[iPhone Duo] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

DexterDee

Moderator General Chat

I doubt, therefore I might be

Furrr schreef op maandag 21 september 2026 @ 17:58:
Bij een smartphone van € 2000 mag een betere camera worden verwacht. De combinatie van een onder-het-schermcamera met een resolutie van 4 MP vormt bovendien een dubbel compromis.

In situaties zoals een gezicht binnenshuis bij weinig licht of bij het vastleggen van fijne huiddetails zal het verschil met een iPhone 17 Pro Max of een Samsung Z Fold 8 onmiskenbaar groot zijn.
De Fold heeft al een "extra" front camera ten opzichte van de normale iPhone. Het is geen enkele fabrikant nog gelukt om een under display camera te ontwikkelen met een hele goede beeldkwaliteit. Die techniek is gewoon nog niet zo ver, dus dat kun je Apple moeilijk aanrekenen.

Als de front camera kwaliteit super belangrijk voor je is, dan kun je ook dichtgeklapt bellen. Dan gebruik je de 12MP variant die wél hele goede beelden maakt.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• Furrr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-10 15:00
DexterDee schreef op maandag 21 september 2026 @ 18:18:
[...]

De Fold heeft al een "extra" front camera ten opzichte van de normale iPhone. Het is geen enkele fabrikant nog gelukt om een under display camera te ontwikkelen met een hele goede beeldkwaliteit. Die techniek is gewoon nog niet zo ver, dus dat kun je Apple moeilijk aanrekenen.

Als de front camera kwaliteit super belangrijk voor je is, dan kun je ook dichtgeklapt bellen. Dan gebruik je de 12MP variant die wél hele goede beelden maakt.
Daarom is Samsung ermee gestopt. Het was een te groot compromis. En met een 4MP camera is het een dubbel compromis. En natuurlijk kan ik Apple aanrekenen dat ze een 4MP camera bouwen in een telefoon van 2K. Dat jaagt mij zeker niet weg uit het ecosysteem maar kritisch mag ik natuurlijk zijn.

Nergens heb ik gezegd dat het voor mij belangrijk is overigens.

En natuurlijk kun je zeggen dat 4 MP “genoeg” is voor FaceTime. Maar “genoeg om te functioneren” is iets anders dan beeldkwaliteit die past bij een smartphone van €2000.

Dat laatste is precies mijn punt.

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

Donstil

Live, Laugh, Toaster bath.

Toppe schreef op maandag 21 september 2026 @ 18:11:
[...]

Voor een teams moet je toch werken?
55 minuten en dan “Nothing on my end”.

I wake up in the morning and I piss excellence

• Pufster
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 12:06
Donstil schreef op maandag 21 september 2026 @ 14:25:
[...]

Zou mij niet verbazen, de video's van die camera zien er echt slecht uit ook.
Die "onder het display" camera is met de volgende generatie weg lijkt mij.
Zegt ook veel over de iPhone XX van volgend jaar. Al zo lang geruchten van volledig scherm aan de voorkant met alles er onder. Maar als we nu naar de duo kijken lijkt het me onrealistisch ze volgend jaar een UDC gaan hebben met gelijke kwaliteit van de 18 pro.

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-10 19:03
Furrr schreef op maandag 21 september 2026 @ 18:47:
[...]

Daarom is Samsung ermee gestopt. Het was een te groot compromis. En met een 4MP camera is het een dubbel compromis. En natuurlijk kan ik Apple aanrekenen dat ze een 4MP camera bouwen in een telefoon van 2K. Dat jaagt mij zeker niet weg uit het ecosysteem maar kritisch mag ik natuurlijk zijn.

Nergens heb ik gezegd dat het voor mij belangrijk is overigens.

En natuurlijk kun je zeggen dat 4 MP “genoeg” is voor FaceTime. Maar “genoeg om te functioneren” is iets anders dan beeldkwaliteit die past bij een smartphone van €2000.

Dat laatste is precies mijn punt.
Welke winkel gaat de Duo voor €2000 aanbieden? Overigens mag die selfie camera wel weg. Ik erger me bij de Fold 8 mateloos aan. De enige functie heeft het zodat ik kan zien wat de bovenkant is :+

• Ashwani
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11:03
Hoeveel gb opslag gaan jullie nemen. Ik heb standaard 2tb iCloud. Daardoor blijf ik altijd onder de 256 gb maar apps zullen vast wel groter zijn of niet?

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:03

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

https://www.reddit.com/r/mac/s/eBc0W3n1wE

in 1987 had Apple al een foldable

• Haga
  • Registratie: Januari 2017
  • Niet online
Donstil schreef op maandag 21 september 2026 @ 18:49:
[...]

55 minuten en dan “Nothing on my end”.
Of NSTR aan het einde. 😉

• Donstil
  • Niet online

Donstil

Ashwani schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 00:33:
Hoeveel gb opslag gaan jullie nemen. Ik heb standaard 2tb iCloud. Daardoor blijf ik altijd onder de 256 gb maar apps zullen vast wel groter zijn of niet?
Zeg ik niet, anders gaat iedereen dat doen en moet ik nog een tier hoger 😂.

(ik ga voor de 512, maar als ik alleen een 1TB of 256 GB kan bemachtigen vind ik dat ook best)

[ Voor 14% gewijzigd door Donstil op 22-09-2026 09:17 ]

• Furrr
Hier ook een 2tb icloud gedeeld met het gezin. Erg fijn.

Ik ga voor een 512gb variant.

De apps zullen overigens echt niet groter gaan worden.

• StevenRSCA
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 12:01
In principe is 256GB voldoende voor mij. Maar als de beschikbaarheid mij dwingt richting 512GB (zoals vorig jaar bij de Apple Vision Pro) dan maak ik daar geen probleem van. Hoger dan 512GB is voor mij niet nodig.

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

• Donstil
  • Niet online

Donstil

“Designed to destroy it” 😂

Niemand in de markt voor een Duo denkt dan “ooh nee wacht. Ik koop de kopie van Xiaomie met matig geoptimaliseerd os en een IR blaster”.

• Ashwani
Donstil schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 17:16:
[...]

Niemand in de markt voor een Duo denkt dan “ooh nee wacht. Ik koop de kopie van Xiaomie met matig geoptimaliseerd os en een IR blaster”.
Ja echt slecht

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Donstil schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 17:16:
[...]

Die IR blaster is wel een goed idee, had je vroeger een horloge voor :9

🏁 F1HUB.APP | De essentie van Formule 1. Geen ruis, geen advertenties, alleen pure data en statistieken. Real-time racing insights.

• DNN!S
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:34
Toppe schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 18:16:
[...]

Die IR blaster is wel een goed idee, had je vroeger een horloge voor :9
Kunnen we weer in de hele straat de televisies op andere zenders zetten O-)

• Ashwani
Die extra maand voor de release is wel gunstig voor de voorraad denk ik kan de hype mooi even inzakken

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Denk overigens wel dat het gouden tijden gaan worden voor echte scalpers tijdens / net na de Duo pre orders (mits die krengen maar beperkt beschikbaar zijn in het begin)

[ Voor 22% gewijzigd door _Bailey_ op 22-09-2026 18:47 ]

• DNN!S
_Bailey_ schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 18:46:
Denk overigens wel dat het gouden tijden gaan worden voor echte scalpers tijdens / net na de Duo pre orders (mits die krengen maar beperkt beschikbaar zijn in het begin)
Is het niet een te duur device voor scalpers? Wat zou iemand die héél graag snel een Duo wil bereid zijn om te betalen? 250 euro extra? Dan pakt een scalper amper 10% winst. Dat is wel erg weinig voor relatief veel risico.

• _Bailey_
  • Niet online
DNN!S schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 18:58:
[...]

Is het niet een te duur device voor scalpers? Wat zou iemand die héél graag snel een Duo wil bereid zijn om te betalen? 250 euro extra? Dan pakt een scalper amper 10% winst. Dat is wel erg weinig voor relatief veel risico.
De echte die hards fans met een goed diepe buidel hebben er vast wel 300 extra voor over, wel dan kort na release leveren 👍

En er bestaan ook scalpers met genoeg fout geld

[ Voor 5% gewijzigd door _Bailey_ op 22-09-2026 19:04 ]

• Donstil
  • Niet online

Donstil

DNN!S schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 18:58:
[...]

Veel risico? Je besteld er twee, en als ze niet verkopen stuur je het terug.

10% rendement in een weekje is best prima wat mij betreft.

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

_Bailey_ schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 19:03:
[...]

De echte die hards fans met een goed diepe buidel hebben er vast wel 300 extra voor over, wel dan kort na release leveren 👍
Heb wel eens 400 extra betaald en 6 uur in de auto 👀👀👀👀
En er bestaan ook scalpers met genoeg fout geld
@Donstil :+

[ Voor 17% gewijzigd door Toppe op 22-09-2026 19:18 ]

🏁 F1HUB.APP | De essentie van Formule 1. Geen ruis, geen advertenties, alleen pure data en statistieken. Real-time racing insights.

• DNN!S
Donstil schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 19:07:
[...]

Veel risico? Je besteld er twee, en als ze niet verkopen stuur je het terug.

10% rendement in een weekje is best prima wat mij betreft.
Ah zo, bij scalpers denk ik altijd meer aan bijna-beroepsmatige handelaren. Maar ook winst pakken op eentje is natuurlijk al scalpen…

• Donstil
  • Niet online

Donstil

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:46
2300 euro en dan van die marktplaats mafklappers aan de deur die proberen af te dingen.
Neu. Bedankt.

Haters everywhere but I don’t really care

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

matthijst schreef op dinsdag 22 september 2026 @ 19:36:
2300 euro en dan van die marktplaats mafklappers aan de deur die proberen af te dingen.
Neu. Bedankt.
Het serieuze volk biedt er boven

• Alcides
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:51
Oh oh ik merk dat ik weer het eerste minuut klaar moet zitten om 'm te bemachtigen, of het echt zo schaars wordt zal nog moeten blijken.

Ik weet uit het verleden dat via iDeal betalen bij Apple niet snel genoeg was. Creditcard was beter, is dat nog steeds zo of heeft Apple daar al wat aan gedaan?

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09 19:26
Khayma schreef op maandag 21 september 2026 @ 11:38:
Ik heb de Fold 7 ook gehad en de eerste maand klapte ik hem regelmatig open om het binnenste scherm te gebruiken. Na een maand werd dat al veel veel veeeeeel minder en begon ik mij daarna flink te irriteren aan het gewicht. Uiteindelijk geswitcht naar de iPhone Air.

Lang verhaal kort; ga ik de Duo halen? Ja :').
Ik heb ook een Air en overweeg ook naar de Duo over te stappen, ben heel benieuwd hoe dat gaat zijn.

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:47
Khayma schreef op maandag 21 september 2026 @ 11:38:
Ik heb de Fold 7 ook gehad en de eerste maand klapte ik hem regelmatig open om het binnenste scherm te gebruiken. Na een maand werd dat al veel veel veeeeeel minder en begon ik mij daarna flink te irriteren aan het gewicht. Uiteindelijk geswitcht naar de iPhone Air.

Lang verhaal kort; ga ik de Duo halen? Ja :').
Whahaha, prachtig...

Ik denk dat Apple uiteindelijk de markt echt gaat openen, omdat ze het goed gaan toepassen en werkbaar maken voor de markt. Ik denk ook dat het de iPads zal kannibaliseren, en dat gaat het bij mij wel doen iig.

I don't have dreams, I have goals!!

• Donstil
  • Niet online

Donstil

Redondo1982 schreef op donderdag 24 september 2026 @ 17:00:
[...]

Whahaha, prachtig...

Ik denk dat Apple uiteindelijk de markt echt gaat openen, omdat ze het goed gaan toepassen en werkbaar maken voor de markt. Ik denk ook dat het de iPads zal kannibaliseren, en dat gaat het bij mij wel doen iig.
Ik zat dus een beetje aan dat laatste te denken, ik heb jaren een iPadPro gebruikt als main privé device, alles deed ik erop, van linux servers managen via een terminal tot mijn Raw foto's van 300 MB per stuk bewerken.

Toch heb ik een ruim jaar geleden een 15" Macbook Air gekocht om te proberen en ben ik weer helemaal terug bij macOS voor mijn privé zaken (zakelijk was dat al zo).

Nu gebruik ik mijn iPad Pro M4 13" eigenlijk alleen nog maar in bed om wat te lezen en/of YouTube te kijken.

Ik verwacht dat dit volledig vervangen gaat worden door de duo, in bed kan ik prima af met een 8" scherm en de rest gaat nu toch weer op macOS.

• Redondo1982
Donstil schreef op donderdag 24 september 2026 @ 17:09:
[...]

Ik zat dus een beetje aan dat laatste te denken, ik heb jaren een iPadPro gebruikt als main privé device, alles deed ik erop, van linux servers managen via een terminal tot mijn Raw foto's van 300 MB per stuk bewerken.

Toch heb ik een ruim jaar geleden een 15" Macbook Air gekocht om te proberen en ben ik weer helemaal terug bij macOS voor mijn privé zaken (zakelijk was dat al zo).

Nu gebruik ik mijn iPad Pro M4 13" eigenlijk alleen nog maar in bed om wat te lezen en/of YouTube te kijken.

Ik verwacht dat dit volledig vervangen gaat worden door de duo, in bed kan ik prima af met een 8" scherm en de rest gaat nu toch weer op macOS.
Ik ben mijn iPad ook steeds minder aan het gebruiken. Beetje meer omdat het moet. Het werd al minder en al ingezet als veredelde tv tijdens sporten. Wel deed ik af en toe nog een beetje erop werken, maar dat doe ik nu dan wel o de Macbook Air of de XPS. Echt werken doe ik aan de monitor (Ultrawide).

Landschap verschuift een beetje.

• Donstil
  • Niet online

Donstil

Redondo1982 schreef op donderdag 24 september 2026 @ 17:20:
[...]

Ik ben mijn iPad ook steeds minder aan het gebruiken. Beetje meer omdat het moet. Het werd al minder en al ingezet als veredelde tv tijdens sporten. Wel deed ik af en toe nog een beetje erop werken, maar dat doe ik nu dan wel o de Macbook Air of de XPS. Echt werken doe ik aan de monitor (Ultrawide).

Landschap verschuift een beetje.
Ja, tv tijdens het sporten is hier ook nog wel een use case, maar dat is alleen omdat ik in de sportruimte een tv heb opgehangen en al maanden op de nieuwe Apple TV wacht 8)7

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-09 13:45
Redondo1982 schreef op donderdag 24 september 2026 @ 17:00:
[...]

Whahaha, prachtig...

Dat zal wel meevallen. Voor de prijs van een Duo koop je ook nieuw een iPad én een Macbook Neo én een iPhone Air.

• Redondo1982
lexuzu schreef op donderdag 24 september 2026 @ 18:25:
[...]

Dat zal wel meevallen. Voor de prijs van een Duo koop je ook nieuw een iPad én een Macbook Neo én een iPhone Air.
Ik zei ook de markt openen, niet dat de eeste Duo direct voor iedereen van toepassing zal zijn. Bovendien willen steeds meer mensen ontspullen door de veelvoud van apparaten in bezit en liever wat meer in één hebben, en dat zijn meestal de mensen die alles al hebben (gehad). Je moet het ook allemaal onderhouden en vaak ga je ook het ene meer dan het andere gebruiken en je schuldig voelen over een aantal apparaten die je niet meer gebruikt. Ik praat ook zeker voor mezelf ;)

• Redondo1982
Donstil schreef op donderdag 24 september 2026 @ 17:27:
[...]

Ja, tv tijdens het sporten is hier ook nog wel een use case, maar dat is alleen omdat ik in de sportruimte een tv heb opgehangen en al maanden op de nieuwe Apple TV wacht 8)7
Haha ja, die ATV duurtttttt lang....

• Donstil
  • Niet online

Donstil

lexuzu schreef op donderdag 24 september 2026 @ 18:25:
Voor de prijs van een Duo koop je ook nieuw een iPad én een Macbook Neo én een iPhone Air.
Zo dat klinkt ruk, dan heb ik drie apparaten die ik precies niet wil 8)7

• DNN!S
Redondo1982 schreef op donderdag 24 september 2026 @ 19:50:
[...]

Bovendien willen steeds meer mensen ontspullen door de veelvoud van apparaten in bezit en liever wat meer in één hebben
Gekke mensen. Ik heb geen geld in de zak maar spúllen 😎 hoe meer spullen hoe beter 👍

• Redondo1982
DNN!S schreef op donderdag 24 september 2026 @ 19:56:
[...]

Gekke mensen. Ik heb geen geld in de zak maar spúllen 😎 hoe meer spullen hoe beter 👍
Geen gekke afwijking hoor :+

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Donstil schreef op donderdag 24 september 2026 @ 19:53:
[...]

Zo dat klinkt ruk, dan heb ik drie apparaten die ik precies niet wil 8)7
Klinkt niet alleen ruk, maar de laptopbag mag weer tevoorschijn komen, terwijl de duo in mijn kontzak past. En dan heb ik het zelfde.

• MeesterBas
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

MeesterBas

3 in de rij, kassa erbij

Maar de iPad Pro heeft zo’n heerlijk (glossy) scherm om naar te kijken en op te werken. Vooral als je true tone uitzet en het wit nog wat witter maakt met behulp van de kleurfilters.

Dat is voor mij het grote vraagteken voor de Duo; hoe fijn is het binnenste scherm? Ik weet niet of ik daarvoor mijn iPad Pro aan de kant wil doen.

Runner-up Community Awards 2025 - Hoogst gewaardeerde forumpost

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

MeesterBas schreef op donderdag 24 september 2026 @ 20:55: Ik weet niet of ik daarvoor mijn iPad Pro aan de kant wil doen.
Dan hou je die toch erbij? De Duo gaat de iPad Pro echt niet vervangen, maar heeft ook hele andere usecasee. De Duo is gewoon een telefoon en heeft de mogelijkheid om zich als een ipad mini te showen als je onderweg bent.

• Redondo1982
Yzord schreef op donderdag 24 september 2026 @ 21:43:
[...]

Dan hou je die toch erbij? De Duo gaat de iPad Pro echt niet vervangen, maar heeft ook hele andere usecasee. De Duo is gewoon een telefoon en heeft de mogelijkheid om zich als een ipad mini te showen als je onderweg bent.
Voor mij gaat de Duo, het kleine resterende gat die de iPad Pro nog achterlaat wel vervangen aangevuld met de Macbook Air :)

• lexuzu
Redondo1982 schreef op donderdag 24 september 2026 @ 23:26:
[...]

Voor mij gaat de Duo, het kleine resterende gat die de iPad Pro nog achterlaat wel vervangen aangevuld met de Macbook Air :)
Dan heb je de iPad Pro eigenlijk ook nooit nodig gehad :+. Maar ach, dat geldt voor de meeste Apple hebbedingen.

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Ik ben helemaal klaar voor de Duo, ik heb altijd een pouch gehad voor mijn iPhones maar heb er nooit iets mee dus ik denk dat ik bij de Duo helemaal geen hoesje doe. :P

Zijn er meer mensen die caseless gaan, of hebben de meeste hier er hun long of kind voor moeten verkopen en word hij daarom vervoerd in een case met 6 lagen bubbelplastic.. :+

It's All In The "Mix"

• Redondo1982
Mixpower schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 14:13:
Ik ben helemaal klaar voor de Duo, ik heb altijd een pouch gehad voor mijn iPhones maar heb er nooit iets mee dus ik denk dat ik bij de Duo helemaal geen hoesje doe. :P

Zijn er meer mensen die caseless gaan, of hebben de meeste hier er hun long of kind voor moeten verkopen en word hij daarom vervoerd in een case met 6 lagen bubbelplastic.. :+
Laatste iPhones zonder case gebruikt. Allemaal nog in nieuwstaat, ook na een aantal duikelingen haha.

Duo gaat ook zonder hoesje gebruikt worden, maar in de auto wel altijd in een sleeve. Dat werkt twee kanten op: geen schade met schuiven ed en ik word niet afgeleid. Alleen Carplay is actief.

Heb ook altijd AC+ dus ik waan me ook veilig :+

• Redondo1982
lexuzu schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 07:28:
[...]

Dan heb je de iPad Pro eigenlijk ook nooit nodig gehad :+. Maar ach, dat geldt voor de meeste Apple hebbedingen.
Welnee, allemaal hebzucht haha. Al heb ik hem wel tijdje gebruikt als tweede 'computer'. Maar, het is teveel behelpen met iPadOS.

De jus is er dus wel beetje af nu, althans bij mij.

• Donstil
  • Niet online

Donstil

Ik ben sinds de iPhone 6 caseless, alleen op vakantie heb ik er soms een hoesje omheen.
Ik ga dus ook met de Duo weer caseless en koop er een folio bij voor vakanties.

• MeesterBas
  • Niet online

MeesterBas

3 in de rij, kassa erbij

Altijd zonder hoesje. Een hoesje doet mijns inziens afbreuk aan de beleving van je telefoon. Ik heb mijn Air al een paar keer op de grond laten vallen. Nog niet een krasje te zien. Voor de Duo zou een Folio-hoesje met standaard wel leuk/handig kunnen zijn, aangezien ik veel met vliegtuig en trein reis. Maar dat hoesje zou ik dan pas aanbrengen als ik daadwerkelijk een filmpje o.i.d. ga bekijken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GxlrPbKQQp0Y6_O6JjehBRrHJ4I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EhKTJYKOVZdnH72ATMpQrIcK.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door MeesterBas op 25-09-2026 15:23 ]

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
MeesterBas schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 15:22:
Altijd zonder hoesje. Een hoesje doet mijns inziens afbreuk aan de beleving van je telefoon. Ik heb mijn Air al een paar keer op de grond laten vallen. Nog niet een krasje te zien. Voor de Duo zou een Folio-hoesje met standaard wel leuk/handig kunnen zijn, aangezien ik veel met vliegtuig en trein reis. Maar dat hoesje zou ik dan pas aanbrengen als ik daadwerkelijk een filmpje o.i.d. ga bekijken.

[Afbeelding]
Precies dat, ik vind het ook altijd zonde dat je een telefoon koopt en dan niet de look en feel hebt zoals het bedoeld is. :)

It's All In The "Mix"

• Donstil
  • Niet online

Donstil

Apple Music interface is wel goed ook op de duo:
Met dit soort voorbeelden maak ik mij geen zorgen om dat matte scherm. Liquid Glass komt er perfect op uit ook, heerlijk mooi allemaal.

• dbz1985
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-10 22:31
Iemand al opgevallen dat er niet word benoemd hoe lang je kunt bellen met volle lading en alleen maar op video kijken wordt gehamerd

• lexuzu
Donstil schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 15:51:
Apple Music interface is wel goed ook op de duo: [Video: Apple Music looks incredible on iPhone Duo #iPhoneDuo #iPhone #iPhoneFold #FoldingiPhone]

Met dit soort voorbeelden maak ik mij geen zorgen om dat matte scherm. Liquid Glass komt er perfect op uit ook, heerlijk mooi allemaal.
Ik vind het er maar inconsistent uitzien. In dit filmpje is niets over van de overgangsanimatie bij het openvouwen. Bij het draaien van Apple music heb je ineens twee legen vlakken aan de zijkanten. Klap je 'm vervolgens dicht en dan weer open ziet het er ineens anders uit. Een rommeltje.

• DNN!S
dbz1985 schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 15:56:
Iemand al opgevallen dat er niet word benoemd hoe lang je kunt bellen met volle lading en alleen maar op video kijken wordt gehamerd
Omdat niemand meer belt :+

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:03

Tylen

Neem mij niet te serieus

Ik ga altijd naakt ;) Dus ook met de duo. AppleCare is mijn hoesje.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Donstil
  • Niet online

Donstil

dbz1985 schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 15:56:
Dat doen ze al jaren zo dacht ik, dus dat is niet opvallend bij de duo.

Als ik nu naar de 18 Pro site surf zie ik ook de video statistieken ipv “hoe lang kan je bellen”.

• Tylen

Tylen

Neem mij niet te serieus

Donstil schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 16:51:
[...]

Dat doen ze al jaren zo dacht ik, dus dat is niet opvallend bij de duo.

Als ik nu naar de 18 Pro site surf zie ik ook de video statistieken ipv “hoe lang kan je bellen”.
Ligt ook helemaal aan hoe je belt. Via WiFi met de AP naast je telefoon. Via 3G/4G/5G/etc ;) Ver of dichtbij bij de mast etc etc. Mij boeit die accu duur nooit. Ik laad hem toch elke nacht op.

• Donstil
  • Niet online

Donstil

Tylen schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 16:55:
[...]

Ligt ook helemaal aan hoe je belt. Via WiFi met de AP naast je telefoon. Via 3G/4G/5G/etc ;) Ver of dichtbij bij de mast etc etc. Mij boeit die accu duur nooit. Ik laad hem toch elke nacht op.
Ja eens, bellen zegt niets meer tegenwoordig.

Verder eens met de accu, volgens mij zit dat wel goed maar anders toch bedrade CarPlay als ik in de auto zit en overal laders.

• MeesterBas
  • Niet online

MeesterBas

3 in de rij, kassa erbij

En vorig jaar schreeuwde iedereen nog moord en brand over de accu van de Air (die het net zo lang uithoudt als de 16 Pro) :Y)

• Furrr
Interessante discussie met Craig Federighi over diverse aspecten van de UI / UX

• overtones
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:52
Duurt lang.....

Nog iets om de tijd mee te doden.

[ Voor 26% gewijzigd door overtones op 28-09-2026 22:36 ]

|| iPhone Duo || Apple Watch Ultra 4 || MacBook Air M5 || AirPods Pro 3 || AirPods Max USB-c || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||

• Donstil
  • Niet online

Donstil

Gaan we weer: iPhone Duo Reportedly Facing Production Problems Ahead of Launch

[ Voor 28% gewijzigd door Donstil op 29-09-2026 16:00 ]

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Is gewoon marketing strategie. Even de fomo checken. Want mijn 17PM was al in July van de loopband gerold dus ze weten dondersgoed wat ze nu al hebben.

• Furrr
Wilde het net posten!

Hoop niet dat ik de mijne pas tegen kerst in handen heb… 😅

• DNN!S
Yzord schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 16:14:
[...]

dus ze weten dondersgoed wat ze nu al hebben.
Dat staat er ook, 40% minder dan ze gehoopt hadden.

• _Bailey_
  • Niet online
All aboard...the FOMO train!

• Donstil
  • Niet online

Donstil

DNN!S schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 16:25:
[...]

Dat staat er ook, 40% minder dan ze gehoopt hadden.
Er is er maar 1 echt nodig, dat scheelt.

• Donstil
  • Niet online

Donstil

Yzord schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 16:14:
Is gewoon marketing strategie. Even de fomo checken. Want mijn 17PM was al in July van de loopband gerold dus ze weten dondersgoed wat ze nu al hebben.
Ja kan ook, of er klopt weer niets van.

Ging met de X ook zo, eerst geruchten over een launch in de States, toen geruchten over een beperkte oplage. En lag uiteindelijk gewoon wereldwijd in alle Apple Store’s.

• Donstil
  • Niet online

Donstil

Tuurlijk, lachen toch. Als ik geen hype wilde, had ik wel een 18 Pro gekocht :+

• _Bailey_
  • Niet online
Donstil schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 17:04:
[...]

17S 👍

• DNN!S
Donstil schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 17:01:
[...]

Er is er maar 1 echt nodig, dat scheelt.
Ik zal zodra de store open gaat ook 10 seconden wachten met bestellen om degenen die wél echt heel graag willen wat voorsprong te geven :)

• Donstil
  • Niet online

Donstil

DNN!S schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 17:49:
[...]

Ik zal zodra de store open gaat ook 10 seconden wachten met bestellen om degenen die wél echt heel graag willen wat voorsprong te geven :)
Ga je er toch voor? Want dan pas ik mijn eerdere bericht aan en zijn er maar 2 nodig 😜

• DNN!S
Donstil schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 17:57:
[...]

Ga je er toch voor? Want dan pas ik mijn eerdere bericht aan en zijn er maar 2 nodig 😜
Wil er als Appletechnerd in ieder geval een paar dagen mee spelen. Of het m’n dailydriver gaat worden twijfel ik nog erg aan, maar wie weet….

• Donstil
  • Niet online

Donstil

DNN!S schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 18:03:
[...]

Wil er als Appletechnerd in ieder geval een paar dagen mee spelen. Of het m’n dailydriver gaat worden twijfel ik nog erg aan, maar wie weet….
“If I had asked people what they wanted, they would have said faster horses.” situatie. Jij moet gewoon even overtuigd worden.

[ Voor 7% gewijzigd door Donstil op 29-09-2026 18:25 ]

• DNN!S
Donstil schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 18:25:
[...]

“If I had asked people what they wanted, they would have said faster horses.” situatie. Jij moet gewoon even overtuigd worden.
Daar ga ik ook vanuit. Maar het moet wel echt een fantastisch ding zijn om de Air te verslaan :)

Misschien komt ie voor mij gewoon net te laat. Tot een jaar geleden was ik voor werk heel veel op reis. Het lijkt mij een ideaal ding voor de loze momenten in vliegtuigen, lounges, taxi’s en hotellobbys.

• Tylen

Tylen

Neem mij niet te serieus

Donstil schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 17:04:
[...]

Alsof jij met zo’n instappertje gaat lopen 😂

• Tylen

Tylen

Neem mij niet te serieus

Donstil schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 17:57:
[...]

Hey 👋👋👋. 3 ja ;).

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Misschien moet ik maar ff achterover leunen en wachten op de v&A ads.

• Donstil
  • Niet online

Donstil

Tylen schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 19:16:
[...]

Alsof jij met zo’n instappertje gaat lopen 😂
Nou sterker nog, ik heb nu een Oranje 17 Pro.
Ziet iedereen van Kilometers afstand dat ik met het oude model loop. Zware weken hoor :+

• Donstil
  • Niet online

Donstil

DNN!S schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 18:35:
[...]

Daar ga ik ook vanuit. Maar het moet wel echt een fantastisch ding zijn om de Air te verslaan :)

Misschien komt ie voor mij gewoon net te laat. Tot een jaar geleden was ik voor werk heel veel op reis. Het lijkt mij een ideaal ding voor de loze momenten in vliegtuigen, lounges, taxi’s en hotellobbys.
Ja snap ik wel, voor die situaties lijkt het mij helemaal ideaal.

Dan maar openklappen bij het koffiezetapparaat… ooh nee ik drink geen koffie meer….

Dan maar op de bank.

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-10 20:48
Ik kan het nergens vinden, maar weet iemand of het originele hoesje van Apple aan de voorkant met plakband moet worden gemonteerd? Veel third party hoesjes wel zie ik.

Ik vind dat zo niet Apple, maar heb geen idee hoe het anders blijft zitten

[ Voor 18% gewijzigd door DaSaN op 01-10-2026 19:40 ]

• mv1
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 12:01

mv1

DaSaN schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 19:40:
Ik kan het nergens vinden, maar weet iemand of het originele hoesje van Apple aan de voorkant met plakband moet worden gemonteerd? Veel third party hoesjes wel zie ik.

Van de product pagina:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kaFI6u0siJrpbuJL8GJKy0fYB-A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1TARhc8v6Um9ZxSyGdLXznOP.png?f=fotoalbum_large

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

DaSaN schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 19:40:

Plakband? Voorkant? Ik raad het af.

Wellicht kit of een nietje?

[ Voor 4% gewijzigd door Toppe op 01-10-2026 20:22 ]

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Toppe schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 20:21:
[...]

Plakband? Voorkant? Ik raad het af.

Wellicht kit of een nietje?
Gewoon secondelijm, ist meteen waterdicht

• DNN!S
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N52hu_gev-yrGBCF4ukEDSjetLQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/S6dD7sUWeuqp7sDBlLMvIWU7.png?f=user_large De Duo heeft een wisselbare schermlaag voor als de vouw vervelend begint te worden....

• Redondo1982
DNN!S schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 06:02:
[Afbeelding] De Duo heeft een wisselbare schermlaag voor als de vouw vervelend begint te worden....
Mooi koppelverkoopstrategie met AC+ ;)

• DNN!S
Redondo1982 schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 08:30:
[...]

Mooi koppelverkoopstrategie met AC+ ;)
Denk niet dat het onder AC+ gaat vallen omdat het slechts cosmetisch is.

*edit: volgens de reacties hieronder Inderdaad toch een koppel met AC+ :)

[ Voor 14% gewijzigd door DNN!S op 02-10-2026 11:44 ]

• Donstil
  • Niet online

Donstil

DNN!S schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 09:10:
[...]

“Oeps ik deed hem dicht en toen zag er nog een Apple Pencil tussen”

• Donstil
  • Niet online

Donstil

Als je nou een plek in de natuur hebt, modellen en 100% de goede belichting. Dan kan je dit soort foto’s maken met de duo: Apple Shares Photos Shot on iPhone Duo

[ Voor 22% gewijzigd door Donstil op 02-10-2026 09:13 ]

• _Bailey_
  • Niet online
[Afbeelding] De Duo heeft een wisselbare schermlaag voor als de vouw vervelend begint te worden....
het betoog van die Kate Bergeron, Apple VP of Hardware Engineering, is vooral een hoop marketing gezwets voor het feit dat het gewoon een plastic screenprotector is, net als op vrijwel alle bestaande foldables.

En bij Apple kan je plastic screenprotector die mits je voor een paar honderd euro AC+ afsluit voor €19 laten vervangen. Zonder AC+ prijs nog onbekend. Het is gewoon een stukje plastic (van zo'n € 5 voor Apple) , dus zonder AC+ gok ik zo'n €99, Apple kennende

• overtones
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:52
[...]

Met AppleCare is het 19 dollar. Zonder waarschijnlijk vele malen meer.

|| iPhone Duo || Apple Watch Ultra 4 || MacBook Air M5 || AirPods Pro 3 || AirPods Max USB-c || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||

• Donstil
  • Niet online

Donstil

overtones schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 09:25:
[...]

Met AppleCare is het 19 dollar. Zonder waarschijnlijk vele malen meer.
Prima prijsje, goedkoper dan de parkeergarage bij de Apple Store in Amsterdam 😂

• Donstil
  • Niet online

Donstil

Mooie optie. Dat geeft wat vertrouwen om hem gewoon lekker te gebruiken zonder overdreven voorzichtig te doen en naast Apple Care ook eens die laag te kunnen vervangen.

• _Bailey_
  • Niet online
Donstil schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 09:30:
[...]

Prima prijsje, goedkoper dan de parkeergarage bij de Apple Store in Amsterdam 😂
precies, zelfs dat het niet €19 kost maar feitelijk €19 plus nog een paar honderd euro! rekenen is jouw sterkste vak he! :+

En dan nog inderdaad goedkoper dan parkeren hier in Amsterdam ;)

• Donstil
  • Niet online

Donstil

_Bailey_ schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 09:32:
[...]

precies, zelfs dat het niet €19 kost maar feitelijk €19 plus nog een paar honderd euro! rekenen is jouw sterkste vak he! :+

En dan nog inderdaad goedkoper dan parkeren hier in Amsterdam ;)
Oké ik zal happen: Hoezo €19,- plus een paar honderd?

Edit: Ooh vanwege Apple care prijs. Maar goed dat wordt toch al afgesloten. Dat staat hier los van.

[ Voor 15% gewijzigd door Donstil op 02-10-2026 09:35 ]

• _Bailey_
  • Niet online
Donstil schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 09:33:
[...]

Oké ik zal happen: Hoezo €19,- plus een paar honderd?
het AC+ plan voor de Duo moet je er voor afsluiten, of krijg je dat gratis bij de Duo? ;)

Zonder AC+ is de prijs nog onbekend, aldus de Apple dame die ik hierboven aanhaalde.

• Donstil
  • Niet online

Donstil

_Bailey_ schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 09:35:
het AC+ plan voor de Duo moet je er voor afsluiten, of krijg je dat gratis bij de Duo? ;)
Ja Apple care neem ik toch al, dat neem ik/je natuurlijk niet hier voor.
Zonder AC+ is de prijs nog onbekend, aldus de Apple dame die ik hierboven aanhaalde.
Ja daarom voor mij niet relevant.

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:28
Donstil schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 09:31:
[...]

Mooie optie. Dat geeft wat vertrouwen om hem gewoon lekker te gebruiken zonder overdreven voorzichtig te doen en naast Apple Care ook eens die laag te kunnen vervangen.
Ja. Ik heb een keer AirPods Pro 3 daar teruggebracht (want zitten verschrikkelijk in mijn oren) en was even de tijd vergeten. Het was in the end weinig zinvol om de AirPods terug te brengen :)

• Redondo1982
[...]

Jazeker, € 19,- bij AC+ en zonder AC+ onbekend nog.

• Greatsword
  • Niet online
giantgiantus schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 10:22:
[...]

Ja. Ik heb een keer AirPods Pro 3 daar teruggebracht (want zitten verschrikkelijk in mijn oren) en was even de tijd vergeten. Het was in the end weinig zinvol om de AirPods terug te brengen :)
Haha, toevallig laatst een Apple Watch daar opgehaald, was inderdaad niet misAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m3ZfSlAhQp4xC3Qe2E2qVp1rY_E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qvgxmUHsyMerDEICopZ7VwXH.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste

Let op:
Voor levertijden en beschikbaarheid is er:
[iPhone] Levertijd & Beschikbaarheid – Deel 6
Voor importeren en losse koop is er:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
Discussies over providers en abonnementen mogen in:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11

Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.