[iPhone Duo] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17:48
Mijn fold 7 heeft een irritante eigenschap dat hij niet stabiel ligt als je hem niet openklapt. Ivm camera's. Ik heb dit gefixt door er een houder op te lijmen.

Het lijkt erop dat de Duo dit ook heeft, omdat de cameras niet central staan. Benieuwd of dit zo is

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 17:28
Apache4u schreef op donderdag 10 september 2026 @ 12:04:
Ik was na gisterenavond niet van plan om over te stappen en afscheid te nemen van mijn geliefde Air. Maar na het zien van de hands-on filmpjes hier in het topic is het kwartje toch de andere kant op gevallen. 😈. De donkerblauwe gaat m worden. Even gekeken op mijn huidige toestel hoeveel ruimte ik nu gebruik.. 161GB. Dus in principe zou 256 genoeg moeten zijn… maar ja..
Ik ga ook voor de donkerblauwe 1 tb. Ga wel denk ik mijn Pro Max 1 tb. verkopen aan swappie scheelt toch weer € 1000 en anders verdwijnt die bij de rest van de telefoons..

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:29

Nitai

Live the life you love.

TweakerVincent schreef op donderdag 10 september 2026 @ 16:23:
Mijn fold 7 heeft een irritante eigenschap dat hij niet stabiel ligt als je hem niet openklapt. Ivm camera's. Ik heb dit gefixt door er een houder op te lijmen.

Het lijkt erop dat de Duo dit ook heeft, omdat de cameras niet central staan. Benieuwd of dit zo is
Misschien lost een nieuwe case dit op, al vrees ik van niet, op m'n Fold 8 hielp dat namelijk ook niet echt. Gelukkig heeft die case wel MagSafe, wat een hoop scheelt met al mijn accessoires. Qua formaat is de Fold 8 (na de 6 en 7 te hebben gehad) echt super handzaam, al merk ik wel dat ik 'm eigenlijk nauwelijks openklap. :+

Daarom twijfel ik ontzettend of ik mijn iPhone 17 Pro Max zal verkopen om voor de Duo te gaan. Twee foldables is natuurlijk wel een beetje overkill, maar wat denk ik vaak: "Was m'n Fold 8 maar uitgerust met iOS..."

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• ed14n
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:09
Als ze nou eens gewoon een iPhone Uno maken, dat zou handig zijn. Dus gewoon letterlijk de helft van zo'n fold. Dat lijkt me vet. Dat hele passport shaped lijkt me best handig qua productivity en qua eenhand bediening lijkt apple dat ook wel goed voor elkaar te hebben. Zou een mooie nieuwe small form factor zijn :).

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:37
ed14n schreef op donderdag 10 september 2026 @ 16:36:
Als ze nou eens gewoon een iPhone Uno maken, dat zou handig zijn. Dus gewoon letterlijk de helft van zo'n fold. Dat lijkt me vet. Dat hele passport shaped lijkt me best handig qua productivity en qua eenhand bediening lijkt apple dat ook wel goed voor elkaar te hebben. Zou een mooie nieuwe small form factor zijn :).
Je bedoelt een iPhone Air maar dan 5.4 inch scherm. iPhone Air mini. ;)

MacBook Air 13.6” M4 16 Gb Sky Blue  iPad Pro 12.9” M1  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• Furrr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18:14
Balls deep in het ecosysteem van Apple, dat gezegd hebbende heb ik sinds kort een Samsung Galaxy Z Fold 8 (als experiment, daily driver is vooralsnog een 17 pro max).

Maar moet zeggen dat Android me boven verwachting goed bevalt. Vind de Z fold 8 ook echt veel mooier dan de Duo. Voor de presentatie van Apple gisteren overwoog ik nog de Fold te retourneren en voor de Duo te gaan maar denk dat ik Android de kans ga geven. Ben redelijk afgeknapt vanwege vooral het design van de Duo, wat een lelijk ding joh. UI maakt een hoop goed en ziet er echt gelikt uit!

Ben wel echt benieuwd naar hoe makkelijk het scherm van de Duo krast.

[ Voor 16% gewijzigd door Furrr op 10-09-2026 17:01 ]

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

Donstil

Live, Laugh, Toaster bath.

TheKerremenke schreef op donderdag 10 september 2026 @ 16:46:
[...]

Je bedoelt een iPhone Air maar dan 5.4 inch scherm. iPhone Air mini. ;)
iPhone Air Mini, dan moet je wel elk uur opladen waarschijnlijk 😂

I wake up in the morning and I piss excellence

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

TweakerVincent schreef op donderdag 10 september 2026 @ 16:23:

he? Je lijmt iets op je toestel?

Foto’s!!

🏁 F1HUB.APP | De essentie van Formule 1. Geen ruis, geen advertenties, alleen pure data en statistieken. Real-time racing insights.

• DNN!S
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2o9ZD4_TDBsLqSD2lJ0EP1026yI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e3ZUc4WeQKv7OR4uLwTYIf5e.jpg?f=fotoalbum_large

Een stelletje ontspoorde nerds op Tweakers :+

• Pufster
  • Registratie: Februari 2018
  • Nu online
Knoezelbos schreef op donderdag 10 september 2026 @ 14:12:
Na een nachtje slapen ben ik tot de conclusie gekomen dat ik dit jaar definitief oversla qua upgrade. Ik vind de duo het meest interessant. Maar ik mis faceID en een telelens. Als dat er volgend jaar op zit ben ik over. Of zou dan de iPhone XX toch interessanter zijn…. 🤔
Het kan natuurlijk maar ik denk we nog niet zo snel een derde camera gaan zien op deze form factor.

De iphone xx zal wel spectaculair zijn gezien de 20ste verjaardag maar zal wel de klassieke vorm hebben dus geen fold. Denk dat beide naast elkaar zullen bestaan.

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:55
Mijn vrouw, 65+, zou de Duo heel graag willen hebben :)

Dit is tot nu to de best gearticuleerde impressie van de Duo:

• Furrr
Lijkt me een zeer logische vergelijking en moet gewoon bespreekbaar gemaakt kunnen worden.

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
_Bailey_ schreef op donderdag 10 september 2026 @ 16:21:
Apple's tech specs suggest the iPhone Duo's Main camera sensor is seemingly a match for the iPhone 17e's, not the standard iPhone 17's.

Maar ja, je koopt de Duo niet voor de camera lijkt me
Toch niet om te bellen lijkt mij?

• Donstil
  • Niet online

Donstil

_Bailey_ schreef op donderdag 10 september 2026 @ 16:21:
Apple's tech specs suggest the iPhone Duo's Main camera sensor is seemingly a match for the iPhone 17e's, not the standard iPhone 17's.
Dat kun je eruit halen als je niet precies weet wat al die cameraspecificaties betekenen.

Zowel de 17, 17e, Air als Duo hebben 48 MP f/1.6, maar van de Duo is nog niet bekend welk formaat de sensor heeft, en dat is juist heel belangrijk. Bij de 17/17e/Air is dat 1/1,56”, en bij de 17 Pro 1/1,28”, terwijl die lens standaard 48 MP f/1.8 is.

Kijk je dus alleen naar 48 MP f/1.8, dan zou je kunnen denken dat die camera minder is dan die van de Air/17e/17, maar dat is natuurlijk niet zo.

Aangezien Apple beweert dat hij een “18 Pro-camera” heeft, lijkt het erop dat het een afgeleide is van 18 pro sensor, net zoals de 17e/17/Air een afgeleide hebben van de 17 Pro-sensor.

• Knoezelbos
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:41
absrnd schreef op donderdag 10 september 2026 @ 17:15:
Mijn vrouw, 65+, zou de Duo heel graag willen hebben :)

Dit is tot nu to de best gearticuleerde impressie van de Duo:

[YouTube: iPhone Duo Impressions - They NAILED This]
Gewoon 5 keer reclame gehad in een filmpje van 8 minuten…….wtf..

Amateur aankloter: Applewatch Ultra 2| MacBook Pro 2020 16GB 13”| iPad Pro 11” 2021| iPhone 16 Pro Max| AirPods Pro 3| Synology DS220+

• Donstil
  • Niet online

Donstil

Mr fold was er gisteren ook bij.

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Donstil schreef op donderdag 10 september 2026 @ 17:40:
[...]

Dat kun je eruit halen als je niet precies weet wat al die cameraspecificaties betekenen.

Zowel de 17, 17e, Air als Duo hebben 48 MP f/1.6, maar van de Duo is nog niet bekend welk formaat de sensor heeft, en dat is juist heel belangrijk. Bij de 17/17e/Air is dat 1/1,56”, en bij de 17 Pro 1/1,28”, terwijl die lens standaard 48 MP f/1.8 is.

Kijk je dus alleen naar 48 MP f/1.8, dan zou je kunnen denken dat die camera minder is dan die van de Air/17e/17, maar dat is natuurlijk niet zo.

Aangezien Apple beweert dat hij een “18 Pro-camera” heeft, lijkt het erop dat het een afgeleide is van 18 pro sensor, net zoals de 17e/17/Air een afgeleide hebben van de 17 Pro-sensor.
Kijk, dat zijn nog eens specificaties!

Thanks 👍

• Donstil
  • Niet online

Donstil

_Bailey_ schreef op donderdag 10 september 2026 @ 17:41:
[...]

Kijk, dat zijn nog eens specificaties!

Thanks 👍
Desalniettemin verwacht ik wel dat de camera minder is dan die van de 18 Pro hoor. Net zoals met de Air. Daar maakten ze die claim ook, maar daar was ook een flinke bak nuance voor nodig.

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:23
Hier is die vouw wel goed te zien https://www.instagram.com/reel/DdFvy20CYkY/?stkn=NWRjdnVwYjY2bW5u

Ik denk niet dat ik me enorm aan zal gaan storen maar toch.

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17:48
Toppe schreef op donderdag 10 september 2026 @ 16:57:
[...]

he? Je lijmt iets op je toestel?

Foto’s!!
Haha nee op het hoesje die er omheen zit :)

• Donstil
  • Niet online

Donstil

Steven030 schreef op donderdag 10 september 2026 @ 17:44:
Hier is die vouw wel goed te zien https://www.instagram.com/reel/DdFvy20CYkY/?stkn=NWRjdnVwYjY2bW5u

Ik denk niet dat ik me enorm aan zal gaan storen maar toch.
Ooh ja idd! MKBHD noemt het wel zo goed als de oppo en zegt zelfs: “The least visible crease I have ever seen on a foldable.”

Wat hij ook zegt, en dat is nog wel interessanter misschien, door de matte textuur glijd zijn vinger er beter overheen. Dat lost de plastic feel misschien weer op die de andere folds hebben.

• Furrr
Donstil schreef op donderdag 10 september 2026 @ 17:50:
[...]

Ooh ja idd! MKBHD noemt het wel zo goed als de oppo en zegt zelfs: “The least visible crease I have ever seen on a foldable.”

Wat hij ook zegt, en dat is nog wel interessanter misschien, door de matte textuur glijd zijn vinger er beter overheen. Dat lost de plastic feel misschien weer op die de andere folds hebben.
Ik vermoed dat de vouw de reden is voor een mat scherm. Dat zorgt er heel goed voor dat de vouw minder goed te zien is.

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Geronimous

Moderator Spielerij
Ik vind m interessanter dan ik zelf had verwacht, ik ben eigenlijk helemaal niet van de foldables.

De prijs houd me het meest tegen. Ik bedenk me ook dat ik magSafe wel zou missen, met name in de auto.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Geronimous schreef op donderdag 10 september 2026 @ 17:56:
Ik vind m interessanter dan ik zelf had verwacht, ik ben eigenlijk helemaal niet van de foldables.

De prijs houd me het meest tegen. Ik bedenk me ook dat ik magSafe wel zou missen, met name in de auto.
Kut, dan kan m’n stand naast het bed ook wel weg

🏁 F1HUB.APP | De essentie van Formule 1. Geen ruis, geen advertenties, alleen pure data en statistieken. Real-time racing insights.

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:23
MagSafe zit er gewoon in, met name interessant voor juist opladers en stands. Een kaarthouder past er dan weer niet op omdat een pasje langer is dan de Duo, althans het gedeelte onder de camera’s.

• Geronimous
  • Niet online

Geronimous

Moderator Spielerij
Steven030 schreef op donderdag 10 september 2026 @ 18:00:
MagSafe zit er gewoon in, met name interessant voor juist opladers en stands. Een kaarthouder past er dan weer niet op omdat een pasje langer is dan de Duo, althans het gedeelte onder de camera’s.
Ja kom er net achter :)

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• DNN!S
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Geronimous schreef op donderdag 10 september 2026 @ 17:56:
Ik bedenk me ook dat ik magSafe wel zou missen, met name in de auto.
Waarom zou je die missen? Zit erop toch?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik ben momenteel nog steeds zeer goed te spreken over m'n iPhone 13 Pro Max (destijds aangeschaft op Launchdate) maar begin nu toch wel een beetje te twijfelen of dat ik niet af moet stappen van het zelf opgelegde principe dat deze toch zéker net zo lang dienst moet doen bij me als dat de voorganger van de huidige iPhone 13 Pro Max bij me deed.... En dat was een iPhone 7 welke ook op Launchdate aangeschaft was als opvolger van de iPhone 5 :+

Misschien toch eens gaan meten of dat de 'DUO' wel netjes in het Wireless Charging vakje van m'n EV (VW ID.3) past

.... :o

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Pagina: 1 2 3 Laatste