Ik heb dit probleem ook! Ik probeerde die van TORRAS te plakken, maar het plakt echt voor geen meter in de hoeken. Zat ook nog eens rommel onder vanuit de fabriek. Maar heb je nog nagedroogd met het droge doekje, of gewoon op laten drogen? Dan weet ik ook hoe ik het kan oplossen.retlaw schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 16:53:
[...]
Ik heb dit gehad op de 17 Pro van mijn zoontje. In eerste instantie gebruikte ik de alcohol wipes niet. Dat was bij alle andere telefoons ook nooit een probleem. Ik heb graag dat de coating intact blijft. De meningen zijn verdeeld over wat een alcohol wipe doet overigens.
Uiteindelijk heb ik het scherm goed schoongepoetst met een alcohol wipe die bij de protector meegeleverd was. Dus niet even vlug erover heen, maar overal goed alles schoonmaken.
Daarna plakte hij prima! Dus ik verwacht dat dit bij jou ook zo is.
Het is persoonlijk, maar je hoeft geen screenprotector te gebruiken denk ik. Ik heb mijn 17 Pro overal meegesleept en het scherm is nog krasvrij:). Maar ik snap het ook dat je je dure spullen graag beschermd.
Ik heb goed met de natte wipe alles schoongemaakt en daarna met een schone verse theedoek het scherm weer helemaal droog gemaakt. Daarna met de plakker de stofjes weggehaald en toen de protector erop. Daarna bleef de screenprotector plakken. Dat werkte bij mij in ieder geval.RiccardoNL schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 20:50:
[...]
Ik heb dit probleem ook! Ik probeerde die van TORRAS te plakken, maar het plakt echt voor geen meter in de hoeken. Zat ook nog eens rommel onder vanuit de fabriek. Maar heb je nog nagedroogd met het droge doekje, of gewoon op laten drogen? Dan weet ik ook hoe ik het kan oplossen.
Battle.net || Strava
Geweldig mooie kleur juist. Lekker fris, modern. By far mijn favoriete kleur als het een iPhone wordt. De rest vind ik dan weer niet mooi of heel saai en de rood/paars/roze lijkt me echt iets voor de dames.THE_BASE schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 13:27:
[Afbeelding]Glacier. Geen Pro kleurtje op de een of andere manier.
Maargoed, smaken verschillen (gelukkig) 😀
[ Voor 5% gewijzigd door Juancho op 18-09-2026 21:35 ]
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio | MacBook Air 13" M5 24GB 1TB
Waarom uiteraard? Ik heb nooit screenprotectors. Gekloot om aan te brengen ivm bubbels en je anti reflectie laag werkt niet meer goed.Eftalou schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 20:20:
[...]
Ik ga hem in een hoesje stoppen. Denk in een transparante case en met screenprotector uiteraard.
Edit uiteraard wel een transparante case
[ Voor 7% gewijzigd door MetalSonic op 18-09-2026 21:24 ]
Omdat je anders altijd wel krassen barsten in het scherm krijgt die niet weg gaan?:) aanbrengen is wel echt gekloot ja daar kijk ik ook altijd tegen op. Maar de stress van geen protector erop is het niet waard om zonder te proberen imo, zijn ze toch te duur voor.MetalSonic schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 21:23:
[...]
Waarom uiteraard? Ik heb nooit screenprotectors. Gekloot om aan te brengen ivm bubbels en je anti reflectie laag werkt niet meer goed.
Playstation 5 / Switch 2
Sinds de 16 Pro heb ik eigenlijk nooit meer krassen gehad binnen een jaar gebruik, wel altijd een hoesje (dit jaar een Pitaka een hele dunne carbon fibre hoes).MetalSonic schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 21:23:
[...]
Waarom uiteraard? Ik heb nooit screenprotectors. Gekloot om aan te brengen ivm bubbels en je anti reflectie laag werkt niet meer goed.
Zucht...
Er zijn tegenwoordig toch juist van die screenprotectors die met een opzet stuk komen. Mega simpel. Telefoon inzetten, dichtklappen en de protector zit er mega strak op zonder bubbels. Onlangs nog op onze s23 telefoons gedaan. Dat gepruts van vroeger hoeft echt niet meer.Stylze schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 21:38:
[...]
Omdat je anders altijd wel krassen barsten in het scherm krijgt die niet weg gaan?:) aanbrengen is wel echt gekloot ja daar kijk ik ook altijd tegen op. Maar de stress van geen protector erop is het niet waard om zonder te proberen imo, zijn ze toch te duur voor.
Ik neem tenminste aan dat Apple telefoons ook wel zulke dingen hebben?
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio | MacBook Air 13" M5 24GB 1TB
Ik kan je uit ervaring nu vertellen dat het een hele aardse, donkere en bijna bruine rood is. Heel chique en classyJuancho schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 21:16:
[...]
Geweldig mooie kleur juist. Lekker fris, modern. By far mijn favoriete kleur als het een iPhone wordt. De rest vind ik dan weer niet mooi of heel saai en de rood/paars/roze lijkt me echt iets voor de dames.
Horen die screenprotectors niet in het accessoires topic? Lijkt me niet een specifiek 18 pro (max) probleem.
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Geen idee. Zou iets met de laag op de iPhone zelf kunnen zijn. Maar ik DM @retlaw wel even verder. Ik zou natuurlijk niet willen dat jij als een Kees Momma scheldend achter je nieuwe iPhone zitwinwiz schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 22:03:
Horen die screenprotectors niet in het accessoires topic? Lijkt me niet een specifiek 18 pro (max) probleem.
Ben het helemaal met je eens!Juancho schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 21:16:
Geweldig mooie kleur juist. Lekker fris, modern. By far mijn favoriete kleur als het een iPhone wordt. De rest vind ik dan weer niet mooi of heel saai en de rood/paars/roze lijkt me echt iets voor de dames.
Vanmiddag mocht ik deze in ontvangst nemen:
:strip_exif()/f/image/sts7bp0zrYsYbhVifVJrnLpa.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb altijd die van Spigen. De EZ Fit Pro Screenprotector. Super simpel aan te brengen met de meegeleverde bracket en hulpmiddelen. Komt er superrecht en stofvrij op, aanrader!Juancho schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 21:40:
Er zijn tegenwoordig toch juist van die screenprotectors die met een opzet stuk komen. Mega simpel. Telefoon inzetten, dichtklappen en de protector zit er mega strak op zonder bubbels. Onlangs nog op onze s23 telefoons gedaan. Dat gepruts van vroeger hoeft echt niet meer.
Ik neem tenminste aan dat Apple telefoons ook wel zulke dingen hebben?
Heb dit ook meteen gedaan na het configureren en overzetten van de data.
Tevens een transparante Spigen Ultra Hybrid MagFit Case er omheen gedaan zodat de beauty van het Glacier zichtbaar blijft.
Hoe werkt die camera control button? Ik lees overal over half indrukken enzo, maar er gebeurt bij mij alleen iets als ik hem helemaal indruk, namelijk een foto maken.
Edit:Uiteraard vind ik nu een setting die nog aan moet.
Edit:Uiteraard vind ik nu een setting die nog aan moet.
[ Voor 14% gewijzigd door LarryD op 18-09-2026 22:56 ]
Tijdens het overzetten inderdaad een foutmelding dat de eSIM niet geactiveerd kon worden. Daarna de andere gewone SIM er in gezet die wel werkte. Maar na een tijdje zag ik opeens dat beide netwerken actief waren en dat de eSIM het ook gewoon blijkt te doen! Ook in de instellingen staat deze gewoon aan, dus schiet mij maar lek. Maar blij dat het gewoon werkt.falconxp schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 10:03:
Nee, ander systeem. Ieder geval bij groot zakelijke klanten.
KPN websiteZakelijke e-sim overzetten wordt niet ondersteund, wat nu?
Wegens veiligheidsredenen is het niet mogelijk om een geactiveerde e-sim te migreren. Vraag daarom een nieuwe e-sim aan via MijnKPN Zakelijk.
Ik heb een paar problemen met de Iphone 18 pro max glacier. De credit card wil niet aan de wallet toegevoegd worden, gebeld met apple support en ze komen er niet uit. Daarnaast gaat mijn scherm binnen een paar minuten op zwart , het always on scherm lijkt niet te werken. Automatisch slot op nooit gezet en nog meer instellingen die de apple support aangaf willen niet helpen. Scherm blijft helemaal zwart gaan binnen een paar minuten. Chat en google komen met dezelfde testen en oplossingen als de apple support. Iemand hier op het forum dat nog een idee heeft voordat ik de retourprocedure maar al gaan beginnen ?
@edebee Klinken eigenlijk als software issues. Heb je je iPhone teruggezet vanuit een backup of een nieuwe configuratie gestart? Anders zou ik proberen om via de instellingen alles te wissen en opnieuw te beginnen vanaf een schone installatie. Dan weet je op z’n minst of het aan de hardware of de software ligt.
De eerste keer telefoons naast elkaar gelegd , daarna telefoon weer gewist en schone installatie , wat veel tijd kost :-) . de normale pinpas en digitale auto sleutel doet hij goed maar bij de credit card vertikt hij het om deze op de iphone te zetten. Durf de credit card niet van de apple watch te halen met het risico dat hij hem daar dan misschien ook niet installeerd.RiccardoNL schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 00:03:
@edebee Klinken eigenlijk als software issues. Heb je je iPhone teruggezet vanuit een backup of een nieuwe configuratie gestart? Anders zou ik proberen om via de instellingen alles te wissen en opnieuw te beginnen vanaf een schone installatie. Dan weet je op z’n minst of het aan de hardware of
Focus niet storen optie pas schermen aan uitgezet, focus uitgezet
Voorzieningen aandachtdetectie uitgezet
Automatisch slot uitgezet
Hard reset
Energiebesparingmodus uit
Geen van deze instellingen hielpen
Is het aluminium veel kwetsbaarder voor krassen en dergelijke dan titanium? M’n 16 pro max heeft nog niks van krasjes of iets dergelijks, enkel wat vingeradrukken wat normaal is voor de zwarte kleur.
Aluminium is zachter, maar voert wel de warmte veel beter af, zeker in combinatie met de vapour chamber. Hij zit bij mij in een case, dus dikke prima.Jovinho99 schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 00:12:
Is het aluminium veel kwetsbaarder voor krassen en dergelijke dan titanium? M’n 16 pro max heeft nog niks van krasjes of iets dergelijks, enkel wat vingeradrukken wat normaal is voor de zwarte kleur.
Misschien nog bij de instellingen onder de noemer “ stand-by en dan de optie scherm “edebee schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 00:10:
[...]
De eerste keer telefoons naast elkaar gelegd , daarna telefoon weer gewist en schone installatie , wat veel tijd kost :-) . de normale pinpas en digitale auto sleutel doet hij goed maar bij de credit card vertikt hij het om deze op de iphone te zetten. Durf de credit card niet van de apple watch te halen met het risico dat hij hem daar dan misschien ook niet installeerd.
Focus niet storen optie pas schermen aan uitgezet, focus uitgezet
Voorzieningen aandachtdetectie uitgezet
Automatisch slot uitgezet
Hard reset
Energiebesparingmodus uit
Geen van deze instellingen hielpen
[...]
Hmm ben overal aan het kijken maar nergens nog iets in voorraad online in belgie van 256 gb.. crisis zeggen ze dan🙈.
Kijk eens op mediamarkt .be , daar zijn er op dit moment erg veel op voorraad.Jovinho99 schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 00:27:
Hmm ben overal aan het kijken maar nergens nog iets in voorraad online in belgie van 256 gb.. crisis zeggen ze dan🙈.
Op Krefel zijn er ook op voorraad, op dit moment van schrijven.
Wat denken jullie hoe het zou zijn om van een 17 Pro Max naar 18 Pro (geen Max) te gaan qua batterijduur?
Dat is nog te vroeg om daar iets over te kunnen zeggen. Een nieuwe iphone is nu in het begin nog het indexeren op de achtergrond. Dus verbruikt nu nog meer batterij dan normaal en ook na pas enkele laadbeurten is de batterij op zijn best. Persoonlijk toen ik van de iphone 16 pro max naar de iphone 17 pro max ging, merkte ik geen verschil in batterijduur. Dit terwijl er volgens apple een grotere batterij in de iphone 17 pro max zat en de cpu zuiniger zo moeten zijn.lorenzopot schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 01:11:
Wat denken jullie hoe het zou zijn om van een 17 Pro Max naar 18 Pro (geen Max) te gaan qua batterijduur?
Hoeveel dagen moet je ongeveer tellen wanneer je pas echt zicht krijgt op de batterij ?Marc14021970 schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 05:06:
[...]
Dat is nog te vroeg om daar iets over te kunnen zeggen. Een nieuwe iphone is nu in het begin nog het indexeren op de achtergrond. Dus verbruikt nu nog meer batterij dan normaal en ook na pas enkele laadbeurten is de batterij op zijn best. Persoonlijk toen ik van de iphone 16 pro max naar de iphone 17 pro max ging, merkte ik geen verschil in batterijduur. Dit terwijl er volgens apple een grotere batterij in de iphone 17 pro max zat en de cpu zuiniger zo moeten zijn.
Moet toch wel zeggen dat de functie om de 2 iphoens naast mekaar te leggen en zo alles over te zetten wel prima lukt. Enkel bij bepaalde apps nog inloggen en je bent vertrokken.
Je zoekt het in de iPhone, maar is het niet gewoon de creditcardmaatschappij die het heeft geblokkeerd? ING heeft bij mij wel eens alles op slot gedaan omdat hun systeem het verdacht vond dat ik 2x op één dag van telefoon wisselde...edebee schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 00:10:
[...]
De eerste keer telefoons naast elkaar gelegd , daarna telefoon weer gewist en schone installatie , wat veel tijd kost :-) . de normale pinpas en digitale auto sleutel doet hij goed maar bij de credit card vertikt hij het om deze op de iphone te zetten.
Dat is toevallig, ik heb exact hetzelfde met de ESR Ultrafit classic.erickov schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 16:17:
[...]
Hier een ander probleem. Ik ben al 3 screenprotectors verder van spigen, maar geen blijft hechten aan de randen! Wat ik ook probeer. Meer hier last van? Met name de linker zijkant en onderkant.
UIteraard de wet wipe goed gebruikt en afgedroogd met dat doekje dat erbij zit.
Vervolgens met de bijgeleverde sticker de stofdeeltjes verwijderd.
Maar na plakken van de protector rondom een rand van 3mm dat de protector niet hecht op het scherm, verder zit hij er perfect recht op.
Zojuist op dezelfde plek tegelijkertijd (zonder night mode en zonder flits) een foto genomen met de 17 Pro en de 18 Pro. Daar zie je ingezoomd toch wel dat de f/1.48 aperture van de 18 Pro daadwerkelijk een meerwaarde is in low-light situaties en de sensor met meer licht ook duidelijk meer detail kan laten zien in de foto. Nice to see [ Voor 3% gewijzigd door Rednas op 19-09-2026 07:31 ]
The Dude abides!
Ja dat is veel kwetsbaarder. Hele fora staan vol met foto’s van iPhone 17 Pro’s met allerlei beschadigingen. Van deukjes tot putjes. Zelfs als je een case gebruikt.Jovinho99 schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 00:12:
Hoelang duurt het wanneer de batterij voledig oke is ? Eerste dagen moet hij nog veel background doen dacht ik.
Azmodann schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 01:01:
[...]
Kijk eens op mediamarkt .be , daar zijn er op dit moment erg veel op voorraad.
Op Krefel zijn er ook op voorraad, op dit moment van schrijven.
Ik zie enkel pro versie’s geen max?
De overstap van mijn 14 Pro ging iets minder soepel dan gehoopt, maar uiteindelijk gelukt. Phone to phone werkte niet, via iCloud wel. Krijg nu alleen nog niet alle betaalpassen in de wallet, verder loopt ie soepel.
Twijfel alleen het beetje over het scherm. Als ik het scherm iets kantel lijkt de witbalans een beetje te veranderen, zowel bij boven/beneden als opzij kantelen. Dit heeft mijn 14 Pro duidelijk niet. Is dit iets van de nieuwere generaties of ligt het aan mijn toestel?
Twijfel alleen het beetje over het scherm. Als ik het scherm iets kantel lijkt de witbalans een beetje te veranderen, zowel bij boven/beneden als opzij kantelen. Dit heeft mijn 14 Pro duidelijk niet. Is dit iets van de nieuwere generaties of ligt het aan mijn toestel?
Houdt voor de zekerheid een week aan. Dan is het indexeren wel gedaan en ben je een beetje uitgespeeld vanwege nieuw. Daarna heb je redelijk zicht op de werkelijke accuduur.svenn15 schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 07:57:
Hoelang duurt het wanneer de batterij voledig oke is ? Eerste dagen moet hij nog veel background doen dacht ik.
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Ik had als eerste de bank gebeld en due verwijst naar Apple , toen Apple er niet uitkwam verwezen ze weer naar de bank. Is nu dus van links baar rechts en geen van beide neemt het initiatief om het op te lossen.DNN!S schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 05:50:
[...]
Je zoekt het in de iPhone, maar is het niet gewoon de creditcardmaatschappij die het heeft geblokkeerd? ING heeft bij mij wel eens alles op slot gedaan omdat hun systeem het verdacht vond dat ik 2x op één dag van telefoon wisselde...
Was een goede optie om te proberen maar helaas geen resultaat, ben bang dat het een retour wordt.Nol_NL schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 00:17:
[...]
Misschien nog bij de instellingen onder de noemer “ stand-by en dan de optie scherm “
@edebee problemen met passen heb ik ook wel vaker gehad, ik heb ze toen verwijderd en via de app van de bank opnieuw toegevoegd
Alle manieren geprobeerd, via bank app, apple wallet en handmatig toevoegen.Cardwizard schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 10:05:
@edebee problemen met passen heb ik ook wel vaker gehad, ik heb ze toen verwijderd en via de app van de bank opnieuw toegevoegd
Ook de passen van de andere apple devices verwijderd zodat de pas nergens gekoppeld was. Iphone weigert de pas en de apple watch daar kan hij wel op geinstalleerd worden.
Let op:
Voor levertijden en beschikbaarheid is er:
[iPhone] Levertijd & Beschikbaarheid – Deel 6
Voor importeren en losse koop is er:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
Discussies over providers en abonnementen mogen in:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.
Voor levertijden en beschikbaarheid is er:
[iPhone] Levertijd & Beschikbaarheid – Deel 6
Voor importeren en losse koop is er:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
Discussies over providers en abonnementen mogen in:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.