[iPhone 18 Pro, 18 Pro Max & iPhone Duo] Accessoires

Pagina: 1
Acties:

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:28

iPhone 18 Pro, 18 Pro Max & iPhone Duo accessoires: Cases, MagSafe, Qi2, Adapters & Meer

Welkom in het accessoire-topic voor de nieuwe iPhone 18-serie!

Hier bespreken we alles rondom hoesjes, screenprotectors, MagSafe- en Qi2-opladers, kabels, adapters, kaarthouders, straps, standaards en andere accessoires voor de iPhone 18 Pro, iPhone 18 Pro Max en de nieuwe vouwbare iPhone Duo.

Er is dit jaar extra veel te bespreken. Naast vernieuwde accessoires voor de Pro-modellen heeft de iPhone Duo vanwege het vouwbare ontwerp een compleet eigen assortiment hoesjes en accessoires.
iPhone 18 Pro & iPhone 18 Pro Max
Apple heeft voor de iPhone 18 Pro en Pro Max opnieuw een eigen assortiment MagSafe-hoesjes uitgebracht. Nieuw is dat de verschillende Apple-hoesjes nu ook gebruikt kunnen worden met het Polsbandje en Crossbodykoord.

Officiële Apple-accessoires:
  • TechWoven hoesje met MagSafe – technisch geweven materiaal van 100% gerecycled polyester, met getextureerde TPU-randen voor extra grip. Verkrijgbaar voor de 18 Pro en 18 Pro Max.
  • Siliconenhoesje met MagSafe – zachte siliconen afwerking met microvezel aan de binnenzijde en ondersteuning voor de Cameraregelaar.
  • Doorzichtig hoesje met MagSafe – transparant polycarbonaat, krasbestendige coating en geoptimaliseerd om vergeling tegen te gaan.
  • FineWoven kaarthouder met MagSafe – ruimte voor drie pasjes en ondersteuning voor Zoek Mijn.
  • Polsbandje – nieuw voor deze generatie en rechtstreeks te bevestigen aan de officiële 18 Pro-hoesjes.
  • Crossbodykoord – verstelbaar koord waarmee je de iPhone handsfree kunt dragen.
De TechWoven-, siliconen- en transparante hoesjes ondersteunen MagSafe en opladen via Qi2 met maximaal 25 W.

Afbeeldingslocatie: https://www.apple.com/newsroom/images/2026/09/apple-debuts-iphone-18-pro-and-iphone-18-pro-max/article/Apple-iPhone-18-Pro-Clear-Case-260909_inline.jpg.large.jpg
Polsbandje & Crossbodykoord
De officiële hoesjes voor de iPhone 18 Pro en 18 Pro Max hebben bevestigingspunten voor Apple's straps.

Het nieuwe Polsbandje is gemaakt van gerecycled PET-garen en bevat flexibele magneten om het bandje netjes bij elkaar te houden.

Het Crossbodykoord is in lengte verstelbaar en kan worden gecombineerd met:
  • TechWoven hoesje met MagSafe
  • Siliconenhoesje met MagSafe
  • Doorzichtig hoesje met MagSafe
Afbeeldingslocatie: https://www.apple.com/newsroom/images/2026/09/apple-debuts-iphone-18-pro-and-iphone-18-pro-max/article/Apple-iPhone-18-Pro-Crossbody-Strap-260909_inline.jpg.large.jpg
iPhone Duo accessoires
De iPhone Duo vraagt door zijn vouwbare ontwerp om compleet andere hoesjes dan de Pro-modellen.

Apple heeft bij de introductie twee eigen oplossingen aangekondigd:
  • iPhone Duo-hoesje – dun en licht tweedelig polycarbonaat hoesje dat zowel de achterkant als de randen rond het buitendisplay beschermt. Verkrijgbaar in Zand en Marineblauw.
  • iPhone Duo Folio met standaard – TechWoven folio met geïntegreerde verstelbare standaard. Geschikt om de Duo neer te zetten tijdens bijvoorbeeld films, FaceTime, lezen of werken. Verkrijgbaar in Marineblauw en Taupe.
Beide officiële Duo-hoesjes bevatten ingebouwde magneten en zijn compatibel met MagSafe, Qi2 25 W en reguliere Qi-opladers.

Afbeeldingslocatie: https://www.apple.com/newsroom/images/2026/09/apple-unveils-iphone-duo/article/Apple-iPhone-Duo-colors-260909_big.jpg.large.jpg
iPhone Duo Folio met standaard
De Folio is misschien wel het interessantste accessoire voor de Duo. De geïntegreerde standaard kan in verschillende hoeken worden gezet en klikt weer op zijn plaats wanneer je hem niet gebruikt.

MagSafe-opladen werkt zowel via de buitenkant van de standaard als achter de geopende standaard.

Afbeeldingslocatie: https://www.apple.com/newsroom/images/2026/09/apple-unveils-iphone-duo/article/Apple-iPhone-Duo-Folio-taupe-260909_big.jpg.large.jpg
iPhone Duo-hoesje
Het standaard Duo-hoesje bestaat uit twee delen en beschermt de achterkant en buitenranden, terwijl het titanium scharnier vrij kan bewegen.

Afbeeldingslocatie: https://www.apple.com/newsroom/images/2026/09/apple-unveils-iphone-duo/article/Apple-iPhone-Duo-Case-sand-260909_big.jpg.large.jpg
MagSafe, Qi2 & draadloos opladen
MagSafe blijft een belangrijk onderdeel van het accessoire-ecosysteem.

De iPhone 18 Pro, 18 Pro Max en iPhone Duo ondersteunen draadloos opladen via MagSafe en Qi2 tot 25 W.

Dat betekent dat veel bestaande MagSafe-accessoires zoals laders, standaards en autohouders bruikbaar blijven, zolang de vorm van de telefoon of het hoesje geen problemen oplevert.

Denk bijvoorbeeld aan:
  • MagSafe- en Qi2-opladers
  • Qi2.2-laadstations
  • MagSafe-autohouders
  • MagSafe-bureaustandaards
  • MagSafe-powerbanks
  • 3-in-1-opladers voor iPhone, Apple Watch en AirPods
  • MagSafe-kaarthouders en grips
Let bij de iPhone Duo extra goed op compatibiliteit. Door het vouwbare ontwerp, de twee displays en het scharnier zijn niet alle bestaande mounts, grips en standaards automatisch praktisch bruikbaar.
Bedraad opladen & adapters
Apple heeft een nieuwe Dynamische Lichtnetadapter van 40 W met een piekvermogen van maximaal 60 W.

Volgens Apple kan deze adapter:
  • iPhone 18 Pro en iPhone 18 Pro Max in ongeveer 15 minuten tot 50% opladen
  • iPhone Duo in ongeveer 20 minuten tot 50% opladen
Alle drie de modellen gebruiken USB-C.

Voor snelladen is het verstandig om te letten op het maximale vermogen van zowel de adapter als de USB-C-kabel.
Screenprotectors
Ook screenprotectors mogen natuurlijk niet ontbreken.

Apple verkoopt onder andere de Belkin UltraGlass 2 voor de iPhone 18 Pro en Pro Max.

Opvallend is dat de specifieke Belkin UltraGlass 2-screenprotectors officieel geschikt zijn voor:
  • iPhone 18 Pro én iPhone 17 Pro
  • iPhone 18 Pro Max én iPhone 17 Pro Max
Voor hoesjes moet je daarentegen niet automatisch van uitgaan dat een iPhone 17 Pro-hoesje ook rond een iPhone 18 Pro past. Controleer altijd de expliciete compatibiliteit van de fabrikant.

Bij de iPhone Duo is extra aandacht nodig voor het vouwbare binnendisplay. Gebruik alleen bescherming waarvan de fabrikant expliciet aangeeft dat deze geschikt is voor de Duo en het betreffende display.
Apple Pencil & iPhone Duo
Apple heeft aangekondigd dat de iPhone Duo later in 2026 ondersteuning krijgt voor de Apple Pencil (USB-C).

Daarmee kun je volgens Apple op beide displays onder andere tekenen, notities maken en documenten annoteren.

Interessant om hier ervaringen te delen zodra de ondersteuning beschikbaar komt.
Derde partij accessoires
Naast Apple zullen merken als Nomad, Pitaka, Spigen, ESR, Belkin, Mous, OtterBox, ZAGG, Torras, Anker, Zens en Twelve South uiteraard weer met eigen accessoires komen.

Deel hier vooral ervaringen met:
  • Hoesjes en bescherming
  • Dunne aramide cases
  • Leren en vegan-lederen cases
  • Rugged cases
  • Screenprotectors
  • MagSafe- en Qi2-opladers
  • Powerbanks
  • Autohouders
  • Standaards en grips
  • Straps en lanyards
  • iPhone Duo-hoesjes met scharnierbescherming
Vooral bij de iPhone Duo wordt het interessant om te zien hoe fabrikanten omgaan met het scharnier, MagSafe, de twee schermen en het gebruik van het toestel als standaard.
Prijzen officiële Apple-accessoires
Prijzen zijn een momentopname bij de introductie in september 2026.
  • TechWoven hoesje met MagSafe voor iPhone 18 Pro / Pro Max – €69
  • Siliconenhoesje met MagSafe voor iPhone 18 Pro / Pro Max – €59
  • Doorzichtig hoesje met MagSafe voor iPhone 18 Pro / Pro Max – €59
  • FineWoven kaarthouder met MagSafe – €69
  • Polsbandje – €29
  • Crossbodykoord – €69
  • Dynamische Lichtnetadapter 40 W / piek 60 W – €45
  • iPhone Duo-hoesje – €89
  • iPhone Duo Folio met standaard – €149
Compatibiliteit: waar moet je op letten?
  • Hoesjes: koop een hoesje dat expliciet voor jouw iPhone-model is gemaakt.
  • MagSafe: bestaande MagSafe-accessoires blijven in veel gevallen bruikbaar, maar controleer formaat en positie bij houders en standaards.
  • Qi2: de nieuwe modellen ondersteunen draadloos opladen tot 25 W via geschikte Qi2-opladers.
  • Screenprotectors: sommige protectors van de 17 Pro-generatie zijn officieel opnieuw geschikt voor de 18 Pro-modellen. Controleer dit per product.
  • iPhone Duo: let specifiek op compatibiliteit met het scharnier, het buitendisplay en het vouwbare binnendisplay.
  • Kaarthouders: de FineWoven MagSafe-kaarthouder wordt door Apple als compatibel vermeld met de 18 Pro en 18 Pro Max, maar niet met de iPhone Duo.
Accessoire tips & ervaringen
Welke combinaties bevallen jullie?
  • Welke case biedt de beste combinatie van bescherming en formaat?
  • TechWoven, siliconen, transparant of toch een case van een derde partij?
  • Welke MagSafe- of Qi2-oplader haalt in de praktijk de beste snelheid?
  • Welke powerbank werkt goed zonder de telefoon onnodig dik te maken?
  • Welke screenprotector heeft de beste pasvorm?
  • Hoe bevalt het Polsbandje of Crossbodykoord?
  • Welke case werkt bij de Duo het beste zonder het vouwmechanisme in de weg te zitten?
  • Is de Duo Folio met standaard zijn meerprijs waard?
Foto’s & Reviews
Eigen foto's, korte reviews, ervaringen en vergelijkingen zijn zeer welkom!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:13
Ik ga dit keer denk ik weer voor:

https://eu.mous.co/nl-nl/products/limitless-phone-case-dark-cherry?variant=57239788454266

Erg goeie after service als er toch iets stuk gaat. Ook na ruim 1 jaar.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

• bartmatsko
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 13:51
Heeft iemand al alternatieven (goedkoper maar nog steeds wel goed) voor de Apple iPhone Duo Folio met standaard?

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:02
Alekz87 schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 13:40:
Ik ga dit keer denk ik weer voor:

https://eu.mous.co/nl-nl/products/limitless-phone-case-dark-cherry?variant=57239788454266

Erg goeie after service als er toch iets stuk gaat. Ook na ruim 1 jaar.
mooie hoesjes zeg... thxs

no comment

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:19
Net de Spigen screenprotector alvast besteld, die is goed bevallen op mijn 14 Pro. Nu moet ik voor de 18 Pro nog een hoesje en ik haat nieuwe hoesjes zoeken :+. De Apple leather case beviel qua gevoel het beste, maar slijt wel vrij snel. Twijfel om een keer techwoven te proberen of toch weer richting een leather case.

[ Voor 4% gewijzigd door Southern Sun op 12-09-2026 17:25 ]

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:10
Zodra ik mijn iPhone 18 PM heb besteld eind van deze maand gaat het volgende hoesje er omheen, prima bevallen op mijn huidige 16PM:

Caudabe SHEATH - IPHONE 18 PRO MAX (PRECISE)

• BriQ
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 16:03
Wat zijn tegenwoordig goede screenprotectors? Altijd gebruik gemaakt van Otterbox, maar is er ook een alternatief?

• WishmasterNL
BriQ schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 16:03:
Wat zijn tegenwoordig goede screenprotectors? Altijd gebruik gemaakt van Otterbox, maar is er ook een alternatief?
Hier altijd de Spigen Glas.Tr EZ Fit. Krijg je er 2 in de verpakking en zeer handig hulpmiddel om hem erop te zetten. Kan niet fout gaan

• MCFS
  • Registratie: September 2018
  • Niet online
BriQ schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 16:03:
Al jaar en dag tevreden van de Belkin Screenforce UltraGlass protectors (die de Apple Stores ook gebruiken) zit steeds een aanbreng kit in de verpakking dus gemakkelijk plaatsen.

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Sinds vorig jaar Apple Clear Case + Flolab 3D Edge screenprotector. En die combinatie bevalt. De Clear Case is alleen als ik op stap ga, verder naked.

iPhone 17 Pro • iPad mini (A17 Pro) • MacBook Air M4 • iMac M4 • Watch Series 10 • AirPods Pro 2 & Max • TV 4K • Marstek Venus • Kia EV3 GT-Line

• Azmodann
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 22:31
WishmasterNL schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 16:02:
Zodra ik mijn iPhone 18 PM heb besteld eind van deze maand gaat het volgende hoesje er omheen, prima bevallen op mijn huidige 16PM:

Ik heb deze nu op de 17 pm en moet zeggen dat dit het beste hoesje is dat ik al gebruikt heb. Alleen twijfel ik of deze nu perfect voor de 18 pm past. Daarom ga ik eerst kijken voor een clear case van Esr, zodat ik vrijdag tot een perfect passende case heb

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:13
Azmodann schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 16:50:
[...]

Ik heb deze nu op de 17 pm en moet zeggen dat dit het beste hoesje is dat ik al gebruikt heb. Alleen twijfel ik of deze nu perfect voor de 18 pm past. Daarom ga ik eerst kijken voor een clear case van Esr, zodat ik vrijdag tot een perfect passende case heb
Hoe is de drop protectie met die Caudabe?

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

• Azmodann
Alekz87 schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 18:35:
[...]

Ik heb hem nog niet laten vallen xd. maar de case voelt stevig en goede grip. De randen van de case zitten ook strak rond de iphone. Bij heel veel cases zijn die zo losser of flimsy.

• WishmasterNL
Alekz87 schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 18:35:
[...]

Mijn telefoon heeft al een paar drops overleefd vanwege deze case.

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:37

Toppe

Oké ✅

bartmatsko schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 13:49:
Heeft iemand al alternatieven (goedkoper maar nog steeds wel goed) voor de Apple iPhone Duo Folio met standaard?
:?

Mous stelt de release volgens mij al uit omdat ze eerst weer ‘onderzoek’ moeten doen

🏁 F1HUB.APP | De essentie van Formule 1. Geen ruis, geen advertenties, alleen pure data en statistieken. Real-time racing insights.

• ben2513
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 22:17
WishmasterNL schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 16:02:

Wauw, die wil ik ook! Maar als ik het goed zie versturen ze dus vanuit de VS? Dan zit je al gauw bij €72 (ik heb de extra buttons toevoegd omdat ze even duur zijn als de verzendkosten die onder €55 worden berekend)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CosdsjwMEve1oQNu39R9HjAYDJs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RwVZeeSKlY4vOzl6Etl7OTIx.jpg?f=fotoalbum_large

Tussenwoning bj. 1979; Dak Rc 6.5, muren Rc 2, vloer Rc 6.4, ramen HR++; Vloerverwarming; Vaillant 75/6 WP; 10* 345WP op zuiden, 20*345 op noorden = 8000 kWh p/j; Energielabel A+++; Gasloos sinds 18 juli 2022.

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Ook bij mij is de Caudabe Sheath onderweg. Heb ook de Torras OrigArmor screen protector besteld. Lijkt me een prima combi om lang mee te gaan.

Er zijn genoeg discount codes online te vinden voor beide producten. Vergeet ze niet toe te passen.

[ Voor 26% gewijzigd door Silversin op 12-09-2026 20:40 ]

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:19
Ik ga denk ik voor een Andar Aspen of een Nomad modern leathern case. Of misschien toch een keer de Apple techwoven proberen, maar die wil ik liever eerst even in het echt voelen.

[ Voor 54% gewijzigd door Southern Sun op 12-09-2026 20:55 ]

• ben2513
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 22:17
Silversin schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 20:39:
Ook bij mij is de Caudabe Sheath onderweg. Heb ook de Torras OrigArmor screen protector besteld. Lijkt me een prima combi om lang mee te gaan.

Er zijn genoeg discount codes online te vinden voor beide producten. Vergeet ze niet toe te passen.
Ik krijg bij Caudabe maximaal 15% (ITSUNFILTERD15) en dat haalt dan €2 af van het totaal, omdat in dat geval weer verzendkosten worden gerekend. Mooi meegenomen, zeker, maar niet per se gigantisch. Maar dan verwijder ik gewoon de extra buttons en dan is de besparing wel zo'n tien euro. Bedankt. Of nog andere tips?

Tussenwoning bj. 1979; Dak Rc 6.5, muren Rc 2, vloer Rc 6.4, ramen HR++; Vloerverwarming; Vaillant 75/6 WP; 10* 345WP op zuiden, 20*345 op noorden = 8000 kWh p/j; Energielabel A+++; Gasloos sinds 18 juli 2022.

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Weet iemand de verkoopprijs in Duitsland voor een iPhone 18 Pro met 1TB opslag.

Ik ga toch al over op duitse simcard mobi nummer bij voorkeur

OK Computer, slow down brother

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:24
Passen de Iphone 17 pro cases gewoon niet op de 18 pro?

• Azmodann
Samplex schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 21:57:
Passen de Iphone 17 pro cases gewoon niet op de 18 pro?
De behuizing zou hetzelfde gebleven zijn. Alleen het camera eiland van de 18 pro (of pro max) zou iets hoger zijn. Ik denk dat de cases met open camera eiland hetzelfde zijn . Alleen de cases met cameraprotection....daar twijfel ik over. Vrijdag zullen we het zeker weten.

• falconxp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:29
TORRAS Ostand Q3 Air Pro iPhone 18 Pro Hoesje MagSafe 360° Kickstand Blauw TORRAS SunView AR Shield Apple iPhone 18 Pro Screen Protector Installatietray

Mocht de Torras niet bevallen dan heb ik de NOMAD Rugged case nog als backup van mijn 17Pro.

[ Voor 73% gewijzigd door falconxp op 12-09-2026 22:29 ]

• Marc14021970
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 22:57
Ik had een spigen hoesje bestelt waarop staat voor iphone 18 pro max en iphone 17 pro max. Ik zie dat het identiek hetzelfde hoesje is dan dat ik voor mijn 17 had.Maar ik las ergens dat de 3 camera lenzen iets dikker zijn op de 18 dan op de 17. Nu hoop ik dat met dat hoesje de lenzen van de 18 niet de tafel ofzo raken wanneer ik de iphone ergens neer leg.
Pagina: 1