[iPhone Duo] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

TheKerremenke schreef op donderdag 10 september 2026 @ 08:01:
[...]

Dan is het veel logischer. Een paar is meestal 2. Als in een paar schoenen. Een paar duizend ( 2 x 1000) dan naar 2000 refereren. Dus ietswat ongelukkige getalkeuze.

Nu meer on topic. De duo is niet voor mij. Te duur, gen 1 product, de vouw ga ik me toch aan irriteren uiteindelijk. Daarnaast ben ik een liefhebber van de air. Dus naar diens opvolger kijk ik meer uit.
Ik ben ook tevreden met mijn Max en toch wil ik de Duo, gewoon hebben hebben hebben 8)

🏁 F1HUB.APP | De essentie van Formule 1. Geen ruis, geen advertenties, alleen pure data en statistieken. Real-time racing insights.

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Toppe schreef op donderdag 10 september 2026 @ 08:05:
[...]

Ik ben ook tevreden met mijn Max en toch wil ik de Duo, gewoon hebben hebben hebben 8)
Goed zo. Iedereen moet doen en laten wat die wil. Gun iedereen zijn geluk. Maar het is gewoon niet mijn product categorie. Ik heb de Fold 7 in handen gehad. Maar het voelt gewoon niet goed. Ben misschien wat ouderwets wat dat betreft.

MacBook Air 13.6” M4 16 Gb Sky Blue  iPad Pro 12.9” M1  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:52
Lynix schreef op donderdag 10 september 2026 @ 07:58:
[...]

Net zoals die ongeveer 400 euro verschil minimale afwijking had zeker? :+ Echt zelden iemand zoveel onzin zien plaatsen in een topic.
Kijk maar uit. Want je krijgt een lasterzaak aan je broek en je adresgegevens worden bij Tweakers opgevraagd aldus Dennis in de DM.

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 17:28
Had eerder niet echt interesse, maar nu ik hem zie denk ik dat met de hoeveelheid tijd ik besteed met het lezen van internet forums etc. zo’n groot scherm wel heel nice in gebruik is.

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:29
aschja schreef op donderdag 10 september 2026 @ 08:11:
[...]

Kijk maar uit. Want je krijgt een lasterzaak aan je broek en je adresgegevens worden bij Tweakers opgevraagd aldus Dennis in de DM.
Ik doe je een groot plezier: dit is mijn laatste post. Ik zal dit jaar ook niet meer in het Levertijden topic zijn en het Appleforum voorlopig links laten liggen. Ik steek veel tijd in mijn posts, maar als dat niet gewaardeerd wordt, houdt dat op.

Het waren mooie jaren met de oude users, maar die zijn er nu niet meer. Alle reacties zijn weg. Dag, hoor.

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:52
Mooi. En door.....

Benieuwd om dat ding in het echt te zien. En vooral die coating hoe dat gaat aanvoelen. Zal waarschijnlijk vergelijkbaar zijn met de matte iPads. De prijs is wel een dingetje.

• Lynix
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 17:51
De prijs én gewicht is wat mij betreft een ding. De ronde hoeken is persoonlijk ook niet zo mijn ding maar zou geen dealbreaker zijn.

• THE_BASE
  • Niet online
Drials schreef op donderdag 10 september 2026 @ 08:12:
Had eerder niet echt interesse, maar nu ik hem zie denk ik dat met de hoeveelheid tijd ik besteed met het lezen van internet forums etc. zo’n groot scherm wel heel nice in gebruik is.
En telkens openklappen? En bellen met zo’n breed ding? En hoe zit het in een broekzak? Vraag me echt af hoe fijn het apparaat in real life gaat zijn.

iPhone 17 Pro • iPad mini (A17 Pro) • MacBook Air M4 • iMac M4 • Watch Series 10 • AirPods Pro 2 & Max • TV 4K • Marstek Venus • Kia EV3 GT-Line

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:09
Donstil schreef op donderdag 10 september 2026 @ 07:04:
[...]

Ja ik snap de gedachte inderdaad, komt waarschijnlijk omdat het dan zwart erachter is.

Want als de camera uit is en verborgen dan lijkt het wel gewoon mat te zijn.
Hier zie je m ook, met een witte achtergrond, bij 2:23 bv.
Op 2:50 ook, op bureaublad. Ene kant handig van apple dat mat, valt de crease wellicht minder op. Maar de camera glimt dan extra 8)7

Eigenlijk zie je m altijd wel lijkt het:
YouTube: iPhone Duo Hands-On: Apple Finally Made a Foldable

[ Voor 12% gewijzigd door matthijst op 10-09-2026 08:33 ]

Haters everywhere but I don’t really care

• Lynix
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 17:51
THE_BASE schreef op donderdag 10 september 2026 @ 08:31:
[...]

En telkens openklappen? En bellen met zo’n breed ding? En hoe zit het in een broekzak? Vraag me echt af hoe fijn het apparaat in real life gaat zijn.
Telkens openklappen? Ik gebruik het binnenscherm misschien 1 a 2x per dag op mijn Fold. Ding voelt veel beter in een broekzak dan een slab telefoon. Denk dat dit jou alleen maar positief kan verrassen. Bellen ben ik wel met je eens dat het eerst een beetje awkward voelt door het kleinere en vierkantige vormgeving.

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:34
aschja schreef op donderdag 10 september 2026 @ 08:28:
Mooi. En door.....

Benieuwd om dat ding in het echt te zien. En vooral die coating hoe dat gaat aanvoelen. Zal waarschijnlijk vergelijkbaar zijn met de matte iPads. De prijs is wel een dingetje.
Ik vind hem zo op het eerste gezicht te breed en de mindere camera's plus geen FaceID. 18 Pro gaat het worden, maar ik ga hem zeker ff uitproberen..

Zucht...

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:14
Tjezus, die prijzen! 2589 euro, bijna 1000 euro duurder dan de Samsung Fold 8. En Apple doet niet aan preorder-kortingen, dus het komt neer op meer dan dubbel de prijs die ik voor mijn 512GB Fold 8 betaalde (1040 euro). En Apple doet niet aan inruil van iets anders dan Apple. Dus als je inruil meetelt, moet je bij inruil 2589 euro bijbetalen voor de Duo tegenover 700 euro bijbetalen voor de Fold. Dat is bijna een factor vier duurder 8)7.

Ik hou van zowel mijn Iphone als mijn Samsung. Twijfelde ernstig bij de aanschaf van de Fold 8. Kopen, of wachten op de Duo? Blij dat ik gekozen heb voor de Samsung. Is de Microsoft Iphone Duo beter dan de Samsung Fold 8? Misschien. 1500 euro beter? Zeker niet!

- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS

• TheKerremenke
  • Nu online
Met 254 gram zonder case eromheen. Ga je dat gewicht wel echt merken. Zeker in opgevouwen stand of in je broekzak. Daarnaast zal die daar vrij dik zijn met 11,3 mm. Dat zijn wel zaken om rekening mee te houden.

MacBook Air 13.6” M4 16 Gb Sky Blue  iPad Pro 12.9” M1  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• StevenRSCA
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 17:31
Zoals ik al eerder in het andere topic zei: ik vind de Duo echt wel mooi. Ik zit in medio november in Los Angeles voor een tiental dagen en ga zeker eens een lokale Apple store daar bezoeken om dat ding eens te bekijken en te voelen. Vooraleer ik 'em eventueel aanschaf, wil ik die echt wel eens in mijn handen gehad hebben. Tegen dan zijn er ook al heel veel praktijkervaringen van andere gebruikers uiteraard.

Inclusief Los Angeles BTW en omgerekend naar EUR kom ik dan op net geen 1900 EUR voor het 256GB-model. Nog veel geld uiteraard, maar toch weer bijna 400 EUR minder dan de prijs incl BTW hier in BE & NL.

De levertijd gaat ook een rol spelen uiteraard. In de ideale wereld zou ik dat ding nog op dezelfde dag aanschaffen (zoals ik vorig jaar ook in L.A. heb gedaan voor de aanschaf van de Vision Pro direct nadat ik de demo had gehad). Maar ik vrees dat dat allicht wel moeilijker zal zijn. Ik ben een tiental dagen ter plaatse, dus de dagen van tevoren al eens de levertijden checken staat zeker op het programma. Ik heb daar gelukkig wel de keuze tussen een vijftal fysieke stores in de buurt waar ik ben.

• matthijst
Benieuwd hoeveel retouren Apple van deze gaat krijgen.
Misschien daarom ook wel een maand later: anders zou ik de PM18 en Duo bestellen en er 1 terugsturen.

• Valandil
  • Laatst online: 09:23
Ik vind de Duo echt een mooi geslaagd design.
Zie absoluut wel de toegevoegde waarde van de fold en ik verwacht ook dat over enkele jaren een fold telefoon eerder de standaard is dan de uitzondering.

Zeker gezien het feit we steeds meer doen met een telefoon.
Tegelijkertijd schrik ik echt van de prijs van ruim 2300 euro voor het "instapmodel"

Daar kan ik een leuke vakantie van vieren met het gezin.
Een nieuwe computer kopen, een dikke OLED, mijn huis deels isoleren etc etc.

Voor mij is dit echt teveel voor een "telefoon", maar zie wel de toegevoegde waarde van een fold, echter niet voor die prijs.

wijze woorden

• DNN!S
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Dennisweb schreef op donderdag 10 september 2026 @ 08:20:
[...]

Ik doe je een groot plezier: dit is mijn laatste post.
Laat je niet zo gek maken joh, het is maar een forum. Ik heb mij er niet in verdiept wie er nu weer gelijk heeft of wie niet, maar zelf zit ik er wél heel vaak naast... boeie! Zonder wrijving en onenigheid is het toch ook maar saai? Dan kunnen we net zo goed een account nemen bij de Viva. Ik zou het in ieder geval jammer vinden als je niet meer terug komt :)

[ Voor 6% gewijzigd door DNN!S op 10-09-2026 09:01 ]

• Peejay1704
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 10:40
Wanneer gaat de Duo in Apple Stores te bewonderen zijn, ook pas vanaf 23 oktober?

Als (zeer tevreden) voormalige Mini- en nu Air-gebruiker zou dit de perfecte combinatie zijn, maar het gewicht schrikt me inderdaad ook af dus zou hem toch liefst ook eerst even testen.

[ Voor 9% gewijzigd door Peejay1704 op 10-09-2026 09:40 ]

• DNN!S
  • Nu online
Wel jammer trouwens dat de Actionbutton, zoals geruchten al zeiden, er inderdaad niet op zit…

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Ik vraag me af voor wie deze nou de telefoon is... Ze rommelen weer met de filosofie. Een telefoon is geen (mini) tablet, daar hebben we een iPad voor. Neem daar de prijs nog eens bij en ik zie persoonlijk niet wat zo'n apparaat als dit nou aantrekkelijk maakt. Ik snap het niet?

Have you tried turning it off and on again?

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

Donstil

Live, Laugh, Toaster bath.

Peejay1704 schreef op donderdag 10 september 2026 @ 09:40:
Wanneer gaat de Duo in Apple Stores te bewonderen zijn, ook pas vanaf 23 oktober?
Ja dat gaat inderdaad vanaf dezelfde datum zijn.
DNN!S schreef op donderdag 10 september 2026 @ 09:52:
Wel jammer trouwens dat de Actionbutton, zoals geruchten al zeiden, er inderdaad niet op zit…
Ik heb er Shazam op zitten, vind dat opzich wel handig maar kan ook wel prima zonder.
Heb jij er wel een goede usecase voor?

I wake up in the morning and I piss excellence

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:34
Ik heb er Shazam op zitten, vind dat opzich wel handig maar kan ook wel prima zonder.
Shazam luistert straks toch ‘live’ mee op de Watch? Beetje a la Pixel stijl.

Zucht...

• Donstil
  • Niet online

Donstil

SgtElPotato schreef op donderdag 10 september 2026 @ 10:24:
[...]

Shazam luistert straks toch ‘live’ mee op de Watch? Beetje a la Pixel stijl.
Ooh dat heb ik even gemist denk ik, maar dat zou ik uitzetten ook.
Anders krijg je veel vervuiling tussen de nummers die ik wel wil weten.

• DNN!S
  • Nu online
Donstil schreef op donderdag 10 september 2026 @ 10:21:
[...]
Ik heb er de zaklamp op zitten. (Geluid sowieso altijd uit staan dus mute heb ik niet nodig). Tja, ik weet dat dat ook wel met een knopje onderaan op het lockscreen kan, maar die heb ik zo clean mogelijk. Of in het controlcentre, maar die heb ik op de één of andere manier niet echt in mn muscle-memory zitten....

[ Voor 6% gewijzigd door DNN!S op 10-09-2026 10:35 ]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Het ziet er wel nice uit. Vooral met het Apple-sausje eroverheen zoals dat 'doorzichtige' effect als je hem open doet. Maar toch ben ik van mening dat de vouwtelefoon het net niet is. Duur, fragiel, scherm met een vouw, inleveren op functies etc. Als je hem uitklapt heb je dus een tablet, maar ik vraag me voor mezelf ook af hoe vaak ik had gewenst dat ik mijn tablet bij me had als ik alleen de beschikking heb tot mijn telefoon. Zelfs thuis op de bank kijk ik liever op mijn telefoon ipv. tablet, omdat die makkelijk in 1 hand past. Een tablet zet je bij voorkeur ergens neer.

Maargoed, binnenkort maar eens bekijken bij de mediamarkt oid. Of zou dit ook zo'n niche ding worden als die apple vision pro, die eigenlijk nergens te bekijken is? Misschien dat mijn mening totaal omslaat :D Al zou ik hem ws. nooit kopen, omdat dit ver boven mijn budget is. Ben blij dat ik vorig jaar mijn 17 pro heb gekocht, want met de nieuwe prijzen van de pro's betwijfel ik of ik die gekocht had. Ook bij de gewone 17/18. Denk dat tweedehands/refurbished dan een serieus alternatief wordt.

• Donstil
  • Niet online

Donstil

DNN!S schreef op donderdag 10 september 2026 @ 10:34:
[...]

Ik heb er de zaklamp op zitten. (Geluid sowieso altijd uit staan dus mute heb ik niet nodig). Tja, ik weet dat dat ook wel met een knopje onderaan op het lockscreen kan, maar die heb ik zo clean mogelijk. Of in het controlcentre, maar die heb ik op de één of andere manier niet echt in mn muscle-memory zitten....
Ja dat cleane is wel mooi idd, zeker op het front screen als er een mooie foto op staat.

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:01
Of-Aaargh schreef op donderdag 10 september 2026 @ 08:38:
Tjezus, die prijzen! 2589 euro, bijna 1000 euro duurder dan de Samsung Fold 8. En Apple doet niet aan preorder-kortingen, dus het komt neer op meer dan dubbel de prijs die ik voor mijn 512GB Fold 8 betaalde (1040 euro). En Apple doet niet aan inruil van iets anders dan Apple. Dus als je inruil meetelt, moet je bij inruil 2589 euro bijbetalen voor de Duo tegenover 700 euro bijbetalen voor de Fold. Dat is bijna een factor vier duurder 8)7.

Ik hou van zowel mijn Iphone als mijn Samsung. Twijfelde ernstig bij de aanschaf van de Fold 8. Kopen, of wachten op de Duo? Blij dat ik gekozen heb voor de Samsung. Is de Microsoft Iphone Duo beter dan de Samsung Fold 8? Misschien. 1500 euro beter? Zeker niet!
Ik vind hem wel 10k beter dan Samsung, gewoon omdat ik alle Samsung foons ruk vind door Android. Rare vergelijking dus om vooral jezelf wat moed in te praten. Maar iets hoeft voor mij niet beter te zijn qua specs, maar wel waar ik me goed bij voel. Een Omega geeft ook de tijd door, maar ik vind Rolex ook gewoonweg fijner en mooier. En ik noem Rolex specifiek, omdat het de meest bekende is. Ik kan nog veel mooiers opnoemen.

I don't have dreams, I have goals!!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:23
Ik ga deze denk ik wel halen en ben heel benieuwd naar de beschikbaarheid. Ook van 256gb versus 512gb. Wat zijn jullie ervaringen met beschikbaarheid van eerdere modellen met verschillende opslag?

Jammer dat ik er op achteruit ga met de camera, maar het voelt toch ook als de grootste vernieuwing sinds mijn eerste iPhone 3G in 2009 (nooit fan geweest van Android, dus geen fold gehad).

• doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15:10
Gr4mpyC3t schreef op donderdag 10 september 2026 @ 10:09:
Ik vraag me af voor wie deze nou de telefoon is... Ze rommelen weer met de filosofie. Een telefoon is geen (mini) tablet, daar hebben we een iPad voor. Neem daar de prijs nog eens bij en ik zie persoonlijk niet wat zo'n apparaat als dit nou aantrekkelijk maakt. Ik snap het niet?
in mijn ogen is het echt bedoeld voor de mensen die zoeken naar een device dat werkt als een smartphone (front scherm), maar zodra je even iets groters moet zien, je de optie hebt. Ik vind hem vooralsnog een risico als het gaat om duurzaamheid, want hoelang blijft hij goed, maar ik zie echt wel het nut in. Tijdens mijn werk, dagelijks gebruik etc heb ik niets meer dan het buitenscherm nodig, maar, soms ben ik bij familie of vrienden, zonder laptop. Hebben ze een apparaat dat stuk is, dan is het wel lekker om op zo'n binnenscherm de maintenance manual van het apparaat tevoorschijn te toveren. Of wanneer je op vakantie bent en je even de kaart wil bekijken wat er zoal te doen is om je heen, dan is een groot scherm ook lekker. Of wanneer je een mooie foto hebt gemaakt en even wil laten zien.

Er zijn echt heel veel kleine dingen waar het scherm nuttig is. is dat ongeveer 1000 euro t.o.v. een 18 pro max waard? geen idee, dat is persoonlijk. Als je interesse hebt in technologie en je wil zoiets proberen, hebt een paar van de bovengenoemde usecases (of andere) en je hebt het geld? dan is dit zeker een interessant apparaat.

• Redondo1982
Gr4mpyC3t schreef op donderdag 10 september 2026 @ 10:09:
Voor de groep waar jij niet toe behoort. Zo is er overal wel een doelgroep te vinden.

• Redondo1982
doebbalapoent11 schreef op donderdag 10 september 2026 @ 10:59:
[...]

in mijn ogen is het echt bedoeld voor de mensen die zoeken naar een device dat werkt als een smartphone (front scherm), maar zodra je even iets groters moet zien, je de optie hebt. Ik vind hem vooralsnog een risico als het gaat om duurzaamheid, want hoelang blijft hij goed, maar ik zie echt wel het nut in. Tijdens mijn werk, dagelijks gebruik etc heb ik niets meer dan het buitenscherm nodig, maar, soms ben ik bij familie of vrienden, zonder laptop. Hebben ze een apparaat dat stuk is, dan is het wel lekker om op zo'n binnenscherm de maintenance manual van het apparaat tevoorschijn te toveren. Of wanneer je op vakantie bent en je even de kaart wil bekijken wat er zoal te doen is om je heen, dan is een groot scherm ook lekker. Of wanneer je een mooie foto hebt gemaakt en even wil laten zien.

Er zijn echt heel veel kleine dingen waar het scherm nuttig is. is dat ongeveer 1000 euro t.o.v. een 18 pro max waard? geen idee, dat is persoonlijk. Als je interesse hebt in technologie en je wil zoiets proberen, hebt een paar van de bovengenoemde usecases (of andere) en je hebt het geld? dan is dit zeker een interessant apparaat.
Het is ook gewoonweg voor mensen zoals mij die geen reet om geld geven en gewoon het nieuwste willen hebben, omdat ze gadgetfreak zijn.

Iedereen durft die groep niet te benoemen dus dan doe ik het zelf wel. Ik hoef niet overal een excuus voor te hebben, ik vind het gewoon gaaf om te hebben. Vind ik het niks schuif ik het door in het gezin of verkoop ik het weer, lekker boeiend.

• doebbalapoent11
Redondo1982 schreef op donderdag 10 september 2026 @ 11:00:
[...]

Voor de groep waar jij niet toe behoort. Zo is er overal wel een doelgroep te vinden.
moah ik kan opzich wel in het idee komen dat er producten zijn waar de doelgroep ver te zoeken is. Ik denk alleen niet dat dat voor de iPhone Duo geldt. genoeg mensen die door zo'n apparaat geen ipad meer hoeven aan te schaffen (en geen android fold willen bijv.)

• matthijst
Beetje flexxen ook.

• doebbalapoent11
Redondo1982 schreef op donderdag 10 september 2026 @ 11:03:
[...]

Het is ook gewoonweg voor mensen zoals mij die geen reet om geld geven en gewoon het nieuwste willen hebben, omdat ze gadgetfreak zijn.

Iedereen durft die groep niet te benoemen dus dan doe ik het zelf wel. Ik hoef niet overal een excuus voor te hebben, ik vind het gewoon gaaf om te hebben. Vind ik het niks schuif ik het door in het gezin of verkoop ik het weer, lekker boeiend.
zoiets idd. Uiteindelijk leven we in een consumptie maatschappij, er zullen altijd mensen zijn die liever het geld neerleggen en het product hebben, ongeacht of het ook maar een beetje logisch is of niet. Zo koop jij de iPhone Duo omdat je gadgetfreak bent, en koopt iemand anders een Ferrari terwijl ze weten dat dit logischerwijs nooit de beste auto's zijn.

• doebbalapoent11
dat vind ik dus allerminst een goede reden, tenzij je naar jezelf flext. Ik zou nooit of te nimmer (ongeacht je situatie) iets kopen om naar anderen te flexen. Flexen naar jezelf? 100%. Dat gaat met de Duo zeker lukken.

• matthijst
Ik ook niet, maar d'r zijn er wel een paar hier :)

• Donstil
  • Niet online

Donstil

Steven030 schreef op donderdag 10 september 2026 @ 10:58:
Ik ga deze denk ik wel halen en ben heel benieuwd naar de beschikbaarheid. Ook van 256gb versus 512gb. Wat zijn jullie ervaringen met beschikbaarheid van eerdere modellen met verschillende opslag?
Lastig wat van te zeggen, de geruchten hadden het over zeer weinig voorraad en een release in alleen de US.
Nu blijkt het echter een veel grotere release te zijn dus is de vraag of dat verhaal over moeilijke productie überhaupt klopt.

Bij de iPhone X zagen we dit ook, tientallen verhalen vooraf over lever problemen en een gespreide lancering maar uiteindelijk bleek dat. niet zo te zijn.

TLDR: Ik gok op een 512 GB omdat ik verwacht dat de 256 GB het populairs gaat zijn "omdat die al duur genoeg is"

• Donstil
  • Niet online

Donstil

Iedereen durft die groep niet te benoemen dus dan doe ik het zelf wel. Ik hoef niet overal een excuus voor te hebben, ik vind het gewoon gaaf om te hebben.
Present!

• TNSN
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 16:15
[...]

Dit kan ik waarderen _/-\o_

• Steven030
Donstil schreef op donderdag 10 september 2026 @ 11:22:
[...]

Lastig wat van te zeggen, de geruchten hadden het over zeer weinig voorraad en een release in alleen de US.
Nu blijkt het echter een veel grotere release te zijn dus is de vraag of dat verhaal over moeilijke productie überhaupt klopt.

Bij de iPhone X zagen we dit ook, tientallen verhalen vooraf over lever problemen en een gespreide lancering maar uiteindelijk bleek dat. niet zo te zijn.

TLDR: Ik gok op een 512 GB omdat ik verwacht dat de 256 GB het populairs gaat zijn "omdat die al duur genoeg is"
Ja goede, dat ga ik denk ik ook doen. En dan hopen dat Apple niet ook zo redeneert en amper 512gb produceert omdat er weinig belangstelling voor verwacht wordt :P.

Wordt lang wachten tot 13 oktober om te kunnen bestellen.

[ Voor 4% gewijzigd door Steven030 op 10-09-2026 11:46 ]

• Anton V
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 11:34
Ik vind hem ook mooi. Maar ga niet overstappen. Eerst maar eens horen wat de ervaringen van gebruikers zijn. Misschien volgend jaar, als er een nieuw model is.

• Redondo1982
doebbalapoent11 schreef op donderdag 10 september 2026 @ 11:05:
[...]

zoiets idd. Uiteindelijk leven we in een consumptie maatschappij, er zullen altijd mensen zijn die liever het geld neerleggen en het product hebben, ongeacht of het ook maar een beetje logisch is of niet. Zo koop jij de iPhone Duo omdat je gadgetfreak bent, en koopt iemand anders een Ferrari terwijl ze weten dat dit logischerwijs nooit de beste auto's zijn.
Het is inderdaad beleving, daar gaat het ook om in het leven wat mij betreft. Wat voor een ander beter is hoeft het voor jou niet te zijn.

• Apache4u
  • Niet online
Ik was na gisterenavond niet van plan om over te stappen en afscheid te nemen van mijn geliefde Air. Maar na het zien van de hands-on filmpjes hier in het topic is het kwartje toch de andere kant op gevallen. 😈. De donkerblauwe gaat m worden. Even gekeken op mijn huidige toestel hoeveel ruimte ik nu gebruik.. 161GB. Dus in principe zou 256 genoeg moeten zijn… maar ja..

Dat betekent, stam + t .

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:01
pina schreef op woensdag 9 september 2026 @ 21:05:
Als je naar usa gaat, is hij voor 1700 euro te verkrijgen. Dat is eigenlijk echt wel geen geld
*proest* de verschillen met een Fold 8 die in dat scenario de helft kost zijn dan wel heeeeeeeel klein hoor. Ipv 30% duurder is Apple hier richting de 100% duurder dan de grote concurrent, ben heel benieuwd of mensen deze meerprijs echt gaan betalen puur voor iOS vs Android (laten we eerlijk zijn, de Fold 8 is bijna hetzelfde product)
Of-Aaargh schreef op donderdag 10 september 2026 @ 08:38:

Dit exact inderdaad. Als je bereid bent deze debiele meerprijs te betalen voor iOS en wat marginale Apple handigheidjes.. dan ben je een fanboi of gewoon een patser die een telefoon van 3k als status ziet. En dat is ok jongens, ik heb hier met auto's last van en jullie met telefoons, live and let live :P

[ Voor 51% gewijzigd door _Anvil_ op 10-09-2026 12:30 ]

• Steven030
Wel bijzonder dat het Apple Duo hoesje wel compatible is met MagSafe opladen, maar niet met de Apple FineWoven kaarthouder met MagSafe. Zal wel aan de vorm liggen.

• TheKerremenke
  • Nu online
Steven030 schreef op donderdag 10 september 2026 @ 12:16:
Wel bijzonder dat het Apple Duo hoesje wel compatible is met MagSafe opladen, maar niet met de Apple FineWoven kaarthouder met MagSafe. Zal wel aan de vorm liggen.
Ik gok dat de duo te kort is om daar nog goed een kaarthouder op de plakken. Misschien dat het net niet past. Maar ongetwijfeld zijn er hier mensen die dat t.z.t. kunnen testen. ;)

• StevenRSCA
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 17:31
StevenRSCA schreef op donderdag 10 september 2026 @ 08:53:
Zoals ik al eerder in het andere topic zei: ik vind de Duo echt wel mooi. Ik zit in medio november in Los Angeles voor een tiental dagen en ga zeker eens een lokale Apple store daar bezoeken om dat ding eens te bekijken en te voelen. Vooraleer ik 'em eventueel aanschaf, wil ik die echt wel eens in mijn handen gehad hebben. Tegen dan zijn er ook al heel veel praktijkervaringen van andere gebruikers uiteraard.

Inclusief Los Angeles BTW en omgerekend naar EUR kom ik dan op net geen 1900 EUR voor het 256GB-model. Nog veel geld uiteraard, maar toch weer bijna 400 EUR minder dan de prijs incl BTW hier in BE & NL.

De levertijd gaat ook een rol spelen uiteraard. In de ideale wereld zou ik dat ding nog op dezelfde dag aanschaffen (zoals ik vorig jaar ook in L.A. heb gedaan voor de aanschaf van de Vision Pro direct nadat ik de demo had gehad). Maar ik vrees dat dat allicht wel moeilijker zal zijn. Ik ben een tiental dagen ter plaatse, dus de dagen van tevoren al eens de levertijden checken staat zeker op het programma. Ik heb daar gelukkig wel de keuze tussen een vijftal fysieke stores in de buurt waar ik ben.
Eventjes op mezelf doorbomend: ik had uiteraard vergeten dat ik de hands on uiteraard hier in België kan doen. Ik zat daarstraks nog met het gerucht van de US sale only in mijn hoofd wat dus niet klopt. Dat maakt een bestelling plaatsen & afhalen in de US qua timing en planning uiteraard gemakkelijker.

Ik maak me wel ook de bedenking dat de Duo geen FaceID heeft en terugvalt op touch ID. Voor het unlocken van het toestel ging het ook via Apple Watch lukken had ik begrepen (net zoals bij de Mac) . Maar FaceID/Touch ID wordt uiteraard ook gebruikt bij Apple Pay.

Het merendeel van mijn Apple Pay betalingen doe ik sowieso altijd via de Watch, maar er zijn altijd cases waar het toch via de telefoon direct gebeurd (bij veel in-app aankopen bijvoorbeeld). FaceID werkt daarvoor altijd heel erg snel en werkt perfect; beschouwen jullie het gebruik van Touch ID hiervoor als een nadeel of ben ik nou echt spijkers op laag water aan het zoeken :)

• Radiohoofd
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 17:23

Radiohoofd

I believe I can fly

Prachtig apparaat, ik was vooraf sceptisch maar ik heb een aantal filmpjes gezien en wow. Ik heb heb de iPhone Duo zeker niet nodig en ben nog super tevreden met mijn iPhone 17, maar toch kriebelt het.

Als ik de iPhone Duo ga kopen dan overweeg ik het wel te doen op een trip naar het buitenland. Vorig jaar mijn Watch Ultra gekocht in Dubai en dat scheelde flink. Zie nu ook dat het op de iPhone Duo ruim € 400 scheelt.

Everyone faces darkness on their own. As I have done, so will you.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:21
.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Gr4mpyC3t
  • Niet online
Redondo1982 schreef op donderdag 10 september 2026 @ 11:00:
[...]

Oh ja oke, bedankt voor de info. :|

• Gr4mpyC3t
  • Niet online
doebbalapoent11 schreef op donderdag 10 september 2026 @ 10:59:
[...]

Ja daar zit wel wat in. Vooral voor het lezen van grotere documenten en het oriënteren op kaartgebaseerde apps lijkt het me wel tof. Er zijn wel wat mensen in mijn kring die nu al een foldable hebben, en ik zie ze vooral hetzelfde doen als op een 'normale' smartphone, het is alleen iets groter dan normaal :p

Maar echt productief zijn en het als laptopvervanger zien lijkt me niet realistisch, toch? Maar wellicht zit ik er compleet naast. Ik denk dat ik het eerst moet gebruiken voordat ik het nut er van in kan zien. :)

• Of-Aaargh
Redondo1982 schreef op donderdag 10 september 2026 @ 10:57:
[...]

Ik vind hem wel 10k beter dan Samsung, gewoon omdat ik alle Samsung foons ruk vind door Android. Rare vergelijking dus om vooral jezelf wat moed in te praten. Maar iets hoeft voor mij niet beter te zijn qua specs, maar wel waar ik me goed bij voel. Een Omega geeft ook de tijd door, maar ik vind Rolex ook gewoonweg fijner en mooier. En ik noem Rolex specifiek, omdat het de meest bekende is. Ik kan nog veel mooiers opnoemen.
Ach, ieder zijn ding, en moed inpraten is vooral projectie denk ik. Ik sta er denk ik wat volwassener in, ik heb zowel IOS als Android, en ik vind beide OSen hun voor-en nadelen hebben.

• doebbalapoent11
Gr4mpyC3t schreef op donderdag 10 september 2026 @ 13:54:
[...]

Maar echt productief zijn en het als laptopvervanger zien lijkt me niet realistisch, toch? Maar wellicht zit ik er compleet naast. Ik denk dat ik het eerst moet gebruiken voordat ik het nut er van in kan zien. :)
Ik zie het meer als een incidentele vervanging. Zoals ik zei dat als je ergens bent zonder je laptop en je een technische tekening moet raadplegen omdat iets stuk is, of omdat je in de middle of nowhere zit met een kapotte fiets en je die ter plekke even moet repareren, zonder kennis, maar wel met de gereedschappen in je zadeltas. Het is in mijn ogen dan ook geen laptopvervanger, maar eerder een "oh shit, handig geweest als ik nu een tablet of laptop mee had gehad" device

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:11

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

• Knoezelbos
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:41
Na een nachtje slapen ben ik tot de conclusie gekomen dat ik dit jaar definitief oversla qua upgrade. Ik vind de duo het meest interessant. Maar ik mis faceID en een telelens. Als dat er volgend jaar op zit ben ik over. Of zou dan de iPhone XX toch interessanter zijn…. 🤔

Amateur aankloter: Applewatch Ultra 2| MacBook Pro 2020 16GB 13”| iPad Pro 11” 2021| iPhone 16 Pro Max| AirPods Pro 3| Synology DS220+

• Bpow
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17:45
Gr4mpyC3t schreef op donderdag 10 september 2026 @ 13:54:
[...]

Ja daar zit wel wat in. Vooral voor het lezen van grotere documenten en het oriënteren op kaartgebaseerde apps lijkt het me wel tof. Er zijn wel wat mensen in mijn kring die nu al een foldable hebben, en ik zie ze vooral hetzelfde doen als op een 'normale' smartphone, het is alleen iets groter dan normaal :p

Zijn dit niet dezelfde soort reacties als destijds met de introductie van smartphones en tablets?

"Waarom internetten op je telefoon, werkt toch niet zo fijn?"
"Waarom een camera in je telefoon, daar heb je echte camera's voor?"
"Waarom een tablet, daar heb je toch een laptop voor??"

Heel veel wat wij tegenwoordig als handige en goede functies beschouwen zijn ooit begonnen als overbodige gimmick, maar wel met de jaren doorgegroeid en ontwikkeld tot daadwerkelijk nuttige functies. Dat het nu nog niet zo productief is of realistisch lijkt als een laptopvervanger dat kan nog komen. Ik verwacht eigenlijk dat nu Apple ook ingestapt is tot de foldable markt dat de ontwikkeling op het gebied van functionaliteit voor foldable device nu in een stroomversnelling gaat komen.

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:11

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Gaat mij vooral om de afmetingen en het gewicht. Nog ff wat vissersloodjes halen en ik heb ook het exacte gewicht

🏁 F1HUB.APP | De essentie van Formule 1. Geen ruis, geen advertenties, alleen pure data en statistieken. Real-time racing insights.

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:01

Quakie

quakelen

Van tevoren had ik helemaal niks met klaptelefoons, maar nu ik hem zo op filmpjes zie vind ik hem wel tof.

Persoonlijk vind ik hem te duur, te zwaar en ik zit nog dagelijks te kutten dat ik mijn iPhone niet met 1 hand kan gebruiken. kortom ik ben de doelgroep niet... Ik zie wel heel goed hoe een air2 eruit kan gaan zien. Misschien wordt dat wel mijn opvolger...

Ik teken nergens meer voor

• Suusje2306
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:37
Als ADHD’er vind ik de duo echt fantastisch! Ik heb zo vaak dat ik twee dingen tegelijk doe met een tablet erbij of zou willen doen. Dus het twee apps tegelijk gebruiken zie ik mezelf echt veel doen. Ik mag van mezelf volgend jaar pas een nieuwe iPhone en ik wil ook eerst de ervaringen van anderen zien ermee dus dit wordt een heeeeeul lang jaar :P. Ben wel ook echt benieuwd naar hoe goed de camera’s zijn. Ik heb nu de iPhone 13 Pro vanwege de camera’s en zou er liever niet op achteruit gaan. De duo heeft geen zoom dus die zou ik wel missen. Hopelijk in de volgende wel.

• noslen
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 16:40
Voor het eerst weer ene Wow gevoel bij een Apple product, dons de introductie van de airponds

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Mm, vervelend…

Vind het dus een vet product en voor het eerst in lange tijd dat m’n verwachtingen bij Apple zijn overtroffen… maar die prijs, oei.

Voelt een beetje als de iPhone X die bijna 10 jaar geleden uitkwam voor €1159.

Inmiddels natuurlijk flink wat inflatie gehad in die periode en als je daarvoor corrigeert dan valt de mark-up eigenlijk wel mee, zeker omdat dit écht een andere soort iPhone is dan alles wat we tot nu toe hebben gehad.

Maar ik denk dat veel mensen mentaal nog niet helemaal gereed zijn voor deze prijs!

• Redondo1982
Of-Aaargh schreef op donderdag 10 september 2026 @ 13:54:
[...]

Ach, ieder zijn ding, en moed inpraten is vooral projectie denk ik. Ik sta er denk ik wat volwassener in, ik heb zowel IOS als Android, en ik vind beide OSen hun voor-en nadelen hebben.
Jij noemt het volwassen, maar je hebt de iPhone Duo niet eens in je handen gehad en laat staan een tijdje gebruikt. Enige referentie die je hebt is het bedrag, wat ik verder een goed argument vind. Maar nu al zeggen dat een iPhone Duo niet beter is, zeker gezien de prijs, is wat mij betreft onnodig en alleen maar bedoeld om je eigen eerdere aankoop te rechtvaardigen. Of dat volwassen gedrag is? Ja, tegenwoordig wel. Vind ik dat ook? Nee, totaal niet. Iets bij voorbaat al afschieten door een prijs vind ik sowieso onnodig. Eerst maar eens de feiten volgen en dan kan ik pas oordeel geven. En een Samsung koop ik zeker niet, want ik vind Android onlogisch werken. Al moet ik wel zeggen dat ik Google diensten steeds meer ga waarderen, maar Android als OS totaal niet. En zoals je misschien al weet: ik ben geen absolute Apple fan, want ik gebruik Windows met Apple mobile devices. Helemaal locked-in ben ik dus niet.

• Of-Aaargh
Redondo1982 schreef op donderdag 10 september 2026 @ 16:01:
[...]

Jij noemt het volwassen, maar je hebt de iPhone Duo niet eens in je handen gehad en laat staan een tijdje gebruikt. Enige referentie die je hebt is het bedrag, wat ik verder een goed argument vind. Maar nu al zeggen dat een iPhone Duo niet beter is, zeker gezien de prijs, is wat mij betreft onnodig en alleen maar bedoeld om je eigen eerdere aankoop te rechtvaardigen. Of dat volwassen gedrag is? Ja, tegenwoordig wel. Vind ik dat ook? Nee, totaal niet. Iets bij voorbaat al afschieten door een prijs vind ik sowieso onnodig. Eerst maar eens de feiten volgen en dan kan ik pas oordeel geven. En een Samsung koop ik zeker niet, want ik vind Android onlogisch werken. Al moet ik wel zeggen dat ik Google diensten steeds meer ga waarderen, maar Android als OS totaal niet. En zoals je misschien al weet: ik ben geen absolute Apple fan, want ik gebruik Windows met Apple mobile devices. Helemaal locked-in ben ik dus niet.
Als je mijn reactie goed had gelezen heb ik nergens gezegd dat de Duo niet beter is. Alleen zal-ie verdomd veel beter moeten zijn om een twee tot drie keer hogere prijs waar te maken. Maar wie weet, wellicht daalt de prijs van de Duo net zo hard als die van de Iphone Air, zodat we er over een paar maanden een kunnen kopen voor rond de 1500 euro. En ja, dan wordt het voor mij zeker ook een optie (mits er geen onaangename verrassingen komen uit de reviews).

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:54
Redondo1982 schreef op donderdag 10 september 2026 @ 16:01:
[...]

Het is een kwestie van gewenning en persoonlijke voorkeur, maar ik denk dat we wel kunnen zeggen dat het tegenwoordig allebei prima besturingssystemen zijn. Android en iOS zijn door de jaren heen steeds meer op elkaar gaan lijken en kopiëren elkaars features. Als je al jaren Android gebruikt, dan is iOS onlogisch omdat je de Android-manier gewerkt bent. Gebruik je al jaren iOS, dan is Android onlogisch om dezelfde reden. De ene keer pioneert Apple (FaceID) en de andere keer kijken ze de kat uit de boom (foldables).

[ Voor 3% gewijzigd door P1nGu1n op 10-09-2026 16:17 ]

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

• Dutchy88
  • Nu online
Voor deze prijs verwacht ik gewoon het beste toestel op de markt zonder in te leveren op kwaliteit. De DUO ziet er prachtig uit maar heeft de nodige tekortkomingen. Misschien doe ik volgend jaar een nieuwe poging bij versie 2. Of het toestel moet zo goed voelen in het echt, maar ik betwijfel of dat alleen de meerprijs rechtvaardigt.

• Stunned Guy
  • Registratie: Oktober 2009
Apache4u schreef op donderdag 10 september 2026 @ 12:04:
Ik was na gisterenavond niet van plan om over te stappen en afscheid te nemen van mijn geliefde Air. Maar na het zien van de hands-on filmpjes hier in het topic is het kwartje toch de andere kant op gevallen. 😈. De donkerblauwe gaat m worden. Even gekeken op mijn huidige toestel hoeveel ruimte ik nu gebruik.. 161GB. Dus in principe zou 256 genoeg moeten zijn… maar ja..
Hier eigenlijk best een vergelijkbare situatie, alleen was ik VOOR gisterenavond totaal niet geïnteresseerd in de Duo, maar dat is helemaal veranderd.

Ik heb ook een Air waar ik tevreden mee ben en had eigenlijk niks met foldables maar vind hem toch wel heel erg tof!

En inderdaad:
[...]

Behoor ik 'helaas' ook tot deze groep, dus vrees ik dat hij er hier ook zal gaan komen 8)7

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Apple's tech specs suggest the iPhone Duo's Main camera sensor is seemingly a match for the iPhone 17e's, not the standard iPhone 17's.

Maar ja, je koopt de Duo niet voor de camera lijkt me

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17:48
Mijn fold 7 heeft een irritante eigenschap dat hij niet stabiel ligt als je hem niet openklapt. Ivm camera's. Ik heb dit gefixt door er een houder op te lijmen.

Het lijkt erop dat de Duo dit ook heeft, omdat de cameras niet central staan. Benieuwd of dit zo is

• Drials
  • Registratie: December 2020
Apache4u schreef op donderdag 10 september 2026 @ 12:04:
Ik ga ook voor de donkerblauwe 1 tb. Ga wel denk ik mijn Pro Max 1 tb. verkopen aan swappie scheelt toch weer € 1000 en anders verdwijnt die bij de rest van de telefoons..

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:29

Nitai

Live the life you love.

TweakerVincent schreef op donderdag 10 september 2026 @ 16:23:
Mijn fold 7 heeft een irritante eigenschap dat hij niet stabiel ligt als je hem niet openklapt. Ivm camera's. Ik heb dit gefixt door er een houder op te lijmen.

Het lijkt erop dat de Duo dit ook heeft, omdat de cameras niet central staan. Benieuwd of dit zo is
Misschien lost een nieuwe case dit op, al vrees ik van niet, op m'n Fold 8 hielp dat namelijk ook niet echt. Gelukkig heeft die case wel MagSafe, wat een hoop scheelt met al mijn accessoires. Qua formaat is de Fold 8 (na de 6 en 7 te hebben gehad) echt super handzaam, al merk ik wel dat ik 'm eigenlijk nauwelijks openklap. :+

Daarom twijfel ik ontzettend of ik mijn iPhone 17 Pro Max zal verkopen om voor de Duo te gaan. Twee foldables is natuurlijk wel een beetje overkill, maar wat denk ik vaak: "Was m'n Fold 8 maar uitgerust met iOS..."

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• ed14n
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:09
Als ze nou eens gewoon een iPhone Uno maken, dat zou handig zijn. Dus gewoon letterlijk de helft van zo'n fold. Dat lijkt me vet. Dat hele passport shaped lijkt me best handig qua productivity en qua eenhand bediening lijkt apple dat ook wel goed voor elkaar te hebben. Zou een mooie nieuwe small form factor zijn :).

• TheKerremenke
  • Nu online
ed14n schreef op donderdag 10 september 2026 @ 16:36:
Als ze nou eens gewoon een iPhone Uno maken, dat zou handig zijn. Dus gewoon letterlijk de helft van zo'n fold. Dat lijkt me vet. Dat hele passport shaped lijkt me best handig qua productivity en qua eenhand bediening lijkt apple dat ook wel goed voor elkaar te hebben. Zou een mooie nieuwe small form factor zijn :).
Je bedoelt een iPhone Air maar dan 5.4 inch scherm. iPhone Air mini. ;)

• Furrr
  • Registratie: Mei 2008
  • Nu online
Balls deep in het ecosysteem van Apple, dat gezegd hebbende heb ik sinds kort een Samsung Galaxy Z Fold 8 (als experiment, daily driver is vooralsnog een 17 pro max).

Maar moet zeggen dat Android me boven verwachting goed bevalt. Vind de Z fold 8 ook echt veel mooier dan de Duo. Voor de presentatie van Apple gisteren overwoog ik nog de Fold te retourneren en voor de Duo te gaan maar denk dat ik Android de kans ga geven. Ben redelijk afgeknapt vanwege vooral het design van de Duo, wat een lelijk ding joh. UI maakt een hoop goed en ziet er echt gelikt uit!

Ben wel echt benieuwd naar hoe makkelijk het scherm van de Duo krast.

[ Voor 16% gewijzigd door Furrr op 10-09-2026 17:01 ]

• Donstil
  • Niet online

Donstil

TheKerremenke schreef op donderdag 10 september 2026 @ 16:46:
[...]

Je bedoelt een iPhone Air maar dan 5.4 inch scherm. iPhone Air mini. ;)
iPhone Air Mini, dan moet je wel elk uur opladen waarschijnlijk 😂

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

TweakerVincent schreef op donderdag 10 september 2026 @ 16:23:

he? Je lijmt iets op je toestel?

Foto’s!!

• DNN!S
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2o9ZD4_TDBsLqSD2lJ0EP1026yI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e3ZUc4WeQKv7OR4uLwTYIf5e.jpg?f=fotoalbum_large

Een stelletje ontspoorde nerds op Tweakers :+

• Pufster
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 18:24
Knoezelbos schreef op donderdag 10 september 2026 @ 14:12:
Na een nachtje slapen ben ik tot de conclusie gekomen dat ik dit jaar definitief oversla qua upgrade. Ik vind de duo het meest interessant. Maar ik mis faceID en een telelens. Als dat er volgend jaar op zit ben ik over. Of zou dan de iPhone XX toch interessanter zijn…. 🤔
Het kan natuurlijk maar ik denk we nog niet zo snel een derde camera gaan zien op deze form factor.

De iphone xx zal wel spectaculair zijn gezien de 20ste verjaardag maar zal wel de klassieke vorm hebben dus geen fold. Denk dat beide naast elkaar zullen bestaan.

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:55
Mijn vrouw, 65+, zou de Duo heel graag willen hebben :)

Dit is tot nu to de best gearticuleerde impressie van de Duo:

• Furrr
  • Nu online
Lijkt me een zeer logische vergelijking en moet gewoon bespreekbaar gemaakt kunnen worden.

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
_Bailey_ schreef op donderdag 10 september 2026 @ 16:21:
Apple's tech specs suggest the iPhone Duo's Main camera sensor is seemingly a match for the iPhone 17e's, not the standard iPhone 17's.

Maar ja, je koopt de Duo niet voor de camera lijkt me
Toch niet om te bellen lijkt mij?

• Donstil
  • Niet online

Donstil

_Bailey_ schreef op donderdag 10 september 2026 @ 16:21:
Dat kun je eruit halen als je niet precies weet wat al die cameraspecificaties betekenen.

Zowel de 17, 17e, Air als Duo hebben 48 MP f/1.6, maar van de Duo is nog niet bekend welk formaat de sensor heeft, en dat is juist heel belangrijk. Bij de 17/17e/Air is dat 1/1,56”, en bij de 17 Pro 1/1,28”, terwijl die lens standaard 48 MP f/1.8 is.

Kijk je dus alleen naar 48 MP f/1.8, dan zou je kunnen denken dat die camera minder is dan die van de Air/17e/17, maar dat is natuurlijk niet zo.

Aangezien Apple beweert dat hij een “18 Pro-camera” heeft, lijkt het erop dat het een afgeleide is van 18 pro sensor, net zoals de 17e/17/Air een afgeleide hebben van de 17 Pro-sensor.

• Knoezelbos
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:41
absrnd schreef op donderdag 10 september 2026 @ 17:15:
Mijn vrouw, 65+, zou de Duo heel graag willen hebben :)

Dit is tot nu to de best gearticuleerde impressie van de Duo:

[YouTube: iPhone Duo Impressions - They NAILED This]
Gewoon 5 keer reclame gehad in een filmpje van 8 minuten…….wtf..

Amateur aankloter: Applewatch Ultra 2| MacBook Pro 2020 16GB 13”| iPad Pro 11” 2021| iPhone 16 Pro Max| AirPods Pro 3| Synology DS220+

• Donstil
  • Niet online

Donstil

Mr fold was er gisteren ook bij.

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Donstil schreef op donderdag 10 september 2026 @ 17:40:
[...]

Dat kun je eruit halen als je niet precies weet wat al die cameraspecificaties betekenen.

Zowel de 17, 17e, Air als Duo hebben 48 MP f/1.6, maar van de Duo is nog niet bekend welk formaat de sensor heeft, en dat is juist heel belangrijk. Bij de 17/17e/Air is dat 1/1,56”, en bij de 17 Pro 1/1,28”, terwijl die lens standaard 48 MP f/1.8 is.

Kijk je dus alleen naar 48 MP f/1.8, dan zou je kunnen denken dat die camera minder is dan die van de Air/17e/17, maar dat is natuurlijk niet zo.

Aangezien Apple beweert dat hij een “18 Pro-camera” heeft, lijkt het erop dat het een afgeleide is van 18 pro sensor, net zoals de 17e/17/Air een afgeleide hebben van de 17 Pro-sensor.
Kijk, dat zijn nog eens specificaties!

Thanks 👍

• Donstil
  • Niet online

Donstil

_Bailey_ schreef op donderdag 10 september 2026 @ 17:41:
[...]

Kijk, dat zijn nog eens specificaties!

Thanks 👍
Desalniettemin verwacht ik wel dat de camera minder is dan die van de 18 Pro hoor. Net zoals met de Air. Daar maakten ze die claim ook, maar daar was ook een flinke bak nuance voor nodig.

• Steven030
Hier is die vouw wel goed te zien https://www.instagram.com/reel/DdFvy20CYkY/?stkn=NWRjdnVwYjY2bW5u

Ik denk niet dat ik me enorm aan zal gaan storen maar toch.

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17:48
Toppe schreef op donderdag 10 september 2026 @ 16:57:
[...]

he? Je lijmt iets op je toestel?

Foto’s!!
Haha nee op het hoesje die er omheen zit :)

• Donstil
  • Niet online

Donstil

Steven030 schreef op donderdag 10 september 2026 @ 17:44:
Hier is die vouw wel goed te zien https://www.instagram.com/reel/DdFvy20CYkY/?stkn=NWRjdnVwYjY2bW5u

Ik denk niet dat ik me enorm aan zal gaan storen maar toch.
Ooh ja idd! MKBHD noemt het wel zo goed als de oppo en zegt zelfs: “The least visible crease I have ever seen on a foldable.”

Wat hij ook zegt, en dat is nog wel interessanter misschien, door de matte textuur glijd zijn vinger er beter overheen. Dat lost de plastic feel misschien weer op die de andere folds hebben.

• Furrr
  • Nu online
Donstil schreef op donderdag 10 september 2026 @ 17:50:
[...]

Ooh ja idd! MKBHD noemt het wel zo goed als de oppo en zegt zelfs: “The least visible crease I have ever seen on a foldable.”

Wat hij ook zegt, en dat is nog wel interessanter misschien, door de matte textuur glijd zijn vinger er beter overheen. Dat lost de plastic feel misschien weer op die de andere folds hebben.
Ik vermoed dat de vouw de reden is voor een mat scherm. Dat zorgt er heel goed voor dat de vouw minder goed te zien is.

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Geronimous

Moderator Spielerij
Ik vind m interessanter dan ik zelf had verwacht, ik ben eigenlijk helemaal niet van de foldables.

De prijs houd me het meest tegen. Ik bedenk me ook dat ik magSafe wel zou missen, met name in de auto.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Geronimous schreef op donderdag 10 september 2026 @ 17:56:
Ik vind m interessanter dan ik zelf had verwacht, ik ben eigenlijk helemaal niet van de foldables.

De prijs houd me het meest tegen. Ik bedenk me ook dat ik magSafe wel zou missen, met name in de auto.
Kut, dan kan m’n stand naast het bed ook wel weg

• Steven030
MagSafe zit er gewoon in, met name interessant voor juist opladers en stands. Een kaarthouder past er dan weer niet op omdat een pasje langer is dan de Duo, althans het gedeelte onder de camera’s.

• Geronimous
  • Niet online

Geronimous

Moderator Spielerij
Steven030 schreef op donderdag 10 september 2026 @ 18:00:
MagSafe zit er gewoon in, met name interessant voor juist opladers en stands. Een kaarthouder past er dan weer niet op omdat een pasje langer is dan de Duo, althans het gedeelte onder de camera’s.
Ja kom er net achter :)

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• DNN!S
  • Nu online
Geronimous schreef op donderdag 10 september 2026 @ 17:56:
Ik bedenk me ook dat ik magSafe wel zou missen, met name in de auto.
Waarom zou je die missen? Zit erop toch?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik ben momenteel nog steeds zeer goed te spreken over m'n iPhone 13 Pro Max (destijds aangeschaft op Launchdate) maar begin nu toch wel een beetje te twijfelen of dat ik niet af moet stappen van het zelf opgelegde principe dat deze toch zéker net zo lang dienst moet doen bij me als dat de voorganger van de huidige iPhone 13 Pro Max bij me deed.... En dat was een iPhone 7 welke ook op Launchdate aangeschaft was als opvolger van de iPhone 5 :+

Misschien toch eens gaan meten of dat de 'DUO' wel netjes in het Wireless Charging vakje van m'n EV (VW ID.3) past

.... :o

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Pagina: 1 2 3 Laatste