[iPhone Duo] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

Donstil

Live, Laugh, Toaster bath.

THE_BASE schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 09:15:
[...]

En juist dit betwijfel ik. Apple is normaliter redelijk waardevast, maar iPhone Air is dat ook niet gebleken, die kun je voor rond de €600 op V&A vinden en de verkoopprijs zakte al vrij snel na de lancering in.

Dat laatste zal bij iPhone Duo niet zomaar gebeuren, maar waardevast? Nee, dat geloof ik niet.
Het zal allemaal hangen of staan met de populariteit. De air is dat simpelweg niet dus daarom zakt die snel in prijs en zie je dat logischerwijs ook op de 2e hands markt.

Als de duo populair is maar voor vele nog te duur nieuw, dan heb je best wel kans dat die volgend jaar met de duo 2 juist prima te verkopen is, dat is dan het moment dat mensen instappen die hem nieuw te duur vinden.

Vooralsnog voelt de populariteit van de Duo vele malen hoger dan de Air vorig jaar, dus ik schat zo in dat het wel goed komt.

I wake up in the morning and I piss excellence

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08:34
Jumpman schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 09:36:
[...]

Ik vlieg niet op Nederland terug. En ik haal al jaren met Apple spullen daar. Ik hoor en zie alleen maar mensen staand gehouden worden met heel veel apparaten, kleding of sneakers. Voor eigen gebruikt wordt het gedoogd.
NL of een ander EU land maakt wat dat betreft niet uit.
Dat het niet actief gecontroleerd wordt is een ander verhaal, maar je overtreed wel gewoon de wet. Dus netjes is het niet.
Maar we raken off topic

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 20:03
carpebios schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 09:38:
Voor die 1720 euro zou ik hem ook kopen in Amerika, dat is een goede deal!
ik ook, 2300 euro is mij echt te gek.

Dus...... wie neemt er 1 voor me mee uit de VS :9

Ik hoop dat de animo, verkopen en prijsverlaging vergelijkbaar zullen zijn met die van de Air vorig jaar. O-)

[ Voor 19% gewijzigd door Cardwizard op 11-09-2026 10:51 ]

• StevenRSCA
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 07:55
Jumpman schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 09:09:
Nog even benieuwd naar de hands on reviews, maar anders misschien toch proberen om hem in de VS te kopen bij mijn bezoek. $1999.00 + 8,25% gecombineerde state tax = $2163,92 = €1864,21. State Tax kan je op de luchthaven nog terug proberen te krijgen, maar die dienst kost tegenwoordig $60.00/65.00. Die €400,00 is ook wel de maximale meerprijs die ik wil betalen t.o.v. Apple iPhone 18 Pro.
De eventuele teruggave van de tax op de Amerikaanse luchthaven is staat-afhankelijk. Florida en Californie bijvoorbeeld (de twee staten waar ik al in de USA in het verleden Apple producten heb gekocht) doen hier volgens mij niet aan mee.

• Donstil
  • Niet online

Donstil

StevenRSCA schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 09:43:
[...]

De eventuele teruggave van de tax op de Amerikaanse luchthaven is staat-afhankelijk. Florida en Californie bijvoorbeeld (de twee staten waar ik al in de USA in het verleden Apple producten heb gekocht) doen hier volgens mij niet aan mee.
Klopt dit wordt steeds moeilijker, er zijn steeds minder staten die het doen.
Maar als je naar een staat gaat die het (nog) wel doet maakt dat niet zoveel uit natuurlijk :P

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

THE_BASE schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 09:15:
[...]

En juist dit betwijfel ik. Apple is normaliter redelijk waardevast, maar iPhone Air is dat ook niet gebleken, die kun je voor rond de €600 op V&A vinden en de verkoopprijs zakte al vrij snel na de lancering in.

Dat laatste zal bij iPhone Duo niet zomaar gebeuren, maar waardevast? Nee, dat geloof ik niet.
De prijs bij Apple voor de Air is 100 euro gestegen dus dat doet (hopelijk) ook wat met de restwaarde al kan je natuurlijk niet stellen dat de restwaarde meteen 100 euro omhoog gaat.

Ik heb zelf ook een air gekocht voor 975 dat was toen een prima deal, en het is een prima telefoon behalve de camera opties.

[ Voor 16% gewijzigd door Slasher op 11-09-2026 09:52 ]

How bad is it on a scale from one to Spurs

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09:45
DNN!S schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 07:37:
[...]

Heeft het schorriemorrie tegenwoordig nog aandacht voor telefoons dan? Zij weten als geen ander dat een telefoon intussen vrij waardeloos is met alle beveiligingen van nu.
Ik werk in het OV en kan je vertellen dat er ontzettend veel telefoons worden gestolen.

• Stunned Guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 20:50
Ulster Seedling schreef op donderdag 10 september 2026 @ 22:40:
Ik ben vorig jaar van mijn iPhone 15 Pro teruggegaan naar de 13 mini, omdat die een stuk fijner in de hand ligt. De Duo vind ik wel een interessante opvolger. Ik heb vele iPads (mini) gehad maar ze eindigen altijd in een lade, niet omdat ik ze niet prettig vond lezen, maar omdat ik ze nooit bij de hand had als ik even wat wil lezen. Dus ik zie echt wel een voordeel in de Duo voor mij.
Dit is voor mij eigenlijk ook heel herkenbaar ja. Ik ben eigenlijk vanaf begin af aan wel fan geweest van de iPad mini en heb meerdere generaties gehad. Ook heb ik nog een vrij nieuwe 'normale' Ipad, maar eigenlijk liggen die hier ook allemaal in een la nu.

Ik had eigenlijk de verwachting dat ik ze meer zou gaan gebruiken na de aanschaf van een iPhone Air, maar dat blijkt niet het geval te zijn. Ik gebruik nu of de iPhone Air of een 14 inch MacBook Pro.

Daarom vind ik de Duo zo interessant, omdat dit eigenlijk een telefoon en iPad Mini in één is. Ik zou hem met name gewoon dichtgeklapt gebruiken als telefoon en open voor het 'iPad Mini werk'. Het zou voor mij dus in potentie dienst kunnen doen als 2 apparaten en dat maakt hem extra interessant. Waar ik echter bang voor ben is dat ik in de praktijk voor het 'iPad mini werk' alsnog gewoon even de Macbook erbij pak.
Ulster Seedling schreef op donderdag 10 september 2026 @ 22:40:

Ik ben wel benieuwd naar het formaat en de bedienbaarheid met één hand. Gezien de Fold 8 blijkbaar qua formaat identiek is, moet ik die maar eens gaan proberen. (Want ik wil wel kunnen pre-orderen, als ik het toch ga doen :+)
Ik ben zelf ook erg benieuwd naar hoe het gebruik zal zijn met één hand en überhaupt hoe hij dichtgeklapt gaat zijn in gebruik, ik denk namelijk dat ik hem voor meer dan de helft van de tijd op die manier zal gaan gebruiken.

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Tweak_ers schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 05:46:
[...]

Iedere ZZP'er gaat juist voor de 2TB om in aanmerking te komen voor KIA, daar geldt een minimale investeringswaarde van €2900.

€3.839 aankoopprijs
→ €666 btw terug
→ €3.173 excl. btw
→ belastingvoordeel over €3.173 × 49,5% ≈ €1.571

Netto kosten: ongeveer €1.602.

Als je daarnaast recht hebt op 28% KIA, komt er extra belastingvoordeel bij en kan de effectieve nettokost richting €1.160 gaan.

Welkom in Nederland, als loonslaaf kost het je €3839, maar iemand met eigen bedrijf betaalt tegen de €1200.

Als ze dan toch ergens moeten bezuinigen, zijn dit soort zaken toch wel overduidelijk doorgeslagen.
Zonder er een belasting-topic van te maken (want hier kunnen hele discussies over gevoerd worden) is het wel goed om te weten dat de KIA-drempel op 2901 euro ligt en dat deze drempel geldt voor het totaal van alle investeringen over een jaar. Niet per investering dus. Iets dat wel gesuggereerd wordt door te stellen dat ondernemers voor de 2TB versie moeten gaan om voor de KIA in aanmerking te komen. Dat is niet het geval als je als ondernemer dat jaar ook andere investeringen doet.

Dat betekent, stam + t .

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:58
Apache4u schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 10:00:
[...]

Zonder er een belasting-topic van te maken (want hier kunnen hele discussies over gevoerd worden) is het wel goed om te weten dat de KIA-drempel op 2901 euro ligt en dat deze drempel geldt voor het totaal van alle investeringen over een jaar. Niet per investering dus. Iets dat wel gesuggereerd wordt door te stellen dat ondernemers voor de 2TB versie moeten gaan om voor de KIA in aanmerking te komen. Dat is niet het geval als je als ondernemer dat jaar ook andere investeringen doet.
Heel goed om dit te benoemen hoor, die fout wordt heel vaak gemaakt. En het zal je maar gebeuren dat je hierdoor de iPhone Duo laat liggen :+

I don't have dreams, I have goals!!

• Apache4u
  • Niet online
Redondo1982 schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 10:20:
[...]

Heel goed om dit te benoemen hoor, die fout wordt heel vaak gemaakt. En het zal je maar gebeuren dat je hierdoor de iPhone Duo laat liggen :+
Dan bespaar je gegarandeerd het meeste 😉.

Maar zou zuur zijn als je voor de 2TB zou gaan puur vanwege de zgn belastingvoordelen, terwijl de 256GB ook volstaat

Dat betekent, stam + t .

• Redondo1982
Tweak_ers schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 07:23:
[...]

Ook zonder de KIA, is het voordelig.

Het gaat er gewoon om dat je hem ex BTW kunt aanschaffen, want die vraagt ieder bedrijf terug. En van je bruto bedrijfsresultaat kunt betalen.

En is nergens een regel tegen slecht ondernemen, dus als je een "verkeerd" product koopt, mag je er gewoon één naast kopen. Of volgend jaar weer.

Heeft verder weinig met de VVD te maken. KIA is zelfs in kabinet Kok ontstaan. PvdA was toen de grootste met 45 zetels.

Voor loonslaven gelden er allemaal beperkende maatregelen. Een fiets fiscaal voordelig aanschaffen mag eens in de 5 jaar. Zou goed zijn als er ook zoiets voor ondernemers wordt verzonnen.

Eens per 3 jaar, 1 telefoon per "medewerker".

Maar goed, we geraken wat offtopic.
Als er één iemand aan het doorslaan is dan ben jij het wel. Het is gewoon simpel: als je iets zakelijk gebruikt mag je het ook aftrekken op de zaak. Waarom zou je hieraan gaan tornen? Als je dat doet met één product dan is er straks allerlei regeltjes voor vele producten en is het hek van de dam. Bovendien zou het ook oneerlijk zijn naar de ondernemer, die al het risico draagt zonder vangnetten als een werknemer. Ook is er vanuit de accountant vaak een splitsing naar privé gebruik. Niet alles kan je maar volledig zakelijk aftrekken, althans kan wel maar bij controle ben je dan gewoon de lul. Bovendien doet een goede accountant dit niet. Als je maar één telefoon gebruikt dan kan je gewoon 50% aanhouden.

Van die termen als loonslaaf ed word ik helemaal ziek. Je doet nu net alsof mensen in loondienst alleen maar slaven zijn, gadverdamme. Jij moet duidelijk wat anders gaan doen. Mensen in loondienst worden héél goed beschermd en bovenal steeds beter vergoed. En als je voor dit soort spullen al zo naar constructies gaat kijken en de bijbehorende voordelen tov je eigen situatie dan moet je echt wat aan je afgunst gaan doen.

• Redondo1982
Apache4u schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 10:27:
[...]

Dan bespaar je gegarandeerd het meeste 😉.

Maar zou zuur zijn als je voor de 2TB zou gaan puur vanwege de zgn belastingvoordelen, terwijl de 256GB ook volstaat
Absoluut, dingen kopen op de zaak is prima voor de aftrek. Alleen onnodige dingen is dus niet voordeliger, al denken ondernemers soms van wel. Een iPhone Duo met 256gb zal voor de meesten voldoende zijn in gebruik dus dan heb je nog 364 dagen om wat andere dingen te kopen haha.

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:11
Wow, gevoelige snaar geraakt :P

Haters everywhere but I don’t really care

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

*kuch* Discussies over belastingen mogen in Persoonlijke financiën, studie en loopbaan. Zullen we weer ontopic gaan over de iPhone Duo zelf? Kthxbye :>

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• StevenRSCA
Ik weet niet of het hier al ter sprake is gekomen, maar ik vind het wel opmerkelijk: op hun eigen website claimt Apple dat de vouw in de Duo niet zichtbaar is.

https://www.apple.com/benl/iphone-duo/

Zie je een vouw in het binnendisplay van iPhone Duo?
Het vlakke en gladde binnendisplay van iPhone Duo heeft een speciaal ontwikkelde nanotextuurlaag voor minder schittering en spiegeling, zodat je er ongestoord naar kunt kijken. De lagen van het display glijden over elkaar heen als je het scherm vouwt, waardoor er nauwelijks spanning om het scherm komt te staan en je geen vouw ziet

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:01
https://www.pcmag.com/opi...ne-apple-event-iphone-duo

Heeft best wel een punt

[ Voor 68% gewijzigd door Daedalus op 11-09-2026 12:04 . Reden: tracking verwijderd ]

• Donstil
  • Niet online

Donstil

StevenRSCA schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 11:35:
Ik weet niet of het hier al ter sprake is gekomen, maar ik vind het wel opmerkelijk: op hun eigen website claimt Apple dat de vouw in de Duo niet zichtbaar is.

https://www.apple.com/benl/iphone-duo/

Zie je een vouw in het binnendisplay van iPhone Duo?
Het vlakke en gladde binnendisplay van iPhone Duo heeft een speciaal ontwikkelde nanotextuurlaag voor minder schittering en spiegeling, zodat je er ongestoord naar kunt kijken. De lagen van het display glijden over elkaar heen als je het scherm vouwt, waardoor er nauwelijks spanning om het scherm komt te staan en je geen vouw ziet
Ik hoor van alle Android Fold gebruikers dat dit zo is, die hebben het er allemaal over dat de vouw niet zichtbaar is tijdens gebruik en aangezien het hier gaat over “naar kijken” en dus gebruik zal dat dan wel zo zijn 👍

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Third party apps wordt nog wel een dingetje. De SDK komt pas eind van de maand uit dus developers hebben pas last minute toegang tot de Duo. Verwacht dus de komende maanden geen updates vanuit met name de kleine developers.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:08
Hij vergelijkt het met de Fold 6. Heel andere verhouding dan bv de Fold 8 of iPhone Duo. Ik kijk ook veel content op mijn tv. Ja dan heb ik het grotere scherm op mijn Fold ook niet nodig. Het gaat om het mobiel content consumeren lijkt mij.

• Of-Aaargh
  • Laatst online: 09:15
Ja, 254 gram van de Duo (en de zware Samsung Fold 6 waarmee hij vergeleken wordt) is gewoon erg veel. Ik snap dat het een eerste-generatie model is voor Apple, maar ze moeten echt eens goed kijken naar Samsung die er in slaagt een Fold te maken die lichter is dan de Iphone 17 Pro.

- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS

• Redondo1982
Of-Aaargh schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 12:13:
[...]

Ja, 254 gram van de Duo (en de zware Samsung Fold 6 waarmee hij vergeleken wordt) is gewoon erg veel. Ik snap dat het een eerste-generatie model is voor Apple, maar ze moeten echt eens goed kijken naar Samsung die er in slaagt een Fold te maken die lichter is dan de Iphone 17 Pro.
Ik denk dat Apple hier bewust voor kiest. Apple is altijd iets zwaarder geweest, voelt premium en heeft daardoor ook vaak geen gekke issues. Kijk maar naar de Macbooks ed. Ik vind deze Duo er ook veel degelijker uitzien dan de Folds, wat op speelgoed lijkt. Daar zal ook weldegelijk verschil in zitten. Het mechanische ed zijn van hogere kwaliteit, voor wat ik nu kan zien. Nog een maand of wat en dan weten we het.

• Toppe
  • Laatst online: 09:49

Toppe

Oké ✅

Redondo1982 schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 12:22:
[...]

Ik denk dat Apple hier bewust voor kiest. Apple is altijd iets zwaarder geweest, voelt premium en heeft daardoor ook vaak geen gekke issues. Kijk maar naar de Macbooks ed. Ik vind deze Duo er ook veel degelijker uitzien dan de Folds, wat op speelgoed lijkt. Daar zal ook weldegelijk verschil in zitten. Het mechanische ed zijn van hogere kwaliteit, voor wat ik nu kan zien. Nog een maand of wat en dan weten we het.
Ik snap sowieso dat gewicht gedoe niet. Wat je niet hebt kan je ook niet vergelijken

🏁 F1HUB.APP | De essentie van Formule 1. Geen ruis, geen advertenties, alleen pure data en statistieken. Real-time racing insights.

• Donstil
  • Niet online

Donstil

Rivanov schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 11:46:
Third party apps wordt nog wel een dingetje. De SDK komt pas eind van de maand uit dus developers hebben pas last minute toegang tot de Duo. Verwacht dus de komende maanden geen updates vanuit met name de kleine developers.
Komende maanden lijkt mij wat overdreven, je hebt die scaling zo in je app zitten, en ze draaien altijd overuren bij het goedkeuren rond release van zulke zaken.

Na de final can iOS 27.0 gaat Xcode 27.1 in beta en kunnen ze alvast rommelen.

Edit: Ik vind dat juist altijd de kracht van Developers die voor de mobiele Apple platformen ontwikkelen.

[ Voor 8% gewijzigd door Donstil op 11-09-2026 12:43 ]

• Rivanov
  • Nu online
Donstil schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 12:37:
[...]

Komende maanden lijkt mij wat overdreven, je hebt die scaling zo in je app zitten, en ze draaien altijd overuren bij het goedkeuren rond release van zulke zaken.

Na de final can iOS 27.0 gaat Xcode 27.1 in beta en kunnen ze alvast rommelen.

Edit: Ik vind dat juist altijd de kracht van Developers die voor de mobiele Apple platformen ontwikkelen.
Het is niet enkel scaling. Je moet de hele bediening van de app herzien. Moet natuurlijk werken op het front display, op één van de open displays en op beide displays simultaan. Komt wel wat meer bij kijken.

Marco Arment en Casey Liss waren er niet super enthousiast over in de meest recente ATP podcast.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• StevenRSCA
Toppe schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 12:30:
[...]

Ik snap sowieso dat gewicht gedoe niet. Wat je niet hebt kan je ook niet vergelijken
Ik zou het zelfs nog sterker willen stellen: wat je niet hebt en wat je ook nooit zal hebben, kan je ook niet vergelijken.

Misschien een te gechargeerd statement, maar 99% van de kopers van de Duo zullen nooit het gelijkaardige Samsung model überhaupt fysiek gaan bekijken. Persoonlijk heb ik daar absoluut geen ambitie voor. Mijn "ervaring" met zo'n hardware beperkt zich tot de YouTube video's van de MKBHD's van deze wereld.

Edit: die 1% zit uiteraard hier op het forum :)

[ Voor 4% gewijzigd door StevenRSCA op 11-09-2026 13:09 ]

• Toppe
  • Laatst online: 09:49

Toppe

Oké ✅

StevenRSCA schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 13:08:
[...]

Ik zou het zelfs nog sterker willen stellen: wat je niet hebt en wat je ook nooit zal hebben, kan je ook niet vergelijken.

Misschien een te gechargeerd statement, maar 99% van de kopers van de Duo zullen nooit het gelijkaardige Samsung model überhaupt fysiek gaan bekijken. Persoonlijk heb ik daar absoluut geen ambitie voor. Mijn "ervaring" met zo'n hardware beperkt zich tot de YouTube video's van de MKBHD's van deze wereld.

Edit: die 1% zit uiteraard hier op het forum :)
Nou ja, ik vind het gewicht misschien het minst belangrijke omdat het ding 70% van de tijd in de zak zit of op tafel ligt.

🏁 F1HUB.APP | De essentie van Formule 1. Geen ruis, geen advertenties, alleen pure data en statistieken. Real-time racing insights.

• Donstil
  • Niet online

Donstil

Rivanov schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 13:06:
[...]

Het is niet enkel scaling. Je moet de hele bediening van de app herzien. Moet natuurlijk werken op het front display, op één van de open displays en op beide displays simultaan. Komt wel wat meer bij kijken.
Intern is grotendeels een iPad app, extern is het scaling. Als je echt de tijd niet hebt als developer dan heb je dat met Claude code zo gefixed waarschijnlijk.

Maar ga je toch voor de duo?

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 11-09-2026 13:16 ]

• Of-Aaargh
[...]

Ik heb nu de Fold 8, nog maar een maand of zo, dus we gaan zien of die net zo goed is als mijn zware Fold 6, die dus volgens jou mechanisch beter was dan de Fold 7 en 8? Ik weet het niet, ik weet wel dat de Folds die ik heb (gehad) net zo premium voelen als welke van mijn mijn Iphones ook. Hoe vond jij dan de Samsung Folds dan echt in je eigen ervaring vergeleken met je Iphones?

Ik denk dat we het met elkaar wel eens kunnen zijn dat we allemaal erg benieuwd zijn naar de Duo in het echt, als ie over een maand uitkomt.

• Rivanov
  • Nu online
Donstil schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 13:15:
[...]

Intern is grotendeels een iPad app, extern is het scaling. Als je echt de tijd niet hebt als developer dan heb je dat met Claude code zo gefixed waarschijnlijk.

Maar ga je toch voor de duo?
Nope. Ga gewoon weer veilig voor de 18 Pro. Eerst maar eens zien hoe het de eerste generatie Duo vergaat.
Of dat het een langer leven beschoren is of dat het kan aansluiten bij de Vision Pro.

Los van de prijs.

• Donstil
  • Niet online

Donstil

Rivanov schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 13:56:
[...]

Nope. Ga gewoon weer veilig voor de 18 Pro. Eerst maar eens zien hoe het de eerste generatie Duo vergaat.
Of dat het een langer leven beschoren is of dat het kan aansluiten bij de Vision Pro.

Los van de prijs.
Ja ben ik ook wel benieuwd naar, al kunnen ze dan wel naast elkaar in de kast liggen hier, dat is ook wel gezellig voor ze 😂

• Furrr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10:05
Of-Aaargh schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 13:30:
[...]

Ik heb nu de Fold 8, nog maar een maand of zo, dus we gaan zien of die net zo goed is als mijn zware Fold 6, die dus volgens jou mechanisch beter was dan de Fold 7 en 8? Ik weet het niet, ik weet wel dat de Folds die ik heb (gehad) net zo premium voelen als welke van mijn mijn Iphones ook. Hoe vond jij dan de Samsung Folds dan echt in je eigen ervaring vergeleken met je Iphones?

Ik denk dat we het met elkaar wel eens kunnen zijn dat we allemaal erg benieuwd zijn naar de Duo in het echt, als ie over een maand uitkomt.
De Fold 8 vind ik persoonlijk heel premium ogen en voelen. Ik vind persoonlijk de fold 8 veel mooier dan de Duo. Mooi strak, dun en symetrisch.

[ Voor 4% gewijzigd door Furrr op 11-09-2026 14:36 ]

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08:10

L23

Donstil schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 13:15:
[...]

Intern is grotendeels een iPad app, extern is het scaling.
Ben benieuwd, maar verwacht ook dat de meeste apps standaard al prima draaien op de Duo. Niet onbruikbaar in ieder geval vanwege de scaling. Het zijn vooral nieuwe/extra features zoals ze bij de Netflix app demonstreren die later komen.

• noslen
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 09:20
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g2Wz7BxeHoDoaWnqZkAsO09TGts=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xTNU9FwragFrxGkerToSqvlA.jpg?f=fotoalbum_largeWie wil ook liever rechte hoeken in plaats van afgeronde hoeken? Misschien iets voor de Duo 2

• Donstil
  • Niet online

Donstil

noslen schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 22:47:
~[Afbeelding]Wie wil ook liever rechte hoeken in plaats van afgeronde hoeken? Misschien iets voor de Duo 2
Gaan ze echt niet doen met de Duo 2. Het design van de huidige is heel bewust gekozen. Net zoals het design en de notch van de X toen, je zag op een zwart wit tekening, in bijvoorbeeld een willekeurige handleiding, nog dat het om een iPhone ging. Dat truukje herhalen ze nu weer, het is zelfs de D van Duo :)

[ Voor 15% gewijzigd door Donstil op 11-09-2026 22:55 ]

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 23:40
[Afbeelding]Wie wil ook liever rechte hoeken in plaats van afgeronde hoeken? Misschien iets voor de Duo 2
Zoals die nu is lijkt mij fijner in de hand liggen..

• deurklinkje
  • Registratie: Mei 2013
Dit maakt mij wel weer aan het twijfelen

3900 WP O / 4100 WP W | Daikin 2mxm50n | Daikin FTXM 25 | Daikin FTXM 35

• Pufster
  • Registratie: Februari 2018
  • Nu online
deurklinkje schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 23:24:
[...]

Als je twijfelt door een artikel, was de Duo wss nooit voor je bestemd.

Ik kan me wel vinden in dat artikel voor een deel. Een deel van de kopers zullen er veel plezier van hebben maar een ander deel zal inderdaad, zoals de auteur zegt, niet veel de telefoon openvouwen vanwege allerlei redenen en dan zit je daar met een klein schermpje. Voor 95% van de kopers zal dit hun eerste foldable zijn en zullen snel zien of het iets voor hun is of niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Pufster op 12-09-2026 00:06 ]

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:28

Tylen

Neem mij niet te serieus

[Afbeelding]Wie wil ook liever rechte hoeken in plaats van afgeronde hoeken? Misschien iets voor de Duo 2
Ziet er toch niet uit. Lekker laten zoals die is.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Tylen

Tylen

Neem mij niet te serieus

[...]

Je moet spijt hebben over wat je gedaan hebt, niet over wat je niet gedaan hebt…

• Tylen

Tylen

Neem mij niet te serieus

Pufster schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 00:05:
[...]

Als je twijfelt door een artikel, was de Duo wss nooit voor je bestemd.

Ik kan me wel vinden in dat artikel voor een deel. Een deel van de kopers zullen er veel plezier van hebben maar een ander deel zal inderdaad, zoals de auteur zegt, niet veel de telefoon openvouwen vanwege allerlei redenen en dan zit je daar met een klein schermpje. Voor 95% van de kopers zal dit hun eerste foldable zijn en zullen snel zien of het iets voor hun is of niet.
En anders verkoop je hen toch weer. :?

• deurklinkje
  • Registratie: Mei 2013
Tylen schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 08:02:
[...]

Je moet spijt hebben over wat je gedaan hebt, niet over wat je niet gedaan hebt…
Precies,

3900 WP O / 4100 WP W | Daikin 2mxm50n | Daikin FTXM 25 | Daikin FTXM 35

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:41
Daarom vind ik de Duo zo interessant, omdat dit eigenlijk een telefoon en iPad Mini in één is. Ik zou hem met name gewoon dichtgeklapt gebruiken als telefoon en open voor het 'iPad Mini werk'. Het zou voor mij dus in potentie dienst kunnen doen als 2 apparaten en dat maakt hem extra interessant. Waar ik echter bang voor ben is dat ik in de praktijk voor het 'iPad mini werk' alsnog gewoon even de Macbook erbij pak.
Dat is mooi wensdenken maar vooralsnog één van de grotere misvattingen rond de Duo. Een uitgeklapte Duo is géén iPad mini, draait geen iPad apps en kan niet multitasken (stage manager, windowed apps) zoals dat op iPadOS kan. Developers hebben er nog een beste kluif aan om hun apps aan te passen. De mate van bereidbaarheid daartoe zal afhankelijk zijn van de populariteit van het toestel en daarmee de potentiële app sales. Je kunt (omdat het geen iPad apps zijn) ook al op je klompen aanvoelen dat voor sommige apps een iPhone, iPad en iPhone Duo variant in de app store komt, enkel om sales op te drijven.

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09:20
[...]

Wachten op Jerririg. De Fold kwam er goed uit en de Duo zal dat ook wel doen. Allebei prima apparaten. Ik ben persoonlijk vooral benieuwd naar de verhoudingen van de ‘paspoort’ modellen. Ik had al besloten dat dit hem waarschijnlijk niet is voor mij en voor de Air gegaan.

Ik ben wel benieuwd naar de software integratie op de Duo. Je zag bij Android in het begin van de langere folds dat de apps zich niet altijd goed schaalden. Ben benieuwd naar jullie ervaringen want ik geloof juist dat een fold kan helpen met productiviteit en niet zozeer (enkel) media consumptie.

• Of-Aaargh
Ik zou er helemaal voor zijn maar dat gaan ze inderdaad niet doen, tenzij ze hun ontwerptaal gaan aanpassen. Alle Iphones op dit moment hebben afgeronde hoeken waar het kan, en dat zo'n strikte regel dat ze het ook doorvoeren op telefoons waar het niet overal kan. Apple heeft zich ook overduidelijk laten inspireren door de oorspronkelijke Duo, wat een mooi compliment is voor Microsoft. De oorspronkelijke Duo uit 2019 was een technologisch wonder qua ontwerp en bouw. Wat Apple alleen niet zag is dat de Microsoft Duo wél symmetrische schermen had, vanwege dikke bezels aan de boven- en onderkant van de schermen.

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:01
Tylen schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 08:02:
[...]

Dat is ook niet waar, iets niet doen is ook iets doen want je hebt beslist om iets niet te doen en iets beslissen om niet te doen is ook iets doen waar je dus spijt van kan hebben

[ Voor 13% gewijzigd door pina op 12-09-2026 10:01 ]

• Donstil
  • Niet online

Donstil

lexuzu schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 08:41:
[...]
Je kunt (omdat het geen iPad apps zijn) ook al op je klompen aanvoelen dat voor sommige apps een iPhone, iPad en iPhone Duo variant in de app store komt, enkel om sales op te drijven.
Er komen geen losse iPhone Duo-apps en daarmee ook geen methode om apps op die manier afzonderlijk aan te bieden voor aanschaf. Developers moeten dit binnen de binary van de iOS-app aanbieden.

[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 12-09-2026 10:05 ]

• Donstil
  • Niet online

Donstil

Ik kwam deze tegen op Instagram.

Laat goed zien hoe het werkt met de verhouding van het front scherm.

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:12
[...]

Die maakt alleen maar negatieve aannames op negatieve persoonlijke gevoelens.
puur clickbait artikel.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Let op:
Voor levertijden en beschikbaarheid is er:
[iPhone] Levertijd & Beschikbaarheid – Deel 6
Voor importeren en losse koop is er:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
Discussies over providers en abonnementen mogen in:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11

Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.