet online

Donstil

NeWSJuNK schreef op woensdag 9 september 2026 @ 23:55:
[...]

Dat valt allemaal wel mee toch? Ik heb de duo uiteraard nog niet vast gehad maar de fold 8 wel en die vond ik erg fijn, de duo is maar 1,5 mm dikker dichtgeklapt, en 0,7mm open geklapt.

Dat zijn nou geen waardes waardoor het ineens een “baksteentje” wordt zou je zeggen.

• Donstil
  • Niet online

Donstil

• Lynix
Donstil schreef op donderdag 10 september 2026 @ 00:04:
[...]

Dat valt allemaal wel mee toch? Ik heb de duo uiteraard nog niet vast gehad maar de fold 8 wel en die vond ik erg fijn, de duo is maar 1,5 mm dikker dichtgeklapt, en 0,7mm open geklapt.

Dat zijn nou geen waardes waardoor het ineens een “baksteentje” wordt zou je zeggen.
Hij is ruim 50 gram zwaarder. Iets van 27%

• Pufster
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 18:24
Dat matte binnenscherm vind ik wel een serieus nadeel. Apple wou zo graag maximaal de crease verbergen door dit te gebruiken maar heb je dan ook wel de nadelen van een mat scherm dat het flets er uit ziet. Je ziet dat echt mooi als ze van buiten naar binnenscherm overgaan, vooral bij video.

Ironische is dan wel dat er in bepaalde hoeken nog steeds een crease zichtbaar is en dit zijn compleet nieuwe toestellen. Hadden beter gewoon een glossy scherm gebruikt.

• Donstil
  • Niet online

Donstil

Lynix schreef op donderdag 10 september 2026 @ 00:08:
[...]

Hij is ruim 50 gram zwaarder. Iets van 27%
Ja hij is wel zwaarder inderdaad, net zo zwaar als een Pro Max zag ik, dus dat zit wel goed.

• matthijst
Pufster schreef op donderdag 10 september 2026 @ 00:12:
Dat matte binnenscherm vind ik wel een serieus nadeel.

Hadden beter gewoon een glossy scherm gebruikt.
En die camera cutout is dan wel weer glimmend.

• Donstil
  • Niet online

Donstil

matthijst schreef op donderdag 10 september 2026 @ 00:16:
[...]

En die camera cutout is dan wel weer glimmend.
Voor het binnen scherm niet toch? Die zit immers onder dezelfde matte laag.

• Lynix
Donstil schreef op donderdag 10 september 2026 @ 00:15:
[...]

Ja hij is wel zwaarder inderdaad, net zo zwaar als een Pro Max zag ik, dus dat zit wel goed.
Klopt! Ik heb destijds mijn iPhone 17 Pro Max geretourneerd vanwege het gewicht. Denk dat ik achteraf gezien geluk heb gehad met die Vodafone aanbieding voor de fold 8 en niet gewacht te hebben op de Duo.

• Dennisweb
Weg….

[ Voor 99% gewijzigd door Dennisweb op 10-09-2026 08:13 ]

• matthijst
Donstil schreef op donderdag 10 september 2026 @ 00:18:
[...]

Voor het binnen scherm niet toch? Die zit immers onder dezelfde matte laag.
In die video die jij postte, rond 1:33, dan valt het licht erop en zie je dat gat shinen, cutout is niet mat zo te zien:
YouTube: iPhone Duo - First Look & Hands-On!

[ Voor 11% gewijzigd door matthijst op 10-09-2026 00:37 ]

• Dennisweb
Weg….

[ Voor 99% gewijzigd door Dennisweb op 10-09-2026 08:13 ]

• matthijst
Yep, en als je hem bewegend bekijkt zie je dat die cutout spiegelt.

• NeWSJuNK
Ik vind dat minimalistische wel mooi. Niet al die drukke icoontjes. In mijn ogen valt dat matte scherm wel mee en vooral een voordeel in sterk verlichte ruimtes.

• Dennisweb
Weg….

[ Voor 98% gewijzigd door Dennisweb op 10-09-2026 08:13 ]

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:21
Alekz87 schreef op woensdag 9 september 2026 @ 23:22:

[Afbeelding]
Sinds wanneer heeft Anna Nooshin zich opgewerkt tot influencer die bij Apple Events wordt uitgenodigd.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• DNN!S
  • Nu online
Donstil schreef op donderdag 10 september 2026 @ 00:15:
[...]

Mwah, ik vind de ingeklapte dikte én dat gewicht nog meer eigenlijk wel een ding... misschien dat de kleinere dichtgeklapte formfactor dat gevoelsmatig iets compenseert. De vouw die er toch wel lijkt te zijn.... Ik begin de "ik wil hem hebben" langzaam te verliezen :'(

• Dennisweb
Weg….

[ Voor 98% gewijzigd door Dennisweb op 10-09-2026 08:14 ]

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Dennisweb schreef op donderdag 10 september 2026 @ 06:51:
[...]

Heet dat niet gewoon ‘er een nachtje over slapen’? Zit een kans in dat je ‘m toch wel bestelt ;) . Ik vind alleen de prijs van 2339 euro + 350 Apple Care = bijna 2700 euro nogal fors. Als ‘ie een paar 1000 euro goed koper was geweest, had ik de gok wel willen wagen. Maar houd het nu maar even bij de 18 Pro Max.
Paar 1000 euro goedkoper en je had geld toe gekregen 8)

• Donstil
  • Niet online

Donstil

DNN!S schreef op donderdag 10 september 2026 @ 05:56:
[...]

Mwah, ik vind de ingeklapte dikte én dat gewicht nog meer eigenlijk wel een ding... misschien dat de kleinere dichtgeklapte formfactor dat gevoelsmatig iets compenseert. De vouw die er toch wel lijkt te zijn.... Ik begin de "ik wil hem hebben" langzaam te verliezen :'(
Ooh jee! Toch maar op de Air 2 wachten dan :)

• Donstil
  • Niet online

Donstil

Rivanov schreef op donderdag 10 september 2026 @ 05:04:
[...]

Sinds wanneer heeft Anna Nooshin zich opgewerkt tot influencer die bij Apple Events wordt uitgenodigd.
Ja dat is dus al een paar jaar. Verbaasde mij de eerste keer ook. Zal wel iemand kennen ofz.

• Donstil
  • Niet online

Donstil

matthijst schreef op donderdag 10 september 2026 @ 00:41:
Yep, en als je hem bewegend bekijkt zie je dat die cutout spiegelt.
Ja ik snap de gedachte inderdaad, komt waarschijnlijk omdat het dan zwart erachter is.

Want als de camera uit is en verborgen dan lijkt het wel gewoon mat te zijn.

Pagina: 1 2 3 Laatste